Moet hier even mijn gal spugen, gisteren de laatste circuitdag gedaan van dit seizoen bij motorsportschool op Mettet, maar alle jezus wat een tering zooi.
Ik ben verre van de volgende rossi (rond de 2:00 op Assen, 1:50 op Zolder), zit meestal zo'n beetje bij de traagste van de snelste groep of daar wat onder afhankelijk van wat zich allemaal aan meld en hoe fysiek het circuit is (ik heb wat lichamelijke klachten waardoor ik fysiek niet alles kan). Gisteren dus weer in groep snel aangemeld, rijden er mensen rond die ik in een sessie van 20 minuten op 3 ronden zet. Eerste vraag: Wat doet zo iemand in vredesnaam in snel en waarom grijpt de organisatie dan niet in?
Eerste stap was klagen bij de organisatie, maar die gaf niet thuis, want geen chrono dus ze konden niet zien hoe snel wie was, wat natuurlijk enorme BS is want je moest wel erg bijziend zijn om niet te zien dat die gasten niet vooruit te branden waren. Verder zaten alle groepen ramvol, wat natuurlijk ook een waardeloos excuus is want je kunt gewoon ruilen.
Gezien er na de middagpauze's echt een paar enorme klappers waren (wellicht een gevolg van de waardeloze groepsindeling en slappe houding van de organisatie

) heb ik de 2 sessies direct na de pauze niet kunnen rijden, maar kwam ik wel langs een van de suïcidalen te staan die zich met een motor uit het jaar kruik in groep snel had ingeschreven, dus een poging gedaan om te vragen of het wellicht niet beter was om in een iets minder vlotte groep te rijden. Deze beste meneer voelde zich vervolgens nogal op zijn pik getrapt, wat ik an zich ook wel een beetje snap, maar ik snap er echt geen kloot van waarom je zoiets zou doen als je zo ontzettend traag bent.
Na volgens mij de derde persoon die afgevoerd was in de ambulance en de reanimatie jeep te hebben gezien mochten we de laatste sessie van de dag weer rijden, omdat het zo'n enorm crashfestijn was geworden hadden we nog wel wat nummers van enkele van onze buren gekregen die van de baan waren gereden. dus konden we dubbele sessies rijden, maar nadat ik zelf ook een keer een close call had met iemand die niet vooruit te branden was, heb ik daar ook niet echt meer van genoten en ik was meer op survival instinct aan het rijden dan dat ik er echt van aan het genieten was.
Gelukkig hebben we wel de foto's nog:
Korte samenvatting: Ga nooit vrij rijden met motorsportschool zolder, 't is het echt niet waard.
Edit: en de SC1 voorband doet het prima trouwens, bedankt voor de tips nog!