noes schreef op donderdag 21 september 2017 @ 14:40:
[...]
Was wel van plan die kant op te gaan, maar op de Fazer en niet op de S1000RR. Jammer, want op de S1000RR wil ik best een veringscheck loslaten, die staat nu ingesteld volgens de boekjes (en dat kan altijd wel aangescherpt worden). Maar.. de Fazer heeft een nieuwe ketting nodig, daar heb ik dit weekend tijd voor. Dus, staat er iemand met een ouwe rode Fazer en een gloednieuwe gouwe ketting: dat ben ik
Edit: De Fazer kan ook wel betere vering gebruiken, maar alles wat daarin aan te passen staat op maximaal gewicht, en er is maar 1 ding aan te passen (veervoorspanning achter).
Mijn Fazertje is er eentje van het bouwjaar van 2000, en heeft dus wel een verstelbare voorvork.
Op beide poten zitten van die draaiknopjes (sleuteltje 10) maar wat het doet..??
Achter heb ik de voorveer spanning in het midden staan, ben ook niet zo een zware jongen (iets van 80 kg).
Heb de laatste 3 weken op 2 dagen na elke dag woon werk op de Fazer gereden, 100km per dag.
Die kilometers en de dagen met forse wind helpen wel met het vertrouwen in het rijden en het steeds "vloeiender" rijden.
Laatste paar dagen gaat het al richting de 150km/u zodra er ruimte is op de snelweg, beter eens wat rustiger aan gaan doen volgende week. Geen zin in post vanuit het CJB.
Voordeel is wel dat je steeds beter went aan de "wind" en turbulentie op hogere snelheden en daardoor automatisch wat rustiger gaat rijden op de meer legale snelheden.
Oh en nog nieuws vanuit Vespa land.
De gebruikte voorvork + velg die ik had heb ik al een tijdje terug gemonteerd maar tot nu toe nog geen tijd gehad voor een proefritje.
Gisteren wel: Geen gehobbel meer, dus daarmee dus bewezen dat er een hele kleine hoogte slag in het voorwiel zat.
En het sturen is ineens veel neutraler, het ding viel echt de bocht in voorheen, en ik had dit eigenlijk als normaal geaccepteerd.
Nu met deze vork is dat een heel stuk minder, en ook het licht naar links trekken is weg.
Okay stuur los laten en het ding gaat nog steeds vanzelf de rotonde rond maar dat is wel redelijk normaal bij dit soort mono swingarm voorvorkjes.
Morgen even verder in elkaar schroeven, navi er terug op zetten en dan de GPX van de TET NL er in, zaterdag eens een stuk offroad gaan proberen met de Vespa.
http://www.transeurotrail.org/netherlands/
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.