Nou
http://www.motoravonturis...enau-k60-ms-winterbanden/
/me pakt overigens gewoon lekker met ijs en sneeuw de auto aangezien ik het extra letsel risico niet waard vindt
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
Nou
Dat is sowieso de bedoeling om er een extra setje wielen bij te pakken. Het liefst wil ik in de zomer op het kartcircuit in Spa knallen en in de winter ook iets hebben waarbij het niet uitmaakt als het vies wordt.kneusteun schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 14:41:
[...]
EXC-500![]()
Die ander is inderdaad een wegfiets en die EXC500 is gewoon een prachtmachine, volgens mij kan je beter een EXC een keer op zijn kant leggen dan een SMC-R (even bij de dealer checken is een inschatting)
Die EXC500 is denk ik aan kappen etc vrij eenvoudig en goedkoop en offroad ga je voor de fun denk ik meer doen. Mocht je ooit willen gooi je er haan of excel velgen op en kan je ook snoeihard de weg op.
Ik heb een 2009 KTM 690 Enduro R gehad (275mm veerweg, tegenover de 250mm van de huidige). Dit was een prima allroad motor imho. Maar absoluut niet geschikt zoals afgelopen weekend een OTR ritje over militair oefen terrein.Thoit schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 13:29:
Blijf toch een beetje twijfelen over een fun-bike voor erbij, vooral voor in de winter ook door te kunnen rijden om het motorrijden écht goed onder de knie te krijgen. Wil het liefste een motor waarmee ik echt kan spelen, dus af en toe circuit maar wel met kenteken zodat ik niet aan het circuit gebonden ben. Anders zou ik een pitbike kopen. Een racemotor voor erbij, vind ik weer als nadeel dat het snoeihard gaat, en voel mij prettiger om met een bijv. Supermoto over een kartcircuit te rijden.
Ben aan het twijfelen over een KTM EXC 500 of een SMC-R 690. De eerste is natuurlijk een echte enduro die op SM wielen gezet kan worden, zodat ik er mee op de weg kan spelen. Voor de SMC-R is ook een enduro versie, dus zou voor in de winter een noppensetje wielen kunnen pakken om off-road te gaan. Nu vraag ik mij af hoeveel ik offroad zou gaan, want mijn gevoel zeg dat ik toch hoofdzakelijk op de weg zal rijden.
Voordelen EXC-500:
- Beter voor off-road werk (lichter)
- Goedkoper
Nadelen EXC-500:
- Meer onderhoud
- Vering e.d. moet misschien aangepast worden, waardoor het ook nog redelijk kostbaar kan worden?
Voordelen SMC-R
- Meer geschikt voor onroad
- Onderhoudsvriendelijker
Nadelen SMC-R:
- Offroad minder geschikt dan EXC-500
- Duurder
Wellicht dat iemand nog opmerkingen heeft om de keuze te vereenvoudigen?
Asus Zenbook i7 256gb
Mm, verrekVerwijderd schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 15:02:
[...]
Nou
http://www.motoravonturis...enau-k60-ms-winterbanden/
/me pakt overigens gewoon lekker met ijs en sneeuw de auto aangezien ik het extra letsel risico niet waard vindt
[ Voor 8% gewijzigd door Joopieboy op 05-09-2017 15:30 ]
Het leven is te kort om geduld te hebben!
't blijft allemaal nog mooier als je 't éénmaal opblinkt en dan achter glas bewaart. In een vochtigheid & temperatuur gecontroleerde omgeving, natuurlijkJoopieboy schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 15:30:
[...]
Mm, verrekMaar idd, mijn idee.
Plus je materiaal wordt er echt niet mooier en beter van met pekel...
TKC is "goedkoop" maar kijk vooral in Duitsland, dat scheelt behoorlijk.HTT-Thalan schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 14:45:
[...]
Dat is interessant, wat kost een TKC80 en hoe lang doe je ermee? Ik betaal ongeveer 120 voor een (achter)band Trailmax On/Offroad en daar kan heb ik 8k mee gereden, toen zat ik op ~2mm, maar daar was wel heel veel (~70%) snelweg bij.
Ik rijd nu meer regionale wegen, meer offroad, dus ik verwacht er nu wel 10k uit te halen.
- edit -
De helft van mijn eigen vraag beantwoord:
http://www.topbanden.com/...-enduro-band-m485027.html
55 euro dus, maar wel uitsluitend een zomerband. Mijn Dunlopjes plakken ook onder nul.
TsjaDryhte schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 15:36:
[...]
't blijft allemaal nog mooier als je 't éénmaal opblinkt en dan achter glas bewaart. In een vochtigheid & temperatuur gecontroleerde omgeving, natuurlijk
Als je voor de SMC gaat, zorg voor een goede diefstalverzekering. Deze brommer is erg geliefd bij een bepaald soort volkThoit schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 13:29:
Blijf toch een beetje twijfelen over een fun-bike voor erbij, vooral voor in de winter ook door te kunnen rijden om het motorrijden écht goed onder de knie te krijgen. Wil het liefste een motor waarmee ik echt kan spelen, dus af en toe circuit maar wel met kenteken zodat ik niet aan het circuit gebonden ben. Anders zou ik een pitbike kopen. Een racemotor voor erbij, vind ik weer als nadeel dat het snoeihard gaat, en voel mij prettiger om met een bijv. Supermoto over een kartcircuit te rijden.
Ben aan het twijfelen over een KTM EXC 500 of een SMC-R 690. De eerste is natuurlijk een echte enduro die op SM wielen gezet kan worden, zodat ik er mee op de weg kan spelen. Voor de SMC-R is ook een enduro versie, dus zou voor in de winter een noppensetje wielen kunnen pakken om off-road te gaan. Nu vraag ik mij af hoeveel ik offroad zou gaan, want mijn gevoel zeg dat ik toch hoofdzakelijk op de weg zal rijden.
Voordelen EXC-500:
- Beter voor off-road werk (lichter)
- Goedkoper
Nadelen EXC-500:
- Meer onderhoud
- Vering e.d. moet misschien aangepast worden, waardoor het ook nog redelijk kostbaar kan worden?
Voordelen SMC-R
- Meer geschikt voor onroad
- Onderhoudsvriendelijker
Nadelen SMC-R:
- Offroad minder geschikt dan EXC-500
- Duurder
Wellicht dat iemand nog opmerkingen heeft om de keuze te vereenvoudigen?
Vaak bu'j te bang!
Klopt helaas inderdaad. Maar dat is een EXC helaas ook-tom-562 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 15:42:
[...]
Als je voor de SMC gaat, zorg voor een goede diefstalverzekering. Deze brommer is erg geliefd bij een bepaald soort volk
Het loopvlak in het midden is het probleem niet.
Ja, vorig jaar op een 600 kon ik rustig 5 dagen doen met 1 band. Als ik eerlijk ben zou ik ook liever een 600 rijden. Niet eens zozeer vanwege de kosten maar meer omdat de 600 rijstijl mij beter ligt. Maar met mijn postuur is een 1000 gewoon beter. Kom ik tenminste nog boven de 200 uit op de veenslangTylen schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 12:17:
[...]
Ik zit op 6 achtebanden en 2 voorbanden.600cc is wat goedkoper hahaha
[ Voor 18% gewijzigd door xos op 05-09-2017 16:40 ]
Hm, ik gebruik het feit dat ik 3000km per maand doe juist als excuus om de boel niet vaak te wassen, het is toch een dag later weer viesJoopieboy schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 15:39:
[...]
Tsja![]()
Maar even serieus. Je mag wel een beetje zuinig zijn op je materiaal, pekelschade en roest en ellende is echt niet tof.Of je moet een pekelbrik voor erbij hebben.
En ja met 3000km per maand probeer ik toch de gixxer zo netjes mogelijk te houden. Regelmatig te wassen en af en toe te poetsen. Kost allemaal een hoop geld en het is en blijft hobby.
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
😲
Wanneer heb je hem gehaald dan? Want ik heb hem er niet automagisch bijgekregen..mswp schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 18:09:
Nog een voordeel van het rijbewijs halen, ik heb er gratis mijn trekker bij gekregen.![]()
Stond niet op mijn vorige rijbewijs van de auto.
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Secsytime schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 19:18:
[...]
Wanneer heb je hem gehaald dan? Want ik heb hem er niet automagisch bijgekregen..
bronHeb je een geldig autorijbewijs met afgiftedatum van voor 1 juli 2015 en ben je minimaal 18 jaar? Dan krijg je tussen 1 juli 2015 en 1 juli 2025 het T-rijbewijs automatisch bijgeschreven bij de eerstvolgende vernieuwing van je rijbewijs
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
[ Voor 81% gewijzigd door daredha op 05-09-2017 22:33 . Reden: Lang verhaal kort ]
Set thermokleding wellicht een goede aanvulling op wat je nu hebt aan motorkleding? Zo deed ik het vroeger altijd als het wat frisser was in de ochtend maar ik gebruikte het ook als ik mijn racepak aan had, dus het is multifunctioneel en extreem comfortabel. Ik heb dit als het goed is en dan ook de broek erbij. Daarnaast nemen ze niet veel ruimte in als je het in je topkoffer wilt opbergen.Bommes schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 21:21:
Met de herfst dalen de temperaturen al weer iets, hoe doen jullie woon werk rijders dit met kleding??
In de ochtend zit ik om half 7 op de motor, dan is het nu net te fris voor mijn jas en kevlar jeans.
Vanochtend dus een windstopper vestje onder mijn jas en mijn textiel motorbroek over mijn normale spijkerbroek.
Gewone schoenen en werk tas in mijn top koffertje.
Maar vanmiddag terug was het eigenlijk veel te warm voor de spijkerbroek en textielbroek...
Het windstopper jasje paste het met heftig proppen samen met mijn schoenen en werk tas in mijn topkoffer.
Spijkerbroek had daar nooit bij gekund, die had ik dus niet uit kunnen doen.
Dus of ik moet voor meer bagage ruimte gaan zorgen, of andere kleding.
Dus hoe lossen jullie dit op??
Ik heb een afleidsel van een goretex pak, met thermovoering. Vaak thermoondergoed als het echt koud wordt en dan laagjes maken. T shirts, trui, soms een polo ertussen. Joggingbroek onder de motorbroek, dikkere sokken. Vandaag nog even nieuwe thermohandschoentjes gehaald voor in de leren handschoenen. Colletje aan...Bommes schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 21:21:
Met de herfst dalen de temperaturen al weer iets, hoe doen jullie woon werk rijders dit met kleding??
In de ochtend zit ik om half 7 op de motor, dan is het nu net te fris voor mijn jas en kevlar jeans.
Vanochtend dus een windstopper vestje onder mijn jas en mijn textiel motorbroek over mijn normale spijkerbroek.
Maar vanmiddag terug was het eigenlijk veel te warm voor de spijkerbroek en textielbroek...
Het windstopper jasje paste het met heftig proppen samen met mijn schoenen en werk tas in mijn topkoffer.
Bommes schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 21:21:
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Zolang ik 's ochtends nog niet m'n handen eraf vries, kan ik af met zomerhandschoenen en zolang dat lukt, hoef ik de wintervoering nog niet in m'n jas/broek te doen, dus gaat 't 's middags prima.Bommes schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 21:21:
Later zou kunnen, te laat is immers ook weer vroeger weg toch??noes schreef op woensdag 6 september 2017 @ 00:04:
[...]
Later opstaan
Zelf pas rond 7:45 op de motor, dan is een leder pak nog prima, met geperforeerd leder jasje. Smiddags ook nog prima. In jouw geval: thermoshirt. Broek is mss niet eens nodig: als je core warm is, blijven je benen dat ook langer. Hoewel ik wel vind dat de beentjes goed in de wind hangen op ons model Fazer. Thermokledimg kan je makkelijk opbergen, dus dat is wel ideaal. Beschermt alleen niet tegen regen
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Auto in 2014 en motor 2 vorige week. Wanneer had jij ze?Secsytime schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 19:18:
[...]
Wanneer heb je hem gehaald dan? Want ik heb hem er niet automagisch bijgekregen..
😲
Mijn textiel motor broek is ook heel geschikt als regenbroek door de kniestukken eruit te halen. Die prop ik dan eenvoudig in een koffer, en trek ik over mijn spijker motor broek als het nodig is voor weer of wind. Mijn jassen passen ook in de topkoffer dus ik kan desnoods ook altijd een extra jas mee.Bommes schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 21:21:
XBL: DonFrans
Handvatverwarming is wel lekker hoor, en kost de kop niet. Een setje van Oxford kostte me vorig jaar rond de 70 euro, stond ook meteen beter dan de afgesleten handvatjes die op de Fazer zaten.HTT-Thalan schreef op woensdag 6 september 2017 @ 08:06:
[...]
Als de voering in mijn textiel pak zit is het warm tot min 10, ook op de snelweg. Enige puntje is dan mijn handen, die worden koud bij temperaturen (ver) onder nul. Ik overweeg nog handvat verwarming, monteer binnenkort eerst grotere handkappen, die ook doorlopen om de hendels te beschermen bij een val.
Ja, dat is bij de S1000RR ook, die wordt heel heet: frame, tank etc nemen een groot deel van de hitte op van de motor. Als ik in de zomer tank na een goed ritje, dan voel ik de benzine de tank afkoelen. Maar... dat is alleen in de zomer. Op de koudere dagen blijft de motor vanzelf koeler door de rijwind, dus dan heb je dat niet/nauwelijks meer, zelfs niet bij langer stationair bij stoplicht oid. En bij je ZZR zal het waarschijnlijk ook zijn dat als je op tempo bent je niks/nauwelijks meer iets merkt van de warme lucht van je blok.
Osiris schreef op woensdag 6 september 2017 @ 06:43:
M.b.t. de benen: bij de ZZR fikken je benen zo goed als weg door de warme lucht die er langs stroomt vanaf de radiator
Dus daar voorzie ik ook niet zoveel problemen in van 't winter
Precies, al gooi ik mijn normale kleding dan in een rugtas.daredha schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 22:18:
Ik draag het hele jaar door het zelfde textielpak, onder de 8-10 graden met winterkleding, boven de 25 graden zonder t-shirt / overhemd. Met een 47 liter topkoffer is ruimte geen probleem
Heb ik ook bij m'n Diversion gedaan. Handvaten waren volgens mij nog de allereerste en waren net slicks. Hiervoor een Oxford setje voor in de plaats gekomen. Alleen even opletten met de lengte, had eerst de Tour versie, maar die waren te kort. Toevallig zag ik van het weekend in de MotoPlus een plaatje van een motor waarbij ze ook de tour handvaten hadden gemonteerd en dus te kort warennoes schreef op woensdag 6 september 2017 @ 08:44:
[...]
Handvatverwarming is wel lekker hoor, en kost de kop niet. Een setje van Oxford kostte me vorig jaar rond de 70 euro, stond ook meteen beter dan de afgesleten handvatjes die op de Fazer zaten.
[...]
^^-- wat hij zegt. Tot ergens tussen de 5 en 10°C rij ik met zomerhandschoenen, dikke handschoenen zijn maar vervelend en geven snel zweetklauwenOsiris schreef op woensdag 6 september 2017 @ 06:19:
[...]
Zolang ik 's ochtends nog niet m'n handen eraf vries, kan ik af met zomerhandschoenen en zolang dat lukt, hoef ik de wintervoering nog niet in m'n jas/broek te doen, dus gaat 't 's middags prima.
Vriezen m'n handen er wél af, dan wordt 't weer winterhandschoenen en gaat de wintervoering er weer in. De kans dat 't dan 's middags té warm is, is vrij klein
[ Voor 4% gewijzigd door Chakotay op 06-09-2017 09:45 ]
Verwijderd
Yep, ik draag ook elke dag een t-shirt onder mijn texielpak. Ik heb het vaak eerder te warm dan te koud.Acid_Burn schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 21:24:
Ik heb nog gewoon mijn tshirt onder mijn textiel jas... warm zat.. 15 graden oid.
Textiele kleding moet je ook (half) jaarlijks opnieuw impregneren om het waterdicht te houden, dus misschien gewoon weer eens herhalen?Bommes schreef op woensdag 6 september 2017 @ 10:26:
Vanochtend trouwens behoorlijk regen op de kop zeg.. mijn textiel broek (Macna) is dus ook al niet waterdicht.
Druppellader kopen, accu demonteren en binnenshuis aan de druppellader zetten.ProfaNe schreef op woensdag 6 september 2017 @ 10:37:
Aangezien ik geen druppelaar heb en ook geen aansluiting in mijn berging. Is één keer per maand een ritje oid voldoende om alles levend te houden?
[ Voor 39% gewijzigd door A13X op 06-09-2017 10:47 ]
Awesome
Ook geen mogelijkheid om een stopcontact te maken vanuit bijvoorbeeld de lichtschakelaar?ProfaNe schreef op woensdag 6 september 2017 @ 10:37:
Onder de 20 graden heb ik het al koud met mijn leren jas en kevlar jeans. Ben ook bang dat ik niet meer kan rijden de komende tijd. Pokke weerVeel te weinig gereden deze zomer sinds ik eind juni mijn rijbewijs heb.
Aangezien ik geen druppelaar heb en ook geen aansluiting in mijn berging. Is één keer per maand een ritje oid voldoende om alles levend te houden?
Als het ritje lang genoeg is wel. Maar... een accu lader kost een tientje bij de Action (dunlop geval, doet het prima). Accu is er bij de meeste motoren makkelijk uit te halen (en niet zo loodzwaar als een auto-accuProfaNe schreef op woensdag 6 september 2017 @ 10:37:
Onder de 20 graden heb ik het al koud met mijn leren jas en kevlar jeans. Ben ook bang dat ik niet meer kan rijden de komende tijd. Pokke weerVeel te weinig gereden deze zomer sinds ik eind juni mijn rijbewijs heb.
noes schreef op woensdag 6 september 2017 @ 10:48:
[...]
Als het ritje lang genoeg is wel. Maar... een accu lader kost een tientje bij de Action (dunlop geval, doet het prima). Accu is er bij de meeste motoren makkelijk uit te halen (en niet zo loodzwaar als een auto-accu) - neem m dus lekker mee naar huis, laad m ééns in de maand ofzo bij en bewaar m verder gewoon bij kamertemperatuur.
Nu ben ik toch wel erg benieuwd hoe jij zo hard die banden verslijtxos schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 16:39:
Ja, vorig jaar op een 600 kon ik rustig 5 dagen doen met 1 band.
[ Voor 12% gewijzigd door FastFred op 06-09-2017 12:35 ]
Regenbroek er over.
[ Voor 3% gewijzigd door FastFred op 06-09-2017 12:57 ]
Ik gok zomaar circuitrijdenFastFred schreef op woensdag 6 september 2017 @ 12:35:
[...]
Nu ben ik toch wel erg benieuwd hoe jij zo hard die banden verslijt
Wat is je budget? Kawasaki Vulcan misschien?NL-RaVeR schreef op woensdag 6 september 2017 @ 14:49:
Afgelopen weekend mijn eerste motorrijles gehad en aankomend weekend mijn 2de. Nu is er natuurlijk niks leukers (op het rijden zelf na) om alvast naar een motor te gaan kijken. Nu ben ik erg weg van een HD Sportster 883 Iron zoals deze:
[afbeelding]
Maar aangezien ik eigenlijk maar weinig weet van wat voor modellen er allemaal nog meer zijn, is mijn vraag een beetje: Wat lijkt hier een beetje op en/of zijn concurrenten hiervan en wat raden jullie aan?
Ook belangrijk, wat ga je doen met de motor. Alleen plezier ritjes of ook woon-werk? Wil je graag sportief rijden of het liefst rustig rondtokkelen?NL-RaVeR schreef op woensdag 6 september 2017 @ 15:26:
Die Honda Rebel en Kawasaki Vulcan vindt ik inderdaad ook erg mooi. Budget noemen vindt ik lastig, maar laat ik eens zeggen <10k. Volgens mij moet er dan heel wat moois te krijgen zijn.
De w800 final edition? Voor dat budget kun je een heleboel vinden.. Als ik jou was zou ik gewoon eens langs een dealer gaan die veel heeft staan, kun je eerst al gaan selecteren op looksNL-RaVeR schreef op woensdag 6 september 2017 @ 15:26:
Die Honda Rebel en Kawasaki Vulcan vindt ik inderdaad ook erg mooi. Budget noemen vindt ik lastig, maar laat ik eens zeggen <10k. Volgens mij moet er dan heel wat moois te krijgen zijn.
[ Voor 20% gewijzigd door Secsytime op 06-09-2017 15:47 ]
@Chakotay heeft het bij het juiste eind. Een tijdje geleden vroeg iemand hoeveel circuit rijden kost. Was toen bezig met een reactie maar de reactie ging verloren en had geen zin om het nogmaals te typen. Samenvattend, zo lang je nog niet onder de 2:00 minuten op Assen (grens voor de snelste groep) rijdt vallen de kosten mee. Daarna kan je het zo gek maken als je zelf wilt. Banden zijn zo ongeveer de grootste kostenpost als je harder wilt gaan.FastFred schreef op woensdag 6 september 2017 @ 13:11:
@Chakotay Dat gokte ik ook al, maar is dat dan zijn fulltime baan dat ie 5 dagen met een band doet?
Verwijderd
Tsja, het een en ander hangt sterk af van je budget en je eisen. Cruisers kun in 3 hoofdgroepen splitsen:NL-RaVeR schreef op woensdag 6 september 2017 @ 14:49:
Afgelopen weekend mijn eerste motorrijles gehad en aankomend weekend mijn 2de. Nu is er natuurlijk niks leukers (op het rijden zelf na) om alvast naar een motor te gaan kijken. Nu ben ik erg weg van een HD Sportster 883 Iron zoals deze:
[afbeelding]
Maar aangezien ik eigenlijk maar weinig weet van wat voor modellen er allemaal nog meer zijn, is mijn vraag een beetje: Wat lijkt hier een beetje op en/of zijn concurrenten hiervan en wat raden jullie aan?
Hahaha voor mij is een 1000 ook beter. Maar ik vind een 600 ook veel leuker dus ik blijf dat lekker doen.xos schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 16:39:
[...]
Het loopvlak in het midden is het probleem niet.
[...]
Ja, vorig jaar op een 600 kon ik rustig 5 dagen doen met 1 band. Als ik eerlijk ben zou ik ook liever een 600 rijden. Niet eens zozeer vanwege de kosten maar meer omdat de 600 rijstijl mij beter ligt. Maar met mijn postuur is een 1000 gewoon beter. Kom ik tenminste nog boven de 200 uit op de veenslang.
Kom je de 23e trouwens kijken?
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
NL-RaVeR schreef op woensdag 6 september 2017 @ 14:49:
[afbeelding]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Je kan het!pretender 0 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 18:34:
Morgenochtend ga ik avd examen doen. Ik heb zo veel mogelijk avd ervaringen van mensen aangehoord en gelezen op forums. Die informatie gecombineerd met slagingspercentages die je online kunt opzoeken (50-60%) geven mij niet veel vertrouwen.
Als ik dat niet had geweten zou ik er optimisitsch ingaan, ik heb het rijden wel ongeveer onder de knie denk ik. Maar als je hoort op wat voor kleine foutjes je kan zakken, niet ideaal uitkomen in een paar bochtjes, belijning of putdeksels raken, een keertje te vlot of juist te rustig rijden... poeh.
Dat examen opnieuw doen en weer betalen en eventjes vrij nemen is geen enkel probleem maar je moet rekenen op 3-4 weken wachttijd voordat je opnieuw examen kan doen, en het mooi weer seizoen loopt al af.
Mocht het goed gaan vraag ik gelijk met spoed het rijbewijs aan en koop ik dit weekend de motor die ik wil hebben en die de dealer voor me gereserveerd heeft. Het examen wordt denk ik echt kop of munt, en anders is het weer wachten.
Vanavond nog even twee lessen.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
En je lippenstift!!!Thalaron schreef op woensdag 6 september 2017 @ 20:11:
Zojuist maar een heuptasje besteld.. rugzak met mooi weer was me wat te warm...
Het is de Kriega R3 geworden.
3 liter inhoud en waterdicht. Kan ik mooi mijn telefoon/portemonnee (compleet ipv enkel rijbewijs en pinpas)/reservebril veilig meenemen!
Mooi spul dat van Kriega maar ik vind het heuptasje wel erg duur! Ik heb er zelf 1 van alpinestars (€20 bij motor outlet in Breda geloof ik).Thalaron schreef op woensdag 6 september 2017 @ 20:11:
Zojuist maar een heuptasje besteld.. rugzak met mooi weer was me wat te warm...
Het is de Kriega R3 geworden.
3 liter inhoud en waterdicht. Kan ik mooi mijn telefoon/portemonnee (compleet ipv enkel rijbewijs en pinpas)/reservebril veilig meenemen!
Heb hem voor 65€ kunnen vinden maar idd... niet goedkoop.R0y. schreef op woensdag 6 september 2017 @ 21:39:
[...]
Mooi spul dat van Kriega maar ik vind het heuptasje wel erg duur! Ik heb er zelf 1 van alpinestars (€20 bij motor outlet in Breda geloof ik).
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Daarom. Bij kriega weet je waar je voor betaald. Heb zelf de us-30 (volgens mij) en zou hem zo opnieuw aanschaffenThalaron schreef op woensdag 6 september 2017 @ 22:07:
[...]
Heb hem voor 65€ kunnen vinden maar idd... niet goedkoop.
Echter wilde ik wel een tas waarbij ik er op kan vertrouwen dat ik er spullen van zo'n 1000€ droog in kan bewaren (iPhone alleen tikt al flink aan natuurlijk).
Daarnaast vind ik comfort en looks ook wel wat waard, en deze past perfect bij mijn motorkleding!
Bij de meesten wel ja, En bij degene waarbij dat niet zo is monteer je gewoon eenmalig een waterdichte stekker op de accu, zodat je de lader makkelijk aan kan sluiten.noes schreef op woensdag 6 september 2017 @ 10:48:
[...]
Als het ritje lang genoeg is wel. Maar... een accu lader kost een tientje bij de Action (dunlop geval, doet het prima). Accu is er bij de meeste motoren makkelijk uit te halen (en niet zo loodzwaar als een auto-accu) - neem m dus lekker mee naar huis, laad m ééns in de maand ofzo bij en bewaar m verder gewoon bij kamertemperatuur.
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Dat ontbreekt bij mij compleet, maandag en dinsdag door tijd niet kunnen rijden en gister was het 's avonds een water ballet.. Hopelijk dit weekend nog een droog moment meepakken.lolgast schreef op donderdag 7 september 2017 @ 09:52:
Nu weer hopen op goed weer en tegelijkertijd tijd
Hoezo? Dat ding word toch met waterproof case geleverdlolgast schreef op donderdag 7 september 2017 @ 09:52:
Nu weer hopen op goed weer
Ja klopt, maar ik nietHTT-Thalan schreef op donderdag 7 september 2017 @ 10:09:
[...]
Hoezo? Dat ding word toch met waterproof case geleverd.
Ik heb vorige week ook een action cam binnengekregen. Ben voor de SJCAM SJ7 gegaan. Moet echter nog een manier vinden hoe ik hem ga monteren zodat ik leuke beelden kan maken. Op de helm plakken, ben ik bang voor windruis. Op de motor monteren heb ik nog geen goede plek voor kunnen vinden.lolgast schreef op donderdag 7 september 2017 @ 09:52:
Nice @FragFrog. Lekker begin van de rit ook![]()
Ik heb na lang twijfelen een redelijke camera gekocht voor op de helm. Mijn vriendin vind het soms ook wel handig om haar stuurkunsten terug te kunnen kijken en ik twijfelde al jaren.
Voor bijzonder weinig een camera van het failliete Vholdr gekocht, de Contour+2. Met externe mic ingang en GPS/snelheid overlay. Nu weer hopen op goed weer en tegelijkertijd tijd
Je kunt ook even wachten tot 23/24 september en een bezoekje brengen aan Goedhart in Bodegraven. Die hebben een actie danNL-RaVeR schreef op donderdag 7 september 2017 @ 10:12:
@FragFrog Gaaf om je rit zo te kunnen lezen. Erg leuk om te zien wat motorrijders allemaal meemaken
Bedankt voor de ideeën wat betreft motoren. Ik moet zeggen dat die Kawasaki Vulcan S mij ook erg aanspreekt. Ik ga in ieder geval aankomende zaterdag eens even wat kleding shoppen en gewoon is even rondneuzen naar motoren bij o.a. Termaat motoren in Nijmegen.
lolgast schreef op donderdag 7 september 2017 @ 10:14:
[...]
Je kunt ook even wachten tot 23/24 september en een bezoekje brengen aan Goedhart in Bodegraven. Die hebben een actie dan
15.000 man? Goedhart is groot, maar zit dat niet stampvol dan?De MEGA Motormarkt is uitgegroeid tot een van de grootste events in zijn soort. Vorig jaar goed voor een bezoekersaantal van 15.000.
Verwijderd
Ze komen niet allemaal tegelijk heChakotay schreef op donderdag 7 september 2017 @ 10:16:
[...]
[...]
15.000 man? Goedhart is groot, maar zit dat niet stampvol dan?
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Thanks, goede tiplolgast schreef op donderdag 7 september 2017 @ 10:14:
[...]
Je kunt ook even wachten tot 23/24 september en een bezoekje brengen aan Goedhart in Bodegraven. Die hebben een actie dan
Same, alleen heb ik dan een TomTom Bandit. Ik wil hem eigenlijk niet op de helm, omdat ik dan altijd een extra stukje op de helm heb en dus meer windruis. Maar mijn motor heeft niet echt een andere goede plek.Thoit schreef op donderdag 7 september 2017 @ 10:12:
[...]
Ik heb vorige week ook een action cam binnengekregen. Ben voor de SJCAM SJ7 gegaan. Moet echter nog een manier vinden hoe ik hem ga monteren zodat ik leuke beelden kan maken. Op de helm plakken, ben ik bang voor windruis. Op de motor monteren heb ik nog geen goede plek voor kunnen vinden.
[ Voor 4% gewijzigd door darkkingll op 07-09-2017 10:42 ]
Hier is Brabant was het juist gisteren ochtend en water ballet, smiddags toen ik naar huis reed was het droog en zelfs even zonnig.MrXen0 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 09:56:
[...]
Dat ontbreekt bij mij compleet, maandag en dinsdag door tijd niet kunnen rijden en gister was het 's avonds een water ballet.. Hopelijk dit weekend nog een droog moment meepakken.
Verwijderd
Ik ben ook weer op de motor vandaag,Verwijderd schreef op donderdag 7 september 2017 @ 10:49:
Inderdaad gister was de regen en wind in Eindhoven behoorlijk aanwezig gelukkig had ik deze dag de auto bij ipv de motor. Maar later op de dag baalde ik toch weer toen het op begon te klaren. Vandaag weer de motor bij en de gok aan het nemen dat het de gehele dag droog blijft. Ach gelukkig hoef ik alleen nog maar naar huis en is dat niet erg om een nat pak te halen.
Ik wed dat hij de zijn Vespa gewoon houdt als die nieuwe voorvork e.e.a. oplost. Al zoveel mee meegemaakt, dat schept toch een band, niet?lolgast schreef op donderdag 7 september 2017 @ 11:03:
Gisteren heeft het echt gehoosd hier inderdaad. 's Middags naar Zoetermeer was ook niet leuk geweest op de motor.
@Bommes Zijn dat investeringen om de verkoop aantrekkelijker te maken of gaat dat enige nog aanwezige twijfel wegnemen en stopt de verkoop dan?
Vrijdag schijnt het helemaal een waterballet te gaan worden. Laten we hopen dat het maar in de nacht gaat vallen.darkkingll schreef op donderdag 7 september 2017 @ 10:54:
Hier net zo, vanmorgen toen ik vertrok was het waardeloos weer, dus auto. Toen ik de N34 opreed kon de zonnebril echter op..
Gisteren heeft het hier de hele dag geregend.
En tijd om de voering terug in de jas te proppen... 't was fris vanmorgen.wilco1985 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 11:08:
[...]
Hier op de veluwe beginnen de eerste blaadjes ook al weer te vallen, net als de dennennaaldjes. Het glibber seizoen is weer aangebroken
[ Voor 26% gewijzigd door Dryhte op 07-09-2017 11:10 ]
Nouja, met de Indian hebben we alleen een kort ritje gemaakt, die was niet mee naar Zweden. Mijn vriendin en ik denken erover om volgend jaar een langere rit te maken naar Italie, dan wilde mijn schoonvader wel mee maar waarschijnlijk niet op de Indian, is toch wat ver ervoor.Tylen schreef op donderdag 7 september 2017 @ 08:31:
Leuk verslag @FragFrog Maar zoals ik hem nu lees zijn jullie met die Indian weer terug naar Zwolle gereden..... Daa toch wel netjes van dat ouwe ding.
Dankje! Op zich geen slecht plan; ik heb ook gelijk toen ik in Nederland was een nieuwe lamp gekocht, uit het gloeipitje van het benzinestation komt maar bar weinig licht helaas. Zo maar even inbouwen, en dan naar de bouwmarkt voor het volgende probleem..Chakotay schreef op donderdag 7 september 2017 @ 09:15:
Leuk verslagje @FragFrog! En bedankt voor de herinnering dat ik nog even een setje reservelampen in de koffer steek voordat ik zelf vertrek dit weekend
Nouja, prima, prima... Het kan, ik mis stiekem wel een beetje vermogen, en je zit behoorlijk dubbelgevouwen als je comfortabel wat harder wilt gaan. Die Virago is een heerlijk relaxte motor om met 80km/u landweggetjes te nemen, maar 140 op de autobahn is er niet ideaal op.Verwijderd schreef op donderdag 7 september 2017 @ 10:20:
@FragFrog erg leuk en goed verslag waarbij je tevens aantoont dat je ook op een cruiser prima lange afstanden kan rijden
[ Voor 19% gewijzigd door FragFrog op 07-09-2017 11:15 ]
Ook handig als je naar rechts wilFragFrog schreef op donderdag 7 september 2017 @ 11:12:
[...]
Ook machtig mooi om te zien hoeveel werk hij heeft om erop te rijden, of bijvoorbeeld een bocht om te gaan - hand uitsteken, knipperlichten zitten er niet op![]()
[...]
Ik doe de rits van de binnen voering gewoon niet dicht. Daardoor waait er genoeg wind door de jas als het wat warmer id.Frans92 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 08:43:
Sinds vorige week de regen/windjas weer in mijn motorjas geritst. Warm (en droog) genoeg 's ochtends en 's middags is het wel warm, maar de rit is kort genoeg om het niet oncomfortabel te laten worden.
En als het koud wordt, gaat het wintervachtje er weer in
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq