Het grote motortopic deel 20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 ... 101 Laatste
Acties:
  • 293.310 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik wilde net zeggen, ik met met de gixxer en de helm vol in de wind echt minder last van gebulder en turbulentie dan met de F. :X

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:42

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
PilatuS schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 12:04:
[...]

Je hebt helemaal gelijk dat je het zo doet. Persoonlijk heb ik nog nooit iets kapot gedraait omdat ik het bij de lage getallen op een rustige manier doe. Ik pas dan wel erg op om het niet te vast te doen. Het wel met een momentsleutel doen is natuurlijk wel beter. Wat betreft de tijdsdruk doe ik dat zelf ook op die manier. Voor ieder klusje dat ik doe neem ik alle tijd en controleer altijd alles extra goed als ik klaar ben.

[...]
Aandraaien tot de bout breekt en dan een halve slag terug, toch?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Chakotay schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 12:29:
[...]

Aandraaien tot de bout breekt en dan een halve slag terug, toch?
Dat kun je doen :P In mijn geval is het meer dat vast gewoon vast is en dat harder niet hoeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• byn124
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:46

byn124

Thunderace

w4rguy schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:45:
@Momentsleutel

Iemand nog een tip voor een goede momentsleutel? Hoor net via een forum dat de mijne niet meer goed werkt.

* w4rguy wist niet dat hij niet op spanning mocht blijven.

Ik dacht: lekker makkelijk, hoef ik de torsie van de moer van mijn achterwiel niet te onthouden 8)7
Frans92 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:56:
[...]

Juistem, dat is ook makkelijk! Staat-ie altijd goed ingesteld. Zo was ook precies mijn gedachte!
Ik heb zelf deze en deze

Maar is herkalibreren geen optie ? Goedkoper dan een nieuwe:

http://toolsenservice.nl/prijzen.htm

http://estl.be/nl/kalibratie/

Heb zelf nog nooit laten herkalibreren omdat ze allebei nog gloedje nieuw zijn.

En ja, 1 website is belgisch, weer een goed excuus om een dagtrip te maken lijkt me! Tenzij je je bouten niet te vast of te los draait natuurlijk... :+

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

byn124 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 12:41:
[...]

[...]

Ik heb zelf deze en deze

En ja, 1 website is belgisch, weer een goed excuus om een dagtrip te maken lijkt me! Tenzij je je bouten niet te vast of te los draait natuurlijk... :+
Ik ga maar eens op onderzoek uit of er iemand is in Rotterdam die dat kan. Heb er niet zo veel haast mee nu. Heb voorlopig toch geen onderhoud gepland staan. Ongepland onderhoud moet ik dan maar even uitvogelen :P

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21-09 07:32

Ktenolix

Pijlsnel

Winkiller schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 12:25:
[...]

Motoren met schermen hebben vaak vervelende turbulentie rond de helm en zo is er altijd wat. ;)
Helemaal uit de rijwind is volgens mij een illusie, motorrijden moet een beleving blijven, toch ?
Maar voor een naked zijn er ook schermpjes, kijk daar eens naar, het helpt prima.
[afbeelding]
Dat is misschien ook niet eens zo'n gek idee. Daar wordt de vriendin thuis ook wat vrolijker van, dan wanneer ik een compleet nieuwe motor wil. :P Hoe voelt dat met zo'n klein schermpje?

Ik wil dan eventueel ook een zijkoffersysteem voor de bandit aanschaffen. Ik heb al een topkoffer. Kan dit systeem ernaast of moet ik een nieuw rek aanschaffen voor drie koffers?

[ Voor 6% gewijzigd door Ktenolix op 30-08-2017 13:19 ]

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Ktenolix schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 13:17:
[...]

Dat is misschien ook niet eens zo'n gek idee. Daar wordt de vriendin thuis ook wat vrolijker van, dan wanneer ik een compleet nieuwe motor wil. :P Hoe voelt dat met zo'n klein schermpje?

Ik wil dan eventueel ook een zijkoffersysteem voor de bandit aanschaffen. Heeft iemand dit al voor zijn/haar bandit?
Let inderdaad wel goed op de hoogte. Ik heb een Hornet met een klein schermpje, dat gaat prima. Laatst dacht ik voor de grap eens mijn hand voor me te houden om te kijken waar de luchtstroom naartoe gaat. Ik corrigeerde daardoor de luchtstroom recht op mijn helm. Mijn god wat een kabaal kreeg ik me toen om de oren! Blij dat mijn ruitje dus juist niet zo hoog is.

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix

Ktenolix

Pijlsnel

w4rguy schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 13:19:
[...]

Let inderdaad wel goed op de hoogte. Ik heb een Hornet met een klein schermpje, dat gaat prima. Laatst dacht ik voor de grap eens mijn hand voor me te houden om te kijken waar de luchtstroom naartoe gaat. Ik corrigeerde daardoor de luchtstroom recht op mijn helm. Mijn god wat een kabaal kreeg ik me toen om de oren! Blij dat mijn ruitje dus juist niet zo hoog is.
Je zit dus wel met je hoofd uit de wind met zo'n klein scherm? Of juist niet :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Ligt denk ik een beetje aan de aanschafwaarde van je momentsleutel.
Bij de 1ste kost het kalibreren 25,- ex dus 30,25 incl btw.(+ evt. verzendkosten)
Bij de 2de is het al 43,50 + 8,- administratie kosten (onder de 125,- order besteding) + (evt .verzendkosten)

Op zich is het niet verkeerd hoor voor duur gereedschap, en gecertificeerd blijven voor bedrijven is ook wel een dingetje. Maar voor een LIDL momentsleutel van 20,- een beetje té :+

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Ktenolix schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 13:21:
[...]

Je zit dus wel met je hoofd uit de wind met zo'n klein scherm? Of juist niet :+
Naja .. definieer 'uit de wind'. Er is een grijs gebied. Als ik bij mijn stuur zit (direct achter een schermpje) is het zo goed als windstil. De wind gaat over het ruitje heen en zal vervolgens gaan 'krullen'. De lucht in die 'krul' is instabiel (lees: Turbulent). Turbulente lucht maakt zóóóveel meer herrie en heb je veel meer last van.

als je dus een voorruit hebt en je wild dat de luchtstroom boven je hoofd wordt geleid, moet je wel een écht goed scherm hebben. Als je scherm niet hoog genoeg is kan het zomaar zijn dat die turbulente lucht recht op je helm is gericht. Dat is vervelender dan simpelweg met je hoofd in de wind zitten. Dat is in ieder geval stabiele lucht (en maakt minder herrie).

Een grafische weergave:

Windrichting -->
------------------------->
Stabiele wind
Stabiele wind
Stabiele wind
Stabiele wind
Turbulent
Turbulent
Iets minder turbulent
Windstil
Windstil

Je wilt dus dat je hoofd of in het bovenste, of het onderste deel zit. Niet er tussenin!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Of een lage/geen ruit, of een hoge inderdaad. De turbulente wind op je helm krijgen is echt bagger. Niet alleen qua geluid, maar ook nog eens dat het je hoofd wil laten schudden waar je tegen in moet gaan.

Had op mijn SV een mooie verhoogde ruit gezet voor meer windbescherming. Toen kwam de turbulente luchtstroom dus precies op de helm terecht, enorm bagger dus. Op de huidige motor maar een donkere ruit gezet, maar dan wel met dezelfde hoogte, voor mij geen verhoogde ruitjes meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix

Ktenolix

Pijlsnel

w4rguy schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 13:28:
[...]

Naja .. definieer 'uit de wind'. Er is een grijs gebied. Als ik bij mijn stuur zit (direct achter een schermpje) is het zo goed als windstil. De wind gaat over het ruitje heen en zal vervolgens gaan 'krullen'. De lucht in die 'krul' is instabiel (lees: Turbulent). Turbulente lucht maakt zóóóveel meer herrie en heb je veel meer last van.

als je dus een voorruit hebt en je wild dat de luchtstroom boven je hoofd wordt geleid, moet je wel een écht goed scherm hebben. Als je scherm niet hoog genoeg is kan het zomaar zijn dat die turbulente lucht recht op je helm is gericht. Dat is vervelender dan simpelweg met je hoofd in de wind zitten. Dat is in ieder geval stabiele lucht (en maakt minder herrie).

Een grafische weergave:

Windrichting -->
Stabiele wind
Stabiele wind
Stabiele wind
Stabiele wind
Turbulent
Turbulent
Iets minder turbulent
Windstil
Windstil

Je wilt dus dat je hoofd of in het bovenste, of het onderste deel zit. Niet er tussenin!
Helder. Ik vraag me alleen af wat het nut dan van zo'n laag schermpje is. Het lijkt mij dan dat hoogte waarop het windstil is niet snel boven je helm zit. Stel dat je dus wel met je hoofd boven die turbulentie zit (en dus stabiele wind hebt), dan heb je toch hetzelfde als wanneer het schermpje er niet is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Ktenolix schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 13:32:
[...]
Stel dat je dus wel met je hoofd boven die turbulentie zit (en dus stabiele wind hebt), dan heb je toch hetzelfde als wanneer het schermpje er niet is?
Exact. Daarom moet je er goed over nadenken of je wel een hoger ruitje wil. Om op de hoogte te komen dat de wind écht over je heen wordt gestuurd heb je serieus een hoge ruit nodig. Dan kan je beter met een laag ruitje rijden. Die geeft een coole look maar verder niet.

Ik zou een tourer-ruit mijn Hornet in ieder geval niet aan willen doen... 8)7

zoiets dus (en ik vraag me af of dit al hoog genoeg is):
Afbeeldingslocatie: https://www.xbhp.com/talkies/attachments/motorcycle-accessories-riding-gear-review/114499d1377813071-mra-rnb-windscreen-naked-bikes-review-ktm-duke-uploadfromtaptalk1377096465791.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door w4rguy op 30-08-2017 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

Ktenolix schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 13:17:
[...]

Ik was er tevreden over, 4 jaar mee gereden zonder vervelende turbulentie op mijn helm.
Ik wil dan eventueel ook een zijkoffersysteem voor de bandit aanschaffen. Ik heb al een topkoffer. Kan dit systeem ernaast of moet ik een nieuw rek aanschaffen voor drie koffers?
Er bestaan verschillende mogelijkheden, kijk eens rond in webshops en op ebay wat er te krijgen is.

http://www.mlmparts.com/n...hermen-en-kuipruiten.html
http://www.mlmparts.com/n...erdelen/motor-bagage.html

[ Voor 12% gewijzigd door Winkiller op 30-08-2017 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-09 21:28

Bommes

Capo del formaggio

Ktenolix schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 13:32:
[...]

Helder. Ik vraag me alleen af wat het nut dan van zo'n laag schermpje is. Het lijkt mij dan dat hoogte waarop het windstil is niet snel boven je helm zit. Stel dat je dus wel met je hoofd boven die turbulentie zit (en dus stabiele wind hebt), dan heb je toch hetzelfde als wanneer het schermpje er niet is?
Het kleine ruitje kan net de wind van je borst afhalen, waardoor je dus minder aan je "stuur hoeft te hangen" op hogere snelheden.
Wat mijn idee er bij is:
Of zo hoog dat het over je heen gaat, of zo laag dat je hoofd net in de stabiele lucht zit.
Ik heb bij mijn Fazer net op mijn bovenarmen en schouders de instabiele wervelende wind stroom, daardoor zit ik boven de 140 behoorlijk te schudden op dat ding.
Het voelt dan erg instabiel aan allemaal, nou helpt mijn "4 seizoenen"jas er ook niet echt bij, zoals de meeste van die jassen flapperen die nogal als je zonder winter voering rijd.

Bij mijn FJ had ik zo een ruitje met een extra spoilertje er in gebouwd er bij, dat zorgde voor precies de goede lucht stroom bij mij.
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/08/1504094109-800-x-479px-%5BUNSET%5D.jpg
Foto genomen met een aardappel... :/

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
w4rguy schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 13:37:
[...]

zoiets dus (en ik vraag me af of dit al hoog genoeg is):
[afbeelding]
Ik denk van niet. Wil een ruit hoog genoeg zijn moet ie meestal behoorlijk hoog zijn, hoger dan dit schat ik zo. Verder hangt het natuurlijk ook af van je zitpositie en je lengte. Zit je voorover en ben je niet zo lang zal de ruit ook minder hoog moeten zijn. Ben je lang en zit je rechtop heb je een hele flinke ruit nodig wil je het over je heengaan.

Persoonlijk hou ik het bij een lage of geen ruit. Ik vind het met een lage ruit ook helemaal niet erg om 2 uur op de snelweg te rijden. Voor mij is heel hoog zodat het over de helm gaat ook niet nodig.

[ Voor 12% gewijzigd door PilatuS op 30-08-2017 14:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

Bommes schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 13:55:
[...]

Het kleine ruitje kan net de wind van je borst afhalen, waardoor je dus minder aan je "stuur hoeft te hangen" op hogere snelheden.
Wat mijn idee er bij is:
Of zo hoog dat het over je heen gaat, of zo laag dat je hoofd net in de stabiele lucht zit.
Ik heb bij mijn Fazer net op mijn bovenarmen en schouders de instabiele wervelende wind stroom, daardoor zit ik boven de 140 behoorlijk te schudden op dat ding.
Het voelt dan erg instabiel aan allemaal, nou helpt mijn "4 seizoenen"jas er ook niet echt bij, zoals de meeste van die jassen flapperen die nogal als je zonder winter voering rijd.

Bij mijn FJ had ik zo een ruitje met een extra spoilertje er in gebouwd er bij, dat zorgde voor precies de goede lucht stroom bij mij.
[afbeelding]
Foto genomen met een aardappel... :/
Ik heb sinds vorige week zaterdag deze, geen turbulentie meer op de helm boven de 130, gisteren getest op de A1.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5njsDqA.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.mlmparts.com/media/catalog/product/cache/1/image/1024x/040ec09b1e35df139433887a97daa66f/m/r/mra_vt_morph.gif

http://www.mlmparts.com/n...klz-1000-versys-2016.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

steveman schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 12:22:
Er zijn ook digitale momentsleutels, we zitten immers op tweakers !
En daar dan wel meteen 3 van kopen 8)

5-25 met 1/4

20-100 met 3/8

40-210 met 1/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Winkiller schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 14:03:
[...]

Ik heb sinds vorige week zaterdag deze, geen turbulentie meer boven de 130, gisteren getest op de A1.
[afbeelding]
Dat is nog eens een ruit inderdaad. Geeft ook wel aan hoe hoog een ruit moet zijn wil het over je heengaan.

[ Voor 15% gewijzigd door PilatuS op 30-08-2017 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Winkiller schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 14:03:
[...]

Ik heb sinds vorige week zaterdag deze, geen turbulentie meer op de helm boven de 130, gisteren getest op de A1.
[afbeelding]
[afbeelding]

http://www.mlmparts.com/n...klz-1000-versys-2016.html
Eén van mijn maten heeft een versys en die heeft inderdaad ook bijna nergens last van. Maar die koplamp/ruit-combinatie zit van zichzelf ook al behoorlijk hoog. Een naked/supersport heeft van zichzelf de koplamp/stuur een stuk lager zitten. Dan moet een ruit meer compenseren.

wel mooie motor trouwens :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Zo'n flip-up ding op het normale ruitje wil ik ook nog eens proberen voor op mijn Caponord. Een collega heeft er eentje op zijn V-Strom zitten, eens vragen of dat er makkelijk af kan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix

Ktenolix

Pijlsnel

Hmm. Als ik het goed begrijp is het in mijn situatie (naked bandit) dus moeilijker om geheel met mijn hoofd uit de wind te zitten. Hoogstwaarschijnlijk zou het alleen de druk van m'n lichaam af kunnen halen. Is het dan gewoon een ruitje uitproberen of is er een mooie site/manier om de luchtstroom te bepalen? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ktenolix schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 14:11:
Hmm. Als ik het goed begrijp is het in mijn situatie (naked bandit) dus moeilijker om geheel met mijn hoofd uit de wind te zitten. Hoogstwaarschijnlijk zou het alleen de druk van m'n lichaam af kunnen halen. Is het dan gewoon een ruitje uitproberen of is er een mooie site/manier om de luchtstroom te bepalen? :P
Als je geen toegang hebt tot een windtunnel of fancy CFD-systeem is het daadwerkelijke ruitje proberen verreweg het makkelijkst denk ik :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

PilatuS schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 13:31:
Of een lage/geen ruit, of een hoge inderdaad. De turbulente wind op je helm krijgen is echt bagger. Niet alleen qua geluid, maar ook nog eens dat het je hoofd wil laten schudden waar je tegen in moet gaan.

Had op mijn SV een mooie verhoogde ruit gezet voor meer windbescherming. Toen kwam de turbulente luchtstroom dus precies op de helm terecht, enorm bagger dus. Op de huidige motor maar een donkere ruit gezet, maar dan wel met dezelfde hoogte, voor mij geen verhoogde ruitjes meer.
Was bij mijn GSX-R ook. Alleen als je wat meer plat ging liggen had je er duidelijk meer profijt van. Maar om nou tijdens een langere snelweg rit continu achter de kuip te kruipen vond ik ook weer zo wat :P (reed dan meestal +/- continu 150 km/h op de teller)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogtagz
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20-09 18:41
byn124 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 12:41:
[...]

[...]

Ik heb zelf deze en deze

Wauw wat een prijzen weer.. motorrijden goedkoop? Dit bevestigd het weer.
Natuurlijk is het goed om die tweede te hebben, ook voor de moeren van mijn autobanden..

Is dit een goed merk prijs-kwaliteit of iemand nog iets anders aan te raden?

$ alias cd='rm -rf'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
-tom-562 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 14:12:
[...]

Was bij mijn GSX-R ook. Alleen als je wat meer plat ging liggen had je er duidelijk meer profijt van. Maar om nou tijdens een langere snelweg rit continu achter de kuip te kruipen vond ik ook weer zo wat :P (reed dan meestal +/- continu 150 km/h op de teller)
Op de SV had ik een ruit gezet die uit China kwam. 2 stuks voor iets van 30 euro inculsief verzenden. Heb die 2e extra ruit voor 30 euro verkocht zodat die van mij gratis was :P Die ruit was alleen zo donker dat je er niet doorheen kon kijken. Nou lig ik niet zo vaak op de motor, eigenlijk maar 1x per jaar als ik naar Duitsland ga om eens hard te gaan op de autobahn. Toen moest ik dus met de helm iets hoger gaan zitten om boven de ruit uit te kijken. Mijn huidige ruit is licht getint, maar ook dan kijk ik er liever bovenlangs dan er doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

PilatuS schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 14:04:
[...]

Dat is nog eens een ruit inderdaad. Geeft ook wel aan hoe hoog een ruit moet zijn wil het over je heengaan.
Volgens mij zie je op de tekening dat de lucht afgebogen word door die spoiler i.p.v. omhoog geblazen waardoor je in schone lucht zit met je helm, of heb ik het mis !?
w4rguy schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 14:06:
[...]

Eén van mijn maten heeft een versys en die heeft inderdaad ook bijna nergens last van. Maar die koplamp/ruit-combinatie zit van zichzelf ook al behoorlijk hoog. Een naked/supersport heeft van zichzelf de koplamp/stuur een stuk lager zitten. Dan moet een ruit meer compenseren.

wel mooie motor trouwens :D
Met de standaard ruit van de Versys 1000 had ik veel last van wind wervelingen op de romp en turbulentie op mijn helm bij snelheden boven de 130 km. Dit kreeg ik niet weg met verstellen van de standaard ruit en het werd eigenlijk alleen maar erger als ik hem hoger ging zetten. Deze vervangingsruit van MRA is niet alleen iets breder maar standaard ook een stukje hoger en de deflector zorgt voor betere afbuiging van de luchtstroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Winkiller schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 14:17:
[...]

Volgens mij zie je op de tekening dat de lucht afgebogen word door die spoiler i.p.v. omhoog geblazen waardoor je in schone lucht zit met je helm, of heb ik het mis !?
Dat klopt, maar dat is op een motor waarvan de standaard ruit veel lager is. Ik had het idee dat zijn ruit zo hoog was dat het wel over hem heen zou gaan. Maar het lijkt er inderdaad op dat ie er wel voor zorgt dat de lucht juist omlaag gaat en dat zal het bij zijn motor dan ook wel doen. Als het inderdaad zo is als je zegt dan lijkt het er op dat de lucht helemaal over je heen krijgen bijna niet te doen is, of je moet een ruit van 1 meter hoog hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

PilatuS schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 14:17:
[...]

Op de SV had ik een ruit gezet die uit China kwam. 2 stuks voor iets van 30 euro inculsief verzenden. Heb die 2e extra ruit voor 30 euro verkocht zodat die van mij gratis was :P Die ruit was alleen zo donker dat je er niet doorheen kon kijken. Nou lig ik niet zo vaak op de motor, eigenlijk maar 1x per jaar als ik naar Duitsland ga om eens hard te gaan op de autobahn. Toen moest ik dus met de helm iets hoger gaan zitten om boven de ruit uit te kijken. Mijn huidige ruit is licht getint, maar ook dan kijk ik er liever bovenlangs dan er doorheen.
Haha, ik had ook zo'n China ruit, en je zag er idd niet veel door :') zal wel uit dezelfde fabriek komen :P En ik herken je 'Duitsland verhaal' :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14:26

A13X

Dude

Heel simpel eigenlijk O-) gewoon de kappen van een Bandit S monteren :+

@wimmel_1 Triggerd yet? })

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• byn124
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:46

byn124

Thunderace

dogtagz schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 14:15:
[...]

Wauw wat een prijzen weer.. motorrijden goedkoop? Dit bevestigd het weer.
Natuurlijk is het goed om die tweede te hebben, ook voor de moeren van mijn autobanden..

Is dit een goed merk prijs-kwaliteit of iemand nog iets anders aan te raden?
Hangt totaal van je doel af natuurlijk.
Je kan je klein onderhoud laten doen door een garage. Maar met een motor die net aan 1000 euro kostte probeer ik het liefst zoveel mogelijk zelf te doen en er iets van te leren (erg leuk :) )

Daarnaast heb ik deze gekocht met het idee om ze over 10 jaar nog steeds te kunnen gebruiken. Met onderhoud en een goede behandeling.

Twee tientjes bij de Aldi is natuurlijk ook een optie, blijken ook goed gekalibreerd te zijn. Maar ik had die waarschijnlijk nog steeds niet gekocht. Er moet, naar mijn mening, ergens op bespaard zijn om het zo goedkoop te houden. Wat, weet ik niet en ik wil het ook niet weten.

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

Ja en Nee, het ligt er aan hoe lang je bent, ik had met mijn 1.84 voldoende bescherming op mijn 1250.
Die ruitjes van MRA op mijn foto zijn verstelbaar, het is wel even proberen wat voor jou het beste is.
PilatuS schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 14:20:
[...]

Dat klopt, maar dat is op een motor waarvan de standaard ruit veel lager is. Ik had het idee dat zijn ruit zo hoog was dat het wel over hem heen zou gaan. Maar het lijkt er inderdaad op dat ie er wel voor zorgt dat de lucht juist omlaag gaat en dat zal het bij zijn motor dan ook wel doen. Als het inderdaad zo is als je zegt dan lijkt het er op dat de lucht helemaal over je heen krijgen bijna niet te doen is, of je moet een ruit van 1 meter hoog hebben.
:Y Goed opgemerkt, het lijkt een race scherm voorbeeld. :D
Voordeel van zo'n spoiler in mijn geval is dat de lucht die onder de spoiler doorgaat de lucht van boven de spoiler extra omhoog drukt, dus het ruitje wat MRA Vario-Touring Windscherm genoemd word.

[ Voor 39% gewijzigd door Winkiller op 30-08-2017 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22-09 14:57
wimmel_1 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:12:
[...]

En dan heb je vaak ook nog van die "pipo's" welke zo'n sleutel ná gebruik niet even netjes terug stellen naar "0". Zon sleutel kun je na een week op moment ook gewoon alleen maar als wringijzer gaan gebruiken.

P.S. Je kunt zo'n ding redelijk goed "ijken" met een emmer water én een wringijzer áls je weet hoeveel liter water er exact in de emmer gegaan is én je de lengte van het wringijzer kent. Afleesmaat op je momentsleutel kun je meestal niet veranderen maar je weet in ieder geval wát de afwijking is.
Dat is ook een fabel. Tijd terug een filmpje gezien van Hazet over momentsleutels. Daarin gaven de technici van Hazet aan dat het niet zou moeten uitmaken als er spanning op staat. Het slechtste voor een moment sleutel was als hij niet gebruikt werd en jaren in een doos lag. Zelf draai ik hem altijd los en zit er natuurlijk verschil in de merken. Maar het hoeft dus niet :)

[ Voor 5% gewijzigd door Thoit op 30-08-2017 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix

Ktenolix

Pijlsnel

Winkiller schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 14:30:
[...]

Ja en Nee, het ligt er aan hoe lang je bent, ik had met mijn 1.84 voldoende bescherming op mijn 1250.
Die ruitjes van MRA op mijn foto zijn verstelbaar, het is wel even proberen wat voor jou het beste is.
Ik had idd dat ruitje van MRA ook gezien. Die houd ik in m'n achterhoofd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:34
Zo'n ruitje zorgt vaak juist voor turbulentie, terwijl je uit de wind wil zitten.
Ik had eerst een originele standaard ruit (origineel accessoire), maar daar had ik dus echt heel veel turbulentie rond mijn helm. Wel zat ik met mijn borst uit de wind en dat scheelt wel als het echt koud is.
Uiteindelijk heb ik in Duitsland een aftermarket (hoger) Puig ruitje gehaald. Die was geloof 80 euro dus dat viel mee. Alhoewel deze hoger was, had ik dus nog steeds turbulentie. Een hoger ruitje wil dus nog steeds niks zeggen. Waarschijnlijk doet de hellingshoek van het ruitje nog wel iets. Uiteindelijk heb ik van Puig nog een extra opzetstukje gehaald en nu heb ik dus geen turbulentie meer. Ik zit echter nog steeds niet uit de wind, dus windstil is het niet. Dat merk je als je omlaag duikt, dán zit je pas uit de wind...
Als ik het ruitje iets schuiner zet dan kan dat al veel schelen.
Ik zou je dus goed laten informeren over een ruit en eventueel eerst proberen/passen. Want voor hetzelfde geld koop je een ruitje waar je niks aan hebt.

Ik heb kort geleden de ruit er een keer af gehaald en ben zo een keer gaan rijden. Maar ik ben er al snel achtergekomen dat dit eigenlijk niet meer zo prettig is. Natuurlijk moet je wel voelen dat je op de motor zit en de wind in je gezicht is ook niks mis mee. Maar je merkt stiekem wel dat het toch met ruitje comfortabeler is. Al is het maar dat je helm niet zo'n zwieper maakt als je een keer opzij kijkt...

Ik rijd inmiddels al enkele jaren met mijn Aprilia Pegaso (2009) en het blijft nog steeds een fijne motorfiets. Licht, wendbaar, snel genoeg, veel pret er mee. Toch, na al die jaren verlang je toch wel een keer naar wat anders, iets meer "motorfiets". En ietsje meer vermogen. Zo'n 1 cilinder is echt leuk om te rijden maar ik schakel me een ongeluk (bij wijze van).
Zo kijk ik dus al tijden naar iets anders maar tot op heden nog niks gevonden. Ik weet wel wat ik ongeveer zoek.

- 2 cilinder met tussen de 70 en 90 pk aan vermogen. Veel meer hoeft van mij echt niet.
- Geen nieuwe maar wel nieuwer dan mijn huidige.
- Originele bagage mogelijkheden (koffers).
- Het liefst een beetje meer "allroud" dan "tour".

Meteen zit je dan eigenlijk al zowat op een BMW 800 (GS), maar die zijn me te duur. Ook gedacht aan een Versys achtige fiets, maar dat is dan weer meer tour. En hij mag er dus best een beetje stoer uit zien zeg maar.

Dus als iemand nog een leuk idee heeft zie ik het graag. ;) Misschien voor volgende jaar toch een keer wat anders.

Verder is het al moeilijk genoeg simpelweg omdat die Pegaso gewoon een fijne fiets is... Je kan er prima mee touren (ook verder weg), het is niet zo dat ie traag is, ik kan er m'n koffers aan hangen, tjah, wat wil je nog meer...?

[ Voor 30% gewijzigd door eX0duS op 30-08-2017 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

Ktenolix schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 14:46:
[...]

Ik had idd dat ruitje van MRA ook gezien. Die houd ik in m'n achterhoofd. :)
Afbeeldingslocatie: https://www.mlmparts.com/media/catalog/product/cache/1/image/325x325/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/m/r/mra-racing_2.jpg

http://www.mlmparts.com/nl/mra-racing-screen-voor-naked-bikes-390mm.html

In de aanbieding zag ik. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Winkiller op 30-08-2017 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix

Ktenolix

Pijlsnel

Doet me denken aan wat mijn rij-instructeur zei toen ik hem vertelde dat mijn eerste motor een naked bike zou worden. "Dat ga je op den duur niet leuk vinden op de snelweg". Op zich heeft hij wel een beetje gelijk. :P Ik rijd zelf niet vrijwillig snelweg met de motor als ik ga touren, maar voor w/w-verkeer moet dat wel en dan zou een ruitje erop zo gek nog niet zijn.
Buiten de snelweg is de wind te trotseren :P
Oh, ik had deze juist gezien;
Afbeeldingslocatie: https://www.mlmparts.com/media/catalog/product/cache/1/image/325x325/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/m/r/mra-vario-touring_1.jpg
http://www.mlmparts.com/nl/mra-windscherm-vario-touring.html

[ Voor 46% gewijzigd door Ktenolix op 30-08-2017 14:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Ktenolix schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 14:54:
Doet me denken aan wat mijn rij-instructeur zei toen ik hem vertelde dat mijn eerste motor een naked bike zou worden. "Dat ga je op den duur niet leuk vinden op de snelweg". Op zich heeft hij wel een beetje gelijk. :P Ik rijd zelf niet vrijwillig snelweg met de motor als ik ga touren, maar voor w/w-verkeer moet dat wel en dan zou een ruitje erop zo gek nog niet zijn.

[...]

[afbeelding]
Is ook maar net wat je vervelend vindt. Ik heb 1800 km snelweg gedaan met de Hornet (op en neer naar Oostenrijk). Was prima te doen. We rijden de motor niet om in een fluwelen stoel te zitten. Dan moet je een goldwing kopen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

Ktenolix schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 14:54:

[...]

[afbeelding]
Die had ik nog niet eerder gezien, lijkt me geen gezicht op een naked. O-) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix

Ktenolix

Pijlsnel

Winkiller schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 15:03:
[...]

Daar ben ik het niet echt mee oneens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik rijd sinds jaar en dag naked zonder me te verstoppen achter stukjes kunstof. Ik zal je 1 tip geven: "naked rijden is gewoon een kwestie van wennen".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:31

BioHazard

*\o/*

w4rguy schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 14:56:
[...]

Is ook maar net wat je vervelend vindt. Ik heb 1800 km snelweg gedaan met de Hornet (op en neer naar Oostenrijk). Was prima te doen. We rijden de motor niet om in een fluwelen stoel te zitten. Dan moet je een goldwing kopen :P
Ik rijd al 3 jaar nakeds, waaronder twee vakanties naar Italië (3000km in 10dagen). Geen centje pijn, het went heel snel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Winkiller schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 15:03:
[...]

Als je een naked gaat voorzien van kappen/windschermen had je geen naked moeten kopen maar een tourer of supersport :P. Komzeg :P

* w4rguy zijn Hornet heeft stiekem radiatorkappen en een windschermpje. Maar dat dient alleen een esthetisch doel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Wat op een naked en eigenlijk op iedere fiets ook flink kan schelen is de kleding. Een strak pak van leer of een goed pak van textiel wat lekker strak zit en niet wappert rijd zo enorm veel fijner op hoge snelheden. Dit was voor mij bij de overgang van een los zittend textiel pak naar een racepak van leer echt een enorm verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

PilatuS schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 15:19:
Wat op een naked en eigenlijk op iedere fiets ook flink kan schelen is de kleding. Een strak pak van leer of een goed pak van textiel wat lekker strak zit en niet wappert rijd zo enorm veel fijner op hoge snelheden. Dit was voor mij bij de overgang van een los zittend textiel pak naar een racepak van leer echt een enorm verschil.
Klopt maar kleding haalt geen vervelende turbulentie om de helm weg, daar ging het toch om :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Winkiller schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 15:21:
[...]

Klopt maar kleding haalt geen vervelende turbulentie om de helm weg, daar ging het toch om :?
Ik doel nu meer op het snelweg rijden met een naked. Los zittende kleding zorgt er voor dat de wind je door elkaar ramt net zoals turbulentie op je helm dat doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Thoit schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 14:44:
[...]

Dat is ook een fabel. Tijd terug een filmpje gezien van Hazet over momentsleutels. Daarin gaven de technici van Hazet aan dat het niet zou moeten uitmaken als er spanning op staat. Het slechtste voor een moment sleutel was als hij niet gebruikt werd en jaren in een doos lag. Zelf draai ik hem altijd los en zit er natuurlijk verschil in de merken. Maar het hoeft dus niet :)
Heb wel eens gelezen dat het ligt aan het merk. De betere merken waar Hazet onder valt zouden een mechanisme hebben waardoor het niet noodzakelijk is om hem weer los te draaien. Er zijn zoveel tegenstrijdige verhalen dat ik inmiddels niet weet wat ik nog moet geloven. Zie een monteur in een werkplaats ook niet iedere keer het ding weer losdraaien maar dat hoogstens eind van de dag doet zodat het ding uren opgespannen is.

Dit jaar heb ik geinvesteerd in een setje stahlwille momentsleutels voor het lichtere werk (tot 50nm). De verkoper gaf ook het advies om ze los te draaien voor ze de doos weer ingaan. Dus dat doe ik dan ook. Maar tijdens de werkzaamheden draai ik hem niet iedere keer terug en kan het ding best een aantal uur opgespannen zijn. Kan ze jaarlijks opsturen voor calibratie dus het zal mij ook een rotzorg zijn dat ze wat kunnen gaan verlopen.

Voor het logge werk gewoon een mannesman greenline van 50-200nm. Heb hem laten testen en het ding bleek 95 nm ipv de ingestelde 100nm erop te zetten. Gebruik hem alleen voor wielmoeren waar ik toch al minder op zet dan Yamaha adviseert (190 nm voor de wielmoer :X ) dus dat is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
BioHazard schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 15:10:
[...]

Ik rijd al 3 jaar nakeds, waaronder twee vakanties naar Italië (3000km in 10dagen). Geen centje pijn, het went heel snel. :)
Pfff bij mij went het nog steeds niet. Krijg je ook geen last van je nek? Als of constant iemand je hoofd achterover trekt hahah. Merk wel dat 110km per uur over de snelweg op een naked voor mij het beste rijd. Maar naar Italie ga ik nog niet proberen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:31

BioHazard

*\o/*

ProfaNe schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 15:26:
[...]

Pfff bij mij went het nog steeds niet. Krijg je ook geen last van je nek? Als of constant iemand je hoofd achterover trekt hahah. Merk wel dat 110km per uur over de snelweg op een naked voor mij het beste rijd. Maar naar Italie ga ik nog niet proberen :P
Nee, totaal geen last. Een goede helm maakt ook een wereld van verschil. Mijn Caberg Duke was heel gevoelig op de snelweg, terwijl mn Shoei GTair heel stabiel is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

[...]

Hier geen last van de nek nee. Misschien is de aerodynamica van je helm een punt? (maar een idee). wij reden rond de 115-120 km/h naar Oostenrijk toe. Terugweg 140 km/h en ook geen last gehad. De Hornet heeft ook een redelijk sportieve zit. Ik kan me wel indenken dat als je helemaal rechtop zit dat de spanning op je nek erger wordt. Ik zit licht voorover gebogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
[...]

Wat voor mij heel erg helpt is met mijn hoofd iets omlaag. Dus iets naar benenden gaan met je hoofd en met je ogen iets omhoog kijken. Dan drukt de wind je hoofd meer naar beneden dan naar achteren. Ik heb een tijd lang steeds hoofdpijn gehad omdat de spieren in mijn nek tijdens het rijden heel gespannen waren. Ben toen bewust bij iedere rit het hoofd wat omlaag gaan doen en dat heeft enorm geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Ik rijd een GSR600 en zit aardig recht op idd. Het last krijgen van de nek is overigens echt alleen boven de 110/120 km per uur. Verder heb ik een HJC FG-ST wat volgens reviews prima zou moeten zijn wat betreft aerodynamica. Geen ervaring met andere helmen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

BioHazard schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 15:28:
[...]

Mijn Caberg Duke was heel gevoelig op de snelweg
Tja dat is dus ook mijn probleem, een ruitje is goedkoper dan een nieuwe helm. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:56
Chakotay schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 14:10:
Zo'n flip-up ding op het normale ruitje wil ik ook nog eens proberen voor op mijn Caponord. Een collega heeft er eentje op zijn V-Strom zitten, eens vragen of dat er makkelijk af kan :P
Zonder flip-up zit ik op de SMT precies in de turbulentie. Echt drama. Ik wil nog graag een lage originele ruit proberen :)

XXXVI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:51
Misschien jezelf aanleren dat je een iets ingekrompen houding aanneemt op de snelweg? Ik ga op de CB1 ook ietsjes naar achter zitten en met mijn hoofd meer naar voren. Dan hang je wat meer in de wind :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

[...]

Ik vind jou veel leuker dan de heren die zeggen dat mijn momentsleutel kapot is :9.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:51

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Whoop vanaf maandag weer met de trein naar het werk. Bedankt lief monstertje het waren twee leuke maanden hahaha.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Mocht iemand zo nog over de N207 bij Alphen ad Rijn gaan, van noord naar zuid ligt een flink oliespoor over een paar km. Net maar even gemeld bij de politie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Had expres m'n S kuip eraf gehaald om er een N van te maken.. Werd niet goed van al dat gewapper om mij heen.. Okay, in het begin is het even wennen maar verder prima hoor. Lekker uitwaaien noem ik het tegenwoordig ;) (nog steeds zonder nekklachten btw) en wat @lolgast zegt, je houding aanpassen scheelt ook een hoop. Als je wat meer in de wind hangt heb je er ook minder last van. 8)

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Tylen schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 16:39:
Whoop vanaf maandag weer met de trein naar het werk. Bedankt lief monstertje het waren twee leuke maanden hahaha.
Is ie weer stuk? _O-

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-09 09:26

Acid_Burn

uhuh

Pff, zo weer door de regen naar huis... vanochtend was het ook al alsof ik door een wasstraat reed :P
Ach, mijn regenpak aan en gaan :D

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Lol nee. Was in Juli voor mijzelf begonnen en nu zijn de eerste facturen betaald. Dus kan weer lekker decadent eerste klas gaan zitten ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Tylen schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 17:28:
[...]

Dus kan weer lekker decadent eerste klas gaan zitten ;).
Beter dan samengepakt tussen het plebs zitten toch? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acid_Burn schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 17:20:
Pff, zo weer door de regen naar huis... vanochtend was het ook al alsof ik door een wasstraat reed :P
Was vanmorgen wel even blij met al die regen mijn motor en pak zaten redelijk onder de modderzooi en zijn nu weer lekker schoon :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

[...]

Hazet is dan ook nét iets óf wat meer kwaliteitsgereedschap dan dat (goedkope) spul wat bij o.a. Datona en de Lidl + consorten als ruilmiddel teruggeven wordt bij het achterlaten van een appel en een ei :+

Vergelijk 't maar met bijvoorbeeld een veertje in een BIC balpen en een veertje in een Parker balpen. Allebei doen ze 't zelfde, maar... Die Parker doet 't over 25 jaar nóg exact zoals 'ie 't bij aanschaf deed, die BIC is dan allang 25 keer volledig opnieuw gerecycled incl. veertje.

[ Voor 15% gewijzigd door Will_M op 30-08-2017 18:54 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:51

steveman

Comfortabel ten onder

Interessant trouwens, er zit kopervet op de bouten van m'n remklauwen ipv een loctite-achtige.

Nog niet eerder meegemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/raXzYBo.png

Meuk binnen... dus ik heb ... een momentje

[ Voor 29% gewijzigd door steveman op 30-08-2017 18:54 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Zit er bij mij ook op haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
steveman schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 18:41:
Interessant trouwens, er zit kopervet op de bouten van m'n remklauwen ipv een loctite-achtige.
Dat zal ik op mijn fiets niet gaan vinden _O-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LFyUXnOjLkim7rU5Z4b3g8nr/full.jpg

Leuk man, zo'n V-Twin :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 22:36

Fuelke

Forza Ferrari

Acid_Burn schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 17:20:
Dan had ik meer geluk, tot om 16h30 was het flink aan het hozen. Toen ik om 17h naar huis mocht was het enkel nog wat gemiezer.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@PilatuS : WTF... Wat zit er bij jou vast met "648"? Da's spul om metalen (pas)bussen vást te zetten en nooit meer los te laten komen (soort van epoxy, maar dan anders).

[ Voor 14% gewijzigd door Will_M op 30-08-2017 19:14 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lolgast
wimmel_1 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 19:12:
@PilatuS : WTF... Wat zit er bij jou vast met "648"? Da's spul om metalen (pas)bussen vást te zetten en nooit meer los te laten komen (soort van epoxy, maar dan anders).
Dat staat er toch voor :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

wimmel_1 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 19:12:
De freewheel ring bolt

Damn you @lolgast

[ Voor 3% gewijzigd door tdw op 30-08-2017 19:16 ]

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

tdw schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 19:15:
[...]

De freewheel ring bolt

Damn you @lolgast
Euh, ja.... Maar je zou 't bijna net zo goed kunnen lassen (óf ineens goed op maat maken) als je die variant achteraf nog moet gaan gebruiken >:)

[ Voor 23% gewijzigd door Will_M op 30-08-2017 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik heb geen idee wat het is of waar het zit dat ding :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Zo te zien iets met tandwielen en een aandrijfas? Ik heb echt geen idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

lolgast schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 19:23:
En daar wordt dan een "M6" boutje bij KTM mee vastgezet... Vandaar dus m'n vraag wát er nou eigenlijk mee vastgezet wordt op zo'n fiets.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Topicstarter
PilatuS schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 19:21:
Ik heb geen idee wat het is of waar het zit dat ding :P
lolgast schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 19:23:
Het is een onderdeel waarmee het 'freewheel', een tandwiel tussen de startermotor en het vliegwiel, op z'n plek wordt gehouden. Dat wordt dus vastgezet met die M6. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door caesar1000 op 30-08-2017 19:38 ]

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

caesar1000 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 19:28:
[...]

[...]

Het is een onderdeel waarmee het 'freewheel', een tandwiel tussen de startermotor en het vliegwiel, op z'n plek wordt gehouden. Dat wordt dus vastgezet met die M6. ;)
Makes Sense!!

Al zou dat hele onderdeel dus overbodig zijn als ze dat deel ín/op de startmotor hadden geïntegreerd (BENDIX).... KTM zal er wel een rede voor hebben gehad om dat zó te ontwerpen (ding krijgt behoorlijk wat voor z'n kiezen bij 't aanzwengelen van een 1190CC V-Twin).

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 30-08-2017 19:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
Ik vond mijn uitleg beter :D

@wimmel_1 Misschien gaan ze er vanuit dat de startermotor vaak vervangen moet worden. Anders moet het hele blok uit elkaar gok ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
steveman schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 18:41:

Nog niet eerder meegemaakt.
[...]
Doe ik ook wel eens als ik lui ben... Kopervet heb ik meestal toch al staan voor achterop de remblokken, potje molybdeen- of lithiumvet pakken is moeite :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Alles wat ik los trek maak ik weer vast met een laagje kettingvet om bovengenoemde reden :+

~ James May

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
wimmel_1 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 19:32:
[...]
(ding krijgt behoorlijk wat voor z'n kiezen bij 't aanzwengelen van een 1190CC V-Twin).
Het stomme is dat mijn model niet eens een 1190cc is. De mijne is een eerste generatie en daar zit een 1145cc blok in. Pas bij het R model zit er echt een 1190cc blok in. Het is hetzelfde blok natuurlijk, alleen dus later aangepast van 1145cc naar 1190cc. Toch hebben ze ook bij mijn model maar gewoon 1190 op de zijkant gezet. Geen idee wat ze daar nou dachten, maar ik vind het echt dom gedaan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ach, had net zo goed 1200 kunnen staan. Alle cilinderinhouden zijn niet daadwerkelijk de genoemde getallen. 600 is geen 600. 1400 is geen 1400. Et cetera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Osiris schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 20:28:
Ach, had net zo goed 1200 kunnen staan. Alle cilinderinhouden zijn niet daadwerkelijk de genoemde getallen. 600 is geen 600. 1400 is geen 1400. Et cetera.
Een 600 is bijvoorbeeld dan een 598cc en een 1400 is iets van 1398 ofzo. Dat zie ik als afronden en dat snap ik prima. Alleen 1145 of 1190 is nogal een verschil, dat is geen afronden meer. Helemaal omdat het blok later van 1145 naar 1190 gegaan is. Die 1190 zal wel 1188 zijn ofzo, maar dat is dan gewoon wel weer afronden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

D'r waren ooit ergens in 't verleden toch al meer Oostenrijkers welke op papier wat anders beloofden dan dat ze achteraf leverden, niet?

:9 8)

* Will_M gaat z'n VW Golf even vlug verstoppen......

[ Voor 23% gewijzigd door Will_M op 30-08-2017 20:39 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ik heb volgens mij een tijdje terug deze link al eens geplaatst:
http://www.transeurotrail.org/
Nou zag ik gisteren dat ze ook een facebook hebben dus aangemeld en vanochtend eens een "hallo hier ben ik" berichtje er op gezet.
Natuurlijk met mijn Vespa ergens boven op de Alpen op een of ander grindpad en op de Colle du Parpallion.
Een hele lijst aan reacties...maar ook deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/08/1504122225-478-x-222px-TET%20facebook%20knip.JPG

De foto die er bij zit..:
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/08/1504122194-800-x-449px-Fort%20Central.jpg

:+ 8)
Wat een toeval zeg dat die daar ook op die TET facebook zitten, ik heb hun toevallig ook op de achtergrond van een van mijn foto's:
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/08/1504122306-800-x-600px-IMG_20170810_145743.jpg

Die gast, pleurde nog van zijn motor af toen hij terug opstapte, rechts naast zijn motor zat een flink diepe kuil. Dus hij stapt van links af op en verwacht natuurlijk zijn voet aan de rechterkant op de grond te kunnen zetten.
Dat lukte dus niet, dus hij pleurt zo met motor en al in een grote koprol op zijn rechter zijkant.
Zo raakte we ook in een kort gesprekje, dat je vaak dit soort stomme valletje maakt aan het eind van een heftige dag waar 100en 1 dingen fout hadden kunnen gaan maar alles goed ging. Om dan aan het einde op de camping je motor om te laten vallen of zo iets doms.

Wat gaaf dat hij ook een foto heeft waar mijn Vespa dan weer op staat _/-\o_

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:58
Frans92 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 08:44:
Wat is nou weer 7, 12 of 15 nano-mega? :+
NanoMolar natuurlijk, het gaat hier om concentratie! :P
tdw schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 09:18:
Standaard Android autocorrectie als ik me het goed herinner :+
In dit geval was de faal geheel aan mijn kant helaas :+
Frans92 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:19:
F*ck, ik geloof dat ik vanmiddag meteen ga kijken naar mijn momentsleutel |:( |:(
Geen idee dat dat moest.
Stond bij die van mij in de handleiding. Maarja, wat voor nerd gaat er nou de handleiding van z'n momentsleutel lopen lezen... B)
Winkiller schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 12:25:
Motoren met schermen hebben vaak vervelende turbulentie rond de helm en zo is er altijd wat. ;)
Ik had daar enorm last van toen ik een generiek scherm op mijn Virago gezet had. Een week lang geprobeerd om'm hoger, lager, schuiner, rechter te zetten maar niks hielp: zelfs in de allerhoogste stand zat ik nog steeds met m'n helm in de turbulentie. Uiteindelijk heb ik ~10cm van de bovenkant van het scherm afgezaagd (ging verdraaid simpel met een dremel), flink gekanteld (nog schuiner dan m'n voorvork) en met net een beetje ruimte tussen het scherm en de lamp zodat er voldoende lucht vanonder kan komen. Daarmee heb ik wel wat buffetting, maar dat zit nu net op m'n borst waar ik er geen last van heb: helm zit in de "schone" lucht, onderlijf zit lekker een beetje uit de wind wat wel prettig is met regen en vermoeidheid op langere afstanden.

Heeft uiteindelijk twee weken klieren gekost om'm goed te krijgen, maar nu helpt'ie wel :Y)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Bommes schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 21:48:
Nou zag ik gisteren dat ze ook een facebook hebben dus aangemeld en vanochtend eens een "hallo hier ben ik" berichtje er op gezet.
Natuurlijk met mijn Vespa ergens boven op de Alpen op een of ander grindpad en op de Colle du Parpallion.
[afbeelding]

[afbeelding]

Wat een toeval zeg dat die daar ook op die TET facebook zitten, ik heb hun toevallig ook op de achtergrond van een van mijn foto's:
[afbeelding]

Die gast, pleurde nog van zijn motor af toen hij terug opstapte, rechts naast zijn motor zat een flink diepe kuil. Dus hij stapt van links af op en verwacht natuurlijk zijn voet aan de rechterkant op de grond te kunnen zetten.
Dat lukte dus niet, dus hij pleurt zo met motor en al in een grote koprol op zijn rechter zijkant.
Zo raakte we ook in een kort gesprekje, dat je vaak dit soort stomme valletje maakt aan het eind van een heftige dag waar 100en 1 dingen fout hadden kunnen gaan maar alles goed ging. Om dan aan het einde op de camping je motor om te laten vallen of zo iets doms.

Klein wereldje op zulke momenten. Kan me het verhaal van jouw kant nog herinneren inderdaad :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Topicstarter
PilatuS schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 20:16:
[...]
Het stomme is dat mijn model niet eens een 1190cc is. De mijne is een eerste generatie en daar zit een 1145cc blok in. Pas bij het R model zit er echt een 1190cc blok in. Het is hetzelfde blok natuurlijk, alleen dus later aangepast van 1145cc naar 1190cc. Toch hebben ze ook bij mijn model maar gewoon 1190 op de zijkant gezet. Geen idee wat ze daar nou dachten, maar ik vind het echt dom gedaan 8)7
Misschien toch maar een 125 kopen? Dan krijg je het aantal cc's wat ze vermelden ook echt in het blok. B-)

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
PilatuS schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 20:34:
[...]

Een 600 is bijvoorbeeld dan een 598cc en een 1400 is iets van 1398 ofzo. Dat zie ik als afronden en dat snap ik prima. Alleen 1145 of 1190 is nogal een verschil, dat is geen afronden meer. Helemaal omdat het blok later van 1145 naar 1190 gegaan is. Die 1190 zal wel 1188 zijn ofzo, maar dat is dan gewoon wel weer afronden.
Kijk eens naar BMW... De (recente) F650, 700 en 800GS hebben allemaal een 798cc motor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Doet die pianobouwer 't toch netjes met 599 als je een 600 bestelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
wimmel_1 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 22:09:
Doet die pianobouwer 't toch netjes met 599 als je een 600 bestelt :)
Die groene concurrent van ze heeft het ook leuk gedaan een paar jaar terug, kon je kiezen uit een ZX-6R met 636cc, of een ZX-6RR met 599cc :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Chakotay schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 22:12:
[...]

Die groene concurrent van ze heeft het ook leuk gedaan een paar jaar terug, kon je kiezen uit een ZX-6R met 636cc, of een ZX-6RR met 599cc :+
Niet voor niets dat ze in de "SS' wereld niet meer mee mochten spelen... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Mijn Vespa 250 GTS is 244 cc en de 300 GTS is 278cc vooral die laatste iss behoorlijk "afgerond naar boven" zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ergens ben ik blij dat ik niet meer in dat wereldje werk waar 't om minimale verschillen gaat aangaande inspuitdruk (en octaangetallen)... Maar als hobby zou ik 't niet willen missen :+ Zelfs niet als "Diesel" liefhebber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:55

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ach, straks is alles elektrisch, en dan kunnen ze de accucapaciteit en het vermogen van de motor afronden. In de praktijk zit er telkens een vergelijkbare motor in, maar bepaalt de software hoeveel vermogen er wordt losgelaten.

Uiteindelijk verandert er dus niet zo veel. :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:39

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

De Alp die @HTT-Thalan, @wilco1985 en ik onder andere rijden heeft 583cc, staat ook op het blok zelf.
Ik denk dat de Honda XL583V Transalp niet zo'n succes zou zijn geworden. :+

[ Voor 4% gewijzigd door Grubeater op 31-08-2017 15:38 ]

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DrivinUCrazy schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 23:56:
Ach, straks is alles elektrisch, en dan kunnen ze de accucapaciteit en het vermogen van de motor afronden. In de praktijk zit er telkens een vergelijkbare motor in, maar bepaalt de software hoeveel vermogen er wordt losgelaten.

Uiteindelijk verandert er dus niet zo veel. :P
Serieus: Ik denk niet dat iemand 't hier ooit nog mee gaat maken dat "ALLES" elektrisch aangedreven wordt.

Even héél simpel: Als er vandaag (Stel: Nú!!) besloten zou gaan worden dat ALLE fabrikanten van "automotive" spullen alleen nog maar, pér direct, spullen op de markt zouden mogen brengen met elektromotoren en dus ook alléén maar elektrisch aangedreven spullen zouden gaan leveren.....Dan nog houdt je een huidige "installbase" over welke je niet simpelweg "even" af kunt schrijven in .... ± 50 jaar (en dan tel ik waarschijnlijk nóg gunstig) ?

Voorbeeld: Zo'n simpel "bootje" wat nú met ±15.000 vrachtcontainers ineens ,vol met "China Meuk", hierheen komt drijven op 100% windkracht kunnen we uiteraard van een eigen nucleaire installatie voorzien... Óf zijn dat (stiekem) nú al geen zeilschepen meer?

Als je daarnaast dan ook nog eens wil gaan vliegen dan zou ik nog meer haast gaan maken.... Misschien dat je met een setje accu's ooit wel van Eindhoven naar Gilzen-Rijen kunt komen. Veel verder waarschijnlijk niet als zo'n ding z'n eigen energie niet tijdens de vlucht op kán/mag wekken middels.... Óf 't moet zijn dat er écht veel ontwikkeld gaat worden aan accu's/batterijen zodat bijv. een A380 zichzelf met zonnepanelen van voldoende energie kan blijven voorzien tijdens een vlucht inclusief "start/take-off" en "landing", en dus volledig zelfstandig kan gaan werken (perpetuum mobile does not compute...).

[ Voor 30% gewijzigd door Will_M op 31-08-2017 03:05 ]

• Frans92

Frans92

VFR800

Gisteren even naar mijn momentsleutel gekeken. Ik kreeg hem nog losgedraaid en dat ging behoorlijk soepel. Voor de rest geen idee of die nog goed is (of was).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mswp
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-08-2024

mswp

Wie Niet?

Bommes schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 21:48:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Geweldig die foto's!

😲

Pagina: 1 ... 27 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.