Ik drink geen bier en ben alleen op zoek naar rondingen van asfaltwimmel_1 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 20:23:
[...]
Je weet dus welke kleur 't bier daar heeft én wat er in Oktober daar allemaal te doen is?![]()
In Oktober is het vrijwel voorbij: http://www.oktoberfest.de...tes+and+General+FAQs/751/wimmel_1 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 20:23:
[...]
Je weet dus welke kleur 't bier daar heeft én wat er in Oktober daar allemaal te doen is?![]()
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
De Alpen zijn erg leuk om te rijden, zelf de eerste 3 weken van augustus ook een Alpen toer gedaan (Frankrijk, Noord/midden-Italië, Zwitserland, Nederland rondje, +/-5000km gereden) en dat is heel erg goed bevallen. (en dat op een M600, die zelfs nog even langs huis (Bologna) is geweest)HTT-Thalan schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 20:20:
Krijg net een berichtje van een collega in München (voordeel van een internationaal bedrijf) die vraagt of ik in Oktober langs wil komen voor een mooie 'Golden Summer' rit in de bergen van Duitsland en Oostenrijk.
Dat wil ik wel. Dat worden mooie beelden
.
Oostenrijk enkel niet gehad (ontweken vanwege het weer destijds) maar dat zal ook wel zeer mooi zijn.
Joopieboy schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 19:46:
Gewoon dikke prima zo een motor, zeker om te beginnen. Heel zacht en soepel en vergevingsgezind, geen slag verkeerd en oerbetrouwbaar. Lage kosten met onderhoud. Oftewel gewoon doen als het kan.
PilatuS schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 20:47:
Als die fiets geen vreemde gebreken heeft dan lijkt mij het prima.
Secsytime schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 01:20:
[...]
Mooie fiets! Alleen jammer van die enorme pijp (en niet mijn kleur).
Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 10:18:
[...]
Zo'n gekuipte Bandit is een prima motor. Loopt altijd, stuurt en rijdt heel makkelijk. Ik zou alleen de uitlaat vervangen door een leuke andere uitlaat. Ik heb bijvoorbeeld deze Arrow op mijn Bandit:
[afbeelding]
Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 11:10:
[...]
Ik heb hetzelfde model inclusief ABS 3 of 4 weken geleden gekocht en hier tot nu toe nog geen moment spijt van je kan hem lekker sportief en snel rijden maar ook lekker rustig mee rond rijden en deels rechtop zitten.
Heb zelf in deze periode ongeveer 1400 KM gereden waarmee ik de motor ook voor woon - werk verkeer gebruik.
Blij te horen dat mensen positief zijn over dit model. De uitlaat vind ik ook erg groot en ook saai uitgevoerd maar ik heb gehoord dat de uitlaat een belangrijk onderdeel is m.b.t. de motorprestaties dus wil ik nog niet gelijk risico's aangaan met een andere uitlaat en/of de brandstofregelaar vervangen.Chakotay schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 11:13:
[...]
Ik heb een 2009 versie (1e serie) zonder ABS nieuw gekocht, en een jaar & 35k km later weer verkocht. Vanalles mee gedaan van woonwerk tot circuitdagen & vakantie. Beviel goed, maar ik vond het toch wat saai worden na een tijdje. Wel erg degelijk, voor zover ik me kan herinneren heb ik er nooit problemen mee gehad. Wel heb ik binnen een paar weken na aankoop die gigantische schoorsteenpijp vervangen door een veel subtieler carbon dempertje, scheelde ook meteen flink wat gewicht.
Mocht je interesse hebben, heb ik het originele user-manual nog liggen
Die zit daar al jaren maar dan bedoel ik echt jaren, volgens mij al ruim 20 jaar zeker.HTT-Thalan schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 19:57:
Ik vond vandaag bij het googlen naar paalkampeerplaatsen deze locatie:
https://www.google.nl/map...HRTknQ!2e0!7i13312!8i6656
Daar gaan wij binnenkort eens even van dichtbij een kijkje nemen, want dit lijkt te mooi om waar te zijn.
De Vespa op marktplaats levert weer van die echte MP reacties op..
Vraagprijs 1750,- en duidelijk in de advertentie: "via mail of berichten wordt niet over de prijs onderhandeld"
Krijg ik een bericht: "1000"
Verder niets..
Dus stuur ik: "2000" terug.
Krijg ik weer een bericht:"1550"
Mijn reactie: "is goed kom maar halen, maar hier wordt geen euro meer van die prijs af onderhandeld"
Hoor ik niets meer

Maar werkelijk, in de advertentie heb ik meerdere keren vermeld: "geen mail of berichten, aub bellen", er heeft dus gewoon nog niemand gebeld. Enkel mail en berichten.
Gewoon alleen daarom al ruil ik het ding liever gewoon in voor een paar honderd minder.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Het ging mij in dit geval ook vooral om de zandweg waar een 'verboden voor motorverkeer' bord ontbreektBommes schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 20:35:
Die zit daar al jaren maar dan bedoel ik echt jaren, volgens mij al ruim 20 jaar zeker.
Die waren op mijn MT zo rond die tijd gedesintegreerd (en door HvW met tape weer opgeleukt... zo bleek later bij een bandenwissel eldersthijsco19 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 20:10:
[...]
Haha!![]()
[...]
Om hier effe op terug te komen. Zit effe in het werkplaats handboek te bladeren en kom een stukje tegen waar staat, en ik quote: 'Any play indicates worn rubber damper segments.'. De manier waarop ik erachter kwam was doordat er ruimte was tussen het wiel en de hub. Volgens het handboek zijn de rubberen dempers dus versleten.
Met nog geen 25000 om op de teller lijkt me dat aardig snel. Al is het natuurlijk wel een 1 cilinder met bijbehorend karakter.
Iemand die hier meer over weet?

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Aha, dus ze zijn wel toe aan een inspectie.
Kan ik gelijk me ketting op spanning zetten.
Kan ik gelijk me ketting op spanning zetten.
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Oh okay, ik heb een tijdje een klant daar gehad ( https://goo.gl/maps/A8bmL8BjZ4y ) op het Sas.HTT-Thalan schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 20:50:
[...]
Het ging mij in dit geval ook vooral om de zandweg waar een 'verboden voor motorverkeer' bord ontbreekt.
Heel wat keren met de bedrijfs Caddy daar lekker over die paden lopen boenderen.
In die omgeving vind je erg weinig van die "gesloten" borden, zelfs de tomtom stuurt je gewoon over die paden heen.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Als je maar op het juiste moment op de Posbank komt is het goed te doen gelukkig.wilco1985 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 09:10:
[...]
Daar ga je voor je plezier heen. Doe je jezelf aan![]()
Als ik bochtjes wil draaien heb ik nog wel andere locaties.
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Okay...zoals iedereen hier het aantal gewenste motoren is het huidige aantal + 1
Of misschien niet nog 1 er bij maar eerder een ander soort/model/merk maar wat voor eentje dan..
De verkoop van de Vespa wil nog niet echt lukken (okay staat nog geen week op MP maar goed) dus dan ga ik aan het denken en fantaseren.
De Fazer er uit en daarvoor iets anders terug, de Vespa toch zelf maar op knappen en er een ultieme reis motor van maken. Wat in principe lastig is want het ding wil niet echt harden dan 125km/u wat zijn inzetbaarheid als lange afstand reis motor wat beperkt maakt..
Even goed verder fantaserend, de Fazer er dus uit en vervangen voor iets anders dat:
- Fijn zit.
- Makkelijk lange afstanden rijd (grote tank en/of zuinig).
- Een beetje wil sturen op de binnendoor weggetjes.
- Ook nog off-road kan en dus ook een goede sta houding toelaat.
- niet te zwaar is zodat indien op zijn kant alleen nog recht op te krijgen is.
- low-budget is.
- wat karakter heeft, of kan krijgen door coole mods.
- niet door de halve wereld wordt bereden, dus een GS valt af
.
Waar kom ik zelf dan op:
- KTM 640 Adventure
Pro: Redelijk betaalbaar, heel veel aftermarket zooi voor te krijgen, schijnbaar redelijk betrouwbaar.
Con: Die dingen schijnen je ballen uit je broek te rammelen, of dan toch minstens voor dood zaad te zorgen als je er langer dan een uur mee op de snelweg zit.
Yamaha XT 600/660 (die oude meuk)
Pro: Oerdegelijk, spotgoedkoop (tenzij in Ternere uitvoering) over heel de wereld onderdelen voor te krijgen, Yamaha (heb ik nog een petje van dus dan maar een motor er bij zoeken).
Con: Wel erg oud onder tussen, 1 pit, weinig pit, slappe vering
Kawasaki KLE 500
Pro: 2 pitter, goedkoop
Con: oud, oud en had ik al gezegd oud, slechte standaard vering.
BWM F650 GS,
Pro:
Con: BMW, ben ik nog niet oud genoeg voor
Omdat ik waarschijnlijk toch 80% op verhard ga rijden kom ik toch steeds weer bij iets groots en zwaars terug, Honda Africa twin, of Yamaha XTZ 750 Super Tenere
Help me out..
Of misschien niet nog 1 er bij maar eerder een ander soort/model/merk maar wat voor eentje dan..
De verkoop van de Vespa wil nog niet echt lukken (okay staat nog geen week op MP maar goed) dus dan ga ik aan het denken en fantaseren.
De Fazer er uit en daarvoor iets anders terug, de Vespa toch zelf maar op knappen en er een ultieme reis motor van maken. Wat in principe lastig is want het ding wil niet echt harden dan 125km/u wat zijn inzetbaarheid als lange afstand reis motor wat beperkt maakt..
Even goed verder fantaserend, de Fazer er dus uit en vervangen voor iets anders dat:
- Fijn zit.
- low-budget is.
- niet door de halve wereld wordt bereden, dus een GS valt af
Waar kom ik zelf dan op:
- KTM 640 Adventure
Pro: Redelijk betaalbaar, heel veel aftermarket zooi voor te krijgen, schijnbaar redelijk betrouwbaar.
Con: Die dingen schijnen je ballen uit je broek te rammelen, of dan toch minstens voor dood zaad te zorgen als je er langer dan een uur mee op de snelweg zit.
Pro: Oerdegelijk, spotgoedkoop (tenzij in Ternere uitvoering) over heel de wereld onderdelen voor te krijgen, Yamaha (heb ik nog een petje van dus dan maar een motor er bij zoeken).
Kawasaki KLE 500
BWM F650 GS,
Pro:
Con: BMW, ben ik nog niet oud genoeg voor
Omdat ik waarschijnlijk toch 80% op verhard ga rijden kom ik toch steeds weer bij iets groots en zwaars terug, Honda Africa twin, of Yamaha XTZ 750 Super Tenere
Help me out..
[ Voor 4% gewijzigd door Bommes op 28-08-2017 21:17 ]
Hoe kom je op 't einde van je verhaaltje aan de XTZ 750 Super Téneré terwijl je 't in 't initiële deel nog over de 600/660 hebt én deze als als "oude meuk" aanmerkt?
De 750 is écht oude meuk (daarmee begon 't spel ná de Dakar pas te komen).... De 600 kwam later pas op de markt en de 660 is pas nét van de markt gehaald
De 750 is écht oude meuk (daarmee begon 't spel ná de Dakar pas te komen).... De 600 kwam later pas op de markt en de 660 is pas nét van de markt gehaald
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Over oude meuk gesproken: Honda Transalp ipv Africa Twin RD03, RD04 of RD07(a).Want de Transalp is zuiniger en goedkoper te vinden tweede hands.Bommes schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 21:15:
Okay...zoals iedereen hier het aantal gewenste motoren is het huidige aantal + 1
Of misschien niet nog 1 er bij maar eerder een ander soort/model/merk maar wat voor eentje dan..![]()
De Fazer er uit en daarvoor iets anders terug, de Vespa toch zelf maar op knappen en er een ultieme reis motor van maken. Wat in principe lastig is want het ding wil niet echt harden dan 125km/u wat zijn inzetbaarheid als lange afstand reis motor wat beperkt maakt..![]()
- Fijn zit.
- low-budget is.
- niet door de halve wereld wordt bereden, dus een GS valt af.
Waar kom ik zelf dan op:
- KTM 640 Adventure
Kawasaki KLE 500
BWM F650 GS,
Pro:
Con: BMW, ben ik nog niet oud genoeg voor![]()
Help me out..
De drie modellen Transalp, van allroad naar tour en van goedkoop naar wat duurder: XL600V, via XL650V tot XL700V.
[ Voor 2% gewijzigd door Grubeater op 28-08-2017 21:52 . Reden: De 3 verschillende modellen van de Transalp toe gevoegd. ]
Whoop Monster start weer. Had eerst maar eens contact spray erin gespoten maar dat werkte niet. Toen die schakelaar door gemeten maar alles was goed. Toen de bedrading gevolgd en alles doorgemeten. Opeens vond ik een losse stekker hahaha. Maar waar die in moest... Geen idee. Bleek tussen de cilinders achter de accu bak onder de carburateur, 1 of ander vaag ding te zitten waar hij in pastte
En toen startte hij weer. Morgen eens kijken of ik Zeewolde <-> Den Haag zonder issues ga halen
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Verwijderd
Nope, als de busjes glimmen zit er geen smeer op. Een gezonde ketting heeft grijze busjes waar je een vieze vinger van krijgt als je je vinger er overheen haalt.Brazos schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 19:00:
[...]
De busjes moeten glimmen vind ik (en geen corrosie hebben). Maar daar zal ieder zijn eigen over vinden. Sowieso altijd even smeren nadat je hem (de motor zelf dus) wast (als je hem wast) voorkomt in ieder geval corrosie.
Ketting schoonmaken is inderdaad overrated.
Verwijderd
Allemaal broodjes aap verhalen, je kunt zonder problemen op die motor een andere slipon monteren.pretender 0 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 20:30:
De uitlaat vind ik ook erg groot en ook saai uitgevoerd maar ik heb gehoord dat de uitlaat een belangrijk onderdeel is m.b.t. de motorprestaties dus wil ik nog niet gelijk risico's aangaan met een andere uitlaat en/of de brandstofregelaar vervangen.
Ja omdat...de xtz gewoon modervet is natuurlijkwimmel_1 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 21:28:
Hoe kom je op 't einde van je verhaaltje aan de XTZ 750 Super Téneré terwijl je 't in 't initiële deel nog over de 600/660 hebt én deze als als "oude meuk" aanmerkt?
Maar als je die omgooit ben je wel ff aan het zwoegen, zelfde voor een AT.
De laatste XT660 tenere is wel een erg leuke maar veel te nieuwe fiets. Daardoor budget technisch buiten bereik.
Tja Alpjes (met het risico om @HTT-Thalan aan de deur te krijgen hier) vind ik wel erg 13 in een dozijn..Grubeater schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 21:29:
[...]
Over oude meuk gesproken: Honda Transalp ipv Africa Twin RD03, RD04 of RD07(a).Want de Transalp is zuiniger en goedkoper te vinden tweede hands.
Maar dat wil niet zeggen dat ik ze van mijn lijstje schrap. Het rijd goed, lange afstanden is voor die dingen geen probleem. Beetje offroad kan makkelijk. Echter volgens mij ver over de 200 kg..
omgooien en zweten zeg maar.
Ze glimmen bij mij van het vet, er zit dus echt wel smeer op.Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 21:41:
[...]
Nope, als de busjes glimmen zit er geen smeer op. Een gezonde ketting heeft grijze busjes waar je een vieze vinger van krijgt als je je vinger er overheen haalt.
Ketting schoonmaken is inderdaad overrated.
Dat vage ding zal je startrelais wel zijn, zit vlakbij de brandstofpomp onder je accubak. (bij de oudere monsters in ieder geval)Tylen schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 21:34:
Whoop Monster start weer. Had eerst maar eens contact spray erin gespoten maar dat werkte niet. Toen die schakelaar door gemeten maar alles was goed. Toen de bedrading gevolgd en alles doorgemeten. Opeens vond ik een losse stekker hahaha. Maar waar die in moest... Geen idee. Bleek tussen de cilinders achter de accu bak onder de carburateur, 1 of ander vaag ding te zitten waar hij in pastteEn toen startte hij weer. Morgen eens kijken of ik Zeewolde <-> Den Haag zonder issues ga halen
[ Voor 47% gewijzigd door Brazos op 28-08-2017 21:56 ]
Hmmm.... Ik weet niet wát voor een broodjes jij vroeger gegeten hebt en met wat voor een apen je de vergelijking aan wil gaan, maar.... 't Maakt nogal wat uit of je met een fiets met carburateurs óf een injectie rijd en HOE de ECU bij een Injectie model er zichzelf op af wil gaan stemmen.Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 21:45:
[...]
Allemaal broodjes aap verhalen, je kunt zonder problemen op die motor een andere slipon monteren.
Bij de R6 van Yamaha (bijv.) maakt 't ná 2006 (RJ11 en RJ15) niet veel meer uit doordat de demper en katalysator zich ónder de fiets bevonden en er meestal alleen een eindstuk vervangen werd. Deed je 't zelfde bij de R6 van 2003- 2005 (RJ05 en RJ09)... Geheid dat je 't injectieblok in een noodloop trekt als je er wat méér van vraagt. De modellen daarvoor (RJ03) hadden nog een simpel gecarbureerd blok en die liepen daardoor écht stuque als je niets aan paste aan de F/A ratio.
Sommige motoren doen een gas-meting met lambda sonde voor én na de kat.wimmel_1 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 21:53:
[...]
Hmmm.... Ik weet niet wát voor een broodjes jij vroeger gegeten hebt en met wat voor een apen je de vergelijking aan wil gaan, maar.... 't Maakt nogal wat uit of je met een fiets met carburateurs óf een injectie rijd en HOE de ECU bij een Injectie model er zichzelf op af wil gaan stemmen.
Bij de R6 van Yamaha (bijv.) maakt 't ná 2006 niet veel meer uit doordat de demper en katalysator zich ónder de fiets bevonden en er meestal alleen een eindstuk vervangen werd. Deed je 't zelfde bij de R6 van 2003- 2005... Geheid dat je 't injectieblok in een noodloop trok. De modellen daarvoor hadden nog een simpel gecarbureerd blok en die liepen daardoor écht stuque als je niets aan paste aan de F/A ratio.
Als je de kat verwijderd krijg je dan inderdaad een foutcode. Heeft verder niets te maken met de F/A ratio maar met de computer die de werking van de kat. controleert.
Een demper vervangen gaat je carburateur fiets echt niet stuk van.
Ik wil ook wel op bezoek komen.Bommes schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 21:51:
[...]
Ja omdat...de xtz gewoon modervet is natuurlijk![]()
Maar als je die omgooit ben je wel ff aan het zwoegen, zelfde voor een AT.
De laatste XT660 tenere is wel een erg leuke maar veel te nieuwe fiets. Daardoor budget technisch buiten bereik.
[...]
Tja Alpjes (met het risico om @HTT-Thalan aan de deur te krijgen hier) vind ik wel erg 13 in een dozijn..
Maar dat wil niet zeggen dat ik ze van mijn lijstje schrap. Het rijd goed, lange afstanden is voor die dingen geen probleem. Beetje offroad kan makkelijk. Echter volgens mij ver over de 200 kg..
Mijn kentekenbewijs zegt Massa rijklaar 201kg, leeg gewicht is 194kg. Voor de rest kun je het zo zwaar maken als je wilt, volgens mij is het maximale toegestane gewicht 374kg.
Voor meer tourmotor met meer vermogen kun je naar de Varedero kijken, maar die zijn wel zwaarder
Vervang een standaard absorptie demper van een RJ03 maar eens door een reflectie demper zónder verder iets aan die fiets te doen.... Ik ga met liefde en plezier een paar rondjes op die aangepaste fiets rijden voor je maar garandeer je niet dat je die fiets daarna nog "as-is" terug krijgt.Brazos schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 21:59:
[...]
Sommige motoren doen een gas-meting met lambda sonde voor én na de kat.
Als je de kat verwijderd krijg je dan inderdaad een foutcode. Heeft verder niets te maken met de F/A ratio maar met de computer die de werking van de kat. controleert.
Een demper vervangen gaat je carburateur fiets echt niet stuk van.
Ah check dat klinkt logisch. Thnx 👍🏻Brazos schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 21:51:
[...]
Dat vage ding zal je startrelais wel zijn, zit vlakbij de brandstofpomp onder je accubak. (bij de oudere monsters in ieder geval)
Vanavond even met een vriend, die onlangs een Super Duke 990 heeft gekocht, een ritje gemaakt. Pfoe, leuk spul zeg. Weet nog niet of mijn volgende fiets weer een supersport gaat worden hoor.

[ Voor 30% gewijzigd door InZane op 28-08-2017 22:28 ]
Dat mensen dat leuk vinden... Ik woon aan het einde van anderhalve kilometer zand/grindweg, na elke regenbui sta ik weer een half uur te boenen, geef mij maar asfalt..HTT-Thalan schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 20:50:
Het ging mij in dit geval ook vooral om de zandweg waar een 'verboden voor motorverkeer' bord ontbreekt.
Scheelt dat die verdraaide Virago ook kilometers chroom heeft...
Zo net een setje GIVI EA100 tassen besteld. Niet de meest modieuze, maar ik denk erover om volgende week naar Nederland te rijden, en dan wil ik wel wat bagage meenemen. In de catagorie "goedkoop" en "groot" was er verder niet zoveel keuze, en deze krijgen wel goede reviews op revzilla. Nu alleen hopen dat ze op tijd binnenkomen.
Verwijderd
Goed lezen Willemwimmel_1 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 21:53:
[...]
Hmmm.... Ik weet niet wát voor een broodjes jij vroeger gegeten hebt en met wat voor een apen je de vergelijking aan wil gaan, maar.... 't Maakt nogal wat uit of je met een fiets met carburateurs óf een injectie rijd en HOE de ECU bij een Injectie model er zichzelf op af wil gaan stemmen.
Bij de R6 van Yamaha (bijv.) maakt 't ná 2006 (RJ11 en RJ15) niet veel meer uit doordat de demper en katalysator zich ónder de fiets bevonden en er meestal alleen een eindstuk vervangen werd. Deed je 't zelfde bij de R6 van 2003- 2005 (RJ05 en RJ09)... Geheid dat je 't injectieblok in een noodloop trekt als je er wat méér van vraagt. De modellen daarvoor (RJ03) hadden nog een simpel gecarbureerd blok en die liepen daardoor écht stuque als je niets aan paste aan de F/A ratio.
Ik schreef: Allemaal broodjes aap verhalen, je kunt zonder problemen op die motor een andere slipon monteren.
En die motor is een GSX650F in dit geval
Op om maar eens een voorbeeld te noemen een Bandit 1200 uit 1998 is dit een heel ander verhaal daar mag je na montage van een andere uitlaat je motor opnieuw laten afstellen.
Vergeet niet te tankenTylen schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 21:34:
Whoop Monster start weer. Had eerst maar eens contact spray erin gespoten maar dat werkte niet. Toen die schakelaar door gemeten maar alles was goed. Toen de bedrading gevolgd en alles doorgemeten. Opeens vond ik een losse stekker hahaha. Maar waar die in moest... Geen idee. Bleek tussen de cilinders achter de accu bak onder de carburateur, 1 of ander vaag ding te zitten waar hij in pastteEn toen startte hij weer. Morgen eens kijken of ik Zeewolde <-> Den Haag zonder issues ga halen
Ik heb zo'n Duke altijd maar een raar ding gevonden met die hoge tank, een quasimodo motor in mijn ogen. Zit daar een gigantische holte onder of zit daar elektronica? De motor zelf heeft daar ook niet zo denderend veel ruimte nodig lijkt me?InZane schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 22:20:
Vanavond even met een vriend, die onlangs een Super Duke 990 heeft gekocht, een ritje gemaakt. Pfoe, leuk spul zeg. Weet nog niet of mijn volgende fiets weer een supersport gaat worden hoor.
[afbeelding]
Bedoel je het niet andersom? Standaard reflectie demper, aftermarket absorptie demper?wimmel_1 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 22:03:
[...]
Vervang een standaard absorptie demper van een RJ03 maar eens door een reflectie demper zónder verder iets aan die fiets te doen.... Ik ga met liefde en plezier een paar rondjes op die aangepaste fiets rijden voor je maar garandeer je niet dat je die fiets daarna nog "as-is" terug krijgt.
Vaak bu'j te bang!
De 640 is inderdaad een enorme trilmachine en hou 'm weg van strooizout. Daar kan 'ie niet zo goed tegen.Bommes schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 21:15:
[...]
Waar kom ik zelf dan op:
- KTM 640 Adventure
Kawasaki KLE 500
BWM F650 GS,
Pro:
Con: BMW, ben ik nog niet oud genoeg voor![]()
Help me out..
Deel elektronica, maar voor een groot deel ook de airbox.FastFred schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 22:43:
[...]
Ik heb zo'n Duke altijd maar een raar ding gevonden met die hoge tank, een quasimodo motor in mijn ogen. Zit daar een gigantische holte onder of zit daar elektronica? De motor zelf heeft daar ook niet zo denderend veel ruimte nodig lijkt me?
Hoe doen jullie het tijdens deze warme dagen met je thermo ondergoed onder je leren pak? Hebben jullie geen last van de extra warmte?
[ Voor 13% gewijzigd door caesar1000 op 28-08-2017 22:55 ]
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Jawel, maar niets eronder is ook geen optie want dan moet je het aanhouden tot je gaat slapen zo lastig gaat het uitcaesar1000 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 22:51:
[...]
Hoe doen jullie het tijdens deze warme dagen met je thermo ondergoed onder je leren pak? Hebben jullie geen last van de extra warmte?
Jas een beetje openritsen, al is het maar 5cm, scheelt dag en nacht. En sowieso stoplichten proberen te vermijden. Liever 1 minuut omrijden dan 1 minuut stilstaan in de stad
Komt zo'n avb oefening zoals een achtje toch nog een keer van pas!lolgast schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 22:55:
[...]
Jawel, maar niets eronder is ook geen optie want dan moet je het aanhouden tot je gaat slapen zo lastig gaat het uit
Jas een beetje openritsen, al is het maar 5cm, scheelt dag en nacht. En sowieso stoplichten proberen te vermijden. Liever 1 minuut omrijden dan 1 minuut stilstaan in de stad
Antwoord is reeds gegeven zie inFastFred schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 22:43:
[...]
Ik heb zo'n Duke altijd maar een raar ding gevonden met die hoge tank, een quasimodo motor in mijn ogen. Zit daar een gigantische holte onder of zit daar elektronica? De motor zelf heeft daar ook niet zo denderend veel ruimte nodig lijkt me?
Maar de zithouding is wel lekker hoor. Wel heel wat anders dan mijn Honda, qua rijden ook natuurlijk. En het geluidje met die 2 Mivv dempers (heb zelf ook een Mivv demper) is ook dikke prima
Ik wil juist minder zwaar, minder tour dus. Een Varadero zal het dus niet worden.Grubeater schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 22:02:
[...]
Ik wil ook wel op bezoek komen.![]()
Mijn kentekenbewijs zegt Massa rijklaar 201kg, leeg gewicht is 194kg. Voor de rest kun je het zo zwaar maken als je wilt, volgens mij is het maximale toegestane gewicht 374kg.
Voor meer tourmotor met meer vermogen kun je naar de Varedero kijken, maar die zijn wel zwaarder.
Laat ik eens afwachten wat er met de verkoop van mijn Vespa gaat gebeuren.
Als dat niet lukt voor het geld dat ik in gedachten heb dan blijft het ding, knap ik hem op en blijf er mee rijden.
Dan gaat de Fazer er zeker uit en komt er een Bommes adventure mobiel.
Warmte???caesar1000 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 22:51:

Dat is warmte..
En hoe ik dat oplos

Uit met die jas.. anders ga je gewoon echt kapot.
Er is vast geschikte gear voor te krijgen maar ik heb die (nog) niet, dan maar zo.
Vanucci onderkleding en een volledig doorwaaipak is mijn oplossing. Wel protectie, maar net zo luchtig. Onder de 25 graden krijg ik het dan, zeker tussen wat bomen, gewoon koud.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Precies, motor jeans en een doorwaaijack van rev it. Alleen jammer dat het 's ochtends half 7 zo donker en koud is als ik op de motor zit. 
Uitlaatsysteem ja met katalysator, demper alleen is meer looks en een beetje geluid. Doet verder niks maar ziet er vooral veel beter uit. Via motorforum in de gaten houden of via Bolski daarpretender 0 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 20:30:
[...]
[...]
[...]
[...]
[...]
[...]
Blij te horen dat mensen positief zijn over dit model. De uitlaat vind ik ook erg groot en ook saai uitgevoerd maar ik heb gehoord dat de uitlaat een belangrijk onderdeel is m.b.t. de motorprestaties dus wil ik nog niet gelijk risico's aangaan met een andere uitlaat en/of de brandstofregelaar vervangen.
[ Voor 9% gewijzigd door Joopieboy op 29-08-2017 05:52 ]
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Alleen kan je een AT niet met een alp vergelijken.... niet serieus.Grubeater schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 21:29:
[...]
Over oude meuk gesproken: Honda Transalp ipv Africa Twin RD03, RD04 of RD07(a).Want de Transalp is zuiniger en goedkoper te vinden tweede hands.
De drie modellen Transalp, van allroad naar tour en van goedkoop naar wat duurder: XL600V, via XL650V tot XL700V.
Als jij ergens een dozijn goeie harde alpjes weet te vinden kom ik graag kijken hoorBommes schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 21:51:
Tja Alpjes (met het risico om @HTT-Thalan aan de deur te krijgen hier) vind ik wel erg 13 in een dozijn..
Wat betreft off-road geef ik je gelijk: als het je vooral daarom gaat zijn er ook beter geschikte dualsports te krijgen die zo rond de 150kg wegen. Dat gezegd hangen ze die bij dakar weer vol met extra tanks om het gemis aan bereik goed te maken en die gasten springen dus ook van duin naar duin met 200+ kilo...
De alp past dan wél weer bij de slow and steady manier waarop jij reist. Het is allemaal voorkeur, ik zal er niet wakker van liggen en er komt hier ook heus nog wel een keer iets anders dam een alp te staan
Oh: en het onderhoud onderweg is misschien een handig puntje. Met een alp kom je toe met een set sleutels en een steen uit de berm en je kunt alles zelf
[ Voor 6% gewijzigd door HTT-Thalan op 29-08-2017 07:46 ]
HAhahaha ja hoor... 600 meter van huis slaat hij af. Het was ook nog 600 meter tot de pomp. Dus ik even schudden met de tank maar er zat nog genoeg brandstof in
Dus besloot ik maar naar huis te lopen. Na 300 meter zag ik de benzine slang dubbel zitten hahaha (als ik de tank weer naar beneden doe na maintenance dan moeten de slangen even geholpen worden). Dus knik eruit even doorstarten en gaaaaaaan...
Geen beter vermaak dan leedvermaakTylen schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 08:07:
HAhahaha ja hoor... 600 meter van huis slaat hij af. Het was ook nog 600 meter tot de pomp. Dus ik even schudden met de tank maar er zat nog genoeg brandstof inDus besloot ik maar naar huis te lopen. Na 300 meter zag ik de benzine slang dubbel zitten hahaha (als ik de tank weer naar beneden doe na maintenance dan moeten de slangen even geholpen worden). Dus knik eruit even doorstarten en gaaaaaaan...

Prachtige actie weer 
Gister iig al 1 belangrijk ding binnen gekregen voor mijn brommert
Led knippers, maar dan wat grotere en een versie die ook naar achteren schijnt (ik heb achter alleen knippers in het achterlicht). Dit zal wel een stuk beter zichtbaar zijn. 

Gister iig al 1 belangrijk ding binnen gekregen voor mijn brommert

Die CBR is niet echt een supersport toch?InZane schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 22:20:
[afbeelding]
Volgens mij was in die tijd de cb900rr dat.
Honda Dominator 650 niks voor je? https://www.marktplaats.n...f31&previousPage=lr&pos=1Bommes schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 23:04:
[...]
Er is vast geschikte gear voor te krijgen maar ik heb die (nog) niet, dan maar zo.
Maar waarvoor heb je die spin tussen je heup en het stuur zitten op je selfie?
Warm weer gear: korte box onder de motorbroek en een doorwaaijas van Rev'it erop. Moet nog een motorjeans/doorwaaibroek o.i.d. een keer halen.
@kneusteun Vroeg vanmorgen? CB900RR?
Mijn inziens wel, ze reden harder door de bochten dan hun grote broers. Alleen in de rechte lijn waren de grote broers sneller. Al kun je de lichaamshouding op die motoren totaal niet vergelijken met de huidige generatie supersports.
[ Voor 18% gewijzigd door A13X op 29-08-2017 08:24 ]
Awesome
sorry CBR900RR, lullige R vergetenRaym09 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 08:21:
[...]
Honda Dominator 650 niks voor je? https://www.marktplaats.n...f31&previousPage=lr&pos=1
Warm weer gear: korte box onder de motorbroek en een doorwaaijas van Rev'it erop. Moet nog een motorjeans/doorwaaibroek o.i.d. een keer halen.
@kneusteun Vroeg vanmorgen? CB900RR?
Mijn inziens wel, ze reden harder door de bochten dan hun grote broers. Alleen in de rechte lijn waren de grote broers sneller. Al kun je de lichaamshouding op die motoren totaal niet vergelijken met de huidige generatie supersports.
Sport dankneusteun schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 08:19:
[...]
Die CBR is niet echt een supersport toch?
Volgens mij was in die tijd de cb900rr dat.
Al vind ik het verschil niet supergroot. De RR is nog net wat oncomfortabeler
Een DR big dan weer wel.. 800cc 1 pitter...dan moeten beste klappen zijnRaym09 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 08:21:
[...]
Honda Dominator 650 niks voor je? https://www.marktplaats.n...f31&previousPage=lr&pos=1
Good gezien die spin.. de Vespa trekt naar links, niet veel maar genoeg om ongenadige kamp in mijn schouders te veroorzaken na een dag rijden. Daar heb ik mee leren leven maar deze trip dacht ik eens wat te proberen. 2 van die hele korte spinnen (waar ze van die spandoeken mee in frames vast hangen), 1 aan mijn riem vast de andere aan het stuur. Bij opstappen haakte ik die aan elkaar vast en dat gaf net genoeg tegen druk om niet naar links te trekken.
Overigens heb ik al alles vervangen wat dit trekken kan veroorzaken, alle lagers (wiel, swingarm, balhoofd) meerdere soorten banden geprobeerd, schokdempers. Wat er overblijft is de voorvork zelf die misschien een beetje krom is?? Kost helaas 275 euro, dat vind ik tot daar aan toe maar voor het zelfde geld is het dat niet..

Overigens merk je er bijna niets van maar ik heb nogal nek en schouder problemen, rijd ik een paar uurtjes gaat het goed, worden het hele dagen dan verga ik van de pijn..
Nu had ik er dus geen last van, spin goedgekeurd
[ Voor 9% gewijzigd door Bommes op 29-08-2017 09:25 ]
Als de benzineslangen geknikt zijn moet je ze eigenlijk vervangen. De gebruikte slangen op de Monster mogen niet knikken, dat betekent dat je voering beschadigd is.Tylen schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 08:07:
HAhahaha ja hoor... 600 meter van huis slaat hij af. Het was ook nog 600 meter tot de pomp. Dus ik even schudden met de tank maar er zat nog genoeg brandstof inDus besloot ik maar naar huis te lopen. Na 300 meter zag ik de benzine slang dubbel zitten hahaha (als ik de tank weer naar beneden doe na maintenance dan moeten de slangen even geholpen worden). Dus knik eruit even doorstarten en gaaaaaaan...
Meestal is het de aanvoer van de kraan-benzinepomp die kapot gaat trouwens (door de 180 graden draai), niet die van de tank/filter.
zou ik ook wel een willen voor erbij, zo'n DR800 maar die zijn niet meer te krijgen joh. sowieso zo'n semicrosser ding wel gaaf voor erbijBommes schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 09:22:
[...]
Een DR big dan weer wel.. 800cc 1 pitter...dan moeten beste klappen zijn![]()
Good gezien die spin.. de Vespa trekt naar links, niet veel maar genoeg om ongenadige kamp in mijn schouders te veroorzaken na een dag rijden. Daar heb ik mee leren leven maar deze trip dacht ik eens wat te proberen. 2 van die hele korte spinnen (waar ze van die spandoeken mee in frames vast hangen), 1 aan mijn riem vast de andere aan het stuur. Bij opstappen haakte ik die aan elkaar vast en dat gaf net genoeg tegen druk om niet naar links te trekken.
Overigens heb ik al alles vervangen wat dit trekken kan veroorzaken, alle lagers (wiel, swingarm, balhoofd) meerdere soorten banden geprobeerd, schokdempers. Wat er overblijft is de voorvork zelf die misschien een beetje krom is?? Kost helaas 275 euro, dat vind ik tot daar aan toe maar voor het zelfde geld is het dat niet..Dan blijft het frame zelf over???
Overigens merk je er bijna niets van maar ik heb nogal nek en schouder problemen, rijd ik een paar uurtjes gaat het goed, worden het hele dagen dan verga ik van de pijn..![]()
Nu had ik er dus geen last van, spin goedgekeurd
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
En tijdens het demonteren dacht ik opeens... goh, ik heb geen manier om m'n momentsleutel aan te sluiten op inbusbouten...
Nu gauw laten monteren, wat langer op kantoor plakken ter compensatie, vanavond alles handvast zetten en morgen alles op het juiste moment
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Wat nou te zwaar...noes schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 09:31:
[...]
Aprillia ETV1000 vind je waarschijnlijk te zwaar, maar een Dorsoduro aanpassen naar jouw wensen? Of natuurlijk een Pegaso!
Hoeveel betaal je hiervoor?Joopieboy schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 08:16:
Prachtige actie weer
Gister iig al 1 belangrijk ding binnen gekregen voor mijn brommertLed knippers, maar dan wat grotere en een versie die ook naar achteren schijnt (ik heb achter alleen knippers in het achterlicht). Dit zal wel een stuk beter zichtbaar zijn.
[afbeelding]
[afbeelding]
Het enige goede aan de dr big is het geluid, frame en vering zijn een ramp!Reloader schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:12:
[...]
zou ik ook wel een willen voor erbij, zo'n DR800 maar die zijn niet meer te krijgen joh. sowieso zo'n semicrosser ding wel gaaf voor erbij![]()
Me oom heeft er 1 en moet zeggen qua looks dikke prima, maar dan houdt het ook wel op.
tegenvaller, sowieso nu geen budget voor een extra fiets, maar een all-road of crosser zou wel mijn voorkeur hebbenkneusteun schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:20:
[...]
Het enige goede aan de dr big is het geluid, frame en vering zijn een ramp!
Me oom heeft er 1 en moet zeggen qua looks dikke prima, maar dan houdt het ook wel op.
Ja het kan, dat weet ik wel, maar je zei eerder dit:
En gezien een ETV1000 vergelijkbaar is qua gewicht aan een Varadero (250kg ofzo), leek mij te m te zwaar voor je. Wat vond je van mn andere suggesties? Beiden een stuk lichter.Bommes schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 23:04:
[...]
Ik wil juist minder zwaar, minder tour dus. Een Varadero zal het dus niet worden.
[...]
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Oehhh vergeet ik haast mijn vorige motor!Bommes schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 09:22:
[...]
Een DR big dan weer wel.. 800cc 1 pitter...dan moeten beste klappen zijn
Een Suzuki XF650 Freewind, 650cc 1 pitter met 48Pk. Loopt voluit tegen de 170km/h en cruisen rond de 140 is goed te doen. Zuinig reed bij mij altijd constant 1:20 en ik reed aardig pittig door. Betrouwbaar, heeft mij nooit laten staan in 4 jaar tijd woonwerk, ondanks dat ik er wel wat beter voor kon zorgen achteraf gezien. Weegt ook maar zo'n 180kg dacht ik.
Heel veel fun gehad, je kunt er goed mee sturen op de weg en ook offroad. Genoeg filmpjes op Youtube waarmee ze er door de bossen jakkeren in het oostblok.
Vind de huidige prijzen alleen nogal hoog, kocht de mijne uit '98 met 18-19k op de klok toen voor 1500 ofzo en dat is 6jaar geleden.
https://www.marktplaats.n...y=freewind&categoryId=707
Awesome
Klopt heb ik eerder gezegd...noes schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:22:
[...]
Ja het kan, dat weet ik wel, maar je zei eerder dit:
[...]
En gezien een ETV1000 vergelijkbaar is qua gewicht aan een Varadero (250kg ofzo), leek mij te m te zwaar voor je. Wat vond je van mn andere suggesties? Beiden een stuk lichter.
Caponord, erg vette machine, minder gewild daardoor voor mij enigszins binnen mijn budget te vinden.
Een Varadero vind ik niet echt heel erg leuk, zeg maar: dat vind ik niks. Mijn zwager rijd er eentje, het stuurt goed (mits vering upgrade naar hyperpro) het zit comfortabel, maar ik vind het niet mijn ding.
Jou andere suggesties: Een dorsoduro is ver boven mijn budget en de Pegaso.. samen met de bwm f650 komen die wel langzaam aan in beeld.
https://link.marktplaats.nl/m1197905266
Kijk dat vind ik (ondanks bmw) toch wel een vet ding, erg mooie velgen er in.
Vaak ben je te bangBrazos schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 09:57:
[...]
Als de benzineslangen geknikt zijn moet je ze eigenlijk vervangen. De gebruikte slangen op de Monster mogen niet knikken, dat betekent dat je voering beschadigd is.
Meestal is het de aanvoer van de kraan-benzinepomp die kapot gaat trouwens (door de 180 graden draai), niet die van de tank/filter.
Ik weet niet hoeveel jaar oud het mag zijn, maar:Bommes schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:43:
[...]
Klopt heb ik eerder gezegd...sorry ik ben net zo veranderlijk als het weer/vrouw
![]()
Caponord, erg vette machine, minder gewild daardoor voor mij enigszins binnen mijn budget te vinden.
Een Varadero vind ik niet echt heel erg leuk, zeg maar: dat vind ik niks. Mijn zwager rijd er eentje, het stuurt goed (mits vering upgrade naar hyperpro) het zit comfortabel, maar ik vind het niet mijn ding.
Jou andere suggesties: Een dorsoduro is ver boven mijn budget en de Pegaso.. samen met de bwm f650 komen die wel langzaam aan in beeld.
https://www.motoroccasion...aki-kle-500-m1250615.html
dat kan nog wel een grindpaadje aan.
Zo! Ik ben weer terug van vakantie. Na 3 weken in de Verenigde Staten en bijna 6000 km in het koekblik, heb ik afgelopen zondag de motor weer opgehaald bij mijn ouders 
Was heerlijk om weer op de motor te zitten. Vandaag met een happy face naar werk gereden, morgen met een minder happy face, want regen
Was heerlijk om weer op de motor te zitten. Vandaag met een happy face naar werk gereden, morgen met een minder happy face, want regen
XBL: DonFrans
Dorsoduro staat ook op mijn verlanglijstje (als praktische SM), wat ik in alle tests zo lees is het gewoon een Shiver die wat hoger op zijn poten staatnoes schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 09:31:
[...]
Aprillia ETV1000 vind je waarschijnlijk te zwaar, maar een Dorsoduro aanpassen naar jouw wensen? Of natuurlijk een Pegaso!
Is een XT660X/XT660R niet iets (nu vind ik de X versie altijd wel aardig aan de prijs, relatief gezien)
Vaak bu'j te bang!
@Bommes Lijkt een beetje op mijn zoektocht haha
Succes! Ben benieuwd 

Hier kun je ze bestellen per set van van 2:
http://m.ebay.com/itm/2x-...id=p2056116.c100408.m2460
Ik had een mazzeltje op eBay met een bieding die niemand gezien had, waarschijnlijk ook omdat het er maar 2 waren ipv normaal 4. En ik heb er maar 4,5 euro betaald uiteindelijk
[ Voor 47% gewijzigd door Joopieboy op 29-08-2017 11:17 ]

01-07-2017 Try-Out
01-08-2017 AVB
09-08-2017 Theorie A
29-08-2017 AVD
Alle 3 in de 1e keer behaald

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Van harte, goed bezig
Helaas, mijn vrouw is nog aan het lessen en zij mag daarna de eerste motor halen, vermoedelijk halverwege volgend jaar pas ergens ivm budget. Hebben wel een Honda Magna te leen van mijn tante dus kan wel vooruitlolgast schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:20:
En @Thalaron Gefeliciteerd uiteraard. Nu een motor zoeken?
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Zijn deze lampjes ook een beetje fel? Degene die ik nu heb, zie je eigenlijk overdag niet (jaja, heel slecht i know. Daarom wil ik ook andereJoopieboy schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:13:
@Bommes Lijkt een beetje op mijn zoektocht hahaSucces! Ben benieuwd
[...]
Ik had een mazzeltje op eBay met een bieding die niemand gezien had, waarschijnlijk ook omdat het er maar 2 waren ipv normaal 4. En ik heb er maar 4,5 euro betaald uiteindelijk
Dat was bij de CB1 voor ons de reden om er gewone lampjes op te zetten. Ik vind LED in die kleine knipperlichtjes toch vaak te kort komen hoorFrans92 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:23:
[...]
Zijn deze lampjes ook een beetje fel? Degene die ik nu heb, zie je eigenlijk overdag niet (jaja, heel slecht i know. Daarom wil ik ook andere)
Daar hebben we deze op geschroefd: https://www.motoport.nl/e...000476/SubProducts/000476
@lolgast Zo iets heb ik nu ook erop zitten maar deze zijn en groter en geven meer licht.
Die hele kleine zie je gewoon niet...
Maatje had deze al gekocht, dus vandaar ik ze nu ook gekocht heb.
Ze zijn feller dan halogeen, maar vanwege de lens van het glaasje erover wel mooi egaal. Maar ook weer niet zo fel dat ze verblindend worden. Lichtjes zijn ook niet heel klein, die gewone kleine lichtjes die ik nu heb zijn de helft zo klein.Frans92 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:23:
[...]
Zijn deze lampjes ook een beetje fel? Degene die ik nu heb, zie je eigenlijk overdag niet (jaja, heel slecht i know. Daarom wil ik ook andere)
[ Voor 18% gewijzigd door Joopieboy op 29-08-2017 11:31 ]
Dat mag je uiteraard helemaal zelf weten.Tylen schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:46:
[...]
Vaak ben je te banggewoon recht leggen en doorrrrr
Gefeliciteerd met je rijbewijs! Viel het examen wat mee?Thalaron schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:22:
[...]
Helaas, mijn vrouw is nog aan het lessen en zij mag daarna de eerste motor halen, vermoedelijk halverwege volgend jaar pas ergens ivm budget. Hebben wel een Honda Magna te leen van mijn tante dus kan wel vooruit
Top, dankjewel! Ik ga ze meteen bestellen dan. De LEDjes die ik nu heb, zijn alleen zichtbaar in schemering en in het donkerJoopieboy schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:28:
[...]
Ze zijn feller dan halogeen, maar vanwege de lens van het glaasje erover wel mooi egaal. Maar ook weer niet zo fel dat ze verblindend worden. Lichtjes zijn ook niet heel klein, die gewone kleine lichtjes die ik nu heb zijn de helft zo klein.

Haha dat is heel vaak idd, Chinese specs kloppen vaak ook niet. Daarom zijn deze ook relatief duur.Frans92 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:32:
[...]
Top, dankjewel! Ik ga ze meteen bestellen dan. De LEDjes die ik nu heb, zijn alleen zichtbaar in schemering en in het donkerDie vielen nogal tegen t.o.v. de productpagina, waarop ze heel fel waren afgebeeld.
Edit: net de papieren binnen van de verzekering, binnen 3 weken krijg ik reactie en dan weet ik wat meer. Mooie prijs gekregen van mijn monteur om het ding op te knappen, dus dat valt ook wel weer mee (gelukkig).
Gelijk valdoppen plaatsen ook, stom dat ik daar nooit aan heb gedacht.
[ Voor 25% gewijzigd door Joopieboy op 29-08-2017 11:38 ]
Gefeliciteerd @Thalaron ! Wat voor motor gaat je vrouw halen?
Order is geplaatst, nu nog minstens 2 weken wachten. Bedankt voor de tip!Joopieboy schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:36:
[...]
Haha dat is heel vaak idd, Chinese specs kloppen vaak ook niet. Daarom zijn deze ook relatief duur.
P.S. €9 is nog steeds best goedkoop voor 4 lampen
Moet je dan nog iets aanpassen? Of is het gewoon aansluiten en het werkt?
Het kan zijn dat je het knipperlichtrelais moet vervangen. Daar kom je vanzelf achter als alles gaat knipperen alsof je LSD op hebtBioflap schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:38:
Belastingsonafhankelijk relais is nodig met LED, als je dat nog niet hebt. Anders knipperen ze op turbo-stand.Bioflap schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:38:
Beetje China leds zijn euro knallers meestalFrans92 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:38:
[...]
Order is geplaatst, nu nog minstens 2 weken wachten. Bedankt voor de tip!
P.S. €9 is nog steeds best goedkoop voor 4 lampen
En idd even kijken wat voor relais je nodig hebt, motor zoals mijn gixxer heeft ook een elektrisch relais erin. Ook eBay.
[ Voor 15% gewijzigd door Joopieboy op 29-08-2017 11:42 ]
Die F650gs heeft een stille recall gehad, ik dacht dat de voorpoten een fout hadden waardoor ze knapten.Bommes schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:43:
[...]
Klopt heb ik eerder gezegd...sorry ik ben net zo veranderlijk als het weer/vrouw
![]()
persoonlijk vind ik de gewichtverhouding tot power net verkeerd bij deze. Plus dat het sleutel werk met de twinspark ook een verschrikking kan zijn, deze blokken zijn uiterst lastig af te stellen en ploffen vaak.
Wel qua looks een leuke fiets.
Wil je nog een gewone f650 heb ik er wel 1 voor je staan, nieuw rubber en nieuwe brembo remmen en schijven, kortom helemaal goed en strak
[ Voor 5% gewijzigd door kneusteun op 29-08-2017 11:44 ]
Ik had bij mijn GSX-R aan de voorkant van die flush-mount knippers. Dat zag er erg vet uit (steekt er niks meer uit)Joopieboy schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:28:
@lolgast Zo iets heb ik nu ook erop zitten maar deze zijn en groter en geven meer licht.Die hele kleine zie je gewoon niet...
[...]
Ze zijn feller dan halogeen, maar vanwege de lens van het glaasje erover wel mooi egaal. Maar ook weer niet zo fel dat ze verblindend worden. Lichtjes zijn ook niet heel klein, die gewone kleine lichtjes die ik nu heb zijn de helft zo klein.

Edit:
je andere reply nog niet gelezen
[ Voor 6% gewijzigd door -tom-562 op 29-08-2017 11:48 ]
Vaak bu'j te bang!
-tom-562 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:47:
[...]
Ik had bij mijn GSX-R aan de voorkant van die flush-mount knippers. Dat zag er erg vet uit (steekt er niks meer uit)BTW heb je al een ander relais? Ik heb toen een last onafhankelijk relais in geplaatst, anders knipperden de lichten wel op een heel raar tempo
Edit:
je andere reply nog niet gelezenja dus. Had die van mij ook voor een paar dollar van ebay afgetrokken
Flush mount zie je helemaal niet van voor of achter, wel mooi in de kuip maar goed.
Hmm, hoe oud is je gixxer? Ik heb een GSX1400 uit 2006. Hopelijk heeft die er dan ook 1Joopieboy schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:41:
[...]
Beetje China leds zijn euro knallers meestalMaar idd, bij de dealer ben je zo 3-4 tientjes kwijt.
En idd even kijken wat voor relais je nodig hebt, motor zoals mijn gixxer heeft ook een elektrisch relais erin. Ook eBay.

Zo'n relais is zo gekocht joh. Die verkopen ze bij praktisch alle motorzaken en kosten ook niet de wereld.
Dat is ook wel weer zo. Nu nog ff de overweging maken of het wel bij de motor past.lolgast schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 12:04:
Zo'n relais is zo gekocht joh. Die verkopen ze bij praktisch alle motorzaken en kosten ook niet de wereld.
Nije bâânties mienjong!lolgast schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:19:
@steveman Komt er ook nog een begeleidend schrijven of mag ik gaan gokken waarom hij er zo bij staat

Google photos pijl niet inbegrepen
Mijn gixxer is van 2004, relais was 5 euro.Bioflap schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 12:01:
[...]
Hmm, hoe oud is je gixxer? Ik heb een GSX1400 uit 2006. Hopelijk heeft die er dan ook 1
http://m.ebay.com/itm/7-P...76693?txnId=1865647504017
Overweging is makkelijk, je bent beter zichtbaar en je bent van de vaak lelijke originele knollen af.
[ Voor 12% gewijzigd door Joopieboy op 29-08-2017 12:11 ]
Nice! Thanks voor de linkJoopieboy schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 12:10:
[...]
Mijn gixxer is van 2004, relais was 5 euro.
http://m.ebay.com/itm/7-P...76693?txnId=1865647504017
Overweging is makkelijk, je bent beter zichtbaar en je bent van de vaak lelijke originele knollen af.
Die verkoper van die knipperlichtjes zal ook wel denken, er moeten er ineens wel heel veel naar NL
Zo'n 600F is een sport-toer fiets. Vooral die F scheelt nogal met een RR. De F is meer rechtop zitten en dus wat meer een toermachine dan een sportmachine. Ook qua vermogen en remmen is het allemaal net even wat minder dan bij een echte sportmotor of supersport.
Haha ja iddlolgast schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 12:20:
Die verkoper van die knipperlichtjes zal ook wel denken, er moeten er ineens wel heel veel naar NL
Vergeet de vering niet idd, net allemaal even wat minder. Alhoewel je er als beginner prima mee vooruit kan en mee kan leren rijden. Ik ben nu iig wel heel erg blij met de gixxer. En ook daarbij de vering laten afstellen, gesinterde remblokken, etc.PilatuS schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 12:36:
[...]
Zo'n 600F is een sport-toer fiets. Vooral die F scheelt nogal met een RR. De F is meer rechtop zitten en dus wat meer een toermachine dan een sportmachine. Ook qua vermogen en remmen is het allemaal net even wat minder dan bij een echte sportmotor of supersport.
Maar de houding van een F, zeker bij de GSX650 die ik had, vond ik vermoeiender dan nu de R. Zeker met je kont en drukpunten achterop.
Klopt ook helemaal. De vering van mijn SV was gewoon een fietspomp in vergelijking met wat ik nu heb
Ik weet het. Heb wel eens een RR gereden. Vond het voornamelijk wat spartaanser. Die zou ik alleen kopen als ik serieus het circuit op wil.PilatuS schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 12:36:
[...]
De vering wil ik ook nog een keer fatsoenlijk af laten stellen. Ik heb 't idee dat ie aan de voorkant wel oke is, maar de achterkant mag wel een stukje stugger.Joopieboy schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 12:42:
Vergeet de vering niet idd, net allemaal even wat minder. Alhoewel je er als beginner prima mee vooruit kan en mee kan leren rijden. Ik ben nu iig wel heel erg blij met de gixxer. En ook daarbij de vering laten afstellen, gesinterde remblokken, etc.
Afstellen zal niet veel doen, gewoon after market erop.
Maar dat is zo'n cbr niet echt waard denk ik persoonlijk.
En spartaanser is het juiste woord, op de R6 is het echt waardeloos zitten maar zodra je dat gas lostrekt is dat vergeleken met een cbr etc wel echt een monster,
En spartaanser is het juiste woord, op de R6 is het echt waardeloos zitten maar zodra je dat gas lostrekt is dat vergeleken met een cbr etc wel echt een monster,
Vermoedelijk een Yamaha Bulldog, althans daar heeft ze haar zinnen op gezet.ProfaNe schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:38:
Gefeliciteerd @Thalaron ! Wat voor motor gaat je vrouw halen?
Ikzelf neig richting de BMW R1150R, maar goed, heb geen haast.
Laten we zeggen dat de examinator erg mee vielBrazos schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:31:
[...]
Gefeliciteerd met je rijbewijs! Viel het examen wat mee?
Het was niet mijn beste rit ooit... ikzelf dacht, net als mijn instructeur, dat ik gezakt zou zijn.
Ik had blijkbaar toch genoeg goede dingen laten zien om de minder/slechte stukken te compenseren
Maar goed, ik ben van mezelf erg rustig in het verkeer... en ik legde vermoedelijk téveel nadruk op "vlot" rijden. Hierdoor nam ik op een aantal punten meer risico dan nodig, niet dat het echt gevaarlijk werd of iets dergelijks, meer van waarom die keuze? Maar goed, geslaagd is geslaagd
Edit;
Examen was om 09:50, net bij gemeentehuis 14:45 geweest en kon hem aanvragen
Bedankt allemaal voor de felicitaties!
[ Voor 5% gewijzigd door Thalaron op 29-08-2017 14:57 ]
Ach, ze hebben bij bijv. Ten Kate best weleens van die acties dat je de boel gratis kan af laten stellen. Het kan er alleen maar beter op worden denk ik dankneusteun schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 13:11:
Afstellen zal niet veel doen, gewoon after market erop.
After market ga ik inderaad niet doen. Dat ding is en te oud en dikke kans dat ie volgend jaar plaats moet maken voor een ander. Mijn vrouw (nog lessende) heeft al aangegeven dat ik de CBR best mag doorschuiven naar haar. Dat geeft mij dus een vrijbrief
[ Voor 24% gewijzigd door InZane op 29-08-2017 13:15 ]
Mijn eigen motor rijd op 30 en 50 wegen ook gewoon echt ruk. Vooral op 30 wegen met veel drempels en slechte klinkers is er geen lol aan om daar te rijden en wil ik er zo snel mogelijk weg zijn. Zodra je echter wat beter wegdek hebt en de snelheid wat omhoog gaat is het feest en rijd het geweldig.InZane schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 13:08:
[...]
Ik weet het. Heb wel eens een RR gereden. Vond het voornamelijk wat spartaanser. Die zou ik alleen kopen als ik serieus het circuit op wil.
Afstellen doet helaas weinig op zo'n fiets. De vering van mijn SV was ook echt bagger en afstellen deed daar niet veel aan. Later HyperPro vering er onder laten zetten en dat hielp wel wat, maar helaas was het ook toen nog redelijk slecht. De vering van een sport-toer is gemaakt om lekker comfortabel te zijn, niet om maximale grip te bieden met een hellingshoek van 50 graden.De vering wil ik ook nog een keer fatsoenlijk af laten stellen. Ik heb 't idee dat ie aan de voorkant wel oke is, maar de achterkant mag wel een stukje stugger.
Ik verwacht er ook niet echt veel van hoor, maar het kan geen kwaad toch?PilatuS schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 13:16:
Afstellen doet helaas weinig op zo'n fiets. De vering van mijn SV was ook echt bagger en afstellen deed daar niet veel aan. Later HyperPro vering er onder laten zetten en dat hielp wel wat, maar helaas was het ook toen nog redelijk slecht. De vering van een sport-toer is gemaakt om lekker comfortabel te zijn, niet om maximale grip te bieden met een hellingshoek van 50 graden.
Klinkerweggetje zal inderdaad vast niet veel fun zijn op een SV. Met m'n F'je stuiter ik er dan al zowat af, dus zal nog wel een graadje erger zijn bij jou
Dat moet ik eens in de gaten houden. De vering van de SMT is te stellen alleen wil ik dat zelf niet doen.InZane schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 13:13:
[...]
Ach, ze hebben bij bijv. Ten Kate best weleens van die acties dat je de boel gratis kan af laten stellen. Het kan er alleen maar beter op worden denk ik dan
XXXVI
Dit topic is gesloten.