Het grote motortopic deel 20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 44 ... 101 Laatste
Acties:
  • 293.653 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:46
Vanmorgen de noodstop kunnen oefenen op nat wegdek in stromende regen. Oude vent bedacht dat het handig was om plots de straat over te steken zonder te kijken. Kon mijn voorbandband precies voor zijn tenen stil zetten. Lul.

Sowieso was het feest op de weg vandaag. Kan ook zijn dat ik iets sneller geirriteerd ben doordat ik gestopt ben met roken, maar de laatste paar dagen wordt ik echt gek van de idioten op de weg. Plotselinge idiote maneuvres zonder te kijken, ontzettend dicht op je achterwiel rijden, noem t maar op.

Van de week ook een lul die liep te zwaaien vanuit zijn auto dat ik de hard reed... 50 in een 50 zonne. Ik heb vriendelijk terug gezwaaid... met the one finger salute.

pfff.... is t al weekend? :X

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10 14:48
aidanl schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 13:03:
[...]
bijna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020

Sowieso was het feest op de weg vandaag. Kan ook zijn dat ik iets sneller geirriteerd ben doordat ik gestopt ben met roken,

stopmaand dat verklaard het. Er zijn meer wegmisbruikers die daar last van hebben blijkbaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-10 10:19

Frans92

VFR800

wilco1985 schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 13:34:
[...]

stopmaand dat verklaard het. Er zijn meer wegmisbruikers die daar last van hebben blijkbaar
Dus eigenlijk kunnen we concluderen dat stoppen met roken slecht is voor de gezondheid van de motorrijder?

XBL: DonFrans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Vrijdag schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 21:23:
[...]

Ja ik twijfel daar over. Maar in de auto moet je die papieren in elk geval altijd bij je hebben plus op de groene kaart (dus niet het pasje) staat nog meer info mbt verzekeraar etc. Ik ben altijd graag voorbereid en heb daarom meestal wat spullen mee (pakrat) maar die kaart vergeet ik nog wel eens.
Ik heb die groene kaart bij mij in een "Zipper-Bag" onder m'n zadel bevestigd met wat duct-tape. Motorrijden zonder zadel is vrij lasting dus ik heb die groene kaart standaard gewoon bij me 8)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14:36

Least Inkling

Product of the cold war

Daarom ben ik een rokende motorrijder

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:22
Dat ademt alleen zo lastig met de helm vol rook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
FastFred schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 13:41:
Dat ademt alleen zo lastig met de helm vol rook...
Daarvoor is de systeemhelm uitgevonden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stoppen met roken is een kwestie van heel hard zijn voor jezelf, leer je jezelf ook erg goed door kennen ;)

/me is al een jaar of 10 gestopt met roken na heel wat afgepaft te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
Stoppen met roken is niet zo zeer het probleem, meer de irritatie aan medeweggebruikers die idiote stunts uithalen :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:24

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Nieuwe aanschaf:

https://www.morebikes.co....prino-d30-sympatex-boots/

In het bruin :). Steeds vaker onderweg voor werk of een dagje uit, en dan is het wisselen van schoenen en broek soms lastig. Tevens geschikt als allround winter boots dus de prijs vond ik gerechtvaardigd :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrXen0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-10 12:56
HTT-Thalan schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 14:57:
Nieuwe aanschaf:

In het bruin :). Steeds vaker onderweg voor werk of een dagje uit, en dan is het wisselen van schoenen en broek soms lastig. Tevens geschikt als allround winter boots dus de prijs vond ik gerechtvaardigd :p.
Zo te zien zit daar alle bescherming wel netjes in, waar heb je ze gehaald? Ik zoek ook zoiets juist zodat als ik ergens blijf overnachten ik niet meer extra schoenen mee hoef te nemen. Dan ga ik er wel vanuit dat dit comfortabeler loopt dan een motor laars? Niet dat ik gelijk de vierdaagse er mee wil lopen maar in ieder geval kleine stukken moet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

MrXen0 schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 15:03:
[...]

Zo te zien zit daar alle bescherming wel netjes in, waar heb je ze gehaald? Ik zoek ook zoiets juist zodat als ik ergens blijf overnachten ik niet meer extra schoenen mee hoef te nemen. Dan ga ik er wel vanuit dat dit comfortabeler loopt dan een motor laars? Niet dat ik gelijk de vierdaagse er mee wil lopen maar in ieder geval kleine stukken moet kunnen.
Ik heb ze nog maar een uur aan maar volgens de review die ik aanhaal zijn ze, eenmaal ingelopen, enorm comfortabel, ook als je ze de hele dag draagt. Dat is deel van de reden dat ik besloot dat ik er wat meer aan uit kon geven, mijn streefbudget was eigenlijk max 150. Ik heb er wel dikke 'boot socks' in, zelfde spul wat ik ook in kistjes zou dragen. Ik ga ze morgen de hele dag inlopen/inrijden maar dan voor de zekerheid wat anti blaarzalf op mijn hielen :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmorgen de noodstop kunnen oefenen op nat wegdek in stromende regen. Oude vent bedacht dat het handig was om plots de straat over te steken zonder te kijken. Kon mijn voorbandband precies voor zijn tenen stil zetten. Lul.
Zie het positief door die beste man heb je weer eens bijzondere verrichtingen kunnen oefenen gratis en voor niets :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

HTT-Thalan schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 14:57:
Nieuwe aanschaf:

Past wel bij je motor. :P Maar ik vind persoonlijk dat 'lage', net over de enkel, maar wat te risico vol. :X
En moet zeggen op mijn motorlaarzen (tourlaarzen) kan ik prima een hele dag op lopen en doen. Alleen je wilt niet ruiken na een dag als ik ze uit doe maar dat is een ander verhaal. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:28

Winkiller

De Mopperpot

Sowieso was het feest op de weg vandaag. Kan ook zijn dat ik iets sneller geirriteerd ben doordat ik gestopt ben met roken, maar de laatste paar dagen wordt ik echt gek van de idioten op de weg. Plotselinge idiote maneuvres zonder te kijken, ontzettend dicht op je achterwiel rijden, noem t maar op.

Van de week ook een lul die liep te zwaaien vanuit zijn auto dat ik de hard reed... 50 in een 50 zonne. Ik heb vriendelijk terug gezwaaid... met the one finger salute.

LOL - ik heb ook een keer zoiets dergelijks van mij afgeschreven en toen werd er tegen mij gezegd dat ik het als een leermoment moest beschouwen, misschien helpt het bij jou ook, zie het als een leermoment.

Mensen doen soms nu eenmaal vreemde automatische dingen, bv. in eens uit het niets een U-Turn, niets aan te doen. Nadien vraag ik mijzelf wel af wanneer mijn geluk een keer ophoud, je kan niet alles voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
Winkiller schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 17:13:
[...]

LOL - ik heb ook een keer zoiets dergelijks van mij afgeschreven en toen werd er tegen mij gezegd dat ik het als een leermoment moest beschouwen, misschien helpt het bij jou ook, zie het als een leermoment.

Mensen doen soms nu eenmaal vreemde automatische dingen, bv. in eens uit het niets een U-Turn, niets aan te doen. Nadien vraag ik mijzelf wel af wanneer mijn geluk een keer ophoud, je kan niet alles voor zijn.
Muah voor mij was het geen leermoment. Maakte een hele nette noodstop, viel niets aan op te merken. Was overigens ook niet echt iets wat ik had kunnen voorkomen. Reed al met een aangepaste snelheid maar als iemand dan last minute de weg oprent doe je er weinig aan. Voor die vent zelf was het wel een levensles, die schrok zich het leplazerus toen ik vlak voor zijn neus tot stilstand kwam.
Uit irritatie + schrik trok ik toen koppeling in en gas open dus daar schrok hij nog meer van O-)

Maar je hebt gelijk, wie weet wanneer je ineens iets niet voor bent. Bij rijlessen er ingeramd gekregen om altijd ver vooruit te kijken en hierdoor moeilijke of gevaarlijke situaties voor te zijn. Dit werkt best aardig, maar als jijzelf toch eens iets over het hoofd ziet en iemand anders haalt een stunt uit.. tja shit happens.

[ Voor 6% gewijzigd door aidanl op 06-10-2017 17:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Joopieboy schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 16:52:
[...]

Past wel bij je motor. :P Maar ik vind persoonlijk dat 'lage', net over de enkel, maar wat te risico vol. :X
En moet zeggen op mijn motorlaarzen (tourlaarzen) kan ik prima een hele dag op lopen en doen. Alleen je wilt niet ruiken na een dag als ik ze uit doe maar dat is een ander verhaal. :+
Ik heb juist deze genomen omdat andere 'motorschoenen' echt veel te laag uit kwamen (óp de enkel bv).
Dit leer is extreem stijf (en dik!) en komt tot boven mijn enkels dus hier heb ik veel mee vertrouwen in. Mijn motorlaarzen zijn van Difi en waren maar half zo duur als dit paar, en die lopen wel lekker maar er zit weinig steun in en qua vallen vooral schuurbescherming.

Nu heb ik dus een combo van een hele stevige twaron spijkerbroek en deze schoenen, beetje Marlboro look inderdaad :9 nu moet ik alleen nog een bruin leren jack met schapenbont hebben 8).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:41

Vrijdag

De Zwarte

HTT-Thalan schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 17:50:
[...]

Ik heb juist deze genomen omdat andere 'motorschoenen' echt veel te laag uit kwamen (óp de enkel bv).
Dit leer is extreem stijf (en dik!) en komt tot boven mijn enkels dus hier heb ik veel mee vertrouwen in. Mijn motorlaarzen zijn van Difi en waren maar half zo duur als dit paar, en die lopen wel lekker maar er zit weinig steun in en qua vallen vooral schuurbescherming.

Nu heb ik dus een combo van een hele stevige twaron spijkerbroek en deze schoenen, beetje Marlboro look inderdaad :9 nu moet ik alleen nog een bruin leren jack met schapenbont hebben 8).
Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/91lirdVvyqL._SL1500_.jpg

:P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 28-10 12:40

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Hmz, misschien had ik hier niets moeten zeggen over die Lidl-slagmoersleutel, ze waren alweer op toen ik er net eentje wilde gaan halen :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Vandaag de Delkevic pijpen en demper ontvangen voor de Fazer. De demper ziet er erg mooi uit, is RVS, maar mooi afgewerkt en goed formaat: korter zou te racy zijn voor een Fazer, langer is net als stock. Heb er al zin in morgen te gaan monteren, erg benieuwd naar het geluid :) De pijpen nog even in het plastic gelaten, maar ook die zien er zo netjes uit. Morgen eerst de nieuwe moertjes bij de bouwmarkt halen: de huidige moertjes ga ik wegslijpen :)

[ Voor 0% gewijzigd door noes op 07-10-2017 00:46 . Reden: Typo ]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Heeft ie ook een e keur voor als je naar Duitsland gaat? Tijd voor foto's iig.

En ik snap dat je qua looks voor een korte demper bent gegaan maar ik heb heel bewust onder de gixxer een relatief lange Leovince SBK eronder gehangen omdat ie anders zo enorm gaat snerpen. :P Nu een mooi relatief zwaar geluid en natuurlijk goed voor de koppelkromme. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Joopieboy schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 06:44:
Heeft ie ook een e keur voor als je naar Duitsland gaat? Tijd voor foto's iig.

En ik snap dat je qua looks voor een korte demper bent gegaan maar ik heb heel bewust onder de gixxer een relatief lange Leovince SBK eronder gehangen omdat ie anders zo enorm gaat snerpen. :P Nu een mooi relatief zwaar geluid en natuurlijk goed voor de koppelkromme. :)
Hij is 350mm, dus niet heel kort, maar wel een stukje korter dan de standaard demper. Qua geluid zal ik er sowieso op vooruit gaan, van de stock demper is ws geen demperwol meer over. En... de bochten zijn nog lekker dan ik dacht: onderkant en bovenkant.

Helaas bij het demonteren zijn er 2 draadeinden afgebroken, na de boel weer in de IMAL te zetten ga ik daar morgen mee verder, en ik heb een olieleiding (5DM1316100) geraakt met de Dremel :N meerdere moertjes zaten zo vast dat ik er een gleufje in moest zagen, had ik ook bij die 2 afgebroken moeten doen.

Zo maar es naar Bolman, ik hoop dat ze me aan dit onderdeel kunnen helpen. Het is een leiding van metaal en aan beide uiteinden een banjo, dus ik denk dat ze m anders wel kunnen namaken. Hoop dat het niet teveel kost.

Iemand nog tips voor het verwijderen van de draadeinden uit het blok? Als ze afbreken ben ik pas écht de pineut ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

noes schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 14:24:
[...]

Hij is 350mm, dus niet heel kort, maar wel een stukje korter dan de standaard demper. Qua geluid zal ik er sowieso op vooruit gaan, van de stock demper is ws geen demperwol meer over. En... de bochten zijn nog lekker dan ik dacht: onderkant en bovenkant.

Helaas bij het demonteren zijn er 2 draadeinden afgebroken, na de boel weer in de IMAL te zetten ga ik daar morgen mee verder, en ik heb een olieleiding (5DM1316100) geraakt met de Dremel :N meerdere moertjes zaten zo vast dat ik er een gleufje in moest zagen, had ik ook bij die 2 afgebroken moeten doen.

Zo maar es naar Bolman, ik hoop dat ze me aan dit onderdeel kunnen helpen. Het is een leiding van metaal en aan beide uiteinden een banjo, dus ik denk dat ze m anders wel kunnen namaken. Hoop dat het niet teveel kost.

Iemand nog tips voor het verwijderen van de draadeinden uit het blok? Als ze afbreken ben ik pas écht de pineut ;)
Draadeinden? 2 moeren er op draaien en tegen elkaar vast draaien.
Dan de achterste moer gebruiken om het draadeind er uit te draaien.
Eventueel nog ff warm stoken en/of flink laten weken in kruipolie (b.v. Imal of WD40)
Breken ze toch af, dan zal je er een gaatje in moeten boren en dan met een engelse tap schroefdraad er in tappen (linkse draad dus). Dan draai je er een links boutje in en draait de boel daar mee er uit.
Werkt ook dat niet, dan zal je het helemaal moeten uitboren en dan heb je vaak een groter gat over nadien. Die kan je dan weer fixen door 1 of 2 maten groter draad er in te tappen en dan een helicoil er in te draaien (da's zo'n insert om de correcte maat terug te krijgen)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:42
Aanvulling: gebruik echte kruipolie in meerdere fases en lang 24 uur + inweken en geen wd40

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:30
Kijk, leuk nieuws. Het weer voor volgend weekend gaat er steeds beter uitzien. Word waarschijnlijk de vogezen voor 3 dagen *O* *O*
noes schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 14:24:
[...]

Die waren zeker aan vervanging toe! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Ik hoop dat het volgend weekend mooi weer is, of in elk geval beetje droog. Kan ik verder met testen van de jetkit of het verbruik ook is afgenomen. Rijden gaat iig weer lekker.

Vogezen is een mooi gebied trouwens :Y

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-10 15:58
Ik hoop ook op mooi weer voor een eerste weekendje buitenland met de KTM SMT :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Vrijdag schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 15:33:
Ik hoop dat het volgend weekend mooi weer is, of in elk geval beetje droog. Kan ik verder met testen van de jetkit of het verbruik ook is afgenomen. Rijden gaat iig weer lekker.

Vogezen is een mooi gebied trouwens :Y
Vogezen is érg mooi!! Enige nadeel is dat het weer daar in de regel niet écht lekker is en dat de regenbuien zich tussen de "Ballon's" blijven begeven als ze er eenmaal zijn. Ik heb er in ieder geval nog nooit kunnen komen zónder dat ik een nat pak opgelopen heb :?

Een klein stukje zuidelijker ligt de Elzas en daar is 't qua weer vaak nét iets beter.

[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 07-10-2017 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
wimmel_1 schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 17:16:
[...]

Vogezen is érg mooi!! Enige nadeel is dat het weer daar in de regel niet écht lekker is en dat de regenbuien zich tussen de "Ballon's" blijven begeven als ze er eenmaal zijn. Ik heb er in ieder geval nog nooit kunnen komen zónder dat ik een nat pak opgelopen heb :?

Een klein stukje zuidelijker ligt de Elzas en daar is 't qua weer vaak nét iets beter.
De locatie staat nog niet vast, puur omdat we het wel droog willen houden. Een bui is niet erg maar weer zoals vandaag moet ik dus niet :9

Ik denk dat we rond woensdag een beslissing maken waar we naar toe gaan. De Elzas voeg ik toe aan het lijstje :Y

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:04
Volgend weekend trouwen, dus dat wordt geen rijden zaterdag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

lolgast schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 17:49:
Kom je haar dan niet als een prins op het gele paard ophalen dan? :P

En gefeliciteerd natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:24

Secsytime

Automagisch

lolgast schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 17:49:
Trouwen of een nieuwe Panigale, ik wist het wel ;)

Congrats alvast :P

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:25

Rick-Jan

always connected

Vandaag de Diversion ingeruild voor een stuk nieuwere fiets, Suzuki GSR 600. 8000km op de teller en uit 2006. Nu al blij mee!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2nz3lmuLfxD6kqm6mY2B0c3U/medium.jpg

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Vrijdag schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 17:59:
[...]

Kom je haar dan niet als een prins op het gele paard ophalen dan? :P

En gefeliciteerd natuurlijk!
Ik heb het voorgesteld, maar ze wilde niet op twee uitlaten vervoerd worden :P Er komt die dag iets anders uit Italië, met 12 cilinders :D

@Rick-Jan Proficiat met de aankoop, veel plezier er mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

@McKaamos & @wd200 bedankt voor de tips. Heb besloten de draadeinden lekker te laten zitten: gezien de beugels voor de nieuwe pijpen erg ruime gaten hebben (m8 of groter mss) heb ik besloten een m6 koppelmoer te verbouwen: met de slijptol een stuk dunner gemaakt over 2/3e deel van de lengte, zodat ik voldoende lengte heb om het draadeind te pakken over voldoende lengte. Tikkeltje beun misschien, maar jet bespaart me het risico om 18 jaar oude verrotte draadeinden uit het blok te moeten laten boren. Werkte goed, hoeft ook maar met 10nm vast, dus vast = vast :)

Ook een oplossing gevonden voor de olieleiding die ik had geraakt bij het dremelen: een stuk staalomwonden remleiding :Y Helaas had ik de onderste banjo er niet strak genoeg op gezet, morgen weer losmaken en opnieuw. Tijdens dit testen wel even gehoord hoe een Fazer kan brullen: einddemper nog niet gemonteerd, maar moest wel even starten voor de oliecontrole. Schaammomentje: het is nauwelijks harder dan met de rotte pijpen :X maar het klinkt wel al veel beter >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

lolgast schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 19:43:
[...]

Ik heb het voorgesteld, maar ze wilde niet op twee uitlaten vervoerd worden :P Er komt die dag iets anders uit Italië, met 12 cilinders :D

Niet? Jammer -O-

Anders had de beambte kunnen zeggen "you may revv the bride" :9

...twaalf Vespa's? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Topicstarter
@ iedereen

Bedankt voor de vele reacties wat betreft de kleine beurt! Misschien nu geen verkeerd moment om nog wat meer kennis op te doen wat betreft het onderhouden van de motor. Vooral de kleine beurt is wel iets wat zonder echte diepgaande kennis te doen moet zijn (zoals ook te lezen in jullie reacties).
Verwijderd schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 12:43:
[...]

Weet niet hoeveel filmpjes er nog gaan komen omdat Schaaf momenteel herstellende is van een zeer ernstig motorongeluk met een nieuwe Honda African Twin -O-

[video]
Hij zit momenteel al wel weer op de motor, maar omdat hij maar 1 nier over heeft gehouden aan het ongeluk is het wel nog even afwachten of we ooit nog die echte 'Schaaf-filmpjes' terug zullen gaan zien.

Slecht op slot? Bekeuring!
De gemeenteraad van Birmingham neemt een interessante maatregel in de strijd tegen de diefstalgolf van brommers en motoren die in het hele land al vele slachtoffers heeft gemaakt. Vanaf nu krijgen gemotoriseerde tweewielers in deze stad namelijk een prent als de politie oordeelt dat de eigenaar te weinig maatregelen heeft genomen om diefstal te voorkomen. Staat je motor dus slechts op het stuurslot dan kun je gaan betalen.
Ook al 'verplichten' ze je tot het gebruik van sloten om je motor beter te beveiligen, als de dieven in Londen (en omstreken) je [insert dure motor] willen hebben lukt dat ze in de meeste gevallen toch wel, zoals we het afgelopen half jaar hebben gezien.. :/

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 23:43

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Nou ja, als slechts op stuurslot het enige criterium is snap ik het nog wel. Een ruk en die is los.
Maar ja, een schijfremslot helpt eigenlijk ook niet tegen het inladen in een busje. Dat wordt vanzelf een hellend vlak...

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DrivinUCrazy schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 23:58:
Nou ja, als slechts op stuurslot het enige criterium is snap ik het nog wel. Een ruk en die is los.
Maar ja, een schijfremslot helpt eigenlijk ook niet tegen het inladen in een busje. Dat wordt vanzelf een hellend vlak...
WTF maakt 't uit wat er voor een slot op zit? Als ik m'n motor ergens neer zet dan heeft een ander er gewoon met z'n tengels vanaf te blijven!! 't Zal toch niet zo zijn dat ik verantwoordelijk gesteld ga worden voor 't gedrag van een dief op het moment dat dat ik ergens parkeer?

De wereld op z'n kop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-10 22:00
@caesar1000 ik snap ook niet helemaal waarom de gemeenteraad dat wil verplichten. Mijn verzekering betaald al niet uit als mijn motor met slechts 1 slot vast staat en gejat wordt, dat is niet meer dan logisch, maar waarom zou de overheid zich ermee bemoeien? :?

Overigens is het (hier) wel al strafbaar om bijvoorbeeld de sleutels in je motor te laten zitten, maar dat is meer omdat dan wellicht een tiener ermee kan gaan rijden en een ongeluk veroorzaakt. Daarvoor is sleutels eruit en stuurslot erop wel voldoende.

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:58
Vandaag wezen kijken voor motorschoenen voor mijn vrouw...

Indien haar proefrit a.s. vrijdag goed verloopt zal deze aangeschaft worden (rijbewijs kan ze pas woensdag/donderdag ophalen);
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/14l0jrp.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/11hs3rr.jpg

"That escalated quickly"

En nee... ze is niet geslaagd voor schoenen...

[ Voor 15% gewijzigd door Thalaron op 08-10-2017 07:25 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Voor de geïnteresseerde, sinds donderdag bij de Lidl
Afbeeldingslocatie: https://images.lolgast.nl/uploads/big/359320a5ce5b67d00ffa015e0b90ac9f.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Dat was me het weertje wel gisteravond!

Welke partij was ook al weer voor meer verlichting op de snelweg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
HTT-Thalan schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 08:24:
Dat was me het weertje wel gisteravond!

Welke partij was ook al weer voor meer verlichting op de snelweg?
Hoewel wij niet met de motor weg zijn geweest maar met de auto... Verlichting zou t.a.t. verplicht aan/automatisch moeten gaan :X

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Ik vind rijden zonder verlichting langs de weg veel fijner...

Ik ga hem er later even bijzoeken, maar ik meen ooit een onderzoek gelezen te hebben waaruit bleek dat het verlichten van de wegen zorgt voor een hoger aantal ongelukken ‘s nachts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:08
lolgast schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 19:43:
[...]

Gefeliciteerd, alvast een mooie dag toegewenst :)

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

lolgast schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 07:36:
Voor de geïnteresseerde, sinds donderdag bij de Lidl
[afbeelding]
Lekker overslaan, if you pay peanuts you get peanuts... Spul slingert overal heen, blijft niet zitten, iedere tankbeurt kun je spuiten en met een drupje regen is het gelijk weg...

Er is een reden dat ik Innotec Total Powergrease gebruik, kost wel 20 euro de bus maar blijft gewoon zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Ik ben me alvast wat aan het oriënteren op een BMW r1150r (Rockster). Plan is om hier wat serieuzer naar te gaan kijken ergens rond februari in de hoop dat er 1: meer aanbod is en 2: prijzen hierdoor wat vriendelijker zijn.

Zijn er hier mensen met ervaring met deze fiets? Ik vind, afhankelijk van de kleurstelling, beide type's erg interessant. Ik las ergens online dat de oudere r1150r's motorisch beter zouden zijn... Mijn gevoel zegt eerder dat ik liever een zo nieuw mogelijk model, rond 2005, ga bekijken dan een van rond 2000...

Er even vanuit gaande dát ik er überhaupt voor zou slagen ben ik benieuwd of er hier kenners zijn :)
Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

De gemeenteraad van Birmingham neemt een interessante maatregel in de strijd tegen de diefstalgolf van brommers en motoren die in het hele land al vele slachtoffers heeft gemaakt. Vanaf nu krijgen gemotoriseerde tweewielers in deze stad namelijk een prent als de politie oordeelt dat de eigenaar te weinig maatregelen heeft genomen om diefstal te voorkomen. Staat je motor dus slechts op het stuurslot dan kun je gaan betalen.
Het wordt tijd dat overheid eens bekeurd wordt vanwege wanbeleid. Dit is het paard achter de wagen spannen. Met zou gewoon eens de daders moeten oppakken en een strafmaat invoeren dat ze het wel laten ipv een slachtoffer bekeuren door wanbeleid. Dat is toch geen samenleving waarin je zou willen leven. Ik zou om zo'n actie verhuizen uit zo'n gemeente.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Thalaron schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 01:17:
Vandaag wezen kijken voor motorschoenen voor mijn vrouw...

Indien haar proefrit a.s. vrijdag goed verloopt zal deze aangeschaft worden (rijbewijs kan ze pas woensdag/donderdag ophalen);
[afbeelding]
[afbeelding]

"That escalated quickly"

En nee... ze is niet geslaagd voor schoenen...
Dat is een hele mooie Yamaha Bulldog :)

Zit ook wel een leuk geluidje in met wat andere uitlaten >:)

[YouTube: https://youtu.be/5bpN5nzl0YU]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Verwijderd schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 09:24:
[...]
Zit ook wel een leuk geluidje in met wat andere uitlaten >:)
Met de juiste uitlaat zit overál wel een leuk geluidje in.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 09:30:
[...]

:') Dat denken alle Sjonnies ook met hun lachwekkende voertuigjes.

Dus nee, ben ik 't niet met je eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Osiris schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 12:00:
[...]

:') Dat denken alle Sjonnies ook met hun lachwekkende voertuigjes.

Dus nee, ben ik 't niet met je eens.
HTT-Thalan schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 09:30:
[...]

Je moet er gewoon geen Halfords-meuk onder gooien.

Uiteraard kun je bomen over 'juist' en 'leuk geluid' (is persoonlijk) maar daar gaat het wel om: Wat de sjonnie 'leuk' vind (en daarvoor niet de juiste spullen gebruikt) is voor veel mensen irritant. Heb je echter een motor (ongeacht of dit A1, A2 of A is) die standaard erg stil/beschaafd klinkt (mijn motor heeft standaard zo'n stille uitlaat dat je vooral het motorblok hoort) dan kun je daar met een fatsoenlijke uitlaat-set echt wel een mooi geluid uit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Persoonlijk denk ik toch wel dat het slagvolume en daarmee meestal ook je totale cilinderinhoud een groot aandeel heeft aan hoeveel "leuk" geluid je uit een uitlaat kunt persen.

Uiteindelijk gaat het om de combinatie van brandstofverbranding en hoe die stroom van lucht en geluid vervormd wordt door de uitlaat. Maar als je al niets tot weinig hebt om mee te beginnen, is de uitlaat meer een lapmiddel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:03
Vind het juist heerlijk dat m'n zzr1400 mét MIVV slip ons (DB killer erin) een beschaafd geluidje heeft. Op de wind na is het een oase van rust onderweg. Ik hoef niet zo nodig van die brulpijpen eronder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Mjah, de ZZR1400 met Akraatjes inc. DB-killer vind ik soms nog wel wat te onbeschaafd :P Allemaal prima te doen wel hoor, doet de ZZR1400 zeker recht aan, maar ik houd persoonlijk wel van die "snorrende" motors :)

Onderweg merk je daar overigens niets van, waait toch wel naar achteren :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Over uitlaten gesproken YouTube: Delkevic 350mm Oval on FZS600 1999 *O* het is gelukt! Klinkt leuk en staat m goed. Olieleiding die ik had geraakt is nu heel netjes opgelost: staalomvlochten remleiding :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:40

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Edit: Nevermind.

[ Voor 88% gewijzigd door Tylen op 08-10-2017 14:44 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van mening "loud pipes save lives". Ik rij voornamelijk door de stad. Dan is het wel zo handig dat mensen (vooral fietsers met bvb oordoppen in) je aan horen komen. In de file schakel ik terug (4cilinder) en blijf ik op 6000/7000 toeren ipv 3000/4000. Dan gaan mensen wat sneller opzij en niet zomaar van baan wisselen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 14:09:
Ik ben van mening "loud pipes save lives". Ik rij voornamelijk door de stad. Dan is het wel zo handig dat mensen (vooral fietsers met bvb oordoppen in) je aan horen komen. In de file schakel ik terug (4cilinder) en blijf ik op 6000/7000 toeren ipv 3000/4000. Dan gaan mensen wat sneller opzij en niet zomaar van baan wisselen.
Dat is wel eens vaker aan bod gekomen in dit topic: auto's in de file horen je voor 99,999 % zekerheid helemaal niet aankomen :P 't Is hooguit zeer asociaal en storend voor de auto's die je zojuist passeert. (Waarbij 't dus helemaal niet nuttig meer is..)

[ Voor 10% gewijzigd door Osiris op 08-10-2017 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Geluid achter je hoor je idd niet nee. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Uitlaat naar voren steken ipv achteren? :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Sneller dan het geluid rijden, op een klaverblad keren en dan achter je eigen geluid aantuffen.

Iedereen wint 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Vrijdag schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 15:00:
Sneller dan het geluid rijden, op een klaverblad keren en dan achter je eigen geluid aantuffen.

Iedereen wint 8-)
Dat lijkt mij toch wel een nieuwe uitdaging! 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Joopieboy schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 15:16:
[...]

Dat lijkt mij toch wel een nieuwe uitdaging! 8)
Nou, kijkend naar je signature sta je er al klaar voor :P :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Weet iemand hier of je ergens je motorhelm kan laten testen of hij nog goed is voor gebruik?

Ik weet dat de regels ongeveer "maximaal 5 jaar" zijn. Maar wat mij is uitgelegd is dat deze regel geldt voor helmen die regelmatig worden gebruikt.

Ik heb namelijk een mooie Schoei helm liggen die ik ongeveer 8 jaar geleden heb aangeschaft voor mijn motorrijlessen. Daar heb ik verder weinig mee gedaan omdat ik de eerste jaren geen motor had. En 4 jaar later kocht ik een andere helm die beter bij mijn motor (Harley) paste.

Toen m'n Harley weg ging 3 jaar geleden kocht ik direct maar een Schuberth C3 Pro, want ik wilde het beste hebben. Maar mijn Schoei lag ergens in een hoekje vooral mooi te zijn :7

Maar 't blijft een mooi ding, en een fijne helm om mee te rijden. En hij ziet er nog uit als een brandnieuwe helm. 't Zou toch zonde zijn daar niets mee te doen. Maar het zou nog meer zonde zijn om dood te gaan :+

Dus, waar kan je een helm laten testen? Google helpt niet echt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Een helm is volgens mij niet te testen.
De meeste zijn gemaakt van Polycarbonaat en dat spul droogt uit, voornamelijk onder invloed van UV.
Daardoor ontstaan er kleine haarscheurtjes in het materiaal en wordt het zwakker.
Maja, dat zit onder de verf dus dat kan je niet bekijken.
De enige manier om het te testen is in essentie destructief. Gewoon druk er op zetten tot hij breekt en dan meten hoeveel kracht er nodig was.
Breekt hij niet, heeftie wel een opdonder gehad van de test, dus dan issie ook niet veilig meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Als die uit de zon bewaard is, droog en niet te warm dan is 8 jaar niet zo heel spannend imho. Zou hem dan wel geen 5 jaar meer gebruiken iig.

Zo niet, beter niet doen idd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:40
Osiris schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 14:19:
[...]

Dat is wel eens vaker aan bod gekomen in dit topic: auto's in de file horen je voor 99,999 % zekerheid helemaal niet aankomen :P 't Is hooguit zeer asociaal en storend voor de auto's die je zojuist passeert. (Waarbij 't dus helemaal niet nuttig meer is..)
Idd al vaker langs gekomen en er zijn altijd 2 kampen wat dat betreft.

Ik heb wel eens achter m'n vader aangereden en hij zei dat ik lawaai maakte achter hem, zonder dat ik er naar vroeg. Ook op 60 wegen zodra ik aan kom rijden dan zie ik de auto's altijd opzij schuiven zodat ik er langs kan. Je hoort me dus echt wel. Vast niet altijd, maar vaak wel >:). In de files moet ik wat meer m'n best doen en wat revven. Dan gaan ze ook opzij.

[ Voor 5% gewijzigd door gebruikershaes op 08-10-2017 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Blue-eagle schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 15:35:
Weet iemand hier of je ergens je motorhelm kan laten testen of hij nog goed is voor gebruik?

Ik weet dat de regels ongeveer "maximaal 5 jaar" zijn. Maar wat mij is uitgelegd is dat deze regel geldt voor helmen die regelmatig worden gebruikt.

Ik heb namelijk een mooie Schoei helm liggen die ik ongeveer 8 jaar geleden heb aangeschaft voor mijn motorrijlessen. Daar heb ik verder weinig mee gedaan omdat ik de eerste jaren geen motor had. En 4 jaar later kocht ik een andere helm die beter bij mijn motor (Harley) paste.

Toen m'n Harley weg ging 3 jaar geleden kocht ik direct maar een Schuberth C3 Pro, want ik wilde het beste hebben. Maar mijn Schoei lag ergens in een hoekje vooral mooi te zijn :7

Maar 't blijft een mooi ding, en een fijne helm om mee te rijden. En hij ziet er nog uit als een brandnieuwe helm. 't Zou toch zonde zijn daar niets mee te doen. Maar het zou nog meer zonde zijn om dood te gaan :+

Dus, waar kan je een helm laten testen? Google helpt niet echt...
Het gaat hier om een vitaal onderdeel van je uitrusting en ik zou dit altijd bij een officieel servicepunt vragen ipv op een forum. Uit eerdere discussies rondom helmen is wel gebleken dat er hier geen helm experts reageren. Mijn onderbuik zegt dat -mits goed opgeslagen- het moet kunnen. Maar daar heb jij niks aan als het verkeerd gaat. Mijn ervaring met de servicedesk van Arai zijn erg goed en ik verwacht dat die van Shoei op een vergelijkbaar niveau zal staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Verwijderd schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 14:09:
Ik schakel juist op in de file, tokkel heel rustig met 2500-3000 toeren en de automobilisten maken dan ook gewoon ruimte. Of niet, want horken heb je er altijd tussen :+

Zelfs een vrij stille motor zal luider zijn dan een auto, dus voor in de stad maakt het ook niet uit. Mooi geluidje is lekker, maar extra herrie is niet nodig.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Maar eens een foto posten met al dat geleuter hier. *O*
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/10/WP_20170428_14_35_50_Pro-Medium-e1507479469342-800x450.jpg
En ik had het er laatst nog met iemand over, maar mijn geheugen laat mij in de steek. Hierbij een foto van de aangepaste SW Motech beugel voor de usb lader:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/10/WP_20170428_14_36_06_Pro-Medium-e1507479480879-800x450.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Joopieboy schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 18:19:
[afbeelding]
En ik had het er laatst nog met iemand over, maar mijn geheugen laat mij in de steek. Hierbij een foto van de aangepaste SW Motech beugel voor de usb lader:
[afbeelding]
Dat was ik, al een tijdje terug hoor! Was volgens mij nog voor onze Eifel trip.

Die van mij maar eens op internet zetten, ligt nu niets te doen in de garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:24

Secsytime

Automagisch

Thalaron schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 09:16:
Ik ben me alvast wat aan het oriënteren op een BMW r1150r (Rockster). Plan is om hier wat serieuzer naar te gaan kijken ergens rond februari in de hoop dat er 1: meer aanbod is en 2: prijzen hierdoor wat vriendelijker zijn.

Zijn er hier mensen met ervaring met deze fiets? Ik vind, afhankelijk van de kleurstelling, beide type's erg interessant. Ik las ergens online dat de oudere r1150r's motorisch beter zouden zijn... Mijn gevoel zegt eerder dat ik liever een zo nieuw mogelijk model, rond 2005, ga bekijken dan een van rond 2000...

Er even vanuit gaande dát ik er überhaupt voor zou slagen ben ik benieuwd of er hier kenners zijn :)
Alvast bedankt!
Kun je het beste in Duitsland kopen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Joopieboy schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 18:19:
[afbeelding]
[afbeelding]
:o op al mijn plaatjes en filmpjes reageert dan niemand! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:12
Plotselinge idiote maneuvres zonder te kijken, ontzettend dicht op je achterwiel rijden, noem t maar op.
Jij laat dat gebeuren op de motor? Geef eens gas joh!!! :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

R0y. schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 19:36:
[...]

Dat was ik, al een tijdje terug hoor! Was volgens mij nog voor onze Eifel trip.

Die van mij maar eens op internet zetten, ligt nu niets te doen in de garage.
Zo lang geleden al? Crist :+ Was toevallig foto's aan het backuppen en kwam deze tegen. :P

Maar beviel het niet of hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

noes schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 13:54:
Over uitlaten gesproken YouTube: Delkevic 350mm Oval on FZS600 1999 *O* het is gelukt! Klinkt leuk en staat m goed. Olieleiding die ik had geraakt is nu heel netjes opgelost: staalomvlochten remleiding :Y
Ziet er goed uit hoor! Jammer dat er geen E-keur op zit, want anders zou ik ook de Delkevic aanschaffen als de mijne doorgerot zijn.

Heb gisteren mijn uitlaatbochten ingesprayed met Scottoiler FS 365 Anti-roest. Stonk wel een beetje vanochtend, maar dat stond ook op de fles. Het teveel aan dat spul verdampt als de uitlaat warm wordt en er schijnt een beschermend laagje over te blijven. Nu om de zoveel tijd weer inspuiten en hopelijk blijven de uitlaten wat beter beschermd deze winter.

EDIT: Na jouw Youtube-filmpje kwam een filmpje van dezelfde uitlaat, maar dan de korte versie. Die klinkt een partijtje lekker zeg :P

[ Voor 6% gewijzigd door Frans92 op 09-10-2017 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fivepack
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:20
gebruikershaes schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 16:28:
[...]

Idd al vaker langs gekomen en er zijn altijd 2 kampen wat dat betreft.

Ik heb wel eens achter m'n vader aangereden en hij zei dat ik lawaai maakte achter hem, zonder dat ik er naar vroeg. Ook op 60 wegen zodra ik aan kom rijden dan zie ik de auto's altijd opzij schuiven zodat ik er langs kan. Je hoort me dus echt wel. Vast niet altijd, maar vaak wel >:). In de files moet ik wat meer m'n best doen en wat revven. Dan gaan ze ook opzij.
Ik hoor dus zoals waarschijnlijk 98% van de automobilisten een motor pas rijden als die naast me zit of voorbij rijdt.
Omdat ik zelf ook rij, ga ik netjes aan de kant in files, behalve bij het bereiken van snelheden van 70+ dan mag je gewoon weer achter me aansluiten.
Oh enne revvende motorrijders die menen mij aan de kant te krijgen, pech. dan zet ik hem op de middenstreep...........

[ Voor 0% gewijzigd door fivepack op 09-10-2017 10:36 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
Joopieboy schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 05:50:
[...]

Zo lang geleden al? Crist :+ Was toevallig foto's aan het backuppen en kwam deze tegen. :P

Maar beviel het niet of hoe?
Kreeg het niet netjes weg gewerkt op deze motor en heb nu TomTom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 23:43

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Zo, straks eens wat mailtjes de deur uit doen. De 40.000 beurt van de Super Tenere komt er aan. Ik had in alle eerlijkheid niet verwacht dat die zo snel al zou komen. Uiteraard wist ik wel dat deze beurt er aan kwam, maar ik had niet verwacht zo veel plezier van het ding te hebben dat ik er al weer bijna 12.000 km mee heb rondgecrosst. :)

Eerst maar eens wat prijzen opvragen; die dingen worden niet voor niks voor deze beurt weer ingeruild. Dit gaat pijn doen...

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
Kapot schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 00:13:
[...]

Jij laat dat gebeuren op de motor? Geef eens gas joh!!! :z
Als het mogelijk is natuurlijk! Maar wanneer je geen kant op kan is het moeilijk door auto's voor je heen te rijden. Tenzij je een trial bike hebt, dan rijd je er gewoon overheen :+

Voorbeeld is deze fijne weg, de Molenlaan in Rotterdam. Absolute klere weg die altijd vast staat in de spits zonder goede mogelijkheden om te filteren (al neem ik zelf vaak de achterstraatjes om aan het verkeer te ontsnappen).
fivepack schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 10:36:
[...]

Ik hoor dus zoals waarschijnlijk 98% van de automobilisten een motor pas rijden als die naast me zit of voorbij rijdt.
Omdat ik zelf ook rij, ga ik netjes aan de kant in files, behalve bij het bereiken van snelheden van 70+ dan mag je gewoon weer achter me aansluiten.
Oh enne revvende motorrijders die menen mij aan de kant te krijgen, pech. dan zet ik hem op de middenstreep...........
Leg eens uit hoe jij daar beter van wordt? Tuurlijk rijders zouden dit niet moeten doen, maar wanneer jij je auto voor een filterende motor gooit met 70km/h is het een enkeltje gerechtshof poging tot doodslag.

[ Voor 33% gewijzigd door aidanl op 09-10-2017 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fivepack
Waar zeg ik dat ik hem ervoor gooi?
Ik geef je alleen de ruimte niet meer om er tussendoor te kunnen.
Vroeger was het gedogen, tegenwoordig mag het gewoon met in achtneming van de regelgeving over snelheden en snelheidsverschillen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aidanl
fivepack schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 11:00:
Vroeger was het gedogen, tegenwoordig mag het gewoon met in achtneming van de regelgeving over snelheden en snelheidsverschillen.
Dat is bewust belemeren en dus ook gevaarlijk rijgedrag. Ik zeg niet dat het gedrag van de motor rijder goed is wanneer die met 70+ gaat filteren, maar wanneer jij doelbewust gaat blokkeren ben je eigenlijk net zo achterlijk bezig als de motor rijder zelf.

Dit soort handelingen wordt tegenwoordig bestraft als poging tot doodslag. Als jij echt een motor rijder bent haal je dit soort stunts niet uit. Wie heeft jou de bevoegdheid gegeven om te oordelen en te handelen in het verkeer wanneer jij het ergens niet mee eens bent? Tenzij je van die mooie rood / blauwe strepen op je auto hebt houd je jezelf lekker bezig met je eigen rijgedrag en ga je anderen niet in gevaar brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fivepack
Ik snap wat jij wil zeggen, maar wat ik niet doe, is belemmeren. Ik ga alleen niet aan kant om je voorbij te laten, aangezien we op dat moment een rijdende file vormen die een snelheid heeft bereikt van 70+ waarbij filteren dus gewoon niet meer toegestaan is en ik dus geen ruimte hoef te maken.

En ja ik ben pas een motorrijder sinds 1998 en inmiddels meerdere 100k km ervaring. Ik ben er dan ook achter dat "loud pipes save lives" de grootste kolder is die je je voor kunt stellen. En ook ik heb ze gehad tot en met Laser Race "dempers" . Het enige dat het oplevert is een geïrriteerde omgeving.

In de file is mijn leven me meer waard dan nog ff snel die ene auto toch voorbij moeten. En ik ga dan ook netjes terug in de rij vanaf een snelheid van 60+..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Hij zegt niet dat die met 70+ op de streep gaat staan, maar zodra iemand gaat revven om hem te attenderen dat die er langs wil. Dan zet die hem op de streep. Maar dan nog idd, hoe wordt jij hier beter van @fivepack?
En die 98% die je aanhaalt? Heb je statistieken?
Mijn ervaring persoonlijk is dat de meeste me horen. Mijn pijpen zijn ook dermate luid dat je letterlijk de grond voelt trillen als je naast de motor staat. Sommigen vinden dat asociaal anderen geven mij een duimpje omhoog. Maar heb al meerdere malen gehad dat er iemand wilde oversteken zonder te kijken en mij aan hoorde komen, schrok en dan stopte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik zie niet in hoe dit jou helpt. Op zijn minst nog het risico dat iemand het niet op tijd ziet en op je auto rijdt. Motorrijder (wellicht) gewond, jouw auto beschadigd, en alleen maar omdat je het ergens niet mee eens was.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben het ook absoluut oneens met mafkezen die verkeer dat met 90+ rijden ook nog als file zien, en er dan maar tussen door gaan racen. Ik vind het dom, ik erger me eraan, en stiekem hoop ik dat ze een keer een spiegel raken om te beseffen wat ze aan het doen zijn:

- gevaarlijk rijgedrag (voor henzelf en de automobilist (schrikken))
- lak aan de rest hebben
- slechte indruk achterlaten van motorrijders

maar wat kan ik doen? Ik schud mijn hoofd een keer, druk op de dashcam als het echt schrijnend is en rij gewoon door, want ik help mezelf er niet mee als ik ze ga pogen tegen te houden. Immers: als hij of zij lomp genoeg is om dit soort rijgedrag te vertonen, hebben ze er waarschijnlijk ook geen moeite mee mijn spiegel eraf te trappen uit venijn.

-----

Ander topic: Ik zit nog op het laatste onderdeel te wachten (mistlampjes) en dan ga ik weer aan de knutsel, de Alp winterklaar maken. Mistlampen, verwarmde handvaten en grote, alu versterkte valkappen op de handvaten. Deze keer alles netjes shrinkwrappen en solderen qua verbindingen (in plaats van duct tape) en dat zadel eindelijk eens laten maken.

Mijn manager een mail gestuurd dat de reistijden echt uit de hand lopen en of hij niet wil overwegen die lease auto voortijdig af te laten kopen. Winter of geen winter, ik ben die files naar Amsterdam wel zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fivepack
gebruikershaes schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 11:15:
Hij zegt niet dat die met 70+ op de streep gaat staan, maar zodra iemand gaat revven om hem te attenderen dat die er langs wil. Dan zet die hem op de streep. Maar dan nog idd, hoe wordt jij hier beter van @fivepack?
En die 98% die je aanhaalt? Heb je statistieken?
Mijn ervaring persoonlijk is dat de meeste me horen. Mijn pijpen zijn ook dermate luid dat je letterlijk de grond voelt trillen als je naast de motor staat. Sommigen vinden dat asociaal anderen geven mij een duimpje omhoog. Maar heb al meerdere malen gehad dat er iemand wilde oversteken zonder te kijken en mij aan hoorde komen, schrok en dan stopte.
Gaat er niet om of ik er wel of niet beter van wordt. Ik laat je gewoon leven, druk je niet van de weg, maar als jij asociaal gedrag vertoont kun je dat terug verwachten.
En waarom moet ik nu statistieken oplepelen, als ik letterlijk zeg ' waarschijnlijk" had ook kunnen zeggen dat het 50% is, of 100%.
Mijn ervaring als motorrijder en als automobilist is dat ik die open pijp acter me niet hoor. En als ik zie hoe weinig mensen de achterop rijdende sirenes van hulpverleners al niet horen, waarom denk je dan dat je open pijp wel gehoord wordt?

Ik heb het dan ook niet over open pijpen die een voetganger kan horen....... Dan nog zet ik mijn vraagtekens erbij. Doe je dan ook de db-killers erin als je naar DLD of ander Alpenland gaat?

[ Voor 46% gewijzigd door fivepack op 09-10-2017 11:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
@fivepack Wat moet die gene achter je doen dan? Vragen: He meneer wil je asjeblieft een stukje aan de kant zodat ik er langs kan? Hoor je dat dan wel? Of toeteren? Vind je dat dan wel acceptabel? Het is gewoon een vorm van communiceren en totaal niet bedoeld om asociaal te zijn. Het enige wat jij doet is een potentieel gevaarlijke situatie creëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
Ik blijf bij het standpunt: wat wordt jij er beter van? Als jij associaal gedrag gaat vertonen omdat anderen dat ook doen, en hiermee een ongeluk veroorzaakt... was het t waard? ga je de schuld dan bij de andere associaale mensen neerleggen?

Net als van die verkeershufters die remproeven gaan doen. Ik wens ze een vroegtijdige dood toe, het liefst doordat ze zich met volle vaart tegen een muur planten. Maar dat hoeven ze niet te doen bij mij in de buurt. Laat lekker gaan en ga verder met je eigen leven.

Natuurlijk mag en kan je even zeiken op asso's in het verkeer. Iedereen doet het, ik heb van de week hier nog irritatie gepost. Maar dat betekent niet dat ik ook zo handel dat ik mijzelf, de asso´s of andere medeweggebruikers in gevaar kan brengen. Ik geef ze lekker de ruimte of trek het gas open zodat ik zelf niets meer met de situatie te maken hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fivepack
@gebruikershaes
Lees de verkeersregels nog eens. Je hoeft mij in de file niet te vragen of je er langs mag, of te revven. In de file krijg je van mij gewoon alle ruimte. Zolang het een file is die stilstaat danwel rijdend is tot 70.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Heel erg kinderachtig :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
@fivepack Dan is er in jouw geval toch niets aan de hand? Jij ziet de motorrijder aankomen en geeft hem de ruimte. Hij hoeft dan niet te 'vragen' en jij gaat dus niet op de middenstreep staan. Ik rev dus bij mensen die me nog niet hebben gezien, zodat ze in hun spiegels kijken en aan de kant gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door gebruikershaes op 09-10-2017 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Frans92 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 09:20:
[...]

Ziet er goed uit hoor! Jammer dat er geen E-keur op zit, want anders zou ik ook de Delkevic aanschaffen als de mijne doorgerot zijn.

Heb gisteren mijn uitlaatbochten ingesprayed met Scottoiler FS 365 Anti-roest. Stonk wel een beetje vanochtend, maar dat stond ook op de fles. Het teveel aan dat spul verdampt als de uitlaat warm wordt en er schijnt een beschermend laagje over te blijven. Nu om de zoveel tijd weer inspuiten en hopelijk blijven de uitlaten wat beter beschermd deze winter.

EDIT: Na jouw Youtube-filmpje kwam een filmpje van dezelfde uitlaat, maar dan de korte versie. Die klinkt een partijtje lekker zeg :P
Thanks! Wat maakt E-keur uit? In Nederland wordt er niet naar gekeken (gaat om gasdicht + geluid). In Duitsland misschien wel, maar gezien hij nog altijd een rustig geluidje geeft en er redelijk origineel uitziet verwacht ik niet dat je aan de kant gezet wordt (om alleen het geluid dan). Je kan ook de originele demper terugplaatsen voor die ritjes.

Wbt die korte versie: Ik twijfelde voor aanschaf tussen de 350mm en de 225mm (wel met smal gat). Ben blij dat ik voor deze ben gegaan: het geluid is aanwezig, maar rustig en laag. Model past ook goed bij de Fazer: korter had waarschijnlijk te 'racy' gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

noes schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 11:39:
[...]

Thanks! Wat maakt E-keur uit? In Nederland wordt er niet naar gekeken (gaat om gasdicht + geluid). In Duitsland misschien wel, maar gezien hij nog altijd een rustig geluidje geeft en er redelijk origineel uitziet verwacht ik niet dat je aan de kant gezet wordt (om alleen het geluid dan). Je kan ook de originele demper terugplaatsen voor die ritjes.

Wbt die korte versie: Ik twijfelde voor aanschaf tussen de 350mm en de 225mm (wel met smal gat). Ben blij dat ik voor deze ben gegaan: het geluid is aanwezig, maar rustig en laag. Model past ook goed bij de Fazer: korter had waarschijnlijk te 'racy' gestaan.
Ik loop liever niet het risico dat ze mij aan de kant zetten en dat je eigenlijk niet meer mag rijden in Duitsland. Originele demper heb ik niet. Ik ben de 6de of 7de eigenaar van deze motor en de uitlaat zal wel ergens verdwenen zijn. Het is wel een importfiets uit Duitsland voor zover ik weet. Wat dat betreft zou ik wel Duitsland in mogen :+

Qua uiterlijk past jouw versie beter bij de Fazer. Maar die korte klonk gewoon zo lekker :D
Tegen die tijd zien we wel weer. Ik verwacht nog wel een paar jaar met de huidige uitlaatbochten te kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fivepack
Nu is het van mij kinderachtig als ik de gemiddelde motorrijder geen ruimte geef (ik knijp niet, blijf gewoon normaal rijden, maar ga niet opzij) om te filteren als dat volgens de algemeen geldende verkeersregels niet meer toegestaan is? Bij 70+ mag het gewoon niet meer en hoef ik dus geen ruimte te geven laat staan bedacht te zijn dat er iemand zich ertussendoor probeert te wringen......... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
fivepack schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 11:45:
[...]

Nu is het van mij kinderachtig als ik de gemiddelde motorrijder geen ruimte geef (ik knijp niet, blijf gewoon normaal rijden, maar ga niet opzij) om te filteren als dat volgens de algemeen geldende verkeersregels niet meer toegestaan is? Bij 70+ mag het gewoon niet meer en hoef ik dus geen ruimte te geven laat staan bedacht te zijn dat er iemand zich ertussendoor probeert te wringen......... 8)7
fivepack schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 10:36:
[...]

Je sugereert anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fivepack
Precies, wat daar staat ja, en daar blijf ik ook bij.
Rijd jij normaal, dan krijg je van mij alle ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
fivepack schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 11:51:
Precies, wat daar staat ja, en daar blijf ik ook bij.
Rijd jij normaal, dan krijg je van mij alle ruimte.
Dan verstaan wij allebij iets heel erg anders onder "normaal" rijden. Ik hoop echt ten harte dat ik jou nooit tegenkom, dan wel op de motor of in de auto.

Pagina: 1 ... 44 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.