Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Dat lange is wel fijn met de regen en over je mouw heen.Dryhte schreef op maandag 18 september 2017 @ 08:16:
[...]
Die heb ik ook Ik heb een kortere versie, de Rover ST Drystar, erg tevreden van.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Mooi plaatje zo!Chakotay schreef op maandag 18 september 2017 @ 10:46:
Zo, ik ben weer terug uit de AlpenIn totaal zo'n 3500km gereden in een weekje, vanavond / morgen zal ik even een uitgebreider verslag maken met wat leuke foto's. Hier alvast eentje:
[afbeelding]
Wat een weertje was het gisteren trouwens. Heb de CBR maar weer eens uit z'n mandje gehaald en wat mooie weggetjes op de Veluwe gepakt. Heerlijk genoten van de bochtjes en omgeving. Ik was niet de enige met dat idee blijkbaar, want ik heb heel wat handjes opgestoken naar soortgenoten
Ja, ik steek ze in mijn mouw en dan de de rits & velcro zo dicht mogelijk.Joopieboy schreef op maandag 18 september 2017 @ 11:48:
[...]
Dat lange is wel fijn met de regen en over je mouw heen.
Werkt prima voor mij.
Welke maat heb je? Heb zelf een paar Revit Kryptonite GTX handschoenen in XXL 'over'. Zijn fijne handschoenen, maar het korte manchet zit bij mijn jasje in de weg.Verwijderd schreef op maandag 18 september 2017 @ 02:00:
Wat zijn goede motorhandschoenen voor nu t/m november? Dus mid-season.
Ik zat te denken aan "Held Wave Gore-Tex X-Trafit" of eentje van het merk Macna (had ik laatste in de winkel gepast maar weet het model niet meer). Ben alleen bang dat ze te koud zijn wanneer het regent. Iemand aanbevelingen?
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
De regen loopt naar de onderkant van je mouw, komt daar uit de wind, en loopt via de onderkant van je mouw weer naar beneden. Met je handschoenen over je mouw druppel je zo dus netjes je handschoenen vol.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
yup - maar dan helpt het wel dat de schacht niet al te lang is ('k krijg ze er met die Rover ST vrij gemakkelijk in)DrivinUCrazy schreef op maandag 18 september 2017 @ 12:21:
De regen loopt je mouw niet in als je die goed dichtsnoert. Daarbij helpt een lange schacht van je handschoenen zeker.
De regen loopt naar de onderkant van je mouw, komt daar uit de wind, en loopt via de onderkant van je mouw weer naar beneden. Met je handschoenen over je mouw druppel je zo dus netjes je handschoenen vol.Ik doe ze dan ook _altijd_ in de mouw.
Ik heb eigenlijk alleen maar zomerhandschoenen aan. Nadeel is dat ze subiet nat worden, maar daarentegen weer snel opdrogen.DrivinUCrazy schreef op maandag 18 september 2017 @ 12:21:
De regen loopt je mouw niet in als je die goed dichtsnoert. Daarbij helpt een lange schacht van je handschoenen zeker.
De regen loopt naar de onderkant van je mouw, komt daar uit de wind, en loopt via de onderkant van je mouw weer naar beneden. Met je handschoenen over je mouw druppel je zo dus netjes je handschoenen vol.Ik doe ze dan ook _altijd_ in de mouw.
Droplets of yes and no in an ocean of maybe
Verwijderd
brrrr - op snelwegsnelheden, als 't buiten een graad of 5-10 is ('s ochtends vroeg) lijkt me dat vreselijk koud... (ach ja misschien helpen handkappen voldoende - ik heb er gekocht maar nog niet geplaatst)Least Inkling schreef op maandag 18 september 2017 @ 14:08:
[...]
Ik heb eigenlijk alleen maar zomerhandschoenen aan. Nadeel is dat ze subiet nat worden, maar daarentegen weer snel opdrogen.
Wordt natuurlijk anders als het vriest, maar dan rij ik niet
Ooit zonder handkappen gereden bij 'fris' weer? je piept wel andersLeast Inkling schreef op maandag 18 september 2017 @ 14:18:
Gek genoeg, ondanks mijn roken en slechte doorbloeding, heb ik daar geen last. De windkappen doen wel hun werk, maar je zit nooit helemaal uit de wind.
Wordt natuurlijk anders als het vriest, maar dan rij ik niet. Woon-werk met mijn fiets vind ik gewoon zonde, die km's maak ik liever op vakanties.
Ja hier kan ik mij ook wel in vinden. Nog weer € 250,- extra deed even pijn, maar doorrijden was ook geen optie. 12 maanden ipv 3 maanden garantie is ook wel lekker.noes schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 22:24:
[...]
Klinkt als een heel schappelijke oplossing! Veel plezier ermee!
Even afkloppen alvast, maar ga ik vast geen spijt van krijgen.Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 23:18:
[...]
Ik heb een Z750 gehad. Echt een fijne motor en geleken met ER-6 echt een pk monster.
* Chakotay heeft liever wat frisse handen dan plakkerige zweethanden in winterhandschoenen.
Op die foto hierboven (Stelvio of Umbrailpas in de sneeuw) had ik wel winterhandschoenen aan, maar dat was meer vanwege de regen.
Voor een upgrade van een ER6 naar een Z750 zou ik ook wel 250 euro over hebben. Ik vind die Z zoveel dikker. Bij een ER6 moet ik altijd gelijk aan een rijschoolfiets denken.Robbie T schreef op maandag 18 september 2017 @ 14:25:
[...]
Ja hier kan ik mij ook wel in vinden. Nog weer € 250,- extra deed even pijn, maar doorrijden was ook geen optie. 12 maanden ipv 3 maanden garantie is ook wel lekker.
[...]
Even afkloppen alvast, maar ga ik vast geen spijt van krijgen.
Ik lacht je niet uit, maar ik weet dat ik me warm moet induffelen op koude dagen (zeker als de temperatuur onder 5° zakt 's morgens) en ik verwacht veel van de (nog niet geïnstalleerde) handkappenChakotay schreef op maandag 18 september 2017 @ 14:35:
[...]
Op die foto hierboven (Stelvio of Umbrailpas in de sneeuw) had ik wel winterhandschoenen aan, maar dat was meer vanwege de regen.
'k Heb ook mijn wintervoering terug in motorjas gestoken. Alle beetjes helpen
[ Voor 8% gewijzigd door Dryhte op 18-09-2017 14:49 ]
Vind mezelf een bikkel, maar dat ben ik niet
Verwijderd
Maat L. Misscien dat ik nog wegkom met XL maar XXL is me net iets tenoes schreef op maandag 18 september 2017 @ 12:08:
[...]
Welke maat heb je? Heb zelf een paar Revit Kryptonite GTX handschoenen in XXL 'over'. Zijn fijne handschoenen, maar het korte manchet zit bij mijn jasje in de weg.
Ik hoop dat de ZZR aerodynamisch mijn handen wat minder in de wind laat hangen, maar ik heb niet de ilusie dat ik ondanks dat bij -5 °C zonder winterhandschoenen kanChakotay schreef op maandag 18 september 2017 @ 15:02:
Handkappen komen er hier ook deze winter, ben benieuwd hoeveel het scheelt. Zou wel fijn zijn als ik dan het hele jaar in zomerhandschoenen kan rijden
De ER6-N was voor mij ook de rijschoolfietsInZane schreef op maandag 18 september 2017 @ 14:40:
[...]
Voor een upgrade van een ER6 naar een Z750 zou ik ook wel 250 euro over hebben. Ik vind die Z zoveel dikker. Bij een ER6 moet ik altijd gelijk aan een rijschoolfiets denken.
Rijschool had er twee, een voor A2 en eentje voor A. Ze scheelden zo ontzettend weinig dat ik vermoed dat de A-versie ook teruggetuned was naar 35,1kw ofzo, om aan de eisen te voldoen en wat flexibeler te kunnen zijn tijdens het geven van lessen. Rijschool nr2 had namelijk een CB600, die had ineens een flinke bak meer power.
Heb met mijn SV nog een leuk ritje met iets van -3 van Groningen naar Arnhem gemaakt. Dit met 2 paar handschoenen aan. Heb toch echt een paar keer moeten stoppen om mijn handen aan het blok op te warmen.Osiris schreef op maandag 18 september 2017 @ 15:09:
[...]
Ik hoop dat de ZZR aerodynamisch mijn handen wat minder in de wind laat hangen, maar ik heb niet de ilusie dat ik ondanks dat bij -5 °C zonder winterhandschoenen kan
Sindsdien ben ik lekker een mooi-weer-rijder
Oh, op de CBF deed ik gewoon rijden met -5 °C hoor. Je merkt wel aan de deceleratie van je motor of je de rem-hendel hard genoeg intrekt. Voelen deed je niet meer, maar in de praktijk maakt dat toch niet zoveel uitPilatuS schreef op maandag 18 september 2017 @ 15:13:
[...]
Heb met mijn SV nog een leuk ritje met iets van -3 van Groningen naar Arnhem gemaakt. Dit met 2 paar handschoenen aan. Heb toch echt een paar keer moeten stoppen om mijn handen aan het blok op te warmen.
Oh en na verloop van tijd verdwijnt de pijn ook weer, vanwege de kou. Dus dan is 't ook weer goed te doen. Alleen bij 't opwarmen doet 't weer gruwelijk pijn, dat dan weer wel
[ Voor 13% gewijzigd door Osiris op 18-09-2017 15:17 ]
Rij de winter vaak door en heb met de handkappen altijd prima warme handen gehad,
Rijd nu ongeveer 1,5 jaar door weer en wind (behalve als je niet eens de straat uit kunt lopen zonder onderuit te gaan ivm ijs) met mijn Rev'it! RSR 2. Nergens last van, gaat altijd perfect. Ook op de momenten waarbij ik na 5km moest stoppen om mijn vizier te ijsvrij te maken.Dryhte schreef op maandag 18 september 2017 @ 14:24:
[...]
Ooit zonder handkappen gereden bij 'fris' weer? je piept wel anders
misschien speel ik ook wat vals met handvatverwarming
Never ride faster than your guardian angel can fly.
Misschien wel ja...DragonSlayer666 schreef op maandag 18 september 2017 @ 15:25:
[...]
misschien speel ik ook wat vals met handvatverwarming![]()

Ja dat is voor mij voort ook wel de grens iddPilatuS schreef op maandag 18 september 2017 @ 15:13:
[...]
Heb met mijn SV nog een leuk ritje met iets van -3 van Groningen naar Arnhem gemaakt. Dit met 2 paar handschoenen aan. Heb toch echt een paar keer moeten stoppen om mijn handen aan het blok op te warmen.

[ Voor 10% gewijzigd door Chakotay op 18-09-2017 15:50 ]
XBL: DonFrans
Hier net zo. Ik zit s' winters veel liever lekker behaaglijk in de auto.Least Inkling schreef op maandag 18 september 2017 @ 15:56:
Nou, die van mij gaat aan het infuus in een warm hok. Ik heb een mooi vakantiejaar achter de rug en volgend jaar mag ik weer.
Goed inpakken en dan is het niet koud, maar rijd je wél tussen de files doordarkkingll schreef op maandag 18 september 2017 @ 16:07:
[...]
Hier net zo. Ik zit s' winters veel liever lekker behaaglijk in de auto.

Enige uitzondering: tussen kerst en oud & nieuw: dan is het zo rustig en is er geen probleem met file of parkeren, dat ik de auto wel heel makkelijk vind
Naked zonder handvatverwarming... tja dan krijg je koude handen. Of je moet electrische handschoenen kopendarkkingll schreef op maandag 18 september 2017 @ 16:27:
Als ik onderweg files tegen zou komen zou je een goed punt hebben.Kou is het probleem ook niet: Alleen mijn handen zijn nogal koud na een uur rondrijden rond vriespunt(en ik weiger handvatverwarming te installeren op mijn naked). Ik heb gewoon een hekel aan regen.
Ik vat morgen weer den brommert, eens kijken hoelang het nog het voorspelde weer blijft dan kan ik deze maand iig uitrijden.lolgast schreef op maandag 18 september 2017 @ 15:47:
Ik ben al twee weken aan het zoeken naar 'de laatste rit' van dit jaar, maar áls de zon schijnt heb ik geen tijd. Zit ik thuis niets te doen, regent het... Hoe langer dit doorgaat, hoe meer het er naar uitziet dat de laatste rit al geweest is

@handschoenen
Ik blijf nog even doorrijden met mijn zomer handschoenen, pas als het echt goed koud wordt pak ik misschien mijn winter handschoenen. Ze zijn een stuk lomper en nemen een beetje het gevoel voor de handels weg, rijd minder prettig. Handkappen is misschien ook wel een goed idee, misschien maar even naar kijken.
Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange
E.e.a heeft ongetwijfeld ook te maken met het tijdstip dat de wintervoering weer in 't pak gaat.
Een quote is een gebrek aan originaliteit
Enige wat ik de laatste tijd merk is dat 't 's ochtends bij gelijke temperatuur toch frisser is, waarschijnlijk vanwege vocht ofzo. En als 't regent, dan koelt je wintervoeringloze textielen pak ook wel flink af door de combinatie nattigheid en rijwind.Joopieboy schreef op maandag 18 september 2017 @ 18:57:
Wintervoering heb ik er al 2 weken inzitten. Me is een kouwkleum
Waterkoud idd, en zeker gezien ik op de gixxer gewoon volledig in de wind zit.Osiris schreef op maandag 18 september 2017 @ 19:59:
[...]
Enige wat ik de laatste tijd merk is dat 't 's ochtends bij gelijke temperatuur toch frisser is, waarschijnlijk vanwege vocht ofzo. En als 't regent, dan koelt je wintervoeringloze textielen pak ook wel flink af door de combinatie nattigheid en rijwind.

Ik ben er nog niet helemaal over uit of het echt een verbetering is. Flink minder PK's, verlichting is zo zo, minder mooi. Maar wel erg wendbaar en een stuk zuiniger
De Boosdoener:

De Kawi staat nu bij de lokale motorzaak. Hoor morgen wat de schade gaat zijn.
Inmiddels wel de H7 Led lamp binnen.

Geeft mooi strakke lijn in het lichtbeeld. Alleen nog even verzinnen hoe ik ze er definitief in ga zetten. Nieuwe dust cover moet nog besteld worden.
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

XXXVI
Gixxer staat ook al sinds woensdag vorige week stil. Morgen maar weer eens kijken of het wat wordt.ephymerous schreef op maandag 18 september 2017 @ 21:06:
De SMT staat al drie weken stil, iets met slecht weer en familiedingen op de mooie dagen
Nog steeds blij ermee trouwens?

Niet heel sexy. Of eigenlijk: Heel niet sexy. Maar stiekem wel erg blij mee.
Slecht idee... Hoe laat?
Beter dan de mijne die bij de garage staat voor dingen als een benzine lek en gezeik met de startonderbrekerephymerous schreef op maandag 18 september 2017 @ 21:06:
De SMT staat al drie weken stil, iets met slecht weer en familiedingen op de mooie dagen
Welke topkofferbeugel is dat?GSX-MAN schreef op maandag 18 september 2017 @ 21:20:
[afbeelding]
Is dat toevallig dit windscherm? https://www.amazon.de/Pui...t-Rauchgrau/dp/B003CN6SOEGSX-MAN schreef op maandag 18 september 2017 @ 21:20:
[afbeelding]
Zit er over te twijfelen. Heeft het merkbaar effect of valt dat wel mee?
Mijn motoren staan ook al twee weken stil, heb laatst mijn eerste auto gekocht en verwarming + verwarmde leren stoelen is toch wat chiller met dit weer heb ik gemerktephymerous schreef op maandag 18 september 2017 @ 21:06:

Zo te zien wel. Ik heb 'm niet zonder ruitje gereden, dus ik kan het verschil niet beoordelen.Melkunie schreef op maandag 18 september 2017 @ 21:31:
[...]
Is dat toevallig dit windscherm? https://www.amazon.de/Pui...t-Rauchgrau/dp/B003CN6SOE
Zit er over te twijfelen. Heeft het merkbaar effect of valt dat wel mee?
Die beugels zijn van de zijkoffers, de plaat had ik nog liggen van de Givi Flow-koffer. Die heb ik er opgeschroefd in plaats van de stalen old school Givi-plaat die erop zat.
Slecht idee... Hoe laat?
De avond voor vertrek begon leuk, er was genoeg reden om te tuin blank te zetten:

Gelukkig was dit de volgende ochtend weer grotendeels weg, en kon ik vertrekken richting het tussenhotel in Gebsattel (.de). Dit was zo'n 700km rijden waarvan de eerste 350 snelweg, uiteindelijk alleen op het snelwegdeel regen gezien. Prima te doen! Op deze dag heb ik weinig zinnige foto's gemaakt, dus gaan we meteen verder met dag 2 waarop ik doorging naar Nauders in Oostenrijk, vlakbij zowel de grens met Zwitserland & Italie.
Het was grotendeels droog maar erg mistig, wat dit soort plaatjes geeft. Lijkt net uitzicht vanuit een vliegtuig zo

Uiteindelijk was ik die dag lekker doorgereden, en als eerste aangekomen bij het hotel. Handig zo'n priveparkeerplaats, de rest van de weg stond het hier stampvol motoren.

De vroege aankomst gaf wat tijd om het dorpje te verkennen, in de plaatselijke apres-ski bar hing ook een mooie motor:

De volgende dag was de eerste dag met rondritten vanuit het hotel, beginnend met stukken Tirol (.at) en Dolomieten (.it). Opnieuw veel bewolking, maar genoeg zon voor leuke plaatjes en bochten:

Er reed in dezelfde buurt ook een grote club met Lotus Elise's, Exiges, Opel Speedsters en vergelijkbaar speelgoed rond, leuk om te zien.

De route kwam ook weer langs hetzelfde uitzichtpunt als op de heenweg, deze keer met minder wolken:

Op dinsdag had ik gigantisch slecht geslapen en was het ook nog eens slecht weer 's ochtends, dus had ik een ochtendje rustigaan gedaan en in het dorp rondgewandeld. Daarna had ik de TomTom zelf een klein (120km) rondje laten bedenken richting de Stelvio-pas (.it), om over de Umbrail-pas (.ch) weer terug naar het hotel te rijden. Eerst kwam dat door een leuk stukje bos met loslopende koeien:

In een soort vestingdorpje kort voor het begin van de Stelvio was het even tijd voor een koffiestop.

Daarna richting de Stelvio, waar bij het restaurant ongeveer halverwege dit het uizicht was:

Aardig wit allemaal

Plaatjes van de motor in de sneeuw zijn altijd leuk:

Eenmaal terug in het dal riching het hotel was het een stuk beter weer:

De volgende dag begon de rit via Samnaun (.ch), waar je erg goedkoop kan tanken.

Dit soort prijzen zie ik graag vaker
Mijn helm mocht ook nog even van het uitzicht genieten:

De Zwitsers zijn ook erg creatief met tunneltjes uithakken, regelmatig kwam ik door dit soort spul in allerlei soorten en maten:

Later ging de rit ook over de Silvretto-pas, een erg mooie bergpas waar je alleen na het betalen van 12 euro tol op mag, en uitkomt bij een stuwmeer bovenop:

Terug in Oostenrijk waren ook nog mooie stukjes water. Op de foto is het niet heel goed te zien, maar het was een erg aparte tint blauw, bijna turquoise.

's avonds word er door zo'n groep motorrijders in het hotel ook nog flink doorgetankt, toen ik als laatste over was liet de barman nog even zien wat onze groep aan bonnetjes heeft weten te genereren op 1 avond

Donderdag was de laatste dag voordat de terugrit begon, hierop ben ik nog met wat beter weer door de Stelvio geweest. Onderaan en bovenaan was het prachtig weer, er hing alleen een wolk halverwege waarin het zicht soms nog geen 20 meter was. Nog steeds zijn er dan idioten die zonder licht rijden... Van bovenaf zag dat er zo uit:

En op de weg naar beneden was nu ook een stuk leuker rijden

De rest van de rit van die dag ging voornamelijk door Zwitserland, waar alles vooral erg groen was. Dit bergpasje liep door een soort park, erg mooie uitzichten.

Hierna zat de trip er helaas weer op. Vrijdag ging de rit terug naar het hotel in Gebsattel, waar ik onderweg nog een groot klooster heb gevonden om te lunchen.

Bergen waren er helaas niet echt meer, en de horizon stond opeens scheef

Vrijdag bij het hotel in Gebsattel kwam ik erachter dat mijn motor met de volledige kofferset erop toch niet helemaal meer in balans was, na het opbokken kwam het voorwiel de lucht in

De terugweg naar huis op zaterdag begon mooi, maar na 100km werd het steeds mistiger, waarop ik maar de snelweg naar huis gepakt heb.
Helaas weer voorbij, volgend jaar naar het drielandenpunt Duitsland/Polen/Tjechie
super tof! Heb je de trip in je eentje gedaan? Ik ben met name benieuwd wat voor dagritme je dan hebt aangehouden. Waar haalde je ontbijt/lunch/avondeten bijvoorbeeld? Nam je dat mee op de motor, of at je alleen bij hotels/appartementen?Chakotay schreef op maandag 18 september 2017 @ 22:58:
[lang vakantiebericht]
All-Round nerd | iRacing Profiel
Dit was met een grote groep georganiseerd door een collega. Gezamelijk in het hotel zitten, maar iedereen heeft de routes en rijdt waar en met wie hij/zij wil. Ik heb zelf elke dag alleen gereden, omdat ik het fijner vind om mijn eigen tempo en stops e.d. te bepalen.w4rguy schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 07:28:
[...]
super tof! Heb je de trip in je eentje gedaan? Ik ben met name benieuwd wat voor dagritme je dan hebt aangehouden. Waar haalde je ontbijt/lunch/avondeten bijvoorbeeld? Nam je dat mee op de motor, of at je alleen bij hotels/appartementen?
Ontbijt & avondeten kreeg ik in het hotel, lunch ergens willekeurig onderweg. Ik had meestal niet veel meegenomen, alleen een paar flesjes water en wat koekjes. Er zijn genoeg restaurantjes / bakkerijen / tankstations waar iets te eten te krijgen is
Nu ik straks de TomTom heb hoop ik ook ooit zo iets te doen! Het kriebelt in ieder geval
Zeker, ik had me alleen verheugd op een prachtige nazomer. Niets is minder waarJoopieboy schreef op maandag 18 september 2017 @ 21:16:
[...]
Gixxer staat ook al sinds woensdag vorige week stil. Morgen maar weer eens kijken of het wat wordt.
Nog steeds blij ermee trouwens?
Dat is minder fijn. Afhankelijk van het weer mag die van mij dit jaar of volgend voorjaar voor de 30k km beurt. Das ook niet mals.Maegrim schreef op maandag 18 september 2017 @ 21:24:
[...]
Beter dan de mijne die bij de garage staat voor dingen als een benzine lek en gezeik met de startonderbreker
[ Voor 32% gewijzigd door ephymerous op 19-09-2017 08:15 ]
XXXVI
Dat kan prima met een TomTom, deze hele rit is gedaan met een TomTom Rider 400R0y. schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 08:03:
@Chakotay mooi hoor. Erg jaloers!!
Nu ik straks de TomTom heb hoop ik ook ooit zo iets te doen! Het kriebelt in ieder geval
Enige kleine puntje is dat als "U-bochten vermijden" aanstaat hij ook weigert om je simpelweg om te laten draaien als je verkeerd rijdt, en hij je een heel eind verder stuurt naar een punt waar je door een paar straten / rotonde / etc kan draaien zonder een U-bocht op dezelfde weg te maken. Als je dat negeert en zelf omdraait pakt hij echter prima de route weer op.
Huh, dat lijkt mij erg veelJoopieboy schreef op maandag 18 september 2017 @ 21:50:
Wat het verschil in buitentemp al met de bandenspanning doet... Voor 0,4 bar bijgezet en achter 0,3. Iig de motor even klaargemaakt voor morgen, weer lekker woonwerk doen. Zin in.
Vaak bu'j te bang!
Heb je toevallig op de Stelvio op dat uitkijkpunt toevallig mijn SENA bloetoet microfoon zien liggen? Die ben ik daar verloren afgelopen vakantie
Ook nog bij de Yeti bar geweest toen? En nope, niet zien liggen... Er lag voornamelijk sneeuw, mogelijk daar onder ergensLeast Inkling schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 08:57:
@Chakotay mooie rondjes gereden zie ik! Nauders ben ik ook tweemaal neergestreken. Je zit daar mooi centraal voor Italie, Zwitserland en natuurlijk Oostenrijk. Het blijven mooie speeltuinen.
Heb je toevallig op de Stelvio op dat uitkijkpunt toevallig mijn SENA bloetoet microfoon zien liggen? Die ben ik daar verloren afgelopen vakantie
Laatste keer ik de bandenspanning had gecontroleerd waren ze nog redelijk warm begin vorige week. Dus toen waren ze al iets zachter bedacht ik mij achteraf. Stom-tom-562 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 08:48:
[...]
Huh, dat lijkt mij erg veelDenk eerder dat ze gewoon zacht waren.

Wat zijn goede bandenspanningsmeters? Een van de eerste linkjes die ik tegen kom is deze vergelijking van de Consumentenbond, maar die is alweer uit 2014. Iemand ervaring met deze meters?
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Hoofdstuk 2 dan maar, kreeg vanmorgen een Whatsappje of ik naar d'r auto kon kijken, die ratelde wat.FastFred schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 09:18:
He, jij hebt een vriendin die zelf enigszins weet hoe je een wiel moet wisselen. Toen mijn zusje net d'r eerste auto had belde ze in paniek op of het normaal was dat alle waarschuwingslampjes gingen branden als je 'm op contact zette
Even later melde ze dat ze in een scherpe bocht het olielampje zag branden. Ze is er dus mee naar de garage geweest, hoort 3.1 liter olie in te zitten, ging 2.5 liter bij op

Vanmiddag even een nieuwe knalpijp onder de brommer gezet, wat een heerlijke gorgel er nu in
Ook een er6f??Ophidian schreef op maandag 18 september 2017 @ 20:19:
[afbeelding]
Ik ben er nog niet helemaal over uit of het echt een verbetering is. Flink minder PK's, verlichting is zo zo, minder mooi. Maar wel erg wendbaar en een stuk zuiniger
De Boosdoener:
[afbeelding]
[afbeelding]
De Kawi staat nu bij de lokale motorzaak. Hoor morgen wat de schade gaat zijn.
Inmiddels wel de H7 Led lamp binnen.
[afbeelding]
Geeft mooi strakke lijn in het lichtbeeld. Alleen nog even verzinnen hoe ik ze er definitief in ga zetten. Nieuwe dust cover moet nog besteld worden.
"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.
Hoe zet je precies de betreffende routes op je TT? Ik ben dit jaar met z'n vieren naar de Alpen geweest en 3 Garmins hadden exact dezelfde route (590, 350 en 210) maar de TomTom (400) gaf geregeld een andere route weer.Chakotay schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 08:38:
[...]
Dat kan prima met een TomTom, deze hele rit is gedaan met een TomTom Rider 400Grotendeels van te voren aangeleverde .gpx files met zowel een route als een track, waarvan ik de tracks heb gebruikt. Dinsdag heb ik de TomTom zelf een rondje laten maken met de "spannende route"-functie, en voor de heenweg had ik zelf van te voren iets in elkaar geklikt. Ging allemaal probleemloos, en als er ergens van de route afgeweken moest worden pakte hij die daarna prima weer op.
Enige kleine puntje is dat als "U-bochten vermijden" aanstaat hij ook weigert om je simpelweg om te laten draaien als je verkeerd rijdt, en hij je een heel eind verder stuurt naar een punt waar je door een paar straten / rotonde / etc kan draaien zonder een U-bocht op dezelfde weg te maken. Als je dat negeert en zelf omdraait pakt hij echter prima de route weer op.
Het is toch een kwestie van de track als GPX opslaan en deze op de TT zetten?
Ach, ze gaat er tenminste mee naar de garage met zoiets. Zijn er ook die er mee rond blijven rijden, of bijvullen met ruitesproeiervloeistofFastFred schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 14:16:
[...]
Hoofdstuk 2 dan maar, kreeg vanmorgen een Whatsappje of ik naar d'r auto kon kijken, die ratelde wat.
Even later melde ze dat ze in een scherpe bocht het olielampje zag branden. Ze is er dus mee naar de garage geweest, hoort 3.1 liter olie in te zitten, ging 2.5 liter bij op![]()

Dat zou maar zo hoofdstuk 3 kunnen worden, haar kennende.FragFrog schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 19:43:
[...]
Ach, ze gaat er tenminste mee naar de garage met zoiets. Zijn er ook die er mee rond blijven rijden, of bijvullen met ruitesproeiervloeistof
Met de TomTom gaat het ook zeker lukken. Het is eerder een persoonlijk dingetje. Ik zou niet snel zonder mijn vriendin op vakantie gaan en haar voorkeur ligt niet bij een motor vakantie.Chakotay schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 08:38:
[...]
Dat kan prima met een TomTom, deze hele rit is gedaan met een TomTom Rider 400Grotendeels van te voren aangeleverde .gpx files met zowel een route als een track, waarvan ik de tracks heb gebruikt. Dinsdag heb ik de TomTom zelf een rondje laten maken met de "spannende route"-functie, en voor de heenweg had ik zelf van te voren iets in elkaar geklikt. Ging allemaal probleemloos, en als er ergens van de route afgeweken moest worden pakte hij die daarna prima weer op.
Mijn vader rijd ook motor dus misschien dat ik zo iets eens met hem kan gaan doen.
Ik zit qua vakantie wel altijd in de druktste periodes van het jaar ( en vrije dagen heb ik niet ).
Ooooiit ga ik ook zo iets doen. Staat op mijn Bucket list

Vanavond heb ik met een vriend de CB500 van '95 één op één getest met een NTV van '93: zelden zoveel lol gehad.
Slecht idee... Hoe laat?
Wat was de uitkomst van die vergelijking? Voordat ik voor mijn Transalp koos had ik de NTV650 in het vizier.GSX-MAN schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 21:57:
In 2006 had ik een keer ineens een week vrij, toen ben ik spontaan heen en weer gereden naar Italië. Die ervaring had ik niet willen missen.
Vanavond heb ik met een vriend de CB500 van '95 één op één getest met een NTV van '93: zelden zoveel lol gehad.
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
-De NTV heeft hogere stepjes dan de CB, waardoor je zitpositie wat meer in elkaar is;Grubeater schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 22:16:
[...]
Wat was de uitkomst van die vergelijking? Voordat ik voor mijn Transalp koos had ik de NTV650 in het vizier.
-De Vtwin komt heel anders op gang dan de staande tweecilinder, die het wat meer van hoge toeren moet hebben;
-De ketting van de CB is dan wel weer wat vlotter dan de cardan van de CB;
-Het geluid van de CB is niet heel imposant, dan is een Vtwin toch net ietsje dikker.
Ergo: ga een CB750 scoren
Slecht idee... Hoe laat?
Ik heb de boel op TomTom MyDrive geupload, daar kreeg ik vervolgens van elke .gpx een track en een route te zien. De routes heb ik genegeerd, bij de tracks het "sync naar mijn apparaat" vinkje aangezet, even wachten en klaarBartW schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 16:54:
[...]
Hoe zet je precies de betreffende routes op je TT? Ik ben dit jaar met z'n vieren naar de Alpen geweest en 3 Garmins hadden exact dezelfde route (590, 350 en 210) maar de TomTom (400) gaf geregeld een andere route weer.
Het is toch een kwestie van de track als GPX opslaan en deze op de TT zetten?
Exact dezelfde routes op TomTom en Garmin-apparaten blijft altijd wel een uitdaging, omdat die dingen simpelweg andere kaarten hebben. Degene die de routes voor deze week heeft gemaakt, heeft er redelijk veel tijd in gestoken om het allemaal gelijk te krijgen. Er was dan ook een losse set .gpxjes voor Garmin en voor TomTom (en een setje .itn voor de oudere TomToms).
Het blijft altijd leuk om dan weg te rijden bij de monteur (behalve de deuk in de portemonnee dan), het gaat allemaal zoveel soepeler met nieuwe bandjes!
XBL: DonFrans
Als ik nu op mijn telefoon een route maak (of vooral importeer, want dat kost geld
[ Voor 8% gewijzigd door lolgast op 20-09-2017 08:14 ]
Ik rijd mee in Gent.
[ Voor 15% gewijzigd door Dryhte op 20-09-2017 12:55 ]
Zou wel willen, maar A) Ik krijg geen van mijn pakken over mijn motorkleding heen en B ) Ik rijd sport, ziet er dan niet echt uitDryhte schreef op woensdag 20 september 2017 @ 12:50:
Ik heb de vraag reeds eerder gesteld en er toen geen antwoord op gekregen, maar: zijn er nog tweakers die ergens deelnemen aan een DGR (Distinguished Gentleman's Ride)?
Ik rijd mee in Gent.
Ja, 't is classic of modern classic onlyDragonSlayer666 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 12:59:
[...]
Zou wel willen, maar A) Ik krijg geen van mijn pakken over mijn motorkleding heen en B ) Ik rijd sport, ziet er dan niet echt uit
De style guide:

[ Voor 22% gewijzigd door Dryhte op 20-09-2017 13:11 ]
huhmmmm Valt een Ninja300 onder een classic?Dryhte schreef op woensdag 20 september 2017 @ 13:03:
[...]
Ja, 't is classic of modern classic only(ik ga met de Mash 75)
De style guide:
[afbeelding]
Gewon op locatie je pak en en motorkleding uit. Er wordt vaak toch rustig gereden dacht ik.DragonSlayer666 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 12:59:
[...]
Zou wel willen, maar A) Ik krijg geen van mijn pakken over mijn motorkleding heen en B ) Ik rijd sport, ziet er dan niet echt uit
Lang leve verzekering maar goed wat een dure grap zo.
Ja ik ga gewoon in m'n nette pak. Wel helm op natuurlijk...kneusteun schreef op woensdag 20 september 2017 @ 13:18:
[...]
Gewon op locatie je pak en en motorkleding uit. Er wordt vaak toch rustig gereden dacht ik.
Dan valt het al af voor mij. ATGATT. Laatst met het fietsje onderuit gegaan (kneedown is niet te doen met de fiets, zitten trappers in de weg), alles lag open....kneusteun schreef op woensdag 20 september 2017 @ 13:18:
[...]
Gewon op locatie je pak en en motorkleding uit. Er wordt vaak toch rustig gereden dacht ik.
Ach ja 't zal wel 30km/h max zijn... ik rijd normaal nooit zonder beschermende kledij, maar dit is een optocht he... geen tourrit.MeZZiN schreef op woensdag 20 september 2017 @ 13:39:
Ik zou het zelfs niet op lage snelheid willen. Geen beschermende kleding dan niet rijden easy maar goed ik mag toch niet mee doen met mijn te nieuwe motor. Maar het wel een grappig iets
Het lijkt me heel erg gaaf om aan mee te doen (met mijn Hawk kan ik denk ik wel, op de GPZ (als die al looptDryhte schreef op woensdag 20 september 2017 @ 12:50:
Ik heb de vraag reeds eerder gesteld en er toen geen antwoord op gekregen, maar: zijn er nog tweakers die ergens deelnemen aan een DGR (Distinguished Gentleman's Ride)?
Ik rijd mee in Gent.
De filmpjes vind ik wel erg leuk, ziet er wel tof uit. En natuurlijk mooie motoren

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Is ook wel zo Maar goed motor boots en jeans zou kunnen misschien....Maar goed zeker een leuk doel en idee leuk dat de community zo samen komt.Dryhte schreef op woensdag 20 september 2017 @ 13:41:
[...]
Ach ja 't zal wel 30km/h max zijn... ik rijd normaal nooit zonder beschermende kledij, maar dit is een optocht he... geen tourrit.
Dit topic is gesloten.