Het grote motortopic deel 20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 42 ... 101 Laatste
Acties:
  • 293.623 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Lol, jij ook al :D Lees even boven je bij :+ Zaterdag was mijn ergste motordag sinds jaren :X

Die tractiecontrole en teveel aan vermogen mis ik ook wel erg...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:01

Vrijdag

De Zwarte

Jetkit in de Hawk gesleuteld, ik kan weer >130km én inhalen zonder dat ik vermogen verlies *O*

Nu testen hoe het effect is op het verbruik :)

[ Voor 21% gewijzigd door Vrijdag op 01-10-2017 20:01 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
M'n rechterpols is m'n tractiecontrole... :X En da's met 142 kW (193 pk) soms nog wel wat lastig :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:30
mswp schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 18:37:
Vandaag lekker 5,5 uur op de motor rond getuffelt. Een lekkere 230 KM gereden. Het was er perfect weer voor. Bevalt mij wel dat motor rijden. :)

Nog meer mensen op pad geweest?
Vandaag ong. 180 km. gereden alles bij mekaar. Wat een verschil vergeleken met gisteren. Prachtig weer gehad. Was blij met mijn keus om mn leren velletje aan te doen vandaag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:44

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

De eerste 10.000km met de Alp zitten erop :). Hoor ik er nu al bij? 8).

Voor wie nog spullen nodig heeft: Motoport doet aanstaande zondag open met kortingen tot 60%.
Ik zocht een paar goeie motorschoenen (kisten) maar bij Motorkledingcenter was alle dat ik mooi vind in mijn maat al uitverkocht ivm einde seizoen (maar niet voor mij :P). Zondag even bij Motoport kijken dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:09

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Joopieboy schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 19:45:
Lol, jij ook al :D Lees even boven je bij :+ Zaterdag was mijn ergste motordag sinds jaren :X

Die tractiecontrole en teveel aan vermogen mis ik ook wel erg...
Dat had ik inderdaad al gelezen. Voor mij mijn eerste keer een weekendje weg met de motor. (tegelijk met een club van 24 man, dus t was wel gezellig :+ ) Luxemburg en de omgeving van Trier/Bitburg onveilig gemaakt. Er was nog wel een groepje die-hards die zaterdag zijn gaan rijden, maar met samengeknepen billen in de regen over de bladeren en troep glibberen was niet zo mijn ding. Dat heb ik maar aan mij voorbij laten gaan.
We zijn naar Trier geweest. De meest waterdichte kleding die ik bij me had was mijn motorpak, dus daarin heb ik de rest van de dag rondgelopen. Ik zal je zeggen, ik heb voldoende motorloze mensen gezien die dag die wel in volwaardig pak rondliepen. :+ We waren blijkbaar niet de enige met dat idee. :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:33

thijsco19

KTM 990 SMT

Bommes schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 19:22:
[...]
Als ik nu het geld weer zou moeten uitgeven.. dan denk ik dat ik voor een waterdichte telefoon en x grip zou gaan. samen met een setje touchscreen vriendelijke motorhandschoenen.
Garmin lijkt me van de standalone navi systemen nu nog wel even de betere keuze. Maar dat hele basecamp is echt een drama/draak. Daar heb je met tomtom geen last van, dan werkt het gratis tyre perfect en voor een paar tientjes levenslange account van myroute werkt nog beter.
Ik gebruik mijn waterdichte Samsung S7 (van me werk) voor navigatie. Heb daar een hufterproof omheen zitten die ook waterdicht is dus dubbel beschermd. Dit in combinatie met een x grip, voor de zekerheid dat rubberen 'bandje' erbij zodat de telefoon niet druk kan gaan.
Tevens heb ik een mooi draadloos oplaad systeem gemaakt wat tussen de x grip en me telefoon zit.

Voor navigatie app gebruik ik osmand icm Gpx routes, die maak ik via myrouteapp.
Persoonlijk vind ik dat die navigatie app beter zou kunnen. Myrouteapp komt ook met hun eigen navigatie app, ze beloven veel.

Vandaag weer terug gereden vanuit Drenthe, deze keer maar de snelweg gepakt.
Halverwege met tanken kwam ik erachter dat me gecombineerd achterlicht/remlicht het niet deed.
Beide gloeidraad en waren ook echt kapot.
Dit is al de 2e keer in paar maanden..

Iemand een idee waarom zoiets gebeurd? Wat er aan de hand kan zijn?

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:09

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Slechte lampjes, trillingen, warmte die niet goed wordt afgevoerd... Kan vanalles zijn.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Joopieboy schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 19:25:
Waterdichte telefoon, mm :+ Zo waterdicht zijn ze allemaal niet als je zo om je heen leest. Klepjes moeten goed dicht zitten en zo van dat soort dingen. Mijn spatwaterdichte telefoon overleefd een beetje klamme motorbroek ook al niet... Dusja dat is wel een dingetje. :/
Van de week een s8 plus in t zwembad gebruikt, onder water. Touch screen snapt het niet meer zo goed als alles nat is, maar de telefoon doet het nog prima :Y als ie vies is: glassex of een sopje :D

Dat zwembad laf overigens in Andalusie, het binnenland in vanaf Malaga. Daar wil ik nog wel es heen, maar dan met de S1000RR! Wat een gigantisch mooie weggetjes daar: bochten en bochten en bochten :) wordt alleen wel een stuk rijden vanaf Den Haag.. Ook veel motoren daar gezien en gehoord! Vooral het gejank van de 600cc sportmotoren klonk erg jaloersmakend :(

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:51

4x2

lộn xộn quá

thijsco19 schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 22:02:
Ja, je hebt een 1 cilinder, dus ben blij dat je je complete achterlicht nog niet kwijt geraakt bent zoals ik met mn bmw....

Je kunt eens proberen of led-lampjes het langer vol houden.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:33

thijsco19

KTM 990 SMT

DrivinUCrazy schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 22:16:
Slechte lampjes, trillingen, warmte die niet goed wordt afgevoerd... Kan vanalles zijn.
De achterlicht unit is nog gewoon standaard, zou dus zeggen dat het niet kan liggen aan trillingen (ondanks 1 cilinder) en / of warmte..
Zou een verandering in het elektrische circuit elders in de motor effect hebben op het achterlicht? Lijkt me sterk aangezien het allemaal hun eigen circuit hebben.
4x2 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 00:18:
[...]

Ja, je hebt een 1 cilinder, dus ben blij dat je je complete achterlicht nog niet kwijt geraakt bent zoals ik met mn bmw....

Je kunt eens proberen of led-lampjes het langer vol houden.
Haha :D .
Hoe kan je nou het achterlicht zelf kwijtraken?!? :9

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:28

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

xos schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 08:21:
Gisteren toch eindelijk mijn "droom" motor gekocht, een nieuwe 2017 RSV4. Om een of andere reden heb ik een zwak voor sportieve Aprilia's. Helaas ben ik op vakantie als hij klaar is dus kan hem pas half november ophalen en dan kan hij direct de schuur in tot het voorjaar.

Dus die mag in de openingspost erbij :).
Gefeliciteerd. Dus de R1 gaat eruit?

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thijsco19 schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 22:02:
[...]
Dit is al de 2e keer in paar maanden..

Trillingen van je 1 cylinder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

thijsco19 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 08:39:
[...]

Haha :D .
Hoe kan je nou het achterlicht zelf kwijtraken?!? :9
Gewoon, veel trillingen, scheurt af, kwijt.
1-cilinders zijn ondingen ;)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
xos schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 08:21:
Gisteren toch eindelijk mijn "droom" motor gekocht, een nieuwe 2017 RSV4.
_/-\o_

Heb de reviews gezien, wat een beest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-10 09:10

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
@xos mooi speelgoed! Heb je eigenlijk nog iets van korting gekregen doordat ze het kuipwerk e.d. mochten houden?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10 14:48
xos schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 14:39:
[...]
Maar het wordt mijn nieuwe circuit motor en het originele kuipwerk laat ik direct achter bij de dealer. Wat ik ophaal kan dus niet meer naked zijn dan dat.
[...]
Hoe zit dat dan? Zet je er goedkoop chinees kuipwerk op omdat je toch wel eens een schuiver maakt? Of wat moeten we ons daarbij voorstellen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-10 12:54
Afgelopen weekend de eerste keer in de regen rijles gehad. Viel me 100% mee kwa rijgedrag van de motor. Eigenlijk is de grip niet anders (putdeksels daargelaten) en rijd het gewoon zoals normaal. Uiteraard wel rekening mee houden dat het wegdek minder stroef kan zijn en dat andere weggebruikers anders reageren in de regen.

Nu 5 lessen gehad en elke les wordt het leuker om te rijden. Ook druk bezig met het leren van de theorie, daar komt ook nog best veel kennis bij kijken. En ondertussen natuurlijk lekker rondsnuffelen op het internet naar een mooi motor begin volgend jaar :+

@xos Gaaf hoor. Zou niks voor mij zijn, maar kan me voorstellen dat anderen dit helemaal te gek vinden. Veel plezier er mee!

[ Voor 8% gewijzigd door NL-RaVeR op 02-10-2017 11:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Klopt, origineel spul kan een merkdealer wel wat mee en zit in de prijs verwerkt. Er valt altijd wel iemand die op zoek is naar originele spullen. Ik kan het ook zelf verkopen op marktplaats en onder de streep zal ik er dan wel een paar honderd euro beter van worden maar ik heb niet zoveel zin in dat gedoe.

Dus ik heb een kale motor zonder origineel kuipwerk, uitlaat, ecu, vering, rearsets, velgen, banden en kenteken gekocht. De dealer waar ik hem van gekocht heeft zelf geraced met aprilia en teams ondersteund die met zo'n ding rijden. Er is dus een enorme bak materiaal beschkbaar wat gericht is op racen. Uit die bak heb ik een aantal zaken gepikt en de rest koop ik via internet of regel ik via vrienden en kennissen.
Dryhte schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 11:06:
[...]

Hoe zit dat dan? Zet je er goedkoop chinees kuipwerk op omdat je toch wel eens een schuiver maakt? Of wat moeten we ons daarbij voorstellen?
Aftermarket kuipwerk komt niet altijd uit China en is niet altijd erg goedkoop. Maar er komt racekuipwerk op. Zo is het gemaakt om sneller los en vast te komen, flexibeler op bepaalde punten en versterkt op andere zodat de schade bij een valpartij minder is. Verder is het ook een stuk goedkoper, mede omdat origineel kuipwerk voorzien is van een mooie verfbeurt. Het kuipwerk, spuitwerk en stickers kan ik boeken als bedrijfsreclame wat ook een beetje helpt ;).
Tylen schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 09:26:
[...]

Gefeliciteerd. Dus de R1 gaat eruit?
Dat weet ik nog niet. Op dit moment ga ik niet actief op zoek naar een koper maar er zijn al wel mensen die hebben gevraagd wat ik ervoor moet hebben. Maar neem het vooralsnog niet al te serieus. Ik wil voor volgend jaar meer in het buitenland gaan rijden en dan is het handig om een tweede motor mee te nemen. Bij brokken kan ik nog ergens terug op vallen. En het kan ook dat de RSV niet brengt wat ik ervan gehoopt heb, dat is toch een beetje afwachten. Heb trouwens inmiddels voor maart en april Alcarras en Castelloli geboekt. Jij nog voorjaarsplannen?
PilatuS schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 10:01:
[...]

_/-\o_

Heb de reviews gezien, wat een beest :)
Ik ben heel benieuwd, het ding wordt geroemd om zijn stuurgedrag. Dat zou ook beter moeten aansluiten bij mijn rijstijl met een wat hogere bochtensnelheid dan point and shoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
@xos Hm, zonder vering ook? Wat ga je erin zetten?

[ Voor 4% gewijzigd door Chakotay op 02-10-2017 11:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Er komt een ohlins fgrt vork en ttx shock in. Dat doet de dealer bij aflevering. Uit de bak met race spul komt een setje lichtere velgen en een uitlaat en hij meldt de race ecu aan met een of andere speciale tool. Als ik daarna zelf een rearsetje (giamoto, aanrader) heb geplaatst kan er mee gereden worden. Daarna gaat de motor de dyno op om ingereden te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Vanmiddag naar huis met een elektrische motor, Een Zero DSR. Bijna nieuw. Even geruild met een collega. Ben heel benieuwd naar de toekomst van motorrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Nog een week werken en dan vertrek ik, samen met een vriend, als afsluiter van dit motorseizoen voor een paar dagen richting het zuiden. We kijken nog even aan wat het weer doet voor de richting en afstand, waarschijnlijk komen we tot halverwege Frankrijk. Prima, wat mij betreft. :)

Ik zat pas bij een stoplicht nog wat met m'n remlicht te spelen, en zag in m'n spiegel dat m'n principe van "seinen" met het remlicht als ik terugschakel om op de motor af te remmen niet werkt: pas als de voorrem echt "pakt", gaat m'n remlicht branden.

Eens kijken of ik die sensor nog anders kan afstellen zodat 'ie het licht iets eerder aanzet.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-10 09:58
Ik gebruik daarvoor altijd m'n voetrem. Die remt namelijk niet zo aggresief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-10 10:19

Frans92

VFR800

CodeCaster schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 15:08:
Nog een week werken en dan vertrek ik, samen met een vriend, als afsluiter van dit motorseizoen voor een paar dagen richting het zuiden. We kijken nog even aan wat het weer doet voor de richting en afstand, waarschijnlijk komen we tot halverwege Frankrijk. Prima, wat mij betreft. :)

Ik zat pas bij een stoplicht nog wat met m'n remlicht te spelen, en zag in m'n spiegel dat m'n principe van "seinen" met het remlicht als ik terugschakel om op de motor af te remmen niet werkt: pas als de voorrem echt "pakt", gaat m'n remlicht branden.

Eens kijken of ik die sensor nog anders kan afstellen zodat 'ie het licht iets eerder aanzet.
Veel plezier met de trip!

Waarom pak je je voetrem er niet bij? Gaat het lampje wel branden hoor :)

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Voetrem gebruik ik nooit, alleen om bij het wegrijden te voelen hoe glad de weg is en of m'n ABS achter nog werkt. :+

Maar dat is wel de makkelijkste oplossing inderdaad.

[ Voor 22% gewijzigd door CodeCaster op 02-10-2017 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10 14:48
CodeCaster schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 15:13:
Voetrem gebruik ik nooit, alleen om bij het wegrijden te voelen hoe glad de weg is en of m'n ABS achter nog werkt. :+

voetrem, ook genoemd: het knopje om je remlicht te doen branden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020

Ik juist altijd. Zal wel een offroad afwijking zijn 8)
Ben eigenlijk wel benieuwd naar het verschil in remweg bij het gebruik van (wel/geen) achterrem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die gebruik ik juist heel veel, zonder die voetrem kan ik niet allerlei langzame manoeuvres beslist niet maken.

/me maakt er vaak een sport van om zo langzaam mogelijk te rijden zonder om te vallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:23

steveman

Comfortabel ten onder

Zwarte strepen trekken op die mooie witten pijlen >:)
Verwijderd schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 16:29:
[...]

Die gebruik ik juist heel veel, zonder die voetrem kan ik niet allerlei langzame manoeuvres beslist niet maken.

/me maakt er vaak een sport van om zo langzaam mogelijk te rijden zonder om te vallen :)
Dan vind je het ook vast wel grappig om precies zo te remmen dat je door het utiveren van de voorvering achteruit rolt, en dat dan zo lang mogelijk vol proberen te houden.

[ Voor 83% gewijzigd door steveman op 02-10-2017 16:47 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:30
steveman schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 16:45:
Zwarte strepen trekken op die mooie witten pijlen >:)

[...]

Dan vind je het ook vast wel grappig om precies zo te remmen dat je door het utiveren van de voorvering achteruit rolt, en dat dan zo lang mogelijk vol proberen te houden.
Dat moet ik met de motor ook nog eens proberen. Ik vind dat geintje op de trapfiets wel altijd leuk (geveerde voorvork). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik gebruik m'n achterrem heus wel hoor, geintje. :) Vooral op hellingen, en inderdaad bij U-bochten, of om soms toch heel licht bij te remmen in een bocht.

Bij het oefenen van m'n noodstops merk ik echter dat achter toch bijzonder snel blokkeert, zelfs met ABS. Misschien heeft het te maken met m'n wat goedkope, stugge laars waarmee ik weinig gevoel heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

wilco1985 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 16:28:
[...]

Ik juist altijd. Zal wel een offroad afwijking zijn 8)
Ben eigenlijk wel benieuwd naar het verschil in remweg bij het gebruik van (wel/geen) achterrem.
Nee hoor. Ik gebruik dat ding op de openbare weg ook om bij het aanremmen van een bocht de achterkant in de vering te trekken én te houden (en dus de ketting op spanning te houden).

Mensen die daarna zeuren dat ze last hebben van m'n remlicht zitten er gewoon te dicht op voor de rijstijl welke ze zélf hebben.

[ Voor 16% gewijzigd door Will_M op 02-10-2017 18:10 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +17 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 17:55:
Theorie binnen :)
Voertuigbeheersing binnen :9
Op naar het examen op de weg
Het laatste examen ook binnen _/-\o_ Volgende week donderdag ga ik mijn rijbewijs aanvragen dus over een week of twee is het felbegeerde pasje binnen. Alles wel in één keer gehaald trouwens, maar om eerlijk te zijn viel het me wel behoorlijk tegen. Had onder de 20 lessen in gedachten, maar het zijn er uiteindelijk 14 voor de AVB en 10 voor de AVD geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Verwijderd schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 18:13:
[...]

Het laatste examen ook binnen _/-\o_ Volgende week donderdag ga ik mijn rijbewijs aanvragen dus over een week of twee is het felbegeerde pasje binnen. Alles wel in één keer gehaald trouwens, maar om eerlijk te zijn viel het me wel behoorlijk tegen. Had onder de 20 lessen in gedachten, maar het zijn er uiteindelijk 14 voor de AVB en 10 voor de AVD geworden.
Gefeliciteerd! En hebben is hebben :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:16

Sorbo

Uw hulp in huis!

Congrats @Verwijderd!

Zelf mag ik volgende week maandag afrijden. Nog twee lessen gepland deze week (morgen en vrijdag) en dan moet het er in zitten :) Na afgelopen les had ik wel het gevoel dat het allemaal smooth ging, maar ik weet hoe ik op stresssituaties reageer, dus ik durf nog niet te zeggen dat ik er vertrouwen in heb ;)

Wel, om in ieder geval een irritatiepunt voor te zijn, een nieuwe helm gekocht vandaag. HJC IS-Max II:

Afbeeldingslocatie: https://www.revzilla.com/product_images/0097/9402/hjcis_max2_helmet_solid_zoom.jpg

Scheelt hopelijk een bak frustratie bij laaghangende zon en regen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:07
Vorige week o.i.d. hadden een aantal het over een rit a.s. weekend (geloof ik). Is hier nog wat concreet over afgesproken? Zou graag mee willen mits mooi weer. Heb nog wel zin in een ritje :Y
CodeCaster schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 15:08:
Top! Ik 14 en 15 nog een weekendje ergens naartoe. Zal waarschijnlijk iets van Eifel of Frankrijk worden maar locatie zal puur gekozen worden op basis van het weer.. Vandaag maar een DB killer besteld voor in het buitenland.

De Akra maakt een lekker geluid, niets aso maar ben toch bang dat ik gezeur ga krijgen als hij er niet in zit. Zo zonde om geld aan iets te besteden wat je eigenlijk helemaal niet wilt hebben :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mswp
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-08-2024

mswp

Wie Niet?

Sorbo schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 18:39:
Congrats @Verwijderd!

Zelf mag ik volgende week maandag afrijden. Nog twee lessen gepland deze week (morgen en vrijdag) en dan moet het er in zitten :) Na afgelopen les had ik wel het gevoel dat het allemaal smooth ging, maar ik weet hoe ik op stresssituaties reageer, dus ik durf nog niet te zeggen dat ik er vertrouwen in heb ;)

Wel, om in ieder geval een irritatiepunt voor te zijn, een nieuwe helm gekocht vandaag. HJC IS-Max II:

[afbeelding]

Scheelt hopelijk een bak frustratie bij laaghangende zon en regen :D
Gefeliciteerd met de aankoop! Is dit het eerste van je pak?

Je gaat er veel plezier van hebben, ik heb hem ook. :)

😲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Sorbo schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 18:39:
Congrats @Verwijderd!

Na afgelopen les had ik wel het gevoel dat het allemaal smooth ging, maar ik weet hoe ik op stresssituaties reageer, dus ik durf nog niet te zeggen dat ik er vertrouwen in heb ;)
Niet denken en gewoon lekker een rondje gaan rijden alsof je les hebt :) Teminste dat is wat ik deed op mijn examen. Zodra je gaat denken over wat je wel en niet goed doet of net fout gedaan hebt maakt dat het alleen maar moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:16

Sorbo

Uw hulp in huis!

mswp schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 21:01:
[...]

Gefeliciteerd met de aankoop! Is dit het eerste van je pak?

Je gaat er veel plezier van hebben, ik heb hem ook. :)
Nee joh, ik heb al een paar winter/zomerhandschoenen en een set laarzen :*) De rest van het pak komt komende week wel, eerst maar eens het papiertje pasje halen.
PilatuS schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 21:14:
[...]

Niet denken en gewoon lekker een rondje gaan rijden alsof je les hebt :) Teminste dat is wat ik deed op mijn examen. Zodra je gaat denken over wat je wel en niet goed doet of net fout gedaan hebt maakt dat het alleen maar moeilijk.
Ga ik mn best op doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:15
@R0y. De rit van de 7e had ik ook aangegeven dat ik mee zou gaan met goed weer, maar gezien de voorspellingen denk ik dat ik maar andere afspraken ga maken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
gebruikershaes schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 15:11:
Ik gebruik daarvoor altijd m'n voetrem. Die remt namelijk niet zo aggresief.
Gebruik om te seinen ook altijd de achterrem. Dat is namelijk de enige waarbij m'n remlicht werkt sinds een paar weken :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

PilatuS schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 21:14:
[...]

Zelf ben ik mezelf punten gaan geven: ieder mooi dingetje, zoals een nette bocht, goed gekeken, soepel ingehaald etc. leverde een puntje op. Dan kan je een foutje aftrekken van het aantal punten wat je hebt en laat je het meteen los. Mijn eerste AVD (en AVB eigk ook) heb ik gefaald omdat ik bleef focussen op dat foutje wat ik aan het begin maakte (was ze, zo bleek achteraf, niet eens opgevallen) en daardoor over alles na ging denken (en dus echte fouten maakte). Dus @Sorbo : Als je zenuwachtig ervoor bent, kan dit goed helpen. Good luck :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:07
Ik kwam er achter op mijn examen dat schakelen zonder de koppeling prima gaat... was de koppeling een aantal keer vergeten :X het waaide ook super hard en het was op het randje van atlassen ivm het weer. Het examen na mij hebben ze niet door laten gaan.
lolgast schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 21:54:
@R0y. De rit van de 7e had ik ook aangegeven dat ik mee zou gaan met goed weer, maar gezien de voorspellingen denk ik dat ik maar andere afspraken ga maken :X
Ben ik ook bang voor maar ik ga van het positieve uit dat het veranderd naar 20 graden oid :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Melkunie schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 21:54:
[...]

Gebruik om te seinen ook altijd de achterrem. Dat is namelijk de enige waarbij m'n remlicht werkt sinds een paar weken :+
Bij mij ook. Voor de rest gebruik ik hem nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
lolgast schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 21:54:
Same. Voorspellingen zijn slecht inderdaad. Verder moet ik eerst nieuwe handschoenen en jas voor ik met wat kouder weer kan rijden :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
Vandaag heb ik mijn motorrijbewijs exact 1 jaar.

Vandaag ook voor het eerst m'n motor op de grond gelegd :+

Kwam op het werk aan en zodra ik hier onder de overkapping binnenkom draai ik meteen naar rechts om vervolgens een halve draai terug naar links te maken om 'm met de neus naar de uitgang te kunnen parkeren.
Er zijn echter wat bouwvakkers bezig die meteen rechts om het hoekje hun radio en wat gereedschap hadden liggen. Die zag ik te laat en vervolgens koos ik natuurlijk de stomste optie: voorrem inknijpen.
Kon 'm niet meer omhoog houden, maar gelukkig niet echt gevallen maar rustig neergelegd. Geen schade te vinden, dus het valt gelukkig allemaal mee :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Melkunie schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 09:40:
Vandaag heb ik mijn motorrijbewijs exact 1 jaar.

Vandaag ook voor het eerst m'n motor op de grond gelegd :+

[...]
Jij hebt een rare manier om je rijbewijs-verjaardag te vieren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:32

Bergie

Lekker belangrijk...

Achterrem gebruik ik inderdaad ook voornamelijk om achterliggers/bumperklevers even wakker te maken. Oh en af en toe om de roest er even af te remmen natuurlijk :+

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn wat haat ik het toch om tegen de laaghangende zon in te kijken en wat heeft dat toch invloed op mijn rijstijl :(

/me rijdt 100.000 x liever in zware regen dan met die lage rot zon :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Als je het niet kan zien kun je dr ook niet van schrikken, het is gewoon een mindset :+

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Mijn voorband is helemaal op, mijn achterband nog lang niet, ik rem te hard denk ik :+

Je kan gewoon een voorband vervangen zonder direct een nieuwe achterband te moeten nemen, toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Blue-eagle schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 13:39:
Mijn voorband is helemaal op, mijn achterband nog lang niet, ik rem te hard denk ik :+

Je kan gewoon een voorband vervangen zonder direct een nieuwe achterband te moeten nemen, toch?
mits zelfde merk/type moet dat geen punt zijn.

Ik had voor en achter Conti RoadAttack's. Achter sleet harder, nu heb ik achter Dunlop Roadsmart. Een Michelin werd me afgeraden omdat Michelin een zachtere band is. Een zachte band combineren met een harde band is geen aanrader. Andersom lijkt me dat hetzelfde te moeten zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door w4rguy op 03-10-2017 13:42 ]

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4x2 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 12:46:
Als je het niet kan zien kun je dr ook niet van schrikken, het is gewoon een mindset :+
Je kunt ook schrikken van het niets kunnen zien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22:51

A13X

Dude

Blue-eagle schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 13:39:

Dan trek je te langzaam op en maak je te weinig wheelies :+

Awesome

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Beetje stil geweest, maar zostraks mn AVB gehaald :)
Op naar AVD :)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:31
Raym09 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 14:24:
[...]

Dan trek je te langzaam op en maak je te weinig wheelies :+
Als je voorband dan meer op is als je achterband maak je juist teveel stoppies? :+

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22:51

A13X

Dude

aidanl schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 14:40:
[...]
Als je voorband dan meer op is als je achterband maak je juist teveel stoppies? :+
Als je altijd met een wheelie wegtrekt en met een stoppie stopt dan zou dat toch gelijk moeten blijven? :+

Oftewel @Blue-eagle zijn hooligan gedrag is uit balans :9

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Raym09 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 14:59:
[...]

Als je altijd met een wheelie wegtrekt en met een stoppie stopt dan zou dat toch gelijk moeten blijven? :+

Al ben ik dan wel benieuwd naar hoe je lagers er uit zien :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xSmooth-
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 26-10 11:35
Door drukte e.d. nooit meer aan toe gekomen om hier te reageren dus even een kleine update.

Nadat ik met wat pech begon met mijn eerste motor, (Deel 19 - Juni - allemaal netjes opgelost) heb ik toch aardig wat kilometers gemaakt de afgelopen maanden.
Vorige week zondag was het erg mooi weer en heb ik een kleine 400km gereden.
Stiekem hoop ik op nog een mooie zondag als afsluiter van het jaar.

Al met al heel erg tevreden over de Suzuki.

To-do voor volgend jaar;
Nieuw achterbandje;
Schakelpook vervangen; (heeft erg veel speling)
Koplamp glas vervangen; (allemaal droogte scheurtjes)

gsxr1 gsxr2

[ Voor 5% gewijzigd door xSmooth- op 03-10-2017 15:39 . Reden: alinea aangepast. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

[...]

Maar wat als je nou al driftend door de bocht gaat? :9

Afbeeldingslocatie: https://freakinfastbikes.com/wp-content/uploads/2016/02/superbike-drift.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Vrijdag op 03-10-2017 16:07 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

xSmooth- schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:38:
Stiekem hoop ik op nog een mooie zondag als afsluiter van het jaar.
Zo dat zijn korte jaren, bij mij loopt een jaar tot en met 31 December :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Topicstarter
[...]

Stel het is niet gelijk, dan kun je compenseren door middel van een burnout. :+

Wat doen jullie als de motor qua tellerstand voor de kleine beurt naar de dealer moet? Gaan jullie netjes naar de dealer of doen jullie de kleine beurten zelf en de grote beurten bij de dealer?

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

caesar1000 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:19:
Wat doen jullie als de motor qua tellerstand voor de kleine beurt naar de dealer moet? Gaan jullie netjes naar de dealer of doen jullie de kleine beurten zelf en de grote beurten bij de dealer?
Kleine beurten doe ik allemaal zelf nu ik weer de beschikking over een eigen garage heb. Grote beurten laat ik vooralsnog door de dealer uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Wat ik zelf kan doe ik zelf. Niet alleen ivm kosten maar vind het ook gewoon leuk om te doen. Denk hierbij aan: oliewissel, remblokjes, oliefilter, luchtfilter, kettingspannen, bougies vervangen etc.

de grotere/gevoelige werkzaamheden laat ik doen. Denk hierbij aan wisselen van de banden, kleppen inspecteren/stellen, remvloeistof wisselen, dat soort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Damn ben toch heel nieuwsgierig hoe de nieuwe Kawasaki Z900RS er uit gaat zien.

Teaser 1:

Teaser 2:

Het schijnt dat deze photoshop aardig in de buurt komt van het orgineel volgens Lemmy van Revzilla :)

Afbeeldingslocatie: https://young-machine.com/wp-content/uploads/2017/09/Z900RS_YMCG_1-3.jpg

Zie ook deze discussie:

https://shop.revzilla.com...ad/kawasaki-teases-z900rs

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2017 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilco1985

Doe alles zelf. Behalve banden vervangen omdat ik daar de spullen niet voor heb.
Demonteer vaak wel zelf het wiel alvast. Scheelt ook weer geld.

Ben er een beetje vanzelf ingegroeid.
Begonnen met simpele klusjes als olie en filter wissel. Nu doe ik eigenlijk alles.
Vaak kun je meer dan je denkt ben ik achter gekomen. Maar de drempel is vaak hoog om er aan te beginnen.
Zeker het blok zelf heeft toch een soort magie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
[...]

Mijn motor is helaas niet in staat een wheelie te maken, ik heb geen koppeling :'( Maar stoppies lukken wel weer. Ik rem erg hard weet ik van mezelf dus daarom slijt die voorband zo snel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

[...]

Stel het is niet gelijk, dan kun je compenseren door middel van een burnout. :+

Dealer, niet snel meer. :) Alles bij een specialist. Vaak heb je toch speciaal gereedschap of toch wat kennis nodig. Ik ga zelf niet lopen kloten voor die paar tientjes... Lekker laten onderhouden. :)

Scheelt ook dat ik hieronder niet echt een sleutelplek heb. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

Kleine beurtjes doe ik met een vriend van me, heb afgelopen vrijdagavond de olie en remvloeistof onder het genot van de nodige biertjes gedaan aan de CB500. En zelfs dronken hebben we alles goed dicht gedraaid. 8)7

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xSmooth-
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 26-10 11:35
Verwijderd schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:00:
[...]

Touché ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]

Met de S1000RR ben ik lui: die gaat naar de dealer. Voor alles. Schappelijk tarief en garantie + zekerheid dat het goed zit.

Met de Fazer doe ik juist alles zo veel mogelijk zelf. Laatst nog ketting vervangen. Volgende week ergens vervang ik de uitlaat (incl bochten). Weekje of twee later wordt het wel weer es tijd voor olie (filter hoeft geloof ik niet iedere 6k he?) en ergens dit jaar wil ik ook nog de remmerij aanpakken (blokjes + vloeistof). Dat laatste heb ik nog niet eerder gedaan, dus dat wordt weer even youtube filmpjes kijken en howto's lezen. Remmen zijn nog niet echt nodig, maar zag al wel best wat roest op de achterplaatjes van de blokken, better safe than sorry.
Verwijderd schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:00:
[...]

Hier nog een doorrijder :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

w4rguy schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:22:
[...]

Al ben ik dan wel benieuwd naar hoe je lagers er uit zien :P
Lagers ben ik nog niet zo bang voor, ik vrees meer voor de keerringen van de schokdempers 8) :+

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
@noes Waarom zou je het filter niet mee vervangen voor die paar extra centen. Kost minder dan over 3000 kilometer weer alle olie vervangen omdat het filter toch best vies was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Idd. En filter kost €8,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:19

epic_gram

undercover moderator

Verwijderd schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:38:
Damn ben toch heel nieuwsgierig hoe de nieuwe Kawasaki Z900RS er uit gaat zien.

Teaser 1:

[video]

Teaser 2:

[video]

Het schijnt dat deze photoshop aardig in de buurt komt van het orgineel volgens Lemmy van Revzilla :)

[afbeelding]

Zie ook deze discussie:

https://shop.revzilla.com...ad/kawasaki-teases-z900rs
Vorig jaar kwam ik in oostenrijk een w800 tegen op een tankstation. (ik was met de auto)

Normaal ben ik niet zo van dit soort neppe/namaak fietsen, maar die w800 was echt prachtig. Ik had aanvankelijk niet door dat het een nieuwe fiets was, pas na een poosje met de eigenaar gepraat te hebben zei hij het.

Hoewel het ergens jammer is dat het geen echte oude fiets is, is het wel modern dus 3 keer zo licht als een orginele fiets. Verder zal de kwaliteit ook beter zijn geworden. Aanvankelijk had ik een beetje een dubbel gevoel over die w800, maar ik begin het eigenlijk steeds meer te waarderen. En jouw post trekt me over de streep, dit is gewoon echt heel mooi en het rijdt waarschijnlijk ook superlekker. _/-\o_

edit: alhoewel je bij deze fiets wel duidelijk kunt zien dat het gewoon een moderne fiets is. De w800 is wat dat betreft beter verhuld.

[ Voor 4% gewijzigd door epic_gram op 04-10-2017 08:29 ]

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

lolgast schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 07:43:
@noes Waarom zou je het filter niet mee vervangen voor die paar extra centen. Kost minder dan over 3000 kilometer weer alle olie vervangen omdat het filter toch best vies was ;)
Tja, das ook wel weer waar. Maar de olie heb ik nog staan en filter moet ik bestellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:35

Secsytime

Automagisch

epic_gram schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 08:15:
[...]

Vorig jaar kwam ik in oostenrijk een w800 tegen op een tankstation. (ik was met de auto)

Normaal ben ik niet zo van dit soort neppe/namaak fietsen, maar die w800 was echt prachtig. Ik had aanvankelijk niet door dat het een nieuwe fiets was, pas na een poosje met de eigenaar gepraat te hebben zei hij het.

Hoewel het ergens jammer is dat het geen echte oude fiets is, is het wel modern dus 3 keer zo licht als een orginele fiets. Verder zal de kwaliteit ook beter zijn geworden. Aanvankelijk had ik een beetje een dubbel gevoel over die w800, maar ik begin het eigenlijk steeds meer te waarderen. En jouw post trekt me over de streep, dit is gewoon echt heel mooi en het rijdt waarschijnlijk ook superlekker. _/-\o_

edit: alhoewel je bij deze fiets wel duidelijk kunt zien dat het gewoon een moderne fiets is. De w800 is wat dat betreft beter verhuld.
Het plaatje is niet hoe hij er echt komt te zien he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Secsytime schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 09:13:
[...]

Het plaatje is niet hoe hij er echt komt te zien he...
Mogelijke modellen, volgens Lemmy (hij weet hoe de motor er uit komt te zien) van Revzilla komt de eerste het dichtst bij het uiteindelijke model.

Afbeeldingslocatie: https://young-machine.com/wp-content/uploads/2017/09/Z900RS_YMCG_1-3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://images.mcn.bauercdn.com/pagefiles/631239/z900rs-03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://images.mcn.bauercdn.com/PageFiles/588428/1000x750/K1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ik heb maar 1x de olie vervangen zonder het filter mee te nemen... Dat was omdat ik er toen de olie er al uit lag achterkwam dat ik het verkeerde formaat filter had liggen, en ik de volgende ochtend toch echt weer naar het werk moest :P Gelukkig heeft de Caponord een intern filter achter een klepje die er dus altijd heel uitkomt, het externe filter van de GSX-R maakte ik meestal los door er een schroevendraaier doorheen te rammen en die als handvat te gebruiken :+ Oude filter kon er dus weer terug in.

[ Voor 4% gewijzigd door Chakotay op 04-10-2017 10:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

epic_gram schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 08:15:
[...]

Leuke video over de W800 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Chakotay schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 09:59:
, het externe filter van de GSX-R maakte ik meestal los door er een schroevendraaier doorheen te rammen en die als handvat te gebruiken :+ Oude filter kon er dus weer terug in.
En je was nooit bang om het schroefdraad te raken met de schroevendraaier?

Ik heb nu een K&N oliefilter er op zitten. Daar zit (godzijdank) gewoon een moer-vorm op de kop. Die kan ik er nu met een ratel zo af draaien. Voor het originele filter heb ik daadwerkelijk een oliefilterdop moeten kopen om op mijn ratel te kunnen gebruiken. Dus mocht er nog iemand één zoeken: 1 keer gebruikt, altijd in de kast gelegen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

Voor mijn oliefilter heb ik dit apparaat gekocht:

Afbeeldingslocatie: https://www.heelgoedgereedschap.nl/media/catalog/product/cache/52/image/425x/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/1/0/1027.jpg

Ideaal gereedschap, krijg het filter er heel makkelijk af en weer op zonder iets te hoeven slopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
w4rguy schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 10:06:
[...]

Ik heb nu een K&N oliefilter er op zitten. Daar zit (godzijdank) gewoon een moer-vorm op de kop. Die kan ik er nu met een ratel zo af draaien. Voor het originele filter heb ik daadwerkelijk een oliefilterdop moeten kopen om op mijn ratel te kunnen gebruiken. Dus mocht er nog iemand één zoeken: 1 keer gebruikt, altijd in de kast gelegen :P
Oliefilterdop heb ik ook liggen in diverse maten, maar de ratel of ring/steeksleutel tussen de uitlaatbochten krijgen met genoeg ruimte om te draaien was altijd een stuk meer gepruts dan even een schroevendraaier erin prikken. Het schroefdraad komt maar een paar cm het filter in, daar valt prima te ontwijken :)

Het gebruik van deze techniek voor het vastdraaien van een nieuw filter word overigens afgeraden :+

@Frans92 die zijn handig inderdaad, als ik weer een motor ga rijden met een extern filter haal ik er waarschijnlijk ook zoeentje.

[ Voor 12% gewijzigd door Chakotay op 04-10-2017 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

Chakotay schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 10:08:
[...]

Oliefilterdop heb ik ook liggen in diverse maten, maar de ratel of ring/steeksleutel tussen de uitlaatbochten krijgen met genoeg ruimte om te draaien was altijd een stuk meer gepruts dan even een schroevendraaier erin prikken. Het schroefdraad komt maar een paar cm het filter in, daar valt prima te ontwijken :)

Het gebruik van deze techniek voor het vastdraaien van een nieuw filter word overigens afgeraden :+

@Frans92 die zijn handig inderdaad, als ik weer een motor ga rijden met een extern filter haal ik er waarschijnlijk ook zoeentje.
Een extern filter is inderdaad wel nodig met dit gereedschap. Ik rij nog op mijn eerste motor, dus ik ben niet anders gewend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm, ik draai het filter altijd met de hand los en vast. Nu is de een sterker in zijn handen dan de ander maar als ik een gouden tip mag geven pas heel erg op dat je zo'n filter niet te vast draait!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 10:19:
Hmmm, ik draai het filter altijd met de hand los en vast. Nu is de een sterker in zijn handen dan de ander maar als ik een gouden tip mag geven pas heel erg op dat je zo'n filter niet te vast draait!!!
+1, vastdraaien doe ik ook altijd met de hand. Losdraaien lukt echter lang niet altijd, die dingen gaan na verloop van tijd eerder vaster dan losser zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilco1985
w4rguy schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 10:06:
[...]

Dan heb je het filter gewoon veel te strak zitten. Draai de mijne er altijd handvast op en dan nog een paar graden verder met de oliefilter tang. Die dingen hoeven echt niet extreem vast te zitten. Gaat al meer dan 100k kilometers goed.
Heb eens een 2e hands motor overgekocht van iemand die hem in onderhoud heeft gehad bij een niet nader te noemen grote motorketen. Daar heb ik het oliefilter ook moeten verwijderen door er een schroevendraaier doorheen te rammen |:( Als je hem op die manier moet vervangen dan wist je "monteur" echt niet waar hij mee bezig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

wilco1985 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 10:23:
[...]

Dan heb je het filter gewoon veel te strak zitten. Draai de mijne er altijd handvast op en dan nog een paar graden verder met de oliefilter tang. Die dingen hoeven echt niet extreem vast te zitten. Gaat al meer dan 100k kilometers goed.
Heb eens een 2e hands motor overgekocht van iemand die hem in onderhoud heeft gehad bij een niet nader te noemen grote motorketen. Daar heb ik het oliefilter ook moeten verwijderen door er een schroevendraaier doorheen te rammen |:( Als je hem op die manier moet vervangen dan wist je "monteur" echt niet waar hij mee bezig was.
Dit was de eerste oliefilterwissel die ik heb gedaan nadat ik de motor gekocht had. Hoe vast ze hem daar hebben aangedraaid heb ik geen controle over. Uiteraard heb ik hem zelf handvast gedraaid. Maar wat eerder ook al genoemd werd, naar verloop van tijd willen ze strakker gaan zitten door het krimpen/uitzetten door warmte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilco1985
Filter rubber en draad beetje insmeren met motorolie voor montage helpt tegen vastzitten en lekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanaf 14:50 de juiste manier om een olie filter te monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:47
Nu ik dit zo lees over olie wisselen werd ik eraan herinnerd dat bij mijn motor dat binnenkort ook moet gebeuren. Om kosten te besparen op de grote beurt en natuurlijk om meer zelf aan onderhoud te kunnen doen wil ik dit graag zelf doen.

Nu ben ik dus opzoek naar olie, wat raden jullie aan om te doen qua aanschaf ervan? Iemand misschien online een goed adresje, of gewoon naar de lokale motorzaak gaan of tankstation en een paar flessen halen? En hoe zit het met synthetisch, half synthetisch en normale olie?

Mijn CB500F heeft trouwens ±3ltr 10W30 nodig volgens de handleiding. Een iets minder gangbare variant volgens mij ten opzichte van 10W40..

[ Voor 12% gewijzigd door Leviathius op 04-10-2017 10:53 ]

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:31
Ik werd hier ook even door getriggered want mijn kleine beurt op 18k zit er aan te komen. In het werkplaats handboek zie ik alleen maar dat het luchtfilter op 18k vervangen moet worden en verder eigenlijk niets. Olie + filter zijn op 12k vervangen en zouden pas weer op 24k moeten.

Dat filter kan ik zelf wel regelen, gemakkelijk beurtje dus!

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:36

charrel

Cortisol4life..

Verwijderd schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 10:33:
Vanaf 14:50 de juiste manier om een olie filter te monteren.

[video]
Dat wisselt dus, olie moet altijd op het rubber maar bij mijn r1200 moet je hem dus wel vullen voor het erop schoreven.

Schroevendraaier erdoor steken maar, maar bv. bij mijn r1200 zit het carter naast de filter. Als je dan uitschiet met de schroevendraaier zit er dus een gat in je carter O-)
Op het gs forum al 2x gebeurd na dezelfde briljante tip :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Leviathius schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 10:47:
Nu ik dit zo lees over olie wisselen werd ik eraan herinnerd dat bij mijn motor dat binnenkort ook moet gebeuren. Om kosten te besparen op de grote beurt en natuurlijk om meer zelf aan onderhoud te kunnen doen wil ik dit graag zelf doen.

Nu ben ik dus opzoek naar olie, wat raden jullie aan om te doen qua aanschaf ervan? Iemand misschien online een goed adresje, of gewoon naar de lokale motorzaak gaan of tankstation en een paar flessen halen? En hoe zit het met synthetisch, half synthetisch en normale olie?

Mijn CB500F heeft trouwens ±3ltr 10W30 nodig volgens de handleiding. Een iets minder gangbare variant volgens mij ten opzichte van 10W40..
Online kan je bestellen bij zoveel zaken, tenkate, mlmparts, xlmoto, etc. etc. maar je kan ook naar de Action gaan :P . Het hangt af per keer waar ik bestel, of ik overige dingen nodig heb en zo boven de gratis verzenden drempel uitkom etc. Je kan ook bij Brezan etc kopen, die hebben meeste wel op voorraad. Of dealer, maar dat is waarschijnlijk duurder ;) Tankstation is ook meestal duur met olie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter

Ik bestel meestal bij Mister Oil. Ruim aanbod, goede prijzen en betaalbare verzendkosten ondanks dat het uit België komt. Action-olie zou ik persoonlijk niet in een motor gieten. Dat is olie die meer bedoelt is voor auto's, daar zitten meestal additieven die je natte koppeling niet leuk vind.

Zelf gooi ik synthetische Motul of Putoline 15W50 in mijn Caponord, maar zo'n dikke Rotax-VTwin is wat gevoeliger qua olie dan een lichte Honda inline twin.

Brezan, merkdealeers of tankstations zoals hierboven genoemd word zou ik ver van wegblijven qua olie, dan betaal je zomaar het dubbele vergeleken met een goede webshop.

[ Voor 6% gewijzigd door Chakotay op 04-10-2017 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik koop altijd hier mijn olie: http://www.oliehandel.nl/toepassing/motorfiets

Let op dat je altijd motorfietsolie in je motor stopt en beslist geen olie geschikt voor auto's.

Ik gooi altijd normale motorfiets olie in de motor die ik nu heb. Zie ook:

https://www.motoplus.nl/n...de-vragen-over-motorolie/

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2017 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:47
Dank allen voor de reacties! Ik had zelf al bij uitlaatstore.nl (van Bolski) Motul olie gevonden, die dus blijkbaar daar flink betaalbaar is. Scheelt al de helft met de prijs van de dealer als je het door hun laat doen..

Ben nu me winkelwagentje aan het volgooien en dan binnenkort me er maar eens aan wagen. :D

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Ik ben langzaam aan ook aan het kijken naar het onderhoud, de motorolie is niet zo lang geleden vervangen door de dealer, dat kan dus nog wel even mee, maar de remmen en het luchtfilter moeten wel. Die ga ik zelf proberen te vervangen. Alleen nog even een goedkoop adresje voor de remblokken vinden, OEM kosten 110 euro voor alleen de voorremmen :X )

De olie voor mij auto haal ik altijd of bij de Action of de lokale automateriaal zaak. Als je ervoor zorgt dat de code en viscositeit(dat 5W30/5W40 gedoe) van de olie overeenkomt met wat in het boekje staat zou het allemaal goed moeten gaan(VW 504.00 bv voor veel VW motoren, JASO MA voor veel motorfietsen)

[ Voor 9% gewijzigd door darkkingll op 04-10-2017 11:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Leviathius schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 11:15:
Dank allen voor de reacties! Ik had zelf al bij uitlaatstore.nl (van Bolski) Motul olie gevonden, die dus blijkbaar daar flink betaalbaar is. Scheelt al de helft met de prijs van de dealer als je het door hun laat doen..

Ben nu me winkelwagentje aan het volgooien en dan binnenkort me er maar eens aan wagen. :D
Niet vergeten koperen ringen te bestellen, een opvangbak, oliefilter, een sleutel om je oliefilter los te halen, en trechters ;)
Pagina: 1 ... 42 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.