Het leven is te kort om geduld te hebben!
Nouja, smoes, het is wel een goede valide reden. Ik ben uiteindelijk drie weken bezig geweest met een revisie van mijn voorrem, en dat is slechts een enkele schijf. Alleen al het verbruiksspul eromheen heeft me een bak tijd en geld gekost om allemaal te vinden: dan moet je officieel loctite hebben, kopersmeer, siliconenspray, remvloeistof, remmenreiniger, een stand, afdekhoes, ontluchtingskit, momentsleutels, een hele zut nieuwe rubbertjes, schroefjes en bevestigingshaken, en dan heb je van de daadwerkelijke rem nog niks vervangenmswp schreef op zondag 24 september 2017 @ 18:03:
Het is natuurlijk gewoon proberen en daardoor kennis opdoenen. Maar dan heb ik de smoes iets met geld en tijd
Wel een van de redenen waarom ik een oude, goedkope motor heb gekocht: je steekt er enorm veel van op door het zelf te doen, maar er is ook wel een reeel risico dat je iets molt. Een van mijn remcylinders zat bijvoorbeeld muurvast, toen ik die met iets teveel geweld los probeerde te krijgen heb ik'm alleen maar verder gemold. Uiteindelijk nieuwe cylinders gekocht (*ca*ching* 70 euro) en de oude eruit geperst door ze weer aan het remsysteem vast te maken, de werkende cylinder vast te klemmen, en zo de andere los te pompen. Goede truuc voor de volgende keer, maar dat lesje kostte me wel weer een bak tijd en geld. Daar moet je maar net zin in hebben.
Nou ik denk niet dat zijn banden nu ineen klap zijn afgeschreven.Joopieboy schreef op zondag 24 september 2017 @ 19:45:
^ Spul trekt in je banden, gewoon wegflikkeren die zooi. Het rubber is aangetast en daar wil je echt niet meer mee rijden. Beetje jammer als ie dadelijk opgeknapt is en je dan weer op je pens gaat. Sowieso wat zijn de kosten van een set banden nu als je kijkt naar jw wigen veiligheid, even los van eventuele materiële schade...
En lekker bezig met je alp.
Ik zou de remmen laten (of zelf) fixen, bandjes even goed afspoelen/wassen met iets wat goed ontvet en lekker door rijden.
Waarschijnlijk is niet enkel de remvloeistof die zijn val heeft veroorzaakt, maar een combinatie van nieuwe banden, regen, verminderde remdruk, remvloeistof, enz.
Dus remmen fixen of laten fixen, alle zooi er een keer goed wassen/spoelen en weer terug opstappen en rijden.
Dat zou ik tenminste doen.
On another note: Geen motor gereden vandaag ,maar een klein uurtje op de Sym mio bromscooter van mijn vrouw. Ding start slecht, dus carb uit elkaar gehaald, gereinigd en weer terug gezet.
Vertrouw de elektrische choke niet helemaal en aangezien ik de rest al gecontroleerd heb(CO afgesteld, kleppen gesteld, bougie vervangen, luchtfilter gereinigd) en zo een choke iets van 15 euro kost maar een nieuwe besteld.
Ook wel leuk om eens met 45 tegen de toerenbegrenzer aan te hikken en gewoon netjes op het fietspad te rijden tussen de weilanden.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
@Joopieboy : Bij Goedhart was je pak in de aanbieding voor 100 euro meer dan bij Ten Kate
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB

Lijkt mij een handigere investering dan een ontluchtingssetje.
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Op zich is een ontluchtingssetje niet per se nodig (zie methode twee hier of deze revzilla video), zolang je maar een doorzichtige slang hebt en iets om remvloeistof in op te vangen. Het voordeel van zo'n ontluchtingsnippel is dan hooguit dat je wat makkelijker in je eentje aan beide kanten je remmen kan ontluchten, maar ach daar heb je toch een partner voor?Grubeater schreef op zondag 24 september 2017 @ 21:56:
Kent iemand deze dingen, ontluchtingsnippels met anti-terugloop om op de remklauw te zetten:
[afbeelding]
Lijkt mij een handigere investering dan een ontluchtingssetje.
Vooral die eerste foto is erg vetEBOOZ schreef op zondag 24 september 2017 @ 22:44:
Wij waren vanmiddag een stukje touren en toen belanden we bij een oude munitiefabriek in Zaandam. We konden helaas niet naar binnen, maar buiten konden we ook nog wat mooie plaatjes schieten
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Tja, met zekerheid is het nooit te zeggen, maar geholpen heeft het zeker niet! Maarre... in het verhaal naar de garage ben je op je bek gegaan doordat je niet meer remmen kon op de voorzijde, toch? Je hoeft die lui niet wijzer te maken dan nodig, ze hebben het flink verprutst en mogen heel blij zijn dat jij alleen materiële schade hebt. En als ze niet over de brug komen: heel fijn dat jij nog een deel te betalen hebt. Je kan altijd nog het deel wat de schade + reparatie aan je remmen kost daarvan af halen. Want voor het recht geldt: wie eist, die bewijstmswp schreef op zondag 24 september 2017 @ 19:22:
Hierbij wat foto's van de remolie op het wiel. Zou dit de oorzaak van het glijden geweest kunnen zijn? Hij is ook die kant op gegleden
[afbeelding]
[afbeelding]
[ Voor 47% gewijzigd door noes op 25-09-2017 01:17 ]
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Alleen dan nog weer de ruimte, ik kan in onze tuin alles uit elkaar halen. Ik denk alleen niet dat iedereen het hier thuis leuk zou vinden als ze 3 weken lang over onderdelen moeten stappen omdat ik met een projectje bezig ben. Het neemt gewoon ruimte in.
@noes je bedoelt het verhaal omdraaien? Niet door het glijden maar door geen rem? Zou kunnen..
Er gaat zeker wat geregeld worden, ik hoop dat hij het s apt. Enigste risico is dat hij de motor dan daar houdt..
@EBOOZ gaaf! Ziet er goed uit. Exacte locatie?
[ Voor 4% gewijzigd door mswp op 25-09-2017 07:08 ]
😲
Het zit als het goed is aan de overkant van de Hemkade
Nee hoor, hangt alleen wat meer van de rijder afcaesar1000 schreef op zondag 24 september 2017 @ 17:55:
[...]
Ligt er aan wat je 'jong' noemt. Met de huidige A1 en A2 motoren is het al een stuk lastiger wheelien dan met een A motor.
Kunt best leuk stunten met zo'n lichte fiets
@mswp gewoon eisen dat je eerst de motor naar tevredenheid terug wilt hebben voordat je het wilt hebben over het afronden van het laatste deel van de factuur. Desnoods vraag je (eis je) om (minimaal gelijkwaardig) vervangend vervoer en lever je die pas in op het moment dat je jouw motor terug hebt.
Dat heet overigens het "gijzelen van goederen" en heeft juridische status. Dat is dus geen "stelen" o.i.d. politie kan je er dus niet voor oppakken. Je bent namelijk bereid het terug te geven als het aangegeven dispuut is opgelost. De rechter kan je bij een rechtzaak overigens wel dwingen als hij het buiten proporties acht. Maar dan ben je al weer een heel stuk verder.
Awesome
Ja! Je kon niet meer remmen, raakte in paniek en gleed door blokkerende achterrem weg, op de bakkes. Toch?mswp schreef op maandag 25 september 2017 @ 07:05:
[..]
@noes je bedoelt het verhaal omdraaien? Niet door het glijden maar door geen rem? Zou kunnen..
Er gaat zeker wat geregeld worden, ik hoop dat hij het s apt. Enigste risico is dat hij de motor dan daar houdt..
[..]
Hiermee voorkom je een hoop gespeculeer. Heel boos naar die zaak gaan dat jij op je bek bent gegaan doordat zij je remmen hebben verprutst. Dan willen ze je eerst weer te vriend maken en doen ze dus al een voor jou gunstig voorstel. Hier nog wat extra uithalen is makkelijker dan andersom: "Willen jullie aub mn schade fixen want ik denk dat dat door die rem komt". Als je dit onderhandelen lastig vindt, kan je misschien je vader meenemen. Al helemaal als hij daar ook klant is (zo begreep ik, toch?) zullen ze eerder geneigd hun best voor je te doen: anders raken ze 2 klanten kwijt.
[ Voor 3% gewijzigd door noes op 25-09-2017 10:27 ]
Zaterdag zijn ze binnen gekomen, zondag gemonteerd. In felle zon zijn deze lampjes niet heel zichtbaar, maar in elke andere omstandigheid ziet het er goed uit! Ze zijn net wat feller dan de vorige die ik had.Joopieboy schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:13:
@Bommes Lijkt een beetje op mijn zoektocht hahaSucces! Ben benieuwd
[...]
Ik had een mazzeltje op eBay met een bieding die niemand gezien had, waarschijnlijk ook omdat het er maar 2 waren ipv normaal 4. En ik heb er maar 4,5 euro betaald uiteindelijk
Hier kun je ze bestellen per set van van 2:
http://m.ebay.com/itm/2x-...id=p2056116.c100408.m2460
Wat ik echt heel mooi vind aan deze lampjes is dat aan de achterkant van de lamp ook nog 3 LEDjes zitten.
Dus bedankt voor de tip en link @Joopieboy , ik ben erg blij met de lampjes!
XBL: DonFrans
Verwijderd
Sochtends om 8 uur vanuit Boekel vertrokken richting megen en appeltern en vanuit daar de dijken gevolgd en de dorpen naar Goedhart.
Snelweg zou een uur hebben geduurd en onze ochtend rit duurde 3 uur
Helaas aan het begin veel dichte mist gehad waardoor het zicht wat minder was. Vanaf half 10 trok het mooi open en hebben we lekker op ons gemak kunnen rijden.
Bij Goedhart nog een SENA 20 S gescoord man man wat een fijn ding is dat
Veel plezier ermee!Frans92 schreef op maandag 25 september 2017 @ 10:39:
[...]
Zaterdag zijn ze binnen gekomen, zondag gemonteerd. In felle zon zijn deze lampjes niet heel zichtbaar, maar in elke andere omstandigheid ziet het er goed uit! Ze zijn net wat feller dan de vorige die ik had.
Wat ik echt heel mooi vind aan deze lampjes is dat aan de achterkant van de lamp ook nog 3 LEDjes zitten.
Dus bedankt voor de tip en link @Joopieboy , ik ben erg blij met de lampjes!
Maar in felle zon zijn gewone ook niet echt super zichtbaar.
[ Voor 5% gewijzigd door Joopieboy op 25-09-2017 11:40 ]
Verwijderd
Waar kom jij dan vandaan?Joopieboy schreef op maandag 25 september 2017 @ 11:39:
Boekel, dan zijn we bijna buren en zou je mij nog wel eens kunnen spotten
Veghel city
Hoe gaat het eigenlijk als wij niet willen betalen en hij onze motor niet terug geeft? Of als hij zich niet aansprakelijk voelt voor de remmen? Schade?
@noes Zal het verhaal sws erger maken dan het is. Het zijn maar lichte plekjes, hard kan het niet gegaan zijn, dat is het ook niet. Hij weet al dat we boos komen, aangezien het probleem met het knallen nog niet is opgelost. Nu komt dit er ook nog bij, dat weet hij niet. Hiervoor al boos over het geld. Ben benieuwd wat er uit komt..
Hij is straks sws al 4 motoren kwijt, of hij moet het nu heeel netjes oplossen. De aanschaf van mijn volgende motor is hij sws al kwijt.
😲
Uitzonderingen daargelaten zijn de kleinere motorzaken toch beter als de grotere namen.
Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange
De aanloop van klanten is waarschijnlijk toch groter
Maar dan houden ze zichzelf alsnog voor de gek. Dan maak je tijdelijk je financiele cijfers even wat mooier, maar op lange termijn gaat dat je juist als bedrijf geld kosten.lolgast schreef op maandag 25 september 2017 @ 12:57:
Dat komt omdat de grote zaken rekenen met grote nummers. Kan ze niets schelen dat 1 klant na 30 minuten geen €400 uitgeeft, als er in die tijd 2 klanten geholpen kunnen worden die iedere €230 uitgeven
De aanloop van klanten is waarschijnlijk toch groter
Overigens zijn ze bij de betreffende zaak ook snel onvriendelijk wanneer je alleen even vragen stelt. Daarnaast zullen ze altijd wel even terug bellen als je opbelt met een vraag, maar dit gebeurt ook niet altijd. Daarnaast weet ik ook van iemand anders die er werkt dat de hele werkplaats chaos is omdat alle goede monteurs vertrokken zijn en er alleen nieuwe jonge gasten rondlopen. Er worden regelmatig fouten gemaakt.
Ik ga er dus ook zeker niet naar toe met mijn motor
Het kan ook de andere kant op werken. Zaak waar ik regelmatig kom nemen ze alle tijd voor de klanten. Erg fijn en super gezellig. Als je geholpen wordt... Als je binnenloopt en er staan al 3 man te wachten, kan het zomaar 20 minuten duren voor je aan de beurt bent.
Gelukkig is de koffie vers en gratis, maar ik kom daar niet voor kleine dingen
Leuk dorp met die klinkers, keer gas geven en je bent er door.Verwijderd schreef op maandag 25 september 2017 @ 12:48:
[...]
Dan zijn we zoiezo buren ik kom uit het vele male betere Erp
Verwijderd
Klopt inderdaad je bent er te snel doorJoopieboy schreef op maandag 25 september 2017 @ 14:12:
[...]
Leuk dorp met die klinkers, keer gas geven en je bent er door.
Echter dat Veghel.... waarom moet dat zolang duren voor je erdoor bent
Aankomende zaterdag ga ik een try the bike doen bij Bruinsma ze adviseren om stevige hoge schoenen aan te doen maar ik heb deze schoenen helemaal niet behalve mijn werkschoenen die een maat te groot zijn en een ijzeren plaat in de zool en stalen neuzen heeft. Hebben jullie advies of ideeën in de familie rondvragen is eventueel ook nog een mogelijkheid.
Thx
Anders moet je ze even bellen en vragen of je werkschoenen goed genoeg zijn. Ik heb zelf toen voor het lessen al bij de lokale dump een paar kisten gekocht voor een paar 10tjes. Heb later pas echte motorlaarzen gekocht.michaeltjeh1 schreef op maandag 25 september 2017 @ 14:31:
Heren,
Aankomende zaterdag ga ik een try the bike doen bij Bruinsma ze adviseren om stevige hoge schoenen aan te doen maar ik heb deze schoenen helemaal niet behalve mijn werkschoenen die een maat te groot zijn en een ijzeren plaat in de zool en stalen neuzen heeft. Hebben jullie advies of ideeën in de familie rondvragen is eventueel ook nog een mogelijkheid.
Thx
Verwijderd
Ik had met het lessen motorlaarzen op marktplaats gekocht voor 20 euro... wellicht dat een idee?michaeltjeh1 schreef op maandag 25 september 2017 @ 14:31:
Heren,
Aankomende zaterdag ga ik een try the bike doen bij Bruinsma ze adviseren om
Thx
Ook geen wandel/bergschoenen die je kan lenen van iemand? Heb zelf met bergschoenen op de motor gezeten met lessenmichaeltjeh1 schreef op maandag 25 september 2017 @ 14:31:
Heren,
Thx
Waarom het verhaal verdraaien? Ze hebben de boel niet goed vast gedraaid, daardoor lekte er remvloeistof op de band: boem. Uitkomst is hetzelfde, zij moeten het oplossen.noes schreef op maandag 25 september 2017 @ 10:26:
[...]
Ja! Je kon niet meer remmen, raakte in paniek en gleed door blokkerende achterrem weg, op de bakkes. Toch?(of iets vergelijkbaars, wat iig past bij de schade die je hebt).
Hiermee voorkom je een hoop gespeculeer. Heel boos naar die zaak gaan dat jij op je bek bent gegaan doordat zij je remmen hebben verprutst. Dan willen ze je eerst weer te vriend maken en doen ze dus al een voor jou gunstig voorstel. Hier nog wat extra uithalen is makkelijker dan andersom: "Willen jullie aub mn schade fixen want ik denk dat dat door die rem komt". Als je dit onderhandelen lastig vindt, kan je misschien je vader meenemen. Al helemaal als hij daar ook klant is (zo begreep ik, toch?) zullen ze eerder geneigd hun best voor je te doen: anders raken ze 2 klanten kwijt.
Dan gijzelt hij jouw motor dusmswp schreef op maandag 25 september 2017 @ 12:24:
@Raym09 een leen motor is nog niet zo'n gek idee.
Hoe gaat het eigenlijk als wij niet willen betalen en hij onze motor niet terug geeft? Of als hij zich niet aansprakelijk voelt voor de remmen? Schade?
Zij kunnen je adviseren over hoe met dingen om te gaan, dus hoe en wanneer je hem in gebreken stelt en dergelijke.
Ik zou er wel meteen over beginnen (de schade), dus niet eerst de motor laten repareren en daarna pas voor de schade aanspreken.
Wat tips om mee te nemen:
- maak even een notitie van wat je wilt bespreken en hoe je het wilt brengen. Probeer ook zijn mogelijke reacties te bedenken en hierop een antwoord klaar te hebben. Zie voorbeeld hieronder.
- Als je het verhaal van je ongeluk te vaak veranderd zal hij dat wel opmerken. Zorg dus dat je een consistent verhaal brengt dat niet te ver van de waarheid af zit. Dat je onderuit ging door de remolie is goed mogelijk, maar niet dat je dan een week later pas de lege remmen opmerkte. Zeg dan bijvoorbeeld dat je dacht dat je door de gladde banden onderuit ging (eigen schuld) maar dat achteraf gezien de kans groot was dat het de remolie was. Hij zal geheid het bekende BRAVOK aanhalen en aangeven dat je de motor voor elke rit moet inspecteren. Zorg dat je hierop een antwoord hebt voordat hij het oppert, dat het bij inspectie niet was opgevallen want vuil, heldere olie whatever. Het ongeluk zelf niet gaan aandikken, potentiële gevolgen van wat had kunnen gebeuren mag je rustig van wat drama voorzien
- Zeg duidelijk dat je hem hier ook voor aansprakelijk acht en van hem een oplossing verwacht. Ga niet dreigen met repercussies of rechtbijstand maar geef hem de ruimte die oplossing te bieden.
- Blijf reëel, als hij dit netjes afhandelt is het niet meer dan eerlijk dat jij het gerechtvaardigde deel van de openstaande factuur voldoet. Het werk is immers verricht, over het extra werk kun je onderhandelen en bijvoorbeeld iets toegeven. (wel materiaal, geen uren betalen)
- Geef aan dat je de motor nu eigenlijk nodig hebt en dus eigenlijk wel vervangend vervoer verwacht.
Verder houd het hoofd koel en blijf rustig, neem iemand mee die je rustig kan houden, mee kan luisteren en kan bij sturen waar nodig. (Herrie schoppen kan altijd nog
Awesome
Dat kanaal ertussen hadden ze nooit moeten doen, en stoplichten afstellen snappen ze echt niet.Verwijderd schreef op maandag 25 september 2017 @ 14:31:
[...]
Klopt inderdaad je bent er te snel door![]()
Echter dat Veghel.... waarom moet dat zolang duren voor je erdoor bent
Wel leuk stukje vanaf de mercedes naar de BP toe.
Om nu nog de rechtsbijstand te gaan bellen is wat aan de laten kant. Ik breng hem vanavond al weg. Ga het er gewoon even goed met hem over hebben. Heb inderdaad al het een en ander voorbereid wat ik ga zeggen. Hij heeft inderdaad een punt als hij begint over de BRAVO, het mooie is dat het is gebeurd toen ik bij hem wegreed, alleen is dat dus al een week geleden. Ik vertel gewoon de waarheid alleen dan iets mooier gemaakt en met een ander toontje.Raym09 schreef op maandag 25 september 2017 @ 15:36:
[...]
Dan gijzelt hij jouw motor dus, eventueel kun je alvast een keer bellen met je rechtsbijstand of met het juridisch loket over hoe je dit het beste kan aanpakken. Die kunnen je daar goed in adviseren, ook al op voorhand. Zelf ook een paar situaties gehad waarbij ik de garagehouder aansprakelijk moest stellen voor gebreken aan een auto. Let wel dat een rechtsbijstand al snel naar Bovag deelname zal vragen, zijn ze daar niet bij aangesloten worden ze al wat minder behulpzaam.
Zij kunnen je adviseren over hoe met dingen om te gaan, dus hoe en wanneer je hem in gebreken stelt en dergelijke.
Ik zou er wel meteen over beginnen (de schade), dus niet eerst de motor laten repareren en daarna pas voor de schade aanspreken.
Wat tips om mee te nemen:
- maak even een notitie van wat je wilt bespreken en hoe je het wilt brengen. Probeer ook zijn mogelijke reacties te bedenken en hierop een antwoord klaar te hebben. Zie voorbeeld hieronder.
- Als je het verhaal van je ongeluk te vaak veranderd zal hij dat wel opmerken. Zorg dus dat je een consistent verhaal brengt dat niet te ver van de waarheid af zit. Dat je onderuit ging door de remolie is goed mogelijk, maar niet dat je dan een week later pas de lege remmen opmerkte. Zeg dan bijvoorbeeld dat je dacht dat je door de gladde banden onderuit ging (eigen schuld) maar dat achteraf gezien de kans groot was dat het de remolie was. Hij zal geheid het bekende BRAVOK aanhalen en aangeven dat je de motor voor elke rit moet inspecteren. Zorg dat je hierop een antwoord hebt voordat hij het oppert, dat het bij inspectie niet was opgevallen want vuil, heldere olie whatever. Het ongeluk zelf niet gaan aandikken, potentiële gevolgen van wat had kunnen gebeuren mag je rustig van wat drama voorzien![]()
- Zeg duidelijk dat je hem hier ook voor aansprakelijk acht en van hem een oplossing verwacht. Ga niet dreigen met repercussies of rechtbijstand maar geef hem de ruimte die oplossing te bieden.
- Blijf reëel, als hij dit netjes afhandelt is het niet meer dan eerlijk dat jij het gerechtvaardigde deel van de openstaande factuur voldoet. Het werk is immers verricht, over het extra werk kun je onderhandelen en bijvoorbeeld iets toegeven. (wel materiaal, geen uren betalen)
- Geef aan dat je de motor nu eigenlijk nodig hebt en dus eigenlijk wel vervangend vervoer verwacht.
Verder houd het hoofd koel en blijf rustig, neem iemand mee die je rustig kan houden, mee kan luisteren en kan bij sturen waar nodig. (Herrie schoppen kan altijd nog)
Hij mag het inderdaad gaan oplossen. Dit ga ik ook verwachten en niks afdwingen. Bevalt het me niet dan laat ik het natuurlijk wel horen. Ik heb zelf al in gedachten om te zeggen tot dit bedrag mag je gaan, zal niet veel zijn. Rest moet hij dan maar uitzoeken.
Vervangend vervoer ga ik zeker even vragen. Wordt alleen misschien wat lastig, want A2.
Er gaat inderdaad iemand mee, ik denk alleen dat ik de rustige ben.
Ik ga het wel zien, komt vast wel goed. Ik laat wel weten hoe het is afgelopen.
Bedankt voor de tips en de moeite!
😲
Succes! Hoop dat ze je goed helpen!mswp schreef op maandag 25 september 2017 @ 18:15:
[...]
Om nu nog de rechtsbijstand te gaan bellen is wat aan de laten kant. Ik breng hem vanavond al weg. Ga het er gewoon even goed met hem over hebben. Heb inderdaad al het een en ander voorbereid wat ik ga zeggen. Hij heeft inderdaad een punt als hij begint over de BRAVO, het mooie is dat het is gebeurd toen ik bij hem wegreed, alleen is dat dus al een week geleden. Ik vertel gewoon de waarheid alleen dan iets mooier gemaakt en met een ander toontje.
Hij mag het inderdaad gaan oplossen. Dit ga ik ook verwachten en niks afdwingen. Bevalt het me niet dan laat ik het natuurlijk wel horen. Ik heb zelf al in gedachten om te zeggen tot dit bedrag mag je gaan, zal niet veel zijn. Rest moet hij dan maar uitzoeken.
Vervangend vervoer ga ik zeker even vragen. Wordt alleen misschien wat lastig, want A2.
Er gaat inderdaad iemand mee, ik denk alleen dat ik de rustige ben.![]()
Ik ga het wel zien, komt vast wel goed. Ik laat wel weten hoe het is afgelopen.
Bedankt voor de tips en de moeite!
Mwoach, gaat beter dan bij bijvoorbeeld een auto. Ik rij doorgaans op kisten, daar zit ook een verharde neus in, enorm irritant in de auto maar op de motor gaat het prima. En als je op je plaat gaat en de motor valt op je voet is stevig schoeisel alleen maar beter.michaeltjeh1 schreef op maandag 25 september 2017 @ 14:57:
stalen neuzen lijkt me niet heel fijn rijden
Vandaag op de Speed Four van m'n vriendin naar werk gegaan, erg leuk rijden
Nouja, daarom is het ook een goedkope leer-motor, niet het eerste wat ik eraan mol, zal ook wel niet het laatste zijn. Maar ik zit ondertussen wel te kijken naar iets groters, wellicht een Yamaha XJ6, of bij de customs blijven en iets als een Honda Shadow 1100 zoeken
Hij gaf aan dat hij dit nooit eerder heeft mee gemaakt. Hij voelde zich ook erg schuldig. Hij gaf ook toe dat ze fout zaten qua testen.
Ze gaan zo snel mogelijk met de motor aan de gang. Waarschijnlijk morgen al. Toen ik aangaf dat ik nu maar 1 week heb kunnen rijden na het behalen van mijn rijbewijs en dat ik nu weer een tijd moet wachten voelde hij zich nog lastiger. Hij vond het ook vervelend dat hij geen leen motor had.
Al met al, tot nu toe redelijk tevreden over de oplossing. Even afwachten hoe het uiteindelijk wordt.
😲
Mijn eerste set laarzen waren van een model dat de rijkspolitie toen gebruikte, met stalen neuzen. Als ik ze weer zou kunnen kopen deed ik dat direct. En bij het lessen is er een motor op mijn voet gevallen - de aanschaf toen al waard dusmichaeltjeh1 schreef op maandag 25 september 2017 @ 14:57:
Nee die heb ik helemaal niet zijn voornamelijk sneakers die ik heb. Ik ga wel even rond vragen in de familie stalen neuzen lijkt me niet heel fijn rijden
In de auto zijn laarzen lastig, niet de neuzen. Op mijn red bricks kan ik prima auto rijden, en ook motor, op laarzen alleen motor maar op de motor is die extra hoge schuurrand wel fijn mocht het ooit nodig zijn.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Verwijderd
Wellicht is een heli-coil mogelijk:FragFrog schreef op maandag 25 september 2017 @ 19:24:
[...]
Helaas een probleem met m'n Virago: vermoedelijk heb ik een van de bouten van m'n oliefilterdeksel te strak aangetrokken gehad waardoor die tijdens m'n ritje naar Nederland ergens halverwege stukgegaan is - en dan natuurlijk op de klote manier, bout is nog heel maar de schroefdraad van binnen is stukgegaan, dus die wil niet meer vast en lekt. Benieuwd of dat nog te redden valt; binnenkort wat garages bellen of het nog te fixen is, zal wel opnieuw getapt moeten worden maar of dat zomaar kan in het blok?
Nouja, daarom is het ook een goedkope leer-motor, niet het eerste wat ik eraan mol, zal ook wel niet het laatste zijn. Maar ik zit ondertussen wel te kijken naar iets groters, wellicht een Yamaha XJ6, of bij de customs blijven en iets als een Honda Shadow 1100 zoeken
Wikipedia: Threaded insert
De Honda SuperMagna en de latere versies van de Magna zijn heel erg leuke customs qua rijeigenschappen:
De SuperMagna:

De Magna:
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Verwijderd
Het grote voordeel van de Magna's is naast het markante uiterlijk, de enorm goede rijeigenschappen van die dingen
Het enorm soepele blok:
[YouTube: https://youtu.be/W2mW8-w_nR8]
Stukje scheuren:
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Verwijderd
Ach, met de snelheid zoals in het onderste filmpje heb ik al een topdag. Harder hoeft voor mij echt niet op zo'n dingwimmel_1 schreef op maandag 25 september 2017 @ 23:23:
Wielbasis van die dingen is véél te lang om "lekker" te kunnen scheuren, maar da's mijn mening
/me is snel tevreden
Als die gast nou écht een VENT was geweest dan had 'ie niet aan 't roepen geweest (in z'n helm) maar had 'ie die voorgangers ingehaald zonder dat "commentaar"...Verwijderd schreef op maandag 25 september 2017 @ 23:37:
[...]
Ach, met de snelheid zoals in het onderste filmpje heb ik al een topdag. Harder hoeft voor mij echt niet op zo'n ding![]()
/me is snel tevreden
Filmpje geeft nu meer 't idee van een ritje met een "rijder" welke voorop rijd en niet ingehaald mag worden én waarbij die rijder voorop ook netjes in z'n spiegels kijkt... Zoals meestal.
Op 4:35 zie je pas hoe hard 'ie (niet) rijd ...
[ Voor 11% gewijzigd door Will_M op 26-09-2017 00:09 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Oeh, wie weet, dat zou in elk geval al helpen alle bouten hetzelfde te houden. Maargoed hier ga ik zelf niet aan beginnen, even zien of er een garage is die zich er aan wil wagenVerwijderd schreef op maandag 25 september 2017 @ 22:42:
Wellicht is een heli-coil mogelijk:
Wikipedia: Threaded insert
Magna's zien er erg gaaf uit moet ik zeggen, zo te zien aan het filmpje willen ze nog wel rijden ook!
Das mooi! En de schade?mswp schreef op maandag 25 september 2017 @ 21:20:
Zo, motor is weg. Ze zijn goed geschrokken. Ze snapte niet dat het kan. Hij vond het niet kunnen en gaat het remmen probleem en het slecht lopen van de motor kostenloos oplossen. Hij begon er zelf over het kostenloos te doen.
Hij gaf aan dat hij dit nooit eerder heeft mee gemaakt. Hij voelde zich ook erg schuldig. Hij gaf ook toe dat ze fout zaten qua testen.
Ze gaan zo snel mogelijk met de motor aan de gang. Waarschijnlijk morgen al. Toen ik aangaf dat ik nu maar 1 week heb kunnen rijden na het behalen van mijn rijbewijs en dat ik nu weer een tijd moet wachten voelde hij zich nog lastiger. Hij vond het ook vervelend dat hij geen leen motor had.
Al met al, tot nu toe redelijk tevreden over de oplossing. Even afwachten hoe het uiteindelijk wordt.
Denk wel bij een magna met name de oude type ( super ) magna aan de nokkenas problemen. Deze blokken krijgen bij laag toerental niet genoeg olie in de kop. Hierdoor lopen die nokkenassen warm. Soms wel blauw weggetrokken. En de meeste hebben las van pitting. Dit zijn allemaal hele kleine gaten in de nokkenas. Dit vervolgens alleen maar erger worden.
Alleen het laatste model heeft hier geen last van, Er zijn wel modificaties mogelijk om dit probleem op te lossen.( olie kanaal omleggen, direct naar de kop ) Echter is dit meestal toch al te laat.
Hieronder een voorbeeld foto, hoe het meestal klein begint en altijd erger word.
[ Voor 15% gewijzigd door Racer89 op 26-09-2017 06:17 ]
@Racer89 hij dacht dat het met goed schoonmaken goed te herstellen is. Ook dat gaat hij bekijken.
Hij gaat de rem helemaal vanaf begin tot eind er opnieuw afhalen en opzetten. Hij wil dit niet nog een keer meemaken.
😲
Verwijderd
De andere kant richting eindhoven is ook een leuk stuk vanaf de mercedes alleen opletten voor de hobbels op de brugJoopieboy schreef op maandag 25 september 2017 @ 17:52:
[...]
Wel leuk stukje vanaf de mercedes naar de BP toe.

Net 3 weken geleden gekocht om de echt slecht weer dagen als vervoer te kunnen gebruiken, en voor boodschappen en zo.
Moest vanmiddag naar een klant toe dus vandaag met de auto.
Schijn rechts voor me rijd een vroutje dat richting vluchtstrook slingert, de berm in gaat met haar rechter wielen.
Corrigeert en vol naar links hoekt tegen mij aan.
Persoonlijk geen letswel gelukkig
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Verwijderd
Ziet er flink uitBommes schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 10:42:
is blij dat hij vandaag niet op de motor naar zijn werk is gegaan:
Gelukkig dat je zelf niets hebt.
Is dat vanuit Eindhoven naar Veghel?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2017 10:51 ]
Pfff hoe krijgen ze het voor elkaar??? Gelukkig dat jij er niets aan overhoud.Bommes schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 10:42:
* Bommes is blij dat hij vandaag niet op de motor naar zijn werk is gegaan:
[afbeelding]
Net 3 weken geleden gekocht om de echt slecht weer dagen als vervoer te kunnen gebruiken, en voor boodschappen en zo.
Schijn rechts voor me rijd een vroutje dat richting vluchtstrook slingert, de berm in gaat met haar rechter wielen.
Gelukkig zelf niets. Wel mega zuur van de (voor jullie, maar daarom niet minder vervelend) net nieuwe auto
Ook niet alleen een spiegeltje wat stuk is. Rechter voorwiel lijkt wat anders te staan dan het zou moeten.
Of is dat een oorzaak van de hoek van de foto en het ingedraaid naar links staan?
Maar, positief dat er geen letsel is. Dat loopt ook wel eens anders.
[ Voor 33% gewijzigd door [Mad Max] op 26-09-2017 10:48 ]
Niet opletten? Zou niet weten hoe je anders een volledige vluchtstrook over gaat om vervolgens in de berm te komen. Of je moet niet goed worden dan is het een ander verhaal.aidanl schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 10:44:
Pfff hoe krijgen ze het voor elkaar??? Gelukkig dat jij er niets aan overhoud.
Beste schade overigens. Ook de ophanging verrot als ik de stand van het voorwiel zo bekijk
Succes met de afhandeling. Kost over het algemeen een hoop tijd en geld dit soort grappen
Hopelijk hou je er niets aan over. Het lijkt wel alsof je niet gemaakt bent voor autorijden
Bommes schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 10:42:
[afbeelding]
Mooi dat jij (en zij) in iedergeval niks hebben, dat is belangrijker dan een stuk blik.
Tsja hoe? Zie er genoeg over de weg slingeren vanwege de telefoon...
*Raym09 gaat binnenkort maar eens die dashcam monteren....
Awesome
Tja, zoals Bommes het omschrijft liep ze al te slingeren dus dat kan zijn:wilco1985 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 10:49:
[...]
Niet opletten? Zou niet weten hoe je anders een volledige vluchtstrook over gaat om vervolgens in de berm te komen. Of je moet niet goed worden dan is het een ander verhaal.
Beste schade overigens. Ook de ophanging verrot als ik de stand van het voorwiel zo bekijk![]()
Succes met de afhandeling. Kost over het algemeen een hoop tijd en geld dit soort grappen
- Belmongool
- In slaap gevallen (het was nog vroeg
- Bezopen
- Medisch
Hier in de buurt ligt een 1baans provinciale weg waar regelmatig mensen de weg af rijden met als oorzaak #1 hierboven. Ze komen dan met 1 of meerdere wielen in de berm en gooien dan meteen heel het stuur om met als gevolg dat ze de weg overvliegen en vaak ondersteboven eindigen. En dan verklaren dat het een gevaarlijke weg is, nou kan er prima met 120+ overheen knallen zonder problemen. Het ligt echt aan de idiote handelingen van de bestuurder zelf.
Dat is zuur, sterkte. Gelukkig alleen schade aan de auto maar toch krijg je al het gezeur van verzekering/garage werk er gratis bij.. Inderdaad gelukkig dat je daar net niet reed op de motor!
😲
Was de telefoon van het vrouwtje belangrijker in dit verhaal ? balen man.Bommes schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 10:42:
[afbeelding]
Verwijderd
Hij rijdt daar circa 115 mile dat is 185,075 km/h (vergelijk zijn tellernaald maar met het filmpje ervoor).wimmel_1 schreef op maandag 25 september 2017 @ 23:42:
[...]
Op 4:35 zie je pas hoe hard 'ie (niet) rijd ...
Persoonlijk vind ik 185 km/h hard zat op een cruiser of naked maar goed smaken verschillen
Bommes schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 10:42:
[afbeelding]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Jep vanochtend om half 8, ter hoogte van st. Oedenrode.Verwijderd schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 10:44:
[...]
Ziet er flink uit![]()
Gelukkig dat je zelf niets hebt.
Is dat vanuit Eindhoven naar Veghel?
Ze verklaarde tegen mij en de politie dat ze meerdere nachtdiensten had gehad en terug onder weg van haar werk in Geel (Belgie) naar Amsterdam was.. Dat ze moe was en niet meer wist wat ze deed.aidanl schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 10:44:
[...]
Pfff hoe krijgen ze het voor elkaar??? Gelukkig dat jij er niets aan overhoud.
Dat ze op de A50 reed richting Nijmegen in plaats van naar Amsterdam geeft wel de staat van ontbinding aan.
Ze kreeg ook een beste preek van de agent over haar werk/slaap en dus gebrek aan rij kunde.
Voorwiel staat scheef, aan de bovenzijde naar binnen geknikt, geen draag armpje of stuurstand dus maar echt serieus een ophang punt van de schokbreker aan de bovenzijde.Ruerd Jan schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 10:47:
@Bommes Dat is niet leuk.
Ook niet alleen een spiegeltje wat stuk is. Rechter voorwiel lijkt wat anders te staan dan het zou moeten.
Of is dat een oorzaak van de hoek van de foto en het ingedraaid naar links staan?
Maar, positief dat er geen letsel is. Dat loopt ook wel eens anders.
Deur zit in elkaar, maar ook achter de deur is de deurpost opgefrot. Auto wilde ook niet meer starten weet niet wat er verder kapot is gegaan, misschien brandstof noodschakeling geactiveerd dat kan.
De vorige was een ongeveer gelijke Punto, die had ik toen wel al wat maandjes maar ook die was buiten mijn schuld om kort gereden. Toen stond ik gewoon netjes stil op een provinciale weg met richting naar links aan om een zijstraat in te draaien. Dat werd niet gezien door de vrouw die achter me aan kwam en die klapte er met flinke snelheid in.Frans92 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 11:04:
@Bommes Wat kut zeg! Dat had je toch ook met de vorige auto die je net gekocht had? Dat die na een week alweer in puin lag?
Hopelijk hou je er niets aan over. Het lijkt wel alsof je niet gemaakt bent voor autorijden
Buiten de schuld van een ander is helaas wel ook weer het zelfde dat ook dit autotje afgeschreven is.
Dagwaarde van een Punto van dit bouwjaar is te laag om dit soort schades te herstellen.
Maar zoals al gezegd, gelukkig zelf niets behalve erg geschrokken.
Die auto is maar blik dat komt wel weer goed.
Verwijderd
Rond dat tijdstip reed ik vanuit Veghel naar Eindhoven.Bommes schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 13:12:
[...]
Jep vanochtend om half 8, ter hoogte van st. Oedenrode.
[...]
Dan was die vrouw dus de veroorzaker van die file en die 2 politieautos en 1 ambulance
Ik neem aan dat je "die slingerende vrouw" bedoelt als veroorzaker en niet BommesVerwijderd schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 13:15:
[...]
Dan was jij dus de veroorzaker van die file en die 2 politieautos en 1 ambulance
WauwBommes schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 13:12:
[...]
Dat ze op de A50 reed richting Nijmegen in plaats van naar Amsterdam geeft wel de staat van ontbinding aan.
[...]
Verwijderd
aangepast hahaOsiris schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 13:16:
[...]
Ik neem aan dat je "die slingerende vrouw" bedoelt als veroorzaker en niet Bommes
Schijnbaar was er aan de andere kant of toch in ieder geval meer richting Eindhoven nog een ongeluk zei de ambulance medewerker.Verwijderd schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 13:15:
[...]
Rond dat tijdstip reed ik vanuit Veghel naar Eindhoven.
Dan was die vrouw dus de veroorzaker van die file en die 2 politieautos en 1 ambulance
1ste hulp verleners ter plaatse waren de ambulance broeders, half uur na de telefonisch melding.
Gelukkig liep er nergens bloed uit..
Zal wel ingeschat zijn aan de hand van de verklaring van de gene die 112 heeft gebeld, dat was de bestuurder van de auto achter mij. Die heeft het kunnen ontwijken maar was gestopt om hulp te verlenen
Heb zijn naam en tel nummer genoteerd voor een eventuele getuigen verklaring, hij gaf aan het zelfde gezien te hebben als ik.
Bizar, als ik moe ben dan stop ik gewoon en ga ik een half uurtje pitten. Jammer dan voor de baas, maar je leven is meer waard als welke baan dan ook.Bommes schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 13:12:
[...]
Ze verklaarde tegen mij en de politie dat ze meerdere nachtdiensten had gehad en terug onder weg van haar werk in Geel (Belgie) naar Amsterdam was.. Dat ze moe was en niet meer wist wat ze deed.
Ze kreeg ook een beste preek van de agent over haar werk/slaap en dus gebrek aan rij kunde.
[...]
Voorwiel staat scheef, aan de bovenzijde naar binnen geknikt, geen draag armpje of stuurstand dus maar echt serieus een ophang punt van de schokbreker aan de bovenzijde.
Deur zit in elkaar, maar ook achter de deur is de deurpost opgefrot. Auto wilde ook niet meer starten weet niet wat er verder kapot is gegaan, misschien brandstof noodschakeling geactiveerd dat kan.
[...]
Wat betreft schade, is het frame dan ook waarschijnlijk verbogen bij de deur? Wat was trouwens de schade aan mevrouw der auto, total?
Mijn Fiatje, als ik het zo snel even zag was het niet enkel mijn rechterdeur maar ook de deurpost daar achter die flink wat deuken en krassen had. Misschien nog wel recht maar wel flink beschadigd.
Voorwiel stond met de bovenzijde naar binnen gedraaid, dat kan enkel door dat de bovenste schokbreker ophanging (die onder de motor kap zichtbaar is) naar binnen is gekomen.
Zoals ik al zei, een fiatje uit 2006 heeft een vrij lage dagwaarde, dit soort reparaties overstijgen dat makkelijk. Gevalletje totalloss dus.
Jammer heb er een tijdje naar gezocht, wilde specifiek dit model met deze uitrusting, onderhouds historie en niet meer dan 120 duizend kilometer. Geen bijzonder autotje helemaal niet maar voor mij/ons perfect en niet te duur.
De agent ter plaatste maakte daar ook wel een punt van zoals ik al zei, deelnemen aan het verkeer terwijl je zo moe bent en dit weet. Ze had wel in de gaten gehad dat ze ergens een afslag had gemist (niet de A2 maar de A50 op gereden) maar ze kon er niet meer op reageren/naar handelen. Ze gaf ook aan dat ze al een paar keer had willen stoppen maar het niet gedaan had.
Overigens vraag ik me wel af of er ook niet een telefoon in het spel was. Ze had 2 iphones bij zich die ze continu aan het gebruiken was nadien, op facebook, whatsapp, bellen, enz enz.
Telefoons zijn niet gecontroleerd door de agenten om te zien of er sprake was van gebruik net voor of tijdens het ongeluk.
We moesten wel beide een blaas test doen.
Ik heb nog een setje oude laarzen (maat 45) die je gratis mag komen ophalen (Almere), of als je de verzendkosten voor je rekening neemt stuur ik ze naar je op. Dep ze even in de dettel en je kunt er je proefles en mogelijk daarna je lessen prima mee doen.michaeltjeh1 schreef op maandag 25 september 2017 @ 14:31:
Heren,
Thx
Zuur, ach shit happens. Zolang je er altijd maar zelf veilig uit komt toch?Bommes schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 13:43:
Haar Yaris starte nog wel, water zeek er aan alle kanten uit. Voorkant zat compleet in elkaar, zij schermen, motorkap, bumper er af, radiator naar achteren, enz.
Mijn Fiatje, als ik het zo snel even zag was het niet enkel mijn rechterdeur maar ook de deurpost daar achter die flink wat deuken en krassen had. Misschien nog wel recht maar wel flink beschadigd.
Voorwiel stond met de bovenzijde naar binnen gedraaid, dat kan enkel door dat de bovenste schokbreker ophanging (die onder de motor kap zichtbaar is) naar binnen is gekomen.
Zoals ik al zei, een fiatje uit 2006 heeft een vrij lage dagwaarde, dit soort reparaties overstijgen dat makkelijk. Gevalletje totalloss dus.
Jammer heb er een tijdje naar gezocht, wilde specifiek dit model met deze uitrusting, onderhouds historie en niet meer dan 120 duizend kilometer. Geen bijzonder autotje helemaal niet maar voor mij/ons perfect en niet te duur.
De agent ter plaatste maakte daar ook wel een punt van zoals ik al zei, deelnemen aan het verkeer terwijl je zo moe bent en dit weet. Ze had wel in de gaten gehad dat ze ergens een afslag had gemist (niet de A2 maar de A50 op gereden) maar ze kon er niet meer op reageren/naar handelen. Ze gaf ook aan dat ze al een paar keer had willen stoppen maar het niet gedaan had.
Overigens vraag ik me wel af of er ook niet een telefoon in het spel was. Ze had 2 iphones bij zich die ze continu aan het gebruiken was nadien, op facebook, whatsapp, bellen, enz enz.
Telefoons zijn niet gecontroleerd door de agenten om te zien of er sprake was van gebruik net voor of tijdens het ongeluk.
We moesten wel beide een blaas test doen.
Mevrouw begon niet aan blaasapparaat te zuigen?
Ik merk dat mijn (motor) vriendengroep niet veel erop uitgaat..meestal ga ik met 1 vast iemand touren, afgelopen weekend hebben we de Mergelroute in zuid-limburg gereden. Die route blijft mooi.
Hoe zoeken jullie motorbuddies? Gewoon via een FB groep?
Psst, kijk eens in de openingspost van dit topic. Staat een waslijst met mensen van hier met regio erbij. Die kun je dan een DM sturen met de vraag of ze zin hebben om een keer samen te rijden. Zijn er genoeg hier volgens mij die net als jij opzoek zijn naar meer rij buddiespvink schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 14:15:
Bij motoport heb ik Pilot Power rc2 op de aanbieding zien staan voor €135,- met montage (alleen de achterband). Na wat onderzoek gedaan te hebben lijkt mij dit een ideale band voor mijn cbr 600rr. Of hebben jullie misschien andere suggesties qua merk banden?
Ik merk dat mijn (motor) vriendengroep niet veel erop uitgaat..meestal ga ik met 1 vast iemand touren, afgelopen weekend hebben we de Mergelroute in zuid-limburg gereden. Die route blijft mooi.
Ik ga meestal met m'n vriendin, die gaat achterop. Dat is ook de reden dat ik de Diversion heb gekocht. Gaat ze niet mee, vind ik het prima om alleen te gaan.pvink schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 14:15:
Bij motoport heb ik Pilot Power rc2 op de aanbieding zien staan voor €135,- met montage (alleen de achterband). Na wat onderzoek gedaan te hebben lijkt mij dit een ideale band voor mijn cbr 600rr. Of hebben jullie misschien andere suggesties qua merk banden?
Thx voor je aanbod inmiddels een paar hoge stevige schoenen kunnen regelen via familie bedankt iig!xos schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 13:46:
[...]
Ik heb nog een setje oude laarzen (maat 45) die je gratis mag komen ophalen (Almere), of als je de verzendkosten voor je rekening neemt stuur ik ze naar je op. Dep ze even in de dettel en je kunt er je proefles en mogelijk daarna je lessen prima mee doen.
Buiten dat, ook een nieuwere, duurdere auto is met deze schade wel klaar. Ophanging krom, fusee en wiellager hebben waarschijnlijk een klap gehad, daarmee ook de aandrijfas en mogelijk het diff/v-bak. Om over blikschade, deuren, dorpels, kokerbalken en de bodem van de auto nog maar niet te beginnen.Bommes schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 13:12:
Dagwaarde van een Punto van dit bouwjaar is te laag om dit soort schades te herstellen.
Ik heb eens een auto van rechts niet aan zien komen, met 20km/h linksvoor op het spatbord gereden en die had geen schade anders dan de rechterkoplamp die gebarsten was en het linkervoorwiel dat er scheef onderstond. Was een VW Polo Vario
ik zat zelf in een Focus station van de 1e generatie, ik kon na afhandeling gewoon verder rijden, Polo is naar de sloop gegaan hoorde ik later
Ja bedacht het me net pas, daarnaast was vorig weekend ook ontzettend lekker weer. Gemiste kanslolgast schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 14:57:
Afgelopen weekend was de helft van motorrijdend NL in Zuid-Holland
Rotterdam ligt in Zuid-Holland, dus dan mag ik meeaidanl schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 14:55:
Misschien binnenkort nog eens een rit met de Zuid-Holland chapter van Tweakers? Komend weekend wordt het een beetje nat, even kijken wat het weekend er op doet. Een soort van eind-jaars rit voordat het echt rotweer wordt
Ik vind het leuk om mee te gaan!
@Bommes Bij nader inzien: op de foto lijkt de dorpel onbeschadigd. Spatbord, scharnieren en deur. Ophanging is je grootste probleem, stuurhuis etc.FastFred schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 14:53:
[...]
Buiten dat, ook een nieuwere, duurdere auto is met deze schade wel klaar. Ophanging krom, fusee en wiellager hebben waarschijnlijk een klap gehad, daarmee ook de aandrijfas en mogelijk het diff/v-bak. Om over blikschade, deuren, dorpels, kokerbalken en de bodem van de auto nog maar niet te beginnen.
Mag midden Nederland ook joinenFrans92 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 15:20:
[...]
Rotterdam ligt in Zuid-Holland, dus dan mag ik mee
Ik vind het leuk om mee te gaan!
Oh shit, nu ben ik ineens een baasFrans92 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 15:31:
[...]
Ik ben niet de baas, dat is @aidanl![]()
Van mij mag je wel hoor
Maar ofcourse, laten we even kijken wat het weer doet in het weekend van 7/8 oktober.
Gaan we lokaal in NL rijden, of gaan we (weer) de IJffol in, of de ardennen, of wat is het plan?aidanl schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 15:38:
[...]
Oh shit, nu ben ik ineens een baas![]()
Maar ofcourse, laten we even kijken wat het weer doet in het weekend van 7/8 oktober.
Never ride faster than your guardian angel can fly.
Fixed.
Never ride faster than your guardian angel can fly.
Volgende week kan ik niet maar een andere keer wil ik graag aanhaken. Komend weekend ga ik samen met vrienden een jetkit in mijn Hawk sleutelen waardoor hopelijk het probleem van wegvallend vermogen wordt opgelost. En dattie niet zo zuipt
Ben je bekend met LRT? Of de facebook pagina MTGL (Motor Toer Groep Limburg)?pvink schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 14:15:
Let wel, LRT komt eigenlijk niet meer in Zuid Limburg. Te druk, te veel beperkingen. In mijn eentje wil ik nog wel eens wat kleine weggetjes door zuid limburg/voerstreek opzoeken, maar dan ga ik ook direct bij familie en bekenden langs. Door de week zou het misschien nog wel kunnen maar in het weekend krijg je niemand mee. In de Eiffel, Ardennen en Luxemburg zijn we bijna wekelijks te vinden.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ben van de partij mits goed weer en beschikbaar.
Mogelijk dat een maat van me ook mee wilt.
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Gefeliciteerd met de 3e file van de week op de A50Bommes schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 10:42:
[afbeelding]
Dit topic is gesloten.
![]()