AMD 3700x | Asus RTX 2080 OC | ROG Strix x570-F Gaming | Corsair 16GB @ 3200 | Honda CBR600F4 | Canon 650D | Canon 18-55mm | Canon 50mm f1.8 | Tamron 70-300mm
Ik ben in weersomstandigheden zoals afgelopen weekend toch heel blij dat ik geen standaard straatbanden heb. Modder, stilstaand water... en dan hebben we het gewoon over asfaltritjesteigetjuh schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:16:
[...]
Geeft ook niet, de meeste allroads komen vaak ook niet verder als de berm. Overigens zijn het, voor zover ik weet, meer "richtlijnen" als echt regels. Er zijn meer merken en types die er als allroad uitzien, maar daar in mindere mate geschikt voor zijn. Als je wat vaker van het verharde afgaat, dan wil je een iets meer karakter van een crosser hebben. En crossers hebben vanwege het offroad karakter juist een groot voorwiel.
De allroad-look is zeker geen slechte keuze als je een wat relaxtere zit wil hebben, weet je dan ook nog dat je hooguit een berm meepakt, dan heb je ook echt geen noppenband of 19/21 inch voorwiel nodig.
Maar zeker de hardcore allroad rijders, kunnen er wel eens overstruikelen.
Ik durf met nat weer (uiteraard uitkijken met witte belijning e.d.) prima uit te wijken of wat scherper in te sturen met deze dingen, ze hebben nog nooit één kik gegeven qua grip.
Nou moet je het slechte weer niet expres opzoeken natuurlijk, maar soms heb je weinig keus. Ik zou het dan ook prettig vinden als meer automobilisten hier rekening mee zouden houden
[YouTube: https://youtu.be/iEaL3yvjDFI]
[ Voor 8% gewijzigd door HTT-Thalan op 10-10-2017 12:56 ]
Laten we eerlijk zijn, 95% van de tijd dat je met droog weer rijdt, rij je ook gewoon normaal zonder kei hard de bocht uit te accelereren of laat remmen. Als je diezelfde manier van rijden in de regen aanhoudt is er niets aan de hand
Verwijderd
Laten we het er maar ophouden dat je je boeren verstand moet gebruiken.Santho schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:50:
[...]
Bij die link van jou & KNMV wordt geen snelheid genoemd, maar bijvoorbeeld ANWB geeft hier een ongeveer snelheid van 45km/h en ergens in mijn theorieboek/oefenexamen stond 40km/h
Dat is waar, je rijdt als het goed is nooit op de limiet, maar die paar keer dat ik met straatbanden in zware regen reed (toegegeven, niet dezelfde motor) vond ik de tractie bij accelereren niet briljant. Mijn lesmotor had daar geen last van in de tijd dat ik daar op reed, maar toen reed ik natuurlijk ook nog als een natte krant. Mijn slechte ervaringen kunnen dus net zo goed van een slechte kwaliteit straatband zijn gekomen.lolgast schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:59:
En toch, met gewone straatbanden zoals wij ze hebben, kun je gewoon normaal rijden in de regen. Die paar keer dat ik in de regen heb gereden hoefde ik echt niet anders te rijden.
Laten we eerlijk zijn, 95% van de tijd dat je met droog weer rijdt, rij je ook gewoon normaal zonder kei hard de bocht uit te accelereren of laat remmen. Als je diezelfde manier van rijden in de regen aanhoudt is er niets aan de hand
[ Voor 5% gewijzigd door HTT-Thalan op 10-10-2017 13:11 ]
Ik ben het wel met je eens hoor.Joopieboy schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:44:
[...]
Nee, dat is meer de SUV onder de motorenNet zoals de V Strom, de Tracer, Triumph, etc...
De echte zijn nog steeds de African Twins of Super Tenere's
All Road bij verschillende modellen is sinds 2016 een marketing verhaal.
Dat scheelt natuurlijk ookHTT-Thalan schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:10:
[...]
Dat is waar, je rijdt als het goed is nooit op de limiet, maar die paar keer dat ik met straatbanden in zware regen reed (toegegeven, niet dezelfde motor) vond ik de tractie bij accelereren niet briljant. Mijn lesmotor had daar geen last van in de tijd dat ik daar op reed, maar toen reed ik natuurlijk ook nog als een natte krant. Mijn slechte ervaringen kunnen dus net zo goed van een slechte kwaliteit straatband zijn gekomen.
Ik zal niet zeggen dat de banden die je nu hebt niet helpen, want dat zal vast het geval zijn. Maar met regen rijden is vaak ook een eng gevoel waarbij je het idee hebt dat je weinig grip hebt. Wat echt 100% meevalt.
Ik heb 1 keer een slippende achterband gehad. Toen vergat ik bij het opschakelen ook daadwerkelijk te schakelen, dus viel ik bij loslaten koppeling meteen terug in 9000 rpm. Dat gaat bij mijn motor niet goed
Dat was met droog weer
Hij staat officieel te boek als zijnde een all-road, vandaar ook de naam Versys (versatile). Ik ben het wel met je eens dat het geen echte off-road fiets, daar mist hij de juiste velgen + bescherming van het blok voor.teigetjuh schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:58:
[...]
Versys is hooguit allroad-look. Een allroad hoort naar mijn mening en ook vele anderen toch minimaal een 19 inch voorwiel te hebben. Om die reden is de "standaard" cb500X ook geen echte allroad.
@natweer discussie ik gebruik mijn Versys 650 voor WW, krijg dus vaak genoeg met nat weer te maken. Maar sinds ik PR4 banden heb rijd het al een stuk relaxter als mijn mijn Dunlops. Ik schuin de motor niet zo ver af als met droog weer, maar je hebt voldoende grip om gewoon normaal te kunnen rijden.
[ Voor 22% gewijzigd door aidanl op 10-10-2017 13:21 ]
Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange
aidanl schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:17:
[...]
Hij staat officieel te boek als zijnde een all-road, vandaar ook de naam Versys (versatile). Ik ben het wel met je eens dat het geen echte off-road fiets, daar mist hij de juiste velgen + bescherming van het blok voor.

SW-MOTECH Aluminum Engine Guard Skid Plate.
[ Voor 15% gewijzigd door Winkiller op 10-10-2017 13:23 ]
Dat is niet stok en dan mis je nog steeds de velgen. Als ik denk aan off-road wordt het toch al meer een AT of bijv. de Triumph Tiger XCX. Die laatste gaat sowieso de vervanger worden ooit van mijn Versys
Het kan blijkbaar ook prima maar net wat je zegt, je gevoel op dat moment spreekt het gewoon tegen.lolgast schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:14:
[...]
Dat scheelt natuurlijk ook
Ik zal niet zeggen dat de banden die je nu hebt niet helpen, want dat zal vast het geval zijn. Maar met regen rijden is vaak ook een eng gevoel waarbij je het idee hebt dat je weinig grip hebt. Wat echt 100% meevalt.
Ik heb 1 keer een slippende achterband gehad. Toen vergat ik bij het opschakelen ook daadwerkelijk te schakelen, dus viel ik bij loslaten koppeling meteen terug in 9000 rpm. Dat gaat bij mijn motor niet goedInclusief vol gas ging ik geen meter harder voor ik doorhad wat er aan de hand was
Dat was met droog weer
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=y1h-3bUUWvY]
Kom op nou, ruimte zat onder het blok voor leuke tochtjes allroad mits niet te gek.aidanl schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:23:
[...]
Dat is niet stok en dan mis je nog steeds de velgen. Als ik denk aan off-road wordt het toch al meer een AT of bijv. de Triumph Tiger XCX. Die laatste gaat sowieso de vervanger worden ooit van mijn Versys
Zoals in de jaren 90 al die choppers en zo rond de eeuwwisseling dat iedereen op supersports reed.Winkiller schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:12:
[...]
Ik ben het wel met je eens hoor.![]()
All Road bij verschillende modellen is sinds 2016 een marketing verhaal.
Heel leuk maar je mist de rotzooi op de openbare weg zoals belijning, olie, diesel.HTT-Thalan schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:24:
[...]
Het kan blijkbaar ook prima maar net wat je zegt, je gevoel op dat moment spreekt het gewoon tegen.
[video]
[ Voor 35% gewijzigd door Joopieboy op 10-10-2017 13:32 ]
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Dat vond ik voor zich sprekenJoopieboy schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:30:
[...]
Zoals in de jaren 90 al die choppers en zo rond de eeuwwisseling dat iedereen op supersports reed.
[...]
Heel leuk maar je mist de rotzooi op de openbare weg zoals belijning, olie, diesel.
Nu is het mooie dat al deze 'regeltjes' puur gedragsnormen zijn. In het wetboek staat namelijk nergens hoeveel voertuigen tegelijk dezelfde rijbaan mogen benutten, noch met welke snelheden. Hierdoor mag je in principe met de auto ook filteren, of met 300kmh filteren tussen verkeer wat 100kmh rijdt.Santho schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:50:
[...]
Bij die link van jou & KNMV wordt geen snelheid genoemd, maar bijvoorbeeld ANWB geeft hier een ongeveer snelheid van 45km/h en ergens in mijn theorieboek/oefenexamen stond 40km/h
Echter hebben we hier natuurlijk het artikel 5 Wegenverkeerswet 1994 voor.
Dus word je gewoon keihard van de weg geplukt als je je asociaal gedraagtHet is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.
Never ride faster than your guardian angel can fly.
Voorbeelden:
https://m.nl.aliexpress.c...0.478dc0ebFZKFDq#autostay
Of
Lijken me erg geschikt voor mn Fazer als ik er een naked van wil maken.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Ik ben sinds mijn geboorte eigenzinnig en heb nooit supersport of chopper gereden laat staan dat ik mee doe met hypes, ik koop alleen iets waarvan ik denk dat het mijn ding is, vaak zit ik wel goed met dat gevoel.Joopieboy schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:30:
[...]
Zoals in de jaren 90 al die choppers en zo rond de eeuwwisseling dat iedereen op supersports reed.
Ik hoor Berry Goedhart nog zeggen na 2/3 weken na afleveren "ben je nu al hier voor je 1000km beurt" euh ja stamelde ik hoezo ? ik dacht dat jij niet zoveel kilometers maakte, I have some news for you Berry die Versys rijd zo fijn dat ik onbewust binnen een maand op meer dan 1000 km stond zonder het door te hebben.
Vorige week een operatie gehad en komend weekend word het goed motorweer, ik sta te popelen.
Groot gelijk, lekker van genieten.Winkiller schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:40:
[...]
Ik ben sinds mijn geboorte eigenzinnig en heb nooit supersport of chopper gereden laat staan dat ik mee doe met hypes, ik koop alleen iets waarvan ik denk dat het mijn ding is, vaak zit ik wel goed met dat gevoel.
Ik hoor Berry Goedhart nog zeggen na 2/3 weken na afleveren "ben je nu al hier voor je 1000km beurt" euh ja stamelde ik hoezo ? ik dacht dat jij niet zoveel kilometers maakte, I have some news for you Berry die Versys rijd zo fijn dat ik onbewust binnen een maand op meer dan 1000 km stond zonder het door te hebben.
Vorige week een operatie gehad en komend weekend word het goed motorweer, ik sta te popelen.
Mijn snelste brommer is geweest een Kawasaki ZZR 1100 (155PK), maar dat was volgens de boeken een Sport-Toer fiets dus geen supersport, iets met een iets hoger stuur, een raket op 2 wielen.Joopieboy schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:48:
[...]
Groot gelijk, lekker van genieten.Ik heb inmiddels ook alweer 17dkm met de gixxer gemaakt sinds maart.
Eigenlijk ben ik dus een liefhebber van sportieve motorfietsen met het comfort toer aspect, om je de waarheid te zeggen heb ik ooit een op R6 en R1 gezeten maar alleen al die zithouding stond me geweldig tegen.
Tijdens de aankoop van mijn laatste brommer heb ik ook op een Vulcan gezeten....oh boy....
Ik dacht dat de motor doorgezakt was, net zoiets als een oud doorgezakt bankstel.
Verwijderd
Hier hetzelfde, ik rij heel vaak in de regen en zeker met PR3/4 voelt dat erg goed. Op droog wegdek rijd ik bijna altijd hard, in de regen niet harder dan de maximum snelheid ik heb het namelijk te vaak fout zien gaanaidanl schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:17:
[...]
@natweer discussie ik gebruik mijn Versys 650 voor WW, krijg dus vaak genoeg met nat weer te maken. Maar sinds ik PR4 banden heb rijd het al een stuk relaxter als mijn mijn Dunlops. Ik schuin de motor niet zo ver af als met droog weer, maar je hebt voldoende grip om gewoon normaal te kunnen rijden.
Eindelijk het succes wat ze wilde bij kawasaki en zo te zien vooral door het nieuwe veiligere snoetje.
Heb je wel eens op zijn grote broer gereden ? Als ik de kans krijg pak ik via de dealer een keer een 650.Jelte schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 15:09:
Toch grappig om te lezen dat die Versys 650 nu echt een succes is. Tot een jaar of 3-4 geleden wist ik niemand met zo'n ding. Nu zijn hier meerdere mensen met een Versys 650 (waaronder ik). heeft een vriendin van me er ook één én loopt het topic op het Motor-forum storm.
Eindelijk het succes wat ze wilde bij kawasaki en zo te zien vooral door het nieuwe veiligere snoetje.
Nope. Had geen behoefte aan 1000cc. 650 is meer dan voldoende, zolang je niet heel veel snelwegkilometers maakt.Winkiller schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 15:13:
[...]
Heb je wel eens op zijn grote broer gereden ? Als ik de kans krijg pak ik via de dealer een keer een 650.
Wat was er mis met de oude voorkant? Aangezien ik de Versys 650 niet echt volg.Jelte schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 15:09:
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
wat mij betreft met de tweede niets. Ik heb er dan ook één met het tweede snoetje. Het eerste snoetje is wat eigenaardig, het derde vind ik nogal veilig.Grubeater schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 15:15:
[...]
Wat was er mis met de oude voorkant? Aangezien ik de Versys 650 niet echt volg.

[ Voor 6% gewijzigd door Jelte op 10-10-2017 15:18 ]
Smaken verschillen, maar de "oude" was in mijn optiek best lelijk.Grubeater schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 15:15:
[...]
Wat was er mis met de oude voorkant? Aangezien ik de Versys 650 niet echt volg.
De nieuwe vind ik dan ook echt een flinke verbetering, en dat zal ook wel de reden zijn inderdaad dat die tegenwoordig een stuk populairder is.
Snelwegkilometers hebben daar weinig mee te maken, ik zou geen 650 willen omdat we er vaak met zijn tweetjes opzitten en dan komt de 650 in mijn ogen wel iets te kort.Jelte schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 15:14:
[...]
Nope. Had geen behoefte aan 1000cc. 650 is meer dan voldoende, zolang je niet heel veel snelwegkilometers maakt.
Prima reden. Bij mij zat ze juist bijna nooit meer achteropWinkiller schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 15:19:
[...]
Snelwegkilometers hebben daar weinig mee te maken, ik zou geen 650 willen omdat we er vaak met zijn tweetjes opzitten en dan komt de 650 in mijn ogen wel iets te kort.
En ach het kan gewoon nog steeds voor toerritjes. Maar op vakantie gaan met zijn tweeen zoals met mijn oude Div 900 gaat niet meer lukken. Kan ook maar één koffer meenemen
Zag er vandaag eentje in de showroom staan toen ik mijn zadel wegbracht voor een nieuw dekje.Jelte schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 15:20:
mijn oude Div 900 gaat niet meer lukken.
Overweeg ik nog steeds als woon-werk motor voor volgend jaar - fatsoenlijke onderhoudsintervallen, niet te duur, en makkelijk met koffers uit te rusten. Voldoende vermogen... maar hoe zuinig zijn ze?
[ Voor 5% gewijzigd door HTT-Thalan op 10-10-2017 15:31 ]
1:20 ongeveer. Hierbij rijd ik altijd stukje snelweg (1uur ongeveer) rijd een dag in de Eiffel en ga naar huis (via 1 uur snelweg). Hierbij rijd ik gemiddeld 1:20, waarvan de meeste tijd trouwens met 2 personen.HTT-Thalan schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 15:30:
[...]
Zag er vandaag eentje in de showroom staan toen ik mijn zadel wegbracht voor een nieuw dekje.
Overweeg ik nog steeds als woon-werk motor voor volgend jaar - fatsoenlijke onderhoudsintervallen, niet te duur, en makkelijk met koffers uit te rusten. Voldoende vermogen... maar hoe zuinig zijn ze?
Minimaal 1:20 die nieuwe. Ik doe het gemiddeld ook. Woon-werk iets minder, maar dat is dan ook wel een relatief kort ritje. Als ik even het land doorga, doe ik zo 1:21, toerritjes nog lager verbruik.HTT-Thalan schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 15:30:
[...]
Zag er vandaag eentje in de showroom staan toen ik mijn zadel wegbracht voor een nieuw dekje.
Daar staat tegenover dat ik een Diversion goedkoop oppik natuurlijk, een Honda NC700 of v-Strom 650 heb ik niet voor een vergelijkbaar bedrag.
Ik zoek ze iets kleiner als extra verlichting op de SMTnoes schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:36:
Heeft iemand hier ervaring met de LED koplampen die uit een complete unit bestaan? Vooral qua lichtbeeld en sterkte? Ik rijd woonwerk en ook in de winter, dus gebruik mn koplamp voor meer dan slechts gezien te worden
Voorbeelden:
Of
Lijken me erg geschikt voor mn Fazer als ik er een naked van wil maken.
XXXVI
Tourbuffels met 900cc of meer met dat verbruik ga je denk niet snel vinden, zeker niet als je naar een wat ouder model gaat kijken. Die komen vaak niet veel verder dan 1:16-17.HTT-Thalan schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 15:52:
Mhm. Dat is dan een minpuntje, ik zoek toch wel in de categorie minimaal 1 op 25.
Daar staat tegenover dat ik een Diversion goedkoop oppik natuurlijk, een Honda NC700 of v-Strom 650 heb ik niet voor een vergelijkbaar bedrag.
Awesome
Bij de Diversion heb je alleen cardan op de 900, maar ik ben prima tevreden met alles vanaf 300cc, als het maar van zijn plek komt.Raym09 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 16:07:
[...]
Tourbuffels met 900cc of meer met dat verbruik ga je denk niet snel vinden, zeker niet als je naar een wat ouder model gaat kijken. Die komen vaak niet veel verder dan 1:16-17.
http://www.fuelly.com/motorcycle
Fuelly is duidelijk iig
[ Voor 7% gewijzigd door HTT-Thalan op 10-10-2017 16:09 ]
Of je zoekt naar een van de oude prototypes van de TrackHTT-Thalan schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 16:08:
[...]
Bij de Diversion heb je alleen cardan op de 900, maar ik ben prima tevreden met alles vanaf 300cc, als het maar van zijn plek komt.
Diesel fiets met 1:30 potentie
[ Voor 6% gewijzigd door A13X op 10-10-2017 16:11 ]
Awesome
Toen ik de mijne net (2016 model) kocht waren ze nog moeilijk te vinden. Dealers waren nog redelijk voorzichtig met inkopen er van. Nu zie ik ze echt overal. Als je naar zo'n evenement gaat bij een Goedhart of Van Wijk zie je er toch meerdere staan.Jelte schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 15:09:
Toch grappig om te lezen dat die Versys 650 nu echt een succes is. Tot een jaar of 3-4 geleden wist ik niemand met zo'n ding. Nu zijn hier meerdere mensen met een Versys 650 (waaronder ik). heeft een vriendin van me er ook één én loopt het topic op het Motor-forum storm.
Maar ook leuk dat het forum weer storm loopt. Tijdje terug liep het een beetje dood, sindien niet meer echt gekeken.
Niet te vinden, al naar gezochtRaym09 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 16:09:
[...]
Of je zoekt naar een van de oude prototypes van de Track![]()
Diesel fiets met 1:30 potentie
[video]
https://www.motoroccasion...c-700-x-dct-m1255265.html
Ik weet niet of ik DCT zou willen, maar deze heeft de juiste kenmerken: Haalt 1 op 27, veel bergruimte, handvatverwarming, en een nette prijs + kilometerstand. Is nog representatief ook.
Heb ik ook naar zitten kijken. Degelijk ding lijkt het me, maar wel saai. Wilde toch ook wat lol tijdens het rijden. Vandaar voor de Versys gegaan. Maar met jouw eisen lijkt me dit ideaal.HTT-Thalan schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 16:17:
[...]
Niet te vinden, al naar gezochten qua onderdelen zou dat ook wel een issue zijn denk ik
.
https://www.motoroccasion...c-700-x-dct-m1255265.html
Ik weet niet of ik DCT zou willen, maar deze heeft de juiste kenmerken: Haalt 1 op 27, veel bergruimte, handvatverwarming, en een nette prijs + kilometerstand. Is nog representatief ook.
Verwijderd
Laat ik het zo zeggen ik heb op heel wat motoren gereden ook laagtoerige motoren, maar ik vind dat het motorblok van de NC voor mij het hele plezier in het motorrijden teniet doet.Dryhte schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 16:28:
Ik heb horen vallen dat de NC reeks wel helemaal anders rijden dan je gewend bent van een motor (niet hoogtoerig). Ik zou zeker een uitgebreide proefrit voorzienwie weet bevalt 't helemaal niet.
In principe heeft dat ding een half automotorblok uit een Honda Jazz dat maximaal 6000 toeren mag maken waarna meteen de toerenbegrenzer ingrijpt.
Een proefrit is dan ook ten zeerste aan te raden
Verwijderd
Met de Alp heb ik de keuze, ik heb koppel maar kan hem ook in de toeren jagen (tot een grens). Dit ding schijnt loeiveel koppel te hebben maar, lees ik net, een 6k toerenlimietVerwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 17:51:
De DCT schijnt wel fijner te rijden en is ook sneller met optrekken. Een NC met een normale bak zoals ik en volgens mij ook @Joopieboy tijdens een proefrit hebben ervaren is geen leuke motorervaring
De Alp gaat de eerste paar maanden dienst doen als werkmotor, tot ik de eerste paar vergoedingen binnen heb, en dan haal ik me zo'n ding denk ik. En als de proefrit echt ongunstig uitvalt, schijnt een v-strom ook een goed alternatief te zijn.
Joopieboy schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:44:
[...]
Nee, dat is meer de SUV onder de motorenNet zoals de V Strom, de Tracer, Triumph, etc...
De echte zijn nog steeds de African Twins of Super Tenere's
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Dus eigenlijk heb je een soort Dacia Duster (net niet helemaal)?DrivinUCrazy schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 18:10:
[...]
. Ik heb een echte! Met Pilot Road 4 banden eronder.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
En de ARKO aan natuurlijk, om met je hoofd in de wind te zittenDrivinUCrazy schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 18:22:
Inderdaad. Ik heb er ook de zij- en topkoffer bij, dus die Dacia moet je dan wel uitrusten met een dakkoffer en fietsendrager om een eerlijke vergelijking te krijgen.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Waar heb je je zadel laten fixen? Ik wil misschien deze winter mn zadel ook overnieuw laten bekleden, hij is redelijk verkleurd en er zit een klein (gerepareerd) scheurtje in. Nu heb ik daar niet echt last van, dus twijfel nog om het dit jaar te doen...HTT-Thalan schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 15:30:
[...]
van Gils motoren in Breda. Ik had ook een (goedkoper) adresje via de Transalpclub maar dat was bijna 2 uur rijden enkele reis, en dit maar 3 kilometer. Moest hem wel afgeven helaas, werktijd waarschijnlijk langer dan een week, dus heb het reservezadel van de sloop-alp er maar even op gezet.Sorbo schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 18:35:
[...]
Waar heb je je zadel laten fixen? Ik wil misschien deze winter mn zadel ook overnieuw laten bekleden, hij is redelijk verkleurd en er zit een klein (gerepareerd) scheurtje in. Nu heb ik daar niet echt last van, dus twijfel nog om het dit jaar te doen...
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
CB500 uit ´96. Hij pakt wat stoterig op onderin, verder best een leuke fiets om mee te spelen. Veel kan vol gas, omdat het allemaal niet zo hard kan.Yonni schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 22:32:
Welk brik heb je? Dynojet, als het niet te duur is gewoon doen natuurlijk.
Slecht idee... Hoe laat?
Pardon ?darkkingll schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 15:17:
Oude neus, en dan vooral de koplamp, was nou niet bepaald een knap designstukje.
Een quote is een gebrek aan originaliteit
Stel je niet aan..
Kan ik ook mee thuiskomen..
Versys heeft een prachtige kop !lolgast schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 19:58:
[...]
Stel je niet aan..Mijn eigen vriendin vond het in het begin regelmatig nodig om te zeggen dat ze de neus van mijn 749 niet mooi vond. Inmiddels is ze “er aan gewend”
Kan ik ook mee thuiskomen..
Een quote is een gebrek aan originaliteit
Ja noppen op straat werkt ook niet zo heDrivinUCrazy schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 18:10:
[...]
. Ik heb een echte! Met Pilot Road 4 banden eronder.
En idd, Honda NC is echt 3x niks. Geen beleving of gevoel, goedkoop afgewerkt. Beetje jammer.
Zo wordt de panda climbing ook als offroad mini suv neergezet. SUV niet bepaald en ook zelfs met 4x4 moet je je afvragen of het in de categorie offroad valt. Zoals gezegd er zijn genoeg mensen die wel de looks en niet alle mogelijkheden zoeken. In die categorie valt de versys prima, maar allroad is het begrip wel heel erg ver oprekken. Iets wat fabrikanten erg graag doen als het om verkopen gaat, net zoals ik over de versys ook een aantal keer de term "een zeer sportieve motor" heb gezien. Helaas de fabrikant kan zoiets roepen, maar noem je de versys een sport-motor? Nee, ik in elk geval niet.aidanl schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:17:
[...]
Hij staat officieel te boek als zijnde een all-road, vandaar ook de naam Versys (versatile). Ik ben het wel met je eens dat het geen echte off-road fiets, daar mist hij de juiste velgen + bescherming van het blok voor.
Nogmaals ik heb niets tegen een Versys, Ze rijden prima en zijn zeker niet lelijk, waarschijnlijk had ik er ook een gereden als ze op het moment dat ik mijn motor zocht niet net boven budget waren.
Snap ik, maar als jij een auto zou aanschaffen om zakelijke kilometers te declareren kom je waarschijnlijk ook niet met een Subaru WRX thuis. Even snel gerekend is het verschil tussen 1 op 15 rijden en 1 op 25 rijden een slordige 1200 tot 1300 euro per jaar tegen 1,55 per liter. Da's 100 euro per maand minder dokken of in mijn geval 100 euro extra beuren.Joopieboy schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 20:53:
[...]
Ja noppen op straat werkt ook niet zo he
En idd, Honda NC is echt 3x niks. Geen beleving of gevoel, goedkoop afgewerkt. Beetje jammer.En idd, dat toerenbereik is om te janken haha.
Dus als ik kilometers ga rijden moet het gewoon iets zijn dat minstens zo zuinig is als de Alp, minstens zo betrouwbaar, maar net iets moderner (ivm onderdelen, toegang tot steden (naar de toekomst toe)) en net even iets praktischer plus netter. Dan word de spoeling erg dun
Voor de plezierkilometers heb ik de Alp toch! En die kan ik dan even rustig aanpakkenJoopieboy schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 21:46:
Tsja je bent een liefhebber of nietIk heb een Swift Sport en een Gixxer en daar maak ik toch de nodige km's mee. Kost wat geld idd maar plezier wilt ook wat.
Zelfde afweging die mensen maken bij een auto. Koop ik een nieuwe Dacia, of koop ik voor hetzelfde geld die tweedehandse WRX die veel ouder en dorstiger is
Er kan een hoop gebeuren, maar bij mij wordt het nimmer de Dacia
Verwijderd
Heb er zin in!
Vrijdag vertrekken we (waar de route begint) net onder Gent. We hebben richting het hotel wel allemaal de leuke wegen! Tyre geeft aan dat het 07:22 zou duren.. Dus ben benieuwd
Zaterdag een leuke route (340km) en zondag weer met een omweg terug naar huis.
Wat mij trouwens opvalt; ik heb zojuist de routes ontvangen. De route voor vrijdag geeft aan in Tyre 7 uur en 22 minuten - 349.55km. Als ik hem importeer op de TomTom (ITN bestand, kopieer hem vanuit de verkenner naar de TT). is het 355KM. Pakt hij dan actuele verkeersinformatie mee o.i.d.? Ik heb de snelste route ingesteld...
Waarom niet je alp verkopen en kort doorsparen voor die Africa Twin die je zo graag wou? Daar kan je prima op woon/werk rijden en tovert dagelijks ook nog een glimlach op je gezicht. Je kan toch maar op 1 motor tegelijk rijden en dan kan je beter gewoon 1 hebben die je enorm tof vind.HTT-Thalan schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 21:55:
[...]
Voor de plezierkilometers heb ik de Alp toch! En die kan ik dan even rustig aanpakken.
Ik heb nu een tijdje meerdere motoren maar probeer het nu ook weer terug te brengen naar 1 goeie door mijn Huskys te verkopen. Daarnaast staan die van mij helaas de laatste tijd veel stil aangezien ik toch merk dat ik liever de auto pak momenteel (stoelverwarming, droog, meer opslag etc.). Op het traject dat ik wekelijks rij is toch nauwelijks file. De Nuda staat momenteel in de woonkamer als decoratie
Ergens wel erg begrijpelijk idd, stiekem zonde om je mooie en goeie motor 'op' te rijden en zeker met woon werkverkeerHTT-Thalan schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 21:55:
[...]
Voor de plezierkilometers heb ik de Alp toch! En die kan ik dan even rustig aanpakken.
Scheelt iig dat ik volgend jaar met de gazelle naar mijn werk kan, dan kan de Gixxer wat meer blijven rusten.
En savonds als het beetje goed weer is (vanavond was bijvoorbeeld prima) is het lekker om een touristische route naar huis te rijden. Op deze manier voelt het niet echt als het 'op' rijden van de motor.
Dus ik sluit me aan bij het kamp: rijd wat je plezier geeft en laat het wat extra kosten. @HTT-Thalan Heb je wel es een Fazer / FZ6S gereden? Doet ook
1 op 20+ (met mijn rijstijl, en die is niet zuinig) en is toch erg leuk te rijden. Ik heb een ouwertje, maar zag bij Bolman laatst een nette FZ6S uit 2004 staan voor 3200. Scheelt je 2000 euro met die NC750 en levert je ws meer plezier op. Die 2000 euro tank je er voorlopig nog niet uit, zelfs niet met 30k in t jaar.
Ik vind het een beetje verdacht dat'ie zover in prijs is gezakt, vergelijkbare XJ6's staan er ook op voor ruim vijfduizend (wel bij dealers in de meeste gevallen). Om de een of andere reden krijgt'ie hem niet kwijt, kan eraan liggen dat het motorseizoen hier wel zo ongeveer over is, in dat geval zou het een buitenkansje zijn, of er is iets grondig mis met het ding waar ik pas later achter kom... maargoed, scheelt bijna tweeduizend euro met wat ik er nu bij een dealer voor zou betalen, daar kun je heel erg veel voor laten repareren.
Weet niet of het wat voor mij is als motor; ik vind de Speed4 van m'n vriendin wat te zenuwachtig, vooral op lage snelheid, en ik zit er veel te krampachtig op half voorover gebogen. De CB600's waarop ik les had vond ik een stuk fijner rijden en de zithouding was meer ontspannen (al komt het niet in de buurt van hoe relaxed je op een Virago zit natuurlijk
Dat of een lompe cruiser, twijfel nog een beetje, maar dit leek me wel een erg goede deal
Carbs schoonmaken en syncen lijkt me eerder aan de orde dan. Maar als je dan toch bezig bentGSX-MAN schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 19:20:
[...]
CB500 uit ´96. Hij pakt wat stoterig op onderin, verder best een leuke fiets om mee te spelen. Veel kan vol gas, omdat het allemaal niet zo hard kan.
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
Rijdt goed, de zit is prima (ik ben 1.88) en qua vermogen was ik tevreden. Mid range toeren niets te klagen. Sturen ging ook lekker en de ABS is een fijne extraFragFrog schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 00:31:
Is er iemand hier met ervaring op de Yamaha XJ6? Ik zit erover te denken om deze te proberen - een XJ6(N) uit 2014, met ABS, kleine 20.000km op de teller. Vraagprijs momenteel 3500 euro, al heb ik hem op dezelfde website anderhalve maand geleden nog voor 5500 euro gezien.
Ik vind het een beetje verdacht dat'ie zover in prijs is gezakt, vergelijkbare XJ6's staan er ook op voor ruim vijfduizend (wel bij dealers in de meeste gevallen). Om de een of andere reden krijgt'ie hem niet kwijt, kan eraan liggen dat het motorseizoen hier wel zo ongeveer over is, in dat geval zou het een buitenkansje zijn, of er is iets grondig mis met het ding waar ik pas later achter kom... maargoed, scheelt bijna tweeduizend euro met wat ik er nu bij een dealer voor zou betalen, daar kun je heel erg veel voor laten repareren.
Weet niet of het wat voor mij is als motor; ik vind de Speed4 van m'n vriendin wat te zenuwachtig, vooral op lage snelheid, en ik zit er veel te krampachtig op half voorover gebogen. De CB600's waarop ik les had vond ik een stuk fijner rijden en de zithouding was meer ontspannen (al komt het niet in de buurt van hoe relaxed je op een Virago zit natuurlijk), vandaar dat ik hier nu naar zit te kijken: ik vind de XJ6 er op fotos in elk geval mooi uitzien, ik blijf graag bij Yamaha, en als ik met m'n vriendin ga rijden kan ik haar tenminste een beetje bijhouden op zoiets.
Dat of een lompe cruiser, twijfel nog een beetje, maar dit leek me wel een erg goede deal
En die prijs, zou er gewoon naar vragen en kijk of je zijn antwoord geloofwaardig vindt. Het blijft altijd een gok, wat de prijs ook is.
Dat wel maar ik ben minder snel geneigd om 's avonds bv nog een rondje te gaan doen. Dat is soms een beetje jammer.aidanl schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 22:36:
WW vind ik ook gewoon leuk rijden. Tuurlijk een echt tourtje of lekker naar het buitenland is leuker, maar het is sochtends echt heerlijk wakker worden. Dan kan ik nog even een beetje genieten voordat ik weer naar sacherijnige mensen moet kijken en luisteren
En savonds als het beetje goed weer is (vanavond was bijvoorbeeld prima) is het lekker om een touristische route naar huis te rijden. Op deze manier voelt het niet echt als het 'op' rijden van de motor.
En het went, de grenzen vervagen al vrij snel een beetje. Gister hetzelfde, paar slaapkoppen en een soort remfile, daarna en kilometer niks.
Edit: even een paar foto's van de nieuwe knippers. Dit had ik:

Deze had ik gekocht:

En gemonteerd:

Erg blij mee!
[ Voor 26% gewijzigd door Joopieboy op 11-10-2017 08:38 ]
Welke knippers zijn dit? Die van ali die een keer langs gekomen zijn hier? Zoek er nog een paar voor als ik mijn kentekenplaathouder ga vervangen. Deze zien er gelikt uit.Joopieboy schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 05:37:
[...]
Dat wel maar ik ben minder snel geneigd om 's avonds bv nog een rondje te gaan doen. Dat is soms een beetje jammer.
En het went, de grenzen vervagen al vrij snel een beetje. Gister hetzelfde, paar slaapkoppen en een soort remfile, daarna en kilometer niks.3 en 4 vol door en met 240~250 het gas maar even dichtgedraaid een aantal seconden verder.
Edit: even een paar foto's van de nieuwe knippers. Dit had ik:
[afbeelding]
Deze had ik gekocht:
[afbeelding]
En gemonteerd:
[afbeelding]
[afbeelding]
Erg blij mee!Niet te fel, maar mooi rondom een duidelijk helder oranje licht.
Zijn die hier laatst voorbij zijn gekomen ja, deze:ProfaNe schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 09:23:
[...]
Welke knippers zijn dit? Die van ali die een keer langs gekomen zijn hier? Zoek er nog een paar voor als ik mijn kentekenplaathouder ga vervangen. Deze zien er gelikt uit.
http://www.ebay.com/itm/2...-Indiactors-/332083184564
Trokken mij vooral aan omdat ze ook naar achteren schijnen, 3 leds. Ideaal.
Thanks, wat een prijs ookJoopieboy schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 09:30:
[...]
Zijn die hier laatst voorbij zijn gekomen ja, deze:
http://www.ebay.com/itm/2...-Indiactors-/332083184564
Trokken mij vooral aan omdat ze ook naar achteren schijnen, 3 leds. Ideaal.
Omdat een Twin 4x het bedrag van een NC700 kost. En dat wil ik absoluut, maar dat geld wil ik dus bij elkaar rijden door eerst een paar jaar woon-werk met een goedkopere motor te rijden. Heel veel mensen zijn van mening dat de Alp ook geen spannende motor is, maar ik heb reuze veel lol op mijn Alpje en haal ook vooral heel veel lol uit het simpele feit dát ik op de motor ga in plaats van met de auto.cyntax schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 22:30:
[...]
Waarom niet je alp verkopen en kort doorsparen voor die Africa Twin die je zo graag wou? Daar kan je prima op woon/werk rijden en tovert dagelijks ook nog een glimlach op je gezicht. Je kan toch maar op 1 motor tegelijk rijden en dan kan je beter gewoon 1 hebben die je enorm tof vind.
Ik ga nu gewoon voor betrouwbaar en zuinig en zodra dat een beetje rendeert voegen we daar de factor 'fun' en 'looks' aan toe met een mooie Twin
Nee, dat heb ik niet. Ik heb simpelweg nog niet zo heel veel buiten het Honda kamp gekeken. Ik denk dat die Fazer wel aan de eisen voldoet maar met 3200 ben ik er nog niet - ik heb nog accessoires nodig en ik weet niet wat de onderhoudsintervallen zijn?noes schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 23:47:
Bijna al mn kilometers zijn woon/werk![]()
Dus ik sluit me aan bij het kamp: rijd wat je plezier geeft en laat het wat extra kosten. @HTT-Thalan Heb je wel es een Fazer / FZ6S gereden? Doet ook
1 op 20+ (met mijn rijstijl, en die is niet zuinig) en is toch erg leuk te rijden. Ik heb een ouwertje, maar zag bij Bolman laatst een nette FZ6S uit 2004 staan voor 3200. Scheelt je 2000 euro met die NC750 en levert je ws meer plezier op. Die 2000 euro tank je er voorlopig nog niet uit, zelfs niet met 30k in t jaar.
Ja en is gewoon hetzelfde spul maar dan in een luxe verpakking.ProfaNe schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 09:35:
[...]
Thanks, wat een prijs ookMeeste knipperlichten ben je zo 30 of 40 euro kwijt
Maar voor china begrippen zijn deze nog 'redelijk' duur.
Van het model ervoor is het 10k per beurtje. Maar een oliewisseltje kost de kop toch niet?HTT-Thalan schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 09:38:
[...]
[...]
Nee, dat heb ik niet. Ik heb simpelweg nog niet zo heel veel buiten het Honda kamp gekeken. Ik denk dat die Fazer wel aan de eisen voldoet maar met 3200 ben ik er nog niet - ik heb nog accessoires nodig en ik weet niet wat de onderhoudsintervallen zijn?
Heb je ook een foto van de achterkant van de knipper? Van het deel dat naar achteren schijnt?Joopieboy schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 05:37:
[...]
Erg blij mee!Niet te fel, maar mooi rondom een duidelijk helder oranje licht.
In use op de fiets dan hé
[ Voor 5% gewijzigd door A13X op 11-10-2017 10:35 ]
Awesome
Als ik het niet vergeet, ga ik zo in de pauze even naar beneden om een foto te maken. Heb diezelfde knippers ook op de motor zitten.Raym09 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 10:34:
[...]
Heb je ook een foto van de achterkant van de knipper? Van het deel dat naar achteren schijnt?
In use op de fiets dan hé
XBL: DonFrans
Da's 2k verschil, dat valt wel mee idd. Beurten doe ik zelf, maar de dealer waar ik hiervoor terecht kan (via de club) heeft wel voornamelijk Honda onderdelen liggen, dus dat is een puntje om rekening mee te houden.noes schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 10:31:
[...]
Van het model ervoor is het 10k per beurtje. Maar een oliewisseltje kost de kop toch niet?En de accesoires: handvatverwarming en een koffertje?
Goed idee, en anders maak ik hem straks. Ik had een foto, maar die was van de knipper uit.Frans92 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 10:58:
[...]
Als ik het niet vergeet, ga ik zo in de pauze even naar beneden om een foto te maken. Heb diezelfde knippers ook op de motor zitten.
Maken we er een fotowedstrijd vanJoopieboy schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 11:17:
[...]
Goed idee, en anders maak ik hem straks. Ik had een foto, maar die was van de knipper uit.
Ik heb alleen een Chinaphone met crappy camera of een ATEX-telefoon met een aardappel als camera.
Hij heeft nog een andere potentiele koper, even afwachten of die'm wil, anders dit weekend eens bekijken
Mijn Moto Z Play is verzopen een paar weken terug in het weekendje Luxemburg, dus ik moet het helaas ook doen met een Lumia 650.Frans92 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 11:25:
[...]
Maken we er een fotowedstrijd van
Ik heb alleen een Chinaphone met crappy camera of een ATEX-telefoon met een aardappel als camera.

Mijn telefoon vindt het nogal lastig om te focussen op de lampjes, omdat die dus knipperen
Maar ik hoop dat je zo een idee krijgt @Raym09
Ja, want een Lumia is zo'n enorm drama...Joopieboy schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 11:26:
[...]
Mijn Moto Z Play is verzopen een paar weken terug in het weekendje Luxemburg, dus ik moet het helaas ook doen met een Lumia 650.
Och wat heb je het slecht
Nou sinds de laatste updates is dat dingalles behalve snel en buggy geworden, echt niet chill.McKaamos schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 12:07:
[...]
Ja, want een Lumia is zo'n enorm drama...OK, weinig apps, maar alle noodzakelijkheden zitten er op, scherm is best goed, camera is OK, bouwkwaliteit is prima, etc...
Och wat heb je het slecht
Ik vind dat de mijne ook niet heel goed opvallen overdag met veel zon, gewone gloeilampjes doen het wel beter. Op de foto is het inderdaad moeilijk te zien hoe fel ze zijn, maar in jouw geval (je bericht lezende) zou ik ze niet kopen.DrivinUCrazy schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 12:28:
Jammer dat de helderheid van leds niet goed op foto's is vast te leggen. Ik wil dat mijn knippers niet alleen van kleur veranderen, maar ook echt licht uitstralen. Overdag in fel licht wil ik niet dat mijn knipperlichten wegvallen. Vandaar dat ik het ook al vond tegenvallen dat mijn knipperlichtjes standaard maar 10W zijn, in plaats van de veelgebruikte 21W.
Maar in schemering, donker of gewoon wat minder licht, dan zie je ze ontzettend goed.
Zijn tegenwoordig toch genoeg tweedehands AT's te krijgen voor rond de 12k, dat is maar 2x zoveel als de NC700 die je een tijdje terug had gelinkt. Bij verkoop van de Alp is de AT niet eens twee keer zo duur als de NC meer, maar zo redeneer ikHTT-Thalan schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 09:38:
[...]
Omdat een Twin 4x het bedrag van een NC700 kost. En dat wil ik absoluut, maar dat geld wil ik dus bij elkaar rijden door eerst een paar jaar woon-werk met een goedkopere motor te rijden. Heel veel mensen zijn van mening dat de Alp ook geen spannende motor is, maar ik heb reuze veel lol op mijn Alpje en haal ook vooral heel veel lol uit het simpele feit dát ik op de motor ga in plaats van met de auto.
Ik ga nu gewoon voor betrouwbaar en zuinig en zodra dat een beetje rendeert voegen we daar de factor 'fun' en 'looks' aan toe met een mooie Twin.
[ Voor 3% gewijzigd door cyntax op 11-10-2017 12:35 ]
Dus hij is langzaam en stabielJoopieboy schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 12:14:
[...]
Nou sinds de laatste updates is dat dingalles behalve snel en buggy geworden, echt niet chill.
Alles behalve snel, en buggy geworden. Zo dan.
Deze zijn beduidend feller dan de 10W mini knippers die ik had, maar echt 'fel fel', als in richting verblindend of een waas oranje is het ook niet.DrivinUCrazy schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 12:28:
Jammer dat de helderheid van leds niet goed op foto's is vast te leggen. Ik wil dat mijn knippers niet alleen van kleur veranderen, maar ook echt licht uitstralen. Overdag in fel licht wil ik niet dat mijn knipperlichten wegvallen. Vandaar dat ik het ook al vond tegenvallen dat mijn knipperlichtjes standaard maar 10W zijn, in plaats van de veelgebruikte 21W.
Kom na 1 december maar eens langs in Boekel.
[ Voor 62% gewijzigd door Joopieboy op 11-10-2017 12:52 ]
TKC80 op de weg gaat dikke prima!Joopieboy schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 20:53:
[...]
Ja noppen op straat werkt ook niet zo he
En idd, Honda NC is echt 3x niks. Geen beleving of gevoel, goedkoop afgewerkt. Beetje jammer.En idd, dat toerenbereik is om te janken haha.
Op AliExpress of Thingiverse (om zelf te printen) vind ik niets wat erop lijkt. Waypoint heeft wel een setje met een cover voor de mount, dop voor de stekker & screenprotector, maar gezien ik die andere dingen niet nodig hebt vind ik €25 voor een stukje plastic wat overdreven.
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Ik twijfel er nog steeds over of ik mijn Rizoma setje op de ST ga zetten. Die stralen wel mooi fel; ook de reden dat ik die op de Hornet had zitten. Dat het er qua design niet uitziet... Tja.Joopieboy schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 12:51:
[...]
Alles behalve snel, en buggy geworden. Zo dan.
[...]
Deze zijn beduidend feller dan de 10W mini knippers die ik had, maar echt 'fel fel', als in richting verblindend of een waas oranje is het ook niet.
Kom na 1 december maar eens langs in Boekel.
Ik kom niet zo vaak in Boekel, maar als ik er ben geef ik wel een gil.
Ik zet er gewoon een tomtom op.Chakotay schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 12:58:
Heeft iemand met een TomTom Rider 4xx hier toevallig een afdek-kapje voor de houder van dat ding? Nu het weer kouder & natter word vind ik die open contactpuntjes niet echt ideaal.
Op AliExpress of Thingiverse (om zelf te printen) vind ik niets wat erop lijkt. Waypoint heeft wel een setje met een cover voor de mount, dop voor de stekker & screenprotector, maar gezien ik die andere dingen niet nodig hebt vind ik €25 voor een stukje plastic wat overdreven.
[ Voor 29% gewijzigd door DrivinUCrazy op 11-10-2017 13:13 ]
Welke heb je van Rizoma als ik vragen mag?DrivinUCrazy schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 13:08:
[...]
Ik twijfel er nog steeds over of ik mijn Rizoma setje op de ST ga zetten. Die stralen wel mooi fel; ook de reden dat ik die op de Hornet had zitten. Dat het er qua design niet uitziet... Tja.Mooi winterklusje.
Ik kom niet zo vaak in Boekel, maar als ik er ben geef ik wel een gil.En anders op een Academy avond.
Ja, maar ik heb sowieso de wens om de Alp aan te pakken (niet alleen om de waarde maar vooral voor de voldoening) en dan moet ik toch twee motoren hebben, en of dat dan een oude of een nieuwere is maakt voor de belasting en verzekering weinig uit.cyntax schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 12:32:
[...]
Zijn tegenwoordig toch genoeg tweedehands AT's te krijgen voor rond de 12k, dat is maar 2x zoveel als de NC700 die je een tijdje terug had gelinkt. Bij verkoop van de Alp is de AT niet eens twee keer zo duur als de NC meer, maar zo redeneer ik. Als je de Alp en NC houdt dan moet je ook dubbel wegenbelasting, verzekering en onderhoud betalen etc. dat is op jaarbasis toch ook nog wat.
En als ik een AT koop wil ik gewoon een nieuwe. Daar zullen een hoop mensen wat van vinden, maar ik heb geen haast
Dit topic is gesloten.
![]()