Het grote motortopic deel 20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 101 Laatste
Acties:
  • 293.296 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
InZane schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 13:19:
[...]

Ik zwaai naar alles wat in de categorie motorfiets valt. Tijdens de AVD lessen zwaaide ik ook altijd naar alles en iedereen.

Gisteren mooie jeans van Rev'it op de kop getikt en haaks verloop ventiel zodat ik ook bij een benzinepomp mijn bandjes op kan pompen. Het past gewoon echt niet zonder zo'n verloopje.
haakse ventielen bij de volgende bandenwissel ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Tylen schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 12:59:
[...]

Instapper ja ;). Dan heb je geen bult, reclame en perforatie etc etc.
Ik neem aan dat je dan ook meteen contracten bij je pak krijgt en centen verdient vanwege de reclame? :?

Nooit gesnapt, die reclame :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:35
Maegrim schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 05:34:
[...]

haakse ventielen bij de volgende bandenwissel ;)
Dat lijkt me wel een goeie ja, maar dat gaat dit seizoen iig nog niet gebeuren :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Vanmorgen een keer geen koelvloeistof onder de Ducati *O* En dat terwijl het reservoir nog vol zit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:59

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

lolgast schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 08:20:
Vanmorgen een keer geen koelvloeistof onder de Ducati *O* En dat terwijl het reservoir nog vol zit :+
Yeahhh. Vanmorgen wilde bij de monster niet starten. Dus moest weer duwen hahaha. Morgen weer andersom? Jij koelvloeistof eronder en mijn gewoon starten ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 16:40
Nieuwe bandjes steken er op en hij blinkt helemaal. Nu nog altijd dat rijbewijs halen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Nu online
Tylen schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 08:46:
[...]

Yeahhh. Vanmorgen wilde bij de monster niet starten. Dus moest weer duwen hahaha. Morgen weer andersom? Jij koelvloeistof eronder en mijn gewoon starten ;)
Óf, jij koopt een goede accu en we kunnen allebei een keer probleemloos rijden. Is maar een ideetje hoor d:)b

Edit: Die vlieger gaat niet op trouwens, want de mijne slaat stationair af en toe nog steeds af :+

[ Voor 13% gewijzigd door lolgast op 28-08-2017 08:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Accu is goed. Het knopje van starten hapert af en toe. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
Tylen schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 08:58:
Accu is goed. Het knopje van starten hapert af en toe. ;)
Contactspray? Beetje contacten schuren?

Vanmorgen nog bijna een fietser een kopstoot verkocht met helm. De trut had blijkbaar niet begrepen dat een motor naar binnen hangt in een bocht |:( Ze vond het een bijzonder slim idee om alvast op te fietsen terwijl ik nog in de bocht hing. Dankzij snelle reflexen en ervaring heb ik haar koppijn bespaard.

Ik heb sowieso de pest aan mensen die alvast een kruispunt op rijden als ze geen voorrang hebben en dan vervolgens half op de kruising blijven staan met de intentie ja ik geef je toch voorrang. :(

Eerst koffie :9

[ Voor 16% gewijzigd door wilco1985 op 28-08-2017 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Topicstarter
Tylen schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 21:08:
[...]
Maatpak halen bij Damen Leathers
Ja, een maatpak is in de toekomst zeker een optie. Vind de prijs (stel je doet zonder reclame) nog wel meevallen ten opzichte van mijn huidige pak dus zal het zeker overwegen. Toch wel na een jaar erachter gekomen dat een pak zich minder 'vormt' dan gedacht dus nooit verkeerd om dan weer wat rond te kijken. Misschien leuk voor bij het komende A2 rijbewijs. :)
lolgast schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 21:13:
[...]
Dat staat als volgende pak op de planning. Valt qua prijs ook alles mee eigenlijk.

[...]
Ligt zoals @Tylen zegt voor een deel aan de opties. Een groot deel is ook het merk. ;)
wilco1985 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 09:00:
[...]

Vanmorgen nog bijna een fietser een kopstoot verkocht met helm. De trut had blijkbaar niet begrepen dat een motor naar binnen hangt in een bocht |:( Ze vond het een bijzonder slim idee om alvast op te fietsen terwijl ik nog in de bocht hing. Dankzij snelle reflexen en ervaring heb ik haar koppijn bespaard.

Ik heb sowieso de pest aan mensen die alvast een kruispunt op rijden als ze geen voorrang hebben en dan vervolgens half op de kruising blijven staan met de intentie ja ik geef je toch voorrang. :(

Dan moet je maar extra goed uitkijken als je een keer naar de Posbank komt. Daar is het bijna elke bocht wel raak. :+

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilco1985
caesar1000 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 09:06:

Dan moet je maar extra goed uitkijken als je een keer naar de Posbank komt. Daar is het bijna elke bocht wel raak. :+
Daar ga je voor je plezier heen. Doe je jezelf aan :+

Als ik bochtjes wil draaien heb ik nog wel andere locaties. :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:27

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Zo, de Caponord is bijna klaar voor de vakantie *O*

Afgelopen donderdag verse banden eronder, gisteren nieuwe olie erin gestopt (interessant, Putoline nanotech is blijkbaar blauw...) en net een setje remblokjes besteld. Als die binnen zijn waarschijnlijk meteen maar even de klauwen erafhalen, schoonmaken en de vloeistof verversen, dat is nog niet gebeurd sinds ik hem heb.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

[...]

Ja dat heb ik er nog niet ingespoten. na 5 km rijden werkt hij weer dus geen aandacht nog aan gegeven. En nou is het aanduwen van de motor ook geen lastig klusje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

mswp schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 13:36:
Hallo mede motor rijders, jullie mogen ook best zwaaien naar lessers! ;w
Ik zwaai meestal in bochten naar lessers, alleen zwaaien ze dan nooit terug :-(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

pretender 0 schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 19:07:
Over twee weken heb ik mijn avd examen, mocht dat goed gaan wil ik gelijk een motorfiets kopen. Sportief vermogen zonder altijd in een racehouding te liggen zijn voor mij belangrijk. Een Suzuki gsx650f sluit daar denk ik goed op aan, bij een dealer vlakbij heb ik de volgende occasion gezien.

[afbeelding]
model: Suzuki GSX 650FA
bouwjaar: 2010
meterstand: 18dkm
opties: ABS, led koplampen, topkoffer inbegrepen, aftermarket rem/koppeling hendels, nieuwe banden voor en achter, 3 maanden garantie
prijs: €4,250

Er zit wat schuifschade aan de linkerkant, namelijk op twee plaatsen op de kuip en de versnellingsbak, maar dat zie je alleen wanneer je er naar zoekt. ABS vind ik wel belangrijk omdat de lesmotor dat ook heeft. Een blauwe of zwarte uitvoering lijkt me veel mooier maar daar is even niets aan te doen.

Zou dit een goede koop zijn? Ik heb goedkopere gezien maar daar zit dan vaak veel meer kilometers op, geen abs en geen handige topkoffer.
Zo'n gekuipte Bandit is een prima motor. Loopt altijd, stuurt en rijdt heel makkelijk. Ik zou alleen de uitlaat vervangen door een leuke andere uitlaat. Ik heb bijvoorbeeld deze Arrow op mijn Bandit:

Afbeeldingslocatie: http://shop4.auspuffprofi-shop.de/WebRoot/Store11/Shops/ec8a7ad1-d3c3-4f31-9e8a-316a28da7f66/5461/EC26/E4D2/75CD/D8F2/0A48/3538/1224/732310787595_m.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10:07

A13X

Dude

wilco1985 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 09:10:
[...]
Als ik bochtjes wil draaien heb ik nog wel andere locaties. :9
TS idee? :)

Verzameling leuke plekken waar je goed bochtjes kunt rijden? Waar wat snelle bochten zitten en waar langzamere bochten zitten waar je goed je motorbeheersing kunt oefenen?

Wat doen jullie om je bijzondere verrichtingen op peil te houden? Hebben jullie vaste plekken waar je een halve draai of achtjes oefent?

Voor mij: Het is zo'n 14jaar geleden dat ik voor het laatst een achtje heb gemaakt, op mijn examen :+

Ben wel altijd druk geweest met motor controle en beheersing maar nooit meer ala rijlesstijl.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Misschien interessant voor mensen welke komende dagen iets bij www.louis.de willen gaan bestellen:
Uw klantnummer: 1234567

Geachte meneer ??????,

Wij vieren 79 jaar Louis. Vier met ons mee en profiteer tot woensdag 6 september van onze verjaardagskorting:

20 euro voor een aankoop vanaf 99 euro en
50 euro voor een aankoop vanaf 249 euro

Laat de bonnen op uw smartphone bij de kassa zien of druk deze af. In de onlineshop louis.nl volstaat het invoeren van het actienummer 539 of 540.

Wij wensen u veel winkelplezier.
Lijkt me niet zo te zijn dat deze "codes" aan m'n persoonlijke klantnummer verbonden zitten gezien 't feit dat er ook plaatjes met diezelfde codes in de mail vermeldt zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Will_M op 28-08-2017 10:29 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Nu online
Raym09 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 10:20:
[...]

Verzameling leuke plekken waar je goed bochtjes kunt rijden? Waar wat snelle bochten zitten en waar langzamere bochten zitten waar je goed je motorbeheersing kunt oefenen?

Wat doen jullie om je bijzondere verrichtingen op peil te houden? Hebben jullie vaste plekken waar je een halve draai of achtjes oefent?

Voor mij: Het is zo'n 14jaar geleden dat ik voor het laatst een achtje heb gemaakt, op mijn examen :+

Ben wel altijd druk geweest met motor controle en beheersing maar nooit meer ala rijlesstijl.
Als je al 14 jaar geen achtje hebt hoeven maken, waarom wil je die dan oefenen? :O

Halve draaien maak ik regelmatig, omdat ik na het tanken weer de andere kant op wil, of omdat de weg verderop open ligt. Zolang dat met de 749 lukt zonder de voet aan de grond te moeten zetten vind ik dat ik het nog kan :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10:07

A13X

Dude

lolgast schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 10:29:
[...]

Als je al 14 jaar geen achtje hebt hoeven maken, waarom wil je die dan oefenen? :O

Halve draaien maak ik regelmatig, omdat ik na het tanken weer de andere kant op wil, of omdat de weg verderop open ligt. Zolang dat met de 749 lukt zonder de voet aan de grond te moeten zetten vind ik dat ik het nog kan :P
Achtjes boeien mij ook niet zoveel, halve draai zou voor mij wel wat soepeler en vlotter mogen. Ook het inschatten van de minimaal benodigde ruimte is wel handig.

De capaciteiten zijn er wel, draai rustig over een kleine rotonde een rondje met een stevig tempo maar op een of andere manier is het zonder rotonde ineens lastiger :+ (ja I know: komt omdat je je referentiekader mist :> )

@wimmel_1 krijg hem net ook binnen en de codes zijn hetzelfde.

[ Voor 3% gewijzigd door A13X op 28-08-2017 10:40 ]

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:35
[...]

Voor bijzondere verrichtingen kun je een willekeurig parkeerterrein pakken. Da's niet zo moeilijk.

Bijzondere verrichtingen op peil houden doe ik eigenlijk niet tot nu toe, maar ik heb ook pas een jaartje mijn rijbewijs :P Achtje heb ik tot nu toe nog niet geprobeerd met de CBR, maar een krappe halve draait lukt prima. Noodstop heb ik wel goed geoefend, aangezien mijn oude Hondaatje geen ABS heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mamorunl
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21-09 23:15
wimmel_1 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 10:27:
Misschien interessant voor mensen welke komende dagen iets bij www.louis.de willen gaan bestellen:

[...]

Lijkt me niet zo te zijn dat deze "codes" aan m'n persoonlijke klantnummer verbonden zitten gezien 't feit dat er ook plaatjes met diezelfde codes in de mail vermeldt zijn.
Klopt. Ik heb dezelfde gekregen.

Ik heb tijdens mijn vorige bestelling nog een tegoedkaart gekregen voor 5 euro. Volgens mij te besteden vanaf 25 euro.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

[...]

Assen, Zandvoort, Mettet, Zolder, Oschersleben, Dijon, Spa, etc etc :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:38
[...]

Dat zie je ook vaak als ze schrikken door hun fout. Dan duiken ze een rotonde op of een kruising over waar je net aankomt, in plaats van dan ruimte te maken gaan ze stil staan en zitten ze je met grote ogen aan te staren.

Gister ook een lul die veel te hard op een rotonde af kwam waar ik op reed, zag hem al aankomen dus hield er al rekening mee dat hij zou door rijden. Op het laatste moment ging die vol in zijn ankers, hoorde de banden gewoon piepen. Zat hij me vervolgens met een grote grijns vol trots aan te kijken dat hij op tijd had kunnen stoppen.

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zou dit een goede koop zijn? Ik heb goedkopere gezien maar daar zit dan vaak veel meer kilometers op, geen abs en geen handige topkoffer.
Ik heb hetzelfde model inclusief ABS 3 of 4 weken geleden gekocht en hier tot nu toe nog geen moment spijt van je kan hem lekker sportief en snel rijden maar ook lekker rustig mee rond rijden en deels rechtop zitten.
Heb zelf in deze periode ongeveer 1400 KM gereden waarmee ik de motor ook voor woon - werk verkeer gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter

model: Suzuki GSX 650FA

Ik heb een 2009 versie (1e serie) zonder ABS nieuw gekocht, en een jaar & 35k km later weer verkocht. Vanalles mee gedaan van woonwerk tot circuitdagen & vakantie. Beviel goed, maar ik vond het toch wat saai worden na een tijdje. Wel erg degelijk, voor zover ik me kan herinneren heb ik er nooit problemen mee gehad. Wel heb ik binnen een paar weken na aankoop die gigantische schoorsteenpijp vervangen door een veel subtieler carbon dempertje, scheelde ook meteen flink wat gewicht.

Mocht je interesse hebben, heb ik het originele user-manual nog liggen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:14
Er zit hier bij m'n werk zo'n kruising (met stoplichten) waar het in de spits eigenlijk altijd vaststaat.

En dan niet bij het stoplicht wachten tot de kruising vrij is natuurlijk, neuh, gewoon met z'n allen twee banen dik de kruising oprijden en er middenop stil gaan staan. En dan met een stomme grin me aankijken als ik toeter omdat mijn richting wel gewoon vrij is en ik er langs wil :/
lolgast schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 10:29:
:X

Mag ik even ranten?

Voor mijn motorrijbewijs heb ik grofweg 6 uur op de weg gereden, en 22 uur op een oefenterrein oefeningen lopen doen. Vooral heel veel tijd kwijt geweest met leren hoe ik stapvoets (2 ~ 3km/u) strakke rondjes en u-bochten kan maken. En in de praktijk gebruik ik dat nooit. Schat dat ik zo 500 euro kwijt ben geweest om dingen te leren die:

A. nagenoeg niks met verkeersveiligheid te maken hebben, en
B. compleet irrelevant zijn voor dagelijks motorrijden.

Aan de andere kant, noodstop maken heb ik in totaal misschien twee keer geoefend, en de uitwijkmaneuvre had ik na een paar keer ook wel onder de knie. Maar nee, voor het examen laten ze je keihard zakken als je ietsje harder dan stapvoets om de pionnen rijdt, of niet snel genoeg het u-bochtje na een slalom maakt. En owja, tweede deel examen is nog even stukje snelweg, landweggetje, industrieterrein met een stopbord wat kennelijk voor "bebouwde kom" door moest gaan, een spoorwegovergang over en rechtsomkeert maken want hij had het wel gezien.

Ik ben een beginnende rijder, er zijn legio situaties waar ik het moeilijk heb (in drukke steden bijvoorbeeld, vind ik het nog knap lastig vind om me goed te positioneren en tegelijk al het verkeer, voetgangers en verkeersborden te zien) of waar ik niet ideaal rij (zoals smalle landweggetjes, waar ik bochten lang niet altijd perfect instuur). Maar hier is de echte wereld een soort van "nouja dat komt wel goed", zolang je maar de bijzondere verrichtingen kan doen. Ik ken zo vier mensen die het examen niet haalden op de slalom / langzaam rijden, maar geen enkele die gezakt is tijdens het rijden op de weg 8)7

Misschien dat het ook komt doordat veel rijders hun examen ingaan terwijl ze al een auto-rijbewijs hebben, en er daarmee vanuit gegaan wordt dat iedereen wel min of meer oke op de weg kan rijden. Of misschien is het wel superbelangrijk dat ik m'n motor stapvoets de garage in kan rijden zonder mijn voeten aan de grond te zetten, who knows... voor mij mag de focus in elk geval wel compleet anders liggen.
</rant>

Disclaimer, dit is in Zweden, wellicht dat in Nederland er wat zinniger mee omgegaan wordt :+

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32
FragFrog schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 11:19:
[...]
Disclaimer, dit is in Zweden, wellicht dat in Nederland er wat zinniger mee omgegaan wordt :+
In .be alvast niet.

Ik ben 2x gezakt voor mijn examen op privéterrein (combinatie van fouten bij achtje , stapvoets rijden, onvoldoende snelheid bij noodstop); het examen op de openbare weg was een erg triestig rondje met meer zone 30 dan iets anders; en enige opmerking die ik op het einde kreeg was dat ik ergens 30 gereden had waar dat niet hoefde. Geen idee waar ze allemaal op gelet had en of alles zo piekfijn in orde was...

Anderzijds vind ik het niet zo eenvoudig om verbeteringen uit te denken voor 't systeem :+

[ Voor 5% gewijzigd door Dryhte op 28-08-2017 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogtagz
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20-09 18:41
Hartstikke bedankt voor het verwelkomen van mijn mooie fazer :)

Ik heb nog wel een aantal vraagjes, hopelijk kunnen jullie mij helpen. Dit is dus mijn eerste motor, opzich ben ik best handig en wil ik wel leren mijn eigen motor te onderhouden. Ketting smeren etc is geen enkel probleem. Ik wil wel de olie en het oliefitler vervangen aangezien dat een tijd geleden is. Wat voor olie zou ik moeten gebruiken en waar bestellen jullie dit?

$ alias cd='rm -rf'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Mijn ervaring is het juist andersom. Heb nog nooit gehoord dat iemand gezakt is voor voertuigbeheersing. Had hier drie lessen voor nodig en op de dag zelf nog één les van anderhalf uur. We waren met zes leerlingen ongeveer en iedereen makkelijk geslaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:27

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

FragFrog schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 11:19:
Er zit hier bij m'n werk zo'n kruising (met stoplichten) waar het in de spits eigenlijk altijd vaststaat.
Mag ik even ranten?
Leugens! In Zweden bestaan geen files! :+
Voor mijn motorrijbewijs heb ik grofweg 6 uur op de weg gereden, en 22 uur op een oefenterrein oefeningen lopen doen. Vooral heel veel tijd kwijt geweest met leren hoe ik stapvoets (2 ~ 3km/u) strakke rondjes en u-bochten kan maken. En in de praktijk gebruik ik dat nooit. Schat dat ik zo 500 euro kwijt ben geweest om dingen te leren die:

A. nagenoeg niks met verkeersveiligheid te maken hebben, en
B. compleet irrelevant zijn voor dagelijks motorrijden.
Mag ik het daar even met oneens zijn?

Ik gebruik halve draai (straatje keren) en langzaam rijden ont-zet-tend vaak. Vooral in de stad, waar ik aan kom rijden op een kruising waar de auto voor mij nét iets te langzaam wegrijd bijvoorbeeld. Dan hou ik mijn balans met de techniek voor stapvoets rijden, zonder pootjes aan de grond nodig te hebben.

Ook als ik verkeerd rij, of sluiproutes in de stad gebruik, komt de halve draai zeer vaak van pas.

In mijn beleving is het onder controle houden van de motor (balans, sturen) makkelijker bij snelheid dan bij stapvoets rijden, en dan is de kans op laten (om)vallen dus ook erg groot. Door ook te leren hoe je de motor onder controle houd als je geen snelheid hebt, is die kans een stuk kleiner. Als je alleen maar vertrouwt op 'gang maken' om overeind te blijven rijd de motor met jou, niet andersom.

Ik ben blij dat ik die dingen geleerd heb en oefen ze (ook de noodstop en dergelijke) zeer regelmatig. Het geeft ook wel een kick om met een bakbeest van 220+ kilo bekant net zo soepel door het verkeer (smalle stroken, tussen auto's, paaltjes etc) te sturen als een gewone trapperfiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vapormax
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 18-09 23:27
Ivm overstappen op een nieuwe motor, wil ik vragen of er belangstelling kan zijn. Te koop aangeboden een mat zwarte GSR 750 met ABS uit 2015 voor € 5998,-, voldoende vermogen en een prettige zithouding. Genoeg vermogen indien nodig en verder rijdt deze motorfiets licht en speels.

Vaak hoor je achteraf, ja voor zo een prijs had ik de fiets graag overgenomen. Nu sta ik op het punt om deze in te ruilen en ontvang hiervoor dan 6200 euro, maar heb geen idee wat de levertijd is van mijn nieuwe motorfiets. Kies nu voor contanten en de nieuwe motorfiets elders aan te kopen waar deze op voorraad is en met contant geld kan ik de 200 euro korting wel afdwingen, wat ik nu verlies bij verkoop ipv inruil.

Waar zet je de motorfiets te koop, op een bekende verkoopsite. Maar daar zitten helaas grotendeels alleen gelukzoekers. Dus probeer ik het maar hier, ik heb ook de voorkeur dat iemand deze fiets scherp aankoopt, dan dat ik mijn motorfiets voor een stuk meer bij de dealer zie staan. (lees: gun het liever een particulier) Mijn vraag is dan ook, mocht je een motorgroep/netwerk hebben om deze dan ook in te lichten over de GSR 750 ABS in een zeldzame mat zwarte kleur met maar 9023km

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JzbK1I4.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UcEpXDK.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2PHI52b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/V05630I.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Vapormax op 28-08-2017 12:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dogtagz
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20-09 18:41
Vapormax schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 11:37:
Ivm overstappen op een nieuwe motor, wil ik vragen of er belangstelling kan zijn. Te koop aangeboden een mat zwarte GSR 750 met ABS uit 2015 voor € 5998,-, voldoende vermogen en een prettige zithouding. Genoeg vermogen indien nodig en verder rijdt deze motorfiets licht en speels.

Vaak hoor je achteraf, ja voor zo een prijs had ik de fiets graag overgenomen. Nu sta ik op het punt om deze in te ruilen en ontvang hiervoor dan 6200 euro, maar heb geen idee wat de levertijd is van mijn nieuwe motorfiets. Kies nu voor contanten en de nieuwe motorfiets elders aan te kopen waar deze op voorraad is en met contant geld kan ik de 200 euro korting wel afdwingen, wat ik nu verlies bij verkoop ipv inruil.

Waar zet je de motorfiets te koop, op een bekende verkoopsite. Maar daar zitten helaas grotendeels alleen gelukzoekers. Dus probeer ik het maar hier, ik heb ook de voorkeur dat iemand deze fiets scherp aankoopt, dan dat ik mijn motorfiets voor een stuk meer bij de dealer zie staan. (lees: gun het liever een particulier) Mijn vraag is dan ook, mocht je een motorgroep/netwerk hebben om deze dan ook in te lichten over de GSR 750 ABS in een zeldzame mat zwarte kleur met maar 9023km
Klinkt goed Vapormax, ik zal het doorgeven. Als ik het geld ervoor had én niet blij ben met mijn huidige dan had ik het zeker overwogen.

$ alias cd='rm -rf'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
ProfaNe schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 11:35:
Mijn ervaring is het juist andersom. Heb nog nooit gehoord dat iemand gezakt is voor voertuigbeheersing. Had hier drie lessen voor nodig en op de dag zelf nog één les van anderhalf uur. We waren met zes leerlingen ongeveer en iedereen makkelijk geslaagd.
Kijk, dit is nou eigenlijk hoe het in mijn idee zou moeten zijn: natuurlijk moet je voertuigbeheersing oefenen, en een paar uur eraan besteden om niet om te donderen met je motor is logisch, maar het wordt hier zo absurd doorgetrokken dat het buitenproportioneel lastig is. Ik ken iemand uit Polen die zijn rijbewijs niet kon overzetten, die reed al jaren, had ampel ervaring met circuitracen, maar is hier op het examen gezakt op de langzame slalom 8)7 Toen ik mijn examen deed waren we met z'n vijfen, en twee van ons zijn toen gezakt op voertuigbeheersing en twee anderen (waaronder ikzelf) moesten nog een onderdeel overdoen (je krijgt gelukkig een tweede kans als het niet helemaal goed gaat).

Mijn vriendin is nog steeds aan het lessen (komende zaterdag doet die examen), die zit inmiddels al op 30 uur les puur op voertuigbeheersing. Het is een beetje absurd in mijn opinie.
HTT-Thalan schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 11:35:
Ik gebruik halve draai (straatje keren) en langzaam rijden ont-zet-tend vaak
Ik ook, natuurlijk, maar ik maak die draai met 5km/u en niet met 2km/u. Dat maakt voor mij een enorm verschil. Met vijf kilometer per uur kon ik die draai al zowat gelijk maken toen ik voor het eerst op de lesmotor stapte, maar met 2~3km/u sta je bijna stil, om dan je stuur maximaal uit te slaan en overeind te blijven had ik in elk geval heel veel oefening voor nodig.

Met mijn eigen motor kan ik het nog steeds niet trouwens; daarmee val ik ook gewoon om als ik met 2-3km/u een maximale bocht doe. Maar dan kan ik prima ofwel een voet aan de grond zetten, ofwel net ietsje harder gaan (gewoon looptempo) en dan lukt het me makkelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door FragFrog op 28-08-2017 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

FragFrog schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 11:47:
[...]

Kijk, dit is nou eigenlijk hoe het in mijn idee zou moeten zijn: natuurlijk moet je voertuigbeheersing oefenen, en een paar uur eraan besteden om niet om te donderen met je motor is logisch, maar het wordt hier zo absurd doorgetrokken dat het buitenproportioneel lastig is. Ik ken iemand uit Polen die zijn rijbewijs niet kon overzetten, die reed al jaren, had ampel ervaring met circuitracen, maar is hier op het examen gezakt op de langzame slalom 8)7 Toen ik mijn examen deed waren we met z'n vijfen, en twee van ons zijn toen gezakt op voertuigbeheersing.

Mijn vriendin is nog steeds aan het lessen (komende zaterdag doet die examen), die zit inmiddels al op 30 uur les puur op voertuigbeheersing. Het is een beetje absurd in mijn opinie.

[...]

Ik ook, natuurlijk, maar ik maak die draai met 5km/u en niet met 2km/u. Dat maakt voor mij een enorm verschil. Met vijf kilometer per uur kon ik die draai al zowat gelijk maken toen ik voor het eerst op de lesmotor stapte, maar met 2~3km/u sta je bijna stil, om dan je stuur maximaal uit te slaan en overeind te blijven had ik in elk geval heel veel oefening voor nodig.

Met mijn eigen motor kan ik het nog steeds niet trouwens; daarmee val ik ook gewoon om als ik met 2-3km/u een maximale bocht doe. Maar dan kan ik prima ofwel een voet aan de grond zetten, ofwel net ietsje harder gaan (gewoon looptempo) en dan lukt het me makkelijk.
We komen volgende zomer naar Zweden, dan doen we het wel even samen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
ProfaNe schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 11:35:
Ik heb tijdens mijn examen voertuigbeheersing hier in NL juist mee gemaakt dat iemand zakte. Maar goed, het meisje ging binnen 10 minuten tijd zo´n 5 keer op haar plaat door onhandige acties en slechte beheersing. Het kan dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
HTT-Thalan schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 11:49:
We komen volgende zomer naar Zweden, dan doen we het wel even samen ;).
Nou, ik was van plan volgende week naar Nederland te rijden, wellicht dat je het dan voor kan doen? :+

Nog niet helemaal zeker, maar wil een mooie route doen via Noorwegen als het nog niet te koud is, zie ik m'n ouders ook weer eens een keer
aidanl schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 11:49:
Ik heb tijdens mijn examen voertuigbeheersing hier in NL juist mee gemaakt dat iemand zakte. Maar goed, het meisje ging binnen 10 minuten tijd zo´n 5 keer op haar plaat door onhandige acties en slechte beheersing. Het kan dus wel.
:X dan hoef je hier niet eens te beginnen. De mensen die zakten toen ik examen deed zijn ook beide niet gevallen, dat was puur omdat ze niet hard genoeg de slalom reden of iets te hard de kruipmaneuvres deden.

[ Voor 38% gewijzigd door FragFrog op 28-08-2017 11:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-09 16:04
Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 10:18:
[...]

Zo'n gekuipte Bandit is een prima motor. Loopt altijd, stuurt en rijdt heel makkelijk. Ik zou alleen de uitlaat vervangen door een leuke andere uitlaat. Ik heb bijvoorbeeld deze Arrow op mijn Bandit:

[afbeelding]
Met andere uitlaat kan je vaak ook aan een powercommander of iets degelijks als je de afstelling goed wil hebben wat weer meer kosten met zich meebrengt.

Toen ik onder mijn 600RR een andere uitlaat had gemonteerd liep hij te arm in lage toeren en te rijk in hoge toeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
aidanl schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 11:49:
[...]

Tja ik ben tweemaal gezakt door zenuwen, één klein foutje en dan teveel stress met als gevolg een tweede klein foutje.

kassa kassa voor het examencentrum. Het was bij mij zeker niet van die aard dat ik me niet op een veilige manier in het verkeer zou kunnen begeven (zoals het meisje in je voorbeeld). Beetje te snel in het stapvoets rijden, voetje aan de grond tijdens het achtje, te traag in de noodstop of uitwijkmaneuver... het zou me nu niet meer overkomen (behalve dat achtje :X )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

FragFrog schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 11:52:
[...]

Nou, ik was van plan volgende week naar Nederland te rijden, wellicht dat je het dan voor kan doen? :+
Mijn vakantie is voorbij helaas, maar als het zo uitkomt kunnen we wel een kort ritje doen hoor :Y.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:18

Ethirty

Who...me?

Mja, ik vind regelmatig de geleerde vaardigheden mbt langzaam rijden wel handig. Een achtje of slalom zal je in de praktijk niet zo snel maken, maar het helpt wel degelijk met stabiliteit en wendbaarheid op lage snelheden.

Gisteren voor het eerst de 2 cilinder eens flink doorgetrokken richting revlimit. Mijn god, wat een geluid O+
En dan van die plofjes als je het gas weer dichtdraait. Ik geloof niet dat ik de behoefte heb om de db-killer te verwijderen. :+

Was ook mijn eerste ritje met een TomTom, maar zonder geluid en te dicht bij het stuur maakt navigeren op ingewikkelde stukken eigenlijk maar link. Maar eens gaan zoeken naar een manier om hem in de buurt van de teller te krijgen. Heb al wat onderdelen gevonden, maar die zijn nog best prijzig. :/

[ Voor 3% gewijzigd door Ethirty op 28-08-2017 12:00 ]

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ethirty schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 11:58:
Gisteren voor het eerst de 2 cilinder eens flink doorgetrokken richting revlimit. Mijn god, wat een geluid O+
En dan van die plofjes als je het gas weer dichtdraait. Ik geloof niet dat ik de behoefte heb om de db-killer te verwijderen. :+
Die plofjes zijn leuk in tunnels :Y. En ik ben na het vervangen van mijn uitlaat inderdaad ook op zoek naar een DB killer, iemand op een ander forum gaat er nu eentje voor me maken. Leuk, zo'n blikken bus achterop, maar toch nét een tikkeltje té voor de woonwijken en binnenstad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
Dryhte schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 11:54:
[...]

Tja ik ben tweemaal gezakt door zenuwen, één klein foutje en dan teveel stress met als gevolg een tweede klein foutje.

kassa kassa voor het examencentrum. Het was bij mij zeker niet van die aard dat ik me niet op een veilige manier in het verkeer zou kunnen begeven (zoals het meisje in je voorbeeld). Beetje te snel in het stapvoets rijden, voetje aan de grond tijdens het achtje, te traag in de noodstop of uitwijkmaneuver... het zou me nu niet meer overkomen (behalve dat achtje :X )
CBR casht er inderdaad wel goed mee, maar ik vind de fout ook wel bij de rijschool liggen. Ik had een goede rijinstructeur die je niet zomaar examen liet doen totdat je er echt klaar voor was. Maar je hebt genoeg rijscholen hier in Den Haag / Rijswijk die de examens er zo snel mogelijk doorheen proberen de knallen. Slagen ze toevallig wel, dan is het mooi mee genomen. Zo niet verdient de rijschool er nog wat meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:43
[...]

Dan weet oom agent ook waar hij moet gaan staan :+

Achtjes maak ik ook niet meer idd, maar een halve draai komt nogal eens voor. En als m'n vriendin achterop zit is hij altijd groter, terwijl ik 'm bij AVB ook wel met instructeur achterop heb gedaan. Ze vindt het een beetje spannend. :>

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
Ethirty schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 11:58:
Mja, ik vind regelmatig de geleerde vaardigheden mbt langzaam rijden wel handig. Een achtje of slalom zal je in de praktijk niet zo snel maken, maar het helpt wel degelijk met stabiliteit en wendbaarheid op lage snelheden.

Was ook mijn eerste ritje met een TomTom, maar zonder geluid en te dicht bij het stuur maakt navigeren op ingewikkelde stukken eigenlijk maar link. Maar eens gaan zoeken naar een manier om hem in de buurt van de teller te krijgen. Heb al wat onderdelen gevonden, maar die zijn nog best prijzig. :/
Ik heb deze uit china gehaald voor een paar euro. Werkt uitstekend! Snelheden van 130+ op een naked bike gaan prima. Telefoon zit echt goed vast en niks bewegende delen zoals bij een x-grip. Enige nadeel is als het regent natuurlijk... :+

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

aidanl schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 11:07:
[...]

Dat zie je ook vaak als ze schrikken door hun fout. Dan duiken ze een rotonde op of een kruising over waar je net aankomt, in plaats van dan ruimte te maken gaan ze stil staan en zitten ze je met grote ogen aan te staren.

Gister ook een lul die veel te hard op een rotonde af kwam waar ik op reed, zag hem al aankomen dus hield er al rekening mee dat hij zou door rijden. Op het laatste moment ging die vol in zijn ankers, hoorde de banden gewoon piepen. Zat hij me vervolgens met een grote grijns vol trots aan te kijken dat hij op tijd had kunnen stoppen.
Ik rij toch al aardig lang motor maar bij elke rotonde waar auto's op af komen racen gaan bij mij alle alarmbellen af. Het is echt niet grappig hoeveel automobilisten met een waas voor hun ogen rotondes zo hard mogelijk proberen te nemen zonder goed op te letten.

Ik moet elke morgen over deze rotonde, ze kunnen er beter racetonde van maken:

https://www.google.nl/map...C-OBGA!2e0!7i13312!8i6656

Ze zouden eigenlijk vlak voor deze rotonde een paar hoge drempels neer mogen leggen >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
aidanl schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 12:04:
[...]

CBR casht er inderdaad wel goed mee, maar ik vind de fout ook wel bij de rijschool liggen. Ik had een goede rijinstructeur die je niet zomaar examen liet doen totdat je er echt klaar voor was. Maar je hebt genoeg rijscholen hier in Den Haag / Rijswijk die de examens er zo snel mogelijk doorheen proberen de knallen. Slagen ze toevallig wel, dan is het mooi mee genomen. Zo niet verdient de rijschool er nog wat meer op.
Ik kon het echt wel ;) je hoort me ook niet klagen, ik heb de fouten echt gemaakt - 'k vind alleen de manier van examen afnemen een beetje zielig (parcourtje afleggen, 2 foutjes is gezakt).

Natuurlijk zijn de dimensies tussen het oefenterrein van de rijschool en het examenterrein net iets anders,... ook dat is wennen voor een echte beginner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
dogtagz schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 11:31:

Ik heb nog wel een aantal vraagjes, hopelijk kunnen jullie mij helpen. Dit is dus mijn eerste motor, opzich ben ik best handig en wil ik wel leren mijn eigen motor te onderhouden. Ketting smeren etc is geen enkel probleem. Ik wil wel de olie en het oliefitler vervangen aangezien dat een tijd geleden is. Wat voor olie zou ik moeten gebruiken en waar bestellen jullie dit?
Kijk even in het boekje wat erin moet :) Voor een Fazer waarschijnlijk 10W40. Let er wel op dat je olie die daadwerkelijk voor motoren ipv voor auto's bedoeld is, je natte koppeling vind de anti-frictie reut in auto-olie niet leuk.

Olie haal ik meestal bij Mister Oil, een Belgische toko die voor schappelijke prijzen ook in NL levert. Onderdelen meestal bij mPartz, het gebruikelijke spul is meestal wel op vooraad, en heeft ook schappelijke prijzen. Er zijn zo wel meer webshops waar je vanalles kunt krijgen. Ga in ieder geval niet daar de grote motordealer voor je spullen, dan betaal je de hoofdprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06:55
HTT-Thalan schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 11:35:
[...]

Leugens! In Zweden bestaan geen files! :+

[...]
Wel levensgevaarlijke vangrails (lees staalkabels :/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teigetjuh
  • Niet online
kneusteun schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 12:41:
[...]

Wel levensgevaarlijke vangrails (lees staalkabels :/ )
Dat zijn ook geen vangrails, maar groot uitgevallen eiersnijders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Niet online
Leviathius schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 12:05:
[...]

Ik heb deze uit china gehaald voor een paar euro. Werkt uitstekend! Snelheden van 130+ op een naked bike gaan prima. Telefoon zit echt goed vast en niks bewegende delen zoals bij een x-grip. Enige nadeel is als het regent natuurlijk... :+
Hoe zet je je telefoon vast? Druk je dan die hoeken tegen de telefoon oid? of kan je dat ook "locken"?

edit: https://ae01.alicdn.com/k...PXXXXXcbaFXXq6xXFXXXk.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door ProfaNe op 28-08-2017 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
Dryhte schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 12:35:
[...]

Ik kon het echt wel ;) je hoort me ook niet klagen, ik heb de fouten echt gemaakt - 'k vind alleen de manier van examen afnemen een beetje zielig (parcourtje afleggen, 2 foutjes is gezakt).

Natuurlijk zijn de dimensies tussen het oefenterrein van de rijschool en het examenterrein net iets anders,... ook dat is wennen voor een echte beginner.
Bedoelde ook niet dat jij niet kon ;) je hebt immers je rijbewijs gehaald en rijd al een tijdje rond!
Maar mee eens, het is wel anders als waar je normaal oefent. En als je nog beetje bijtijds bent en het is niet te druk dan kan je nog even oefenen, maar vaak is het achter elkaar door dus krijg je daar geen kans toe.
Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 12:15:
[...]

Ik rij toch al aardig lang motor maar bij elke rotonde waar auto's op af komen racen gaan bij mij alle alarmbellen af. Het is echt niet grappig hoeveel automobilisten met een waas voor hun ogen rotondes zo hard mogelijk proberen te nemen zonder goed op te letten.

Ik moet elke morgen over deze rotonde, ze kunnen er beter racetonde van maken:

https://www.google.nl/map...C-OBGA!2e0!7i13312!8i6656

Ze zouden eigenlijk vlak voor deze rotonde een paar hoge drempels neer mogen leggen >:)
Als ze die drempels hoog genoeg maken worden de auto's gewoon over de rotonde gelanceerd. Misschien wel handig :+

[ Voor 34% gewijzigd door aidanl op 28-08-2017 12:51 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FT Twisty
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-02 22:12

FT Twisty

😎🏍️🎮📺📷☕

Voor de mensen die er niet bij waren. Hier een kleine impressie van het Dutch Motorcycle Festival van afgelopen zaterdag.

DMF
Dutch Motorcycle Festival
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZqVr9nzKCMxUerCazrwQGiAq/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qVN6lyAkn76TtCxKcToe7gvI/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NTyCEV50wO7iToPCxu1QJYgo/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fzJKpKG2vKVyKBLSxx2PwKA8/thumb.jpg

AMD 3700x | Asus RTX 2080 OC | ROG Strix x570-F Gaming | Corsair 16GB @ 3200 | Honda CBR600F4 | Canon 650D | Canon 18-55mm | Canon 50mm f1.8 | Tamron 70-300mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Santho schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 12:56:
Voor de mensen die er niet bij waren. Hier een kleine impressie van het Dutch Motorcycle Festival van afgelopen zaterdag.

DMF
Dutch Motorcycle Festival
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding]
niks gemist dus xD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

dogtagz schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 11:31:

Ik bestel olie meestal hier: http://www.oliehandel.nl/

Als je van sleutelen houdt dan kan ik de video's van: YouTube: Moonfleet41 sterk aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van het weekend via Ali https://nl.aliexpress.com...=jYVrQrMj&addresstype=600 mogen ontvangen. Deze week maar eerst eens zonder telefoon erin testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FT Twisty
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-02 22:12

FT Twisty

😎🏍️🎮📺📷☕

Ik had er persoonlijk meer van verwacht. Maar het was mooi weer en een lekker dagje uit met de camera om wat te oefenen met bewegende dingen. :)

AMD 3700x | Asus RTX 2080 OC | ROG Strix x570-F Gaming | Corsair 16GB @ 3200 | Honda CBR600F4 | Canon 650D | Canon 18-55mm | Canon 50mm f1.8 | Tamron 70-300mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
aidanl schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 12:49:
[...]

Bedoelde ook niet dat jij niet kon ;) je hebt immers je rijbewijs gehaald en rijd al een tijdje rond!
Maar mee eens, het is wel anders als waar je normaal oefent. En als je nog beetje bijtijds bent en het is niet te druk dan kan je nog even oefenen, maar vaak is het achter elkaar door dus krijg je daar geen kans toe.

[...]
Nee even oefenen mocht/kon daar niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
ProfaNe schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 12:46:
[...]

Hoe zet je je telefoon vast? Druk je dan die hoeken tegen de telefoon oid? of kan je dat ook "locken"?

edit: https://ae01.alicdn.com/k...PXXXXXcbaFXXq6xXFXXXk.jpg
Je kunt inderdaad je telefoon in die hoeken 'locken'. De armen zijn verstelbaar en mijn Nexus 6p (formaat iphone plus) past er makkelijk in. Hij valt bij mij net achter de airflow van mijn mini dashboard, dus ook op de snelweg vangt hij minimale wind. Heb het ook al getest op een hobbelige weg en flinke drempels en hij blijft netjes zitten. Wel is het aan te raden hem er telkens af te halen als je hem langere tijd niet gebruikt, want het schuimpje waar je je telefoon op legt krimpt bij hitte/directe zon :+. Zal vanavond wel even een foto schieten. Ben er erg tevreden over.

Enige minpunt zou zijn dat het china-spul is en dus ook china-plastic. Weet nog niet of het dus slappe kwaliteit plastic is en dat het eventueel kan scheuren/breken. Maar voorlopig doet hij het uitstekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:09
Dryhte schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 12:35:
[...]

Hoewel ik de wijze van het AVB examen ook niet ideaal vind... ze moeten natuurlijk ergens een grens trekken.
Ik ben de eerste keer geslaagd gelukkig, echter had ik wel diverse oefeningen opnieuw moeten doen (kan ze wel... echter zenuwen...).

Ik moest de volgende oefeningen doen;
Noodstop 2x doen (1e poging op het einde net iets uit balans)
Precisie stop (ik moest zo nodig een derde noodstop maken :F )
Snelle slalom (ging er de 1e keer als een slak doorheen, was vergeten naar zijn 3 te schakelen :+ )
Uitwijkoefening (ging 1e keer te langzaam en liep voor geen meter, deze had ik les 2 al goed...)
Lopen met de motor, en parkeren, hierna wegrijden uit het parkeervak en de langzame slalom gingen direct goed.

Nu heb ik morgenochtend AVD...
Ik ken mijn sterke/zwakkere punten, ik wéét hoe het wel/niet moet echter moet ik het nu wel even laten zien.
Nu maar hopen dat ik mijn zenuwen onder controle kan houden (niet aan een gebrek aan lessen ofzo, ik heb hier helaas gewoon erg veel last van bij dit soort zaken -O-

Op zich vind ik het ook geen ramp wanneer ik zou zakken, wat ik WÉL klote vind is dat, mocht het mislopen, de eerstvolgende examenkans vermoedelijk ergens 2 maanden verder zal zijn i.v.m. drukte }:| ...

Maar goed, vanmiddag Game of Thrones, vanavond BBQ en op tijd naar bed -> Gassen maar *O*

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:40

Qon

Weet er iemand toevallig een fysieke winkel waar je dit soort zekeringhouders kunt bestellen?
klik voor voorbeeld

Ik heb een X-Grip met oplader gekocht, maar daar wil ik graag een zekering tussen maken.

Vind het zo zonde dat ze 2 euro zijn en dan 5 euro verzendkosten.

Via aliexpress duurt het weer een maand voordat ze binnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Niet online
Leviathius schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 13:13:
[...]

Je kunt inderdaad je telefoon in die hoeken 'locken'. De armen zijn verstelbaar en mijn Nexus 6p (formaat iphone plus) past er makkelijk in. Hij valt bij mij net achter de airflow van mijn mini dashboard, dus ook op de snelweg vangt hij minimale wind. Heb het ook al getest op een hobbelige weg en flinke drempels en hij blijft netjes zitten. Wel is het aan te raden hem er telkens af te halen als je hem langere tijd niet gebruikt, want het schuimpje waar je je telefoon op legt krimpt bij hitte/directe zon :+. Zal vanavond wel even een foto schieten. Ben er erg tevreden over.

Enige minpunt zou zijn dat het china-spul is en dus ook china-plastic. Weet nog niet of het dus slappe kwaliteit plastic is en dat het eventueel kan scheuren/breken. Maar voorlopig doet hij het uitstekend.
Nice thnx. Voor die paar euro wil ik het wel proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Qon schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 13:27:
Weet er iemand toevallig een fysieke winkel waar je dit soort zekeringhouders kunt bestellen?
klik voor voorbeeld

Ik heb een X-Grip met oplader gekocht, maar daar wil ik graag een zekering tussen maken.

Als je ze bestelt, waarom moet het dan een fysieke winkel zijn? :P

Maar, probeer de lokale elektroboer en/of automaterialenzaak? (zoals Brezan, al zijn die vaak ook overpriced)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Leviathius schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 12:05:
[...]

Ja, maar daar past geen TomTom in én het probleem is juist het bevestigingspunt op de motor zelf. ;)

Ik heb nu een stang van Givi gevonden die achter de ruit past. Yamaha zelf heeft een heel mooie accessoire bar bedacht, maar daarmee zit je navi ongeveer boven de tankopening. 8)7

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Ethirty schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 13:35:
[...]

Ja, maar daar past geen TomTom in én het probleem is juist het bevestigingspunt op de motor zelf. ;)

Ik heb nu een stang van Givi gevonden die achter de ruit past. Yamaha zelf heeft een heel mooie accessoire bar bedacht, maar daarmee zit je navi ongeveer boven de tankopening. 8)7
Zo de knetters, my bad. Helemaal er overheen gelezen dat je het had over een TomTom :F :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:43
Qon schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 13:27:
klik voor voorbeeld

Weet niet hoe ver het bij je vandaan is en de prijs is dan weer hoger, maar bij motoport hebben ze er bijv. ook.. Is nog spatwaterdicht ook zie hier

Auto audio zaak kan ook nog wel eens wat hebben liggen.

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:40

Qon

Chakotay schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 13:30:
[...]

Als je ze bestelt, waarom moet het dan een fysieke winkel zijn? :P

Maar, probeer de lokale elektroboer en/of automaterialenzaak? (zoals Brezan, al zijn die vaak ook overpriced)
Het hoeft niet perse een fysieke winkel te zijn, maar ik vind in NL alleen maar winkels die 5 euro verzendkosten rekenen. Als ik naar een prijs zoek voor onder de 5 euro, dan kom ik elke keer weer op alieexpress of ebay uit.
mr_zippey schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 13:57:
[...]

Weet niet hoe ver het bij je vandaan is en de prijs is dan weer hoger, maar bij motoport hebben ze er bijv. ook.. Is nog spatwaterdicht ook zie hier

Auto audio zaak kan ook nog wel eens wat hebben liggen.
Motoport is om de hoek. Ga ik daar gewoon even kijken. Thx!

Edit: Ik heb trouwens een zaak gevonden waar je ze zou kunnen kopen;
http://www.slagerbv.nl/at...ar-parts-blister-40-fha1c

Eventueel voor de mensen die dezelfde vraag hebben als mij.
[small]
offtopic:
zoektermen: zekeringhouder, zekering, houder, fuse, steek, box, weerstand, waterdicht

[ Voor 14% gewijzigd door Qon op 28-08-2017 15:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-09 23:27
Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 13:02:
Van het weekend via Ali https://nl.aliexpress.com...=jYVrQrMj&addresstype=600 mogen ontvangen. Deze week maar eerst eens zonder telefoon erin testen.
Heb ook zo een model van 8 euro. 190 km/h met telefoon erin kan ie wel tegen.

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• mswp
  • Laatst online: 05-08-2024

mswp

Wie Niet?

Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 10:07:
[...]

Ik zwaai meestal in bochten naar lessers, alleen zwaaien ze dan nooit terug :-(
Ach vanaf nu scheelt het me niet zo veel meer.

Zonet geslaagd voor mijn AVD!

😲

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

mswp schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 15:15:
[...]

Veel motorplezier en nog heel veel veilige kilometers :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
[...]

Gefeliciteerd! *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Nu online
[...]

Gefeliciteerd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mswp

mswp

Wie Niet?

@Verwijderd @Chakotay @lolgast

Dank jullie wel!

😲

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-09 23:27
[...]

Feli. Weet je al wat voor soort motor je wilt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aidanl
Gefeliciteerd, welcome to the club! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejdvandenberg
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:22
Algemene vraag, hoe lang zouden remschijven normaal gesproken mee moeten gaan?
Mijn specifieke situatie is vrij zware motor (GTR1000) met relatief kleine schrijven (dubbel 260mm voor, enkel 260mm achter) en vlotte rijstijl, maar rem voor mijn gevoel (bijna) alles op de motor.

Heb bij mijn er nieuwe op gezet in het voorjaar, want de vorige waren flink krom. Nu (8dkm later) heb ik het gevoel dat de nieuwe hetzelfde euvel beginnen te vertonen.

Het is nu nét merkbaar, dus kan er nog wel (minstens) 5/10 dkm op door denk ik. Maar dit wijst natuurlijk wel naar een structureel probleem helaas (ideeën welkom).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wilco1985
[...]

Oh en sinds wanneer is zwaaien een verplicht onderdeel van het AVD dan?

Gefeliciteerd! En pas op het werkt verslavend. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Nu online
wilco1985 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 17:23:
[...]

Oh en sinds wanneer is zwaaien een verplicht onderdeel van het AVD dan?

Gefeliciteerd! En pas op het werkt verslavend. 8)
Zwaaien? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ejdvandenberg schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 17:13:
Dat hangt van veel factoren af maar 8000 km is wel heel kort. Maar zijn ze voor je gevoel nu krom of versleten? (dat laatste is een kwestie van meten is weten ;) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Mijn specifieke situatie is vrij zware motor (GTR1000) met relatief kleine schrijven (dubbel 260mm voor, enkel 260mm achter) en vlotte rijstijl, maar rem voor mijn gevoel (bijna) alles op de motor.

Heb bij mijn er nieuwe op gezet in het voorjaar, want de vorige waren flink krom. Nu (8dkm later) heb ik het gevoel dat de nieuwe hetzelfde euvel beginnen te vertonen.

Het is nu nét merkbaar, dus kan er nog wel (minstens) 5/10 dkm op door denk ik. Maar dit wijst natuurlijk wel naar een structureel probleem helaas (ideeën welkom).
Hangt vaak meer van je remklauwen en blokken + je eigen remgedrag af dan van andere zaken. Schijven trekken alleen krom doordat ze té warm worden op een gedeelte van de schijf. Als je klauwen niet zuiver zijn dan kan 't zo zijn dat de blokken continue lichtelijk aanlopen en dus onnodig een hoop warmte in de schijf brengen. Zelfde geldt ook als je ná 't remmen je rem ingedrukt blijft houden waardoor je de hete schijf tussen de blokken klem zet en deze niet gelijkmatig af kán koelen (wil je je motor op de plek stil laten staan middels een rem, doe 't dán met de achterrem... Die gebruik je vaak amper en wordt ook niet zó heet!!).

Een setje schijven zou gewoon minimaal een ton (100.000) aan kilometers mee moeten kunnen bij normaal rijden zónder dat de schijven te dun worden (en vervolgens dus sowieso snel krom gaan trekken door hitte verschillen) .

Kijk overigens ook eens naar de "floaters" waarmee de disk aan 't hart "vast" zit. Die dingen willen wel eens door straatvuil en remstof gaan vastzitten terwijl ze juist lichtelijk moeten kunnen blijven bewegen. Gevolg is een "trillende rem" doordat de disk niet meer vrij ligt, 't Gevoel in je hendel is daarna 't zelfde als met een kromme disk!!

[ Voor 14% gewijzigd door Will_M op 28-08-2017 22:15 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

steveman schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 12:41:
[...]

M8 met afstandsbus zie ik niet veel.

Zwarte exemplaren van:
[afbeelding]

zijn onderweg uit china.

Als dit nog niet genoeg afstandsbus is valt dat wel op te lossen met een andere bout en dikkere spacer. Maar dan heb ik iig de rollers in huis.
Ondanks dat ik toch echt had aangegeven:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/moSDvWr.png

keyword: black

Heb ik nu:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NWETFeT.png

:')

Als ik nog eens een zwarte spuitbus tegenkom...

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Het plaatje was dan ook duidelijk een groene. :+

Ik zou me dan nog eerder zorgen maken over de kwaliteit van het metaal. Niet dat straks het hele ding uit elkaar valt als je je fiets omhoog heb staan.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09 22:48

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

lolgast schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 11:37:
[...]

Hahaha. Ik was gisteren met de motor. Stiekem wel lachuh als ik daarmee binnen zou komen :+

Maar die ga ik niet passen. Ben 1.91, maar weeg 65kg 8)7 Dus heb lengte maar 96/98 met pakken. Wat overigens een hel is om te vinden elke keer
Jij waait niet van je motor af met dat vedergewicht? :S

Dit weekend in Luxemburg geweest. Vrijdag op de heenweg files bij de afslagen van Francorchamps, zondag natuurlijk weer. Gelukkig was het in de andere rijrichting van de E42.

Natuurlijk was ik de langzaamste van de groep, maar ik heb mij wel vermaakt. *O*

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

lolgast schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 11:37:
[...]

Hahaha. Ik was gisteren met de motor. Stiekem wel lachuh als ik daarmee binnen zou komen :+

Maar die ga ik niet passen. Ben 1.91, maar weeg 65kg 8)7 Dus heb lengte maar 96/98 met pakken. Wat overigens een hel is om te vinden elke keer
Jarenlang met 1.97m 67-68kg gewogen dus ik weet hoe het is. Ik had een IXS Fireball leren pak in de maat 106, enige wat een beetje goed pastte. Tegenwoordig met een bijna 80kg pas ik het Rev'it spul ook erg goed. Maar broeken en alles blijf ik lengtematen nodig hebben.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
  • Laatst online: 06:34
Thalaron schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 13:18:
[...]

Hoewel ik de wijze van het AVB examen ook niet ideaal vind... ze moeten natuurlijk ergens een grens trekken.
Ik ben de eerste keer geslaagd gelukkig, echter had ik wel diverse oefeningen opnieuw moeten doen (kan ze wel... echter zenuwen...).

Snelle slalom (ging er de 1e keer als een slak doorheen, was vergeten naar zijn 3 te schakelen :+ )
Uitwijkoefening (ging 1e keer te langzaam en liep voor geen meter, deze had ik les 2 al goed...)
Lopen met de motor, en parkeren, hierna wegrijden uit het parkeervak en de langzame slalom gingen direct goed.

Ik ken mijn sterke/zwakkere punten, ik wéét hoe het wel/niet moet echter moet ik het nu wel even laten zien.
Nu maar hopen dat ik mijn zenuwen onder controle kan houden (niet aan een gebrek aan lessen ofzo, ik heb hier helaas gewoon erg veel last van bij dit soort zaken -O-

Op zich vind ik het ook geen ramp wanneer ik zou zakken, wat ik WÉL klote vind is dat, mocht het mislopen, de eerstvolgende examenkans vermoedelijk ergens 2 maanden verder zal zijn i.v.m. drukte }:| ...

Maar goed, vanmiddag Game of Thrones, vanavond BBQ en op tijd naar bed -> Gassen maar *O*
Komt vast goed, het allerbelangrijkste is: Rijd je eigen rit. Let niet op de examinator, die moet bij jou blijven en niet andersom. Als hij je kwijt raakt is het zijn probleem, niet andersom :) Dus gewoon lekker vlot, veilig en verantwoord en het kan niet fout gaan.

Vandaag weer de motor meegenomen naar het werk, fantastisch weertje ervoor. Wordt wel weer tijd om de ketting te smeren. Hoe vaak smeren jullie hem? En hoe vaak reinig je hem ook echt? Lees dat eens per 500 km smeren aanbevolen wordt, maar dan hoeft ie toch ook niet elke keer helemaal schoongemaakt te worden?

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mswp

mswp

Wie Niet?

@Ari Gold @aidanl @wilco1985

Bedankt voor de felicitatie!

Ik ben nu vooral aan het kijken naar een yamaha Dragstar custom 650 of een suzuki intruder 700. Ik ga hem volgendjaar januari februari aanschaffen. Zolang rond tuffelen op de Honda Virago van mn broer of de intruder van mn moeder.

😲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ophidian schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 18:50:
[...]

Komt vast goed, het allerbelangrijkste is: Rijd je eigen rit. Let niet op de examinator, die moet bij jou blijven en niet andersom. Als hij je kwijt raakt is het zijn probleem, niet andersom :) Dus gewoon lekker vlot, veilig en verantwoord en het kan niet fout gaan.

Vandaag weer de motor meegenomen naar het werk, fantastisch weertje ervoor. Wordt wel weer tijd om de ketting te smeren. Hoe vaak smeren jullie hem? En hoe vaak reinig je hem ook echt? Lees dat eens per 500 km smeren aanbevolen wordt, maar dan hoeft ie toch ook niet elke keer helemaal schoongemaakt te worden?
Smeren (lees: invetten) als 't nodig is (kijk gewoon even naar de ketting en de status van 't vét), schoonmaken doe je alléén als je er zin in hebt én er bovendien de tijd voor wil nemen. In de winter dus.... MISSCHIEN!!).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Thalaron schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 13:18:
[...]

Als je last hebt van je zenuwen kun je wat Valeriaan halen, haalt net de scherpe kantjes er wat vanaf.

Zelf vond ik het verkeersexamen niets voorstellen, maar dat kun je net treffen. Het helpt ook veel als je al auto rijdt, want dan heb je met verkeersinzicht geen moeite meer. Succes in ieder geval.
Ophidian schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 18:50:
[...]

Je hoeft de ketting niet schoon te maken, doe je alleen voor de show eigenlijk, met schoonmaken reduceer je eerder de levensduur dan dat je hem verlengt. Ik smeer als de ketting droog lijkt, die km's zeggen niet zoveel, als ik door regen heb gereden gaat het vaak hard. (maar dat kan ook weer afhangen wat voor kettingspray je gebruikt) als ik met droog weer rij kan die soms heel lang mee.

De busjes moeten glimmen vind ik (en geen corrosie hebben). Maar daar zal ieder zijn eigen over vinden. Sowieso altijd even smeren nadat je hem (de motor zelf dus) wast (als je hem wast) voorkomt in ieder geval corrosie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Reinigen doe ik niet echt, en hoevaak je moet smeren hangt een beetje van de spray af die je gebruikt heb ik gemerkt. Ik heb nu van Innotec een spray en dan kan ik gerust 6-800km (3-4 tankbeurten) doen.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Laatst online: 06:34
Heb "gewoon" de s100 kettingspray. Straks eens kijken hoe de ketting er uit ziet. Leek nog best vettig. Nu 500km geleden gedaan.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online

Volgens mij staat er wel ergens in de documentatie van je motor wat de minimale dikte van de schijf behoort te zijn. Als je die gratis kunt downloaden, je moet er ook vaak voor betalen, maar heb ze zelf in een andere taal (Duits) wel gratis kunnen downloaden, zal even Googlen zijn. Kun je met de schuifmaat nameten.

Dat ze krom trekken zal een andere oorzaak hebben dan de schijven zelf. (rem vasthouden bij stilstand, aanlopende rem, klauw niet helemaal gangbaar etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06:50

thijsco19

KTM 990 SMT

Brazos schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 19:00:

Je hoeft de ketting niet schoon te maken, doe je alleen voor de show eigenlijk, met schoonmaken reduceer je eerder de levensduur dan dat je hem verlengt.
Ben dan wel benieuwd waar jij een ketting mee schoon maak?

Schoonmaken is juist goed, hiermee haal je alle zandkorrels en andere troep tussen de schakels vandaan. Die zandkorrels en andere troep zorgt eenmaal voor de slijtage.
Uiteraard is het van belang om de ketting daarna gelijk goed in te vetten/oliën en ingevet/geolied te houden. (En dan met name de o/x ringen)

Sommigen zullen dit nog weten van vroegah. Je ketting uitkoken in ketting vet. Deden ze om de ketting schoon te maken en de ketting was gelijk ingevet.

Ideaal is een gesloten kettingkast waarbij de ketting door een olie bad loopt. Kan nooit vies worden en is altijd gesmeerd.

[ Voor 9% gewijzigd door thijsco19 op 28-08-2017 19:18 ]

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Smeren doe ik iedere 200 tot 300km zo'n beetje. Doe dat dan gewoon vrij kort. Doe het liever wat vaker met wat minder spul dan met meer spul en minder vaak. De ketting schoonmaken doe ik 1x per jaar net voor de winterstop. Dan word de hele motor sowieso schoongemaakt en dan pak ik de ketting ook helemaal mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
thijsco19 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 19:16:
[...]

Ben dan wel benieuwd waar jij een ketting mee schoon maak?

Schoonmaken is juist goed, hiermee haal je alle zandkorrels en andere troep tussen de schakels vandaan. Die zandkorrels en andere troep zorgt eenmaal voor de slijtage.
Uiteraard is het van belang om de ketting daarna gelijk goed in te vetten/oliën en ingevet/geolied te houden. (En dan met name de o/x ringen)

Ideaal is een gesloten kettingkast waarbij de ketting door een olie bad loopt. Kan nooit vies worden en is altijd gesmeerd.
Die maak ik niet schoon, bij men vorige motor had ik van dat ketting clean spray, maar dat is niet goed bevallen.

Die zandkorrels komen niet waar ze schade zouden kunnen aanbrengen, juist de reinigingsspray zorgen ervoor dat het rotzooi in de schakels komt en de smering eruit gaat. Het staat natuurlijk wel mooi zo'n schone ketting, dat is voor mij de enige reden om het te overwegen. Goed is het verder niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Nu online
Grubeater schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 18:10:
[...]

Jij waait niet van je motor af met dat vedergewicht? :S
Ik leef nog, dus tot nu toe gaat het goed.

Maar van de motor afwaaien vind ik zo'n onzin. Of je zit voorover op de motor omdat je lekker doorrijdt en hebt dus geen last van de wind, of je leunt een beetje met je lijf tegen de wind en hebt verder alleen de gashendel vast met 2 vingers. Heeft weinig met gewicht te maken, meer met positionering..

En ja, dat geldt ook voor rijden op naked

[ Voor 3% gewijzigd door lolgast op 28-08-2017 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

@Brazos Het is inderdaad van belang dat er op een goede manier word schoon gemaakt. Met een spray of luchtspuit heb je inderdaad kans dat je het vuil juist op de verkeerde plek spuit.
Met de kettingen van tegenwoordig hebben zandkorrels inderdaad minder kans om ertussen te geraken maar er kan nog steeds genoeg rotzooi ertussen komen waar het genoeg schade aan kan richten.

Voor de gemiddelde straatmotor is schoonmaken inderdaad minder van belang zolang de ketting maar gesmeerd blijft.
Maar bij een motor die ook wat zand of onverhard tegen komt (@HTT-Thalan ) is onderhoud van de ketting overbrenging wat belangrijker. Niet alleen voor de ketting maar ook voor de tandwielen.

Trouwens toen ik pas mijn ketting wat schoonmaakte (alleen de buitenkant voor de looks :+ ) kwam ik erachter dat de velg verbonden is met het tandwiel dmv een koppeling met rubber. Was altijd in de veronderstelling dat het tandwiel aan de velg vast zat, of in ieder geval dmv een splain verbinding verbonden was.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

thijsco19 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 19:54:
Maar bij een motor die ook wat zand of onverhard tegen komt (@HTT-Thalan ) is onderhoud van de ketting overbrenging wat belangrijker. Niet alleen voor de ketting maar ook voor de tandwielen.
Die van mij word beter in het vet gehouden dan een bal gehakt van oma :+. Hij zit er nu 8k op en afgezien van een laag smurrie issie nog perfect. Ik ga minimaal voor de 40k.

Ik vond vandaag bij het googlen naar paalkampeerplaatsen deze locatie:

https://www.google.nl/map...HRTknQ!2e0!7i13312!8i6656

Daar gaan wij binnenkort eens even van dichtbij een kijkje nemen, want dit lijkt te mooi om waar te zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door HTT-Thalan op 28-08-2017 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

HTT-Thalan schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 19:57:
Die van mij word beter in het vet gehouden dan een bal gehakt van oma :+.
Haha! _/-\o_
Trouwens toen ik pas mijn ketting wat schoonmaakte (alleen de buitenkant voor de looks :+ ) kwam ik erachter dat de velg verbonden is met het tandwiel dmv een koppeling met rubber. Was altijd in de veronderstelling dat het tandwiel aan de velg vast zat, of in ieder geval dmv een splain verbinding verbonden was.
Om hier effe op terug te komen. Zit effe in het werkplaats handboek te bladeren en kom een stukje tegen waar staat, en ik quote: 'Any play indicates worn rubber damper segments.'. De manier waarop ik erachter kwam was doordat er ruimte was tussen het wiel en de hub. Volgens het handboek zijn de rubberen dempers dus versleten.
Met nog geen 25000 om op de teller lijkt me dat aardig snel. Al is het natuurlijk wel een 1 cilinder met bijbehorend karakter.
Iemand die hier meer over weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online

Voor de gemiddelde straatmotor is schoonmaken inderdaad minder van belang zolang de ketting maar gesmeerd blijft.
Dat zou kunnen, ik rij zelf niet offroad ;), bij uitzondering eens korte stukjes vaak in het buitenland, heb daar de motor ook niet voor.

's winters maak ik hem wel eens grof schoon puur voor de looks, door een beetje WD-40 op een velletje keukenrol te spuiten, en daarmee het gruis/vet residuen van de zijkanten te halen, maar nooit in de rollen of sprays direct op de ketting. De rollen/asjes zijn bij mij ook altijd schoon/glimmend, en als het goed is zitten die met een rubbertje in de schakels waar vet achter zit (is geloof ik wel afhankelijk van het type ketting, maar meen dat dit tegenwoordig wel aardig gemeengoed is op motoren)

Daar komt normaal geen zand/metaal gruis tussen, cleaning sprays wel, en die lossen juist het vet daar op waar het niet moet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Krijg net een berichtje van een collega in München (voordeel van een internationaal bedrijf) die vraagt of ik in Oktober langs wil komen voor een mooie 'Golden Summer' rit in de bergen van Duitsland en Oostenrijk.

Dat wil ik wel :+. Dat worden mooie beelden *O*.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

HTT-Thalan schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 20:20:
Krijg net een berichtje van een collega in München (voordeel van een internationaal bedrijf) die vraagt of ik in Oktober langs wil komen voor een mooie 'Golden Summer' rit in de bergen van Duitsland en Oostenrijk.

Dat wil ik wel :+. Dat worden mooie beelden *O*.
Je weet dus welke kleur 't bier daar heeft én wat er in Oktober daar allemaal te doen is? 8) :+

Afbeeldingslocatie: http://funglobaladventures.com/wp-content/uploads/2015/05/germany_oktoberfest_opening.jpg

Motor rijden.... noemen ze dat. Já, já.... :> :P

[ Voor 13% gewijzigd door Will_M op 28-08-2017 20:26 ]

Pagina: 1 ... 24 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.