Het grote motortopic deel 20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 ... 101 Laatste
Acties:
  • 293.313 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joopieboy schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 14:54:
Zomerband, winterband? Het is een motor :+
Nou ;)

http://www.motoravonturis...enau-k60-ms-winterbanden/

/me pakt overigens gewoon lekker met ijs en sneeuw de auto aangezien ik het extra letsel risico niet waard vindt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10:16
kneusteun schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 14:41:
[...]

EXC-500 _/-\o_
Die ander is inderdaad een wegfiets en die EXC500 is gewoon een prachtmachine, volgens mij kan je beter een EXC een keer op zijn kant leggen dan een SMC-R (even bij de dealer checken is een inschatting)

Die EXC500 is denk ik aan kappen etc vrij eenvoudig en goedkoop en offroad ga je voor de fun denk ik meer doen. Mocht je ooit willen gooi je er haan of excel velgen op en kan je ook snoeihard de weg op.
Dat is sowieso de bedoeling om er een extra setje wielen bij te pakken. Het liefst wil ik in de zomer op het kartcircuit in Spa knallen en in de winter ook iets hebben waarbij het niet uitmaakt als het vies wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-09 15:03

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Thoit schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 13:29:
Blijf toch een beetje twijfelen over een fun-bike voor erbij, vooral voor in de winter ook door te kunnen rijden om het motorrijden écht goed onder de knie te krijgen. Wil het liefste een motor waarmee ik echt kan spelen, dus af en toe circuit maar wel met kenteken zodat ik niet aan het circuit gebonden ben. Anders zou ik een pitbike kopen. Een racemotor voor erbij, vind ik weer als nadeel dat het snoeihard gaat, en voel mij prettiger om met een bijv. Supermoto over een kartcircuit te rijden.

Ben aan het twijfelen over een KTM EXC 500 of een SMC-R 690. De eerste is natuurlijk een echte enduro die op SM wielen gezet kan worden, zodat ik er mee op de weg kan spelen. Voor de SMC-R is ook een enduro versie, dus zou voor in de winter een noppensetje wielen kunnen pakken om off-road te gaan. Nu vraag ik mij af hoeveel ik offroad zou gaan, want mijn gevoel zeg dat ik toch hoofdzakelijk op de weg zal rijden.

Voordelen EXC-500:
- Beter voor off-road werk (lichter)
- Goedkoper

Nadelen EXC-500:
- Meer onderhoud
- Vering e.d. moet misschien aangepast worden, waardoor het ook nog redelijk kostbaar kan worden?

Voordelen SMC-R
- Meer geschikt voor onroad
- Onderhoudsvriendelijker

Nadelen SMC-R:
- Offroad minder geschikt dan EXC-500
- Duurder

Wellicht dat iemand nog opmerkingen heeft om de keuze te vereenvoudigen? :)
Ik heb een 2009 KTM 690 Enduro R gehad (275mm veerweg, tegenover de 250mm van de huidige). Dit was een prima allroad motor imho. Maar absoluut niet geschikt zoals afgelopen weekend een OTR ritje over militair oefen terrein.
Ik deed alles met de 690, woon-werk, strand maar geen OTR. De juiste bandenkeuze was de sleutel hier, setje rally raid banden eronder en je kan er overal mee komen zonder excessieve slijtage. De 690 heb ik verkocht en rijdt nu OTR met een 2012 KTM 450 EXC six days.

De 690 is een echte fun bike imho, perfect voor een dagje assen maar ook woon-werk en wat lichte zandpaadjes.

De KTM 450 heb ik enkel eens op de weg gebruikt om te testen, die is nooit mee gegaan naar kantoor.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Verwijderd schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 15:02:
[...]

Nou ;)

http://www.motoravonturis...enau-k60-ms-winterbanden/

/me pakt overigens gewoon lekker met ijs en sneeuw de auto aangezien ik het extra letsel risico niet waard vindt
Mm, verrek :P Maar idd, mijn idee. :Y Plus je materiaal wordt er echt niet mooier en beter van met pekel...

[ Voor 8% gewijzigd door Joopieboy op 05-09-2017 15:30 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09 21:03
Joopieboy schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 15:30:
[...]

Mm, verrek :P Maar idd, mijn idee. :Y Plus je materiaal wordt er echt niet mooier en beter van met pekel...
't blijft allemaal nog mooier als je 't éénmaal opblinkt en dan achter glas bewaart. In een vochtigheid & temperatuur gecontroleerde omgeving, natuurlijk >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:16
HTT-Thalan schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 14:45:
[...]

Dat is interessant, wat kost een TKC80 en hoe lang doe je ermee? Ik betaal ongeveer 120 voor een (achter)band Trailmax On/Offroad en daar kan heb ik 8k mee gereden, toen zat ik op ~2mm, maar daar was wel heel veel (~70%) snelweg bij.

Ik rijd nu meer regionale wegen, meer offroad, dus ik verwacht er nu wel 10k uit te halen.

- edit -

De helft van mijn eigen vraag beantwoord:

http://www.topbanden.com/...-enduro-band-m485027.html

55 euro dus, maar wel uitsluitend een zomerband. Mijn Dunlopjes plakken ook onder nul.
TKC is "goedkoop" maar kijk vooral in Duitsland, dat scheelt behoorlijk.
Qua slijtage is heel lastig want sommige allroad fietsen met bakken koppel trekken ze vrij vlot kapot op asfalt (denk de liter en hoger fietsen) maar met de alp zal dat meevallen.

Het is wel een band die je wil als je echt ook goed door de drek wil. Een scout zou beter zijn als je wel veel verhard rijdt en soms een stukje zand wil meepakken. Haalde ik aanzienlijk meer km's mee
Mijn ervaring is alleen dat bij mulzand en modder je er weinig tot niets aan hebt.
En op de snelweg merk je het wel dat het noppen zijn, maar dat vind ik niet hinderlijk.

Wil binnenkort mijn achterband ook even weer verversen, en mijn voorband gaat zoals verwacht nog wel ff mee dus denk dat je uitkomt op per 2 achterbanden een voorband vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dryhte schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 15:36:
[...]

't blijft allemaal nog mooier als je 't éénmaal opblinkt en dan achter glas bewaart. In een vochtigheid & temperatuur gecontroleerde omgeving, natuurlijk >:)
Tsja ;)

Maar even serieus. Je mag wel een beetje zuinig zijn op je materiaal, pekelschade en roest en ellende is echt niet tof. :) Of je moet een pekelbrik voor erbij hebben.

En ja met 3000km per maand probeer ik toch de gixxer zo netjes mogelijk te houden. Regelmatig te wassen en af en toe te poetsen. Kost allemaal een hoop geld en het is en blijft hobby. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:04

-tom-562

Oliesjeik

Thoit schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 13:29:
Blijf toch een beetje twijfelen over een fun-bike voor erbij, vooral voor in de winter ook door te kunnen rijden om het motorrijden écht goed onder de knie te krijgen. Wil het liefste een motor waarmee ik echt kan spelen, dus af en toe circuit maar wel met kenteken zodat ik niet aan het circuit gebonden ben. Anders zou ik een pitbike kopen. Een racemotor voor erbij, vind ik weer als nadeel dat het snoeihard gaat, en voel mij prettiger om met een bijv. Supermoto over een kartcircuit te rijden.

Ben aan het twijfelen over een KTM EXC 500 of een SMC-R 690. De eerste is natuurlijk een echte enduro die op SM wielen gezet kan worden, zodat ik er mee op de weg kan spelen. Voor de SMC-R is ook een enduro versie, dus zou voor in de winter een noppensetje wielen kunnen pakken om off-road te gaan. Nu vraag ik mij af hoeveel ik offroad zou gaan, want mijn gevoel zeg dat ik toch hoofdzakelijk op de weg zal rijden.

Voordelen EXC-500:
- Beter voor off-road werk (lichter)
- Goedkoper

Nadelen EXC-500:
- Meer onderhoud
- Vering e.d. moet misschien aangepast worden, waardoor het ook nog redelijk kostbaar kan worden?

Voordelen SMC-R
- Meer geschikt voor onroad
- Onderhoudsvriendelijker

Nadelen SMC-R:
- Offroad minder geschikt dan EXC-500
- Duurder

Wellicht dat iemand nog opmerkingen heeft om de keuze te vereenvoudigen? :)
Als je voor de SMC gaat, zorg voor een goede diefstalverzekering. Deze brommer is erg geliefd bij een bepaald soort volk :(

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
-tom-562 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 15:42:
[...]

Als je voor de SMC gaat, zorg voor een goede diefstalverzekering. Deze brommer is erg geliefd bij een bepaald soort volk :(
Klopt helaas inderdaad. Maar dat is een EXC helaas ook :( Momenteel is het met 2 kettingen aan een vaste buis vast gemaakt en staat de auto voor de poort, en moeten ze eerst nog een aanhanger uit de garage halen. Natuurlijk geen garantie, maar ze zijn wel even bezig. Tevens hangt de poort een beetje af, waardoor ik goed hoor als er iemand naar binnen gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09 21:48

Winkiller

De Mopperpot

Voor de koopjes liefhebbers: Goedhart Mega Motormarkt 2017.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Het loopvlak in het midden is het probleem niet.
Tylen schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 12:17:
[...]

Ik zit op 6 achtebanden en 2 voorbanden. ;) 600cc is wat goedkoper hahaha
Ja, vorig jaar op een 600 kon ik rustig 5 dagen doen met 1 band. Als ik eerlijk ben zou ik ook liever een 600 rijden. Niet eens zozeer vanwege de kosten maar meer omdat de 600 rijstijl mij beter ligt. Maar met mijn postuur is een 1000 gewoon beter. Kom ik tenminste nog boven de 200 uit op de veenslang :+.

Kom je de 23e trouwens kijken?

[ Voor 18% gewijzigd door xos op 05-09-2017 16:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23-09 15:42

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Joopieboy schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 15:39:
[...]

Tsja ;)

Maar even serieus. Je mag wel een beetje zuinig zijn op je materiaal, pekelschade en roest en ellende is echt niet tof. :) Of je moet een pekelbrik voor erbij hebben.

En ja met 3000km per maand probeer ik toch de gixxer zo netjes mogelijk te houden. Regelmatig te wassen en af en toe te poetsen. Kost allemaal een hoop geld en het is en blijft hobby. :)
Hm, ik gebruik het feit dat ik 3000km per maand doe juist als excuus om de boel niet vaak te wassen, het is toch een dag later weer vies :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mswp
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-08-2024

mswp

Wie Niet?

Nog een voordeel van het rijbewijs halen, ik heb er gratis mijn trekker bij gekregen. oOo

Stond niet op mijn vorige rijbewijs van de auto.

😲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

mswp schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 18:09:
Nog een voordeel van het rijbewijs halen, ik heb er gratis mijn trekker bij gekregen. oOo

Stond niet op mijn vorige rijbewijs van de auto.
Wanneer heb je hem gehaald dan? Want ik heb hem er niet automagisch bijgekregen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:12

thijsco19

KTM 990 SMT

Ikke wel, mijne is geupdate in februari.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:19
Secsytime schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 19:18:
[...]

Wanneer heb je hem gehaald dan? Want ik heb hem er niet automagisch bijgekregen..
Heb je een geldig autorijbewijs met afgiftedatum van voor 1 juli 2015 en ben je minimaal 18 jaar? Dan krijg je tussen 1 juli 2015 en 1 juli 2025 het T-rijbewijs automatisch bijgeschreven bij de eerstvolgende vernieuwing van je rijbewijs
bron

Voldoe je hier wel aan dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:09

Bommes

Capo del formaggio

Met de herfst dalen de temperaturen al weer iets, hoe doen jullie woon werk rijders dit met kleding??
In de ochtend zit ik om half 7 op de motor, dan is het nu net te fris voor mijn jas en kevlar jeans.
Vanochtend dus een windstopper vestje onder mijn jas en mijn textiel motorbroek over mijn normale spijkerbroek.
Gewone schoenen en werk tas in mijn top koffertje.

Maar vanmiddag terug was het eigenlijk veel te warm voor de spijkerbroek en textielbroek...
Het windstopper jasje paste het met heftig proppen samen met mijn schoenen en werk tas in mijn topkoffer.
Spijkerbroek had daar nooit bij gekund, die had ik dus niet uit kunnen doen.

Dus of ik moet voor meer bagage ruimte gaan zorgen, of andere kleding.

Dus hoe lossen jullie dit op??

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:09

Acid_Burn

uhuh

Ik heb nog gewoon mijn tshirt onder mijn textiel jas... warm zat.. 15 graden oid.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-09 21:22
Ik heb een winddichte jas (rev'it stealth) en draag gewoon mijn motorjeans heel de winter door. Heb het sowieso niet gauw koud, maar mijn woon werk is ook maar 15min, hooguit 20min. Dat is nog prima uit te houden :)

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daredha
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-09 07:51
Ik draag het hele jaar door het zelfde textielpak, onder de 8-10 graden met winterkleding, boven de 25 graden zonder t-shirt / overhemd. Met een 47 liter topkoffer is ruimte geen probleem :+

[ Voor 81% gewijzigd door daredha op 05-09-2017 22:33 . Reden: Lang verhaal kort ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Bommes schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 21:21:
Met de herfst dalen de temperaturen al weer iets, hoe doen jullie woon werk rijders dit met kleding??
In de ochtend zit ik om half 7 op de motor, dan is het nu net te fris voor mijn jas en kevlar jeans.
Vanochtend dus een windstopper vestje onder mijn jas en mijn textiel motorbroek over mijn normale spijkerbroek.

Maar vanmiddag terug was het eigenlijk veel te warm voor de spijkerbroek en textielbroek...
Het windstopper jasje paste het met heftig proppen samen met mijn schoenen en werk tas in mijn topkoffer.

Set thermokleding wellicht een goede aanvulling op wat je nu hebt aan motorkleding? Zo deed ik het vroeger altijd als het wat frisser was in de ochtend maar ik gebruikte het ook als ik mijn racepak aan had, dus het is multifunctioneel en extreem comfortabel. Ik heb dit als het goed is en dan ook de broek erbij. Daarnaast nemen ze niet veel ruimte in als je het in je topkoffer wilt opbergen.

Tegenwoordig gebruik ik het niet meer zoveel aangezien ik twee textiele motorpakken heb met liners die me warm/koud houden in alle seizoenen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik heb een afleidsel van een goretex pak, met thermovoering. Vaak thermoondergoed als het echt koud wordt en dan laagjes maken. T shirts, trui, soms een polo ertussen. Joggingbroek onder de motorbroek, dikkere sokken. Vandaag nog even nieuwe thermohandschoentjes gehaald voor in de leren handschoenen. Colletje aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

:O Later opstaan :Y

Zelf pas rond 7:45 op de motor, dan is een leder pak nog prima, met geperforeerd leder jasje. Smiddags ook nog prima. In jouw geval: thermoshirt. Broek is mss niet eens nodig: als je core warm is, blijven je benen dat ook langer. Hoewel ik wel vind dat de beentjes goed in de wind hangen op ons model Fazer. Thermokledimg kan je makkelijk opbergen, dus dat is wel ideaal. Beschermt alleen niet tegen regen ;)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Zolang ik 's ochtends nog niet m'n handen eraf vries, kan ik af met zomerhandschoenen en zolang dat lukt, hoef ik de wintervoering nog niet in m'n jas/broek te doen, dus gaat 't 's middags prima.

Vriezen m'n handen er wél af, dan wordt 't weer winterhandschoenen en gaat de wintervoering er weer in. De kans dat 't dan 's middags té warm is, is vrij klein :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Mijn bovenlijf lukt wel met mijn jas en eventueel een extra shirt of vest.
Gaat meer om de benen.
Ik heb geen ruimte meer in mijn koffer ook op de middag mijn spijkerbroek terug mee naar huis te nemen.
En als ik die thuis laat, mijn textiel motorbroek is immers warm genoeg.... Dan heb ik niks op mijn werk om aan te trekken.
noes schreef op woensdag 6 september 2017 @ 00:04:
[...]

:O Later opstaan :Y

Zelf pas rond 7:45 op de motor, dan is een leder pak nog prima, met geperforeerd leder jasje. Smiddags ook nog prima. In jouw geval: thermoshirt. Broek is mss niet eens nodig: als je core warm is, blijven je benen dat ook langer. Hoewel ik wel vind dat de beentjes goed in de wind hangen op ons model Fazer. Thermokledimg kan je makkelijk opbergen, dus dat is wel ideaal. Beschermt alleen niet tegen regen ;)
Later zou kunnen, te laat is immers ook weer vroeger weg toch?? >:)
Over die wind op de benen, nou ja dat dus. Mijn motor jeans waait gewoon door, die begint nu in de ochtend al te fris te worden.
Kan ik wel daar een thermo broek onder aan doen. Die kan ik makkelijk mee terug naar huis nemen in de middag. :Y
Oh wait..rain. :S

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
M.b.t. de benen: bij de ZZR fikken je benen zo goed als weg door de warme lucht die er langs stroomt vanaf de radiator :P

Dus daar voorzie ik ook niet zoveel problemen in van 't winter :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mswp
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-08-2024

mswp

Wie Niet?

Secsytime schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 19:18:
[...]

Auto in 2014 en motor 2 vorige week. Wanneer had jij ze?

😲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:55

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Mijn textiel motor broek is ook heel geschikt als regenbroek door de kniestukken eruit te halen. Die prop ik dan eenvoudig in een koffer, en trek ik over mijn spijker motor broek als het nodig is voor weer of wind. Mijn jassen passen ook in de topkoffer dus ik kan desnoods ook altijd een extra jas mee.

Als de voering in mijn textiel pak zit is het warm tot min 10, ook op de snelweg. Enige puntje is dan mijn handen, die worden koud bij temperaturen (ver) onder nul. Ik overweeg nog handvat verwarming, monteer binnenkort eerst grotere handkappen, die ook doorlopen om de hendels te beschermen bij een val.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:48
Ik heb thermokleding voor onder een leren pak. Daarmee heb ik het bij <10°C echt koud hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

Sinds vorige week de regen/windjas weer in mijn motorjas geritst. Warm (en droog) genoeg 's ochtends en 's middags is het wel warm, maar de rit is kort genoeg om het niet oncomfortabel te laten worden.
En als het koud wordt, gaat het wintervachtje er weer in :)

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

HTT-Thalan schreef op woensdag 6 september 2017 @ 08:06:
[...]

Als de voering in mijn textiel pak zit is het warm tot min 10, ook op de snelweg. Enige puntje is dan mijn handen, die worden koud bij temperaturen (ver) onder nul. Ik overweeg nog handvat verwarming, monteer binnenkort eerst grotere handkappen, die ook doorlopen om de hendels te beschermen bij een val.
Handvatverwarming is wel lekker hoor, en kost de kop niet. Een setje van Oxford kostte me vorig jaar rond de 70 euro, stond ook meteen beter dan de afgesleten handvatjes die op de Fazer zaten.

Osiris schreef op woensdag 6 september 2017 @ 06:43:

M.b.t. de benen: bij de ZZR fikken je benen zo goed als weg door de warme lucht die er langs stroomt vanaf de radiator :P

Dus daar voorzie ik ook niet zoveel problemen in van 't winter :+
Ja, dat is bij de S1000RR ook, die wordt heel heet: frame, tank etc nemen een groot deel van de hitte op van de motor. Als ik in de zomer tank na een goed ritje, dan voel ik de benzine de tank afkoelen. Maar... dat is alleen in de zomer. Op de koudere dagen blijft de motor vanzelf koeler door de rijwind, dus dan heb je dat niet/nauwelijks meer, zelfs niet bij langer stationair bij stoplicht oid. En bij je ZZR zal het waarschijnlijk ook zijn dat als je op tempo bent je niks/nauwelijks meer iets merkt van de warme lucht van je blok.

Grootste verschil vind ik of je in of uit de wind zit: handen en benen blijven op mn S1000RR veel warmer dan op de Fazer.

@Bommes werk je altijd op/vanaf de zelfde locatie? Leg je daar toch lekker een extra broek neer? Heb ook mijn normale schoenen altijd op werk staan, neem op maandag mn jeans mee en op vrijdag broek weer mee naar huis. Scheelt een hoop gesjouw, en zo kan ik het ook niet vergeten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
daredha schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 22:18:
Ik draag het hele jaar door het zelfde textielpak, onder de 8-10 graden met winterkleding, boven de 25 graden zonder t-shirt / overhemd. Met een 47 liter topkoffer is ruimte geen probleem :+
Precies, al gooi ik mijn normale kleding dan in een rugtas. :) t-shirt vaak aan onder de jas, maar als het echt warm is heb ik niet ook nog een normale broek onder de motorbroek aan.
Ik heb een paar normale schoenen op het werk staan en een hele verdieping om me om te kleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
noes schreef op woensdag 6 september 2017 @ 08:44:
[...]

Handvatverwarming is wel lekker hoor, en kost de kop niet. Een setje van Oxford kostte me vorig jaar rond de 70 euro, stond ook meteen beter dan de afgesleten handvatjes die op de Fazer zaten.
[...]
Heb ik ook bij m'n Diversion gedaan. Handvaten waren volgens mij nog de allereerste en waren net slicks. Hiervoor een Oxford setje voor in de plaats gekomen. Alleen even opletten met de lengte, had eerst de Tour versie, maar die waren te kort. Toevallig zag ik van het weekend in de MotoPlus een plaatje van een motor waarbij ze ook de tour handvaten hadden gemonteerd en dus te kort waren 8)7

Al zijn handkappen ook wel erg prettig als het echt koud is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:16
Handkappen is het beste ooit.
Rij in de winter ook gewoon in kevlar jeans en textieljas en dat gaat dikke prima!
Bij sneeuw of vrieskou gaat er een binnenjas bij in, maar hou altijd me zomer handschoenen aan! en dat is zo veel fijner dan die dikke winter dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Osiris schreef op woensdag 6 september 2017 @ 06:19:
[...]

Zolang ik 's ochtends nog niet m'n handen eraf vries, kan ik af met zomerhandschoenen en zolang dat lukt, hoef ik de wintervoering nog niet in m'n jas/broek te doen, dus gaat 't 's middags prima.

Vriezen m'n handen er wél af, dan wordt 't weer winterhandschoenen en gaat de wintervoering er weer in. De kans dat 't dan 's middags té warm is, is vrij klein :P
^^-- wat hij zegt. Tot ergens tussen de 5 en 10°C rij ik met zomerhandschoenen, dikke handschoenen zijn maar vervelend en geven snel zweetklauwen :P

Verder zo ongeveer het hele jaar door hetzelfde textielen pak, een Alpinestars Andes met een normale jeans eronder. Het ding is van zichzelf waterdicht, dus geen geklooi met losse regenvoeringen/pakken die je altijd te laat pas aan doet. In de winter gaat in de jas de voering, in de broek zo goed als nooit. Daarnaast draag ik in de winter een windstopper-kraag die onder mijn jas & helm valt, dat scheelt gigantisch in temperatuur van het hele lichaam doordat je nek niet meer afkoelt.

Als het erg mooi weer is, wil ik de broek + jeans nog wel eens vervangen door een motorjeans, kan prima op het werk.

Dit jaar rij ik voor het eerst een allroad, deze winter komen er in ieder geval handkappen op. Eens kijken of ik dan tot 0°C met zomerhandschoenen kan blijven rijden :+

Speaking of koud... Hier zit ik volgende week:

Afbeeldingslocatie: http://jpeg.popso.it/webcam/webcam_online/stelviolive_08.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Chakotay op 06-09-2017 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acid_Burn schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 21:24:
Ik heb nog gewoon mijn tshirt onder mijn textiel jas... warm zat.. 15 graden oid.
Yep, ik draag ook elke dag een t-shirt onder mijn texielpak. Ik heb het vaak eerder te warm dan te koud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Het is niet dat ik het koud of te warm heb.
Ik heb een jas waar de voering uit kan, zo ook de broek.
Handschoen reed ik vorig jaar nog in december met een aantal graden onder nul nog met mijn zomer door waai handschoenen.. De Fazer houd de wind goed van mijn handen dat scheelt heel veel.

Het gaat me eigenlijk om het verschil tussen de ochtend en middag.
Een set kleren op het werk leggen is wel de beste optie en dan op maandag en vrijdag en rugzakje mee om dat te kunnen vervoeren.
Of een grotere topkoffer.

Vanochtend trouwens behoorlijk regen op de kop zeg.. mijn textiel broek (Macna) is dus ook al niet waterdicht. Althans niet de 3 kwartier die ik nu gereden heb. Spijkerbroek daaronder was wat klam.
Regenjasje over de motorjas is wel een goede zet, scheelt wind en nattigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Onder de 20 graden heb ik het al koud met mijn leren jas en kevlar jeans. Ben ook bang dat ik niet meer kan rijden de komende tijd. Pokke weer :( Veel te weinig gereden deze zomer sinds ik eind juni mijn rijbewijs heb.

Aangezien ik geen druppelaar heb en ook geen aansluiting in mijn berging. Is één keer per maand een ritje oid voldoende om alles levend te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09:55

A13X

Dude

Bommes schreef op woensdag 6 september 2017 @ 10:26:
Vanochtend trouwens behoorlijk regen op de kop zeg.. mijn textiel broek (Macna) is dus ook al niet waterdicht.
Textiele kleding moet je ook (half) jaarlijks opnieuw impregneren om het waterdicht te houden, dus misschien gewoon weer eens herhalen?
ProfaNe schreef op woensdag 6 september 2017 @ 10:37:
Aangezien ik geen druppelaar heb en ook geen aansluiting in mijn berging. Is één keer per maand een ritje oid voldoende om alles levend te houden?
Druppellader kopen, accu demonteren en binnenshuis aan de druppellader zetten. :)

Het is namelijk sowieso niet onverstandig om een accu vorstvrij op te slaan, ook al hangt hij aan een druppellader.

[ Voor 39% gewijzigd door A13X op 06-09-2017 10:47 ]

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Onder de 20 graden heb ik het al koud met mijn leren jas en kevlar jeans. Ben ook bang dat ik niet meer kan rijden de komende tijd. Pokke weer :( Veel te weinig gereden deze zomer sinds ik eind juni mijn rijbewijs heb.

Ook geen mogelijkheid om een stopcontact te maken vanuit bijvoorbeeld de lichtschakelaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Als het ritje lang genoeg is wel. Maar... een accu lader kost een tientje bij de Action (dunlop geval, doet het prima). Accu is er bij de meeste motoren makkelijk uit te halen (en niet zo loodzwaar als een auto-accu :)) - neem m dus lekker mee naar huis, laad m ééns in de maand ofzo bij en bewaar m verder gewoon bij kamertemperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
noes schreef op woensdag 6 september 2017 @ 10:48:
[...]

Als het ritje lang genoeg is wel. Maar... een accu lader kost een tientje bij de Action (dunlop geval, doet het prima). Accu is er bij de meeste motoren makkelijk uit te halen (en niet zo loodzwaar als een auto-accu :)) - neem m dus lekker mee naar huis, laad m ééns in de maand ofzo bij en bewaar m verder gewoon bij kamertemperatuur.
8)7 Accu kan ik natuurlijk gewoon meenemen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-09 22:16
xos schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 16:39:
Ja, vorig jaar op een 600 kon ik rustig 5 dagen doen met 1 band.
Nu ben ik toch wel erg benieuwd hoe jij zo hard die banden verslijt :S

[ Voor 12% gewijzigd door FastFred op 06-09-2017 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Gewoon aan Patagonia Nano Puff mee, draai je ook zo in zichzelf.

Afbeeldingslocatie: http://demandware.edgesuite.net/sits_pod41/dw/image/v2/ABBM_PRD/on/demandware.static/-/Sites-patagonia-master/default/dwf13b40d4/images/hi-res/84212_SMDB_STUFF.jpg?sw=750&sh=750&sm=fit&sfrm=png

Afbeeldingslocatie: http://demandware.edgesuite.net/sits_pod41/dw/image/v2/ABBM_PRD/on/demandware.static/-/Sites-patagonia-master/default/dweec01b0d/images/hi-res/84212_VIK_OPEN.jpg?sw=750&sh=750&sm=fit&sfrm=png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Regenbroek er over.

Ik heb tot voor 4 jaar terug koerierwerk gedaan bij een cafetaria, op de scooter. Daar zat ik soms de hele avond met -4 op een snorscooter. Gewoon normale handschoenen aan (niet specifiek motorhandschoenen ofzo), hemd, t-shirt, vest, winterjas, en een muts op de kop. Voor de benen dus zo'n thermobroek, spijkerbroek, en tegen sneeuw/regen: regenbroek erover. En dikke sokken en berg/wandelschoenen met Goretex aan.

Ja, na een half uurtje trok de kou er alsnog door, maar ff 5 minuten binnen wachten op de volgende bestelling en de handschoenen op laten warmen in de buddy. Ging prima.

[ Voor 3% gewijzigd door FastFred op 06-09-2017 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
FastFred schreef op woensdag 6 september 2017 @ 12:35:
[...]

Nu ben ik toch wel erg benieuwd hoe jij zo hard die banden verslijt :S
Ik gok zomaar circuitrijden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
@Chakotay Dat gokte ik ook al, maar is dat dan zijn fulltime baan dat ie 5 dagen met een band doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Het hoeven natuurlijk geen aaneengesloten dagen te zijn he... En hobbies kosten geld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-09 17:03
Afgelopen weekend mijn eerste motorrijles gehad en aankomend weekend mijn 2de. Nu is er natuurlijk niks leukers (op het rijden zelf na) om alvast naar een motor te gaan kijken. Nu ben ik erg weg van een HD Sportster 883 Iron zoals deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.motorcycle-usa.com/wp-content/uploads/2016/09/H-DSportIron883-2016.jpg
Maar aangezien ik eigenlijk maar weinig weet van wat voor modellen er allemaal nog meer zijn, is mijn vraag een beetje: Wat lijkt hier een beetje op en/of zijn concurrenten hiervan en wat raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Bekijk de Triumph Street Twin eens... Ik ben totaal weg van die looks (of de Triumph Bonneville T100, Bobber, etc)

Daarnaast heb je ook nog de Honda Rebel (= de bobber versie van de CB500 reeks).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

NL-RaVeR schreef op woensdag 6 september 2017 @ 14:49:
Afgelopen weekend mijn eerste motorrijles gehad en aankomend weekend mijn 2de. Nu is er natuurlijk niks leukers (op het rijden zelf na) om alvast naar een motor te gaan kijken. Nu ben ik erg weg van een HD Sportster 883 Iron zoals deze:
[afbeelding]
Maar aangezien ik eigenlijk maar weinig weet van wat voor modellen er allemaal nog meer zijn, is mijn vraag een beetje: Wat lijkt hier een beetje op en/of zijn concurrenten hiervan en wat raden jullie aan?
Wat is je budget? Kawasaki Vulcan misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
Die Honda Rebel en Kawasaki Vulcan vindt ik inderdaad ook erg mooi. Budget noemen vindt ik lastig, maar laat ik eens zeggen <10k. Volgens mij moet er dan heel wat moois te krijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-09 21:22
NL-RaVeR schreef op woensdag 6 september 2017 @ 15:26:
Die Honda Rebel en Kawasaki Vulcan vindt ik inderdaad ook erg mooi. Budget noemen vindt ik lastig, maar laat ik eens zeggen <10k. Volgens mij moet er dan heel wat moois te krijgen zijn.
Ook belangrijk, wat ga je doen met de motor. Alleen plezier ritjes of ook woon-werk? Wil je graag sportief rijden of het liefst rustig rondtokkelen?

Het mooie aan de Kawasaki Vulcan S, de Rebel 500 en de H-D Sportster is dat ze ook nog redelijk sportief te rijden zijn. Niet zo erg als een 'normale' motor natuurlijk, maar wel sportief 'voor een cruiser'. Voor jouw budget zijn ze allemaal geschikt. Je kunt zelfs 3k overhouden als je voor de Rebel 500 zou gaan :P

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Secsytime
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

NL-RaVeR schreef op woensdag 6 september 2017 @ 15:26:
De w800 final edition? Voor dat budget kun je een heleboel vinden.. Als ik jou was zou ik gewoon eens langs een dealer gaan die veel heeft staan, kun je eerst al gaan selecteren op looks :P

Maar cruiser staat dus vast?

Edit: Een 2007-2010 street triple? Light and agile bike. Veel koppel voor lui rijden, maar ook PK's als je hem in de toeren jaagt!

Afbeeldingslocatie: http://images.mcn.bauercdn.com/upload/214801/images/1752x1168/01streettriple2.jpg?mode=max&quality=90&scale=down

[ Voor 20% gewijzigd door Secsytime op 06-09-2017 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
Het worden in ieder geval plezier ritjes. Wel wat sportief, maar het hoeft iig geen y2k te zijn :+ . Cruiser staat bij mij wel redelijk vast ja, het heeft iets waarvan ik meteen een "warm" gevoel krijg ofzo :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

FastFred schreef op woensdag 6 september 2017 @ 13:11:
@Chakotay Dat gokte ik ook al, maar is dat dan zijn fulltime baan dat ie 5 dagen met een band doet?
@Chakotay heeft het bij het juiste eind. Een tijdje geleden vroeg iemand hoeveel circuit rijden kost. Was toen bezig met een reactie maar de reactie ging verloren en had geen zin om het nogmaals te typen. Samenvattend, zo lang je nog niet onder de 2:00 minuten op Assen (grens voor de snelste groep) rijdt vallen de kosten mee. Daarna kan je het zo gek maken als je zelf wilt. Banden zijn zo ongeveer de grootste kostenpost als je harder wilt gaan.

Ter indicatie, een band die tijdens een race gebruikt wordt gaat zo'n 150km mee. Een band alleen voor trackdays (hardere compound) zo'n 250km. Dus dan gaat het hard. Vorig jaar op een 600 en met een stuk langzamere rondetijden kon ik met een hardere achterband ook prima rijden, die ging ruim 800 km mee. Dus langer en goedkoper, dat scheelt per kilometer een hoop.

Overigens heb ik er dit jaar ook heel veel versleten omdat Dunlop een slechte band op de markt heeft gezet. Inmiddels hebben ze een opvolger aangekondigd maar dat heeft mij enorm veel banden gekost. Dit jaar een nieuwe motor dus als er dan wat mis gaat met de banden ga je ervanuit dat er een veringprobleem is. En om te zien of het beter wordt na aapassingen heb ik achteraf te lang vastgehouden aan deze banden. Mijn record is een compleet nieuwe slick afschrijven in 45 km. Ongeveer 5 euro per kilometer aan een achterband :X. Overgestapt naar Pirelli en de problemen vertrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]
Tsja, het een en ander hangt sterk af van je budget en je eisen. Cruisers kun in 3 hoofdgroepen splitsen:

Amerikaanse cruisers (Harley, Indian, Victory, etc etc)
Japanse cruisers (Yamaha, Honda, Kawasaki, Suzuki, etc etc)
Europese cruisers (Triumph, Ducati, BMW, etc etc)

De Japanse cruisers zijn relatief goedkoop en betrouwbaar, de Amerikaanse en Europese cruisers zijn relatief duur en over het algemeen minder betrouwbaar dan de Japanse).

Ik zou zeggen bekijk de websites van bovenstaande fabrikanten en kijk wat je leuk lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

xos schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 16:39:
[...]

Het loopvlak in het midden is het probleem niet.

[...]

Ja, vorig jaar op een 600 kon ik rustig 5 dagen doen met 1 band. Als ik eerlijk ben zou ik ook liever een 600 rijden. Niet eens zozeer vanwege de kosten maar meer omdat de 600 rijstijl mij beter ligt. Maar met mijn postuur is een 1000 gewoon beter. Kom ik tenminste nog boven de 200 uit op de veenslang :+.

Kom je de 23e trouwens kijken?
Hahaha voor mij is een 1000 ook beter. Maar ik vind een 600 ook veel leuker dus ik blijf dat lekker doen.
Denk dat ik de 23ste wel even kom kijken ja. Maar ik zie wel dat moeder de vrouw een verjaardag van vrienden in de agenda heeft gezet. Dus misschien lukt het niet eens haahahaha.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

[afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://4.bp.blogspot.com/-lAjN28pv2mU/V7f1q2qB1aI/AAAAAAAALfU/pDby7mu07_oDIqtYgQ2douSmMrDLOcPtACLcB/s1600/J.jpg
Kawasaki Vulcan S

Afbeeldingslocatie: http://www.hondaprokevin.com/pictures/2017-rebel-accessories/2017-honda-rebel-accessories-review-specs-motorcycle-cruiser-models-300-500-bikes-23.jpg
Honda Rebel 500

Deze heb je nieuw voor minder dan 8k. Hou je nog geld over voor kleding, accessoires etc. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.suzuki.nl/nmg/gx/ZmcbankJyoK.jpeg

Suzuki Intruder. Wel wat duurder met een kleine 10k.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pretender 0
  • Laatst online: 11-09 13:35
Morgenochtend ga ik avd examen doen. Ik heb zo veel mogelijk avd ervaringen van mensen aangehoord en gelezen op forums. Die informatie gecombineerd met slagingspercentages die je online kunt opzoeken (50-60%) geven mij niet veel vertrouwen.

Als ik dat niet had geweten zou ik er optimisitsch ingaan, ik heb het rijden wel ongeveer onder de knie denk ik. Maar als je hoort op wat voor kleine foutjes je kan zakken, niet ideaal uitkomen in een paar bochtjes, belijning of putdeksels raken, een keertje te vlot of juist te rustig rijden... poeh.

Dat examen opnieuw doen en weer betalen en eventjes vrij nemen is geen enkel probleem maar je moet rekenen op 3-4 weken wachttijd voordat je opnieuw examen kan doen, en het mooi weer seizoen loopt al af.

Mocht het goed gaan vraag ik gelijk met spoed het rijbewijs aan en koop ik dit weekend de motor die ik wil hebben en die de dealer voor me gereserveerd heeft. Het examen wordt denk ik echt kop of munt, en anders is het weer wachten.

Vanavond nog even twee lessen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

pretender 0 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 18:34:
Morgenochtend ga ik avd examen doen. Ik heb zo veel mogelijk avd ervaringen van mensen aangehoord en gelezen op forums. Die informatie gecombineerd met slagingspercentages die je online kunt opzoeken (50-60%) geven mij niet veel vertrouwen.

Als ik dat niet had geweten zou ik er optimisitsch ingaan, ik heb het rijden wel ongeveer onder de knie denk ik. Maar als je hoort op wat voor kleine foutjes je kan zakken, niet ideaal uitkomen in een paar bochtjes, belijning of putdeksels raken, een keertje te vlot of juist te rustig rijden... poeh.

Dat examen opnieuw doen en weer betalen en eventjes vrij nemen is geen enkel probleem maar je moet rekenen op 3-4 weken wachttijd voordat je opnieuw examen kan doen, en het mooi weer seizoen loopt al af.

Mocht het goed gaan vraag ik gelijk met spoed het rijbewijs aan en koop ik dit weekend de motor die ik wil hebben en die de dealer voor me gereserveerd heeft. Het examen wordt denk ik echt kop of munt, en anders is het weer wachten.

Vanavond nog even twee lessen.
Je kan het! d:)b
Supercliché maar: Laat je niet gek maken, je gaat gewoon een stukje rijden.

Als de instructeur vertrouwen heeft dat je het kan (en dat heeft 'ie, anders had je geen examen moeten doen) dan kan je het. Foutloos rijden kan niemand en is ook niet nodig. Hoe je de fouten oplost, dat is veel belangrijker.
Laat zien dat je kijkt én ook ziet, anticipeer op verkeersveranderingen en pak de ruimte. Rij ze desnoods helemaal zoek (binnen toegestane snelheid :P ) maar zorg er voor dat ze zien dat je bewust bent van je eigen kwestbaarheid en initiatief durft te nemen. Een keertje ergens 120km op een 80km weg is heus geen probleem als je daarmee die sukkelende vrachtwagen voorbij bent en veilig kan doorrijden.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BlueHD
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-09 21:00
Wat mij enorm heeft geholpen zijn de filmpjes van onder andere rdalsem op Youtube. Inderdaad gewoon lekker rijden en er van genieten! Veel succes! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:39
Mijn rijinstructeur had een slagingspercentage van 95% eerste keer. Vind 50% wel heel laag! Rij gewoon je rondje en let niet op je examinator. Toen ik AVD ging doen waren de woorden van mijn instructeur voordat ik ging rijden: "Waag het niet te zakken" :') Te vlot rijden kon eigenlijk niet. Natuurlijk moet je niet continu dertig kmh te hard rijden, maar je hebt een motor onder je, maak er gebruik van. Ik heb tijdens mijn examen vlak voor het einde van de rit nog even een rij autos op een lange uitvoegstrook ingehaald op de snelweg met 150. Examinator was mij daarna wel kwijt, maar vond dat juist prima ;) ik maakte veilig gebruik van de ruimte die er was en dat wilde die juist zien.

Gweoon vlot, veilig en vertrouwd je rondje doen. Laten zien dat je de motor te baas bent en dat je situaties goed inschat. Kan het bijna niet fout gaan. Paar kleine foutjes maken is niet erg, als je maar laat zien dat je het over het algemeen prima kan. Als je een keer een put pakt is niet erg, alleen niet allemaal pakken :)

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:05
Zojuist maar een heuptasje besteld.. rugzak met mooi weer was me wat te warm...

Het is de Kriega R3 geworden.
3 liter inhoud en waterdicht. Kan ik mooi mijn telefoon/portemonnee (compleet ipv enkel rijbewijs en pinpas)/reservebril veilig meenemen! :)

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-09 20:41
Thalaron schreef op woensdag 6 september 2017 @ 20:11:

3 liter inhoud en waterdicht. Kan ik mooi mijn telefoon/portemonnee (compleet ipv enkel rijbewijs en pinpas)/reservebril veilig meenemen! :)
En je lippenstift!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:34
Thalaron schreef op woensdag 6 september 2017 @ 20:11:

Mooi spul dat van Kriega maar ik vind het heuptasje wel erg duur! Ik heb er zelf 1 van alpinestars (€20 bij motor outlet in Breda geloof ik).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:05
R0y. schreef op woensdag 6 september 2017 @ 21:39:
[...]

Mooi spul dat van Kriega maar ik vind het heuptasje wel erg duur! Ik heb er zelf 1 van alpinestars (€20 bij motor outlet in Breda geloof ik).
Heb hem voor 65€ kunnen vinden maar idd... niet goedkoop.
Echter wilde ik wel een tas waarbij ik er op kan vertrouwen dat ik er spullen van zo'n 1000€ droog in kan bewaren (iPhone alleen tikt al flink aan natuurlijk).

Daarnaast vind ik comfort en looks ook wel wat waard, en deze past perfect bij mijn motorkleding! 8)

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:34
Yay!! via MP een seatcover van Suzuki gevonden. Kon eigenlijk alleen maar aftermarket spul vinden waarbij je een opstaande rand krijgt. Had de Suzuki covers wel gevonden maar vond €200 iets te veel van het goede.
Thalaron schreef op woensdag 6 september 2017 @ 22:07:
[...]

Heb hem voor 65€ kunnen vinden maar idd... niet goedkoop.
Echter wilde ik wel een tas waarbij ik er op kan vertrouwen dat ik er spullen van zo'n 1000€ droog in kan bewaren (iPhone alleen tikt al flink aan natuurlijk).

Daarnaast vind ik comfort en looks ook wel wat waard, en deze past perfect bij mijn motorkleding! 8)
Daarom. Bij kriega weet je waar je voor betaald. Heb zelf de us-30 (volgens mij) en zou hem zo opnieuw aanschaffen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

noes schreef op woensdag 6 september 2017 @ 10:48:
[...]

Bij de meesten wel ja, En bij degene waarbij dat niet zo is monteer je gewoon eenmalig een waterdichte stekker op de accu, zodat je de lader makkelijk aan kan sluiten.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:27
Zal ik me ook maar weer eens melden? Drie dagen en 2.000km verder gereden op mijn ouwe trouwe Virago ben ik inmiddels in Nederland aanbeland. Vanaf Stockholm, Oslo, en Kristiansand naar Emmen gereden :Y)

Dat ging (uiteraard) niet zonder enige problemen. Het begon al goed op Zondag toen ik driehonderd kilometer onderweg was en opmerkte dat mijn voorlamp het niet meer deed. Na even zoeken zag ik het probleem al:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/iQMMHhIGwwdyZE49AU7WtNwA/medium.jpg
Een doorgebrande zekering. De lampen zagen er verder nog goed uit, dus ik zet mijn reservezekering erin, schakel de stroom weer in... en *paf*, reservezekering ook doorgebrand.

En daar sta je dan op een bezinestation in de middle of nowhere... Gelukkig hadden ze bij het benzinestation een doos onder de kassa met zekeringen, dus hoppa vijf gekocht en zoeken maar. De kabelbende onder het zadel leek me een goed beginpunt, dus alle tape eraf gehaald, contacten schoongemaakt en nieuw ingetaped, nieuwe zekering erin, en natuurlijk brandde die ook gelijk door. Right. Achterlamp zat vrij simpel vast, dus die er dan maar afgehaald, niewe zekering erin, en *paf*. Ook niet dus. Dan maar de voorlamp uit elkaar. Lampje eruit, weer een nieuwe zekering erin.... en warempel die blijft intact! Terug naar het benzinestation, nieuw H4 lampje gekocht en great succes:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZFX6AxPoguX2nop3IixI5ORU/medium.jpg

Erg mooi, want ik stond al op het punt terug te keren om maar voor zonsondergang weer thuis te kunnen zijn. Enfin, een flink aantal uren later kon ik Oslo bewonderen vanaf een heuvel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mm2QJS5fMKIrSIbSN5urUxfF/medium.jpg

Mocht er hier nog iemand op zoek zijn naar tips voor een leuke hill-climb: het Voksenåsen Hotel zit bovenop een heuvel waar ze ook aan ski-springen doen, geweldig stukje asfalt met heerlijke bochten. Heb nog een filmpje gemaakt van de afdaling, zet ik nog wel eens online ergens. Eenmaal bovenaan heb je een schitterend uitzicht over Oslo en de zee eromheen.

Vol goede moed ging ik de volgende dag onderweg naar het pitoreske Kristiansand. Een iets minder luxe (en behoorlijk veel goedkoper) hotel dit keer, met "voldoende parkeerplek". Nouja daar was geen woord aan gelogen, het budget hotel doet nog het meest denken aan een stapel bouwketens op een parkeerplaats :+ Helaas waren de parkeerplekken wel allemaal betaald, maar ik kreeg de tip dat ik m'n Virago wel naast de deur kwijt kon, en aldus:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HVvjXZSLswxon64RKzfMwX5n/medium.jpg

Om eerlijk te zijn, het hotel lag wel naast de ferry-terminal enerzijds en het stadscentrum anderzijds, dus prima locatie voor een overnachting. Ik was lekker op tijd in Kristiansand omdat ik de kustweg genomen had vanaf Oslo, in plaats van de bergweggetjes binnendoor: het was me net te koud en nat om die te trotseren, en dat had me ook een paar uur extra gekost. Als m'n vriendin ook tijd heeft gaan we nog wel een stuk door de binnenwegen in Noorwegen rijden, naar Bergen toe ofzo, het is wel een prachtig land. Zei het ietwat koud en nat :+

De laatste dag begon goed met een ferry overtocht waarbij ik eindelijk wat meer motorrijders tegenkwam:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OjFCFj3uqaovuJUy0TmxvDMp/medium.jpg

Mijn kleine Virago was in goed gezelschap tussen een Transalp en een BMW XR, Die laatste kwam uit Engeland, erg aardige rijder die helaas net als ik voor het eerst op een boot stond, dus we waren allebij een beetje onzeker over hoe we onze motor het beste vast konden zetten. Wellicht waren drie sjorbanden wat overkill, maar in elk geval stonden ze allemaal nog rechtop toen we twee uur later in Denemarken aankwamen :+ Helaas is Denemarken oersaai als je de snelweg neemt, en Duitsland eveneens, dus de daaropvolgende 750km heb ik het maar zonder fotos gedaan ;) Wel ben ik er nu achter dat mijn Virago in elk geval 150km/u haalt, en dat je dan alsnog bijna van de weg geblazen wordt door de audi's die met ruim tweehonderd voorbij komen knallen.

Eenmaal in Nederland had ik ook de gelegenheid mijn schoonvader eens te bezoeken, kon ik mooi deze foto maken van mijn oude Virago naast zijn werkelijk antieke Indian:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0oo4LLBC0ej4zipyOPoHDxTP/medium.jpg
Gebouwd in 1941, overgekomen met de Amerikanen tijdens de tweede wereldoorlog, en sindsdien altijd in het bezit geweest van mijn schoonfamilie. Een jaar of tien geleden is mijn schoonvader begonnen om hem op te knappen, en tegenwoordig rijdt'ie verbazingwekkend goed. Starten is even lastig, en de bediening is compleet anders dan van een moderne motor, maar hij rijdt nog aardig door (dankzij wat uitgeboorde cylinders) en met een nieuw laagje verf ziet'ie er prachtig uit. Knalt ook lekker als hij de timing net even verkeerd zet :D

De ketting hoeft ook niet gesmeerd te worden, daar schijnt bewust regelmatig olie op te lekken. Toen we even bij TT Motorcycles in Zwolle parkeerden had een van de monteurs maar vast een stuk karton eronder gelegd, ze hebben net nieuwe bestrating daar en die hield'ie liever schoon :+

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Gaaf ritje @FragFrog !
leuk verslagje ook :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
Leuk verslag, die Indian O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Leuk verslag @FragFrog Maar zoals ik hem nu lees zijn jullie met die Indian weer terug naar Zwolle gereden..... Daa toch wel netjes van dat ouwe ding.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Leuk verslagje @FragFrog! En bedankt voor de herinnering dat ik nog even een setje reservelampen in de koffer steek voordat ik zelf vertrek dit weekend :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Nice @FragFrog. Lekker begin van de rit ook :X

Ik heb na lang twijfelen een redelijke camera gekocht voor op de helm. Mijn vriendin vind het soms ook wel handig om haar stuurkunsten terug te kunnen kijken en ik twijfelde al jaren.

Voor bijzonder weinig een camera van het failliete Vholdr gekocht, de Contour+2. Met externe mic ingang en GPS/snelheid overlay. Nu weer hopen op goed weer en tegelijkertijd tijd :+

• MrXen0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-09 09:29
lolgast schreef op donderdag 7 september 2017 @ 09:52:
Nu weer hopen op goed weer en tegelijkertijd tijd :+
Dat ontbreekt bij mij compleet, maandag en dinsdag door tijd niet kunnen rijden en gister was het 's avonds een water ballet.. Hopelijk dit weekend nog een droog moment meepakken.

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:55

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Hoezo? Dat ding word toch met waterproof case geleverd >:).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
HTT-Thalan schreef op donderdag 7 september 2017 @ 10:09:
[...]

Hoezo? Dat ding word toch met waterproof case geleverd >:).
Ja klopt, maar ik niet :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NL-RaVeR
@FragFrog Gaaf om je rit zo te kunnen lezen. Erg leuk om te zien wat motorrijders allemaal meemaken :)

Bedankt voor de ideeën wat betreft motoren. Ik moet zeggen dat die Kawasaki Vulcan S mij ook erg aanspreekt. Ik ga in ieder geval aankomende zaterdag eens even wat kleding shoppen en gewoon is even rondneuzen naar motoren bij o.a. Termaat motoren in Nijmegen.

• Thoit
lolgast schreef op donderdag 7 september 2017 @ 09:52:
Nice @FragFrog. Lekker begin van de rit ook :X

Ik heb na lang twijfelen een redelijke camera gekocht voor op de helm. Mijn vriendin vind het soms ook wel handig om haar stuurkunsten terug te kunnen kijken en ik twijfelde al jaren.

Voor bijzonder weinig een camera van het failliete Vholdr gekocht, de Contour+2. Met externe mic ingang en GPS/snelheid overlay. Nu weer hopen op goed weer en tegelijkertijd tijd :+
Ik heb vorige week ook een action cam binnengekregen. Ben voor de SJCAM SJ7 gegaan. Moet echter nog een manier vinden hoe ik hem ga monteren zodat ik leuke beelden kan maken. Op de helm plakken, ben ik bang voor windruis. Op de motor monteren heb ik nog geen goede plek voor kunnen vinden.

• lolgast
NL-RaVeR schreef op donderdag 7 september 2017 @ 10:12:
@FragFrog Gaaf om je rit zo te kunnen lezen. Erg leuk om te zien wat motorrijders allemaal meemaken :)

Bedankt voor de ideeën wat betreft motoren. Ik moet zeggen dat die Kawasaki Vulcan S mij ook erg aanspreekt. Ik ga in ieder geval aankomende zaterdag eens even wat kleding shoppen en gewoon is even rondneuzen naar motoren bij o.a. Termaat motoren in Nijmegen.
Je kunt ook even wachten tot 23/24 september en een bezoekje brengen aan Goedhart in Bodegraven. Die hebben een actie dan

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
lolgast schreef op donderdag 7 september 2017 @ 10:14:
[...]

Je kunt ook even wachten tot 23/24 september en een bezoekje brengen aan Goedhart in Bodegraven. Die hebben een actie dan
De MEGA Motormarkt is uitgegroeid tot een van de grootste events in zijn soort. Vorig jaar goed voor een bezoekersaantal van 15.000.
15.000 man? Goedhart is groot, maar zit dat niet stampvol dan? :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@FragFrog erg leuk en goed verslag waarbij je tevens aantoont dat je ook op een cruiser prima lange afstanden kan rijden :)

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Chakotay schreef op donderdag 7 september 2017 @ 10:16:
[...]

[...]

15.000 man? Goedhart is groot, maar zit dat niet stampvol dan? :X
Ze komen niet allemaal tegelijk he :+

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NL-RaVeR
lolgast schreef op donderdag 7 september 2017 @ 10:14:
[...]

Thanks, goede tip :)

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 16:40
Zozo valbeugel er vandaag opzwieren. Verzekering en nrplaat is ook aangevraagd. Nu nog dat klote rijbewijs :p

• darkkingll
Thoit schreef op donderdag 7 september 2017 @ 10:12:
[...]

Ik heb vorige week ook een action cam binnengekregen. Ben voor de SJCAM SJ7 gegaan. Moet echter nog een manier vinden hoe ik hem ga monteren zodat ik leuke beelden kan maken. Op de helm plakken, ben ik bang voor windruis. Op de motor monteren heb ik nog geen goede plek voor kunnen vinden.
Same, alleen heb ik dan een TomTom Bandit. Ik wil hem eigenlijk niet op de helm, omdat ik dan altijd een extra stukje op de helm heb en dus meer windruis. Maar mijn motor heeft niet echt een andere goede plek.

[ Voor 4% gewijzigd door darkkingll op 07-09-2017 10:42 ]

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

MrXen0 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 09:56:
[...]

Dat ontbreekt bij mij compleet, maandag en dinsdag door tijd niet kunnen rijden en gister was het 's avonds een water ballet.. Hopelijk dit weekend nog een droog moment meepakken.
Hier is Brabant was het juist gisteren ochtend en water ballet, smiddags toen ik naar huis reed was het droog en zelfs even zonnig.
Wel een enorme zijwind op de A50.. lekker daar bij Veghel waar de weg verhoogd ligt en er afwisselend wel en geen geluidschermen staan.
Dan is het echt goed anticiperen, en al helemaal oppassen met inhalen van vrachtwagens.
Knietje goed uitsteken aan de wind kant helpt dan wel echt heel erg goed.

Vanochtend was het weer lekker, windstil, lekkere temperatuur en droog.

Verwijderd

Inderdaad gister was de regen en wind in Eindhoven behoorlijk aanwezig gelukkig had ik deze dag de auto bij ipv de motor. Maar later op de dag baalde ik toch weer toen het op begon te klaren. Vandaag weer de motor bij en de gok aan het nemen dat het de gehele dag droog blijft. Ach gelukkig hoef ik alleen nog maar naar huis en is dat niet erg om een nat pak te halen.

• darkkingll
Hier net zo, vanmorgen toen ik vertrok was het waardeloos weer, dus auto. Toen ik de N34 opreed kon de zonnebril echter op..

Gisteren heeft het hier de hele dag geregend. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Verwijderd schreef op donderdag 7 september 2017 @ 10:49:
Inderdaad gister was de regen en wind in Eindhoven behoorlijk aanwezig gelukkig had ik deze dag de auto bij ipv de motor. Maar later op de dag baalde ik toch weer toen het op begon te klaren. Vandaag weer de motor bij en de gok aan het nemen dat het de gehele dag droog blijft. Ach gelukkig hoef ik alleen nog maar naar huis en is dat niet erg om een nat pak te halen.
Ik ben ook weer op de motor vandaag,
Regenjas in onder het zadel en als het gaat regenen maakt het me niet zo heel veel uit.
Morgen verwachten ze wel heel veel neerslag, dan ga ik het niet opzoeken en neem de auto.
Moet dan ook een groot pakket mee naar huis nemen.
* Bommes heeft een gebruikte voorvork + naaf + remschijf + voorwiel gevonden op MP voor de Vespa voor weinig.
Kan ik eindelijk eens uitsluiten of het naar links trekken door de voorvork wordt veroorzaakt.
En tevens zit er op dat wiel een goede band en de gene die nu op de Vespa zit is kaal.
Oh en het huidige voorwiel in de Vespa heeft een kleine hoogte slag.
3 vliegen in 1 klap dus, en mocht het naar links trekken niet op gelost zijn heb ik nog steeds voor weinig een nieuwere remschijf, naaf, wiel en band.

• lolgast
Gisteren heeft het echt gehoosd hier inderdaad. 's Middags naar Zoetermeer was ook niet leuk geweest op de motor.

@Bommes Zijn dat investeringen om de verkoop aantrekkelijker te maken of gaat dat enige nog aanwezige twijfel wegnemen en stopt de verkoop dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
lolgast schreef op donderdag 7 september 2017 @ 11:03:
Gisteren heeft het echt gehoosd hier inderdaad. 's Middags naar Zoetermeer was ook niet leuk geweest op de motor.

@Bommes Zijn dat investeringen om de verkoop aantrekkelijker te maken of gaat dat enige nog aanwezige twijfel wegnemen en stopt de verkoop dan?
Ik wed dat hij de zijn Vespa gewoon houdt als die nieuwe voorvork e.e.a. oplost. Al zoveel mee meegemaakt, dat schept toch een band, niet?

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
darkkingll schreef op donderdag 7 september 2017 @ 10:54:
Hier net zo, vanmorgen toen ik vertrok was het waardeloos weer, dus auto. Toen ik de N34 opreed kon de zonnebril echter op..

Gisteren heeft het hier de hele dag geregend. :(
Vrijdag schijnt het helemaal een waterballet te gaan worden. Laten we hopen dat het maar in de nacht gaat vallen.
Heb natuurlijk net mijn TA staan poetsen (gebeurd ook zo'n 3x per jaar :X ) en dan komt er weer een bak water en vuil overheen.

Hier op de veluwe beginnen de eerste blaadjes ook al weer te vallen, net als de dennennaaldjes. Het glibber seizoen is weer aangebroken :9

• Dryhte
wilco1985 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 11:08:
[...]

Hier op de veluwe beginnen de eerste blaadjes ook al weer te vallen, net als de dennennaaldjes. Het glibber seizoen is weer aangebroken :9
En tijd om de voering terug in de jas te proppen... 't was fris vanmorgen.

[ Voor 26% gewijzigd door Dryhte op 07-09-2017 11:10 ]

• FragFrog
Tylen schreef op donderdag 7 september 2017 @ 08:31:
Leuk verslag @FragFrog Maar zoals ik hem nu lees zijn jullie met die Indian weer terug naar Zwolle gereden..... Daa toch wel netjes van dat ouwe ding.
Nouja, met de Indian hebben we alleen een kort ritje gemaakt, die was niet mee naar Zweden. Mijn vriendin en ik denken erover om volgend jaar een langere rit te maken naar Italie, dan wilde mijn schoonvader wel mee maar waarschijnlijk niet op de Indian, is toch wat ver ervoor.

Ook machtig mooi om te zien hoeveel werk hij heeft om erop te rijden, of bijvoorbeeld een bocht om te gaan - hand uitsteken, knipperlichten zitten er niet op :+
Chakotay schreef op donderdag 7 september 2017 @ 09:15:
Leuk verslagje @FragFrog! En bedankt voor de herinnering dat ik nog even een setje reservelampen in de koffer steek voordat ik zelf vertrek dit weekend :+
Dankje! Op zich geen slecht plan; ik heb ook gelijk toen ik in Nederland was een nieuwe lamp gekocht, uit het gloeipitje van het benzinestation komt maar bar weinig licht helaas. Zo maar even inbouwen, en dan naar de bouwmarkt voor het volgende probleem.. :X
Verwijderd schreef op donderdag 7 september 2017 @ 10:20:
@FragFrog erg leuk en goed verslag waarbij je tevens aantoont dat je ook op een cruiser prima lange afstanden kan rijden :)
Nouja, prima, prima... Het kan, ik mis stiekem wel een beetje vermogen, en je zit behoorlijk dubbelgevouwen als je comfortabel wat harder wilt gaan. Die Virago is een heerlijk relaxte motor om met 80km/u landweggetjes te nemen, maar 140 op de autobahn is er niet ideaal op.

Ik zit stiekem al een beetje te denken over iets als een Transalp... :P

[ Voor 19% gewijzigd door FragFrog op 07-09-2017 11:15 ]

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22-09 14:57
Zijn er hier ook mensen welke ervaring hebben met handvatverwarming uit China? Heb zelf wel wat zoekwerk gedaan en kom eigenlijk alleen maar positieve reviews tegen, worden goed warm en zijn zeer goed betaalbaar. Iemand die een paar van die dingen heeft gemonteerd?

• Dryhte
FragFrog schreef op donderdag 7 september 2017 @ 11:12:
[...]
Ook machtig mooi om te zien hoeveel werk hij heeft om erop te rijden, of bijvoorbeeld een bocht om te gaan - hand uitsteken, knipperlichten zitten er niet op :+
[...]
Ook handig als je naar rechts wil ;)

• FragFrog
@Dryhte Gas zit bij hem links, koppeling is een pedaal wat je omhoog en omlaag moet duwen, rechterhand gebruikt hij om de bougie-timing aan te passen dus dat lukt nog wel. Alleen zit rechts ook de versnellingspook, dus daar heeft'ie inderdaad wel zijn handen vol mee :D

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:51
Frans92 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 08:43:
Sinds vorige week de regen/windjas weer in mijn motorjas geritst. Warm (en droog) genoeg 's ochtends en 's middags is het wel warm, maar de rit is kort genoeg om het niet oncomfortabel te laten worden.
En als het koud wordt, gaat het wintervachtje er weer in :)
Ik doe de rits van de binnen voering gewoon niet dicht. Daardoor waait er genoeg wind door de jas als het wat warmer id.
Pagina: 1 ... 31 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.