Het grote motortopic deel 20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 ... 101 Laatste
Acties:
  • 293.484 views

Onderwerpen

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-10 11:32

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Zo, ik ben weer terug uit de Alpen :) In totaal zo'n 3500km gereden in een weekje, vanavond / morgen zal ik even een uitgebreider verslag maken met wat leuke foto's. Hier alvast eentje:

capo in de sneeuw

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Dryhte schreef op maandag 18 september 2017 @ 08:16:
[...]

Die heb ik ook Ik heb een kortere versie, de Rover ST Drystar, erg tevreden van.
Dat lange is wel fijn met de regen en over je mouw heen. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:53
Chakotay schreef op maandag 18 september 2017 @ 10:46:
Zo, ik ben weer terug uit de Alpen :) In totaal zo'n 3500km gereden in een weekje, vanavond / morgen zal ik even een uitgebreider verslag maken met wat leuke foto's. Hier alvast eentje:

[afbeelding]
Mooi plaatje zo! :)

Wat een weertje was het gisteren trouwens. Heb de CBR maar weer eens uit z'n mandje gehaald en wat mooie weggetjes op de Veluwe gepakt. Heerlijk genoten van de bochtjes en omgeving. Ik was niet de enige met dat idee blijkbaar, want ik heb heel wat handjes opgestoken naar soortgenoten :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10 14:48
Joopieboy schreef op maandag 18 september 2017 @ 11:48:
[...]

Dat lange is wel fijn met de regen en over je mouw heen. :)
Ja, ik steek ze in mijn mouw en dan de de rits & velcro zo dicht mogelijk.

Werkt prima voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Verwijderd schreef op maandag 18 september 2017 @ 02:00:
Wat zijn goede motorhandschoenen voor nu t/m november? Dus mid-season.

Ik zat te denken aan "Held Wave Gore-Tex X-Trafit" of eentje van het merk Macna (had ik laatste in de winkel gepast maar weet het model niet meer). Ben alleen bang dat ze te koud zijn wanneer het regent. Iemand aanbevelingen?
Welke maat heb je? Heb zelf een paar Revit Kryptonite GTX handschoenen in XXL 'over'. Zijn fijne handschoenen, maar het korte manchet zit bij mijn jasje in de weg.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:11
Zou je juist voor de herfst/winter geen lange handschoenen willen die over je jas vallen, zodat eventuele regen niet je mouw in kan lopen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:05

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

De regen loopt je mouw niet in als je die goed dichtsnoert. Daarbij helpt een lange schacht van je handschoenen zeker.

De regen loopt naar de onderkant van je mouw, komt daar uit de wind, en loopt via de onderkant van je mouw weer naar beneden. Met je handschoenen over je mouw druppel je zo dus netjes je handschoenen vol. :+ Ik doe ze dan ook _altijd_ in de mouw.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
DrivinUCrazy schreef op maandag 18 september 2017 @ 12:21:
De regen loopt je mouw niet in als je die goed dichtsnoert. Daarbij helpt een lange schacht van je handschoenen zeker.

De regen loopt naar de onderkant van je mouw, komt daar uit de wind, en loopt via de onderkant van je mouw weer naar beneden. Met je handschoenen over je mouw druppel je zo dus netjes je handschoenen vol. :+ Ik doe ze dan ook _altijd_ in de mouw.
yup - maar dan helpt het wel dat de schacht niet al te lang is ('k krijg ze er met die Rover ST vrij gemakkelijk in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21-10 14:34

Least Inkling

Product of the cold war

DrivinUCrazy schreef op maandag 18 september 2017 @ 12:21:

Ik heb eigenlijk alleen maar zomerhandschoenen aan. Nadeel is dat ze subiet nat worden, maar daarentegen weer snel opdrogen.

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van het weekend bij goedhart op de markt maar eens kijken naar nieuwe handschoenen. deze ochtend begonnen mijn vingers toch goed koud te worden op de snelweg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Least Inkling schreef op maandag 18 september 2017 @ 14:08:
[...]

Ik heb eigenlijk alleen maar zomerhandschoenen aan. Nadeel is dat ze subiet nat worden, maar daarentegen weer snel opdrogen.
brrrr - op snelwegsnelheden, als 't buiten een graad of 5-10 is ('s ochtends vroeg) lijkt me dat vreselijk koud... (ach ja misschien helpen handkappen voldoende - ik heb er gekocht maar nog niet geplaatst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Gek genoeg, ondanks mijn roken en slechte doorbloeding, heb ik daar geen last. De windkappen doen wel hun werk, maar je zit nooit helemaal uit de wind.

Wordt natuurlijk anders als het vriest, maar dan rij ik niet ;) . Woon-werk met mijn fiets vind ik gewoon zonde, die km's maak ik liever op vakanties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Least Inkling schreef op maandag 18 september 2017 @ 14:18:
Gek genoeg, ondanks mijn roken en slechte doorbloeding, heb ik daar geen last. De windkappen doen wel hun werk, maar je zit nooit helemaal uit de wind.

Wordt natuurlijk anders als het vriest, maar dan rij ik niet ;) . Woon-werk met mijn fiets vind ik gewoon zonde, die km's maak ik liever op vakanties.
Ooit zonder handkappen gereden bij 'fris' weer? je piept wel anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:21
noes schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 22:24:
[...]

Klinkt als een heel schappelijke oplossing! Veel plezier ermee! :Y
Ja hier kan ik mij ook wel in vinden. Nog weer € 250,- extra deed even pijn, maar doorrijden was ook geen optie. 12 maanden ipv 3 maanden garantie is ook wel lekker.
Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 23:18:
[...]

Ik heb een Z750 gehad. Echt een fijne motor en geleken met ER-6 echt een pk monster.
Even afkloppen alvast, maar ga ik vast geen spijt van krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ik heb afgelopen week dagen gehad waar ik vertrek met 2-4°C, en later op de dag de 20° op mijn dashboard zag... Allemaal prima te doen met zomerhandschoenen, zonder handkappen :P

* Chakotay heeft liever wat frisse handen dan plakkerige zweethanden in winterhandschoenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
bikkel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Op die foto hierboven (Stelvio of Umbrailpas in de sneeuw) had ik wel winterhandschoenen aan, maar dat was meer vanwege de regen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Robbie T schreef op maandag 18 september 2017 @ 14:25:
[...]

Ja hier kan ik mij ook wel in vinden. Nog weer € 250,- extra deed even pijn, maar doorrijden was ook geen optie. 12 maanden ipv 3 maanden garantie is ook wel lekker.

[...]

Even afkloppen alvast, maar ga ik vast geen spijt van krijgen.
Voor een upgrade van een ER6 naar een Z750 zou ik ook wel 250 euro over hebben. Ik vind die Z zoveel dikker. Bij een ER6 moet ik altijd gelijk aan een rijschoolfiets denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Chakotay schreef op maandag 18 september 2017 @ 14:35:
[...]

Op die foto hierboven (Stelvio of Umbrailpas in de sneeuw) had ik wel winterhandschoenen aan, maar dat was meer vanwege de regen.
Ik lacht je niet uit, maar ik weet dat ik me warm moet induffelen op koude dagen (zeker als de temperatuur onder 5° zakt 's morgens) en ik verwacht veel van de (nog niet geïnstalleerde) handkappen ;) (een nog kouwelijkere collega vertelde me dat dat bij hem alvast veel geholpen had)

'k Heb ook mijn wintervoering terug in motorjas gestoken. Alle beetjes helpen :)

[ Voor 8% gewijzigd door Dryhte op 18-09-2017 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

@Dryhte heb jarenlang ook in de winter gereden met het ijs op de helm, uiteraard met winterhandschoenen.
Vind mezelf een bikkel, maar dat ben ik niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Handkappen komen er hier ook deze winter, ben benieuwd hoeveel het scheelt. Zou wel fijn zijn als ik dan het hele jaar in zomerhandschoenen kan rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

noes schreef op maandag 18 september 2017 @ 12:08:
[...]

Welke maat heb je? Heb zelf een paar Revit Kryptonite GTX handschoenen in XXL 'over'. Zijn fijne handschoenen, maar het korte manchet zit bij mijn jasje in de weg.
Maat L. Misscien dat ik nog wegkom met XL maar XXL is me net iets te :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Chakotay schreef op maandag 18 september 2017 @ 15:02:
Handkappen komen er hier ook deze winter, ben benieuwd hoeveel het scheelt. Zou wel fijn zijn als ik dan het hele jaar in zomerhandschoenen kan rijden :)
Ik hoop dat de ZZR aerodynamisch mijn handen wat minder in de wind laat hangen, maar ik heb niet de ilusie dat ik ondanks dat bij -5 °C zonder winterhandschoenen kan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:24
InZane schreef op maandag 18 september 2017 @ 14:40:
[...]
Voor een upgrade van een ER6 naar een Z750 zou ik ook wel 250 euro over hebben. Ik vind die Z zoveel dikker. Bij een ER6 moet ik altijd gelijk aan een rijschoolfiets denken.
De ER6-N was voor mij ook de rijschoolfiets :)
Rijschool had er twee, een voor A2 en eentje voor A. Ze scheelden zo ontzettend weinig dat ik vermoed dat de A-versie ook teruggetuned was naar 35,1kw ofzo, om aan de eisen te voldoen en wat flexibeler te kunnen zijn tijdens het geven van lessen. Rijschool nr2 had namelijk een CB600, die had ineens een flinke bak meer power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Osiris schreef op maandag 18 september 2017 @ 15:09:
[...]

Ik hoop dat de ZZR aerodynamisch mijn handen wat minder in de wind laat hangen, maar ik heb niet de ilusie dat ik ondanks dat bij -5 °C zonder winterhandschoenen kan :+
Heb met mijn SV nog een leuk ritje met iets van -3 van Groningen naar Arnhem gemaakt. Dit met 2 paar handschoenen aan. Heb toch echt een paar keer moeten stoppen om mijn handen aan het blok op te warmen.

Sindsdien ben ik lekker een mooi-weer-rijder 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
PilatuS schreef op maandag 18 september 2017 @ 15:13:
[...]

Heb met mijn SV nog een leuk ritje met iets van -3 van Groningen naar Arnhem gemaakt. Dit met 2 paar handschoenen aan. Heb toch echt een paar keer moeten stoppen om mijn handen aan het blok op te warmen.

Oh, op de CBF deed ik gewoon rijden met -5 °C hoor. Je merkt wel aan de deceleratie van je motor of je de rem-hendel hard genoeg intrekt. Voelen deed je niet meer, maar in de praktijk maakt dat toch niet zoveel uit :+

Oh en na verloop van tijd verdwijnt de pijn ook weer, vanwege de kou. Dus dan is 't ook weer goed te doen. Alleen bij 't opwarmen doet 't weer gruwelijk pijn, dat dan weer wel :+

[ Voor 13% gewijzigd door Osiris op 18-09-2017 15:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:58
Handkappen is gewoon hele winter met zomerhandschoenen rijden, tenzij je echt 300km met -10 gaat toeren.
Rij de winter vaak door en heb met de handkappen altijd prima warme handen gehad,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
Dryhte schreef op maandag 18 september 2017 @ 14:24:
[...]

Ooit zonder handkappen gereden bij 'fris' weer? je piept wel anders ;)
Rijd nu ongeveer 1,5 jaar door weer en wind (behalve als je niet eens de straat uit kunt lopen zonder onderuit te gaan ivm ijs) met mijn Rev'it! RSR 2. Nergens last van, gaat altijd perfect. Ook op de momenten waarbij ik na 5km moest stoppen om mijn vizier te ijsvrij te maken.

misschien speel ik ook wat vals met handvatverwarming :+

Never ride faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
DragonSlayer666 schreef op maandag 18 september 2017 @ 15:25:
[...]
misschien speel ik ook wat vals met handvatverwarming :+
Misschien wel ja... :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

PilatuS schreef op maandag 18 september 2017 @ 15:13:
[...]

Ja dat is voor mij voort ook wel de grens idd :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Ik ben al twee weken aan het zoeken naar 'de laatste rit' van dit jaar, maar áls de zon schijnt heb ik geen tijd. Zit ik thuis niets te doen, regent het... Hoe langer dit doorgaat, hoe meer het er naar uitziet dat de laatste rit al geweest is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Same here :( Gisteren mooi weer maar geen tijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Laatste rit van het jaar? We hebben nog ruim 3 maanden te gaan! :+

[ Voor 10% gewijzigd door Chakotay op 18-09-2017 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Nou, die van mij gaat aan het infuus in een warm hok. Ik heb een mooi vakantiejaar achter de rug en volgend jaar mag ik weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-10 10:19

Frans92

VFR800

Ik ga binnenkort de uitlaat in de tectyl zetten, niets winterstop :P

XBL: DonFrans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• darkkingll
Least Inkling schreef op maandag 18 september 2017 @ 15:56:
Nou, die van mij gaat aan het infuus in een warm hok. Ik heb een mooi vakantiejaar achter de rug en volgend jaar mag ik weer.
Hier net zo. Ik zit s' winters veel liever lekker behaaglijk in de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

darkkingll schreef op maandag 18 september 2017 @ 16:07:
[...]

Hier net zo. Ik zit s' winters veel liever lekker behaaglijk in de auto.
Goed inpakken en dan is het niet koud, maar rijd je wél tussen de files door :Y in de auto op de A4 wil ik niet komen..

Enige uitzondering: tussen kerst en oud & nieuw: dan is het zo rustig en is er geen probleem met file of parkeren, dat ik de auto wel heel makkelijk vind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
Als ik onderweg files tegen zou komen zou je een goed punt hebben. ;) Kou is het probleem ook niet: Alleen mijn handen zijn nogal koud na een uur rondrijden rond vriespunt(en ik weiger handvatverwarming te installeren op mijn naked). Ik heb gewoon een hekel aan regen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

darkkingll schreef op maandag 18 september 2017 @ 16:27:
Als ik onderweg files tegen zou komen zou je een goed punt hebben. ;) Kou is het probleem ook niet: Alleen mijn handen zijn nogal koud na een uur rondrijden rond vriespunt(en ik weiger handvatverwarming te installeren op mijn naked). Ik heb gewoon een hekel aan regen.
Naked zonder handvatverwarming... tja dan krijg je koude handen. Of je moet electrische handschoenen kopen ;) Vind zelf de handvatverwarming wel erg fijn, op de Fazer zit je met je handen eigenlijk wel vol in de wind en dan koelt het snel af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

lolgast schreef op maandag 18 september 2017 @ 15:47:
Ik ben al twee weken aan het zoeken naar 'de laatste rit' van dit jaar, maar áls de zon schijnt heb ik geen tijd. Zit ik thuis niets te doen, regent het... Hoe langer dit doorgaat, hoe meer het er naar uitziet dat de laatste rit al geweest is :+
Ik vat morgen weer den brommert, eens kijken hoelang het nog het voorspelde weer blijft dan kan ik deze maand iig uitrijden. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
De vooruitzichten zien er prima uit, dus ik denk dat mijn laatste ritje nog niet geweest is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-10 12:55
Even een lang weekend weg geweest (met metalen reuze vogel) dus motor veilig weg gezet, zo maar weer even ophalen. Morgen ziet er niet al te slecht uit, net als rest van de week!

@handschoenen
Ik blijf nog even doorrijden met mijn zomer handschoenen, pas als het echt goed koud wordt pak ik misschien mijn winter handschoenen. Ze zijn een stuk lomper en nemen een beetje het gevoel voor de handels weg, rijd minder prettig. Handkappen is misschien ook wel een goed idee, misschien maar even naar kijken.

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Ik rij ook zo lang mogelijk door met de zomerhandschoenen. Pas als m'n handen eraf vriezen, weet ik dat 't tijd is :P

E.e.a heeft ongetwijfeld ook te maken met het tijdstip dat de wintervoering weer in 't pak gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Wintervoering heb ik er al 2 weken inzitten. Me is een kouwkleum :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-10 18:02
Ik ben afgelopen week overgestapt naar mijn Gerbring handschoenen, waterdicht en lekker gevoerd maar niet té gevoerd. Als het zometeen kouder wordt dan kan de stekker erin. Heerlijk van die warme handjes :)

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Joopieboy schreef op maandag 18 september 2017 @ 18:57:
Wintervoering heb ik er al 2 weken inzitten. Me is een kouwkleum :+
Enige wat ik de laatste tijd merk is dat 't 's ochtends bij gelijke temperatuur toch frisser is, waarschijnlijk vanwege vocht ofzo. En als 't regent, dan koelt je wintervoeringloze textielen pak ook wel flink af door de combinatie nattigheid en rijwind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Osiris schreef op maandag 18 september 2017 @ 19:59:
[...]

Enige wat ik de laatste tijd merk is dat 't 's ochtends bij gelijke temperatuur toch frisser is, waarschijnlijk vanwege vocht ofzo. En als 't regent, dan koelt je wintervoeringloze textielen pak ook wel flink af door de combinatie nattigheid en rijwind.
Waterkoud idd, en zeker gezien ik op de gixxer gewoon volledig in de wind zit. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Laatst online: 21:56
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rgs2jCVstVzjIydxYhSYGXKv/full.jpg
Ik ben er nog niet helemaal over uit of het echt een verbetering is. Flink minder PK's, verlichting is zo zo, minder mooi. Maar wel erg wendbaar en een stuk zuiniger :+

De Boosdoener:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/m1bxWCQErTFrQx6PdImTKb4t/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PUDEgUVvnzEI4jE41cPIkhM4/full.jpg

De Kawi staat nu bij de lokale motorzaak. Hoor morgen wat de schade gaat zijn.

Inmiddels wel de H7 Led lamp binnen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ad5iX8uDJ7LHUhqDoL9oZBek/full.jpg

Geeft mooi strakke lijn in het lichtbeeld. Alleen nog even verzinnen hoe ik ze er definitief in ga zetten. Nieuwe dust cover moet nog besteld worden.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:04
De SMT staat al drie weken stil, iets met slecht weer en familiedingen op de mooie dagen :/

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

ephymerous schreef op maandag 18 september 2017 @ 21:06:
De SMT staat al drie weken stil, iets met slecht weer en familiedingen op de mooie dagen :/
Gixxer staat ook al sinds woensdag vorige week stil. Morgen maar weer eens kijken of het wat wordt. :P

Nog steeds blij ermee trouwens?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wiP9Jin.jpg

Niet heel sexy. Of eigenlijk: Heel niet sexy. Maar stiekem wel erg blij mee.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Laatst online: 23-08 17:09
Beter dan de mijne die bij de garage staat voor dingen als een benzine lek en gezeik met de startonderbreker :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:12
GSX-MAN schreef op maandag 18 september 2017 @ 21:20:
[afbeelding]

Welke topkofferbeugel is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:24
GSX-MAN schreef op maandag 18 september 2017 @ 21:20:
[afbeelding]

Is dat toevallig dit windscherm? https://www.amazon.de/Pui...t-Rauchgrau/dp/B003CN6SOE
Zit er over te twijfelen. Heeft het merkbaar effect of valt dat wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:24
Mijn motoren staan ook al twee weken stil, heb laatst mijn eerste auto gekocht en verwarming + verwarmde leren stoelen is toch wat chiller met dit weer heb ik gemerkt :X . Daarnaast ben ik al flink accessoires van de TR650 aan het halen om los te verkopen aangezien dat makkelijker gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Melkunie schreef op maandag 18 september 2017 @ 21:31:
[...]

Is dat toevallig dit windscherm? https://www.amazon.de/Pui...t-Rauchgrau/dp/B003CN6SOE
Zit er over te twijfelen. Heeft het merkbaar effect of valt dat wel mee?
Zo te zien wel. Ik heb 'm niet zonder ruitje gereden, dus ik kan het verschil niet beoordelen.
Khayma schreef op maandag 18 september 2017 @ 21:30:
[...]

Welke topkofferbeugel is dat?
Die beugels zijn van de zijkoffers, de plaat had ik nog liggen van de Givi Flow-koffer. Die heb ik er opgeschroefd in plaats van de stalen old school Givi-plaat die erop zat.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Wat het verschil in buitentemp al met de bandenspanning doet... Voor 0,4 bar bijgezet en achter 0,3. Iig de motor even klaargemaakt voor morgen, weer lekker woonwerk doen. Zin in. :)

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Zo... Hierbij wat foto's en een stukje verslag van mijn ritje door de Alpen vorige week! In totaal 28 plaatjes, als het niet interessant is zit daar een scrollbalk ===> :+

De avond voor vertrek begon leuk, er was genoeg reden om te tuin blank te zetten:

voor vertrek in de regen

Gelukkig was dit de volgende ochtend weer grotendeels weg, en kon ik vertrekken richting het tussenhotel in Gebsattel (.de). Dit was zo'n 700km rijden waarvan de eerste 350 snelweg, uiteindelijk alleen op het snelwegdeel regen gezien. Prima te doen! Op deze dag heb ik weinig zinnige foto's gemaakt, dus gaan we meteen verder met dag 2 waarop ik doorging naar Nauders in Oostenrijk, vlakbij zowel de grens met Zwitserland & Italie.

Het was grotendeels droog maar erg mistig, wat dit soort plaatjes geeft. Lijkt net uitzicht vanuit een vliegtuig zo :)

uitzicht in de wolken

Uiteindelijk was ik die dag lekker doorgereden, en als eerste aangekomen bij het hotel. Handig zo'n priveparkeerplaats, de rest van de weg stond het hier stampvol motoren.

aangekomen bij hotel

De vroege aankomst gaf wat tijd om het dorpje te verkennen, in de plaatselijke apres-ski bar hing ook een mooie motor:

foto in bar

De volgende dag was de eerste dag met rondritten vanuit het hotel, beginnend met stukken Tirol (.at) en Dolomieten (.it). Opnieuw veel bewolking, maar genoeg zon voor leuke plaatjes en bochten:

uitzicht iets verderop

bochtje

Er reed in dezelfde buurt ook een grote club met Lotus Elise's, Exiges, Opel Speedsters en vergelijkbaar speelgoed rond, leuk om te zien.

elise

De route kwam ook weer langs hetzelfde uitzichtpunt als op de heenweg, deze keer met minder wolken:

uitzicht zonder wolken

Op dinsdag had ik gigantisch slecht geslapen en was het ook nog eens slecht weer 's ochtends, dus had ik een ochtendje rustigaan gedaan en in het dorp rondgewandeld. Daarna had ik de TomTom zelf een klein (120km) rondje laten bedenken richting de Stelvio-pas (.it), om over de Umbrail-pas (.ch) weer terug naar het hotel te rijden. Eerst kwam dat door een leuk stukje bos met loslopende koeien:

koei

KOEI

In een soort vestingdorpje kort voor het begin van de Stelvio was het even tijd voor een koffiestop.

lunch

Daarna richting de Stelvio, waar bij het restaurant ongeveer halverwege dit het uizicht was:

sneeuw voor stelvio

Aardig wit allemaal :+ De weg was echter nog redelijk schoon, over de 25 krappe natte hairpins die ik net omhoog gereden was weer naar bededen gaan had ik al helemaal geen zin in. Lekker doorgetuft dus, tot ik twee sneeuwschuivers tegenkwam. In eerste instantie leek het me slim om er achter te blijven, maar die dingen reden zo langzaam dat ik niet genoeg momentum kon houden om de hairpins door te komen. Toch maar voorbij gegaan dus, uiteindelijk lag er gelukkig bijna geen sneeuw op de weg. Eenmaal boven begon het wel weer te sneeuwen :P

top stelvio

Plaatjes van de motor in de sneeuw zijn altijd leuk:

afdaling stelvio

Eenmaal terug in het dal riching het hotel was het een stuk beter weer:

zonnig paadje

De volgende dag begon de rit via Samnaun (.ch), waar je erg goedkoop kan tanken.

goedkope benzine

Dit soort prijzen zie ik graag vaker :) Later in de week kwam ik ook nog door Livigno (.it), waar ze ook geen belasting heffen.

Mijn helm mocht ook nog even van het uitzicht genieten:

uitzicht helm

De Zwitsers zijn ook erg creatief met tunneltjes uithakken, regelmatig kwam ik door dit soort spul in allerlei soorten en maten:

tunneltje

Later ging de rit ook over de Silvretto-pas, een erg mooie bergpas waar je alleen na het betalen van 12 euro tol op mag, en uitkomt bij een stuwmeer bovenop:

stuwmeer silvretto

Terug in Oostenrijk waren ook nog mooie stukjes water. Op de foto is het niet heel goed te zien, maar het was een erg aparte tint blauw, bijna turquoise.

riviertje

's avonds word er door zo'n groep motorrijders in het hotel ook nog flink doorgetankt, toen ik als laatste over was liet de barman nog even zien wat onze groep aan bonnetjes heeft weten te genereren op 1 avond :X

bonnetjes

Donderdag was de laatste dag voordat de terugrit begon, hierop ben ik nog met wat beter weer door de Stelvio geweest. Onderaan en bovenaan was het prachtig weer, er hing alleen een wolk halverwege waarin het zicht soms nog geen 20 meter was. Nog steeds zijn er dan idioten die zonder licht rijden... Van bovenaf zag dat er zo uit:

stelvio boven de wolken

En op de weg naar beneden was nu ook een stuk leuker rijden *O*

stelvio onder de wolken

De rest van de rit van die dag ging voornamelijk door Zwitserland, waar alles vooral erg groen was. Dit bergpasje liep door een soort park, erg mooie uitzichten.

bospaadje zwitserland

mooi dal

Hierna zat de trip er helaas weer op. Vrijdag ging de rit terug naar het hotel in Gebsattel, waar ik onderweg nog een groot klooster heb gevonden om te lunchen.

lunchklooster

Bergen waren er helaas niet echt meer, en de horizon stond opeens scheef :+

geen bergen meer

Vrijdag bij het hotel in Gebsattel kwam ik erachter dat mijn motor met de volledige kofferset erop toch niet helemaal meer in balans was, na het opbokken kwam het voorwiel de lucht in :P

hotel terugweg

De terugweg naar huis op zaterdag begon mooi, maar na 100km werd het steeds mistiger, waarop ik maar de snelweg naar huis gepakt heb.

Helaas weer voorbij, volgend jaar naar het drielandenpunt Duitsland/Polen/Tjechie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Heel gaaf verslag, prachtig om te doen en mee te maken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

super tof! Heb je de trip in je eentje gedaan? Ik ben met name benieuwd wat voor dagritme je dan hebt aangehouden. Waar haalde je ontbijt/lunch/avondeten bijvoorbeeld? Nam je dat mee op de motor, of at je alleen bij hotels/appartementen?

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
@Chakotay Ziet er goed uit hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
w4rguy schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 07:28:
[...]

super tof! Heb je de trip in je eentje gedaan? Ik ben met name benieuwd wat voor dagritme je dan hebt aangehouden. Waar haalde je ontbijt/lunch/avondeten bijvoorbeeld? Nam je dat mee op de motor, of at je alleen bij hotels/appartementen?
Dit was met een grote groep georganiseerd door een collega. Gezamelijk in het hotel zitten, maar iedereen heeft de routes en rijdt waar en met wie hij/zij wil. Ik heb zelf elke dag alleen gereden, omdat ik het fijner vind om mijn eigen tempo en stops e.d. te bepalen.

Ontbijt & avondeten kreeg ik in het hotel, lunch ergens willekeurig onderweg. Ik had meestal niet veel meegenomen, alleen een paar flesjes water en wat koekjes. Er zijn genoeg restaurantjes / bakkerijen / tankstations waar iets te eten te krijgen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:33
@Chakotay mooi hoor. Erg jaloers!!

Nu ik straks de TomTom heb hoop ik ook ooit zo iets te doen! Het kriebelt in ieder geval :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:04
Joopieboy schreef op maandag 18 september 2017 @ 21:16:
[...]

Gixxer staat ook al sinds woensdag vorige week stil. Morgen maar weer eens kijken of het wat wordt. :P

Nog steeds blij ermee trouwens?
Zeker, ik had me alleen verheugd op een prachtige nazomer. Niets is minder waar :) Zondag staat een mooie rit op de agenda.
Maegrim schreef op maandag 18 september 2017 @ 21:24:
[...]

Beter dan de mijne die bij de garage staat voor dingen als een benzine lek en gezeik met de startonderbreker :')
Dat is minder fijn. Afhankelijk van het weer mag die van mij dit jaar of volgend voorjaar voor de 30k km beurt. Das ook niet mals.

[ Voor 32% gewijzigd door ephymerous op 19-09-2017 08:15 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
R0y. schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 08:03:
@Chakotay mooi hoor. Erg jaloers!!

Nu ik straks de TomTom heb hoop ik ook ooit zo iets te doen! Het kriebelt in ieder geval :9
Dat kan prima met een TomTom, deze hele rit is gedaan met een TomTom Rider 400 :) Grotendeels van te voren aangeleverde .gpx files met zowel een route als een track, waarvan ik de tracks heb gebruikt. Dinsdag heb ik de TomTom zelf een rondje laten maken met de "spannende route"-functie, en voor de heenweg had ik zelf van te voren iets in elkaar geklikt. Ging allemaal probleemloos, en als er ergens van de route afgeweken moest worden pakte hij die daarna prima weer op.

Enige kleine puntje is dat als "U-bochten vermijden" aanstaat hij ook weigert om je simpelweg om te laten draaien als je verkeerd rijdt, en hij je een heel eind verder stuurt naar een punt waar je door een paar straten / rotonde / etc kan draaien zonder een U-bocht op dezelfde weg te maken. Als je dat negeert en zelf omdraait pakt hij echter prima de route weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:44

-tom-562

Oliesjeik

Joopieboy schreef op maandag 18 september 2017 @ 21:50:
Wat het verschil in buitentemp al met de bandenspanning doet... Voor 0,4 bar bijgezet en achter 0,3. Iig de motor even klaargemaakt voor morgen, weer lekker woonwerk doen. Zin in. :)
Huh, dat lijkt mij erg veel :P Denk eerder dat ze gewoon zacht waren.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

@Chakotay mooie rondjes gereden zie ik! Nauders ben ik ook tweemaal neergestreken. Je zit daar mooi centraal voor Italie, Zwitserland en natuurlijk Oostenrijk. Het blijven mooie speeltuinen.

Heb je toevallig op de Stelvio op dat uitkijkpunt toevallig mijn SENA bloetoet microfoon zien liggen? Die ben ik daar verloren afgelopen vakantie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Least Inkling schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 08:57:
@Chakotay mooie rondjes gereden zie ik! Nauders ben ik ook tweemaal neergestreken. Je zit daar mooi centraal voor Italie, Zwitserland en natuurlijk Oostenrijk. Het blijven mooie speeltuinen.

Heb je toevallig op de Stelvio op dat uitkijkpunt toevallig mijn SENA bloetoet microfoon zien liggen? Die ben ik daar verloren afgelopen vakantie :+
Ook nog bij de Yeti bar geweest toen? En nope, niet zien liggen... Er lag voornamelijk sneeuw, mogelijk daar onder ergens :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Nope, yeti bar niet gezien, maar we hadden ook een goed hotel met goeie bar(vrouwen) dus die behoefte was er niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

-tom-562 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 08:48:
[...]

Huh, dat lijkt mij erg veel :P Denk eerder dat ze gewoon zacht waren.
Laatste keer ik de bandenspanning had gecontroleerd waren ze nog redelijk warm begin vorige week. Dus toen waren ze al iets zachter bedacht ik mij achteraf. Stom :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:35

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Even aanhaken op @Joopieboy:
Wat zijn goede bandenspanningsmeters? Een van de eerste linkjes die ik tegen kom is deze vergelijking van de Consumentenbond, maar die is alweer uit 2014. Iemand ervaring met deze meters?

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik had een losse meter ooit, maar de duurdere fietspompen met meters wijken amper tot niks af dus die gebruik ik voort altijd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Ik heb zo'n ding van de anwb. Iedere paar maanden vergelijk ik hem met een geijkte als ik op het circuit ben. In de 2 jaar dat ik hem heb was de maximale afwijking -0.05 bar. Einde trackday gaat het ding een koffer in waar het ding door de koffer rammelt maar gewoon goed blijft. Kortom een prima ding en de batterij is ook zo vervangen. Enige nadeel is dat er geen voorzien op zit om lucht eruit te laten lopen. Maar door hem een beetje schuin te houden lukt dat ook prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
Zo weer een goede reminder waarom autorijden sucks. Gewoon meer dan een uur file gehad. en geen idee wanneer mijn motor terug komt. Mis het wel zucht. Kan niet wachten tot ik weer lekker kan rijden helaas het slechte weer maar alles beter dan in de auto zitten in de file. Maar hopelijk wordt hij deze week gefixed ^_^ kan ik weer rijden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:42
FastFred schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 09:18:
He, jij hebt een vriendin die zelf enigszins weet hoe je een wiel moet wisselen. Toen mijn zusje net d'r eerste auto had belde ze in paniek op of het normaal was dat alle waarschuwingslampjes gingen branden als je 'm op contact zette :X
Hoofdstuk 2 dan maar, kreeg vanmorgen een Whatsappje of ik naar d'r auto kon kijken, die ratelde wat.
Even later melde ze dat ze in een scherpe bocht het olielampje zag branden. Ze is er dus mee naar de garage geweest, hoort 3.1 liter olie in te zitten, ging 2.5 liter bij op |:(

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:47

Secsytime

Automagisch

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RMALxdSXtkmivi4XRN4q0cUk/full.jpg

Vanmiddag even een nieuwe knalpijp onder de brommer gezet, wat een heerlijke gorgel er nu in O+. Al moet ik er wel aan wennen, dat die echt VEEL luider is dan de standaard uitlaat. Binnenkort maar even de Arrow ECU tune erop laten zetten, dan zou ik wat meer midrange terug moeten krijgen ipv topend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11-10 18:46
Ophidian schreef op maandag 18 september 2017 @ 20:19:
[afbeelding]
Ik ben er nog niet helemaal over uit of het echt een verbetering is. Flink minder PK's, verlichting is zo zo, minder mooi. Maar wel erg wendbaar en een stuk zuiniger :+

De Boosdoener:
[afbeelding]
[afbeelding]

De Kawi staat nu bij de lokale motorzaak. Hoor morgen wat de schade gaat zijn.

Inmiddels wel de H7 Led lamp binnen.
[afbeelding]

Geeft mooi strakke lijn in het lichtbeeld. Alleen nog even verzinnen hoe ik ze er definitief in ga zetten. Nieuwe dust cover moet nog besteld worden.
Ook een er6f??

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Laatst online: 21:56
Ninja 650 ;)

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartW
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:28
Chakotay schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 08:38:
[...]

Dat kan prima met een TomTom, deze hele rit is gedaan met een TomTom Rider 400 :) Grotendeels van te voren aangeleverde .gpx files met zowel een route als een track, waarvan ik de tracks heb gebruikt. Dinsdag heb ik de TomTom zelf een rondje laten maken met de "spannende route"-functie, en voor de heenweg had ik zelf van te voren iets in elkaar geklikt. Ging allemaal probleemloos, en als er ergens van de route afgeweken moest worden pakte hij die daarna prima weer op.

Enige kleine puntje is dat als "U-bochten vermijden" aanstaat hij ook weigert om je simpelweg om te laten draaien als je verkeerd rijdt, en hij je een heel eind verder stuurt naar een punt waar je door een paar straten / rotonde / etc kan draaien zonder een U-bocht op dezelfde weg te maken. Als je dat negeert en zelf omdraait pakt hij echter prima de route weer op.
Hoe zet je precies de betreffende routes op je TT? Ik ben dit jaar met z'n vieren naar de Alpen geweest en 3 Garmins hadden exact dezelfde route (590, 350 en 210) maar de TomTom (400) gaf geregeld een andere route weer.

Het is toch een kwestie van de track als GPX opslaan en deze op de TT zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
  • Laatst online: 01:07
FastFred schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 14:16:
[...]

Hoofdstuk 2 dan maar, kreeg vanmorgen een Whatsappje of ik naar d'r auto kon kijken, die ratelde wat.
Even later melde ze dat ze in een scherpe bocht het olielampje zag branden. Ze is er dus mee naar de garage geweest, hoort 3.1 liter olie in te zitten, ging 2.5 liter bij op |:(
Ach, ze gaat er tenminste mee naar de garage met zoiets. Zijn er ook die er mee rond blijven rijden, of bijvullen met ruitesproeiervloeistof :X

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:42
FragFrog schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 19:43:
[...]

Ach, ze gaat er tenminste mee naar de garage met zoiets. Zijn er ook die er mee rond blijven rijden, of bijvullen met ruitesproeiervloeistof :X
Dat zou maar zo hoofdstuk 3 kunnen worden, haar kennende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:33
Chakotay schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 08:38:
[...]

Met de TomTom gaat het ook zeker lukken. Het is eerder een persoonlijk dingetje. Ik zou niet snel zonder mijn vriendin op vakantie gaan en haar voorkeur ligt niet bij een motor vakantie.

Mijn vader rijd ook motor dus misschien dat ik zo iets eens met hem kan gaan doen.

Ik zit qua vakantie wel altijd in de druktste periodes van het jaar ( en vrije dagen heb ik niet ).

Ooooiit ga ik ook zo iets doen. Staat op mijn Bucket list :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

In 2006 had ik een keer ineens een week vrij, toen ben ik spontaan heen en weer gereden naar Italië. Die ervaring had ik niet willen missen.

Vanavond heb ik met een vriend de CB500 van '95 één op één getest met een NTV van '93: zelden zoveel lol gehad.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:35

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

GSX-MAN schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 21:57:
In 2006 had ik een keer ineens een week vrij, toen ben ik spontaan heen en weer gereden naar Italië. Die ervaring had ik niet willen missen.

Vanavond heb ik met een vriend de CB500 van '95 één op één getest met een NTV van '93: zelden zoveel lol gehad.
Wat was de uitkomst van die vergelijking? Voordat ik voor mijn Transalp koos had ik de NTV650 in het vizier.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Grubeater schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 22:16:
[...]

Wat was de uitkomst van die vergelijking? Voordat ik voor mijn Transalp koos had ik de NTV650 in het vizier.
-De NTV heeft hogere stepjes dan de CB, waardoor je zitpositie wat meer in elkaar is;
-De Vtwin komt heel anders op gang dan de staande tweecilinder, die het wat meer van hoge toeren moet hebben;
-De ketting van de CB is dan wel weer wat vlotter dan de cardan van de CB;
-Het geluid van de CB is niet heel imposant, dan is een Vtwin toch net ietsje dikker.

Ergo: ga een CB750 scoren ;)

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
BartW schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 16:54:
[...]

Hoe zet je precies de betreffende routes op je TT? Ik ben dit jaar met z'n vieren naar de Alpen geweest en 3 Garmins hadden exact dezelfde route (590, 350 en 210) maar de TomTom (400) gaf geregeld een andere route weer.

Het is toch een kwestie van de track als GPX opslaan en deze op de TT zetten?
Ik heb de boel op TomTom MyDrive geupload, daar kreeg ik vervolgens van elke .gpx een track en een route te zien. De routes heb ik genegeerd, bij de tracks het "sync naar mijn apparaat" vinkje aangezet, even wachten en klaar :) Stukken makkelijker & sneller dan klooien met basecamp voor de Garmin die ik eerst had, en ik hoef de TomTom niet eens uit mijn jaszak te halen :P

Exact dezelfde routes op TomTom en Garmin-apparaten blijft altijd wel een uitdaging, omdat die dingen simpelweg andere kaarten hebben. Degene die de routes voor deze week heeft gemaakt, heeft er redelijk veel tijd in gestoken om het allemaal gelijk te krijgen. Er was dan ook een losse set .gpxjes voor Garmin en voor TomTom (en een setje .itn voor de oudere TomToms).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-10 10:19

Frans92

VFR800

Jeeej :D mijn motor is weer terug. Uiteindelijk twee nieuwe bandjes, nieuwe remvloeistof en nieuwe wiellagers op het voorwiel.
Het blijft altijd leuk om dan weg te rijden bij de monteur (behalve de deuk in de portemonnee dan), het gaat allemaal zoveel soepeler met nieuwe bandjes!

XBL: DonFrans

• lolgast
Voor zo'n grote groep heb je hier niets aan, maar de ritjes die ik af en toe met mijn vriendin doe, doen we via Scenic. Ipv voor elk een eigen account aan te maken, hebben wij op beide telefoons met mijn account ingelogd.

Als ik nu op mijn telefoon een route maak (of vooral importeer, want dat kost geld :+) en deze synchroniseer naar de servers van Scenic, en vervolgens de telefoon van mijn vriendin pak en daar ook op synchroniseer, ziet zij dezelfde route. Werkt perfect d:)b

[ Voor 8% gewijzigd door lolgast op 20-09-2017 08:14 ]

• Dryhte
Ik heb de vraag reeds eerder gesteld en er toen geen antwoord op gekregen, maar: zijn er nog tweakers die ergens deelnemen aan een DGR (Distinguished Gentleman's Ride)?

Ik rijd mee in Gent.

[ Voor 15% gewijzigd door Dryhte op 20-09-2017 12:55 ]

• DragonSlayer666
Dryhte schreef op woensdag 20 september 2017 @ 12:50:
Ik heb de vraag reeds eerder gesteld en er toen geen antwoord op gekregen, maar: zijn er nog tweakers die ergens deelnemen aan een DGR (Distinguished Gentleman's Ride)?

Ik rijd mee in Gent.
Zou wel willen, maar A) Ik krijg geen van mijn pakken over mijn motorkleding heen en B ) Ik rijd sport, ziet er dan niet echt uit :9

• Dryhte
DragonSlayer666 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 12:59:
[...]

Zou wel willen, maar A) Ik krijg geen van mijn pakken over mijn motorkleding heen en B ) Ik rijd sport, ziet er dan niet echt uit :9
Ja, 't is classic of modern classic only ;) (ik ga met de Mash 75)

De style guide:
DGR Style Guide

[ Voor 22% gewijzigd door Dryhte op 20-09-2017 13:11 ]

• DragonSlayer666
Dryhte schreef op woensdag 20 september 2017 @ 13:03:
[...]

Ja, 't is classic of modern classic only ;) (ik ga met de Mash 75)

De style guide:
[afbeelding]
huhmmmm Valt een Ninja300 onder een classic? :+

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:58
DragonSlayer666 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 12:59:
[...]

Gewon op locatie je pak en en motorkleding uit. Er wordt vaak toch rustig gereden dacht ik.

• MeZZiN
Dus net met de garage gebeld. De totale rekening voor even omvallen van mijn motor (storm schade) komt over de 500 euro! Damm vrijdag hoop ik meer te weten maar wat een gedoe. Pas volgende week weer rijden.
Lang leve verzekering maar goed wat een dure grap zo.

• Dryhte
kneusteun schreef op woensdag 20 september 2017 @ 13:18:
[...]

Gewon op locatie je pak en en motorkleding uit. Er wordt vaak toch rustig gereden dacht ik.
Ja ik ga gewoon in m'n nette pak. Wel helm op natuurlijk...

• DragonSlayer666
kneusteun schreef op woensdag 20 september 2017 @ 13:18:
[...]

Dan valt het al af voor mij. ATGATT. Laatst met het fietsje onderuit gegaan (kneedown is niet te doen met de fiets, zitten trappers in de weg), alles lag open....

• MeZZiN
Ik zou het zelfs niet op lage snelheid willen. Geen beschermende kleding dan niet rijden easy maar goed ik mag toch niet mee doen met mijn te nieuwe motor. Maar het wel een grappig iets :)

• Dryhte
MeZZiN schreef op woensdag 20 september 2017 @ 13:39:
Ik zou het zelfs niet op lage snelheid willen. Geen beschermende kleding dan niet rijden easy maar goed ik mag toch niet mee doen met mijn te nieuwe motor. Maar het wel een grappig iets :)
Ach ja 't zal wel 30km/h max zijn... ik rijd normaal nooit zonder beschermende kledij, maar dit is een optocht he... geen tourrit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:24

Vrijdag

De Zwarte

Dryhte schreef op woensdag 20 september 2017 @ 12:50:

Ik rijd mee in Gent.
Het lijkt me heel erg gaaf om aan mee te doen (met mijn Hawk kan ik denk ik wel, op de GPZ (als die al loopt :P ) misschien net niet) maar ik kan niet. En ik heb eigenlijk ook geen gepaste kleding er voor ;(

De filmpjes vind ik wel erg leuk, ziet er wel tof uit. En natuurlijk mooie motoren :Y

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• MeZZiN
Dryhte schreef op woensdag 20 september 2017 @ 13:41:
[...]

Ach ja 't zal wel 30km/h max zijn... ik rijd normaal nooit zonder beschermende kledij, maar dit is een optocht he... geen tourrit.
Is ook wel zo Maar goed motor boots en jeans zou kunnen misschien....Maar goed zeker een leuk doel en idee leuk dat de community zo samen komt.
Pagina: 1 ... 36 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.