Het grote motortopic deel 20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 29 ... 101 Laatste
Acties:
  • 293.312 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xoxol
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-09 09:40
@Bommes: MP is inderdaad wat minder beschaafd qua communicatie. :) Maar als het lang genoeg blijft staan misschien vind je een potentiële koper. Succes in ieder geval met verkoop.

V-Strom 650

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Bommes schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 14:01:
[...]

Hij bedoelt waarschijnlijk de file bij de afrit van de A2 bij Best, dat is bij de Mac... Dus wordt dat zo hier in de regio genoemd. :P

Wat een drama trouwens dat hele MP.
Heel de week al van die Josties die denken dat ik achterlijk ben en drie kralen en een spiegeltje bieden.
Geen fatsoenlijk mail/berichten gesprek kunnen voeren, gaat alleen maar in getallen, halve zinnen en verkeerde voornaamwoorden.
Wat een verzameling debielen, sorry hoor maar dan blaf ik nog liever die Vespa compleet tot de laatste lager op dan dat ik het ding zo wil verkopen.
Zet 'm op autoscout en op motorforum/motorshopper. Nooit geschoten is altijd mis :P
Overigens is marktplaats er niet beter op geworden sinds ze echt zo'n chatfunctie geïntroduceerd hebben :(

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bommes schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 14:01:
[...]

Hij bedoelt waarschijnlijk de file bij de afrit van de A2 bij Best, dat is bij de Mac... Dus wordt dat zo hier in de regio genoemd. :P
Nee bedoel de weg bij de Mac en de sligro in veghel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22:22

A13X

Dude

Zie net het foldertje van de Polo iemand bekend met deze knippers?

Met positie licht?
http://www.polo-motorrad....eil-37-getont-c68505.html

Met achterlicht?
http://www.polo-motorrad....eil-37-getont-c64c5d.html

lijken een extra functie te hebben, zitten ook 3 stekkers aan i.p.v. 2

Even snel googlen leverde weinig op...

[ Voor 9% gewijzigd door A13X op 01-09-2017 14:24 ]

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:48

Bommes

Capo del formaggio

-tom-562 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 14:05:
[...]

Zet 'm op autoscout en op motorforum/motorshopper. Nooit geschoten is altijd mis :P
Overigens is marktplaats er niet beter op geworden sinds ze echt zo'n chatfunctie geïntroduceerd hebben :(
Het maakt wel dat ik twijfel of het ding wil moet verkopen.

Als ik deze verkoop moet er zeker 2000 bij voor een paar jaar nieuwer en netter.
Daar ga ik niet anders mee rijden dan met deze, dus ja ook weer over allerlei veld en land weggetjes.
Na een jaar of 2 a 3 ziet dat ding er dus ook weer zo uit als deze.. :P

Dan kan ik liever een set allroad bandjes voor deze, druk die deuk er uit, wrap hem in een vette camo kleurstelling, valbeugels er op, verstralers voorop, dikke aluminium koffer achterop.
Een echte adventure Vespa zeg maar.. 8)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:06
Als je van de Mac in Best komt, kom je bij bij dit kruispunt: Google Maps
Als je naar rechts moet, kun je via de linkerkant van het tankstation het stoplicht overslaan. Ik heb daar ooit 3 minuten voor de 'kat zijn viool' bij het stoplicht gestaan. Ever since dus via het tankstation :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Raym09 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 14:23:

Met positie licht?

Met achterlicht?

Lijkt erop dat die stadslicht en knipperlicht combineren

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Joopieboy schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 14:25:
[...]

Zouden ze 'dagrijverlichting' bedoelen? Aangezien dat hip is tegenwoordig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03:30

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Dit ziet er ook heul erg tof uit:

http://www.offroadcentrum...00s-xl500-pd01-pe01-xr500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:55
DragonSlayer666 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 09:35:
[...]

Vergis je niet, hier komt nog verzekering bij en, als je je eigen gear niet hebt meegenomen, gear... Was zelf vorige maand in Pennsylvania, daar kostte het 180 USD per dag. Maakte dan niet uit of ik een R3, R1, Electraglide of Fat bob huurde...
Ugh ja verzekering.. Niet eens aan gedacht. Heb gelukkig wel gear, maar als het straks 250 tot 350 per dag is inc. verzekering dan huur ik wel een fiets hehe.

@HTT-Thalan
Jij hebt een tijdje terug toch ook in 'murica een brommert gehuurd? Heb jij gewoon de volle pond afgetikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06:27
En mijn Nuda staat nu ook te koop ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

gebruikershaes schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 14:36:
[...]

Ugh ja verzekering.. Niet eens aan gedacht. Heb gelukkig wel gear, maar als het straks 250 tot 350 per dag is inc. verzekering dan huur ik wel een fiets hehe.

@HTT-Thalan
Jij hebt een tijdje terug toch ook in 'murica een brommert gehuurd? Heb jij gewoon de volle pond afgetikt?
Dat wílde ik doen, maar de dagprijzen waren inderdaad bizar, dus ik heb uiteindelijk een auto gehuurd (wel een lekkere luxe :9) en heb voor 400 dollar een dagje offroad geboekt in de woestijn. Kan ik van harte aanbevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Erg mooie fiets met een gaaf geluid (zeker met een uitlaat en mapping als Royal Jordanian ;-)).
Is deze fiets ook geschikt voor iemand van 1.93?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Laatst online: 06:27
theHoff schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 14:47:
[...]

Erg mooie fiets met een gaaf geluid (zeker met een uitlaat en mapping als Royal Jordanian ;-)).
Is deze fiets ook geschikt voor iemand van 1.93?
Kom maar een keer proefzitten zou ik zeggen. Ben zelf 1.75 en ik heb nog meer dan voldoende ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Joopieboy schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 14:25:
[...]

Even de tekst door google translate gehaald: Geïntegreerd voorlicht en de andere geïntegreerd backlight / remlicht blijkbaar.

Lijkt mij wel wat maar 80piek voor 4 knippers nogal prijzig. Wel benieuwd hoe je ze dan zou moeten aansluiten, gebruiken een gezamelijk nul, een plus voor de knipper en een voor het extra licht?

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Raym09 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 14:55:
[...]

Even de tekst door google translate gehaald: Geïntegreerd voorlicht en de andere geïntegreerd backlight / remlicht blijkbaar.

Lijkt mij wel wat maar 80piek voor 4 knippers nogal prijzig. Wel benieuwd hoe je ze dan zou moeten aansluiten, gebruiken een gezamelijk nul, een plus voor de knipper en een voor het extra licht?
De massa is gewoon gezamenlijk (vorrtuig is massa), dus alleen een extra draad nodig daarvoor.
Ik mis een beetje het nut hiervan. :P Knippers die ik heb die schijnen 2 kanten op bij knipperen en dat had ik net nodig. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:16
Raym09 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 14:23:

Met positie licht?

Met achterlicht?

Voorkant is knipper + positielicht (= stadslicht in NL)
Achterkant (zelfs 4 stekkers) is knipper + achter + remlicht ineen.
schwarz = Masse für Blinker und Rücklicht
blau = Plus (+) für Blinker
gelb = Plus (+) für Rücklicht
rot = Plus (+) für Bremslicht
Bij Louis voorkant en achterkant hebben ze er ook een met plaatje bij met verlichting aan 8) de prijs is ff wat anders, maar deze gaan per paar 8)

[ Voor 19% gewijzigd door mr_zippey op 01-09-2017 15:21 ]

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Volgens mij mag een derde remlicht (wat dit in mijn ogen zou zijn (en vierde :+ )) niet heel ver uit de middenlijn van het voertuig zitten. Ik vraag me af of je dat hiermee niet overschrijdt..

Edit: Even opgezocht. Blijkbaar mag een motor maar voorzien zijn van 2 individuele remlichten :?
Initiële verlichting: http://wetten.overheid.nl...Paragraaf10_Artikel5.4.51
Extra verlichting: http://wetten.overheid.nl...Paragraaf10_Artikel5.4.57

[ Voor 46% gewijzigd door lolgast op 01-09-2017 15:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23-09 15:42

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
@Bommes is er geen Vespa-forum, via waar je het ding aan een liefhebber kan verkopen? Of komt daar ook alleen maar petjestuig?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
cyntax schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 14:53:
[...]

Kom maar een keer proefzitten zou ik zeggen. Ben zelf 1.75 en ik heb nog meer dan voldoende ruimte.
Dan zou ik een simpele testpiloot worden want ik heb hier helaas nog niet zo'n bedrag voor beschikbaar. Wie weet over een paar jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Joopieboy schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 15:07:
[...]

De massa is gewoon gezamenlijk (vorrtuig is massa), dus alleen een extra draad nodig daarvoor.
Ik mis een beetje het nut hiervan. :P Knippers die ik heb die schijnen 2 kanten op bij knipperen en dat had ik net nodig. :+
Nou ja..."die dikke BMW jonge" weet je nog? Wat meer zijwaarts profiel waardoor je s'nachts beter opvalt lijkt me wel prettig. Had ook weer eens naar running lights zitten kijken. Maar krijg het idee dat je daarmee eerder verwarring schept als opvalt. Nu @mr_zippey foto's waar ze op aan staan heeft gelinked is duidelijk dat dit ook een stuk minder interessant is dan dat het in eerste instantie klinkt.

Misschien reflecterende wielstriping ofzo?

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Raym09 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 15:41:
[...]

Nou ja..."die dikke BMW jonge" weet je nog? Wat meer zijwaarts profiel waardoor je s'nachts beter opvalt lijkt me wel prettig. Had ook weer eens naar running lights zitten kijken. Maar krijg het idee dat je daarmee eerder verwarring schept als opvalt. Nu @mr_zippey foto's waar ze op aan staan heeft gelinked is duidelijk dat dit ook een stuk minder interessant is dan dat het in eerste instantie klinkt.

Misschien reflecterende wielstriping ofzo?
Afbeeldingslocatie: https://images.lolgast.nl/uploads/medium/c8872d068b77ff2e0ff5c3cba8bd0513.jpg

Dat werkt natuurlijk wel alleen van de zijkant. Precies de andere richting dan waar die verlichting voor zou zijn. Dus waar ben je eigenlijk naar opzoek?

[ Voor 10% gewijzigd door lolgast op 01-09-2017 16:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

lolgast schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 14:27:
[...]

Zouden ze 'dagrijverlichting' bedoelen? Aangezien dat hip is tegenwoordig
Zal wel zoiets als 't (NON OEM) spul uit onderstaand filmpje zijn:

Écht veel duidelijker wordt 't er daarmee allemaal niet op naar mijn bescheiden mening >:)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
wimmel_1 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 15:55:
[...]

[video]

Écht veel duidelijker wordt 't er daarmee allemaal niet op naar mijn bescheiden mening >:)
Ongeveer net zo onduidelijk als die 'all-in-one' achterlichten inderdaad
[Video: http://i.imgur.com/irIOlbc.gifv]
mijn oude zx7-r

Hoe meer ik van dat soort verlichting zie, hoe meer ik af-fabriek waardeer :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

wimmel_1 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 15:55:
[...]

[video]

Mooie knippers hoor! Zijn alleen wel prijzig, met iets meer dan 90 euro per kant (v/a). Als het nou < 100 piek totaal was geweest had ik ze al besteld :Y

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Die all-in-one achterlichten zijn helemaal een drama inderdaad. Wordt pas duidelijk als je achter iemand rijd welke zo'n achterlicht gemonteerd heeft zitten én gelijktijdig aan't remmen en richting aangeven is.

Ik heb zo'n lichtje overigens ook ooit op m'n 2004 R6 gehad en kreeg toen ook, volledig terecht, 't nodige aan commentaar te verduren van m'n kameraden :)
noes schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 16:02:
[...]

Mooie knippers hoor! Zijn alleen wel prijzig, met iets meer dan 90 euro per kant (v/a). Als het nou < 100 piek totaal was geweest had ik ze al besteld :Y
Als die DRL verlichting nou gewoon UIT zou gaan óf in ieder geval zwaar zou dimmen terwijl 't knipperlicht áán staat dan zou 't eventueel nog wel kunnen. In dat filmpje heb je gewoon twee "Hi Power" LED strips boven elkaar waardoor 't knipperende deel véél minder goed opvalt.

M'n auto dimt de "U" vormige DRL LED's aan de voorkant ook naar ±50% áls de knipperlichten áán staan.

[ Voor 46% gewijzigd door Will_M op 01-09-2017 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

wimmel_1 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 16:03:
Die all-in-one achterlichten zijn helemaal een drama inderdaad. Wordt pas duidelijk als je achter iemand rijd welke zo'n achterlicht gemonteerd heeft zitten én gelijktijdig aan't remmen en richting aangeven is.

Ik heb zo'n lichtje overigens ook ooit op m'n 2004 R6 gehad en kreeg toen ook, volledig terecht, 't nodige aan commentaar te verduren van m'n kameraden :)
Ja, all-in-one zijn nogo. Misschien nog in aanvulling met normale knippers, maar anders niet. Je ziet alleen van vrij dichtbij welke kant iemand op knippert. Ook die chopperlampjes boven de kentekenplaat links/rechts van de as... waardeloos en klein.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is een goede motor om mee te beginnen voor een lang persoon? Ongeveer 1,95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-09 14:56
Probleem is dat veel mensen de looks verziezen boven het functionele. Een maat heeft ook van die hele kleine knippers, vlak boven de kentekenplaat. Is totaal niet zichtbaar overdag. Maar hij vind het mooi dus het andere verkeer "moet maar niet zeiken" ... |:(

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 16:10:
Wat is een goede motor om mee te beginnen voor een lang persoon? Ongeveer 1,95
Een PW >:) PeeWee

Maar zonder dollen: Aan wat voor een type motorfiets zit je zélf te denken en met wat voor een motorrijbewijs hebben we van doen? Het is een beetje zinloos om iemand een R1 te adviseren terwijl 'ie naar de crossbaan wil....

[ Voor 15% gewijzigd door Will_M op 01-09-2017 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
wimmel_1 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 16:12:
[...]

Een PW >:) PeeWee

Maar zonder dollen: Aan wat voor een type motorfiets zit je zélf te denken en met wat voor een motorrijbewijs hebben we van doen? Het is een beetje zinloos om iemand een R1 te adviseren terwijl 'ie naar de crossbaan wil....
Of een Honda Grom :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vol A rijbewijs en zit niet aan een racer te denken. Eerder om rustig te toeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
Verwijderd schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 16:23:
Ik heb een vol A rijbewijs en zit niet aan een racer te denken. Eerder om rustig te toeren
Volgende vraag, wat is het budget?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:49

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Least Inkling schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 16:44:
@Grubeater wel handig als Bob zijnde, kun je kachel achterop liggen;)
Als Bob... 8)7
noes schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 07:31:
[...]

Is dat nou gewoon een fietsbandje op die aanhanger? :o
Crossbandje met een rating tot 65mph.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aidanl schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 16:25:
[...]

Volgende vraag, wat is het budget?
Lowbudget €1000<

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Met dat soort budgettering ga je helaas alleen "oude meuk" kunnen kopen. Niks mis met dat soort fietsen áls je er maar rekening mee houd dat je ooit 't een en ander in eigen beheer zal moeten gaan vervangen en dat zo'n fiets vaak wat meer "TLC" nodig heeft dan een moderne fiets (vaak op momenten dat 't jou nét niet uitkomt).

Je zou eens kunnen kijken naar fietsen in de lijn van een Yamaha XTZ 750 (Super Tenere) en Honda XL600 (Trans Alp). Zijn fietsen uit de "Late 80's / Early 90's" en kun je vaak wel voor dat soort bedragen (rijdend!!) aanschaffen én zijn met jouw lengte van 1,95Mtr. gewoon goed te berijden.

Bij Yamaha zou je eventueel ook nog naar een XJ900 (Diversion) kunnen gaan kijken. Zijn doodsaaie fietsen, maar....

[ Voor 11% gewijzigd door Will_M op 01-09-2017 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-09 17:03
Ik ga me hier ook maar eens melden. Ik heb morgen mijn eerste motor rijles en heb er enorm veel zin in. Dan kan ik volgend jaar zomer ook lekker gaan touren :D. Mensen nog tips en tricks voor een newbie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
NL-RaVeR schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 16:46:
Ik ga me hier ook maar eens melden. Ik heb morgen mijn eerste motor rijles en heb er enorm veel zin in. Dan kan ik volgend jaar zomer ook lekker gaan touren :D. Mensen nog tips en tricks voor een newbie?
Kijk waar je heen wilt gaan, daar gaat de motor dan ook naar toe.

Mijn rijinstructeur ging naast een vuilniscontainer staan, "je moet naar mij kijken, als je niet naar mij kijkt maar naar de container dan weet ik waar ik je op kan rapen".

En verder gewoon lekker genieten! Lessen moet leuk zijn, zie het als een lekker stukje rijden alleen is er zo'n vent bij die steeds tegen je loopt te ouwehoeren. Zelfs als het even iets minder lijkt te gaan, gewoon blijven genieten! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wimmel_1 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 16:39:
[...]

Met dat soort budgettering ga je helaas alleen "oude meuk" kunnen kopen. Niks mis met dat soort fietsen áls je er maar rekening mee houd dat je ooit 't een en ander in eigen beheer zal moeten gaan vervangen en dat zo'n fiets vaak wat meer "TLC" nodig heeft dan een moderne fiets (vaak op momenten dat 't jou nét niet uitkomt).

Je zou eens kunnen kijken naar fietsen in de lijn van een Yamaha XTZ 750 (Super Tenere) en Honda XL600 (Trans Alp). Zijn fietsen uit de "Late 80's / Early 90's" en kun je vaak wel voor dat soort bedragen (rijdend!!) aanschaffen én zijn met jouw lengte van 1,95Mtr. gewoon goed te berijden.

Bij Yamaha zou je eventueel ook nog naar een XJ900 (Diversion) kunnen gaan kijken. Zijn doodsaaie fietsen, maar....
Geen chopper?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Je wil toch rustig gaan touren? Op een "Chopper" zit je al snel als een zak aardappelen qua houding en daar ga je, juist daarom, ook niet vér mee touren. Je rug laat je op zo'n ding vrij snel weten dat 't weer tijd is om een terrasje op te zoeken.... Ook wel leuk natuurlijk, maar.... :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

lolgast schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 15:59:
[...]

Ongeveer net zo onduidelijk als die 'all-in-one' achterlichten inderdaad
[video]
mijn oude zx7-r

Hoe meer ik van dat soort verlichting zie, hoe meer ik af-fabriek waardeer :Y
Ik weet van niks :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wimmel_1 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 16:57:
[...]

Je wil toch rustig gaan touren? Op een "Chopper" zit je al snel als een zak aardappelen qua houding en daar ga je, juist daarom, ook niet vér mee touren. Je rug laat je op zo'n ding vrij snel weten dat 't weer tijd is om een terrasje op te zoeken.... Ook wel leuk natuurlijk, maar.... :9
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
@Verwijderd Een BMW K100? Suzuki RF900/600R?

Er zijn zoveel motoren :Y Met alleen 'een beetje touren' sluit je best weinig uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-09 17:03
aidanl schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 16:49:
[...]

Kijk waar je heen wilt gaan, daar gaat de motor dan ook naar toe.

Mijn rijinstructeur ging naast een vuilniscontainer staan, "je moet naar mij kijken, als je niet naar mij kijkt maar naar de container dan weet ik waar ik je op kan rapen".

En verder gewoon lekker genieten! Lessen moet leuk zijn, zie het als een lekker stukje rijden alleen is er zo'n vent bij die steeds tegen je loopt te ouwehoeren. Zelfs als het even iets minder lijkt te gaan, gewoon blijven genieten! :D
Thanks. Zal er aan denken en genieten zal vast lukken. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

lolgast schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 17:32:
@Verwijderd Een BMW K100? Suzuki RF900/600R?

Er zijn zoveel motoren :Y Met alleen 'een beetje touren' sluit je best weinig uit
Daarom, met een beetje touren kun je best met jouw of mijn brommer doen. Rondje Noordkaap alleen niet zo :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

wimmel_1 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 16:39:

Diversion is heel betrouwbaar en sommige mensen zweren erbij. Keuze uit de 600 of 900 (de 600 is wat zuiniger).

Transalp (600) is sóms te krijgen voor onder de 1000, maar goede exemplaren gaan tussen de 1500 en 2500 weg (particulier) en dan heb je een gewoon rijdende (1500) tot een hele mooie/nette met accessoires en/of upgrades/koffers etc (2500).

Daar staat tegenover dat een Alp doodsimpel is om aan te klussen, voor 25 euro per jaar ben je lid van de club en kun je naar speciale clubdealers die ook nog eens bergen onderdelen hebben liggen voor die dingen.

Als ze onder de 1000 weg gaan is er altijd werk aan (olieverbruik en of lekkage, kapotte kappen, banden en/of ketting versleten, enzoverder. Geen dingen die je zelf niet kunt (als je echt wilt) maar je bent gewoon achterstallig onderhoud aan het wegwerken en gezien de legendarische betrouwbaarheid van de Alp kan het zo maar zijn dat we niet over 1 of 2 beurtjes praten, maar over járen aan achterstallig werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Diversion roest alleen als een mofo als je er het jaar door mee rijdt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Als 'ie 't aan dúrft..... Een schade fiets van een jaar of 10 á 15 oud is vaak nog wel te redden én is voorzien van redelijk moderne electronica (brandstofinjectie i.e.).

Als je hier een paar dagen/weken terug gaat kijken: @Joopieboy reed z'n 2K4 GSX-R eigenlijk (economisch) Total Loss met een paar kilometer per uur terwijl er ámper schade aan was, buiten wat "tupperware" wat vervangen moet worden (én 't zo maakt dat zo'n fiets al snel niet meer rendabel op te maken is door een bedrijf). Zo'n fiets wordt door een handelaar normaliter opgekocht voor amper €1000,- en daarna in onderdelen verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
@wimmel_1 Moest je het nog een keer noemen? Die arme man zit dadelijk in een enorm zwart gat en dat is dan jouw schuld hoor -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

lolgast schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 18:51:
@wimmel_1 Moest je het nog een keer noemen? Die arme man zit dadelijk in een enorm zwart gat en dat is dan jouw schuld hoor -O-
LOL..... Jij durft met de "749" de plaats niet meer af, nu? :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

lolgast schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 18:51:
Haha :+

Kan er een beetje om lachen inmiddels, al is het als een boer met kiespijn... En gelukkig ken ik @wimmel_1 een beetje :P
wimmel_1 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 18:43:
Als 'ie 't aan dúrft..... Een schade fiets van een jaar of 10 á 15 oud is vaak nog wel te redden én is voorzien van redelijk moderne electronica (brandstofinjectie i.e.).

Als je hier een paar dagen/weken terug gaat kijken: @Joopieboy reed z'n 2K4 GSX-R eigenlijk (economisch) Total Loss met een paar kilometer per uur terwijl er ámper schade aan was, buiten wat "tupperware" wat vervangen moet worden (én 't zo maakt dat zo'n fiets al snel niet meer rendabel op te maken is door een bedrijf). Zo'n fiets wordt door een handelaar normaliter opgekocht voor amper €1000,- en daarna in onderdelen verkocht.
Ik had mazzel dat dat ding zo netjes was en zo zeer goed onderhouden én een goeie monteur die ervaring heeft met die verzekeringsgastjes, anders was ie idd wel afgeschreven ja :X

Biedingen waren idd knap triest ja, eigenlijk mocht ik tot 2k laten repareren en afaik een opkoper de er 2,5k voor over had. Gelukkig is dat wat bijgesteld en komen we dicht bij de 5k uit totaal...

Pro tip, investeer dus even 100 euro in een paar valblokken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

lolgast schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 15:13:
Volgens mij mag een derde remlicht (wat dit in mijn ogen zou zijn (en vierde :+ )) niet heel ver uit de middenlijn van het voertuig zitten. Ik vraag me af of je dat hiermee niet overschrijdt..

Edit: Even opgezocht. Blijkbaar mag een motor maar voorzien zijn van 2 individuele remlichten :?
Initiële verlichting: http://wetten.overheid.nl...Paragraaf10_Artikel5.4.51
Extra verlichting: http://wetten.overheid.nl...Paragraaf10_Artikel5.4.57
Yamaha verkoopt gewoon als officiële accessoire de "plus" knippers, dus ik denk dat het in de praktijk wel meevalt. Achter (knipper)licht + rem, voor drl + knipper. Ik heb ze alleen voor erop, die krengen kosten dik €100 per 2 :X
Sowieso vond ik het achterop geen porum om te zien.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

Van de week even bij de garage geweest voor de FJR. De twee dagen ervoor startte hij niet direct, als ie aansloeg was het wel zonder verder protest en vanouds.. Maar als hij niet startte brandde alleen het motormanagement lampje, geen geklikt, geen startrelais oid. even sleutel om en daarna ging ie weer..

Mogelijk dat de accu op zijn einde begon te lopen, dus ik had eigenlijk al gevraagd of ze een nieuwe voor mij klaar wilde leggen.
Daar aangekomen leg ik de klachten uit aan Bolman. Hij twijfelt of het wel de accu is, en vraag of hij even mag meten.
Ik rij de motor de werkpaats in, waar hij met een multimeter stond te wachten..
13.9V in rust, hij start de motor Voltage blijft stabiel en loopt iets op naar 14,05V bij stationair.. Nee dat is de accu niet nee.
Hij schroef in no-time een van de panelen los, (die voro de accu, rechts).

"A-ha!" roept ie, en loopt even weg naar achter.
Komt terug met een doekje, contactspray en staalborstel.

Ontkoppelt het relais, draait de pluspool van de accu los, maakt het schoon, borstelt het, twee pufjes contactspray schroeft het weer vast..

En nergens meer last van gehad, scheelt toch weer 120Eu voor een accu, *O* d:)b

[ Voor 4% gewijzigd door _Apache_ op 01-09-2017 19:30 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat scheelt weer idd :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
wimmel_1 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 18:53:
[...]

LOL..... Jij durft met de "749" de plaats niet meer af, nu? :o
Ik had het niet over mijn zwarte gat (.... }:O )Maar dat van @Joopieboy. Ik rij gewoon door. Er gaan inmiddels zoveel van die 749' stuk dat kappen niet eens idioot duur zijn zag ik. Beetje hetzelfde als Alfa Romeo onderdelen zeg maar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Echte Italiaanse sjarme dat ze stuk lopen? :+ Ik zie iig bij Toine zat voorbij komen. :+

Eens wat anders dan gecrashte supersports met blokken die niet stuk te krijgen zijn. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Joopieboy schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 19:37:
Echte Italiaanse sjarme dat ze stuk lopen? :+ Ik zie iig bij Toine zat voorbij komen. :+

Eens wat anders dan gecrashte supersports met blokken die niet stuk te krijgen zijn. :P
Ik heb er bij Toine ook eentje proefgereden. Die ging stuk tijdens de proefrit, kon hij me met de bus van de snelweg plukken... Als zelfs die van hem al stuk gaan (was net nieuw opgebouwd) weet je genoeg >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

lolgast schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 19:40:
[...]

Ik heb er bij Toine ook eentje proefgereden. Die ging stuk tijdens de proefrit, kon hij me met de bus van de snelweg plukken... Als zelfs die van hem al stuk gaan (was net nieuw opgebouwd) weet je genoeg >:)
Wauw damn :+ Das wel echt erg _O-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lolgast
Opdat men het nooit vergeet (ik niet in ieder geval :+ )
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Zie mezelf nog staan, bellend met de mevrouw achter de balie om uit te leggen waar ik stond... Bloedverziekend heet en zo'n vangrails zit ook voor geen meter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Mooi hoor, al die moderne motoren met fijne electronica aan boord B).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik heb nergens last van met de gixxer, start altijd. ;)
Of je moet hem op de grond leggen. :+ Ook lekker dankbaar. :+
lolgast schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 19:45:
[...]

Opdat men het nooit vergeet (ik niet in ieder geval :+ )

***members only***

Zie mezelf nog staan, bellend met de mevrouw achter de balie om uit te leggen waar ik stond... Bloedverziekend heet en zo'n vangrails zit ook voor geen meter
Aja je hebt wel wat moois om naar te kijken dat scheelt :+

[ Voor 12% gewijzigd door Joopieboy op 01-09-2017 20:04 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:39
Das geen stijl he... paddock bobbins hebben en vervolgens dat ding door de straat moeten duwen om de ketting in te spuiten. 8)7

Bij Datona de MotoGP stand blauw besteld (was een kortingsactie met 21 % korting). Zat eerst nog te kijken voor een stand van €39,- maar de MotoGP stand zag er op de foto's toch een stuk sterker uit. En het oog wil natuurlijk ook wat :Y .

Afbeeldingslocatie: https://www.datona.nl/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/m/o/motogp-paddockstand-achterwiel-verrijdbaar-blauw_1.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

Die heb ik ook sinds vorig jaar, prima ding!

Alleen afgelopen juni een Monster 1200 gekocht dus heb er nu niet zoveel meer aan :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
@R0y. Die gebruik ik ook inderdaad, prima ding d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik heb er geen meer. Iedere keer het gevoel/angst dat dat ding een keer op de stenen zou kieperen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Ga ik hem maken...? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ach maak maar. We zijn toch al lekker bezig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
@Joopieboy On a serious note: Begreep ik nou dat eigenlijk alles nu goedgekeurd en besteld is om hem te herstellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

lolgast schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 21:49:
@Joopieboy On a serious note: Begreep ik nou dat eigenlijk alles nu goedgekeurd en besteld is om hem te herstellen?
Besteld nog niet aangezien er voor bijna 2k aan kuipen en zooi besteld moet gaan worden. Maar verzekering is akkoord, nu nog laatste dingen doorspreken met Mark van Huybers en dan binnenkory afspraak maken. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hoeveel geluid maakt zo'n elektrische motorfiets eigenlijk?

nieuws: EU doet stofzuigers van 900W en meer in de ban

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Gaan we weer terug naar de blik en veger?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joopieboy schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 21:59:
[...]

Gaan we weer terug naar de blik en veger?
Mag je niet meer "zingen" tijdens 't poetsen... Althans niet harder dan met 80 dB/a.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

wimmel_1 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 22:00:
[...]

Mag je niet meer "zingen" tijdens 't poetsen... Althans niet harder dan met 80 dB/a.
Ben benieuwd wanneer ze gaan janken over het verbruik van audio versterkers :') Met die stereobak hier kan de verwarming gerust een paar tandjes lager :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joopieboy schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 22:05:
[...]

Ben benieuwd wanneer ze gaan janken over het verbruik van audio versterkers :') Met die stereobak hier kan de verwarming gerust een paar tandjes lager :+
Waterkoeling op de buizenversterker en dan aansluiten op de vloerverwarming: Win-Win :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

lolgast schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 15:50:
[...]

[afbeelding]

Dat werkt natuurlijk wel alleen van de zijkant. Precies de andere richting dan waar die verlichting voor zou zijn. Dus waar ben je eigenlijk naar opzoek?
Actief? Nergens, maar zat eens te denken hoe ik nu beter zichtbaar word bij het oprijden van een rotonde enzo. Wanneer je niet helemaal van voren of opzij word gezien.

Die rimstriping reflecteert wel goed trouwens 8)

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Raym09 schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 09:26:
[...]

Actief? Nergens, maar zat eens te denken hoe ik nu beter zichtbaar word bij het oprijden van een rotonde enzo. Wanneer je niet helemaal van voren of opzij word gezien.

Vergeet dat maar snel, zelfs met volle Rijkswaterstaat uitrusting worden ze hier van de fiets gereden... Mensen willen je gewoon niet zien en zijn liever met de telefoon en andere zaken bezig dan het verkeer... Of ze kijken wel maar zien/herkennen je niet, das helemaal lelijk...

[ Voor 5% gewijzigd door Joopieboy op 02-09-2017 09:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Joopieboy schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 09:51:
[...]

Vergeet dat maar snel, zelfs met volle Rijkswaterstaat uitrusting worden ze hier van de fiets gereden... Mensen willen je gewoon niet zien en zijn liever met de telefoon en andere zaken bezig dan het verkeer... Of ze kijken wel maar zien/herkennen je niet, das helemaal lelijk...
En omdat een video meer zegt dan 1000 plaatjes die meer zeggen dan 1000 woorden:

Vanaf 3:03, en als je te lui bent om te scrollen naar 3:03, klik dan hierrrrr. Zelfs met gele kleding, blauwe lampen en een partij tyfusherrie ben je niet veilig voor aap-o-mobilisten.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Raym09 schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 09:26:
[...]

Ondanks de motiverende woorden hierboven :D
Afbeeldingslocatie: https://images.lolgast.nl/uploads/thumb/7b66150c89bf37319f9e31c93296c562.jpeg Afbeeldingslocatie: https://images.lolgast.nl/uploads/thumb/9df90548d30ec44a83ea335337ff1b68.jpeg

Dit is de wheelstriping die je ziet reflecteren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Doe dan gelijk van die oranje reflectoren tussen je spaken :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
/me herpost gewoon dezelfde foto

Afbeeldingslocatie: https://images.lolgast.nl/uploads/medium/c8872d068b77ff2e0ff5c3cba8bd0513.jpg

Reflectoren aan de zijkant heeft de CB1 al ;). Mijn vriendin vindt het mooier met, dus dan laten we ze zitten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Ik rij te hard ben ik achtergekomen. Ben een deel van mijn Rimstriping verloren! 8)7

Had al nieuwe gehaald want was nog niet tevreden met het resultaat. Denk dat ik het achterwiel niet juist ontvet heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:22
R0y. schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 11:17:
Ik rij te hard ben ik achtergekomen. Ben een deel van mijn Rimstriping verloren! 8)7

Had al nieuwe gehaald want was nog niet tevreden met het resultaat. Denk dat ik het achterwiel niet juist ontvet heb.
Dasty van de Wibra! Doet wonderen! Als je denkt dat je velg schoon is nadat je eroverheen bent geweest met een natte doek, nouuuu Dasty denkt er anders over en haalt er nog een laag vuil af :9

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
Leviathius schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 12:08:
[...]

Dasty van de Wibra! Doet wonderen! Als je denkt dat je velg schoon is nadat je eroverheen bent geweest met een natte doek, nouuuu Dasty denkt er anders over en haalt er nog een laag vuil af :9
Klopt, die was op bij het aanbrengen dus heb toen ander spul gebruikt. Heb afgelopen week Dasty gehaald!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Derby
  • Niet online
R0y. schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 12:09:
[...]

Klopt, die was op bij het aanbrengen dus heb toen ander spul gebruikt. Heb afgelopen week Dasty gehaald!
Ik ben benieuwd wanneer dat verboden wordt. Dat spul maakt te goed schoon, daar zal vast wel weer een stofje in zitten wat slecht is voor woestijn kevers of iets dergelijks.

Top spul.

If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06:01

thijsco19

KTM 990 SMT

Vandaag maar effe wat sleutelen aan me brommert aangezien ik er pas achterkwam dat mogelijk de rubberen dempers versleten zouden kunnen zijn die tussen de hub en het wiel zitten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IjVaCjNugBoE0F9nLS0qWVrA/medium.jpg
Wiel er dus tussen uit gehaald.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jswsCdWcKDSNgIOFW9Pcgkhq/medium.jpg
Hier zie je de rubbers en de hub waar het kettingwiel aan zit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gKOBWjNDdgbzquBmXij2Nm2S/medium.jpg
En hier 1 van de rubbers. Je kan duidelijk zien dat er slijtage is.
Aangezien in niet weet hoelang deze erin zitten, ga ik ze maar vervangen.

Heel toevallig vier mijn oog op iets wat niet hoort:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/18w8D6CbFY38qKmxC4ICRLV6/medium.jpg
Lijkt wel of de 'o'ring kapot gegaan is en er tussen uit gekomen is. Voelt wel aan als een rubberen ring en zat er echt stevig tussen.
Is wel kut eigenlijk, zal de ketting nog niet gaan vervangen aangezien de staat van de ketting en kettingwiel nog netjes is verder.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:20

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ja dat is een kapotte O Ring.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Zoals ik dus al dacht.. Jammer.
Ketting ga ik sowieso nu niet vervangen maar lekker oprijden.
Zometeen wel een nieuwe set rubbers bestellen.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Derby schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 12:24:
[...]

Ik ben benieuwd wanneer dat verboden wordt. Dat spul maakt te goed schoon, daar zal vast wel weer een stofje in zitten wat slecht is voor woestijn kevers of iets dergelijks.

Top spul.
Ik heb begrepen dat het vooral het libido van de zuid afrikaanse grote regenpad verminderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-P
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 00:39
thijsco19 schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 12:37:
Vandaag maar effe wat sleutelen aan me brommert aangezien ik er pas achterkwam dat mogelijk de rubberen dempers versleten zouden kunnen zijn die tussen de hub en het wiel zitten.

[afbeelding]
Wiel er dus tussen uit gehaald.

[afbeelding]
Hier zie je de rubbers en de hub waar het kettingwiel aan zit.

[afbeelding]
En hier 1 van de rubbers. Je kan duidelijk zien dat er slijtage is.
Aangezien in niet weet hoelang deze erin zitten, ga ik ze maar vervangen.
Xt660x ? Toevallig vorige week op m'n tenere ook tegengekomen. De mijne waren nog wel een stuk verder versleten, zaten niet eens meer aan elkaar vast. Weet niet zeker of het exact dezelfde zijn als de tenere maar het schijnt dat je beter de rubbers van de oude xtz660 kan gebruiken. Gaan langer mee. Deze rubbers schijnen als een malle te slijten. Veel 'teneristen' stoppen er overigens gewoon stukjes binnenband in, heb ik ook gedaan, heb de nieuwe oude tenere rubbers wel al besteld maar doe ik van de winter denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

@Jay-P Nee een mt03. Geen idee of die rubber verwisselbaar zijn maar ik neem de gok niet. ;)
Zijn inderdaad niet extreem versleten maar aangezien ik het nu toch in me hoofd heb vervang ik ze sowieso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-P
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 00:39
Je kan het makkelijk voelen, zet m op de bok en in z'n één en draai aan je wiel. Veel speling en 'harde' en voelbare harde stops is ie wel aan vervanging toe. Je ziet het ook wel aan de afdruk van de rondjes.

Rubbers

Beetje onscherp maar zo op het oog exact dezelfde. Maar zou bij twijfel ook de originele pakken ;). Het scheelt trouwens wel een hoop, heb effe snel test rondje gedaan en je merkt het verschil meteen. Minder 'schokkerig' en aan/uit gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Ze lijken inderdaad hetzelfde.
Heb ze zojuist besteld, dinsdag in huis.
Nieuwe rubbers en een gespannen ketting zorgt hopelijk voor een iets beter rijcomfort.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Zo vandaag de Bandit weer eens van nieuwe olie en een nieuw oliefilter voorzien. En mijn ketting weer eens op spanning gebracht. Ik raad iedereen aan als je de mogelijkheden hebt doe dit soort dingen gewoon zelf het is niet alleen leuk om te doen, het spaart ook een hoop kosten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-09 13:58
@Verwijderd daar zijn zaterdagen voor, toch? :+ Heb net ook de olie in mijn Virago vervangen. Oliefilter was nog niet zo nodig (paar maanden geleden gedaan en nog niet zoveel gereden), die doe ik wel als'ie op winterstalling gaat.

Ook gelijk een benzineslang vervangen, opnieuw - degene die ik er laatst in had gezet was geknikt, er zit nogal een scherpe bocht net onder de tank, nu een nieuwe slang eerst voorgevormd, even kijken of dit beter gaat. Bandenspanning gecontroleerd nav m'n bijna-schuiver eerder deze week, maar die was nog prima. Viel me wel op dat er ongeveer geen profiel op het loopvlak zelf zit, zullen wel extreem-mooi-weer banden zijn, van een of ander Duits merk wat ik niet herkende, zo eens opzoeken.

//edit lijkt een Heidenau K65 te zijn, zomerbandje van 75 euro dus. Dat kan vast beter :)

Aangezien m'n vriendin net vanochtend haar rijbewijs heeft gehaald, wilden we nu een leuk stukje gaan rijden. Zijn amper de straat uit of het begint enorm te regenen; bij het eerstvolgende tankstation besloten maar weer terug te rijden, als we toch voor ons plezier aan het rijden zijn wachten we wel even tot het droger is. Dus na welgeteld tien kilometer stonden we weer thuis:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MBCAiwhRyFSNeBtkwlg1g2p1/medium.jpg

En warempel nu ik dit type komt de zon weer tevoorschijn 8)7 Nouja, misschien zo dan nog even op pad!

[ Voor 9% gewijzigd door FragFrog op 02-09-2017 18:49 ]

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:42

steveman

Comfortabel ten onder

Hmm... wat hangt die auto toch scheef... Ietsje naar rechts in de rijstrook. WTF complete platte voorband :')

Toch maar even gemeld... "oh echt waar?"

Dat voel je toch meteen... kom op zeg.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06:55
Vandaag toch maar eens de drempel van de schuur aangepast. Was een drempel van 7cm hoog en 3 centimeter breed. Aanloop vanuit de schuur was klein, dus best gedoe om hem erin en eruit te krijgen. Was eerder hier gezegd om de schuur aan te pakken, maar gezien we hier niet langer dan 4 jaar nog wonen, toch eigenwijs geweest :P Drempel is nu 1,8 centimeter hoog. Maar, met deze lage drempel is ie er zo in en uit, geen probleem meer. En met de fietsen scheelt het ook een hoop zeg. * Ophidian is content. :)

Voor:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IJp9ZC1QoiJL2kg5nrhdmyPC/full.jpg

Nu:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/38dxdq8uvyYDNnyUvVJL85vH/full.jpg

Maandag zijn de vakanties weer klaar hier. En mooi motorweer, dus dat wordt lekker tussen de file door in de avondspits *O*

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Mijn tomtom rider 400 die door een dagje regen onbruikbaar was geworden heb de 19de ingeleverd bij waypoint voor reparatie.
Vandaag er maar eens achter aan gebeld:
De 22ste is die naar tomtom verstuurd en daarna is er niets meer vernomen.

Het is schijnbaar een bekende productie fout ( volgens Mr.GPS en diverse fora) van de eerdere types, en ze worden allemaal gewoon omgeruild voor een nieuwe.
Dus waarom moet ik dan zo lang wachten.
Naar het blijkt zijn ze dus al weer wat types verder/nieuwer en zijn de oudere 400's niet meer op voorraad.
Dus ik heb gewoon na 1,5 jaar een 350 euro kostend apparaat wat gewoon als "verouderd" wordt gezien en je dus ondanks dat het een bekende productie fout is ik kan wachten tot er weer "oude" 400's op voorraad zijn.. |:(
Dit zuigt wel ballen zeg, om morgen een leuke rit te rijden ben ik dus mijn oude HTC Desire weer terug aan het reanimeren. Osmand er op en GPX en er in.
Juist deze oude telefoon omdat ik daar een Brobit active houder van heb, dus kan ik met dat ding in beeld op mijn stuur tenminste normaal rijden.

Dikke min punten voor tomtom, had ik maar een Garmin gekozen, dan had ik ook wat makkelijker offroad kunnen navigeren. 8)7

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23-09 15:42

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Beetje jammer dat ze dan niet gewoon een 420 opsturen... Er zit nouwelijks verschil tussen die 2 dingen :X

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Chakotay schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 21:22:
Beetje jammer dat ze dan niet gewoon een 420 opsturen... Er zit nouwelijks verschil tussen die 2 dingen :X
Nou ja dat dus, en ik me eigenlijk niet voorstellen dat Waypoint niet gewoon nog een 400 op voorraad heeft.

edit:
Gewoon op voorraad in notter als premium pack dat is met auto steun en hoesje, aangezien ik mijn autosteun ook mee heb ingeleverd als zijnde defect kunnen ze dat setje toch gewoon aan mijn "geven".
Dan lossen hun het maar weer op met tomtom als de voorraad er weer komt, nu is het ineens mijn probleem als klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Chakotay schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 21:22:
Het is sowieso een vreemde boel bij TomTom: de 450 is net zo duur als de 420, maar biedt veel meer voor het geld. Waarom zou je dan een 420 kopen. 8)7

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Pagina: 1 ... 29 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.