Inderdaad een goed resultaat. Ik woon in een huurhuis, dus elke aanpassing is er 1 te veel. Daarom heb ik deze gekocht:Ophidian schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 21:12:
Vandaag toch maar eens de drempel van de schuur aangepast.

Ideaal.
Lekker!
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Inderdaad een goed resultaat. Ik woon in een huurhuis, dus elke aanpassing is er 1 te veel. Daarom heb ik deze gekocht:Ophidian schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 21:12:
Vandaag toch maar eens de drempel van de schuur aangepast.
Lekker!
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Heb ik ook nog naar gekeken inderdaad. De schuur in zou het prima zijn, alleen de schuur uit niet. Hij past net qua lengte in de schuur, dus je hebt geen aanloop om die drempelhulp op te komen als ik eruit wil.Napsju schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 22:31:
[...]
Inderdaad een goed resultaat. Ik woon in een huurhuis, dus elke aanpassing is er 1 te veel. Daarom heb ik deze gekocht:
[afbeelding]
Ideaal.
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Ook wel eens naar soortgelijke jacks zitten kijjen voor op mijn jeans, alleen ik ben model spijker. Allemaal veul en veul te breed.Dryhte schreef op zondag 3 september 2017 @ 11:26:
Gisteren zag ik per toeval dat RAD de Segura Retro (leren jack) in grote korting had liggen, toch maar even gaan passen... Ja hoor, gekocht en zit geweldig...
[afbeelding]
1,8 cm is het nu helolgast schreef op zondag 3 september 2017 @ 11:25:
@Ophidian Ik heb de oprijdrempel zelf gemaakt. Dan kun je zelf kiezen hoe lang hij is. Zeker met 1,7cm omhoog hoeft hij niet al te lang te zijn
[afbeelding]
Was zo
[afbeelding]
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Haha sorry, die millimeter had ik over het hoofd gezienOphidian schreef op zondag 3 september 2017 @ 11:55:
[...]
1,8 cm is het nu hehet was 7cm. En dan heb je toch wat duwkracht cq aanloop nodig. Vandaar dat dat voorheen geen optie is. Nu duw je hem er zonder problemen overheen.
Ophidian schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 21:12:
Aanloop vanuit de schuur was klein
[ Voor 11% gewijzigd door tdw op 03-09-2017 16:48 ]
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Dat probeer ik ook, ik duw de motor uit mijn achtertuin/overkapping het gangetje tussen de 2 huizenblokken in.Ophidian schreef op zondag 3 september 2017 @ 16:51:
Nah, ik wil de relatie met de buren goedhouden. Die kunnen dat niet erg waarderen om zeven uur in de ochtend
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
:ˆˆlolgast schreef op zondag 3 september 2017 @ 17:07:
Doe ik hier ook. Ik loop hem uit de 'binnenplaats' met parkeerplekken waar omheen gewoond wordt en terwijl ik in de straat momentum heb start ik de rollende motor en rij meteen weg.
Maar de mijne maakt dan ook wel echt een pleurisherrie waar ik om 6:45 uur ook niet vrolijk van zou worden. Liever wat extra moeite zo dan continu discussie en mijn gelijk willen halen dat ik hem ook bij mij voor de deur al mag starten
[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 03-09-2017 20:35 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Dat zou goed kunnen, ik heb er wel ergens een e-keur op zien staan maar nog geen merkje dat me opgevallen is.charrel schreef op zondag 3 september 2017 @ 20:33:
Dat is gok ik de standaard laser demper die ooit als accessoire leverbaar was op de fazer. Over de kwaliteit van laser hoeven we niet lang te debateren
Hoelang is 't geleden dat die "Laser" van nieuwe wol voorzien is? Waarschijnlijk nog voorzien van de originele wol welke ze er bij fabricage in de UK in gestopt hebben... En dus helemaal weg gefiktBommes schreef op zondag 3 september 2017 @ 20:58:
[...]
Dat zou goed kunnen, ik heb er wel ergens een e-keur op zien staan maar nog geen merkje dat me opgevallen is.
Klinkt wel leuk zonder echt de trommelvliezen te scheuren zeg maar.
De leovinci op de Vepsa is volgens mij zelfs iets luider, en dat met db-killer er in.
Ik heb hier voor m'n CP4 ook nog een "Katvervanger" liggen. Daarmee vervalt de hele tussendemper mét katalysator... En vrees ik dat de hele wijk 't niet leuk vind als ik m'n brommer dán start.
Uit ervaring kan ik zeggen: niet doenwimmel_1 schreef op zondag 3 september 2017 @ 21:15:
[...]
Ik heb hier voor m'n CP4 ook nog een "Katvervanger" liggen. Daarmee vervalt de hele tussendemper mét katalysator... En vrees ik dat de hele wijk 't niet leuk vind als ik m'n brommer dán start.
Ook niet verkeerd, maatje van mij bij een K5 1000 is het ook gewoon bloed uit je oren met volgas... Met helm op en doppen in...Deshmir schreef op zondag 3 september 2017 @ 23:48:
[...]
Uit ervaring kan ik zeggen: niet doen.
Ongeijkt op 1m afstand ong 115-125dB op een Gixxer 600 uit 2011 (is dan wel een Yoshi R11 Dual)
Naamgenootje van me, geloof ik?Joopieboy schreef op zondag 3 september 2017 @ 23:50:
[...]
Ook niet verkeerd, maatje van mij bij een K5 1000 is het ook gewoon bloed uit je oren met volgas... Met helm op en doppen in...
Toevallig wel
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
[ Voor 22% gewijzigd door charrel op 04-09-2017 08:10 ]
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Met welke reden? Als ze zeggen: "Ja, eigenlijk wel!", loop jij vanaf dat moment elke keer extra met dat ding.. Ik loop ook een stuk, maar ik ga niet lobbyen bij de omgeving of ik nog verder moet gaan lopen.Chakotay schreef op maandag 4 september 2017 @ 08:35:
Ik doe hier eerst mijn helm en alles op, duw dan de Caponord de tuin uit, schuifdeur weer dicht, om hem dan te starten en tussen de huizen weg te rijden. Bij thuiskomst ga ik met lopende motor de tuin in om te parkeren, scheelt de motor de stalling in duwen. Nooit opmerkingen over gehad, maar deze motor heeft dan ook zeer beschaafde standaard-uitlaten.
Voor zover ik hoor doen een paar andere motorrijders in de wijk het op dezelfde manier, maar er zit niemand met een extreme uitlaat tussen
Alleen als ik erg laat in de avond thuiskom en/of mijn eigen zoontje van 1.5 net op bed ligt (ik rij onder zijn raam door) zet ik hem eerder al uit en rol ik de tuin in. Binnenkort nog eens bij de achterburen aanbellen om te vragen of ze er last van hebben als ik 's ochtends vroeg lang hun huis rij
Opzich hoeft het nog niet eens een herriebak te zijn. Mijn Ninja 650 is heel beschaafd qua geluid, maar staat achterin de tuin. Voor zover ik weet heeft iedereen slaapkamers aan de achterkant. Dus dan is alles luidruchtiger dan een fiets al snel hard in de ochtend.Tylen schreef op maandag 4 september 2017 @ 06:41:
En maar zeuren als er weer een dijlk of iets anders wordt afgesloten vanwege overlast. Pffff waarom allemaal van die herrie bakken?
Ik heb een oud collega die juist om die reden een enorm stille uitlaat op zijn supersport had zitten, hoorde ze hem tenminste niet over de dijk racen.Tylen schreef op maandag 4 september 2017 @ 06:41:
En maar zeuren als er weer een dijlk of iets anders wordt afgesloten vanwege overlast. Pffff waarom allemaal van die herrie bakken?
Awesome
Dat is gewoon herrie jaTylen schreef op maandag 4 september 2017 @ 08:51:
Het ging ook over die motoren met 100+ dB. Zelfs mijn racer met full akra systeem (en db killer) heeft net onder de 100db als ik onder de meetpaal doorrijd (6de versnelling, veenslang assen, 15K rpm).
"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."
Dat is ook weer zo inderdaadlolgast schreef op maandag 4 september 2017 @ 08:43:
[...]
Met welke reden? Als ze zeggen: "Ja, eigenlijk wel!", loop jij vanaf dat moment elke keer extra met dat ding.. Ik loop ook een stuk, maar ik ga niet lobbyen bij de omgeving of ik nog verder moet gaan lopen.
Geen slapende honden wakker maken![]()
Als jij gewoon normaal doet (wat je in mijn ogen al doet volgens je verhaal) en niet 5 minuten lang van te voren de motor warm laat draaien doe je volgens mij meer dan voldoende
Klopt, en sneller ook, dus beter voor de motorChakotay schreef op maandag 4 september 2017 @ 08:59:
[...]
Dat is ook weer zo inderdaadStilstaand warmdraaien doe ik niet aan, warm word hij wel als ik de wijk uitrij en met 80 op de 1e paar km 1+1baans N-wegen zit.
Achter zo één reed ik er een tijdje terug ook (was een GSX-S). Iedere keer weer moeilijk doen, terwijl ie er eigenlijk allang langs kon. Lekker nutteloos, ik was op hem aan het wachten ipv op de auto's. Uiteindelijk maar een baantje opgeschoven en tussen de 2e en 3e strook hem voorbij, terwijl hij weer moeilijk stond te doenJelte schreef op maandag 4 september 2017 @ 09:05:
Ik weet aan welke motorrijder ik het meeste hekel heb. Vanmorgen kwam ik een exemplaar tegen:
Tussen de file door met een aardig brede BMW (K serie?) met koffers. En bij elke auto die niet helemaal aan de kant gaat (oftewel gewoon rechtdoor blijft rijden) even gassen, vingertje, kijken, sarcastisch duimpje. Pfft, doe rustig.
Het bewijs dat hij echt alleen met zichzelf bezig was, kwam toen hij bij een verkeerslicht tussen de auto's bleef staan, terwijl er ruimte zat was om samen met mij vooraan te gaan staan.
Komop zeg, denk aan meer dan je eigen persoontje. Dat maakt je een veel beter motorrijder.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Hahaha heeeeeel herkenbaarnoes schreef op maandag 4 september 2017 @ 09:18:
[...]
Achter zo één reed ik er een tijdje terug ook (was een GSX-S). Iedere keer weer moeilijk doen, terwijl ie er eigenlijk allang langs kon. Lekker nutteloos, ik was op hem aan het wachten ipv op de auto's. Uiteindelijk maar een baantje opgeschoven en tussen de 2e en 3e strook hem voorbij, terwijl hij weer moeilijk stond te doen
Alleen jammer dat dat originele ding echt een verschrikkelijke chromen sigaar isRaym09 schreef op maandag 4 september 2017 @ 08:52:
[...]
Ik heb een oud collega die juist om die reden een enorm stille uitlaat op zijn supersport had zitten, hoorde ze hem tenminste niet over de dijk racen.
Die van mij? Dat is gepolijst RVS maar idd nogal een knoepertJoopieboy schreef op maandag 4 september 2017 @ 10:15:
[...]
Alleen jammer dat dat originele ding echt een verschrikkelijke chromen sigaar is
Jup die kom ik ook wel eens tegen, en dan raar op staan te kijken als je ze voorbij gaat en verdwijnt tussen de file voor ze.Chakotay schreef op maandag 4 september 2017 @ 09:53:
Grappig hoeveel mensen de breedte van hun motor niet weten. Ook altijd vervelend als mensen wel alvast op het midden tussen de rijstroken gaan rijden, maar dan niet gaan filteren... Ksssst!
[ Voor 31% gewijzigd door A13X op 04-09-2017 10:21 ]
Awesome
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Ik wil meeHTT-Thalan schreef op maandag 4 september 2017 @ 10:01:
Ik kan me herinneren dat er iets geroepen is over een Tweakers Eifel rit deze maand.
Heeft iemand daar ondertussen al meer info over?
XBL: DonFrans
Rij op dit moment alleen maar snelweg met dat ding. (w/w Utrecht-Tilburg, 1x per 3 weken)Tylen schreef op maandag 4 september 2017 @ 06:41:
[ Voor 4% gewijzigd door Deshmir op 04-09-2017 10:36 ]
Ja, de 23e naar de Zena Trophy bij KalkarHTT-Thalan schreef op maandag 4 september 2017 @ 10:01:
Ik kan me herinneren dat er iets geroepen is over een Tweakers Eifel rit deze maand.
Dat klopt inderdaad! (@HTT-Thalan)Tankiej schreef op maandag 4 september 2017 @ 10:44:
[...]
Ja, de 23e naar de Zena Trophy bij Kalkar
@Leviathius kwam daar mee volgens mij. Geen idee of er een rit/weekend van gemaakt wordt/is (?).
Ik was net van plan om een paar extra lampjes op mijn bullbars te monteren... heerlijk, 's nachts rijdenLeviathius schreef op maandag 4 september 2017 @ 10:58:
Maar als men het echt een leuk idee lijkt, dan kunnen we vast wel wat plannen en eventueel hotel boeken ofzo. Want om dan snachts terug te rijden met een groep is ook zowat..
[ Voor 25% gewijzigd door darkkingll op 04-09-2017 11:22 ]
23 of 24 september zou ik wel kunnen. Met goed weer zit ik dan sowieso in de Eifel/Hoge Venen. Gisteren nog een tourtje van 330 km gedaan. (pure route, exc. thuis-startpunt-thuis)HTT-Thalan schreef op maandag 4 september 2017 @ 10:01:
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Dat 's nachts terugrijden vind ik op zich niet zo'n probleem, maar hangt wel erg van het weer af. Als het droog is prima, als het regent liever nietLeviathius schreef op maandag 4 september 2017 @ 10:58:
[...]
Dat klopt inderdaad! (@HTT-Thalan)
Was toen alleen nog maar een idee volgens mij en om te polsen wie er geïnteresseerd waren. Ook is het niet naar de eifel, maar net bij Nijmegen de grens over.
Maar als men het echt een leuk idee lijkt, dan kunnen we vast wel wat plannen en eventueel hotel boeken ofzo. Want om dan snachts terug te rijden met een groep is ook zowat..
Met deze gedachte zat ik zelf ook al, ga zelf liever dan ook voor een echt weekend Eifel.Tankiej schreef op maandag 4 september 2017 @ 12:51:
[...]
Dat 's nachts terugrijden vind ik op zich niet zo'n probleem, maar hangt wel erg van het weer af. Als het droog is prima, als het regent liever niet
Het is ook niet echt ver weg, als je er een mooi weekendje Eifel van wil maken dan moet je eigenlijk veel verder in een hotel zitten. Of met een lange omweg erheen en zondag met een lange omweg weer terug.
Het festival zelf begint ook al om 14.00, dus voor een weekendje motorrijden in de Eifel is dit niet echt geschikt denk ik..
XBL: DonFrans
Helemaal mee eens. Denk ook dat het dan beter is om gewoon binnendoor/omweg erheen te rijden en dan snachts terugte knallen naar huis. Maarja, dan nog is het misschien wel leuk om met meerderen erheen te rijden. In je eentje als vuurwerknerd daar rondlopen is ook zoiets..Tankiej schreef op maandag 4 september 2017 @ 12:51:
[...]
Dat 's nachts terugrijden vind ik op zich niet zo'n probleem, maar hangt wel erg van het weer af. Als het droog is prima, als het regent liever niet
Het is ook niet echt ver weg, als je er een mooi weekendje Eifel van wil maken dan moet je eigenlijk veel verder in een hotel zitten. Of met een lange omweg erheen en zondag met een lange omweg weer terug.
Het festival zelf begint ook al om 14.00, dus voor een weekendje motorrijden in de Eifel is dit niet echt geschikt denk ik..
Dat laatste sowiesoLeviathius schreef op maandag 4 september 2017 @ 13:07:
[...]
Helemaal mee eens. Denk ook dat het dan beter is om gewoon binnendoor/omweg erheen te rijden en dan snachts terugte knallen naar huis. Maarja, dan nog is het misschien wel leuk om met meerderen erheen te rijden. In je eentje als vuurwerknerd daar rondlopen is ook zoiets..
[ Voor 3% gewijzigd door Tankiej op 04-09-2017 13:18 ]
MPR4 TrailChakotay schreef op maandag 4 september 2017 @ 12:46:
9000 met een MPR4? Dat is ook niet veel, wat is je definitie van 'richting de slijtnokken'?
https://www.testmotor.nl/...troad-4-trail-motorbandenMet een kilometrage van zo'n 10.000 km onder een 1000cc tweeclinder is de levensduur redelijk te noemen maar niet meer dan dat.
Awesome
Ik dacht dat de Trail-versie alleen afwijkende maten (19" voorwiel e.d.) inhield, inplaats van ook daadwerkelijk een andere compound dan de normale MPR4
http://www.cycleworld.com...-tires-performance-reviewChakotay schreef op maandag 4 september 2017 @ 13:26:
[...]
Ik dacht dat de Trail-versie alleen afwijkende maten (19" voorwiel e.d.) inhield, inplaats van ook daadwerkelijk een andere compound dan de normale MPR4
Achterband is dus verschillend (medium/soft vs hard/medium)In addition to the standard version, the Road 4 also comes in Trail and GT variants. Tailored for Adventure bikes, the Trail uses a medium center compound and soft shoulder 2CT (dual compound) front and rear. The standard and GT front tire has the same medium/soft 2CT arrangement. The standard and GT rear, however, has a hard center/medium shoulder combination. Designed for improved cornering stability with heavier sport-touring bikes, the GT rear tire casing features Michelin 2AT (Dual Angle Technology) that employs a combination of bias and radial construction, which results in a claimed 15-percent increase in rigidity.
Op het oog leek het gisteren blijkbaar erger dan het was. Net even de schuifmaat er op gezet, en ik heb nog 0,9mm tot de slijtnokken in het midden van de band. Alsnog valt het ietwat tegen ten opzichte van het setje dat ik op de Hornet had, waarbij ik al redelijk conservatief het setje heb gewisseld na 18.000 km.Chakotay schreef op maandag 4 september 2017 @ 12:46:
9000 met een MPR4? Dat is ook niet veel, wat is je definitie van 'richting de slijtnokken'?
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Verwijderd
Pff zo blijf je toch bezig? Ik zou 2x per jaar een nieuw setje banden moeten zetten... Had 20k op mijn Pirelli Scorpion Trail en eigenlijk konden ze nog wel even meeVerwijderd schreef op maandag 4 september 2017 @ 17:40:
9000km is nog best netjes anders. Na een weekje schwarzwald - 2500km, op de trailer de motor gebracht - waren mijn gloednieuwe pirelli Rosso 3's compleet op aan alles wat niet het midden was. Nog eens 2500km in NL verder ook het midden overigens. Gold voor zowel de voor- als achterband.
[ Voor 11% gewijzigd door Dryhte op 04-09-2017 20:08 ]
Verwijderd schreef op maandag 4 september 2017 @ 17:40:
9000km is nog best netjes anders. Na een weekje schwarzwald - 2500km, op de trailer de motor gebracht - waren mijn gloednieuwe pirelli Rosso 3's compleet op aan alles wat niet het midden was. Nog eens 2500km in NL verder ook het midden overigens. Gold voor zowel de voor- als achterband.
De Pirelli Diablo Rosso 3 is dan ook een heel andere categorie dan een MPR4 of een Scorpion Trail... Sportband vs tour/adventureband, die zijn van veel zachter rubber dat meer grip heeft, maar een stuk minder duurzaam is.Dryhte schreef op maandag 4 september 2017 @ 20:05:
[...]
Pff zo blijf je toch bezig? Ik zou 2x per jaar een nieuw setje banden moeten zetten... Had 20k op mijn Pirelli Scorpion Trail en eigenlijk konden ze nog wel even meemaar je wil soms eens iets nieuws, niet
Ik heb ook MPR4-trails en hoop toch dat ik de door de garage toegedichte 15 - 20k kan halen. Ik heb er inmiddeld 11k gereden en naar mijn gevoel rijden en ogen ze nog goed.
Ik moest naar een klant en er moest gereedschap mee.Ophidian schreef op maandag 4 september 2017 @ 20:55:
Wat was het vandaag een genot om met de motor naar het werk te gaan! Weer was dik prima, en heerlijk om langs al die file's en ellendig lange rijen auto's voor het stoplicht te kunnen. Scheelde me zeker 10 minuten wachten ten opzichte van de autoHet is wel te merken dat de vakantie voorbij is
De PR4 heeft van zichzelf veel profiel op de zijkanten, dus die zien er altijd wel goed uit. Maar je kunt toch zelf wel zien of het loopvlak gelijk is met de slijtage indicatoren die hier en daar in het profiel zitten?daredha schreef op maandag 4 september 2017 @ 22:09:
[...]
Ik heb ook MPR4-trails en hoop toch dat ik de door de garage toegedichte 15 - 20k kan halen. Ik heb er inmiddeld 11k gereden en naar mijn gevoel rijden en ogen ze nog goed.![]()
Nouja, ze mag binnenkort weer voor een beurt, dan hoor ik direct de staat van de banden. Zou alleen zo leuk zijn met 20k per jaar als de banden ook 20k meegaan.
"Sometimes I sits and thinks, and sometimes I just sits" - (W. the Poo)
[ Voor 50% gewijzigd door Reloader op 05-09-2017 09:02 ]
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Hetgeen wat eigenlijk nooit klopt aan reviews zijn de banden reviews. De een vind een sport toer band super geweldig voor sportief rijden... Dat kan gewoon niet, tenminste niet zoals ik sportief rijdtVerwijderd schreef op maandag 4 september 2017 @ 17:40:
Asus Zenbook i7 256gb
Het ligt er ook dus helemaal aan waar je het mee vergelijkt. Vergelijk je een allroad band met een sportband op het gebied van offroad, dan zal een allroad band goed zijn. Maar als je diezelfde allroad band vergelijkt met een noppenband op offroad, dan zal hij erg slecht zijn inderdaadGhostrider schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 10:32:
[...]
Hetgeen wat eigenlijk nooit klopt aan reviews zijn de banden reviews. De een vind een sport toer band super geweldig voor sportief rijden... Dat kan gewoon niet, tenminste niet zoals ik sportief rijdtNa Pirelli Super of Rosso Corsa is er geen weg meer terug.
Ergste banden advies bestaat nog van de allroad rijder, allroad banden zijn nooooit goed offroad in zand. Tenminste niet in vergelijking met een Enduro/Crossband.
Zit dit jaar al op 14 nieuwe achterbanden en heb er nog minimaal 2 nodig dit jaarGhostrider schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 10:32:
[...]
Hetgeen wat eigenlijk nooit klopt aan reviews zijn de banden reviews. De een vind een sport toer band super geweldig voor sportief rijden... Dat kan gewoon niet, tenminste niet zoals ik sportief rijdtNa Pirelli Super of Rosso Corsa is er geen weg meer terug.
Ergste banden advies bestaat nog van de allroad rijder, allroad banden zijn nooooit goed offroad in zand. Tenminste niet in vergelijking met een Enduro/Crossband.
Hoofdrelais even controlleren.Freelance schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 08:46:
ff een crosspost met bmwk.nl
Vorige week wilde m'n motor (BMW k75 '89) niet starten na het tanken, aangeduwd en eigenlijk verder niet meer aan gedacht.
Gister op de heenweg naar m'n werk werd ik door een collega motorrijder op de snelweg geattendeerd dat er wat raars aan de hand was met m'n knipperlichten. Bij aankomst op kantoor maar even verder gekeken, zaken die het niet/deels doen:
- koplamp & achterlicht
- wanneer ik het rechter knipperlicht aanzet gaat zowel links als rechts aan, echter maar 1x en valt daarna uit (alarmlichten doen het wel)
- bij poging tot starten draait de startmotor niet rond (accu spanning is ok)
Beetje gegoogeld en het lijkt mij de koolborstels in de startmotor? Wilde straks even de motor in de versnelling zetten en een stukje vooruit zetten om te kijken of het daadwerkelijk de koolborstels zijn.
Iemand nog andere ideeën?
Dat wil je inderdaad niet, want dan zijn ze na 1500km op, en het rijd belabberdJay-P schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 10:43:
Allroad is ook niet hetzelfde als offroad. Het blijft natuurlijk altijd een compromis. Met je allroad bandjes kom je niet echt ver op een crossbaan. Aan de andere kant wil (en mag) je met je crossbandjes niet met 130 over de A4 'crossen'.
[ Voor 17% gewijzigd door HTT-Thalan op 05-09-2017 11:05 ]
Die heb ik op mijn TKC70. (achterband)HTT-Thalan schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 11:01:
[...]
enige wat nog beter zou kunnen is een doorlopende 'band' van rubber in het midden om de slijtage op de snelweg te verminderen, zoals volgens mij de scouts dat hebben. Dat is voor een volgende keer.
Die scouts wil ik inderdaad ook eens proberen. Ik had er tot vorige week overigens TKC80 onder liggen, dat komt nog wat dichter bij echte noppenbanden maar die slijten mij toch wat te snel en geven al snel (vooral voor) bij mij te weinig vertrouwen op het asfalt en voor slijt 'raar'. Niet fijn als je voorwiel wat wiebelt of zelfs een stapje opzij lijkt te doen terwijl je met een relatief conservatieve snelheid de bocht door gaat.HTT-Thalan schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 11:01:
[...]
...
enige wat nog beter zou kunnen is een doorlopende 'band' van rubber in het midden om de slijtage op de snelweg te verminderen, zoals volgens mij de scouts dat hebben. Dat is voor een volgende keer.
Ik heb de motor gekocht met nieuwe banden en voordat die op zijn gaat de motor wegVerwijderd schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 11:58:
Ik ben redelijk saai qua banden, ik koop gewoon altijd Michelin PRx
Minder burnouts dusxos schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 10:43:
[...]
Zit dit jaar al op 14 nieuwe achterbanden en heb er nog minimaal 2 nodig dit jaar.
Ik zit op 6 achtebanden en 2 voorbanden.xos schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 10:43:
[...]
Zit dit jaar al op 14 nieuwe achterbanden en heb er nog minimaal 2 nodig dit jaar.
Maar voor de straat vind ik de Pirelli rosso corsa idd heel prettig. Rij nu op een setje Bridgestones (s21) en dat is prima maar geeft toch niet hetzelfde gevoel als een Pirelli. Zeker de voorkant van zo'n Pirelli band geeft erg veel vertrouwen. Die rosso corsa gaan ook een stuk langer mee dan de Bridgestones
Nu al op uitgekeken dan?lolgast schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 12:01:
[...]
Ik heb de motor gekocht met nieuwe banden en voordat die op zijn gaat de motor weg
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Het is een ducati hé
"Don't let your dreams be memes"
Nee dat niet. Ik rij hem volgend jaar ook nog en dan rond september ofzo te koop zetten en opzoek naar wat anders. Er zijn zoveel motoren die ik gehad wil hebben.. Tenzij ik sterk in reïncarnatie ga geloven moet ik opschieten met rouleren wil ik ze allemaal af kunnen vinken
Dat is een reden om hem niet weg te doen
thijsco19 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 09:35:
Slecht massa contact zou eventueel gecontroleerd kunnen worden dmv meten van spanning op een massa punt (bijvoorbeeld waar je verlichting op aangesloten zit of waar de startmotor aan zit) ten opzichte van de plus pool. Of de weerstand van een massa contact (wederom waar bijvoorbeeld de verlichting of startmotor aan zit) ten opzichte van de minpool.
FastFred schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 08:58:
Issue met de verlichting klinkt als een massa sluiting. Startmotor zou ik zo niet weten, maar kan heel goed met elkaar te maken hebben.
Massacontact zou eenvoudig na te meten moeten zijn, ff multimeter meenemen naar het werkDrivinUCrazy schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 08:59:
Een slecht massacontact zou mijn eerste gok ook zijn. Zijn wel heel tijdrovende storingen om naar te zoeken.
"Sometimes I sits and thinks, and sometimes I just sits" - (W. the Poo)
TKC80 > scouts k60HTT-Thalan schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 11:01:
[...]
Dat wil je inderdaad niet, want dan zijn ze na 1500km op, en het rijd belabberd.
Nou wil ik daar wel aan toevoegen dat een allroad band zeker niet hetzelfde is als een offroad band (met echte noppen) maar dat sommige allroad banden wel degelijk hun mannetje staan in terrein (modder, rotsen, zand).
Mijn hinder off-road is eerder het gewicht van de motor dan de grip van de banden, daar heb ik echt nooit klachten over.
Je ziet, ik heb best wel 'noppen' voor een hybride band:
[afbeelding]
EXC-500Thoit schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 13:29:
Blijf toch een beetje twijfelen over een fun-bike voor erbij, vooral voor in de winter ook door te kunnen rijden om het motorrijden écht goed onder de knie te krijgen. Wil het liefste een motor waarmee ik echt kan spelen, dus af en toe circuit maar wel met kenteken zodat ik niet aan het circuit gebonden ben. Anders zou ik een pitbike kopen. Een racemotor voor erbij, vind ik weer als nadeel dat het snoeihard gaat, en voel mij prettiger om met een bijv. Supermoto over een kartcircuit te rijden.
Ben aan het twijfelen over een KTM EXC 500 of een SMC-R 690. De eerste is natuurlijk een echte enduro die op SM wielen gezet kan worden, zodat ik er mee op de weg kan spelen. Voor de SMC-R is ook een enduro versie, dus zou voor in de winter een noppensetje wielen kunnen pakken om off-road te gaan. Nu vraag ik mij af hoeveel ik offroad zou gaan, want mijn gevoel zeg dat ik toch hoofdzakelijk op de weg zal rijden.
Voordelen EXC-500:
- Beter voor off-road werk (lichter)
- Goedkoper
Nadelen EXC-500:
- Meer onderhoud
- Vering e.d. moet misschien aangepast worden, waardoor het ook nog redelijk kostbaar kan worden?
Voordelen SMC-R
- Meer geschikt voor onroad
- Onderhoudsvriendelijker
Nadelen SMC-R:
- Offroad minder geschikt dan EXC-500
- Duurder
Wellicht dat iemand nog opmerkingen heeft om de keuze te vereenvoudigen?
Dat is interessant, wat kost een TKC80 en hoe lang doe je ermee? Ik betaal ongeveer 120 voor een (achter)band Trailmax On/Offroad en daar kan heb ik 8k mee gereden, toen zat ik op ~2mm, maar daar was wel heel veel (~70%) snelweg bij.kneusteun schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 14:38:
[...]
TKC80 > scouts k60
Die scouts glibberen als en gek op nat asfalt, en modder kunnen ze ook niet echt hebben.
Heb de TKC80 en die slijten vrij snel maar zijn ook goedkoop, maar je kan door de bochten gaan als een GP coureur! dingen hebben vergeleken met de k60 echt veel meer grip.
[ Voor 14% gewijzigd door HTT-Thalan op 05-09-2017 14:48 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq