Het grote motortopic deel 20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 101 Laatste
Acties:
  • 293.311 views

Onderwerpen

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

vanmorgen een motorrijder tegen gekomen op de aansluiting A44/A4 richting Schiphol die zichzelf geen dienst aan het bewijzen was.

Hij reed 110 terwijl de auto's om hem heen 130 rijden. Met als resultaat dat ie rechts van een vrachtwagen kwam te zitten (die daar altijd naar rechts willen gaan omdat ze op de 3e rijbaan komen te rijden). Ik zou zeggen, geef gewoon ff gas bij, dan knal je hem er mooi voor langs.

Ik heb wel vaker het idee dat dit typisch gedrag is voor motorrijders die puur motor rijden om de files te kunnen ontwijken. Vaak rijdend op een scootermotor of MP3. Dan vraag ik me oprecht af of je nog wel weet waar je mee bezig bent op de motor...

All-Round nerd | iRacing Profiel

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
w4rguy schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 09:25:

Hij reed 110 terwijl de auto's om hem heen 130 rijden. Met als resultaat dat ie rechts van een vrachtwagen kwam te zitten (die daar altijd naar rechts willen gaan omdat ze op de 3e rijbaan komen te rijden). Ik zou zeggen, geef gewoon ff gas bij, dan knal je hem er mooi voor langs.
Het regende zeker ;) Gaan veel mensen opeens heel onzeker van rijden. Had vanmorgen ook weer last van inhaal files.
Mensen die dan een vrachtwagen in gaan halen maar opeens slaat de paniek volledig toe omdat er een beetje spray is waardoor er een heel treintje ontstaat. Ben je de vrachtwagen voorbij dan is er niemand meer te zien die langzaam rijdt |:(

Was wel weer eens lekker oud hollands regenpakken weer op de motor :9
Grubeater schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 23:59:
De Alp die @HTT-Thalan en ik onder andere rijden heeft 583cc, staat ook op het blok zelf.
Ik denk dat de Honda XL583V Transalp niet zo'n succes zou zijn geworden. :+
Hier nog een alp rijder :) Voel me nog steeds genaaid door dat verschil in cc. Altijd weer die kleine lettertjes :X

[ Voor 19% gewijzigd door wilco1985 op 31-08-2017 09:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmorgen een weer een komplete regenbui weer over me heen gehad. Omdat mijn Dane handschoenen nog drijfnat waren (van de regenbui van gisteren) heb ik een stel Lidl motorhandschoenen in 30 minuten in de zware regen kunnen testen.

Op de lange duur denk ik dat het niet de beste handschoenen zijn maar ik ben ermee droog op mijn werk aangekomen.

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:06
@w4rguy Misschien had hij zijn koffie nog niet op ;)

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:42

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
@wimmel_1 mee eens... Er word steeds meer geroepen over "Vanaf 2035 alleen nog maar elektrische auto's !" (motoren hoor je overheden e.d. nooit over...). Dat kan opzich prima voor nieuwe voertuigen, mits er de komende 20 jaar gigantisch veel in infrastructuur & laadtechniek verandert.

Wat ik echter veel minder snel zie gebeuren, dat er ook voor het nog best grote gedeelte van de markt dat voor een niet meer dan €2000 of nog minder een occasion koopt een zinnig elektrisch alternatief is.

Ik zou zelf woonwerk nu al wel electrisch kunnen doen, en als ik voor €4000 een Zero of iets vergelijkbaars kan kopen zou ik dat direct doen. Een benzinemotor zal er echter wel naast blijven, op een Zero kan ik bijvoorbeeld niet op een normaal tempo (130+ op de snelweg, zeker in het noorden) naar Leeuwarden op en neer.

100% elektrisch rijden kan pas als ik er ook mee op vakantie kan, met dagelijkse ritten van ~400 kilometer door dunbevolkt gebied, met op de heen/terugweg als het moet 6-700+. En dan zonder tussendoor een uur te moeten stoppen om te tanken :P Met mijn vorige motor kon ik maar een goede 200km op 1 tank, maar als die leeg is kan ik binnen 5 minuten weer verder.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

wilco1985 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 09:36:
[...]

Het regende zeker ;) Gaan veel mensen opeens heel onzeker van rijden.
* CodeCaster steekt hand op.

Bij het oprijden van de N11 realiseerde ik me dat ik met m'n nieuwe motor nog niet in de regen had gereden. En toen schakelde ik naar z'n twee, gaf een dotje gas en voelde m'n achterwiel glijden, op precies dezelfde manier waarop ik met m'n FZS600 onderuit ben gegaan ... langzaam het gas dichtgedraaid en ik ging gelukkig weer rechtdoor.

Onderweg voelde het rijden toch niet lekker.

Twintig minuten later kwam ik op m'n werk, en waren de wangen van m'n banden nog koud, en het loopvlak lauw. Dat verklaart wellicht het een en ander.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
CodeCaster schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 09:47:
[...]

Bij het oprijden van de N11 realiseerde ik me dat ik met m'n nieuwe motor nog niet in de regen had gereden. En toen schakelde ik naar z'n twee, gaf een dotje gas en voelde m'n achterwiel glijden, op precies dezelfde manier waarop ik met m'n FZS600 onderuit ben gegaan ... langzaam het gas dichtgedraaid en ik ging gelukkig weer rechtdoor.

Onderweg voelde het rijden toch niet lekker.

Twintig minuten later kwam ik op m'n werk, en waren de wangen van m'n banden nog koud, en het loopvlak lauw. Dat verklaart wellicht het een en ander.
Welke banden heb je eronder liggen? Ik heb net zelf voor de vakantie een setje Michelen Anakee III's gehaald, maar als die straks op zijn komt er voor de winter een verse set Pilot Road 4 op zodat ik ook op koud nat wegdek nog wat vertrouwen overhou.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08:56

Least Inkling

Product of the cold war

Weekje Wales achter de rug.

Gespendeerd in een wel heel mooie locatie: een gerenoveerd kerkje uit de 15de eeuw, met een volledig grafveld eromheen. De oudste begraven ziel die ik kon vinden was van 1705:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Rp19GvAlZeps7uAkDJr7xcN7/thumb.jpg

In het bijgebouwtje was een keukentje, zitkamer met TV enzo. 2 slaapvertrekken midden in de kerk zelf, met de originele zitbanken en altaar. Ook een muziekinstallatie, want de akoestiek was geweldig in de kerk, volgens de eigenaar. En dat klopt, tis een week omgeturned geweest in een Satanskerkje 8) :9
Enig minpuntje was het zweeds eco-toilet, maar dat was alleen een minpuntje op het einde van de vakantie, want die moest leeg... :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/slJfO6Pkzy7g2BtVKwfbqKYb/thumb.jpg

Mooi gereden daar, goed weer (20-22 graden, alleen wat gespetter 's morgens en 's avonds). Goede A en B wegen met een relatief hoge gemiddelde snelheid. Alleen de single lanes, waar maar 1 auto oppast, konden behoorlijk bedekt zijn met modder, gravel, water en sheep shit (want sheep territory daar).

Maar supervriendelijk volk, open en geïnteresseerd. Zeker in het verkeer, Heb nog nooit zoveel gezwaaid naar auto's en voetgangers.

Wel is het Welsh gewoon niet te ontcijferen: Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch is een dorp :X _/-\o_

Wel een relatief klein gebied, je bent er zo doorheen in een paar dagen. Ik ga zeker nog een keer terug, maar dan wellicht gecombineerd met Schotland. Bucketlist wordt steeds groter (gelukkig).

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:56
Least Inkling schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 10:18:
Weekje Wales achter de rug.

Gespendeerd in een wel heel mooie locatie: een gerenoveerd kerkje uit de 15de eeuw, met een volledig grafveld eromheen. De oudste begraven ziel die ik kon vinden was van 1705:
[afbeelding]

In het bijgebouwtje was een keukentje, zitkamer met TV enzo. 2 slaapvertrekken midden in de kerk zelf, met de originele zitbanken en altaar. Ook een muziekinstallatie, want de akoestiek was geweldig in de kerk, volgens de eigenaar. En dat klopt, tis een week omgeturned geweest in een Satanskerkje 8) :9
Enig minpuntje was het zweeds eco-toilet, maar dat was alleen een minpuntje op het einde van de vakantie, want die moest leeg... :+

[afbeelding]

Mooi gereden daar, goed weer (20-22 graden, alleen wat gespetter 's morgens en 's avonds). Goede A en B wegen met een relatief hoge gemiddelde snelheid. Alleen de single lanes, waar maar 1 auto oppast, konden behoorlijk bedekt zijn met modder, gravel, water en sheep shit (want sheep territory daar).

Maar supervriendelijk volk, open en geïnteresseerd. Zeker in het verkeer, Heb nog nooit zoveel gezwaaid naar auto's en voetgangers.

Wel is het Welsh gewoon niet te ontcijferen: Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch is een dorp :X _/-\o_

Wel een relatief klein gebied, je bent er zo doorheen in een paar dagen. Ik ga zeker nog een keer terug, maar dan wellicht gecombineerd met Schotland. Bucketlist wordt steeds groter (gelukkig).
Klinkt als een goede vakantie! Ben volgend jaar van plan om naar Wales te rijden.
Ben je nog in de buurt geweest van Snowdonia of de Brecon Beacons?

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

@aidanl sterker nog, we zaten in Tal-y-Lynn in Snowdonia. In de route er naar toe ben ik van Dover via de natuurgebieden gereden, waaronder dus ook Brecon. Lijkt ver, maar ik heb in 2 dagen net iets meer dan 600km gereden vanaf Dover, heel goed te doen. Vond de reis door Engeland minder mooi, maar dat komt omdat Engeland ook behoorlijk volgebouwd is daar in het zuiden. Maar niet erg, de wegen zijn goed.

Wel uitkijken in bochten met een toegang tot een weiland. Ik reed daar met 90km doorheen over een strook los gravel met een speedwobble als gevolg. Dan weet je even niet meer dat je links moet rijden...

De hoogste "berg" daar is 1085m, in werkelijkheid kom je niet boven de 600-800m, maar het landschap is prachtig kaal. Vreemd wel op die hoogte, dat er opeens geen bomen meer groeien.

• aidanl
Least Inkling schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 10:45:
@aidanl sterker nog, we zaten in Tal-y-Lynn in Snowdonia. In de route er naar toe ben ik van Dover via de natuurgebieden gereden, waaronder dus ook Brecon. Lijkt ver, maar ik heb in 2 dagen net iets meer dan 600km gereden vanaf Dover, heel goed te doen. Vond de reis door Engeland minder mooi, maar dat komt omdat Engeland ook behoorlijk volgebouwd is daar in het zuiden. Maar niet erg, de wegen zijn goed.

Wel uitkijken in bochten met een toegang tot een weiland. Ik reed daar met 90km doorheen over een strook los gravel met een speedwobble als gevolg. Dan weet je even niet meer dat je links moet rijden...

De hoogste "berg" daar is 1085m, in werkelijkheid kom je niet boven de 600-800m, maar het landschap is prachtig kaal. Vreemd wel op die hoogte, dat er opeens geen bomen meer groeien.
Dus ook echt binnendoor vanaf Dover gereden? Ik zit nog te kijken wat voor route ik precies wil rijden waarbij ik dus ook via Snowdonia en de Brecon beacons wil rijden. Je hebt niet toevallig de gpx route van je rit? :P

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Ja hoor, alleen niet bij me;).

Echt binnendoor, af en toe een snellere dubbelbaans A-weg tegengekomen. Ongewild want daar heb ik een schurfthekel aan. Snelwegen vermijd ik altijd tenzij ik onder tijdsdruk zit, nou en dat ben ik vrijwel nooit.

Als ik deze aanrijroute nu weer zou bepalen zou ik het anders doen. Dat verwerk ik dan wel in de gpx.
Zoals ik schreef, de gemiddelde snelheid ligt best hoog, ik zou de route in 1 dag kunnen rijden. Maar halverwege een hotelletje en engelse pub is ook niet verkeerd. Ik ben op de vakantie voor de rust.

Overnachting had ik op 3 km van Stonehenge in Amesbury (Stonehenge Inn & Carvery: de carvery is echt heel lekker :9~ ). Een magneet voor bussen vol toeristen, dus ik heb de stenen wel gezien, maar vooral doorgereden :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:58
CodeCaster schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 09:47:
[...]

* FragFrog steekt ook een hand op

Ik reed net rechtdoor, in de regen, terwijl het al de hele nacht geregend had dus alles zeiknat was, kilometertje of 80 ~ 90 op de linkerbaan, begint m'n achterwiel onder me vandaan te wobbelen. Gas los, strak rechtdoor gestuurd en ik kreeg gelukkig net weer grip voor ik tegen de betonnen vangrail aanknalde (er begon daar een flauwe bocht). Rest van de weg maar rustig aan gedaan; stond wat file dus ik was wat laat op werk, maar koffie had ik niet meer nodig om wakker te worden :X

Vind het nog steeds erg vreemd; m'n achterband heeft nog prima dik profiel, is misschien drie jaar oud maar er zit hooguit 3k kilometers op, maar in de regen heb ik echt beroerd weinig grip, vergeleken met de andere motoren waar ik op gereden heb. Komende winter maar een nieuw setje banden eronder doen, wellicht dat het helpt.

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
@FragFrog zelfde vraag voor jou, welke banden zitten eronder? :)

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

@FragFrog bandenspanning wel op peil?

• aidanl
Ik ben daarom bij afgelopen banden wissel voor de PR4 gegaan omdat ik veel W/W rijd. Sinds die er onder zitten nooit problemen meer gehad met grip in regen. Had vanuit fabriek af Dunlop D220 er onder zitten maar die gaven echt helemaal geen vertrouwen in de regen.

Nou ben ik wel de laatste 2 dagen met de auto W/W gereden gezien de hoeveelheid regen die naar beneden kwam. Die wou ook af en toe bleetje glibberen op rotondes terwijl die normaal met regen toch lekker stevig op de weg ligt. Wellicht dat er dus toch ook een beetje troep op de wegen ligt.

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

Vanochtend ook in de regen gereden. Dunlop bandjes eronder en geen greintje grip verloren. Ook met 100-110 km/h de flyover (A20 naar A4 zuid) kunnen pakken.
Als iemand wil weten precies welke Dunlop, dan loop ik nog wel even naar buiten zo ;)

XBL: DonFrans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Ik denk een zwarte en rond...oh en van rubber

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bntjah
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:28
en met profiel :P

K49 '17

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22-09 14:57
wimmel_1 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 01:01:
[...]

Serieus: Ik denk niet dat iemand 't hier ooit nog mee gaat maken dat "ALLES" elektrisch aangedreven wordt.

Even héél simpel: Als er vandaag (Stel: Nú!!) besloten zou gaan worden dat ALLE fabrikanten van "automotive" spullen alleen nog maar, pér direct, spullen op de markt zouden mogen brengen met elektromotoren en dus ook alléén maar elektrisch aangedreven spullen zouden gaan leveren.....Dan nog houdt je een huidige "installbase" over welke je niet simpelweg "even" af kunt schrijven in .... ± 50 jaar (en dan tel ik waarschijnlijk nóg gunstig) ?

Voorbeeld: Zo'n simpel "bootje" wat nú met ±15.000 vrachtcontainers ineens ,vol met "China Meuk", hierheen komt drijven op 100% windkracht kunnen we uiteraard van een eigen nucleaire installatie voorzien... Óf zijn dat (stiekem) nú al geen zeilschepen meer?

Als je daarnaast dan ook nog eens wil gaan vliegen dan zou ik nog meer haast gaan maken.... Misschien dat je met een setje accu's ooit wel van Eindhoven naar Gilzen-Rijen kunt komen. Veel verder waarschijnlijk niet als zo'n ding z'n eigen energie niet tijdens de vlucht op kán/mag wekken middels.... Óf 't moet zijn dat er écht veel ontwikkeld gaat worden aan accu's/batterijen zodat bijv. een A380 zichzelf met zonnepanelen van voldoende energie kan blijven voorzien tijdens een vlucht inclusief "start/take-off" en "landing", en dus volledig zelfstandig kan gaan werken (perpetuum mobile does not compute...).
Dat vind ik ook een beetje krom van Musk. Van de ene kant moet alles elektrisch, van de andere kant speelt die met raketten op fossiele brandstoffen.

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:16
@Thoit Hoe zie jij een elektrische raket voor je dan? :X

Elektrisch is leuk en Musk is zeker op de goeie weg, maar alles elektrisch is gewoon niet haalbaar. Neem dat vliegtuig op zonne energie (de Solar Impulse) dat de wereld rond gevlogen is met 1 inzittende. Dat duurde een half jaar. Auto's, motoren, vrachtwagens (Tesla heeft er eentje met een bereik van 300-400km), treinen etc. Kan allemaal prima elektrisch, maar er zijn grenzen

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22-09 14:57
FastFred schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 12:13:

Elektrisch is leuk en Musk is zeker op de goeie weg, maar alles elektrisch is gewoon niet haalbaar. Neem dat vliegtuig op zonne energie (de Solar Impulse) dat de wereld rond gevlogen is met 1 inzittende. Dat duurde een half jaar. Auto's, motoren, vrachtwagens (Tesla heeft er eentje met een bereik van 300-400km), treinen etc. Kan allemaal prima elektrisch, maar er zijn grenzen
Niet, maar het blijft krom naar mijn mening. Beetje hetzelfde als dat ik met mijn Diversion uit '99 Rotterdam niet in mag, terwijl er wel grote cruise schepen binnen mogen.

Als we hier eens alle drempels zouden weghalen, zouden we het milieu al een stuk minder belasten O-)

• FragFrog
@Chakotay Nou, erm, van die zwarte ronde? :+ Nee echt geen idee, ga ik vanavond eens bekijken.

@Least Inkling Goede vraag! d:)b Het zal alweer een maandje of twee, drie geleden zijn dat ik ze voor het laatst gecontroleerd heb, maar toen was het ook flink warmer en wie weet zijn ze nu wat zachter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Ik ben nogal panisch aangelegd als het gaat om bandenspanning. Als mijn banden vreemd doen check ik altijd als eerste mijn bandenspanning (luxe op mijn dashboard). Daar wil ik geen afwijking zien van meer dan 0,1 bar, al moet ik het er zelf inblazen.

• lolgast
Least Inkling schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 12:26:
Ik ben nogal panisch aangelegd als het gaat om bandenspanning. Als mijn banden vreemd doen check ik altijd als eerste mijn bandenspanning (luxe op mijn dashboard). Daar wil ik geen afwijking zien van meer dan 0,1 bar, al moet ik het er zelf inblazen.
Dat wil ik zien. Raap ik je ogen wel weer op :+

Ik heb nu sinds een tijdje die voetpomp van Michelin en dat bevalt wel echt heel goed eigenlijk. Heb de auto er ook mee gedaan, werkt super d:)b

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

:P @lolgast

Heb zo'n high power dubble action handpomp, die kan tot 6 bar pompen.

Voorkeur heeft wel de luchtpomp bij een tankstation voor 50 cent :+

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Chakotay schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 09:51:
[...]

Welke banden heb je eronder liggen? Ik heb net zelf voor de vakantie een setje Michelen Anakee III's gehaald, maar als die straks op zijn komt er voor de winter een verse set Pilot Road 4 op zodat ik ook op koud nat wegdek nog wat vertrouwen overhou.
Net even gekeken, want ik wist het niet uit m'n hoofd: Bridgestone Battlax BT-021R. Volgens mij niet heel slecht.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
FastFred schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 12:13:

Een raket kan gewoon met waterstof en dat is schoon. Een vliegtuig kan vliegen op brandstof die van algen gemaakt is waarbij die algen meer CO2 opnemen tijdens groeien dan uitstoten tijdens verbranding. Auto's, motoren en vrachtwagens kunnen elektrisch. Grote containerschepen zijn wel lastig, maar mogelijk kan dat ook met die algen. Een kernreactor is ook niet ideaal en kernfusie is er nog lang niet. Opzich kan alles wat we doen qua transport CO2 neutraal, het is alleen even flink wat werk om voor elkaar te krijgen, maar mogelijk is het zeker.

• Frans92

Frans92

VFR800

Thoit schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 12:19:
[...]

Niet, maar het blijft krom naar mijn mening. Beetje hetzelfde als dat ik met mijn Diversion uit '99 Rotterdam niet in mag, terwijl er wel grote cruise schepen binnen mogen.

Als we hier eens alle drempels zouden weghalen, zouden we het milieu al een stuk minder belasten O-)
Niet met een motor Rotterdam in? Voor zover ik weet vallen motoren buiten de regeling. En met benzine geldt het verbod alleen op auto's van voor 1992.

Mijn Fazer uit 2000 mag Rotterdam sowieso in, want ik heb nog nooit een bekeuring gehad en mijn huis staat in de milieuzone.

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
Of gewoon niet in de stad gaan wonen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
CodeCaster schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 12:49:
[...]

Net even gekeken, want ik wist het niet uit m'n hoofd: Bridgestone Battlax BT-021R. Volgens mij niet heel slecht.
Dat kan wel een verklaring zijn voor de slechte performance in de regen. Mijn ervaring met die oudere Bridgestone-series is dat ze compleet waardeloos zijn in de regen. De BT-021 is niet zo extreem slecht daarin als de BT-014, maar bijvoorbeeld een Michelin Pilot Road 4, Dunlop RoadSmart 3 of Continental RoadAttack 2 EVO zal flink anders aanvoelen.

@Thoit / @Frans92 al die milieuzone-onzin geldt toch alleen voor auto's? En anders rij je even over de stoep / berm aan de rand zodat de camera's je niet pakken :+

[ Voor 11% gewijzigd door Chakotay op 31-08-2017 13:19 ]

• Frans92

Frans92

VFR800

Chakotay schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 13:15:
[...]

@Thoit / @Frans92 al die milieuzone-onzin geldt toch alleen voor auto's? En anders rij je even over de stoep / berm aan de rand zodat de camera's je niet pakken :+
Dat zeg ik ook ;) Ik woon in de milieuzone en rij bijna dagelijks die zone in en uit met de motor :) Voor motoren geldt het niet. Voor auto's: benzine ouder dan 1992 en diesel dacht ik ouder dan 2001 of 2002.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:48

Bommes

Capo del formaggio

lolgast schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 12:28:
[...]

Dat wil ik zien. Raap ik je ogen wel weer op :+

Ik heb nu sinds een tijdje die voetpomp van Michelin en dat bevalt wel echt heel goed eigenlijk. Heb de auto er ook mee gedaan, werkt super d:)b
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/08/1504178621-600-x-800px-IMG_20170810_150554.jpg
Ik had er ook eentje bij tijdens mijn tripje door de alpen.
Wel zo fijn als je voor het offroad werk de banden terug aflaat naar 0,8 bar je ze ook weer terug op kunt pompen als er asfalt verschijnt.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ik heb laatst ook bij de Action zo'n electrisch pompje gehaald met een 12V-plug eraan. Het werk, maar een voetpompje gaat 3x zo snel :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:22
Even inhaken op het voetpompverhaal. Ik heb er nog eentje nodig en in eerste instantie zou het de 1-cil van micheling worden met analoge meter. Maar ik zie bij Conrad voor dezelfde prijs de versie met 2-cil en digitale meter staan. Wat raden jullie aan? De analoge 1-cil of digitale 2-cil?

YouTube: MotorcycleGeek

Verwijderd

aidanl schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 11:53:
Ik ben daarom bij afgelopen banden wissel voor de PR4 gegaan omdat ik veel W/W rijd. Sinds die er onder zitten nooit problemen meer gehad met grip in regen.
Het zelfde hier de Michelin Pilot Road 3/4 zijn vind ik zo'n beetje de beste banden als je het hele jaar door rijdt. Die dingen geven heel veel vertrouwen in moeilijke weersomstandigheden.

• PilatuS
  • Niet online
Leviathius schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 13:42:
Even inhaken op het voetpompverhaal. Ik heb er nog eentje nodig en in eerste instantie zou het de 1-cil van micheling worden met analoge meter. Maar ik zie bij Conrad voor dezelfde prijs de versie met 2-cil en digitale meter staan. Wat raden jullie aan? De analoge 1-cil of digitale 2-cil?
Ik zou even kijken of je iets over de betrouwbaarheid kan vinden. Heb hier zelf een Michelin met analogemeter en enkele cilinder. Ding heb ik nu iets van 7 jaar ofzo en de meter klopt perfect. Ik heb er een losse meter bij die ik af en toe gebruik om het te checken. Na vele jaren deze Michelin gebruikt te hebben klopt ie dus nogsteeds helemaal perfect. Ik denk dat het weinig boeit of het 1 of 2 cilinders zijn en of de meter digitaal of analoog is. Zolang de meter maar echt klopt is het goed en doet het wat het moet doen. Fabrikanten verzinnen vaak van alles zoals meerdere cilinders, maar of dat nou echt nut heeft, geen idee. Zolang het maar klopt en pompt is het prima denk ik maar zo.

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 13:45:
[...]

Het zelfde hier de Michelin Pilot Road 3/4 zijn vind ik zo'n beetje de beste banden als je het hele jaar door rijdt. Die dingen geven heel veel vertrouwen in moeilijke weersomstandigheden.
En voor het sportievere werk Conti SportAttack 3. Heel fijne band, veel grip in de regen en nog meer op t droge :) Slijt ook niet al te hard (op een S1000RR).

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Heb zo'n twee cilinder voetpomp ook liggen, maar neemt nogal ruimte in beslag. Dus heb ik zo'n handpomp gekocht, niet langer als 30cm en 2 cm dik. ook zo'n Airman elektrische pomp, maar die wordt niet geaccepteerd door mijn canbus.

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:22
Het is de 1-cil voetpomp geworden. Zag namelijk dat de 2-cil maar tot max 3.4bar gaat. Heb in principe niet meer nodig, maar je weet het maar nooit :9

Thanks voor de info in ieder geval @PilatuS!

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
Voor zulke dingen vraag ik me ook altijd af wat de toegevoegde waarde is van het digitale display. Waarschijnlijk zitten ook hier weer 2 AA batterijen. Die dingen zijn altijd leeg op onhandige momenten (logisch, want als je hem niet gebruikt merk je het niet..). Dan is het maar 2,79 bar ipv 2,80

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:35

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Zo maar even een gedachtenspinseltje:

De rijksoverheid schrijft voor dat de aanhangwagen achter een motor moet voorzien zijn van lichten, kentekenplaat, maximaal 1m hoog en 2m breed mag zijn, maar ze schrijven niks voor over de lengte of de as belasting.

Stel dat je nou een aanhangertje achter je allroad hangt om daarmee je 125cc crossertje te vervoeren? :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
HTT-Thalan schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 14:54:

De rijksoverheid schrijft voor dat de aanhangwagen achter een motor moet voorzien zijn van lichten, kentekenplaat, maximaal 1m hoog en 2m breed mag zijn, maar ze schrijven niks voor over de lengte of de as belasting.

Stel dat je nou een aanhangertje achter je allroad hangt om daarmee je 125cc crossertje te vervoeren? :9
Afbeeldingslocatie: http://www.motor-forum.nl/download.php/download_document/1077291/533986dbb2594ce2fc65108b48871644

Mensen zijn je voor ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FragFrog
@HTT-Thalan Zit je dan niet aan de gewichtslimiet? Als ik me goed herinner mag ik (in Zweden) maximaal de helft van mijn leeggewicht trekken, dus met 100kg zit ik daar wel aan. Weet niet hoezwaar je crossertje is, maar de kar zelf zal ook wat wegen dus dan moet je al haast een goldwing hebben om'm te kunnen vervoeren.

@Leviathius ik heb hier ook een 1-cil voetpomp met analoge meter, die lijkt redelijk overeen te komen met wat ik op een benzinestation meet, dus dat zit wel snor. Klein genoeg om mee te nemen en werkt prima om m'n motor- en autobanden op te pompen. Goede investering, hoef nu niet meer naar het benzinestation te rijden waar altijd een lange rij staat rond nationale bandenwisselweekend (met andere woorden, het eerste weekend nadat het sneeuwd hier :+).

[ Voor 84% gewijzigd door FragFrog op 31-08-2017 15:12 ]

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:02

dread

Sluwe vlaming

Ik kijk ook even voor een michelin voetpomp.

Online kom ik bij deze terecht (jammer genoeg niet bij datona waar ze 21 % korting hebben)
https://www.conrad.nl/nl/...796_pla-1202491&WT.srch=1

Lijkt me prima toch of hebben jullie een andere?

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
dread schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 15:08:

Online kom ik bij deze terecht (jammer genoeg niet bij datona waar ze 21 % korting hebben)

Ik heb die inderdaad :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:53

Secsytime

Automagisch

bikes towing bikes

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Opgelost dan, als ik een keer een 125cc offroad fiets haal regel ik er gewoon een aanhanger achter de Alp voor :9.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 13:45:
[...]

En als compromis op een SS ben ik dan voor de T30 Evo's gegaan. Iets sportiever zijn de Conti SportAttack's zoals noes ook al mee aangeeft tevreden over te zijn.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:23
HTT-Thalan schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 15:54:
Opgelost dan, als ik een keer een 125cc offroad fiets haal regel ik er gewoon een aanhanger achter de Alp voor :9.
Of je haalt een 125cc 2 takt en jaagt lomper dan de twin ;)
Was trouwen een Nederlander die een zijspan XTZ750 had gebouwd en op de span een kleinere motor had staan (kon ook een trial zijn geweest).

[ Voor 19% gewijzigd door kneusteun op 31-08-2017 16:00 ]

• dogtagz
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20-09 18:41
Je mag ook maar maximaal 4 meter lang zijn. Alsnog moet dat goed komen met die aanhanger. Over digitaal versus analoog, is het niet zo dat digitaal veel accurater is?

$ alias cd='rm -rf'

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

kneusteun schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 15:59:
[...]

Of je haalt een 125cc 2 takt en jaagt lomper dan de twin ;)
Was trouwen een Nederlander die een zijspan XTZ750 had gebouwd en op de span een kleinere motor had staan (kon ook een trial zijn geweest).
Ik heb liever 4takt, vriendelijker met onderhoud :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
HTT-Thalan schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 16:12:
[...]

Ik heb liever 4takt, vriendelijker met onderhoud :).
Nein, 2 takt is voor de zelf sleutelaar 100x eenvoudiger.
Voordeel is dat je met een schroevendraaier en een tang op een tweetakt alles kan fixen.

Zodra je echt gaat racen en dus je olie/benzine verhouding wil knijpen dan wordt het spannend dat je eventueel een vastloper krijgt.
Zoek maar eens afbeelding van hoe een 4 takt werkt en hoe een 2 takt werkt, dan zie je meteen wat een verschil in onderdelen en dingen die kapot kunnen.

Plus geluid _/-\o_

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

kneusteun schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 16:15:
[...]

Nein, 2 takt is voor de zelf sleutelaar 100x eenvoudiger.
Voordeel is dat je met een schroevendraaier en een tang op een tweetakt alles kan fixen.

Zodra je echt gaat racen en dus je olie/benzine verhouding wil knijpen dan wordt het spannend dat je eventueel een vastloper krijgt.
Zoek maar eens afbeelding van hoe een 4 takt werkt en hoe een 2 takt werkt, dan zie je meteen wat een verschil in onderdelen en dingen die kapot kunnen.

Plus geluid _/-\o_
Allemaal waar, maar ik heb gewoon geen zin in elke zoveel uur een nieuwe zuiger steken, en ik heb al dat vermogen niet nodig, plus Honda heeft een leuke nieuwe 4takt 125cc te koop voor 2899 die wel aantrekkelijk lijkt :).

• kneusteun
HTT-Thalan schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 16:21:
[...]

Allemaal waar, maar ik heb gewoon geen zin in elke zoveel uur een nieuwe zuiger steken, en ik heb al dat vermogen niet nodig, plus Honda heeft een leuke nieuwe 4takt 125cc te koop voor 2899 die wel aantrekkelijk lijkt :).
Daar gaat het vaak mis, draai jij die 2 takt als een gek door dan moet je inderdaad af en toe ff wat sleutelen.
Als je gewoon wat hobby rijdt dan hoef je dat echt max 1 a 2 keer in het jaar te doen.

Maar ik snap het wel, 4 takt is gewoon om te beginnen ook wat vriendelijker.

[ Voor 6% gewijzigd door kneusteun op 31-08-2017 16:22 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:29

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Honda Africa Twin met aanhanger.

Vriend van mij heeft de bovenstaande combinatie, rijdt mij er nog uit. :X
Maar dat heeft te maken met de rijervaring op de motor: 20+ jaar vs 5 maanden. :+

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

@Grubeater wel handig als Bob zijnde, kun je kachel achterop liggen;)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Vandaag met de auto naar het werk. Vanochtend prima keuze maar vanavond spijt met alle haren op mijn kop (zoveel zijn dat er helaas niet meer), maar toch. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aidanl
Joopieboy schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 16:54:
Vandaag met de auto naar het werk. Vanochtend prima keuze maar vanavond spijt met alle haren op mijn kop (zoveel zijn dat er helaas niet meer), maar toch. :/
Zelfde hierzo. Kijk nu vanaf mijn werkplek uit over de A16 bij capelle a/d ijssel, heb spijt dat ik daar nu moet gaan aansluiten :(

Bovendien was het al droog toen ik in de ochtendspits stond...

Verwijderd

Heb sinds kort ook de Pilot Road 4... maar het lijkt alsof ze een beetje suizen/gillen bij bepaalde snelheden (rond de 100). Heb de bandenspanning nog niet nagelopen overigens.

Voor de rest wel fijne banden!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

aidanl schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 17:40:
[...]

Zelfde hierzo. Kijk nu vanaf mijn werkplek uit over de A16 bij capelle a/d ijssel, heb spijt dat ik daar nu moet gaan aansluiten :(

Bovendien was het al droog toen ik in de ochtendspits stond...
Same shit here, half uur gedaan voor ik goed en wel Veldhoven uit was :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Ik kom elke werkdag rond 16:20 uur langs Veldhoven, A2 of N2 richting Den Bosch. Zoveel is daar toch niet aan de hand?

's Ochtends dus de andere kant op, dan heb ik ook nergens last.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Conteaster
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Ik heb zo'n vermoeden dat @Joopieboy een half uur heeft gedaan voordat ie op de N2 zat.. Zelfs buiten de spits sta je daar met een beetje pech op elk stoplicht te wachten.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

's Ochtends niet nee, maar ga maar eens om 4 uur de Run over (Kempenbaan)...

En waarom zie ik je dan nooit? :+

Edit: dus dat

[ Voor 6% gewijzigd door Joopieboy op 31-08-2017 19:25 ]

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:50

charrel

Cortisol4life..

dread schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 15:08:

Dat pompje is drama, de oude is beter. Bij deze breekt de slang snel af zodra je even vergeet de clipjes losmaakt voordat je de pomp open vouwt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21:03
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PhNLxvDm.jpg
En ik maar denken dat mijn tank maar 16 liter groot was. :+

[ Voor 4% gewijzigd door Nero22 op 31-08-2017 19:55 ]

It's funny. But not ha-ha funny.

• lolgast
Joopieboy schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 19:24:
's Ochtends niet nee, maar ga maar eens om 4 uur de Run over (Kempenbaan)...

En waarom zie ik je dan nooit? :+

Edit: dus dat
Omdat ik bijna altijd incognito in een Audi rondrijd naar mijn werk denk ik ;)

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Nero22 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 19:54:
[afbeelding]
En ik maar denken dat mijn tank maar 16 liter groot was. :+
Of je hebt zelfs de slangen helemaal leeggereden. :+

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

lolgast schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 19:54:
[...]

Omdat ik bijna altijd incognito in een Audi rondrijd naar mijn werk denk ik ;)
Wat saai :/

Heb je mij nooit gezien dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Joopieboy schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 20:24:
[...]

Wat saai :/

Heb je mij nooit gezien dan?
Nee ik geloof het niet nee... Ik rij de A2 tot aan Rosmalen.

Zei er trouwens iemand dat die voetpompen veel ruimte in beslag nemen })
Afbeeldingslocatie: https://images.lolgast.nl/uploads/medium/3e84d062f9e5a346daa0c1f6932da2c7.JPG

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

w4rguy schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 09:25:
vanmorgen een motorrijder tegen gekomen op de aansluiting A44/A4 richting Schiphol die zichzelf geen dienst aan het bewijzen was.

Ik heb wel vaker het idee dat dit typisch gedrag is voor motorrijders die puur motor rijden om de files te kunnen ontwijken. Vaak rijdend op een scootermotor of MP3. Dan vraag ik me oprecht af of je nog wel weet waar je mee bezig bent op de motor...
Ik kwam er een tegen in de zeikregen rond 7 uur - kwart over 7 (misschien was het wel dezelfde? :P ) op de N206 Leiden ri A4. die het nodig vond om geen verlichting te voeren. Hoefde ook niet, want hij had een reflecterend hesje aan! Na 200 meter was ie gewoon *weg*, en niet omdat ie zo hard reed maar gewoon omdat ie niet meer op viel.
Thoit schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 12:19:
[...]

Dat is ook mijn klacht met milieuzone in Rotterdam. Voor zover ik weet is 90% van de uitstoot in Rotterdam door zeeschepen. Zelfs al zou de rest van de stad niks uitstoten, dan nog zit je heb je 'maar' een besparing van 10% gerealiseerd.
PilatuS schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 12:50:
[...]

Een raket kan gewoon met waterstof en dat is schoon.
En hoe wordt het waterstof gemaakt? ;)
HTT-Thalan schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 14:54:

Ze schrijven niks voor over de asbelasting maar wel over het gewicht van de aanhanger. Dat mag, als ik me het goed herinner, maximaal de helft van het ledig gewicht van de motor zijn. Ook moet de kogeldruk tussen de -10 (ja, min 10) en 25 kg liggen.

Als ik m'n theorie goed herinner althans.
dogtagz schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 16:11:
Je mag ook maar maximaal 4 meter lang zijn. Alsnog moet dat goed komen met die aanhanger. Over digitaal versus analoog, is het niet zo dat digitaal veel accurater is?
Nee, digitaal is niet per se accurater. Wel makkelijker af te lezen; afleesfouten zijn digitaal nagenoeg onmogelijk en met analoog kun je als gevolg van een andere kijkhoek er nog wel eens wat naast zitten.
lolgast schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 20:32:
[...]

[afbeelding]
Pfff, moet je weer met verlengslangen gaan werken... Hoe krijg je sowieso je voet zo hoog?!

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

lolgast schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 20:32:
[...]

[afbeelding]
N2-A2-A50 hiero :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
@tdw Ik doe het met mijn hoofd :Y

@Joopieboy Ik vermijd de A50. Dat is wel echt kansloos elke op-/afrit. Heb de luxe dat beide snelwegen even lang duren als er geen file staat, dus dan kun je kiezen ;)

[ Voor 82% gewijzigd door lolgast op 31-08-2017 20:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat scheelt. Ik heb weinig keuze hier. Helemaal binnendoor ben je een uur bezig via Best-Rooi-Schijndel. En na half 5 staat het hier in Veghel op de corridor ook dicht. Echt top. :+ Dan moet ik een stuk via Eerde/Erp en dan is nog een kwartier om...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22-09 20:26
En ik meld me alweer ben weer terug van vakantie. Binnenkort eens kijken bij een Kawasaki ER-6F uit 2015. Spannnnnnnendddddddddd

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

• PilatuS
  • Niet online
tdw schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 20:34:
[...]
En hoe wordt het waterstof gemaakt? ;)
Wil je nou zeggen dat de mensheid geen CO2 neutrale manier kan verzinnen om het meest simpele element in het universum te maken ? :P

• tdw

tdw

Amai seg!

PilatuS schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 21:04:
[...]

Wil je nou zeggen dat de mensheid geen CO2 neutrale manier kan verzinnen om het meest simpele element in het universum te maken ? :P
Vrijwel alle commerciele waterstofgas wordt verkregen door bij een stoomproces bij 25 bar en 850 graden.methaan toe te voegen. Methaan is uiteraard gewoon een fossiele brandstof, dus voorlopig hebben we nog niet echt iets gewonnen door op waterstofgas te gaan rijden. En als bijkomend voordeel zijn de bijproducten CO2 en CO :') Er zijn andere technologieën maar die zijn commercieel nog niet interessant.

[ Voor 6% gewijzigd door tdw op 31-08-2017 21:48 ]

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:00

thijsco19

KTM 990 SMT

tdw schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 20:34:
[...]

Dat is ook mijn klacht met milieuzone in Rotterdam. Voor zover ik weet is 90% van de uitstoot in Rotterdam door zeeschepen. Zelfs al zou de rest van de stad niks uitstoten, dan nog zit je heb je 'maar' een besparing van 10% gerealiseerd.
De milieu eisen voor scheepvaart zijn al vele male strenger maar ze verbranden inderdaad nog steeds berge met brandstof (een schip waar een maat van me op vaart verbruikt 180 liter gasolie per uur(!) En dat is geen eens een groot schip)
Maar elektrisch is niet echt te doen. Al ik kijk naar onze geweldige diesel elektrische onderzeeërs moet de accu technologie nog best veel verbeterd worden.
Vergeleken met een containerschip is zo een onderzeeërtje heel klein. Die moeten al aardig wat accu's meenemen om maar een relatieve korte tijd te kunnen varen op elektriciteit.

Er zijn gelukkig wel ontwikkeling in de scheepvaart, zoals dit maar zelfs dit vermindert het brandstofverbruik met 'maar' 10 %.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• PilatuS
  • Niet online
tdw schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 21:47:
[...]

Vrijwel alle commerciele waterstofgas wordt verkregen door bij een stoomproces bij 25 bar en 850 graden.methaan toe te voegen. Methaan is uiteraard gewoon een fossiele brandstof, dus voorlopig hebben we nog niet echt iets gewonnen door op waterstofgas te gaan rijden. En als bijkomend voordeel zijn de bijproducten CO2 en CO :') Er zijn andere technologieën maar die zijn commercieel nog niet interessant.
Dan word waterstof nog een leuke uitdaging om goed te doen dus :)

Het punt was ook meer dat het prima mogelijk is voor de mensheid om voor iedere vorm van transport en energie een manier te vinden om dit CO2 neutraal of zelfs CO2 negatief te doen. Wat betreft landtransport komen we sowieso al een heel eind. Vliegtuigen zijn een mooi voorbeeld waarbij er bij de productie van algen meer CO2 opgenomen word dan dat er uiteindelijk weer uitgestoten word. Blijkbaar is waterstof wat lastiger, maar ook hier zal vast een manier voor zijn. Hoe dan ook, CO2 neutraal transport is zeker mogelijk, nu al een deel en in de toekomst vast eigenlijk voor alles wel. Het is gelukkig echt niet iets wat onmogelijk is om te doen. Het zal alleen vast nog flink lang duren voordat we dat allemaal voor elkaar hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

thijsco19 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 21:49:
[...]

De milieu eisen voor scheepvaart zijn al vele male strenger maar ze verbranden inderdaad nog steeds berge met brandstof (een schip waar een maat van me op vaart verbruikt 180 liter gasolie per uur(!) En dat is geen eens een groot schip)
Wat schattig. Een gemiddeld cruise schip gebruikt ongeveer een liter voor elke 5 meter varen[1] :+ Kan me haast niet voorstellen dat het anders is voor een grote tanker/containerschip
PilatuS schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 21:55:
[...]

Dan word waterstof nog een leuke uitdaging om goed te doen dus :)

Het punt was ook meer dat het prima mogelijk is voor de mensheid om voor iedere vorm van transport en energie een manier te vinden om dit CO2 neutraal of zelfs CO2 negatief te doen. Wat betreft landtransport komen we sowieso al een heel eind. Vliegtuigen zijn een mooi voorbeeld waarbij er bij de productie van algen meer CO2 opgenomen word dan dat er uiteindelijk weer uitgestoten word. Blijkbaar is waterstof wat lastiger, maar ook hier zal vast een manier voor zijn. Hoe dan ook, CO2 neutraal transport is zeker mogelijk, nu al een deel en in de toekomst vast eigenlijk voor alles wel. Het is gelukkig echt niet iets wat onmogelijk is om te doen. Het zal alleen vast nog flink lang duren voordat we dat allemaal voor elkaar hebben.
Het is met name een centenkwestie. Volgens mij is het -als ik het zo ff bekijk- redelijk klimaatneutraal te doen, maar ja... Geld

~ James May

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:54

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Terug ontopic dan maar. Ik heb vandaag mijn MRA spoilertje binnengekregen, en net via klemmen bevestigd op mijn Givi ruit.
Die klemmen kosten 19,99. Maar met die klemmen kwam ik boven de bestelwaarde van 99 euro, waardoor ik de Louis kortingscode van 20 euro kon gebruiken. :+

Het zit, maar komend weekend ga ik pas proberen of het een verbetering is en in welke stand ik het wil hebben. Je kunt het ding alleen scharnierend monteren, of op pootjes. Op pootjes heb je wat meer vrijheden, dus daar ben ik maar eerst mee begonnen. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:55
Ik ben nu in Canada en ben aan het kijken om een motor te huren. Nou heb ik een aantal websites gevonden, maar het is best prijzig. 200 tot 300 dollar per dag. Dus stel ik neem de multistrada voor een week, dan kost me dat 2100 dollar o_O. Iemand die toevallig tips heeft of dit ook goedkoper kan? Heb geprobeerd iets te vinden als motoshare, maar zonder resultaat.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

gebruikershaes schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 22:48:
Ik ben nu in Canada en ben aan het kijken om een motor te huren. Nou heb ik een aantal websites gevonden, maar het is best prijzig. 200 tot 300 dollar per dag. Dus stel ik neem de multistrada voor een week, dan kost me dat 2100 dollar o_O. Iemand die toevallig tips heeft of dit ook goedkoper kan? Heb geprobeerd iets te vinden als motoshare, maar zonder resultaat.
2100? :o

Kan je hem beter kopen en na een week weer verkopen.

En gewoon een motorzaak inlopen en vragen wat er mogelijk is ipv op internet zoeken?

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• FragFrog
@gebruikershaes: Ik zat naar Nieuw Zeeland te kijken een tijdje geleden, en precies dezelfde prijzen 8)7 Goedkoopste lichtste brommertje wat ik kon vinden was je al zo tachtig, negentig euro per dag kwijt en dan heb je het over iets waar je hooguit een dagtochtje mee zou willen maken, zodra het wat serieuzer wordt en je wat bagage mee wilt kunnen nemen wordt het onbetaalbaar.

Het probleem met kopen is dat je niet in het land woont, er geen belasting betaalt en waarschijnlijk geen verzekering kan afsluiten (tenminste, hier zou je dat niet lukken). Ik weet niet hoe dat in Canada zit, maar zelfs als je iemand vindt om'm op die persoon's naam te zetten, moet die persoon er ook maar net toe bereid zijn dat als er iets gebeurt, zijn no-claim gelijk omhoog gaat. Kan nog wel eens erg, erg lastig worden.

//edit
Ik zit nu eens rond te kijken in Azie, en daar huur je bijvoorbeeld een CB500x voor omgerekend ~30 euro per dag inclusief verzekering :o Dat zijn nog eens prijzen om te overwegen...

[ Voor 17% gewijzigd door FragFrog op 01-09-2017 00:23 . Reden: 't is te laat, terminologie omgedraait ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:55
@Ethirty Ja belachelijke prijzen. Kopen zou kunnen want we zijn hier bij familie, maar toch teveel gedoe. Ik ga morgen bij wat zaken langs om te informeren.

@FragFrog Tsja, goedkoopste hier is een yamaha bolt voor 150 dollar per dag. Mja dat vind ik niks en dan alsnog iets van 1k kwijt voor een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Grubeater schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 16:27:
[afbeelding]

Vriend van mij heeft de bovenstaande combinatie, rijdt mij er nog uit. :X
Maar dat heeft te maken met de rijervaring op de motor: 20+ jaar vs 5 maanden. :+
Is dat nou gewoon een fietsbandje op die aanhanger? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

noes schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 07:31:
[...]

Is dat nou gewoon een fietsbandje op die aanhanger? :o
Mag een motor plus aanhangwagen ook maximaal 90? Want dan is een simpel bandje misschien voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

HTT-Thalan schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 08:36:
[...]

Mag een motor plus aanhangwagen ook maximaal 90? Want dan is een simpel bandje misschien voldoende.
Ja, maar met 90km/u wordt een bandje toch wel wat warmer dan met 30. Ook weet ik niet of de rest van de componenten erop berekend zijn. Ziet er niet uit als eigenbouw, dus als dit bedoeld is voor motoren zal het wel kloppen. Maar.. als het wel eigenbouw is zou ik toch eerder voor een motor wiel gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

noes schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 09:02:
[...]

Ja, maar met 90km/u wordt een bandje toch wel wat warmer dan met 30. Ook weet ik niet of de rest van de componenten erop berekend zijn. Ziet er niet uit als eigenbouw, dus als dit bedoeld is voor motoren zal het wel kloppen. Maar.. als het wel eigenbouw is zou ik toch eerder voor een motor wiel gaan.
Ik heb iemand gevonden die aanhangers en trekhaken (o.a. speciaal voor de Transalp) maakt.
Even kijken wat zoiets kost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
HTT-Thalan schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 09:21:
[...]

Ik heb iemand gevonden die aanhangers en trekhaken (o.a. speciaal voor de Transalp) maakt.
Even kijken wat zoiets kost...
Heb het misschien gedeeltelijk gemist, maar is dat alleen om een extra motor mee te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:03
kneusteun schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 09:26:
[...]

Heb het misschien gedeeltelijk gemist, maar is dat alleen om een extra motor mee te nemen?
Of zo iets: [YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=EiojZ7HfCWo]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
gebruikershaes schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 22:48:
Vergis je niet, hier komt nog verzekering bij en, als je je eigen gear niet hebt meegenomen, gear... Was zelf vorige maand in Pennsylvania, daar kostte het 180 USD per dag. Maakte dan niet uit of ik een R3, R1, Electraglide of Fat bob huurde...

Never ride faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

kneusteun schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 09:26:
[...]

Ik ben wel geinteresseerd in een kleine aanhanger voor, inderdaad, een kleine offroad crosser, 125cc oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
HTT-Thalan schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 10:05:
[...]

Ik ben wel geinteresseerd in een kleine aanhanger voor, inderdaad, een kleine offroad crosser, 125cc oid.
Ja je had het over 125 honda, maar ik kan alleen 85'er 125 vinden op hun site, dus was wel nieuwsgierig welke je op het oog had ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

kneusteun schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 10:08:
[...]

Ja je had het over 125 honda, maar ik kan alleen 85'er 125 vinden op hun site, dus was wel nieuwsgierig welke je op het oog had ook.
http://powersports.honda.com/2017/crf125f-big-wheel.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Ohja, soort midden maatje.
Is volgens mij nog steeds geen full size, dus als je lang bent kan dat nog wel wat klein aanvoelen.
Normaal zijn die 125cc 85 wielen en dit 90. Een 450 zit dacht ik vaak tussen de 110 en 150.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

kneusteun schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 10:33:
Ohja, soort midden maatje.
Is volgens mij nog steeds geen full size, dus als je lang bent kan dat nog wel wat klein aanvoelen.
Normaal zijn die 125cc 85 wielen en dit 90. Een 450 zit dacht ik vaak tussen de 110 en 150.
Klopt, ik heb erop gereden, is aan de kleine kant. Maar het enige dat ik nodig zou hebben is een stuurverhoger, verder sta je er de grootste tijd op (in plaats van zitten). Upside is dat die dingen niks wegen en nog vrij krachtig zijn (ze lopen ook maar maximaal 75 geloof ik) door de vertanding die op offroad gericht is.

Ik heb de oudere CRF150 gereden en dat was meer dan zat voor recreatief raggen :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Joopieboy schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 20:41:
Dan moet ik een stuk via Eerde/Erp en dan is nog een kwartier om...
Met lekker weer rijd ik met de motor vanuit Eindhoven naar Best - Nijnsel - Rooij - Schijndel - Eerde - Zijtaart - Keldonk - Erp.

Met de auto bij de mac enzo indd vaak file met de motor gelukkig overal tussendoor.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:54

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Bij de McDrive erlangs filteren omdat het kan vind dan ook weer best asociaal. :+

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Laatst online: 21:48

Bommes

Capo del formaggio

DrivinUCrazy schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 13:49:
Bij de McDrive erlangs filteren omdat het kan vind dan ook weer best asociaal. :+
Hij bedoelt waarschijnlijk de file bij de afrit van de A2 bij Best, dat is bij de Mac... Dus wordt dat zo hier in de regio genoemd. :P

Wat een drama trouwens dat hele MP.
Heel de week al van die Josties die denken dat ik achterlijk ben en drie kralen en een spiegeltje bieden.
Geen fatsoenlijk mail/berichten gesprek kunnen voeren, gaat alleen maar in getallen, halve zinnen en verkeerde voornaamwoorden.
Wat een verzameling debielen, sorry hoor maar dan blaf ik nog liever die Vespa compleet tot de laatste lager op dan dat ik het ding zo wil verkopen.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Pagina: 1 ... 28 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.