Het grote motortopic deel 20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 45 ... 101 Laatste
Acties:
  • 293.658 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fivepack
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:20
Blijkbaar vindt jij het wel normaal dat je met 70+ nog wel filtreert en als dat zo is, dan is het inderdaad misschien maar goed dat wij elkaar niet tegenkomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:24

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

fivepack schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 12:04:
Blijkbaar vindt jij het wel normaal dat je met 70+ nog wel filtreert en als dat zo is, dan is het inderdaad misschien maar goed dat wij elkaar niet tegenkomen..
Wij zeggen niet dat het normaal is om met 70 door de file te rijden, dat maak jij ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fivepack
Nou weet je als iedereen hier zo goed is in lezen en verwoorden van wat ik bedoel, dan laat maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 28-10 12:40

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Je zegt letterlijk "dan zet ik hem op de middenstreep...........". Dat is iets heel anders dan je lijn houden en alleen niet bewust opzijn gaan. Op de middenstreep zetten is actief blokkeren, en werkt alleen maar escalerend. Lokt irritatie uit, en de motorrijder gaat misschien opzoek naar een andere oplossing, zoals links er voorbij gaan.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fivepack
Klopt maar het op de middellijn zetten doe ik alleen als jij meent met asociaal gedrag, lees revven mij naar links danwel naar rechts te dwingen..... heb ik ook al geschreven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:22
fivepack schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 12:27:
Klopt maar het op de middellijn zetten doe ik alleen als jij meent met asociaal gedrag, lees revven mij naar links danwel naar rechts te dwingen..... heb ik ook al geschreven
En dan kom je d'r een keer eentje tegen die in een rotbui is en mis je ineens een buitenspiegel en de motorrijder gaat er al filterend voorbij. Iedereen wint :) oh wacht...

Onnodig hinder veroorzaken in het verkeer is gewoon strafbaar. Net zoals onnodig veel lawaai maken in het verkeer trouwens, dus daar heb jij gelijk. Maar: jij mag geen eigen rechter spelen, dat wordt een mooie bende op de weg als iedereen voor eigen rechter gaat spelen, daar hebben we iets op verzonnen en dat heet politie.

[ Voor 26% gewijzigd door FastFred op 09-10-2017 12:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Wat je doet, is eigen rechter spelen. Dat zou jij andersom ook niet accepteren.

Wat de door jou beschreven personen doen, is fout. Maar jouw acties lossen niks op, het escaleert alleen.

Als je met die attitude achter het stuurplaats neemt vraag ik me af wat je doet als er plotseling een kind oversteekt buiten een zebrapad. Rij je er dan ook uit principe overheen omdat hun moeder ze niet onder controle had?

En laat ik het ook omdraaien: We mogen door de file filteren. Laten we even een situatie aannemen waar alles naar behoren verloopt: Het verkeer staat bijna stil en de motor filtert met gepaste snelheid tussen de auto's.

Maar dan: Enkele automobilisten hebben niks in de gaten en er is geen ruimte. Hoe trekken wij jouw aandacht op een manier die jij niet ervaart als 'asociaal' zodat je wél plek kan maken? We mogen niet revven, waarschijnlijk ook niet toeteren... en ga niet zeggen dat je het uit jezelf wel ziet, want de ervaring leert dan minimaal 60% van de automobilisten helemaal niks in de gaten heeft in de file door allerhande afleidingen. Ik moet mijn plek op de weg vaak 'opeisen' (en dat bedoel ik in de vorm van 'positie op de weg', zichtbaar zijn, geen twijfelgedrag vertonen) omdat men het simpelweg niet ziet.

[ Voor 37% gewijzigd door HTT-Thalan op 09-10-2017 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Dat heb je inderdaad al geschreven, dat neemt niet weg dat het alleen maar escalerend weg... Als iemand asociaal doen hoef je zeker niet actief ruimte te maken, maar als je hem simpelweg negeert dan verdwijnt hij vanzelf uit je blikveld en heb je er geen last meer van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Is de max snelheid in de file gewijzigd? Dit was altijd max 50 km/h, gecombineerd met 10 km/h verschil met de auto's. Als je dus met 60 of 70 denk te filteren ben je ongeacht of je extra loopt te revven, grootlicht gebruikt oid al behoorlijk aso bezig naar mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fivepack
HTT-Thalan schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 12:36:
[...]

Wat je doet, is eigen rechter spelen. Dat zou jij andersom ook niet accepteren.

Wat de door jou beschreven personen doen, is fout. Maar jouw acties lossen niks op, het escaleert alleen.

Als je met die attitude achter het stuurplaats neemt vraag ik me af wat je doet als er plotseling een kind oversteekt buiten een zebrapad. Rij je er dan ook uit principe overheen omdat hun moeder ze niet onder controle had?

En laat ik het ook omdraaien: We mogen door de file filteren. Laten we even een situatie aannemen waar alles naar behoren verloopt: Het verkeer staat bijna stil en de motor filtert met gepaste snelheid tussen de auto's.

Maar dan: Enkele automobilisten hebben niks in de gaten en er is geen ruimte. Hoe trekken wij jouw aandacht op een manier die jij niet ervaart als 'asociaal' zodat je wél plek kan maken? We mogen niet revven, waarschijnlijk ook niet toeteren... en ga niet zeggen dat je het uit jezelf wel ziet, want de ervaring leert dan minimaal 60% van de automobilisten helemaal niks in de gaten heeft in de file door allerhande afleidingen. Ik moet mijn plek op de weg vaak 'opeisen' (en dat bedoel ik in de vorm van 'positie op de weg', zichtbaar zijn, geen twijfelgedrag vertonen) omdat men het simpelweg niet ziet.
Waarom haal jij nu ineens een zebrapad erbij? Gaat werkelijk nergens over, geen onderdeel van de oorspronkelijk door mij geplaatste reactie. En in mijn ogen dan ook compleet misplaatst, aangezien ik normaal gezien in een file op de auto(snel)weg geen zebrapaden danwel overstekende kinderen tegen kom.

En ja ik zie jou wel, wat waarschijnlijk alleen maar komt omdat ik zelf motorrij, en als iemand je dus niet ziet, dan wacht je dus totdat je er wel voorbij kunt, of is dat teveel gevraagd???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:O :O :O :O :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

fivepack schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 13:12:
[...]

Waarom haal jij nu ineens een zebrapad erbij? Gaat werkelijk nergens over, geen onderdeel van de oorspronkelijk door mij geplaatste reactie. En in mijn ogen dan ook compleet misplaatst, aangezien ik normaal gezien in een file op de auto(snel)weg geen zebrapaden danwel overstekende kinderen tegen kom.

En ja ik zie jou wel, wat waarschijnlijk alleen maar komt omdat ik zelf motorrij, en als iemand je dus niet ziet, dan wacht je dus totdat je er wel voorbij kunt, of is dat teveel gevraagd???
Wat doe ik aan het probleem dat 60% van de automobilisten mij niet ziet? Niet omdat ik niet zichtbaar ben, maar simpelweg omdat men niet kijkt?

De vergelijking met het zebrapad maak ik omdat jij aangeeft dat je een rechtvaardiging ziet (in het door jou opgevatte asociale gedrag van sommige motorrijders) om voor eigen rechter te spelen. Ik vraag me dan af waar jij dan nog meer mogelijkheid (en rechtvaardiging) ziet om voor eigen rechter te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-10 12:46
We praten hier het gedrag niet goed van motor rijders die te hard proberen te filteren of in het algemeen gewoon associaal zijn. Het gaat meer om de reactie van anderen op deze associale mensen.

Zelf associaal doen omdat de rest dat ook slaat als een tang op een varken. Je verlaagt jezelf alleen tot het niveau van de gene in kwestie. Daarnaast creert dit nog meer agressie tot het punt dat beide partijen achtelijke stunts gaan uithalen die wel zeker tot ongelukken zal leiden.

Kom je iemand tegen die associaal rijd, laat ze dan lekker voorbij of rijd er zelf van weg. Scheld er nog even een keer op, en ga dan lekker verder.

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:43

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Van mij mag deze 'discussie' per direct gestaakt worden.
Het zal het weer wel zijn, icm maandag, stoppende rokers... Laten we het daar maar op houden.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Laten we het erover eens zijn dat je tussen de file door mág rijden (ook bij 70km/h), maar het geen recht is. Revven, toeteren om ruimte te vragen aan de automobilist slaat eigenlijk nergens op. Kun je er even niet tussendoor? Wacht dan gewoon rustig.

owh en met hierboven.

[ Voor 3% gewijzigd door Jelte op 09-10-2017 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Frans92 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 11:44:
[...]

Ik loop liever niet het risico dat ze mij aan de kant zetten en dat je eigenlijk niet meer mag rijden in Duitsland. Originele demper heb ik niet. Ik ben de 6de of 7de eigenaar van deze motor en de uitlaat zal wel ergens verdwenen zijn. Het is wel een importfiets uit Duitsland voor zover ik weet. Wat dat betreft zou ik wel Duitsland in mogen :+

Qua uiterlijk past jouw versie beter bij de Fazer. Maar die korte klonk gewoon zo lekker :D
Tegen die tijd zien we wel weer. Ik verwacht nog wel een paar jaar met de huidige uitlaatbochten te kunnen doen.
Als je mijn originele demper wil hebben, kan je m komen ophalen hoor ;)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
@fivepack
Jelte schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 13:17:
Laten we het erover eens zijn dat je tussen de file door mág rijden, maar het geen recht is. Revven, toeteren om ruimte te vragen aan de automobilist slaat eigenlijk nergens op. Kun je er even niet tussendoor? Wacht dan gewoon rustig.

owh en met hierboven.
Aangezien je deze post liked: Het lijkt me duidelijk dat op enige manier de doorgang actief blokkeren óók niet wenselijk is. Ik ben het ook zeker niet eens met jou acties als iemand wél revved of toetert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fivepack
Och jongens het lijkt me inmiddels allemaal wel duidelijk, laten we er zoals voorgesteld maar over ophouden, we gaan het blijkbaar toch nooit eens worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

aidanl schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 13:15:
We praten hier het gedrag niet goed van motor rijders die te hard proberen te filteren of in het algemeen gewoon associaal zijn. Het gaat meer om de reactie van anderen op deze associale mensen.

Zelf associaal doen omdat de rest dat ook slaat als een tang op een varken. Je verlaagt jezelf alleen tot het niveau van de gene in kwestie. Daarnaast creert dit nog meer agressie tot het punt dat beide partijen achtelijke stunts gaan uithalen die wel zeker tot ongelukken zal leiden.

Kom je iemand tegen die associaal rijd, laat ze dan lekker voorbij of rijd er zelf van weg. Scheld er nog even een keer op, en ga dan lekker verder.
En als we het over asociaal gedrag hebben: Automobilisten die zitten te appen/spelen op hun mobiel en daardoor niet zien wat er om ze heen gebeurt, vind ik ook asociaal. Mag ik dan wél revven/toeteren/spiegels trappen enzo? Want dan reageer ik alleen maar op het aso gedrag van een ander...

Ik kom ze aan beide kanten tegen. Zowel op motor als in de auto heb ik (mede) motorrijders die zich onethisch voortbewegen in het verkeer. In de auto maak ik ruimte (die kras of kapotte spiegel krijg ik nooit vergoed want ze rijden toch door) en de dashcam heeft ze er mooi op staan als ze wel wat uitvreten.

Op de motor ga ik lekker aan de kant en schud ik een keer met mijn helm. Een groet kunnen ze ook vergeten. Dan maak ik mijn mening duidelijk genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-10 10:19

Frans92

VFR800

noes schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 13:22:
[...]

Als je mijn originele demper wil hebben, kan je m komen ophalen hoor ;)
Ik had gezegd dat ik nog een keer zou willen kijken naar je nieuwe uitlaat, dus wie weet ;)

XBL: DonFrans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pvink
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-10 16:44
Breng elkaar niet in gevaar en laat de andere weggebruikers met rust. Mocht ik toch iets fout doen, maak ik een 'sorry' gebaar. Dat doe ik en werkt goed.

Andere aso's kun je het beste de-escalerend benaderen om je auto/motor en zeker je veiligheid veilig te stellen. Daar is de politie voor.

[ Voor 31% gewijzigd door pvink op 09-10-2017 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:04
Ik ga het nog een keertje proberen :D

Heeft er iemand ervaring met het opknappen van uitlaatbochten/spruitstuk. Die van de CB1 moeten netjes gemaakt gaan worden voor het te laat is en nieuwe/goede zijn slecht te vinden. En het lijkt me een goed winterklusje :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
HTT-Thalan schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 13:28:
[...]

En als we het over asociaal gedrag hebben: Automobilisten die zitten te appen/spelen op hun mobiel en daardoor niet zien wat er om ze heen gebeurt, vind ik ook asociaal. Mag ik dan wél revven/toeteren/spiegels trappen enzo? Want dan reageer ik alleen maar op het aso gedrag van een ander...

Ik kom ze aan beide kanten tegen. Zowel op motor als in de auto heb ik (mede) motorrijders die zich onethisch voortbewegen in het verkeer. In de auto maak ik ruimte (die kras of kapotte spiegel krijg ik nooit vergoed want ze rijden toch door) en de dashcam heeft ze er mooi op staan als ze wel wat uitvreten.

Op de motor ga ik lekker aan de kant en schud ik een keer met mijn helm. Een groet kunnen ze ook vergeten. Dan maak ik mijn mening duidelijk genoeg.
Eigenlijk geld hier precies hetzelfde. Als iemand met zijn telefoon loopt te kloten en niet op de weg let, gas bij geven en weg wezen. Als ze zichzelf of anderen dood willen rijden moeten ze het zelf weten, maar niet met mij in de buurt.

En eigenlijk zouden we (ikzelf ook) niet meteen van het ergste uit moeten van het overige verkeer. Je gaat er nu standaard vanuit dat wanneer jij niet aan de kant gaat meteen je spiegel gesloopt wordt. Dat is ook niet echt een geweldig beeld van een motor rijder. Die status willen we toch geen van allen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lolgast schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 13:33:
Ik ga het nog een keertje proberen :D

Heeft er iemand ervaring met het opknappen van uitlaatbochten/spruitstuk. Die van de CB1 moeten netjes gemaakt gaan worden voor het te laat is en nieuwe/goede zijn slecht te vinden. En het lijkt me een goed winterklusje :Y
Dat doe je zo:

https://lanesplitter.jalo...-it-looks-like-1717071689

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Owhja vergeten..

Ik wil ze niet zwartspuiten ofzo. Gewoon het glimmende laagje weer terugkrijgen :)
Zwarte buizen met chromen demper ziet er niet uit bij die motor vind ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

aidanl schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 13:40:
[...]

Eigenlijk geld hier precies hetzelfde. Als iemand met zijn telefoon loopt te kloten en niet op de weg let, gas bij geven en weg wezen. Als ze zichzelf of anderen dood willen rijden moeten ze het zelf weten, maar niet met mij in de buurt.

En eigenlijk zouden we (ikzelf ook) niet meteen van het ergste uit moeten van het overige verkeer. Je gaat er nu standaard vanuit dat wanneer jij niet aan de kant gaat meteen je spiegel gesloopt wordt. Dat is ook niet echt een geweldig beeld van een motor rijder. Die status willen we toch geen van allen hebben?
Ben ik met je eens, maar het hoeft geen opzet te zijn. Ik weet nog heel goed hoeveel moeite ik had met langzaam rijden in de file toen ik net begon. Ik weet niet of hij/zij veel ervaring heeft, er ineens een windvlaag voor een vrachtwagen langs waait of ze iemand zoals @fivepack tegenkomen. Dan zijn ze blij dat er naast mijn auto wat uitwijkruimte is, denk ik. Het maakt mij niet uit, ik sta toch al vast, dus ik trek een blikje open en zet de radio wat harder en zit het uit.

Als ze aso rijden en toevallig naast mij stoppen zeg ik er wel wat van, auto of motor maakt me niet uit. Spelen met de telefoon, geen verlichting in de nacht, afsnijden, geen richting aangeven, ik laat vaak wel even weten wat ik er van vind, zodat we zich bewust zijn van het feit dat andere weggebruikers het effect ondervinden van hun acties.

En inderdaad: Als iemand slingert, afgeleid is oid dan zorg ik dat ik daar zo snel mogelijk weg ben.

[ Voor 3% gewijzigd door HTT-Thalan op 09-10-2017 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lolgast schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 13:45:
[...]

Owhja vergeten..

Ik wil ze niet zwartspuiten ofzo. Gewoon het glimmende laagje weer terugkrijgen :)
Zijn je bochten van RVS dan? Mijn CB1 had geen bochten van RVS meen ik mij te herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fivepack
nevermind....

[ Voor 98% gewijzigd door fivepack op 09-10-2017 13:49 . Reden: Onzinnig en was klaar ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22:52

A13X

Dude

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had vanmorgen een automobilist die mij als motorrijder te langzaam vond rijden :) De beste man kwam met een flinke vaart aanrijden bleef een tijdje op achterwiel kleven omdat hij er wegens tegenliggers niet langs kon. Nadat ik ruimte voor hem maakte stoof hij er met een hoogst onverantwoorde snelheid vandoor.

Ik vond harder dan 60 km/h op een 60 km/h weg in dichte mist met een nat wegdek absoluut niet verantwoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

lolgast schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 13:45:
[...]

Owhja vergeten..

RVS? Schuren en polijsten.
Niet RVS? Schuren en polijsten, blanke lak spuiten.

:Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Verwijderd schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 13:47:
[...]

Zijn je bochten van RVS dan? Mijn CB1 had geen bochten van RVS meen ik mij te herinneren.
Ik heb geen idee, krijg het ook niet gevonden. Er lijkt nog glimmende zooi tussen de roestplekken door te komen, dus heb maar gewoon aangenomen dat het te doen moet zijn.
Als het geen RVS is kan ik nog opzoek naar een blanke lak die hittebestendig is, maar geen idee of zoiets bestaat

Had al gekeken naar laten verchromen, maar dat kost meer dan de helft van de motorwaarde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

lolgast schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 13:58:
[...]

Ik heb geen idee, krijg het ook niet gevonden. Er lijkt nog glimmende zooi tussen de roestplekken door te komen, dus heb maar gewoon aangenomen dat het te doen moet zijn.
Als het geen RVS is kan ik nog opzoek naar een blanke lak die hittebestendig is, maar geen idee of zoiets bestaat

Had al gekeken naar laten verchromen, maar dat kost meer dan de helft van de motorwaarde :P
Ja, die bestaat, http://www.vhtpaint.com/high-heat/vht-flameproof-coating (dit is het merk waar die LaneSplitter het over had, zijn dus vast ook anderen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
noes schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 13:59:
[...]

Ja, die bestaat, http://www.vhtpaint.com/high-heat/vht-flameproof-coating (dit is het merk waar die LaneSplitter het over had, zijn dus vast ook anderen).
Thanks!
Nog even zoeken naar goede polijst. Het lijkt nog niet zo erg dat ik alles in een badje moet gaan leggen, dus ik zit te denken aan iets van een pasta icm schuur-/polijstpads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:32

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

In mijn ogen is verkeer dat met 70km/u rijdt geen file meer.
Het voelt ook heel natuurlijk om boven 50km/u weer gewoon in te voegen en normaal de rijstrook te gebruiken. De ANWB vertelt hetzelfde.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

lolgast schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 14:02:
[...]

Thanks!
Nog even zoeken naar goede polijst. Het lijkt nog niet zo erg dat ik alles in een badje moet gaan leggen, dus ik zit te denken aan iets van een pasta icm schuur-/polijstpads
Ja een pasta lijkt me prima werken. Eventueel een oude doek pakken, goed ermee insmeren, en die er achter langs halen zodat je aan beide kanten trekken kan. Aan de achterkant kan je anders nauwelijks komen. Toch, de hele meuk spuiten is ook wel mooi: wit of grijs kan ook gaaf staan als je geen zwart wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Ik ga ze van het blok halen, dus zou overal goed bij moeten kunnen. De nieuwe pakkingen heb ik al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

lolgast schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 14:35:
Ik ga ze van het blok halen, dus zou overal goed bij moeten kunnen. De nieuwe pakkingen heb ik al :)
Dan zou je wellicht ook kunnen ontroesten dmv electrolyse. Staan wel wat howto's op o.a. M-F.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Hmm oke. Zal eens kijken of dat wat is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

lolgast schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 14:47:
Hmm oke. Zal eens kijken of dat wat is
Alleen in de azijn leggen kan vaak ook al helpen, maar ik weet niet of chroom daar goed mee om gaat.
Ik heb onderdelen (stalen tandwielen etc) compleet roestvrij gekregen door ze een week in een emmer azijn te laten liggen.

Elektrolyse doet hetzelfde maar het gaat gewoon veel sneller. Je kan ook naar een lokale zandstraalcabine rijden. Er zit er eentje bij hoorn in de buurt die 25 euro (oid) per uur rekent, geen geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lolgast schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 13:58:
[...]

Tip: aan RVS blijft geen magneet hangen aan gewoon staal wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
@HTT-Thalan Ze zijn nu niet verchroomd dus dat is geen risico. Zandstralen zit ik inderdaad ook nog over na te denken. Weet je wel zeker dat het goed gebeurd.
Verwijderd schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 15:14:
[...]

Ok, het is dus geen RVS :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10 14:48
Verwijderd schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 15:14:
[...]

lolgast schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 15:20:
@HTT-Thalan Ze zijn nu niet verchroomd dus dat is geen risico. Zandstralen zit ik inderdaad ook nog over na te denken. Weet je wel zeker dat het goed gebeurd.

[...]

Ok, het is dus geen RVS :+
Klopt niet helemaal, er is best wel RVS dat magnetisch is (hangt ervan af of er nikkel in zit)

http://www.physlink.com/education/askexperts/ae546.cfm

[ Voor 31% gewijzigd door Dryhte op 09-10-2017 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Dryhte schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 15:20:
[...]

Klopt niet helemaal, er is best wel RVS dat magnetisch is (hangt ervan af of er nikkel in zit)

Nondeju :+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-10 10:19

Frans92

VFR800

Dryhte schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 15:20:
[...]

[...]

Nu verwacht ik niet dat er ferritisch of duplex RVS gebruikt wordt voor een uitlaatbocht, aangezien die RVS-soorten minder makkelijk te bewerken zijn dan het standaard RVS ;)
Bovendien zijn die RVS soorten ook behoorlijk duur.

XBL: DonFrans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
Frans92 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 15:25:
[...]

Nu verwacht ik niet dat er ferritisch of duplex RVS gebruikt wordt voor een uitlaatbocht, aangezien die RVS-soorten minder makkelijk te bewerken zijn dan het standaard RVS ;)
Bovendien zijn die RVS soorten ook behoorlijk duur.
Zoveel weet ik er dan weer niet over - was gewoon een weetje dat blijven hangen was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dryhte schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 15:26:
[...]

Zoveel weet ik er dan weer niet over - was gewoon een weetje dat blijven hangen was ;)
Laat ik het zo zeggen ik ben nog nooit een stuk RVS in de praktijk tegen gekomen waar een magneet wel aan bleef hangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Verwijderd schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 15:29:
[...]

Laat ik het zo zeggen ik ben nog nooit een stuk RVS in de praktijk tegen gekomen waar een magneet wel aan bleef hangen ;)
:? Mijn keuken zit vol RVS en hangt vol magneten... Of bedoel je specifiek motor gerelateerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
De uitlaat bochten van mijn Z750 ( Bj 1980 ) heb ik ook opgeschuurd en weer schoon gemaakt. Alleen heb ik nu het gevoel dat sneller vies zijn. Ze zijn niet aan het roesten maar worden veel sneller dof.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dryhte schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 15:32:
[...]

:? Mijn keuken zit vol RVS en hangt vol magneten... Of bedoel je specifiek motor gerelateerd?
Ik bedoel motor gerelateerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Racer89 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 15:33:
De uitlaat bochten van mijn Z750 ( Bj 1980 ) heb ik ook opgeschuurd en weer schoon gemaakt. Alleen heb ik nu het gevoel dat sneller vies zijn. Ze zijn niet aan het roesten maar worden veel sneller dof.
Ja daarom denk ik dat het slim is om er een blanke coating overheen te doen na het opknappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
lolgast schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 15:55:
[...]

Ja daarom denk ik dat het slim is om er een blanke coating overheen te doen na het opknappen
Ben je niet bang dat het gaat afbladeren? Ook al is het hittebestendig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Als het hittebestendig is en je ontvet goed zou het niet moeten afbladderen toch ;) Hittebestendige gekleurde lak blijft ook zitten, dus blanke lak moet dan ook kunnen.

Ik denk dat het wel goed zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
lolgast schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 16:11:
Als het hittebestendig is en je ontvet goed zou het niet moeten afbladderen toch ;) Hittebestendige gekleurde lak blijft ook zitten, dus blanke lak moet dan ook kunnen.

Ik denk dat het wel goed zit
Ik heb het ooit eens geprobeerd met een uitlaat van een scooter. Helemaal terug geschuurd, alle roest er vanaf en dan inspuiten met hittebestendige zwarte verf. Misschien dat ik het niet helemaal goed ontvet had of dat er toch nog roest ergens op de uitlaat zat, maar binnen een jaar was het een puinhoop geworden.

Zou de uitlaat op de motor ook wel mooi willen oppoetsen, maar mijn ervaring met de scooter weerhoudt mij daarvan. Uiteraard scheelt het misschien als je gewoon blanke lak heb ten opzichte van een kleur laag. Daarnaast was de kwaliteit van die stok scooter uitlaatjes ook af en toe dermate treurig dus dat zal ook bijgedragen hebben aan het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Ik ga het wel zien. Niets doen is in ieder geval ook geen optie en zoals gezegd is een nette tweedehandse kansloos. En ik vertik het om een complete motor te kopen voor wat uitlaatbochten ;) (die dan waarschijnlijk slechter zijn dan die op deze CB1)

Ik heb de tijd de komende maanden. Daarom dacht ik, ik ga nu gewoon rustig beginnen met informatie zoeken en dan in december/januari rustig aan de gang en het hopenlijk in een keer goed doen O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:28

Winkiller

De Mopperpot

Komplete LED Projector Versys 1000 in verschillende kleur mogelijkheden.

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/00/s/MTIwMFgxMjAw/z/pvUAAOSwRplZuiqZ/$_14.JPG Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/00/s/MTIwMFgxMjAw/z/ZIMAAOSwj9lZuiqs/$_14.JPG Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/00/s/MTIwMFgxMjAw/z/hjsAAOSwZcZZuiqi/$_14.JPG

Grappig maar kostbaar. >:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:48
Die plaatjes..
Afbeeldingslocatie: https://cdn.meme.am/images/400x/12458483.jpg

Ziet er wel cool uit though! Duur, maar wel cool!

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:22
Vroeger gehad op mijn CBR600RR, ziet er echt tof uit en geeft ook nog eens een goed bak licht zonder iedereen te verblinden 8) . Als je het ervoor over hebt zou ik het je zeker aanraden, installatie is ook vrij eenvoudig alleen moet je wel een plek zien te vinden om alle kabels en overige zooi te verbergen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/O3fgU7zh.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

ik kreeg pas via mijn rijschool (via facebook) een invite binnen voor een enquete.

Waar ging deze over: Of ik mijn mening wil geven over het verlagen van de A1 leeftijd naar 16 jaar.
Ik heb hier al eens eerder gemeld dat ik van mening ben dat dit een hoop gezeik zou wegnemen. De behoefte om op te voeren word minder (of verdwijnt) omdat ze niet meer met 45@50 door de stad hoeven tuffen, verschillende vMax aan te hoeven houden (30, 40 en 45) en niet meer met underpowered 50cc'tjes duo hoeven te rijden.

De rest van het verkeer profiteert volgens mij ook, omdat de berijders nu een meer gedegen opleiding krijgen.

Maar helaasch, ik mocht de enquete niet invullen, want ik moet 20 jaar of jonger zijn om te mogen antwoorden. Lekker logisch :?. Het lijkt mij nogal evident dat elke jeugdige scooterrijder volmondig 'ja' zou antwoorden op de vraag of hij graag legaal van 50 naar 125cc zou gaan. Ik zou meer geinteresseerd zijn in de mening van de overige verkeersdeelnemers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@lolgast BelGom ALU is het spul wat je zoekt om je spruitstuk weer mooi glimmend de krijgen :+

Dat spul in combinatie met een staal sponsje en vervolgens waterproof schuurpapier korrel 1000 -> 2000 -> 3000..... Wordt 't optisch weer een NIEUWE!!

Brasso (koperpoets) wil overigens ook wel werken.

[ Voor 13% gewijzigd door Will_M op 09-10-2017 19:10 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Prop er een paar Philips Lumileds in ;)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:30
Ik rijd rond met een starter set Philips hue RGB icm de ledstrip d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

HTT-Thalan schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 18:34:
ik kreeg pas via mijn rijschool (via facebook) een invite binnen voor een enquete.

Waar ging deze over: Of ik mijn mening wil geven over het verlagen van de A1 leeftijd naar 16 jaar.
Ik heb hier al eens eerder gemeld dat ik van mening ben dat dit een hoop gezeik zou wegnemen. De behoefte om op te voeren word minder (of verdwijnt) omdat ze niet meer met 45@50 door de stad hoeven tuffen, verschillende vMax aan te hoeven houden (30, 40 en 45) en niet meer met underpowered 50cc'tjes duo hoeven te rijden.

De rest van het verkeer profiteert volgens mij ook, omdat de berijders nu een meer gedegen opleiding krijgen.

Maar helaasch, ik mocht de enquete niet invullen, want ik moet 20 jaar of jonger zijn om te mogen antwoorden. Lekker logisch :?. Het lijkt mij nogal evident dat elke jeugdige scooterrijder volmondig 'ja' zou antwoorden op de vraag of hij graag legaal van 50 naar 125cc zou gaan. Ik zou meer geinteresseerd zijn in de mening van de overige verkeersdeelnemers.
Ja denk ook dat het beter is: die scootertjes op de rijbaan was voor het snelverkeer een slecht besluit :N voor de fietsers weer een goed besluit. Dat maakt het eigenlijk duidelijk dat de vele plaat brommers overal tussen wal en schip vallen. Doe dan net als de zuiderburen A1 cadeau bij rijbewijs B ipv Am.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Laatst online: 22:24

Secsytime

Automagisch

noes schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 21:40:
[...]

Ja denk ook dat het beter is: die scootertjes op de rijbaan was voor het snelverkeer een slecht besluit :N voor de fietsers weer een goed besluit. Dat maakt het eigenlijk duidelijk dat de vele plaat brommers overal tussen wal en schip vallen. Doe dan net als de zuiderburen A1 cadeau bij rijbewijs B ipv Am.
Krijgen we nog meer scootertuig op de weg, nty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Secsytime schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 22:03:
[...]

Krijgen we nog meer scootertuig op de weg, nty.
Dat valt hier best mee... Plus, het zijn geen auto's dus ze dragen niet bij tot de file...

[ Voor 13% gewijzigd door Dryhte op 09-10-2017 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Laatst online: 22:24

Secsytime

Automagisch

Dryhte schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 22:06:
[...]

Dat valt hier best mee... Plus, het zijn geen auto's dus ze dragen niet bij tot de file...
Neem dan een elektrische fiets, draag je ook niet bij aan de file. Scooters mogen ze van mij verbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

Nu al een paar weken woon-werk met mijn nieuwe underpowered brik: man, wat een lol! Alsof ik weer terug bij af ben, maar wel lekker knutselen met onderdelen en ongestraft prutsen.

Vraag van de dag: wel of geen Dynojet?

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09 13:58
Welk brik heb je? Dynojet, als het niet te duur is gewoon doen natuurlijk.

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Leviathius schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 17:03:
[...]

Die plaatjes..
[afbeelding]

Ziet er wel cool uit though! Duur, maar wel cool!
_O-

Een andere, ik weet nog niet welke en wat het zou kosten, iemand die ik ken heeft dit besteld.

Afbeeldingslocatie: http://www.motor-forum.nl/download.php/download_document/1304254/37aa3c6bb5101312dedf59002e0936af

Afbeeldingslocatie: http://www.motor-forum.nl/download.php/download_document/1304253/ad92bb35fa1cd90fee5617438350902b

Kawasaki Versys 1000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Secsytime schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 22:19:
[...]

Neem dan een elektrische fiets, draag je ook niet bij aan de file. Scooters mogen ze van mij verbieden.
LOL ander land, andere problemen gevalletje? Moet wel zoiets zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headbuddy
  • Laatst online: 26-10 21:33

Headbuddy

Surrealist

Iemand nog aankooptips voor een beginner.
Hoop binnenkort af te rijden voor A1en zit een beetje te window shoppen naar betaalbare Allroads.
Mijn huidige lijst staat op:
Honda Transalp
BMW F650 Funduro
Aprillia Pegaso 650

En ik twijfel nog een beetje aan over de NX250. Het lijkt me een hele leuk bike, maar ik betwijfel of het fijn rijden is op de snelweg.

Ik les overigens op een SV650 wat ik echt een heel leuk apparaat vind. Zou de V-strom ook graag aan dit lijstje toevoegen, maar mijn budget is helaas daarvoor wat te beperkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:09

Vrijdag

De Zwarte

Winkiller schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 22:39:
[...]

_O-

Een andere, ik weet nog niet welke en wat het zou kosten, iemand die ik ken heeft dit besteld.

[afbeelding]

[afbeelding]

Kawasaki Versys 1000.
Is dat de grote boze broer van deze:

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/41VUe6MLvIL.jpg

:+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Headbuddy Ik denk dat je budget niet de beperkende factor gaat zijn maar dat dat "A1" stempeltje dat eerder zal gaan zijn. Alles wat je aan brommers opnoemt zit vér boven de 11KW én is daar ook niet legaal naar toe te brengen?

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 10-10-2017 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:32

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Headbuddy schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 00:03:
Hoop binnenkort af te rijden voor A1en zit een beetje te window shoppen naar betaalbare Allroads.
Honda Transalp
BMW F650 Funduro
Aprillia Pegaso 650

En ik twijfel nog een beetje aan over de NX250. Het lijkt me een hele leuk bike, maar ik betwijfel of het fijn rijden is op de snelweg.

Ik les overigens op een SV650 wat ik echt een heel leuk apparaat vind. Zou de V-strom ook graag aan dit lijstje toevoegen, maar mijn budget is helaas daarvoor wat te beperkt.
@wimmel_1 heeft gelijk. met A1 mag je de genoemde motoren niet rijden. NX250 mag je met A2 rijden en BMW F650 Funduro en Aprilia Pegaso 650 zijn te beperken tot A2. De Transalp heeft 41KW en 25KW setjes zijn nieuw niet meer te krijgen.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Pssst... A1 = 11KW / 125CC MAX!! :+ Maar: Ook dáár kun je genoeg lol mee hebben hoor :)

[ Voor 68% gewijzigd door Will_M op 10-10-2017 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aangezien hij lest op een sv650, zal het een tikfout zijn geweest, A2 bedoelt ie wss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Laatst online: 20:48
Of misschien zelfs dat hij de denkwijze heeft van: A2 is beperkt vermogen, en ik ga voor vol, dus A1. Zo noemt mijn vader het namelijk ook nog steeds terwijl hij sindskort zijn A heeft. 8)7

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:57
Hi,

Na een jaartje met de auto getoured te hebben (2 ongelukken met motor in 2 jaar) wil ik nu toch weer terug naar de motor.
Nu gaat mijn voorkeur uit naar een FJR1300 en liefst beetje betaalbaar.

Zag een hele mooie knal gele maar helaas al verkocht :) Nu op zoek naar blauw of rood.
En geen haast omdat ik pas vanaf maart ga rijden. Maar volgens mij nu een goeie tijd qua prijs om te zoeken.
Heeft iemand tips waar ik op moet letten als ik ga kijken (vanavond al 1tje) ?

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-10 15:43
Ik rijd inmiddels een goede week op mijn Z750 S, (Zie eerder in topic) en waar ik met de ER-6F ook tegen aanliep heb ik hier helaas weer; het zicht in de spiegels. Dit is bar en bar slecht te noemen. Zijn er meer mensen welke tegen slecht zicht met de spiegels aanlopen en hier een oplossing voor hebben?

edit: Gezien dat ik bar-ends kan gebruiken, echter wat doe ik dan met de huidige spiegels, want dan heb ik twee gaten in de kap zitten?

[ Voor 18% gewijzigd door Robbie T op 10-10-2017 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Robbie T schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:29:
Ik rijd inmiddels een goede week op mijn Z750 S, (Zie eerder in topic) en waar ik met de ER-6F ook tegen aanliep heb ik hier helaas weer; het zicht in de spiegels. Dit is bar en bar slecht te noemen. Zijn er meer mensen welke tegen slecht zicht met de spiegels aanlopen en hier een oplossing voor hebben?

edit: Gezien dat ik bar-ends kan gebruiken, echter wat doe ik dan met de huidige spiegels, want dan heb ik twee gaten in de kap zitten?
Ja, andere/grotere spiegels monteren. Of is het zicht slecht door het trillen van de motor?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-10 21:16

Sorbo

Uw hulp in huis!

Zo, rijbewijs is aangevraagd! :D

Examen ging heerlijk gisteren. Het weer was nogal matig, continue lichte regen en daardoor best wel fris (niet-waterdichte leenkleding is een drama).

Vanuit Eemnes een stukkie snelweg gepakt en via Anna's Hoeve richting Baarn gereden, waar we door wat woonwijken en het centrum gereden hebben om vervolgens via de A1/A27 weer terug te rijden naar Eemnes. Eenvoudige rit, ondanks dat ik niet bekend ben in Eemnes/Baarn, waarin ik eigenlijk geen grove fouten gemaakt heb. Ik hield door de zenuwen op sommige momenten wat weinig afstand en betrapte mezelf er op dat ik één keertje zonder achterrem geremd heb, maar da's eigenlijk alles :D

Vanochtend rijbewijs aangevraagd. Ik kan hem donderdagavond afhalen en dan dit weekend lekker mn eerste rondjes rijden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
noes schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:37:
[...]

Ja, andere/grotere spiegels monteren. Of is het zicht slecht door het trillen van de motor?
Zicht is slechts doordat ik vooral tegen mijzelf aan zit te kijken (anders stellen van spiegels helpt niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
Robbie T schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:41:
[...]

Zicht is slechts doordat ik vooral tegen mijzelf aan zit te kijken (anders stellen van spiegels helpt niet)
Spiegel verbreders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Gefeliciteerd @Sorbo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Je arm intrekken als je in je spiegels wilt kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:42:
[...]

Je arm intrekken als je in je spiegels wilt kijken.
Geprobeerd, wordt echter zo'n onnatuurlijke houding dat dat niet handig is.
Ga ik eens naar kijken, voorkeur boven end-bar mirrors? Of valt daar niet echt iets over te zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
@Sorbo Gefeliciteerd!

@Robbie T Keertje wisselen? Daarna ben je vast tevreden met jouw spiegels :+
Wat je kunt proberen is spiegels zoeken die verder van het midden van de motor zitten. Daardoor kijk je eerder om jouw lichaam heen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
Robbie T schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:56:
[...]

Geprobeerd, wordt echter zo'n onnatuurlijke houding dat dat niet handig is.

[...]

Ga ik eens naar kijken, voorkeur boven end-bar mirrors? Of valt daar niet echt iets over te zeggen.
Bar end mirrors heb ik nooit geprobeerd maar lijkt mij niks aangezien ze je stuur breder maken en je moet je zichtveld enorm verplaatsen om in je spiegels te kunnen kijken, waardoor je niet meer ziet wat er voor je gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:08
[...]

Op de SMT heb ik van die verbreders, wat een zicht B)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FT Twisty
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-02 22:12

FT Twisty

😎🏍️🎮📺📷☕

teigetjuh schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 13:03:
Is de max snelheid in de file gewijzigd? Dit was altijd max 50 km/h, gecombineerd met 10 km/h verschil met de auto's. Als je dus met 60 of 70 denk te filteren ben je ongeacht of je extra loopt te revven, grootlicht gebruikt oid al behoorlijk aso bezig naar mijn idee.
Het is ongeveer max. 40km/h
Het is inderdaad dat je maximaal 10km/h harder mag rijden dan de file, dus als die 30km/h rijden mag jij als motorrijder 40km/h

Echter wanneer de file meer dan 40km/h rijden, behoor je als motorrijder weer in te voegen.

Heb 2 maanden geleden mijn theorie gehaald :9

AMD 3700x | Asus RTX 2080 OC | ROG Strix x570-F Gaming | Corsair 16GB @ 3200 | Honda CBR600F4 | Canon 650D | Canon 18-55mm | Canon 50mm f1.8 | Tamron 70-300mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Zou de V-strom ook graag aan dit lijstje toevoegen, maar mijn budget is helaas daarvoor wat te beperkt.
Iets langer sparen ? dan komt het wel in zicht, een Kawasaki Versys 650 is ook een All Road. :P

Afbeeldingslocatie: https://i.ndtvimg.com/i/2016-02/kawasaki-versys-650_827x510_61455015458.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
Winkiller schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:43:
[...]

Iets langer sparen ? dan komt het wel in zicht, een Kawasaki Versys 650 is ook een All Road. :P

[afbeelding]
Moest A1 zijn he ;) Zat ook al aan de nieuwe Versys 300 te denken maar dat is een A2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teigetjuh
  • Niet online
[...]

[afbeelding]
Versys is hooguit allroad-look. Een allroad hoort naar mijn mening en ook vele anderen toch minimaal een 19 inch voorwiel te hebben. Om die reden is de "standaard" cb500X ook geen echte allroad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

aidanl schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:55:
[...]

Moest A1 zijn he ;) Zat ook al aan de nieuwe Versys 300 te denken maar dat is een A2.
No shit ? sorry maar dat zijn regels waar ik nooit mee te maken heb gehad en sta er ook niet zo bij stil. :F
teigetjuh schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:58:
[...]

Versys is hooguit allroad-look. Een allroad hoort naar mijn mening en ook vele anderen toch minimaal een 19 inch voorwiel te hebben. Om die reden is de "standaard" cb500X ook geen echte allroad.
Met mijn Versys 1000 hooguit over een weiland of redelijk verharde zandige paden maar met de 650 kan veel meer omdat hij een stuk lichter is, maar ik zou er inderdaad geen zandduinen e.d. mee induiken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teigetjuh
  • Niet online
Winkiller schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:06:
[...]

No shit ? sorry maar dat zijn regels waar ik nooit mee te maken heb gehad en sta er ook niet zo bij stil. :F

[...]

Met mijn Versys 1000 hooguit over een weiland of redelijk verharde zandige paden maar met de 650 kan veel meer omdat hij een stuk lichter is, maar ik zou er inderdaad geen zandduinen e.d. mee induiken. ;)
Geeft ook niet, de meeste allroads komen vaak ook niet verder als de berm. Overigens zijn het, voor zover ik weet, meer "richtlijnen" als echt regels. Er zijn meer merken en types die er als allroad uitzien, maar daar in mindere mate geschikt voor zijn. Als je wat vaker van het verharde afgaat, dan wil je een iets meer karakter van een crosser hebben. En crossers hebben vanwege het offroad karakter juist een groot voorwiel.

De allroad-look is zeker geen slechte keuze als je een wat relaxtere zit wil hebben, weet je dan ook nog dat je hooguit een berm meepakt, dan heb je ook echt geen noppenband of 19/21 inch voorwiel nodig.

Maar zeker de hardcore allroad rijders, kunnen er wel eens overstruikelen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

@teigetjuh Ik heb mijn Versys 1000 absoluut niet om door de bagger e.d. te rijden maar omdat ik hem mooi vind en heerlijk vind rijden. Alhoewel het wel leuk is om af en toe het asfalt even te vergeten en een leuk zanderig of gravel bospaadje mee te pakken voor de lol van het motorrijden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22:52

A13X

Dude

Honda Transalp
BMW F650 Funduro
Aprillia Pegaso 650

Denk dat je eerste maar eens moet verhelderen welk rijbewijs je nu zo meteen hebt. Denk dat het eerder A2 of A is dan A1 want in dat geval kun je alle genoemde motoren direct afschrijven :+

Een veel gemiste: de Suzuki XF650 Freewind welke volgens mij ook nog eens aan de A2 35kW voldoet.

Gaat ook nog best goed offroad ook:

Rijd meer dan comfortabel op de snelweg kan ik uit eigen ervaring vertellen. Aantal jaren gehad en vond het een zeer fijne motor welke mij nooit heeft laten staan.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Santho schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:10:
[...]
Het is ongeveer max. 40km/h
Het is inderdaad dat je maximaal 10km/h harder mag rijden dan de file, dus als die 30km/h rijden mag jij als motorrijder 40km/h

Echter wanneer de file meer dan 40km/h rijden, behoor je als motorrijder weer in te voegen.

Heb 2 maanden geleden mijn theorie gehaald :9
Komt dit terug in je theorie?

Voor zover ik weet geldt dit nog steeds als gedragscode (klikbaar):
Afbeeldingslocatie: http://motorplatform.nl/wp-content/uploads/2015/10/hart_file-200x300.gif
En daarin wordt geen max snelheid aangegeven van de file, maar wel de 10 km/h verschil.

Bij mij verschilt het dan ook. Op een snelweg (ruime banen) kan het wel wat vlotter, net boven de 50 km/h op mijn teller. Maar in de stad (smallere banen) haal ik de 40 vaak niet eens voordat ik er weer tussen kruip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Hoewel een iets ouder stukje tekst, raad ik je aan om dit dan maar te lezen @Jelte
http://www.motorplatform.nl/samenindefile/file2.pdf

Daar komt de snelheid van 40km/u wel in terug namelijk (hint: kopje 'Te snel?')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

[...]

[afbeelding]
Nee, dat is meer de SUV onder de motoren _O- Net zoals de V Strom, de Tracer, Triumph, etc...

De echte zijn nog steeds de African Twins of Super Tenere's :Y

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Pagina: 1 ... 45 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.