Het grote motortopic deel 20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 35 ... 101 Laatste
Acties:
  • 293.473 views

Onderwerpen

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14:34

Least Inkling

Product of the cold war

@Verwijderd heb al heel wat drama filmpjes gezien van omgevallen fietsen, vastzitten in rivieren die beginnen te stijgen, met geen mogelijkheid door het lava heen te komen.

Als ik naar IJsland ga zal dat georganiseerd zijn met volgauto's voor de bagage en, niet onbelangrijk, de kok :+

Edit: zoiets: https://www.sevensummits.gs/motorreis/gs-summit-ijsland/

[ Voor 11% gewijzigd door Least Inkling op 14-09-2017 11:23 ]

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:59

charrel

Cortisol4life..

Least Inkling schreef op donderdag 14 september 2017 @ 11:21:
@Verwijderd heb al heel wat drama filmpjes gezien van omgevallen fietsen, vastzitten in rivieren die beginnen te stijgen, met geen mogelijkheid door het lava heen te komen.

Als ik naar IJsland ga zal dat georganiseerd zijn met volgauto's voor de bagage en, niet onbelangrijk, de kok :+

Op geen 1 foto regent, wow. Het blijft wel Ijsland.

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Ze blijven wel commercieel natuurlijk ;)

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
Dus heb al meer dan 30k gereden op mijn motor om gisteren thuis te komen en hij ligt blijkbaar graag op zijn zijkant :( De storm had hem toch omgewaaid. Helpt niet dat het windkracht 9-10 was bij ons maar goed. Tijd voor een echte plek voor de motor te maken. Gelukkig verzekeringswerk en omdat het storm geen no-claim issues. Dus vandaag laten ophalen maar wonder boven wonden alleen de achterrem iets verbogen lijkt het. Lag op zijn beschermdoppen die ik had laten monteren en op de achterrem beugel en de buddy stepjes dus de schade valt hopelijk mee. Maar goed helaas niet rijden de komende dagen. Hij gaat nu naar de dealer om nagekeken te worden. Kans is groot dat er niet veel aan de hand is. Maar toch wel even schrikken om hem om te zien liggen. Misschien komt er meer naar voren bij de dealer maar goed dat hoor ik deze week wel.

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Zuur @MeZZiN hoewel geen financieel gevolg blijft het vervelend je fiets zo te zien liggen
Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Raym09 schreef op donderdag 14 september 2017 @ 09:57:
[...]

Ok, een XJR met topkuipje en wat andere aanpassingen word ook erg leuk :9~

[afbeelding]
Ik dacht al, deze XJR ken ik. Geweest van iemand die veel te vaak een nieuwe motor kocht ;) En dan elke motor volhing met accessoires. Zo ook deze.
In de tijd dat ik hem kende heeft hij zeker 6 motoren gehad, allemaal nieuw gekocht. Nu heeft hij helemaal geen motor meer. Mooi hoe het extreem kan omslaan bij sommige mensen.

[ Voor 4% gewijzigd door Jelte op 14-09-2017 11:32 ]

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:04

Secsytime

Automagisch

Least Inkling schreef op donderdag 14 september 2017 @ 11:21:

Jemig, € 3700.. voor dat geld neem ik men eigen motor wel mee op de boot en rij ik over verharde wegen :9

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Jap, veul geld. Ik ga ook eerst het verharde rondje doen voordat ik me hier instort ;)

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
Least Inkling schreef op donderdag 14 september 2017 @ 11:29:
Zuur @MeZZiN hoewel geen financieel gevolg blijft het vervelend je fiets zo te zien liggen
Succes!
Het ziet er echt raar uit. Maar goed 100 euro eigen risico lig ik niet echt wakker van meer het werk en tijd die het weer kost. Maar goed hij moest toch naar de dealer voor onderhoud alleen graag de volgende keer liever recht op dan liggend :X

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14:55

A13X

Dude

Secsytime schreef op donderdag 14 september 2017 @ 11:32:
[...]

Jemig, € 3700.. voor dat geld neem ik men eigen motor wel mee op de boot en rij ik over verharde wegen :9
Voor die 3700 moet je nog steeds je eigen motor meenemen :X
Jelte schreef op donderdag 14 september 2017 @ 11:30:
[...]
Ik dacht al, deze XJR ken ik. Geweest van iemand die veel te vaak een nieuwe motor kocht ;) En dan elke motor volhing met accessoires. Zo ook deze.
In de tijd dat ik hem kende heeft hij zeker 6 motoren gehad, allemaal nieuw gekocht. Nu heeft hij helemaal geen motor meer. Mooi hoe het extreem kan omslaan bij sommige mensen.
Deze foto komt inderdaad van het motorforum waar hij in 2010 ergens te koop stond.

Awesome

Verwijderd

charrel schreef op donderdag 14 september 2017 @ 11:25:
[...]

Op geen 1 foto regent, wow. Het blijft wel Ijsland.
Wij hebben momenteel ook bijna elke dag zon :)

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:48

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Secsytime schreef op donderdag 14 september 2017 @ 11:32:
[...]

Hoezo mag je alleen een motor 'type GS' meenemen. Kun je dit niet op een KTM?

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

HTT-Thalan schreef op donderdag 14 september 2017 @ 12:11:
[...]

Hoezo mag je alleen een motor 'type GS' meenemen. Kun je dit niet op een KTM?
Het is een "BMW" motorvakantie..

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:48
Het hele 'reisbureau' bestaat zo te zien uit liefhebbers van de BMW GS.
Het maakt het ook wel makkelijk overigens. Als er iets stuk gaat kan het altijd gemaakt worden, genoeg mensen die sowieso verstand van dat apparaat hebben onderweg

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:52

-tom-562

Oliesjeik

Raym09 schreef op donderdag 14 september 2017 @ 09:57:
[...]

Ok, een XJR met topkuipje en wat andere aanpassingen word ook erg leuk :9~

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Dat ronde koplampje is echt véél mooier :P
Die blauwe kleurstelling is echt vet trouwens, heerlijk '90ies, samen met de geel/zwarte Kenny Roberts uitvoeringen het gaafst.
Hoe meer ik naar die XJR'en ga kijken en zoeken, hoe gaver ik ze ga vinden. En ze zijn nog vies snel ook :o (rechtdoor dan :P). Volgens de specs op de 1/4 mile sneller dan mijn oude GSX-R600
Volgens mij zit er ook nog genoeg pep in dat blok mocht je dat willen (érg lage compressieverhouding)

Vaak bu'j te bang!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14:55

A13X

Dude

-tom-562 schreef op donderdag 14 september 2017 @ 12:57:
[...]
Volgens mij zit er ook nog genoeg pep in dat blok mocht je dat willen (érg lage compressieverhouding)
Ik heb je een paar dagen geleden nog getagd in een berichtje waarbij een XJR voorzien is van een turbo, daarmee kan je het blok naar de 180+pk krijgen. Dus zeker genoeg pep in het blok te krijgen, mits je het geld er aan uitgeeft.

Een ZRX1100 is overigens zonder turbo maar met wat onderdelen van een ZZR ook naar de 150pk te krijgen :9

[ Voor 10% gewijzigd door A13X op 14-09-2017 13:15 ]

Awesome

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:52

-tom-562

Oliesjeik

Ja, had ik gezien, maar een turbo is meteen veel werk. En met een turbo krijg je zelfs een CB500 nog snel bij wijze van spreken :P
Dat XJR blok is gebaseerd op het FJ blok, dat had zo'n 130pk, had al gelezen dat je b.v. de nokkenassen kan wisselen. Verder is er ook genoeg te winnen met de uitlaat/inlaat/carburatie :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-10 09:52
Leviathius schreef op woensdag 13 september 2017 @ 19:27:
[...]

Vond ik ook ja, heb het ook als extra commentaar bij mijn 'handtekening' gezet. Zit erover na te denken om de initiatiefnemer van de petitie een bericht te sturen met de vraag waarom dit zo is gekozen.
Inmiddels is de beschrijving van de petitie aangepast (best vreemd dat dat zomaar kan trouwens) en is de uitzondering welke enkel rijbewijzen in 2017 gecompenseerd wilde zien weggehaald... Tekst loopt nu niet helemaal lekker meer maar is in ieder geval voor iedereen die op dit moment een A2-rijbewijs heeft van toepassing.

• MrXen0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-10 12:56
Het is mij opgevallen dat mijn zadel ergens 'lek' is, als ik er op ga zitten komt er onder de naden van onder het zadel wat water uit aan de voorkant. Is dit nog schadelijk voor het zadel ivm rot in het schuim oid? Vanaf volgende week heb ik gelukkig de mogelijkheid om 'm binnen te zetten maar het is een beetje vervelend als m'n zadel aan het wegrotten is..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Least Inkling schreef op donderdag 14 september 2017 @ 11:33:
Jap, veul geld. Ik ga ook eerst het verharde rondje doen voordat ik me hier instort ;)
IJsland heeft een prachtig asfalt wegennet (kunnen we in Nederland nog wat van leren). Je komt daarmee op de mooiste plaatsen en door nationale parken.

Drie aandachtspunten:

- De maximumsnelheid is hier 90 km/h en de boetes zijn afschrikwekkend hoog (ja ook hier flitsen ze).

- Ze hebben hier geen verlichting langs de wegen. 's nachts rijden is een uitdaging.

- Tank op tijd, de afstanden zijn hier heel groot zonder soms een tankstation tegen te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:38

Vrijdag

De Zwarte

Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2017 @ 21:25:
[...]

- Tank op tijd, de afstanden zijn hier heel groot zonder soms een tankstation tegen te komen.
* Vrijdag schrapt IJsland van het "mogelijk met de Hawk te doen" lijstje :-(

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Verwijderd

Vrijdag schreef op donderdag 14 september 2017 @ 21:32:
[...]

* Vrijdag schrapt IJsland van het "mogelijk met de Hawk te doen" lijstje :-(
Wat is de actieradius van dat ding? Als je 200 km ver kunt komen dan kun je volgens mij probleemloos van tankstation naar tankstation rijden.

Hier nog wat leuke IJsland tips:

http://reisgenie.nl/autorijden-in-ijsland-wat-moet-je-weten/

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2017 @ 21:38:
[...]

Wat is de actieradius van dat ding? Als je 200 km ver kunt komen dan kun je volgens mij probleemloos van tankstation naar tankstation rijden.

Hier nog wat leuke IJsland tips:

http://reisgenie.nl/autorijden-in-ijsland-wat-moet-je-weten/
Hij staat niet goed afgesteld (andere demper er op) en ik rij nu op 1 tank maximaal 140km, dan issie droog. Een jetkit is besteld, ik verwacht dat als ik die er in gesleuteld heb (samen met een vriend van me) dat de Hawk dan zuiniger rijdt.

Het lijk me wel onzettend gaaf om daar te rijden. Schotland staat ook op mijn to-do lijst. Bedankt voor de link :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

Misschien koop ik er een CB500 bij. Lijkt me eigenlijk best leuk...

Slecht idee... Hoe laat?

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

MrXen0 schreef op donderdag 14 september 2017 @ 17:48:
Het is mij opgevallen dat mijn zadel ergens 'lek' is, als ik er op ga zitten komt er onder de naden van onder het zadel wat water uit aan de voorkant. Is dit nog schadelijk voor het zadel ivm rot in het schuim oid? Vanaf volgende week heb ik gelukkig de mogelijkheid om 'm binnen te zetten maar het is een beetje vervelend als m'n zadel aan het wegrotten is..
Het wordt er niet frisser op, maar schadelijk is het denk ik niet.. tot het vriezen gaat!
GSX-MAN schreef op donderdag 14 september 2017 @ 21:43:
Misschien koop ik er een CB500 bij. Lijkt me eigenlijk best leuk...
Denk dat je er ook best snel weer op uitgekeken bent. Voor een gooi/smijt brommertje voor erbij zou ik een Fazer ofzo aanbevelen. Heeft toch net ff meer pit én betere remmen.

[ Voor 24% gewijzigd door noes op 14-09-2017 22:40 ]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

noes schreef op donderdag 14 september 2017 @ 22:39:
[...]

Het wordt er niet frisser op, maar schadelijk is het denk ik niet.. tot het vriezen gaat!

[...]
[Vrijdagmiddagopmerking]
Sneeuwballen en een ijspegel :') :+
[/Vrijdagmiddagopmerking]

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

[...]

[...]

Denk dat je er ook best snel weer op uitgekeken bent. Voor een gooi/smijt brommertje voor erbij zou ik een Fazer ofzo aanbevelen. Heeft toch net ff meer pit én betere remmen.
Joh, voor die 30 km per dag woon-werk...

Slecht idee... Hoe laat?

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

GSX-MAN schreef op donderdag 14 september 2017 @ 22:46:
[...]

Doe ik sinds deze week ook weer op de Fazer (2x 40km). Nu het weer zo slecht is, is er op de S1000RR niet zo veel aan. Kan die lekker winterslaap houden. Fazertje rijdt 1 op 22 en heeft net geen 100 pk. Komt vlot op de 160 ook :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Ik ben naar een uitlaatje aan het kijken voor mijn street triple, nu zie ik bij een het volgende staan:
"Road Legal. Exhaust is stamped on rivet band with the UK road marking BSAU 193A-T3/1990."

Hij heeft dan geen E-keur neem ik aan?
Geen e-keur.

Edit: gaat om deze uitlaat

[ Voor 25% gewijzigd door Secsytime op 15-09-2017 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-10 10:19

Frans92

VFR800

Vanochtend stond ik droevig naast mijn motor, lekke achterband :( Gisteren 120 km gereden zonder problemen (behalve die stortbuiten) en nu dus de band leeg.

Vanmiddag maar even kijken of het misschien het ventiel is en anders een reparatiesetje en voorzichtig naar de monteur rijden.
noes schreef op donderdag 14 september 2017 @ 22:53:
[...]

Doe ik sinds deze week ook weer op de Fazer (2x 40km). Nu het weer zo slecht is, is er op de S1000RR niet zo veel aan. Kan die lekker winterslaap houden. Fazertje rijdt 1 op 22 en heeft net geen 100 pk. Komt vlot op de 160 ook :Y
Hoe haal je 1 op 22? :| Ik kom niet verder dan 1 op 18,5 gemiddeld. Wel ooit een uitschieter gehad van 1 op 21,1.

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Frans92 schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 08:25:
Vanochtend stond ik droevig naast mijn motor, lekke achterband :( Gisteren 120 km gereden zonder problemen (behalve die stortbuiten) en nu dus de band leeg.

Vanmiddag maar even kijken of het misschien het ventiel is en anders een reparatiesetje en voorzichtig naar de monteur rijden.

[...]

Hoe haal je 1 op 22? :| Ik kom niet verder dan 1 op 18,5 gemiddeld. Wel ooit een uitschieter gehad van 1 op 21,1.
Bandenspanning in de gaten houden >:)

Nee, flauw, verbruik zit meestal tussen de 1 op 20 en iets daarboven. 1 op 22 is ook wel uitschieter. Verder: niet continue hoog in de toeren scheelt natuurlijk, beestje heeft wel niet zo veel pit als je laag blijft, maar voor filekruipen en snelweg kan je vroeg opschakelen (vergeet niet terug te schakelen als je weer pit nodig hebt). En daar zit denk ik ook de crux voor mij: ik rijd veel snelweg, en dus ook veel file (want A4). Soms hele stukken achter elkaar doortokkelen in een hoge versnelling met 40 - 50 km/u, dan heeft ie natuurlijk maar weinig peut nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrXen0
[...]

Gelukkig kan die voor die tijd dan de berging in, zodra dat kan ook maar even het zadel er af en binnen leggen om zo goed mogelijk te drogen.
Vrijdag schreef op donderdag 14 september 2017 @ 22:46:
[...]

[Vrijdagmiddagopmerking]
Brrrr, nou die slaan we over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
Gister heerlijk door plassen aan het crossen geweest. Totdat ik er een tegenkwam die dieper was dan ik vooraf had ingeschat. Nu zit ik met volgelopen laarzen :X
Vrijdag schreef op donderdag 14 september 2017 @ 22:46:
[Vrijdagmiddagopmerking]
Dat mag nog wel even wachten van mij. Maar de dagen dat het zo koud is dat je ballen zich terugtrekken tot aan je oksels komen er wel snel aan ja.
Vooral als de klok verzet wordt en je met donker van huis gaat en in het donker terug komt.
Ben blij dat we niet nog noordelijker wonen zo'n poolnacht zou niets voor mij zijn :(

[ Voor 62% gewijzigd door wilco1985 op 15-09-2017 09:14 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

euhm...volgens mij als je ze ondersteboven houdt, lopen ze weer leeg...kan het mis hebben hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

GSX-MAN schreef op donderdag 14 september 2017 @ 22:46:
[...]

Eens, zit er ook meer en meer aan te denken. De gixxer is eig gewoon te voor woonwerk verkeer. Te gevoelig, te snel (je went er aan en je gaat ernaar rijden), wat instabieler omdat ie zo wendbaar is, niet geheel zuinig te noemen en duur qua onderhoud, remmen, banden en gewoon doodzonde als je daarmee op je bek gaat...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Iets met zo min mogelijk kuip lijkt me ook handiger met het schoonmaken van pekel en dergelijken voor in de winter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-10 10:19

Frans92

VFR800

noes schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 08:57:
[...]

Bandenspanning in de gaten houden >:)

Nee, flauw, verbruik zit meestal tussen de 1 op 20 en iets daarboven. 1 op 22 is ook wel uitschieter. Verder: niet continue hoog in de toeren scheelt natuurlijk, beestje heeft wel niet zo veel pit als je laag blijft, maar voor filekruipen en snelweg kan je vroeg opschakelen (vergeet niet terug te schakelen als je weer pit nodig hebt). En daar zit denk ik ook de crux voor mij: ik rijd veel snelweg, en dus ook veel file (want A4). Soms hele stukken achter elkaar doortokkelen in een hoge versnelling met 40 - 50 km/u, dan heeft ie natuurlijk maar weinig peut nodig.
:Y :Y :Y mijn bandenspanning is nu inderdaad te laag :+

Ik hou er best wel van om flink op te trekken en mijn dagelijkse snelwegritje is ook maar 13 km. Daar zal het verschil wel in zitten dan.
Misschien dat ik me een keer een tankje benzine ga inhouden en proberen 1 op 20 te halen.

XBL: DonFrans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:59
Wat een rust hier, tijd voor wat leesvoer om je werkdag door te komen tot de borrel.

Test: Honda CRF250 Rally vs. Kawasaki Versys-X 300
http://www.motorfreaks.nl...-ermee/37586/artikel.html

Nieuwe Aprillia Shiver 900:
http://www.motorfreaks.nl...miteit/37574/artikel.html

2017 Harley-Davidson Forty-Eight – Ride Review (engels)
https://rideapart.com/art...two-cylinders-forty-eight

Zero DSR ZF13.0 test
https://www.testmotor.nl/tm2017/test-zero-dsr-zf13-0

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

En ik krijg een nieuwe voorband. *O*

Voorband FZ1

Schroef zat te ver buiten het loopvlak voor een prop of plakken, blijkbaar.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

CodeCaster schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 14:46:

[afbeelding]

Je emoticon doet vermoeden dat je blij bent.. Was je ontevreden over je band? Of is het sarcasme? :P

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

w4rguy schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 14:47:
[...]

Je emoticon doet vermoeden dat je blij bent.. Was je ontevreden over je band? Of is het sarcasme? :P
Nou ja, ik ben blij dat ik een nieuwe band krijg, want dan kan ik gewoon naar huis. :P Verder is het natuurlijk gewoon ruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Zo oud ziet die band er niet uit :o Zonde zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
lolgast schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 15:03:
Zo oud ziet die band er niet uit :o Zonde zeg
Altijd zuur zoiets. Ook eens gehad met een achterband. Zat er een kleine 1000km op en ook een schroef erin |:(
Leviathius schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 14:43:
Wat een rust hier, tijd voor wat leesvoer om je werkdag door te komen tot de borrel.
Het mooie weer is zeker voorbij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-10 12:53
Secsytime schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 00:15:
Ik ben naar een uitlaatje aan het kijken voor mijn street triple, nu zie ik bij een het volgende staan:
"Road Legal. Exhaust is stamped on rivet band with the UK road marking BSAU 193A-T3/1990."

Hij heeft dan geen E-keur neem ik aan?
Geen e-keur.

Edit: gaat om deze uitlaat
tjek hier: http://www.barracudaexhaust.com/ :) met TUV (en dus volgens mij ook E keur_)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StoOker
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-10 21:59
Ik heb een vraagje.
Heb een textiele korte motorjas, maar die kruipt tijdens het rijden omhoog...
Heb de rits aan mn broek nog niet bevestigd.
Iemand nog andere tips of ideeën ?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:50

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

De rits bevestigen. Daar is die voor.

1) om tijdens het rijden niet omhoog te kruipen.
2) om tijdens een schuiver zo lang mogelijk te blijven zitten.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Joopieboy schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 09:52:
[...]

Eens, zit er ook meer en meer aan te denken. De gixxer is eig gewoon te voor woonwerk verkeer. Te gevoelig, te snel (je went er aan en je gaat ernaar rijden), wat instabieler omdat ie zo wendbaar is, niet geheel zuinig te noemen en duur qua onderhoud, remmen, banden en gewoon doodzonde als je daarmee op je bek gaat...
Idd, lekker simpel brommertje erbij doen :Y de laatste tijd is het weer zo druk op de weg + regen, dat op een supersport woon/werk doen eigenlijk frustrerend is. Op het Fazertje kan ik m lekker open trekken zonder dat ik meteen mn voorganger een kusje geef.
Frans92 schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 10:06:
[...]

:Y :Y :Y mijn bandenspanning is nu inderdaad te laag :+

Ik hou er best wel van om flink op te trekken en mijn dagelijkse snelwegritje is ook maar 13 km. Daar zal het verschil wel in zitten dan.
Misschien dat ik me een keer een tankje benzine ga inhouden en proberen 1 op 20 te halen.
Ik trek ook altijd wel goed door hoor, maarja, dan zit je eenmaal op kruissnelheid (~130, op mijn traject mag je overal maar 100) en dan is het gewoon in de 6 rustig doortuffen. Verder doe ik aan gewichtsbesparing, uitlaat is al bijna compleet verdwenen :+ maar es een RVS exemplaar scoren, maar 2e hands nog niet gevonden (is beter voor de portemonnee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

noes schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 17:15:
[...]

Idd, lekker simpel brommertje erbij doen :Y de laatste tijd is het weer zo druk op de weg + regen, dat op een supersport woon/werk doen eigenlijk frustrerend is. Op het Fazertje kan ik m lekker open trekken zonder dat ik meteen mn voorganger een kusje geef.
Ja precies, of je rbw kwijt raakt.. Eerste maanden ging nog redelijk beschaafd maar zeker toen alles afgesteld was naar mijn manier van rijden en ik er aan gewend was, en zeker als je je eigen aardig gaat lopen irriteren (plus een pleuris dag op het werk) dan is terug naar zijn 3 uiteindelijk en met 140 en een licht voorwieltje lopen inhalen niet echt een heel strak idee. :X

Transalpje vind ik tegenwoordig wat te licht, zou eerder zoals eerder genoemd een Bandit 1250 overwegen of zoiets. Ook niet geheel super zuinig maar wel leuk rijden. Of bij wat meer budget eens rijden met een Super Tenere of iets vergelijkbaars. :) Zo iets is ook erg leuk om echt lange reizen op te gaan maken, bv de Alpen in of naar Noorwegen en Zweden is niet te doen. Ja leuk op een trailer maar dat is geen motorrijden. :P Zwarte Woud is ook een wens en dat wordt al pittig. September gaan wij naar Luxemburg en de achterkant van de Eifel (tegen Zwarte Woud aan) en dat doen we ook met een tussenstop in Limburg...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Mooie plannen! Ik zit er nog een beetje over te dubben om volgend jaar de Fazer weg te doen en een R1200RT met een ton op de teller te kopen. Zijn niet heel duur meer, maar wel vrij recent. TCO zal hoger liggen, maar wel beter geschikt voor woonwerk en langere tochten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Een ton zou ik niet snel doen, zeker gezien de relatief dure onderdelen die bij een BMW stuk kunnen gaan. Een 1200 valt qua elektronica nog redelijk mee maar je zit al snel aan een specialist vast.

Idealiter koop je een rond de 50dkm, die wilt toch bijna niemand meer hebben en rijdt je die over de ton. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-10 13:34

Acid_Burn

uhuh

Pff een ton.. dan is ie net ingereden :P

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Laatst online: 23-08 17:09
CodeCaster schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 14:46:

[afbeelding]

Mijn ervaring met lekke banden (n=2): gat op het loopvlak, geen probleem, prop erin en de band opgereden.
Gat in het profiel (zoals bij jou): de prop wou niet uitharden omdat er niet op gereden werd en bleef lichtjes lek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Voor de mensen die erover denken om led verlichting te plaatsen, ik heb net even het een en ander uitgeschreven. :P

Joopieboy in "LED Verlichting auto+motor"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Maegrim schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 19:28:
[...]

Mijn ervaring met lekke banden (n=2): gat op het loopvlak, geen probleem, prop erin en de band opgereden.
Gat in het profiel (zoals bij jou): de prop wou niet uitharden omdat er niet op gereden werd en bleef lichtjes lek
Dat liet de monteur zien toen de band eraf was. Ze wilden proberen hem van binnen te plakken, maar als de band de bocht in zou rollen, zou die plek helemaal vervormen. Natuurlijk zag het er overdreven uit doordat er geen spanning op de band stond, maar het principe blijft hetzelfde, dus zal de plakker of prop inderdaad weer loslaten na verloop van tijd.

Ik heb de eerste 25 kilometer in ieder geval overleefd, da's een stuk verder dan m'n vorige bandenwissel. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:17
Yay! Was al een tijdje aan het kijken naar motornavigatie. Vandaag voor mijn verjaardag een TomTom rider 450 gehad. Erg blij mee! Van de week maar eens een afspraak maken om hem "in te laten bouwen" en hopen dat er nog wat mooie dagen aankomen. Anders blijft het enkel bij routes maken i.p.v. rijden.
wilco1985 schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 15:32:
[...]

Altijd zuur zoiets. Ook eens gehad met een achterband. Zat er een kleine 1000km op en ook een schroef erin |:(

[...]
De dealer vertelde dat de eigenaar zijn motor kwam brengen voor een nieuwe achterband en uiteindelijk is weggegaan met een andere motor. Achterband is toen wel geplaatst. De dealer ging vervolgens een korte (proef)rit doen richting het tankstation. Kwam terug. Spijker in de nieuwe band.. Volgens mij heeft hij nog nooit zo snel een band moeten vervangen :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

R0y. schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 21:53:
Yay! Was al een tijdje aan het kijken naar motornavigatie. Vandaag voor mijn verjaardag een TomTom rider 450 gehad. Erg blij mee! Van de week maar eens een afspraak maken om hem "in te laten bouwen" en hopen dat er nog wat mooie dagen aankomen. Anders blijft het enkel bij routes maken i.p.v. rijden.

[...]

De dealer vertelde dat de eigenaar zijn motor kwam brengen voor een nieuwe achterband en uiteindelijk is weggegaan met een andere motor. Achterband is toen wel geplaatst. De dealer ging vervolgens een korte (proef)rit doen richting het tankstation. Kwam terug. Spijker in de nieuwe band.. Volgens mij heeft hij nog nooit zo snel een band moeten vervangen :9
Gefeliciteerd! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
Joopieboy schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 20:07:
Voor de mensen die erover denken om led verlichting te plaatsen, ik heb net even het een en ander uitgeschreven. :P

m'n nieuwe KTM zit een LEDlamp met ventilator in, het type weet ik niet... ben benieuwd hoe lang die meegaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ligt er ook aan hoeveel je rijdt, maar stof en vervuiling is wel een issue en zeker gezien de kwaliteit van de ventilatoren te wensen over laten... Als die faalt dan stookt ie zichzelf vanzelf op. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maegrim
Ja duidelijk ;) zoiets had ik met een defecte CPU fan, door het koelblok van 800 gram had de CPU niet zo'n last maar het geheugen eronder had er niet meer zo'n zin in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11-10 18:46
Joopieboy schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 20:07:

Ik ben ook geïnteresseerd in LED lampen voor m'n Kawa. Kan je me in jip en janneke taal vertellen welke ik moet halen? Voor zowel de dimlicht als de grootlicht. (linkjes zouden perfect zijn! _/-\o_ O-))

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik was even "Rj's" zijn laatste motorvlog aan het bekijken, komt er op het einde een Nederlander in zijn vlog voorbij (spotlight). Ik heb even wat filmpjes bekeken van hem maar wat een rijgedrag :N Ik hoop niet dat het iemand van hier is.

DutchZ750rider

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Hamza schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 22:30:
[...]

Ik ben ook geïnteresseerd in LED lampen voor m'n Kawa. Kan je me in jip en janneke taal vertellen welke ik moet halen? Voor zowel de dimlicht als de grootlicht. (linkjes zouden perfect zijn! _/-\o_ O-))
Als je weet welke fittingen je hebt en het budget wat je wilt uitgeven. :P

Staat er toch al aardig in Jip en Janneke taal :P Klinkt als ik heb geen zin om alles door te lezen :+ Maar goed. Stel je hebt H7 voor dimlicht dan deze:
https://m.ebay.com/itm/122629768904?_mwBanner=1
Lichtbeeld en lichtopbrengst is gewoon het beste wat er is.

Dan een set Cree led voor grootlicht (voor te seinen bv):
https://m.ebay.com/itm/H7...8fcffe12a7e%257Ciid%253A5
Niet te duur en meer dan prima. :) Mits het past natuurlijk...

En dan een setje led voor stadslicht:
https://m.ebay.com/itm/2P...10cffe2ed99%257Ciid%253A1

Dan ben je er wel voor een euro of 60 compleet. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11-10 18:46
Joopieboy schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 22:46:
[...]

Als je weet welke fittingen je hebt en het budget wat je wilt uitgeven. :P

Staat er toch al aardig in Jip en Janneke taal :P Klinkt als ik heb geen zin om alles door te lezen :+ Maar goed. Stel je hebt H7 voor dimlicht dan deze:
https://m.ebay.com/itm/122629768904?_mwBanner=1
Lichtbeeld en lichtopbrengst is gewoon het beste wat er is.

Dan een set Cree led voor grootlicht (voor te seinen bv):
https://m.ebay.com/itm/H7...8fcffe12a7e%257Ciid%253A5
Niet te duur en meer dan prima. :) Mits het past natuurlijk...

En dan een setje led voor stadslicht:
https://m.ebay.com/itm/2P...10cffe2ed99%257Ciid%253A1

Dan ben je er wel voor een euro of 60 compleet. :)
Mucho appreciated! O+

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

O, en om te kijken welke lampfitting je hebt:
https://am-application.osram.info/en

Mijn gok was goed met H7 ;)

• Robbie T
  • Laatst online: 20-10 18:15
Ik heb mijn motor inmiddels een maand en er al met al 2 weken op gereden (door vakantie en weer). Ik heb hier al eerder aangegeven dat hij soms wat "bokt" (Of je toerental terug zakt en dan weer terug gaat). Ik heb zojuist bericht gestuurd naar de verkoper:
In navolging van mijn aankoop bij jullie (Kawasaki Er-6F uit 2007 met kenteken XX-XX-XX) stuur ik je dit bericht. De motor is bij jullie opgehaald op 15 augustus en na een week ben ik bij jullie langs geweest omdat de motor inhoudt in bepaalde versnellingen. Jullie zijn er toen een dag of 2 mee bezig geweest en hebben een aantal aanpassingen gedaan. Ik heb de motor vervolgens weer meegenomen en heb er afgelopen tijd op gereden.

Helaas is het probleem niet opgelost, sterker nog; het gaat steeds meer opvallen. Niet alleen bij 60 in zijn 3 maar ook 70 in zijn 4 of 80 in zijn 5 heeft het probleem. Sneller opschakelen is niet altijd een oplossing aangezien de motor ook gewoon vlot moet doortrekken. Doordat ik veel snelweg rij (woon-werkverkeer) komt het niet altijd direct naar voren, omdat ik letterlijk een 30 km weg door rij, 2 stoplichten heb zonder dat ik harder rij dan 50 en dan op de snelweg zit en vanaf de snelweg ook zo goed als direct bij mijn werk ben. Echter, als ik op de snelweg rij en vervolgens de afrit afrij met 70 km in de 4e versnelling en de motor voel bokken/happeren is dat niet normaal gedrag.

Ik heb ondertussen ook navraag gedaan bij andere Kawasaki Er-6F/6N rijders (er is een actieve Facebook groep ;-)). En eigenlijk komt hier naar voren dat het bij de motren van hen niet aanwezig is, ook op andere internetpagina’s of fora’s zijn er op geen enkele wijze vergelijkebare situatie’s.

Zoals je snapt is dit niet echt genieten van mijn eerste motor en wil ik dit dan ook graag opgelost zien. Of dat met deze motor nog gaat lukken betwijfel ik, maar daar komen we samen ongetwijfeld uit. Na het ophalen toen jullie er naar hebben gekeken ben ik eerst 1.5 week op vakantie geweest en in verband met het weer is er ook een aantal dagen niet gereden. Al met al heb ik er maximaal 2 weken op gereden en zijn we 1000 km verder.
Ik ben erg benieuwd.

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:17
Robbie T schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 09:36:
Ik heb mijn motor inmiddels een maand en er al met al 2 weken op gereden (door vakantie en weer). Ik heb hier al eerder aangegeven dat hij soms wat "bokt" (Of je toerental terug zakt en dan weer terug gaat). Ik heb zojuist bericht gestuurd naar de verkoper:

[...]

Ik ben erg benieuwd.
Vervelend. Erg benieuwd naar de reactie van de dealer. Hoop dat ze een passende oplossing voor je hebben.

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

[...]

Ik ben erg benieuwd.
Ook benieuwd hier... Weet je wat ze vorige keer hebben aangepast? Van hoe ik het hoor zou het wel eens het brandstoffilter kunnen zijn. Normaliter zou hij dan bij hoge snelheid ook wat kunnen gaan haperen of minder vermogen afgeven. Dat is alleen moeilijk te merken omdat je de motor pas net hebt.

Hoe loopt ie stationair?

All-Round nerd | iRacing Profiel

• Robbie T
w4rguy schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 10:28:
[...]

Ook benieuwd hier... Weet je wat ze vorige keer hebben aangepast? Van hoe ik het hoor zou het wel eens het brandstoffilter kunnen zijn. Normaliter zou hij dan bij hoge snelheid ook wat kunnen gaan haperen of minder vermogen afgeven. Dat is alleen moeilijk te merken omdat je de motor pas net hebt.

Hoe loopt ie stationair?
Stationair loopt die prima. Ook snelweg 140 nergens last van.

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

@Robbie T mocht de dealer niet behulpzaam zijn kan je nog proberen om de motor ergens anders op een dyno te zetten. Veel dealers hebben tegenwoordig zo'n ding staan om klachten van klanten te kunnen reproduceren terwijl het ding aan alle kanten wordt doorgemeten. Kost een paar tientjes en kan je een beter beeld geven wat er mis is.

• Robbie T
xos schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 10:32:
@Robbie T mocht de dealer niet behulpzaam zijn kan je nog proberen om de motor ergens anders op een dyno te zetten. Veel dealers hebben tegenwoordig zo'n ding staan om klachten van klanten te kunnen reproduceren terwijl het ding aan alle kanten wordt doorgemeten. Kost een paar tientjes en kan je een beter beeld geven wat er mis is.
Thanks voor de tip. Inmiddels contact gehad met dealer. Deze geeft aan dat het opzich normaal is bij deze motor en een bepaalde manier van rijden is die er bij hoort. Echter fat het dan wellicht niet mijn motor is en we naar wat anders moeten kijken. Ik ga er vanmiddag heen dus ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

[...]

Ik ben erg benieuwd.
Nette mail maar mijn ervaring is dat je met dit soort dingen toch beter persoonlijk langs kan gaan, wat geschreven staat en hoe jij iets bedoelt kan bij hun heel anders overkomen. Hence miscommunicatie en slepende conflicten...

Via mail en dat soort zaken is meer als je er echt niet uitkomt en je dingen op papier moet hebben voor rechtsbijstand. :)

En idd, zaken zoals uitlezen kan veel schelen. Dingen zitten bomvol met sensoren tegenwoordig dat het simpel wisselen van de bougies zoals bij mijn gixxer en het afstellen en reinigen van het gasklephuis onvoldoende helpen. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Joopieboy op 16-09-2017 10:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie T
Joopieboy schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 10:37:
[...]

Nette mail maar mijn ervaring is dat je met dit soort dingen toch beter persoonlijk langs kan gaan, wat geschreven staat en hoe jij iets bedoelt kan bij hun heel anders overkomen. Hence miscommunicatie en slepende conflicten...

Via mail en dat soort zaken is meer als je er echt niet uitkomt en je dingen op papier moet hebben voor rechtsbijstand. :)

En idd, zaken zoals uitlezen kan veel schelen. Dingen zitten bomvol met sensoren tegenwoordig dat het simpel wisselen van de bougies zoals bij mijn gixxer en het afstellen en reinigen van het gasklephuis onvoldoende helpen. :)
Mijn ervaring is wel dat ook de eerste communicatie op papier kan staan. Maar heb inmiddels ook telefonisch contact gehad en ga er straks langs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Eindelijk hersteld motor is terug, nu tijd en wat goed weer nog.

* Tomsworld is tevreden

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• MrXen0
Robbie T schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 10:36:
[...]

Thanks voor de tip. Inmiddels contact gehad met dealer. Deze geeft aan dat het opzich normaal is bij deze motor en een bepaalde manier van rijden is die er bij hoort. Echter fat het dan wellicht niet mijn motor is en we naar wat anders moeten kijken. Ik ga er vanmiddag heen dus ben benieuwd.
Op zich prima als ze het zo op zouden lossen toch? Lijkt mij een nette reactie. Soms kun je er na wat langer rijden natuurlijk achter komen dat iets toch niet 100% voor jou is weggelegd. Een testrit kun je ook maar tot zo lang uitrekken, het is jammer dat huren al snel te duur is...

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 13:50

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

@Robbie T Is het misschien een idee om een ervarener rijder eens een proefritje te laten maken? Als zo'n objectief persoon hetzelfde constateert weet je dat het niet aan jouw, nofi, onervarenheid ligt.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Tering vandaag onderweg van Olafsvik naar Reykholar. Echt niet te doen voor motorrijders qua weeromstandigheden (circa windkracht 10) en het daarbij behorende wegdek (70km aan modder, gravel, gaten).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:03

_Apache_

For life.

_Apache_ schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 19:24:
Van de week even bij de garage geweest voor de FJR. De twee dagen ervoor startte hij niet direct, als ie aansloeg was het wel zonder verder protest en vanouds.. Maar als hij niet startte brandde alleen het motormanagement lampje, geen geklikt, geen startrelais oid. even sleutel om en daarna ging ie weer..

Mogelijk dat de accu op zijn einde begon te lopen, dus ik had eigenlijk al gevraagd of ze een nieuwe voor mij klaar wilde leggen.
Daar aangekomen leg ik de klachten uit aan Bolman. Hij twijfelt of het wel de accu is, en vraag of hij even mag meten.
Ik rij de motor de werkpaats in, waar hij met een multimeter stond te wachten..
13.9V in rust, hij start de motor Voltage blijft stabiel en loopt iets op naar 14,05V bij stationair.. Nee dat is de accu niet nee.
Hij schroef in no-time een van de panelen los, (die voro de accu, rechts).

"A-ha!" roept ie, en loopt even weg naar achter.
Komt terug met een doekje, contactspray en staalborstel.

Ontkoppelt het relais, draait de pluspool van de accu los, maakt het schoon, borstelt het, twee pufjes contactspray schroeft het weer vast..

En nergens meer last van gehad, scheelt toch weer 120Eu voor een accu, *O* d:)b
Toch nog later teruggegaan. Na een paar dagn was het slechte starten weer terug. Voor onderzoek is de motor een nachtje gebleven. :+ . Bleek uiteindelijk het binnenste van het startrelais niet goed meer te zijn.
Een nieuwe relais, en een half man uurtje verder kon ik weer wegrijden.
Oh wat fijn je tweewieler weer terug te hebben.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:18

4x2

lộn xộn quá

CodeCaster schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 21:44:
[...]

Dat liet de monteur zien toen de band eraf was. Ze wilden proberen hem van binnen te plakken, maar als de band de bocht in zou rollen, zou die plek helemaal vervormen.
Dat was prima te fixen met een pluutje hoor, vaak zat gedaan, die mensen zijn nooit terug geweest voor een lekkage (wel een nieuwe band als ie op was :+ )

leeg

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mensen zijn tegenwoordig bang voor een prop. Veel bedrijven zetten nog wel een pluutje maar dan voor veel geld. :P

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Robbie T
Zoals aangegeven vandaag dus bij de dealer geweest en al met al goed opgelost.
Ik ruil de Kawasaki Er-6f in voor een Kawasaki Z750S.
De er-6F is uit 2007 en gekocht met 11681 Km. De Z750S is ook uit 2007 en heeft 22.000KM op de teller. De 6F is een 2-cillinder en de Z750S een 4-cillinder. Ik betaal wel € 250,- bij en de motor krijgt daarvoor een afleverbeurt en 12 (Ipv 3) maanden garantie. Daarnaast het eerste jaar 1/3 coulance op een eventuele werkplaats rekening in geval van pech, een lekke band of een lege accu oid.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JIZcDeg.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/K1AC1mw.jpg

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Gefeliciteerd!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Robbie T schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 21:18:
De er-6F is uit 2007 en gekocht met 11681 Km. De Z750S is ook uit 2007 en heeft 22.000KM op de teller. De 6F is een 2-cillinder en de Z750S een 4-cillinder. Ik betaal wel € 250,- bij en de motor krijgt daarvoor een afleverbeurt en 12 (Ipv 3) maanden garantie. Daarnaast het eerste jaar 1/3 coulance op een eventuele werkplaats rekening in geval van pech, een lekke band of een lege accu oid.

[afbeelding]

[afbeelding]
Klinkt als een heel schappelijke oplossing! Veel plezier ermee! :Y

Verwijderd

Robbie T schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 21:18:

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik heb een Z750 gehad. Echt een fijne motor en geleken met ER-6 echt een pk monster.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Joopieboy schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 09:52:
[...]

Precies het verhaal met mijn Speed Triple. Die heb ik gekocht als speelgoed, full options. Die mag echt niet wegrotten in woon/werk ´s winters. Dus heb ik vandaag een CB500 uit ´96 gekocht. Niet spannend, wel bruikbaar.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Topicstarter
Secsytime schreef op woensdag 13 september 2017 @ 15:51:
[...]
Mag je met een 125 het circuit op dan? Lijkt me opzich ook wel gaaf om een circuitdag te doen, tegen die tijd maar even kijken.
In principe op elk circuit, maar op bijvoorbeeld een snel circuit als Assen is het gewoon niet praktisch (en veilig) om met een 125 tussen de grotere motoren te rijden. Op de lange stukken kom je echt pit te kort.

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Op Spa moet je minimaal 600cc hebben en ik weet dat Racecracks ook al eens heeft nagedacht om minimaal 500cc af te dwingen na slechte ervaring met 300cc te hebben (met name de compensatiedrang van de kinderen die ermee reden). Dit was wel voor vrij rijden, weet niet hoe het zit met begeleid rijden waar je in komt als je eens een dagje doet. Daar worden de rechte stukken gebruikt om de groep weer bij elkaar te krijgen of groepen elkaar in te halen, e.g. er wordt langzaam gereden. Dus ik verwacht dat het daar geen probleem is, maar even navragen lijkt me verstandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

GSX-MAN schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 23:35:
[...]

Precies het verhaal met mijn Speed Triple. Die heb ik gekocht als speelgoed, full options. Die mag echt niet wegrotten in woon/werk ´s winters. Dus heb ik vandaag een CB500 uit ´96 gekocht. Niet spannend, wel bruikbaar.
Kwam gister nog een speed triple tegen bij joure.. wat een prachtige machines zijn dat zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Absoluut, kan alleen nog steeds niet wennen aan die koplampen haha :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-10 21:17

Fuelke

Forza Ferrari

Tomsworld schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 13:42:
Eindelijk hersteld motor is terug, nu tijd en wat goed weer nog.

* Tomsworld is tevreden
Deze voormiddag geven ze prima weertje :P

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Secsytime schreef op zondag 17 september 2017 @ 09:49:
[...]

Kwam gister nog een speed triple tegen bij joure.. wat een prachtige machines zijn dat zeg!
Ja, ik ben er ook nog steeds verliefd op.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Joopieboy schreef op zondag 17 september 2017 @ 09:53:
Absoluut, kan alleen nog steeds niet wennen aan die koplampen haha :P
Ik vind ze zelfs iets mooier dan de ronde. Maar anders zijn die aftermarket ook wel verkrijgbaar.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Fuelke schreef op zondag 17 september 2017 @ 10:14:
[...]

Deze voormiddag geven ze prima weertje :P
Ja hoor moesten wij dan geen release hebben waardoor dat een van de werkende zondagen is zou dat handig geweest zijn. :+

edit

Wanneer maken wij trouwens is samen een ritje ?

[ Voor 9% gewijzigd door Tomsworld op 17-09-2017 15:17 ]

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Laatst online: 14:29
Toevallig keek ik net naar het loopvlak van mijn achterband, zie ik er een spijkertje inzitten. Is maar 1cm lang, maar toch lekt hij een beetje. Als er wat zeep op zit wordt het luchtbelletje langzaam groter :(

Morgen maar even bellen. Jammer van het weer dat eind deze week kwam.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:48

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ik reed vandaag een prachtige rit (helaas wel 95% snelweg, zonde van de banden) die ik om kwart over 7 begon richting Enschede, waar we vandaag een Trial cursus hadden met de Transalp club. Anderhalf van de twee uur in de mist gereden, maar ik was helemaal zen. Op de helft gestopt voor wat warme chocomel, kreeg allemaal duimpjes en vrolijke blikken toen ze een motorrijder aantroffen in dit weer. Heel mooi om onder de groen-ducten te rijden door half mist / half opkomende zon, stukje sallandse heuvelrug gezien, boompjes, fijn :).

Bij Enschede klaarde het op en kwam ik een oude knar tegen (ook van de club) die groen licht voor mietjes vond, dus die reed lekker door de rode lichten :'). Bijna aangekomen op de bestemming hoorde ik een vrij harde knal, ik schreef het toe aan een backfire in de uitlaat, maar bij aankomst bleek de tip die ik er voor nood even op had geschroefd, eraf geknald te zijn. Teveel druk :).

Oh, en er hing ineens een kabel los langs mijn stuur. Bleek de kabel naar de rechter richtingaanwijzer te zijn, de stekker was gedesintegreerd en hangt nu los. Gelukkig heb ik nog reservestekkers van de sloop-alp liggen, en de metaalbewerker van de club gaat nu een op maat gemaakte demper voor me maken, dat gaat ervoor zorgen dat hij weer wat minder rijk gaat lopen (verbruik is iets gestegen als gevolg van het rijk lopen door minder tegendruk op deze uitlaat, doe nu max 1 op 21 ipv 23).

De trialdag zelf - weer veel geleerd maar trial rijden is niks voor mij, ze waren te laag/klein en ik wil gewoon een zadel hebben :P. Wel gaaf dat zo'n ding gewoon over boomstammen kan rijden zonder de grond te raken, en veel power onderin!

Filmpje volgt later :).

[ Voor 4% gewijzigd door HTT-Thalan op 17-09-2017 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Wel heel leuk om je techniek te oefenen! Maar idd. Mensen staan soms echt te kijken als je met dat soort weer aan komt rijden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn goede motorhandschoenen voor nu t/m november? Dus mid-season.

Ik zat te denken aan "Held Wave Gore-Tex X-Trafit" of eentje van het merk Macna (had ik laatste in de winkel gepast maar weet het model niet meer). Ben alleen bang dat ze te koud zijn wanneer het regent. Iemand aanbevelingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Zoals ik al eerder aangaf kun je eens kijken naar de Alpinestars Vega Drystar :)

https://www.motorkledingc...nestars-vega-drystar.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10 14:48
Joopieboy schreef op maandag 18 september 2017 @ 05:59:
Zoals ik al eerder aangaf kun je eens kijken naar de Alpinestars Vega Drystar :)

https://www.motorkledingc...nestars-vega-drystar.html
Die heb ik ook Ik heb een kortere versie, de Rover ST Drystar, erg tevreden van.

[ Voor 16% gewijzigd door Dryhte op 18-09-2017 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:21
HTT-Thalan schreef op zondag 17 september 2017 @ 21:32:
Ik reed vandaag een prachtige rit (helaas wel 95% snelweg, zonde van de banden) die ik om kwart over 7 begon richting Enschede, waar we vandaag een Trial cursus hadden met de Transalp club. Anderhalf van de twee uur in de mist gereden, maar ik was helemaal zen. Op de helft gestopt voor wat warme chocomel, kreeg allemaal duimpjes en vrolijke blikken toen ze een motorrijder aantroffen in dit weer. Heel mooi om onder de groen-ducten te rijden door half mist / half opkomende zon, stukje sallandse heuvelrug gezien, boompjes, fijn :).

Bij Enschede klaarde het op en kwam ik een oude knar tegen (ook van de club) die groen licht voor mietjes vond, dus die reed lekker door de rode lichten :'). Bijna aangekomen op de bestemming hoorde ik een vrij harde knal, ik schreef het toe aan een backfire in de uitlaat, maar bij aankomst bleek de tip die ik er voor nood even op had geschroefd, eraf geknald te zijn. Teveel druk :).

Oh, en er hing ineens een kabel los langs mijn stuur. Bleek de kabel naar de rechter richtingaanwijzer te zijn, de stekker was gedesintegreerd en hangt nu los. Gelukkig heb ik nog reservestekkers van de sloop-alp liggen, en de metaalbewerker van de club gaat nu een op maat gemaakte demper voor me maken, dat gaat ervoor zorgen dat hij weer wat minder rijk gaat lopen (verbruik is iets gestegen als gevolg van het rijk lopen door minder tegendruk op deze uitlaat, doe nu max 1 op 21 ipv 23).

De trialdag zelf - weer veel geleerd maar trial rijden is niks voor mij, ze waren te laag/klein en ik wil gewoon een zadel hebben :P. Wel gaaf dat zo'n ding gewoon over boomstammen kan rijden zonder de grond te raken, en veel power onderin!

Filmpje volgt later :).
Niks gezien helaas, kwam daar s'middags nog wel even langs met de twin.
Pagina: 1 ... 35 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.