Het grote motortopic deel 20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 48 ... 101 Laatste
Acties:
  • 293.323 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Grubeater schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 09:00:
Na aanleiding van @Joopieboy's LED Verlichting auto+motor topic ook maar een setje Lumileds besteld voor mijn Honda Transalp.

De stofkap past goed om de lamp met koellichaam heen. Het koellichaam kun je op twee manieren op de lamp schroeven.
[afbeelding]

[afbeelding]

Het lichtbeeld is duidelijk helderder met de ledlamp, maar ik moet nog kijken hoeveel het strooilicht het andere verkeer hindert.

Dimlicht standaard
[afbeelding]

Dimlicht LED
[afbeelding]

Grootlicht standaard
[afbeelding]

Grootlicht LED
[afbeelding]
Ziet er heel netjes uit! Lijkt alleen dat je lampje iets gedraaid is met erin zetten, de lijn links moet nml echt recht zijn. :)

Maar veel plezier ermee. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:10

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Joopieboy schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 09:54:
[...]

Ziet er heel netjes uit! Lijkt alleen dat je lampje iets gedraaid is met erin zetten, de lijn links moet nml echt recht zijn. :)

Maar veel plezier ermee. :)
Dit was mij ook al opgevallen. De gloeidraden van de originele lamp leek mij een klein beetje gedraaid te zitten en ik heb de Lumiled daarop aangepast. Ik zal de lamp recht zetten en kijken of het dan wel klopt.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mswp
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-08-2024

mswp

Wie Niet?

Voor iedereen die zijn fiets in de winterstalling heeft gezet, ik ga er op uit dit weekend.

Wie had dit nog verwacht, top weertje.

oOo

😲

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

^) ^) @lolgast : Een heel prettig weekend gewenst!!!

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:57
Vanochtend een vriend Try the bike kado gedaan en wezen kijken, mocht ik gelijk even een rondje op de GS1200 van me oude instructeur, lachen om die oefeningen dan ook nog even mee te bakken op zo’n bakbeest 😂 en helemaal leuk om die gespannen gezichten te zien van de leerlingen.

Daarna meteen wat km’s gedaan in Deutschland en verrassend rustig op de wegen en amper motorrijders!?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:42

Vrijdag

De Zwarte

Ben bij mijn ouders dit weekend en daar was het behoorlijk druk met Hells Angels. Was een begrafenis van één van ze dus heel veel ronkende Harley's op de weg.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

We zijn bijna los met de sloop-alp :). Motorblok + carbs heb ik vandaag bij mijn garage afgeleverd, die worden gekoehandeld voor wat onderdelen + werk aan mijn eigen motor.

Kappenset + originele zadel zijn ook verkocht. We staan in de zwarte cijfers *O*.

Mijn eigen zadel is weer thuis, na een bezoekje aan de leerbewerker voor een nieuw dekje en wat schuim:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HQjW9zGGtS9Ltrbk4x0fXI7p/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag eens de dbkiller uit m'n SC Project uitlaat gehaald bij m'n Monster.... man man man wat een knallen uit de uitlaat :*) .

Twijfel nog of ik hem weer terug doe... het is wel een hoop herrie... zeker als je wat langer op de motor zit is het niet heel erg comfortabel. Voor de rest vind ik het ook wel een beetje a-sociaal :9.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Vanmiddag even met de motor weg geweest en toch maar tot de conclusie gekomen dat een textiele jas mét voering véél te warm is voor zo'n Indian Summer. Onderweg dus maar even gestopt om een nieuwe (doorwaai) jas aan te schaffen...Ook maar meteen een paar motorschoenen in een bijpassende kleur mee gepakt....

Indian Summer

Al dat gehobby met voering er in, voering er uit is ook niet zo m'n ding :+

Was wel weer even lekker relaxed rijden hier in de buurt, morgen nog maar eens een stukje doen maar dan met een achtervolgster,,,,

[ Voor 44% gewijzigd door Will_M op 14-10-2017 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Doe maar hip ouwe, leuk spul. 8)

Wist trouwens niet dat dat hok van je offroad kon. ;)

[ Voor 47% gewijzigd door Joopieboy op 14-10-2017 19:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-09 19:49

steveman

Comfortabel ten onder

Beide brommers even gereden, waarbij een van de ritten zwaaar illegaal was: kabeltjes van de claxon van m'n cbr hingen los... Met dien verstande, toch even gereden. Winter is lang genoeg om dat weer te fixen. En toen op de striple... holy shizzle wat rijdt dat ontiegelijk veel fijner zeg. Ik weet nog het verschil in gevoel tussen m'n Hornet en m'n pas verbouwde cbr, hoeveel verfijnder de cbr aanvoelde...

en net een rondje wezen trapfietsen... veel werk voor weinig snelheid zeg ik u!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
Aparte garages in Duitsland :+

Afbeeldingslocatie: https://media.giphy.com/media/l378ib7ur7DYB5qrC/giphy.gif

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joopieboy schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 19:19:
Doe maar hip ouwe, leuk spul. 8)

Wist trouwens niet dat dat hok van je offroad kon. ;)
Écht wel.... Yamaha MT-10 = Multi Terrain, toch? En i.c.m. die S21R banden .... S = van sneeuw en R van rotsen.... Moet allemaal goed komen hier in de buurt, denk ik?

Ik mocht er eigenlijk niet door van 'm, alleen als ik plechtig beloofde om rechtdoor te gaan..... Ben toch maar een beetje buitenom gegaan om die verse teer van m'n banden af te houden :9

[ Voor 23% gewijzigd door Will_M op 14-10-2017 20:58 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:53

Winkiller

De Mopperpot

Verwijderd schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 17:53:
Vandaag eens de dbkiller uit m'n SC Project uitlaat gehaald bij m'n Monster.... man man man wat een knallen uit de uitlaat :*) .

Twijfel nog of ik hem weer terug doe... het is wel een hoop herrie... zeker als je wat langer op de motor zit is het niet heel erg comfortabel. Voor de rest vind ik het ook wel een beetje a-sociaal :9.
Denk niet alleen aan je zelf maar ook aan de omgeving waar je rijd, veel mensen en dieren zullen je dankbaar zijn. Ik hoop echt dat de regelgeving niet alleen het gebruik van smartphones achter het stuur gaan aanpakken maar ook de herriemakers met een brommer, motor, auto, pickup truck en vrachtwagen met brulpijp.

Een kennis van mij heeft zijn Kawasaki Versys koplamp unit met Angel Eyes terug, hier het resultaat.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GFn7YcD.jpg :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04:01
Vanmiddag meegeweest met het toerritje van vlogger/instructeur rdalsem. Wat een heerlijk weertje. Eindelijk mijn nieuwe leren pakkie weer eens aan gehad.
@Aschtra en vriendin waren ook van de partij. Gezellig! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

hhmm morgen er op uit met de Vespa...
of thuis klussen/opruimen/tuin winterklaar maken.. :X

* Bommes kan wat moeilijk kiezen :+

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Bommes schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 20:55:

Kom op de Vespa naar Breda mijn tuin winterklaar maken. Twéé vliegen in één klap :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bommes schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 20:55:

Ik zou gaan klussen als ik jou was. Véél te warm om motor/scooter te gaan rijden... (Én waarschijnlijk is 't ook wel druk met andere rijders op de weg welke toch alleen maar in de weg rijden).

>:) >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17:27
InZane schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 20:34:
Vanmiddag meegeweest met het toerritje van vlogger/instructeur rdalsem. Wat een heerlijk weertje. Eindelijk mijn nieuwe leren pakkie weer eens aan gehad.
Hey haha, wist niet dat je een Tweaker was!
Was inderdaad mooi ritje! Vriendin vond ook prima te doen en kon mooi kijken naar de natuur

[ Voor 7% gewijzigd door Aschtra op 14-10-2017 21:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13:47

A13X

Dude

Eind van de dag ook nog een ritje kunnen maken met de CB was idd warmer dan verwacht :9 Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/z60zDUCt.jpg

@lolgast van harte *O*

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

wimmel_1 schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 21:00:
[...]

Ik zou gaan klussen als ik jou was. Véél te warm om motor/scooter te gaan rijden... (Én waarschijnlijk is 't ook wel druk met andere rijders op de weg welke toch alleen maar in de weg rijden).

Ik wil eigenlijk wel mijn nieuwe zadel gaan testen... maar nog een hoop te doen in en om het huis.
Gelukkig ga ik de komende maanden nog genoeg kilometers maken, eerst maar eens winterklaar maken.

Je ziet inderdaad bizar veel motorrijder 'ineens' uit alle hoeken en gaten kruipen als de zon een beetje schijnt _O- ik begrijp het heel goed, maar het is niet alsof je zonder zon niet lekker rond kunt toeren, ik vind dat een beetje een gek effect. Stond vandaag een oudere man bij mijn dealer met een 1200RT voor een bandenwissel. We moesten allemaal helpen de motor de garage uit te duwen (achteruit) want dat deed hij nooit zelf (lopen met de motor zonder erop te zitten) want dan laat hij hem vallen 8)7 - misschien moet je dan iets gaan rijden dat minder (wat is het, 260kg met koffers?) weegt.

En mijn laarzen zijn eindelijk droog van die bizarre rit vorig weekend, dat had even tijd nodig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik loop ook bijna nooit met de motor, stukje verzetten ala maar risico is te groot. Net even uit balans en klaar ben je...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Joopieboy schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 21:15:
Ik loop ook bijna nooit met de motor, stukje verzetten ala maar risico is te groot. Net even uit balans en klaar ben je...
En wat weegt die van jou?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

170kg ofzo? Beetje gladde garagevloer gaat nog, maar een garage uit drempeltje over of buiten, no thanks...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

wimmel_1 schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 21:00:
[...]

Hoezo veel te warm..
Ik rijd toch een motorscooter dus teenslippers en boxershorts aan en gas op die lolly.. >:)

Maar het was geen geintje, lekker weer is leuk maar voor mij geen vereiste om te gaan rijden. Om buiten in de tuin te klussen weer wel dus ik denk echt dat ik morgen maar eens thuis blijf.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joopieboy schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 21:18:
170kg ofzo? Beetje gladde garagevloer gaat nog, maar een garage uit drempeltje over of buiten, no thanks...
M'n 2012 R6 lag dankzij zo'n actie destijds, toen 't ding koud een uur op kenteken stond, hier thuis tegen de vlakte... Terwijl ik er de crashprotectors op aan 't zetten was :X

De schade is nog steeds te zien, overigens...... Als je weet waar je moet kijken én weet waar 't ding staat :+

[ Voor 13% gewijzigd door Will_M op 14-10-2017 21:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

wimmel_1 schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 21:24:
[...]

M'n 2012 R6 lag dankzij zo'n actie destijds, toen 't ding koud een uur op kenteken stond, hier thuis tegen de vlakte... Terwijl ik er de crashprotectors op aan 't zetten was :X
Tamelijk cliche :+

Weet inmiddels wat die kuipen kosten. :X Dan ga ik wel duf erop zitten en de motor achteruit stappen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joopieboy schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 21:25:
[...]

Weet inmiddels wat die kuipen kosten. :X Dan ga ik wel duf erop zitten en de motor achteruit stappen...
Bij mij was 't gelukkig alleen een krasje in 't dynamodeksel (ik lag zelf onder de fiets) en dat krasje zit er nog steeds in.... Heb 't destijds weggewerkt met een "anodiseer stift" >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 14-10-2017 21:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Aah de bekende edding truuk ja. :+ Ik had iets meer dan een krasje helaas. :+

Dus jij en je ego gedrukt, jammer joh. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Joopieboy schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 21:25:
[...]

Mja, mijn enige 'risico' is mijn rempedaal, vooral de verbreder die erop zit. De rest kan wel wat hebben, en binnenkort zijn de handvatten en hendels ook beschermd tegen de meeste klappen. De kappen hebben eigenlijk nog nooit een douw gehad bij het vallen.

Maar soms is erop zitten en lopen geen optie. En ook dan kun je met je laars wegglijden en flink onderuit gaan, is mij ook wel eens bijna gebeurd. Als je de brug op moet bijvoorbeeld, moet je hem toch duwen, of achteruit een smal parkeervak in.

[ Voor 6% gewijzigd door HTT-Thalan op 14-10-2017 21:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
Doe ik ook heel weinig. In de garage duw ik m eerst van de bok en daarna manouvreer ik m een stukje naar achteren totdat ik genoeg ruimte heb om m'n been eroverheen te zwiepen. Gewoon lekker steppend naar buiten en keren op de oprit :)
Aschtra schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 21:09:
[...]

Hey haha, wist niet dat je een Tweaker was!
Was inderdaad mooi ritje! Vriendin vond ook prima te doen en kon mooi kijken naar de natuur
Haha, ik loop hier al een tijdje rond ja :)

[ Voor 24% gewijzigd door InZane op 14-10-2017 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

HTT-Thalan schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 21:30:
[...]

Mja, mijn enige 'risico' is mijn rempedaal, vooral de verbreder die erop zit. De rest kan wel wat hebben, en binnenkort zijn de handvatten en hendels ook beschermd tegen de meeste klappen. De kappen hebben eigenlijk nog nooit een douw gehad bij het vallen.

Maar soms is erop zitten en lopen geen optie. En ook dan kun je met je laars wegglijden en flink onderuit gaan, is mij ook wel eens bijna gebeurd. Als je de brug op moet bijvoorbeeld, moet je hem toch duwen, of achteruit een smal parkeervak in.
Dat risico is er natuurlijk altijd idd, maar ik verklein de risico's liever een beetje. :)

Rempedaal kun je terugbuigen, en met schaven kan het wat hebben. Hendels is fijn als je een setje titans hebt die omhoog kunnen klappen. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Joopieboy op 14-10-2017 21:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik heb om die rede ook besloten om in m'n nieuwe garage een soort van "korrel-tapijt" coating te laten leggen óp een vloeistofdichte vloer. Kan alles nat worden wat 't wil maar ik houd wel grip!! Voordeel van dat spul is dan ook nog eens dat je 't gewoon met de hogedrukspuit kunt reinigen en dat 't tegen benzine en olie kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 20:21
Vriendinlief is daar een paar dagen geleden achtergekomen helaas :/ Ze had het tanken een beetje uitgesteld, letterlijk honderd meter voordat ze bij de pomp is slaat haar Speed4 af, benzine toch echt op.

Het is heuvelaf naar de pomp toe, dat lukte wel. Zoals ik het begreep was ze er al ongeveer toen ze afstapte, niet de voetsteun uitgedaan, en zo naar links omgedonderd. Spiegel en koppelingshendel natuurlijk verbogen, knipperlicht beetje schuin, paar krasjes op het blok, en het vervelendste: haar voetsteun is net boven het bevestigingspunt afgebroken. Klein stukje metaal kost kennelijk 170 euro :X Ze heeft nu een tweedehandse gevonden voor 50 euro, hopen dat die snel komt.

Speaking of motor repareren:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/09a7vfUTlMrx6bKEbuW9UmIc/medium.jpg
Weet nog steeds niet of ik het zelf ga doen, maar zag deze "thread repair kit" voorbijkomen voor 13,49 euro inclusief verzenden en daar kon ik het toch niet voor laten. In principe alles wat ik nodig heb om de schroefdraad onder m'n oliefilterkap te repareren: boor, nieuwe tap, houder voor de helicoils, een stamper en een dozijn helicoils. Eerst maar eens oefenen, kijken hoe moeilijk het is om een nieuwe schroefdraad te tappen, als dat toch te moeilijk blijkt om goed te doen maar weer verder zoeken naar een garage. Tot dusver blijkt het wat lastig een garage te vinden die het zowel kan repareren, die tijd heeft de komende maand, en die uberhaupt aan een twintig jaar oude motor wil werken :/

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Een helicoil zetten is niet zo héél spannend om te doen, zeker niet in een oliecarter omdat zo'n ding vaak van vrij licht metaal gemaakt is. Vraag is eerder: HOE heb je dat ding gesloopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

@FragFrog dat is e ht knap lullig idd :/ Beetje mijn grootste angst. Ik was ook 700 euro aan onderdelen kwijt om hem 'rijdbaar' te maken. :/

En met leegrijden, daar heb ik ook een handje van, maar t ding zuipt ook zo erg. :+ En met 3x 80km is ie ver leeg, dusja orale bediening, zeker met spelen... En al helemaal als je zoals van de week een keer naar mijn nieuwe werk bent geweest en erachter komt dat je wel heel erg krap uitkomt. En dat was ook zo, 16,3 liter op een 17 liter inhoud... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-09 18:03
InZane schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 20:34:
Welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17:27
Op 40 seconden ik met de vriendin 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 20:21
@wimmel_1 Nouja, ik maak me vooral zorgen dat ik bij het uitboren het gat te ruim maak. Zal inderdaad wel een zacht metaal zijn, als je dan een beetje uitschiet wordt het nog een stuk lastiger om te fixen. Vermoed dat het stuk gegaan is doordat de moeren te strak zaten - kwam er midden op reis achter dat er wat olie uit het schroefgat lekte, eenmaal weer thuis de moer eruit gehaald en toen kwam er een centimeter schroefdraad mee. Had ze origineel niet met een momentsleutel aangedraaid, dan is het makkelijk ze te strak te zetten.

@Joopieboy Ai, dat is wel heel erg zuur. Die afgebroken voetsteun vind ik ook zo'n rare, er zit wel een scharnier in, dat het alsnog afbreekt is wel jammer. Je zou toch verwachten dat ze motoren zo ontwerpen dat ze een val met nul snelheid redelijk kunnen doorstaan, of in elk geval niet honderden euro's schade opleveren...

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:44

4x2

lộn xộn quá

Joopieboy schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 21:18:
Ik heb door mn toenmalige werk dag in/dag uit met motoren lopen duwen, heb dr 1x een laten vallen (oprijden vd brug, carter raakte de brug en hij viel de verkeerde kant op, geen schade gelukkig)

Simpele tips (ik ga dr vanuit dat je links vd motor staat):
- Afstappen, draai het stuur naar de kant waar je afstapt. Op een helling: zet 'm eerst in de versnelling en zorg dat de speling uit de aandrijving is (ook doen als je de standaard gebruikt btw)
- Lopen, laat de motor tegen je aan leunen, over het zwaartepunt heen, als ie van je af kantelt ben je 'm kwijt, ongeacht het gewicht.
- Sturen, vooruit lopend maak je bochten stuur naar links, achteruit stuur naar rechts, en houd 'm schuin, dat maakt de bochten korter. Tegen je aan leunend kun je een motor heel erg schuin houden, zelfs met 1 hand. En gebruik de voorrem als je van richting wisselt
- Omdraaien, of met een xx-punts draai (methode: zie boven) of draai 'm over de zijstandaard. De zijstandaard methode werkt bij sommige motoren super, met letterlijk 1 hand, bij andere lastiger en bij een paar ronduit kut (maar het kan eigenlijk altijd wel)

Belangrijkste blijft gewoon: tegen je aan laten leunen over het zwaartepunt heen, dan ben je veel sterker.
Bijkomend voordeel is dat je dr onder ligt als ie toch gaat, heeft de motor minder schade :+

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
De CBR @ 35sec. ongeveer, achter die knalwitte Z1000.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

HTT-Thalan schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 21:13:
[...]
Stond vandaag een oudere man bij mijn dealer met een 1200RT voor een bandenwissel. We moesten allemaal helpen de motor de garage uit te duwen (achteruit) want dat deed hij nooit zelf (lopen met de motor zonder erop te zitten) want dan laat hij hem vallen 8)7 - misschien moet je dan iets gaan rijden dat minder (wat is het, 260kg met koffers?) weegt.
:(

Ik voel mij aangesproken, ik kan me niet herinneren dat ik speciale verrichtingen heb moeten doen in 1978. ;)
Lopend achteruit in een parkeervak parkeren, yeah right alsof we dat doen als motorrijder.
Ik blijf zitten en steek hem op die manier achteruit, heb ik geleerd tijdens het CE Rijbewijs >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik ga vaak (niet altijd) ook zitten op m'n ZZR hoor, als ik achteruit wat bochtjes moet maken. :P

Ding heeft al een keer op z'n zij gelegen door de onjuiste techniek te gebruiken bij een langzaam bochtje, geen zin om hem vaker neer te leggen nu de schade nog zeer beperkt is :P

En een lichtere motor is geen optie! Er is geen lichtere motor met deze looks :+

[ Voor 13% gewijzigd door Osiris op 15-10-2017 12:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dbkillers maar weer teruggedaan... misschien binnenkort de dbkiller aanpassen, zodat het geluidsniveau beperkt blijft maar dat hij toch wat mooier geluid geeft.

Heb ook het idee dat de motor lekkerder rijdt zonder dbkillers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 12:32:
Heb ook het idee dat de motor lekkerder rijdt zonder dbkillers.
Vaak zit dat tussen de oortjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:43

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Wie weet hoe onderstaande type connector heet? Ik moet er eentje hebben voor m'n motor, alleen weet niet waarop ik moet zoeken op internet.
SAE DC battery connector
Edit: schijnt dus een SAE DC (battery) connector te zijn

[ Voor 13% gewijzigd door antonboonstra op 15-10-2017 15:19 ]

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Vandaag gewandeld op de posbank. En owh wat snap ik iedereen als ze zeggen wat maken die motoren een lawaai.
Komop mensen doe jezelf en anderen een lol en doe die db-killers er gewoon in. >90% van de mensheid wil niet geconfronteerd worden met jouw lawaai als ze op een prachtige oktober zondag buiten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:57
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/13/0e/52/130e52c10e7434f38846b8b6a81c3605.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Iemand een idee of dit deel van de tomtom Rider lader uit elkaar kan? Dan ik hem zonder te knippen door een andere opening uit de motor laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:44

4x2

lộn xộn quá

Jeltel: ik kom ook niet graag mensen tegen als ik op een prachtige oktoberzondag door het bos rag.
Alleen klaag ik daar niet over in het outdoor topic in de hoop dat iemand zich aangesproken voelt....

Wat dat betreft waren Spanje en Frankrijk een verademing trouwens; reed je ergens waar het niet mocht, ff rustig aan, wandelaars groeten een keer, je groet terug, klaar.
In Nederland krijg je in 90% vd gevallen vuile blikken en opmerkingen.

[ Voor 37% gewijzigd door 4x2 op 15-10-2017 15:04 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Zoooooo, na 2 weken geen motor voor de deur te hebben gehad, nu weer een spinnende fiets terug :D

Nieuwe kettingset, nieuwe remschijven voor. Kost wat, maar hij rijdt weer super :9

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
Gisteren mn RR ingeruild. Weinig op gereden dit jaar, omdat ik erg snel last kreeg van tintelende handen. Oftewel, mega-afschrijving. }:|

Gisteren de S1000R opgehaald, feb 2017, 1745km gelopen.
- Dyna en sport pakket
- Gesmede velgen
- Alarm

Extra's:
- Metzeler Roadtec 01 (ipv van de standaard S20R banden....)
- Wünderlich tour screen
- HP hendels van de RR overgezet.

Deze rijdt prima en comfortabel, nergens last van, behalve het harde zadel waar je de meeste mensen over hoort. Misschien nog een comfort zadel erop zetten.

Afbeeldingslocatie: https://i1262.photobucket.com/albums/ii618/MrFinch83/motor/20171015_140813_zps3rhqhwdp.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i1262.photobucket.com/albums/ii618/MrFinch83/motor/20171015_140748_zpsjxhanrzd.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i1262.photobucket.com/albums/ii618/MrFinch83/motor/20171015_140824_zpsbs7hoavv.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Jelte schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 14:35:
Vandaag gewandeld op de posbank. En owh wat snap ik iedereen als ze zeggen wat maken die motoren een lawaai.
Komop mensen die jezelf en anderen een lol en doe die db-killers er gewoon in. >90% van de mensheid wil niet geconfronteerd worden met jouw lawaai als ze op een prachtige oktober zondag buiten zijn.
Ik snap niet wat er op zondag zo leuk is aan de Posbank. Er zijn tal van andere mooie plekken waar je in alle rust kunt wandelen en genieten van de natuur, maar iedereen moet percee op de Posbank langs die file van auto's, motoren en fietsers wandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

FastFred schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 15:37:
[...]

Ik snap niet wat er op zondag zo leuk is aan de Posbank. Er zijn tal van andere mooie plekken waar je in alle rust kunt wandelen en genieten van de natuur, maar iedereen moet percee op de Posbank langs die file van auto's, motoren en fietsers wandelen.
Ja en in het weekend met ws het laatste echt mooie weer van dit jaar. 8)7

"Ja maar ik wil er nu lopen en dan wil ik alleen zijn."

Ik kan het wel begrijpen op dijkjes. Heb wel eens een zaterdag bij kennissen op het terras gezeten maar dat is echt niet grappig meer. Allemaal van die plastic yoghurtbekers (uiteraard met kleur gecoördineerd leren power ranger pakje) met open uitlaatjes in de 2de versnelling jankend over een dijk.

Heb er 3 uur gezeten en het was echt continu die kutherrie, en ik was zelf notabene op de motor. (Gelukkig de Goldwing met de standaard fluisterpijpen)

Laten ze daar maar in het hoogseizoen DB controles gaan doen en direct de papieren innemen, kan dat prima begrijpen. Als je als motorrijder niet snapt wanneer je wel en niet burgerlijk ongehoorzaam kan zijn doe je het maar helemaal niet.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 13:45
[...]

Ik snap ook niet waarom je daar in de drukte wil rijden, maar dat ben ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
4x2 schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 15:01:
Jeltel: ik kom ook niet graag mensen tegen als ik op een prachtige oktoberzondag door het bos rag.
Alleen klaag ik daar niet over in het outdoor topic in de hoop dat iemand zich aangesproken voelt....

Wat dat betreft waren Spanje en Frankrijk een verademing trouwens; reed je ergens waar het niet mocht, ff rustig aan, wandelaars groeten een keer, je groet terug, klaar.
In Nederland krijg je in 90% vd gevallen vuile blikken en opmerkingen.
ik klaag hier als mede motorrijder. Ik post hier vaker.
En een motorrijder met een normale uitlaat krijgt echt geen vuile blikken.
[...]

dit was mijn eerste keer in vele jaren dat ik hier was. Het is er gewoon mooi. De drukte waard en zeker geen reden om er nooit heen te gaan. (Ik was er om 0930, juist om de grootste drukte voor te zijn).
Flagg schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 16:19:
[...]

Ja en in het weekend met ws het laatste echt mooie weer van dit jaar. 8)7

"Ja maar ik wil er nu lopen en dan wil ik alleen zijn."

Ik kan het wel begrijpen op dijkjes. Heb wel eens een zaterdag bij kennissen op het terras gezeten maar dat is echt niet grappig meer. Allemaal van die plastic yoghurtbekers (uiteraard met kleur gecoördineerd leren power ranger pakje) met open uitlaatjes in de 2de versnelling jankend over een dijk.

Heb er 3 uur gezeten en het was echt continu die kutherrie, en ik was zelf notabene op de motor. (Gelukkig de Goldwing met de standaard fluisterpijpen)

Laten ze daar maar in het hoogseizoen DB controles gaan doen en direct de papieren innemen, kan dat prima begrijpen. Als je als motorrijder niet snapt wanneer je wel en niet burgerlijk ongehoorzaam kan zijn doe je het maar helemaal niet.
ik hoef niet alleen te zijn op de posbank, dan moet je daar echt niet naar toe. Nooit. Maar zoals al gezegd is de drukte geen reden om er nooit heen te gaan.

Verderop in je post zeg je precies wat ik bedoel en ben je het, volgens mij, gewoon met me eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Krijgen we de uitlaatdiscussie weer *O* :9.

Mijn DBkiller is in productie gegaan en heb ik hopelijk snel binnen :). Niet dat hij nou schrikbarend hard klinkt in vergelijking met andere motoren, maar een Alp is van zichzelf heel stil en dit voor een oud-politie motor kan ik er niet op gokken dat oom agent dat niet weet :+.

En de handvatverwarming zit erop en werkt. Lekker, met 23 graden in de zon verwarming testen :+.
Je merkt dat het een wat goedkoper setje is, maar voor 20 euro (tegenover 70 voor een duurdere set) kon ik niet sukkelen. Gelijk het metaal onder het gas roestvrij gemaakt, na bijna 30 jaar regen was dat toch erg lelijk geworden.

De handkappen echter... die passen totaal niet, dus ik ga kijken of dit nog reclamabel is op ebay (want er werd geclaimd dat het absoluut zou passen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:38
Jelte schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 14:35:
Komop mensen die jezelf en anderen een lol en doe die db-killers er gewoon in. >90% van de mensheid wil niet geconfronteerd worden met jouw lawaai als ze op een prachtige oktober zondag buiten zijn.
90% van de motorrijders interesseert de wandelaars niet. Rijden is de hobby en daar hoort geluid en beleving bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17:13

Secsytime

Automagisch

Jelte schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 16:38:
[...]
ik klaag hier als mede motorrijder. Ik post hier vaker.
En een motorrijder met een normale uitlaat krijgt echt geen vuile blikken.

[...]
dit was mijn eerste keer in vele jaren dat ik hier was. Het is er gewoon mooi. De drukte waard en zeker geen reden om er nooit heen te gaan. (Ik was er om 0930, juist om de grootste drukte voor te zijn).

[...]
ik hoef niet alleen te zijn op de posbank, dan moet je daar echt niet naar toe. Nooit. Maar zoals al gezegd is de drukte geen reden om er nooit heen te gaan.

Verderop in je post zeg je precies wat ik bedoel en ben je het, volgens mij, gewoon met me eens.
Zelf rijd ik met DB killers in. Ik kan me er niet zo aan storen, meestal wil ik sws kijken wat voor motor het is als ik een aan hoor komen. <3 motorautist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Verwijderd schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 13:57:
[...]

Vaak zit dat tussen de oortjes.
_O- je kan wel eens gelijk hebben. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Winkiller schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 17:36:
[...]

_O- je kan wel eens gelijk hebben. >:)
Ik ben geneigd het met die verklaring eens te zijn (in ieder geval wat betreft mijn eigen brik, met carbs en zonder computer), maar toen ik mijn andere uitlaat monteerde had ik een hele andere motorkarakteristiek. Naar zeggen van enkele andere motorrijders was dat 'logisch' want deze uitlaat geeft (veel) minder tegendruk dan de originele, en daardoor heb ik minder power onderin en meer bovenin.

Dat is deels omdat, zo stelde men, deze uitlaat (laser produro) min-of-meer een 'lege pijp' zou zijn.

Terug naar de dbkiller: Het verwijderen zou (logischerwijs) minder tegendruk moeten geven, en dus bovenstaande effect kunnen hebben.

Ik verwelkom alle commentaar op deze theorie :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:39
Grappig daar kwam ik vanochtend ook uit! Witte GSR 750 :Y

Wat vond jij van het hotel?

[ Voor 5% gewijzigd door R0y. op 15-10-2017 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
Prima, we gaan er in mei met een man of 35 naar toe dus dus konden mooi kijken hoe het is.
Ik heb je niet gezien denk ik, zat je er 1 nacht? Wij vrijdag tot vandaag, maar we waren als laatste weg, die mist hadden we gisteren al een flinke portie van gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:39
Maegrim schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 19:23:
Prima, we gaan er in mei met een man of 35 naar toe dus dus konden mooi kijken hoe het is.
Ik heb je niet gezien denk ik, zat je er 1 nacht? Wij vrijdag tot vandaag, maar we waren als laatste weg, die mist hadden we gisteren al een flinke portie van gehad
Wij zijn vrijdag in het donker aangekomen. Vriend op een BMW r1200r met koffer en mijn vader met een Gsxr 1100 uit 198x

Volgens mij zei ik nog iets over de mist zaterdag ochtend tegen je? Of dat was tegen diegene die met je mee was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
Geen idee :+
Wij kwamen ook in het donker aan, zelf 1027km in 2 dagen gereden. Ik op de ktm smt en m'n maat op een super tenere
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0mMl55Cl.jpg

[ Voor 49% gewijzigd door Maegrim op 15-10-2017 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

HTT-Thalan schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 17:43:
[...]

Ik ben geneigd het met die verklaring eens te zijn (in ieder geval wat betreft mijn eigen brik, met carbs en zonder computer), maar toen ik mijn andere uitlaat monteerde had ik een hele andere motorkarakteristiek. Naar zeggen van enkele andere motorrijders was dat 'logisch' want deze uitlaat geeft (veel) minder tegendruk dan de originele, en daardoor heb ik minder power onderin en meer bovenin.

Dat is deels omdat, zo stelde men, deze uitlaat (laser produro) min-of-meer een 'lege pijp' zou zijn.

Terug naar de dbkiller: Het verwijderen zou (logischerwijs) minder tegendruk moeten geven, en dus bovenstaande effect kunnen hebben.

Ik verwelkom alle commentaar op deze theorie :P.
No comments, we worden het toch nooit eens. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Winkiller schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 20:07:
[...]

No comments, we worden het toch nooit eens. ;)
Voor de duidelijkheid: Ik beweer niet dat ik méér vermogen heb door de uitlaat, alleen dat de loop ervan is gewijzigd. Het verbruik is vrijwel ongewijzigd gebleven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 17:11

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Vandaag de achterband opgemaakt in Luxemburg. Ik had nog 1,9 mm over. Nu precies gelijk met de slijtblokjes; 1,6mm dus. Heerlijk gereden en genoten van de herfstkleuren, dit keer wel met begaanbare wegen. Ok, een groot deel was nat, maar er lag tenminste geen smurrie op.
In Vianden was een of andere markt, dus daar was het DRUK, en een aantal omleidingen. Maar rond Luxemburg (stad) was het een stuk rustiger. Alsnog veel motoren gezien natuurlijk.

Ook eentje die zijn motor finaal had afgeschreven. In een blinde bocht waarschijnlijk geschrokken van een tegenligger, en toen onderuit geremd. De motor heeft de tegemoetkomende auto nog geraakt. De berijder zat dizzy op de vangrail, maar de motor was onherkenbaar. En onherstelbaar; de voorvork lag er compleet los bij. We kwamen er vrij kort daarna langs, terwijl we juist in een lekkere flow zaten. Er zaten nog 2 racers achter ons die ons net tussen die bochtencombi's in wilden gaan halen en duidelijk geen geduld hadden. Gelukkig gingen ze er niet in die bocht langs anders had dat ook nog gruwelijk fout kunnen gaan.

Er waren al genoeg mensen bij, dus we zijn maar doorgereden. Wel in een stuk gematigder tempo, terwijl we al rustig aan deden.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ja dat maak je zat mee, drukt je toch aardig met je neus op de feiten...

Ook een reden ik altijd ruime marge houd in bochten of wat dan ook. Merk nu ook weer met bochten dat de achterband vierkant wordt, dat rijdt toch minder. :+

Wel lekker gereden vanmiddag met een mede tweaker hier in de omgeving. En idd, lekker die db killer erin laten. Blijft het een beetje leuk voor jezelf en iedereen om je heen...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-09 14:26
Moet hier even mijn gal spugen, gisteren de laatste circuitdag gedaan van dit seizoen bij motorsportschool op Mettet, maar alle jezus wat een tering zooi.

Ik ben verre van de volgende rossi (rond de 2:00 op Assen, 1:50 op Zolder), zit meestal zo'n beetje bij de traagste van de snelste groep of daar wat onder afhankelijk van wat zich allemaal aan meld en hoe fysiek het circuit is (ik heb wat lichamelijke klachten waardoor ik fysiek niet alles kan). Gisteren dus weer in groep snel aangemeld, rijden er mensen rond die ik in een sessie van 20 minuten op 3 ronden zet. Eerste vraag: Wat doet zo iemand in vredesnaam in snel en waarom grijpt de organisatie dan niet in?

Eerste stap was klagen bij de organisatie, maar die gaf niet thuis, want geen chrono dus ze konden niet zien hoe snel wie was, wat natuurlijk enorme BS is want je moest wel erg bijziend zijn om niet te zien dat die gasten niet vooruit te branden waren. Verder zaten alle groepen ramvol, wat natuurlijk ook een waardeloos excuus is want je kunt gewoon ruilen.

Gezien er na de middagpauze's echt een paar enorme klappers waren (wellicht een gevolg van de waardeloze groepsindeling en slappe houding van de organisatie :X ) heb ik de 2 sessies direct na de pauze niet kunnen rijden, maar kwam ik wel langs een van de suïcidalen te staan die zich met een motor uit het jaar kruik in groep snel had ingeschreven, dus een poging gedaan om te vragen of het wellicht niet beter was om in een iets minder vlotte groep te rijden. Deze beste meneer voelde zich vervolgens nogal op zijn pik getrapt, wat ik an zich ook wel een beetje snap, maar ik snap er echt geen kloot van waarom je zoiets zou doen als je zo ontzettend traag bent.

Na volgens mij de derde persoon die afgevoerd was in de ambulance en de reanimatie jeep te hebben gezien mochten we de laatste sessie van de dag weer rijden, omdat het zo'n enorm crashfestijn was geworden hadden we nog wel wat nummers van enkele van onze buren gekregen die van de baan waren gereden. dus konden we dubbele sessies rijden, maar nadat ik zelf ook een keer een close call had met iemand die niet vooruit te branden was, heb ik daar ook niet echt meer van genoten en ik was meer op survival instinct aan het rijden dan dat ik er echt van aan het genieten was.

Gelukkig hebben we wel de foto's nog:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cq4ClJM.jpg

Korte samenvatting: Ga nooit vrij rijden met motorsportschool zolder, 't is het echt niet waard.

Edit: en de SC1 voorband doet het prima trouwens, bedankt voor de tips nog!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Willem30
  • Laatst online: 25-09 14:33
Vanochtend een moment van fixatie op het klaverblad; Ik draai de bocht in, focus me even verkeerd omdat er iets van blikje cola van de buitenkant van de bocht de weg op leek te rollen en ik ging gelijk richting vangrail.
Gelukkig in dezelfde split second kunnen corrigeren en met hoge hartslag verder de bocht doorgestuurd. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-09 17:09

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Bastard schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 22:47:
Moet hier even mijn gal spugen, gisteren de laatste circuitdag gedaan van dit seizoen bij motorsportschool op Mettet, maar alle jezus wat een tering zooi.

Korte samenvatting: Ga nooit vrij rijden met motorsportschool zolder, 't is het echt niet waard.

Bij Assen was het prima met desbetreffende organisatie, maar ook daar heb je mensen met goedkope troep die de baan op gaan. Vaak studenten e.d. met low budget motoren maar wel gebruikte supercorsa's. Ik sta er dan met een ex OW-CUP racer die helemaal volgens spec en volgeladen met goodies is :/ Vaak ben ik dan bang dan zo iemand hem erinboort als je een bocht aanremt. In dit geval wat jij beschrijft had je misschien nog kunnen klagen bij de marshals of circuiteigenaren over de organisatie. Jammer dat je het zo hebt ervaren.

Mijn ervaring is dat ook bij OTR-ritten dit soort idioten komen opdagen, gisteren weer een paar piloten gezien tijdens de OTR Lichtenvoorde rit die volgas moeten inhalen of ertussen prakken en vervolgens later onderuit gaan met hun enduro motor :X Zelf had ik nog materiaal pech, remklauw voor was losgelopen aan de onderkant, vervolgens had de schijf zich in de klauw gevreten :( Nadat ik alles weer wat vast had gezet ben ik zeer langzaam naar de start gereden via de weg. ;(

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Bastard schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 22:47:

Ik ben verre van de volgende rossi (rond de 2:00 op Assen, 1:50 op Zolder), zit meestal zo'n beetje bij de traagste van de snelste groep of daar wat onder afhankelijk van wat zich allemaal aan meld en hoe fysiek het circuit is (ik heb wat lichamelijke klachten waardoor ik fysiek niet alles kan). Gisteren dus weer in groep snel aangemeld, rijden er mensen rond die ik in een sessie van 20 minuten op 3 ronden zet. Eerste vraag: Wat doet zo iemand in vredesnaam in snel en waarom grijpt de organisatie dan niet in?

Eerste stap was klagen bij de organisatie, maar die gaf niet thuis, want geen chrono dus ze konden niet zien hoe snel wie was, wat natuurlijk enorme BS is want je moest wel erg bijziend zijn om niet te zien dat die gasten niet vooruit te branden waren. Verder zaten alle groepen ramvol, wat natuurlijk ook een waardeloos excuus is want je kunt gewoon ruilen.

Gezien er na de middagpauze's echt een paar enorme klappers waren (wellicht een gevolg van de waardeloze groepsindeling en slappe houding van de organisatie :X ) heb ik de 2 sessies direct na de pauze niet kunnen rijden, maar kwam ik wel langs een van de suïcidalen te staan die zich met een motor uit het jaar kruik in groep snel had ingeschreven, dus een poging gedaan om te vragen of het wellicht niet beter was om in een iets minder vlotte groep te rijden. Deze beste meneer voelde zich vervolgens nogal op zijn pik getrapt, wat ik an zich ook wel een beetje snap, maar ik snap er echt geen kloot van waarom je zoiets zou doen als je zo ontzettend traag bent.

Na volgens mij de derde persoon die afgevoerd was in de ambulance en de reanimatie jeep te hebben gezien mochten we de laatste sessie van de dag weer rijden, omdat het zo'n enorm crashfestijn was geworden hadden we nog wel wat nummers van enkele van onze buren gekregen die van de baan waren gereden. dus konden we dubbele sessies rijden, maar nadat ik zelf ook een keer een close call had met iemand die niet vooruit te branden was, heb ik daar ook niet echt meer van genoten en ik was meer op survival instinct aan het rijden dan dat ik er echt van aan het genieten was.

Gelukkig hebben we wel de foto's nog:
[afbeelding]

Het is ook niet voor niks dat MSS Belgie en Nederland uit elkaar zijn gegaan. Het gaat nergens over.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:45
Gisteren weer rijles gehad en dit keer voor het eerst echt op de weg. Stukje door woonwijk, stukje dijk, tussen de weilanden door en stukje autoweg/snelweg. Wat heb ik genoten van dat ritje en leuk om allerlei technieken in de praktijk te brengen. Kijk al weer uit naar mijn volgende rijles :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-09 14:26
Ghostrider schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 10:32:
[...]

Bij Assen was het prima met desbetreffende organisatie, maar ook daar heb je mensen met goedkope troep die de baan op gaan. Vaak studenten e.d. met low budget motoren maar wel gebruikte supercorsa's. Ik sta er dan met een ex OW-CUP racer die helemaal volgens spec en volgeladen met goodies is :/ Vaak ben ik dan bang dan zo iemand hem erinboort als je een bocht aanremt. In dit geval wat jij beschrijft had je misschien nog kunnen klagen bij de marshals of circuiteigenaren over de organisatie. Jammer dat je het zo hebt ervaren.

Mijn ervaring is dat ook bij OTR-ritten dit soort idioten komen opdagen, gisteren weer een paar piloten gezien tijdens de OTR Lichtenvoorde rit die volgas moeten inhalen of ertussen prakken en vervolgens later onderuit gaan met hun enduro motor :X Zelf had ik nog materiaal pech, remklauw voor was losgelopen aan de onderkant, vervolgens had de schijf zich in de klauw gevreten :( Nadat ik alles weer wat vast had gezet ben ik zeer langzaam naar de start gereden via de weg. ;(
Bij Assen regelt (volgens mij) Peter van circuitschool.nl (ex-MSH) het, de laatste keer dat ik bij hem ging klagen over 2 trage rijders in de groep was hij daar al mee bezig ;) . Daar heb je meestal ook al na sessie 1 dat groepen omgegooid worden _/-\o_ . Ik kan me erg goed voorstellen dat hij niet meer door een deur kan met die koekenbakkers van motorsportschool.

Ik snapte er ook niets van dat er mensen waren die vaker met MSZ op Mettet waren geweest, die wel klaagden dat ze zoveel sessies misten door die enorme snelheidsverschillen en bijbehorende grote ongelukken maar vervolgens wel nog steeds bij dezelfde waardeloze organisatie boeken 8)7 . Zo goedkoop zijn ze niet als je ziet hoe weinig rijtijd er na alle rode vlaggen overblijft :X .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

NL-RaVeR schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 11:47:
Gisteren weer rijles gehad en dit keer voor het eerst echt op de weg. Stukje door woonwijk, stukje dijk, tussen de weilanden door en stukje autoweg/snelweg. Wat heb ik genoten van dat ritje en leuk om allerlei technieken in de praktijk te brengen. Kijk al weer uit naar mijn volgende rijles :D
En het blijft leuk! Ik word er nog steeds blij van als ik mijn botsmuts opzet en de motor start. Even een klein boodschappenrondje doen: Motor pakken. Even iemand bezoeken: Motor pakken. En straks als de bomen helemaal kaal zijn heb je extra mooie polderritjes met lekker veel zicht in de bochten.

@iedereen die hier met een oude motor rondrijd: Je moet voor de grap eens het staal van je stuur, onder je gashendel schoonmaken. Zat een bak roest onder bij mij, en wat is dat gas ineens soepeltjes :*).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
@HTT-Thalan Botsmuts :D _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

HTT-Thalan schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 12:19:
[...]

@iedereen die hier met een oude motor rondrijd: Je moet voor de grap eens het staal van je stuur, onder je gashendel schoonmaken. Zat een bak roest onder bij mij, en wat is dat gas ineens soepeltjes :*).
Nee joh, nergens voor nodig. Tenminste, als je een aluminium stuur hebt ;) :9

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:47
Joopieboy schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 21:16:
Ja dat maak je zat mee, drukt je toch aardig met je neus op de feiten...

Ook een reden ik altijd ruime marge houd in bochten of wat dan ook. Merk nu ook weer met bochten dat de achterband vierkant wordt, dat rijdt toch minder. :+
Absoluut, maar ik heb zelf heel soms ook wel eens zo'n moment hoor dat ik mezelf met de neus op de feiten druk. Afgelopen zaterdag vanuit ergernis (Prius met 40 kmh) en enthousiasme (want op pad met SMT) toch heel krap ingehaald, niet netjes en niet goed. Daar leer ik van. Hebben jullie meer ervaren rijders ook nog wel eens van die momenten? :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Frans92 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 12:24:
[...]

Nee joh, nergens voor nodig. Tenminste, als je een aluminium stuur hebt ;) :9
Mijn motor is nog van 'vroegah' toen aluminium nog space-age tech was :+.

En ik moet zeggen, ze is zo ontzettend opgeknapt van dat nieuwe zadel dat ik aan het overwegen ben om een doek over mijn kappen te halen om het vuil eraf te poetsen. Gekkigheid natuurlijk, maar ik overweeg het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

HTT-Thalan schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 12:31:
[...]

En ik moet zeggen, ze is zo ontzettend opgeknapt van dat nieuwe zadel dat ik aan het overwegen ben om een doek over mijn kappen te halen om het vuil eraf te poetsen. Gekkigheid natuurlijk, maar ik overweeg het wel.
De mijne is uit 2000. Maar een van de vorige eigenaren heeft er een alu superbikestuur op gezet. Ben er meer dan tevreden mee, want het rijdt echt goed!

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

HTT-Thalan schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 12:19:
[...]
En straks als de bomen helemaal kaal zijn heb je extra mooie polderritjes met lekker veel zicht in de bochten.
Ja net voor de zomer kan je pas echt doorrijden. Helemaal met het nieuwe maaibeleid is het zicht minimaal helaas.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 26-09 08:41

Least Inkling

Product of the cold war

ephymerous schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 12:30:
[...]

Absoluut, maar ik heb zelf heel soms ook wel eens zo'n moment hoor dat ik mezelf met de neus op de feiten druk. Afgelopen zaterdag vanuit ergernis (Prius met 40 kmh) en enthousiasme (want op pad met SMT) toch heel krap ingehaald, niet netjes en niet goed. Daar leer ik van. Hebben jullie meer ervaren rijders ook nog wel eens van die momenten? :)
Jazeker, "wij ervaren" rijders zijn ook maar mensen :+

En als je jezelf de spiegel kunt voorhouden en jezelf tegen je hoofd kunt slaan, ga je de goede kant op.

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Zo rijdt ik wel tenminste, constante zelf reflectie. Veel figuren zie ik zoiets weglachen en de volgende keer nog slechter uitvoeren...

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Laatst online: 13:47

A13X

Dude

Least Inkling schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 13:38:
[...]
Jazeker, "wij ervaren" rijders zijn ook maar mensen :+
En als je jezelf de spiegel kunt voorhouden en jezelf tegen je hoofd kunt slaan, ga je de goede kant op.
Ghostrider schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 13:39:
Zo rijdt ik wel tenminste, constante zelf reflectie. Veel figuren zie ik zoiets weglachen en de volgende keer nog slechter uitvoeren...
[...]
Zoals bovenstaande al schreven, zeker dat wij ook wel een een F* up hebben. Deel van de lol van het rijden vind ik het van je fouten te leren en je techniek continu aan te scherpen. Kritisch zijn over je eigen rijstijl blijft toch de beste manier om beter te leren rijden.

Awesome

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

ik aan het overwegen ben om een doek over mijn kappen te halen om het vuil eraf te poetsen. Gekkigheid natuurlijk, maar ik overweeg het wel.
Bling bling.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SPnIkSPvgGnGrw5smk7eV9Pc/medium.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-09 14:51

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
He, heb je een nieuwe gekocht? :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

[...]

Space-age motorblok. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Ik geloof nooit dat het alu is eerlijk gezegd, ik heb het blok van de sloop-alp met de auto naar de dealer gebracht en we moesten het er met 2 man in en uit tillen, ik geloof dat het 60 kilo of meer weegt. Meer gietijzer of toch in ieder geval staal.
Chakotay schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 15:04:
[...]

He, heb je een nieuwe gekocht? :+
Je ziet de jaartjes er niet aan af he :*) behalve dat ouderwetsche neusje dan. Dat deden ze bij de revisie modellen na '91 toch beter vind ik.

[ Voor 27% gewijzigd door HTT-Thalan op 16-10-2017 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09:12
Gisteren met een paar vrienden een hele middag met de KTM over zandpaden gaan crossen, wat een fun blijft zo'n motor geven, had ik al veel eerder moeten doen. Kregen van mensen die aan het wandelen waren alleen maar thumbs up. Waren nog een paar meisjes die met een paard aan het rijden waren, waar we netjes op gewacht hadden die dat wel konden waarderen :)

Zo is hetzelfde als met geluid van een motor, het is geven en nemen. Zelf heb ik uiteraard de DB killer erin zitten, en rijd natuurlijk wel eens goed door. Maar kom ik iemand tegen doe ik rustig aan, zou het ook niet fijn vinden als er dan iemand met een rotvaart langs zou crossen.

Gelukkig heb ik inmiddels een hogedruk spuit thuis staan, wel zo handig na een dagje crossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Paar maandjes m'n banden niet gecontroleerd, en bij het ophalen van een nieuwe voorband controleerde AFS toch even de bandendruk. Hoor achter 2.9 bar te hebben, er zat maar 1.4 bar in }:O

Ik merkte er niets van moet ik zeggen. Totdat ik wegreed op banden die goed opgepompt waren. Holy shit wat een verschil zeg. Dat ga ik vaker controleren nu :7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Blue-eagle schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 15:27:
Paar maandjes m'n banden niet gecontroleerd, en bij het ophalen van een nieuwe voorband controleerde AFS toch even de bandendruk. Hoor achter 2.9 bar te hebben, er zat maar 1.4 bar in }:O

Ik merkte er niets van moet ik zeggen. Totdat ik wegreed op banden die goed opgepompt waren. Holy shit wat een verschil zeg. Dat ga ik vaker controleren nu :7
Wees blij dat je er nu zelf achterkomt en het niet via de ongevalsrecherche nadat ze je motor ergens uit een sloot hebben moeten vissen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Paar maanden niet gecontroleerd.... Ik sta zelfs met de auto iedere maand te checken :?

[ Voor 15% gewijzigd door FastFred op 16-10-2017 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

HTT-Thalan schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 15:14:
[...]

Ik geloof nooit dat het alu is eerlijk gezegd, ik heb het blok van de sloop-alp met de auto naar de dealer gebracht en we moesten het er met 2 man in en uit tillen, ik geloof dat het 60 kilo of meer weegt. Meer gietijzer of toch in ieder geval staal.
Ik heb even een hulplijn ingeschakeld, blok is aluminium, krukas, cilinderwand, etc niet. :+

Ik ga even een rondje rijden denk ik. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-09 19:49

steveman

Comfortabel ten onder

Rijden na maandenlang de bandenspanning niet te hebben gecontroleerd :X :X :X

WTF gast, het is geen knikkeren.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

steveman schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 17:21:
Rijden na maandenlang de bandenspanning niet te hebben gecontroleerd :X :X :X

WTF gast, het is geen knikkeren.
* Bommes reed/rijd 500km in de week woon/werk en heeft de bandenspanning ook al een maandje of 2 niet gecontroleerd.
:D

Kom op jongens we blijven mensen he nu niet @Blue-eagle af gaan lopen fakkelen hier om.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:44
Mweh, ik controleer het ook eens in een paar maanden. Vorige week nog gedaan. Moet 2.2 in zitten, zat 2.0 in. Dikke boeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Bandenspanning wekelijks, 0,2 verschil bij de gixxer is al enorm wennen en een heel verschil. Ik had vorige week de banden netjes op spanning gebracht en nu met 24 graden merk je dat vooral de voorband een stuk stugger is. :Y
[...]

Jup, geef ik ook eerlijk toe. Scheelt wel dat ik best veel draaiuren heb inmiddels dus het echt weinig meer voorkomt, maar iemand kan ook een rare actie maken en dat ik van mezelf schrik. Geef dan ook altijd een handje of probeer het netjes op te lossen.

Vandaag een collega en beginnend lesser even een dag van zijn leven bezorgt. _O- Hij had zijn raampje al open toen ik aankwam, stoplicht net op groen, en een mooie bochtencombinatie de snelweg op. Hij volle bak weg zover dat gaat met een Laguna. Even buitenom en volle polle erlangs. 8) Grootlicht van een auto of 2 toen ik voorbij kwam zetten was het waard. :+

[ Voor 9% gewijzigd door Joopieboy op 16-10-2017 17:58 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Het werd vanaf Nijmegen de Ooijse bandijk op, door via Kerkerdom, Millingen, Kleve, Kranenburg, Berg en dal-Groesbeek-Berg en dal, Heiliglandstichting weer terug naar huis. In Kranenburg even de tank afgetopt, Euro98 voor €1,419/L is best leuk. De Zevenheuvelweg tussen Berg en Dal - Groesbeek is leuker dan in de andere richting. :9
In Duitsland kwam ik nog een motorrijder tegen met een heel smal apehanger stuur, dat kan toch niet fijn sturen lijkt mij. :?
Zoals op iedere uiterwaardendijk met mooi weer waren er veel fietsers, wandelaars en geparkeerde auto's op de Ooijse bandijk, niet superlang stuk om te rijden en vrij overzichtelijk.

[ Voor 11% gewijzigd door Grubeater op 16-10-2017 18:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

Net nog een klein rondjke met de Vespa gedaan, op het ADV forum hebben ze een scooter tag "excuse to ride" topic.
De tag was scooter met bordje citylimits maar die kennen wij hier niet.
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/10/1508171063-800-x-600px-IMG_20171016_182123.jpg

Zekere voor het onzekere genomen:
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/10/1508171064-800-x-600px-IMG_20171016_182324.jpg

Stad uit en "stad" in.
(ja ik sta tot 2 keer toe op het fietspad, kop hem maar in... 8) )

en meteen een nieuwe tag gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/10/1508172003-800-x-600px-IMG_20171016_183735.jpg
Scooter (voor jullie mag het ook motor zijn hoor :P ) bij een (oude)watermolen

[ Voor 4% gewijzigd door Bommes op 16-10-2017 19:04 ]

Pagina: 1 ... 48 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.