Het grote motortopic deel 20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 41 ... 101 Laatste
Acties:
  • 293.574 views

Onderwerpen

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:04

Vrijdag

De Zwarte

Least Inkling schreef op woensdag 27 september 2017 @ 16:31:
@w4rguy met @Vrijdag .

Kzou in FR in het begin iets afbuigen naar het oosten, idd Vogezen en de Jura, absoluut niet saai en toch rijdt het lekker door. En bekijk de Route des Grandes Alpes even misschien als alternatief, ga je geen spijt van krijgen (tenzij het sneeuwt ;) en zelfs dan)
Is een mooie omgeving indedaad!

@w4rguy Ik kwam deze route nog tegen: https://www.routeyou.com/...te/trip-of-a-lifetime-vii
Misschien kun je deze een beetje verwerken in jouw planning? Ziet er wel mooi uit in elk geval.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-10 17:29
StoOker schreef op woensdag 27 september 2017 @ 16:30:
Iemand een goeie goedkope rugzak voor op de motor?
Ik ga hem niet veel gebruiken, alleen als ik naar het strand wil gaan bijvoorbeeld. (Volgende jaar :p) :)
Mijn vriendin heeft net deze gekocht:
https://www.motorkledingcenter.nl/held-bayani.html

Ziet er wel degelijk uit en genoeg ruimte voor zooi. Haar kennende (en vrouwen in het algemeen natuurlijk) past er veel meer in als dat het lijkt :P

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Ik gebruik een leger-achtige rugzak, wel met heupband wat wel zo fijn is. Ik heb eerst ook naar zo'n Kriega gekeken(Triumph variant) maar vond ze toch wat te duur voor sporadisch gebruik)

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

darkkingll schreef op woensdag 27 september 2017 @ 17:23:
Ik gebruik een leger-achtige rugzak, wel met heupband wat wel zo fijn is. Ik heb eerst ook naar zo'n Kriega gekeken(Triumph variant) maar vond ze toch wat te duur voor sporadisch gebruik)
Zeker belangrijk, dan blijft dat ding in elk geval goed zitten en schuift niet van je schouders af :Y

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:10

Bommes

Capo del formaggio

FastFred schreef op woensdag 27 september 2017 @ 16:36:
[...]

En als je niet zeker bent op welke knoppen je drukken moet bij zo'n pomp die alleen biljetten slikt, probeer het dan eerst met 5 euro ofzo. Daar ben ik 2 jaar geleden achter gekomen met de auto toen ik er een 50 euro biljet in drukte.

Na op een heleboel knoppen gedrukt te hebben werd er een bonnetje geprint waarop stond "u heeft 0 liter benzine getankt voor 50 euro, bedankt en tot ziens" (tenminste, dat denk ik dat er stond, was in het Italiaans)
Op dat bonnetje stond dat je 50 euro tank tegoed had bij een bemande pomp van het zelfde "merk".
Als je bijvoorbeeld 50 euro er in schuift en maar voor 39,95 in je tank krijgt, dan wordt er ook een bonnetje geprint waarmee je dus een "tegoed" hebt.

Is een wat vreemd systeem en je moet er enigszins Italiaans voor begrijpen.

@w4rguy
Ik zou in Frankrijk wat meer richting het Oosten naar beneden zakken, route grande Alpes, of Route Napoleon.
In Italië: De kustwegen... :N Niet doen, althans tenzij je 6 uur over 60 kilometer wilt doen.
Het rijd ook nog eens saai.
Beter net het binnen land in, Ligurië (waar je Italië in komt aan de Franse kant) is echt een prachtige provincie om binnendoor te rijden.
Indien ik er aan denk kan ik wel wat weg nummer voor je opzoeken in die regio, heb er de afgelopen zomer bijna 4 maanden "gewoond".

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:28
Bommes schreef op woensdag 27 september 2017 @ 17:56:
[...]

Op dat bonnetje stond dat je 50 euro tank tegoed had bij een bemande pomp van het zelfde "merk".
Als je bijvoorbeeld 50 euro er in schuift en maar voor 39,95 in je tank krijgt, dan wordt er ook een bonnetje geprint waarmee je dus een "tegoed" hebt.

Is een wat vreemd systeem en je moet er enigszins Italiaans voor begrijpen.
Serieus :F

Dat bonnetje heb ik niet meer. En ook al had ik dat bonnetje nog, ik rij niet naar Italië om mijn 50 euro benzine te claimen :+

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:48
w4rguy schreef op woensdag 27 september 2017 @ 14:59:
Echt waardevolle info heren! Wat context van mijn kant:

De uitgestippelde route:
[afbeelding]

Dit is via een persoonlijke google-maps kaart. In de navigatie kan ik daar niet aangeven dat snelwegen vermeden moeten worden. De werkelijke route tussen B en C is bijvoorbeeld veel directer.

Bij Italië (punt I) naar Pula wilde ik rijden via Grado. Dat hele stuk wil ik langs de kust af rijden (langs Venetië). Venetië zelf lijkt me dan weer niks aan (en superduur) dus daar wil ik voorbij skippen.

In Italië is het plan om korte dagjes te doen om de musea te bezoeken. In Pula wil ik ook 1 hele dag niks doen omdat er dan zo'n stuk op zit.

De route terug vanaf Pula wil ik via de alpen doen. Die route moet ik nog uitstippelen. Overigens zijn dit alleen plannen om een idee te hebben hoe ik het ongeveer kan doen. Het is voor mij geen harde eis. Ik wil vooral de mensen die ik thuis achter laat een idee kunnen geven waar ik ongeveer zal zijn. En als het verandert, dan verandert dat. Ik wil uiteindelijk per dag kijken of iets haalbaar is of niet.

Nog een vraag over het kamperen. Nam je een luchtbed mee? Wordt dat niet enorm tijdrovend om iedere dag een luchtbed op te moeten blazen?
Als je de route gaat rijden door Frankrijk heen en alleen maar snelwegen pakt dan ben je al circa 60 euro kwijt, ik heb die route namelijk deze zomer genomen richting Spanje (met de auto :P). Franse snelwegen zijn net zo saai als die in Nederland, daarom heb ik op de heenweg de snelweg vermeden waardoor je alleen maar binnendoor wegen hebt die door kleine leuke dorpjes lopen en ook best wel slingeren. Dat kan ik dan ook zeker aanraden al doe je er dan wel 6 uur langer over.

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 24-10 09:26

Least Inkling

Product of the cold war

FastFred schreef op woensdag 27 september 2017 @ 18:02:
[...]

Serieus :F

Dat bonnetje heb ik niet meer. En ook al had ik dat bonnetje nog, ik rij niet naar Italië om mijn 50 euro benzine te claimen :+
Was toch een excuus geweest om die kant op te karren;)

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Bommes schreef op woensdag 27 september 2017 @ 17:56:
[...]

Indien ik er aan denk kan ik wel wat weg nummer voor je opzoeken in die regio, heb er de afgelopen zomer bijna 4 maanden "gewoond".
Ohja, jij moest daar "werken"... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:38
w4rguy schreef op woensdag 27 september 2017 @ 11:27:
Is die 700km écht teveel om te doen op een dag? Of is het wel doenbaar als je maar afwisselt? En hoe nam jij je drinken mee? Had je het in je tas/koffer zitten? Of in je tanktas zodat je er makkelijk bij kon? En hoe ging je om met brandstof? Ik heb een flesje van 1 liter die ik extra mee kan nemen, maar dat is eigelijk voor noodgevallen.
Oach, teveel. Het is wel saai. Ik ben een paar weken geleden op en neer gereden van Stockholm -> Nederland, onder andere een dagje Kristiansand -> Emmen van 800km, het wil natuurlijk wel maar leuk is anders. Op de terugweg nog twee dagen van elk ~650km gedaan, dat beviel me beter. Het vervelendste is eigenlijk nog dat als je ver wilt komen, je bijna niet om snelwegen heen kan. Als ik de tijd had gehad, had ik twee keer zo lang erover gedaan en was ik om alle snelwegen heengereden ;)

Voor drinken had ik deze drinkrugzak mee, waar ik ook m'n goPro op bevestigd had. Uiteindelijk maar weinig gebruik van gemaakt: zelfs zo'n klein ding op je rug begint na een paar uur vervelend te worden, althans voor mij, en zoveel moeite was het niet om een flesje uit m'n zadeltas te halen.

Aangezien mijn motor geen brandstofindicatie heeft (zelfs geen lampje als'ie bijna leeg is), de reserve-tank stuk is (was?) en ik bovendien een probleem had met brandstoftoevoer zodat ik er niet op kon vertrouwen het maximale bereik te halen op de normale tank heb ik erg conservatief gereden: maximaal 150km tussen benzinestops. Dat is in elk geval in Zweden/Noorwegen/Denemarken/Duitsland geen probleem om te halen. Je bent wel vaak aan het stoppen, maar als je een hele dag op de motor zit is het helemaal niet erg om regelmatig even een kwartiertje stil te staan. Ik reed elke dag uiterlijk om tien uur weg en was meestal om zeven of acht uur op m'n volgende stop. Restaurantje zoeken, spul in hotel dumpen en nog beetje toerist uithangen. Vroeg opstaan is niet zo mijn ding :+

Gerelateerd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Z63SwlYp4je0ja8dLaAofSim/medium.jpg
Eindelijk een nieuwe benzineslang binnen *O* Die hoek rechts is het probleem: met de gewone, rechte benzineslang die ik had gehaald knikt'ie daar dubbel (zit onder de tank, er is ook niet meer ruimte) en dan loopt m'n benzine niet door. Nog hard nagedacht over andere oplossingen, want dat ielige stukje slang kost $39,57 en daar komt uiteraard nog $12,99 verzendkosten op, dus dan ben je bijna vijftig euro kwijt aan een stukje slang, terwijl ik hier twee meter haal voor een tientje. Nouja, 't moet maar, als dit het gezeur oplost ben ik er wel blij mee :+

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Uhm, en via de dealer hier bestellen? Ik verbaas mij soms wat het oem kost terwijl je via allerlei webshops van allerlei foekie woekie merken soms nog duurder is...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FragFrog
@Joopieboy De dealers hier die ik vroeg konden het helaas niet leveren, helpt ook niet dat het voor een twintig jaar oude motor is. Uiteindelijk bij partzilla gevonden, die hadden nog een paar lastige onderdelen beschikbaar, dus maar gelijk meebesteld. Ik woon ook in Zweden waar eigenlijk alles duur is, dus ik ga er maar vanuit dat zelfs als het lokaal beschikbaar was geweest ik alsnog meer zou mogen betalen :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

FragFrog schreef op woensdag 27 september 2017 @ 21:03:
@Joopieboy De dealers hier die ik vroeg konden het helaas niet leveren, helpt ook niet dat het voor een twintig jaar oude motor is. Uiteindelijk bij partzilla gevonden, die hadden nog een paar lastige onderdelen beschikbaar, dus maar gelijk meebesteld. Ik woon ook in Zweden waar eigenlijk alles duur is, dus ik ga er maar vanuit dat zelfs als het lokaal beschikbaar was geweest ik alsnog meer zou mogen betalen :X
Lol :X Nja blij voor je dat je het nog hebt kunnen vinden dan idd...

Gelukkig is dat bij mijn 13 jaar oude gixxer nog allemaal goed te doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StoOker
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-10 09:38
noes schreef op woensdag 27 september 2017 @ 16:57:
[...]

Deze zojuist binnen gehad: https://www.xlmoto.nl/rugzak-xlmoto-slipstream-1#?p

Moet ook waterdicht zijn, nog niet geprobeerd ;)
Bedankt! Ziet er goed uit, heb hem zojuist besteld :) *O*

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:43

4x2

lộn xộn quá

Donker

Beste idee ooit, na een biertje op het terras nog ff 15km slingerweg, 15km offroad en 20km slingerweg te pakken :+

leeg

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:35
Ik wil graag de motorrijder op de A2 bij Amsterdam nog bedanken voor het signaleren van een zachte achterband (al begreep ik de hint pas 15 minuten later :p ).
Achterband opgepompt, zit er een spijker in :') dat wordt even regelmatig bandenspanning checken. Over 3 weken ofzo toch tijd voor een 10k beurt. :)

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:55

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Regelmatig checken? Laten repareren of vervangen, maar toch zeker niet zo doorrijden?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-10 12:15

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

DrivinUCrazy schreef op woensdag 27 september 2017 @ 22:10:
Regelmatig checken? Laten repareren of vervangen, maar toch zeker niet zo doorrijden?
@Beerkeeper: +1 met @DrivinUCrazy. Die band is gewoon niet veilig meer. Er kan misschien een prop in geschoten worden zodat je de band kan op rijden. Anders de 10K beurt iets naar voren halen.

[ Voor 4% gewijzigd door Grubeater op 28-09-2017 00:17 ]

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 24-10 16:37
Beerkeeper schreef op woensdag 27 september 2017 @ 22:02:
Ik wil graag de motorrijder op de A2 bij Amsterdam nog bedanken voor het signaleren van een zachte achterband (al begreep ik de hint pas 15 minuten later :p ).
Achterband opgepompt, zit er een spijker in :') dat wordt even regelmatig bandenspanning checken. Over 3 weken ofzo toch tijd voor een 10k beurt. :)
Even prop erin laten schieten joh. ;)

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:17
FragFrog schreef op woensdag 27 september 2017 @ 21:03:
iedereen zegt altijd dat Zweden duur is, maar ben er twee weken geweest en moet zeggen dat het hartstikke meevalt. Boodschappen/benzine etc vind ik redelijk in lijn met Nederland liggen. Maar misschien had ik geluk dat ik veel buiten de steden was.

Ben wel benieuwd hoe dat dan met auto's motoren en dergelijke zit? Wat kost een crf1000 daar nieuw bij een dealer bijvoorbeeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Man man man, als je vandaag in de media sommige headers ziet dan geeft dat weer een leuk beeld van de motorrijder :F

Vooral omdat mensen headers lezen en zich niet verder in de materie verdiepen :F

nos.nl: "85 procent van Nederlandse motorclubleden heeft strafblad"

nrc.nl: "Motorclubs crimineler dan gedacht"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-10 14:57
Verwijderd schreef op donderdag 28 september 2017 @ 10:08:
Man man man, als je vandaag in de media sommige headers ziet dan geeft dat weer een leuk beeld van de motorrijder :F

Vooral omdat mensen headers lezen en zich niet verder in de materie verdiepen :F

nos.nl: "85 procent van Nederlandse motorclubleden heeft strafblad"

nrc.nl: "Motorclubs crimineler dan gedacht"
Eens, maar aan de andere kant is het net zo eenzijdig belicht als alle andere artikelen in de hedendaagse media. :X 8)7

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Dat valt toch wel mee? Mijn ervaring is dat mensen prima in staat zijn om onderscheid te maken tussen motorrijders van dit soort clubs en de rest.

Daarnaast, in welke materie dient men zich dan in te verdiepen? Als ik het bericht op nos.nl lees dat krijg ik het idee dat de vooroordelen en het beeld wat de media schept van dat soort clubs best terecht is.

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Ik zit ook een clubje motorrijders, wij zijn echt criminelen hoor, pas op!

Krijg spontaan schrik van mezelf..

Verwijderd

Mijn ervaring is dat dit in de praktijk beslist niet mee valt.

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-10 17:29
Ik ben lid van een schietvereniging waar ook redelijk wat motorrijders zitten. Daar gaan we dan af en toe een stukkie mee rijden. We zijn dus een bewapende motorclub ("bende") :+ Maar verder zijn we hele vredelievende rijders dus no worries :D

Even voor de duidelijkheid, wapens gaan nooit mee natuurlijk. Met een verlof mag je enkel een wapen vervoeren tussen je huis en de vereniging. Zelfs even onderweg stoppen bij de Mac is niet toegestaan.

Overigens krijg ik vaak de vraag of ik niet lid ben van zo'n groep... waarom? Moeten alle moter rijders zich meteen bij het behalen van het rijbewijs een lidmaatschap nemen bij Satudarah of Hells Angels?

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
Allemaal sensatie schrijven. Alles voor de clicks. Dat het inhoudelijk nergens over gaat en dat er mensen in een kwaad daglicht worden geplaatst daar gaan ze aan voorbij.
80% procent van de lezers slikt het als zoete koek en het OM en de politiek varen er wel bij.

Natuurlijk zitten er rotte appels bij clubs. Maar er zijn meer rotte appels die zich op een andere manier verplaatsen dan op een motor. Dus alle autoclubs ook maar even affakkelen dan?

Ik durf er nog steeds mijn handen voor in het vuur te steken dat er meer goede dan kwade op de motor zitten. Als er problemen zijn langs de weg is het 9/10 een motorrijder die stopt om de helpende hand te bieden. Alle auto's razen vrolijk voorbij. :/
Maar daar wordt geen artikel over geschreven want geen sensatie....

[ Voor 25% gewijzigd door wilco1985 op 28-09-2017 11:31 ]

Verwijderd

Nog erger is dat de overheid bepaalde motorclubs als outlaw motorclub kenmerkt die dat helemaal niet zijn :F Een voorbeeld daarvan is de Veterans MC dat is een club waar alleen oorlogsveteranen lid van mogen zijn.

/me kent die club erg goed en het is beslist geen outlaw motor club.

En dan krijg je dit soort dingen :(

• xos

xos

Net even het eerste filmpje gezien en nu snap ik je punt. Het is inderdaad vreemd als de overheid een club aanmerkt als een outlaw club terwijl daar geen bewijs voor is en op die manier het leven van leden moeilijk maakt. Helaas is dat hoe de overheid werkt in steeds meer gevallen, dubieuze bekeuringen waarna de bewijslijst bij jou ligt om aan te tonen dat je onschuldig bent. Kan me de frustratie voorstellen.

Wat betreft het tweede fimpje. Toen ik Duitsland studeerde en met een auto met duits kenteken mijn vader opzocht in Rotterdam werd ik ook ongeveer de helft van de keren aangehouden. Irritant maar begreep het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Het is vrij eenvoudig denk ik: zie je er als motorclub ruig uit => outlaw en crimineel.
Want normale menschen kleden zich niet zo en hebben een leaseauto van de VAG groep.

Label van gevaarlijke mannen in leren jassen op enge lawaaige motoren is zo geplakt. De doorsnee burger is het er al snel mee eens want anders dus eng. Die ziet en weet echt het verschil tussen Veterans en HOGs en Satudarah en Hells Angels niet. Die ziet gewoon enge, boze lawaai mannen.

Bestuurders van grote bedrijven die miljoenenfraude plegen of geld wegsluizen/opzettelijk bedrijven laten klappen waardoor mensen op straat komen te staan zijn ook vaak VVDers (onderbuik, geen bron :P ) maar daar hoor je ook weinig over, dan is dat ineens niet meer relevant.

[ Voor 23% gewijzigd door Vrijdag op 28-09-2017 12:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
Vrijdag schreef op donderdag 28 september 2017 @ 12:19:
Het is vrij eenvoudig denk ik: zie je er als motorclub ruig uit => outlaw en crimineel.
Want normale menschen kleden zich niet zo en hebben een leaseauto van de VAG groep.

Label van gevaarlijke mannen in leren jassen op enge lawaaige motoren is zo geplakt. De doorsnee burger is het er al snel mee eens want anders dus eng. Die ziet en weet echt het verschil tussen Veterans en HOGs en Satudarah en Hells Angels niet. Die ziet gewoon enge, boze lawaai mannen
Publieke opinie is zo makkelijk te vormen. Het mooiste voorbeeld hiervan vind ik Joshua Bell in de DC Subway. Straatmuzikant in metro = armoedzaaier, dat hij een wereldklasse violist is, was een detail.

In de omschrijving staat het verhaal uitgelegd.

Never ride faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:53

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb het idee dat er een paar ambtenaren iets te veel Sons of Anarchy gekeken hebben.
Ik sta echt 100x liever in een kroeg met een stel gasten van een MC dan een stel (om het maar in de motorsfeer te houden :P) bontkraagjes met gucci-nektasjes die op MP3's en gejatte KTM's rijden :X

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-10 11:32

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
In Amersfoort ben ik vroeger wel een aantal keer in de "Flame" geweest, dat was de stamkroeg van de Confederates MC. Vond het altijd goed te doen daar, prima muziek en gezellige lui :)

(inmiddels is de kroeg weg en zijn de Confederates een chapter van de Hells Angels)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Topicstarter
Derby schreef op woensdag 27 september 2017 @ 10:06:
[...]
Wel met merk van een helm, Boxer anyone. Laatst kwam ik ook weer een boxer helm tegen op een BMW GS, die het filteren ook bij 80km/h nog nodig vond, dat zorgde voor de nodige oplichtende remlichten. Die rode puntjes zijn vaak wel de motorrijders die 'bijzonder' gedrag vertonen.
Yup, die komt wel vaker hier in het topic langs. :+
-tom-562 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 12:24:
Ik heb het idee dat er een paar ambtenaren iets te veel Sons of Anarchy gekeken hebben.
Ik sta echt 100x liever in een kroeg met een stel gasten van een MC dan een stel (om het maar in de motorsfeer te houden :P) bontkraagjes met gucci-nektasjes die op MP3's en gejatte KTM's rijden :X
Zie hier een passend filmpje. Opvallend hoe snel mensen het hazenpad kiezen. :+

[ Voor 7% gewijzigd door caesar1000 op 28-09-2017 13:07 ]

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Verwijderd

Lol die motoragent in dit filmpje vanaf 1:00 :F waarom de boete ging zie je op 2:15 :P

• mr_zippey
Verwijderd schreef op donderdag 28 september 2017 @ 13:52:
Lol die motoragent in dit filmpje vanaf 1:00 :F waarom de boete ging zie je op 2:15 :P

[video]
hahaha, 'de veldwachter' op 1:19 ;) _/-\o_

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:36
Ik vind dat hier behoorlijk laconiek op de motorclubsberichtgeving wordt gereageerd. Volgens mij zijn een aantal niet te negeren feiten te benoemen die zeker niet in het voordeel van de clubs spreken:
  • Ruim 85 procent van de zogenoemde 'outlaw bikers' in Nederland heeft een strafblad
  • Een derde daarvan staat te boek als veelpleger
  • Gemiddeld 9,4 veroordelingen staan. Ruim de helft van hen (56,7 procent) is veroordeeld voor geweldpleging, 35 procent voor drugs en 30 procent voor wapenbezit[/i]
Volgens mij kan je discussiëren over wat dan een outlawclub is ed. Of verbieden wel effectief genoeg is. Maar zeker niet dat met een groot deel wel wat aan de hand is. Tel daarbij het aantal incidenten op en het is zeker niet onterecht dat deze groepen (negatieve) aandacht krijgen.

En dat ze perongeluk motor rijden vind ik eigenlijk helemaal niet interessant

https://www.volkskrant.nl...el-is-veelpleger~a4518964

[ Voor 9% gewijzigd door ephymerous op 28-09-2017 14:45 ]

XXXVI

Verwijderd

ephymerous schreef op donderdag 28 september 2017 @ 14:42:
Ik vind dat hier behoorlijk laconiek op de motorclubsberichtgeving wordt gereageerd. Volgens mij zijn een aantal niet te negeren feiten te benoemen die zeker niet in het voordeel van de clubs spreken:
  • Ruim 85 procent van de zogenoemde 'outlaw bikers' in Nederland heeft een strafblad
  • Gemiddeld 9,4 veroordelingen staan. Ruim de helft van hen (56,7 procent) is veroordeeld voor geweldpleging, 35 procent voor drugs en 30 procent voor wapenbezit[/i]
Volgens mij kan je discussiëren over wat dan een outlawclub is ed. Of verbieden wel effectief genoeg is. Maar zeker niet dat met een groot deel wel wat aan de hand is. Tel daarbij het aantal incidenten op en het is zeker niet onterecht dat deze groepen (negatieve) aandacht krijgen.

Ik denk dat de overheid beter zijn huiswerk moet doen, die bestempeld motorclubs die geen criminele motorclubs zijn als criminele clubs en behandeld onterecht mensen van zo'n club als criminelen ;)

Zie als voorbeeld: Verwijderd in "Het grote motortopic deel 20"

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:53

-tom-562

Oliesjeik

ephymerous schreef op donderdag 28 september 2017 @ 14:42:

Ik wil dat onderzoek wel eens zien. Blijkbaar hebben ze dus van iedere MC een volledige ledenlijst.
Verder. wat diegene boven mij zegt :P

Vaak bu'j te bang!

• kneusteun
4x2 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 21:58:
[afbeelding]

Beste idee ooit, na een biertje op het terras nog ff 15km slingerweg, 15km offroad en 20km slingerweg te pakken :+
Leuke fiets die 650gs, heb er destijds een bijna zelf gekocht die helemaal touratech was verbouwd.
Alleen wat men zegt over goedkoop is duurkoop kwam ik erachter dat een bepaald jaartal van die fietsen een grove (en door bmw verzwegen!?) fout had in de voorvork! die dingen waren niet betrouwbaar en braken af.

Ben benieuwd of dit bekend was?
https://www.f650gs.crossroadz.com.au/FFIntro.html hier wat info.
Vind het nogal iets om dit dankzij wat google werk te moeten vinden, en dat de verkopende partij het niet vermelde maar achteraf wel wist...

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Kom er net achter dat het onderhoudsboekje toch wel fijn was geweest bij mijn Hornet. Ik had nieuwe koppeling en remhendels besteld. Remhendel ging er zo in, koppeling niet. Dus ik klagen bij de (chinese) leverancier.

Ga ik net nog eens goed zoeken en kijken. Blijkt dat de huidige koppelingshendel helemaal niet origineel is. Sterker nog, de hele steun waar de koppelingshendel in gaat blijkt niet origineel! Geen wonder dat dit nooit ging passen. Nu het originele onderdeel bestellen zodat de koppelingshendel er ook netjes op kan.

All-Round nerd | iRacing Profiel

• mr_zippey
w4rguy schreef op donderdag 28 september 2017 @ 15:24:
Kom er net achter dat het onderhoudsboekje toch wel fijn was geweest bij mijn Hornet. Ik had nieuwe koppeling en remhendels besteld. Remhendel ging er zo in, koppeling niet. Dus ik klagen bij de (chinese) leverancier.

Ga ik net nog eens goed zoeken en kijken. Blijkt dat de huidige koppelingshendel helemaal niet origineel is. Sterker nog, de hele steun waar de koppelingshendel in gaat blijkt niet origineel! Geen wonder dat dit nooit ging passen. Nu het originele onderdeel bestellen zodat de koppelingshendel er ook netjes op kan.
tja, da's minder, maar een onderhoudsboekje is nog geen garantie dat er geen andere dan originele/vervangingsonderdelen gebruikt zijn. Op deze manier maak je hem vanzelf weer meer origineel ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-10 21:55
Suddenly a wild @Joopieboy appeared: https://lanesplitter.jalo...sed-to-be-done-1735076284

Prachtig hoe dat filmpje de hele wereld over gaat blijkbaar :9

YouTube: MotorcycleGeek

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10 14:48
Kent iemand een fysieke winkelketen (liefst in .be) waar Forma motorlaarzen verkocht worden? Ik ben op zoek naar nieuwe motorlaarzen met goede grip (ik heb comfortabele TCX schoenen maar die hebben een quasi vlak profiel).

Ik heb de TCX Infinity Evo gepast en ze passen me helemaal niet (helaas, vind ze best ok verder). Misschien een beetje moeilijke voeten (heb ik nog al gemerkt)

Ik vond deze: https://www.fc-moto.de/en/Forma-Adventure-Low - maar ik koop schoenen liever in een fysieke winkel (waar ik ze kan passen). Iemand een idee?

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

@Dryhte kan je niet helpen aan een winkel, maar heb deze ook van fc-moto besteld. Superlaarzen!
Lopen gemakkelijk en toch stevig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Als je zoekt naar Forma boots eu.. kom je hier terecht http://www.formaboots.com/dealers.php

En die verwijst weer naar http://www.offroadaction.net/site/en/dealer-locator/ (Je kunt even een belletje doen, weet je het meteen zeker http://www.offroadaction.net/site/en/contact-us/)

En die weer naar meerdere winkels in belgie

[ Voor 19% gewijzigd door Aapie op 28-09-2017 17:01 ]

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Dryhte schreef op donderdag 28 september 2017 @ 16:49:
Kent iemand een fysieke winkelketen (liefst in .be) waar Forma motorlaarzen verkocht worden? Ik ben op zoek naar nieuwe motorlaarzen met goede grip (ik heb comfortabele TCX schoenen maar die hebben een quasi vlak profiel).

Ik heb de TCX Infinity Evo gepast en ze passen me helemaal niet (helaas, vind ze best ok verder). Misschien een beetje moeilijke voeten (heb ik nog al gemerkt)

Ik vond deze: https://www.fc-moto.de/en/Forma-Adventure-Low - maar ik koop schoenen liever in een fysieke winkel (waar ik ze kan passen). Iemand een idee?
Forma hebben ze niet, wel een hoop andere merken: https://www.motorkledingcenter.nl/service/winkel-zemst/

Alleen geen idee of dat bij jou in de burt is.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Leviathius schreef op donderdag 28 september 2017 @ 16:11:
Suddenly a wild @Joopieboy appeared: https://lanesplitter.jalo...sed-to-be-done-1735076284

Prachtig hoe dat filmpje de hele wereld over gaat blijkbaar :9
Die is echt gaaf ja :D Toch stiekem ergens een kloon rondlopen :D

Wat bezielen mensen het trouwens in de spits om als het bijna stilstaat maar van rijbaan te gaan lopen wisselen? Vooral dat spiegelen is echt niet belangrijk... Een dokus zag een gaatje dacht ik en voegt in, alleen daar reed ik al. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Derby
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik hou er tegenwoordig al rekening mee. Zie ik in een baan een gaatje onstaan en staat er in de baan ernaast een Duits merk auto, dan zal die wel van baan wisselen, uiteraard zonder richting aangeven, want veel te dure optie.
Tussen de file door rijden is vele malen spannender dan een klaverblaadje ;)

If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-10 11:32

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Als er een gat valt in de file duik ik daar meestal zelf in, om te voorkomen dat ik in dode hoek terecht kom en iemand door me heen probeert te rijden :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• FragFrog
@kneusteun Boodschappen zijn in mijn ervaring grofweg 10 ~20% duurder dan in Nederland, maar dan vooral specifieke dingen als vlees en verse groente (wat bijna allemaal geimporteerd wordt). Er is ook een Zweedse XLMoto, en die lijkt prijzen in euro's simpelweg keer tien te doen ten opzichte van de Nederlandse, dus als ze een aanbieding hebben voor een Course motorjas van 49,99 kost'ie in Zweden 499 sek, oftewel 52,10 euro. Ik weet niet wat'ie in Nederland kost, maar een CRF1000 kost bij de dealer in Stockholm zo'n 148.900 SEK, oftewel 15.550 euro. Ga je wat verder van de stad af zou dat nog wat goedkoper kunnen zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Ja precies dan valt het nog mee.
Volgens mij ga je in Noorwegen pas echt huilen ;)

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Vanmiddag na een flinke regenbui kon ik een oliespoor niet meer vermijden, dus dat werd lekker glibberend naar huis. :+

Er zaten nog een paar plekken olie op m'n band bij thuiskomst, hoe zou ik die eraf kunnen krijgen? Iets met afwasmiddel en goed naspoelen?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

kneusteun schreef op donderdag 28 september 2017 @ 21:24:
Volgens mij ga je in Noorwegen pas echt huilen ;)
Idem voor IJsland ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Derby schreef op donderdag 28 september 2017 @ 20:01:
Ik hou er tegenwoordig al rekening mee. Zie ik in een baan een gaatje onstaan en staat er in de baan ernaast een Duits merk auto Volvo, dan zal die wel van baan wisselen, uiteraard zonder richting aangeven, want veel te dure optie.
Tussen de file door rijden is vele malen spannender dan een klaverblaadje ;)
FTFY ;)

Hoewel BMW, VAG en Mercedes rijders altijd haast lijken te hebben, vind ik in de file vaak de Volvo rijders de gaatjes dichtrijden en lijken hun best te doen te voorkomen dat je veilig en vlot door de file kan verplaatsen ;)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Haha ja de Volvo's en met name de hybrides nemen behoorlijk het stokje over van de Duitse garde :X

En dode hoek, wat een stunts je moet uithalen en waar je allemaal rekening mee moet houden om gezien te worden... :P

Mja normaal niet zo snel last van, vorige week een deze week ineens een dag dat het 2x opletten was. :P

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Die automerken vooroordelen zijn wel een beetje een dooddoener...

Zo liet vanmiddag een Volvo op de linkerbaan netjes en gaatje vallen toen ik met de motor via de invoegstrook de snelweg op kwam.
Ik kwam net iets voor hem op de rechtsstrook ingevoegd en meneer liet netjes en gat vallen zodat ik meteen door naar links kon opschuiven en voor hem terugtrekken kwam.

Paar kilometer verder sloot ik achter een Toyota Corolla versus aan, die ergens vanaf Uden tot aan Veghel links bleef rijden. Het was druk maar niet zo druk dat er niet genoeg ruimte was om mij er langs te laten met de motor.

Dus tja, vooroordelen...
Ik blaf er gewoon rechts voorbij, als het me begint te vervelen. Heb tenslotte een rode sportieve motor, ik moet wel voldoen aan de..... Vooroordelen.
Toch.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Jahoor, we hebben er weer één. Een 1%er :( Aso :(

:+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Bommes schreef op donderdag 28 september 2017 @ 22:27:
Die automerken vooroordelen zijn wel een beetje een dooddoener.

[...]

Dus tja, vooroordelen...
Ik blaf er gewoon rechts voorbij, als het me begint te vervelen. Heb tenslotte een rode sportieve motor, ik moet wel voldoen aan de..... Vooroordelen.
Toch.
Het is ook met een knipoog: ik rijd BMW, zowel met 2 als 4 wielen, daar zijn zat vooroordelen over ;)

En ja, ik knal er ook rechts voorbij indien nodig, maar dat doe ik toch sneller met de BMW dan met de Fazer. Denk dat dat ook komt door 400cc en 100pk extra >:)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Die automerken vooroordelen zijn wel een beetje een dooddoener...

Zo liet vanmiddag een Volvo op de linkerbaan netjes en gaatje vallen toen ik met de motor via de invoegstrook de snelweg op kwam.
Ik kwam net iets voor hem op de rechtsstrook ingevoegd en meneer liet netjes en gat vallen zodat ik meteen door naar links kon opschuiven en voor hem terugtrekken kwam.

Paar kilometer verder sloot ik achter een Toyota Corolla versus aan, die ergens vanaf Uden tot aan Veghel links bleef rijden. Het was druk maar niet zo druk dat er niet genoeg ruimte was om mij er langs te laten met de motor.

Dus tja, vooroordelen...
Toch.
Voorbij blaffen? :+ Pruttelen toch? :>

Maar de A50 is voort echt vreselijk _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren stond ik naast een Audi RS7 voor het stoplicht. Was net iets eerder weg omdat meneer zat te slapen daarna kwam hij mij voorbij alsof ik stil stond. Dat ding is echt serieus snel, had ik niet verwacht 8)7 :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 08:12:
Gisteren stond ik naast een Audi RS7 voor het stoplicht. Was net iets eerder weg omdat meneer zat te slapen daarna kwam hij mij voorbij alsof ik stil stond. Dat ding is echt serieus snel, had ik niet verwacht 8)7 :o
Had dit afgelopen weekend met een Mercedes C63 AMG. Reden tegelijk de snelweg op en beiden vol gas. Dacht dat ik snel was op mijn GSR600 met 100pk :X Damn wat is zo'n amg snel en wat een geluid _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
Ik zag gisteren op Facebook de loting voorbij komen van Goedhart Mega motormarkt...

De notaris noemt de winnaars met achternaam, volledige adres en woonplaats op :D. Wat een r-tard....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Rody schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 09:23:
Ik zag gisteren op Facebook de loting voorbij komen van Goedhart Mega motormarkt...

De notaris noemt de winnaars met achternaam, volledige adres en woonplaats op :D. Wat een r-tard....
Even kijken waar ik mijn nieuwe Kawasaki moet ophalen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Zeg, hoe is jullie ervaring met de werkplaats van MotoZoom?

Qua winkel krijg ik altijd maar 't idee dat het een stelletje prutsende studenten zijn waarbij er nogal eens het nodige niet goed gaat.. :X

Vandaar dat ik me afvroeg of hun werkplaats wel een beetje kwaliteit levert. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
Osiris schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 09:27:

Qua winkel krijg ik altijd maar 't idee dat het een stelletje prutsende studenten zijn waarbij er nogal eens het nodige niet goed gaat.. :X

De werkplaats is toch een ander bedrijf? Ben lang geleden eens in Apeldoorn geweest bij zoom. Toen was de werkplaats van een ander bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
wilco1985 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 10:03:
[...]

De werkplaats is toch een ander bedrijf? Ben lang geleden eens in Apeldoorn geweest bij zoom. Toen was de werkplaats van een ander bedrijf.
In Utrecht lijkt het dezelfde naam te hebben.

De werkplaats-lui lopen ook gewoon bij Motozoom rond e.d.

* Osiris heeft eerlijk gezegd niet zoveel zin om lang te zoeken naar een bedrijfje die vervolgens ook nog eens ver weg zit. MotoZoom zit mooi dichtbij, busje pakken enzo om weer naar huis te komen, dat soort grappen :P

[ Voor 13% gewijzigd door Osiris op 29-09-2017 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:25
wilco1985 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 10:03:
[...]

In Utrecht heb je volgens mij wel een werkplaats van Motozoom. In Apeldoorn is de werkplaats trouwens van Premium Motors :)
De werkplaats van Motozoom ken ik trouwens verder niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-10 16:55

Freelance

(..)

Osiris schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 09:27:

Die indruk krijg ik inderdaad ook vaak. Of de werkplaats iets is weet ik niet, geen persoonlijke ervaring mee.

Als je rondom Utrecht iets zoekt kan ik je http://www.snelmotoren.nl/ aanraden, zit in Zeist. Beetje aparte knakker maar erg kundig. Je krijgt gratis een leenmotor mee, altijd makkelijk :)

"Sometimes I sits and thinks, and sometimes I just sits" - (W. the Poo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15:31
Vanavond eindelijk eens voor een KTM EXC 500 kijken. Ben al een tijdje op zoek naar een motor, en deze maakt een goede indruk.

Weet iemand nog goede fysieke winkels voor enduro spullen te kopen? Ken MX24 wel, maar vind het fijn om goed advies te krijgen over spullen (vooral wat er gedragen moet worden in de winter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
@kneusteun Klopt helemaal: schijnt dat ze in Noorwegen naar Zweden gaan om drank te kopen, en in Zweden gaan ze naar Estland of Denemarken. Was een paar weken geleden even in Noorwegen, duur grapje.
Ik had vanochted hetzelfde; een Toyota voor me op de linkerbaan die helemaal aan de rechterkant van de rijstrook reed, behalve als ze een auto inhaalde, dan was het helemaal naar links slingeren. Ging ook nog eens van 90 naar 70 afzakken op een invoegstrook omdat er een bocht zat die wat smaller leek door wegwerkzaamheden. Ben er maar een goed eind achter gebleven totdat ze eindelijk opzij ging. Zit ook nog steeds op de motor van m'n vriendin, die doet me wat aan als ik'm crash :+

Morgen nieuwe onderdelen installeren op m'n Virago, kijken of'ie dan weer een beetje wil gaan :Y)

[ Voor 9% gewijzigd door FragFrog op 29-09-2017 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-10 03:16
Onder het mom van winter is coming...
Gister even wat extra verlichting er weer op gefreubelt :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tL9xUm4m.jpg

Hopen dat deze wel gewoon goed waterdicht zijn, mag ook wel voor € 61,00

https://www.bike-design.c...t-licht-positie-set-van-2

[ Voor 6% gewijzigd door Freubel op 29-09-2017 19:34 ]

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mswp
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-08-2024

mswp

Wie Niet?

mswp schreef op zondag 24 september 2017 @ 11:07:
:( :(

Het wordt vandaag, aankomende en volgende week geen rijden meer. Wat baal ik zeg, vooral met het mooie aankomende weer.

Vorige week de motor opgehaald van controle, beurtje en overig onderhoud.

Net na het ophalen gleed de motor onder me uit in een bocht. Klein beetje krassen, gebroken knipperlicht maar verder niks gelukkig. De regen en redelijk nieuwe banden tot nu toe de schuld gegeven.

Tot dat ik gister eind van de middag rustig aan het touren was en er toen achterkwam dat de voorrem druk lichter werd. Ik had zo iets van, raar maar zal wel aan het moment liggen. Nog een paar minuten later had ik helemaal geen druk meer, ik kon remmen wat ik wou. Ik naar esn pomp gereden en even gekeken, remblokjes en alles zien er nog goed uit maar remvloeistof op.. ik rustig aan naar huis gereden met alleen maar de achterrem. Ik vond het niks aan als je er overna de k dat je 80% met de voorrem rem en 20% met de achterrem en dat met maar 500KM motor ervaring.

Kom ik thuis zit ik even grondig naar de rem te kijken zie ik overal spetters zitten. Wat blijkt nou, tijdens het onderhoud zijn de boutjes niet goed vastgedraaid. Hij heeft elke keer met remmen lekker alles uit zitten spuugen. De hele band zit er onder, nu vraag ik me dus af of het wegglijden van de motor wel door regen/glasheid komt, misschien was dit ook wel de oorzaak?

Eindstand, maandag moter naar de garage en weer weten waarom ik geleerd heb dat je de motor even moet nakijken voor dat je gaat rijden.
Zo, motor vandaag weer opgehaald. Ik ben tevreden.

Hij heeft het blok helemaal uit elkaar gehaald om het probleem met het ploffen op te lossen. Ook heeft hij de hele voor rem er af gehad en opnieuw vast gemaakt en gecontroleerd. Motor rijd veel lekkerder als eerst, jammer dat het nu zo slecht weer is. ;(

Hoe hij het heeft opgelost ben ik tevreden mee. Schades zijn helaas nog zichtbaar maar is echt minimaal. Hij heeft alles kostenloos gedaan en in een vrij snelle tijd.

Al met al, jammer van het gezeur maar ik bekijk het postief. Ik kan weer rijden en dat op een motor die lekkerder rijdt! Nu nog het mooie weer zoeken.

😲

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Freubel schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 19:33:
Afbeeldingslocatie: http://replycandy.com/wp-content/uploads/Stevie-Wonder-I-See-What-You-Did-There.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:50
Freubel schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 19:33:
Onder het mom van winter is coming...

[afbeelding]

Hopen dat deze wel gewoon goed waterdicht zijn, mag ook wel voor € 61,00

https://www.bike-design.c...t-licht-positie-set-van-2
Verblindt dit niet onwijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-10 03:16
418O2 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 21:29:
[...]

Verblindt dit niet onwijs?
Nee hoor, ze lijken feller op de foto dan ze in werkelijkheid zijn.

Een quote is een gebrek aan originaliteit

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Ik overweeg mijn 2000 ZX6R in te ruilen op een nieuwer model, het liefst een 2008 ZX6R, maar die schijnen wel stukken sportiever te zijn. Daarom overweeg ik ook de Z1000. Zit hier nog veel verschil tussen wat betreft onderhoudskosten en interval?

Ik neem aan dat je met een Z1000 ook lekker sportief kunt rijden in het weekend?

Ik wil er ook af en toe woon-werk mee doen.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Erapaz schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 13:02:
Ik overweeg mijn 2000 ZX6R in te ruilen op een nieuwer model, het liefst een 2008 ZX6R, maar die schijnen wel stukken sportiever te zijn. Daarom overweeg ik ook de Z1000. Zit hier nog veel verschil tussen wat betreft onderhoudskosten en interval?

Ik neem aan dat je met een Z1000 ook lekker sportief kunt rijden in het weekend?

Ik wil er ook af en toe woon-werk mee doen.
Maakt denk ik allemaal weinig uit. Zou lekker gaan proefrijden :)

• Erapaz
PilatuS schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 13:04:
[...]

Maakt denk ik allemaal weinig uit. Zou lekker gaan proefrijden :)
Ja, proefrijden ga ik zeker doen. Het probleem is dat een supersport heel gaaf is op een mooie droge dag, maar heel vervelend kan zijn op een vroege vochtige ochtend als je door de file naar je werk moet.

Maar ga ik aan een Z1000 nog genoeg plezier beleven in het weekend?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Erapaz schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 13:13:
[...]

Ja, proefrijden ga ik zeker doen. Het probleem is dat een supersport heel gaaf is op een mooie droge dag, maar heel vervelend kan zijn op een vroege vochtige ochtend als je door de file naar je werk moet.
Ik rij een supersport zonder enige electronische hulpmiddelen. Ik rij niet wanneer het nat is of er blad op de weg ligt. Kan natuurlijk wel, maar met droog en goed weer is mijn motor al gevaarlijk genoeg. Tuurlijk kom ik wel eens in de regen terecht, maar ik zoek het niet op. Mijn motor staat nu al 3 weken in de winterstalling en wanneer het volgende seisoen begint komt ie er pas weer uit. De vraag is dan denk ik ook wat je precies qua woon/werk wil gaan doen. Vaak of af en toe, en wat als er een pak sneeuw ligt ?
Zou niet weten waarom niet. Een SS is wat meer hardcore, maar zeker niet minder leuk dan een goede naked. Mijn persoonlijke voorkeur ligt gewoon bij een SS op mooie dagen. De vraag is wat jouw persoonlijke voorkeur is, vandaar de proefritten. Misschien vind je die Z1000 wel 10x leuker en vind je de SS bagger.

[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 30-09-2017 13:23 ]

• Erapaz
Nee, met sneeuw / ijzel ga ik wel met de auto of het OV. Maar met dit weer met af en toe een bui pak ik de motor nog wel. Met mijn 2000 model is dat nog wel te doen, hoewel het niet echt comfortabel is.

Mijn voorkeur ligt ook bij SS, naked heeft voor mij minder emotie.

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:39
Erapaz schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 13:13:
[...]

Ik kom van een CBR F4 af ( een stukkie minder sportief als je zx6r) en heb geen moment spijt van de overstap naar een naked. Krijg minder snel last van mijn rug, helemaal niet van mijn polsen en je hebt onderin lekker veel vermogen.

Ik vind een racer prachtig, echt waar. Maar ik zou de overstap zo weer doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:25
Vandaag ritje van ong. 250 km. gedaan georganiseerd door de rijschool. Tot de eerste stop was het droog. Daarna alleen maar regen gezien :+
Pff, alles doorweekt en die motor ziet er echt niet meer uit! Maar toch wel lekker gereden verder :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FragFrog
Mochten er hier nog mensen rondlopen met het idee om Plastidip op hun motor te spuiten, ik ben vandaag de andere kant op gegaan. Het spul is niet zo goed bestand tegen benzine, en ik heb m'n benzineleidingen en filter vervangen waardoor er helaas wat lelijke sputters op de plastidip laag zaten. Toen de tank er vanmiddag af moest om de leiding te vervangen heb ik dus ook gelijk maar de plastidip laag eraf getrokken. Aan een zijkant begonnen, het voelt net aan alsof er een dunne folie-laag op zit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/A7J66lGPpXQS7FzuDmfQyha9/medium.jpg

Al vrij snel had ik zowat de hele laag er in 1 stuk af:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1s1agiDpKvOli6CHnh8XE2xO/medium.jpg
De restjes rond de tankdop zitten waar er benzine overheen gekomen is, dat maakte de laag wat slapper. Even een beetje met m'n vingers erover schrobben en dat kwam er ook snel af.

Op de randjes waren er nog wat restanten achtergebleven, maar de originele verflaag en zelfs de originele stickers zien eruit alsof er nooit wat op heeft gezeten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OfHe9d3UPkLgBs7MNVN1Dwfk/medium.jpg
Voor een verf/sticker-laag van 20 jaar oud geen slechte prestatie :Y)

Al met al ben ik er wel positief over: de originele verf is zoals geadverteerd niet aangetast (sterker nog, die is juist mooi beschermd geweest) en het eraf trekken was zo gepiept zelfs als ik meereken dat de randjes nog een beetje aandacht nodig hadden. De waarschuwing dat plastidip niet tegen benzine kan is helaas wel gegrond, dus als je nogal slordig bent met tanken is het spul niet ideaal :+ Wat voor mij trouwens wel hielp is om er wat siliconenspray overheen te gooien: ze verkopen ook wel een plastidip beschermspray, maar volgens mij is dat exact hetzelfde spul, en dan krijg je hooguit een beetje verkleuring als er benzine op valt, in plaats van dat het gelijk oplost.

Ter referentie, met plastidip ben ik van dit naar dit gegaan. Uiteindelijk vier spuitbussen gebruikt voor mijn motor en een dag of twee ermee bezig geweest. Uiteindelijk heeft het er drie maanden op gezeten, wat het doet na een langere tijd kan ik helaas niet zeggen.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• xos

xos

Gisteren toch eindelijk mijn "droom" motor gekocht, een nieuwe 2017 RSV4. Om een of andere reden heb ik een zwak voor sportieve Aprilia's. Helaas ben ik op vakantie als hij klaar is dus kan hem pas half november ophalen en dan kan hij direct de schuur in tot het voorjaar.

Dus die mag in de openingspost erbij :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:39
xos schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 08:21:
Gisteren toch eindelijk mijn "droom" motor gekocht, een nieuwe 2017 RSV4. Om een of andere reden heb ik een zwak voor sportieve Aprilia's. Helaas ben ik op vakantie als hij klaar is dus kan hem pas half november ophalen en dan kan hij direct de schuur in tot het voorjaar.

Dus die mag in de openingspost erbij :).
pics or it didn't happen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:36
@xos gefeliciteerd! Daar ga je heel veel plezier mee beleven. Ik zit al een tijd te loeren naar een tuono, maar vind hem toch echt te duur. Het is wel de ultieme bike voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos

xos

Die pics moeten even op zich laten wachten. Maar het wordt mijn nieuwe circuit motor en het originele kuipwerk laat ik direct achter bij de dealer. Wat ik ophaal kan dus niet meer naked zijn dan dat.

Ik heb een Tuono voor de openbare weg. Geniaal ding en de motor die ik tot nu toe het langste in mijn bezit heb gehad. Dit jaar maar 1500 km gereden en verwacht dat dit de volgende jaren niet gaat toenemen. Dus ik denk eraan om hem te koop te zetten. Als iemand intresse heeft in een 2014 Tuono (aprc/abs versie) die net een grote beurt heeft gehad stuur maar een PB.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Nou mijn ontmaagding inmiddels ook wel weer gehad, dat noodweer van zaterdag zaten we dus in. Luxemburg-Duitsland was het ritje en vandaag vanuit de Vulkaaneifel via Adenau naar huis gegaan.

Helemaal de tyfes ingeregend dat mijn pak en alles het niet meer hielden, telefoon verzopen, op het laatst 2 tankslappers en dat ie opzij kwam gezet. Zo fijn, en ook 150pk en dat weer, man man.

Echt helemaal klaar mee, maar Luxemburg was wel mooi. Vandaag was een stuk beter maar het stuk via Gerolstein en binnendoor was ook verschrikkelijk, allerlei krappe bochten en haarspelden waar je met de gixxer niks te zoeken had. Nat en glad, bladeren. Ook dat had ik al snel gehad. Samen met de groep besloten om na de stop uit elkaar te gaan, ik met een maatje en een K5 1000 via het dal zo richting de snelweg, andere dook gelijk de snelweg op en die zijn we op een gegeven moment nog tegengekomen en samen in Venlo even naar de mac geweest. Andere hebben de route afgemaakt.

Maar goed, wat een weekend...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mswp
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-08-2024

mswp

Wie Niet?

Vandaag lekker 5,5 uur op de motor rond getuffelt. Een lekkere 230 KM gereden. Het was er perfect weer voor. Bevalt mij wel dat motor rijden. :)

Nog meer mensen op pad geweest?

😲

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

mswp schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 18:37:
Ja. iets van 100 km gereden, waarvan wat off-road stukken.
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/10/1506875880-800-x-1067px-IMG_20171001_143658.jpg

Had me een tijd terug aangemeld op http://www.transeurotrail.org/ en de gpx van NL gedownload.

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/10/1506875882-800-x-600px-IMG_20171001_151657.jpg

Wat stukjes zand/modderpaden, goed te doen op mijn wegbandjes en ook de Vespa had hier niet echt moeite mee.

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/10/1506875881-800-x-1067px-IMG_20171001_144955.jpg

Okay het is geen enduro dus op dit soort paden houd het ergens rond de 50km/u wel op en driften door de bochten zit er ook niet echt in. :P
Wel het bewijs dat de Tomtom Rider (nieuwe serie) dus echt nutteloos is voor dit soort ritjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:28
Vandaag lekker 5,5 uur op de motor rond getuffelt. Een lekkere 230 KM gereden. Het was er perfect weer voor. Bevalt mij wel dat motor rijden. :)

Ja met de auto, Groenlo - Bergen op Zoom - Groenlo. Volgens mij was het wel aardig weer voor motorrijders, heb er genoeg gezien :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maegrim
  • Laatst online: 24-10 15:58
Bommes schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 18:41:
[...]

Wel het bewijs dat de Tomtom Rider (nieuwe serie) dus echt nutteloos is voor dit soort ritjes.
Die nieuwe tomtom leek mij beter dan de huidige topmodellen van garmin, maar daar ben ik ondertussen niet zo zeker van :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

T is gewoon rommel, @Bommes maar nu ook een maatje van mij heeft ook al vocht in het scherm, en ding is traag als dike stront met veel handelingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Maegrim schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 19:11:
[...]

Die nieuwe tomtom leek mij beter dan de huidige topmodellen van garmin, maar daar ben ik ondertussen niet zo zeker van :+
Mijn rider 400 is tijdens een trip in de bergen een maandje terug compleet verzopen.
Scheen een productie fout van de eerste serie te zijn.
Okay voordeel van de twijfel.
Traag vind ik het ding wel, maar een garmin is niet veel sneller dus wat dat betreft heb je tegenwoordig gewoon smartphone achtige verwachtingen die standalone navigatie systemen niet waar maken.

Wel top vind ik de tomtom my drive cloud oplossing.
Routes gewoon in die account op een pc uploaden, vervolgens als je gaat rijden tomtom aanzetten even syncen met bluethooth en je routes staan er op.
Erg goede file en flits info dat is zeker een plus.

Als ik nu het geld weer zou moeten uitgeven.. dan denk ik dat ik voor een waterdichte telefoon en x grip zou gaan. samen met een setje touchscreen vriendelijke motorhandschoenen.
Garmin lijkt me van de standalone navi systemen nu nog wel even de betere keuze. Maar dat hele basecamp is echt een drama/draak. Daar heb je met tomtom geen last van, dan werkt het gratis tyre perfect en voor een paar tientjes levenslange account van myroute werkt nog beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Waterdichte telefoon, mm :+ Zo waterdicht zijn ze allemaal niet als je zo om je heen leest. Klepjes moeten goed dicht zitten en zo van dat soort dingen. Mijn spatwaterdichte telefoon overleefd een beetje klamme motorbroek ook al niet... Dusja dat is wel een dingetje. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FragFrog
Jup!

Met de auto, dan, om een nieuwe accu op te halen. Heb het kennelijk voor elkaar gekregen om van de oude accu het contact af te breken :X Dus oud en nieuw:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hOtQcxwAkg2SfQpah0rhwSmH/medium.jpg

Maar ik weet niet of het de komende week nog veel wordt; veel regen en lage temperaturen voorspeld. Over een paar weken hou ik het wel sowieso wel voor gezien, mag'ie de winterstalling in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Laatst online: 24-10 15:58
Dat heb ik juist omgekeerd, ik heb een hekel aan Tyre :P
M'n Zumo 590 is best snel, je kan er goed mee over de map scrollen wat met oudere modellen (390 bv) slecht ging. Qua routes doet ie het ook goed, maar voor simpel A naar B werk heb ik liever Waze op de telefoon. De kaarten van Garmin vallen me elk jaar meer tegen, bijvoorbeeld is de A1 al ruim een half jaar verlegd (thv Diemen) en die wijziging staat er nog steeds niet in. :X
Ook flitspalen worden slecht bijgewerkt, en live flitsers (tegen betaling) hebben ze er maar helemaal uitgesloopt.

[ Voor 58% gewijzigd door Maegrim op 01-10-2017 19:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 22:55

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Yes, weekendje Ardennen/Eifel/Luxemburg zit er weer op. Vrijdag heen. Super weer gehad, beter dan voorspeld. Zaterdag maakte de voorspelling echter meer dan waar: Weerswaarschuwing voor overvloedige regenval. Dat werd dan ook een dagje Trier. Met de bus. ;)
Vandaag weer lekker gereden. In het begin was alles nog nat en mistig, en vooral in de bossen was het gewoon beroerd. Spekglad door de bladeren. Gelukkig heb ik dan nog tractiecontrole om het wat in bedwang te houden (het overgrote deel uiteraard niet), maar in een haarspeldbocht je voorwiel een stapje opzij voelen zetten is ook niet leuk. Toen het weer wat opdroogde ging het beter.
Alsnog, echt een super weekend gehad!

Wel jammer dat dit niet voor niets ons "Eindejaarsweekend" heet. Met dank aan andere verplichtingen (en t weer) gaan er niet veel kilometers meer bij komen dit jaar. :(

[ Voor 11% gewijzigd door DrivinUCrazy op 01-10-2017 20:34 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Pagina: 1 ... 41 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.