Het grote motortopic deel 20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 34 ... 101 Laatste
Acties:
  • 293.315 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:58

Least Inkling

Product of the cold war

@-tom-562 die XT is tegenwoordig wel een gewild dingetje volgens mij. Zou ik ook willen hebben (mijn bucketlist is enorm lang, weet ik... :+ )Wellicht zijn rijders wat bang voor de XJR ;)

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:55
HTT-Thalan schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 11:55:
[...]

Binnen de stad is het nog steeds gauw gebeurd hoor. Het mag dan geen RBW-verslindende snelheden halen op de snelweg, hij het leent zich inderdaad goed voor hooligan-gedrag. Je drukt een Alp motor overal tussen en koppel is er genoeg.
Fixed that :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14:57

A13X

Dude

Least Inkling schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 11:39:
@-tom-562 @Raym09

Dat lees ik ook dat ze oerbetrouwbaar zijn. Maar er zijn er heel weinig op de weg. Ik neig er ook naar omdat ik wel eens wil hooligannen :9

Lijkt me een beestachtige gooi en smijtfiets met inderdaad een bak aan vermogen. En ik vind ze, voor wat je krijgt, relatief niet duur.

Vind wel het oudere model tank wel mooier dan de nieuwe, die is wat te slank.
En dan in geel, moet ik wel weer een bijpassende jas kopen :+
Als je een dikke muscle bike wilt moet je naar de Suzuki GSX 1400 gaan kijken, dat is pas echt lomp :+ die zijn echter ook een aardig stuk duurder.

Andere optie is een ZRX1100 of 1200, ook erg mooie fietsen met goede stuureigenschappen vanuit fabriek.

Die XJR van moonfleet klinkt ook bar met een banana pipe als uitlaat :9~

[ Voor 7% gewijzigd door A13X op 12-09-2017 12:23 ]

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

[...]

Binnen de stad is het nog steeds gauw gebeurd hoor. Het mag dan geen RBW-verslindende snelheden halen op de snelweg, hij leent zich inderdaad goed voor hooligan-gedrag. Je drukt een Alp overal tussen en koppel is er genoeg.
In de stad moet je dat soort dingen ook niet doen... Alleen jammer dat de buitenwegen hier voort 60 zijn. :X

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

@Raym09 ik voorzie een zondagochtend ipv WoWS te spelen, een vergelijking maken tussen de modellen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:26

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Je hebt helemaal gelijk uiteraard :P.

Ik doe nu steeds meer rij-ervaring op (ik zit nog een haartje van 10.000km op mijn Alpje vandaan) en ik word nog steeds verbaasd over hoe lenig dat bakbeest eigenlijk is als je er goed mee om gaat, hoe makkelijk je hem even een bochtje in drukt en tussen objecten kunt slalommen. Dat had ik echt niet verwacht (van mij én van de motor) toen ik er in Januari (behoorlijk onwennig) op wegreed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:29

Freelance

(..)

Tja dilemma: https://www.weerplaza.nl/...-eerste-herfststorm/3586/.

Morgenvroeg rond 07:00 uur van Utrecht naar A'dam en om 16:00 weer terug.
Toch maar de motor of de trein pakken? Heb helaas geen auto ter beschikking.

Nog meer mensen die deze route dagelijks afleggen?

Denk dat ik morgenvroeg maar ff kijken hoe hard het waait en dan een beslissing maak :)

"Sometimes I sits and thinks, and sometimes I just sits" - (W. the Poo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09 23:49

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

HTT-Thalan schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 11:47:
[...]

Maar goed, eerst die Skoda even om een boom vouwen :+ (hij heeft toch de maximale score NCAP behaald :9).
Gewoon een 80+-er achteruit in de zijkant laten parkeren op een parkeerplaats, voor alle betrokkenen veiliger. :+

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Grubeater schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 13:37:
[...]

Gewoon een 80+-er achteruit in de zijkant laten parkeren op een parkeerplaats, voor alle betrokkenen veiliger. :+
Voortaan altijd de meest gevaarlijke parkeerplekken selecteren (onderaan ramp van een garage bv :9), hoger in de toeren rijden voor nóg meer olieverbruik en... kunnen we nog meer risicovol gedrag verzinnen waarbij mijn vaardigheid als automobilist niet (achteraf) in twijfel getrokken kan worden? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
HTT-Thalan schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 13:50:
[...]

Voortaan altijd de meest gevaarlijke parkeerplekken selecteren (onderaan ramp van een garage bv :9), hoger in de toeren rijden voor nóg meer olieverbruik en... kunnen we nog meer risicovol gedrag verzinnen waarbij mijn vaardigheid als automobilist niet (achteraf) in twijfel getrokken kan worden? :+
Uitlenen aan je neefje die zijn rijbewijs net heeft :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Freelance schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 13:35:
Tja dilemma: https://www.weerplaza.nl/...-eerste-herfststorm/3586/.

Morgenvroeg rond 07:00 uur van Utrecht naar A'dam en om 16:00 weer terug.
Toch maar de motor of de trein pakken? Heb helaas geen auto ter beschikking.

Nog meer mensen die deze route dagelijks afleggen?

Denk dat ik morgenvroeg maar ff kijken hoe hard het waait en dan een beslissing maak :)
Ja, ik moet morgenvroeg precies de andere kant op. Maar de A2 is lekker breed, dus ik pak denk ik de motor wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:34
[...]

Binnen de stad is het nog steeds gauw gebeurd hoor. Het mag dan geen RBW-verslindende snelheden halen op de snelweg, hij leent zich inderdaad goed voor hooligan-gedrag. Je drukt een Alp overal tussen en koppel is er genoeg.
Wat heb je naast de alp nog meer gereden eigenlijk?
Want vaak heb je het erover dat de alp vlot is etc. Mijn ervaring met alpjes is namelijk dat het prima rijdt, maar echt vlot kan je het niet noemen.

En ja gooi en smijtwerk wil met elke motor wel, maar echt power hebben ze nu ook weer niet.
Dat is ook het enige wat ik mis aan de twin een paar pk's meer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Least Inkling schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 10:44:
https://www.motoroccasion...ha-xjr-1300-m1253716.html

Heeft iemand of ken je iemand die zo'n prachtige fiets heeft? Ben benieuwd wat het nieuwe model tov oude model als voordeel of nadeel heeft.

Heb al even lopen struinen op diverse fora, maar das een beetje een zooitje, dus daar ben ik nog niet wijzer van geworden.
Ik neig ook naar zoiets als volgende fiets, van het weekend nog 1 op de boulevard van Vlissingen gespot.. M'n vriendin gelijk een zetje gegeven, zoiets als volgende? Krijg ik een: 'Wel mooi hoor' :?
Nou ik weet het WEL ;)

[ Voor 0% gewijzigd door mr_zippey op 12-09-2017 21:44 . Reden: typo ]

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:50
kneusteun schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 13:56:
[...]

Want vaak heb je het erover dat de alp vlot is etc. Mijn ervaring met alpjes is namelijk dat het prima rijdt, maar echt vlot kan je het niet noemen.

En ja gooi en smijtwerk wil met elke motor wel, maar echt power hebben ze nu ook weer niet.
Zelf heb ik rijles gehad op een 2010? Alp 700cc. Ik deel je ervaring. Een behoorlijk tam blok, al in vergelijking met de Shiver en zeker in vergelijking met de SMT.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
SMT is sowieso niet eerlijk, dat is 1 cilinder, dus dat klapt meteen weg XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-09 21:49
Raym09 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 12:19:
[...]

Als je een dikke muscle bike wilt moet je naar de Suzuki GSX 1400 gaan kijken, dat is pas echt lomp :+ die zijn echter ook een aardig stuk duurder.

Andere optie is een ZRX1100 of 1200, ook erg mooie fietsen met goede stuureigenschappen vanuit fabriek.

Die XJR van moonfleet klinkt ook bar met een banana pipe als uitlaat :9~ [video]
Zeker voor de GSX1400 gaan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

[...]

Ik heb enkele A1/A2 apparaten geprobeerd, en de A motor van de rijschool (100pk 4-cylinder).
Oh ja, één E-Bike, een electrische KTM (dat ging als de brandweer natuurlijk).

Mijn ervaring met motoren is dus zeer beperkt. Ik ent mijn mening vooral op het feit dat ik andere motoren prima weet bij te houden (ik heb het dan uiteraard niet over snelweg racen, daar doe ik niet aan mee), dat ik vaak al aan het volgende stoplicht sta als de auto's achter mij net aan de vmax zitten en dat ik op de snelweg nooit moeilijk hoef te doen om 'even' in te halen of bij te trekken. In een heel enkel geval schakel ik terug naar zijn 4.

Het is geen snelle motor, zeker niet vergeleken met zo'n beetje alles wat er nu te koop is, maar hij is wel vlot, voor mij zeker vlot genoeg. Ik kom nu op het punt dat ik gewend ben aan het vermogen (of het gebrek daar aan) zodat de motor mij niet meer verrast en ik de motor rijd in plaats van andersom. Toch heb ik niet de behoefte aan meer vermogen, want ik kom simpelweg geen situaties tegen waarbij ik denk 'had ik nu maar een paar pk meer gehad'.

Een Twin heeft een paar pk meer maar ook een paar kilo meer, ik weet niet hoe die twee zich verhouden.
Als ik nu direct een andere motor nieuw mocht uitzoeken werd dat een Africa Twin en die stond nou ook niet echt vooraan toen de PK's uitgedeeld werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
kneusteun schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 14:13:
Ehm? Het is toch echt een 2 cilinder hoor ;)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

[...]
HTT-Thalan schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 14:14:
[...]
Een Twin heeft een paar pk meer maar ook een paar kilo meer, ik weet niet hoe die twee zich verhouden.
Als ik nu direct een andere motor nieuw mocht uitzoeken werd dat een Africa Twin en die stond nou ook niet echt vooraan toen de PK's uitgedeeld werden.
Toen ik voor mijn woonwerker een paar jaar geleden ging kijken heb ik juist voor de XF650 gekozen omdat deze een stuk agressiever en pittiger blok (1 cil) had dan een Alp. Zeker toen ik rond ging kijken en lezen dat het een vrij tamme motor is. (sprekende over de leeftijdsgenoten van de Alp van @HTT-Thalan )

Een aantal jaar daarvoor verkocht ik mijn CBR600F aan een jongen die net zijn 25kW rijbewijs had. Mijn motor stond wel op kenteken maar niet fysiek op 25kW dus hij kon verzekeringstechnisch niet proefrijden. Om die reden ging hij achterop bij zijn vader zitten, welke zelf dus een transalp reed.

Bij het wegrijden was het gelijk koppen knotsen, de remmen van de CBR zijn een stuk sterker dan van een Alp. Bij terugkomst was zijn conclusie van de eerste 5 minuten, dat valt wel mee hoeveel sneller hij is dan mijn Alp. Tot hij de kans kreeg vol gas weg te rijden en hem voorbij de 6k kon trekken, daarna was het Ho Lee Scheet....

Alpjes zijn leuke fietsen maar kwa vermogen en acceleratie vooral lieve schatjes :+
Bioflap schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 14:13:
[...]
Zeker voor de GSX1400 gaan. :+
Jij bent bevooroordeeld :+

[ Voor 6% gewijzigd door A13X op 12-09-2017 14:31 ]

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
ephymerous schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 14:20:
[...]

Ehm? Het is toch echt een 2 cilinder hoor ;)
Sorry my bad, ik was in de veronderstelling dat die SMT ook gewoon 1 pitter was maar ik had de SMR in me hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
kneusteun schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 14:30:
[...]

Sorry my bad, ik was in de veronderstelling dat die SMT ook gewoon 1 pitter was maar ik had de SMR in me hoofd.
Haha, die is ook beschikbaar in 2 cilinder, beiden hebben de LC8 990 :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
HTT-Thalan schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 14:14:
[...]

Ik heb enkele A1/A2 apparaten geprobeerd, en de A motor van de rijschool (100pk 4-cylinder).
Oh ja, één E-Bike, een electrische KTM (dat ging als de brandweer natuurlijk).

Mijn ervaring met motoren is dus zeer beperkt. Ik ent mijn mening vooral op het feit dat ik andere motoren prima weet bij te houden (ik heb het dan uiteraard niet over snelweg racen, daar doe ik niet aan mee), dat ik vaak al aan het volgende stoplicht sta als de auto's achter mij net aan de vmax zitten en dat ik op de snelweg nooit moeilijk hoef te doen om 'even' in te halen of bij te trekken. In een heel enkel geval schakel ik terug naar zijn 4.

Het is geen snelle motor, zeker niet vergeleken met zo'n beetje alles wat er nu te koop is, maar hij is wel vlot, voor mij zeker vlot genoeg. Ik kom nu op het punt dat ik gewend ben aan het vermogen (of het gebrek daar aan) zodat de motor mij niet meer verrast en ik de motor rijd in plaats van andersom. Toch heb ik niet de behoefte aan meer vermogen, want ik kom simpelweg geen situaties tegen waarbij ik denk 'had ik nu maar een paar pk meer gehad'.

Nee is een issue.
Daarom staan er ook meer voor de deur ;)

Maar nieuwe twin is inderdaad jammer dat hij wat "licht" is qua pk's maar dat maakt hij wel goed offroad.

Missen van de pk's is voornamelijk als ik lekker ff aan het gas aan het jengelen ben en wat vlotter door wil rijden, dan is het nog steeds wel aardig vlot maar toch mis je dan iets meer power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
ephymerous schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 14:31:
[...]

Haha, die is ook beschikbaar in 2 cilinder, beiden hebben de LC8 990 :)
Maar dat hoort een 1 pitter te zijn :P anders is het geen SM ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Raym09 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 14:25:
Bij het wegrijden was het gelijk koppen knotsen, de remmen van de CBR zijn een stuk sterker dan van een Alp.
De step van mijn dochter heeft nog betere remmen dan de Alp, ik reed een tijd terug op de Duke van @caesar1000 en zelfs die staat stil op een muntstuk, dat was wel even schrikken voor me, gelukkig ging het allemaal niet zo hard :+.
Alpjes zijn leuke fietsen maar kwa vermogen en acceleratie vooral lieve schatjes :+
Beetje de CB500 van de allroad wereld dus 8) ideaal voor een beginner als ik! Ik ken dat ding ondertussen van haver tot gort dus ik zie mezelf ook niet zo snel switchen, al sluit nog steeds niet uit dat er iets bij gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Oh en de alp 600 heeft 10nm minder en 0.4 sec op de 1/4 mile dus dat is wel gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
kneusteun schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 14:13:
Tis een kort gegearde tweecilinder, volgens mij haalt ie net de honderd in z'n twee :+ en sowieso klapt meteen het voorwiel omhoog bij een stoplichtsprint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
Moet je harder knijpen bij die ALP dan remt het nog redelijk. Oke ik heb er wel stalen remleidingen op gezet dat scheelt wel iets.

En nee snel zijn ze zeker niet. Werd laatst bij een stoplicht sprint zoek gereden door mijn vriendin op de zzr600 |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09 21:03
wilco1985 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 16:11:
Moet je harder knijpen bij die ALP dan remt het nog redelijk. Oke ik heb er wel stalen remleidingen op gezet dat scheelt wel iets.

En nee snel zijn ze zeker niet. Werd laatst bij een stoplicht sprint zoek gereden door mijn vriendin op de zzr600 |:( |:(
Ach zelfs met een 125cc ben je sneller dan de gemiddelde auto. En dat is toch waar het om gaat? (voor mij toch)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Heb wel eens zo'n alp mee gehad als leenmotor. Werd er helemaal zen van. Bij thuiskomt bleek ik een notificatie op mijn telefoon te hebben. Dat ding had bepaald dat het dagelijkse sportdoel bereikt was aangezien de laatste 32km op fietstempo waren volbracht :z.

[ Voor 12% gewijzigd door xos op 12-09-2017 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Dryhte schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 16:17:
[...]
Ach zelfs met een 125cc ben je sneller dan de gemiddelde auto. En dat is toch waar het om gaat? (voor mij toch)
Even snel googlen levert een 0-100 op van 17,9 seconden voor een KTM Duke 125 (@caesar1000 kan dat wel bevestigen?)

De 15kW versie van die motor doet het in 9,2 seconden.

Mijn oude Ford Focus 1.8 16V (116pk) uit 2001 in 10,2 seconden en om die nou "snel" te noemen t.o.v. de gemiddelde leasebak met automaat....nee...

Dus je aanname klopt niet helemaal, zeker niet als je tegen de sportievere nieuwe auto's met automaat en elektronica op gaat.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Psst... ik heb het over stoplicht naar stoplicht in zone 50 ;) 0-100 is een beetje moeilijk inderdaad (mijn Mash loopt amper 100)

In elk geval heb je waar ik woon weinig stoplichten die direct op een snelweg uitgeven. Zou wel boeiend zijn anders ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Dryhte op 12-09-2017 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Raym09 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 16:30:
[...]

Even snel googlen levert een 0-100 op van 17,9 seconden voor een KTM Duke 125 (@caesar1000 kan dat wel bevestigen?)
Dat kan ik wel bevestigen :+ ik gaste en schakelde me helemaal suf en toen ik naar beneden keek reed ik 70 :P.

Mijn oude Ford Focus 1.8 16V (116pk) uit 2001 in 10,2 seconden en om die nou "snel" te noemen t.o.v. de gemiddelde leasebak met automaat....nee...

Dus je aanname klopt niet helemaal, zeker niet als je tegen de sportievere nieuwe auto's met automaat en elektronica op gaat.
De gemiddelde lease-diesel haalt 10 seconden wel (zelfs de Octavia 1.6TDI volgens mij).

Mijn Octavia zit onder de 8 seconden, mijn Alp zou het (volgens de fabriekscijfers) nét in 5 moeten redden. Dat haal ik bij lange na niet (al was het alleen maar omdat ze nog langer mee moet dan vandaag) maar 6 a 7 seconden haal ik prima (sowieso haalt de gemiddelde automobilist zijn opgegeven 0-100 cijfers ook nooit in een handbak, luistert veel te nauw).

Een blok (motor of auto) dat voor het opgegeven vermogen geen turbo nodig heeft voelt sowieso veel directer, dat is het voordeel van de motor t.o. de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:59

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik had die 1.6 TDI in mijn vorige auto (passat station) en die deed het in 11 seconde.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Al dat koekblikgepraat :P

Afbeeldingslocatie: https://ebikerleatherblog.files.wordpress.com/2012/10/298519_10151254491069882_2132763909_n.jpg

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Dryhte schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 16:35:
Psst... ik heb het over stoplicht naar stoplicht in zone 50 ;) 0-100 is een beetje moeilijk inderdaad (mijn Mash loopt amper 100)

In elk geval heb je waar ik woon weinig stoplichten die direct op een snelweg uitgeven. Zou wel boeiend zijn anders ;)
Dat zal er meer aan liggen dat de meesten liggen te slapen voor het stoplicht en niet plankgas wegtrekken. Een snelle reageerder die ook nog eens hard optrekt zal bij jou je zenuwen wel eens flink kunnen testen. ;)

Nijmegen uit de A73 op is zo'n stoplicht richting de snelweg.

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:59
Wat vinden we van het nieuwe Ducati blok hier? V4 1100 CC, 210PK. Beetje teleurstellend qua PK's toch? Zeker aangezien bijv BMW 200pk haalt uit hun 1000cc I4 blok...

Of overdrijf ik dan? ;).

https://www.racesport.nl/...-desmosedici-stradale-v4/

Afbeeldingslocatie: https://www.racesport.nl/wp-content/uploads/2017/09/Desmosedici-Stradale-and-Desmosedici-GP-01-1024x683.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-09 14:56
Hou morgen rekening met de storm die er aan komt, weer eens een code oranje. Maar eens zien wat er van die code overblijft maar toch :)

Vanmorgen even op buienradar gekeken, blijft droog vandaag!! *O*
Hop spijkerbroek aan en regenvoering uit mijn jas gelaten. Net 5 minuten onderweg, lokale stortbui. Compleet doorweekt binnen enkele minuten... -O-

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Ik zou in deze tijd van het jaar het zekere voor het onzekere nemen. Als je een hele dag in je natte goed moet rondlopen is dat behoorlijk matig. Meestal is het zo dat nét als je droog bent je weer naar huis kan... door de regen...

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Goeie kleding scheelt veel, of het moet mijn handschoenen inlopen of bij mijn kruis water blijven staan. Anders red ik het wel. :P

Maar ik vind er zo geen lolletje meer aan, donker, nat/glad, veel wind en dan op een 150pk supersport, geef mijn portie maar aan fikkie. Voel er niet zoveel om mezelf te moeten bewijzen of stoer te gaan lopen doen. Vanmorgen om half 6 uit Zuid Limburg vertrokken, en dat was gek zat. Vanmiddag was heerlijk rijden verder, maar ik ga het niet opzoeken morgen. :)

O en je kleding kun je prima drooghouden met een goeie tas. Enige nadeel met mijn motorpak die inmiddels wat ouder is, is dat je 's middags met een klam pak zit. De liner is niet zo heel erg best meer. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
Vrijdag schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 18:06:
Ik zou in deze tijd van het jaar het zekere voor het onzekere nemen. Als je een hele dag in je natte goed moet rondlopen is dat behoorlijk matig. Meestal is het zo dat nét als je droog bent je weer naar huis kan... door de regen...
Was vroeg vertrokken naar kantoor dus ben omgedraaid en thuis weer omgekleed. Had toch de tijd :P En daarna wel waterdichte zooi aangedaan ofcourse, daar was ik tussen de middag wel blij mee. Toen kreeg ik nog zo'n plaatselijk buitje over mij heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

* GSX-MAN meldt zich ook weer eens. Ik rij nu sinds februari woon-werk met de Speed Triple en zit nu het herfst wordt sterk te overwegen om voor een woon-werk fiets te gaan kijken. Wat is een leuke low budget pekelfiets?

Beetje spijt dat ik begin dit jaar niet voor die Fazer erbij ben gegaan...

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

aidanl schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 19:08:
[...]

Was vroeg vertrokken naar kantoor dus ben omgedraaid en thuis weer omgekleed. Had toch de tijd :P En daarna wel waterdichte zooi aangedaan ofcourse, daar was ik tussen de middag wel blij mee. Toen kreeg ik nog zo'n plaatselijk buitje over mij heen.
Ha dat scheelt weer inderdaad. Wat mij betreft heb ik het liever koud dan nat. Hoewel ik met dit weer niet ga rijden (treinabbo voor werk en ben gewoon mooi weer rijder) heb ik voor als het wél mooi winterweer is (en er geen pekel ligt) nog een setje onderhandschoenen. Een soort dunne handschoendjes maar toch houden ze mijn handen dan serieus goed warm :)
GSX-MAN schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 19:34:
* GSX-MAN meldt zich ook weer eens. Ik rij nu sinds februari woon-werk met de Speed Triple en zit nu het herfst wordt sterk te overwegen om voor een woon-werk fiets te gaan kijken. Wat is een leuke low budget pekelfiets?

Honda PC800? Zó vreselijk lelijk dat je 'm waarschijnlijk niet eens op slot hoeft te zetten. Wel idioot veel laadruimte en je zit redelijk uit de wind.
Op het motorforum staat er nu eentje te koop (foeilelijk maar eigenlijk stiekum best wel gaaf :P ): http://www.motor-forum.nl...-meer-dan-Ruilen-Kan.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
@Least Inkling Hier nog een mooi stukje rijders ervaring over de CB1300, XJR1300, GSX1400 en ZRX1200R
http://www.visordown.com/...1200r-v-gsx1400-v-xjr1300

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Yes :) of een Deauville?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-09 20:51

Rick-Jan

always connected

Of een diversion?

http://www.motor-forum.nl...iversion-goede-staat.html

Heel misschien is die in de advertentie die van mij ;)

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

Vrijdag schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 19:56:

Honda PC800? Zó vreselijk lelijk dat je 'm waarschijnlijk niet eens op slot hoeft te zetten. Wel idioot veel laadruimte en je zit redelijk uit de wind.
Op het motorforum staat er nu eentje te koop (foeilelijk maar eigenlijk stiekum best wel gaaf :P ): http://www.motor-forum.nl...-meer-dan-Ruilen-Kan.html
Ik had 'm gezien, ja. Hilarisch ding.
Rick-Jan schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 20:26:
Of een diversion?

http://www.motor-forum.nl...iversion-goede-staat.html

Heel misschien is die in de advertentie die van mij ;)
Klassieker, ik heb nog gelest op een Diversion. De prijs is zo te zien ook niet onredelijk.

Slecht idee... Hoe laat?

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:29

Freelance

(..)

GSX-MAN schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 19:34:

Ik heb vorig jaar een bmw k75 '89 voor woon werk verkeer gekocht. Leuk is natuurlijk relatief, maar mijn route is Utrecht A'dam, waarvan 90% trajectcontrole.. Sleutelen is wel makkelijk zelf te doen aan zo'n oude degelijke machine.

Over sleutelen gesproken:
Freelance schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 08:46:
ff een crosspost met bmwk.nl :P

Vorige week wilde m'n motor (BMW k75 '89) niet starten na het tanken, aangeduwd en eigenlijk verder niet meer aan gedacht.

Gister op de heenweg naar m'n werk werd ik door een collega motorrijder op de snelweg geattendeerd dat er wat raars aan de hand was met m'n knipperlichten. Bij aankomst op kantoor maar even verder gekeken, zaken die het niet/deels doen:
- koplamp & achterlicht
- wanneer ik het rechter knipperlicht aanzet gaat zowel links als rechts aan, echter maar 1x en valt daarna uit (alarmlichten doen het wel)
- bij poging tot starten draait de startmotor niet rond (accu spanning is ok)

Beetje gegoogeld en het lijkt mij de koolborstels in de startmotor? Wilde straks even de motor in de versnelling zetten en een stukje vooruit zetten om te kijken of het daadwerkelijk de koolborstels zijn.

Iemand nog andere ideeën?
Massasluiting heb ik doorgemeten en is prima. Blijft voor nu de koolborstels van de startmotor over. Beetje rondgebeld voor een offerte voor paar kleine dingen:

- koolborstels vervangen
- remlichtschakelaar vervangen
- middenbok vervangen (materiaal heb ik al)

Prijzen gaan vanaf 225 tot 300 euro.. Zelf maar het ontbrekende materiaal gekocht voor 45 euro en ga zaterdag maar een beetje sleutelen :)

Vanochtend ging het trouwens prima op de a2, had de wind mee :9

"Sometimes I sits and thinks, and sometimes I just sits" - (W. the Poo)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

aidanl schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 17:54:
Hou morgen rekening met de storm die er aan komt, weer eens een code oranje. Maar eens zien wat er van die code overblijft maar toch :)
Code oranje, dat betekent toch dat alleen KTM's de weg op mogen? :+

XBL: DonFrans

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Requiem19 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 17:48:
Wat vinden we van het nieuwe Ducati blok hier? V4 1100 CC, 210PK. Beetje teleurstellend qua PK's toch? Zeker aangezien bijv BMW 200pk haalt uit hun 1000cc I4 blok...

Of overdrijf ik dan? ;).

https://www.racesport.nl/...-desmosedici-stradale-v4/

[afbeelding]
VOlgens mij gaat het niet zozeer om het topvermogen, maar meer om het bruikbaar vermogen. Je hebt niks aan een machine die super piekerig is (denk maar eens aan de oude 2-takten) :P

Ik heb gisteravond flink wat filmpjes/reviews/websites bezocht over de XJR1300, blijft toch een erg dikke fiets :P Begint te kriebelen om daar van de winter eens naar op zoek te gaan (en dan het liefst 1 in de SP uitvoering, of een laat model, in het geel met Kenny Roberts striping)

[ Voor 16% gewijzigd door -tom-562 op 13-09-2017 08:53 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

mr_zippey schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 20:16:
@Least Inkling Hier nog een mooi stukje rijders ervaring over de CB1300, XJR1300, GSX1400 en ZRX1200R
http://www.visordown.com/...1200r-v-gsx1400-v-xjr1300
Dank! Dat was een leuk stukje, heerlijk die humor:

(off-topic)

"There's something very intimidating about a huge bloke in a kilt with a moustache the size of a small animal waving a sword around just a few meters away. I had no intention of checking to see if he was in a fighting mood, but the way he attacked the haggis suggested he had left his underwear at home"

_/-\o_

Edit: als ik besluit zo'n retro-bike aan te schaffen ga ik toch voor de looks en dan wint de Yamaha.
Honda valt bij voorbaat af, geen karakter dat merk (ervaringsdeskundige)

[ Voor 10% gewijzigd door Least Inkling op 13-09-2017 09:35 ]

• aidanl
Frans92 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 08:34:
[...]

Code oranje, dat betekent toch dat alleen KTM's de weg op mogen? :+
In dat geval, mijn Versys is ook oranje :+ Hebben oranje motoren dan wel of niet last van de wind?

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Least Inkling schreef op woensdag 13 september 2017 @ 09:07:
[...]

Dank! Dat was een leuk stukje, heerlijk die humor:

(off-topic)

"There's something very intimidating about a huge bloke in a kilt with a moustache the size of a small animal waving a sword around just a few meters away. I had no intention of checking to see if he was in a fighting mood, but the way he attacked the haggis suggested he had left his underwear at home"

_/-\o_

Edit: als ik besluit zo'n retro-bike aan te schaffen ga ik toch voor de looks en dan wint de Yamaha.
Honda valt bij voorbaat af, geen karakter dat merk (ervaringsdeskundige)
Ik vind de GSX1400 er net te modern uit zien. De Kawa vind ik er wel vet uit zien, maar ik heb niks met Kawasaki, en wel met Yamaha. Dus voor mij zou het dan ook de XJR worden :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

aidanl schreef op woensdag 13 september 2017 @ 09:45:
[...]

In dat geval, mijn Versys is ook oranje :+ Hebben oranje motoren dan wel of niet last van de wind?
Minder last natuurlijk. Dat oranje zorgt vandaag voor minder luchtweerstand. Ik had er behoorlijk last van op mijn zilverkleurige Fazer.

XBL: DonFrans

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

@-tom-562 Kawa's vind ik niet verkeerd, maar de ZXR heeft een vierkante koplamp en dat vind ik niet passen. Triviaal dingetje maar wel waar ik last van heb ;)

En we gaan nou toch niet de markt voor XJR's boosten, slecht voor mijn portemonnee :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-09 21:22
Voor degenen die het interesseert, er is een petitie gestart over het nieuwe rijbewijs systeem dat de mensen die nu al A2 hebben, automatisch de code 80 krijgen of als ze 24 zijn (geweest) hun A krijgen.

https://www.petities24.com/code_80_a2_rijbewijs

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
Leviathius schreef op woensdag 13 september 2017 @ 10:10:
Voor degenen die het interesseert, er is een petitie gestart over het nieuwe rijbewijs systeem dat de mensen die nu al A2 hebben, automatisch de code 80 krijgen of als ze 24 zijn (geweest) hun A krijgen.

allee dan :) alleen ben ik het er niet mee eens dat dat is waar de petitie over zou moeten gaan. Wat mij stoort is juist het feit dat iemand die nooit op een motor heeft gezeten plots een onbeperkt A rijbewijs krijgt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

-tom-562 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 09:49:
[...]
Ik vind de GSX1400 er net te modern uit zien. De Kawa vind ik er wel vet uit zien, maar ik heb niks met Kawasaki, en wel met Yamaha. Dus voor mij zou het dan ook de XJR worden :P
Least Inkling schreef op woensdag 13 september 2017 @ 09:55:
@-tom-562 Kawa's vind ik niet verkeerd, maar de ZXR heeft een vierkante koplamp en dat vind ik niet passen. Triviaal dingetje maar wel waar ik last van heb ;)
En we gaan nou toch niet de markt voor XJR's boosten, slecht voor mijn portemonnee :+
Lol voor mij maakt die vierkante koplamp in combinatie met de bikini fairing nou net wat ik hem mooier vind dan de XJR en consorten. Op wat sites een beetje aan het rond wezen kijken en als de originele koplamp is vervangen voor een ronde vind ik de ZRX gelijk een stuk minder 8)7

De XJR, CB en Bandit zien er mij juist teveel hetzelfde uit :P

Verder:
- CB te modern en geen eigen karakter
- Bandit te budget (ook in uitrusting v.w.b. remmen enzo)
- XJR mooi ding maar mist iets :?
- ZRX met vierkante koplamp en klein kuipje <3
- GSX.... tsja.... <3 maar niet in het budget te vinden....

Awesome

• Leviathius
Dryhte schreef op woensdag 13 september 2017 @ 10:24:
[...]

allee dan :) alleen ben ik het er niet mee eens dat dat is waar de petitie over zou moeten gaan. Wat mij stoort is juist het feit dat iemand die nooit op een motor heeft gezeten plots een onbeperkt A rijbewijs krijgt...
Niet nooit motor gereden he. Ze moeten nog steeds examen doen op een A-motor, alleen krijgen ze daarna de restrictie code 80 waarmee ze alleen A1, A2 en 15kw 3wielers mogen besturen de 2 jaar na het behalen van het rijbewijs, of zodra ze 24 worden. Blijft dus niet veel anders aan, dan dat men niet opnieuw een examen hoeft te doen én 1 jaar eerder in theorie hun A kunnen halen.

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Leviathius schreef op woensdag 13 september 2017 @ 10:53:
[...]

Niet nooit motor gereden he. Ze moeten nog steeds examen doen op een A-motor, alleen krijgen ze daarna de restrictie code 80 waarmee ze alleen A1, A2 en 15kw 3wielers mogen besturen de 2 jaar na het behalen van het rijbewijs, of zodra ze 24 worden. Blijft dus niet veel anders aan, dan dat men niet opnieuw een examen hoeft te doen én 1 jaar eerder in theorie hun A kunnen halen.
Dat is niet alleen waar het om gaat toch? Die regels worden per november sowieso doorgevoerd. Volgensmij gaat deze petitie om de mensen die net hun A2-rijbewijs hebben gehaald onder dezelfde regeling te krijgen.

Mensen die vorige maand hun A2-examen hebben gedaan zullen nu alsnog een A-examen af moeten leggen. Terwijl als ze wisten dat deze regeling in de maak was, zij wellicht andere keuzes hadden gemaakt.

All-Round nerd | iRacing Profiel

• Leviathius
w4rguy schreef op woensdag 13 september 2017 @ 11:03:
[...]

Dat is niet alleen waar het om gaat toch? Die regels worden per november sowieso doorgevoerd. Volgensmij gaat deze petitie om de mensen die net hun A2-rijbewijs hebben gehaald onder dezelfde regeling te krijgen.

Mensen die vorige maand hun A2-examen hebben gedaan zullen nu alsnog een A-examen af moeten leggen. Terwijl als ze wisten dat deze regeling in de maak was, zij wellicht andere keuzes hadden gemaakt.
Dat ook inderdaad. Maar deze regeling had al zo moeten zijn vanaf het begin dat ze het A1/A2 rijbewijs invoerden zo'n 4 jaar geleden. Om die reden zou dus iedereen die binnen die periode valt nu al zijn A rijbewijs kunnen hebben en hebben betaald voor een extra examen.

Maarja, ik hoop gewoon dat ik mijn A vervroegd hierdoor kan krijgen aangezien ik al 24 ben en nog een A2 heb. De rest maakt mij niet heel veel uit. En stel de petitie wordt niks meer mee gedaan door het CBR/Overheid, welke kans zeer aanwezig is, dan is het nog niet zo heel erg voor mij. Heb een full-time baan, dus die 300euro hoest ik dan wel op.

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

@Raym09 tis maar goed dat smaken verschillen ;)

Vind een vierkante lamp er erg ouderwets uitzien, hoewel het ronde lamp-design veel ouder is :+

Doet mijn inziens afbreuk aan de anders ronde vormen van het model. Maar ja, er zijn ook mensen die kunst mooi vinden :9

Verwijderd

Least Inkling schreef op woensdag 13 september 2017 @ 09:55:

Ik vind de XJR ook de mooiste en de Kawasaki de lelijkste. Btw je moet natuurlijk wel nog even een zwart leren jack kopen, zwarte helm en een motorjeans als je op zo'n ding gaat rijden ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Ben momenteel op IJsland aan het hiken en 4x4'en. Weinig motoren hier, maar ik heb heel veel lol om met 4x4's door het lavazand te crossen :)

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Godver @Verwijderd da wil ik ok!

IJsland staat ook op het lijstje, maar dan op twee wielen. Georganiseerd daar?

En, ik zei het al, wordt andere kleding kopen en wat weken sportschool om mijn GS-buikje te verwijderen :+

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Least Inkling schreef op woensdag 13 september 2017 @ 12:00:

En, ik zei het al, wordt andere kleding kopen en wat weken sportschool om mijn GS-buikje te verwijderen :+
Daarvoor hoef je niet naar de sportschool hoor, gewoon even tijid alle koolhydraten laten staan, zo ben ik ook (ondertussen) 22 kilo kwijt!

Verwijderd

We hebben vrienden die hebben een boerderij op IJsland voor de rest zelf georganiseerd. Btw IJsland op de motor is wel iets waarbij je goed moet weten wat je doet.

/me zat eergisteren achter het stuur van een 4x4 die muurvast in het lavazand zat :X

Verwijderd

Tip: 6 weken lang een broodwisseldieet (ff googlen) doen en je bent zo weer in vorm.

/me spreekt uit ervaring :)

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2017 @ 12:19:
[...]

....jaloers op zulke vrienden...

Btw IJsland op de motor is wel iets waarbij je goed moet weten wat je doet.

/me zat eergisteren achter het stuur van een 4x4 die muurvast in het lavazand zat :X
Klopt, ik ga nog wat off road cursussen volgen, waarschijnlijk in Hechlingen (BMW). Voor die tijd ga ik niet ploegen in die lavavelden.

Voor wat betreft die diëten: zitten we hier bij de Viva? :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Least Inkling schreef op woensdag 13 september 2017 @ 11:44:
@Raym09 tis maar goed dat smaken verschillen ;)

Vind een vierkante lamp er erg ouderwets uitzien, hoewel het ronde lamp-design veel ouder is :+

Doet mijn inziens afbreuk aan de anders ronde vormen van het model. Maar ja, er zijn ook mensen die kunst mooi vinden :9
Klopt maar daarom vind ik hem er juist weer meer retro uitzien. Zeker in een old skool kleurstelling, dan vind ik de XJR er weer te modern uitzien voor de bijbehorende kleurstelling :+

Voorlopig blijft ik wel bij de CB, zag laatst wel erg mooie topkuipjes:

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/56/df/2e/56df2eaddf9f24ac40ab3c3bc034f37a.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/fd/cc/95/fdcc9552787dc18fccf2d01c1d70d922.jpg

Helaas vind ik deze alleen maar voor de CB400, CB900 en CB1300 en niet voor mijn CB600F :(

Awesome

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Toch ziet zo'n Honda er niet verkeerd uit, bruut zelfs

• darkkingll
  • Laatst online: 14-08 17:59
Vooral die eerste ziet er erg goed uit!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Afgelopen weekend mijn ouders voorgelegd dat ik een circuit training wil gaan volgen op Zandvoort in het komend motorseizoen. Gek genoeg waren ze er voorstander van!

Iemand tips/dingen waar ik op moet letten? Van wat ik las is het ook mogelijk om in textiel pak te rijden, toch?

All-Round nerd | iRacing Profiel

• MrXen0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-09 09:29
w4rguy schreef op woensdag 13 september 2017 @ 13:00:
Afgelopen weekend mijn ouders voorgelegd dat ik een circuit training wil gaan volgen op Zandvoort in het komend motorseizoen. Gek genoeg waren ze er voorstander van!

Iemand tips/dingen waar ik op moet letten? Van wat ik las is het ook mogelijk om in textiel pak te rijden, toch?
Niet heel gek toch, liever dat je het op een gecontroleerde omgeving doet dan op een klaverblad. Ik wil het volgend jaar misschien ook wel gaan doen dus ben benieuwd naar de reacties.

Verwijderd

Het verboden voor motoren doet om op IJsland zijn intrede.

Foto volgt later.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2017 13:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Verwijderd Wat?

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Que? Quoi? WTF?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Least Inkling schreef op woensdag 13 september 2017 @ 12:39:
Met zo'n topkuipje veranderd echt de hele uitstraling van de motor vind ik, zeker een toevoeging die ik overweeg op mijn CB. (ik heb de kleurstelling van de onderste foto)

@w4rguy @MrXen0 er is hier een klein groepje dat ook een circuittraining wilt volgen, echter werd dat besproken in de Eifelrit groepsapp :+

@R0y.
@caesar1000
@Joopieboy
@Raym09

sowieso, misschien vergeet ik er nog een O-)

Awesome

• lolgast
Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2017 @ 13:07:
Het verboden voor motoren doet om op IJsland zijn intrede.

Foto volgt later.
Je bedoelt deze? ;)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pg4ZlJLl.jpg

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Daar kan ik nog mee leven :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Topicstarter
Requiem19 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 17:48:

Of overdrijf ik dan? ;).
[...]
Je kunt je ook afvragen hoeveel je er nog bij moet hebben op de weg... ;)
De race-versie is een heel ander verhaal qua pk's.
Raym09 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 16:30:
[...]

Mij lukt het in 15 seconden, maar dat is ook wel sneller dan gemiddeld. 8)
Het vele schakelen helpt ook niet mee wat betreft het behalen van een goede tijd.

De TT Assen is in 2018 een week later (1 juli) dan de afgelopen jaren dus mocht je (nu al) van plan zijn te gaan, houd daar dan alvast rekening mee. :)

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

caesar1000 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 15:09:
[...]

Je kunt je ook afvragen hoeveel je er nog bij moet hebben op de weg... ;)
De race-versie is een heel ander verhaal qua pk's.

[...]

Mij lukt het in 15 seconden, maar dat is ook wel sneller dan gemiddeld. 8)
Het vele schakelen helpt ook niet mee wat betreft het behalen van een goede tijd.

De TT Assen is in 2018 een week later (1 juli) dan de afgelopen jaren dus mocht je (nu al) van plan zijn te gaan, houd daar dan alvast rekening mee. :)
Mag je met een 125 het circuit op dan? Lijkt me opzich ook wel gaaf om een circuitdag te doen, tegen die tijd maar even kijken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

w4rguy schreef op woensdag 13 september 2017 @ 13:00:

Hangt af in welke groep je gaat rijden. Bij rijden onder begeleiding en de langzamere groepen is textiel en systeemhelm toegestaan (motorjeans niet!) Ga je sneller, dan leer, backprotector en meestal ook integraalhelm.
Ik heb twee keer via deze organisatie gereden, één keer op Zandvoort en een keer op Lelystad (toevallig was daar nog een andere Tweaker :) )
https://motorcircuittraining.nl/voorwaarden
Niveau 1 en 2 (geen/beperkte ervaring): Deelnemers beginnen de dag met een blok theorie en rijden alle sessies onder begeleiding. Rijders in deze groepen rijden zonder transponder en er is geen tijdwaarneming. De focus ligt op de techniek en nog niet zozeer op snelheid en rondetijden. Kleding eisen: Leder of textiel.
Niveau 3 (veel ervaring): Begeleid
Deze training is voor deelnemers die al flink ervaring hebben, maar nog graag onder begeleiding rijden van een instructeur. Je leert meer over lijnen, instuurpunten en zithouding. Deelnemers rijden zonder transponder.
Kleding eisen: Leder en een rug protector.
Niveau 3 (veel ervaring): Vrij rijden
Deelnemers in deze groep rijden de gehele dag vrij, rondetijden 2.10 - 2.20. Transponder en tijdwaarneming zijn inclusief. In deze groep rijden alleen ervaren rijders. Kleding eisen: Leder en een rug protector.
Niveau 4 (expert):
Deelnemers in deze groep rijden de gehele dag vrij, rondetijden < 2:15. Transponder en tijdwaarneming zijn inclusief. In deze groep rijden alleen zeer ervaren rijders. Kleding eisen: Leder en een rug protector.
Ik heb het er naar mijn zin gehad en ze zijn altijd goed met veiligheid en plezier. Reed in groep 1/2. Je kan na de eerste sessie naar sneller en terug naar langzamer kan altijd. Begeleiding is goed en je krijgt na elke rit feedback. Misschien voor de gevorderden wat tam maar voor het eerst is het een prima kennismaking.

@Secsytime Volgens mij zijn er geen beperkingen aan minimum. Hoewel je met een 125cc misschien beter op je plek bent qua fun op een kleiner circuit zoals Midlands. Aan de andere kant, Zandvoort kan ook prima want er is maar een klein stuk waar je dan vol gas kan/mag geven :)

@Raym09 Ik wil ook wel mee :) Beloof dat ik van tevoren zal tanken :P :'(

[ Voor 10% gewijzigd door Vrijdag op 13-09-2017 19:23 ]

• hiekikowan
  • Laatst online: 18-09 16:36
Leviathius schreef op woensdag 13 september 2017 @ 10:10:

Heb getekend, echter vind ik het vreemd dat een uitzondering is gemaakt in de petitiebeschrijving voor mensen die hun A2-rijbewijs voor 2017 hebben gehaald (zoals ik, september 2016)... Waarom zou ik, die exact hetzelfde examen heeft afgelegd en dus dezelfde competentie heb aangetoond, nog wel een extra examen af moeten leggen?

• Leviathius
bdalenoord schreef op woensdag 13 september 2017 @ 19:05:
[...]

Heb getekend, echter vind ik het vreemd dat een uitzondering is gemaakt in de petitiebeschrijving voor mensen die hun A2-rijbewijs voor 2017 hebben gehaald (zoals ik, september 2016)... Waarom zou ik, die exact hetzelfde examen heeft afgelegd en dus dezelfde competentie heb aangetoond, nog wel een extra examen af moeten leggen?
Vond ik ook ja, heb het ook als extra commentaar bij mijn 'handtekening' gezet. Zit erover na te denken om de initiatiefnemer van de petitie een bericht te sturen met de vraag waarom dit zo is gekozen.

• hiekikowan
  • Laatst online: 18-09 16:36
@Leviathius heb ik inmiddels ook gedaan, maar als meer mensen hun onvrede hierover uitspreken is mijns inziens alleen maar terecht.

Probleem wat ik wel zie in mijn redenering is, en dat wordt in de petitietekst eigenlijk ook beschreven, dat ergens een streep getrokken moet worden. Is dat dan iedereen die nu een A2-rijbewijs heeft en wat vinden mensen die afgelopen maanden van A2 naar volledig A zijn gegaan daar bijvoorbeeld van? Je kunt nooit iedereen pleasen, maar voor mij is het wel een beetje zuur mocht daadwerkelijk alleen eenieder in 2017 onder een eventuele overgangsregeling gaan vallen... Lastige dilemma's

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:41
Raym09 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 13:25:
[...]

Met zo'n topkuipje veranderd echt de hele uitstraling van de motor vind ik, zeker een toevoeging die ik overweeg op mijn CB. (ik heb de kleurstelling van de onderste foto)

@w4rguy @MrXen0 er is hier een klein groepje dat ook een circuittraining wilt volgen, echter werd dat besproken in de Eifelrit groepsapp :+

@R0y.
@caesar1000
@Joopieboy
@Raym09

sowieso, misschien vergeet ik er nog een O-)
Bij die onderste foto vind ik de uitlaat wel erg tof! Seatpipes (of er net onder/naast) vind ik sowieso altijd stoer.

Wat betreft circuittraining lijkt mij erg leuk om eens te doen en leerzaam, ik twijfel alleen of ik daar niet iets te laat mee ben i.v.m. het weer. Zo net voor de zomer lijkt mij ideaal.

[ Voor 3% gewijzigd door R0y. op 13-09-2017 19:40 ]

Verwijderd

En deze:

https://imgur.com/gallery/5GiLy

Ik krijg die Imgur links ff niet goed :P

• lolgast

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
Raym09 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 12:34:
[...]

Klopt maar daarom vind ik hem er juist weer meer retro uitzien. Zeker in een old skool kleurstelling, dan vind ik de XJR er weer te modern uitzien voor de bijbehorende kleurstelling :+

Voorlopig blijft ik wel bij de CB, zag laatst wel erg mooie topkuipjes:

[afbeelding]

[afbeelding]

Helaas vind ik deze alleen maar voor de CB400, CB900 en CB1300 en niet voor mijn CB600F :(
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZzH2Emf.jpg

De mijne zag er zo uit :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

R0y. schreef op woensdag 13 september 2017 @ 19:37:
[...]

Bij die onderste foto vind ik de uitlaat wel erg tof! Seatpipes (of er net onder/naast) vind ik sowieso altijd stoer.

Wat betreft circuittraining lijkt mij erg leuk om eens te doen en leerzaam, ik twijfel alleen of ik daar niet iets te laat mee ben i.v.m. het weer. Zo net voor de zomer lijkt mij ideaal.
Die bellypan heeft ook wel iets, alleen is hij in deze combinatie wel erg groot.

Mijn circuit planning was sowieso al naar volgend jaar verhuisd :+

Awesome

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-09 19:43
Enkel op de paden? Redelijk normaal toch?

Verwijderd

GBTW schreef op woensdag 13 september 2017 @ 20:52:
[...]

Enkel op de paden? Redelijk normaal toch?
Ik kan geen IJslands, hoe moet ik dat uit die borden opmaken :S

Verwijderd

Ze willen gewoon voorkomen dat mensen hun landschap volledig kapot maken.

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Gezien het landschap gewoon te gevaarlijk voor dat soort voertuigen lijkt me. Rivierdoorsteken enzo, daar wil je niet vastzitten.

Zelfde als onze verbodsborden voor voertuigen op bospaden ivm gevaarlijke wandelaars en op hol geslagen paarden, honden met rabiës...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Least Inkling schreef op woensdag 13 september 2017 @ 12:39:
Ok, een XJR met topkuipje en wat andere aanpassingen word ook erg leuk :9~

Afbeeldingslocatie: http://www.motor-forum.nl/download.php/download_document/887747/00e76d5dc860c686ebe5d0f2b9d6094f

Afbeeldingslocatie: https://up.picr.de/20181714rm.jpg

Afbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20130803/ve8ysujy.jpg

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Collega heeft een Zero DSR motor opgehaald dinsdag. Erg tof dat dat ook kan tegenwoordig.
Het is dat elektrische motoren nog zo duur zijn, maar doe mij er anders maar één ;)

Wel minder mooi dan mijn Versys, maargoed dat komt vast wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

@Raym09 Aarghh! Vierkante lamp :+

Bovenste is mooi hoor!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Misschien ligt het aan mij hoor, maar ik zie nauwelijks verschil tussen die XJR1300 en CB1300 :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

lolgast schreef op donderdag 14 september 2017 @ 10:35:
Misschien ligt het aan mij hoor, maar ik zie nauwelijks verschil tussen die XJR1300 en CB1300 :?
Dat is ook een beetje de eigenschap van een naked, zonder een knoepert van een kuip is onderscheid maken een stuk lastiger.

Maar anders is:
- kontje
- uiterlijk blok (koelribben en afwerking)
- uitlaten zijn standaard enkel bij CB en dubbel bij XJR
- logo's :+
- de XJR heeft een meer retro spuitwerk

Het zit in de details, maar ach als je niet te nauw kijkt heb je dat ook met tupperware erop :+ de basis blijft een motorblok, frame en 2 wielen :P

@Least Inkling Speciaal voor jou erbij gezet :> ik vind de bovenste ook erg gaaf, al trekt de onderste mij meer omdat hij wat meer retro is kwa spuitwerk. :9

Awesome

Verwijderd

Least Inkling schreef op donderdag 14 september 2017 @ 09:26:
Gezien het landschap gewoon te gevaarlijk voor dat soort voertuigen lijkt me. Rivierdoorsteken enzo, daar wil je niet vastzitten.
Kan heel gevaarlijk zijn hier. De Isuzu Trooper waarin ik reed zakte ook zomaar weg in het lavazand.

Vroeger gebruikte ze veel paarden hier vertelde onze vrienden, tegenwoordig of quad of van die heel dikke 4x4's. Motoren worden alleen door buitenlanders gebruikt.
Pagina: 1 ... 34 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.