Het grote motortopic deel 20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 33 ... 101 Laatste
Acties:
  • 293.315 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:05
Verwijderd schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 11:45:
Watje :P Een beetje in de sneeuw rijden daar draaien de meeste Zweden hun hand niet toch voor om :P

[video]
_O- wat een held. Maar je merkt het nu al, op warme zonnige dagen kom je nog vrij veel motorrijders tegen, maar zodra het nat is en wat kouder ben je haast de enige op de weg. Niet helemaal representatief voor alle Zweden dus vrees ik, voor het geval ze die reputatie hebben... Het zijn net zulke watjes als in Nederland :+
Dryhte schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 12:39:
Tja met deftige banden lukt dat vermoedelijk wel. Maar als je die er niet onder hebt liggen... zwiep!
Het scheelt wel dat we in Zweden nog met spijkerbanden mogen rijden. Heb ze voor de auto wel, dan heb je toch ineens verdraaid veel grip op ijzige wegen. Geen idee of ik ze ook voor mijn motor kan vinden, vast wel, maar daar gaan eerst deze winter maar eens fatsoenlijke zomerbanden onder die ook nog grip hebben in de regen :X

[ Voor 31% gewijzigd door FragFrog op 08-09-2017 14:34 ]

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09 21:03
FragFrog schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 14:28:
[...]

Het scheelt wel dat we in Zweden nog met spijkerbanden mogen rijden. Heb ze voor de auto wel, dan heb je toch ineens verdraaid veel grip op ijzige wegen. Geen idee of ik ze ook voor mijn motor kan vinden, vast wel, maar daar gaan eerst deze winter maar eens fatsoenlijke zomerbanden onder die ook nog grip hebben in de regen :X
Ik vind enkel referenties naar hoe je je banden zelf moet studden :( dan wordt 't meteen een heel DIY project!

http://www.gripstuds.com/Motorcycle_Winter_Dirt_Bike.php

[ Voor 5% gewijzigd door Dryhte op 08-09-2017 15:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:59
Guilty as charged :)

Ik zwaai soms wel terug, maar zelf niet meer.
Heeft alleen niets met "te goed" te maken, vroegah vond ik het leuk om bij het cluppie te horen. Nu hoeft niet zo nodig meer, maar wil gewoon lekker rijden.
Is meer een leeftijd-dingetje dan een GS dingetje.

Het stereotype van de oudere GS-rijder is ook een beetje waar denk ik. Na 25 jaar motorrijden ben ik ook over naar "the dark side" O-)
Raym09 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 10:42:
[...]
Soms het idee dat "GS" rijders zichzelf heel wat vinden en niet zwaaien omdat ze te goed zijn maar ook dat varieert per dag.

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Verwijderd schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 12:54:
[...]

Was jij dat toevallig gister bij de mercedes dealer in veghel vanuit erp?
Hele dikke kans. Vertel :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draaide toen net bij de mercedes naar erp toe vanuit centrum met de GSX-F dan hebben we mekaar gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
@Dryhte Je kan het ook laten doen, of inderdaad de studs kopen en dan zelf erin schroeven. Mijn normale webwinkel heeft er wel een catagorie voor, maar die lijkt leeg te zijn :? Nog niet simpel om ze te vinden inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Verwijderd schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 15:43:
[...]

Ik draaide toen net bij de mercedes naar erp toe vanuit centrum met de GSX-F dan hebben we mekaar gezien.
Aah dan was jij dat :Y Hallo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat was ik haha de beginner haha :p
Je had wel een enthousiaste zwaai _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Verwijderd schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 15:56:
[...]

Ja dat was ik haha de beginner haha :p
Je had wel een enthousiaste zwaai _/-\o_
Ik herkende de motor als in een F, goeie herinneringen aan. :Y En zag er netjes uit, lekker geluidje ook als ik mij goed herinner. ;)

En ik ben meestal wel van loyaal groeten hoor. Krijg wel eens verbaasde (en late) wuifjes van mensen, en zeker op een harley, die niet verwachten je groet op een SS. Kennelijk gebeurd dat niet zoveel. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Joopieboy schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 15:58:
[...]

Ik herkende de motor als in een F, goeie herinneringen aan. :Y En zag er netjes uit, lekker geluidje ook als ik mij goed herinner. ;)
Ja is een hele nette motor komt van @BvZwolle af.
Het geluid is heerlijk inderdaad bromt nog lekker door haha.

Ja ik probeer het ook zo veel mogelijk te doen even groeten.

Pas nog bij Huybers geweest deze heeft motor ook perfect bevonden echter moeten de voor en achterband vervangen worden. Achter wist ik al maar voor was al voorzien van een nieuwe maar deze slijt blijkbaar niet goed en zit een trilling in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Verwijderd schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 16:00:
[...]

Het geluid is heerlijk inderdaad bromt nog lekker door haha.

Ja ik probeer het ook zo veel mogelijk te doen even groeten.

Pas nog bij Huybers geweest deze heeft motor ook perfect bevonden echter moeten de voor en achterband vervangen worden. Achter wist ik al maar voor was al voorzien van een nieuwe maar deze slijt blijkbaar niet goed en zit een trilling in.
Voorkant maar ook achter is bekend. Vering blijft verre van perfect ook na afstellen. Cuppen als een malle. En Mark is een goeie, ook goedkoop met banden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09 23:49

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Vandaag met een Transalpclub lid de nieuwe kettingset gemonteerd. Dat was wel nodig, het tandwiel op de uitgaande as was redelijk ver heen. Ook de ketting had meer dan genoeg speling. :X
De nieuwe ketting is net een schakel te lang, even aan de clubdealer vragen om een nieuwe sluitschakel zodat ik over 5000km de ketting kan inkorten.

Mijn 12V aansluiting heb ik ook vervangen omdat de kabelaansluiting was afgebroken. De zekering van het setje van de Polo was slecht. Na het eerste ritje kon ik direct de zekering vervangen.

Een paar weken geleden heb ik de motor gewassen, vandaag zag ik dat er Hyperpro achterdemper op zit met een zwarte veer.
Een tijd terug zijn de stofhoezen gescheurd, als ik die ga vervangen kan ik direct de voorvorken een beurt geven en controleren of daar ook al Hyperpro progressive veren in zitten. Dat zou mooi mee genomen zijn. 8)

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-09 23:51
Verwijderd schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 16:00:
[...]

Bedankt voor het compliment. d:)b Het is inderdaad echt een mooie, nette motor!
Jammer van de voorband, die had ik er zelf net vervangen :-( Had bij verkoop nog geen 250km gelopen...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:37
Je kunt nu ook een matchende grasmaaier kopen van Honda die past bij je Fireblade of Type-R :P.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DJCZqRuXkAATix_.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:41
Die nieuwe Z1 van kawasaki! kan ik ook wel waarderen.
Afbeeldingslocatie: http://images.mcn.bauercdn.com/PageFiles/572408/1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DraZ666
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:20
Voor de circuitgekken onder ons, welke backprotector gebruiken jullie? Een insert, vest of harnas? Insert lijkt mij het meest relax zitten, maar kan mij voorstellen dat een vest of harnas meer doet?
Iemand van hier op Zandvoort te vinden de 18e?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Beste is een vaste op je lichaam met nierprotector. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:53

Bommes

Capo del formaggio

Frans92 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 13:12:
Het is gewoon leuk als twee compleet vreemden van elkaar toch verbonden zijn door een passie voor het motorrijden. En daar hoort zwaaien gewoon bij :P
En elkaar vervolgens op het terras volledig te negeren.. 8)7
Wij hebben al jaren een camper, dat volk zwaait ook allemaal naar elkaar.
Om vervolgens op de camping of camperplaats meteen de gordijnen dicht te doen en de schotel omhoog om tv te kijken waarbij geen woord tegen elkaar te zeggen.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Bommes schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 22:07:
[...]

En elkaar vervolgens op het terras volledig te negeren.. 8)7
Wij hebben al jaren een camper, dat volk zwaait ook allemaal naar elkaar.
Om vervolgens op de camping of camperplaats meteen de gordijnen dicht te doen en de schotel omhoog om tv te kijken waarbij geen woord tegen elkaar te zeggen.
Mooi toch, met mensen die op hun vakantie alleen maar Nederlands willen vreten en SBS6 kijken hoef ik ook niet te praten :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
DraZ666 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 18:29:
Voor de circuitgekken onder ons, welke backprotector gebruiken jullie? Een insert, vest of harnas? Insert lijkt mij het meest relax zitten, maar kan mij voorstellen dat een vest of harnas meer doet?
Insert vind ik niets, want dat maakt je jas erg zwaar. Harnas is niet voor weg / circuit, maar voor offroad.

Ik heb:
Alpinestars Nucleon KR-1
+
Alpinestars Nucleon KR-C
+
Alpinestars Nucleon KR-TB << irritant dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23-09 15:42

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Hmm... Voordat ik morgenochtend richting de Alpen vertrek mag ik eerst een doorwading doen, de tuin en het steegje achter het huis staan blank :+

Oh well, hopen dat het de rest van de week wat nuttiger weer word, en anders dat de Anakee III's het ook in de regen een beetje willen doen.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:48

charrel

Cortisol4life..

kneusteun schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 18:01:
Die nieuwe Z1 van kawasaki! kan ik ook wel waarderen.
[afbeelding]
Lol met een geblazen blok uit de H2 erin. Aanzuig buis van een r nine t.
Mooie ding, maar zo komt ie er vast niet uit te zien. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 13:50

Ethirty

Who...me?

cyntax schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 17:48:
Je kunt nu ook een matchende grasmaaier kopen van Honda die past bij je Fireblade of Type-R :P.

[afbeelding]
F1 durfden ze niet aan, want die haalt het einde van je grasveld niet. :+

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-09 14:56
Wat een lullige aanpassing van de EU voor het rijbewijs. Je mag dus nu op je 21ste op een zware motor afrijden. Daarna moet je 2 jaar rond rijden op een 3wieler, a1 of a2. Na 2 jaar mag je automatisch zwaar gaan rijden. Maar iedereen die nu dus 21 is en voor november zijn a2 rijbewijs haalt moet dus alsnog een extra examen A gaan doen.

Dit gaat toch weer volledig in tegen het huidige systeem? Ga je 2 jaar op een 3wieler rijden en stap je daarna over op een zware motor. Fijne wedstrijd...

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:47

steveman

Comfortabel ten onder

Goh, het siliconenlaagje is NIET de bron van gladde nieuwe banden... :?
Sterker nog, er is geen siliconenlaagje :o

Laat hij die met 1 papercut je witte bank totaal kan verzieken het even uitleggen:

@2:50

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13:17

A13X

Dude

steveman schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 00:09:
Goh, het siliconenlaagje is NIET de bron van gladde nieuwe banden... :?
Sterker nog, er is geen siliconenlaagje :o

Laat hij die met 1 papercut je witte bank totaal kan verzieken het even uitleggen:

[video]
@2:50
Niet meer, zoals hij ook al zegt "nieuwe type banden bevatten geen silicone meer", de oude wel. Dat is hier ook al eens voorbij gekomen, ze hebben door verbeterde productie processen geen siliconen meer nodig om de band uit de mal te krijgen.

Het is dus niet zo dat er jarenlang onzin is verkondigd.

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:51

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Büse vest.

De 18de kom ik wel even langs maar niet om te rijden ;). Even een pitbord ophalen.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Laatst online: 12:30

Destruction

(ex-)Automonteur

FragFrog schreef op donderdag 7 september 2017 @ 00:37:
Toen we even bij TT Motorcycles in Zwolle parkeerden had een van de monteurs maar vast een stuk karton eronder gelegd, ze hebben net nieuwe bestrating daar en die hield'ie liever schoon :+
Ze zijn niet perse heel goedkoop daar, maar ze zitten ~500m van m'n huis, dus als ik ff snel iets nodig heb ga ik daar ook altijd heen. Ze zijn pas verhuisd inderdaad :)

Verder altijd leuk om dit soort reis verslagen te lezen :)
aidanl schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 23:41:
Wat een lullige aanpassing van de EU voor het rijbewijs. Je mag dus nu op je 21ste op een zware motor afrijden. Daarna moet je 2 jaar rond rijden op een 3wieler, a1 of a2. Na 2 jaar mag je automatisch zwaar gaan rijden. Maar iedereen die nu dus 21 is en voor november zijn a2 rijbewijs haalt moet dus alsnog een extra examen A gaan doen.

Dit gaat toch weer volledig in tegen het huidige systeem? Ga je 2 jaar op een 3wieler rijden en stap je daarna over op een zware motor. Fijne wedstrijd...
Dit slaat inderdaad als een tang op een varken, je krijgt rijles op een 3wieler, je moet daarna 2 jaar op een 3 wieler rijden en na 2 jaar van 0 rijervaring op een 2 wieler mag je op een Hayabusa stappen :? Het is te hopen dat die mensen zich om rijexamen te kunnen doen verplicht moeten laten registreren als orgaandonor :/

[ Voor 46% gewijzigd door Destruction op 09-09-2017 12:40 ]

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOL _O-

/me vindt apehangers best leuk maar dit is compleet over de top :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

8)7 8)7

En dat ding heeft zo te zien óók nog een setje "Forward Control's" er op zitten (waar je alleen de achterrem dus nog maar mee kunt bedienen).

"X" men, went wrong?

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 09-09-2017 19:00 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Nieuwe accessoire gemonteerd vandaag *O*.

https://www.outlawracing....chakelpook-cr80-85-96-665

Dat scheelt als het goed is wat trek-en-buig werk als ik er nog eens bij ga liggen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-09 07:21
HTT-Thalan schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 11:16:
Het weer word toch al een beetje slechter en de blaadjes beginnen te vallen.

Wie gaat er allemaal nog eventjes door en wie gaat de tweewieler alvast stallen?
Ik stal hem elke avond :+

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
Robbie T schreef op donderdag 7 september 2017 @ 11:13:
Zijn er hier ook mensen welke ervaring hebben met handvatverwarming uit China? Heb zelf wel wat zoekwerk gedaan en kom eigenlijk alleen maar positieve reviews tegen, worden goed warm en zijn zeer goed betaalbaar. Iemand die een paar van die dingen heeft gemonteerd?
Ik heb zelf ook lang zitten twijfelen tussen verwarmde handvatten en handschoenen, ben toch voor de handschoenen gegaan afgelopen jaar.. In een woord heerlijk, hele hand is warm, onder - boven - zijkant, alles. En je kunt ze meenemen naar een andere motor. Voornaamste reden was voor mij de lengte van je handgreep. Deze wordt bij veel merken korter als je naar verwarmde handvatten gaat. Aangezien ik brede handen heb vond ik het niet fijn om nog eens een stuk in te moeten leveren en dan half op je bar-ends te zitten leunen. Bij Oxford vond ik het extra kastje (de regelaar) gewoon afgrijselijk. Als je dan ook nog bedenkt dat die kabels achterlijk uit de handvatten komen was het voor mij redelijk snel klaar. Grappig detail, op het rechter handvat staat de naam Oxford onderste boven. (tenzij ze dat intussen aangepast hebben)
Kortom, Gerbing G-12 waren en zijn voor mij de juiste keuze geweest. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:36
HTT-Thalan schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 11:16:
Het weer word toch al een beetje slechter en de blaadjes beginnen te vallen.

Wie gaat er allemaal nog eventjes door en wie gaat de tweewieler alvast stallen?
Heb deze maand nog een paar ritjes gepland staan. Hopelijk krijgen we nog we nog een paar mooie dagen. Voor morgen ziet het er in ieder geval goed uit.

Ergens anders stallen is gelukkig niet nodig. Heb een geïsoleerde garage waar mn motor altijd staat als er niet mee wordt gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik kijk het weer nog even aan. Afgelopen "winter" was het in januari nog 10 graden en droog, ik heb lekker doorgereden.

Wel moet m'n volledige achtertuin nog verbouwd worden, wil ik m'n motor overdekt kunnen stallen. Dat zie ik eigenlijk niet meer gebeuren voor de winter.

Wel heb ik voor over vier weken nog een week vrij genomen om met een vriend een stuk naar het zuiden te rijden, maar met regen zoals de afgelopen dagen gaat dat plan wellicht gewijzigd worden.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
Bommes schreef op woensdag 6 september 2017 @ 06:34:
Mijn bovenlijf lukt wel met mijn jas en eventueel een extra shirt of vest.
Gaat meer om de benen.
Ik heb geen ruimte meer in mijn koffer ook op de middag mijn spijkerbroek terug mee naar huis te nemen.
En als ik die thuis laat, mijn textiel motorbroek is immers warm genoeg.... Dan heb ik niks op mijn werk om aan te trekken.

[...]

Later zou kunnen, te laat is immers ook weer vroeger weg toch?? >:)
Over die wind op de benen, nou ja dat dus. Mijn motor jeans waait gewoon door, die begint nu in de ochtend al te fris te worden.
Kan ik wel daar een thermo broek onder aan doen. Die kan ik makkelijk mee terug naar huis nemen in de middag. :Y
Oh wait..rain. :S
Wel eens aan gedacht om gewoon je nette broek op je werk te laten ? Zo pendel ik al maanden heen en weer. Broek blijft gewoon op mijn werk, alleen af en toe eens meenemen om te wassen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freubel
Jelte schreef op maandag 4 september 2017 @ 09:05:
Ik weet aan welke motorrijder ik het meeste hekel heb. Vanmorgen kwam ik een exemplaar tegen:

Tussen de file door met een aardig brede BMW (K serie?) met koffers. En bij elke auto die niet helemaal aan de kant gaat (oftewel gewoon rechtdoor blijft rijden) even gassen, vingertje, kijken, sarcastisch duimpje. Pfft, doe rustig.
Het bewijs dat hij echt alleen met zichzelf bezig was, kwam toen hij bij een verkeerslicht tussen de auto's bleef staan, terwijl er ruimte zat was om samen met mij vooraan te gaan staan.

Komop zeg, denk aan meer dan je eigen persoontje. Dat maakt je een veel beter motorrijder.
Zo herkenbaar. Tijdje terug een GS met 1 koffer aan de zijkant. Ik zelf (alleen top koffer en Versys 650) schatte het al redelijk krap aan dus bleef netjes wachten achter een auto, hij moest hem er persé tussen door frotten, raakte de auto en dan nog eens tekeer gaan tegen die automobilist. Wat een kneuzen rijden er toch rond zeg.... :|

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Freubel schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 20:22:
[...]

Zo herkenbaar. Tijdje terug een GS met 1 koffer aan de zijkant. Ik zelf (alleen top koffer en Versys 650) schatte het al redelijk krap aan dus bleef netjes wachten achter een auto, hij moest hem er persé tussen door frotten, raakte de auto en dan nog eens tekeer gaan tegen die automobilist. Wat een kneuzen rijden er toch rond zeg.... :|
Voor dát soort lummels:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=xWxFNB-mPTU]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FragFrog
Freubel schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 20:15:
[...]

Wel eens aan gedacht om gewoon je nette broek op je werk te laten ? Zo pendel ik al maanden heen en weer. Broek blijft gewoon op mijn werk, alleen af en toe eens meenemen om te wassen :)
Dat doe ik vaak met mijn schoenen. Die nemen flink veel ruimte in, en frotten zo lastig omdat de zool niet zo flexibel is.

Nou lopen er sowieso al veel mensen op werk rond met instappers en crocs ed (wetenschappers, die letten niet zo op kleding :+) dus ik zoek eigenlijk nog een comfortabel paar schoenen om permanent op werk te laten. Er is ook niemand die ervan opkijkt als je een week lang dezelfde schoenen aantrekt.

Vandaag een kleine zeshonderd kilometer gereden door Duitsland en Denemarken, nu in Malmo aanbeland. Nog even gekeken of er een selfie-gelegenheid was bij The Bridge (TM), maar kon alleen stoppen bij de chagerijnige tolpoortbeambte en daar zie je de brug al niet meer; wel een machtig mooi uitzicht over de zee tussen Denemarken en Zweden! :Y)

Morgen laatste strekke, terug naar Stockholm, weer zo'n zeshonderd kilometer. Flink veel regen gehad helaas, dus hoop vooral dat m'n laarzen nog een beetje droog worden. Zowaar nog wat meer motorrijders gezien die de regen trotseerden, en veel automobilisten die flink onder de maximumsnelheid bleven hangen. Zal morgen leuk worden, die "snelweg" naar Stockholm is grotendeels drie-baans met om en om inhaalmogelijkheden, en het stikt er altijd van de vrachtwagens. Hoop dat ik nog wat boven de 80km/u ga halen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Een dainese, en dan die langere die tot tot bijna helemaal onderaan komt. De 18e staat op de watchlist, wil het weer afwachten. De r1 had een koelingsprobleem wat opgelost zou moeten zijn en wil dat testen voor de volgende cup race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Bommes schreef op woensdag 6 september 2017 @ 06:34:
Mijn bovenlijf lukt wel met mijn jas en eventueel een extra shirt of vest.
Gaat meer om de benen.
Ik heb geen ruimte meer in mijn koffer ook op de middag mijn spijkerbroek terug mee naar huis te nemen.
En als ik die thuis laat, mijn textiel motorbroek is immers warm genoeg.... Dan heb ik niks op mijn werk om aan te trekken.

[...]

Later zou kunnen, te laat is immers ook weer vroeger weg toch?? >:)
Over die wind op de benen, nou ja dat dus. Mijn motor jeans waait gewoon door, die begint nu in de ochtend al te fris te worden.
Kan ik wel daar een thermo broek onder aan doen. Die kan ik makkelijk mee terug naar huis nemen in de middag. :Y
Oh wait..rain. :S
Er bestaan waterdichte motorjeans, maar of dat comfortabel is? Anders een regenbroek erover heen.
Ik doe nu een hele dunne thermolegging onder mijn jeans, deze kun je eventueel nog uitdoen op het werk als het te warm is.
Als ik deze winter door ga rijden ga ik wel voor een een goede textielbroek voor over mijn jeans kijken.
Verder inderdaad wat kleren op je werk laten, hoewel dat weer lastig is als ik naar een klant moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Freubel schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 20:15:
[...]

Het zal in mijn geval geen nette broek zijn, werk als machinebouwer/electro monteur.. :P
Maar ik snap je punt, goed idee.
Erapaz schreef op zondag 10 september 2017 @ 11:27:
[...]

Er bestaan waterdichte motorjeans, maar of dat comfortabel is? Anders een regenbroek erover heen.
Ik doe nu een hele dunne thermolegging onder mijn jeans, deze kun je eventueel nog uitdoen op het werk als het te warm is.
Als ik deze winter door ga rijden ga ik wel voor een een goede textielbroek voor over mijn jeans kijken.
Verder inderdaad wat kleren op je werk laten, hoewel dat weer lastig is als ik naar een klant moet.
Ik heb een goede kevlar motor jeans die nu in de ochtend eigenlijk net te fris is.
Optie is inderdaad om er een thermo legging onderdaan te doen en indien te warm op het werk die uit te doen.
Opzich dalen de temperaturen alleen nog maar, dus combinatie: werkbroek en daaroverheen mijn textiel motorbroek (zonder thermo voering) is denk ik voorlopig perfect.
Ik zit ongeveer 3 kwartier op de motor enkele reis, als het dan een beetje te warm is dan is dat maar zo, laatste stuk is door de stad, dat is toch (te) meestal warm.

Voor de Vespa:
Nieuwe voorvork is binnen, gisteren de oude lagers er af gehaald en een setje verse balhoofd lagers er op geperst.
Wat plekjes roest er af geschuurd en een paar laagjes verse zwarte sluit verf er overheen. Vanochtend 2 laagjes blanke lak er achteraan.
Die is er klaar voor. Dadelijk de Vespa opkrikken en de orde vork er uit.
#motorklusdag ;)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Destruction
  • Laatst online: 12:30

Destruction

(ex-)Automonteur

Freubel schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 20:22:
[...]

Motorrijder of niet (en over het algemeen kun je die imo hoger inschatten dan koekblikkers), maar je bent wel echt een domme k*t als je niet snapt dat je door je koffers breder bent en dus wellicht niet tussen auto's door past :/

Al heb je bij motorrijders natuurlijk ook nog 2 soorten, iemand die motor mag rijden en een echte motorrijder. Die laatste groep is wat meer bedacht op risico's, die eerste groep kom je nog wel 's tegen in korte broek/t-shirt en nikes, als ze je met hoge snelheid inhalen.

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daredha
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-09 07:51
Ik heb laatst bij een spoorwegovergang wel een bump met m'n zijkoffer gegeven aan een automobilist. 't was krap, en ik haalde de motor net iets te ver naar rechts. Het was echt een bump, en geen wrijf. Terwijl ik afstapte (kwam een hele lange goederentrein stapvoets langs, dus tijd genoeg) zwaaide de automobilist al dat er geen schade was en het niet uitmaakte.

Zo kan 't ook :) gewoon vriendelijk blijven, en als er wel schade is, is dat bij stilstaande voertuigen toch echt mijn schuld, ik was immers degene die zich er tussen propte

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:11
FragFrog schreef op zondag 10 september 2017 @ 01:15:
Er is ook niemand die ervan opkijkt als je een week lang dezelfde schoenen aantrekt.
Wat zou daar vreemd aan zijn dan? Ik heb maar 1 paar schoenen, die draag ik anderhalf/twee jaar zowat iedere dag. Dan zijn ze versleten en koop ik nieuwe :z

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/09/1505066703-800-x-600px-IMG_20170910_144840.jpg

Voetjes van de vloer... :9

"nieuwe" voorvork zit er in (okay op de foto nog niet :P ), ik dacht het geheel over te zetten, remschijf, naaf, wiel, enz.
Echter blijkt de naaf van een ABS versie anders te zijn, de vork + toebehoren die ik gekocht heb is niet van een ABS versie en mijn Vespa heeft dat dus wel.
Met de "nieuwe" naaf kon de ABS sensor + beugel niet meer tussen de klauw en de ophanging gemonteerd worden. De naaf is dus "dunner" van een ABS versie om meer ruimte tussen ophanging en schijf te creëren.

Nog niet kunnen test rijden, bij het achterwiel is een extra steun lager van de achteras gemonteerd in het rechtse deel van de achterbrug.
Dat lager was wat hoor en voelbaar tijdens het met de hand draaien. Dus er maar uit geslagen, morgen ff op de zaak naar een nieuw lager zoeken en dat er in persen.
Meteen ook maar de transmissie olie uit de achterwiel overbrenging ververst, wat er uit kwam zag er wat smotsig uit.

[ Voor 6% gewijzigd door Bommes op 10-09-2017 20:12 ]

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• FragFrog
FastFred schreef op zondag 10 september 2017 @ 16:25:
Wat zou daar vreemd aan zijn dan? Ik heb maar 1 paar schoenen, die draag ik anderhalf/twee jaar zowat iedere dag. Dan zijn ze versleten en koop ik nieuwe :z
Het "vreemde" is dat in tegenstelling tot schoenen, mensen het nog wel eens opmerken als je een maand lang dezelfde broek aan hebt ;) Daarom, als ik iets qua kleding op kantoor laat liggen zijn schoenen een goede optie. En een broek en shirt kan ik vrij makkelijk in m'n zadel/tanktas duwen, of desnoods in een kleine rugzak.

Nog even een reisverslag? Hoop dat jullie er nog niet moe van zijn... ;)

Vanochtend vertrokken uit Malmo, met een goede zeshonderd kilometer te gaan en zowaar een lekker zonnetje erbij. Na een uurtje hou ik de eerste tank-pauze, op een mooie heuvel vlak naast de zee:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GH4MFb4wFqyq607qO7F0ywHh/medium.jpg

Op dit moment ontdek ik ook het Probleem van de Dag: mijn USB oplader doet het niet meer. Of de regen van de afgelopen dagen hem toch teveel is geworden, of dat het puur toeval nu niet meer werkt weet ik niet, maar ik had uiteraard net gisteravond besloten de opladers maar te laten zitten "want ik ben toch morgen thuis, en de telefoon laad onderweg wel op". |:( Als positief karma hier tegenover hoor ik wel ineens een klik als ik de benzine schakelaar overzet op reserve: ik heb het nog niet getest, maar het zou zomaar kunnen dat mijn reserve-tank het spontaan weer doet! :D

Aangezien ik volledig op mijn telefoon vertrouw voor navigatie, maakt dit het een klein beetje spannender om half Zweden door te komen. Ik kijk dus nog even snel waar ik eraf moet en zet mijn telefoon vervolgens uit. Ergens rond Halmstad moet ik van de snelweg af, "het is een provinciale weg, dat staat vast wel aangegeven". Zo'n zestig kilometer verder bedenk ik me dat ik Halmstad toch al een tijdje voorbij ben, ik zou toch niet de afslag gemist hebben..? Nouja, dan maar de eerste de beste afslag nemen, er staat zowaar een benzinestation, dus maar weer een paar liter benzine in de motor en een kleine koffie met kanelbullar in mij:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Vqf7A3jEmXMq1iZyFqyuPaS9/medium.jpg

Met nog tien procent batterij te gaan weet mijn telefoon mij te vertellen dat ik natuurlijk veel te ver langs de kust omhoog ben gereden, maar dat ik ook prima de weg kan volgen waar ik nu aan sta. Prima, doe ik dat! Geluk bij een ongeluk, het is een prachtige weg, leuke bochten, heerlijk vlak asfalt, een best werkbare snelheidslimiet van 90km/u, en bijna geen andere weggebruikers. Het zonnetje schijnt, mijn Virago rijdt lekker, dus ik pauzeer even naast een meertje voor een fotomoment:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/D4zqpN9CxSkL54JSAlVW4zTm/medium.jpg

Mocht iemand hier nog plannen hebben om naar Zweden te rijden, ik kan'm aanraden! Vol goede moed heb ik zelfs mijn regenpak maar uitgelaten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gWvEqIChkQ5PxtUhOiSQfi3y/medium.jpg

Dat was achteraf gezien mijn tweede fout van de dag. De donkere wolken komen steeds dichterbij, dus na een kilometer of honderd op de kleine weg gezeten te hebben besluit ik om bij het eerstvolgende benzinestation mijn regenpak aan te trekken.

Vijf kilometer verder begint het dan ook echt te regenen. Helaas ontdek ik hier dat er toch nog iets negatiefs te zeggen valt over deze binnenwegen: er zijn verdraaid weinig benzinestations. Ik blijf vol goede moed maar doorrijden, hopen dat het buitje snel overgaat, maar veertig kilometer verder ben ik compleet doorweekt, verkleumd tot op het bot, en is er nog steeds geen benzinestation te vinden, of uberhaupt veel gelegenheid tot beschutting. Dan draai ik heel voorzichtig een iets grotere weg op richting Jonkoping, laat de koppeling weer opkomen, en prompt glibbert m'n achterwiel onder me vandaan. Met voeten aan de grond weet ik'm nog net rechtop te houden, maar het moge duidelijk zijn dat dit niet langer te doen is. Dan zie ik het verlossende bord: nog 2 kilometer tot een benzinestation! Gelukkig kom ik er heelhuids aan, gooi'm vol terwijl de regen van het blok af stoomt, en parkeer'm onder het afdakje terwijl ik ga opwarmen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Rxjl7Pqe9mw0LmxRArDPGEXW/medium.jpg

Zowaar komt er dan ook blauwe lucht aan, en een minuutje of twintig later is het zelfs weer aardig droog en zonnig! Enfin, met mijn pak aan en ietsje warmer rij ik verder, en al snel ben ik Jonkoping voorbij. Voor wie Jonkoping niet kent, de snelweg gaat langs een adembenemend mooi meer. Er hangt een felle regenboog voor me, maar tegen de tijd dat ik een afslag gevonden heb is die helaas wat vager geworden, en staan er uiteraard bomen voor het meer - dan krijg je dus dit ietwat teleurstellende zelfbeeld :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kwptLZF3Wq2Ptk3m6U2Pc2J3/medium.jpg

Op dit moment houdt mijn telefoon het helemaal voor gezien, maar niet getreurd: inmiddels staat Stockholm op de borden! Ik pak nog een klein regenbuitje mee, maar verder is het eigenlijk wel prima rijden. Er speelt een raar probleem waarbij ik af en toe veel minder kracht heb dan normaal, en niet harder kan dan ~120 wat de snelweg vrij saai maakt (maximumsnelheid 110km/u) aangezien ik slechts met moeite vrachtwagens in kan halen, dat ga ik de komende weken nog uitzoeken. Met verder weinig te beleven (en sowieso geen camera meer om het vast te leggen) kom ik dan uiteindelijk om half acht weer thuis aan, waar mijn ouwe trouwe Virago na > 3000km in een week eindelijk weer even kan uitrusten!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zGuJHPmm3SMcbIARVvY4Sut7/medium.jpg

Leuk zo'n tocht, maar volgende keer doe ik'm iets eerder in het jaar als het nog niet zo koud en nat is :+

Voor de geinteresseerden, dit was zo ongeveer mijn route; uiteindelijk vijf dagen aan het rijden geweest, dus zo'n zeshonderd kilometer per dag. Achteraf zou ik liever wat kortere afstanden hebben gedaan (maarja ik had maar 1 week vrij, en wilde ook nog even in Nederland zijn), nu had ik eigenlijk net wat te weinig tijd om nog onderweg leuke dingen te zien of mooie achterafweggetjes te pakken in plaats van bijna alleen maar snelweg. Enfin, voor een eerste motortocht ben ik er wel tevreden over! :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@FragFrog
Toffe trip man..!!
En dat nat regenen en die kleine probleempjes, dat maakt het juist een gave trip.
Als alles gaat zoals gepland is het ook maar een beetje saai toch.
Dan mis je dit soort momenten langs de kant van de weg:
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/09/1505104031-800-x-600px-IMG_20170526_105352.jpg
:P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:55
Ziet er goed uit @FragFrog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13:02

Least Inkling

Product of the cold war

@FragFrog als het regent daar, dan regent het ook echt :)

Was je only the lonely?

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
@Bommes het houdt het wel spannend in elk geval! :+ Maar wat je zegt, af en toe een klein probleempje oplossen terwijl je onderweg bent is stiekem best leuk, dan voel je echt alsof je jezelf wel kan redden!

@Least Inkling helaas wel: eigenlijk had ik deze trip geplanned staan om samen met mijn vriendin te doen, maar die kon niet eerder dan 1 September haar examen doen en daarna had ze geen tijd meer. Die zat afgelopen week voor een cursus in Zwitserland, dus in plaats van alleen thuis zitten ben ik dan maar op pad gegaan.

Heel misschien dat we samen nog een lang weekend gaan touren in Noorwegen, maar het is nu eigenlijk al te koud om nog leuk op de motor te zitten, dus wellicht wordt dat volgend jaar :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Met gezelschap is altijd leuk, maar alleen is ook niet verkeerd. Eigen tempo, pauzes enzo. Maar ook alleen de minder leuke dingen zoals regen. Klagen is leuker met meerderen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Vrouwen moeten alleen aan de lopende band naar het toilet... Heb je wel regelmatig je foto-momentje, maar echt opschieten doet het daardoor niet :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

FragFrog schreef op maandag 11 september 2017 @ 01:08:
Voor de geinteresseerden, dit was zo ongeveer mijn route;
Ik heb ook in Noorwegen rondgereden, maar het stukje wat jij hebt gereden was zo ongeveer het saaiste stuk :P Maar ja, je moet wat als je weinig tijd hebt. Een weekendje Noorwegen zou volgens mij echt nog te kort zijn.

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
@antonboonstra Oef, herinner me er niet aan.. Ik wilde eigenlijk vanaf Oslo doorsteken naar Bergen, door de bergen :+ Maar inderdaad, tijdgebrek en teveel afstand per dag ingeboekt. Vooral omdat de ferry vanaf Kristiansand maar twee keer per dag gaat en minimaal een dag vantevoren geboekt moest worden. Anders had ik waarschijnlijk een dag extra in Noorwegen gezeten en een mooiere route genomen. Die foto's van jou zien er wel ongelovelijk gaaf uit! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

lolgast schreef op maandag 11 september 2017 @ 11:45:
Vrouwen moeten alleen aan de lopende band naar het toilet... Heb je wel regelmatig je foto-momentje, maar echt opschieten doet het daardoor niet :+
Of een harley-rijder op medicijnen, die elk uur moet... Ik rook, dus ik vind het niet erg :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

lolgast schreef op maandag 11 september 2017 @ 11:45:
Vrouwen moeten alleen aan de lopende band naar het toilet... Heb je wel regelmatig je foto-momentje
...euhm... :X

:+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
:X , dat is een ander forum :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Nog mensen vanmiddag op de motor gezeten? Ik mag zometeen op de Hornet naar de westkust toe. Als ik het KNMI mag geloven gaat het een spannend ritje worden... :P

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik zou naar de oostkust rijden als ik jou was, misschien dat je dan wat beter weer gaat treffen, ergens :+

Ben daarstraks even een kilometertje of 5 gaan rijden om 't ding af t tanken nadat er gisteren een slordige 700Km. mee gereden was (ritje Eifel in één dag). Vrees dat 't ding dit jaar ook niet vaak meer buiten gaat komen als 't zo'n weer blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

w4rguy schreef op maandag 11 september 2017 @ 15:24:
Nog mensen vanmiddag op de motor gezeten? Ik mag zometeen op de Hornet naar de westkust toe. Als ik het KNMI mag geloven gaat het een spannend ritje worden... :P
Ik zit nu op mijn werk (in de buurt van Hoogvliet). Valt nog wel een beetje onder de westkust. Het waait hier behoorlijk hard met flinke windvlagen. Ik ben in ieder geval blij met de auto te zijn ;)

Neem je regenpak mee en succes d:)b

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Frans92 schreef op maandag 11 september 2017 @ 15:33:
[...]

Neem je regenpak mee en succes d:)b
Van de winkel? want die moet ik nog kopen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
Moet vanmiddag nog een eindje naar huis. Zag dat er weer een hele bak water en wind op de planning staat.
Eindelijk weer een beetje sensatie onderweg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
Ik ben ook maar met de auto just in case. Soms gaat het er harder aan toe lokaal dan ze voorspelen en gelukkig maken de kosten niet heel veel uit. Plus mijn regen kleding is nog niet vervangen moet nu wel tempo gaan maken die winter komt wel heel snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

w4rguy schreef op maandag 11 september 2017 @ 15:33:
[...]

Dan zou ik droge kleren meenemen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
w4rguy schreef op maandag 11 september 2017 @ 15:33:
Ik had een regenpak geleend van mijn buurvrouw de afgelopen week, wat was ik daar toch ongelovelijk blij mee... ik ga zo snel mogelijk zelf ook een regenpak kopen, puike investering :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Frans92 schreef op maandag 11 september 2017 @ 15:34:
[...]

Dan zou ik droge kleren meenemen :9
Het is gelukkig richting huis, waar een warme douche en schone kleren op mij wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

w4rguy schreef op maandag 11 september 2017 @ 15:41:
[...]

Het is gelukkig richting huis, waar een warme douche en schone kleren op mij wachten.
Dat scheelt dan weer. Nu schijnt de zon, dus je hebt waarschijnlijk 5 minuten om thuis te komen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

FragFrog schreef op maandag 11 september 2017 @ 15:40:
[...]

Ik had een regenpak geleend van mijn buurvrouw de afgelopen week, wat was ik daar toch ongelovelijk blij mee... ik ga zo snel mogelijk zelf ook een regenpak kopen, puike investering :Y)
TIP: EVO (Evolution) is dit jaar gestopt als (NL) motorkleding merk maar er ligt her en der nog wat aan oude voorraad in de winkels welke voor weinig verkocht wordt. Spul is écht goed!!

Probeer verder voor een tweedelige regenuitrusting te gaan. Zo'n overall lijkt handig totdat je 't spul onderweg snel aan of uit wil trekken (en je waarschijnlijk net zo goed door had kunnen rijden doordat je pak/kleding welke je er onder hebt in die tijd ook al zeiknat is geworden).

[ Voor 22% gewijzigd door Will_M op 11-09-2017 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamorunl
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 03:48
wimmel_1 schreef op maandag 11 september 2017 @ 15:46:
[...]

TIP: EVO (Evolution) is dit jaar gestopt als (NL) motorkleding merk maar er ligt her en der nog wat aan oude voorraad in de winkels welke voor weinig verkocht wordt. Spul is écht goed!!

Probeer verder voor een tweedelige regenuitrusting te gaan. Zo'n overall lijkt handig totdat je 't spul onderweg snel aan of uit wil trekken (en je waarschijnlijk net zo goed door had kunnen rijden doordat je pak/kleding welke je er onder hebt in die tijd ook al zeiknat is geworden).
Ik heb inderdaad een Evo broek. Gewoon waterdicht. Goed te doen ook bij lagere temperaturen en zo. Zit ook goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-09 14:56
Nou ben blij dat ik nu in de file mag aansluiten, het is toch echt rotweer hier bij Rotterdam :P

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Topicstarter
Ethirty schreef op donderdag 7 september 2017 @ 18:28:
[...]
Is dit Europa-Brussel of België-Brussel?

Sowieso lees ik allemaal vreemde dingen. Bij het behalen van A(80) krijg je ook A1/2? Wat is dan nog het nut van de driewieler beperking?

Net zoiets kroms als ons gratis trekker-rijbewijs. Alsof ik zo'n ding ooit normaal van zijn plek ga krijgen, maar ik mag er wel de weg mee op.
Dit is Europa-Brussel.

Het is nog opmerkelijker geworden want vanaf vandaag is het officieel dat je op je 21e je 'A code 80' rijbewijs kunt halen, daarmee mag je dan op A1/A2/15kW driewielers, om daarna automatisch door te gaan naar een 'normaal' A rijbewijs.

Mensen die A2 (of A1 en daarna dus A2) doen moeten nog wel op hun 22e opnieuw examen doen om in aanmerking te komen voor het volledige A rijbewijs. 8)7

Zie ook het nieuwsbericht op Nieuwsmotor.nl.

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ja vandaag gewoon op de motor, vanochtend was het zelfs erg lekker, helemaal niet koud en gewoon droog.
Vanmiddag om een uur of half 5 terug naar huis, een paar spetters verder droog.
Maar wel echt serieuze wind, tjeemig.
Ik reed 120 maar dat voelde als 160 vervolgens draaide de weg richting het zuiden en kreeg ik die zelfs wind van rechts.. wow :N
Was trouwens op de A50 Uden naar Eindhoven.

Ik rijd nog wel ff door, ik verwacht binnenkort een auto van mijn werkgever omdat hij wil dat ik naar klanten toe ga. Tot die tijd blijf ik nog ff lekker door rijden op mijn Fazertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Was goed feest met de wind en alles. :P Ben net nog even naar Zuid Limburg gereden... Veel mensen gaan ook echt niet beter rijden met dit weer. Had er een vanochtend die het maar vond kunnen om mij bijna van mijn klote te rijden, hij had toch ruimte en wat moest ie dan, wachten? _O-

[ Voor 8% gewijzigd door Joopieboy op 11-09-2017 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Bommes schreef op maandag 11 september 2017 @ 20:09:
[...]

Ja vandaag gewoon op de motor, vanochtend was het zelfs erg lekker, helemaal niet koud en gewoon droog.
Vanmiddag om een uur of half 5 terug naar huis, een paar spetters verder droog.
Maar wel echt serieuze wind, tjeemig.
Ik reed 120 maar dat voelde als 160 vervolgens draaide de weg richting het zuiden en kreeg ik die zelfs wind van rechts.. wow :N
Was trouwens op de A50 Uden naar Eindhoven.

Ik rijd nog wel ff door, ik verwacht binnenkort een auto van mijn werkgever omdat hij wil dat ik naar klanten toe ga. Tot die tijd blijf ik nog ff lekker door rijden op mijn Fazertje.
Op zich heb ik het redelijk overleefd. Ik moest van Zeist naar Sassenheim. In Utrecht een paar kleine spettertjes maar vlak voor de A9 wel echt een goeie bui over mij heen gehad. De tegenwind op de A4 was echt insane. 130 op de teller en vol voorover tegen de wind in leunen. Maarja, dat wel liever dan zijwind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-09 23:00
Wil nu graag een paar handschoenen kopen die geschikt voor het weer van lente t/m herfst (ben niet van plan om in de winter te gaan rijden). Gezien de getijden zou waterdicht ook wel handig zijn. En als het nog allemaal zou kunnen onder de €100 8)

Nu weet ik alleen even niet of het misschien handiger is om voor de zomer aparte door-waai handschoenen te kopen of een all-season variant ook wel goed is.

Iemand suggesties? Ben zelf al de Rev'It Drifter 2 tegengekomen maar sta open voor betere opties uiteraard.

[ Voor 17% gewijzigd door Xepos op 11-09-2017 23:08 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-09 21:22
caesar1000 schreef op maandag 11 september 2017 @ 19:23:
[...]

Dit is Europa-Brussel.

Het is nog opmerkelijker geworden want vanaf vandaag is het officieel dat je op je 21e je 'A code 80' rijbewijs kunt halen, daarmee mag je dan op A1/A2/15kW driewielers, om daarna automatisch door te gaan naar een 'normaal' A rijbewijs.

Mensen die A2 (of A1 en daarna dus A2) doen moeten nog wel op hun 22e opnieuw examen doen om in aanmerking te komen voor het volledige A rijbewijs. 8)7

Zie ook het nieuwsbericht op Nieuwsmotor.nl.
Ze zijn er inderdaad een zooitje van aan het maken... Ik heb nu de unieke situatie dat ik 1 jaar in het bezit ben van A2 en al 24 ben. Moet dus nog in principe 1 jaar wachten (tot mijn 25ste) voordat ik opnieuw AVD mag doen voor mijn A.. Als ze slim zijn, voeren ze in dat iedereen die óf 2 jaar zijn A2 heeft óf 24 is en zijn A2 heeft, gratis en voor niets een A'tje op zijn rijbewijs krijgt. Wel zo fair lijkt me.. :F

[/ragemode] Het is niet dat ik nu meteen mijn A nodig heb, want heb allereerst geen idee welke A-motor ik zou willen en ten tweede heb ik het geld waarschijnlijk niet voor de motor die ik zou willen en als laatste vind ik mijn 35kw motortje nog meer dan snel zat en prima :) Mooi sparen voor een échte mannen motor:
Indian scout bobber 2018
Scout bobber
of
H-D Fat Bob 2018
HD Fat bob

Of gewoon bescheiden beginnen met een XSR900, ook erg leuk natuurlijk:
XSR900

[ Voor 37% gewijzigd door Leviathius op 12-09-2017 07:20 ]

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Leviathius schreef op maandag 11 september 2017 @ 23:15:
[...]

Ze zijn er inderdaad een zooitje van aan het maken... Ik heb nu de unieke situatie dat ik 1 jaar in het bezit ben van A2 en al 24 ben. Moet dus nog in principe 1 jaar wachten (tot mijn 25ste) voordat ik opnieuw AVD mag doen voor mijn A.. Als ze slim zijn, voeren ze in dat iedereen die óf 2 jaar zijn A2 heeft óf 24 is en zijn A2 heeft, gratis en voor niets een A'tje op zijn rijbewijs krijgt. Wel zo fair lijkt me.. :F

[/ragemode] Het is niet dat ik nu meteen mijn A nodig heb, want heb allereerst geen idee welke A-motor ik zou willen en ten tweede heb ik het geld waarschijnlijk niet voor de motor die ik zou willen en als laatste vind ik mijn 35kw motortje nog meer dan snel zat en prima :) Mooi sparen voor een échte mannen motor:
H-D Fat Bob 2018
[afbeelding]
of
Indian Scout Bobber 2018
[afbeelding]

[afbeelding]
Vanaf je 24e kun je toch gewoon vol vermogen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Secsytime schreef op maandag 11 september 2017 @ 23:31:
[...]

Vanaf je 24e kun je toch gewoon vol vermogen? :?
Helemaal waar. Alleen kon ik niet wachten om te beginnen met rijden, dus heb ik op mijn 23ste (letterlijk een week na mijn verjaardag) mijn A2-rbw gehaald. Ik kan nu in principe voor mijn A gaan, máár dan moet ik het halen alsof ik nog geen A2 heb. Dus AVB én AVD helemaal opnieuw doen met alle kosten van dien. Als ik nog 1 jaar wacht, dus dan 2 jaar in het bezit ben van het A2-rbw, dan hoef ik alleen maar het AVD te doen om mijn A te behalen. Scheelt toch weer gauw 200-300 euro en dat is een mooi setje nieuwe banden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
Xepos schreef op maandag 11 september 2017 @ 23:06:
Iemand suggesties? Ben zelf al de Rev'It Drifter 2 tegengekomen maar sta open voor betere opties uiteraard.
Ik heb zelf een paar weken geleden leren Course Classic handschoenen gekocht, in de aanbieding voor 20 euro (nu zijn ze weer ~40 euro hier). Als je maar lang genoeg in de regen rijdt worden ze wel damp, maar verder zitten ze prima, zijn ze warm genoeg voor herfstweer, kunnen prima een buitje aan, en ik heb na drieduizend kilometer ermee gereden te hebben nog totaal geen spijt van mijn aankoop.

Het probleem is natuurlijk dat handschoenen wel goed moeten zitten. Ik heb hier nu vier paar liggen, onder andere een setje stoffen handschoenen die kletsnat worden in een buitje, wat half-leren dunne zomerhandschoenen die eigenlijk te klein zijn, een goedkoop setje uit China wat te kort en klein is, en deze Course Classics, en dit is eigenlijk de eerste set waar ik tevreden mee ben. Gelukkig nog wat kunnen doorschuiven naar m'n vriendin, maar ik blijf het lastig vinden. Net zoiets als laarzen of een helm: goedkoop online te vinden, maar je bent wel even bezig voordat je iets vindt wat helemaal perfect past, niet te warm of te koud is, goed staat bij de rest van je kleren, etc. etc.

@Leviathius die Indian Scout Bobber is stiekem ook mijn droommotor :9~ Vooral deze versie vind ik echt ongelovelijk mooi. Jammer dat'ie wel een klein vermogen kost, en nog maar een paar jaar oud is zodat er ook weinig goedkope tweedehandsjes te vinden zijn. Oh well, ooit.. :+

[ Voor 14% gewijzigd door FragFrog op 12-09-2017 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Xepos schreef op maandag 11 september 2017 @ 23:06:
Wil nu graag een paar handschoenen kopen die geschikt voor het weer van lente t/m herfst (ben niet van plan om in de winter te gaan rijden). Gezien de getijden zou waterdicht ook wel handig zijn. En als het nog allemaal zou kunnen onder de €100 8)

Nu weet ik alleen even niet of het misschien handiger is om voor de zomer aparte door-waai handschoenen te kopen of een all-season variant ook wel goed is.

Ik rijd zelf graag met de wat sportievere en dunne leren racehandschoenen voor de zomer, maar voor de winter zit ik te kijken naar deze:
https://www.motorkledingc...nestars-vega-drystar.html

Regelmatig voor 80 euro in de aanbieding. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

Als het regent gaat bij mij de handvatverwarming op standje crematie. Scheelt enorm in de kou en voor mijn gevoel blijven de handschoenen nog wat droger ook dan zonder verwarming.
A.s. donderdag moet ik naar Utrecht vanuit Rotterdam (en weer terug) en de weersvoorspelling is gewoon ruk. Dat wordt een leuke waterdichtheidstest voor de kleding :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:48

charrel

Cortisol4life..

Met goretex in de regen en hvv aan kan het membraan verkeerd om gaan werken. Krijg je dus net wel natte handen ;)
Zelfde als je je aan de buitenkant natte handschoenen even op de kachel legt bij een tussenstop. Trekt het vocht ook juist naar binnen.

Tip als je wat verder weg moet :Y

[ Voor 7% gewijzigd door charrel op 12-09-2017 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

Ik heb geen goretex, dus geen membranen voor mij :)
Als het echt hard regent, worden mijn zomerhandschoenen gewoon nat en dan is het wel prettig als je iets van verwarming hebt.
Mijn winterhandschoenen zijn wat beter bestand tegen de regen. Laat ik dan de verwarming maar lager/uit zetten als de buitentemperatuur dat toelaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

[...]

Mooi sparen voor een échte mannen motor:
Indian scout bobber 2018
[afbeelding]
of
H-D Fat Bob 2018
[afbeelding]

[afbeelding]
Ik zou voor de Indian Scout gaan :9

* Vrijdag beoordeelt motoren voornamelijk op uiterlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
[...]

Indian scout bobber 2018
[afbeelding]
of
H-D Fat Bob 2018
[afbeelding]

[afbeelding]
Helemaal op zijn plek is die XSR900 niet in dit rijtje wel? Tenminste, dat is de enige die mij nog enigszins aanspreekt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
lolgast schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 09:12:
[...]

Helemaal op zijn plek is die XSR900 niet in dit rijtje wel? Tenminste, dat is de enige die mij nog enigszins aanspreekt :P
Nee dat is ook zo, maar dat is een tussenstap qua aanschafprijs zeg maar :9. Daarnaast vind ik die ook gewoon vet eruit zien. In eerste instantie lijkt hij niet modern, maar onderhuids is hij zeer modern. En wie zegt dat ik maar 1 motor in mijn schuur wil hebben staan? 8)

[ Voor 13% gewijzigd door Leviathius op 12-09-2017 09:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Ik heb zojuist van HR begrepen dat onder de nieuwe regels voor privé rijden ik permanent met de motor zou mogen gaan. De enige 'maar' is dat ik dan nog wel even van de leaseauto af moet (1 jaar/40k km of doorschuiven naar een collega, maar niemand wil hem).

Dat biedt perspectief *O*. Ik kan netto 1000+ euro per maand extra beuren (leasevergoeding + kilometers) door op een motor te rijden die toch al betaald en onderhouden is voor de komende 10.000 kilometer :D. Dan is de enige 'maar' of we een zachte winter gaan hebben of niet :P. Tegen de tijd dat er weer groot onderhoud aan zit te komen heb ik genoeg opgespaard om gewoon een nieuwe(re) motor te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09 21:03
yay :) sparen maar!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

https://www.motoroccasion...ha-xjr-1300-m1253716.html

Heeft iemand of ken je iemand die zo'n prachtige fiets heeft? Ben benieuwd wat het nieuwe model tov oude model als voordeel of nadeel heeft.

Heb al even lopen struinen op diverse fora, maar das een beetje een zooitje, dus daar ben ik nog niet wijzer van geworden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

HTT-Thalan schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 09:49:
Ik heb zojuist van HR begrepen dat onder de nieuwe regels voor privé rijden ik permanent met de motor zou mogen gaan. De enige 'maar' is dat ik dan nog wel even van de leaseauto af moet (1 jaar/40k km of doorschuiven naar een collega, maar niemand wil hem).

Dat biedt perspectief *O*. Ik kan netto 1000+ euro per maand extra beuren (leasevergoeding + kilometers) door op een motor te rijden die toch al betaald en onderhouden is voor de komende 10.000 kilometer :D. Dan is de enige 'maar' of we een zachte winter gaan hebben of niet :P. Tegen de tijd dat er weer groot onderhoud aan zit te komen heb ik genoeg opgespaard om gewoon een nieuwe(re) motor te halen.
Beloof je dan 1 ding, het gebeurd niet vaak maar die paar momenten dat het weer niet geschikt is voor een motor dat je dan een andere manier vind om op plek van bestemming te komen? Vrijwel altijd is al ver van te voren bekend dat het geen motorweer wordt en als je dan de gok neemt om toch te gaan neem dan ook je verlies en zoek een veilig heenkomen als het even niet gaat.

Zie ieder jaar weer een paar van die hardcore doorrijders in barre omstandigheden met een flink lint van auto's erachter over de wegen kruipen omdat ze niet harder durven dan Vmax/2. Vraag mij altijd af wat deze mensen bezielt. Waarschijnlijk zijn het ook deze mensen die 's-avonds achter hun toetsenbord weer de held uithangen dat nu het weer slechter is er geen "nep" motorrijders op pad zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
HTT-Thalan schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 09:49:

Niet om je dromen te slopen, maar ik verwacht dat je gedeclareerde kilometers van je leasevergoeding worden ingehouden. Anders is het wel heel kostbaar voor de baas. ;)

(Als je dus 300 netto declareert, dan zakt je bruto leasevergoeding naar 700).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:07

-tom-562

Oliesjeik

Least Inkling schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 10:44:

Heeft iemand of ken je iemand die zo'n prachtige fiets heeft? Ben benieuwd wat het nieuwe model tov oude model als voordeel of nadeel heeft.

Heb al even lopen struinen op diverse fora, maar das een beetje een zooitje, dus daar ben ik nog niet wijzer van geworden.
Volgens mij zijn het vrij probleemloze motoren. Echt nadelen hebben ze niet, behalve dat ze vrij lomp zijn :P Ik neig ook wel een beetje naar zoiets. Wil eigenlijk een SM, maar dan betrouwbaar, dus iets van een XT660X, maar ik ben bang dat mij dat snel gaat vervelen ('maar' 50pk, en ik kom van een GSX-R af met 120pk). Die oude 'nieuwe' superbikes hebben mij altijd wel aangetrokken, en dan vooral de XJR.

Zo snel uit mijn hoofd, het nieuwe model heeft injectie (de oude hebben carburateurs), en volgens mij een iets kleinere tank. Voor de rest zijn ze redelijk hetzelfde gebleven op wat uiterlijke wijzigingen na.
De versie met carburateurs is makkelijk 'op te voeren' door de inlaatrubbers te vervangen voor het type wat op de FJ1200 gemonteerd zat (hebben een grotere doorgang) of door de originele uit te dremelen.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13:17

A13X

Dude

Least Inkling schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 10:44:

[video]https://www.youtube.com/watch?v=s32HOLm9-wc"]YouTube: Delboy&#39;s Garage, New Fiesty Pony in the Stable.[/video]

@-tom-562 of met turbo naar de 180-195pk....

[ Voor 3% gewijzigd door A13X op 12-09-2017 12:23 ]

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

@Tom: Met die 50pk haal je wel alles eruit en heb je een heel ander gevoel van snelheid. 150pk die ik nu heb is leuk maar pas vanaf 160 :P

Met de Transalp van de garage kon je lekker gooien en smijten en binnen de grenzen van je rbw spelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

@-tom-562 @Raym09

Dat lees ik ook dat ze oerbetrouwbaar zijn. Maar er zijn er heel weinig op de weg. Ik neig er ook naar omdat ik wel eens wil hooligannen :9

Lijkt me een beestachtige gooi en smijtfiets met inderdaad een bak aan vermogen. En ik vind ze, voor wat je krijgt, relatief niet duur.

Vind wel het oudere model tank wel mooier dan de nieuwe, die is wat te slank.
En dan in geel, moet ik wel weer een bijpassende jas kopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:07

-tom-562

Oliesjeik

Least Inkling schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 11:39:
@-tom-562 @Raym09

Dat lees ik ook dat ze oerbetrouwbaar zijn. Maar er zijn er heel weinig op de weg. Ik neig er ook naar omdat ik wel eens wil hooligannen :9

Lijkt me een beestachtige gooi en smijtfiets met inderdaad een bak aan vermogen. En ik vind ze, voor wat je krijgt, relatief niet duur.

Vind wel het oudere model tank wel mooier dan de nieuwe, die is wat te slank.
En dan in geel, moet ik wel weer een bijpassende jas kopen :+
Klopt, ze zijn relatief goedkoop! Dit in tegenstelling tot de XT660X waar ik ook naar kijk, die zijn weer belachelijk duur 2e hands. Gisteren is er particulier 1 te koop gezet, uit 2004, met 25k op de teller ofzo, voor €5200 8)7 vragen is natuurlijk anders dan krijgen, maar dan nog.. Het is een simpele 1-cilinder met vrij oude techniek.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

xos schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 10:54:
[...]

Beloof je dan 1 ding, het gebeurd niet vaak maar die paar momenten dat het weer niet geschikt is voor een motor dat je dan een andere manier vind om op plek van bestemming te komen? Vrijwel altijd is al ver van te voren bekend dat het geen motorweer wordt en als je dan de gok neemt om toch te gaan neem dan ook je verlies en zoek een veilig heenkomen als het even niet gaat.

Zie ieder jaar weer een paar van die hardcore doorrijders in barre omstandigheden met een flink lint van auto's erachter over de wegen kruipen omdat ze niet harder durven dan Vmax/2. Vraag mij altijd af wat deze mensen bezielt. Waarschijnlijk zijn het ook deze mensen die 's-avonds achter hun toetsenbord weer de held uithangen dat nu het weer slechter is er geen "nep" motorrijders op pad zijn.
Zeker, ik heb besloten dat ik voor de echt barre maanden (sneeuw, ijzel etc) een autootje huur (een Up ofzo).
GeeMoney schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 11:11:

Niet om je dromen te slopen, maar ik verwacht dat je gedeclareerde kilometers van je leasevergoeding worden ingehouden. Anders is het wel heel kostbaar voor de baas. ;)

(Als je dus 300 netto declareert, dan zakt je bruto leasevergoeding naar 700).
Nope. Het is bij ons én én. Is al jaren het geval, en daarom rijden ook heel veel mensen bij ons privé.
Mijn vaste vergoeding is 1050 bruto, en daarbovenop 19 cent per kilometer.

Maar goed, eerst die Skoda even om een boom vouwen :+ (hij heeft toch de maximale score NCAP behaald :9).

[ Voor 6% gewijzigd door HTT-Thalan op 12-09-2017 11:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-09 23:00
Zo even flink geshopt!
De Revit Discovery outdry voor €268 en de Revit Neptune HV voor €284.
Nu nog op zoek naar een broek.

Op ebay.nl is er nu een actie waarbij je 15% korting kan krijgen. http://pages.ebay.nl/korting/?clk_rvr_id=1307758455244 Gebruik de code PRESCHOOL17.

@Joopieboy Ik zal op de aanbiedingen letten bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Joopieboy schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 11:21:
Met de Transalp van de garage kon je lekker gooien en smijten en binnen de grenzen van je rbw spelen :+
Binnen de stad is het nog steeds gauw gebeurd hoor. Het mag dan geen RBW-verslindende snelheden halen op de snelweg, hij leent zich inderdaad goed voor hooligan-gedrag. Je drukt een Alp overal tussen en koppel is er genoeg.
Pagina: 1 ... 33 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.