Het grote motortopic deel 20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 38 ... 101 Laatste
Acties:
  • 293.543 views

Onderwerpen

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

* GSX-MAN kan zich niet inhouden...

Koop je een pekelfiets, en dan toch een berg onderdeeltjes bekijken, kopen en overwegen. Als ik zo doorga, heb ik voor het einde van het jaar een streetfighter naast mijn Speed Triple staan.

Slecht idee... Hoe laat?

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

GSX-MAN schreef op donderdag 21 september 2017 @ 22:25:
. Als ik zo doorga, heb ik voor het einde van het jaar een streetfighter naast mijn Speed Triple staan.
En.... waar wordt dat een probleem? :9

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

w4rguy schreef op donderdag 21 september 2017 @ 22:26:
[...]

En.... waar wordt dat een probleem? :9
Nee Frau, echt! Ik koop 'm als goedkope pekelfiets omdat ik de Speed Triple mooi wil houden! Gewoon een low budget Jap voor de wintermaanden, goedkoop in belasting, verzekering en brandstof!
Zo blij dat de creditcard op mijn naam staat...

Dus in de loop van de winter is de CB ineens een glimmende streetfighter met allemaal mooie onderdelen en zit ik Motorforum en Marktplaats af te schuimen voor een pekelfiets. Nummer drie in de garage. Waar ik dan ook ruimte genoeg voor heb, omdat de fietsen van Frau en kinderen er ineens niet meer staan. Maar wel leeg in huis, zo zonder gezin. :X

Slecht idee... Hoe laat?

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:53

charrel

Cortisol4life..

wimmel_1 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 22:14:
[...]

Is dat niet niet meer een beperking van je laptop dan? Ik kan hier alle "LM" (Lifetime) maps gewoon op m'n MBP kwijt zodat ik ook off-line nieuwe routes kan tekenen.
Niet van de travel edition, die gebruikt andere kaarten.... Optie verschijnt niet in Garmin express, zou 7 versies terug al gefixed zijn volgens Garmin....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:31
De route voor morgen alvast gemaakt. Met af en toe valsspelen door te beginnen met de snelweg en 1 pondje ook over te slaan door via de snelweg over te steken, valt het qua tijd nog niet tegen :)
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ik denkhoop dat mijn vriendin niet mee gaat. Hoe leuk samen rijden ook is, af en toe zonder is ook wel lekker :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-10 10:19

Frans92

VFR800

lolgast schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 08:23:
De route voor morgen alvast gemaakt. Met af en toe valsspelen door te beginnen met de snelweg en 1 pondje ook over te slaan door via de snelweg over te steken, valt het qua tijd nog niet tegen :)

***members only***

Ik denkhoop dat mijn vriendin niet mee gaat. Hoe leuk samen rijden ook is, af en toe zonder is ook wel lekker :D
Dat laatste zinnetje zou ik ook maar tussen members only tags zetten ;)

Gesproken over die roest op de ketting. Heb ik zelf ook regelmatig als ik een weekend/paar dagen niet kan rijden. Beetje vliegroest is allemaal zo spannend niet, 1 keer rijden en het is weer weg. Pas als je bladen roest op je ketting weet te krijgen, moet je je zorgen gaan maken :)

XBL: DonFrans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Bommes schreef op donderdag 21 september 2017 @ 19:33:
[...]

Mijn Fazertje is er eentje van het bouwjaar van 2000, en heeft dus wel een verstelbare voorvork.
Op beide poten zitten van die draaiknopjes (sleuteltje 10) maar wat het doet..??
Achter heb ik de voorveer spanning in het midden staan, ben ook niet zo een zware jongen (iets van 80 kg).

Heb de laatste 3 weken op 2 dagen na elke dag woon werk op de Fazer gereden, 100km per dag.
Die kilometers en de dagen met forse wind helpen wel met het vertrouwen in het rijden en het steeds "vloeiender" rijden.
Laatste paar dagen gaat het al richting de 150km/u zodra er ruimte is op de snelweg, beter eens wat rustiger aan gaan doen volgende week. Geen zin in post vanuit het CJB.
Voordeel is wel dat je steeds beter went aan de "wind" en turbulentie op hogere snelheden en daardoor automatisch wat rustiger gaat rijden op de meer legale snelheden.

Oh en nog nieuws vanuit Vespa land.
De gebruikte voorvork + velg die ik had heb ik al een tijdje terug gemonteerd maar tot nu toe nog geen tijd gehad voor een proefritje.
Gisteren wel: Geen gehobbel meer, dus daarmee dus bewezen dat er een hele kleine hoogte slag in het voorwiel zat.
En het sturen is ineens veel neutraler, het ding viel echt de bocht in voorheen, en ik had dit eigenlijk als normaal geaccepteerd.
Nu met deze vork is dat een heel stuk minder, en ook het licht naar links trekken is weg.
Okay stuur los laten en het ding gaat nog steeds vanzelf de rotonde rond maar dat is wel redelijk normaal bij dit soort mono swingarm voorvorkjes.

Morgen even verder in elkaar schroeven, navi er terug op zetten en dan de GPX van de TET NL er in, zaterdag eens een stuk offroad gaan proberen met de Vespa.
http://www.transeurotrail.org/netherlands/
Mooi dat ik dus niks mis met de 'ouwe' voorvork. Ik denk dat er eigenlijk ook nieuwe veren en olie in moet, geen idee wanneer dat voor het laatst gedaan is, maar t brommertje heeft al bijna de 40k bereikt. Dit weekend gaat er een nieuwe ketting onder en ga ik maar eens een RVS uitlaatsysteem bestellen: deze is zo lek als een vergiet. Ik twijfel nog tussen de 350mm demper of de 225mm demper. Ben bang dat de 225mm te hard wordt, maar hij staat wel stoer.

Goed nieuws trouwens van je Vespa :)

@GSX-MAN ik herken het: heb de Fazer ook als pekelfiets gekocht, maar zit er stiekem ook over te denken het eea aan te passen. Wellicht een naked van te bouwen, met een platter stuur en zo'n 7" 'daymaker' lamp erop. Iemand ervaring met die dingen? Zit ook nog een beetje te dubben hoe ik dan mn klokkenwinkel moet monteren.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

noes schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 09:30:
[...]

Mooi dat ik dus niks mis met de 'ouwe' voorvork. Ik denk dat er eigenlijk ook nieuwe veren en olie in moet, geen idee wanneer dat voor het laatst gedaan is, maar t brommertje heeft al bijna de 40k bereikt. Dit weekend gaat er een nieuwe ketting onder en ga ik maar eens een RVS uitlaatsysteem bestellen: deze is zo lek als een vergiet. Ik twijfel nog tussen de 350mm demper of de 225mm demper. Ben bang dat de 225mm te hard wordt, maar hij staat wel stoer.
Die uitlaten zijn wel gaaf zeg! Zowel de lange als de korte. Wil ik nu eigenlijk ook wel op de Fazer hebben, maar het motorgeld voor deze maand is even op na die nieuwe bandjes.
Voorlopig is de mijne nog niet doorgerot (ik geef hem nog 2-3 jaar). Als jij die uitlaat monteert, ben ik heel benieuwd naar foto's!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien komen we mekaar onderweg nog wel tegen. Ga vanuit Erp ongeveer dezelfde weg volgen O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:33

Winkiller

De Mopperpot

Verwijderd schreef op donderdag 21 september 2017 @ 22:00:
[...]

Ik zie niets bijzonders eigenlijk. Het is geen rvs hé, dus vliegroest zit er zo op.
Zal best maar jullie gaan voorbij aan mijn opmerking dat mijn vorige motoren het niet hadden. :?
Blijkbaar iets wat er tegenwoordig standaard bij hoort, ik ben verrast door die plekken op een nieuwe fiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:36

thijsco19

KTM 990 SMT

Heel simpel gezegd: waar geen vet/olie/of-andere-bescherming zit is er plek voor roest.

Maw, mogelijk niet goed genoeg ingevet?

Edit, om nog iets toe te voegen, er kan ook nog verschil zitten tussen verschillende kettingmerken betreft roestvorming.

[ Voor 32% gewijzigd door thijsco19 op 22-09-2017 12:54 ]

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
thijsco19 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 12:47:

Maw, mogelijk niet goed genoeg ingevet?
Behalve je remschijven >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:29

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ligt aan het fabrikaat. Op de Honda heb ik nooit een spoortje roest op de remschijven gezien. Bij de yamaha moet ik na 2 weken met geweld het voorwiel in beweging krijgen na 2 weken stilstand en zit daar dan vliegroest op.

De zijkanten van de ketting op de Honda wilden ook een beetje roesten. Dat vette ik dan ook in met een flinterdun laagje kettingvet. Op de schakels zelf heb ik nooit roest gezien.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Winkiller schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 12:02:
[...]

Zal best maar jullie gaan voorbij aan mijn opmerking dat mijn vorige motoren het niet hadden. :?
Blijkbaar iets wat er tegenwoordig standaard bij hoort, ik ben verrast door die plekken op een nieuwe fiets.
Dat is heel bijzonder want elke motor die ik heb gehad had daar wel last van :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

Winkiller schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 12:02:
[...]

Ik denk dat je vorige ketting gemaakt was van duplex staal. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:36

Vrijdag

De Zwarte

GSX-MAN schreef op donderdag 21 september 2017 @ 22:31:
[...]
Waar ik dan ook ruimte genoeg voor heb, omdat de fietsen van Frau en kinderen er ineens niet meer staan. Maar wel leeg in huis, zo zonder gezin. :X
Hop, motoren in de woonkamer. Staan ze warm en droog.

Iedereen wint 8)
thijsco19 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 12:47:
Heel simpel gezegd: waar geen vet/olie/of-andere-bescherming zit is er plek voor roest.
Hildo zegt het ook al:
Waar vet zit, is geen plaats voor water, zand en ander vuil. Een vette fiets is een geconserveerde fiets.
Dus is het zo 8)

Alwetende bron: http://twolefthands.nl/mo...ley/de_harley%20page2.htm

[ Voor 41% gewijzigd door Vrijdag op 22-09-2017 16:34 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
Vrijdag schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 16:30:
[...]

Hop, motoren in de woonkamer. Staan ze warm en droog.

Iedereen wint 8)
Precies. En als het 's winters dan ECHT koud wordt, ff de motor half uurtje laten draaien en je voelt niks meer van die kou! :+

Never ride faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

DragonSlayer666 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 17:10:
[...]

Precies. En als het 's winters dan ECHT koud wordt, ff de motor half uurtje laten draaien en je voelt niks meer van die kou! :+
:X :+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:11
motor zojuist opgehaald bij de dealer met de TomTom erop. Kom ik thuis, laad hij niet meer op. Ik terug.. Massa kabel kapot. Heeft hij gelukkig snel kunnen fixen. De massa kabel hing blijkbaar slap en met het draaien van het stuur was deze kapot gegaan.

Geluk met het weer dit weekend want ik kan de navigatie mooi uit gaan testen. Morgen mijn eigen gemaakte route en zondag een rit die georganiseerd is door de lokale motor vereniging (diekentoer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Mm dan ga je naar de garage voor een checkup en een vraag, kan je naar huis met een leenmotor.

Knak voorin is het balhoofdlager wat gesteld moest worden, trilling voorin is of ballanceren van het wiel of een remschijf die ietwat krom is...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Joopieboy schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 20:48:
Mm dan ga je naar de garage voor een checkup en een vraag, kan je naar huis met een leenmotor.

Knak voorin is het balhoofdlager wat gesteld moest worden, trilling voorin is of ballanceren van het wiel of een remschijf die ietwat krom is...
Beetje leuke leenfiets? Ik kreeg destijds van de dealer een Kawa ZR7 mee. Nu zou ik 'm als pekelfiets fantastisch vinden, vergeleken met de Blackbird was 'ie wat sloom.

Enorm zin om aan de CB te gaan prutsen. Grote vraag; wat gaat het worden?
  1. Weinig aan doen, pekelfiets
  2. Verbouwen tot streetfighter
  3. Verbouwen tot caféracer
  4. Wel wat onderdelen erop, niet de fiets opknappen en er een ratfighter van maken

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

GSX-MAN schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 21:43:
[...]

4. Wel wat onderdelen erop, niet de fiets opknappen en er een ratfighter van maken
Ik zou er een Scrambler van maken. Scramblers zijn niet alleen mooi maar ook handig voor woon/werk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
[...]

Beetje leuke leenfiets? Ik kreeg destijds van de dealer een Kawa ZR7 mee. Nu zou ik 'm als pekelfiets fantastisch vinden, vergeleken met de Blackbird was 'ie wat sloom.

Scrambler of cafe racer :Y Voorkeur gaat lichtelijk uit naar scrambler moet je wel zo'n houthakkers blouse kopen en een baard laten staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Verwijderd schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 22:15:
[...]

Ik zou er een Scrambler van maken. Scramblers zijn niet alleen mooi maar ook handig voor woon/werk :)
Wat is hier handig aan?
Afbeeldingslocatie: https://i.ndtvimg.com/i/2016-11/honda-cb-500-scrambler-concept_827x510_41480327741.jpg

Wel ontzettend mooi.
R0y. schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 22:22:
[...]

Scrambler of cafe racer :Y Voorkeur gaat lichtelijk uit naar scrambler moet je wel zo'n houthakkers blouse kopen en een baard laten staan.
Dan moet ik een motoraanhanger achter mijn food truck hangen :P

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]

Ik kwam deze regen toen ik op Fazer naked google: http://www.bikeexif.com/yamaha-fzs600-fazer Gave stijl! Weet niet hoe het heet, en deze is niet meer roadlegal, maar voor het idee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is een pruts scrambler, er zit om een voorbeeld te noemen niet eens een verstevigde bodemplaat onder het blok :N

Dit lijkt er meer op :)

Afbeeldingslocatie: http://kickstart.bikeexif.com/wp-content/uploads/2014/03/scrambler-motorcycle-jack-pine-625x416.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2017 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 10:44

steveman

Comfortabel ten onder

Oh, daar zag ik laatst een fillempje over, per ongeluk.

Tja, als je het mooi doet, vooral doen natuurlijk.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Effe remmen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:47

Secsytime

Automagisch

En gewoon weer doorgaan alsof er niks aan de hand is xD... Holy shit, ik zou de broek vol hebben.

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:34
Verwijderd schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 22:15:
[...]

Ben ook wel benieuwd waarom een scrambler handig is voor woonwerk?
Zijn het de noppen banden die trillen over het asfalt? Of de 0 windbescherming voor op de snelweg?
Woonwerk kan op alles, maar een scrambler is niet het beste voor woonwerk lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

[...]

Ja, een heuse Honda Nighthawk 650 :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Slecht idee... Hoe laat?

• Jolke
  • Laatst online: 13:18
Secsytime schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 00:46:
[...]

En gewoon weer doorgaan alsof er niks aan de hand is xD... Holy shit, ik zou de broek vol hebben.
Damn... mijn hartslag sloeg wel even over. Zijn achterwiel kwam ook los zo te zien. Wel dapper dat hij remt en niet er langs schiet: dan moet je wel vertrouwen hebben dat je het haalt met je remmen. :X

• lolgast
Ik denk dat als ik een pekel-fiets zou kopen met de reden om door te rijden bij slecht weer, deze zo min mogelijk zou verbouwen. Daarna is het namelijk toch zonde om hem te gebruiken voor de klus waar hij voor is gekocht.

Ik ben als het goed is rond 12:00 bij Goedhart, dus als je een gele 749s ziet staan, grote kans dat dat ‘le moi’ is :)

• R0y.
lolgast schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 08:34:
Ik denk dat als ik een pekel-fiets zou kopen met de reden om door te rijden bij slecht weer, deze zo min mogelijk zou verbouwen. Daarna is het namelijk toch zonde om hem te gebruiken voor de klus waar hij voor is gekocht.

Ik ben als het goed is rond 12:00 bij Goedhart, dus als je een gele 749s ziet staan, grote kans dat dat ‘le moi’ is :)
Dat je vervolgens een pekelfiets moet kopen omdat je met je originele pekelfiets niet meer buiten wilt _/-\o_

Zou ook graag even bij Goedhart willen kijken, het is alleen anderhalf uur rijden vanaf mij ...

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-10 14:20
Ga voor de lunch ook richting Goedhart, voor mij een halfuurtje :P Hoef niet echt iets te hebben, meer ff nieuwe motoren kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10 14:48
kneusteun schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 01:38:
[...]

Zijn het de noppen banden die trillen over het asfalt? Of de 0 windbescherming voor op de snelweg?
Woonwerk kan op alles, maar een scrambler is niet het beste voor woonwerk lijkt me.
Misschien als je in een steengroeve werkt ;)

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:42
kneusteun schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 01:38:
[...]

Naked (indien snelweg met windscherm) lijkt mij de meest logische keuze daarvoor?

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

lolgast schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 08:34:
Ratfighter it will be, then...

Slecht idee... Hoe laat?

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
ShininNL schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 09:31:
Ga voor de lunch ook richting Goedhart, voor mij een halfuurtje :P Hoef niet echt iets te hebben, meer ff nieuwe motoren kijken.
Ik ook. :Y)
Ik verveel me anders toch en heb al weer een paar weken niet gereden.

Leidschenveen - Bodegraven - 21 mins snelweg :+
Geen boeiende route binnendoor.

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Vanmiddag een koplamp oppikken in Ridderkerk, daarna even bij Westland Customs kijken.

Slecht idee... Hoe laat?

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

ShininNL schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 09:31:
Rody schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 09:43:
[...]

Ik ook. :Y)
Ik verveel me anders toch en heb al weer een paar weken niet gereden.

Leidschenveen - Bodegraven - 21 mins snelweg :+
Geen boeiende route binnendoor.
Via de snelweg is het voor mij ook maar een half uurtje. Maar dat is natuurlijk niet leuk. Net even een route van een uur naar Goedhart gemaakt en de terug route is 3 uur.
Is tenminste de moeite waard. :+

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

noes schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 09:30:
[...] Zit ook nog een beetje te dubben hoe ik dan mn klokkenwinkel moet monteren.
Afbeeldingslocatie: https://www.westlandcustoms.com/Files/2/46000/46245/ProductPhotos/Large/373823325.jpg

Zoiets? Hebben ze ook bij Westland

Slecht idee... Hoe laat?

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

GSX-MAN schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 09:56:
[...]

[afbeelding]

Zoiets? Hebben ze ook bij Westland
Wilde de boel wel lowbudget houden ;) hoewel deze niet eens zo duur is, en er een gear indicator bij zit. Goede tip! :Y eens inventariseren wat de totale build kosten gaat. Nu eerst de ketting vervangen!

• Rody
thijsco19 schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 09:51:
[...]

[...]

Via de snelweg is het voor mij ook maar een half uurtje. Maar dat is natuurlijk niet leuk. Net even een route van een uur naar Goedhart gemaakt en de terug route is 3 uur.
Is tenminste de moeite waard. :+
ja dat klopt, maar de binnendoor routes vanaf Leidschenveen zijn ook niet leuk en al tig keer gereden.

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-10 17:29
Ben nu bij Goedhart. Zie je een oranje Versys 650 op de parkeerplaats dan istie van mij! :D

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

• Rody
Nou.... Trek net de hoes van m'n motor af. Akra uitlaat gestolen.....
Werd er wel al een keer voor gewaarschuwd door de dealer, dat die dingen makkelijk te stelen zijn.

Kortom: geen ritje, Akra weg, deze zaterdag bezig houden met regelen.....

Waarschijnlijk een medebewoner, want motorfiets staat altijd ingebouwd tussen allerlei auto's inclusief hoes erover in afgesloten algemene parkeergarage. Laatst ook de antenne van m'n auto, dus kennelijk heeft iemand een probleem met mij.

Moet ik maar de standaard uitlaat gaan monteren, ligt nog in de berging....maar toch klote.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Rody schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 11:49:
Werd er wel al een keer voor gewaarschuwd door de dealer, dat die dingen makkelijk te stelen zijn.

Waarschijnlijk een medebewoner, want motorfiets staat altijd ingebouwd tussen allerlei auto's inclusief hoes erover in afgesloten algemene parkeergarage. Laatst ook de antenne van m'n auto, dus kennelijk heeft iemand een probleem met mij.

Moet ik maar de standaard uitlaat gaan monteren, ligt nog in de berging....maar toch klote.
Medebewoner vinden en de standaard uitlaat rectaal inbrengen. Wat een klotestreek.

Slecht idee... Hoe laat?

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

aidanl schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 11:38:
Ben nu bij Goedhart. Zie je een oranje Versys 650 op de parkeerplaats dan istie van mij! :D
Met top koffer?

Zo ja, gespot ! Paar motoren verder als waar ik sta.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

@thijsco19 gespot en gesproken bij Goedhart net 8)

• aidanl
thijsco19 schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 12:35:
[...]

Met top koffer?

Zo ja, gespot ! Paar motoren verder als waar ik sta.
Yes klopt!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 10:44

steveman

Comfortabel ten onder

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CXkWtCv.jpg

Argument voor APK voor motoren... wtf :X

https://www.bd.nl/tilburg...-is-man-van-40~a40cd1c70/

/me heeft checklist weer voltooid en gaat op pad

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Vanochtend zag ik een berichtje van Ten Kate voorbij komen met een erg leuke aanbieding op leren IXS pakken. Nu heb ik in het verleden al een van hun gehad die goed is bevallen, alleen wat 'gekrompen' was, *kuch. :+
Afbeeldingslocatie: https://cdn.tenkateshop.com/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/x/7/x70012-319.jpg
Omdat ik een redelijk gangbare maat heb in een lengtemaat maar heel snel die kant op gereden. :Y

• Rody
GSX-MAN schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 12:19:
[...]

Medebewoner vinden en de standaard uitlaat rectaal inbrengen. Wat een klotestreek.
ja dat is juist het lastigste. :+

Prijs akra + db-killer = 915.... waarschijnlijk paar tellen werk, 1 bout en klem loshalen en hoppa meenemen. Het monteren van de stock demper is lastiger....

Anyway, meevaller is dat de stock demper een korte bevestiging heeft en daar heb ik alle spullen voor. Scheelt weer extra kosten.

Verwijderd

steveman schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 14:02:
[afbeelding]

Ik heb wel even stil gestaan bij dit ongeluk. Ligt namelijk op mijn vaste woon/werk verkeer route.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Aaargh balen man! Mij helaas ook al meermaals gebeurd. Tip: ga naar dealer en vraag om t "speciale" boutje. Bij BMW hebben ze een specifieke waar alleen de dealer een bitje van heeft. Verder de boel insmeren met loctite. Als je tegen diefstal verzekerd bent, niet vergeten aangifte doen en melden! Bij mij keerden ze uit.
steveman schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 14:02:
[afbeelding]

Die banden zijn idd helemaal kaal! Niet gek dat ie weggleden is, maar wel sneu dat hij zn zunigheid met zn leven heeft moeten bekopen.

Zelf net nieuwe ketting gemonteerd, gelukkig mocht ik de luchttol van de garage op de hoek even lenen: voorste kettingwiel zat muurvast! Nu met normale sleutel vast gedraaid en het metalen ringetje weer plat gebogen, of in ieder geval, poging daartoe ;)

[ Voor 27% gewijzigd door noes op 23-09-2017 15:25 ]

• lolgast

Wat een domper :( Aangeven als diefstal in ieder geval, wie weet krijg je in ieder geval een deel terug...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Als accessoires méé verzekerd zijn én je motor is voor diefstal verzekert (WA+ / Beperkt Casco) dan wordt zoiets gewoon betaald.... Been There, Done That.... Bij mij was een jaar of 6 geleden het gehele Akra systeem van vóór tot achter weg toen 't ding geparkeerd stond in Luxemburg tijdens een lunch-stop.

Terug naar huis rijden was toen ook ineens géén optie meer dus mocht ik achterop bij een maatje om vervolgens met auto en aanhanger de brommer op te gaan halen.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:17
Joopieboy schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 14:24:
Vanochtend zag ik een berichtje van Ten Kate voorbij komen met een erg leuke aanbieding op leren IXS pakken. Nu heb ik in het verleden al een van hun gehad die goed is bevallen, alleen wat 'gekrompen' was, *kuch. :+
[afbeelding]
Omdat ik een redelijk gangbare maat heb in een lengtemaat maar heel snel die kant op gereden. :Y
Had gezegd dat je bij ten Kate was, koffie staat altijd klaar ;)

Wat heb je voor het pak betaald?

XXXVI

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

ephymerous schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 17:37:
[...]

Had gezegd dat je bij ten Kate was, koffie staat altijd klaar ;)

Wat heb je voor het pak betaald?
O dju, jij kwam uit Zwolle toch? Binnenkort maar eens doen dan, dankje. :Y

En normaal 799, nu hadden ze een partij ingekocht en verkochten ze die voor half geld, 399. Daar hoefde ik niet lang bij na te denken. :Y

• lolgast
Das een flink nette prijs. Zou ik inderdaad ook niet over na hoeven denken als ik aan het zoeken was.

Welke maat heb je eigenlijk? 98?

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

wimmel_1 schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 16:26:
Als accessoires méé verzekerd zijn én je motor is voor diefstal verzekert (WA+ / Beperkt Casco) dan wordt zoiets gewoon betaald.... Been There, Done That.... Bij mij was een jaar of 6 geleden het gehele Akra systeem van vóór tot achter weg toen 't ding geparkeerd stond in Luxemburg tijdens een lunch-stop.

Terug naar huis rijden was toen ook ineens géén optie meer dus mocht ik achterop bij een maatje om vervolgens met auto en aanhanger de brommer op te gaan halen.
Zelfs de bochten? Das echt nasty! Zonder einddemper zou ik nog wel rijden (om naar huis te komen bijv), maar zonder headers lijkt me geen optie.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Dryhte
Vandaag even bij RAD gepasseerd met mijn oudste zoontje (9)... 200 en een beetje €, en ik heb een motormaatje bij :)
Motormaatje

Meteen even een ritje gemaakt achterop de 125cc Mash, door de wijk - zone 30 - en 't was een groot succes :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:34
Dryhte schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 18:25:
Vandaag even bij RAD gepasseerd met mijn oudste zoontje (9)... 200 en een beetje €, en ik heb een motormaatje bij :)
[afbeelding]

Meteen even een ritje gemaakt achterop de 125cc Mash, door de wijk - zone 30 - en 't was een groot succes :)
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Dit zie je veel te weinig! Vaak zie je pa volledig in pak en kind met sneakers en spijkerbroekie en een veel te grote helm van mama ofzo... Veel plezier met elkaar!

• R0y.
[afbeelding]

Leuk om te zien.

Ik heb nog een aantal keer aan moeten horen hoe mijn vader mij als klein mannetje in een kinderzitje achterop de motor wou binden. Vond ze geen goed idee 8)7

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-10 21:17

Fuelke

Forza Ferrari

[afbeelding]

"Groeit" die outfit ook mee zodat hij er een paar jaar mee verder kan?

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• Dryhte
Fuelke schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 19:53:
[...]

"Groeit" die outfit ook mee zodat hij er een paar jaar mee verder kan?
Op de groei gekocht alvast. Kan minstens een jaar mee. De broek is nog serieus lang en de mouwen kunnen verlengd worden.

• Woask
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-10 18:23
Heeft iemand hier toevallig een kevlar legging in gebruik? Kwam het tegen aangezien ik nog op zoek ben naar bescherming voor mijn benen. Lijkt me echt ideaal omdat je gewoon je normale jeans kan dragen. Lijkt ook voldoende te beschermen adh van tests die ik gelezen heb.

[ Voor 9% gewijzigd door Woask op 23-09-2017 20:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-10 11:32

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Zo, toch nog even langs Goedhart geweest vandaag... Wel in blik, kwam er toevallig langs.Mijn zoontje van 1.5 vond het allemaal prachtig :) Uiteindelijk zaar huis gegaan met alleen een bonnetje van Alpine voor een nieuwe set op maat gemaakte dopjes :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:17
Joopieboy schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 17:44:
[...]

O dju, jij kwam uit Zwolle toch? Binnenkort maar eens doen dan, dankje. :Y

En normaal 799, nu hadden ze een partij ingekocht en verkochten ze die voor half geld, 399. Daar hoefde ik niet lang bij na te denken. :Y
Dedemsvaart, 15 min vanaf ten Kate. Geen geld voor dat pak :)

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

ephymerous schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 20:22:
[...]

Dedemsvaart, 15 min vanaf ten Kate. Geen geld voor dat pak :)
Die noteer ik ;) En idd absoluut, heb voor mijn eerste pak een heel stuk meer betaald, zelfs op de beurs. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:16

4x2

lộn xộn quá

Dus, spanje nog niet gehaald, want de dynamo kreeg last van de Franse slag, nog 150km te gaan....
Kutbmw

Fuck dat, op 9V de dichtsbijzijnde camping gehaald, tent omhoog geslingerd en motoren afgeladen, dynamo komt maandag wel.
Bosjes

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 13:18
[afbeelding]

Die ziet er happy uit inderdaad. :)

Ik had mijn zoon met 3 jaar al een aantal keer meegenomen, vond hij ook leuk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

@Tylen jammer dat je er gisteren niet bij was, omstandigheden waren perfect. Niet te warm, windstil en asfalt temperatuur van ~30 graden, perfect voor goede tijden.

Helaas ben ik ziek geweest en fysiek nog niet fit. Dus halverwege de race gestopt, lichaam was leeg. 1 a 2 rondjes had er nog ingezeten maar uitrijden op race pace was onmogelijk. Jammer want de uiteindelijke nummer 2 heb ik ingehaald op de baan en kon ik de vorige race ook hebben. Een podium was dus weer mogelijk. Maar met een race pace van 1:51 - 1:50 wel tevreden. Had nog iets meer ingezeten maar was vanaf ronde 1 al bezig met energie sparen en rekenen hoe ik het beste resultaat kon halen ipv met hard rijden. Maar als de rechter onderarm begint te tintelen en remgevoel verliest dan zit er niks anders op dan stoppen.

Ik weet nu dat ik het tempo heb om naar de procup te gaan volgend jaar. Ben wel benieuwd of de klasselimieten nog worden herzien. Gisteren waren er 9 sportcuppers die aan die limiet voldoen en de procup zit al behoorlijk vol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

noes schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 10:57:
[...]

Wilde de boel wel lowbudget houden ;) hoewel deze niet eens zo duur is, en er een gear indicator bij zit. Goede tip! :Y eens inventariseren wat de totale build kosten gaat. Nu eerst de ketting vervangen!
Gisteren de teller vastgehad: leuk ding!

Andere optie is uit China halen, maar ik gun de lokale handel eigenlijk ook wel wat.

https://nl.aliexpress.com...b2-40d9-963d-5ead3f607614

https://nl.aliexpress.com...b2-40d9-963d-5ead3f607614

[ Voor 24% gewijzigd door GSX-MAN op 24-09-2017 09:08 ]

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-10 23:25
Joopieboy schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 14:24:
[afbeelding]
Heb er gisteren ook nog bij staan kijken :)
Was helaas wel met het koekblik vanwege de kinders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mswp
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-08-2024

mswp

Wie Niet?

:( :(

Het wordt vandaag, aankomende en volgende week geen rijden meer. Wat baal ik zeg, vooral met het mooie aankomende weer.

Vorige week de motor opgehaald van controle, beurtje en overig onderhoud.

Net na het ophalen gleed de motor onder me uit in een bocht. Klein beetje krassen, gebroken knipperlicht maar verder niks gelukkig. De regen en redelijk nieuwe banden tot nu toe de schuld gegeven.

Tot dat ik gister eind van de middag rustig aan het touren was en er toen achterkwam dat de voorrem druk lichter werd. Ik had zo iets van, raar maar zal wel aan het moment liggen. Nog een paar minuten later had ik helemaal geen druk meer, ik kon remmen wat ik wou. Ik naar esn pomp gereden en even gekeken, remblokjes en alles zien er nog goed uit maar remvloeistof op.. ik rustig aan naar huis gereden met alleen maar de achterrem. Ik vond het niks aan als je er overna de k dat je 80% met de voorrem rem en 20% met de achterrem en dat met maar 500KM motor ervaring.

Kom ik thuis zit ik even grondig naar de rem te kijken zie ik overal spetters zitten. Wat blijkt nou, tijdens het onderhoud zijn de boutjes niet goed vastgedraaid. Hij heeft elke keer met remmen lekker alles uit zitten spuugen. De hele band zit er onder, nu vraag ik me dus af of het wegglijden van de motor wel door regen/glasheid komt, misschien was dit ook wel de oorzaak?

Eindstand, maandag moter naar de garage en weer weten waarom ik geleerd heb dat je de motor even moet nakijken voor dat je gaat rijden.

😲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Goed poetsen, remvloeistof is heel agressief spul op gelakte delen.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
@mswp Klote zeg. En wat betreft het onderuit gaan: toeval bestaat niet he :N
Ik zou de garage 100% aansprakelijk stellen voor die glijschade. Ze lossen het maar op. Mogen ze nog van geluk spreken dat er alleen materiele schade is ontstaan door deze gigantische blunder.

Ik denk, als je het letterlijk zo brengt, ze het best voor je willen oplossen zonder tegenspraak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

mswp schreef op zondag 24 september 2017 @ 11:07:
:( :(

Het wordt vandaag, aankomende en volgende week geen rijden meer. Wat baal ik zeg, vooral met het mooie aankomende weer.

Vorige week de motor opgehaald van controle, beurtje en overig onderhoud.

Net na het ophalen gleed de motor onder me uit in een bocht. Klein beetje krassen, gebroken knipperlicht maar verder niks gelukkig. De regen en redelijk nieuwe banden tot nu toe de schuld gegeven.

Tot dat ik gister eind van de middag rustig aan het touren was en er toen achterkwam dat de voorrem druk lichter werd. Ik had zo iets van, raar maar zal wel aan het moment liggen. Nog een paar minuten later had ik helemaal geen druk meer, ik kon remmen wat ik wou. Ik naar esn pomp gereden en even gekeken, remblokjes en alles zien er nog goed uit maar remvloeistof op.. ik rustig aan naar huis gereden met alleen maar de achterrem. Ik vond het niks aan als je er overna de k dat je 80% met de voorrem rem en 20% met de achterrem en dat met maar 500KM motor ervaring.

Kom ik thuis zit ik even grondig naar de rem te kijken zie ik overal spetters zitten. Wat blijkt nou, tijdens het onderhoud zijn de boutjes niet goed vastgedraaid. Hij heeft elke keer met remmen lekker alles uit zitten spuugen. De hele band zit er onder, nu vraag ik me dus af of het wegglijden van de motor wel door regen/glasheid komt, misschien was dit ook wel de oorzaak?

Eindstand, maandag moter naar de garage en weer weten waarom ik geleerd heb dat je de motor even moet nakijken voor dat je gaat rijden.
Zo dan dat is lomp :/ En nee dat is idd niet gezond... Kan me voorstellen dat je daarmee onderuit gaat. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mswp

mswp

Wie Niet?

@GSX-MAN bedankt voor de tip! Gelukkig zit het alleen op de voorband/remschijf. Zal wel tegen de garage zeggen dat ze het weer netjes mogen maken.

@lolgast @lolgast een pittig woordje gaat het sws worden. Ze hadden ook gelijk gekeken naar het ploffer en trillen op een bepaalde snelheid. Zo gezegd was het opgelost. Wij gaan rijden doet hij nog precies het zelfde.

Dan nog dat de kosten, voor 2 motoren, 1/3e boven het budget is gekomen. Toen de motor klaar was was het. Ja meneer ik zag net dat jullie maar tot dit bedrag willen gaan. Dat is een paar honderd meer geworden. Wel een goede regeling getroffen, maar toch.

Toen wij de beste man vroegen hoe het zat met het ploffen zei hij dat hij het tijdens het rijden erop niet gemermt heeft. Blijkt nou, hij heeft even op de oprit gereden. Ja, die is ruim gezegd 20m lang.

Dan nu ook dit nog... wordt voor mij de laatste keer daar met dit verhaal erbij.

Hoe zouden ze reageren als het schuiven al een week geleden is gebeurd?

Het onderuit glijden was even schrikken. Gelukkjg had ik zelf niks en schade aan pak is er ook bijna niet. Het ging niet hard, gleed iets van 2/3 meter door. Volgende dag gelijk de motor in orde gemaamt en weer gaan rijden.

😲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Dat hoeven ze niet te weten wanneer dat gebeurd is. Simpelweg: tijdens een ritje waarbij de remvloeistof lekte.

Zoals gezegd mag het duidelijk zijn dat er gelukkig alleen materiele schade is ontstaan door deze fout. Vanuit jouw oogpunt is denken vanuit een verdedigende kant denk ik niet de juiste. Jij had ook in een rolstoel je gelijk kunnen gaan halen... (Onderuitgaan kan best fout aflopen: steveman in "Het grote motortopic deel 20")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Jemig wat is dat voor een ballentent? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Goede vraag. Waar moet ik zo te lezen weg blijven?

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Ik zou me wel zelf afvragen of je nog terug gaat bij die garage? Als er een ding toch belangrijk is op de motor zijn het de remmen wel. Vind het maar levens gevaarlijk. Alleen al om het feit dat ze niet getest hebben of ze lekken.... Als ze een paar keer hadden getest hadden ze ook moeten zien dat er olie verdwijnt in het potje.

Zou ook de volgende keer als je merkt dat er geen druk is, direct stoppen. Als je namelijk een lekkage hebt en je moet 2x remmen is het potje al ver op. Vervolgens begint hij dan lucht aan de zuigen dan word het helemaal gevaarlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mswp

mswp

Wie Niet?

@lolgast zeker waar, het is gebeurd waar en wanneer is maar een bijzaak. Ze moeten het maar oplossen.

Ja, heel erg geluk gehad achteraf gedacht. Vrijdag avond ook nog een rondje gedaan terwijl het wegdem erg nat was. Onderuitgaan was achterafgezien niet raar geweest als dat gebeurd zou zijn.

@Vrijdag @GSX-MAN op dit moment hou ik het nog even voor mijzelf. Zou het op een later moment wel delen. Eerst dit afhandelen.

@Racer89 het is niet de eerste motor die daar vandaan komt of in onderhoud geweest is bij ons in het gezin. Ik was vanplan via hun een motor te kopen begin volgend jaar. Nadat deze motor goed is zien ze mij in iedergeval niet meer terug.

Ik wordt er steeds bozer om als ik me bedenk dat het mooi weer is en ik een dagje goedhart gepland had. :(

😲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
  • Laatst online: 13:31
@mswp ik was er altijd een beetje huiverig voor om mijn eigen onderhoud te doen aan m'n remmen, maar als ik dit zo hoor ben ik maar blij dat ik eraan begonnen ben, als een garage zulk prutswerk levert :X Juist bij je voorrem wil je zeker weten dat echt elk boutje goed zit.

Ook wel een goede herinnering om - zeker na onderhoud - weer even een volledige veiligheidscontrole te doen. Ga zo een stukje rijden, lekker weer eindelijk, vooraf maar even alles nalopen.

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
Vandaag alweer bij Goedhart beland. Lekker met een paar maten wezen rijden en daar terecht gekomen. Maar was een partij druk! Waren weer na 10 minuten weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

aidanl schreef op zondag 24 september 2017 @ 14:43:
Vandaag alweer bij Goedhart beland. Lekker met een paar maten wezen rijden en daar terecht gekomen. Maar was een partij druk! Waren weer na 10 minuten weg
Dan heb je het langer volgehouden dan wij. Beetje té druk. Verder met drie man lekker een rondje gereden, het is echt fantastisch weer.

Rond de Meije was het ook behoorlijk druk. :+

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
CodeCaster schreef op zondag 24 september 2017 @ 15:12:
[...]

Dan heb je het langer volgehouden dan wij. Beetje té druk. Verder met drie man lekker een rondje gereden, het is echt fantastisch weer.

Rond de Meije was het ook behoorlijk druk. :+
Wij wouden eigenlijk daar nog wat te eten mee pakken maar zijn toch maar lekker door gereden naar Zoetermeer. Lekker weer, heerlijk rijden, terrasje in het zonnetje, heerlijk!

Meije vermeid ik altijd met dit weer. Je zit alleen maar vast achter fietsers en auto's.

Er zit trouwens een soort verband tussen jonge pikkies op motoren (KTM) en een hoop herrie. Alleen maar herrie maken en wheelies trekken daar bij Goedhart langs. Wat ik dan niet snap, allemaal met GoPro op de helm en wheelies, dan zie je alleen maar lucht. Wat is daar nou boeiend aan :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Wouden of wilden? :+

Maar idd dat soort compensatiedrang snap ik ook echt niet... Ben zelf na de moto gp race lekker op de motor gesprongen richting Noord Limburg. Nu ff lekker op het bankje in het zonnetje. :Y

Vanmiddag met het nieuwe leren pak op de bank 'ingezeten', net de 2e keer mee gereden. Begint nu weer een beetje vertrouwd aan te voelen. :Y En het afgestelde balhoofdlager maakt ook een wereld van verschil. De trilling merk ik ook bijna niet meer op, heerlijk genieten zo!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:16

4x2

lộn xộn quá

Bos

Kut motorrijden, kut afgesloten wegen, kut wandelaars, kut zadel.
Maar verder was het wel leuk :p

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Topicstarter
aidanl schreef op zondag 24 september 2017 @ 16:23:
[...]
Wij wouden eigenlijk daar nog wat te eten mee pakken maar zijn toch maar lekker door gereden naar Zoetermeer. Lekker weer, heerlijk rijden, terrasje in het zonnetje, heerlijk!

Meije vermeid ik altijd met dit weer. Je zit alleen maar vast achter fietsers en auto's.

Er zit trouwens een soort verband tussen jonge pikkies op motoren (KTM) en een hoop herrie. Alleen maar herrie maken en wheelies trekken daar bij Goedhart langs. Wat ik dan niet snap, allemaal met GoPro op de helm en wheelies, dan zie je alleen maar lucht. Wat is daar nou boeiend aan :+
Ligt er aan wat je 'jong' noemt. Met de huidige A1 en A2 motoren is het al een stuk lastiger wheelien dan met een A motor. :+

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mswp

mswp

Wie Niet?

FragFrog schreef op zondag 24 september 2017 @ 14:19:
@mswp ik was er altijd een beetje huiverig voor om mijn eigen onderhoud te doen aan m'n remmen, maar als ik dit zo hoor ben ik maar blij dat ik eraan begonnen ben, als een garage zulk prutswerk levert :X Juist bij je voorrem wil je zeker weten dat echt elk boutje goed zit.

Ook wel een goede herinnering om - zeker na onderhoud - weer even een volledige veiligheidscontrole te doen. Ga zo een stukje rijden, lekker weer eindelijk, vooraf maar even alles nalopen.
Jup, qua kosten zou ik het zelf willen. Alleen ben ik er zelf niet zo handig in. Lijkt me ook wel leuk om een oude motor op te knappen. Alleen ook loop ik daar tegen het probleem aan niet zo handig er mee te zijn.

Het is natuurlijk gewoon proberen en daardoor kennis opdoenen. Maar dan heb ik de smoes iets met geld en tijd :D

Een controle is iets wat ik denk ik voortaan wel ga doen. Heb wel gemerkt dat het belangrijk is.

[ Voor 5% gewijzigd door mswp op 24-09-2017 18:04 ]

😲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

xos schreef op zondag 24 september 2017 @ 08:50:
@Tylen jammer dat je er gisteren niet bij was, omstandigheden waren perfect. Niet te warm, windstil en asfalt temperatuur van ~30 graden, perfect voor goede tijden.

Helaas ben ik ziek geweest en fysiek nog niet fit. Dus halverwege de race gestopt, lichaam was leeg. 1 a 2 rondjes had er nog ingezeten maar uitrijden op race pace was onmogelijk. Jammer want de uiteindelijke nummer 2 heb ik ingehaald op de baan en kon ik de vorige race ook hebben. Een podium was dus weer mogelijk. Maar met een race pace van 1:51 - 1:50 wel tevreden. Had nog iets meer ingezeten maar was vanaf ronde 1 al bezig met energie sparen en rekenen hoe ik het beste resultaat kon halen ipv met hard rijden. Maar als de rechter onderarm begint te tintelen en remgevoel verliest dan zit er niks anders op dan stoppen.

Ik weet nu dat ik het tempo heb om naar de procup te gaan volgend jaar. Ben wel benieuwd of de klasselimieten nog worden herzien. Gisteren waren er 9 sportcuppers die aan die limiet voldoen en de procup zit al behoorlijk vol.
Nette tijden. Welkom in de procup ;). Jammer dat je het niet vol hield. Maar verstandig dat je gestopt bent.

Zelf ben ik er volgend jaar pas weer bij. Misschien binnenkort nog een dagje pakken.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mswp

mswp

Wie Niet?

Hierbij wat foto's van de remolie op het wiel. Zou dit de oorzaak van het glijden geweest kunnen zijn? Hij is ook die kant op gegleden

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/245by2f.png
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/23iccqv.png

[ Voor 33% gewijzigd door mswp op 24-09-2017 19:28 ]

😲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Je ziet de verkleuring van je band, goed is het niet...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01:18

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Vandaag heb ik wat kleine dingen aan de Alp gedaan, roosters voor de openingen gemaakt en tankstickers op de tank geplakt.
Gelijk ook even naar de motor van een nieuwe Transalprijder gekeken. Zijn remvloeistof was oud, er was een duidelijk verschil tussen onze voorremmen te voelen qua druk. Hij gaat de remleidingen gelijk vervangen voor stalen. De cdi's lagen goed (bij oudere modellen kan het zadel de stekkers beschadigen), maar waarschijnlijk is er iets mis met de choke van zijn motor. Hij heeft het nu tijdelijk opgelost door het stationair toerental hoger te zetten. Zijn banden waren uit 2009 en 2010, de voorband had uitdrogingsscheurtjes. Dus dat mag hij ook gaan vervangen.

Afbeeldingslocatie: https://grubeater.nl/pics/Transalp/IMG_20170924_143438679-0.jpg

Afbeeldingslocatie: https://grubeater.nl/pics/Transalp/IMG_20170924_143438679-1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://grubeater.nl/pics/Transalp/IMG_20170924_143438679-2.jpg

De komende tijd kan ik nog wat dingen doen: Prolink lagers controleren, stickerset opplakken en de voorvorkolie/veren controleren en nieuwe hoezen plaatsen.

@mswp Nieuwe banden zijn sowieso nog glad en die remvloeistof maakt het niet beter. Je kan kijken of je de banden kan schoonmaken met een beetje remmenreiniger. Ik zou goed bedenken of je nog terug wilt naar die garage.

[ Voor 4% gewijzigd door Grubeater op 24-09-2017 22:07 ]

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

^ Spul trekt in je banden, gewoon wegflikkeren die zooi. Het rubber is aangetast en daar wil je echt niet meer mee rijden. Beetje jammer als ie dadelijk opgeknapt is en je dan weer op je pens gaat. Sowieso wat zijn de kosten van een set banden nu als je kijkt naar jw wigen veiligheid, even los van eventuele materiële schade...

En lekker bezig met je alp. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mswp

mswp

Wie Niet?

@Joopieboy wat bedoel je met verkleuri g? Het bruine goedje erop?

@Grubeater ik laat het er nu op zitten, kan de garage goed zien wat het is. Hij mag het oplossen.

Ja ik ga er nog naar terug. Wij moeten nog een groot deel betalen. Lost hij het niet op kan hij er na fluiten.

😲

Pagina: 1 ... 38 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.