Het grote motortopic deel 20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 101 Laatste
Acties:
  • 293.371 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
InZane schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 13:21:
[...]

Ik verwacht er ook niet echt veel van hoor, maar het kan geen kwaad toch?

Klinkerweggetje zal inderdaad vast niet veel fun zijn op een SV. Met m'n F'je stuiter ik er dan al zowat af, dus zal nog wel een graadje erger zijn bij jou :P
Die vering van jouw motor is prima om lekker mee te rijden en niet al te plat te gaan. Ik heb iets van 6 jaar mijn SV gehad en daar zeker een hoop lol mee gehad ook al was de vering slecht. Ik merkte wel alleen heel duidelijk dat wanneer ik er platter mee ging de achterkant heel erg onstabiel aanvoelde. Ik wou toen steeds wat harder gaan en daar was die fiets echt niet voor geschikt met die vering, ook met de HyperPro vering er onder was het heel matig.

Met die klinkerweg bedoel ik trouwens hoe dat nu met mijn huidige motor gaat, dus met de RC8. Met de SV was dat prima te doen omdat de vering lekker comfortabel was. De vering van de SV en ook van jouw motor is gemaakt om overal lekker te kunnen rijden. De vering van de RC8 is gemaakt om hard mee te kunnen gaan op het circuit en dat lukt dan ook zeker prima. Alleen voor op straat is het op slechte wegen echt verschrikkelijk rijden. Vooral de achterkant is veel te hard daarvoor. Mijn motor is ook een eerste generatie, later heeft KTM de achterveer een stuk zachter gemaakt omdat het op sommige wegen echt niet te doen is. Het voordeel van die vering is wel dat als ik nu plat ga er geen einde komt aan hoe stabiel het is. Bij wat sneller rijden op straat of op het circuit voelt alles perfect stabiel aan, eigenlijk precies het tegenover gestelde van de SV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-10 12:57

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Hm, de motor-forum meeting die al jaren bij de McDonalds in Veenendaal was is daar niet meer welkom op last van de gemeente e.d. Helaas, volgende keer in Arnhem blijkbaar.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Chakotay schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 15:13:
Hm, de motor-forum meeting die al jaren bij de McDonalds in Veenendaal was is daar niet meer welkom op last van de gemeente e.d. Helaas, volgende keer in Arnhem blijkbaar.
:-(

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:12
Chakotay schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 15:13:
Er is al een update, nieuwe locatie gevonden in Arnhem bij de Gelredome:
http://motor.nl/nieuws/nieuwe-locatie-mega-meeting-gevonden/

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:47
Om een of andere reden heb ik bij zulke meetings altijd het voorgevoel dat iemand zijn motor op 1 wiel bij mij naar binnenrijdt. Dus nee, ik sla gewoon weer over :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Als het goed weer is ga ik zeker wel even kijken met de motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-10 13:55
Doet hier iemand mee aan de Distinguished Gentleman's Ride? Ik overweeg zelf om wel deel te nemen :) lekker gaan posen in kostuum op de motor...

https://www.gentlemansride.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
Bommes schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 23:04:
[...]

Warmte???
[afbeelding]
Dat is warmte.. :P

En hoe ik dat oplos
[afbeelding]
Uit met die jas.. anders ga je gewoon echt kapot.
Er is vast geschikte gear voor te krijgen maar ik heb die (nog) niet, dan maar zo.
toen ie bij mij net op 31.4 stond moest ik aan je denken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:21
ProfaNe schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 15:45:
Als het goed weer is ga ik zeker wel even kijken met de motor.
Ik denk er net zo over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
lolgast schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 15:42:
Om een of andere reden heb ik bij zulke meetings altijd het voorgevoel dat iemand zijn motor op 1 wiel bij mij naar binnenrijdt. Dus nee, ik sla gewoon weer over :+
Dat was vroeger wel zo. Voordat er bij iedere meeting politie was werden er heel veel wheelies en burnouts gedaan. Ik heb hier nog wat foto's van jaren terug voordat er politie was en toen ging het er flink hard aan toe. Opzich niet heel gevaarlijk als je maar op de juiste plek stond en erg leuk om allemaal te zien.

Het begon alleen wel wat uit de hand te lopen dus toen kwam er bij iedere meeting politie naar toe. Sowieso een paar motoragenten en 1 of 2 auto's met agenten. Verder ook nog wat onherkenbare agenten. Toen was het feest wel voorbij. Voor iedere wheelie, burnout of wat dan werd iedereen gelijk gepakt met dikke boete's. Sindsdien is het gewoon een meeting waar je leuk naar motoren kan kijken, al het stunten is over en gevaarlijk is het daarom ook zeker niet meer. Dit zorgt er alleen wel voor dat het gelijk een stuk minder boeiend is. Toen er nog geen politie was ging ik iedere keer omdat het prachtig was om alles te zien. Sinds de politie er is ben ik er nog maar 1x geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

kneusteun schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 13:11:
Afstellen zal niet veel doen, gewoon after market erop.
Maar dat is zo'n cbr niet echt waard denk ik persoonlijk.

En spartaanser is het juiste woord, op de R6 is het echt waardeloos zitten maar zodra je dat gas lostrekt is dat vergeleken met een cbr etc wel echt een monster,
O juist wel, standaard vering kun je best goed krijgen en meer in balans. Het wordt natuurlijk geen set zoals je krijgt met hyperpro maar dat zijn vaak ook kosten die je niet echt wilt maken met een eerste motor. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Joopieboy schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 16:30:
[...]

Het wordt natuurlijk geen set zoals je krijgt met hyperpro maar dat zijn vaak ook kosten die je niet echt wilt maken met een eerste motor. :)
Ligt er aan. Als je een motor van plan bent snel door iets anders te vervangen zou ik het ook niet doen. Ga je die motor 2 jaar of langer houden is het best een goed idee. Je hoef niet gelijk de hele demper achter te vervangen met HyperPro spullen, puur alleen de veer achter met afstellen scheelt ook een boel. Dan aan de voorkant ook andere veren met nieuwe andere olie. Een kitje zoals dit kost iets van 250 tot 350 euro om te laten doen en dat kan gewoon terwijl je er op wacht. Heb dit met de SV gedaan en was er die 4 of 5 jaar dat ik met de motor gereden heb erg blij mee. Het kost redelijk weinig en het geeft toch een mooi verschil. Ga je de motor een paar jaar houden dan is het die paar 100 euro zeker waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

PilatuS schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 16:44:
[...]

Ligt er aan. Als je een motor van plan bent snel door iets anders te vervangen zou ik het ook niet doen. Ga je die motor 2 jaar of langer houden is het best een goed idee. Je hoef niet gelijk de hele demper achter te vervangen met HyperPro spullen, puur alleen de veer achter met afstellen scheelt ook een boel. Dan aan de voorkant ook andere veren met nieuwe andere olie. Een kitje zoals dit kost iets van 250 tot 350 euro om te laten doen en dat kan gewoon terwijl je er op wacht. Heb dit met de SV gedaan en was er die 4 of 5 jaar dat ik met de motor gereden heb erg blij mee. Het kost redelijk weinig en het geeft toch een mooi verschil. Ga je de motor een paar jaar houden dan is het die paar 100 euro zeker waard.
Mja als je kijkt naar mijn F dan bieden ze alleen een nieuwe schokbreker aan omdat de standaard gewoon niet voldoet. :) En veel jongens met mijn R vervangen de veren ook en laten ze dan afstellen terwijl je met de originele vering ook al heel veel kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 15:58:
[...]

Dat was vroeger wel zo. Voordat er bij iedere meeting politie was werden er heel veel wheelies en burnouts gedaan. Ik heb hier nog wat foto's van jaren terug voordat er politie was en toen ging het er flink hard aan toe. Opzich niet heel gevaarlijk als je maar op de juiste plek stond en erg leuk om allemaal te zien.
Wel typisch dat het überhaupt nodig is om zo debiel te doen. Iedereen weet dat je geen wheelies of burnouts mag maken op of direct aan de openbare weg. Ik heb dat nooit begrepen... Net alsof de hormonen spontaan gaan gieren als een stel mannen bij elkaar gezet worden met hun motoren. Het zijn net kleine kinderen dan... hahaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:12

Bommes

Capo del formaggio

Maegrim schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 15:54:
[...]

toen ie bij mij net op 31.4 stond moest ik aan je denken :+
Ik reed net even hier in de stad op en neer naar een winkel op de Vespa..metertje stond op 35graden boven het asfalt....
Toen moest ik ook even terug aan mijn eigen post denken 8)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:20

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

HTT-Thalan schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 19:57:
https://www.google.nl/map...HRTknQ!2e0!7i13312!8i6656

Daar gaan wij binnenkort eens even van dichtbij een kijkje nemen, want dit lijkt te mooi om waar te zijn.
Even de locatie verkend vandaag.

Natuurlijk, avontuurlijk als ik ben, reed ik er wel even zonder navi heen. Daardoor reed ik verkeerd, en moest ik uiteindelijk uit tegenstelde richting mijn doel vinden. Dat hield in dat ik door kilometers zandweggetjes, inclusief behoorlijk diep, mul zand, mijn weg moest vinden. Ik wéét dat in mul zand vol gas het credo is, maar ik had niks bij om eventuele verbogen pedalen terug te buigen dus ik heb de zijwieltjes gebruikt :+ met slow and steady kom je er ook.

Je mag uiteindelijk legaal tot en met ongeveer 100 meter van de kampeerplek komen, en dat geeft dit uitzicht:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DDFl8d8GhextLsaXrG2XwtAy/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Mds9DW0Z3ueUc6oD5FTzOvMa/medium.jpg

En dan moet je nog even illegaal 100 meter over een zandpaadje (wandelpad vermoed ik, maar wel breed genoeg) om tot de eigenlijke kampeerplaats te komen. Dat is wel te doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Joopieboy schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 16:49:
[...]

Mja als je kijkt naar mijn F dan bieden ze alleen een nieuwe schokbreker aan omdat de standaard gewoon niet voldoet. :) En veel jongens met mijn R vervangen de veren ook en laten ze dan afstellen terwijl je met de originele vering ook al heel veel kunt doen.
Voor mijn SV was een andere veer achter en voor de veren met olie al een groot verschil. Het hangt natuurlijk van de motor af wat er mogelijk is en of het aan te raden is, maar voor mijn fiets was het die paar 100 zeker waard voor alle tijd die ik er mee gereden heb. Zou je het goed willen doen moet er voor 2000 euro of meer een andere voorvork op en een compleet nieuwe demper achter, dat was die fiets niet waard. Je kan altijd kijken wat er mogelijk is voor een bepaalde fiets en of het dat geld waard is.
Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 16:53:
[...]

Wel typisch dat het überhaupt nodig is om zo debiel te doen. Iedereen weet dat je geen wheelies of burnouts mag maken op of direct aan de openbare weg. Ik heb dat nooit begrepen... Net alsof de hormonen spontaan gaan gieren als een stel mannen bij elkaar gezet worden met hun motoren. Het zijn net kleine kinderen dan... hahaha.
Het is niet nodig om debiel te doen. Sommige mensen vinden het gewoon leuk om een beetje te stunten en ik vind het leuk om te zien. Zolang dat op een veilige manier gaat vind ik het prima. Ik snap ook wel dat het niet mag, maar voor mij was het leuk om naar te kijken. Noem die mensen kleine kinderen, dat kan. Het zijn mannen met hun speeltjes :P

Wat betreft openbare weg viel dat in Veenendaal reuze mee hoor. Zie hier 2 foto's van hoe dat toen ging.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Kpwgjup0Rb0Aaogk2NeqkI7a/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CFimSY1jl6OeTmsrW6WYKKDK/full.jpg

Dit stuk weg daar was compleet leeg en er kwam helemaal niemand. Geen enkele auto, fietser, wandelaar of wat dan ook te zien. Ik snap dat de politie dit geen goed idee vind, maar opzich had er daar niemand last van en was het voor iedereen die er kwam leuk om te zien en voor sommige om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Niet online
PilatuS schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 17:12:
[...]

Voor mijn SV was een andere veer achter en voor de veren met olie al een groot verschil. Het hangt natuurlijk van de motor af wat er mogelijk is en of het aan te raden is, maar voor mijn fiets was het die paar 100 zeker waard voor alle tijd die ik er mee gereden heb. Zou je het goed willen doen moet er voor 2000 euro of meer een andere voorvork op en een compleet nieuwe demper achter, dat was die fiets niet waard. Je kan altijd kijken wat er mogelijk is voor een bepaalde fiets en of het dat geld waard is.

[...]

Het is niet nodig om debiel te doen. Sommige mensen vinden het gewoon leuk om een beetje te stunten en ik vind het leuk om te zien. Zolang dat op een veilige manier gaat vind ik het prima. Ik snap ook wel dat het niet mag, maar voor mij was het leuk om naar te kijken. Noem die mensen kleine kinderen, dat kan. Het zijn mannen met hun speeltjes :P

Wat betreft openbare weg viel dat in Veenendaal reuze mee hoor. Zie hier 2 foto's van hoe dat toen ging.

[afbeelding]

[afbeelding]

Dit stuk weg daar was compleet leeg en er kwam helemaal niemand. Geen enkele auto, fietser, wandelaar of wat dan ook te zien. Ik snap dat de politie dit geen goed idee vind, maar opzich had er daar niemand last van en was het voor iedereen die er kwam leuk om te zien en voor sommige om te doen.
Hahah dat waren mooie meetings. Had toen nog geen motor helaas. Maar idd het gebeurde bij de MFMM wel op de openbare weg, maar die weg die je ziet loopt dood en er konden geen auto's op komen zoals je ziet op de foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
ProfaNe schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 17:21:
[...]

Hahah dat waren mooie meetings. Had toen nog geen motor helaas. Maar idd het gebeurde bij de MFMM wel op de openbare weg, maar die weg die je ziet loopt dood en er konden geen auto's op komen zoals je ziet op de foto.
De MFMM was eigenlijk verdeelt over 2 plekken toen. Je had het Veendendaal verhaal ergens tussen 10:00 en 13:00 ofzo. Daarna ging er vaak een groep naar Amersfoort en daar gingen ze dan verder. Er zijn daar filmpjes van waar mensen op de openbare weg tussen de normale auto's wheelies maken. Wat daar allemaal gebeurde was echt niet meer normaal en was ook zeker gevaarlijk. Het begon daar ook wel aardig uit de hand te lopen en toen is er zowel in Veenendaal als in Amersfoort politie gekomen. Wat er in Veenendaal gebeurde was allemaal geen probleem, maar Amersfoort was een heel ander verhaal.

Dit dus :P

[ Voor 3% gewijzigd door PilatuS op 29-08-2017 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Niet online
PilatuS schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 17:24:
[...]

De MFMM was eigenlijk verdeelt over 2 plekken toen. Je had het Veendendaal verhaal ergens tussen 10:00 en 13:00 ofzo. Daarna ging er vaak een groep naar Amersfoort en daar gingen ze dan verder. Er zijn daar filmpjes van waar mensen op de openbare weg tussen de normale auto's wheelies maken. Wat daar allemaal gebeurde was echt niet meer normaal en was ook zeker gevaarlijk. Het begon daar ook wel aardig uit de hand te lopen en toen is er zowel in Veenendaal als in Amersfoort politie gekomen. Wat er in Veenendaal gebeurde was allemaal geen probleem, maar Amersfoort was een heel ander verhaal.

Dit dus :P

[video]
Hmm Amersfoort ging ik nooit heen. Als ik die filmpjes zie vind ik het niet gek nee dat er politie bij is tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
ProfaNe schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 17:29:
[...]

Hmm Amersfoort ging ik nooit heen. Als ik die filmpjes zie vind ik het niet gek nee dat er politie bij is tegenwoordig.
Inderdaad geen verassing dat er nu altijd politie bij is. Als je nu naar een meeting gaat zie je ze gelijk staan en als je iets doet wat niet mag ben je gelijk de lul. Maarja, als je inderdaad ziet hoe het op dat filmpje gaat is dat ook volledig terecht. Het is alleen veranderd van een meeting waar je leuke dingen kon zien tot een meeting waar je alleen motoren kan zien. Zowel in Veenendaal als in Amersfoort is dat nu zo en dat is ook wel terecht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:31
Als het goed weer is wil ik wel even gaan kijken. Brommers kieken! :7

Ben eens bij een MF meeting geweest in de buurt van Seppe (a58). De op en afritten zijn daar best leuk en er zit net een stukje snelweg tussen dat je ff lekker gas kan geven tot je op de volgende afrit komt om vervolgens weer terug te gaan. Ze noemde dat volgens mij iets van de speeltuin.

Was toen ik aankwam best leuk, stonden veel mooie motoren maar veel politie en achteraf ook terecht! Iemand met zijn gixxer met verlengde achterbrug was driftend bijna tegen een sleurhut aangeknalt en de rest ging weer driftend de snelweg op. Wat een bijzonder volk kwam daar op af. ;)

Edit :

Dit dus:
MF meeting
Joopieboy schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:36:
[...]

Edit: net de papieren binnen van de verzekering, binnen 3 weken krijg ik reactie en dan weet ik wat meer. Mooie prijs gekregen van mijn monteur om het ding op te knappen, dus dat valt ook wel weer mee (gelukkig).

Gelijk valdoppen plaatsen ook, stom dat ik daar nooit aan heb gedacht. :)
Passen de valdoppen direct? Bij mijn cbr moesten ze in de kuip gaan boren en ik vond dat toen zo zonde dat ik het uiteindelijk nooit gedaan heb. Nu op de GSR heb ik ze wel!

[ Voor 10% gewijzigd door R0y. op 29-08-2017 18:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat is idd erg zonde. Nee voor de gixxer is een set met beugels die op het blok gaan en doppen die dan eruit steken.

Afbeeldingslocatie: http://www.brandedbiker.co.uk/wp-content/uploads/2015/03/Rg_aero_crash_protectors_suzuki_gsxr600_k4_k5_01_1.jpg
Voor het geld kun je het ook niet laten :X Stukkie goedkoper als een paar kuipen en een dynamodeksel met lager :X

Hoewel ik echt serieus gematst ben door inkoopprijzen wat ie rekent. 2e hands krijg ik minder mooi spul dan wat erop zat voor hetzelfde geld al dan niet meer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

Frans92 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:32:
[...]

Top, dankjewel! Ik ga ze meteen bestellen dan. De LEDjes die ik nu heb, zijn alleen zichtbaar in schemering en in het donker :/ Die vielen nogal tegen t.o.v. de productpagina, waarop ze heel fel waren afgebeeld.
Ik heb zelf deze. Ik heb ze afgelopen zondag in de nacht getest. Een vriend stond achter m'n motor, ik zet m'n alarmlichten aan en het eerste wat ie zegt is "Sow" en hij draait z'n hoofd weg. Ik denk dus dat die wel fel genoeg zijn :+
Thalaron schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:16:
*O* *O* *O*

01-07-2017 Try-Out
01-08-2017 AVB
09-08-2017 Theorie A
29-08-2017 AVD

Alle 3 in de 1e keer behaald *O*
Van harte & veel veilige kilometers!
Frans92 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:41:
[...]

Belastingsonafhankelijk relais is nodig met LED, als je dat nog niet hebt. Anders knipperen ze op turbo-stand.
Ik heb zo'n relais liggen en ga het weg doen voor een ander relais denk ik. Dit LED-relais begint met knipperen in de 'uit'-stand, beetje bout... :/

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 21:03

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dat doet vrijwel elk lastonafhankelijk relais omdat er een timertje in zit die bij 0 begint te tellen. (of een oscillerend circuitje dat eerst opgeladen moet worden)
Het grappige is, zet je hem dan uit en direct weer aan was er nog genoeg restspanning aanwezig om hem wél direct aan te laten gaan.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik vermoed dat tdw het anders bedoelde, bij het insteken van het relais dat de knippers al aan gingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 18:05:
Dat doet vrijwel elk lastonafhankelijk relais omdat er een timertje in zit die bij 0 begint te tellen. (of een oscillerend circuitje dat eerst opgeladen moet worden)
Het grappige is, zet je hem dan uit en direct weer aan was er nog genoeg restspanning aanwezig om hem wél direct aan te laten gaan.
Joopieboy schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 18:12:
Ik vermoed dat tdw het anders bedoelde, bij het insteken van het relais dat de knippers al aan gingen?
Nee, ik bedoel echt wat @DrivinUCrazy schrijft:

Jammer dat er geen oplossing voor is :'(

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lolgast
Maakt dat serieus iets uit? :o

Haha, soms is mijn leven makkelijker dan ik denk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

lolgast schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 19:34:

Voor mij wel. Het leuke aan LED vind ik juist het 'instant aan'-effect. Als ie na een halve seconde pas instant aan gaat dan eh.. zou mijn innerlijke Rob Geus daar niet vrolijk van worden. Man man man.

Denk dat ik dan maar gewoon een instelbaar relais koop en 'm dan op turbosnel zet :+

[ Voor 9% gewijzigd door tdw op 29-08-2017 19:39 ]

~ James May

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:23
HTT-Thalan schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 17:08:
[...]

Even de locatie verkend vandaag.

Natuurlijk, avontuurlijk als ik ben, reed ik er wel even zonder navi heen. Daardoor reed ik verkeerd, en moest ik uiteindelijk uit tegenstelde richting mijn doel vinden. Dat hield in dat ik door kilometers zandweggetjes, inclusief behoorlijk diep, mul zand, mijn weg moest vinden. Ik wéét dat in mul zand vol gas het credo is, maar ik had niks bij om eventuele verbogen pedalen terug te buigen dus ik heb de zijwieltjes gebruikt :+ met slow and steady kom je er ook.

Je mag uiteindelijk legaal tot en met ongeveer 100 meter van de kampeerplek komen, en dat geeft dit uitzicht:

[afbeelding]

[afbeelding]

En dan moet je nog even illegaal 100 meter over een zandpaadje (wandelpad vermoed ik, maar wel breed genoeg) om tot de eigenlijke kampeerplaats te komen. Dat is wel te doen.
Wat zie ik over het hoofd? mooi dat je daar legaal mag kamperen? voor eventuele meet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:29

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

kneusteun schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 19:47:
[...]

Wat zie ik over het hoofd? mooi dat je daar legaal mag kamperen? voor eventuele meet?
Legaal offroad rijden vind @HTT-Thalan wel mooi. Op de paalkampeerplaats mogen maximaal 3 tenten voor 72 uur staan binnen 10m van de paal en maximaal 10 mensen.

[ Voor 3% gewijzigd door Grubeater op 29-08-2017 20:00 . Reden: Afstand tot de paal. ]

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:20

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

kneusteun schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 19:47:
[...]

Da's eigenlijk best een goed idee :P.

En die honderd meter zand kunnen jullie best met straatbanden doen, als Bommes het ook kan :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogtagz
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 02:39
Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 13:01:
[...]

Ik bestel olie meestal hier: http://www.oliehandel.nl/

Als je van sleutelen houdt dan kan ik de video's van: YouTube: Moonfleet41 sterk aanraden.
Top! Dank je wel. Ik heb nu 4L olie van Castrol op mlmparts.com besteld. 10tje voor een oliefilter en twee tientjes voor een werkplaatshandboek.

Morgen of overmorgen maar even kijken of ik het kan verwisselen. Ik las wel iets over een momentsleutel dus mogelijk moet ik nog wat gereedschap kopen.

$ alias cd='rm -rf'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 107% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2017 21:29 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Zo, de Caponord heeft verse remblokjes voor en verse remvloeistof rondom. Wat eruit kwam was vies ondoorzichtig geel ipv mooi helder... Volgens mij was het nodig :+

Als iemand rond Alphen ad Rijn nog remvloeistof nodig heeft, ik heb nog ruim een halve liter over :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Laatst online: 22:17
Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 20:26:
Deze handige meneer kwam vanavond vanaf de vluchtstrook aanrijden. Het filmpje is niet zo spectaculair maar het ging hem en zijn vriendje duidelijk niet snel genoeg in de avondspits.

[video]

Dat mag ik niet tijdens mijn lessen :F
Verdient zeker niet de schoonheidsprijs. Maar als ik jou was zou ik met 100km/h toch echt wat meer afstand houden ook al gedraagt die motorrijder zich als een eikel...

Trouwens bizar hoeveel rijders ik vandaag gezien heb in een dun spijkerbroekje, jogging broek of slippers. Echt compleet achterlijk. |:(

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Grubeater schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 19:52:
[...]

Legaal offroad rijden vind @HTT-Thalan wel mooi. Op de paalkampeerplaats mogen maximaal 3 tenten voor 72 uur staan binnen 10m van de paal en maximaal 10 mensen.
Die gasten van http://www.motoravonturist.nl/ zijn er ook ooit geweest met hun "vrienden clubje" kan het niet terug vinden op hun site.
Was er ook eentje bij op een K1100 midden in het bos echt heel erg spannend is het stukje off road dus niet ;)

Voor mijn zoektocht:
https://link.marktplaats.nl/m1198197997
ZO iets vind ik wel grappig, ja 1 cilinder, ja oud.. maar wel leuk en voor weinig wel een leuke reis fiets van te maken. De wilbers achterveer zit er al op :P

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2017 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Laatst online: 22:17
Een motorrijder voor zijn flikker rijden is ook niet goed voor de doorstroming... Sorry, maar vanaf 8 seconden zit je er zowat 20 seconden dicht op en remt amper af. Maargoed :)

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2017 06:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Ophidian schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 20:44:
[...]

Trouwens bizar hoeveel rijders ik vandaag gezien heb in een dun spijkerbroekje, jogging broek of slippers. Echt compleet achterlijk. |:(
Ik weet niet of je het door had maar het was ook godsjoekeles warm zeg, kanonnen :D Ik rits altijd m'n Goretex-pak volledig dicht, dus ergens op de helft van de rit was ik compleet doorweekt van het zweet. Toen bedacht ik me dat ik ook wel ff de rits een paar centimeter open kon zetten. Dat gevoel _/-\o_ Wat een heerlijke temperatuur werd het toen ineens

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 20:51:
[...]

Ja weet je, de beste stuurlui staan aan wal. Ik ben blij dat je anders zou reageren. Dan is er in ieder geval iemand goed in het verkeer. Die motorrijder is inderdaad niet het issue.
Als iemand op de snelweg zo dicht achter mij blijft rijden ga ik ook rechts inhalen. Liever dat dan zo'n half snuggere die er via de achterkant doorheen wilt omdat hij vindt dat zijn plek gejat is...

Zo te zien kwam hij trouwens niet van de vluchtstrook maar van de uit-/invoegstrook? Ik zie het probleem niet. Hij ziet een gat waar hij als motorrijder in past, waarom jij het dan niet kan opbrengen om afstand te houden is mij eerlijk gezegd een raadsel. Maar dat snap je wel als je je rijbewijs hebt :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
tdw schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 20:56:
[...]

Ik weet niet of je het door had maar het was ook godsjoekeles warm zeg, kanonnen :D Ik rits altijd m'n Goretex-pak volledig dicht, dus ergens op de helft van de rit was ik compleet doorweekt van het zweet. Toen bedacht ik me dat ik ook wel ff de rits een paar centimeter open kon zetten. Dat gevoel _/-\o_ Wat een heerlijke temperatuur werd het toen ineens
Ik ben een mooi weer rijder, maar niet met dit mooie weer :P Zodra het boven de 25 tot 27 komt laat ik het rijden maar even lekker zitten. Hooguit van 19:00 tot 22:00, maar het word nu alweer te snel donker daarvoor. Overdag stap ik met dit weer maar gewoon niet op de motor. Als je rijd gaat het wel, maar een stuk 30 moeten rijden of stilstaan voor het stoplicht is weinig leuks aan. Aangezien ik puur voor de lol rij kan het voor mij ook prima zo. Er zijn genoeg dagen dat het 18 tot 23 graden is en ik rij dan maar lekker op die dagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Bommes schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 20:45:
[...]

Voor mijn zoektocht:
https://link.marktplaats.nl/m1198197997
ZO iets vind ik wel grappig, ja 1 cilinder, ja oud.. maar wel leuk en voor weinig wel een leuke reis fiets van te maken. De wilbers achterveer zit er al op :P
Hm, zoiets is best leuk voor in de winter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2017 06:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 21:14:
[...]

Je hebt helemaal gelijk. Ik heb een 360 graden video gemaakt waardoor je kan zien waar hij vandaan komt en wat hij deed. Ik ben een slechte chauffeur. :Y
Stel, je vervangt de auto's door vrachtwagens en de motor door een auto (die jij bestuurt). Hoe zou jij je dan voelen bij die volgafstanden?

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2017 06:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:08

Secsytime

Automagisch

Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 21:22:
[...]

Je hebt volkomen gelijk. Ik ben een vreselijk slechte chauffeur en ik heb die arme, rechts-inhalende vluchtstrookrijdende motorrijder ongelofelijk angst aangejaagd. Toen hij verderop met 120kmh auto's door het midden inhaalde op een tweebaans weg was dat om weg te vluchten. Ik wou dat ik het goed kon maken.
Martelaarsrol much? Jij bent verantwoordelijk voor JOUW afstand, niet die motorrijder. Of hij wel of niet iets heeft gedaan wat wel of niet illegaal is, heeft daar verder niks mee te maken. Omdat hij misschien iets heeft gedaan wat niet mag, praat jouw gedrag niet goed. Het heft elkaar niet op ofzo, beetje kinderachtig gedrag.

Verder snap ik niet waarom je op de linkerbaan zit, als je rechts ingehaald kunt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 21:22:
[...]

Je hebt volkomen gelijk. Ik ben een vreselijk slechte chauffeur en ik heb die arme, rechts-inhalende vluchtstrookrijdende motorrijder ongelofelijk angst aangejaagd. Toen hij verderop met 120kmh auto's door het midden inhaalde op een tweebaans weg was dat om weg te vluchten. Ik wou dat ik het goed kon maken.
Die gast op de motor rijd gewoon als een idioot. Sowieso hoe ie ook op het midden van de weg blijft hangen met die snelheid en het rechts inhalen gaat nergens over. Aan de andere kant was het wel beter geweest als je wat meer ruimte had gegeven toen ie voor je kwam zitten. Los van dat rijd hij als een idioot en niet jij, alleen jij had wel net wat beter kunnen rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 21:29:
[...]

Die gast op de motor rijd gewoon als een idioot. Sowieso hoe ie ook op het midden van de weg blijft hangen met die snelheid en het rechts inhalen gaat nergens over. Aan de andere kant was het wel beter geweest als je wat meer ruimte had gegeven toen ie voor je kwam zitten. Los van dat rijd hij als een idioot en niet jij, alleen jij had wel net wat beter kunnen rijden :)
Ik had hem zien aankomen maar niet verwacht dat-ie hem er nog tussen zou prakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Secsytime schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 21:26:
[...]

Martelaarsrol much? Jij bent verantwoordelijk voor JOUW afstand, niet die motorrijder. Of hij wel of niet iets heeft gedaan wat wel of niet illegaal is, heeft daar verder niks mee te maken. Omdat hij misschien iets heeft gedaan wat niet mag, praat jouw gedrag niet goed. Het heft elkaar niet op ofzo, beetje kinderachtig gedrag.

Verder snap ik niet waarom je op de linkerbaan zit, als je rechts ingehaald kunt worden.
Dit snap ik dan nog wel, soms remt de linkerbaan gewoon en rij je niet jouw gewenste snelheid. Zodra je naar rechts gaat schuift degene achter je door en kom je er nooit meer tussen ;(

En verder: CurtPoindexter zit blijkbaar graag in de slachtoffer rol... Er zitten hier allemaal mensen die vanuit de gedachtengang van de motorrijder kunnen relativeren waarom hij doet wat hij doet. Dat je hier ongewenst op je afstand aangesproken wordt had je kunnen zien aankomen toch :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Eeeuh, jongens!!

M'n chips is op en bier zonder chips is ook niks, dus..... 😏

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:37
dogtagz schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 20:23:
Morgen of overmorgen maar even kijken of ik het kan verwisselen. Ik las wel iets over een momentsleutel dus mogelijk moet ik nog wat gereedschap kopen.
Momentsleutels zijn helaas nogal prijzig, kwam ik zelf ook recentelijk achter :'( Vooral omdat ik er twee nodig heb: mijn aftapbout heeft een moment van 43nM nodig en m'n oliefilterbouten slechts 10nM. Deze heb ik voor een eurotje of veertig gehaald en doe ik bijna alles mee (gaat van 5nM tot 25nM), de grote was duurder en tot dusver alleen nog maar gebruikt voor de aftapbout. Over een paar maanden hoop ik'm nog te kunnen gebruiken om de wielen van m'n auto te vervangen, zitten die eindelijk ook eens op het juiste moment in plaats van "Joah nog een beetje strakker" :+

Heb nog een tijdje lopen zoeken naar een momentsleutel die van 5 - 50nM gaat, maar dat is wat zeldzamer, en sowieso erg lomp. Dan maar twee.

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

lolgast schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 21:30:
[...]

Dit snap ik dan nog wel, soms remt de linkerbaan gewoon en rij je niet jouw gewenste snelheid. Zodra je naar rechts gaat schuift degene achter je door en kom je er nooit meer tussen ;(

En verder: CurtPoindexter zit blijkbaar graag in de slachtoffer rol... Er zitten hier allemaal mensen die vanuit de gedachtengang van de motorrijder kunnen relativeren waarom hij doet wat hij doet. Dat je hier ongewenst op je afstand aangesproken wordt had je kunnen zien aankomen toch :+
Oh jawel hoor, maar dat mensen de motor verdedigen dan weer niet. Maar naar zijn afstand kijken ze ook niet :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
@oliefilter-verwisselen-momentsleutel-nodig
Dat kan toch gewoon door er een schroevendraaier doorheen te slaan. Kun je meteen door dat gat de olie aanvullen :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 21:32:
[...]

Oh jawel hoor, maar dat mensen de motor verdedigen dan weer niet. Maar naar zijn afstand kijken ze ook niet :+
Hij zit niet op het forum te klagen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Secsytime schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 21:33:
[...]

Hij zit niet op het forum te klagen :+
Misschien op motor-forum 'het grote wat ik vandaag meemaakte'-topic :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Chakotay schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 21:04:
[...]

Hm, zoiets is best leuk voor in de winter :)
Ja toch.. :) Als ik de Fazer niet had staan ging het ding morgen bekijken, niet als winter project maar om tijdens de winter juist een leuke adventure bike van te maken.
Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 21:14:
[...]

Je hebt helemaal gelijk. Ik heb een 360 graden video gemaakt waardoor je kan zien waar hij vandaan komt en wat hij deed. Ik ben een slechte chauffeur. :Y
Je bent in ieder geval niet op de weg om andere te veroordelen.
Ja die motor rijder prakt hem er tussen maar dat verantwoord nog niet dat je er vervolgens zo dicht achter op blijft zitten.
Was het een bestelbus geweest waar je niet om of over heen had kunnen kijken had je waarschijnlijk wel je afstand vergoot.

[ Voor 46% gewijzigd door Bommes op 29-08-2017 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Topicstarter
lolgast schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 22:55:
[...]
Jawel, maar niets eronder is ook geen optie want dan moet je het aanhouden tot je gaat slapen zo lastig gaat het uit :+

Jas een beetje openritsen, al is het maar 5cm, scheelt dag en nacht. En sowieso stoplichten proberen te vermijden. Liever 1 minuut omrijden dan 1 minuut stilstaan in de stad
Dat is dan misschien weer een (klein) voordeel van een te groot pak: het gaat makkelijker aan en uit. :+
Het was vandaag ook heel leuk in de brandende zon voor het stoplicht. B)

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 21:30:
[...]

Ik had hem zien aankomen maar niet verwacht dat-ie hem er nog tussen zou prakken.
Dat snap ik helemaal. Ik bedoel dat toen ie voor je ging rijden het beter was geweest om langzaam wat meer ruimte te maken door iets minder gas te geven. Die gast op de motor pakt ruimte die ie niet moet pakken, maar daarna is het wel zo handig om wat meer ruimte te geven. Nogmaals: Ik vind hem een idioot en niet jou, maar iets meer ruimte maken was beter geweest, dat is alles :)
FragFrog schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 21:31:
[...]

Momentsleutels zijn helaas nogal prijzig, kwam ik zelf ook recentelijk achter :'( Vooral omdat ik er twee nodig heb: mijn aftapbout heeft een moment van 43nM nodig en m'n oliefilterbouten slechts 10nM. Deze heb ik voor een eurotje of veertig gehaald en doe ik bijna alles mee (gaat van 5nM tot 25nM), de grote was duurder en tot dusver alleen nog maar gebruikt voor de aftapbout. Over een paar maanden hoop ik'm nog te kunnen gebruiken om de wielen van m'n auto te vervangen, zitten die eindelijk ook eens op het juiste moment in plaats van "Joah nog een beetje strakker" :+

Heb nog een tijdje lopen zoeken naar een momentsleutel die van 5 - 50nM gaat, maar dat is wat zeldzamer, en sowieso erg lomp. Dan maar twee.
Heb hier alleen een grote momentsleutel. Gebruik die voor alle dingen die hard aangedraait moet worden. Voor alles onder de 30Nm doe ik het op gevoel. Ik heb die sleutel voornamelijk voor dingen als de bouten van de remklauwen en voor de achteras.

[ Voor 49% gewijzigd door PilatuS op 29-08-2017 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:37
PilatuS schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 22:00:
Heb hier alleen een grote momentsleutel. Gebruik die voor alle dingen die hard aangedraait moet worden. Voor alles onder de 30Nm doe ik het op gevoel. Ik heb die sleutel voornamelijk voor dingen als de bouten van de remklauwen en voor de achteras.
Ah ja, ik was een beetje huiverig met aan m'n remklauwen sleutelen, daar zitten een paar bouten in die een vrij specifiek moment hebben en als beginner heb ik het gevoel er niet voor om bijvoorbeeld 12nM hierop te zetten en 7nM daarop etc. Zat laatst een aflevering van James May' the reassembler te kijken, daarin maakt'ie doodleuk een opmerking a la "oach ja, zo'n bout zou normaal op ongeveer 15nM moeten, ik draai'm aan.. ietsje strakker nog... en dat is ongeveer 15!". Wat een held :o

Aan de andere kant, de eerste keer olie vervangen heb ik het ook maar op gevoel gedaan omdat ik nog geen momentsleutel had, dat is ook goedgekomen... :+

In elk geval beter dan toen m'n vriendin eens een lekke band had, het reservewiel erop zette, en een paar kilometer verderop bij de garage aankwam met slechts drie van de vier wielmoeren...

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
FragFrog schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 22:15:
[...]

Ah ja, ik was een beetje huiverig met aan m'n remklauwen sleutelen, daar zitten een paar bouten in die een vrij specifiek moment hebben en als beginner heb ik het gevoel er niet voor om bijvoorbeeld 12nM hierop te zetten en 7nM daarop etc. Zat laatst een aflevering van James May' the reassembler te kijken, daarin maakt'ie doodleuk een opmerking a la "oach ja, zo'n bout zou normaal op ongeveer 15nM moeten, ik draai'm aan.. ietsje strakker nog... en dat is ongeveer 15!". Wat een held :o

Aan de andere kant, de eerste keer olie vervangen heb ik het ook maar op gevoel gedaan omdat ik nog geen momentsleutel had, dat is ook goedgekomen... :+

In elk geval beter dan toen m'n vriendin eens een lekke band had, het reservewiel erop zette, en een paar kilometer verderop bij de garage aankwam met slechts drie van de vier wielmoeren...
Voor alles wat niet heel erg vast hoeft te zitten doe ik het op gevoel goed vast. Dus gewoon goed aandraaien maar niet echt kracht gaan zetten. Dingen die dus met 6 of 7Nm moeten ga ik niet met een momentsleutel doen. Bij eigenlijk alles onder de 30Nm vind ik het wel best als het maar goed vast zit.

De bouten voor de remklauwen moeten bij mij best met veel kracht en ook nog met loctite gedaan worden dus daarvoor vind ik het wel erg belangrijk dat het goed komt te zitten. Hetzelfde met de achteras die met 90Nm moet. Daarbij wil ik wel zeker weten dat het 90Nm is en niet 60 of 120. Wat May doet met die 15Nm doe ik dus eigenlijk ook, tot nu toe werkt het prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

[...]

Olie is toch gewoon handvast?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Secsytime schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 22:40:
[...]

Olie is toch gewoon handvast?
De olie zelf hoeft niet vast.. het filter wel ja.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Bommes schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 22:46:
[...]

De olie zelf hoeft niet vast.. het filter wel ja.. :+
Haha ja, bedoelde inderdaad filter en bout.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

lolgast schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 19:34:

Ik heb best wel ocd maar dit slaat alles! _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ook ik doe het meeste gevoel maar bepaalde zaken doe ik met een momentsleutel. Overigens als je twijfelt of iets vast genoeg zit dan heb ik nog wel een oud truukje voor je: plaats merktekens ga rijden en houd elke keer de merktekens in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-10 10:19

Frans92

VFR800

tdw schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 17:59:
[...]

Ik heb zelf deze. Ik heb ze afgelopen zondag in de nacht getest. Een vriend stond achter m'n motor, ik zet m'n alarmlichten aan en het eerste wat ie zegt is "Sow" en hij draait z'n hoofd weg. Ik denk dus dat die wel fel genoeg zijn :+

[...]

Ik heb zo'n relais liggen en ga het weg doen voor een ander relais denk ik. Dit LED-relais begint met knipperen in de 'uit'-stand, beetje bout... :/
Als degene die ik nu besteld heb niet voldoende zijn, dan ga ik de jouwe proberen :P Hopelijk hoeft dat niet ;)
Volgens mij heb ik mijn relais toen bij MLMparts besteld. Deze knippert wel als eerst in de aan-stand. Durf niet te zeggen of dat bij jouw motor dan ook goed werkt.

XBL: DonFrans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

[...]

Wat is nou weer 7, 12 of 15 nano-mega? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:34
Ah ja, ik was een beetje huiverig met aan m'n remklauwen sleutelen, daar zitten een paar bouten in die een vrij specifiek moment hebben en als beginner heb ik het gevoel er niet voor om bijvoorbeeld 12nM hierop te zetten en 7nM daarop etc.
Dat soort dingen moet je ook gewoon niet met gevoel willen doen! Je gaat het echt veel te vast trekken. Iedereen is bang dat de bouten uit zijn remklauwen trillen, dus men trekt ze als een malloot vast met een 1/2 inch ratel, terwijl je 7Nm makkelijk haalt met een 1/4 inch rateltje. Maar dat voelt niet 'vast' genoeg voor de meesten. Dus: momentsleutel!

Olie is prima te doen zonder momentsleutel, want dat filter moet je gewoon met de hand vastschroeven en de plug kun je gewoon op gevoel vastzetten met in je achterhoofd "vast is vast genoeg". En dan niet met twee handen aan de ratel gaan trekken en daarna nog 3x een dreun tegen je ratel aan geven "voor de zekerheid!".
PilatuS schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 22:31:
[...]

Voor alles wat niet heel erg vast hoeft te zitten doe ik het op gevoel goed vast. Dus gewoon goed aandraaien maar niet echt kracht gaan zetten. Dingen die dus met 6 of 7Nm moeten ga ik niet met een momentsleutel doen. Bij eigenlijk alles onder de 30Nm vind ik het wel best als het maar goed vast zit.

De bouten voor de remklauwen moeten bij mij best met veel kracht en ook nog met loctite gedaan worden dus daarvoor vind ik het wel erg belangrijk dat het goed komt te zitten. Hetzelfde met de achteras die met 90Nm moet. Daarbij wil ik wel zeker weten dat het 90Nm is en niet 60 of 120. Wat May doet met die 15Nm doe ik dus eigenlijk ook, tot nu toe werkt het prima :)
Persoonlijk doe ik het precies omgekeerd!

Voor alles wat niet heel erg vast moet zitten kun je juist beter een (goede) momentsleutel gebruiken. De reden dat iets met 15Nm vast zit en niet met 90Nm is dat je het kapot draait als je er veel meer kracht op zet. En juist die lage momenten zijn erg lastig in te schatten op gevoel. Ik heb dat helaas zelf menig maal ondervonden. Vaak in de haast even iets vastzetten zonder momentsleutel, want dat ding pakken en instellen kost ook weer 1 minuut :F En dan draai je de zooi kapot. Of het boutje of het (aluminium) schroefdraad.

Voor een achteras die met 90Nm vast moet maakt het niet zo gek veel uit. Dan draai je echt niet meteen kapot als je gewoon flink aan je ratel gaat hangen. Tuurlijk is een momentsleutel ook dan netter!

Ik doe overigens bijna alles met een momentsleutel. Ik denk altijd maar: Ik doe het voor de hobby en ik heb er geen haast mee. Als ik 5 minuten langer over een klusje doe, is dat ook prima. En ik sleutel niet vaak genoeg om zeker te weten dat ik het juiste gevoel heb om iets vast te zetten bij bijvoorbeeld 35Nm of 9Nm.

En ik probeer dus ook geen klusjes meer onder tijdsdruk te doen zo van: "ff snel remblokken vervangen, want over een kwartiertje komt een vriend langs en dan gaan we een stukkie rijden". Die mentaliteit scheelt al drie kwart van alle problemen bij het sleutelen :*)

[ Voor 32% gewijzigd door FragDaddy op 30-08-2017 09:08 ]

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Frans92 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 08:15:
[...]

Volgens mij heb ik mijn relais toen bij MLMparts besteld. Deze knippert wel als eerst in de aan-stand. Durf niet te zeggen of dat bij jouw motor dan ook goed werkt.
Hmmm, interessant. Welk relais is dat? Op de site kom ik namelijk geen plug&plays tegen :+
Frans92 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 08:44:
[...]

Wat is nou weer 7, 12 of 15 nano-mega? :+
Standaard Android autocorrectie als ik me het goed herinner :+

~ James May

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:36
wimmel_1 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 21:31:
Eeeuh, jongens!!

M'n chips is op en bier zonder chips is ook niks, dus..... 😏
Chips zonder bier is ook kudt, kri-j een droge bek van :P
He, jij hebt een vriendin die zelf enigszins weet hoe je een wiel moet wisselen. Toen mijn zusje net d'r eerste auto had belde ze in paniek op of het normaal was dat alle waarschuwingslampjes gingen branden als je 'm op contact zette :X

[ Voor 51% gewijzigd door FastFred op 30-08-2017 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

tdw schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 09:18:
[...]

Hmmm, interessant. Welk relais is dat? Op de site kom ik namelijk geen plug&plays tegen :+

[...]

Standaard Android autocorrectie als ik me het goed herinner :+
http://www.mlmparts.com/nl/knipperlicht-relais.html
Deze heb ik toen besteld. Was behoorlijk plug & play, want ik kon hem inpluggen en daarna spelen met de knipperlichten ;)

Autocorrectie faalt dus weer eens :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Frans92 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 09:25:
[...]

Deze heb ik toen besteld. Was behoorlijk plug & play, want ik kon hem inpluggen en daarna spelen met de knipperlichten ;)
Ah super, bedankt! Had niet gezien dat er meerdere uitvoeringen waren, zag alleen dat '6-pins' relais.

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Frans92 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 09:25:
[...]

Autocorrectie faalt dus weer eens :P
Tientje te duur, zelfde als ik van ebay heb getrokken maar dan zonder sticker :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

Joopieboy schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 09:33:
[...]

Tientje te duur, zelfde als ik van ebay heb getrokken maar dan zonder sticker :Y
Haha, ja een tientje is wat je betaalt om geen wachttijd te hebben van 3 weken ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
Plus, ik wil die sticker! :D (geintje natuurlijk..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ja die sticker doet het hem 8) Maar begrijpelijk idd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Ik hou het gewoon bij de standaard knipperlichten op de 749. Aan de voorkant zitten ze in de spiegel, dus dat wisselt vrij lastig en die aan de achterkant vind ik af-fabriek ook best netjes eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog over momentsleutels gesproken vertrouw niet blind op momentsleutels maar wel op je gezond verstand zeker omdat momentsleutels soms qua tolerantie fors kunnen afwijken. Dit zegt soms niets over de prijs.

Leuk voorbeeld:

http://www.motor-forum.nl.../294472/0/0/momentsleutel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 09:59:
Nog over momentsleutels gesproken vertrouw niet blind op momentsleutels maar wel op je gezond verstand zeker omdat momentsleutels soms qua tolerantie fors kunnen afwijken. Dit zegt soms niets over de prijs.

Leuk voorbeeld:

http://www.motor-forum.nl.../294472/0/0/momentsleutel
En dan heb je vaak ook nog van die "pipo's" welke zo'n sleutel ná gebruik niet even netjes terug stellen naar "0". Zon sleutel kun je na een week op moment ook gewoon alleen maar als wringijzer gaan gebruiken.

P.S. Je kunt zo'n ding redelijk goed "ijken" met een emmer water én een wringijzer áls je weet hoeveel liter water er exact in de emmer gegaan is én je de lengte van het wringijzer kent. Afleesmaat op je momentsleutel kun je meestal niet veranderen maar je weet in ieder geval wát de afwijking is.

[ Voor 17% gewijzigd door Will_M op 30-08-2017 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
wimmel_1 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:12:
[...]

En dan heb je vaak ook nog van die "pipo's" welke zo'n sleutel ná gebruik niet even netjes terug stellen naar "0". Zon sleutel kun je na een week op moment ook gewoon alleen maar als wringijzer gaan gebruiken.

P.S. Je kunt zo'n ding redelijk goed "ijken" met een emmer water áls je weet hoeveel liter water er exact in gegaan is.
Schuldig O-)
Maar de mijne lag ook los achterin de auto en ging bij elke bocht van links naar rechts. Die was sowieso geen lang leven gegund. Werkte wel beter dan de kruissleutel :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

wimmel_1 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:12:
[...]

F*ck, ik geloof dat ik vanmiddag meteen ga kijken naar mijn momentsleutel |:( |:(
Geen idee dat dat moest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

>:) >:) Waarom had ik al z'n vermoedden ???

In zo'n momentsleutel zit een veer welke niet continue op spanning mag blijven staan. Veren verliezen d'r veerkracht/veerconstante als ze dat wel doen. Maakt voor véél veren niet uit maar een momentsleutel is een stukje precisie gereedschap, althans: dat zou 't moeten zijn.

P.S. Momentsleutels vinden 't (meestal) ook niet leuk als je ze gebruikt om zaken LOS te maken. Dat die dingen twee kanten op kunnen werken is alleen maar omdat er ook spullen met "linkse" draad op moment VAST gezet moeten kunnen worden.

[ Voor 54% gewijzigd door Will_M op 30-08-2017 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Nu we toch lichtelijk technisch bezig zijn. Ik ben op zoek naar krimpkousjes die beter krimpen dan degene die ik nu heb.. Geen idee meer hoe ik aan de huidige kom, maar iets zegt me dat ze bij een €15 kostende 100-delige gereedschapsset zaten. Dat is in ieder geval wel ongeveer de kwaliteit :D

Iemand voorkeuren voor bepaalde varianten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

lolgast schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:32:
Nu we toch lichtelijk technisch bezig zijn. Ik ben op zoek naar krimpkousjes die beter krimpen dan degene die ik nu heb.. Geen idee meer hoe ik aan de huidige kom, maar iets zegt me dat ze bij een €15 kostende 100-delige gereedschapsset zaten. Dat is in ieder geval wel ongeveer de kwaliteit :D

Ik ging vroeger dat spul altijd in 's-Hertogenbosch halen bij "Mulder" in de Vughterstraat (het latere Display Electronics) maar zie net dat die zaken geen van beide meer bestaan in den Bosch.

In Tilburg zit nog wel Piet Kennis..... Da's volgens mij nog één van de weinige zaken in de regio welke nog écht ouderwets service verlenen én een hoop van dat soort spullen hebben (én er verstand van hebben!!).

http://www.pietkennis.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

wimmel_1 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:24:
>:) >:) Waarom had ik al z'n vermoedden ???

In zo'n momentsleutel zit een veer welke niet continue op spanning mag blijven staan. Veren verliezen d'r veerkracht/veerconstante als ze dat wel doen. Maakt voor véél veren niet uit maar een momentsleutel is een stukje precisie gereedschap, althans: dat zou 't moeten zijn.

P.S. Momentsleutels vinden 't (meestal) ook niet leuk als je ze gebruikt om zaken LOS te maken. Dat die dingen twee kanten op kunnen werken is alleen maar omdat er ook spullen met "linkse" draad op moment VAST gezet moeten kunnen worden.
Ja, als je dat nou even een half jaar eerder had verteld :9 Nu ben ik best wel technisch onderlegd, maar hier had ik gewoon echt niet over nagedacht...
Ik ben trouwens ook schuldig aan het losdraaien. Ik voel me best stom 8)7 |:(
lolgast schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:32:

Dit wil ik ook graag weten! Ben ook op zoek naar goede krimpkousjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

O prachtig, weer iemand die een momentsleutel kan wegflikkeren :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lolgast
Joopieboy schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:43:
Gewoon iemand die er een ratelsleutel bij heeft :Y :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joopieboy schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:43:
Niet wegflikkeren!!! IS altijd nog een handig wringijzer vanwege de lengte. Maar je kunt natuurlijk ook even gaan bepalen wat de afwijking inmiddels is middels.....

Opnieuw laten ijken mét een rapport kan ook, maar is vaak niet goedkoop (duurder dan de momentsleutel initieel was, vaak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dikke kans van yess, zo iets is leuk als je hem kan meepakken via het werk of zoiets. Maar om bijvoorbeeld in de auto te leggen om makkelijk je reserviewiel te kunnen wisselen is altijd makkelijk.

Laat ik nu net geen reservewiel meer hebben. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ik zou die van mij eigenlijk ook eens moeten (laten) ijken. Ze worden hier wel gebruikt zoals het bedoeld is, maar geen idee wat er nog van klopt na 10 jaar :P

Ze daadwerkelijk gebruiken doe ik om eerlijk te zijn eigenlijk steeds minder, vooral bij remklauwen. Die M6 boutjes zijn juist een prima formaat om op gevoel te doen, tot nu toe heb ik er nog geeneen gesloopt :+ Netjes op moment vastzetten vind ik vooral belangrijk voor het echt fijne spul aan het blok, wat ook meteen grote effecten heeft als je het draad sloopt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

@Momentsleutel

Iemand nog een tip voor een goede momentsleutel? Hoor net via een forum dat de mijne niet meer goed werkt.

* w4rguy wist niet dat hij niet op spanning mocht blijven.

Ik dacht: lekker makkelijk, hoef ik de torsie van de moer van mijn achterwiel niet te onthouden 8)7

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

w4rguy schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:45:
@Momentsleutel

Iemand nog een tip voor een goede momentsleutel? Hoor net via een forum dat de mijne niet meer goed werkt.

* w4rguy wist niet dat hij niet op spanning mocht blijven.

Ik dacht: lekker makkelijk, hoef ik de torsie van de moer van mijn achterwiel niet te onthouden 8)7
Juistem, dat is ook makkelijk! Staat-ie altijd goed ingesteld. Zo was ook precies mijn gedachte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-10 20:43

Ktenolix

Pijlsnel

Na een aantal dagen met m'n naked bike naar het werk gereden te hebben (veel snelweg), zit ik me toch af te vragen of ik niet beter voor een motor met scherm kan gaan.. Ook met het oog op in de toekomst meer te willen touren en dagjes weg ermee te willen (dus bagageruimte nodig). Ik heb er nu een topkoffer op zitten dat er niet uit ziet, maar wel comfortabeler rijdt dan met een zware rugtas. :+

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
FragDaddy schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 08:57:
[...]

Persoonlijk doe ik het precies omgekeerd!

Voor alles wat niet heel erg vast moet zitten kun je juist beter een (goede) momentsleutel gebruiken. De reden dat iets met 15Nm vast zit en niet met 90Nm is dat je het kapot draait als je er veel meer kracht op zet. En juist die lage momenten zijn erg lastig in te schatten op gevoel. Ik heb dat helaas zelf menig maal ondervonden. Vaak in de haast even iets vastzetten zonder momentsleutel, want dat ding pakken en instellen kost ook weer 1 minuut :F En dan draai je de zooi kapot. Of het boutje of het (aluminium) schroefdraad.

Voor een achteras die met 90Nm vast moet maakt het niet zo gek veel uit. Dan draai je echt niet meteen kapot als je gewoon flink aan je ratel gaat hangen. Tuurlijk is een momentsleutel ook dan netter!

Ik doe overigens bijna alles met een momentsleutel. Ik denk altijd maar: Ik doe het voor de hobby en ik heb er geen haast mee. Als ik 5 minuten langer over een klusje doe, is dat ook prima. En ik sleutel niet vaak genoeg om zeker te weten dat ik het juiste gevoel heb om iets vast te zetten bij bijvoorbeeld 35Nm of 9Nm.

En ik probeer dus ook geen klusjes meer onder tijdsdruk te doen zo van: "ff snel remblokken vervangen, want over een kwartiertje komt een vriend langs en dan gaan we een stukkie rijden". Die mentaliteit scheelt al drie kwart van alle problemen bij het sleutelen :*)
Je hebt helemaal gelijk dat je het zo doet. Persoonlijk heb ik nog nooit iets kapot gedraait omdat ik het bij de lage getallen op een rustige manier doe. Ik pas dan wel erg op om het niet te vast te doen. Het wel met een momentsleutel doen is natuurlijk wel beter. Wat betreft de tijdsdruk doe ik dat zelf ook op die manier. Voor ieder klusje dat ik doe neem ik alle tijd en controleer altijd alles extra goed als ik klaar ben.
w4rguy schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:45:
@Momentsleutel

Ik heb deze: https://www.datona.nl/mom...-mannesmann-1-2-auto.html

Edit: Wat betreft de op spanning laten staan discussie, RTFM :P Nou ben ik zelf ook niet zo van het lezen, maar gewoon doen. Alleen bij de momentsleutel toch maar eens gelezen hoe dat nou precies moet. Dan lees je gelijk dat ie niet op spanning gehouden mag worden als je het niet gebruikt.

[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 30-08-2017 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Ah ja, dat is precies degene die ik nu als wringijzer mag gebruiken :9

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Frans92 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:56:
[...]

Juistem, dat is ook makkelijk! Staat-ie altijd goed ingesteld. Zo was ook precies mijn gedachte!
Dan moet je een (behoorlijk dure) Stahlwille kopen, die worden alleen belast bij gebruik :9
https://www.stahlshop.nl/c-888962/momentsleutels/

Edit: @steveman En dan is de batterij leeg als je op zondag zonder wielen onder je motor zit. Nee dankje de koekoek ;)

[ Voor 14% gewijzigd door lolgast op 30-08-2017 12:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:23

steveman

Comfortabel ten onder

Er zijn ook digitale momentsleutels, we zitten immers op tweakers !

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:38

Winkiller

De Mopperpot

Ktenolix schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 12:01:
Na een aantal dagen met m'n naked bike naar het werk gereden te hebben (veel snelweg), zit ik me toch af te vragen of ik niet beter voor een motor met scherm kan gaan.. Ook met het oog op in de toekomst meer te willen touren en dagjes weg ermee te willen (dus bagageruimte nodig). Ik heb er nu een topkoffer op zitten dat er niet uit ziet, maar wel comfortabeler rijdt dan met een zware rugtas. :+
Motoren met schermen hebben vaak vervelende turbulentie rond de helm en zo is er altijd wat. ;)
Helemaal uit de rijwind is volgens mij een illusie, motorrijden moet een beleving blijven, toch ?
Maar voor een naked zijn er ook schermpjes, kijk daar eens naar, het helpt prima.
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/j9afli.jpg
Pagina: 1 ... 26 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.