Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Dat blijft een bizar dingGrubeater schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 14:10:
[video]
Stel, je rijdt op de Honda X-ADV en bent vergeten dat het een automaat is en trekt de koppelingshendel (=achterrem) in. Hoe hard ga je dan slippen/onderuit?
En is de X-ADV meer een allroad dan een Versys omdat het spaakwielen heeft?
Maar, er zal weinig spannends gebeuren in die situatie, ik neem aan dat dat ding ABS heeft
[ Voor 0% gewijzigd door Chakotay op 11-10-2017 14:24 . Reden: typen is moelijk ]
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Verwijderd
Op motor-forum was er iemand die op die manier met zijn supersport onderuit is gegaan. ik kan me ook best voorstellen dat zoiets gebeurd als je motor en scooter rijdt.Grubeater schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 14:10:
[video]
Stel, je rijdt op de Honda X-ADV en bent vergeten dat het een automaat is en trekt de koppelingshendel (=achterrem) in. Hoe hard ga je dan slippen/onderuit?
Een supersport met achterrem op de plek van de koppeling? Welk model is dat dan?Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 15:02:
[...]
Op motor-forum was er iemand die op die manier met zijn supersport onderuit is gegaan. ik kan me ook best voorstellen dat zoiets gebeurd als je motor en scooter rijdt.
Verwijderd
Je denkt verkeerdChakotay schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 15:07:
[...]
Een supersport met achterrem op de plek van de koppeling? Welk model is dat dan?
Je wil met je achterrem remmen en ipv daarvan knijp je je koppeling in waardoor je niet remt en daardoor onderuit gaat.
Verwijderd
Ik vind dit een hele mooie scooter, zet dat ding maar zo in mijn garage neerGrubeater schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 14:10:
[video]
Top ding
Aah, andersom dus, een scooter gewend zijn en opeens op een 'normale' motor stappenVerwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 15:33:
[...]
Je denkt verkeerd
Je wil met je achterrem remmen en ipv daarvan knijp je je koppeling in waardoor je niet remt en daardoor onderuit gaat.
Ik denk dat je op de gemiddelde supersport in die situatie alsnog crasht als je wel bedenkt waar de achterrem zit maar alleen die gebruikt ipv de voorrem, bijzonder veel doet dat ding niet bij sportfietsen. Grotendeels stabilisatie in plaats van noemenswaardige vertraging.
Verwijderd
Het is wel lullig natuurlijk als je een bijzondere verrichting (halve draai ofzo) wilt doen met behulp van je achterrem en omdat je je koppeling inknijpt kom je naast het asfalt terecht.Chakotay schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 15:48:
[...]
Aah, andersom dus, een scooter gewend zijn en opeens op een 'normale' motor stappen
Ik denk dat je op de gemiddelde supersport in die situatie alsnog crasht als je wel bedenkt waar de achterrem zit maar alleen die gebruikt ipv de voorrem, bijzonder veel doet dat ding niet bij sportfietsen. Grotendeels stabilisatie in plaats van noemenswaardige vertraging.
Heh, tijdens zo'n manouvre opeens de aandrijving kwijt zijn is niet ideaal inderdaad.Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 15:59:
[...]
Het is wel lullig natuurlijk als je een bijzondere verrichting (halve draai ofzo) wilt doen met behulp van je achterrem en omdat je je koppeling inknijpt kom je naast het asfalt terecht.
De X-ADV ombouwen tot echte motor, een scrambler of zo, dat lijkt mij wel geinig.
Verwijderd
Nee hoor er zijn heel veel motorrijders die naast het motorrijden scooter rijden en dat gaat prima. Maar ik kan me voorstellen dat je je in de bediening van het voertuig kan vergissen want we zijn nog altijd mensen en geen robots.Grubeater schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 16:05:
Kunnen we hieruit nu concluderen dat je beter geen scooter kunt rijden?
Terugschakelen voor een bocht of naderend stoplicht bijvoorbeeld
Oke, misschien toch wel..
edit: Of je wilt verder afschuinen in een bocht, toch @DragonSlayer666 ?
[ Voor 6% gewijzigd door Leviathius op 11-10-2017 16:50 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Bij mij zit de voorrem toch echt bij me rechterhand op de fiets hoor. En heb daar niks voor aangepast. Maarja, ik kan er ook naast zitten. Laatste keer dat ik gefietst heb, is alweer een aantal maanden geledenwimmel_1 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 16:46:
Wat vooral leuk is op een trapfiets is dat de voorrem standaard aan de linkerkant van je stuur zit.... Heb dat nog altijd om moeten zetten omdat ik mezelf anders in een bocht onderuit rem (rollerbrakes).
Kennelijk heet deze setup "Italiaans" ...
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
De Rizoma Zero, typenummer FR035B. (niet de Zero 11)Joopieboy schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 13:24:
[...]
Welke heb je van Rizoma als ik vragen mag?
Zoals deze:
https://www.amazon.com/Ri...words=rizoma+turn+signals
Voor een betere indruk:
Ik heb ze net even naast de bestaande knipperlichten gehouden. Het wordt wat kleiner en past misschien niet helemaal in het design, maar het is wel veel beter zichtbaar. Die komen er in de winter dus wel op.
Nu nog wat adapterplaatjes en een ander knipperrelais organiseren.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
HTT-Thalan schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 13:33:
[...]
Ja, maar ik heb sowieso de wens om de Alp aan te pakken (niet alleen om de waarde maar vooral voor de voldoening) en dan moet ik toch twee motoren hebben, en of dat dan een oude of een nieuwere is maakt voor de belasting en verzekering weinig uit.
En als ik een AT koop wil ik gewoon een nieuwe. Daar zullen een hoop mensen wat van vinden, maar ik heb geen haast.

ook sexy
Heel herkenbaar ! Vooral het spiegelenLeviathius schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 16:42:
Grappig eigenlijk dat geen van jullie het heeft over de gewone trapfiets. Als ik een maand woon-werk heb gedaan op de motor en dan, bij toeval, een keer op de fiets ergens heen ga. Dan doe ik altijd per ongeluk heel hard met de achterrem remmen als ik in een situatie kom waarbij ik normaal gesproken de koppeling even intrek.
Terugschakelen voor een bocht of naderend stoplicht bijvoorbeeld. Of zoeken naar een spiegel om achter me te kijken.. Gelukkig is het nog niet zo erg dat ik me knipperlicht schakelaar zoek
.
Oke, misschien toch wel..![]()
A yawn is a silent scream for coffee.
Hier ook, ga ik fietsen probeer ik elke keer weer de voetrem en te schakelen met mijn voeten.Leviathius schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 16:42:
Grappig eigenlijk dat geen van jullie het heeft over de gewone trapfiets. Als ik een maand woon-werk heb gedaan op de motor en dan, bij toeval, een keer op de fiets ergens heen ga. Dan doe ik altijd per ongeluk heel hard met de achterrem remmen als ik in een situatie kom waarbij ik normaal gesproken de koppeling even intrek.
Terugschakelen voor een bocht of naderend stoplicht bijvoorbeeld. Of zoeken naar een spiegel om achter me te kijken.. Gelukkig is het nog niet zo erg dat ik me knipperlicht schakelaar zoek
.
Oke, misschien toch wel..![]()
Ook ik heb rechts voorrem, eerder gebruike ik altijd achter maar ainda de motor eigenlijk alleen nog maar voor.
😲
Bochten nemen is ook altijd grappig, en soms proberen in de spiegel te kijken.mswp schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 18:12:
[...]
Hier ook, ga ik fietsen probeer ik elke keer weer de voetrem en te schakelen met mijn voeten.
Ook ik heb rechts voorrem, eerder gebruike ik altijd achter maar ainda de motor eigenlijk alleen nog maar voor.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Dat! Sinds ik motorrij 'mis' ik gewoon een spiegel op mijn mountainbike.Joopieboy schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 19:14:
[...]
Bochten nemen is ook altijd grappig, en soms proberen in de spiegel te kijken.Zo herkenbaar allemaal.
Maar then again, ik voel mijn linkerhand naar de ctrl-f schieten als ik iets in een boek niet kan vinden.
Ik fiets 5 dagen per week naar m'n werk en zo af en toe maak ik een plezierritje met de motor, maar het is me nooit gebeurd dat ik ineens de koppeling in wil trekken op m'n fietsLeviathius schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 16:42:
.
Dat spiegelen herken ik trouwens wel!
Ik zit er over na te denken om een tweede fiets te kopen omdat het zonde is mijn goede Street R over greffel ed te rijden nog maar de kans dat die kan omvallen 😲.
De Street mag alleen mee naar asfalt wegen en 90-95% kans op enkel zon 👏🏻
Boek in PDF vorm?HTT-Thalan schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 20:05:
Maar then again, ik voel mijn linkerhand naar de ctrl-f schieten als ik iets in een boek niet kan vinden.
Tja, over gravel wegen kan iedere straatfiets wel. Zou dus vooral kijken naar de rest van het stuk: een stampende éénpitter lijkt me niet zo fijn voor lange ritten. Denk dat je al snel uitkomt bij de usual suspects, afhankelijk van je eisen: Fazer, Diversion, Hornet, Bandit etc. De Fazer kan ik je iig aanradenwd200 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 05:56:
Iemand een tip voor leuke motor (noordkaap proef) voor een laag budget 1000 euro - 1500 euro (afhankelijk van staat en wat nog gedaan moet worden )
Ik zit er over na te denken om een tweede fiets te kopen omdat het zonde is mijn goede Street R over greffel ed te rijden nog maar de kans dat die kan omvallen 😲.

Iets boven budget kan je ook de Aprillia Futura RST1000, met koffers vinden en de Honda VFR. Dat zijn natuurlijk ook erg geschikte tourmotoren.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Hoewel het een mooi ding is en lekker rijd is hij mij dus toch wat te licht, maar wat dan?
Het eisen lijstje:
- naked (of om te bouwen tot)
- 900cc +
- 2,3 of 4 cilinder
- <40k aan km.
- tussen de 2-3k in euries
aanvulling:
- goede wegligging/handeling (motoren als een Vmax vallen acuut af)
- goede (of met een redelijk budget op te waarderen) vering
Ik zat zelf in de richting te denken van een motor met:
- 95Nm+
- 100Pk+
De simpelste move zou zijn om de CB600F om te ruilen voor een CB900F dan ga ik van 65Nm(@10,5k) en 98Pk naar 92Nm (@6,5k) en 108Pk. Looks zijn (duhhh) vergelijkbaar en daarmee goed.
Muscle bikes zoals de ZRX1100 (
Nu heb je ook oudere racers met hoge getallen zoals de YZF100R met 108Nm (@8,5k) en 145Pk, het maximum koppel is hoger en ligt in een iets hoger toeren bereik. Rijd dit laagtoerig vergelijkbaar met voorgenoemde en heb je hoogtoerig als extra een leuke bak extra vermogen? (beschouw dit alleen als optie als zoiets is om te bouwen tot een mooie naked)
@Joopieboy @wimmel_1 even een tag aangezien jullie wel een flinke bak ervaring hebben met hoog vermogen motoren.
Om te eindigen overigens met zoiets als dit kwa uiterlijk:

[ Voor 11% gewijzigd door A13X op 12-10-2017 10:09 ]
Awesome
Veel koppel in de lage toeren moet je een twee cilinder hebben toch?Raym09 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 09:21:
Ik zit de laatste tijd eens een beetje na te denken over wat ik wil met mijn huidige CB600F, en merk dat ik vooral op de snelweg een beetje de oempf in de lage toeren mis. Daarbij vind ik het leuk om af en toe de toeren in te jagen maar bovenal toch meestal vroeg opschakel naar de volgende versnelling.
Hoewel het een mooi ding is en lekker rijd is hij mij dus toch wat te licht, maar wat dan?
Het eisen lijstje:
- 900cc +
- 2,3 of 4 cilinder
- <40k aan km.
- 95Nm+
- 100Pk+
De simpelste move zou zijn om de CB600F om te ruilen voor een CB900F dan ga ik van 65Nm(@10,5k) en 98Pk naar 92Nm (@6,5k) en 108Pk. Looks zijn (duhhh) vergelijkbaar en daarmee goed.
Muscle bikes zoals de ZRX1100 ()en de XJR1300 hebben vaak ook zo'n 100Nm en 100Pk, zou je veel verschil tussen de CB900 en voorgenoemde grotere blokken merken?
Nu heb je ook oudere racers met hoge getallen zoals de YZF100R met 108Nm (@8,5k) en 145Pk, het maximum koppel is hoger en ligt in een iets hoger toeren bereik. Rijd dit laagtoerig vergelijkbaar met voorgenoemde en heb je hoogtoerig als extra een leuke bak extra vermogen? (beschouw dit alleen als optie als zoiets is om te bouwen tot een mooie naked)
@Joopieboy @wimmel_1 even een tag aangezien jullie wel een flinke bak ervaring hebben met hoog vermogen motoren.
http://www.motorcyclespec...zu/suzuki_sv650n%2003.htm
64nm @ 7.2k
wd200 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 05:56:
Iemand een tip voor leuke motor (noordkaap proef) voor een laag budget 1000 euro - 1500 euro (afhankelijk van staat en wat nog gedaan moet worden )
Zijn er ook nieuwere dan?Joopieboy schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 07:06:
Koop een oudere transalp 600?
1000 word lastig maar voor 1500 kan je hier en daar wel een goede alp vinden. Als je onder dat bedrag zakt / wil zakken moet je werk verwachten. Veelvoorkomende zaken zijn olieverbruik (doen ze bijna allemaal volgens mij), CDI's, velgen, stekkerverbindingen. Enkele keer een spanningsregelaar ofzo. Het zijn werkpaarden en de eerste serie ook niet moeders mooiste, maar ze blijven gewoon gaan en zijn geschikt voor zo'n beetje elk terrein (mits je weet wat je doet).
2 cilinders of CC's maar de winst tov de cb600 is dan alleen het lagere toerental. Waarbij ik bang ben dat hij mij te langzaam is.ProfaNe schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 09:26:
[...]
Veel koppel in de lage toeren moet je een twee cilinder hebben toch?
http://www.motorcyclespec...zu/suzuki_sv650n%2003.htm
64nm @ 7.2k
Een sv heeft amper 2/3 van het koppel van de cb900 en bij 1k meer toeren, dus zou ik de cb eerder kiezen.
Awesome
Om je 'racer' vraag te beantwoorden: ja die zijn wel voornamelijk op hogere toeren getuned, maar een liter bike heeft sowieso meer vermogen, dus ook laag in de toeren. Als ik mn Fazer vergelijk met mn S1000RR is die laatste óók onderin gewoon veel sterker. Moet eerlijk zeggen dat ik die laagtoerige kracht ook wel mis bij de Fazer. Het top-end vermogen van de S1000RR is op de straat niet echt bruikbaar, maar de enorm brede powerband is wel heel fijn.Raym09 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 09:21:
Ik zit de laatste tijd eens een beetje na te denken over wat ik wil met mijn huidige CB600F, en merk dat ik vooral op de snelweg een beetje de oempf in de lage toeren mis. Daarbij vind ik het leuk om af en toe de toeren in te jagen maar bovenal toch meestal vroeg opschakel naar de volgende versnelling.
Het eisen lijstje:
- 900cc +
- 2,3 of 4 cilinder
- <40k aan km.
aanvulling:
- goede (of met een redelijk budget op te waarderen) vering
- 95Nm+
- 100Pk+
Muscle bikes zoals de ZRX1100 ()en de XJR1300 hebben (origineel) ook zo'n 100Nm en 100Pk, zou je veel verschil tussen de CB900 en voorgenoemde grotere blokken merken?
Om te eindigen overigens met zoiets als dit kwa uiterlijk:
[afbeelding]
Je kunt hem ook verlagen. Hoe dichter bij het asfalt, hoe harder het allemaal lijkt te gaanRaym09 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 10:00:
[...]
2 cilinders of CC's maar de winst tov de cb600 is dan alleen het lagere toerental. Waarbij ik bang ben dat hij mij te langzaam is.
Een sv heeft amper 2/3 van het koppel van de cb900 en bij 1k meer toeren, dus zou ik de cb eerder kiezen.
Uit ervaring weet ik dat een SV650 heel leuk rijden isRaym09 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 10:00:
[...]
2 cilinders of CC's maar de winst tov de cb600 is dan alleen het lagere toerental. Waarbij ik bang ben dat hij mij te langzaam is.
Maar als je meer vermogen wil, een SV1000?
Voor 1500 gaat waarschijnlijk krap worden, maar voor de Noordkaap moet je natuurlijk een Aprilia Caponord hebbenwd200 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 05:56:
Iemand een tip voor leuke motor (noordkaap proef) [...]
Het was mijn doel om een SV650N te kopen, maar staan er weinig van op marktplaats helaas. Nog steeds erg benieuwd hoe dit rijd zo'n twee cilinder. De GSR600 bevalt ook prima daar niet vanTankiej schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 10:25:
[...]
Uit ervaring weet ik dat een SV650 heel leuk rijden is
[ Voor 7% gewijzigd door ProfaNe op 12-10-2017 11:16 ]
Die had ik inderdaad nog niet in de peiling, de SV met kuip vind ik niet zo erg mooi namelijk.Tankiej schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 10:25:
[...]
Uit ervaring weet ik dat een SV650 heel leuk rijden is
Raak met de CB ook al de stepjes zo nu en danHTT-Thalan schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 10:25:
[...]
Je kunt hem ook verlagen. Hoe dichter bij het asfalt, hoe harder het allemaal lijkt te gaan.
Wat @lolgast al zegt niet echt een naked of makkelijk om te bouwen naar nakedxos schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 11:21:
@Raym09 misschien een honda VFR. Door het v4 block redelijk krachtig over het hele toerengebied.

Het minder leuke is dat die niet echt in het budget van 2-3k valtMaegrim schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 11:34:
Da's een flinke klus inderdaad. Haal een CB1300 ofzo (biased). Bij zo'n motor kijk je niet naar de topwaarden van 115pk en 118nm, want het leuke is dat ie vanaf 2000 toeren al meer dan 90nm beschikbaar heeft.

De ZRX1100/1200, XJR1300, GSF1200 hebben origineel niet heel veel meer vermogen dan een CB900, dan heb ik liever het iets lagere gewicht van de CB900F.
GSX1400 is ook leuk, maar ja die vind je ook niet binnen dit budget

[ Voor 7% gewijzigd door A13X op 12-10-2017 12:23 ]
Awesome
Dan heb je koppel genoeg en een goede houding.
Beetje jammer weer dit.Raym09 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 09:21:
Het eisen lijstje:

Onderhoud, goede banden, en goed afgestelde vering, dan rijd zo een vmax ook perfect.
Het zal geen supersport zijn, maar daar is het ook geen motor voor.
Heb je er al eens op gereden?
Ik heb een aantal keren op een slecht onderhouden cb500 gereden en dat was een dweil.
Na het vervangen van lagers, juiste schokdempers reed hij weer als een nieuwe...
Overigens om in te haken op je verhaal zou ik sowieso een groter motorblok willen 750cc+ en dan 4 in lijn of v4. Yamaha MT09 niks?
Suzuki Bandit GSF-1200 S ?

[ Voor 32% gewijzigd door radium6969 op 12-10-2017 13:19 ]

Led lampen zitten perfect en lijken wel minder strooilicht te geven dan halogeen grappig genoeg. En natuurlijk gezien het weer ook maar even een klein rondje

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
* Vrijdag zet @Ophidian op de nietlezenlijst want stikjaloers op zijn NinjaOphidian schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 14:18:
Toch nog eens aan het kijken hoe ik het probleem met de dust covers van de kawi op kan lossen als ik er led lampen inzet, de kabel van de lamp zit in de cover namelijk. Maar door de extra kabel van de led lamp is deze in de body weg te stoppen. Dus even nieuwe dus covers en LED t10 besteld en dan gaan ze erin.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Led lampen zitten perfect en lijken wel minder strooilicht te geven dan halogeen grappig genoeg. En natuurlijk gezien het weer ook maar even een klein rondje
[afbeelding]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ok ok ik heb het misschien een beetje gechargeerd
kneusteun schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 12:28:
Ze moeten de TDM gewoon een mooi nieuw jasje geven en dan een 1000cc paralel twin.
Dan heb je koppel genoeg en een goede houding.
Ik heb mezelf een budget gesteld waar ik nog iets mee zou kunnen, maar niet zoveel dat ik ineens (bijna) nieuw kan kopen. Ja een honda grom misschien
Is inderdaad een van de opties die ik aan het overwegen ben, echter als ik (domweg) alleen naar cijfers kijk zijn de CB900F en de SV1000 net zo sterk maar wel een kleine 30kg lichter.
Awesome
Zoiets dus
http://link.marktplaats.nl/m1211515366
Als je T10 leds wilt, kijk even naar deze:Ophidian schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 14:18:
Toch nog eens aan het kijken hoe ik het probleem met de dust covers van de kawi op kan lossen als ik er led lampen inzet, de kabel van de lamp zit in de cover namelijk. Maar door de extra kabel van de led lamp is deze in de body weg te stoppen. Dus even nieuwe dus covers en LED t10 besteld en dan gaan ze erin.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
http://www.ebay.com/itm/4...:6wAAAOSwxbtZnpFr&vxp=mtr
Maar staat heel goed zo met led.
Dikke koppel fiets, echte "hooligan" bike.lolgast schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 15:22:
@Raym09 Geen idee wat de specs en de vermogensafgave zijn, maar een Triumph Speed Triple 900/1050?
Zoiets dus
Ik heb proefgereden op zo een fiets was een feest maar ik vond het te veel voor mijn wensen.
Street is "liever" met het gas open gooien en is voor mij meer geschikt
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

[ Voor 46% gewijzigd door kneusteun op 12-10-2017 16:56 ]
Nu snap ik ook waarom ze de GSR600 een mini BKing noemen. Damn wat lijken die op elkaar zegkneusteun schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 16:55:
Bking wil ook wel eens straatstenen eruit trekken
[afbeelding]
Hoezo dat? Je hebt er toch 2?Vrijdag schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 16:25:
Ik wilde gaan rijden dit weekend maar heb een onstoken ooglid. Nu zit mijn linkeroog bijna helemaal dicht. Kan ik rijden ook wel vergeten
Fantastisch weer gehad, graad of achttien en droog, weinig wind.
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Ja, maar met één oog dicht is lastiger met diepte zien. Probeer maar eens met een ooglapje te badmintonnen ofzo. Hilariteit gegarandeerd
Koop er ook gewoon 1Vrijdag schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 14:30:
[...]
* Vrijdag zet @Ophidian op de nietlezenlijst want stikjaloers op zijn Ninja![]()
2x per dag goed warme kompressen voor 5-10 minuten. Des te sneller ben je er weer vanaf. Behalve als beide oogleden flink dik zijn, dan even langs de huisarts om uit te sluiten dat het geen preseptale cellulitis is.Vrijdag schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 16:25:
Ik wilde gaan rijden dit weekend maar heb een onstoken ooglid. Nu zit mijn linkeroog bijna helemaal dicht. Kan ik rijden ook wel vergeten
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Als het goed is zijn ze over twee weken binnen. Ze passen ook mooi in de kentekenverlichtingJoopieboy schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 15:50:
[...]
Als je T10 leds wilt, kijk even naar deze:
http://www.ebay.com/itm/4...:6wAAAOSwxbtZnpFr&vxp=mtr
Maar staat heel goed zo met led.Je merkt ook wel dat anderen je beter en eerder zien, zelfde nu ook met de knippers.
Niks weerstand, led relaisOphidian schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 17:58:
[...]
Als het goed is zijn ze over twee weken binnen. Ze passen ook mooi in de kentekenverlichtingNu nog oranje vinden voor de knipperlichten. Even in verdiepen welke erin kunnen en dan zal er vast ook een extra weerstand op moeten.
* Vrijdag kijkt eens naar zijn liquide middelen...Ophidian schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 17:38:
[...]
Koop er ook gewoon 1zo duur zijn ze ook weer niet en hij rijdt voortreffelijk

Ik kan wél een poster van de Ninja 650 kopen
Gelukkig is dat het niet. Ben bij de huisarts geweest en heb nu zalf en oogdrppels. Voel me verder ook niet koortsig of algehele malaise (2x per dag goed warme kompressen voor 5-10 minuten. Des te sneller ben je er weer vanaf. Behalve als beide oogleden flink dik zijn, dan even langs de huisarts om uit te sluiten dat het geen preseptale cellulitis is.
Niks mis met een honda grom, voor onze standaard wat weinig CCs maar hier in Bangkok zie je ze zoveel..Raym09 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 15:03:
[...]
Ok ok ik heb het misschien een beetje gechargeerdVmax valt voor mij toch al af, niet mijn ding. Daarbij koop je voor mijn budget een Vmax op leeftijd en ja die hebben (terecht of onterecht) een beetje een reputatie.
[...]
[...]
Ik heb mezelf een budget gesteld waar ik nog iets mee zou kunnen, maar niet zoveel dat ik ineens (bijna) nieuw kan kopen. Ja een honda grom misschien
[...]
Is inderdaad een van de opties die ik aan het overwegen ben, echter als ik (domweg) alleen naar cijfers kijk zijn de CB900F en de SV1000 net zo sterk maar wel een kleine 30kg lichter.
Oh dat wordt dan wel echt ff wat anders dan je Virago! Het gaat je hopelijk goed bevallen mocht de koop doorgaan.FragFrog schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 11:26:
@Streskip thanks! Ik ben 1.87, dus dat zou goed moeten komen. Ga natuurlijk sowieso even proefzitten/rijden voor ik'm koop, maar soms valt het pas op dat iets niet fijn zit als je er een uur op rijdt. Qua vermogen ga ik er sowieso op vooruit ten opzichte van mijn Virago, als ik maar een beetje meekom met m'n vriendin is het wel voldoende![]()
Hij heeft nog een andere potentiele koper, even afwachten of die'm wil, anders dit weekend eens bekijken
Ik heb 2 jaar geleden een RSV (2007) gekocht, reed lekker... Eenmaal het eerste echte tour rondje gereden kwam ik er gesloopt van af, oeps

Hier is ie, net opgehaald onderweg naar huis;

Eerste keer tanken

Woohoo

Het is een Hayate replica (wat ooit de Kawasaki MotoGP fiets was) en als ik de berichtgeving mag geloven heeft Melandri voorgesteld om in deze livery een straat fiets uit te brengen. Kawasaki heeft dit officieel nooit gedaan, maar Hoely wel. De fiets zelf komt ook uit Duitsland dus tot nu toe geloof ik het allemaal wel
Nu de RSV verkopen

Mooie fiets, mooie kleurstelling inderdaadStreskip schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 19:20:
[...]
Oh dat wordt dan wel echt ff wat anders dan je Virago! Het gaat je hopelijk goed bevallen mocht de koop doorgaan.
Ik heb 2 jaar geleden een RSV (2007) gekocht, reed lekker... Eenmaal het eerste echte tour rondje gereden kwam ik er gesloopt van af, oepsHet zal wel wennen zijn dacht ik, maar helaas nooit helemaal aan kunnen wennen. Ben er een paar keer mee de Eiffel in geweest en het ging wel als ik op tijd een pauze nam. Gelukkig was het verbruik van de Aprilia er ook wel naar dat ik elke 160 km naar de pomp kon. Vorige maand toch maar eens serieus gaan kijken naar een andere fiets en had besloten dat ik de ZX10R (2008/2010) wel een mooie opvolger vond. Her en der eens gaan proefzitten, rondje gereden, wauw wat een verschil!
Sowieso qua design en rijden (van V2 naar 4 in lijn) compleet anders, maar dit beviel mij wel weer. Nog eens goed na zitten denken want de RSV was min of meer mijn droom fiets (je kent het gezegde), maar die ZX reed gewoon zo veel fijner. Zitten zoeken naar de mooiste en gekocht! Gelijk een tour rit gedaan en dit is 'm gewoon
Tot nu toe allemaal verbeteringen, kom redelijk fit van de fiets af en bij 230 + km pas tanken! Vermogensafgifte is natuurlijk veel relaxter, maar kan hierdoor ook wat fijner doseren. Omdat ie zo veel fijner zit heb ik ook veel meer vertrouwen in de bochten, ben super blij.
[afbeelding]
Eerste keer tanken
[afbeelding]
Woohoo
[afbeelding]
Het is een Hayate replica (wat ooit de Kawasaki MotoGP fiets was) en als ik de berichtgeving mag geloven heeft Melandri voorgesteld om in deze livery een straat fiets uit te brengen. Kawasaki heeft dit officieel nooit gedaan, maar Hoely wel. De fiets zelf komt ook uit Duitsland dus tot nu toe geloof ik het allemaal wel
Nu de RSV verkopen![]()

Maarja... wat koop je dan? Ga je gelijk 'all the way' of houd je het nog een beetje bescheiden...
Moeilijke keuze, en kon ook geen antwoord vinden wat nou een beetje 'leuk' is, persoonlijk ben ik natuurlijk helemaal verzot op de naked look.
Uiteindelijk iets gevonden van Givi, een goed windscherm (licht gesmoked) maar wel subtiel genoeg voor op de niet zo subtiele vmax. Eropzetten was even een klusje, maar na 1,5 uur zittie dan!

Ben helemaal niet zo van de windschermen, maar met 130+ is het wel een stuk aangenamer.
Vind dit scherm ook echt een perfect match voor de Vmax, en de looks zijn er niet minder om.
Sterker nog, vind het wel wat frisser staan zo! Echt verzot op de front nu.

Rijd erg prettig, moet wel even wennen, de motor is nu stiller omdat de wind direct langs mijn hoofd en helm vliegt. Maar snelweg is een stuk aangenamer. Een aanrader op de Vmax dus!
Bij duke proefrit was echt alles toegestaan, dus wheelies en 180 tussen de weilanden. Die kerel van KTM reed mee en die vond het geweldig!gebruikershaes schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 17:26:
Ik ga komend weekend de Multistrada 1200 test rijden. Ik heb maar een half uurtje en wil daarbij zoveel mogelijk uitproberen dus dat wordt nog een uitdaging. Het is voor mij voor het eerst dat ik op zo'n toerbuffel ga rijden dus ben erg benieuwd! Afhankelijk wilde ik hem een dag huren, maar de verzekering eist dat de bestuurder minimaal 2 jaar in het bezit moet zijn van het rijbewijs...

Grappig effect. Lijkt alsof het water maar door blijft gaan, alleen jammer van de schaduw die van donkerte veranderd
Inmiddels ook maar een Optimate aangeschaft en aangesloten. Kabeltje is nu gemakkelijk in de body aan te sluiten. Wordt toch wel afhankelijk van het weer of die even binnen gaat staan ja of nee.
Toevallig een grote onderhoudsbeurt ingepland voor volgende week waarbij ze m'n motor thuis ophalen en terugbrengen. Rij ik vanochtend bijna de snelweg op, gaat er bij het stoplicht iemand naast me staan richting de oprit (vond het al raar, was een slome golf) en roept dat er iets in m'n achterband zit. En ja hoor, een verfrommeld scherp voorwerp precies in het midden van m'n achterband
Heb de dealer maar gebeld dat ze ook direct een setje roadattacks 3 kunnen bestellen, heb geen zin in pluutjes of propjes, de meningen zijn daarover nogal verdeeld.
Slecht idee... Hoe laat?
Atgatt?GSX-MAN schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 22:20:
Vandaag voor het eerst een stukje gereden met mijn kinderen achterop, één voor één. Gaaf zeg.
Nee, dus heb ik de route ernstig aangepast. Arai helm, winterjas, bergschoenen, zoals Frau en ik vroeger ook reden. Maar tenzij ik serieuze kleding voor de kinderen koop, gaan we geen serieuze stukken rijden. Stukje heen en weer in het dorp om er eentje naar scouting te brengen durf ik wel aan.
Slecht idee... Hoe laat?
Ga eens op de verkoper af deze keer. Hij heeft een Dunlop TrailSmart liggen, kan er morgen onder.. Gewoon eens proberen
Deze gast is trouwens wel grappig
[ Voor 20% gewijzigd door mr_zippey op 12-10-2017 23:29 ]
W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850
Mooi ding, gave kleurstelling ookStreskip schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 19:20:
[...]
Oh dat wordt dan wel echt ff wat anders dan je Virago! Het gaat je hopelijk goed bevallen mocht de koop doorgaan.
Ik heb 2 jaar geleden een RSV (2007) gekocht, reed lekker... Eenmaal het eerste echte tour rondje gereden kwam ik er gesloopt van af, oepsHet zal wel wennen zijn dacht ik, maar helaas nooit helemaal aan kunnen wennen. Ben er een paar keer mee de Eiffel in geweest en het ging wel als ik op tijd een pauze nam. Gelukkig was het verbruik van de Aprilia er ook wel naar dat ik elke 160 km naar de pomp kon. Vorige maand toch maar eens serieus gaan kijken naar een andere fiets en had besloten dat ik de ZX10R (2008/2010) wel een mooie opvolger vond. Her en der eens gaan proefzitten, rondje gereden, wauw wat een verschil!
Sowieso qua design en rijden (van V2 naar 4 in lijn) compleet anders, maar dit beviel mij wel weer. Nog eens goed na zitten denken want de RSV was min of meer mijn droom fiets (je kent het gezegde), maar die ZX reed gewoon zo veel fijner. Zitten zoeken naar de mooiste en gekocht! Gelijk een tour rit gedaan en dit is 'm gewoon
Tot nu toe allemaal verbeteringen, kom redelijk fit van de fiets af en bij 230 + km pas tanken! Vermogensafgifte is natuurlijk veel relaxter, maar kan hierdoor ook wat fijner doseren. Omdat ie zo veel fijner zit heb ik ook veel meer vertrouwen in de bochten, ben super blij.
[afbeelding]
Eerste keer tanken
[afbeelding]
Woohoo
[afbeelding]
Nu de RSV verkopen![]()

Leuk effect! Mocht je je erg aan die schaduw storen: zorg voor stabiel mogelijk beeld dmv bijsnijden (zijn tooltje voor) en bevries het deel wat niet hoeft te bewegenOphidian schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 21:44:
[afbeelding]
Grappig effect. Lijkt alsof het water maar door blijft gaan, alleen jammer van de schaduw die van donkerte veranderd
Inmiddels ook maar een Optimate aangeschaft en aangesloten. Kabeltje is nu gemakkelijk in de body aan te sluiten. Wordt toch wel afhankelijk van het weer of die even binnen gaat staan ja of nee.
[ Voor 11% gewijzigd door noes op 13-10-2017 07:38 ]

Leuk, hoe oud zijn ze? Die van mij is 1.5 en wil er soms ook wel op proberen te klimmen... Ik denk alleen dat moeders boos word als ik het autostoeltje met een paar spanbanden achterop bindGSX-MAN schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 22:20:
Vandaag voor het eerst een stukje gereden met mijn kinderen achterop, één voor één. Gaaf zeg.
@radium6969 staat leuk zo! Ik verbaas me wel over dat iele voorremmetje op zo'n zware fiets, remt dat nou nog een beetje of heb je altijd een scheepsanker bij je voor de zekerheid?
[ Voor 18% gewijzigd door Chakotay op 13-10-2017 08:25 ]
Ook aan zitten denken, zou er alleen meteen een ander kupske op zetten. Ben geen fan van die dubbele koplamplolgast schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 15:22:
@Raym09 Geen idee wat de specs en de vermogensafgave zijn, maar een Triumph Speed Triple 900/1050?
Zoiets dus

Was ook niet negatief bedoeld, het is gewoon een van de weinige die je voor dat geld nieuw kan kopenSecsytime schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 18:31:
[...]Niks mis met een honda grom, voor onze standaard wat weinig CCs maar hier in Bangkok zie je ze zoveel..
@GSX-MAN mooi man
In het begin eens een klein rondje met haar gereden door de straat, waarbij zij tussen mij en m'n ex inzat. Kregen haar er daarna alleen niet meer van de motor af

Awesome
Denk dat de achterrem een stuk meer te verwerken krijgt bij dat soort fietsen: de balans hangt meer naar achteren.Chakotay schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 08:24:
[...]
@radium6969 staat leuk zo! Ik verbaas me wel over dat iele voorremmetje op zo'n zware fiets, remt dat nou nog een beetje of heb je altijd een scheepsanker bij je voor de zekerheid?
Dank u!

Heb je toevallig naam van zo'n tooltjenoes schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 07:36:
[...]
Leuk effect! Mocht je je erg aan die schaduw storen: zorg voor stabiel mogelijk beeld dmv bijsnijden (zijn tooltje voor) en bevries het deel wat niet hoeft te bewegen

Helaas zou volgens KTM over 5 uur een nieuwe zuiger en alle lagers vervangen moeten worden, moet nog even kijken wat ik hiermee ga doen. Lees namelijk op veel Fora dat mensen alleen olie en filter verversen en klaar. Ga dus voor de zekerheid een compressie test doen en kijken hoe de motor er aan toe is.
Voor de zomer wil ik nog een setje SM wielen halen, zodat ik op kartcircuits kan spelen.

Wellicht dat dat met Hyperlapse lukt. Of even googlenOphidian schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 10:50:
[...]
Heb je toevallig naam van zo'n tooltjeEen simpele google search levert nog weinig op
Vmax weegt 286kg incl. vloeistoffen.Chakotay schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 08:24:
[...]
Bandit 1200: 226kg incl. vloeistoffen.
Nieuwe Vmax: 310KG incl. vloeistoffen.
Vond de originele remblokken zompig, geen idee hoe oud ze ook waren.
Vervangen met EBC HH (sinter) blokken, rustig ingeremd voor die lekkere bite.
Remt nu een stuk beter, latere versies (na 88) hebben 4pots klauwen en dikkere voorvork. Je ziet veel big brake kits voor de vmax die van de supersports afkomen. Dus er is ruimte voor verbetering.
Hoeveel dat is? Dat is denk ik voor iedereen anders. Maar remmen gaat prima met zo een vmax, met deze blokken in ieder geval. (Alhoewel ze vast niet zo goed zullen zijn als een supersport die met 250Km/h op de snelweg in de ankers moet, maar zo rijd ik er dan ook niet mee.)
Voordeel is wel het lage zwaartepunt en dat door de zithouding je 'één' word met je motorfiets, veel feedback en gevoel dus.
Je moet een vmax zien als een grote leeuw, hij kan heerlijk snorren, maar als je hem op zijn staart trapt dan wilt dat wel.

Ohja, het blijft natuurlijk wel een fiets van 1986. Toen erg indrukwekkend, nu een cultbike...
[ Voor 8% gewijzigd door radium6969 op 13-10-2017 13:32 ]
https://www.motoport.nl/KINDERZITJE-VOOR-MOTOR-EN-SCOOTERChakotay schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 08:24:
[...]
Leuk, hoe oud zijn ze? Die van mij is 1.5 en wil er soms ook wel op proberen te klimmen... Ik denk alleen dat moeders boos word als ik het autostoeltje met een paar spanbanden achterop bind
De oudste twee zijn bijna 4 en 6 hiero... mijn vrouw is het er alleen niet mee eens als ik hier de schoolritjes mee doen
Ach ja, kort na de eerste ritjes met mijn 9jarige zoon (zie foto enkele pagina's terug) zei vrouwlief poeslief dat ze misschien toch ooit nog wel eens achterop wil proberenHTT-Thalan schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 14:55:
[...]
https://www.motoport.nl/KINDERZITJE-VOOR-MOTOR-EN-SCOOTER
De oudste twee zijn bijna 4 en 6 hiero... mijn vrouw is het er alleen niet mee eens als ik hier de schoolritjes mee doen.
Mijn ventje van drie is met zo'n zitje achterop de scooter (25km/h max echt) naar de camping verderop gereden. Ging prima. Maar dat is nogal iets anders dan op een hoge motor die alleen in de stad al 50+ gaat.HTT-Thalan schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 14:55:
[...]
De oudste twee zijn bijna 4 en 6 hiero... mijn vrouw is het er alleen niet mee eens als ik hier de schoolritjes mee doen.
Ik denk dat mijn zoontje (bijna 4) dat prachtig zou vinden. Alleen leent mijn zadel zich daar niet voor (loopt schuin af aan de achterkant.HTT-Thalan schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 14:55:
[...]
Zou ook best wel een zijspan combi willen. Gewoon om lekker een stukje samen te rijden.
Zoiets als dit: http://www.zijspannend.nl/mash-family-zijspan-aantocht/

Na duizend kilometer motorrijden stapte ik op de fiets, en was telkens in m'n afwezige spiegels aan het kijken.
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Vergeet niet deze:CodeCaster schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 18:04:
Ik ga maar van deze units op m'n fiets zetten:
[afbeelding]
Na duizend kilometer motorrijden stapte ik op de fiets, en was telkens in m'n afwezige spiegels aan het kijken.

Loud pipes saves lives
Wat me wel verbaasde is hoe wendbaar en licht de strada aanvoelde. Het is serieus alsof je op een wat zwaardere trapfiets zit. Het gemak waarmee die de bocht in viel heb ik nog niet meegemaakt. Veel makkelijker dan m'n monster. Die moet ik echt de bocht in duwen. En voel me lang zo zeker niet in de bocht als op de strada.
De banden van m'n monster zijn wel echt af. Die van de strada waren nieuwe scorpion trail banden. Zou dit zoveel kunnen schelen?

Het gaat echter om een import model en op het kenteken staat 75 kw (102 pk) i.p.v. de standaard 92 kw (125 pk). Zijn er nog steeds landen waar dit soort motoren begrensd zijn? Zou het lastig zijn de begrenzing eraf te halen?
Is dan waarschijnlijk Duitse óf Belgische Import en is dan ook voorzien van een ECU welke de fiets begrenst op 100PK. in verband met verzekerings eisen vanwege de bijbehorende premies bij méér PK's. Andere ECU plaatsen is vaak niet de goedkoopste oplossing maar laat 't apparaat éérst eens even op een rollenbank "testen" tijdens een "FUN Sessie" om te kijken of 't apparaat écht begrenst isErapaz schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 20:48:
Ik ben aan het kijken voor een nieuwere ZX-6R. Ik heb een mooie witte gevonden uit 2008: https://www.marktplaats.n...23-950-km-75kw-102pk.html
Het gaat echter om een import model en op het kenteken staat 75 kw (102 pk) i.p.v. de standaard 92 kw (125 pk). Zijn er nog steeds landen waar dit soort motoren begrensd zijn? Zou het lastig zijn de begrenzing eraf te halen?
Zónder een andere ECU te plaatsen: Bij (bijvoorbeeld) Carmo in Helmond weten ze vaak wel raad met die begrensde rommel en maken ze er met een paar muisklikken (Software Flash) weer een volledige versie van.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Volgende week toch maar een dagje woon/werk met de Speed Triple inplannen.
Slecht idee... Hoe laat?
De stofkap past goed om de lamp met koellichaam heen. Het koellichaam kun je op twee manieren op de lamp schroeven.
Het lichtbeeld is duidelijk helderder met de ledlamp, maar ik moet nog kijken hoeveel het strooilicht het andere verkeer hindert.
Dimlicht standaard
Dimlicht LED
Grootlicht standaard
Grootlicht LED
[ Voor 42% gewijzigd door gebruikershaes op 14-10-2017 09:30 ]
lolgast schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 17:49:
Volgend weekend trouwen, dus dat wordt geen rijden zaterdag

Een fantastische dag gewenst!

Dit topic is gesloten.