Verwijderd
Tip koop gesinterde blokkendarkkingll schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 11:15:
Ik ben langzaam aan ook aan het kijken naar het onderhoud, de motorolie is niet zo lang geleden vervangen door de dealer, dat kan dus nog wel even mee, maar de remmen en het luchtfilter moeten wel. Die ga ik zelf proberen te vervangen. Alleen nog even een goedkoop adresje voor de remblokken vinden, OEM kosten 110 euro voor alleen de voorremmen)
En haal ze niet uit China
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Zat zelf te twijfelen nog tussen carbon blokjes van Brembo of inderdaad EBC blokjes. Binnenkort maar eens het verschil onderzoeken en kijken wat ik neem. qua prijs scheelt het minder dan 10euro per setje.
Dit is ook het probleem bij de bekende manier met een waterpomptang.
De bovenstaande filtersleutel kost maar 5 euro bij de bouwmarkt of online en je hebt er de rest van je leven plezier van.
edit: https://www.toolstation.n...3V0oFNx8LR0kaAgVBEALw_wcB (gratis verzending boven de 10 euro)
of:
https://www.hbm-machines.com/producten/zoeken/oliefilter/
[ Voor 21% gewijzigd door epic_gram op 04-10-2017 12:06 ]
Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████
Geen carbon voor op straat. Carbon blokken hebben warmte nodig voordat ze goed werken en dat lukt je niet in verkeer. Als ze koud zijn en je begint te remmen dan doen ze haast niks. Heel vreemd gevoel. Tevens slijten ze veel harder als ze nat zijn.darkkingll schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 11:15:
Ik ben langzaam aan ook aan het kijken naar het onderhoud, de motorolie is niet zo lang geleden vervangen door de dealer, dat kan dus nog wel even mee, maar de remmen en het luchtfilter moeten wel. Die ga ik zelf proberen te vervangen. Alleen nog even een goedkoop adresje voor de remblokken vinden, OEM kosten 110 euro voor alleen de voorremmen)
De olie voor mij auto haal ik altijd of bij de Action of de lokale automateriaal zaak. Als je ervoor zorgt dat de code en viscositeit(dat 5W30/5W40 gedoe) van de olie overeenkomt met wat in het boekje staat zou het allemaal goed moeten gaan(VW 504.00 bv voor veel VW motoren, JASO MA voor veel motorfietsen)
Daarnaast moet je in sommige gevallen je remschijven schoon maken als je wisselt van remblok materiaal. Sommige remblokken zetten een laagje op je schijven. Als je wisselt naar een ander materiaal moet je die er af halen. Er zijn talloze verhalen wanneer je dat wel en niet moet doen en ze spreken elkaar tegen. Mijn advies is om het altijd even te doen, paar minuten werk en kan verglaasde blokken schelen.
Als het enige probleem is dat de originele blokken te duur zijn gewoon blokken van een andere fabrikant van hetzelfde materiaal. Blokken die harder remmen zijn of duurder, of gaan minder lang mee.
Ik bestel ook altijd bij oliehandel.nl prijzen zijn meestal stukken goedkoper dan ergens anders.Leviathius schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 10:47:
Nu ik dit zo lees over olie wisselen werd ik eraan herinnerd dat bij mijn motor dat binnenkort ook moet gebeuren. Om kosten te besparen op de grote beurt en natuurlijk om meer zelf aan onderhoud te kunnen doen wil ik dit graag zelf doen.
Nu ben ik dus opzoek naar olie, wat raden jullie aan om te doen qua aanschaf ervan? Iemand misschien online een goed adresje, of gewoon naar de lokale motorzaak gaan of tankstation en een paar flessen halen? En hoe zit het met synthetisch, half synthetisch en normale olie?
Mijn CB500F heeft trouwens ±3ltr 10W30 nodig volgens de handleiding. Een iets minder gangbare variant volgens mij ten opzichte van 10W40..
+1Verwijderd schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 11:17:
Niet vergeten koperen ringen te bestellen, een opvangbak, oliefilter, een sleutel om je oliefilter los te halen, en trechters
Wat ook nuttig kan zijn: een goede stevige ondergrond, een mooie plaat karton oid om druppels op te vangen (als je het niet in een garage doet), handschoenen en papier om meuk mee af te vegen. En zelf ben ik ook wel fan van een momentsleutel om de aftapmoer weer op het juiste moment vast te draaien, je wilt die niet te strak (of te los) hebben zitten.
Remmen viel mij uiteindelijk erg mee (ook dit jaar voor het eerst gedaan op m'n Virago). Het was voor mij even lastig om alle verbruiksmiddelen te vinden, vooral omdat mijn handleiding uitgaat van brits spul, dus dan staat er een merk kopervet wat lokaal natuurlijk niet te vinden is, threadlocker moet officieel loctite zijn, etc etc., ik ga er maar vanuit dat een ander merk ook wel goed isnoes schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 23:13:
Weekje of twee later wordt het wel weer es tijd voor olie (filter hoeft geloof ik niet iedere 6k he?) en ergens dit jaar wil ik ook nog de remmerij aanpakken (blokjes + vloeistof). Dat laatste heb ik nog niet eerder gedaan, dus dat wordt weer even youtube filmpjes kijken en howto's lezen.
Kwam er toen wel achter dat een van m'n remcylinders compleet vast in m'n remklauw zat, dus dat klusje ging van een simpele remblokjesvervanging naar een complete remklauwrevisie.
Daarom wil ik daar wel even van te voren over inlezen: hoe te controleren óf het nodig is en zo ja, hoe dan te handelen.FragFrog schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 14:01:
[...]
Kwam er toen wel achter dat een van m'n remcylinders compleet vast in m'n remklauw zat, dus dat klusje ging van een simpele remblokjesvervanging naar een complete remklauwrevisie.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Vaak zie je het al aan (extreem) scheef afgesleten blokken. Ook als je de remzuigers moeilijk terug kan duwen na het vervangen van de blokken of het (zwaar)aanlopen van de remmen zijn indicaties. Iets slepen is normaal.noes schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 15:01:
[...]
Daarom wil ik daar wel even van te voren over inlezen: hoe te controleren óf het nodig is en zo ja, hoe dan te handelen.
Blokken zijn nog best netjes. Zit alleen best wat roest op de baseplates van de blokjes, dus daar maak ik me meer zorgen over.wilco1985 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 16:04:
[...]
Vaak zie je het al aan (extreem) scheef afgesleten blokken. Ook als je de remzuigers moeilijk terug kan duwen na het vervangen van de blokken of het (zwaar)aanlopen van de remmen zijn indicaties. Iets slepen is normaal.
Kon geeneens vergelijkbare kwaliteit "normale" lederen boots vinden en deze zijn nog mooier ook (mening).
Morgen eens uittesten indien het een beetje veilig gaat met de voorspellingen..
Nu nog een keer een Kevlar Jeans en ik kan ook casual rijden!!
En... mijn vrouw moet morgen op voor AVD! Hopen dat het weer wat mee gaat vallen ik regio Eindhoven...
[ Voor 9% gewijzigd door Thalaron op 04-10-2017 19:37 ]
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Kijk, op zich wil ik er gewoon 80pk bij, maar da's dan weer een heel ander verhaal.
Slecht idee... Hoe laat?
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Slecht idee... Hoe laat?
Slecht idee... Hoe laat?
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Per stuk...
Het leven is te kort om geduld te hebben!
OEM zou hier geloof ik iets van 500 euro per stuk zijn..Joopieboy schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 20:44:
Die komen er bij mij ook aan, 350 euro
Per stuk...
Brembo gelukkig de helft ongeveer
[ Voor 9% gewijzigd door Osiris op 04-10-2017 21:11 ]
Edit: Net even snel gekeken. Vind een nieuw setje voor een 2002/2003 voor €250,- kweet alleen niet of dat past. En vond een setje velgen met regen banden en schijven voor €600,- voor een K6 (volgens mij past dat wel). Dus er is genoeg goedkoper te koop.
[ Voor 52% gewijzigd door Tylen op 05-10-2017 07:53 ]
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Tja, een CB500 zal nooit écht snel worden. Heb er, toen ik mn Fazer kocht, ook over nagedacht zo één te kopen, maar ben achteraf wel blij dat ik voor de Fazer ben gegaan. Toch stuk meer pit erin: CB500 heeft 58 pk bij 9500RPM vs 95pk bij 11500 rpm FZS 600GSX-MAN schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 19:53:
Zit er heel sterk over te denken een Dynojetkit voor mijn CB500 te kopen. Hij pakt wat slecht op onderin, dat mag allemaal wat soepeler.
Kijk, op zich wil ik er gewoon 80pk bij, maar da's dan weer een heel ander verhaal.
en nu wachten op eerste reactie met filmpje van schaaf
Het gaat om een street triple 2008 maar volgens mij zijn de remhendels niet standaard. Heeft iemand een idee van merk en type zodat ik deze kan bijbestellen?
Deze had ik moeten hebben http://www.mlmparts.com/n...3miAHHEAQYASABEgLzefD_BwE Inklapbaar waardoor bij een eventueel ongeval de schade aan de koppelingsgreep minimaal blijft.
[ Voor 23% gewijzigd door dread op 05-10-2017 09:23 ]
Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.
Gelukkig is het verder nergens tussen gekomen.
Deze lijken heel erg op de hendels van The 2 Wheels die ik op diverse motoren heb gehad. Het is een goed betaalbare CNC-boer uit HongKong die best leuke hendels e.d. maakt.dread schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 09:17:
Je denkt dat het nooit gebeurd maar helaas. Gisteren ben ik gevallen met de motor bij het oprijden van een stoep. (Moet om de motor te parkeren voor het huis). Al zo vaak gedaan maar was niet oplettend genoeg blijkbaar. Gelukkig geen grote schade. Enkel de remhendel is afgebroken.
Het gaat om een street triple 2008 maar volgens mij zijn de remhendels niet standaard. Heeft iemand een idee van merk en type zodat ik deze kan bijbestellen?
[afbeelding]
[...]
Als ik de hendel zo zie lijkt het mij een goedkope China hendel. Het heeft dan weinig zin om een nieuwe te bestellen omdat ze goedkoop zijn er per 2 komen. Heb zelf wat duurdere hendels omdat ik na China hendels toch maar eens voor iets heel moois gegaan ben. Dan betaal je natuurlijk veel meer, maar dan kan je ze ook los bestellen. Ik zou niet gaan zoeken naar een nieuwe hendel en ze gewoon beide vervangen door iets wat je mooi vind. Als je met 2 vingers remt en koppelt kan je ook korte hendels overwegen.dread schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 09:17:
[afbeelding]
Ja was weer feest vanochtendChakotay schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 09:29:
Lekker weertje vanochtend... Nog meer mensen half weggewaaid net?
Verwijderd
As you wishnoes schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 08:56:
[...]
Voor deze winter trouwens het plan om de uitlaatbochten/spruitstuk van de CB1 op te knappen. Daar begint aardig wat roest op te komen. Behalve de filmpjes op Youtube, iemand hier nog tips om ze behoorlijk netjes te krijgen.
Ik wil ze niet zwart gaan spuiten oid, gewoon oppoetsen tot ze glimmen en dan misschien (als dat bestaat voor hoge temperaturen) een blanke coating erover
Verwijderd
https://www.lidl.nl/nl/Acties.htm?articleId=289
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2017 10:08 ]
Ik heb zo'n ding gekocht de vorige keer dat ze hem hadden, die heeft het maar een paar maanden volgehouden helaas.Verwijderd schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 10:07:
Nog even een kooptip. Bij de lidl hebben ze vandaag een acculader in de aanbieding voor circa 15 euro. Ik heb er vanmorgen eentje meegenomen want het schijnt namelijk best een goed ding te zijn.
https://www.lidl.nl/nl/Acties.htm?articleId=289
Ze hebben geloof ik ook een accu-slagmoersleutel voor €50, die ga ik wel halen
Accu-slagmoersleutel? Zo'n ding die je nodig hebt als je het voorste kettingtandwiel wil vervangen? Linkje?Chakotay schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 10:18:
[...]
Ik heb zo'n ding gekocht de vorige keer dat ze hem hadden, die heeft het maar een paar maanden volgehouden helaas.
All-Round nerd | iRacing Profiel
https://www.lidl.nl/nl/Acties.htm?articleId=297w4rguy schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 10:20:
[...]
Accu-slagmoersleutel? Zo'n ding die je nodig hebt als je het voorste kettingtandwiel wil vervangen? Linkje?
Goede tipChakotay schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 10:18:
[...]
Ik heb zo'n ding gekocht de vorige keer dat ze hem hadden, die heeft het maar een paar maanden volgehouden helaas.
Wbt die lader, bij de Action hebben ze Dunlop ladertjes voor iets van 13 euro. Prima ding.
[ Voor 6% gewijzigd door Bergie op 05-10-2017 12:59 . Reden: lidl ipv aldi ]
Yamaha MT-09
Ik nooit meer. 'Vroeger' toen kentekenbewijzen nog fullsize waren had ik wel een hoesje waar de groene kaart bij het kentekenbewijs in een vakje zat. Tegenwoordig heb ik overal een kentekencard aangevraagd die bij de rest van mijn pasjes past, en blijft de groene kaart thuis. Voor de huidige motor heb ik het ding uberhaupt niet eens uitgeprintVrijdag schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 11:21:
Vraagje, hebben jullie altijd de groene kaart bij je? Dus niet dat pasje maar echt het stukje papier zelf? Ik soms maar meestal vergeet ik het
Nee, ik kan hem bij mijn verzekering als PDF downloaden. Dus heb hem in mijn telefoon staan.Vrijdag schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 11:21:
Vraagje, hebben jullie altijd de groene kaart bij je? Dus niet dat pasje maar echt het stukje papier zelf? Ik soms maar meestal vergeet ik het
Geen flauw idee of het mag, maar vindt het wel goed zo.
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Meestal niet. Vaak heb ik alleen maar pasjeshouder en telefoon bij me en nog wat standaard zooi zoals oordoppen en haaks verloopventielding.Vrijdag schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 11:21:
Ik heb er helemaal niet over nagedacht dat ik inderdaad ook gewoon de groene kaart kan downloaden als pdf op mijn telefoon en dat er tegenwoordig gewoon apps voor zijn
* Vrijdag is soms een beetje ouderwetsch
Gaaf filmpje
Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..
Ik heb hem per post opgestuurd gekregen. Dus toen maar in het EHBO-kitje van de motor gestoken. Die heb ik standaard bij me, dus ook de groene kaart.Vrijdag schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 11:21:
Verwijderd
Weet niet hoeveel filmpjes er nog gaan komen omdat Schaaf momenteel herstellende is van een zeer ernstig motorongeluk met een nieuwe Honda African TwinPatrick89 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 12:29:
[...]
Gaaf filmpje.. Heb de rest ook maar even bekeken
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=JSnwgas6n3o]
Groene kaart niet verplicht
Andorra, België, Bulgarije, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Ierland, IJsland, Italië, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Malta, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Verenigd Koninkrijk, Zweden en Zwitserland
Originele groene kaart verplicht
Albanië, Bosnië (en Herzegovina), Israël, Iran, Marokko, Moldavië, Montenegro, Oekraïne, Rusland, Servië, Tunesië, Turkije, Voormalig Joegoslavische Republiek Macedonië en Wit-Rusland
HEt is overigens wel aan te raden om hem bij te hebben.
Ik heb hem echt nooit bij. Ook niet voor de auto
Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.
Als je wel niet leest wat je allemaal 'verplicht' bij je moet hebben, daar kan je een tanktas mee vullen. Voor mijn reis naar Oostenrijk was verplicht:dread schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 12:47:
Ik had dit ooit gelezen:
Groene kaart niet verplicht
Andorra, België, Bulgarije, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Ierland, IJsland, Italië, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Malta, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Verenigd Koninkrijk, Zweden en Zwitserland
Originele groene kaart verplicht
Albanië, Bosnië (en Herzegovina), Israël, Iran, Marokko, Moldavië, Montenegro, Oekraïne, Rusland, Servië, Tunesië, Turkije, Voormalig Joegoslavische Republiek Macedonië en Wit-Rusland
HEt is overigens wel aan te raden om hem bij te hebben.
Ik heb hem echt nooit bij. Ook niet voor de auto
- Reservebril
- Reflecterend hesje
- Gevarendriehoek (ik had zo'n knipperlicht mee)
- Flesje extra brandstof
- kleine tangetjes
- tie-wraps
- bandenplaksetje (voor nood)
Verwijderd
Dan ben je blij dat je niet ook nog eens naar Frankrijk gaat als je ziet wat je dan ook nog allemaal moet meeslepenw4rguy schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 12:53:
[...]
Als je wel niet leest wat je allemaal 'verplicht' bij je moet hebben, daar kan je een tanktas mee vullen. Voor mijn reis naar Oostenrijk was verplicht:En wat dan echt praktisch was:
- Reservebril
- Reflecterend hesje
- Gevarendriehoek (ik had zo'n knipperlicht mee)
dusja .. wat is nou echt 'verplicht'?
- Flesje extra brandstof
- kleine tangetjes
- tie-wraps
- bandenplaksetje (voor nood)
Dat laatste rijtje had ik meer aan dan mijn reservebril kan ik u vertellen.
/me doet niet mee aan al die onzin en neemt een eventuele boete voor lief (trots 1%er in het niet meenemen van EU zooi )!
Droplets of yes and no in an ocean of maybe
Verwijderd
JaFastFred schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 13:04:
@Verwijderd zijn die alcoholtestjes daar nog steeds verplicht?
https://www.anwb.nl/vakan.../verplicht-mee-in-de-auto
Verwijderd
mashell in "Invoegen een hels karwei"
Tja dan kennen ze hun eigen regels nietLeast Inkling schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 13:04:
Hmm...heb anders half jaar terug toch een boete gekregen in Belgie omdat ik mijn groene kaart niet bij had...
https://www.independer.nl.../groene-kaart/belgie.aspx
Hier staat dat enkel Belgen verplicht zijn om hun groene kaart bij te hebben. Nu ben ik een belg die niet in belgie woont
Verplicht als juridisch aanvechtbaar? Verplicht als dit is de wet? Maar zoals hierboven aangegeven heb ik heet nog niet teruggevonden op officiele kanalen. Maar ik ga ervan uit dat autoverzekeraars goed ingelicht zijn inzake dit soort regelsw4rguy schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 12:53:
[...]
dusja .. wat is nou echt 'verplicht'?Dat laatste rijtje had ik meer aan dan mijn reservebril kan ik u vertellen.
[ Voor 28% gewijzigd door dread op 05-10-2017 13:14 ]
FastFred schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 13:04:
@Verwijderd zijn die alcoholtestjes daar nog steeds verplicht?
Verplicht maar je krijgt er geen boete voor als je hem niet bij je hebt. Zie link ook van @Verwijderd. Ze hebben de regel ingevoerd met een periode waarbij je dan geen boete zou krijgen. Echter zijn er teveel mensen die hem nog steeds niet bij zich hebben waardoor ze maar besloten hebben sowieso geen boetes voor uit te schrijven
Verwijderd schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 13:11:
Hmmz net iets geleerd, wij zijn allemaal het slachtoffer van superioriteits indoctrinatie![]()
mashell in "Invoegen een hels karwei"
[ Voor 16% gewijzigd door aidanl op 05-10-2017 13:29 ]
Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange
https://www.eucaris.net/
EUCARIS, the EUropean CAR and driving license Information System, is a system that connects countries so they can share vehicle and driving licence information and other transport related data.
EUCARIS is not a database but an exchange mechanism that connects the Vehicle and Driving Licence Registration Authorities in Europe. EUCARIS is developed by and for governmental authorities and supports a.o. the fight against car theft and registration fraud.
@Maegrim Weet niet hoe lang geleden het is maar dit: Luxembourg connected to CBE November 12th, 2015
Maar tja gewone agenten weten vaak niet beter. Het is niet als gewone burgers die eigenlijk alle wetten moeten weten
[ Voor 5% gewijzigd door dread op 05-10-2017 13:31 ]
Hier is een hele heisa over geweest omdat mensen altijd met kopies rondreden want als ze je auto stalen en je papieren lagen er nog in was je zogezegd in fout.
En ze braken vaak in puur om die papieren te stelen ook nog.
Dus iedereen kopies er in.
Tegenwoordig hebben wij ook zo een 2delig inschrijvingsbewijs dus kan je wel weer veilig je origineel mee hebben.
Maar je hebt van alles dus je originele papieren nodig (verzekeringsbewijs, keuringsbewijs en inschrijvingsbewijs).
Op de moto heb ik nog steeds kopies bij
Weet je, gewoon als domme burger opstellen, helpt niet altijd maar je weet nooit
Droplets of yes and no in an ocean of maybe
- Groene kaart (papier dus)
- Kentekenbewijspasje
- Rijbewijs
- Pinpas
- Contant geld (+/- €30) voor als blijkt dat de pinpas er niet in zit
Ik heb deze zelf gekocht vorig jaar (voor meer
Ook kortingen op de lederen jassen trouwens
[ Voor 18% gewijzigd door Dryhte op 05-10-2017 15:03 ]
Examinator had eigenlijk niets op te merken behalve dat ze goed rekening had gehouden met de weersomstandigheden.
Nu thuis... komt het zonnetje tevoorschijn
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Leuk verjaardagscadeau ookThalaron schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 14:40:
Mijn vrouw is vandaag geslaagd voor AVD!
Examinator had eigenlijk niets op te merken behalve dat ze goed rekening had gehouden met de weersomstandigheden.
Nu thuis... komt het zonnetje tevoorschijn
[ Voor 8% gewijzigd door Dryhte op 05-10-2017 14:53 ]
Dat ook inderdaad. Was een duur grapje geweest andersDryhte schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 14:53:
[...]
Leuk verjaardagscadeau ookik zou het ook wel leuk vinden als die van mij het licht zag...
Ik had al een taart gehaald... na het goede bericht mijn familie pas geinformeerd, anders konden we ons verdriet samen weg eten
Nu weer geld sparen voor 2 motoren voor komend seizoen!
Tot die tijd hebben we een motor welke we kunnen lenen
In die prijsklasse ben ik eigenlijk nooit geïnteresseerd geweest in de c-change stuff.Dryhte schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 14:19:
Voor tweakers in Oost-Vlaanderen: de factory store van Richa in Oudenaarde doet opendeurweek met aardige kortingen van 6 tot 15 oktober (o.m. een Spirit c-change set (jas + broek) voor 699 (ipv 899)).
Ik heb deze zelf gekocht vorig jaar (voor meer) en ben er enorm tevreden mee.
Ook kortingen op de lederen jassen trouwens't is dat ik onlangs een Segura Retro kocht, anders haalde ik 'n Daytona
Zelfde prijs als de high end gore-tex stuff. Maar wel maar met 2 jaar garantie (waar ze dan nog eens proberen onderuit te muizen soms - zie forum topic op motorsite waar een persoon teveel km gedaan had naar hun zin) vs levenslange garantie van gtx zonder gezeur.
Vriendin heeft van richa wel een leren jas die knap is. Ik ben alleen geen fan van hun D30 protectie, mja.
Ze hebben ook wel een gtx lijn nu.
Wat vind je slecht aan D3O? Ik vind dat juist geweldigDaemonAngel schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 15:58:
[...]
In die prijsklasse ben ik eigenlijk nooit geïnteresseerd geweest in de c-change stuff.
Zelfde prijs als de high end gore-tex stuff. Maar wel maar met 2 jaar garantie (waar ze dan nog eens proberen onderuit te muizen soms - zie forum topic op motorsite waar een persoon teveel km gedaan had naar hun zin) vs levenslange garantie van gtx zonder gezeur.
Vriendin heeft van richa wel een leren jas die knap is. Ik ben alleen geen fan van hun D30 protectie, mja.
Ze hebben ook wel een gtx lijn nu.
700€ voor een volledig pak, gelamineerd, dat heb ik nog niet gezien in goretex... Met een liner, ja, maar de gelamineerde pakken zijn volgens mij altijd veel duurder...
[ Voor 10% gewijzigd door Dryhte op 05-10-2017 16:31 ]
Ik heb fout gelezen dan, ik had niet gezien dat je een hele set bedoelde.Dryhte schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 16:28:
[...]
Wat vind je slecht aan D3O? Ik vind dat juist geweldig(comfortabeler dan de gemiddelde protectie, en toch even veilig, lijkt me)
700€ voor een volledig pak, gelamineerd, dat heb ik nog niet gezien in goretex... Met een liner, ja, maar de gelamineerde pakken zijn volgens mij altijd veel duurder...
Want idd een gelamineerde gtx set is wel duurder.
Vermoedelijk fout gelezen doordat de originele c-change pakken wel even duur waren als de gelamineerde gtx pakken. Het is al een paar jaar geleden dat ik er naar gezocht heb, toen ik een nieuw pak nodig had zelf.
- na kijke op hun site-
De c change jas: 599 euro
hun laminated gtx jas: 799 euro
gelamineerde gtx jas rev'it poseidon is 699 euro
Hun dominator is 995 euro
Dus het is wel met korting dat je spreekt dan :-).
Mja, een gelamineerde c-change set waar je nat in wordt na 2 jaar is ook niet zo handig
D30 zit volgens mij (met de sets in de richa stuff) niet aan level 2 qua protectie.
Dat was tot kort in de KLIM pakken ook zo, maar nu hebben set een level 2 set die je in de KLIM gear al wel terugvindt.
- nvm ook daar alleen de 'exceeds level 1' en wel een bp van lvl 2 included in de badlands -
Ze hebben wel een evo pro X lijn die level 2 haalt volgens hun site precies.
Het irritante aan richa is dat ze dit niet vermelden en ook niet op antwoorden als je het vraagt via email.
Je moet de beschermers er al uit prutsen
Die van de vriendin haar leren jas (350 euro of 390 dno meer) van vorig jaar, zijn allemaal level 1 (ook de bp).
- geupdate -
Ze vermelden het nu wel op hun site, net gekeken.
Even het duurste gtx jasje erbij gepakt:
D3o® protectors at elbow and shoulder in accordance with the ce standard en1621-1:2012 (level 1)
D3o® back protector, ce certified in accordance with the ce standard en1621-2:2014 (level 1)
Possibility to upgrade to a d3o® level 2 back protector
Edit:
Toevoeging
Hun c-change jas vond ik ook niet interessant wegens het totaal afwezig zijn van degelijke ventilatie.
Ik zweet mij snel kapot en dat is voor mij wel zeer belangrijk.
Gelamineerde stuff is ook te duur voor mij dus ik werk met een gtx liner.
Die kan ik wel goed laten verluchten (ding er gwn uit
Maar tegenwoordig zit ik toch terug bij een leren jas meestal en een cordura jeans.
[ Voor 8% gewijzigd door DaemonAngel op 05-10-2017 17:28 ]
Bij mij is de achterkant van mijn verzekeringscard groen en komt daarmee overeen met het papiertje, telt dat niet hetzelfde dan?Vrijdag schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 11:21:
W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850
Moest de db killer er met een stuk hout in tikken. Ben benieuwd of ik die er nog eens makkelijk uit krijg.
Had de motor even snel gestart in de garage maar kon geen merkbaar geluidsverschil stationeer waarnemen. Prima wat mij betreft, is enkel zodat ik geen gezeur krijg in het buitenland want het geluid is netjes
Ja ik twijfel daar over. Maar in de auto moet je die papieren in elk geval altijd bij je hebben plus op de groene kaart (dus niet het pasje) staat nog meer info mbt verzekeraar etc. Ik ben altijd graag voorbereid en heb daarom meestal wat spullen mee (pakrat) maar die kaart vergeet ik nog wel eens.mr_zippey schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 21:17:
[...]
Bij mij is de achterkant van mijn verzekeringscard groen en komt daarmee overeen met het papiertje, telt dat niet hetzelfde dan?
Nee, die CB gaat geen racemonster worden. Maar een stukje soepeler onderin is wel wenselijk en verder is 'ie voor woon-werk snel zat. En voor die 600 euro kon ik 'm ook niet laten staan.noes schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 08:56:
[...]
Tja, een CB500 zal nooit écht snel worden. Heb er, toen ik mn Fazer kocht, ook over nagedacht zo één te kopen, maar ben achteraf wel blij dat ik voor de Fazer ben gegaan. Toch stuk meer pit erin: CB500 heeft 58 pk bij 9500RPM vs 95pk bij 11500 rpm FZS 600
Als het mijn enige fiets was geweest, dan had ik naar een Fazer gesmacht.
Slecht idee... Hoe laat?
Mijn Akra's gingen erdoor van "JEZUS WAT EEN ONMEUNIGE TAKKEHERRIE, IK KAN JE NIET EENS VERSTAAN" naar "Ah, dit is toch wel stukken beter zeg!"R0y. schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 21:17:
Nou de DB killer zit in de Akrapovic pijp. Wat mij opviel is dat de db killer zelf ook gewoon een open pijpje is.
Moest de db killer er met een stuk hout in tikken. Ben benieuwd of ik die er nog eens makkelijk uit krijg.
Had de motor even snel gestart in de garage maar kon geen merkbaar geluidsverschil stationeer waarnemen. Prima wat mij betreft, is enkel zodat ik geen gezeur krijg in het buitenland want het geluid is netjes
Dus ik ben eigenlijk best wel blij dat de vorige eigenaar, die ze er niet in had zitten, ze er netjes bijleverde.
Slecht idee... Hoe laat?
Mooi uitgelegdOsiris schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 22:15:
[...]
Mijn Akra's gingen erdoor van "JEZUS WAT EEN ONMEUNIGE TAKKEHERRIE, IK KAN JE NIET EENS VERSTAAN" naar "Ah, dit is toch wel stukken beter zeg!"
Dus ik ben eigenlijk best wel blij dat de vorige eigenaar, die ze er niet in had zitten, ze er netjes bijleverde.
Dat is ook wel heel schappelijk prijsje. Kreeg je er nog gratis klusjes bij?GSX-MAN schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 21:45:
[...]
Nee, die CB gaat geen racemonster worden. Maar een stukje soepeler onderin is wel wenselijk en verder is 'ie voor woon-werk snel zat. En voor die 600 euro kon ik 'm ook niet laten staan.
Als het mijn enige fiets was geweest, dan had ik naar een Fazer gesmacht.
Fazer heeft wel erg hard een nieuwe uitlaat nodig: die komt dit weekend binnen. Ook achterbandje was versleten en ketting heb ik 2 weken terug vervangen. Maar ach, de kosten daarvan vallen mee. Heb de Fazer voor 1100 op de kop getikt, begin er nu mee aan mn 2e winter (al iets van 7000km op gereden). Tot zover een prima keuze: je kan er lekker mee gooien
Is jouw uitlaat nu echt lek of ziet ie er gewoon roestig uit?noes schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 07:38:
[...]
Dat is ook wel heel schappelijk prijsje. Kreeg je er nog gratis klusjes bij?![]()
Fazer heeft wel erg hard een nieuwe uitlaat nodig: die komt dit weekend binnen. Ook achterbandje was versleten en ketting heb ik 2 weken terug vervangen. Maar ach, de kosten daarvan vallen mee. Heb de Fazer voor 1100 op de kop getikt, begin er nu mee aan mn 2e winter (al iets van 7000km op gereden). Tot zover een prima keuze: je kan er lekker mee gooien
XBL: DonFrans
De cbr maakte met de hurric SP uitlaat zo’n geluid.... met db killer er in...Osiris schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 22:15:
[...]
Mijn Akra's gingen erdoor van "JEZUS WAT EEN ONMEUNIGE TAKKEHERRIE, IK KAN JE NIET EENS VERSTAAN" naar "Ah, dit is toch wel stukken beter zeg!"
Nee de huidige pijp is alles behalve luid. Moet zo even weg en ga de motor pakken. Ben benieuwd naar het geluid als je wat toeren maakt.
De prijs vond ik wel aan de forse kant zeg, €54 en dan nog €6 verzendkosten. Zeker dat laatste is imo niet meer van deze tijd.
In dat geval had je €59.95 betaald voor de uitlaat zonder verzendkosten. Uiteindelijk moeten de verzendkosten toch betaald worden. Die race-bussen van de PostNL rijden niet gratis.R0y. schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 08:34:
[...]
De cbr maakte met de hurric SP uitlaat zo’n geluid.... met db killer er in...
Nee de huidige pijp is alles behalve luid. Moet zo even weg en ga de motor pakken. Ben benieuwd naar het geluid als je wat toeren maakt.
De prijs vond ik wel aan de forse kant zeg, €54 en dan nog €6 verzendkosten. Zeker dat laatste is imo niet meer van deze tijd.
Het was verstuurd met GLS. Als consument kost het €6,25 om een klein pakketje (zoals de DB killer) te versturen. Het lijkt mij dat een grote organisatie zoals Bolski/uitlaat-store wel een deal heeft mbt verzending en een stuk minder hiervoor betaald?Frans92 schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 08:35:
[...]
In dat geval had je €59.95 betaald voor de uitlaat zonder verzendkosten. Uiteindelijk moeten de verzendkosten toch betaald worden. Die race-bussen van de PostNL rijden niet gratis.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Misschien is Bolski zodanig goedkoop dat hij eigenlijk nog een beetje marge moet maken op verzendkosten om rendabel te zijn?R0y. schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 08:40:
[...]
Het was verstuurd met GLS. Als consument kost het €6,25 om een klein pakketje (zoals de DB killer) te versturen. Het lijkt mij dat een grote organisatie zoals Bolski/uitlaat-store wel een deal heeft mbt verzending en een stuk minder hiervoor betaald?
Ben zelf niet echt een ondernemer, maar dat zou ik me kunnen voorstellen.
Ik heb helemaal geen zin om elke keer te kijken waar ik nou onderaan de streep op uit ga komen. De prijs die ik zie wil ik betalen, alles wat er daarna bij gerekend wordt voel ik me een oor aangenaaid. (Grote pakketten daargelaten)
Lek, rot, alles. Er zitten gaten bij de 4-2-1 Y pijpen, op de bochten zelf een gaatje gespot, sommige pakkingen lijken een beetje te lekken en natuurlijk de aansluitingen van de balanspijpjes (die kleine verbindingen tussen de bochten). Dus.... die kan naar oud ijzer. Einddemper is nog wel netjes, wat krasjes enzo, maar geen grote deuken. Interesse in?Frans92 schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 08:27:
[...]
Is jouw uitlaat nu echt lek of ziet ie er gewoon roestig uit?
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Ja de weergoden gingen weer lekker te keer. Toen ik thuis vertrok begon het te regenen. Toen ik afstapte was het weer droog. Gelukkig was het erg rustig op de weg maar wat een natte zooi. Het beroerdste deel van de bui trok precies over mijn route. Samen met de resten van de storm en afgevallen blad was het weer een uitdagende rit.CodeCaster schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 09:40:
Het was weer erg nat vanmorgen, ik krijg m'n banden gewoon niet opgewarmd door 25 kilometer in een half uur te rijden. Voorzichtig door de bochten, niet te hard uitaccelereren...
Hard uitaccelereren is juist leuk dan gaat je achterwiel mooi schuiven
[ Voor 6% gewijzigd door wilco1985 op 06-10-2017 10:03 ]
Dat valt me nog mee, 3 euro verzendkosten. Moest laatst op m'n werk wat pickuprollers voor een printer bestellen. 15 euro per stuk en 20 euro verzendkosten. Hahahahahlolgast schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 09:10:
Ik ben daar meestal heel kinderachtig in. Kost iets €14 en komt er €3 euro verzendkosten bij, dan koop ik het liever daar waar ze adverteren met €19 zonder die klote verzendkosten.
Uitlaat is nog hard, zat profiel op de banden, ketting en tandwielen nog prima en de remblokken nog in orde. We hebben afgelopen weekend alleen olie en remvloeistof vervangen.noes schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 07:38:
[...]
Dat is ook wel heel schappelijk prijsje. Kreeg je er nog gratis klusjes bij?![]()
Verder voor de lol wat aan het knutselen. Nieuwe spiegels, plaatje onder de standaard, Tankpad. En er staat nog het één en ander op het programma.
Slecht idee... Hoe laat?
Na mijn trip volgende week haal ik hem er weer uit!
Zo weinig dat ik twijfelde of het wel de goede zijn, maar ze horen wel bij elkaar
Dit topic is gesloten.
![]()