"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
neem maar heb wel 2 sets thuis liggen alleen kom er niet aan toe ze in te bouwenRobbie T schreef op donderdag 7 september 2017 @ 11:13:
Zijn er hier ook mensen welke ervaring hebben met handvatverwarming uit China? Heb zelf wel wat zoekwerk gedaan en kom eigenlijk alleen maar positieve reviews tegen, worden goed warm en zijn zeer goed betaalbaar. Iemand die een paar van die dingen heeft gemonteerd?
Anoniem: 249002
Geloof me doe jezelf een plezier en koop gewoon Oxford Hotgrips, zoveel kosten die dingen nu ook weer niet.Robbie T schreef op donderdag 7 september 2017 @ 11:13:
Zijn er hier ook mensen welke ervaring hebben met handvatverwarming uit China? Heb zelf wel wat zoekwerk gedaan en kom eigenlijk alleen maar positieve reviews tegen, worden goed warm en zijn zeer goed betaalbaar. Iemand die een paar van die dingen heeft gemonteerd?
omdat? ervaring?Anoniem: 249002 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 11:32:
[...]
Geloof me doe jezelf een plezier en koop gewoon Oxford Hotgrips, zoveel kosten die dingen nu ook weer niet.
Omdat dat kwaliteit van die dingen buiten kijf is, zie:
http://www.motor-forum.nl...-Oxford-of-Daytona-1.html
https://www.sportsbikesho..._parts/content_rev/101831
https://www.revzilla.com/...-heated-grips#reviews_tab
https://www.amazon.co.uk/...eated-Grips/dp/B009T4J4Y6
Ik ken diverse mensen in mijn omgeving die ze hebben en die zijn zeer tevreden over de Oxfords.
Gevoelsmatig lijkt mij dat verwarmde handschoenen de warmte beter verdelen over je handen en vingers.
Ook omdat de warmte binnen de handschoen blijft en niet van buitenaf door je geïsoleerde handschoen moet doordringen.
Lijkt me ook nog efficiënter met het oog op energie verbruik.
[ Voor 27% gewijzigd door wilco1985 op 07-09-2017 11:53 ]
Met het oog op energieverbruik kun je beter helemaal geen motor rijden.wilco1985 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 11:51:
[ Voor 43% gewijzigd door tdw op 07-09-2017 11:54 ]
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Dat hij niet je accu plat trekt..tdw schreef op donderdag 7 september 2017 @ 11:53:
Met het oog op energieverbruik kun je beter helemaal geen motor rijden.
Motor aandrukken is niet mij hobby
[ Voor 8% gewijzigd door wilco1985 op 07-09-2017 11:56 ]
Op de Transalp zit je boven de 120km/u ook niet superfijn. Het liefst zou ik dan nog een 6de versnelling willen hebben en de turbulentie van mijn verhoogde ruit zit ook net op de helm. Misschien dan maar een originele ruit, of nog hoger?FragFrog schreef op donderdag 7 september 2017 @ 11:12:
[...]
Ik zit stiekem al een beetje te denken over iets als een Transalp...
Dat noemen ze toch een suicide shifter?FragFrog schreef op donderdag 7 september 2017 @ 11:19:
@Dryhte Gas zit bij hem links, koppeling is een pedaal wat je omhoog en omlaag moet duwen, rechterhand gebruikt hij om de bougie-timing aan te passen dus dat lukt nog wel. Alleen zit rechts ook de versnellingspook, dus daar heeft'ie inderdaad wel zijn handen vol mee
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk | Revit Eclipse doorwaaijas XL nodig? DM mij.
Ik heb handkappen op de motor gezet vorig jaar, dat helpt ook echt enorm veel! Volgens mij is handvatverwarming alleen veel goedkoper dan goede handkappenwilco1985 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 11:51:
Verwarmen die grips je hele hand goed? Of is alleen de binnenkant warm en vriest alles wat geen direct contact heeft met de grip er alsnog af?
Gevoelsmatig lijkt mij dat verwarmde handschoenen de warmte beter verdelen over je handen en vingers.
Ook omdat de warmte binnen de handschoen blijft en niet van buitenaf door je geïsoleerde handschoen moet doordringen.
Daar zijn twee oplossingen voor:wilco1985 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 11:56:
[...]
Dat hij niet je accu plat trekt..
Motor aandrukken is niet mij hobby
1: Je schakelt ze met behulp van een relais aan je stadslicht. Staat je motor uit, dan schakelt het relais uit, dan schakelen de HotGrips uit (mijn persoonlijke voorkeur)
2: Je sluit ze direct op de accu aan en gebruikt de ingebouwde functie van Hotgrips die trililngen van de motor meten. 2 minuten geen trilling = hotgrips uit.
~ James May
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk | Revit Eclipse doorwaaijas XL nodig? DM mij.
Maar de naked heeft wat minder comfort. Gevoelsmatig ga ik meer richting verwarmde handschoenen.
Alleen liggen die prijzen een stuk hoger. En ik ga zeker de draad een keer vergeten als ik afstap. Dus dan worden het al verwarmde met accu.
Bedankt voor de reacties ik ga er nog even over sudderen. Laten we hopen dat de vorst nog even weg blijft
Dat die van oxford goed zijn wist ik inderdaad. Heb ook reviews gelezen van mensen die zweren bij die van daytona.Anoniem: 249002 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 11:44:
[...]
Omdat dat kwaliteit van die dingen buiten kijf is, zie:
http://www.motor-forum.nl...-Oxford-of-Daytona-1.html
https://www.sportsbikesho..._parts/content_rev/101831
https://www.revzilla.com/...-heated-grips#reviews_tab
https://www.amazon.co.uk/...eated-Grips/dp/B009T4J4Y6
Ik ken diverse mensen in mijn omgeving die ze hebben en die zijn zeer tevreden over de Oxfords.
Ik lees dat de oxford tot 50 graden gaan, china brand gaat tot 75 graden. Aangezien ik snel koude handen heb zit ik daar nog aan te denken. In de winter ook gelest met handvatverwarming, dat ging echter prima.
Als je echt 100% zeker wil zijn van warme handen:Robbie T schreef op donderdag 7 september 2017 @ 12:08:
[...]
Dat die van oxford goed zijn wist ik inderdaad. Heb ook reviews gelezen van mensen die zweren bij die van daytona.
Ik lees dat de oxford tot 50 graden gaan, china brand gaat tot 75 graden. Aangezien ik snel koude handen heb zit ik daar nog aan te denken. In de winter ook gelest met handvatverwarming, dat ging echter prima.
http://www.gerbing.eu/nl
Het nadeel van handvatverwarming is dat de binnenkant van je handen wordt verwarmd ipv je hele hand.
Ze verwarmen inderdaad hoofdzakelijk de binnenkant. Hierdoor zouden handkappen met verwarmde handvaten dé oplossing moeten zijn.wilco1985 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 11:51:
Verwarmen die grips je hele hand goed? Of is alleen de binnenkant warm en vriest alles wat geen direct contact heeft met de grip er alsnog af?
Heb ik met de Diversion ook dat er wel een 6e versnelling op mag zitten. Draait erg veel toeren op de snelweg.Grubeater schreef op donderdag 7 september 2017 @ 11:59:
[...]
Op de Transalp zit je boven de 120km/u ook niet superfijn. Het liefst zou ik dan nog een 6de versnelling willen hebben en de turbulentie van mijn verhoogde ruit zit ook net op de helm. Misschien dan maar een originele ruit, of nog hoger?
Mijn vrouw heeft handschoenen met verwarming aangesloten op Li-Ion accu's. Werken ongeveer 8 uur en op te laden via micro-usb aansluiting. Werkt perfect!wilco1985 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 12:08:
Ja handkappen doen vee. Mijn TA heeft standaard al handkappen dus dat gaat wel goed.
Maar de naked heeft wat minder comfort. Gevoelsmatig ga ik meer richting verwarmde handschoenen.
Alleen liggen die prijzen een stuk hoger. En ik ga zeker de draad een keer vergeten als ik afstap. Dus dan worden het al verwarmde met accu.
Bedankt voor de reacties ik ga er nog even over sudderen. Laten we hopen dat de vorst nog even weg blijft
Oef, het exacte model weet ik helaas niet, een van de militaire scouts met als ik me goed herinner ongeveer 500cc motorinhoud.tdw schreef op donderdag 7 september 2017 @ 11:26:
[...]
Wat is dat voor model dan? Ben wel benieuwd
Ah ja dat blijft lastig. Op de Speed Four van m'n vriendin is er niet zoveel turbulentie bij wat hogere snelheden, maar dan moet je helemaal over de tank hangen en daar krijg ik in elk geval last van m'n rug op. Ik zie wel veel mensen met XR's of Transalps die lange tochten maken, vandaar dat ik nu aan zoiets zat te denken. Dat of een zwaarder model Virago/Dragstar als een XV1100 ofzo met een groot windscherm, maar dan kun je bijna net zo goed gelijk een Goldwing halenGrubeater schreef op donderdag 7 september 2017 @ 11:59:
Op de Transalp zit je boven de 120km/u ook niet superfijn. Het liefst zou ik dan nog een 6de versnelling willen hebben en de turbulentie van mijn verhoogde ruit zit ook net op de helm. Misschien dan maar een originele ruit, of nog hoger?
Oh well, eerst dit weekend nog maar eens 1200km terug naar het Noorden op m'n 535je
Hoe wordt dat gemeten?Robbie T schreef op donderdag 7 september 2017 @ 12:08:
Ik lees dat de oxford tot 50 graden gaan, china brand gaat tot 75 graden.
Ik heb op de FZ6 wel een zesde versnelling zitten maar die draait ook gewoon 7000 toeren op de snelweg hoor, dus dat zegt niet zoveelThoit schreef op donderdag 7 september 2017 @ 12:22:
[...]
Heb ik met de Diversion ook dat er wel een 6e versnelling op mag zitten. Draait erg veel toeren op de snelweg.
~ James May
Nee niet voor de verkoop.lolgast schreef op donderdag 7 september 2017 @ 11:03:
Gisteren heeft het echt gehoosd hier inderdaad. 's Middags naar Zoetermeer was ook niet leuk geweest op de motor.
@Bommes Zijn dat investeringen om de verkoop aantrekkelijker te maken of gaat dat enige nog aanwezige twijfel wegnemen en stopt de verkoop dan?
Ja dat dusDryhte schreef op donderdag 7 september 2017 @ 11:06:
[...]
Ik wed dat hij de zijn Vespa gewoon houdt als die nieuwe voorvork e.e.a. oplost. Al zoveel mee meegemaakt, dat schept toch een band, niet?
Als ik mijn Vespa verkoop, dan 2 rooitjes er bij doe heb ik het zelfde maar dan een paar jaar nieuwer en zonder krassen.
Rijd ik er 2 jaar mee zit het ding weer vol met butsen en krassen.
En daarnaast wat er op de advertentie afkomt...

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Als je Duits een beetje goed is kan je hem ook op mobile.de aanbieden. Heb zelf een aantal klassieke Vespa's in NL aangeboden en krijg je inderdaad meestal belachelijke mensen. Vanuit Duitsland zijn ze meestal serieuzer en zijn ze vaak ook bereid om meer te betalen.Bommes schreef op donderdag 7 september 2017 @ 12:55:
[...]
Nee niet voor de verkoop.
[...]
Ja dat dus![]()
Als ik mijn Vespa verkoop, dan 2 rooitjes er bij doe heb ik het zelfde maar dan een paar jaar nieuwer en zonder krassen.
Rijd ik er 2 jaar mee zit het ding weer vol met butsen en krassen.
En daarnaast wat er op de advertentie afkomt...![]()
De framedelen van de Hornet (dus niet het frame zelf, maar delen die er op zitten) zijn zilver gekleurd:

Nu wil ik die in de winter misschien zwart gaan maken. Echter, daarvoor moet de hele achterbrug er af (want die moet dan ook zwart worden).
eindresultaat:

Vraag: hoe ga ik het achterwiel van de grond krijgen zonder te steunen op de achterbrug of op de as waar de achterbrug mee aan het frame is bevestigd?
hint: een lift onder de motor lijkt niet te kunnen. De uitlaatpijpen lopen onderlangs. Die raken dan beschadigd lijkt me...
All-Round nerd | iRacing Profiel
Je motor ophangen.w4rguy schreef op donderdag 7 september 2017 @ 14:22:
Even iets compleet anders. Maar ik heb een vraag waar jullie hopelijk een antwoord op hebben.
De framedelen van de Hornet (dus niet het frame zelf, maar delen die er op zitten) zijn zilver gekleurd:
[afbeelding]
Nu wil ik die in de winter misschien zwart gaan maken. Echter, daarvoor moet de hele achterbrug er af (want die moet dan ook zwart worden).
eindresultaat:
[afbeelding]
Vraag: hoe ga ik het achterwiel van de grond krijgen zonder te steunen op de achterbrug of op de as waar de achterbrug mee aan het frame is bevestigd?
hint: een lift onder de motor lijkt niet te kunnen. De uitlaatpijpen lopen onderlangs. Die raken dan beschadigd lijkt me...
Aantal mogelijkheden:w4rguy schreef op donderdag 7 september 2017 @ 14:22:
Even iets compleet anders. Maar ik heb een vraag waar jullie hopelijk een antwoord op hebben.
[afbeelding]
eindresultaat:
[afbeelding]
Goedkoop:
- Spanbanden door je subframe en aan het dak vast maken
- Uitlaat verwijderen en op het blok opkrikken, ik gebruik hiervoor een handige lift.
- Assteunen op de stepjes (indien ze niet inklappen)
- Wat ik ook een keer heb gezien is dat ze de motor op een zijkant leggen en dan de achterbrug verwijderen, maar dat zou ik persoonlijk nooit doen.
Duur:
- Speciale lift waarbij je de motor aan het frame kan optillen.
[ Voor 4% gewijzigd door cyntax op 07-09-2017 14:38 ]
-Opkrikken onder het blok, niet superstabiel
-Opkrikken onder het blok en vervolgens assteunten onder de stepjes of een vergelijkbaar punt, stabiel mits je genoeg grip kan krijgen tussen de stepjes en de steunen, dat lukte mij niet.
IMO de beste optie zonder fancy zwevend opgehangen motorliften:
je hebt mooie duo-handvaten achterop. Zorg voor 2 haken/ogen in het plafond naast de motor. Zoek iemand die je helpt, en zet tussen beide haken & handvaten en ogen een spanband, en ratel deze gelijkmatig omhoog, zodat ze in een \ / houding hangen. Nu staat/hangt de motor goed stabiel en zal niet zomaar opzij vallen.
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Spanbanden: Lijkt het meest voor de hand liggend inderdaad.cyntax schreef op donderdag 7 september 2017 @ 14:36:
[...]
Aantal mogelijkheden:
Goedkoop:
- Spanbanden door je subframe en aan het dak vast maken
- Uitlaat verwijderen en op het blok opkrikken, ik gebruik hiervoor een handige lift.
- Assteunen op de stepjes (indien ze niet inklappen)
- Wat ik ook een keer heb gezien is dat ze de motor op een zijkant leggen en dan de achterbrug verwijderen, maar dat zou ik persoonlijk nooit doen.
Duur:
- Speciale lift waarbij je de motor aan het frame kan optillen.
Lift: Lijkt ook voor de hand liggend. Stabiliteit moet dan geboden worden door een inrijklem op het voorwiel.
Op de zijkant leggen: No way.
Framelift: Het type lift voor de Hornet werkt op de moer die de as van de achterbrug op zijn plek houdt. Als ik die lift gebruik kan ik de moer (en dus ook de achteras) niet meer los krijgen (zelfde geldt voor Abba stands.
Overigens, Abba-stands hebben speciale removal kits voor achterbruggen. Een module zorgt er dan voor dat je de abba-stand aan de bevestiging van je stepjes vast maakt. Alleen, k wil die hele bevestiging er dus van af hebben

All-Round nerd | iRacing Profiel
Naar nu blijkt heeft het ministerie van Infrastructuur en Milieu al in juni 2017 een opmerkelijke "Europese" wetswijziging rondom motorrijbewijzen doorgevoerd, namelijk de toevoeging van een ‘Categorie A met code 80'. Daarbij staat deze code 80 voor een beperking voor driewielers (tricycle), zoals er ook al jaren een vergelijkbare vorm is voor automaten. In de nieuwe wetgeving is het mogelijk om een tijd met "code 80" te rijden en deze vervolgens te laten schrappen, waardoor er een "gewoon" motorrijbewijs overblijft, wat een makkelijke route naar dat motorrijbewijs lijkt.
Rijbewijs A Onbeperkt (code 80): Start met rijlessen vanaf 21 jaar, examen met een motorfiets van 40kw en straks met 50kw (A onbeperkt). Je ontvangt rijbewijs A onbeperkt met code 80 (beperking tricycle) en het ‘normale’ rijbewijs A1 en A2. Twee jaar na afgifte rijbewijs kun je bij jouw gemeente vragen code 80 te laten vervallen of als je 24 bent vervalt dit automatisch en ben je daarna in het bezit van een rijbewijs A onbeperkt, zonder opnieuw examen te doen.
Het is dan dus mogelijk om je rijbewijs te halen op een motorscooter/tricycle om na 2 jaar 'gratis en voor niets' een 'normaal' A-rijbewijs te krijgen. Zo kan iemand die nog nooit op een 'echte' motor heeft gereden dus gewoon na 2 jaar op elke tweewieler stappen waar hij/zij zelf zin in heeft.De KNMV is niet bij met de ontwikkeling, zo zegt Arjan Everink, Hoofd Verkeer en Opleidingen bij de KNMV.
Everink: "Dit is een onbegrijpelijke ontwikkeling. Het huidige getrapte systeem is juist door Europa opgezet omdat men destijds van mening was dat er een verband zou zijn tussen leeftijd, vermogen en de kans op een ongeval. De KNMV kwam in 2013 al in opstand tegen deze gedachte. Nu, een aantal jaren later, brengt Brussel het systeem zelf weer om zeep met deze nieuwe vreemde toevoeging. Niemand wordt hier gelukkig van. Dit is een ontwikkeling waar zowel de branche als het CBR totaal niet op voorbereid waren."
De A1 en A2 motorrijders moeten daarentegen nog steeds meerdere examens afleggen, met de nodige kosten en beperkingen, om uiteindelijk uit te komen bij het A-rijbewijs waar ook een apart examen voor nodig is...
[ Voor 20% gewijzigd door caesar1000 op 07-09-2017 15:40 ]
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Met een "ABBA Skylift" heb je niets extra's nodig om alléén 't achterwiel los te laten komen... Maar: Nadeel daarbij is in dit geval dat je 'm normaliter oppakt aan/in het scharnierpunt van de achterbrug zodat je die alsnog niet kunt demonteren. Je kunt de brommer daarna wel laten zakken op een paar assteunen ónder de duo-steps, maar....w4rguy schreef op donderdag 7 september 2017 @ 14:52:
[...]
Spanbanden: Lijkt het meest voor de hand liggend inderdaad.
Lift: Lijkt ook voor de hand liggend. Stabiliteit moet dan geboden worden door een inrijklem op het voorwiel.
Op de zijkant leggen: No way.
Framelift: Het type lift voor de Hornet werkt op de moer die de as van de achterbrug op zijn plek houdt. Als ik die lift gebruik kan ik de moer (en dus ook de achteras) niet meer los krijgen (zelfde geldt voor Abba stands.
Overigens, Abba-stands hebben speciale removal kits voor achterbruggen. Een module zorgt er dan voor dat je de abba-stand aan de bevestiging van je stepjes vast maakt. Alleen, k wil die hele bevestiging er dus van af hebben. Vrijwel alle stands zitten me in de weg..
Heb hier zo'n ding mét technicians kit (adapters) voor praktisch alle type motoren en daar zitten ook adapters bij om 'm in de gaten (blok/bak ophanging) bóven het achterbrug-scharnierpunt op te pakken zodat de achterbrug er wél uit kan
[ Voor 14% gewijzigd door Will_M op 07-09-2017 18:56 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Is dit Europa-Brussel of België-Brussel?caesar1000 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 15:31:
Brussel spreekt zichzelf tegen met deze nieuwe toevoeging aan het motorrijbewijs.
[...]
Het is dan dus mogelijk om je rijbewijs te halen op een motorscooter/tricycle om na 2 jaar 'gratis en voor niets' een 'normaal' A-rijbewijs te krijgen. Zo kan iemand die nog nooit op een 'echte' motor heeft gereden dus gewoon na 2 jaar op elke tweewieler stappen waar hij/zij zelf zin in heeft.
De A1 en A2 motorrijders moeten daarentegen nog steeds meerdere examens afleggen, met de nodige kosten en beperkingen, om uiteindelijk uit te komen bij het A-rijbewijs waar ook een apart examen voor nodig is...
Sowieso lees ik allemaal vreemde dingen. Bij het behalen van A(80) krijg je ook A1/2? Wat is dan nog het nut van de driewieler beperking?
Net zoiets kroms als ons gratis trekker-rijbewijs. Alsof ik zo'n ding ooit normaal van zijn plek ga krijgen, maar ik mag er wel de weg mee op.
[ Voor 6% gewijzigd door Ethirty op 07-09-2017 18:29 ]
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Dat "gratis" trekker rijbewijs is nog niet zó vreemd!! Ik reed met m'n vijftiende (31 jaar geledenEthirty schreef op donderdag 7 september 2017 @ 18:28:
[...]
Is dit Europa-Brussel of België-Brussel?
Sowieso lees ik allemaal vreemde dingen. Bij het behalen van A(80) krijg je ook A1/2? Wat is dan nog het nut van de driewieler beperking?
Net zoiets kroms als ons gratis trekker-rijbewijs. Alsof ik zo'n ding ooit normaal van zijn plek ga krijgen, maar ik mag er wel de weg mee op.
Nú moet je tenminste een "normaal" rijbewijs hebben voordat je überhaupt met zo'n apparaat de weg op mág.
Als zestien jarige reed ik toen overigens in de herfst met een "Jaguar 690" (Claas)..... Misschien dat je dan snapt waarom die categorieën er nu zijn (als je even op dat type zoekt).
Een Kawasaki ER-6F met bouwjaar 2015. Fulloption met o.a. een gearindicator, crashpads, donkere windscherm en een mototech kofferset.

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.
Enjoy, mooi ding! Maar, dan zat je dus hele zomer zonder? Zonde! (Zo, mooie alliteratie erin ook)Hamza schreef op donderdag 7 september 2017 @ 19:15:
Aanschouw! Mijn nieuwe motor! Na een zoektocht van bijna 6 (!!!) maanden ben ik eindelijk weer voorzien van een motor. Bloed, zweet, tranen en een rib uit mn lijf heeft het me gekost maar goed dan heb je tenminste wat.
Een Kawasaki ER-6F met bouwjaar 2015. Fulloption met o.a. een gearindicator, crashpads, donkere windscherm en een mototech kofferset.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Ooo, 6mnd maarHamza schreef op donderdag 7 september 2017 @ 19:15:
Aanschouw! Mijn nieuwe motor! Na een zoektocht van bijna 6 (!!!) maanden ben ik eindelijk weer voorzien van een motor. Bloed, zweet, tranen en een rib uit mn lijf heeft het me gekost maar goed dan heb je tenminste wat.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Maar feli, mooi apparaat, wees er zuinig op!
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Als jochie (ik houd de leeftijd maar voor me
Maar toegegeven, met een B rijbewijs mag ik geen zware aanhangwagen achter mijn auto hangen. Een tractor met een tonnen zwaar gevaarte is daarentegen geen probleem. De wereld op zijn kop.
Los van het nut van een apart driewielerrijbewijs; waar komen die vermogensklassen nu weer vandaan?
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Vanaf 1 juli 2015 krijg je niet meer gratis een traktorrijbewijs bij een autorijbewijs. Vandaar dat ze het nu bij iedereen erop zetten die z'n rijbewijs voor 2015 heeft gehaald en dat vernieuwt, dat maakt controles in de toekomst makkelijkerDrivinUCrazy schreef op donderdag 7 september 2017 @ 19:36:
Maar toegegeven, met een B rijbewijs mag ik geen zware aanhangwagen achter mijn auto hangen. Een tractor met een tonnen zwaar gevaarte is daarentegen geen probleem. De wereld op zijn kop.
~ James May
Met mijn auto mag ik geen lading grind of tegels gaan halen (of 20x rijden), terwijl ik met de tractor en een kar de hele vracht in één keer meeneem en dan is er niets aan de hand.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Komt dat niet omdat je met een auto dit soort taferelen kan krijgen als je niet oppast en dit niet zomaar kan gebeuren met een trekker en kar omdat die sowieso enorme banden hebben en gelimiteerd zijn tot een lage snelheid.DrivinUCrazy schreef op donderdag 7 september 2017 @ 20:23:
Dat weet ik. Ik heb mijn B-rijbewijs al wat langer en ik krijg mijn 'T' dan straks ook gewoon. Maar alsnog vind ik het gek dat je in feite 'zomaar' op een grote en zware combinatie mag kruipen, terwijl er wel gewichtsrestricties zijn aan B-rijbewijs.
Met mijn auto mag ik geen lading grind of tegels gaan halen (of 20x rijden), terwijl ik met de tractor en een kar de hele vracht in één keer meeneem en dan is er niets aan de hand.
Dat, en het overgrote deel van de bevolking heeft niet zomaar toegang to een trekker + bijpassend aanhangertjecyntax schreef op donderdag 7 september 2017 @ 20:27:
[...]
Komt dat niet omdat je met een auto dit soort taferelen kan krijgen als je niet oppast en dit niet zomaar kan gebeuren met een trekker en kar omdat die sowieso enorme banden hebben en gelimiteerd zijn tot een lage snelheid.
[video]
~ James May
"Ja meneer: Zó is de wet..."

Daar sta je dan met je ADR papieren waar je (verdomme) 40 kuub benzine (i.e.) mee mag vervoeren als lading.
[ Voor 17% gewijzigd door Will_M op 07-09-2017 21:33 ]
Blijkt dat ze alleen heeft moeten leren hoe ze met dat ding moest rijden. Verkeerstheorie? Was nergens voor nodig...
Nu mag ze dus met trekker rijbewijs op de openbare weg rijden, zonder iets van regelgeving of borden af te weten.

Ander nadeel is de prijs... 550ewimmel_1 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 18:02:
[...]
Met een "ABBA Skylift" heb je niets extra's nodig om alléén 't achterwiel los te laten komen... Maar: Nadeel daarbij is in dit geval dat je 'm normaliter oppakt aan/in het scharnierpunt van de achterbrug zodat je die alsnog niet kunt demonteren. Je kunt de brommer daarna wel laten zakken op een paar assteunen ónder de duo-steps, maar....
[video]
Heb hier zo'n ding mét technicians kit (adapters) voor praktisch alle type motoren en daar zitten ook adapters bij om 'm in de gaten (blok/bak ophanging) bóven het achterbrug-scharnierpunt op te pakken zodat de achterbrug er wél uit kan
Dat was al jaren zo, toen het nog een certificaat was. Tijd lang tussen de boeren gezetten en die vertelde allemaal dat het doodleuk een keer achteruit insteken en een rondje over de weg was en geslaagd.aidanl schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 02:20:
Nu mag ze dus met trekker rijbewijs op de openbare weg rijden, zonder iets van regelgeving of borden af te weten.
Slaat helemaal nergens op gezien de combinatie waarop ze rijden.
- 18 jaar en motor > 3 examens en beginners rijbewijs met vermogensbeperking (want jong en onbezonnen)
- 18 jaar en auto > 2 examens en beginners rijbewijs (of 17 met begeleiding)
- 18 jaar en vrachtwagen > rijbewijs en chauffeursopleiding van ettelijke duizenden euro's
- 16 jaar en brommer > 2(?) examens en (beginners?) rijbewijs (en gezien de klasse beperkt)
- 16 jaar en tractor > 1 simpel examen en geen beperking > stap gerust op een (vaak chronisch overbeladen) 40+ton combinatie van 3 meter breed, met banden waarmee je a la monsterstruck stijl met gemak over je medeweggebruiker heen ploegt en vaak 45km/h rijden terwijl ze maar 25km/h mogen. (Kunnen we rustig aan een puber overlaten toch?)

Snap niet dat ze dat niet bijna gelijk trekken met het vrachtwagen rijbewijs.
27km hier maar pak met die regen wel gewoon lekker de autoDryhte schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 08:00:
Vandaag eens met de trapfietsvoor de afwisseling. Voor 6km neem ik de motor niet...

Awesome
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Goede tip. Had ik nog nooit over nagedacht eigenlijkBvZwolle schreef op donderdag 7 september 2017 @ 11:19:
[...]
Ik doe de rits van de binnen voering gewoon niet dicht. Daardoor waait er genoeg wind door de jas als het wat warmer id.
XBL: DonFrans
Parkeerplaats is hier wel om te huilen (en dan ben ik mijn parkeerplekkie in de straat ook weer kwijtlolgast schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 08:46:
Ik zou voor 6km de auto pakken. Maarja, ik heb dan ook geen fiets
Herkenbaar! Ouwe D40 met twee bandenwagens erachter.DrivinUCrazy schreef op donderdag 7 september 2017 @ 19:36:
offtopic:
Als jochie (ik houd de leeftijd maar voor me) reed ik ook al tractor. Ok, niet op de openbare weg, er was altijd een volwassene in de buurt, en toen ik zelf nog niet kon schakelen altijd in de laagste gearing. Zo kon ik bijvoorbeeld met (handmatig) stro laden rijden terwijl de volwassen mannen laadden. Dat heeft nog wel wat ...
Vanmorgen kwam ik er op een zeker moment achter dat mijn regenpak toch niet helemaal waterdicht meer is.

Hmm sinds we een gezamenlijke rekening hebben moet ik het tegenwoordig gaan verantwoorden

[ Voor 4% gewijzigd door wilco1985 op 08-09-2017 09:27 ]
Ik snap het ook niet... Ik mag nu met mijn oma samen een Tractor rijden.Raym09 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 08:20:
[...]
Dat was al jaren zo, toen het nog een certificaat was. Tijd lang tussen de boeren gezetten en die vertelde allemaal dat het doodleuk een keer achteruit insteken en een rondje over de weg was en geslaagd.
Slaat helemaal nergens op gezien de combinatie waarop ze rijden.
- 18 jaar en motor > 3 examens en beginners rijbewijs met vermogensbeperking (want jong en onbezonnen)
- 18 jaar en auto > 2 examens en beginners rijbewijs (of 17 met begeleiding)
- 18 jaar en vrachtwagen > rijbewijs en chauffeursopleiding van ettelijke duizenden euro's
- 16 jaar en brommer > 2(?) examens en (beginners?) rijbewijs (en gezien de klasse beperkt)
- 16 jaar en tractor > 1 simpel examen en geen beperking > stap gerust op een (vaak chronisch overbeladen) 40+ton combinatie van 3 meter breed, met banden waarmee je a la monsterstruck stijl met gemak over je medeweggebruiker heen ploegt en vaak 45km/h rijden terwijl ze maar 25km/h mogen. (Kunnen we rustig aan een puber overlaten toch?)![]()
Snap niet dat ze dat niet bijna gelijk trekken met het vrachtwagen rijbewijs.
[...]
27km hier maar pak met die regen wel gewoon lekker de autodaarbij is 90% snelweg dus sowieso niet heel enerverend op de motor.
Gelijk trekken met een vrachtwagen lijkt mij in grote lijnen niet eens zo'n stom idee!
Gewoon T voor normale tractoren zonder iets erachter of hooguit een klein iets (zoals ik ook met enkel B mag).
Daarnaast TE invoeren voor overige zaken.
T mag van mij relatief makkelijk uitvallen, TE echter...
Maar goed, zo heeft mijn schoonvader en zowat iedereen van die generatie B(E) gekregen zonder ook maar ooit met een aanhanger te hebben gereden. En die dingen mogen ook nog eens de rijksweg op rijden...
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Heb je zo een kwaaie dan thuis? Dit is toch stukje nodig en veiligheid... Gewone kleding vervang je ook na jaren.wilco1985 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 09:27:
[...]
Herkenbaar! Ouwe D40 met twee bandenwagens erachter.En dan de boel uit de greppel zien te houden. Goeie ouwe tijd
En dan als 14 jarig jochie een flesje bier mee mogen drinken met de rest. Die dan met krat en al uit de sloot werden getrokken. Zo bleven ze heerlijk koel.
Vanmorgen kwam ik er op een zeker moment achter dat mijn regenpak toch niet helemaal waterdicht meer is.Ook de laarzen zijn na 100k kilometers niet meer waterdicht. Gaat weer geld kosten.
Hmm sinds we een gezamenlijke rekening hebben moet ik het tegenwoordig gaan verantwoorden
Moet trouwens zeggen dat mijn spul nog prima is na al die jaren en 2 schuivers, nog steeds aardig waterdicht alleen wordt wst sneller klam. De liner wordt minder.
Niet helemaal gerelateerd als antwoord maar: ik zwaai wel gewoon naar alles wat genoeg CC heeft om onder de motorklasse te vallen. Gister ook nog naar een oud mannetje gezwaaid op een MP3, ga er dan maar vanuit dat zo iemand door beperking niet meer comfortabel op een 'gewone' motor kan zitten.DrivinUCrazy schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 10:01:
Om nog enigszins gerelateerd te blijven... Ik neem aan dat zo'n MP3 anders rijdt dan een 2-wielige motor. Het lijkt me misschien nog meer op een quad dan een motor qua weggedrag. Als je nu alleen op een MP3 leert rijden, en daar vervolgens jaren op rijdt. Als je dan overstapt naar een 'echte' motor (zonder denigrerend te willen doen), ben je daar dan überhaupt toe in staat?
Enige waar ik van baal is dat HD rijders bijna nooit zwaaien, kom je andere chopper merken en dergelijke merken tegen zwaaien die mensen wel..
De grap van zo'n MP3 is juist dat het rijdt als een motor. Een quad lijkt meer op een auto, maar een MP3 helt over net als een gewone motor met 2 wielen.DrivinUCrazy schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 10:01:
Om nog enigszins gerelateerd te blijven... Ik neem aan dat zo'n MP3 anders rijdt dan een 2-wielige motor. Het lijkt me misschien nog meer op een quad dan een motor qua weggedrag. Als je nu alleen op een MP3 leert rijden, en daar vervolgens jaren op rijdt. Als je dan overstapt naar een 'echte' motor (zonder denigrerend te willen doen), ben je daar dan überhaupt toe in staat?

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Gelukkig niet! Ze rijdt zelf ook dus geen problemen meeJoopieboy schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 10:02:
[...]
Heb je zo een kwaaie dan thuis? Dit is toch stukje nodig en veiligheid... Gewone kleding vervang je ook na jaren.
Ik geef nu extra gas op een recht stuk en rem dan, om en om voor en achter, om zo de banden wat op te warmen. De eerste keer dat ik m'n gas dichtdraaide, gleed de band door. Daarna niet meer.
https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf
Dat weet ik wel, maar leunt dat ding over doordat je aan het stuur draait, of hoe werkt dat?Acid_Burn schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 10:16:
[...]
De grap van zo'n MP3 is juist dat het rijdt als een motor. Een quad lijkt meer op een auto, maar een MP3 helt over net als een gewone motor met 2 wielen.
[afbeelding]
Met andere woorden: op 2 wielen stuur je eigenlijk maar minimaal met je stuur, en vooral met je lichaam. Op lage snelheid (=AVB snelheid) maak je een bocht krapper door meer af te schuinen.
Bij een quad stuur je juist 100% met je stuur en valt er niets af te schuinen. Valt zo'n MP3 in dat opzicht meer in de motor- of meer in de quad-categorie?
Het is gewoon onwetendheid en nieuwsgierigheid van mijn kant.
Als je net zo zou sturen als op een quad dan val je om naar de buitenkant van de bocht... net als wanneer je met een quad te hard de bocht om zou gaan.
Komt omdat ze omvallen als ze het stuur loslatenMrXen0 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 10:09:
[...]
Enige waar ik van baal is dat HD rijders bijna nooit zwaaien, kom je andere chopper merken en dergelijke merken tegen zwaaien die mensen wel..
Nee gein, maar merk dat totaal niet. Tegenwoordig zwaait de ene wel en de ander niet. Soms het idee dat "GS" rijders zichzelf heel wat vinden en niet zwaaien omdat ze te goed zijn maar ook dat varieert per dag. Soms lijkt het ook wel aan de prijsrange te liggen, de rijders op oudere en goedkopere motoren zwaaien vaker als degene op nieuwere en duurdere (tour)motoren. Maar ook daar geld dat het varieert per dag.
Onderscheid maken tussen T en TE heeft weinig zin, een auto is een vervoersmiddel waarbij je er een kar achter kan hangen voor goederen transport. Een vrachtwagen kan lading vervoeren zonder kar en uitgebreid worden met een extra trailer.Thalaron schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 09:50:
[...]
Gewoon T voor normale tractoren zonder iets erachter of hooguit een klein iets (zoals ik ook met enkel B mag).
Daarnaast TE invoeren voor overige zaken.
T mag van mij relatief makkelijk uitvallen, TE echter...
Een tractor daarintegen is in alle vormen een werkpaard, zonder daar iets aan te hangen is hij praktisch nutteloos. Een kleine tractor weegt al snel 1500kg en daarmee zwaarder dan de gemiddelde grote auto.
Gewoon een goed rijbewijs dat meerdere zaken omvat, rijden met karren, ploegen, frontladers, grasmaaiers etc. waardoor een gedegen basis ontstaat met een goede voertuigbeheersing.
[ Voor 39% gewijzigd door A13X op 08-09-2017 10:53 ]
Awesome
Ik ben trouwens een GS rijder, maar ik zwaai naar zo'n beetje alles
Maar misschien staat m'n koplamp gewoon verkeerd afgesteld.
Nee hoor, gisteren voor het eerst in het donker gereden, die FZ1 heeft een fantastisch lichtbeeld. Met groot licht kan ik zo vijfhonderd meter ver kijken.
[ Voor 20% gewijzigd door CodeCaster op 08-09-2017 10:51 ]
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf
Ik zwaai op de N11 meestal wel, misschien was ik hetCodeCaster schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 10:50:
Ik dacht dat de ongeschreven regel is dat je niet zwaait als er een rijbaanscheiding tussen zit. Toch komt mij op de N11 vrijwel iedere dag twee keer een motorrijder tegemoet uit de andere richting die heel enthousiast en uitgebreid naar me zwaait.
Nee hoor, gisteren voor het eerst in het donker gereden, die FZ1 heeft een fantastisch lichtbeeld. Met groot licht kan ik zo vijfhonderd meter ver kijken.
Ach zo blijkt het maar weer, 1 doet het wel de andere niet. Mensen hier zijn in ieder geval een stuk socialer zo uit de reacties te zien.Acid_Burn schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 10:48:
Er zijn ook genoeg mensen die alleen een vingertje opsteken vanaf het stuur. Dat moet je ook maar net zien.
Ik ben trouwens een GS rijder, maar ik zwaai naar zo'n beetje alles
Vaak met rijbaanscheiding kijk ik niet eens naar de andere rijbaan maar ben ik te druk bezig met opletten of het verkeer een paar honderd meter verderop niet plots op de remmen gaat, rot N wegen, vooral de N50.CodeCaster schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 10:50:
Ik dacht dat de ongeschreven regel is dat je niet zwaait als er een rijbaanscheiding tussen zit. Toch komt mij op de N11 vrijwel iedere dag twee keer een motorrijder tegemoet uit de andere richting die heel enthousiast en uitgebreid naar me zwaait.

Afgelopen trip naar Wales zie je daar overdreven knikjes, alsof ze de helm af willen gooien tijdens het rijden. Rechts zwaaien met de gashand geeft nog al een vreemde reactie van de motor..
Droplets of yes and no in an ocean of maybe
Wat een onzin, ik zwaai ook weleens niet eens omdat ...MrXen0 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 10:09:
[...]
* Anoniem: 249002 vindt zwaaien en zwaai discussies sowieso overrated.
Wie gaat er allemaal nog eventjes door en wie gaat de tweewieler alvast stallen?
Ik ga dit weekend de motor wassen en dan alvast stallen. Misschien zondag laatste ritje. Zo te zien dan 20 graden en droogHTT-Thalan schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 11:16:
Het weer word toch al een beetje slechter en de blaadjes beginnen te vallen.
Wie gaat er allemaal nog eventjes door en wie gaat de tweewieler alvast stallen?
Ik ga zoals altijd gewoon door, je bent motorrijder of je bent het nietHTT-Thalan schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 11:16:
Haha wat een pannenkoek, geen medelijden meeProfaNe schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 11:16:
YouTube: Acidente FZ6 185 km/h
damn! die gaat hard onderuit.

Vaak bu'j te bang!
Van mij weet iedereen wel hoe ik erin sta, dus ik ben benieuwd wie ik allemaal nog tegen mag komen deze herfst/winterAnoniem: 249002 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 11:17:
[...]
Ik ga zoals altijd gewoon door, je bent motorrijder of je bent het niet
True. Idioot draagt 0.0 beschermende kleding.-tom-562 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 11:19:
[...]
Haha wat een pannenkoek, geen medelijden mee
Ik heb half oktober een VRO-Trianing, ik kan niet andersHTT-Thalan schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 11:16:
Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie
Binnenkort de uitlaatbochtjes schoonmaken en opschuren/ontroesten en dan een laag tectyl eroverheen. Dan gaan we gewoon door tot de ijzel/sneeuw
Ik moet nog thuiskomen, dus sowieso dit weekend weer 1200km doenHTT-Thalan schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 11:16:Wie gaat er allemaal nog eventjes door en wie gaat de tweewieler alvast stallen?

Vorig jaar viel de eerste sneeuw begin November, dus dan gaan we sowieso niet meer rijden. Moet'm ook nog maar naar de winterstalling krijgen, dat is ook vijftig kilometer verderop dus dat moet wel gebeuren voordat er sneeuw ligt.
Team slippers komt er nog aardig genadig vanaf...ProfaNe schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 11:16:
@doorrijden: Ik pas, heb nu eenmaal een auto en een motor staan, dus met dit weer laat ik m'n fietsje lekker warm en droog binnen staan. Pak de mooie droge dagen tot het nieuwe seizoen wel mee wanneer ze voorbij komen.
Awesome
Vaak bu'j te bang!
[ Voor 14% gewijzigd door Dryhte op 08-09-2017 11:31 ]
WatjeFragFrog schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 11:23:
[...]
Ik moet nog thuiskomen, dus sowieso dit weekend weer 1200km doenDaarna wordt het denk ik wel minder, onder de tien graden is de lol er bij mij wel een beetje af. Vriendin en ik hebben een weekendje weg gepland voor midden Oktober, ik denk dat we daar nog net wel / net niet met de motor heen gaan en dan stallen we'm.
Vorig jaar viel de eerste sneeuw begin November, dus dan gaan we sowieso niet meer rijden. Moet'm ook nog maar naar de winterstalling krijgen, dat is ook vijftig kilometer verderop dus dat moet wel gebeuren voordat er sneeuw ligt.
Motor: Ducati Monster 900 uit 2000
Banden: Continental TKC80 met Studs
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 249002 op 08-09-2017 11:57 ]
Slippers, korte broek..........ProfaNe schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 11:16:

Dat vind ik mooi, ik zie soms motorrijders op de snelweg op de A12 bijvoorbeeld op de tegenovergestelde rijbaan fanatiek zwaaien met 3 banen en een flinke berm als scheiding. Daar krijg ik altijd wel een glimlach van en zwaai ook gewoon lekker terug maar meestal initieer ik het dan niet.CodeCaster schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 10:50:
Hey die nieuwe GSen hebben bijna allemaal shift assist tochLeast Inkling schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 11:08:
Ik zwaai geregeld of ik knik even. Maar als ik op dat moment net aan het schakelen ben, ga ik geen toeren uithalen om maar te kunnen zwaaien (en dat is het moment dat ik wordt beschouwd als een GS-rijderdie zich beter vinden
)
Afgelopen trip naar Wales zie je daar overdreven knikjes, alsof ze de helm af willen gooien tijdens het rijden. Rechts zwaaien met de gashand geeft nog al een vreemde reactie van de motor..
Vorig jaar een tijdje op een MP3 gereden voordat ik m'n A haalde, en ja het rijdt bijna hetzelfde, dus met counter-steering en het leunt lekker mee in de bocht...Acid_Burn schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 10:27:
Volgens mij is het systeem van een MP3 zo ontworpen dat het gewoon net als een motor rijd. Dus je doet een beetje counter-steering, waardoor je motor 'omvalt' en zo dus de bocht in valt..(je stuurt niet/nauwelijks met je lichaam, kijk maar eens 'Twist of the wrist').
Als je net zo zou sturen als op een quad dan val je om naar de buitenkant van de bocht... net als wanneer je met een quad te hard de bocht om zou gaan.
Enige verschil is dat er vrij veel gewicht op de voorwielen rust, en zo'n MP3 zo wie zo best zwaar is (250 kg ongeveer), dus echt heel vlot stuur het niet.
Zeg ook niet dat ze het allemaal niet doen! Was mij gewoon opgevallen. Hoop ooit ook nog eens een mooie HD te kopen.Anoniem: 249002 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 11:15:
[...]
Wat een onzin, ik zwaai ook weleens niet eens omdat ...
* Anoniem: 249002 vindt zwaaien en zwaai discussies sowieso overrated.
Stallen in de gehuurde garage zodat die uit weer en wind staat, maar zolang het niet vriest/pekel op de weg ga ik gewoon door blijven rijden op de mooie dagen. De rest waar ik de garage mee deel gaat 'm wel echt stallen dus die mogen dan mooi achteraan staan zodat ik er makkelijk uit kan.HTT-Thalan schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 11:16:
kloptcyntax schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 11:50:
[...]
..iets over een snelweg...
[...]
Hey die nieuwe GSen hebben bijna allemaal shift assist toch, in principe kan je dan je linkerhand continue in de zwaai positie houden omdat je niet meer hoeft te koppelen.
Ik heb wel eens een flinke proefrit gemaakt op een Street Glide, wat een fantastische machine is dat ook. Maar als je naar de reacties kijkt van de overige weggebruikers dan begrijp ik ook wel dat HD rijders meestal niet zwaaien.MrXen0 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 10:09:
[...]
Andere motorrijders zwaaiden totaal niet meer naar mij op de SG en meeste koekblikken gaven mij een afkeurende blik. Waarschijnlijk omdat ze dachten dat ik bij een MC hoorde ofzo? De enige weggebruikers die het wel mooi vonden en altijd een duimpje omhoog gaven waren de vrachtwagen chauffeurs.
Ik heb alleen vandaag overgeslagenHTT-Thalan schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 11:16:

Vind de rest can de wereld dat ook?CodeCaster schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 10:50:
Reminds me, koplamp van de gixxer iets hoger zetten...
[ Voor 49% gewijzigd door Joopieboy op 08-09-2017 12:18 ]
Tja met deftige banden lukt dat vermoedelijk wel. Maar als je die er niet onder hebt liggen... zwiep!Anoniem: 249002 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 11:45:
[...]
WatjeEen beetje in de sneeuw rijden daar draaien de meeste Zweden hun hand niet toch voor om
[video]
Motor: Ducati Monster 900 uit 2000
Banden: Continental TKC80 met Studs
De HD rijders (of eigenlijk meestal zijn het cruiser/chopper rijders, ik kan lang niet altijd zien welk merk het is) die ik tegenkom zwaaien eigenlijk altijd wel. Ben vaak genoeg ook hele slierten van clubrijders (ja, ook de bekende wit/rood en zwart/geel kleuren) tegen gekomen en eigenlijk zwaaien die allemaal wel terug. Hoewel het meestal de linkerhand naar beneden is als groet ipv zwaaien.cyntax schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 12:07:
[...]
Ik heb wel eens een flinke proefrit gemaakt op een Street Glide, wat een fantastische machine is dat ook. Maar als je naar de reacties kijkt van de overige weggebruikers dan begrijp ik ook wel dat HD rijders meestal niet zwaaien.
Andere motorrijders zwaaiden totaal niet meer naar mij op de SG en meeste koekblikken gaven mij een afkeurende blik. Waarschijnlijk omdat ze dachten dat ik bij een MC hoorde ofzo? De enige weggebruikers die het wel mooi vonden en altijd een duimpje omhoog gaven waren de vrachtwagen chauffeurs.
Misschien ligt het aan het type motor waar ik op rij? Ouwe Hawk en geen supersport/GS-achtig? Naja, ik steek gewoon mijn poot uit als ik iets op twee wielen zie, ook scooters (maar dan alleen buiten de bebouwde kom
Maar toen ik was geslaagd voor mijn examen en terug reed naar de rijschool en tegemoetkomende motoren zwaaiden zat ik wel met een héle grote grijns en een "nu hoor ik er ook bij"gevoel
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Anoniem: 727534
Was jij dat toevallig gister bij de mercedes dealer in veghel vanuit erp?Joopieboy schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 12:15:
Ik heb alleen vandaag overgeslagenVerder gewoon dagelijks met de gixxer hoor
Het bizarste wat ik heb meegemaakt is met een stel Harley rijders een terrasje pakken en dat een deel van de andere terrasbezoekers zich geintimideerd voelt. Want Harley rijders zijn eng, want Harley rijders bij zitten Outlaw Motor Gangs etc etc. Echt mensencyntax schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 12:07:
[...]
Ik heb wel eens een flinke proefrit gemaakt op een Street Glide, wat een fantastische machine is dat ook. Maar als je naar de reacties kijkt van de overige weggebruikers dan begrijp ik ook wel dat HD rijders meestal niet zwaaien.

Nou nou wat eng

Tis geen verplichting iig
Zelfs de Dacia-rijders zitten in een club en zwaaien naar elkaar
(Ik heb ook een Dacia gehad, kwam elke morgen dezelfde dacia-rijder tegen die steeds zijn hand opstak. Ik dook dan altijd weg achter mijn zonnebril en zonneklep
Edit: Harley-Hans, onze hd-rijder in ons clubje, zwaait altijd naar motorrijders en niet naar het merk, volgens eigen zeggen. Als ex-bestuurder van een regionaal HD-club weet ie wel dat sinds de HD door zogenaamde yuppies worden gereden, de oude "kern" er niet meer naar zwaait. Maar dat vinden de meeste "oude" HD-rijders ook maar grote onzin. Je zwaait naar een ander omdat je het plezier van motorrijden snapt, niet op welk merk/type je rijdt.
[ Voor 32% gewijzigd door Least Inkling op 08-09-2017 13:05 ]
[ Voor 13% gewijzigd door Frans92 op 08-09-2017 13:15 ]
Die ziet er toch echt uit alsof er ieder moment een Uzi van onder dat leer vandaan kan komen...
Van drop uiteraard, goeie snack voor onderweg.CodeCaster schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 13:23:
[...]
Die ziet er toch echt uit alsof er ieder moment een Uzi van onder dat leer vandaan kan komen...
Dit topic is gesloten.