Het grote motortopic deel 20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 37 ... 101 Laatste
Acties:
  • 293.489 views

Onderwerpen

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Dryhte schreef op woensdag 20 september 2017 @ 13:41:
[...]

Ach ja 't zal wel 30km/h max zijn... ik rijd normaal nooit zonder beschermende kledij, maar dit is een optocht he... geen tourrit.
Ik heb met 30 al eerder een motor afgeschreven. Hoeft niet aan je eigen te liggen maar toch lullig als je de rest van je leven met de ellende zit. ;)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Dat + al die hipsters die erop af komen... :N

:+

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10 14:48
steveman schreef op woensdag 20 september 2017 @ 14:59:
Dat + al die hipsters die erop af komen... :N

:+
ach ja, 'k heb al weinig contact met andere motorrijders (een vluchtige zwaai tijdens het pendelen daar gelaten), hipsters of niet doet er voor mij niet zoveel toe, misschien piep ik zaterdagavond anders ;)

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:57
Hmm, heb Yamaha even een berichtje gedaan.
Rij nu 4000KM met de huidige olie en De R3 geeft alweer aan dat deze vervangen moet worden.
In het boekje staat na de 100KM beurt dat die iedere 5000KM vervangen moet worden.

Geen idee waarom mijne dan bij 4000KM begint te knipperen

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
Joopieboy schreef op woensdag 20 september 2017 @ 14:05:
[...]

Ik heb met 30 al eerder een motor afgeschreven. Hoeft niet aan je eigen te liggen maar toch lullig als je de rest van je leven met de ellende zit. ;)
Lol zelf het alleen al omvallen van de motor zit je zo al met een bonk schade. Maar moet er niet aan denken om mijn poot tussen de motor en de weg te zitten en dan mijn enkels even bij slijpen. :o

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-10 12:55
MeZZiN schreef op woensdag 20 september 2017 @ 16:08:
[...]

Lol zelf het alleen al omvallen van de motor zit je zo al met een bonk schade. Maar moet er niet aan denken om mijn poot tussen de motor en de weg te zitten en dan mijn enkels even bij slijpen. :o
Uit ervaring met een scooter kan ik je vertellen dat het geen fijne ervaring is. Met een beetje pech (zoals ik) houd je er zelfs blijvende schade aan over. Bij mij is er interne schade aan de botten onstaan, door het trainen van de spieren rondom de enkel gaat het wel weer. Echter zal ik nooit meer een maraton lopen (was ik ook gelukkig niet van plan, rijd dan liever die afstand met de motor :D). Alleen al een lang weekend rond lopen door een stad veroorzaakt nu al genoeg pijn.

Oftewel, zorg altijd voor goede laarzen :Y

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

• Dryhte
aidanl schreef op woensdag 20 september 2017 @ 16:17:
[...]

Uit ervaring met een scooter kan ik je vertellen dat het geen fijne ervaring is. Met een beetje pech (zoals ik) houd je er zelfs blijvende schade aan over. Bij mij is er interne schade aan de botten onstaan, door het trainen van de spieren rondom de enkel gaat het wel weer. Echter zal ik nooit meer een maraton lopen (was ik ook gelukkig niet van plan, rijd dan liever die afstand met de motor :D). Alleen al een lang weekend rond lopen door een stad veroorzaakt nu al genoeg pijn.

Oftewel, zorg altijd voor goede laarzen :Y
dat sowieso :)

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:33
Het kan met lage snelheid goed mis gaan en met hoge snelheid wonderbaarlijk goed.
Ben met de brommer keer met 120 onderuit gegaan en had echt alleen de spijkerbroek kapot en gewoon de wedstrijd waar ik naartoe op weg was gewoon kunnen spelen.

In principe rij ik altijd met bijna correcte kleding: Kevlar jeans, jas (leer of textiel), handschoenen en helm.
Als ik echt ver ga rijden of flink raggen dan gaat het volledig en komen er ook laarzen en bodyprotector bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aidanl
Het komt denk ik ook neer op geluk. Zo hoorde ik van een collega het volgende:
"Vlak voor mijn huis staat een glazen bushokje. Toevallig stond ik voor de deur. Precies op dat moment komt er een motor aangereden, het leek alsof hij wel te hard reed in een 50-zone. Op dat moment kwam er uit een onoverzichtelijke zijstraat een auto vandaan. Deze zag de motorrijder over het hoofd en draaide de weg op. De motorrijder moest toen uitwijken, helaas koos hij voor de kant van het bushokje. Hij is vervolgens hard door het glas heen gegaan en tegen het metalen bankje opgeknald. Het gehele bankje was ontzet en van het bushokje was niet veel over."

Bleek dat hij het uiteindelijk niet overleefd heeft. Los van snelheid en eigen handelingen blijf je afhankelijk van de maloten om je heen. Kleding helpt echter vaker wel als niet.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
kneusteun schreef op woensdag 20 september 2017 @ 17:01:
Het kan met lage snelheid goed mis gaan en met hoge snelheid wonderbaarlijk goed.
Ben met de brommer keer met 120 onderuit gegaan en had echt alleen de spijkerbroek kapot en gewoon de wedstrijd waar ik naartoe op weg was gewoon kunnen spelen.

In principe rij ik altijd met bijna correcte kleding: Kevlar jeans, jas (leer of textiel), handschoenen en helm.
Als ik echt ver ga rijden of flink raggen dan gaat het volledig en komen er ook laarzen en bodyprotector bij.
Highsider of lowsider. Iets tegenkomen bij het glijden, of niet. Stukje kleding en pech of mazzel hebben met de val van motor naar grond. Dat is het wel zo'n beetje gok ik zo :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Precies, al heb ik ook altijd motorschoenen/laarzen aan. Ik ben vorig jaar met +- 70 km/h op een auto geklapt(hij kwam vanuit een zijweg, had mij niet gezien maar stond eerst wel stil want tegenligger) en dankzij mijn motorkleding alleen veel last van mijn linkerbeen gehad.
Ik kon een nieuwe helm, broek(hele kruis van voor naar achter gescheurd, incl de binnenlaag en mijn eigen broek die ik eronder aan had :o )kopen en was heel blij met de motorlaarzen. Van 1 was de rits kapot gegaan maar ik denk dat als ik ze niet aan had ik mijn enkel op zijn minst had gebroken.

Daarom gewoon altijd in helm, jas, broek + laarzen. De schoenen draag ik amper want die zijn niet zo comfy.

• PilatuS
  • Niet online
darkkingll schreef op woensdag 20 september 2017 @ 17:09:
Precies, al heb ik ook altijd motorschoenen/laarzen aan. Ik ben vorig jaar met +- 70 km/h op een auto geklapt(hij kwam vanuit een zijweg, had mij niet gezien maar stond eerst wel stil want tegenligger) en dankzij mijn motorkleding alleen veel last van mijn linkerbeen gehad.
Ik kon een nieuwe helm, broek(hele kruis van voor naar achter gescheurd, incl de binnenlaag en mijn eigen broek die ik eronder aan had :o )kopen en was heel blij met de motorlaarzen. Van 1 was de rits kapot gegaan maar ik denk dat als ik ze niet aan had ik mijn enkel op zijn minst had gebroken.

Daarom gewoon altijd in helm, jas, broek + laarzen. De schoenen draag ik amper want die zijn niet zo comfy.
Een auto of andere voertuig tegenkomen maakt het hele verhaal compleet anders. Met 200km/u een vrachtwagen tegenkomen die 80 rijd is wel einde verhaal. Als je zelf onderuit gaat is het pech of mazzel hebben, een ander voortuig tegenkomen om welke reden dan ook, ja, dan heb je wel een probleem meestal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-10 13:10

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

[...]
Zat zojuist nog achter een motorrijder die van flink doorrijden hield (o.a. wheelies), maar ondertussen wel gympies aanhad en een te korte spijkerbroek zodat de enkels een flink stuk bloot waren. Ik ril al van het idee...

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkkingll
Klopt, Daarom is het voor mij dus ook atgatt, het andere verkeer is gewoon te onvoorspelbaar om het risico te nemen om in een zakelijk outfit rond te rijden ipv een motoroutfit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
PilatuS schreef op woensdag 20 september 2017 @ 17:08:
[...]

Highsider of lowsider. Iets tegenkomen bij het glijden, of niet. Stukje kleding en pech of mazzel hebben met de val van motor naar grond. Dat is het wel zo'n beetje gok ik zo :P
Alleen t-shirt en spijkerbroek en natuurlijk een helm (de veroorzaker)
Ik reed op een parallelweg en door laagstaande zon zag ik een knik in de weg over het hoofd, bijsturen pakte ik iets mee en gleed eerst de achterkant weg en daarna dus weer grip en goede highsider het asfalt op als gevolg, en na 20 a 30 meter tot stilstand in een vrij diepe droge sloot (gelukkig droog want de brommer lag er ook in).

Ik was destijds 14/15 dus redelijk flexibel, nu zou ik waarschijnlijk instant in het ziekenhuis liggen.
Schade was broek en wat flinke schrammen/road rash het t-shirt was dusdanig opgekruld dat ie nog heel was _/-\o_

• aidanl
Ondankt dat ik in de financiele wereld werk wat betreft IT, kan ik gewoon op werk rond lopen in overhemd, motor spijkerbroek en motorlaarzen (broek over laarzen heen) zonder dat er al te moeilijk over gedaan wordt. Alleen als ik bij een vergadering moet zijn met mensen die zichzelf belangrijk vinden (dus eigenlijk iedereen :P) kom ik in pak opdagen, maar dan ga ik ook met de auto. En als het regent doe ik mijn waterdichte motorbroek over mijn normale spijkerkerbroek heen en trek ik die op werk weer uit.

Werk is dus geen excuus, tijd ook niet want mag laat op werk binnen komen. Dus eigenlijk altijd atgatt.

Overigens met mijn waterdichte broek al eens een nieuwe collega laten schrikken. Terwijl ze naast me zat gaan staan en die broek naar beneden trekken. Ze dacht even dat ik gek geworden was _O-

[ Voor 14% gewijzigd door aidanl op 20-09-2017 17:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
kneusteun schreef op woensdag 20 september 2017 @ 17:19:
[...]

Alleen t-shirt en spijkerbroek en natuurlijk een helm (de veroorzaker)
Ik reed op een parallelweg en door laagstaande zon zag ik een knik in de weg over het hoofd, bijsturen pakte ik iets mee en gleed eerst de achterkant weg en daarna dus weer grip en goede highsider het asfalt op als gevolg, en na 20 a 30 meter tot stilstand in een vrij diepe droge sloot (gelukkig droog want de brommer lag er ook in).

Ik was destijds 14/15 dus redelijk flexibel, nu zou ik waarschijnlijk instant in het ziekenhuis liggen.
Schade was broek en wat flinke schrammen/road rash het t-shirt was dusdanig opgekruld dat ie nog heel was _/-\o_
Hier 3 vallen gemaakt. 17 jaar oud met de scooter. Te hard de voorrem gepakt en daar ging het voorwiel. Wou zo hard mogelijk rijden en zo laat mogelijk remmen voor een rotonde met nat wegdek _O- . Iets te hard remmen en iets te laat dus :P De andere keer was met te veel drank op, op iets geknalt wat enorm raar gemaakt was midden op het fietspad, had toen verder niets, maar de scooter had veel schade. Beide keren mijn eigen domme schuld dus.

Verder met de motor te hard door een langzame bocht en daar een lowsider gemaakt. In dit geval was er eigenlijk niets aan de hand. Ook mijn eigen domme schuld. Te vroeg in het seizoen te hard gaan met koud wegdek en koude banden. Dit was met de SV en dat was best een hoop schade, maar ook hier zelf gelukkig niets. Nu even afkloppen voor zowel de motor als scooter. 3x gecrashed dus, maar veel geleerd om vrij veilig te kunnen rijden. Op straat is het echt heel goed opletten en ieder gevaar proberen te herkennen en er op rekenen dat de auto/scooter/motor, whatever niets geks doet. Verder naar het circuit om lekker te rijden. Alleen op het circuit er naast gaan hangen en op straat kissing the mirror doen als het wat harder gaat. Dat is het wel zo'n beetje voor mij tot nu toe :)

• kneusteun
Het is vreemd dat het mag zonder alle gear.
Maar ik vind het net zo storend dat mensen er zo op hameren.

Ik was laatst even naar de garage met alleen een helm op en jas omdat dat 500m is en alleen 30km zone (einde van me straat) en aangezien ik ook vanaf de garage 2 min doorloop naar mijn werk. Dus dan zit ik niet hele dag op me werk met alle meuk.

Gaat er zo'n fluor kerel helemaal staan zeiken dat ik niet veilig bezig ben... allemaal mooi en prima zeg ik dan maar het is niet verplicht en ik maak deze inschatting zelf. En ja het kan misgaan! maar om dan zo door te lopen miepen dan wordt ik er altijd wel moe van.

Nu snap ik wel dat het altijd mis kan gaan, maar met die instelling als die vent had ga ik voortaan ook met een helm op op de fiets zitten, want er rijden zoveel slechte chauffeurs in NL dat je nooit weet of je wel veilig over komt.

Kortom het is zo'n ergernis aan het worden van alle kanten, en ja als ik een SS met 120 voorbij zie komen in zwembroek en slippers dan vind ik dat ook totaal verkeerd. Maar dan denk ik dat iemand die inschatting gewoon niet helemaal lekker maakt en dat zal een reden hebben (wet van Darwin)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
PilatuS schreef op woensdag 20 september 2017 @ 17:33:
[...]

Hier 3 vallen gemaakt. 17 jaar oud met de scooter. Te hard de voorrem gepakt en daar ging het voorwiel. Wou zo hard mogelijk rijden en zo laat mogelijk remmen voor een rotonde met nat wegdek _O- . Iets te hard remmen en iets te laat dus :P De andere keer was met te veel drank op, op iets geknalt wat enorm raar gemaakt was midden op het fietspad, had toen verder niets, maar de scooter had veel schade. Beide keren mijn eigen domme schuld dus.

Verder met de motor te hard door een langzame bocht en daar een lowsider gemaakt. In dit geval was er eigenlijk niets aan de hand. Ook mijn eigen domme schuld. Te vroeg in het seizoen te hard gaan met koud wegdek en koude banden. Dit was met de SV en dat was best een hoop schade, maar ook hier zelf gelukkig niets. Nu even afkloppen voor zowel de motor als scooter. 3x gecrashed dus, maar veel geleerd om vrij veilig te kunnen rijden. Op straat is het echt heel goed opletten en ieder gevaar proberen te herkennen en er op rekenen dat de auto/scooter/motor, whatever niets geks doet. Verder naar het circuit om lekker te rijden. Alleen op het circuit er naast gaan hangen en op straat kissing the mirror doen als het wat harder gaat. Dat is het wel zo'n beetje voor mij tot nu toe :)
Die met die voorrem heb ik ook gehad vorige jaar met de scooter, gelukkig zonder val.
Maar koppelen was blijkbaar niet nodig op de vespa 8)7

• PilatuS
  • Niet online
kneusteun schreef op woensdag 20 september 2017 @ 17:37:
Het is vreemd dat het mag zonder alle gear.
Maar ik vind het net zo storend dat mensen er zo op hameren.
Eens.

Op de scooter kan ik 60 echte kilometers per uur halen en dat doe ik dan ook vaak genoeg op 50 wegen. Dit met standaard kleding aan. Met de motor kan ik even gaan tanken en haal dan nog geen 50km/u. Voor mij is het ook zeker ATGATT als ik echt ga rijden. Maarja, moet ik alleen even tanken ga ik echt geen full-gear aandoen terwijl ik minder hard ga dan op de scooter.

Edit: Met die scooter ga ik als het veilig is voor andere mensen trouwens ook flink hard. Veel harder dan met de motor op dezelfde wegen. Alleen op de scooter dan dus zonder enige echte gear.

[ Voor 13% gewijzigd door PilatuS op 20-09-2017 17:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
PilatuS schreef op woensdag 20 september 2017 @ 17:41:
[...]

Eens.

Op de scooter kan ik 60 echte kilometers per uur halen en dat doe ik dan ook vaak genoeg op 50 wegen. Dit met standaard kleding aan. Met de motor kan ik even gaan tanken en haal dan nog geen 50km/u. Voor mij is het ook zeker ATGATT als ik echt ga rijden. Maarja, moet ik alleen even tanken ga ik echt geen full-gear aandoen terwijl ik minder hard ga dan op de scooter.
Ze moesten je opsluiten >:)
Dat is overigens wel raar dat hier in het oosten de snorscooters gewoon 60+ rijden en dat allemaal zonder helm!
Maat van me gebruikt zo'n ding voor woon/werk en die is in 1 jaar 2x een controle tegengekomen maar wordt er vrolijk langs gelaten. Waarschijnlijk denken ze dat ze alleen de 16 jarigen moeten controleren ofzo.
En hij is echt geen uitzondering, veel van die middelbare action moeders vliegen je ook gewoon links en rechts voorbij over de stoep desnoods met 50km/h op de snorscooter.

• PilatuS
  • Niet online
10 jaar minimaal :+
Dat is overigens wel raar dat hier in het oosten de snorscooters gewoon 60+ rijden en dat allemaal zonder helm!
Maat van me gebruikt zo'n ding voor woon/werk en die is in 1 jaar 2x een controle tegengekomen maar wordt er vrolijk langs gelaten. Waarschijnlijk denken ze dat ze alleen de 16 jarigen moeten controleren ofzo.
En hij is echt geen uitzondering, veel van die middelbare action moeders vliegen je ook gewoon links en rechts voorbij over de stoep desnoods met 50km/h op de snorscooter.
Een snorscooter heb ik nooit gehad. Heb een aantal scooters gehad die allemaal zo rond de 60km/u deden. Vind rijden op de weg trouwens heerlijk nu. Veel beter dan vroeger op het fietspad. Ooit 1x een aanrijding met een fietser gehad en dat was echt niet leuk. Op het fietspad rijden met een scooter is echt ruk. Zeker als de fietser muziek aan het luisteren is en 3x toeteren zelfs niet helpt. Je moet er gewoon een keer langs en wanneer je dat doet zul je net zien dat ze naar links gaan. Ik pak vaak genoeg ook een stuk 60-weg als er geen auto's achter mij zitten, puur om het stuk fietspad te vermijden om bovenstaande reden. Alles wat harder dan zeg 25km/u gaat zou niet op het fietspad moeten zitten vind ik. Eigenlijk vind ik snorbrommer op het fietspad ook compleet fout, helemaal als ze inderdaad harder dan zeg 30km/u gaan. Laat de brommers maar lekker allemaal een helm dragen en op de weg rijden met een max legale topsnelheid van zeg 65km/u.

Just My 2 Cents.

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:24

4x2

lộn xộn quá

Grubeater schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 22:16:
[...]

Wat was de uitkomst van die vergelijking? Voordat ik voor mijn Transalp koos had ik de NTV650 in het vizier.
Lood om oud ijzer, zijn allebei grappige fietsen om mee rond te hoeken en dr geen donder om te geven (zo kun je die dingen het beste gebruiken, veel leuker rijden)

Vandaag of morgen maar eens mn 4mm alu beschermplaat onder de F650 beunen, kunnen we tenminste over boomstronken en keien knallen zonder dat alles stuk gaat (hoop ik, vind vast wel weer iets nieuws om te slopen :+ )
En dan vrijdagmorgen ri Spanje, kijken of we ergens een bergtop kunnen bereiken.

PS: iemand persoonlijke ervaring in hoeverre je offroad mag gaan in Spanje (noorden vooral) ?

leeg

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
darkkingll schreef op woensdag 20 september 2017 @ 17:18:
Klopt, Daarom is het voor mij dus ook atgatt, het andere verkeer is gewoon te onvoorspelbaar om het risico te nemen om in een zakelijk outfit rond te rijden ipv een motoroutfit.
Tja, die afweging moet je natuurlijk zelf maken, maar wanneer je bij een optocht niet harder rijdt dan je met bij wijze van spreke de fiets zou doen, vind ik het wel prima met alleen een helm op. Natuurlijk kan een idioot je aanrijden, maar dat kan die ook doen als je op de stoep loopt of op de fiets zit, en ik ga ook niet in volledig leer op de fiets zitten.

Het is natuurlijk een beetje vreemd argument "nou in die situatie ben ik onveilig, dus doe ik nu ook onveilig", maar het is allemaal vrij relatief. De kans dat je zelf onderuit gaat is bij die snelheden miniem, en als je een keer met dertig onderuit gaat overleef je het ook wel in normale kleren. Dan zou je altijd nog rug, elleboog- en kniebeschermers om kunnen doen onder je pak, stel nette laarzen en leren handschoenen eronder en je bent al beter beschermd dan de meeste rijders. Hoeveel ik er wel niet voorbij zie komen op gympen.. :X

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• aidanl
Uiteindelijk ben je altijd zelf verantwoordelijk en het lijkt mij dat iedereen hier zelf zijn eigen keuzes kan maken. De 1 doet het wel, de ander doet het niet. Prima :)

Bovendien is eigenlijk iedereen hier serieus genoeg bezig met motor rijden dat ze niet zomaar even 130+ gaan knallen op teenslippers. Lijkt me overigens ook zwaar klote om te schakkelen...

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• pretender 0
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-10 20:39
AVD examen gehaald, daarna gelijk rijbewijs met spoed aangevraagd en de dag erna een proefrit gedaan op een motor die de dealer voor me opzij heeft gehouden. Toen gelijk getekend en vandaag de motor opgehaald!

Net een paar uur in de omgeving rondgereden, geweldig! Ik hoop dat er dit jaar nog een paar mooie dagen zullen zijn om te touren.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/cEIR8KlyvcymlIw0nOq5XWplMAiRbewfL4p-eUdtaX5w7dlE1Or_ZAOMPl6Vdamc62BCxhkrQghM18PyU49UVV4vsUITGPD8mqhMEuqaBoaqsXjZw3-MJK9YMSjtP2DxcdroUH43mA47pCH7OWjFLb56cgV8q9XP38YuTxerkIHWKoV5FYnSKJmkd7TOlRGwJ26VdxIty8-yPtcbGgs-Cjd6E3MCo85UMln3H2ZHqKJDFvN-vJQLTlUGOWnD3JMjYJy6Kgk5lmiP4ypB4-cRTo-Y0UEoOlHijzUhq1FAlqU2CaP2wAealKiJfv71ZHCbjJxxI6S6KIqOKlvQFwBgrafL04L-CAbMo1TXB7YF0gentuigJ7XkrtaKCdK2GQQWP6xgvtbCyyt7or_IcqMOfmci6bYhNPLWX9R3WY9K3WlGXNz5_8M81Rf7xtcZGu93y6Ul0xTAzFWVsf7BfpptO0sLfnIlRLP8b45pXh2IbipliW0PmRJmyibyVLcJCFDWn_vN4XrH0B246t6ZaXHa3n_kQ0h0nI_zV3D8cKxGQZMZ6eRQXedjTtyckSjAK7CzU9-m9wvMgE25Lf00SXzNiXKBPdN3sD8ydNHsRBpDY8pPT2yqDmcA7bTX3yLOFGSXnwT1-PjfvUNvzFlxksR-sDNDYo-YdKfoke0=w2349-h1321-no

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/2Rdgo3yScKRtlvv6V3cT4dOqXda6lA5TEwnXI5EusHG9BS6D4XdLmwZTPe2K5_B_Ayw6tA2jheml6mkBoFVEBJ0hN2a3lJ0zB1saAPcVmHXj6EOFYSMpyr-aC2yu8uTqtNr9Ts09TQ=w1570-h884-no

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/QwzY7JjYSyP3uY0SF3Jyf33VDWuyC_3z1fWmU5XdqHbqS2xAHDk4ANFZejONrAKyMPjKfi4rQv6LxYHiAAdKObLtBVERzy5q5xHNFeBF5rtnA0RV86z98ClYw6unU6FdVGXNE7Es_g=w1324-h745-no

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
aidanl schreef op woensdag 20 september 2017 @ 19:04:
Uiteindelijk ben je altijd zelf verantwoordelijk en het lijkt mij dat iedereen hier zelf zijn eigen keuzes kan maken. De 1 doet het wel, de ander doet het niet. Prima :)

Bovendien is eigenlijk iedereen hier serieus genoeg bezig met motor rijden dat ze niet zomaar even 130+ gaan knallen op teenslippers. Lijkt me overigens ook zwaar klote om te schakkelen...
QFT :)

Vond deze net trouwens :)

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/736x/3d/e2/f0/3de2f0b21604851c6ddc28fc9df6a3cc--driving-safety-safety-posters.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

[...]

Ik heb al 2x het geluk gehad dat ik mijn been heb kunnen wegtrekken. Eerste keer was de motor gekraakt onder de vangrail, tweede keer rustig over het kruispunt gegleden. Laatste keer was toch zo 3k schade...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-10 23:24

Vrijdag

De Zwarte

pretender 0 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 19:24:
AVD examen gehaald, daarna gelijk rijbewijs met spoed aangevraagd en de dag erna een proefrit gedaan op een motor die de dealer voor me opzij heeft gehouden. Toen gelijk getekend en vandaag de motor opgehaald!

Net een paar uur in de omgeving rondgereden, geweldig! Ik hoop dat er dit jaar nog een paar mooie dagen zullen zijn om te touren.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Gefeliciteerd! Mooie fiets en veel mooie en veilige km's gewenst d:)b

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
@pretender 0 Proficiat en veel plezier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mswp
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-08-2024

mswp

Wie Niet?

Wat ben ik jaloers op de mensen die dagelijks woon werk verkeer rijden, gewoon moeten rijden! heerlijk.

Het was vanavond wat frisjes maar toch een leuk rondje gereden in de omgeving, kleine 70km. Heerlijk lekker uitwaaien naar een drukke werkdag.

Vorige week vrijdag de motor van me moeder opgehaald bij de garage, zondagmiddag met z'n 3e lekker een stuk getourd, het was mn eerste, in de avond weer weg en vanavond ook maar een stukje gedaan. Nu al zin in de volgende ronde, zoek alleen nog tijd.. en redelijk mooi weer.

@pretender 0 Gefeliciteerd! Veel plezier met je rijbewijs en motor!

[ Voor 7% gewijzigd door mswp op 20-09-2017 20:15 ]

😲

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
aidanl schreef op woensdag 20 september 2017 @ 17:28:
Ondankt dat ik in de financiele wereld werk wat betreft IT, kan ik gewoon op werk rond lopen in overhemd, motor spijkerbroek en motorlaarzen (broek over laarzen heen) zonder dat er al te moeilijk over gedaan wordt. Alleen als ik bij een vergadering moet zijn met mensen die zichzelf belangrijk vinden (dus eigenlijk iedereen :P) kom ik in pak opdagen, maar dan ga ik ook met de auto. En als het regent doe ik mijn waterdichte motorbroek over mijn normale spijkerkerbroek heen en trek ik die op werk weer uit.

Werk is dus geen excuus, tijd ook niet want mag laat op werk binnen komen. Dus eigenlijk altijd atgatt.

Overigens met mijn waterdichte broek al eens een nieuwe collega laten schrikken. Terwijl ze naast me zat gaan staan en die broek naar beneden trekken. Ze dacht even dat ik gek geworden was _O-
Ik heb hier (Zürich) ook gewoon de traders strak in pak, nette schoentjes,etc. op de ducati monster aan zien komen. Helmpje af en klaar om te werken... Niets speciale kleding... 8)7 :? Misschien is het ook wel een meer cultureel iets, in landen waar veel (motor)scooter gereden wordt, zie je bij velen een erg relaxte houding ten opzichte van beschermende kleding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Keira Knightley :9

Omdat ik het er gewoon tof vind uitzien

[ Voor 40% gewijzigd door Vrijdag op 20-09-2017 21:05 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:24
pretender 0 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 19:24:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Gefeliciteerd! Geniet ervan!

* Ophidian vond zijn fiets vandaag zo terug. :')
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oTChwrynBn6RreLU1BuxGh0K/full.jpg

Maar uiteindelijk
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fvk9DJZIll3G6WudLnTXrKks/full.jpg

Hopelijk hebben we hier langer plezier van dan 700 kilometer 8)

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-10 21:12
Even een korte reminder/oproep betreffende het gaan naar de Zena Trophy in Kalkar (duitsland).

@Tankiej en ik gaan er in ieder geval naar toe, maar denken om niet met de motor te gaan. Auto is toch praktischer bij zo'n evenement en om nou 's nachts na een vermoeiende dag nog even terug te rijden over de snelweg is ook zowat. En 's nachts wordt het fris :+.

Uit eerdere gesprekken hierover hadden de volgende personen aangeven geintresseerd te zijn:
@HTT-Thalan
@Eoghlear
@DrivinUCrazy
@Frans92
@DragonSlayer666

Als iemand er ook heen wilt gaan en de 'meet-up' wilt joinen, laat het maar weten!
Ook al gaan we dan niet met de motor, is het eigenlijk wel een meet-up natuurlijk 8).

Extra beetje info:
Zena Trophy is een groot vuurwerkfestival georganiseerd door de Belgische vuurwerkimporteur Original Fireworks, ook wel bekend als Zena. Er is om 18u een spaanse Mascletta, aansluiten een korte daylight show. Vervolgens begint om 20:20 de Zena Trophy. Hierbij strijden 5 teams, met hetzelfde budget, om de mooiste consumenten show neer te zetten. Aansluitend hierop volgt de Zena producten show-off. En als knal op de vuurpijl een mega vuurwerkshow om 23:00. Tussendoor is er vanalles vuurwerkgerelateerd om te doen en is er een tent met muziek.

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:55

Ktenolix

Pijlsnel

Ik dacht vanochtend dat het vandaag wel een mooie zonnige dag zou worden om met de motor naar het werk te gaan. Het was pikkedonker, maar het idee van het zonnetje op de terugweg deed me de motor toch pakken.

Gelukkig maar, eenmaal een aantal minuten op de A1 stond het op een gegeven moment muurvast. Heerlijk om er dan tussendoor te rijden :) Samen met een Kawa ER6N rijdert een treintje gevormd. :P Helaas waren er een aantal weggebruikers die het nodig vonden om ons de ruimte af te nemen. :/ Gelukkig ook dan wel weer een groter aantal dat ruimte maakte. :)

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

• mswp
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-08-2024

mswp

Wie Niet?

Ktenolix schreef op donderdag 21 september 2017 @ 07:34:
Ik dacht vanochtend dat het vandaag wel een mooie zonnige dag zou worden om met de motor naar het werk te gaan. Het was pikkedonker, maar het idee van het zonnetje op de terugweg deed me de motor toch pakken.

Gelukkig maar, eenmaal een aantal minuten op de A1 stond het op een gegeven moment muurvast. Heerlijk om er dan tussendoor te rijden :) Samen met een Kawa ER6N rijdert een treintje gevormd. :P Helaas waren er een aantal weggebruikers die het nodig vonden om ons de ruimte af te nemen. :/ Gelukkig ook dan wel weer een groter aantal dat ruimte maakte. :)
Op zo'n moment zie je ook goed wie als motorrijder in een auto zit of niet. Rijden meestal al uiters links of rechts. Helaas zitten ze meestal zelf op de motor, dus zie je het niet heel vaak..

[ Voor 4% gewijzigd door mswp op 21-09-2017 08:12 ]

😲

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 06:23

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

@Leviathius Ik dacht dat het de bedoeling was dat we naar de Eifel zouden gaan. Ik heb een weekendje voor mezelf, dus de kans is sowieso groot dat ik (met gezelschap of alleen) de Eifel in trek.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-10 13:46
DrivinUCrazy schreef op donderdag 21 september 2017 @ 08:18:
@Leviathius Ik dacht dat het de bedoeling was dat we naar de Eifel zouden gaan. Ik heb een weekendje voor mezelf, dus de kans is sowieso groot dat ik (met gezelschap of alleen) de Eifel in trek.
Het was de bedoeling om naar de Zena Trophy te gaan, en er eventueel een weekendje Eifel van te maken bij mooi weer en genoeg interesse :P
Dat weekendje Eifel sla ik nu over, veel praktischer/handiger om met de auto er heen te gaan voor mij. Moet zondag ook wat dingetjes thuis doen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dat van die Zena Trophy had ik wel meegekregen inderdaad, maar daar had en heb ik geen interesse in. Mochten er mensen de Eifel in willen haak ik daar misschien wel bij aan, of andersom. :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• darkkingll
Ik geloof dat ik dat weekend een nachtdienst heb. Ik sla dus over.
Zaterdag wel even Duitsland in op de motor. Even een currywurst halen.

[ Voor 35% gewijzigd door darkkingll op 21-09-2017 09:16 ]

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Nu al zin in weekend. Lijkt goed motor weer te worden :) was van plan zondag even bij de MFMM te kijken in Arnhem, maar is helaas afgelast zo te lezen. Eerst Veenendaal en nu Arnhem waar geen meeting gehouden mag worden. Waren meer mensen van plan te gaan?

• lolgast
  • Nu online
ProfaNe schreef op donderdag 21 september 2017 @ 09:15:
Nu al zin in weekend. Lijkt goed motor weer te worden :) was van plan zondag even bij de MFMM te kijken in Arnhem, maar is helaas afgelast zo te lezen. Eerst Veenendaal en nu Arnhem waar geen meeting gehouden mag worden. Waren meer mensen van plan te gaan?
Tip van flip: http://www.goedhartmotore...tormarkt-niet-mag-missen/

offtopic:
Ik heet geen flip

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:46

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Leviathius schreef op woensdag 20 september 2017 @ 23:52:
Even een korte reminder/oproep betreffende het gaan naar de Zena Trophy in Kalkar (duitsland).

@Tankiej en ik gaan er in ieder geval naar toe, maar denken om niet met de motor te gaan. Auto is toch praktischer bij zo'n evenement en om nou 's nachts na een vermoeiende dag nog even terug te rijden over de snelweg is ook zowat. En 's nachts wordt het fris :+.

Uit eerdere gesprekken hierover hadden de volgende personen aangeven geintresseerd te zijn:
@HTT-Thalan
@Eoghlear
@DrivinUCrazy
@Frans92
@DragonSlayer666

Als iemand er ook heen wilt gaan en de 'meet-up' wilt joinen, laat het maar weten!
Ook al gaan we dan niet met de motor, is het eigenlijk wel een meet-up natuurlijk 8).

Extra beetje info:
Zena Trophy is een groot vuurwerkfestival georganiseerd door de Belgische vuurwerkimporteur Original Fireworks, ook wel bekend als Zena. Er is om 18u een spaanse Mascletta, aansluiten een korte daylight show. Vervolgens begint om 20:20 de Zena Trophy. Hierbij strijden 5 teams, met hetzelfde budget, om de mooiste consumenten show neer te zetten. Aansluitend hierop volgt de Zena producten show-off. En als knal op de vuurpijl een mega vuurwerkshow om 23:00. Tussendoor is er vanalles vuurwerkgerelateerd om te doen en is er een tent met muziek.
Pfff, mietjes! :+.

• aidanl
Ha Flip! Nieuwe nick voor Tweakers! ;)

Maar ik was ook zeker even van plan om te gaan kijken. Iemand anders hier nog? Doen we gewoon een mini-meat @ Goedhart :D

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:38
aidanl schreef op donderdag 21 september 2017 @ 10:32:
[...]

Maar ik was ook zeker even van plan om te gaan kijken. Iemand anders hier nog? Doen we gewoon een mini-meat @ Goedhart :D
Heel misschien dat ik ook nog wel even die kant op ga. Het is alleen wel een aardig stukkie rijden..

• lolgast
  • Nu online
Ik ga sowieso, maar weet nog niet precies met welk vervoer. Opzich heb ik best een druk weekend en het is 1 uur rijden via de snelweg. Tik ik 'snelweg vermijden' aan, ben ik ineens bijna 3 uur onderweg. Conclusie: Als mijn vriendin mee gaat -> Auto. Ga ik alleen -> Motor :+

• aidanl
lolgast schreef op donderdag 21 september 2017 @ 10:35:
Ik ga sowieso, maar weet nog niet precies met welk vervoer. Opzich heb ik best een druk weekend en het is 1 uur rijden via de snelweg. Tik ik 'snelweg vermijden' aan, ben ik ineens bijna 3 uur onderweg. Conclusie: Als mijn vriendin mee gaat -> Auto. Ga ik alleen -> Motor :+
Motor is wel vaak gemakkelijker bij Goedhart, dan gebruiken ze vrachtwagen parkeerplaats naast de auto dealer. Auto's moeten ergens anders een plekkie zoeken.

En het wordt lekker weer dit weekend, altijd een goed excuus om snelwegen te verwijden :D

Ik woon er overigens maar 20 minuten ofzo vandaan, Hans van Wijk is nog dichterbij voor mij. Die hebben dit weekend ook weer een afterparty voor hun spektakel weekend van vorige week.
http://www.hansvanwijk.nl/spektakelweekend-2017/

[ Voor 15% gewijzigd door aidanl op 21-09-2017 10:41 ]

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Ik wilde zondag even gaan als het goed weer is. Ben op zoek naar een nieuw setje laarzen en ze hebben me een stekker verkocht waar 2 pinnetjes van missen.

• InZane
aidanl schreef op donderdag 21 september 2017 @ 10:38:
[...]
En het wordt lekker weer dit weekend, altijd een goed excuus om snelwegen te verwijden :D
Ja maar dan wordt het gelijk een ritje van 2 uur en 15 minuten voor mij :P

• lolgast
  • Nu online
Same hier, 2:45 uur. Daarom ga ik alleen met de motor als mijn vriendin niet mee gaat. Dan ga ik tot Utrecht binnendoor en kan ik daarna via de A12 nog wat tijd goed maken >:)

• InZane
lolgast schreef op donderdag 21 september 2017 @ 10:46:
Same hier, 2:45 uur. Daarom ga ik alleen met de motor als mijn vriendin niet mee gaat. Dan ga ik tot Utrecht binnendoor en kan ik daarna via de A12 nog wat tijd goed maken >:)
A12 en tijd goed maken? Sinds wanneer kun je daar doorrijden dan? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09:41

A13X

Dude

Ik ga hier nog even over nadenken, ik heb dit weekend mijn dochter dus die komt dan mee. Maar of dat handig is met een kind van 4 tot zo laat? Ach dag erna kan ze sowieso uitslapen dus :+

Awesome

• lolgast
  • Nu online
InZane schreef op donderdag 21 september 2017 @ 10:49:
[...]

A12 en tijd goed maken? Sinds wanneer kun je daar doorrijden dan? :+
Gisteravond om 21:30 op de terugweg ;)

Op de heenweg (richting Bodegraven dus) om 16:00 reed ik ook gewoon 140/145 trouwens.

• InZane
lolgast schreef op donderdag 21 september 2017 @ 10:55:
[...]

Gisteravond om 21:30 op de terugweg ;)

Op de heenweg (richting Bodegraven dus) om 16:00 reed ik ook gewoon 140/145 trouwens.
Valt me mee. Ik kom weleens langs dat stukje in het weekend in 't koekblik (schoonouders wonen in Montfoort), maar 9 van de 10 keer erger ik me groen en geel aan dat weekendvolk op de weg.

• aidanl
InZane schreef op donderdag 21 september 2017 @ 10:59:
[...]

Valt me mee. Ik kom weleens langs dat stukje in het weekend in 't koekblik (schoonouders wonen in Montfoort), maar 9 van de 10 keer erger ik me groen en geel aan dat weekendvolk op de weg.
Als je vanaf Den Haag komt is het stuk voordat de A12 samenvoegt met de A20 vaak 2baans. Dan zit je echt te wachten tot al dat links rijdend volk hersens krijgt.

Maar als het dan eenmaal samenvoegt met de A20 (5/6 baans)... GAS ER OP :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:48
@pretender 0 Gefeliciteerd. Veel leuke (en veilige) kilometers!

Ik heb vanavond mijn 4de les. Begin het schakelen al aardig onder de knie te krijgen en bochtjes draaien durf ik ook steeds schuiner te gaan. Vooral kijken naar waar je heen wilt en vertrouwen op de motor doet wonderen om soepel te rijden. Ik les overigens op een Honda CB650F en dat rijd erg prettig. Echter wil ik zelf straks iets in de trend van een HD Sportster (883 iron bijvoorbeeld) en ben ook wel benieuwd hoe anders dat rijd. Ik kan iig niet wachten om mijn rijbewijs te halen en mooie tochten te gaan maken :D

• PilatuS
  • Niet online
Ik kan iedereen de HyperPro veringcheck aanraden. Had op mijn vorige fiets HyperPro vering laten plaatsen en afstellen wat aardig wat scheelde. Nu met de nieuwe motor heb ik WP vering en heb dit zelf na wat onderzoek ingestelt en dit scheelde heel erg veel. Vooral op het circuit was de slijtage van de achterband enorm veel beter. Het maakt niet uit welke vering je hebt, een klein beetje afstellen doet wonderen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aidanl
PilatuS schreef op donderdag 21 september 2017 @ 11:24:
[...]

Ik kan iedereen de HyperPro veringcheck aanraden. Had op mijn vorige fiets HyperPro vering laten plaatsen en afstellen wat aardig wat scheelde. Nu met de nieuwe motor heb ik WP vering en heb dit zelf na wat onderzoek ingestelt en dit scheelde heel erg veel. Vooral op het circuit was de slijtage van de achterband enorm veel beter. Het maakt niet uit welke vering je hebt, een klein beetje afstellen doet wonderen :)
Mee eens. Ik had eigenlijk geen flauw idee of mijn vering nou goed was of niet, geen vergelijkings materiaal. Toen ze eens bij Hans van Wijk stonden naar laten kijken, bleek alles veeeeeeeeeel te licht afgesteld te zijn vanuit fabriek. Het verschil was gigantisch, achteraf gezien was het net een schommelschip maar nu rijd hij een stuk strakker.

Dus ook als je het niet zeker weet gewoon vragen!

• Leviathius
Hoe werkt dat vering afstellen eigenlijk. Kan dit bij elke motor of moet je daarvoor al sowieso instelbare vering hebben (voorvork instelbaar etc) ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Je zult uiteraard wel (deels) instelbare vering moeten hebben. Maar als het niet voldoende instelbaar is, kunnen ze je daar natuurlijk ook op wijzen en een vervangingskit aanbieden. :)

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik woon op tien minuten rijden van Bodegraven, maar zaterdag is er ook al een (uitverkocht, voor vrijdag zijn er nog wel kaarten) speciaalbierfestival bij Brouwerij De Molen.

Misschien kom ik zondag even bij Goedhart kijken, afhankelijk van hoe gezellig het zaterdag wordt.

[ Voor 24% gewijzigd door CodeCaster op 21-09-2017 22:01 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Dryhte
Leviathius schreef op donderdag 21 september 2017 @ 11:47:
Hoe werkt dat vering afstellen eigenlijk. Kan dit bij elke motor of moet je daarvoor al sowieso instelbare vering hebben (voorvork instelbaar etc) ?
Vanaf model 2016 heeft de CB (had jij 'n X?) vooraan instelbare fork springs (preload). De shock is (enkel preload) instelbaar in alle modeljaren.

Ik heb gisteren een set Rally-Raid level 1 binnen gekregen (fork springs, preload adjusters voor fork springs, shock). 't Zal wel nog even duren voor ik de tijd vind om e.e.a. te gaan installeren & instellen (met hulp van een vriend).

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:54

thijsco19

KTM 990 SMT

Ik ben ook van plan om te gaan, weet alleen nog niet welke dag. (Of allebei..)

Heb eigenlijk niks nodig maar er ligt bijna altijd wel iets leuks tussen. Tevens ook een lot kopen, een gratis motor kan nooit kwaad.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• aidanl
thijsco19 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 12:46:
[...]

Ik ben ook van plan om te gaan, weet alleen nog niet welke dag. (Of allebei..)

Heb eigenlijk niks nodig maar er ligt bijna altijd wel iets leuks tussen. Tevens ook een lot kopen, een gratis motor kan nooit kwaad.
Heb ook niets nodig maar het is altijd leuk om te neuzen in de nieuwe collectie motoren voor 2018 of nieuwe kleding.

Trouwens ook een mooie, kan je gratis (niet helemaal want je moet shit kopen voor een lot of het lot zelf kopen) een motor winnen... zit jij straks met de kosten van dat ding als je hem wint :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Nu online
aidanl schreef op donderdag 21 september 2017 @ 12:53:
[...]

Heb ook niets nodig maar het is altijd leuk om te neuzen in de nieuwe collectie motoren voor 2018 of nieuwe kleding.

Trouwens ook een mooie, kan je gratis (niet helemaal want je moet shit kopen voor een lot of het lot zelf kopen) een motor winnen... zit jij straks met de kosten van dat ding als je hem wint :+
Dat zou afzien zijn zeg :P

• darkkingll
Mjah, 2900euro voor een motor met een waarde van 10.000. Prima, verkoop ik de Triumph gewoon, dekt dat die 3k mooi enigszins. (Ik ga er trouwens niet heen ofzo, te ver weg.

[ Voor 16% gewijzigd door darkkingll op 21-09-2017 12:58 ]

• Leviathius
Dryhte schreef op donderdag 21 september 2017 @ 12:28:
[...]

Vanaf model 2016 heeft de CB (had jij 'n X?) vooraan instelbare fork springs (preload). De shock is (enkel preload) instelbaar in alle modeljaren.

Ik heb gisteren een set Rally-Raid level 1 binnen gekregen (fork springs, preload adjusters voor fork springs, shock). 't Zal wel nog even duren voor ik de tijd vind om e.e.a. te gaan installeren & instellen (met hulp van een vriend).
Heb de 2013 F versie, die heeft inderdaad alleen dat je bij de achterveer iets kan wijzigen.. Helaas pindakaas dus :p

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
kneusteun schreef op woensdag 20 september 2017 @ 17:45:
Toevallig zit ik ook in het oosten dus ik doe even mee.

Heb 7 jaar gewerkt als koerier bij een cafetaria. Eigenlijk bijna alleen maar snorscooters gehad (Peugeot Fox en Kymco Agility voornamelijk). Die liepen nieuw uit de showroom allemaal 40km/h op blauw kenteken. Met 1 uitzondering van 50km/h.

We hebben ooit een Yamaha Why met geel kenteken gehad nadat ik de allerlaatste Fox total loss gereden had (zo'n bochtige klinkerstraat, die straat verzakt na een paar jaar, maar de putdeksels blijven de zelfde hoogte houden, als je dan met het voetensteuntje tegen die rand aan komt ga je onderuit). Wat een gedrocht was dat, die Why, die heeft het een half jaar vol gehouden, toen keek de döner koerier een paar straten verderop niet in z'n spiegels toen ie het parkeervak uitreed.

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]

Was wel van plan die kant op te gaan, maar op de Fazer en niet op de S1000RR. Jammer, want op de S1000RR wil ik best een veringscheck loslaten, die staat nu ingesteld volgens de boekjes (en dat kan altijd wel aangescherpt worden). Maar.. de Fazer heeft een nieuwe ketting nodig, daar heb ik dit weekend tijd voor. Dus, staat er iemand met een ouwe rode Fazer en een gloednieuwe gouwe ketting: dat ben ik ;)

Edit: De Fazer kan ook wel betere vering gebruiken, maar alles wat daarin aan te passen staat op maximaal gewicht, en er is maar 1 ding aan te passen (veervoorspanning achter).

[ Voor 11% gewijzigd door noes op 21-09-2017 14:42 ]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-10 10:19

Frans92

VFR800

*knip*
Ik ga deze keer niet mee, Leviathius. Een combinatie met een mooie rit in de Eifel (niet Eiffel @wimmel_1 :+) had het wel wat aantrekkelijker gemaakt. Had een tijdje geleden begrepen dat dat ook niet goed mogelijk was, omdat Kalkar nog ver van de Eifel af ligt.

Bedankt dat je me nog even noemt! Bij een leuke tourrit door de Eifel ga ik heel graag mee!

XBL: DonFrans

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

aidanl schreef op donderdag 21 september 2017 @ 12:53:
[...]

Ik ga zaterdagochtend vroeg want 's middags kan ik niet. Heb een lot via de folder, dus ga die in elk geval even afgeven en natuurlijk even window shoppen :9

• kneusteun
FastFred schreef op donderdag 21 september 2017 @ 13:58:
[...]

Toevallig zit ik ook in het oosten dus ik doe even mee.

Heb 7 jaar gewerkt als koerier bij een cafetaria. Eigenlijk bijna alleen maar snorscooters gehad (Peugeot Fox en Kymco Agility voornamelijk). Die liepen nieuw uit de showroom allemaal 40km/h op blauw kenteken. Met 1 uitzondering van 50km/h.

We hebben ooit een Yamaha Why met geel kenteken gehad nadat ik de allerlaatste Fox total loss gereden had (zo'n bochtige klinkerstraat, die straat verzakt na een paar jaar, maar de putdeksels blijven de zelfde hoogte houden, als je dan met het voetensteuntje tegen die rand aan komt ga je onderuit). Wat een gedrocht was dat, die Why, die heeft het een half jaar vol gehouden, toen keek de döner koerier een paar straten verderop niet in z'n spiegels toen ie het parkeervak uitreed.
Die AGM dingen zijn als snor en brom exact hetzelfde, even een stekker lostrekken en ding rijdt 60.

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11-10 18:46
Ninja 650 = ER-6F. Alleen een nieuwe benaming. Hetzelfde geldt voor ER6N en de Z650

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:36

Secsytime

Automagisch

Hamza schreef op donderdag 21 september 2017 @ 18:17:
[...]

Ninja 650 =/= ER-6F. Alleen een nieuwe benaming. Hetzelfde geldt voor ER6N en de Z650
Volgens mij gebruik je het verkeerde teken.. =/= betekent, is niet gelijk aan.. De Ninja 650 is inderdaad een restyle/revamp van de ER-6F, de opvolger in de 650cc paralleltwin sporttour lijn.

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Vrijdag schreef op donderdag 21 september 2017 @ 15:39:
[...]

Ik ga zaterdagochtend vroeg want 's middags kan ik niet. Heb een lot via de folder, dus ga die in elk geval even afgeven en natuurlijk even window shoppen :9
Krijg geen folders van Goedhart :(

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Secsytime schreef op donderdag 21 september 2017 @ 18:27:
[...]

Volgens mij gebruik je het verkeerde teken.. =/= betekent, is niet gelijk aan.. De Ninja 650 is inderdaad een restyle/revamp van de ER-6F, de opvolger in de 650cc paralleltwin sporttour lijn.
Beter gebruik je dan ≠ óf != óf zelfs <> :*)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

noes schreef op donderdag 21 september 2017 @ 18:42:
[...]

Krijg geen folders van Goedhart :(
Moet je je denk ik voor inschrijven. Ik krijg ze ook pas sinds ik vorig jaar een lot had ingeleverd met mijn adresgegevens :P

Dus je wint in elk geval spam. Maar wel toffe spam :9

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11-10 18:46
Secsytime schreef op donderdag 21 september 2017 @ 18:27:
[...]

Oh gebruikte ik het al die tijd verkeerd 8)7. Bedankt anyways.

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-10 22:24

Bommes

Capo del formaggio

noes schreef op donderdag 21 september 2017 @ 14:40:
[...]

Was wel van plan die kant op te gaan, maar op de Fazer en niet op de S1000RR. Jammer, want op de S1000RR wil ik best een veringscheck loslaten, die staat nu ingesteld volgens de boekjes (en dat kan altijd wel aangescherpt worden). Maar.. de Fazer heeft een nieuwe ketting nodig, daar heb ik dit weekend tijd voor. Dus, staat er iemand met een ouwe rode Fazer en een gloednieuwe gouwe ketting: dat ben ik ;)

Edit: De Fazer kan ook wel betere vering gebruiken, maar alles wat daarin aan te passen staat op maximaal gewicht, en er is maar 1 ding aan te passen (veervoorspanning achter).
Mijn Fazertje is er eentje van het bouwjaar van 2000, en heeft dus wel een verstelbare voorvork.
Op beide poten zitten van die draaiknopjes (sleuteltje 10) maar wat het doet..??
Achter heb ik de voorveer spanning in het midden staan, ben ook niet zo een zware jongen (iets van 80 kg).

Heb de laatste 3 weken op 2 dagen na elke dag woon werk op de Fazer gereden, 100km per dag.
Die kilometers en de dagen met forse wind helpen wel met het vertrouwen in het rijden en het steeds "vloeiender" rijden.
Laatste paar dagen gaat het al richting de 150km/u zodra er ruimte is op de snelweg, beter eens wat rustiger aan gaan doen volgende week. Geen zin in post vanuit het CJB.
Voordeel is wel dat je steeds beter went aan de "wind" en turbulentie op hogere snelheden en daardoor automatisch wat rustiger gaat rijden op de meer legale snelheden.

Oh en nog nieuws vanuit Vespa land.
De gebruikte voorvork + velg die ik had heb ik al een tijdje terug gemonteerd maar tot nu toe nog geen tijd gehad voor een proefritje.
Gisteren wel: Geen gehobbel meer, dus daarmee dus bewezen dat er een hele kleine hoogte slag in het voorwiel zat.
En het sturen is ineens veel neutraler, het ding viel echt de bocht in voorheen, en ik had dit eigenlijk als normaal geaccepteerd.
Nu met deze vork is dat een heel stuk minder, en ook het licht naar links trekken is weg.
Okay stuur los laten en het ding gaat nog steeds vanzelf de rotonde rond maar dat is wel redelijk normaal bij dit soort mono swingarm voorvorkjes.

Morgen even verder in elkaar schroeven, navi er terug op zetten en dan de GPX van de TET NL er in, zaterdag eens een stuk offroad gaan proberen met de Vespa.
http://www.transeurotrail.org/netherlands/

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

Hatseflats, MT-03 koplamp gevonden voor de pekelfiets! Zo begint het toch wel een knutselproject te worden.

Slecht idee... Hoe laat?

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

Twee weken niet gereden en dan zie ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/34pge50.jpg

eigenlijk hetzelfde als bij dit:

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/ekj2p5.jpg

Wat mij betreft hoort dit niet op een 5 maanden oude motorfiets, wat vinden jullie ?

• PilatuS
  • Niet online
Winkiller schreef op donderdag 21 september 2017 @ 19:38:

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat mij betreft hoort dit niet op een 5 maanden oude motorfiets, wat vinden jullie ?
Het blijft gewoon een beetje oppervlakkige roest. Als je een motor wil die niet roest moet je wat meer geld uitgeven :+

• Winkiller
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

PilatuS schreef op donderdag 21 september 2017 @ 19:40:
[...]

Het blijft gewoon een beetje oppervlakkige roest. Als je een motor wil die niet roest moet je wat meer geld uitgeven :+
Kletskoek >:)
Een 7 jaar oude Suzuki GSF 1250 had dat ook niet bij inruil op de Versys 1000.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Winkiller schreef op donderdag 21 september 2017 @ 19:41:
[...]

Word een mooi-weer-rijder zoals mij en rij nooit door plassen. Zet de motor alleen binnen in een goed geventileerde ruimte. Check buienrader 21x voordat je ook maar denkt te gaan rijden. Of zet de motor gewoon in de slaapkamer (Wel met goede ventilatie natuurlijk :P)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
Winkiller schreef op donderdag 21 september 2017 @ 19:41:
[...]

Roest op de ketting vind ik trouwens wel bijzonder. Staat ie niet een beetje droog?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

InZane schreef op donderdag 21 september 2017 @ 19:44:
[...]

Roest op de ketting vind ik trouwens wel bijzonder. Staat ie niet een beetje droog?
En (vlieg)roest op de schijven: Laat een auto maar eens een dagje buiten staan zónder er mee te gaan rijden... Wil je dat niet: Worden de schijven + naaf ineens een "béétje" duurder. (óf 't hart van de disk, bij een motorfiets).

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 21-09-2017 19:50 ]

• Winkiller
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

PilatuS schreef op donderdag 21 september 2017 @ 19:44:
[...]

Word een mooi-weer-rijder zoals mij en rij nooit door plassen. Zet de motor alleen binnen in een goed geventileerde ruimte. Check buienrader 21x voordat je ook maar denkt te gaan rijden. Of zet de motor gewoon in de slaapkamer (Wel met goede ventilatie natuurlijk :P)
Ben ik en doe ik ;)
InZane schreef op donderdag 21 september 2017 @ 19:44:
[...]

Ja daar ging ik ook vanuit, direct opnieuw gesmeerd, voortaan maar weer iets vaker smeren. :)
wimmel_1 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 19:48:
[...]

En (vlieg)roest op de schijven: Laat een auto maar eens een dagje buiten staan zónder er mee te gaan rijden... Wil je dat niet: Worden de schijven + naaf ineens een "béétje" duurder. (óf 't hart van de disk, bij een motorfiets).
Ik weet het maar ik heb het nog nooit gezien (hart) op een van mijn motoren, dit is echt de eerste.
Verder weet ik van een andere Versys 1000 bezitter dat hij er geen last van heeft.

[ Voor 19% gewijzigd door Winkiller op 21-09-2017 20:08 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ketting goed ingesmeerd ook? Dat is iets wat bij mij nooit roest. Remschijven zit er zo op

• aidanl
Winkiller schreef op donderdag 21 september 2017 @ 19:59:
[...]

Ben ik en doe ik ;)

[...]

Ja daar ging ik ook vanuit, direct opnieuw gesmeerd, voortaan maar weer iets vaker smeren. :)

[...]

Ik weet het maar ik heb het nog nooit gezien (hart) op een van mijn motoren, dit is echt de eerste.
Verder weet ik van een andere Versys 1000 bezitter dat hij er geen last van heeft.
Versys 650 hier. Zelfde symptomen wanneer die een dag of 2 ongebruikt buiten in de regen heeft gestaan. Ik heb dan wel geen roest op de rolletjes van mijn ketting maar wel aan de zijkanten. Daarnaast ook dezelfde roest in het hart van de remschijf. Vaak ook op de schijf zelf, maar even 1x remmen en dat is weer weg.

Nam het aan voor normaal. Misschien dat de remschijven vanuit de fabriek er sneller last van hebben ofzo.

Ik kan helaas mijn motor thuis niet binnen zetten. Afgelopen week met die storm winden heb ik de hoes er maar ook niet overheen gedaan want dan trekt de wind je motor gewoon om. Weinig aan te doen dan.

• Winkiller
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

aidanl schreef op donderdag 21 september 2017 @ 20:42:
[...]

Versys 650 hier. Zelfde symptomen wanneer die een dag of 2 ongebruikt buiten in de regen heeft gestaan. Ik heb dan wel geen roest op de rolletjes van mijn ketting maar wel aan de zijkanten. Daarnaast ook dezelfde roest in het hart van de remschijf. Vaak ook op de schijf zelf, maar even 1x remmen en dat is weer weg.

Nam het aan voor normaal. Misschien dat de remschijven vanuit de fabriek er sneller last van hebben ofzo.

Ik kan helaas mijn motor thuis niet binnen zetten. Afgelopen week met die storm winden heb ik de hoes er maar ook niet overheen gedaan want dan trekt de wind je motor gewoon om. Weinig aan te doen dan.
Bedankt voor je reactie, als je het mij vraagt hebben ze goedkoop oud ijzer gebruikt. }:|
Ja weinig aan te doen, de dealer doet er ook niets aan, ik ook niet en laat het maar zoals het is.
Maar ik ben er absoluut niet blij mee, het is net of je er niet goed voor zorgt en dat doe ik wel. :>

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2zog5yp.jpg
Joopieboy schreef op donderdag 21 september 2017 @ 20:34:
Ketting goed ingesmeerd ook? Dat is iets wat bij mij nooit roest. Remschijven zit er zo op
Inmiddels weer goed ingesmeerd aan alle kanten. :Y

[ Voor 12% gewijzigd door Winkiller op 21-09-2017 21:05 ]

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Ik gebruik kettingspray van de Action van drie euro per bus. Sprayen meestal na een lange rit of één keer in de week als ik er WW mee heb gedaan. Spul is super, ketting blijft mooi vet en donker.

• aidanl
Spuit mijn ketting gewoon goed in maar merk dat de zijkant van de ketting hier en daar wat roestplekken vertoont. Nou is die ook wel binnenkort aan vervanging toe en is inmiddels ook wel weer redelijk smerig geworden. Nog even volhouden tot volgende beurt en dan knal ik er een mooi nieuwe ketting/tandwiel set op :)

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-10 22:33
Zojuist eens een route in elkaar geklikt in Tyre. Erg leuk om te doen en kijk er naar uit om de route daadwerkelijk te rijden. Verwacht dat ik mijn motor zaterdag mag ophalen dus het weer is er perfect voor. Momenteel zijn ze de Tomtom netjes aan het inbouwen.

Ik lees zo nu en dan ook het e.e.a. over basecamp (van Garmin). Welk pakket adviseren jullie om routes in te maken?
Vrijdag schreef op donderdag 21 september 2017 @ 21:16:
Ik gebruik kettingspray van de Action van drie euro per bus. Sprayen meestal na een lange rit of één keer in de week als ik er WW mee heb gedaan. Spul is super, ketting blijft mooi vet en donker.
Ik gebruik dat spul om op de achterkant van mijn laarzen in te spuiten als ze weer eens piepen :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Voor de tomtom: Myrouteapp (betaalde account) en/of tomtom mydrive.

Volgens mij kun je zelfs korting krijgen op myrouteapp via tomtom, maar dat weet ik niet zeker.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Voor een paar knaken méér heb je een device wat wél waterdicht is én waarbij een degelijk softwarepakket geleverd wordt om routes te kunnen maken :+

Dat je daarna zélf de accu-aansluiting van een device á ± €700,- even moet "tweaken" vertellen ze je er helaas bij Garmin vervolgens niet bij én ze blijven daarna ook stellig beweren dat er niets mee aan de hand is, maar... Bij dezen!!

Zónder die "tweak" werkt een Zümo overigens ook perfect zolang 'ie maar in de houder/voeding staat, je moet 't ding alleen niet op de accu willen laten werken.

[ Voor 36% gewijzigd door Will_M op 21-09-2017 22:07 ]

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-10 20:53

charrel

Cortisol4life..

oh wacht en als je de LM versie koopt met alle kaarten van de wereld is het onmogelijk om de foursquare kaarten op je pc/ laptop te installeren.... dus elke keer die Zumo pakken om iets te kunnen maken qua route's.....

Verwijderd

Winkiller schreef op donderdag 21 september 2017 @ 19:38:

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik zie niets bijzonders eigenlijk. Het is geen rvs hé, dus vliegroest zit er zo op.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

charrel schreef op donderdag 21 september 2017 @ 21:57:
oh wacht en als je de LM versie koopt met alle kaarten van de wereld is het onmogelijk om de foursquare kaarten op je pc/ laptop te installeren.... dus elke keer die Zumo pakken om iets te kunnen maken qua route's.....
Is dat niet niet meer een beperking van je laptop dan? Ik kan hier alle "LM" (Lifetime) maps gewoon op m'n MBP kwijt zodat ik ook off-line nieuwe routes kan tekenen.

Pagina: 1 ... 37 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.