Het grote motortopic deel 20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 49 ... 101 Laatste
Acties:
  • 293.323 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Bommes : Venbergse Molen?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:19

Bommes

Capo del formaggio

Nope de Collsemolen
https://goo.gl/maps/GEPE3CnLwTr
letterlijk op 5 minuten van mijn huis, okay wel met binair Vespa gas maar goed.. >:)

Maatje van me heeft een paar weken terug ook een Vespa GTS gekocht, een 300 super, staande start is nagenoeg gelijk, met mijn 250. Iets in het nadeel van de mijne.
Evengoed hij heeft ook de zelfde hooligan ervaring op de Vespa, zeker in de stad.
Het is gewoon net als of je weer terug 16 bent en met de Honda Camino met een 70DR door de straten aan het blaffen bent. :Y
Volgas van stoplicht naar stoplicht en indien nodig inhalen waar er ruimte is, niet te vaak mee door de stad rijden dus eigenlijk want dit kost me nog eens mijn rijbewijs zo. :X

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Mooi plekje! Nooit geweten dat dat daar zat. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Gisteren even geruild van motor met een vriendin... Ik op haar CBR1000-RR en zij op mijn MT-10.

Éérste reactie van haar: Zo, dát ding is wel érg enthousiast op 't gas :P En ik moest weer even wennen aan het zitten op een SS met Clip-Ons.

[ Voor 18% gewijzigd door Will_M op 16-10-2017 19:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Is dat wennen of dat je toch stiekem oud begint te worden? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joopieboy schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 19:38:
Is dat wennen of dat je toch stiekem oud begint te worden? :+
Da's alleen maar even wennen als je inmiddels gewent ben aan een redelijk rechte zit op een MT-10 met comfort zadel. MT-10 is gewoon een 2017 R1 met een ander stuur en subframe, hé. Qua been/zit-positie maakt 't niet zo veel ten opzichte van een SS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

wimmel_1 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 19:41:
[...]

Da's alleen maar even wennen als je inmiddels gewent ben aan een redelijk rechte zit op een MT-10 met comfort zadel. MT-10 is gewoon een 2017 R1 met een ander stuur en subframe, hé. Qua been/zit-positie maakt 't niet zo veel ten opzichte van een SS.
Mja das bij een beetje versys net zo krap. Maar ben toch nog steeds stiekem eens benieuwd hoe dat ding van jou eens zit en rijdt misschien wel. Met de MT09 tracer had ik al kei veel lol en ondanks het onderstel was het dorp uit en ding al op zijn achterwiel. :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik heb dat speeltje nu ruim 16 maanden (Sinds 4 Juli 2016 / dag van de publieke EU intro) en ik heb er serieus nog geen seconde spijt van gehad dat ik 'm aangeschaft heb... Onderstaand filmpje kan ik ook alleen maar beamen:

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 16-10-2017 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat is wel een treffende review zeg maar :+

Maar dus toch, zo makkelijk zo lomp hard als een hooligan...

[ Voor 42% gewijzigd door Joopieboy op 16-10-2017 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Net een stuk wezen rijden, kwam ik een racer tegen met zijn dochter/zoon achterop, Als een gek aan het inhalen op een landweg. Terwijl het al donker aan het worden was. Er was totaal geen overzicht of er een tegenligger aan komt. Het plaatje was compleet toen ik zag dat hij ook alleen een trainingspak en sportschoenen aan had.

Zelf rijd ik ook soms met mijn vriendin achterop, hier pas ik dan ook mijn rijstijl op aan. Aangezien de motor ook anders rijd met 2 man. Echter toen ik hem zag rijden had ik echt zo iets je vraagt er gewoon om. Passen jullie ook de rijstijl aan als je iemand achterop hebt? Ik merk ook dat ik harder moet remmen e.d. Dus hard rijden doe ik ook niet graag met iemand achterop. Moet er wel even bij vertellen dat ik een oudere motor heb uit 1980 O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Racer89 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 22:38:
Net een stuk wezen rijden, kwam ik een racer tegen met zijn dochter/zoon achterop, Als een gek aan het inhalen op een landweg. Terwijl het al donker aan het worden was. Er was totaal geen overzicht of er een tegenligger aan komt. Het plaatje was compleet toen ik zag dat hij ook alleen een trainingspak en sportschoenen aan had.

Zelf rijd ik ook soms met mijn vriendin achterop, hier pas ik dan ook mijn rijstijl op aan. Aangezien de motor ook anders rijd met 2 man. Echter toen ik hem zag rijden had ik echt zo iets je vraagt er gewoon om. Passen jullie ook de rijstijl aan als je iemand achterop hebt? Ik merk ook dat ik harder moet remmen e.d. Dus hard rijden doe ik ook niet graag met iemand achterop. Moet er wel even bij vertellen dat ik een oudere motor heb uit 1980 O-)
Afhankelijk van de persoon welke er achter op zit. M'n bandenspanning wil ik er eventueel nog wel op aanpassen maar als de persoon welke achterop plaats neemt óók motor rijd dan merk je 't op een moderne fiets niet eens dat er iemand achterop zit (als 't goed is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:44
Je merkt altijd dat er iemand achterop zit alleen is het alleen maar het gewicht dat de motor daadwerkelijk anders doet rijden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Passen jullie ook de rijstijl aan als je iemand achterop hebt?
Ja wel iets, zeker met inhalen is er met 2 man op 23 pk niet heel veel plezier meer uit de vespa te halen. :9
Overigens ga ik ook dan gewoon vooraan staan bij het stoplicht, zelfs met 2 man ben ik tot een kilometertje of 80 echt wel sneller weg dan de meeste auto's.
Verder stuurt de Vespa ook met 2 man er op gewoon nog goed genoeg om er flink mee door te kunnen rijden dus pas ik wat dat betreft mijn rijstijl niet heel erg aan.
Wat wel aanpast met mijn vrouw achterop, is dat we vaker moeten stoppen om te plassen. :+

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20:44

Ik ga er zeker rustiger door rijden, voor de persoon achterop voelt het waarschijnlijk al eng genoeg omdat ze het zelf niet besturen. En je stopt inderdaad wat meer voor plas en drink pauzes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:07

A13X

Dude

HTT-Thalan schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 16:49:
De handkappen echter... die passen totaal niet, dus ik ga kijken of dit nog reclamabel is op ebay (want er werd geclaimd dat het absoluut zou passen).
Ik heb hier nog een setje acerbis handkappen liggen waar ik niks mee doe. Ik heb volgens mij ook de montage set liggen, al kan daar wel eens 1 klem van missen. Stuur maar DM als je interesse hebt.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-09 17:09

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Raym09 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 08:17:
[...]

Ik heb hier nog een setje acerbis handkappen liggen waar ik niks mee doe. Ik heb volgens mij ook de montage set liggen, al kan daar wel eens 1 klem van missen. Stuur maar DM als je interesse hebt.
Acerbis is meestal wel ok, heb ik nu ook op mijn KTM. Hoe dan ook zijn handkappen altijd een klein beetje beun met montage.
Blue-eagle schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 15:27:
Paar maandjes m'n banden niet gecontroleerd, en bij het ophalen van een nieuwe voorband controleerde AFS toch even de bandendruk. Hoor achter 2.9 bar te hebben, er zat maar 1.4 bar in }:O

Ik merkte er niets van moet ik zeggen. Totdat ik wegreed op banden die goed opgepompt waren. Holy shit wat een verschil zeg. Dat ga ik vaker controleren nu :7
Dat controleer ik bijna wekelijks bij mijn motor. Op het circuit voor de eerste sessie en daarna na afloop van elke sessie. Dit doet zoveel met je motor en slijtage.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:58
Afgelopen weekend weg geweest met de motor richting Dasburg (tegen Luxemburg aan). Heerlijk weer gehad!

Vrijdag ochtend om 10:45 vertrokken vanuit Deinze (BE) net onder Gent (BE)
dag 1 dasburg

Prachtige route door Belgie! Tyre gaf aan dat het 350 KM zou zijn en daar zouden we 7 uur en 22 minuten over gaan doen. Natuurlijk een paar tussenstops gemaakt om o.a. even te eten en af en toe een bak koffie te drinken. Rond 20:00 waren we in de buurt van het hotel, zag niets meer en zo te voelen aan mijn motor was het wegdek nogal hobbeling, het ging berg op en berg af. Maakt niet uit, gewoon doorgaan! Even later (+- 20:30) kwamen we in hotel Daytona aan. Erg leuk hotel met een gezellige sfeer.

Als ik deze route nog eens zou rijden zou ik iets eerder vertrekken zodat je net voor het donker aan komt. Heb er nogmaal geen problemen mee maar dan hoef ik niet berg op en berg af :9

De volgende dag stond er alweer een rit op de planning. 334 km en tyre gaf 06:46 uur aan.
dag 2 dasburg

Het was heel erg mistig (tot een uur of 11:30 gok ik) dus het zicht was belabberd en in combinatie met het slechte wegdek reed ik als een dweil. Ging voor geen meter. Ook een aantal keer een uitstapje gemaakt wat niet helemaal de bedoeling was. De banden die nu op mijn motor zitten (Dunlop Sportmax Qualifier) zijn echt niet voor die omstandigheden gemaakt merk ik, en ik ook niet :9

Even later een kop koffie gaan drinken ergens in een leuk tentje en hierna was het asfalt ver opgedroogd en ging het een stuk lekkerder. Mooie route, leuke bochten. En ben zelf nog een vriend tegen gekomen onderweg die ook nog in de Eifel was!

Alsof we het hadden getimed, net voor de zon helemaal weg was aangekomen in het hotel. Tijd voor Snitzel!

Zondag de rit terug naar Gent. 280KM met als reistijd 5 uur en een beetje.

dag 3 dasburg

Het was helaas weer heel erg mistig maar we wouden toch echt op tijd thuis zijn dus we zijn vertrokken. Dus richting huis! De eerste paar bergen op en af en toen een korte tussenstop, er stond een routepunt verkeerd in de navigatie. Ik klaagde tegen een vriend over het slechte wegdek met putten er in waar je u tegen zegt...

Blijkt dat dat de weg was die we in het donker ook hadden gepakt ... Daar schrok ik wel even van achteraf gezien het tempo wat we in het donker toen reden.

Toen we eenmaal in de buurt van Marche -en Farmenne waren hebben we besloten om de grote weg en daarna de snelweg richting huis te pakken. Volgens de TomTom heb ik die dag 390 km afgelegd.

Inclusief het rijden naar het startpunt van de route toch zo'n 1150 km afgelegd in 3 dagen. En het waren lange kilometers. Maar wel heeeeeeeele mooie :Y

Foto tijdens de heenreis:
heen

Zondag ochtend voor het hotel
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8fmiiU3OS2BFK2uxjFCaQuKm/medium.jpg

Zaterdag middag, ondanks de zon is het op veel plekken nog nat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8N7o0Rr4UabuCRHB2mk1PWdZ/medium.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door R0y. op 17-10-2017 11:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Grubeater schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 18:36:
In Duitsland kwam ik nog een motorrijder tegen met een heel smal apehanger stuur, dat kan toch niet fijn sturen lijkt mij. :?
Dat hangt er helemaal vanaf, ik heb best fijn gereden op verschillende motoren met "ape hangers".

Ik vind niet al te grote "ape hangers" echt te gek 8) Zoiets als deze:

Afbeeldingslocatie: https://www.hdforums.com/forum/attachments/sportster-models/306663d1364527807-ape-hangers-pics-please-bike2a.jpg

Maar wat ik nog mooier vind zijn "drag bars" waardoor een custom een heel rechte lijn krijgt. Dit is zo'n voorbeeld van een Harley met drag bars:

Afbeeldingslocatie: https://www.hdforums.com/forum/attachments/sportster-models/256692d1340249385-hd-drag-bars-206168_3282148218821_585415864_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09 23:20

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

@Verwijderd Het leek meer op zo'n small stuurtje die sommige fixies hebben, zo dicht bij elkaar stonden de handvaten.
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/236x/c6/e2/54/c6e2545e3a3a43d019845d057e649b68--accessorize-packaging.jpg

De voorbeelden die jij laat zien zijn nog redelijk normaal.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:50

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Mijn cita had vroeger ook apehangers ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

wimmel_1 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 19:41:
[...]

Niet mee eens, toen ik van de leen MT10 op mijn Fazer8 stapte merkte ik dat de MT10 een significant rechtere 'sit up and beg' positie had... Fazer heeft een veel sportievere zit...

Voor de duidelijkheid de MT10 vind ik lekkerder zitten..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

wimmel_1 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 20:31:
Ik heb dat speeltje nu ruim 16 maanden (Sinds 4 Juli 2016 / dag van de publieke EU intro) en ik heb er serieus nog geen seconde spijt van gehad dat ik 'm aangeschaft heb... Onderstaand filmpje kan ik ook alleen maar beamen:

[video]
Enige nadeel van de MT10 vind ik verbruik+kleine tank= minimale actieradius...
Verder is het een geniaal ding.. zeker de SP versie 8)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:25
Hebben we hier nog mensen die 50/50 (road/offroad) banden gebruiken.
Ik ben over het algemeen al 100% tevreden over de TKC80, alleen de slijtage is wel een ding.
De k60's zijn qua slijtage beter maar offroad en nat wegdek is erg slecht.

Ik ben benieuwd of mensen hier de e07 van mitas of de anakee wilds wel eens op een fiets heeft gehad?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

kneusteun schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 12:57:
Ik ben over het algemeen al 100% tevreden over de TKC80, alleen de slijtage is wel een ding.

Ik ben benieuwd of mensen hier de e07 van mitas of de anakee wilds wel eens op een fiets heeft gehad?
Ze zijn niet in 12 inch te verkrijgen anders had ik ze zeker geprobeerd... |:(
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/10/1508242724-800-x-600px-IMG_20171001_151705%20(1).jpg

Dus nee ik heb geen ervaring met die banden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02:36

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Hoe lang / aantal km's doe je er mee?
De mijne zijn briljant op elk terrein 8).
Nope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Bommes schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 14:19:
[...]

Ze zijn niet in 12 inch te verkrijgen anders had ik ze zeker geprobeerd... |:(
[afbeelding]

Dus nee ik heb geen ervaring met die banden :9
Bluf voor een bak bier dat je de tankbaan in budel over banjerd >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
HTT-Thalan schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 14:25:
[...]

Hoe lang / aantal km's doe je er mee?

[...]

De mijne zijn briljant op elk terrein 8).

[...]

Nope.
TKC80 waren nieuw en in een half jaar zijn ze wel behoorlijk op....
Die k60's heb ik ook gehad en leken destijds wel prima, totdat het regende dan is het drama. Ook offroad zijn ze niet veel waard omdat ze A te snel verzadigd zijn en B niet cleanen.

Die k60 hebben wel meer km's volgehouden , maar daar ga ik bij lange na niet zo plat mee door de bocht als de tkc80. Ook heeft de k60 1 gigantisch probleem en dat is dat als ze warm zijn de buitenste noppen buigen!!!! dus ben je in 1x alles kwijt!!! daardoor keer driftend door de bocht gegaan en met 250kg motor is dat geen pretje als dat in een fractie zonder waarschuwing gebeurd.

Die anakee wild ziet er uit als misschien een tussenweg, maar ervaringen wisselen en de mitas e07 lijkt tot nu toe nog de beste vervanger.

Kortom het gaan dan toch mogelijk weer de TKC80's worden. De grap is ook nog eens dat deze ondanks de grovere nop minder herrie maken dan die k60's, iets wat ik nog steeds niet helemaal snap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

kneusteun schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 14:36:
[...]

TKC80 waren nieuw en in een half jaar zijn ze wel behoorlijk op....

(...)
Maar over hoeveel kilometers per band hebben we het dan? Ik haal tot 10k op een achterband, wat ik niet erg veel vind, maar wel acceptabel gezien het gedrag van de band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Laatst online: 23:58
Zojuist maar eens met de leverancier van mijn Sena contact opgenomen. Al een tijd lang heb ik het gevoel dat het wieltje wat lam is en dat werd dit weekend bewezen. Ik reed een uurtje zonder oordoppen omdat ze begonnen te irriteren en mijn muziek ging heel de tijd harder... Normaal heb ik alles op max staan (met oordoppen in) maar hoor dat regelmatig de piep als je de maximum volume hebt bereikt maar kon nooit plaatsen waarom ik dat kreeg...

Heb hem nu 14 maanden dus ga er van uit dat het gewoon vervangen word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
HTT-Thalan schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 14:42:
[...]

Maar over hoeveel kilometers per band hebben we het dan? Ik haal tot 10k op een achterband, wat ik niet erg veel vind, maar wel acceptabel gezien het gedrag van de band.
Kan ik niet 1 op 1 zeggen omdat ik zeker niet alleen asfalt rij, maar volgens mij heb je geluk als je 5000km alleen asfalt haalt.

Maar ik heb dan wel liever snellere slijtage dan ooit terug naar die scouts... want die zijn op alle vlakken minder behalve slijtage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-09 13:51

4x2

lộn xộn quá

Ik rijd met de E07 op mn F650, bevallen opzich prima, maar ik heb al een setje E09 klaar liggen omdat ik het ding toch nauwelijks op de straat of voor lange ritten gebruik.

Droge straat, bospaadjes, steviger zand, lichte modder, grind/keien werken ze wel prima.
Dikke modder lopen ze heel snel vol, mul/diep zand hebben ze ook moeite mee, maar het gaat.
Grip in de regen weet ik eigenlijk niet, ik heb gelezen dat ze baggerslecht zijn, dus ik rijd gewoon als een watje :P
Levensduur, geen idee, ze zitten dr nu 3000 op ofzo en echt hard slijten ze niet.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
TKC80 blijft het dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Topicstarter
Ghostrider schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 10:32:
[...]
Bij Assen was het prima met desbetreffende organisatie, maar ook daar heb je mensen met goedkope troep die de baan op gaan. Vaak studenten e.d. met low budget motoren maar wel gebruikte supercorsa's. Ik sta er dan met een ex OW-CUP racer die helemaal volgens spec en volgeladen met goodies is :/ Vaak ben ik dan bang dan zo iemand hem erinboort als je een bocht aanremt. In dit geval wat jij beschrijft had je misschien nog kunnen klagen bij de marshals of circuiteigenaren over de organisatie. Jammer dat je het zo hebt ervaren.

Mijn ervaring is dat ook bij OTR-ritten dit soort idioten komen opdagen, gisteren weer een paar piloten gezien tijdens de OTR Lichtenvoorde rit die volgas moeten inhalen of ertussen prakken en vervolgens later onderuit gaan met hun enduro motor :X Zelf had ik nog materiaal pech, remklauw voor was losgelopen aan de onderkant, vervolgens had de schijf zich in de klauw gevreten :( Nadat ik alles weer wat vast had gezet ben ik zeer langzaam naar de start gereden via de weg. ;(
Als die 'low budget motoren' voldoen aan alle eisen, goed onderhouden zijn en degene die erop rijden goed meekomen/niet in de weg rijden, is dat toch geen probleem? Snap natuurlijk wel dat het erg irritant is als mensen een niveau te hoog rijden en zich daardoor gevaarlijke situaties voordoen.

Over niet goed werkende remmen gesproken:

Laat maar weer zien hoe belangrijk de uitloopstrook/crash barriers in combinatie met een goed leren pak/helm zijn. :')
(Hield er een gebroken enkel, pols en duim aan over)

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fivepack
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-09 13:57
@hierboven en een hele flinke portie geluk.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Geen Dunlop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Welke zou een goede zijn om te testen? want er wordt nergens op de fora etc. ook maar over gepraat.
Dus dan ga ik ervan uit dat het niet relevant is.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:54

Vrijdag

De Zwarte

Afgelopen zaterdagavond op de boulevard van Zandvoort:

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/jjXZmR/IMG_20171014_183425923_HDR.jpg

Ik ben geen groot fotografietalent, ook maar geschoten met mijn aardappelMoto4G+ :P

[ Voor 27% gewijzigd door Vrijdag op 17-10-2017 18:17 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

kneusteun schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 18:10:
[...]

Welke zou een goede zijn om te testen? want er wordt nergens op de fora etc. ook maar over gepraat.
Dus dan ga ik ervan uit dat het niet relevant is.
Trailmax. Ik rijd onder alle omstandigheden die jij noemt en heb niks te klagen, bovendien doe ik 10k met een achterband en het dubbele (zoals het er nu naar uitziet) met de voorband.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09 23:20

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

HTT-Thalan schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 18:28:
[...]

Trailmax. Ik rijd onder alle omstandigheden die jij noemt en heb niks te klagen, bovendien doe ik 10k met een achterband en het dubbele (zoals het er nu naar uitziet) met de voorband.
Continental TKC80 lijkt meer op Dunlop's D606 als ik het zo bekijk. Trailmax heeft meer een straatkarakter, maar lijkt meer offroad dan mijn Heidenau K76's.

Goede vriend van mij met een AT RD07a rijdt K60 Scout's en vindt ze erg fijn. Hij rijdt altijd voorzichtig in de regen, maar reed eerder de hele winter door. Hij raadt Continental Trailattack af. Schijnt troep te zijn, maar er is nu een tweede versie. Bij Continental zou ik eerder voor de TKC70 gaan, zoveel rij ik niet offroad.

TKC 80
Afbeeldingslocatie: https://www.conti.nl/wp-content/uploads/2012/01/Conti-TKC-80.jpg

D606
Afbeeldingslocatie: https://www.dunlop.eu/content/dam/motorcycle/products/d606/d606-main.jpg

Trailmax
Afbeeldingslocatie: https://www.dunlop.eu/content/dam/motorcycle/products/trx/trx-main.jpg

K76
Afbeeldingslocatie: http://en.reifenwerk-heidenau.com/images/profilbilder/K76f+r.jpg

K60 Scout
Afbeeldingslocatie: http://en.reifenwerk-heidenau.com/images/profilbilder/K60Scout_Paar90-150-web.jpg

TKC 70
Afbeeldingslocatie: https://www.conti.nl/wp-content/uploads/2014/08/Conti-TKC-70.jpg

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Grubeater schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 19:04:
[...]

Continental TKC80 lijkt meer op Dunlop's D606 als ik het zo bekijk. Trailmax heeft meer een straatkarakter, maar lijkt meer offroad dan mijn Heidenau K76's.

Goede vriend van mij met een AT RD07a rijdt K60 Scout's en vindt ze erg fijn. Hij rijdt altijd voorzichtig in de regen, maar reed eerder de hele winter door. Hij raadt Continental Trailattack af. Schijnt troep te zijn, maar er is nu een tweede versie. Bij Continental zou ik eerder voor de TKC70 gaan, zoveel rij ik niet offroad.

TKC 80
[afbeelding]

D606
[afbeelding]

Trailmax
[afbeelding]

K76
[afbeelding]

K60 Scout
[afbeelding]

TKC 70
[afbeelding]
Dat verklaart dan wellicht waarom ik met de Dunlop Trailmax langer doe dan hij met de TKC80.
Ik heb er al hele gekke dingen op meegemaakt maar de band geeft mij alle vertrouwen en is bij mij nog nooit grip verloren.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21:56
Vrijdag schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 18:10:
Afgelopen zaterdagavond op de boulevard van Zandvoort:

[afbeelding]

Ik ben geen groot fotografietalent, ook maar geschoten met mijn aardappelMoto4G+ :P
Dit was ik, twee jaar geleden.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VHHPrOcl.jpg?1
Zelfde idee, zelfde plekkie. :P

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-09 17:18
Joopieboy schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 14:27:
[...]

Bluf voor een bak bier dat je de tankbaan in budel over banjerd >:)
Is dat heel toevallig dit punt?

Daar stond ik afgelopen zondag op de oude CB500 dit bord te lezen en te fotograferen:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iACNl1et.jpg
Op streetview staat ie trouwens nog niet. Dacht heel even... 'Zal ik?', maar toch maar niet gedaan :P

Stukje doorgegeven, want Google Navigatie vond dat een prima plan, tot ik bij dit deel van de weg kwam.

Weer even getwijfeld en een meter of 30 het hardere zandpad links gevolgd, maar toen toch maar weer omgedraaid. Kende de hele plek niet en wist niet echt zeker of het nou wel helemaal de bedoeling was daar te rijden.

Ben jij er bekend en weet je of je daar gewoon probleemloos overheen mag? Want zo ja dan wil ik 'm puur uit principe toch nog een keertje doen :+

Edit:
As we speak eens aan het rondneuzen voor wat een geschikte vervanger voor de CB500 zou kunnen zijn die wél logischerwijs in staat is dergelijke paadjes zo nu en dan te pakken en waarbij niet alles zeer doet na een ritje van zo'n 150 km :)

[ Voor 8% gewijzigd door Melkunie op 17-10-2017 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
HTT-Thalan schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 19:08:
[...]

Dat verklaart dan wellicht waarom ik met de Dunlop Trailmax langer doe dan hij met de TKC80.
Ik heb er al hele gekke dingen op meegemaakt maar de band geeft mij alle vertrouwen en is bij mij nog nooit grip verloren.
Die trailmax is wel te straat gericht ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 23:17
Gusteren in Amsterdam staande gehouden omdat ik wat auto's voor het stoplicht inhaalde.

Vokgens de agent ging ik hierbij over een doorgetrokken streep en over de sergeant strepen.

280€ boete en een zure preek :-(.

Boete wordt toegestuurd. Zou het nog zin hebben om bezwaar te maken?

Stilstaande auto's inhalen om vooraan te sluiten bij het stoplicht mag vokgens mij. Als er dan net 1 auto beetje teveel naar links staat kan het zo zijn dat je voor een seconde even net op de (lege) andere rijbaan komt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Requiem19 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 07:54:
Gusteren in Amsterdam staande gehouden omdat ik wat auto's voor het stoplicht inhaalde.

Vokgens de agent ging ik hierbij over een doorgetrokken streep en over de sergeant strepen.

Ik doe het echter ook wel eens. Nog geen boete voor gekregen.

Stilstaande auto's inhalen om vooraan te sluiten bij het stoplicht mag vokgens mij. Als er dan net 1 auto beetje teveel naar links staat kan het zo zijn dat je voor een seconde even net op de (lege) andere rijbaan komt...
tja en dat mag inderdaad niet. Weinig zin om bezwaar te maken.

[ Voor 4% gewijzigd door Jelte op 18-10-2017 08:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Requiem19 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 07:54:

En dat is het risico inderdaad. Het is niet expliciet toegestaan, het is alleen ook niet expliciet verboden. Die doorgetrokken streep is een feit, je zou op zijn hoogst bezwaar kunnen maken als je kunt aantonen (camerabeelden oid) dat je niet over de streep bent gegaan (pun not intended) :p.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

kneusteun schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 21:51:
[...]

Die trailmax is wel te straat gericht ben ik bang.
Ik zou je mijn motor uitlenen om een keer te testen in de modder maar ze is net gepoetst :>.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-09 14:41
Ik gisteravond in Middelburg, motoragent reed inmiddels al paar km achter mij aan.. Ik heb heel braaf gereden, had 'm op tijd in de gaten.. Staan we aan de kant, zegt hij dat hij dacht dan ik een gladde achterband had. Tja dat zie je niet goed als je rijdt, hij zit er nog geen week op.. ;)

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-09 18:03
Jelte schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 08:03:
[...]
tja en dat mag inderdaad niet. Weinig zin om bezwaar te maken.
Weet niet hoe dat in Engeland geregeld is, maar RJ lapt ze dan ook wel aardig aan z'n laars in iedere video. Wat hij doet is vaak niet eens filteren, maar gewoon links en rechts inhalen, verkeerde kant van de weg rijden, om langs een file te rijden, over het verdrijvingsvlak etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:52

Secsytime

Automagisch

FastFred schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 08:36:
[...]

Weet niet hoe dat in Engeland geregeld is, maar RJ lapt ze dan ook wel aardig aan z'n laars in iedere video. Wat hij doet is vaak niet eens filteren, maar gewoon links en rechts inhalen, verkeerde kant van de weg rijden, om langs een file te rijden, over het verdrijvingsvlak etc.
In zulke grote steden zijn de regels vaak net even wat soepeler voor motoren.. tenzij oom agent op zen strepen wil gaan staan natuurlijk. in Nederland heb je het volgens mij nergens zo erg, het verkeer..

[ Voor 5% gewijzigd door Secsytime op 18-10-2017 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Melkunie schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 21:51:
[...]

Is dat heel toevallig dit punt?

Daar stond ik afgelopen zondag op de oude CB500 dit bord te lezen en te fotograferen:
[afbeelding]
Op streetview staat ie trouwens nog niet. Dacht heel even... 'Zal ik?', maar toch maar niet gedaan :P

Stukje doorgegeven, want Google Navigatie vond dat een prima plan, tot ik bij dit deel van de weg kwam.

Weer even getwijfeld en een meter of 30 het hardere zandpad links gevolgd, maar toen toch maar weer omgedraaid. Kende de hele plek niet en wist niet echt zeker of het nou wel helemaal de bedoeling was daar te rijden.

Ben jij er bekend en weet je of je daar gewoon probleemloos overheen mag? Want zo ja dan wil ik 'm puur uit principe toch nog een keertje doen :+

Edit:
As we speak eens aan het rondneuzen voor wat een geschikte vervanger voor de CB500 zou kunnen zijn die wél logischerwijs in staat is dergelijke paadjes zo nu en dan te pakken en waarbij niet alles zeer doet na een ritje van zo'n 150 km :)
Ik zou het tegenwoordig niet meer doen. Veel MP en controle en die gasten kunnen serieus goed rijden en weten echt alle hobbels en gaten daar. :P Wel een mooie plek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Joopieboy schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 08:53:
[...]

Ik zou het tegenwoordig niet meer doen. Veel MP en controle en die gasten kunnen serieus goed rijden en weten echt alle hobbels en gaten daar. :P Wel een mooie plek!
Ik kan even zo snel niet vinden waarom die weg niet toegankelijk zou moeten zijn, ziet er wel uit als een leuk stukje rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-09 17:18
De tweede locatie in m'n post lijkt me inderdaad gewoon mogen, de eerste alleen niet. De Google-auto heeft de tweede ook gewoon gedaan :P
Is mij meer te doen om het paadje dat je links parallel ziet lopen daar, die zou ik met de CB500 nog wel kunnen rijden, maar weet niet of het mag. Daarentegen kan ik geen borden zien die zeggen dat het niet mag.

Het hoofd was in ieder geval afgelopen zondag niet te doen. Eerder AT geschikt dan CB500 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

HTT-Thalan schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 09:19:
[...]

Ik kan even zo snel niet vinden waarom die weg niet toegankelijk zou moeten zijn, ziet er wel uit als een leuk stukje rijden.
Militair terrein, ik heb er al eens een waarschuwing gehad. :) Maar zeker als je de tankbaan zelf op gaat ga je een probleem hebben. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 08:08:
[...]

En dat is het risico inderdaad. Het is niet expliciet toegestaan, het is alleen ook niet expliciet verboden.
Het is niet verboden dus toegestaan!
Er staat ook niet in de wet dat ik hier mag posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
HTT-Thalan schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 08:09:
[...]

Ik zou je mijn motor uitlenen om een keer te testen in de modder maar ze is net gepoetst :>.
De f650 staat ook op een semi band en merk dan al teveel dat ik grip mis. Het kan allemaal natuurlijk wel maar zoals gezegd dan verwissel ik liever wat vaker de banden en blijf bij tkc80.

Of ik moet even een leuke 450 enduro scoren en dan kan de twin wat meer rust krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

caesar1000 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 17:09:
[...]

Als die 'low budget motoren' voldoen aan alle eisen, goed onderhouden zijn en degene die erop rijden goed meekomen/niet in de weg rijden, is dat toch geen probleem? Snap natuurlijk wel dat het erg irritant is als mensen een niveau te hoog rijden en zich daardoor gevaarlijke situaties voordoen.
De laatste 2 dagen assen was de "technische keuring" komen te vervallen :z

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-09 18:03
Joopieboy schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 10:08:
[...]

Militair terrein, ik heb er al eens een waarschuwing gehad. :) Maar zeker als je de tankbaan zelf op gaat ga je een probleem hebben. :P
In België zijn militaire oefenterreinen niet of maar deels omheind, staan wel waarschuwingsbordjes, maar ook niet overal. In het weekend kun je d'r vrij rondlopen, maar op werkdagen zijn ze aan het oefenen.

Wisten wij veel, 2 jaar geleden op zomerkamp geweest, kom je daar over dat terrein gelopen met 20 scouts met bepakking en wordt je staande gehouden door gendarmerie/hondenbrigade. Dat het toch niet helemaal de bedoeling was dat we daar liepen, met een km verder 'ratatatatate, bam bam, ratatata, bam ,ratatata' :P We mocht wel verder lopen richting de kazerne (Beringen Leopoldsburg) als we maar niet links van het pad de bossen in trokken.

Toen we een week later weer thuis in Nederland waren kwamen er d'r achter dat er op dat moment door onze eigen KL werd geoefend :P

In Nederland wordt je in busjes afgevoerd het terrein af. Hier mochten we gewoon verder lopen 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door FastFred op 18-10-2017 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Ik weet niet hoe het bij andere oefenterreinen is, maar bij het terrein in Lauwersoog hangen rode vlaggen op het moment dat er geoefend wordt of het terrein nog niet schoongemaakt is en er dus nog kogels e.d. kunnen liggen. In de weekenden kan je over het algemeen rustig rondwandelen in het oefendorp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Ik heb geen AT/crosser maar het zou wel gaaf zijn om op dat soort terrein met zo'n ding rond te raggen :9

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Vrijdag schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 12:50:
Ik heb geen AT/crosser maar het zou wel gaaf zijn om op dat soort terrein met zo'n ding rond te raggen :9
Met een allroad is het meer 'rondhobbelen' tenzij je Chris Birch heet :P.

Met een lichte crosser kun je helemaal los gaan idd, en dat is ontzettend vet om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Vrijdag schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 12:50:
Voldoende OTR ritten deze periode voor je Enduro, soms ook over havelte e.d.

http://www.enduro.nl/kalender.htm

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:34
Wat een heerlijk weertje de afgelopen dagen. Merk alleen dat nu in de ochtend het leer toch wel wat fris begint te worden. Zat een beetje naar een textiele all-weather jas te kijken. Zo'n Macna Traction Night Eye lijkt me wel wat, zeker in het donker. Mensen ervaringen met dat Night Eye systeem? Wordt je ook echt meer gezien?

Hoop wel dat de led T10 snel binnenkomt, beetje extra licht in de ochtend zou leuk zijn :9

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ophidian schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 13:53:
Wat een heerlijk weertje de afgelopen dagen. Merk alleen dat nu in de ochtend het leer toch wel wat fris begint te worden. Zat een beetje naar een textiele all-weather jas te kijken. Zo'n Macna Traction Night Eye lijkt me wel wat, zeker in het donker. Mensen ervaringen met dat Night Eye systeem? Wordt je ook echt meer gezien?

Hoop wel dat de led T10 snel binnenkomt, beetje extra licht in de ochtend zou leuk zijn :9
Ik wilde heel graag een Night Eye oprits hestje op mijn Macta zomerjas, maar kon alleen de normale nog maar krijgen, de Night Eye was overal uitverkocht. Mijn ervaring is dat ze verdomd dichtbaar zijn, nog beter dan de gewone Macna hestjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

Ik heb dat op mijn jas. Sterker nog, mijn jas bestaat grotendeels uit dat spul. 's Nachts is het spierwit als er licht op schijnt.
Ik ben eens 's avond geflitst en mijn jas lichtte beter op dan mijn kenteken.

XBL: DonFrans

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Thoit
Zojuist just to be sure de klepspeling gecontroleerd. Niks aan hoeven te stellen, was volgens het boekje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7dI3ZFUBmP6DQIg4uTLB2yZU/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AhxQu6WpZK8zskoHgXi8nPBd/full.jpg

Ook nog even een nieuwe filter erin gezet en de nieuwe filters geolied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
HTT-Thalan schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 13:13:
[...]

Met een allroad is het meer 'rondhobbelen' tenzij je Chris Birch heet :P.

Met een lichte crosser kun je helemaal los gaan idd, en dat is ontzettend vet om te doen.
Het ligt er maar net aan wat je verwacht, op die akkers blaas je de meeste er wel uit, tussen de boompjes door wordt het wel wat moeilijker.

Er was ooit van de rit in Markelo (dacht ik) wel een filmpje van iemand die hem met de AT deed en dat ging behoorlijk goed.

Maar natuurlijk heb je liever een 300cc tweetakt >:) en als je echt gek wil gaan pak je een CR500 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Laatst online: 17-09 20:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Ik heb een Macna Mountain Night Eye en heb eens gehoord ,van iemand die achter me reed in het donker, dat het erg opvalt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Thoit schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:15:
Zojuist just to be sure de klepspeling gecontroleerd. Niks aan hoeven te stellen, was volgens het boekje.

[afbeelding]

[afbeelding]

Ook nog even een nieuwe filter erin gezet en de nieuwe filters geolied.
Heb je ook de Motul 300v 15w60 erin? Prijzen varieren echt enorm van die olie van 52euro of minder in duitsland tot aan 102 euro in nl.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:50

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ghostrider schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 16:15:
[...]

Heb je ook de Motul 300v 15w60 erin? Prijzen varieren echt enorm van die olie van 52euro of minder in duitsland tot aan 102 euro in nl.
Per 4L neem ik aan? ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Mijn nieuwe motor gevonden!
Afbeeldingslocatie: http://images.mcn.bauercdn.com/PageFiles/635705/1752x1168/mt-09-3.jpg?mode=max&quality=90&scale=down
3 is beter dan 1 is beter dan 4! ofzoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Het enige wat nog mist is een tweede achterwiel en een dak en goed windscherm zodat je droog en uit de wind zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Ik denk dat er genoeg mensen zijn die hier opgewonden van worden.
Die nu op 3 wiel scooters rijden met een bontje om de nek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
kneusteun schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 17:39:
Mijn nieuwe motor gevonden!
[afbeelding]
3 is beter dan 1 is beter dan 4! ofzoiets.
Zullen we het maar gewoon bij een render houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Net op weg naar huis door video surveillance aan de kant gezet. Vlak na het oprijden van de Kennedylaan hier in Eindhoven.
120 gemiddeld waar ik 80 mocht... :F

Geen smoesje, op de A50 viel net daarvoor bij Veghel de kilometerteller uit.
Op de snelweg ongeveer 7 duizend toeren aangehouden, dat is ongeveer 130 a 140.
Bij de IKEA wordt het schijnbaar al 80km/u (nooit op gevallen) die bocht neem ik meestal met 90/95 heel veel harder durf ik er niet door heen (ben niet zo een racer).
Vlak daarop komt er van rechts het verkeer vanaf snelweg er bij, daar trek ik altijd even flink door om zo snel mogelijk tussen de koekblikkers weg te zijn die vaak zonder kijken van baan verwisselen.

Evengoed wist ik wel dat ik te hard reed, ik haalde de auto's allemaal in, dat doe ik meestal daar. Tot het eerste tankstation daar gaat het gas er af en tokkel ik met een gangetje van 70/80 tussen de auto's verder.

Nu dus gemiddeld op 120km/u gefilmd, correctie er af van 4km/u in een 80 zone, is gewoon 36 te hard...
€10 per/km :X :-( :F

Dat kilometerteller verhaal is echt geen smoes, ik zou het hier (of tegen die agenten) echt wel zeggen als ik wist hoe hard ik reed. Ik wist dat ik te hard reed maar zoveel te hard dat had ik echt niet in de gaten, echt totaal niet.
Wat een zure bak geld die ik nu totaal niet heb/kan missen. :N (echtscheiding :| )

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bommes schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 17:50:
Net op weg naar huis door video surveillance aan de kant gezet. Vlak na het oprijden van de Kennedylaan hier in Eindhoven.

Bij de IKEA wordt het schijnbaar al 80km/u (nooit op gevallen) die bocht neem ik meestal met 90/95 heel veel harder durf ik er niet door heen (ben niet zo een racer).
Vlak daarop komt er van rechts het verkeer vanaf snelweg er bij, daar trek ik altijd even flink door om zo snel mogelijk tussen de koekblikkers weg te zijn die vaak zonder kijken van van verwisselen.

Evengoed wist ik wel dat ik te hard reed, ik haalde de auto's allemaal in, dat doe ik meestal daar. Tot het eerste tankstation daar gaat het gas er af en tokkelen ik met een gangetje van 70/80 tussen de auto's verder.

Nu dus gemiddeld op 120km/u gefilmd, correctie er af van 4km/u in een 80 zone, is gewoon 36 te hard...

Wat kilometerteller verhaal is echt geen smoes, ik zou het hier (of tegen die agenten) echt wel zeggen als ik wist hoe hard ik reed. Ik wist dat ik te hard reed maar zoveel te hard dat had ik echt niet in de gaten, echt totaal niet.
Wat een zure bak geld die ik nu totaal niet heb/kan missen. :N
Hmmm.... Da's een dure/zure :X Zeker ook gezien die andere (laatste) opmerking...

Ik kom meestal vanuit de richting 's-Hertogenbosch de Kennedylaan op gereden en dus die invoegende route waar jij 't over hebt, maar daar staan écht wel borden dat je er maar 80 mag vanaf de Ikea én dan nog een adviessnelheid van 50 ín de bocht naar de Kennedylaan. Lijkt me zo te zijn dat die borden er ook wel zullen staan als je uit de richting van Oss komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Jezus das een zure, en duur... Heb ze idd al meer zien rijden de laatste tijd maar (nog) geen last van gehad. Balen man, en dat stukje wist ik ook niet. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-09 13:51

4x2

lộn xộn quá

80 borden staan ergens rond het moment dat je de bocht/tunnel onder de flyover in duikt (adviessnelheid 50 geloof ik ?)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Ghostrider schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 16:15:
[...]

Nee ik heb de Motorex Cross Power 4T 10W60 besteld. Die schrijft KTM namelijk voor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Jemig Bommes, dat is echt knap waardeloos, beiden :-(

Succes met de afhandeling van de boete en sterkte met de tweede :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

4x2 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 18:25:
80 borden staan ergens rond het moment dat je de bocht/tunnel onder de flyover in duikt (adviessnelheid 50 geloof ik ?)
Goed om te weten, zeker als het wat rustiger is best een leuke bochtencombi...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joopieboy schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 18:56:
[...]

Goed om te weten, zeker als het wat rustiger is best een leuke bochtencombi...
Dat slingertje náár de Kennedylaan op de rotonde bij de Ikea, komende vanaf Ekkersweijer, is zeker een héle leuke.... Maar is ook al "80" helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan je kilometerteller het spontaan niet meer doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 19:46:
Waarom raakt een brandstoftank leeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@wimmel_1 ...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Alleen al de "waarom" :)

Spullen gaan gewoon ooit stuk op een gegeven moment... En da's ALTIJD spontaan 8) Een brandstof tank is ook altijd spontaan leeg, als er nog wél iets in zit dan is 'ie niet leeg....

[ Voor 16% gewijzigd door Will_M op 18-10-2017 19:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

wimmel_1 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 19:54:
[...]

Alleen al de "waarom" :)

Spullen gaan gewoon ooit stuk op een gegeven moment... En da's ALTIJD spontaan 8) Een brandstof tank is ook altijd spontaan leeg, als er nog wél iets in zit dan is 'ie niet leeg....
En @maximiliaan_nl : Houdt rekening met het volgende gezegde: Een goed probleem komt nooit alleen.

Dus loop voor de zekerheid even je héle motor na ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-09 16:54

Bergie

Lekker belangrijk...

Kabel kan los trillen oid. Heb ik ook al eens gehad op mijn vorige motor.

Yamaha MT-09

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:34
Binnenkort dan toch maar eens kijken voor nieuwe jas met Night Eye. Ben wel benieuwd.

Nu het in de ochtend wat donker is is soms een beetje extra licht wel lekker. Ben alleen niet heel erg onder de indruk van het groot licht:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KHjvCYQSkgs3PzgLb8drHG8F/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tysXZPR420uQVAGrWrGLGu52/full.jpg
Schijnt meer links onder naar de grond en een beetje de bomen dan wat anders :') Hopelijk straks dus wat beter als die LED lampen er nou eindelijk eens inzitten.

Oh en nog speciaal voor @Vrijdag }) >:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pCnXMmYVCtb4cA7kvHnghW28/full.jpg
O+

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:00

Winkiller

De Mopperpot

Bommes schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 17:50:

Vlak daarop komt er van rechts het verkeer vanaf snelweg er bij, daar trek ik altijd even flink door om zo snel mogelijk tussen de koekblikkers weg te zijn die vaak zonder kijken van baan verwisselen.

Evengoed wist ik wel dat ik te hard reed, ik haalde de auto's allemaal in, dat doe ik meestal daar. Tot het eerste tankstation daar gaat het gas er af en tokkel ik met een gangetje van 70/80 tussen de auto's verder.

Dat kilometerteller verhaal is echt geen smoes, ik zou het hier (of tegen die agenten) echt wel zeggen als ik wist hoe hard ik reed. Ik wist dat ik te hard reed maar zoveel te hard dat had ik echt niet in de gaten, echt totaal niet.
Wat een zure bak geld die ik nu totaal niet heb/kan missen. :N (echtscheiding :| )
Zuur en zeker veel geld, waren er nog sbs6 mensen bij ?
Opnieuw een leer momentje, mijn laatste was op de A12 bij Houten.

Afbeeldingslocatie: http://oi66.tinypic.com/1f9rd.jpg

PS. als ze echt van je houd blijft ze wel bij je, de mijne is ook gebleven bij een duurdere bon. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Geen idee, ding is volgens mij elektronisch, en de motor heeft een weekje op het werk buitengestaan.
Misschien heeft het daar mee te maken.
Ergens rond Vechel zag ik het ding een paar keer heen en weer zwiepen van 0 terug naar de 130 die ik reed, en een minuutje later bleef hij op de nul liggen.

Maar ik ben niet roomser dan de paus hoor, ik rijd dat stukje onder de flyover vanaf de A50 bij de Ikea afslag richting de Kennedylaan altijd met ongeveer 100km/u, beetje sportieve automobilisten gaan er nog wel harder door heen. Vorige week nog aan de kant gegaan voor een of andere dude in een dikke volvo V70.
Het stuk daarna, wat @wimmel_1 omschrijft, komende van af de richting Den Bosch van af die rotonde dat komt net na de links rechts die ik door ga onder de flyover er bij.
Dat vind ik altijd in de spits een erg druk chaotisch punt.
2 keer 2 banen die invoegen tot 1 keer 2 banen.
Mensen schuiven daar op zonder te kijken, auto's rijden daar vaak te hard lekker door de bochtjes en met een hogere bochten snelheid dan ik op de motor dus trek ik dar altijd bewust ff hard door.
Meestal is het een klein stukje verder veel te druk dus kom ik toch achter en auto te hangen en blijft de snelheid meestal rond de 100 steken waar je 80 mag.
Natuurlijk reed er nu niemand, alleen ik en die politie Audi achter me.

Overigens reden hun op de A50 in de richting van Tilburg - Den Bosch en reed ik ze voorbij op de uitvoegstrook, net na mij schoven ze dus mee op de uitvoegstrook op. Ik had er al rekening mee gehouden dat ze dit gingen doen terwijl ik er langs zat, ook dat gebeurd daar dagelijks.
In die bochten combo links rechts onder de flyover zaten ze op de linker baan achter me, ik zat rechts en schoof er eentje naar links op ruim voor hun om een auto in te halen.
Had ik maar..... :| :X

Trouwens heel die Kennedylaan... ik ben nog van de generatie dat je daar 90 mocht (of zo iets, kan ook 100 zijn geweest) en daar rijd dus zo goed als iedereen dik 90 in de spits behalve waar die 1ne flitskast staat.

Oh en het andere, het is gelukkig nog niet zo ver dat er scheidingspapieren liggen maar het rommelt flink laat ik het zo maar zeggen. Ik ben er dus ook de laatste paar weken niet altijd met mijn hoofd bij.
2 weken terug mijn prive auto totalloss op die zelfde A50 door een in slaap gevallen bestuurdster en nu dit.
Alle shit komt tegelijk zeg maar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Vechel? }:| Zeg :+

[ Voor 5% gewijzigd door Joopieboy op 18-10-2017 20:33 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ik zei toch dat ik er niet helemaal bij ben soms..
Of laat ik het zo schrijven: Ik zij tog jonguh >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-09 18:24

_Apache_

For life.

Bommes schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 20:32:
[...]

Geen idee, ding is volgens mij elektronisch, en de motor heeft een weekje op het werk buitengestaan.
Misschien heeft het daar mee te maken.
Ergens rond Vechel zag ik het ding een paar keer heen en weer zwiepen van 0 terug naar de 130 die ik reed, en een minuutje later bleef hij op de nul liggen.
Erg zuur Bommes.

Het op en neer zwiepen van de teller kan een foutcode zijn, tenminste, je reed die FZS600 nog toch?
Ik heb het ook een keer gehad.. 0 rpm.. 2k, 4k 8k en dan weer 0.. was bijv de foutcode dat de snelheidssensor kapot was, en dat klopt ook wel, want die stond de hele rit al op de 0 kmh :+ .
Er zit een elektronisch kastje onder je dashboard, die de pulsjes van de voorwiel omzet naar uitslag van de teller. Het omrekenen gebeurd in dat kastje, en die was kapot.
Zoiets bijv.
https://www.manualslib.co...zs600.html?page=20#manual

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

* Vrijdag was eigenlijk van plan de "report"knop te gebruiken danwel een spitsvondig antwoord te geven....

Dat werd helaas dit:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ClOt2M3VYAA_pk7.jpg

:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
De teller zit bij mijn motor bij het voorwiel als sensor. Als ie te vies is door remstof gaat de teller op hoge snelheid ook raar doen. Af en toe schoonmaken is genoeg. Gelukkig is het geen draaiende kabel meer zoals bij mijn scooter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PilatuS schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 20:51:
De teller zit bij mijn motor bij het voorwiel als sensor. Als ie te vies is door remstof gaat de teller op hoge snelheid ook raar doen. Af en toe schoonmaken is genoeg. Gelukkig is het geen draaiende kabel meer zoals bij mijn scooter.
Die KTM van je is toch al wel zo intelligent om de snelheid af te kunnen lezen aan de uitgaande as van de versnellingsbak?

Als je daarna wat aan kettingwielen veranderd dan is dat alleen jouw probleem, maar da's vaak alleen iets waar je op 't circuit last van hebt (waar de snelheid er toch niet toe doet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
wimmel_1 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 20:54:
[...]

Die KTM van je is toch al wel zo intelligent om de snelheid af te kunnen lezen aan de uitgaande as van de versnellingsbak?
Volgens mij zit ie bij het voorwiel. De motor heeft geen ABS, maar er zit wel een sensor aan de linkerkant bij de remschijf. Is natuurlijk wel te testen door lang genoeg op het achterwiel te rijden :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Gewoon gas geven gaat het vanzelf, been there... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:37
Bommes schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 20:32:
[...]
2 weken terug mijn prive auto totalloss op die zelfde A50 door een in slaap gevallen bestuurdster en nu dit.
Alle shit komt tegelijk zeg maar.
Pff kut zeg. Had jij vorig jaar je auto ook al niet totallos? Nu dus 2 auto's in 2 jaar?
Pagina: 1 ... 49 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.