Het grote motortopic deel 20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 40 ... 101 Laatste
Acties:
  • 293.573 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:30
aidanl schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 17:39:
Muah niet direct Eifel, gewoon een dagje lokaal? Tenzij iemand een goed idee heeft dan hoor ik dat ook graag. Ik ben nog niet buiten NL geweest dus ik sta open voor ideeen!
Als het inderdaad een ritje in de buurt wordt en het fatsoenlijk weer is ga ik ook graag mee uit Alphen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aidanl schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 15:38:
[...]

Oh shit, nu ben ik ineens een baas :+
Maar ofcourse, laten we even kijken wat het weer doet in het weekend van 7/8 oktober.
Kijk maar uit straks mogen jullie niet meer rijden met het tweakers south west chapter :+

https://nos.nl/artikel/21...-satudarah-verbieden.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:16

thijsco19

KTM 990 SMT

Zal me wapens wel thuis laten.. -O- -O-

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:34
Joopieboy schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 18:42:
[...]

Gefeliciteerd met de 3e file van de week op de A50 :+
Vanmiddag om 16:30 was het ook weer raak die kant op. 1 baan dicht zo te zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Verwijderd schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 19:21:
[...]

Kijk maar uit straks mogen jullie niet meer rijden met het tweakers south west chapter :+

https://nos.nl/artikel/21...-satudarah-verbieden.html
1% Tweakers MC :P

Die komen dan bij je langs om beschermingsgeld te eisen. "Want anders gaan we je pc en telefoon niet meer updaten..."

8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

lolgast schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 19:31:
[...]

Vanmiddag om 16:30 was het ook weer raak die kant op. 1 baan dicht zo te zien?
Ik was gelukkig nét thuis, maar het stookte al toen ik er reed. :X Zal weer iemand niet hebben zitten op te letten. Zie ze dagelijks met de telefoon in de hand op de linkerbaan elkaar duiken en op het laatst remmen...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:38
Bommes schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 13:12:
Ze verklaarde tegen mij en de politie dat ze meerdere nachtdiensten had gehad en terug onder weg van haar werk in Geel (Belgie) naar Amsterdam was.. Dat ze moe was en niet meer wist wat ze deed.
Wellicht een dokter / verpleegster? Die hebben het erg zwaar soms, en ik hoor helaas verhalen dat sommige ziekenhuizen moeilijk doen als je daar even wilt tukken :/ al zou je dan ook nog in je auto een oogje dicht kunnen doen natuurlijk Gelukkig liep het goed af, en zat je veilig in een auto!

Ligt het trouwens aan mij, of zijn Toyota bestuurders veelal waardeloze automobilisten? Echt zovaak als ik iemand over de weg zie slingeren, of tien kilometer onder de maximumsnelheid op de linkerbaan rijdt is het weer een yaris of prius... :X als je op zoiets gaat letten zie je het alleen maar vaker natuurlijk, maar mijn vriendin valt het ookal op. Beetje zoals de aso's veelal in een BWM of Audi zitten.. :+

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

FragFrog schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 20:48:
[...]
Ligt het trouwens aan mij, of zijn Toyota bestuurders veelal waardeloze automobilisten? Echt zovaak als ik iemand over de weg zie slingeren, of tien kilometer onder de maximumsnelheid op de linkerbaan rijdt is het weer een yaris of prius... :X als je op zoiets gaat letten zie je het alleen maar vaker natuurlijk, maar mijn vriendin valt het ookal op. Beetje zoals de aso's veelal in een BWM of Audi zitten.. :+
Niet zo generaliseren he ;)

Mijn vriendin reed eerst in een Audi A6 en nu in een Toyota Yaris Hybrid ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
Toyota rijders zijn procentueel gezien net zo vaak slechter in rijden dan de rest op de weg, als dat supersport rijders zichzelf vaker doodrijden.

Oftewel: waarschijnlijk zie je wat je wilt zien ;)

Edit:
Het zit bij mensen ook gewoon tussen de oren. Ik rij nu 1 jaar Audi, na 7 jaar Alfa Romeo. In deze Audi, die sowieso ook gewoon slomer is, rij ik een héél stuk rustiger dan met de Alfas. Denken jullie dat ik ooit een middelvinger of iets in die richting mijn kant op heb gekregen toen ik in een Alfa zat? Nu na 1 jaar met de Audi, zeker 5 keer. En dat komt 100% door het embleem.

[ Voor 48% gewijzigd door lolgast op 26-09-2017 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Topicstarter
Raym09 schreef op maandag 25 september 2017 @ 08:32:
[...]
Nee hoor, hangt alleen wat meer van de rijder af :+

[video]

Kunt best leuk stunten met zo'n lichte fiets >:)

[...]
Probeer maar is een wheelie te maken met mijn 125. Veel succes.. :+
Verwijderd schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 20:55:
[...]
Niet zo generaliseren he ;)

Mijn vriendin reed eerst in een Audi A6 en nu in een Toyota Yaris Hybrid ;)
lolgast schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 21:03:
Toyota rijders zijn procentueel gezien net zo vaak slechter in rijden dan de rest op de weg, als dat supersport rijders zichzelf vaker doodrijden.

Edit:
Het zit bij mensen ook gewoon tussen de oren. Ik rij nu 1 jaar Audi, na 7 jaar Alfa Romeo. In deze Audi, die sowieso ook gewoon slomer is, rij ik een héél stuk rustiger dan met de Alfas. Denken jullie dat ik ooit een middelvinger of iets in die richting mijn kant op heb gekregen toen ik in een Alfa zat? Nu na 1 jaar met de Audi, zeker 5 keer. En dat komt 100% door het embleem.
Als we dit nou even weer richting de motor kant trekken: vinden jullie dat dit ook opgaat voor motormerken/motortypes? :P

[ Voor 9% gewijzigd door caesar1000 op 26-09-2017 21:41 ]

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:38
@Verwijderd nouja vandaar dat ik het me afvroeg, het is mij op een gegeven moment op gaan vallen, en als je nu weer leest dat een Toyota bestuurder een ongeluk veroorzaakt bij rechtdoor rijden wordt dat gevoel weer versterkt :+

Net zoals andersom het niet altijd de Audi's zijn die dertig centimeter achter me rijden als ik V_max + 30 ga om iemand in te halen, maar het zijn er wel buitenproportioneel veel zeg maar ;) aan de andere kant heb ik met Audi's nooit meegemaakt dat ze het verkeer ophouden, en dat kan ik niet van Toyota's zeggen :X

@caesar1000 is me nooit opgevallen met merken eigenlijk. Wel dat customs hier doorgaans (ook niet altijd) wat rustiger rijden dan de supersports, maar daar zal denk ik niemand zich over verbazen.

[ Voor 15% gewijzigd door FragFrog op 26-09-2017 21:31 ]

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FragFrog schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 21:29:
@Verwijderd nouja vandaar dat ik het me afvroeg, het is mij op een gegeven moment op gaan vallen, en als je nu weer leest dat een Toyota bestuurder een ongeluk veroorzaakt bij rechtdoor rijden wordt dat gevoel weer versterkt :+

Net zoals andersom het niet altijd de Audi's zijn die dertig centimeter achter me rijden als ik V_max + 30 ga om iemand in te halen, maar het zijn er wel buitenproportioneel veel zeg maar ;) aan de andere kant heb ik met Audi's nooit meegemaakt dat ze het verkeer ophouden, en dat kan ik niet van Toyota's zeggen :X

@caesar1000 is me nooit opgevallen met merken eigenlijk. Wel dat customs hier doorgaans (ook niet altijd) wat rustiger rijden dan de supersports, maar daar zal denk ik niemand zich over verbazen.
Wat wel opvallend is dat ik met de Audi tot 2 x keer toe bijna een supersport uit het plaatwerk heb mogen peuteren :S :X

Is een Audi een supersport kleefmagneet? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:39
Als het lekker weer is sluit ik aan. Zal voor het gemak mijn Satudarah patch thuis laten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maak er een mooie dag van demons mc tweakers mc :+ :P

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

lolgast schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 21:03:

Edit:
Ik ben het type supersport rijder die op lage snelheid al op zijn bek gaat :')

Maar ik merk wel dat heel veel mensen echt niet goed kijken en spiegelen, ze hebben vaak geen besef en houden geen rekening met hoe snel een beetje supersport is, zelfs al doe je niet echt moeite :D

O ik had gister trouwens iemand op een oudere Honda naked die helemaal omgekeerd zat op zijn motor toen ik langs kwam, kennelijk maakt zo een gixxer wel indruk :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-10 11:39

Ktenolix

Pijlsnel

Pohh, lekker mistig op de weg! Was niet zo'n pretje op de motor vanochtend. Elk paar meter m'n vizier droogvegen :P

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:28
Ja, echt mega vervelend, dat had ik vanmorgen ook. Telkens de ruitenwisser aanzetten :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk wat tijd genomen om een foto voor het startbericht te uploaden :D
Graag mij daarin toevoegen.
Omgeving noord brabant.
Suzuki GSXF 650 2010

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/12XT212l.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/a4OtUZ9l.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/B7TUFPzl.jpg

Foto's zijn afgelopen zaterdag gemaakt op weg naar Goedhart.
Dan is de mist toch ergens goed voor >:)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2017 09:49 ]

• lolgast
Verwijderd schreef op woensdag 27 september 2017 @ 08:47:
Eindelijk wat tijd genomen om een foto voor het startbericht te uploaden :D
Graag mij daarin toevoegen.
Omgeving noord brabant.
Suzuki GSXF 650 2010

https://i.imgur.com/12XT212.jpg
https://i.imgur.com/a4OtUZ9.jpg
https://i.imgur.com/B7TUFPz.jpg

(Heb de foto maar als link toegevoegd weet niet hoe ik de afbeelding moet verkleinen en met extra software lukt het niet zit nu op het werk)

Foto's zijn afgelopen zaterdag gemaakt op weg naar Goedhart.
Dan is de mist toch ergens goed voor >:)
Welke foto heeft de voorkeur voor de startpost?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/12XT212l.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/a4OtUZ9l.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/B7TUFPzl.jpg

Altijd mooi verder, plaatjes :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

lolgast schreef op woensdag 27 september 2017 @ 08:51:
[...]

Welke foto heeft de voorkeur voor de startpost?
De middelste :D

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
Ktenolix schreef op woensdag 27 september 2017 @ 07:32:
Pohh, lekker mistig op de weg! Was niet zo'n pretje op de motor vanochtend. Elk paar meter m'n vizier droogvegen :P
En dan mensen die bij 2km zicht besluiten dat het een geweldig idee is om de mistverlichting te voeren |:(

Het vervelende van mist is dat die kleine druppeltjes op je vizier blijven hangen. Een goeie regen waait gewoon gelijk weer weg.

• fivepack
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-10 12:15
Joopieboy schreef op woensdag 27 september 2017 @ 05:57:
[...]

Ik ben het type supersport rijder die op lage snelheid al op zijn bek gaat :')

Maar ik merk wel dat heel veel mensen echt niet goed kijken en spiegelen, ze hebben vaak geen besef en houden geen rekening met hoe snel een beetje supersport is, zelfs al doe je niet echt moeite :D

O ik had gister trouwens iemand op een oudere Honda naked die helemaal omgekeerd zat op zijn motor toen ik langs kwam, kennelijk maakt zo een gixxer wel indruk :D
Waarom zouden mensen daar specifiek rekening mee moeten houden? Een beetje supersport mag net zo snel rijden als ieder ander motortype op die weg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
fivepack schreef op woensdag 27 september 2017 @ 09:48:
[...]

Waarom zouden mensen daar specifiek rekening mee moeten houden? Een beetje supersport mag net zo snel rijden als ieder ander motortype op die weg!
Het is alleen niet aan een andere medeweggebruiker om dat te bepalen... Als iemand 90km/u rijdt ipv 120km/u ga je toch ook niet pas naar links op het moment dat dat zou moeten als hij 120km/u had gereden? Dan had je er namelijk doorheen gemoeten...

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10 14:48
lolgast schreef op woensdag 27 september 2017 @ 09:50:
[...]

Het is alleen niet aan een andere medeweggebruiker om dat te bepalen... Als iemand 90km/u rijdt ipv 120km/u ga je toch ook niet pas naar links op het moment dat dat zou moeten als hij 120km/u had gereden? Dan had je er namelijk doorheen gemoeten...
Sja - niet al te veel rekening houden met een mede weggebruiker die bijzonder aso rijdt (lees: veel te hard waar dat niet kan) is zowat het enige wat je kan doen als protest ;) Ik denk dat als jij vaak in die situatie komt, dat een auto wat sloom uit de weg gaat voor je, dat je dat wel eens als stilzwijgend protest kan beschouwen... en dus niet als 'slecht spiegelen'

• fivepack
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-10 12:15
Kunt het allemaal draaien zoals we willen, feit blijft dat een supersport zich mag houden aan dezelfde regels als iemand op een cruiser, toer of andere categorie. Dus waarom specifiek supersport? Volgens mij "hoort" iedereen rekening te houden met de ander. Dat de praktijk helaas vaak anders is....
Misschien moet de "supersporter" zelf wat meer rekening houden met het feit dat die ander hem verkeerd inschat.

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Nou, dat is even balen. Ik wilde opstappen om naar mijn werk te gaan maar vond bij een snelle check een enorm stuk metaal in mijn achterband.

Afbeeldingslocatie: http://edegier.nl/static/band.jpg

Nu heb ik de volgende vragen:
- Kan ik hier mee naar de garage rijden (desnoods binnendoor)
- Kan dit gerepareerd worden?
- Zo nee, welke band ga ik er dan opleggen. Ik heb een ZX6R en rij sportief in het weekend en woonwerk met snelweg door de week. Ik heb nu een Bridgetone BT023 achter en voor een BT016. Ik hoor goede verhalen over de Michelin Pilot Road 4.

Ik zoek dus een band die niet te snel vierkant wordt door het snelweg gebruik, maar waar je wel tot aan het randje plat mee kan gaan op een klaverblad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Valt wat mij betreft in dezelfde categorie: Het is niet aan die andere weggebruiker om te bepalen hoe hard een ander rijdt. Daar is de politie voor.

Los daarvan: Hoe komen we ineens op dit 'supersport-bash' verhaal? @Joopieboy geeft alleen aan dat sommige weggebruikers zich vergissen door niet/slecht te spiegelen. Dat gebeurd al als je met 90 achter een vrachtwagen vandaan komt en 1 tel later 130 rijdt.

Om het voorbeeld van @Dryhte erbij te pakken. Ik heb echt nooit dat iemand langzaam naar rechts gaat. Dat doen mensen bij bumperklevers. Het voordeel van een motor is dat je niet hóeft te bumperkleven, want na 1 seconde ben je er voorbij.. Vooroordelen :O

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15:31
Erapaz schreef op woensdag 27 september 2017 @ 10:03:
Nou, dat is even balen. Ik wilde opstappen om naar mijn werk te gaan maar vond bij een snelle check een enorm stuk metaal in mijn achterband.

[afbeelding]

- Zo nee, welke band ga ik er dan opleggen. Ik heb een ZX6R en rij sportief in het weekend en woonwerk met snelweg door de week. Ik heb nu een Bridgetone BT023 achter en voor een BT016. Ik hoor goede verhalen over de Michelin Pilot Road 4.

Ik zoek dus een band die niet te snel vierkant wordt door het snelweg gebruik, maar waar je wel tot aan het randje plat mee kan gaan op een klaverblad.
Jij bent degene die hier het beste antwoord op kan geven, als de band hard is zou ik er rustig mee naar de garage rijden. Vertrouw je het niet, haal je het wiel eruit en ga je met het wiel naar de garage.
Ik zou sowieso een nieuwe band monteren.

• Derby
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
caesar1000 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 21:27:
Als we dit nou even weer richting de motor kant trekken: vinden jullie dat dit ook opgaat voor motormerken/motortypes? :P
Wel met merk van een helm, Boxer anyone. Laatst kwam ik ook weer een boxer helm tegen op een BMW GS, die het filteren ook bij 80km/h nog nodig vond, dat zorgde voor de nodige oplichtende remlichten. Die rode puntjes zijn vaak wel de motorrijders die 'bijzonder' gedrag vertonen.

If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Een ietwat algemene vraag van mijn kant af...

Ik ben van plan een grote trip door europa te maken in de zomer volgend jaar. Ik ben op het moment bezig met het uitstippelen van de route (België, Luxemburg, Oost-Frankrijk, Monaco, Italië, Ferrari en Lambo fabriek, langs de Adriatische zee naar Pula).

Ik wil die trip solo gaan maken en het zal ongeveer 3 weken duren. Zijn er hier mensen die zoiets eerder hebben gedaan en hun ervaringen willen delen? Wat ik me onder-andere af vraag is wat voor dagritme je aanhoudt. Wanneer doe je boodschappen, wanneer eet je, etcetera. Het lijkt me niet dat je iedere dag boodschappen koopt, maar wat neem je dan mee? flessen water?

Desnoods in DM om niet het hele topic vol te spammen...

All-Round nerd | iRacing Profiel

• Thoit
Derby schreef op woensdag 27 september 2017 @ 10:06:
[...]

Wel met merk van een helm, Boxer anyone. Laatst kwam ik ook weer een boxer helm tegen op een BMW GS, die het filteren ook bij 80km/h nog nodig vond, dat zorgde voor de nodige oplichtende remlichten. Die rode puntjes zijn vaak wel de motorrijders die 'bijzonder' gedrag vertonen.
In België is dat volkomen normaal. Heb een tijdje in Brussel gewerkt, en schrok daar in het begin ook wel even toen er met 100 nog even een motor tussen de auto's door slingerde.
w4rguy schreef op woensdag 27 september 2017 @ 10:08:

Ik ben van plan een grote trip door europa te maken in de zomer volgend jaar. Ik ben op het moment bezig met het uitstippelen van de route (België, Luxemburg, Oost-Frankrijk, Monaco, Italië, Ferrari en Lambo fabriek, langs de Adriatische zee naar Pula).

Ik wil die trip solo gaan maken en het zal ongeveer 3 weken duren. Zijn er hier mensen die zoiets eerder hebben gedaan en hun ervaringen willen delen? Wat ik me onder-andere af vraag is wat voor dagritme je aanhoudt. Wanneer doe je boodschappen, wanneer eet je, etcetera. Het lijkt me niet dat je iedere dag boodschappen koopt, maar wat neem je dan mee? flessen water?

Wat ik met een dagtrip doe is 's morgens bij een supermarkt broodjes en drinken e.d. halen, en neem dan gelijk wat voor de middag mee. Qua avondeten houd ik van uiteten, dus dan is het met Tripadvisor een goed restaurantje zoeken :9

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Derby schreef op woensdag 27 september 2017 @ 10:06:
[...]

Voor ik motor reed was mij dit nooit opgevallen. Maar die rode puntjes zeggen vaak al genoeg inderdaad hahah. Zwaai expres ook niet als ik er één tegen kom met zo'n helm en geen beschermende kleding :P Daarnaast ligt toch je hele gezicht open als je met zo'n ding valt?

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Erapaz schreef op woensdag 27 september 2017 @ 10:03:

[afbeelding]

Balen! Kijk eens naar de Continental SportAttack3 - die omschrijf je net perfect. Heb er een maand geleden eentje moeten afschrijven door een lek, maar die was na ~8k km nog niet vierkant of afgesleten!

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Xoxol
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:42

Zelf ben ik nog niet op solo trip geweest wel met z'n tweeën. Zodra we wakker waren gingen wij altijd een broodje+ koffie op de camping kopen. En onderweg kleine tussenstop bij een supermarkt. Wij gingen in de avond altijd uit eten. Ik heb verschillende blogs gelezen van mensen die wel lange solo reis hebben gemaakt. Voor wat betreft het eten is dat bij een gelegenheid ergens in een supermarkt wat broodjes of energierepen gekocht worden om bij de tussenstops te snacken. In de avonduren zelf koken of ergens eten. Afhankelijk van je dagelijks budget.
Persoonlijk zou ik altijd voor uit eten kiezen, omdat je toch in een ander land bent en op die manier ook andere mensen leert kennen. :)

V-Strom 650

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
ProfaNe schreef op woensdag 27 september 2017 @ 10:15:
[...]

Voor ik motor reed was mij dit nooit opgevallen. Maar die rode puntjes zeggen vaak al genoeg inderdaad hahah. Zwaai expres ook niet als ik er één tegen kom met zo'n helm en geen beschermende kleding :P Daarnaast ligt toch je hele gezicht open als je met zo'n ding valt?
ja, de klep beschermt alleen tegen wind / vuil, niet tegen vallen. De betere/normale systeemhelmen zijn dat wel. Keertje opgevangen in een winkel toen iemand een boxer helm aan het passen was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Gaaf, er was hier een tweaker die heel veel van dat soort reizen ondernam en daar ook uitgebreid over schreef. Helaas is hij overleden maar met een beetje zoekwerk kan je wellicht nog nuttige info vinden. Username: DECOY88

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-10 17:29
fivepack schreef op woensdag 27 september 2017 @ 09:58:
Kunt het allemaal draaien zoals we willen, feit blijft dat een supersport zich mag houden aan dezelfde regels als iemand op een cruiser, toer of andere categorie. Dus waarom specifiek supersport? Volgens mij "hoort" iedereen rekening te houden met de ander. Dat de praktijk helaas vaak anders is....
Misschien moet de "supersporter" zelf wat meer rekening houden met het feit dat die ander hem verkeerd inschat.
Het probleem is dat onze medekoekblik gebruikers soms moeilijk kunnen inschatten voor motor er aan komt en dan het te verwachte rijgedrag. Een SS zal bijvoorbeeld vaker snel optrekken als een cruiser. Snel optrekken gaat ook best binnen de verkeersregels.

Sowieso lijkt men het erg moeilijk te vinden om te bepalen wat de afstand is tussen hen en het tegenverkeer. Dat is ongeacht in welk voertuig je zit. Met zowel auto als motor al vaak genoeg mee gemaakt dat iemand denkt toch nog wel even voorlangs de weg over te kunnen steken. Voetgangers hebben dit probleem ook vaak zat, maar die kan je nog op het rennen zetten door even veel herrie te maken })

Gisteren groete ik op weg naar huis een motorrijder op een soort bobber ding, groet hij terug... met een middelvinger :?

[ Voor 5% gewijzigd door aidanl op 27-09-2017 10:33 ]

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:01

-tom-562

Oliesjeik

lolgast schreef op woensdag 27 september 2017 @ 10:03:
Valt wat mij betreft in dezelfde categorie: Het is niet aan die andere weggebruiker om te bepalen hoe hard een ander rijdt. Daar is de politie voor.

Los daarvan: Hoe komen we ineens op dit 'supersport-bash' verhaal? @Joopieboy geeft alleen aan dat sommige weggebruikers zich vergissen door niet/slecht te spiegelen. Dat gebeurd al als je met 90 achter een vrachtwagen vandaan komt en 1 tel later 130 rijdt.

Om het voorbeeld van @Dryhte erbij te pakken. Ik heb echt nooit dat iemand langzaam naar rechts gaat. Dat doen mensen bij bumperklevers. Het voordeel van een motor is dat je niet hóeft te bumperkleven, want na 1 seconde ben je er voorbij.. Vooroordelen :O
Alleen is dat IMO niet specifiek SS gerelateerd. _iedere_ motor is snel, en de gemiddelde automobilist ziet gewoon een motor, geen SS :P Dus ik snap de opmerking van Joopieboy niet zo goed (waarom hij specifiek benadrukt dat mensen niet in de gaten hebben dat een SS ongemerkt snel is).
Zelfs op mijn oude Suzuki frikandel met 60 pk was ik sneller dan 99% van de auto's op de weg.

Vaak bu'j te bang!

Verwijderd

aidanl schreef op woensdag 27 september 2017 @ 10:29:
[...]
Gisteren groete ik op weg naar huis een motorrijder op een soort bobber ding, groet hij terug... met een middelvinger :?
Zag je eruit als een motoragent? >:)

• lolgast
-tom-562 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 10:32:
[...]

Alleen is dat IMO niet specifiek SS gerelateerd. _iedere_ motor is snel, en de gemiddelde automobilist ziet gewoon een motor, geen SS :P Dus ik snap de opmerking van Joopieboy niet zo goed (waarom hij specifiek benadrukt dat mensen niet in de gaten hebben dat een SS ongemerkt snel is).
Zelfs op mijn oude Suzuki frikandel met 60 pk was ik sneller dan 99% van de auto's op de weg.
Daarom ook mijn laatste alinea ;)

Joopieboy rijdt SS, nogal wiedes dat hij dat voertuig dus gebruikt in zijn ervaring :9

• aidanl
Verwijderd schreef op woensdag 27 september 2017 @ 10:39:
[...]

Zag je eruit als een motoragent? >:)
Had nog wel mijn gele hesje ding aan mijn jas vast zitten, maar met een verder zwarte tourjas, motor spijkerbroek en oranje motor lijk ik er niet bepaald op haha

• lolgast
Belangrijk om te weten: Hoe 'groette' jij? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aidanl
lolgast schreef op woensdag 27 september 2017 @ 10:44:
Belangrijk om te weten: Hoe 'groette' jij? :P
2 handen los en 2 middelvingers nou goed :+
neuh gewoon normale wijze, meestal steek ik mijn hand links naar beneden uit. Ach sommige mensen zijn gewoon sacherijnig, misschien stond hij al lang in de file :P

• Dryhte
aidanl schreef op woensdag 27 september 2017 @ 10:49:
[...]

2 handen los en 2 middelvingers nou goed :+
neuh gewoon normale wijze, meestal steek ik mijn hand links naar beneden uit. Ach sommige mensen zijn gewoon sacherijnig, misschien stond hij al lang in de file :P
en jij filterde 'm voorbij ;)

Verwijderd

Ik reed aantal maanden terug achter een motorrijdster op een bobber die een middelvinger opstak naar een automobilist.

Van mij had ze wel twee middelvingers mogen opsteken naar de bewuste bellende, met een slakkengang linksrijdende koekblikker.

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Ik had vanmorgen in een WhatsApp groep nog een discussie met een andere motorrijder, omdat ik met de motor(alles meegerekend) iets langer over woon-werk doe dan met de auto.
De persoon in kwestie stelde dat inhalen over dezelfde rijstrook(doorgetrokken streep) geen probleem was voor haar omdat auto's vaak netjes aan de kant gaan.
Zelf heb ik dit nog nooit gedaan omdat ik wellicht te bang bent dat ze om andere redenen(moe, telefoon) rechts rijden en dus mogelijk weer zomaar naar links komen.
Hoe staan jullie hierin? Gewoon er voorbij of wachten tot je in mag en kan halen?

Groeten hangt altijd af van de andere rijder: soms steek ik amper mijn hand op, andere keren groet ik uitbundig.

Ik ga volgend jaar ook een motorreis doen, ofwel kamperen ofwel hostels, maar ik ga dan gewoon per dag kijken wat ik ga eten etc. Hooguit dat ik ook voor de volgende dag al eten koop als ik langer op 1 plek blijf. Tenzij je ergens ver van de beschaafde wereld afzit zijn er altijd wel eet gelegenheden in de buurt. Daarnaast, je wilt genieten, dus geen lange dagafstanden. 250-300km is volgens mij een zeer nette afstand.

[ Voor 22% gewijzigd door darkkingll op 27-09-2017 11:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 24-10 09:26

Least Inkling

Product of the cold war

...een heel mooi plan....

Voor mij belangrijkste dingen die ik in de gaten hou:

- gemiddelde snelheid buiten de snelweg: 50km/u, dus zes uur rijtijd voor 300km. Dit gaat iets achteruit, als je de bergen ingaat. Is ook vermoeiender.
- Genoeg drinken meenemen (en dan ook drinken ;) ), scheelt je hoofdpijn einde dag.
- Vind zelf kamperen leuk, maar alleen als het goed weer is, dus ik wissel af met campings en hotels. Deze boek ik niet van te voren, nog nooit meegemaakt dat ik ergens niet kon slapen.
- Neem elk anderhalf uur gewoon even pauze, is niet stoer om 700km per dag te kunnen rijden.
- Wees kritisch op wat je meeneemt, huishoudelijke/hygienische dingen kun je gewoon onderweg kopen.
- Meestal acht uur ontbijten, de route controleren, inpakken en weg. Meestal om 17.00u gaat mijn ogen naar mogelijke slaapplaats (en een koud biertje :+ )
- Lunch is een combinatie van tankstations, terrasjes, supermarkt of wat ik dan ook tegenkom.
- Regen kan een reden zijn om misschien een dag te blijven hangen, check het weer geregeld en hou daar eventueel rekening met het regelen van slaapplaats.
- Belangrijkste: relax ;) en we zien morgen wel

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
darkkingll schreef op woensdag 27 september 2017 @ 11:00:
Ik had vanmorgen in een WhatsApp groep nog een discussie met een andere motorrijder, omdat ik met de motor(alles meegerekend) iets langer over woon-werk doe dan met de auto.
De persoon in kwestie stelde dat inhalen over dezelfde rijstrook(doorgetrokken streep) geen probleem was voor haar omdat auto's vaak netjes aan de kant gaan.
Zelf heb ik dit nog nooit gedaan omdat ik wellicht te bang bent dat ze om andere redenen(moe, telefoon) rechts rijden en dus mogelijk weer zomaar naar links komen.
Hoe staan jullie hierin? Gewoon er voorbij of wachten tot je in mag en kan halen?

Groeten hangt altijd af van de andere rijder: soms steek ik amper mijn hand op, andere keren groet ik uitbundig.

Ik ga volgend jaar ook een motorreis doen, ofwel kamperen ofwel hostels, maar ik ga dan gewoon per dag kijken wat ik ga eten etc. Hooguit dat ik ook voor de volgende dag al eten koop als ik langer op 1 plek blijf. Tenzij je ergens ver van de beschaafde wereld afzit zijn er altijd wel eet gelegenheden in de buurt. Daarnaast, je wilt genieten, dus geen lange dagafstanden. 250-300km is volgens mij een zeer nette afstand.
Inhalen over dezelfde rijstrook :o Ik hoop dat die geen supersport rijd, das slecht voor mijn image :+

• darkkingll
Haha, nee. Die zit nog op een 35kw naked. Maar ik ken er meer waarvan het mij niet zal verbazen als ze hetzelfde doen, die rijden ook naked, maar wel Suzuki...

• ProfaNe
  • Niet online
Ik wacht altijd tot ik er gewoon voorbij kan of blijf gewoon achter een auto hangen. Doorgetrokken streep zit er niet voor niets dus daar ga ik niet overheen. En vind dat er op één rijbaan met doorgetrokken streep te weinig ruimte is om langs auto's te gaan. Daarnaast maak ik weinig mee dat auto's bewust aan de kant gaan. Daarentegen rij ik voor plezier en geen woon-werk verkeer. Kan mij voorstellen dat je niet elke dag achter een auto blijft hangen waardoor de reistijd aanzienlijk langer is.

• darkkingll
ProfaNe schreef op woensdag 27 september 2017 @ 11:08:
[...]

Ik wacht altijd tot ik er gewoon voorbij kan of blijf gewoon achter een auto hangen. Doorgetrokken streep zit er niet voor niets dus daar ga ik niet overheen. En vind dat er op één rijbaan met doorgetrokken streep te weinig ruimte is om langs auto's te gaan. Daarnaast maak ik weinig mee dat auto's bewust aan de kant gaan. Daarentegen rij ik voor plezier en geen woon-werk verkeer. Kan mij voorstellen dat je niet elke dag achter een auto blijft hangen waardoor de reistijd aanzienlijk langer is.
Ik rijd ook voornamelijk voor mijn plezier(ben een mooi-weer rijder) en we hebben het hier over +- 5 minuten op 60 km(waarvan +- 50km op de N34..), dus dat is verwaarloosbaar. Maar wel fijn dat ik dus niet de enige ben die er zo over denkt. :)

• lolgast
Ik zou er toch ontzettend mee opletten. Een rijstrook wordt in de breedte niet gedeeld, daar horen geen voertuigen naast elkaar te rijden. Automobilisten zitten ook niet voor hun plezier in de auto, die willen ook zo snel mogelijk van huis naar kantoor.
Als je een keer de verkeerde treft omdat zijn/haar rechtersok grijs bleek ipv zwart en hij/zij zwiert naar links ben je gigantisch de lul. Voor 2 seconden winst ;w

[ Voor 3% gewijzigd door lolgast op 27-09-2017 11:20 ]

• Dryhte
Vreemde reacties hierop. Ik doe dit bijzonder vaak, maar alleen als die andere auto's (zo goed als) stilstaan (niet als ze rijden). Dus met andere woorden, bij file op de afrit. Bij gewoon langzaam rijden op een één vaks baan met doorlopende streep in het midden ben ik eerder terughoudend om te gaan voorsteken (al heb ik het wel gedaan als ik zag dat het kon)

Als ik dat niet zou doen, kon ik bij elke woon-werk rit 15' à 30' optellen.

• lolgast
Ik had de aanname gedaan dat het rijdend was inderdaad. Stilstaand lijkt het me een non-issue?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmz, je moet inhalen wanneer jij het verantwoord vindt meer kan ik er niet over zeggen.

Zelf hou ik me niet zo met strepen en snelheidslimieten bezig ;)

• Dryhte
lolgast schreef op woensdag 27 september 2017 @ 11:21:
Ik had de aanname gedaan dat het rijdend was inderdaad. Stilstaand lijkt het me een non-issue?
'k weet het niet, ik zie vaak genoeg motorrijders staan aanschuiven in de file terwijl ik er toch tussendoor glip. Maar vaak zijn dat dan types met zijkoffers of cruisers, die glip je misschien niet zo gemakkelijk overal tussendoor (de CB500X is nogal een slank geval)

• Erapaz

Ik doe dit alleen in de file t/m 50 km/u of bij stoplichten / afritten waar het overige verkeer stil staat. Zodra het verkeer gaat rijden voeg ik in.
Ik denk dat ik bij normale drukte met de motor niet veel sneller ben dan met de auto, vanwege het aantrekken van je gear, op slot zetten van de motor en de motorhoes. Als het echt vast staat, dan is de motor wel veel sneller.

• darkkingll
Dryhte schreef op woensdag 27 september 2017 @ 11:18:
[...]

Vreemde reacties hierop. Ik doe dit bijzonder vaak, maar alleen als die andere auto's (zo goed als) stilstaan (niet als ze rijden). Dus met andere woorden, bij file op de afrit. Bij gewoon langzaam rijden op een één vaks baan met doorlopende streep in het midden ben ik eerder terughoudend om te gaan voorsteken (al heb ik het wel gedaan als ik zag dat het kon)

Als ik dat niet zou doen, kon ik bij elke woon-werk rit 15' à 30' optellen.
Stilstaand of langzaamrijdend is het idd geen probleem, doe ik ook heel af en toe. Wat ik bedoel was als je, zeg, 90 rijd op een N-weg met 100 als max snelheid. Als er dus een normale doorstroming is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aidanl
Ik filter of rijd langs verkeer zolang ik mij daar zelf veilig bij voel en de situatie het toestaat. Zodra ik ga twijfelen doe ik het niet. Ditzelfde geld voor het naar voren rijden bij een stoplicht.

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Least Inkling schreef op woensdag 27 september 2017 @ 11:00:
[...]

Voor mij belangrijkste dingen die ik in de gaten hou:

- gemiddelde snelheid buiten de snelweg: 50km/u, dus zes uur rijtijd voor 300km. Dit gaat iets achteruit, als je de bergen ingaat. Is ook vermoeiender.
- Genoeg drinken meenemen (en dan ook drinken ;) ), scheelt je hoofdpijn einde dag.
- Vind zelf kamperen leuk, maar alleen als het goed weer is, dus ik wissel af met campings en hotels. Deze boek ik niet van te voren, nog nooit meegemaakt dat ik ergens niet kon slapen.
- Neem elk anderhalf uur gewoon even pauze, is niet stoer om 700km per dag te kunnen rijden.
- Wees kritisch op wat je meeneemt, huishoudelijke/hygienische dingen kun je gewoon onderweg kopen.
- Meestal acht uur ontbijten, de route controleren, inpakken en weg. Meestal om 17.00u gaat mijn ogen naar mogelijke slaapplaats (en een koud biertje :+ )
- Lunch is een combinatie van tankstations, terrasjes, supermarkt of wat ik dan ook tegenkom.
- Regen kan een reden zijn om misschien een dag te blijven hangen, check het weer geregeld en hou daar eventueel rekening met het regelen van slaapplaats.
- Belangrijkste: relax ;) en we zien morgen wel
Thanks! Erg zinvol!

De eerste dagen heb ik wel in de planning staan om 700km te rijden. De eerste dag zal een eitje zijn (in Nederland pak ik nog gewoon de snelweg). De tweede dag (Luxemburg -> Frankrijk) zal iets lastiger zijn. Hoe verder ik kom, hoe meer tijd ik neem. Het wordt imho pas leuk als ik langs de Ardeche rijd richting de Mont Ventoux. Eenmaal in italie beperk ik het tot een paar uur rijden per dag omdat ik ook dingen wil zien.

Is die 700km écht teveel om te doen op een dag? Of is het wel doenbaar als je maar afwisselt? En hoe nam jij je drinken mee? Had je het in je tas/koffer zitten? Of in je tanktas zodat je er makkelijk bij kon? En hoe ging je om met brandstof? Ik heb een flesje van 1 liter die ik extra mee kan nemen, maar dat is eigelijk voor noodgevallen.

• Dryhte
darkkingll schreef op woensdag 27 september 2017 @ 11:25:
[...]

Stilstaand of langzaamrijdend is het idd geen probleem, doe ik ook heel af en toe. Wat ik bedoel was als je, zeg, 90 rijd op een N-weg met 100 als max snelheid. Als er dus een normale doorstroming is.
Dan doe ik het niet. De tijdswinst is trouwens minimaal.

• ProfaNe
  • Niet online
Ik ging hier ook uit van rijdend verkeer ;) Kutte bij inhalen van stilstaand verkeer is wanneer ze gaan rijden terwijl jij nog niet voor bij het stoplicht staat :P

• aidanl
ProfaNe schreef op woensdag 27 september 2017 @ 11:29:
Ik ging hier ook uit van rijdend verkeer ;) Kutte bij inhalen van stilstaand verkeer is wanneer ze gaan rijden terwijl jij nog niet voor bij het stoplicht staat :P
Ik heb meestal knipper dan al aan staan in de richting van het verkeer zodat ze enig idee hebben dat ik er tussen wil gaan voegen indien het gaat rijden. En dan gewoon rustig aan bij een gaatje blijven wachten en tussen voegen. Een enkele keer zit er zo'n klootviool bij die je er niet tussen wilt laten, maar dan pak je gewoon een gaatje er achter of geef gas bij en voeg verder vooruit in.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

w4rguy schreef op woensdag 27 september 2017 @ 11:27:
[...]

Thanks! Erg zinvol!

De eerste dagen heb ik wel in de planning staan om 700km te rijden. De eerste dag zal een eitje zijn (in Nederland pak ik nog gewoon de snelweg). De tweede dag (Luxemburg -> Frankrijk) zal iets lastiger zijn. Hoe verder ik kom, hoe meer tijd ik neem. Het wordt imho pas leuk als ik langs de Ardeche rijd richting de Mont Ventoux. Eenmaal in italie beperk ik het tot een paar uur rijden per dag omdat ik ook dingen wil zien.

Is die 700km écht teveel om te doen op een dag? Of is het wel doenbaar als je maar afwisselt? En hoe nam jij je drinken mee? Had je het in je tas/koffer zitten? Of in je tanktas zodat je er makkelijk bij kon? En hoe ging je om met brandstof? Ik heb een flesje van 1 liter die ik extra mee kan nemen, maar dat is eigelijk voor noodgevallen.
700 km is best veel, zeker als dat voornamelijk binnendoor is. 700 km snel weg is wel te doen denk ik, mits genoeg pauzes en een comfortabele motor. Op motorvakantie in het verleden hielden we meestal rond de 250/300 km per dag aan. Op de terugreis hebben we zo'n 600km achter elkaar gereden.
Ik zou het voor jezelf gewoon comfortabel houden. Er zat hier op GoT een motorrijder die wel erg (m.i.gevaarlijk) lange ritten deed, alleen die is dus tijdens zo'n rit verongelukt ;(

Vaak bu'j te bang!

• Erapaz
Inmiddels contact gehad met de garage voor het stuk metaal in mijn band. Ze hebben goede ervaringen met de Bridgestone T30 EVO en hebben deze op voorraad. Voor woon-werk en in de regen schijnen ze prima te zijn.

Heeft er iemand ervaring met de sportievere eigenschappen van deze band? Kan ik hier mee af en toe een circuittraining doen en op zondag mee over het klaverblad?

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

[...]

Thanks! Erg zinvol!

..al die vragen ;)...
Vwb water, ik heb achterop 1 van mijn alu Ikea-koffers een houder geschroefd, waar twee alu flessen in geklemd kunnen worden, maar regelmatig bind ik gewoon een petfles vanuit de supermarkt bovenop de koffer, of onder de straps waar mijn tent mee vast zit. Tanktassen vind ik ondingen, die heb ik dus niet. Daarentegen heb ik een hele grote motor, waar van alles op past :+ .

De afstand, tsja blijft persoonlijk natuurlijk. Je begint elke dag met frisse moed te rijden, kan je verzekeren dat na 400km je toch erg vermoeid wordt. Ik ben in twee dagen naar Oostenrijk gereden afgelopen trip. Eerst snelweg tot na Aken, vanuit daar alleen maar binnendoor (K en L-wegen, heel weinig B-wegen). Dat was dus 450km per dag, binnendoor is dat best werken, hoewel ik wel wat gewend ben. In de bergen ga je dat gewoon niet halen. Appenijnen in Italie bijvoorbeeld rij je heel mooi, maar de gemiddelde snelheid is maar 30km/u, vanwege de vele bochten. Hemelsbreed kom je niet echt ver ;)

Die SS-wegen in Italie kunnen ook wel eens bomvol met verkeer zijn. Heb de vorige trip eens 2,5 uur gedaan over 70km over zo'n weg.

Brandstof, ik heb een 30L tank, das goed voor 500km _/-\o_ . Maar met vorige fietsen hield ik gewoon elke 200km aan, om te gaan tanken. In Frankrijk loop je nog wel eens tevergeefs een tankstation te zoeken, dus ruime marge aanhouden in sync met je pauzes.

Tip: maak een lijstje wat je meeneemt en streep daar op het einde van de rit alles af wat je niet hebt gebruikt, scheelt je weer inpakken volgende keer. En een Kruidvat vloeibaar wasmiddel is ook een uitkomst.

Ik heb 1 koffer met apparatuur (leptob, spiegelreflex, zooi kabels (eg nie normaal), etc..) en een koffer met kleding. top koffertje (25l) zit los spul in, zoals repen, duct tape, tie-wraps, papieren. Actioncam hangt dan aan de helm, gevoed door de boordspanning. Oh ja, heb ook een stuurtas, waar ik mijn telefoon in oplaadt, en mijn portometniks voor eventuele tol.

Tent gaat als rol op de buddy, slaapzak in rol bovenop de zijkoffer. Ik heb wel de luxe dat ik bovenladers als koffers heb.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

fivepack schreef op woensdag 27 september 2017 @ 09:48:
[...]

Als ik invoeg kan ik prima maar links zonder iemand te hinderen maar dan kom je wel gelijk met 130 aan denderen zonder moeite. Dat bewust 180 rijden op de linkerbaan daar hoor je mij niet over idd. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
Zo gisteren even stijl achterover geslagen (niet echt maar figuurlijk) en dat dan 2 keer de schade rapport is binnen hoor. Ruim 2000 euro storm schade (motor was alleen omgevallen) Het hele achterframe moet worden vervangen. En alle hendels en dingen aan de rechtekkant. Gelukkig verzekeringswerk. En als dat al niet erg is kwam de onderhoud nog zo even 2800 aftikken. Ik 8)7 :X :F . Ok er was wat roest en ja hij kan schoner natuurlijk maar dat was redelijk overdreven. Maar goed een BWM heeft natuurlijk te dure onderdelen. Dus dat gaan we even niet doen. Even rondgevraagd bij alternative garages en om hetzelfde klusje te doen kom ik max 1000 euro uit maar de kans is gewoon groot dat alles gewoon te fixen valt ipv vervangen. En dan zitten we alleen maar klein materiaal + wat arbeidsloon.

Mijn rem zou verroest zijn en de voorvork ook. Ja er zit wat aanslag op maar helemaal opgegeven lijkt me nog lang niet. Dus ik denk dat ze graag nog meer cash willen. Maar dit gaat een beetje te ver.

Ga mijn banden gelijk ergens anders halen motor ophalen als de schade is gefixed en dan hem even goed wassen en schoonmaken en dan hem bij de garage droppen even kijken of we het goedkoper kunnen krijgen.

Verwijderd

Een interessante ontwikkeling op motorkleding gebied :)

Alien Moto: motorkleding met NASA technologie:

http://motorfreaks.nl/art...et-kan/37605/artikel.html

• Derby
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Erapaz schreef op woensdag 27 september 2017 @ 11:48:
Inmiddels contact gehad met de garage voor het stuk metaal in mijn band. Ze hebben goede ervaringen met de Bridgestone T30 EVO en hebben deze op voorraad. Voor woon-werk en in de regen schijnen ze prima te zijn.

Heeft er iemand ervaring met de sportievere eigenschappen van deze band? Kan ik hier mee af en toe een circuittraining doen en op zondag mee over het klaverblad?
Ik rijd met een T30 evo op een KTM SMC-R. In de regen bevalt het mij prima. Sportief rijgedrag gaat er prima mee (bergen in Zwitserland). Circuit heb ik er nog niet mee gedaan. Ik vind voor de supermotard de zijkant van de band te ver van de velg rand af te liggen. Ik rij er te makkelijk mee op de rand van de band. Ik heb het idee dat het rubber bij de Conti AttackSM verder doorloopt.

If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Verwijderd schreef op woensdag 27 september 2017 @ 13:36:
Een interessante ontwikkeling op motorkleding gebied :)

Alien Moto: motorkleding met NASA technologie:

http://motorfreaks.nl/art...et-kan/37605/artikel.html
Gaaf zeg, ben benieuwd of dat doorzet :) Als het lichter, slijtvaster en praktischer is dan leer lijkt me dat een goede ontwikkeling.

Hee, er wordt ook een Nederlander gesponsord: http://www.alienmoto.se/Alien-Moto-Sponsor.html

[ Voor 8% gewijzigd door Vrijdag op 27-09-2017 13:56 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:45

Bommes

Capo del formaggio

[...]

Thanks! Erg zinvol!

@motortripjes:
Probeer zo min mogelijk mee te nemen, ten eerste voor het gewicht maar steeds het op een af halen van veel zooi gaat je snel vervelen.
Extra brandstof zou ik niet meenemen, met mijn Vespa kan ik net iets over de 200 km op een tank rijden, daar heb ik nog nooit mee stil gestaan omdat de benzine op is. We zijn genoeg tankstations in Europa.
Zorg in Italië wel voor wat briefgeld, 10tjes en 20jes. Er zijn daar voornamelijk onbemande pompen in het binnenland en de automaten pikken de meeste NL pasjes niet.
Zelfde geld voor FR maar daar kan vaak geen briefgeld in en wil een creditcard meestal wel werken.

Dag afstanden ergens tussen de 250 en 350, afhankelijk van hoeveel slingers in de wegen. Met een beetje comfortable motor is een verbindingsdag van dik 700 km snelweg wel te doen. Ik zoek dat niet op maar dat is persoonlijk.

Eten: op camping meestal broodjes voor ontbijt, potje Nutella en wat salami, koffie potje en je ontbijt is klaar.
Voor de lunch zorgde ik meteen in de ochtend al voor een (stok)brood.
Dan ben je niet afhankelijk van eet gelegenheden als je honger krijgt, maar blaf je gewoon die motor de berm in een smeert jezelf en lekker hapje.
Zoals al gezegd, veel water drinken, ik heb meestal twee 1,5L flessen water bij me, drink er 1 per dag leeg, plus nog wat koffie en blikje cola of zo.
Met veel water drinken blijf je echt langer fit en minder kans op hoofdpijn.

Voor wat betreft Italië, de Poo vlakte is echt saai, rechte wegen en in de zomer echt mega warm.
Ik weet niet waar de plekken liggen die je wilt bezoeken maar wat ik je kan aanraden: De Piemonte, ligurische Alpen en probeer je route via de noordzijde van Italië te plannen als je van west naar oost wil. Dus pak dan de uitlopers van de Dolomieten mee.

Zorg dat je motor volledig in orde is, remblokken vervangen als je er over twijfeld, banden... Zo een rit vraagt veel van je achterband, de bochten, de bagage de warmte. Een half versleten band kan na 2000km trip compleet op het canvas zitten.

Maar vooral: DOEN !!!
Dromen kan altijd, pak je zooi, plan een route en ga.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

Exigence

dnkroz

Wat voor rijder ben je? Wat persoonlijk klinkt mij de voorgestelde route niet heel aantrekkelijk als motor-route. Vooral het deel Monaco tot Pula is naar mijn idee dodelijk saai (met uitzondering van een aantal zeer kleine stukjes). Die hele Po-vlakte wil je niet dood gevonden worden.

Dus ga je om leuk te rijden? Of wil je bepaalde zaken zien en is daarbij de motor "toevallig" je vervoersmiddel?

Heb zelf wel een aantal keren wat langere "tochten" (tussen de 2,5 en 5-duizend kilometer) op de motor gemaakt dus wel wat ervaring. Het is enorm persoonlijk wat je wilt (en aankunt!). Ik kan slechts mij eigen ervaringen hierin delen. Als ik alleen rijd, dan rijd ik. Dit klinkt vanzelfsprekend, maar dat is het niet. In m'n eentje stap ik 's ochtends op, haal een uurtje later wat brood bij een bakker, die doop ik in de pastapot in m'n tas, tussen de middag eet ik de rest op, en tegen het begin van de avond zoek ik een hotel of camping en stap ik weer af. Dan rij ik per dag 300-500 kilometer binnendoor. Dit moet je leuk vinden. Weet wel van mezelf dat dit na een week enorm vermoeiend is. Als je drie weken gaat zou ik het zelf rustiger aan doen en overdag meer rustmomenten pakken. Zeker in de zomerperiode kan het rijden rond het middaguur enorm vermoeiend zijn in verband met de warmte. Drie jaar geleden door Griekenland en Albanië gereden met 40 graden, daar gaat je concentratie hard van achteruit kan ik je vertellen.

Mijn tips, zeker als je voor het eerst gaat en nog niet helemaal weet wat je aankunt:
- plan zo weinig mogelijk, bekijk van dag tot dag hoe het gaat
- stop wanneer je vermoeid raakt, of dit nu 's ochtends al is of niet
- eet goed, maar niet te veel (after dinner dip), maar vooral drink veel (dwingt je ook af en toe af te stappen om te pissen ;) ) ik wissel water af met suikerige drank (ijsthee is m'n favoriet :P)

• Thoit
[...]

Thanks! Erg zinvol!

Hangt natuurlijk van veel factoren af. Zelf rijd ik meestal routes van 400 á 500 KM op een dag (incl. snelweg naar Duitsland). Dan zit je toch echt een hele dag op de motor, en ben je 's avonds moe. Heb dit vaker op mijn omgebouwde K75 gedaan (totaal) geen comfort en dan ben je echt dood op na zo'n dag. Vooral goede windbescherming doet veel met het comfort vind ik.

Vooral wat iedereen inderdaad zegt is veel drinken, zelf neem ik altijd meerdere kleine flesjes water mee. Vind ik makkelijker dan één of twee grote waterflessen.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ja, bij twijfel --> banden vervangen :P Ik heb het zelf ondervonden, banden (Bridgestone BT45) die in Nederland op 50% zaten o.i.d., dat durfde ik wel aan (zeker de relatief harde compound). Ondertussen flink bepakt en 1,5 week sturen verder dacht mijn achterband daar helaas anders over :P
Noodgedwongen heb ik de boel toen laten vervangen ergens in Straatsburg, dat heeft ons toen uiteindelijk een dag gekost (plus het was een stuk duurder dan wanneer ik het in Nederland zou doen).

Wat betreft drinken, ik nam toen (en neem nog steeds, in Nederland) een kleine camelbak mee. Dan kan je continu drinken. Enige nadeel is dat ik dan te veel drink (water), en ik om het uur moet pissen :+

[ Voor 17% gewijzigd door -tom-562 op 27-09-2017 14:14 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Echt waardevolle info heren! Wat context van mijn kant:

De uitgestippelde route:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XfAXbmLl.jpg

Dit is via een persoonlijke google-maps kaart. In de navigatie kan ik daar niet aangeven dat snelwegen vermeden moeten worden. De werkelijke route tussen B en C is bijvoorbeeld veel directer.

Bij Italië (punt I) naar Pula wilde ik rijden via Grado. Dat hele stuk wil ik langs de kust af rijden (langs Venetië). Venetië zelf lijkt me dan weer niks aan (en superduur) dus daar wil ik voorbij skippen.

In Italië is het plan om korte dagjes te doen om de musea te bezoeken. In Pula wil ik ook 1 hele dag niks doen omdat er dan zo'n stuk op zit.

De route terug vanaf Pula wil ik via de alpen doen. Die route moet ik nog uitstippelen. Overigens zijn dit alleen plannen om een idee te hebben hoe ik het ongeveer kan doen. Het is voor mij geen harde eis. Ik wil vooral de mensen die ik thuis achter laat een idee kunnen geven waar ik ongeveer zal zijn. En als het verandert, dan verandert dat. Ik wil uiteindelijk per dag kijken of iets haalbaar is of niet.

Nog een vraag over het kamperen. Nam je een luchtbed mee? Wordt dat niet enorm tijdrovend om iedere dag een luchtbed op te moeten blazen?

• lolgast
Voor oppompen luchtbed: 12v pompje scoren om je motor te kunnen gebruiken. Of van die 'self-inflating' apparaten, maar dat ligt denk ik minder comfortabel dan 12 uur op de motor rijden :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
lolgast schreef op woensdag 27 september 2017 @ 15:10:
Voor oppompen luchtbed: 12v pompje scoren om je motor te kunnen gebruiken. Of van die 'self-inflating' apparaten, maar dat ligt denk ik minder comfortabel dan 12 uur op de motor rijden :+
Gewoon slangetje om uitlaat en in luchtbed toch? :+

Never ride faster than your guardian angel can fly.

• ProfaNe
  • Niet online
@w4rguy Ik weet niet of je al wel is in zuid-Frankrijk bent geweest. Eén keer en nooit meer voor mij hahah De kust daar is totaal niet boeiend naar mijn mening. Zou ik eerder wat langer door de Alpen crossen. Dit is allemaal persoonlijk natuurlijk ;) Eén dagje monaco was dan wel weer leuk :)

Ik ben dan ook meer van de bergen dan van de kust.

edit: Dit was trouwens de auto en bleef één week in zuid-frankrijk rond cannes.

edit2: hier dus:

https://www.google.nl/map...bfov%3D100!7i13312!8i6656

[ Voor 38% gewijzigd door ProfaNe op 27-09-2017 15:15 ]

• lolgast
Oooee lekker. Een verwarmd luchtbed :+

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

ProfaNe schreef op woensdag 27 september 2017 @ 15:11:
@w4rguy Ik weet niet of je al wel is in zuid-Frankrijk bent geweest. Eén keer en nooit meer voor mij hahah De kust daar is totaal niet boeiend naar mijn mening. Zou ik eerder wat langer door de Alpen crossen. Dit is allemaal persoonlijk natuurlijk ;) Eén dagje monaco was dan wel weer leuk :)

Ik ben dan ook meer van de bergen dan van de kust.

edit: Dit was trouwens de auto en bleef één week in zuid-frankrijk rond cannes.

edit2: hier dus:

https://www.google.nl/map...bfov%3D100!7i13312!8i6656
It all starts with a plan, right? Frankrijk heeft ook zeker niet mijn voorkeur. In verband met die gekke regels dat je reflectoren op je helm moet plakken. Maar het is wel een manier om naar het zuiden te zakken. En op zich is anderhalve week kust gevolgd door anderhalve week alpen/bergen wel een fijne afwisseling denk ik. Afgelopen zomer in de alpen geweest en dat was al echt geweldig. Maar ik wil ook wel iets meer zien dan alleen bergen. En als het niks is, dan weet ik dat voor de volgende keer.

Wat ik gewoon zonde vindt aan Zwitserland is dat als je een stukje snelweg wilt pakken je gelijk een jaarvignet moet kopen. Dus Zwitserland ontwijk ik dan een beetje. Oostenrijk bewaar ik voor de terugweg. Dan blijft Frankrijk over. En als het mee zit ben ik daar in 3-4 dagen uit.

• lolgast
Mijn schoonouders zijn vorig jaar via Zwitserland naar Italië gereden, alles binnendoor ipv snelweg. Met de caravan erachter. Kostte ze 1 dag extra. Om de vignet reden. Oke, en cabrio :+

Als ik met de motor ging, leverde ik met alle liefde en plezier die dag in om daar binnendoor te rijden. Waarom zo snel mogelijk naar de kust racen om fantazielose stukken te rijden, terwijl de route daar naartoe zoveel te bieden heeft?

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

lolgast schreef op woensdag 27 september 2017 @ 15:30:
Mijn schoonouders zijn vorig jaar via Zwitserland naar Italië gereden, alles binnendoor ipv snelweg. Met de caravan erachter. Kostte ze 1 dag extra. Om de vignet reden. Oke, en cabrio :+

Als ik met de motor ging, leverde ik met alle liefde en plezier die dag in om daar binnendoor te rijden. Waarom zo snel mogelijk naar de kust racen om fantazielose stukken te rijden, terwijl de route daar naartoe zoveel te bieden heeft?
Het is niet zozeer dat ik over de snelweg wil. Maar het is wel fijn als de optie bestaat als je wat kilometers in wil halen, nietwaar? De boete is best duur als je per ongeluk de snelweg op rijdt...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

DragonSlayer666 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 15:10:
[...]

Gewoon slangetje om uitlaat en in luchtbed toch? :+
Afbeeldingslocatie: https://i.giphy.com/media/26uf2JHNV0Tq3ugkE/giphy-facebook_s.jpg
Kan ik uit ervaring vertellen :') ooit eens een luchtbed opgepompt met mijn chinese Honda Dax :P Resultaat: gesmolten ventiel (kon 'm net vast krijgen), en tijdens het leeglopen bijna gestikt in de stank :')
Zo'n 12V pompje is ideaal, die heb ik ook gebruikt tijdens mijn motorvakantie

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-10 15:58
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MzBcobN.jpg

Morgen heb ik de KTM weer terug *O*

• lolgast
w4rguy schreef op woensdag 27 september 2017 @ 15:36:
[...]

Het is niet zozeer dat ik over de snelweg wil. Maar het is wel fijn als de optie bestaat als je wat kilometers in wil halen, nietwaar? De boete is best duur als je per ongeluk de snelweg op rijdt...
Oke, duidelijke reden. Maar is die slag om de arm je dan geen kleine €40 waard? Dat zijn de kosten van een jaarvignet voor Zwitserland namelijk. Stél dat Frankrijk echt ruk is, kun je nog uitwijken naar Zwitserland :)

Ik probeer je absoluut niet de les te lezen overigens, zou willen dat ik de reis zelf kon gaan maken op korte termijn. Ben eerder jaloers :P

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
Ha! Dat is dichtbij! Toevallig ook gelest bij Jon?

Never ride faster than your guardian angel can fly.

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-10 15:58
DragonSlayer666 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 16:07:
[...]

Ha! Dat is dichtbij! Toevallig ook gelest bij Jon?
Nah, in Amersfoort bij Bert vd Hoek

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

w4rguy schreef op woensdag 27 september 2017 @ 14:59:
Echt waardevolle info heren! Wat context van mijn kant:

De uitgestippelde route:
[afbeelding]

Dit is via een persoonlijke google-maps kaart. In de navigatie kan ik daar niet aangeven dat snelwegen vermeden moeten worden. De werkelijke route tussen B en C is bijvoorbeeld veel directer.

Bij Italië (punt I) naar Pula wilde ik rijden via Grado. Dat hele stuk wil ik langs de kust af rijden (langs Venetië). Venetië zelf lijkt me dan weer niks aan (en superduur) dus daar wil ik voorbij skippen.

In Italië is het plan om korte dagjes te doen om de musea te bezoeken. In Pula wil ik ook 1 hele dag niks doen omdat er dan zo'n stuk op zit.

De route terug vanaf Pula wil ik via de alpen doen. Die route moet ik nog uitstippelen. Overigens zijn dit alleen plannen om een idee te hebben hoe ik het ongeveer kan doen. Het is voor mij geen harde eis. Ik wil vooral de mensen die ik thuis achter laat een idee kunnen geven waar ik ongeveer zal zijn. En als het verandert, dan verandert dat. Ik wil uiteindelijk per dag kijken of iets haalbaar is of niet.

Nog een vraag over het kamperen. Nam je een luchtbed mee? Wordt dat niet enorm tijdrovend om iedere dag een luchtbed op te moeten blazen?
Je zou in Noord Frankrijk misschien ook na de Vogezen langs/via Besançon kunnen rijden. De regio Franche-Comté is best mooi, ik heb in Besançon op uitwisseling gezeten en als ik het me goed kan herinneren heb je daar best mooie slingerwegen door de bergen.

• StoOker
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-10 09:38
Iemand een goeie goedkope rugzak voor op de motor?
Ik ga hem niet veel gebruiken, alleen als ik naar het strand wil gaan bijvoorbeeld. (Volgende jaar :p) :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

@w4rguy met @Vrijdag .

Kzou in FR in het begin iets afbuigen naar het oosten, idd Vogezen en de Jura, absoluut niet saai en toch rijdt het lekker door. En bekijk de Route des Grandes Alpes even misschien als alternatief, ga je geen spijt van krijgen (tenzij het sneeuwt ;) en zelfs dan)

• Dryhte
StoOker schreef op woensdag 27 september 2017 @ 16:30:
Ik ga hem niet veel gebruiken, alleen als ik naar het strand wil gaan bijvoorbeeld. (Volgende jaar :p) :)
Top spul = Kriega (maar wel duur, dus als 't voor occasioneel gebruik is, lijkt 't me overkill)

https://www.google.be/sea...ckpack&oq=kriega+backpack

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:15

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Least Inkling schreef op woensdag 27 september 2017 @ 12:01:
[...]

Vwb water, ik heb achterop 1 van mijn alu Ikea-koffers een houder geschroefd, waar twee alu flessen in geklemd kunnen worden, maar regelmatig bind ik gewoon een petfles vanuit de supermarkt bovenop de koffer, of onder de straps waar mijn tent mee vast zit.
Welke Ikea koffers zijn dit? Misschien ook een ideetje voor de toekomst.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

@Grubeater de veels te dure BMW alu koffers voor de GSA :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:28
Bommes schreef op woensdag 27 september 2017 @ 14:05:
Zorg in Italië wel voor wat briefgeld, 10tjes en 20jes. Er zijn daar voornamelijk onbemande pompen in het binnenland en de automaten pikken de meeste NL pasjes niet.
Zelfde geld voor FR maar daar kan vaak geen briefgeld in en wil een creditcard meestal wel werken.
En als je niet zeker bent op welke knoppen je drukken moet bij zo'n pomp die alleen biljetten slikt, probeer het dan eerst met 5 euro ofzo. Daar ben ik 2 jaar geleden achter gekomen met de auto toen ik er een 50 euro biljet in drukte.

Na op een heleboel knoppen gedrukt te hebben werd er een bonnetje geprint waarop stond "u heeft 0 liter benzine getankt voor 50 euro, bedankt en tot ziens" (tenminste, dat denk ik dat er stond, was in het Italiaans)

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:15

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Least Inkling schreef op woensdag 27 september 2017 @ 16:35:
@Grubeater de veels te dure BMW alu koffers voor de GSA :+
Ah, het was een kwaliteitsoordeel. :9
Na iedere val offroad mag je ze zelf weer in elkaar puzzelen? :+

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Mocht ik weer voor de keus staan, zou ik deze niet kopen. Worden lelijk na twee jaar, en op een of andere manier een schademagneet, heb al twee fietsers achterop gehad, vorige vakantie een italiaans petje in een bestelbus ;) en ikzelf tegen de bakstenen van mijn huis 8)7

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
Voor incidenteel gebruik werkt iedere rugzak. Heup / borstband wel aan te raden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Deze zojuist binnen gehad: https://www.xlmoto.nl/rugzak-xlmoto-slipstream-1#?p

Moet ook waterdicht zijn, nog niet geprobeerd ;)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Erapaz
w4rguy schreef op woensdag 27 september 2017 @ 15:36:
[...]

Vergeet niet dat de tolweg in Frankrijk ook redelijk kan aantikken. In Zwitserland ben je voor 4 tientjes klaar. Overigens zijn de B wegen in Zwitserland heel goed en staat er overal duidelijk aangegeven wanneer je de snelweg op kan (groen) en wat het alternatief is (blauw). Dat alternatief is er altijd want dat zijn ze verplicht.
Pagina: 1 ... 40 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.