Ik reed vandaag een prachtige rit (helaas wel 95% snelweg, zonde van de banden) die ik om kwart over 7 begon richting Enschede, waar we vandaag een Trial cursus hadden met de Transalp club. Anderhalf van de twee uur in de mist gereden, maar ik was helemaal zen. Op de helft gestopt voor wat warme chocomel, kreeg allemaal duimpjes en vrolijke blikken toen ze een motorrijder aantroffen in dit weer. Heel mooi om onder de groen-ducten te rijden door half mist / half opkomende zon, stukje sallandse heuvelrug gezien, boompjes, fijn

.
Bij Enschede klaarde het op en kwam ik een oude knar tegen (ook van de club) die groen licht voor mietjes vond, dus die reed lekker door de rode lichten

. Bijna aangekomen op de bestemming hoorde ik een vrij harde knal, ik schreef het toe aan een backfire in de uitlaat, maar bij aankomst bleek de tip die ik er voor nood even op had geschroefd, eraf geknald te zijn. Teveel druk

.
Oh, en er hing ineens een kabel los langs mijn stuur. Bleek de kabel naar de rechter richtingaanwijzer te zijn, de stekker was gedesintegreerd en hangt nu los. Gelukkig heb ik nog reservestekkers van de sloop-alp liggen, en de metaalbewerker van de club gaat nu een op maat gemaakte demper voor me maken, dat gaat ervoor zorgen dat hij weer wat minder rijk gaat lopen (verbruik is iets gestegen als gevolg van het rijk lopen door minder tegendruk op deze uitlaat, doe nu max 1 op 21 ipv 23).
De trialdag zelf - weer veel geleerd maar trial rijden is niks voor mij, ze waren te laag/klein en ik wil gewoon een zadel hebben

. Wel gaaf dat zo'n ding gewoon over boomstammen kan rijden zonder de grond te raken, en veel power onderin!
Filmpje volgt later

.
[
Voor 4% gewijzigd door
HTT-Thalan op 17-09-2017 21:35
]