Contactloos inderdaad, dus ik zat ook aan dergelijke oplossingen te denken; vandaar ook dat ik mij afvroeg of hier al iets slims voor was of hoe anderen dit oplossenerik23 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 10:46:
[...]
Is het contactloos of moet hij in een sleufje?
Als je er vaak komt zou het heel misschien de moeite kunnen zijn om hem aan de binnenkant van je mouw vast te maken, mits de ontvanger sterk genoeg is kan je dan "je arm scannen". Je ziet weleens ski jassen met vakjes voor een pasje in de mouw, dat idee.
Of misschien is het als tweaker mogelijk om de pas te kopieren naar een tag in sleutelhanger vorm.
Anders zou je kunnen proberen om zo'n plastic pasjeshouder, gemaakt om pasjes te beschermen, ergens op je motor te plakken.
Dat snap ik wel bijna alle Qpark garages hebben zo gladde laag. Nee dan liever op de stoep.
Dit. Ik heb het ook eens nagevraagd bij Qpark en kreeg exact ditzelfde antwoord.Chakotay schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:01:
[...]
Ik heb het een tijd terug eens nagevraagd bij de beheerders van Q-Park Zaailand (Leeuwarden). Hun reden was dat het coating op de vloer van parkeergarages vaak glad is, vooral bij regen. Ze willen niet het risico lopen dat een motorrijder bij ze komt klagen als hij daarop onderuit gaat.
Het grappige is, bij het ziekenhuis in Maastricht, ook Qpark, mocht dit ook nooit. (met wat gezeur kon je dan de fietsen-/brommerstalling in). Nu hebben ze tegenover de bewaker zelfs een paar motorvakken gemaakt. Maar volgens mij mag je er officieel nog steeds niet in.
Dat heeft ook weer deels te maken met de kentekenscanner die naar de voorkant kijkt.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Dit is idd precies wat er in de UK gebeurt..Chakotay schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 07:44:
[...]
Een uitlaatdemper van een motor wisselen kost bij veel motoren minder dan 5 minuten... Ik denk dat apk daar helemaal niets tegen helpt, dan gaat voor de apk wel even de standaard demper eronder.
Als je een 2ehands motor koopt met luide uitlaat moet je ook dus opletten dat de originele erbij zit..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Hier op kantoor zit een ondergrondse parkeer garage. Is ook van dat gladde beton maar je rijd recht in en recht uit. Zijn niet echt motor parkeerplekken maar er zit een hoekje waar hij mooi uit de weg staat. Liever dat als hier op straat, blijkbaar zijn er al een aantal pogingen gedaan om buiten geparkeerde scooters te jatten.
Toegang is rolhek + bariere waarbij je pasje nodig hebt om deze te openen. Heb een jaszak waar ik precies in kan met mijn handschoen. Nadeel is alleen dat toegang op een aflopende heuvel is. Het is dus goed de motor met mijn benen tegen proberen te houden terwijl ik dat kut pasje door de scanner heen haal
@vriendin discussie
Mijn vriendin rijd ook dus ze zegt er eigenlijk ook nooit iets van als ik met de motor weg ga. Ze heeft het zelfs vaak liever want dan kan zij indien nodig ook nog de auto pakken. Merk dat ik zelf wel meer zorgen maak om haar als zij met de motor weg is. Ze heeft haar rijbewijs pas een half jaar en zit nog niet helemaal zeker op de motor.
Toegang is rolhek + bariere waarbij je pasje nodig hebt om deze te openen. Heb een jaszak waar ik precies in kan met mijn handschoen. Nadeel is alleen dat toegang op een aflopende heuvel is. Het is dus goed de motor met mijn benen tegen proberen te houden terwijl ik dat kut pasje door de scanner heen haal
@vriendin discussie
Mijn vriendin rijd ook dus ze zegt er eigenlijk ook nooit iets van als ik met de motor weg ga. Ze heeft het zelfs vaak liever want dan kan zij indien nodig ook nog de auto pakken. Merk dat ik zelf wel meer zorgen maak om haar als zij met de motor weg is. Ze heeft haar rijbewijs pas een half jaar en zit nog niet helemaal zeker op de motor.
Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange
Heb je geen achterrem?aidanl schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:36:
[...]
[...]
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Bij mijn vorige werkgever was de helling dusdanig steil dat ik de motor eerst voor de helling neerzette en maar even omhoog klom naar de badge reader toe. Veel mensen deden dat met de auto ook. Maar goed, dat was ook een helling van ik schat 1-1.5 meter omhoog in een meter of 2-3 tot aan de roldeur en dan insgelijks nog aan de andere kant van de roldeur.
Jawel, maar het is een aardige helling en als je dan moet proberen de motor rechtop + op zijn plek te houden, opzij leunen om pasje uit je zak te kunnen halen en vervolgens nog een keer leunen om pasje door scanner heen te halen... maakt het er niet gemakkelijker op
Grotendeels wel dus het zal meevallen :-)
Ik kan niet wachten nu tot hij terug is.
"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
Of ze zet hem gewoon in de eerste versnelling en zet de motor even uit. Moet je natuurlijk niet zo'n barrel hebben wat de helft van de tijd niet lekker wil starten en de slagboom al weer dicht is voor de motor weer looptaidanl schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:54:
[...]
Jawel, maar het is een aardige helling en als je dan moet proberen de motor rechtop + op zijn plek te houden, opzij leunen om pasje uit je zak te kunnen halen en vervolgens nog een keer leunen om pasje door scanner heen te halen... maakt het er niet gemakkelijker op
Yamaha MT-09
Bij mijn appartement zit ook een parkeerplaats in de parkeerkelder waar mijn Transalp dus staat.
Afgelopen zondag kom ik met de motor terug van Lowlands. Ik rij fijn de helling af om bij de poort, terwijl ik de hand op de rem heb, op de knop van de afstandbediening te drukken. Doet de afstandbediening het niet.
Toen de motor maar op de helling gedraaid en weer naar boven gereden. Toen opnieuw geprobeerd, afstandbediening werkt natuurlijk weer niet. In de helling zit een klein recht stuk waar er een afwateringsrooster zit, daar de motor schuin tegen de helm gezet. De poort kan ook met een sleutel open, poort open en de motor naar binnen gelopen.
En wat de betonnen vloer betreft, zo'n gladde vloer helpt niet mee om je motor op de middenbok te kunnen zetten.
Afgelopen zondag kom ik met de motor terug van Lowlands. Ik rij fijn de helling af om bij de poort, terwijl ik de hand op de rem heb, op de knop van de afstandbediening te drukken. Doet de afstandbediening het niet.

Toen de motor maar op de helling gedraaid en weer naar boven gereden. Toen opnieuw geprobeerd, afstandbediening werkt natuurlijk weer niet. In de helling zit een klein recht stuk waar er een afwateringsrooster zit, daar de motor schuin tegen de helm gezet. De poort kan ook met een sleutel open, poort open en de motor naar binnen gelopen.
En wat de betonnen vloer betreft, zo'n gladde vloer helpt niet mee om je motor op de middenbok te kunnen zetten.
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Beviel dat een beetje, met de motor naar Lowlands? Ik heb volgens mij 2 of 3 motoren gezien donderdag op weg naar de parkeerplaats, 1 op maandagochtend toen we weer wegreden. Lijkt me nogal een gedoe, al die zooi meenemen op de motorGrubeater schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 12:19:
Bij mijn appartement zit ook een parkeerplaats in de parkeerkelder waar mijn Transalp dus staat.
Afgelopen zondag kom ik met de motor terug van Lowlands. Ik rij fijn de helling af om bij de poort, terwijl ik de hand op de rem heb, op de knop van de afstandbediening te drukken. Doet de afstandbediening het niet.![]()
Of stond je op de campercamping? Daar mag je je motor naast je tent neerzetten volgens mij.
Ik heb het me afgelopen weekend nog afgevraagd hoe praktisch dat is, met de motor naar Lowlands. Met de auto lijkt me gemakkelijker.
Ik kwam vrijdagavond aan en ben zondagmiddag weer vertrokken. Zonde van m'n kaartje? Neuh, ik had een 'backstage' sticker op de auto, was lang blij dat ik het er op had zitten. Na 12 jaar is de lol er wel een beetje af
Ik kwam vrijdagavond aan en ben zondagmiddag weer vertrokken. Zonde van m'n kaartje? Neuh, ik had een 'backstage' sticker op de auto, was lang blij dat ik het er op had zitten. Na 12 jaar is de lol er wel een beetje af
[ Voor 8% gewijzigd door FastFred op 24-08-2017 13:43 ]
Je staat met de motor in de fietsenstalling, alleen jammer dat de parkeerwachten/verkeersregelaars niet weten hoe het geregeld is. Het hek bij de fietsenstalling zat dicht, toen een stuk verder door gereden en nog maar een keer gevraagd. Uiteindelijk stapvoets tussen de mensen naar de ingang gereden en daar de motor geparkeerd in de stalling. De meeste tijd ben je kwijt met het eraf halen en vastbinden van je bagage, want je hoeft een stuk minder ver te lopen.Tankiej schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 13:26:
[...]
Beviel dat een beetje, met de motor naar Lowlands? Ik heb volgens mij 2 of 3 motoren gezien donderdag op weg naar de parkeerplaats, 1 op maandagochtend toen we weer wegreden. Lijkt me nogal een gedoe, al die zooi meenemen op de motor
Of stond je op de campercamping? Daar mag je je motor naast je tent neerzetten volgens mij.

Op zondagavond stonden er zeker 20-30 motoren in de stalling, paar GS-en maar ook supersports.
Het terrein af ging wel soepel, vanaf de fietsen/motorstalling zat ik zo op de weg naar de dijk.
En nu even kijken of nieuwe batterijen de oplossing is voor mijn afstandbediening.
edit:
Het lag aan de batterijen, de afstandbediening is namelijk €65.
Het lag aan de batterijen, de afstandbediening is namelijk €65.
[ Voor 10% gewijzigd door Grubeater op 24-08-2017 14:39 ]
Dat was ook mijn ervaring na m'n eerste motorvakantie. Op de terugweg zeiknat geregend, "klikker" van het hek van de parkeerplaats doorweekt, deed niets meer. Toen mocht ik door de fietsenpoort naar binnen die wel met een sleutel open gaat, paste nèt.
Sindsdien pak ik dat ding in een plastic zakje in.
Laten drogen en de batterijen vervangen verhielp het probleem overigens ook, maar toen moest 'ie opnieuw aan het hek gekoppeld worden. Een nieuwe afstandsbediening opsturen was goedkoper volgens de verhuurder...
[ Voor 21% gewijzigd door CodeCaster op 24-08-2017 14:31 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Mja ik neem eigenlijk nooit de moeite dat ding uit de auto te halen, loop wel even naar binnen, kan de motor ook even nadraaien na een stuk snelweg vaak.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Daarvoor heb ik gewoon een extra afstandsbediening op eBay besteld. Naar de auto lopen is mij teveel werk
Ding bij verstrek in je brievenbus gooien en bij terugkomst er weer uit halen?
Of denk ik nu te simpel?
Of denk ik nu te simpel?
Oh Oh...
Ik heb een idee voor een projectje gekregen...
Zoals ik laast al zei met ik dat ik telkens vaker onverhard tegenkom...
En retro scramblers 'caught my eye' zoals ze dat hier zo mooi kunnen zeggen.
Dus ik heb een half oogje op de Ducati Scrambler desert sled..
Maar ja die is nieuw en niet goedkoop..
In Bike magazine zag ik een artikel over een custom bike build-off voor 'bikes and waves' in Biaritz.
Wat het team van Bike mag. had gedaan is een scrambler versie gemaakt van de Yam. XSR..
beetje dit idee:

Nu denk ik dat die bike er cool uitziet maar wat aan de zware kant is..
Dus ik zat te denken aan een MT-03.... die zijn een stuk lichter en relatief goedkoop 2ehands (rond de £2500: https://www.autotrader.co...stcode=rg48ug&model=MT-03 )
Dus als ik een MT-03 pak, wat hoger/breder offroad stuur erop, knobbly tyres eronder, mogelijk wat ophogen/voorvork verlengen, dan kan je daar volgens mij best een coole scrambler van maken...
Iemand hier ervaring met de MT-03?
In Bike magazine zag ik een artikel over een custom bike build-off voor 'bikes and waves' in Biaritz.
Wat het team van Bike mag. had gedaan is een scrambler versie gemaakt van de Yam. XSR..
beetje dit idee:

Dus ik zat te denken aan een MT-03.... die zijn een stuk lichter en relatief goedkoop 2ehands (rond de £2500: https://www.autotrader.co...stcode=rg48ug&model=MT-03 )
Dus als ik een MT-03 pak, wat hoger/breder offroad stuur erop, knobbly tyres eronder, mogelijk wat ophogen/voorvork verlengen, dan kan je daar volgens mij best een coole scrambler van maken...
@thijsco19 @Conteaster had je kunnen zien in de topicstartToolkiT schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 15:59:
Mooi projectje
Awesome
Ziet er uit als een bijna standaard XSR700 volgens mijToolkiT schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 15:59:
Oh Oh...
beetje dit idee:
[afbeelding]
Geen ervaring met een MT-03. Is een 1 cilinder instap-fiets toch?
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Maat van me heeft er 1, heb er af en toe mee gereden. Leuke machine, vibreert als een malle. Maat heeft er sportieve spiegels op gezet (lees: china / goedkoop / klein / je ziet geen zak) maar je ziet door de vibraties al helemaal niets.ToolkiT schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 15:59:
Oh Oh...
beetje dit idee:
[afbeelding]
Oude MT-03 was een 1 cilinder maar volgens mij zijn ze nu ook als 2 cilinder verkrijgbaar. Nieuwere versies hebben ook een andere styling. De motoren in jouw link hebben die vierkante achterkant, de nieuwere zijn spitser.
klopt, ik kan niet een goed plaatje vinden van de motor in het blad..Ethirty schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 16:51:
[...]
Ziet er uit als een bijna standaard XSR700 volgens mij
wel een filmpje:
http://www.motorbikefans.com/yamaha-wheels-waves-2017/
https://www.bemoto.uk/blog/yard-built-yamaha-xsr700-tracker
alles is relatief natuurlijk.. maar lichter is beter off-road/greenlaning..Ethirty schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 16:51:
Zware kant valt volgens mij wel mee, zelfs een Tracer 700 is vrij licht.
klopt..Ethirty schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 16:51:
Geen ervaring met een MT-03. Is een 1 cilinder instap-fiets toch?
http://www.motorcyclenews...eviews/yamaha/mt-03/2006/
Die ik op het ook heb is het oude model.. die is standaard al wat meer super-moto stijl.. nieuwe versie is meer generic naked..aidanl schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 16:57:
[...]
Maat van me heeft er 1, heb er af en toe mee gereden. Leuke machine, vibreert als een malle. Maat heeft er sportieve spiegels op gezet (lees: china / goedkoop / klein / je ziet geen zak) maar je ziet door de vibraties al helemaal niets.
Oude MT-03 was een 1 cilinder maar volgens mij zijn ze nu ook als 2 cilinder verkrijgbaar. Nieuwere versies hebben ook een andere styling. De motoren in jouw link hebben die vierkante achterkant, de nieuwere zijn spitser.
[ Voor 27% gewijzigd door ToolkiT op 24-08-2017 17:00 ]
Ik zet de mijne altijd gewoon gelijk uit na het rijden. Waarom laat je de motor nog even draaien ?Joopieboy schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 14:30:
kan de motor ook even nadraaien na een stuk snelweg vaak.
Verwijderd
Elke 12k idd, heb mijn Monster pas weggebracht voor een grote beurt (stond rond de 33k, maar vorige grote beurt was bij 20k al gebeurd), en was rond de 800 euro kwijt.gebruikershaes schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 21:52:
[...]
Hehe ja helaas. 12k oid toch? Ga wel proberen meeste zelf te doen, maar dingen zoals kleppen stellen begin ik niet aan.
Nu begint alleen de koppeling te slippen, maar die ga ik zelf vervangen denk ik.
Zelfde met turbo motoren bij auto's, even na laten lopen voor een stukje koeling.PilatuS schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 17:27:
[...]
Ik zet de mijne altijd gewoon gelijk uit na het rijden. Waarom laat je de motor nog even draaien ?
@ToolkiTGa voor de gein eens een rondje rijden op een mt03. Je zult merken dat je helemaal niet veel hoeft te veranderen voor een offroad/scrambler iets te maken.
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Ben ik idd van plan, eens kijken of ik hier in de buurt een proefrit kan regelen zodra mijn been wat beter is (heel ander verhaal)..thijsco19 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 17:37:
@ToolkiTGa voor de gein eens een rondje rijden op een mt03. Je zult merken dat je helemaal niet veel hoeft te veranderen voor een offroad/scrambler iets te maken.
De grote Bommes komt naar je toe deze zomer toer.

Gisteren nog 350km via Eerbeek, Deventer naar Wijhe en weer terug naar Eindhoven.
Vandaag was het richting het zonnige zuiden.
Bestemming Margraten in Zuid-Limburg, koekblik daar viel ook zwaar tegen een had in tegenstelling tot wat de type aanduiding deed vermoeden niet eens airco.
Goed, door naar Gulpen voor een snelle lunch daarna naar K&S motoren in Tegelen om de eventueel inruil van mijn Vespa te bespreken.
Daarna die grote motor zaak in Venlo even bezocht, om vervolgens bij Motoport in Veldhoven mijn eergisteren gekochte handschoenen te ruilen.
Totaal vandaag 275km op de klok er bij, gaat goed zo
Helaas heeft die motoport maar 3 merken, Difi, Macna en Dane. Laat ik nou bij alle die drie niet slagen voor een setje fijne zomer handschoenen.
Revit heeft denk ik wel wat naar mijn goesting maar ja dat merk voeren ze dus niet.

Gisteren nog 350km via Eerbeek, Deventer naar Wijhe en weer terug naar Eindhoven.
Bestemming Margraten in Zuid-Limburg, koekblik daar viel ook zwaar tegen een had in tegenstelling tot wat de type aanduiding deed vermoeden niet eens airco.
Goed, door naar Gulpen voor een snelle lunch daarna naar K&S motoren in Tegelen om de eventueel inruil van mijn Vespa te bespreken.
Daarna die grote motor zaak in Venlo even bezocht, om vervolgens bij Motoport in Veldhoven mijn eergisteren gekochte handschoenen te ruilen.
Totaal vandaag 275km op de klok er bij, gaat goed zo
Helaas heeft die motoport maar 3 merken, Difi, Macna en Dane. Laat ik nou bij alle die drie niet slagen voor een setje fijne zomer handschoenen.
Revit heeft denk ik wel wat naar mijn goesting maar ja dat merk voeren ze dus niet.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Als het volgende rondje via Nijmegen gaat even bij Termaat bij mij om de hoek op de Hertogstraat aan gaan. Die hebben meer dan genoeg keuze qua kleding, mijn Alpinestars SP-AIR handschoenen komen er vandaan.Bommes schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 17:42:
[afbeelding]
Totaal vandaag 275km op de klok er bij, gaat goed zo![]()

Vandaag mijn 12V aansluiting gemaakt (kapotte zekering), getankt en de ketting gespannen voor de rit van morgen naar Luxemburg.
Daar dacht ik al aan inderdaad. Van auto's met turbo's weet ik het ook. Ik doe dit met de motor alleen niet omdat ie volgens mij alleen maar heter word. Als ik terug kom na een rit dan zit de motortemp op iets van 80 graden. Laat ik de motor 3 minuten draaien gaat ie naar de 95 of hoger toe. Zie niet echt hoe dit dan goed zou zijn ?Joopieboy schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 17:33:
[...]
Zelfde met turbo motoren bij auto's, even na laten lopen voor een stukje koeling.
Even inhakend hierop:FragFrog schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 23:02:
[...]
Tja, vertel dat de Zweden, ik heb ook verplicht door zeven uur "risico kennis" cursus moeten zitten voor ik uberhaupt m'n examen mocht boeken
In België gaan ze in het Brusselse gewest een EHBO-cursus verplicht maken voor het behalen van je B rijbewijs. Nu is het natuurlijk goed dat er dan meer bestuurders op de weg komen die enige EHBO kennis hebben, maar het schroeft wel weer de kosten van een rijbewijs op en daarnaast: zullen die bestuurders ook na 10 jaar nog die kennis kunnen toepassen?
Ze mogen ook wel het A1 rijbewijs in België invoeren om zo de 125cc klasse daar veiliger te maken.
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Dat is je koelvloeistof temperatuur.PilatuS schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 17:59:
[...]
Daar dacht ik al aan inderdaad. Van auto's met turbo's weet ik het ook. Ik doe dit met de motor alleen niet omdat ie volgens mij alleen maar heter word. Als ik terug kom na een rit dan zit de motortemp op iets van 80 graden. Laat ik de motor 3 minuten draaien gaat ie naar de 95 of hoger toe. Zie niet echt hoe dit dan goed zou zijn ?
Vandaag mijn outfit eens schoon gemaakt.
Leren pak met een sopje en daarna direct afgenomen. Ga het zo invetten met speciaal spul wat ik ooit eens heb gekocht. De binnenvoering wil ik volgende week eens in de was doen ( zowel jas als broek zijn uitritsbaar).
Mijn helm (Shark Skwal) was echt aan een poetsbeurt nodig (binnenwerk). Het begon een beetje muf te ruiken
Binnenwerk er helemaal uitgehaald en dmv een sopje weer fris gemaakt.
Vorige week had ik mijn handschoenen op zo'n reinigingsapperaat gestoken bij de motoport maar ik had het idee dat ze er muffer af kwamen als toen ik ze er op stak.
Hoe vaak geven jullie je uitrusting een degelijke beurt en hoe?
Leren pak met een sopje en daarna direct afgenomen. Ga het zo invetten met speciaal spul wat ik ooit eens heb gekocht. De binnenvoering wil ik volgende week eens in de was doen ( zowel jas als broek zijn uitritsbaar).
Mijn helm (Shark Skwal) was echt aan een poetsbeurt nodig (binnenwerk). Het begon een beetje muf te ruiken
Binnenwerk er helemaal uitgehaald en dmv een sopje weer fris gemaakt.
Vorige week had ik mijn handschoenen op zo'n reinigingsapperaat gestoken bij de motoport maar ik had het idee dat ze er muffer af kwamen als toen ik ze er op stak.

Maar dan nog, de motor zie ik alleen heter worden en niet koeler. De warmte zal wel beter verdeelt worden, maar het geheel word er alleen heter op en niet koeler.
Met die "AB's" van garage deuren en dergelijken: Ik ben hier eens aan 't kijken hoe ik dát bij m'n nog te zetten garage ga regelen. Die "MEUK" welke bij algemene parkeergarages en elektrische roldeuren geleverd wordt is vrij simpel op afstand uit te lezen en er zit amper (lees: géén) encryptie op 't protocol wat via IR/RF loopt.
Wordt hier waarschijnlijk iets met een apart Vlan op m'n WiFi met een eigen set aan Firewall Rules welke alléén daar voor ingezet gaat worden en dan vervolgens alsnog eens kijken wat ik met Geo-Fencing kan instellen voor m'n eigen telefoon.
't IS de bedoeling dat dat spul alleen maar reageert op 't moment dat IK dat wil, niet als een ander dat eventueel zou willen vanop afstand.
Wordt hier waarschijnlijk iets met een apart Vlan op m'n WiFi met een eigen set aan Firewall Rules welke alléén daar voor ingezet gaat worden en dan vervolgens alsnog eens kijken wat ik met Geo-Fencing kan instellen voor m'n eigen telefoon.
't IS de bedoeling dat dat spul alleen maar reageert op 't moment dat IK dat wil, niet als een ander dat eventueel zou willen vanop afstand.
[ Voor 13% gewijzigd door Will_M op 24-08-2017 18:49 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Ik was bj Motorcenter Venlo, die heeft ook zeker niet alle merken maar de grote afwezige bij Motoport het NL merk Revit hadden ze juist weer wel.Grubeater schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 17:48:
[...]
Als het volgende rondje via Nijmegen gaat even bij Termaat bij mij om de hoek op de Hertogstraat aan gaan. Die hebben meer dan genoeg keuze qua kleding, mijn Alpinestars SP-AIR handschoenen komen er vandaan.
[afbeelding]
Vandaag mijn 12V aansluiting gemaakt (kapotte zekering), getankt en de ketting gespannen voor de rit van morgen naar Luxemburg.
En wat ik zo snel zag hadden die echt heel veel modellen doorwaai handschoenen.
Die ik had waren wel tof, goed stevig echter ik denk net te klein.
Macna Ozone air:

Maar dan met gele accenten.
Niet zo zeer last van dat mijn vingertoppen aan de uiteindes zaten maar meer aan de kant waar de vinger aan je hand zit tussen mijn ring en middelvinger..
Echt zo ontzettend pijn na een paar uurtjes aan gehad te hebben niet normaal.
Nou snap ik wel dat ze soepel moeten worden maar dit was gewoon te klein dus maar terug gebracht.
Er lag nog 1 maat groter (xxxl) maar die deden ook op de zelfde plek pijn maar dat kan natuurlijk ook doordat mijn handen al beurs waren van de te kleine versie.
[ Voor 7% gewijzigd door Bommes op 24-08-2017 18:51 ]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
De tip die ik kreeg is om het leer nat te maken voordat je gaat rijden, dan gaan de handschoenen naar je handen staan.Bommes schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 18:44:
[...]
Ik was bj Motorcenter Venlo, die heeft ook zeker niet alle merken maar de grote afwezige bij Motoport het NL merk Revit hadden ze juist weer wel.
En wat ik zo snel zag hadden die echt heel veel modellen doorwaai handschoenen.
Die ik had waren wel tof, goed stevig echter ik denk net te klein.
Macna Ozone air:
[afbeelding]
Maar dan met gele accenten.
Niet zo zeer last van dat mijn vingertoppen aan de uiteindes zaten maar meer aan de kant waar de vinger aan je hand zit tussen mijn ring en middelvinger..
Echt zo ontzettend pijn na een paar uurtjes aan gehad te hebben niet normaal.
Nou snap ik wel dat ze soepel moeten worden maar dit was gewoon te klein dus maar terug gebracht.
Er lag nog 1 maat groter (xxxl) maar die deden ook op de zelfde plek pijn maar dat kan natuurlijk ook doordat mijn handen al beurs waren van de te kleine versie.
Ja ik denk dat ik van het weekend nog maar eens terug ga en die tegoed bon terug omwissel voor deze handschoenen. Dan wel in de grootste maat.
Ze kwamen erg stevig en duurzaam over, in tegenstelling tot die goedkopere Difi handschoentjes en dat soort merken.
Tot nu toe heb ik elk seizoen wel een setje van die goedkopere kapot, gewoon door gesleten op de vinger toppen of door het uit en aan trekken gewoon gescheurd aan de schacht.
Ze kwamen erg stevig en duurzaam over, in tegenstelling tot die goedkopere Difi handschoentjes en dat soort merken.
Tot nu toe heb ik elk seizoen wel een setje van die goedkopere kapot, gewoon door gesleten op de vinger toppen of door het uit en aan trekken gewoon gescheurd aan de schacht.
Kom toevallig net deze tegenToolkiT schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 15:59:
[Yamaha XSR Scrambler]

The Orbiter: A Scrambled Xsr700 From Maria Motorcycles
Ik weet niet precies wat de vriendin er onverantwoord aan vind, maar mijn ervaring is datt je op de motor een stuk meer wakker blijft dan in de auto. Ik werk regelmatig van 2-10 of van 21-5 en merk dat ik van het motorrijden weer wakker word. Moest vandaag na mn werk ff boodschappen doen int koekblik, 5 km naar supermarkt, voelde me helemaal inkakken.... Gelukkig gaat de mijne net als ik ook alleen maar met de motor totdat t ijzelt of sneeuwt, dus geen last van gezeurlolgast schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 07:44:
Vorige week wilde ik al met de motor naar mijn werk (zelfde ritje als vandaag; thuis-klant-kantoor-thuis; 300km) en toen gaf mijn vriendin aan dat ze het niet wilde omdat het vroeg weg is, laat naar huis, en dat ze dat onverantwoord en gevaarlijk vind. Toen heb ik toegegeven en ben ik met de auto gegaan.
Vandaag dezelfde ronde en dacht ik, f*ck it, ik ga toch. Ruzie jongens... Maargoed, ze zal wel weer bijtrekken
Edit: Ik ben dus wel met de motor

Gewoon het laatste stukje naar huis rustig aan doen en laag in de toeren, kan je hem daarna prima uitzetten. Denk dat Joopieboy met 230 en 10k rpm tot aan zijn voordeur rijdt.PilatuS schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 18:23:
[...]
Maar dan nog, de motor zie ik alleen heter worden en niet koeler. De warmte zal wel beter verdeelt worden, maar het geheel word er alleen heter op en niet koeler.
Uh, nooit.R0y. schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 18:23:
[...]
Mijn Dainese handschoenen zijn ingelegd met goudcarbon en staal. Voor de prijs hoop ik dat ze nog heel wat jaartjes meegaan.Bommes schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 19:09:
[goedkope handschoenen]
[ Voor 14% gewijzigd door Ethirty op 24-08-2017 21:56 ]
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Als ik terug ben van het rijden hou ik het pak aan en pak ik een spons die een beetje nat is. Dan even kort over de plekken waar alle vliegen zitten heen en met een handdoek afdrogen. Dit is dan 1 minuut werk en dat zorgt er voor dat het pak altijd netjes blijft. Ik doe liever iedere keer na het rijden dit dan af en toe dat het meer werk is. De helm ook iedere keer met een zachte spons en afdrogen met een handdoek.R0y. schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 18:23:
Aangezien ik een mooi weer rijder ben heeft het pak de hele winter verder niets te doen. Na de laatste rit maak ik het pak helemaal goed schoon en vet het daarna in met ledervet. Heb een pot staan die bedoelt is voor zadels en daar vet ik al het leer mee in. Op die manier blijft het leer langer goed. Heb mijn huidige pak van leer nu een jaar of 7 en hij ziet er nog erg netjes uit op deze manier.
Mijn laarzen en handschoenen jaarlijks een mild sopje met wat dreft of allesreiniger en dan netjes in het leervet. Goretex pak gaat jaarlijks uit elkaar en de wasmachine in. Maar mijn handschoenen gaan vaak nooit langer dan 2 jaar mee met mijn gebruik. 
En idd tussendoor met een natte lap of een avondrit de boel even netjes maken.

En idd tussendoor met een natte lap of een avondrit de boel even netjes maken.
[ Voor 13% gewijzigd door Joopieboy op 24-08-2017 22:05 ]
* Will_M doet van huis uit nog wel eens wat aan paardrijden en 't zadel wat je daar bij gebruikt kost vaak net zo veel als een gemiddelde tweedehands motorfiets......
Misschien dat de mensen hier eens op "EFFAX" kunnen zoeken, die leveren behoorlijk wat ECHT GOED spul om leer te reinigen/onderhouden en 't kost niet ééns de hoofdprijs.
https://www.effax.de .... DUS
Misschien dat de mensen hier eens op "EFFAX" kunnen zoeken, die leveren behoorlijk wat ECHT GOED spul om leer te reinigen/onderhouden en 't kost niet ééns de hoofdprijs.
[ Voor 13% gewijzigd door Will_M op 24-08-2017 22:19 ]
Geen idee wat jij dan onder 'zadel' verstaat maar de prijzen liggen gemiddeld tussen de €500-2000 voor een zadel. Stel je hebt over een gemiddelde motorfiets dan heb je het over de high-end zadels die men gebruikt als ze op een hoog niveau rijden.wimmel_1 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 22:15:
* caesar1000 doet van huis uit nog wel eens wat aan paardrijden en 't zadel wat je daar bij gebruikt kost vaak net zo veel als een gemiddelde tweedehands motorfiets......
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Gemiddelde TWEEDEHANDS motorfiets!!caesar1000 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 22:21:
[...]
Geen idee wat jij dan onder 'zadel' verstaat maar de prijzen liggen gemiddeld tussen de €500-2000 voor een zadel. Stel je hebt over een gemiddelde motorfiets dan heb je het over de high-end zadels die men gebruikt als ze op een hoog niveau rijden.
En ja... Ik weet wat een goed zadel kost.
Dat was een sneaky ninja edit!wimmel_1 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 22:22:
[...]
Gemiddelde TWEEDEHANDS motorfiets!!![]()
En ja... Ik weet wat een goed zadel kost.
Maar voor die prijzen heb je het nog steeds wel over de echt duurdere zadels op de markt.
@ avond discussie.....net thuis en 2 minuten voor aankomst klaarwakker...
Door een BMW 7 serie die met 70 vlak voor mij de rotonde op vloog en mij compleet gemist had...
Kon hem nog net ontwijken
Door een BMW 7 serie die met 70 vlak voor mij de rotonde op vloog en mij compleet gemist had...

Awesome
BMW uit de 7 Serie..... Waarom denk ik dan altijd aan autoradio's en "Sesamstraat"?Raym09 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 22:26:
@ avond discussie.....net thuis en 2 minuten voor aankomst klaarwakker...
Door een BMW 7 serie die met 70 vlak voor mij de rotonde op vloog en mij compleet gemist had...![]()
[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 24-08-2017 22:35 ]
Ha, ik ben dus niet de enige die dat nog altijd in zijn hoofd heeft als hij zo'n ding ziet rijdenwimmel_1 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 22:28:
[...]
BMW uit de 7 Serie..... Waarom denk ik dan altijd aan autoradio's en "Sesamstraat"?
[video]
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Oja die was ik ondertussen alweer vergetenwimmel_1 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 22:28:
[...]
BMW uit de 7 Serie..... Waarom denk ik dan altijd aan autoradio's en "Sesamstraat"?
[video]
Awesome
+1. Ik ookChakotay schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 22:38:
[...]
Ha, ik ben dus niet de enige die dat nog altijd in zijn hoofd heeft als hij zo'n ding ziet rijden
@motor-stationair-later-lopen-verhaal: Dat is toch niet nodig. Ik rijd met mijn huidige R6 al 5 seizoenen circuit. Die krijgt dus alleen maar op z'n flikker contineu. Dus altijd gas tegen de stuit en rpm tegen rood. Na de sessie is het motor uit en opbokken. Heb ook vroeger nog 2 jaar op dezelfde motor als @Joopieboy gereden (alleen de 600cc veriant) en was hetzelfde verhaal. Het is echt nergens voor nodig.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Erapaz in "Het grote motortopic deel 20"Grubeater schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 19:01:
[...]
De tip die ik kreeg is om het leer nat te maken voordat je gaat rijden, dan gaan de handschoenen naar je handen staan.
mocht je om routes verlegen zitten... Da's ook wat ik de volgende keer ga proberen iig!
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Is vanuit technisch oogpunt ook niet nodig, alleen voor turbo-motoren: die zijn plaatselijk (bij turbo) erg heet na een ritje stevig doortrappen. Bij het uitschakelen van de motor wordt de oliepomp ook uitgeschakeld en kan de turbo niet meer gekoeld worden. Laat je m nog ff stationair draaien loopt de temperatuur voor het complete blok op, maar de turbo koelt wel in de tussentijd.Tylen schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 07:45:
[...]
+1. Ik ook
@motor-stationair-later-lopen-verhaal: Dat is toch niet nodig. Ik rijd met mijn huidige R6 al 5 seizoenen circuit. Die krijgt dus alleen maar op z'n flikker contineu. Dus altijd gas tegen de stuit en rpm tegen rood. Na de sessie is het motor uit en opbokken. Heb ook vroeger nog 2 jaar op dezelfde motor als @Joopieboy gereden (alleen de 600cc veriant) en was hetzelfde verhaal. Het is echt nergens voor nodig.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Update op de sloop-alp:
Ik was voornemens de boel toch maar te verkopen, omdat de geraamde kosten voor het project veel hoger kwamen te liggen (~2000 euro) dan het geld dat ik bereid was erin te steken (~1000), maar mijn garagist heeft mij ervan overtuigd dat hij mij alles voor veul minder kan leveren en bijna garandeert dat het onder die 1000 euro gaat blijven.
Ik heb dus prijsopgave gevraagd van het frame, en dat kost 120 euro (stralen + poedercoaten) inclusief de brug. Blok, carbs en klein materiaal op nacalculatie, maar dat is een optie dus.
Zodra ik een prijs terug krijg voor de te vervangen delen weten we meer
.
Ik heb ondertussen wel voor 340 euro aan boden ontvangen op diverse delen, dus bij verkoop speel ik sowieso quitte
.
Ik was voornemens de boel toch maar te verkopen, omdat de geraamde kosten voor het project veel hoger kwamen te liggen (~2000 euro) dan het geld dat ik bereid was erin te steken (~1000), maar mijn garagist heeft mij ervan overtuigd dat hij mij alles voor veul minder kan leveren en bijna garandeert dat het onder die 1000 euro gaat blijven.
Ik heb dus prijsopgave gevraagd van het frame, en dat kost 120 euro (stralen + poedercoaten) inclusief de brug. Blok, carbs en klein materiaal op nacalculatie, maar dat is een optie dus.
Zodra ik een prijs terug krijg voor de te vervangen delen weten we meer
Ik heb ondertussen wel voor 340 euro aan boden ontvangen op diverse delen, dus bij verkoop speel ik sowieso quitte
[ Voor 8% gewijzigd door HTT-Thalan op 25-08-2017 10:03 ]
Verwijderd
Mijn textiel pak eigenlijk nooitR0y. schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 18:23:

Laarzen, helm en handschoenen regelmatig
Als het goed is blijft je de fan van je radiator gewoon nadraaien als je motor uit staat, als je motor 'vindt' dat hij te warm isJoopieboy schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 17:33:
[...]
Zelfde met turbo motoren bij auto's, even na laten lopen voor een stukje koeling.
Vaak bu'j te bang!
@schoonmakendiscussie
Mijn pak maak ik regelmatig schoon en vet die vervolgens in. Helm maak ik soms na de rit schoon, soms 3 ritten niet. Ligt er een beetje aan of ik er nog zin in heb
Handschoenen ga ik echt niet aan beginnnen. Die zijn na 3 jaar toch versleten bij mij (aan de binnenkant)
@nadraaien-van-de-motor
Volgens mij is dit gewoon slecht voor je blok, om dezelfde reden dat warmdraaien slecht is. Je oliepeil zit niet netjes horizontaal waardoor een deel van het blok kans heeft om te weinig olie te krijgen.
Als ik thuiskom gaat hij gewoon warm de berging in. Afkoelen doet hij daarna maar...
Mijn pak maak ik regelmatig schoon en vet die vervolgens in. Helm maak ik soms na de rit schoon, soms 3 ritten niet. Ligt er een beetje aan of ik er nog zin in heb
Handschoenen ga ik echt niet aan beginnnen. Die zijn na 3 jaar toch versleten bij mij (aan de binnenkant)
@nadraaien-van-de-motor
Volgens mij is dit gewoon slecht voor je blok, om dezelfde reden dat warmdraaien slecht is. Je oliepeil zit niet netjes horizontaal waardoor een deel van het blok kans heeft om te weinig olie te krijgen.
Als ik thuiskom gaat hij gewoon warm de berging in. Afkoelen doet hij daarna maar...
Waarom niet voor je spullen naar Aken gegaan?Bommes schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 17:42:
[afbeelding]
Totaal vandaag 275km op de klok er bij, gaat goed zo![]()
Dat laatste klopt niet: warmdraaien is inderdaad slecht omdat dan je olie nog niet netjes overal in je blok verdeeld zit en dat gaat sneller en beter door gewoon te gaan rijden (behalve bij dry-sump systemen!), maar na afloop van een ritje nadraaien heeft dat nadeel niet; de olie zit nog wel overal dus de boel blijft voldoende gesmeerd.lolgast schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 09:41:
@schoonmakendiscussie
@nadraaien-van-de-motor
Er zit dus wel degelijk een verschil tussen warmdraaien en nadraaien!
Jup dus dat. En echt minuten nadraaien is het ook niet. Even laten lopen, motor binnen zetten en uit. Alleen nog even op contact vanwege de fan die aan gaat.Icephase schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 09:47:
[...]
Dat laatste klopt niet: warmdraaien is inderdaad slecht omdat dan je olie nog niet netjes overal in je blok verdeeld zit en dat gaat sneller en beter door gewoon te gaan rijden (behalve bij dry-sump systemen!), maar na afloop van een ritje nadraaien heeft dat nadeel niet; de olie zit nog wel overal dus de boel blijft voldoende gesmeerd.
Er zit dus wel degelijk een verschil tussen warmdraaien en nadraaien!
Dacht dat nadraaien ook alleen iets was voor turbo motoren. Ik rij thuis de oprit op, zet 'm al uitrollend in z'n vrij en zodra als ik een voet op de grond zet draai ik het contact uit. Is wel zo aardig voor de buren ook 
Dan eerst naar binnen om de boel uit te trekken en wat te drinken en vervolgens het hok in de garage zetten. Soms eerst nog even een keer de ketting insprayen.
Dan eerst naar binnen om de boel uit te trekken en wat te drinken en vervolgens het hok in de garage zetten. Soms eerst nog even een keer de ketting insprayen.
Omdat een turbo zo verschrikkelijk snel draait (vaak > 100.000 rpm) wordt die ook erg heet. Als die dan ineens stopt met draaien kan de boel vast komen te zitten door werking van het metaal door de hitte. Bij de 'kleine' turbo's in straatauto's vaak geen probleem maar die getunede of racebakken hebben een functie die de turbo na uitschakelen van het contact nog even door laat draaien waardoor 'ie afkoelt en veilig gestopt kan worden. Dat is het verhaal achter het nadraaien bij turbo-auto's.InZane schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 09:56:
Dacht dat nadraaien ook alleen iets was voor turbo motoren. Ik rij thuis de oprit op, zet 'm al uitrollend in z'n vrij en zodra als ik een voet op de grond zet draai ik het contact uit. Is wel zo aardig voor de buren ook
Ik rijd hier, in overleg met de mensen in de straat, alleen langs één zijde de stoep op naar mijn voortuin (waar geen mensen wonen, zodat ik niet onverhoopt langs een spelend kind rijd) om hem in de tuin te parkeren. Als ik vertrek is dat ook extra langzaam (max 20 in een 30 zone, wederom vanwege veel kinderen) en sowieso geef ik pas goed gas als de motor warm is. Ik choke als het wat kouder is dus ik hoef niet warm te draaien en op die manier blijft het geluid ook beperkt.InZane schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 09:56:
Mijn buurman met zijn Yamaha racer met veel cc's: Starten en onder veel en luid gas geven raast hij de gehele lengte van de stoep voor de huizen af, de straat op, langs alle auto's en kinderen

Ja dat wist ik reeds, maar toch bedanktIcephase schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 10:01:
[...]
Omdat een turbo zo verschrikkelijk snel draait (vaak > 100.000 rpm) wordt die ook erg heet. Als die dan ineens stopt met draaien kan de boel vast komen te zitten door werking van het metaal door de hitte. Bij de 'kleine' turbo's in straatauto's vaak geen probleem maar die getunede of racebakken hebben een functie die de turbo na uitschakelen van het contact nog even door laat draaien waardoor 'ie afkoelt en veilig gestopt kan worden. Dat is het verhaal achter het nadraaien bij turbo-auto's.
Bij ons ook heel veel kinderen in de straat, dus daar gedraag ik me wel.HTT-Thalan schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 10:02:
[...]
Ik rijd hier, in overleg met de mensen in de straat, alleen langs één zijde de stoep op naar mijn voortuin (waar geen mensen wonen, zodat ik niet onverhoopt langs een spelend kind rijd) om hem in de tuin te parkeren. Als ik vertrek is dat ook extra langzaam (max 20 in een 30 zone, wederom vanwege veel kinderen) en sowieso geef ik pas goed gas als de motor warm is. Ik choke als het wat kouder is dus ik hoef niet warm te draaien en op die manier blijft het geluid ook beperkt.
Mijn buurman met zijn Yamaha racer met veel cc's: Starten en onder veel en luid gas geven raast hij de gehele lengte van de stoep voor de huizen af, de straat op, langs alle auto's en kinderen(in zijn spijkerbroek en sneakers).
Starten doe ik pas als ik er op zit en alleen mijn handschoenen aan moet doen.
[ Voor 42% gewijzigd door InZane op 25-08-2017 10:12 ]
Ok, leg eens uit hoe dat werktIcephase schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 10:01:
[...]
Omdat een turbo zo verschrikkelijk snel draait (vaak > 100.000 rpm) wordt die ook erg heet. Als die dan ineens stopt met draaien kan de boel vast komen te zitten door werking van het metaal door de hitte. Bij de 'kleine' turbo's in straatauto's vaak geen probleem maar die getunede of racebakken hebben een functie die de turbo na uitschakelen van het contact nog even door laat draaien waardoor 'ie afkoelt en veilig gestopt kan worden. Dat is het verhaal achter het nadraaien bij turbo-auto's.
Je bedoelt dat (bij een watergekoelde turbo) dat de waterpomp nog even doorloopt, of anders de oliepomp. Dat doen volgens mij de meeste motoren volgens mij standaard tegenwoordig. Dat was bij mijn S80 iig wel.
Vaak bu'j te bang!
Na je onderstaande bericht:-tom-562 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 10:10:
[...]
Ok, leg eens uit hoe dat werkt![]()
Je bedoelt dat (bij een watergekoelde turbo) dat de waterpomp nog even doorloopt, of anders de oliepomp. Dat doen volgens mij de meeste motoren volgens mij standaard tegenwoordig. Dat was bij mijn S80 iig wel.
Klopt, er zijn 2 verschillende systemen:
Wikipedia: Antilag system
en
Wikipedia: Turbo timer
Het ALS houdt d.m.v. extra zuurstof en brandstof de turbo tijdens het rijden op toeren zodat er zo min mogelijk turbolag ontstaat. Dit is dus echt specifiek van toepassing op de turbo, maar heeft niets met veiligheid te maken maar alles met performance.
De Turbotimer laat de motor van de auto nog even nadraaien nadat het contact wordt uitgezet om de turbo kans te geven af te koelen terwijl deze draait. Olie en koelvloeistof blijven dan dus ook gewoon rondgepompt worden. Het is hetzelfde effect als even stationair laten draaien voordat je het contact uitzet, alleen met een turbotimer kun je het niet vergeten.
Volgens mij is dat laatste systeem niet echt standaard in auto's met een turbo, jij zegt dat dat tegenwoordig wel zo is?
[ Voor 70% gewijzigd door Icephase op 25-08-2017 10:28 . Reden: Ik zat fout met mijn eerste info over ALS en TT... ]
Een turbo-time laat de motor na draaien (met als gevolg daarvan, de turbo), niet de turbo zelf.Icephase schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 10:13:
[...]
Nee, niet de water- of oliepomp, maar echt de turbo:
Wordt ook gebruikt wanneer de ICE minder vermogen levert om de turbo op toeren te houden zodat er geen turbolag meer is - vandaar de naam.
Dit is ook echt als aparte functie te installeren:
Maar in feite is het hetzelfde als het ALS, het dient alleen een ander doel.
Anti Lag System is weer totaal iets anders, wat overigens bijzonder slecht voor de turbo is
Vaak bu'j te bang!
Ben heel benieuwd, zat in mijn vakantie een beetje naar je verhaal te kijken en te hoofdrekenen en je komt met wat simpel onderhoud toch al snel aan die 1000 piek. Remmen (revisie), kettingset, banden, carb revisie, balhoofd/wiellagers, brandstof/remleidingen etc. en dan het blok zelf nog.HTT-Thalan schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 09:06:
Update op de sloop-alp:
Zodra ik een prijs terug krijg voor de te vervangen delen weten we meer.
Awesome
Dat is er ook.caesar1000 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 18:01:
[...
Ze mogen ook wel het A1 rijbewijs in België invoeren om zo de 125cc klasse daar veiliger te maken.
@lolgast ik ga in de winter voor een nieuw pak shoppen. Heb nog wel een leuk pak voor je hangen dan hahaha. (Ikke 1.94m en 93Kg)
Bij Circuitrijden kan ik hem beter wel even laten lopen, vaak rijdt ik de laatste ronde nog dusdanig door dat er wat koelwater uitkomt als ik hem direct uitschakel of de fan niet even laat draaien.Joopieboy schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 09:50:
[...]
Jup dus dat. En echt minuten nadraaien is het ook niet. Even laten lopen, motor binnen zetten en uit. Alleen nog even op contact vanwege de fan die aan gaat.
Op de weg kan die meteen uit.
Asus Zenbook i7 256gb
Niet de hele tijd je posts lopen edittenIcephase schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 10:13:
[...]
Na je onderstaande bericht:
Klopt, er zijn 2 verschillende systemen:
en
Het ALS houdt d.m.v. extra zuurstof en brandstof de turbo tijdens het rijden op toeren zodat er zo min mogelijk turbolag ontstaat. Dit is dus echt specifiek van toepassing op de turbo, maar heeft niets met veiligheid te maken maar alles met performance.
De Turbotimer laat de motor van de auto nog even nadraaien nadat het contact wordt uitgezet om de turbo kans te geven af te koelen terwijl deze draait. Olie en koelvloeistof blijven dan dus ook gewoon rondgepompt worden. Het is hetzelfde effect als even stationair laten draaien voordat je het contact uitzet, alleen met een turbotimer kun je het niet vergeten.
Volgens mij is dat laatste systeem niet echt standaard in auto's met een turbo, jij zegt dat dat tegenwoordig wel zo is?
Ik zeg niet dat er een turbo timer op zit, maar dat de waterpomp nog even blijft draaien.
Vaak bu'j te bang!
Wilde ik gisteren een keer met de motor naar het werk, omdat ik in de stad moest parkeren gebeurd mij dit:

Standaard dus doormidden gebroken. Ga het eerst proberen te lassen, lukt dat niet komt er een tweede hands standaard onder. De Diversion moet namelijk gewoon rijden, hoeft geen schoonheidsprijs te winnen

Standaard dus doormidden gebroken. Ga het eerst proberen te lassen, lukt dat niet komt er een tweede hands standaard onder. De Diversion moet namelijk gewoon rijden, hoeft geen schoonheidsprijs te winnen
Je foto album is gelocked dus afbeelding is niet zichtbaarThoit schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 11:20:
Wilde ik gisteren een keer met de motor naar het werk, omdat ik in de stad moest parkeren gebeurd mij dit:
[afbeelding]
Hij doet t!
Ik heb niet eens een fan op de motor. Denk dat er wat mis is met je koeling uberhaubt. En dan heb ik ook nog gewoon normaal water erin ipv koelvloeistof.Ghostrider schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 11:04:
[...]
Bij Circuitrijden kan ik hem beter wel even laten lopen, vaak rijdt ik de laatste ronde nog dusdanig door dat er wat koelwater uitkomt als ik hem direct uitschakel of de fan niet even laat draaien.
Op de weg kan die meteen uit.
Alleen als het echt heel heet buiten is (zeg ergens rond de 33 of hoger) dan wil hij nog weleens water eruit spugen na een sessie. Maar als ik hem dan stationair laat draaien is het helemaal dweilen.
Hahaha. Ik was gisteren met de motor. Stiekem wel lachuh als ik daarmee binnen zou komenTylen schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 10:46:
@lolgast ik ga in de winter voor een nieuw pak shoppen. Heb nog wel een leuk pak voor je hangen dan hahaha. (Ikke 1.94m en 93Kg)
Maar die ga ik niet passen. Ben 1.91, maar weeg 65kg

Gok dat je hier wel eens gelijk in kunt hebben. Vooral remmen kunnen flink duur zijn heb ik laatst gemerkt: heb maar een enkele schijfrem voorop mijn Virago, maar voor een nieuwe remschijf, remblokjes, nieuwe cylinders en rubbers ed was ik al tweehonderd euro kwijt, en dan nog wat extra voor zaken als remvloeistof, leidinghouder, reiniger, etc. En dan moet je net geluk hebben dat je alles lokaal kan vinden. Ik moest nieuwe cylinders uit Groot Britannie over laten komen, zo weer vijfentwintig euro extra kwijt aan verzendkostenRaym09 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 10:22:
Ben heel benieuwd, zat in mijn vakantie een beetje naar je verhaal te kijken en te hoofdrekenen en je komt met wat simpel onderhoud toch al snel aan die 1000 piek. Remmen (revisie), kettingset, banden, carb revisie, balhoofd/wiellagers, brandstof/remleidingen etc. en dan het blok zelf nog.

Ben een beetje bang dat ik binnenkort m'n balhoofd moet reviseren, zal ook geen goedkoop grapje worden.
Hallo beste mensen! Leuk om te zien dat hier ook een topic over motoren is.
Afgelopen maand mijn eerste motor gekocht, deze schoonheid:

Een navigatiesysteem + houder bij gekregen wat zeker helpt bij alle routes, als ik ergens naar toe ga dan zet ik m op standje ''toeristisch'' en is t altijd leuk.

Een navigatiesysteem + houder bij gekregen wat zeker helpt bij alle routes, als ik ergens naar toe ga dan zet ik m op standje ''toeristisch'' en is t altijd leuk.
$ alias cd='rm -rf'
200euro valt dan nog wel mee. Voor alleen al een remschijf betaal ik ongeveer dat bedrag. En dan moet ik er 2 hebben aan de voorkant. En waarschijnlijk ook laten verzenden vanuit een ander land.FragFrog schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 11:44:
[...]
Gok dat je hier wel eens gelijk in kunt hebben. Vooral remmen kunnen flink duur zijn heb ik laatst gemerkt: heb maar een enkele schijfrem voorop mijn Virago, maar voor een nieuwe remschijf, remblokjes, nieuwe cylinders en rubbers ed was ik al tweehonderd euro kwijt, en dan nog wat extra voor zaken als remvloeistof, leidinghouder, reiniger, etc. En dan moet je net geluk hebben dat je alles lokaal kan vinden. Ik moest nieuwe cylinders uit Groot Britannie over laten komen, zo weer vijfentwintig euro extra kwijt aan verzendkosten
Ben een beetje bang dat ik binnenkort m'n balhoofd moet reviseren, zal ook geen goedkoop grapje worden.
Een OEM schijf kost mij 250euro zie ik net..
[ Voor 4% gewijzigd door darkkingll op 25-08-2017 11:50 ]
Dan ben je nog geen remmen van een gixxer gewend, godsakke wat een prijzen en wat gaan die remmen hard.FragFrog schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 11:44:
[...]
Gok dat je hier wel eens gelijk in kunt hebben. Vooral remmen kunnen flink duur zijn heb ik laatst gemerkt: heb maar een enkele schijfrem voorop mijn Virago, maar voor een nieuwe remschijf, remblokjes, nieuwe cylinders en rubbers ed was ik al tweehonderd euro kwijt, en dan nog wat extra voor zaken als remvloeistof, leidinghouder, reiniger, etc. En dan moet je net geluk hebben dat je alles lokaal kan vinden. Ik moest nieuwe cylinders uit Groot Britannie over laten komen, zo weer vijfentwintig euro extra kwijt aan verzendkosten
Hah, ja de enige lokale shop die compatible remschijven heeft hier vroeg er 250 euro voor. Uiteindelijk een ebay shop in de UK gevonden die een compatible remschijf had voor net onder de honderd euro, verschil is echt idioot. Die had ook meer onderdelen voor remmen, dus uiteindelijk meeste voor de revisie daar gehaalddarkkingll schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 11:46:
[...]
200euro valt dan nog wel mee. Voor alleen al een remschijf betaal ik ongeveer dat bedrag. En dan moet ik er 2 hebben aan de voorkant. En waarschijnlijk ook laten verzenden vanuit een ander land.
Engeland zitten sowieso wel een hoop handige zaakjes heb ik gemerkt
Veelal spullen wat hier niet of moeilijk te krijgen is heb je daar in 2-3 dagen binnen.

Ik heb ook water in mijn Circuitmotor, laatste keer was rond 25graden. Tijdens het rijden blijft die keurig op de juiste temperatuur.Tylen schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 11:37:
[...]
Ik heb niet eens een fan op de motor. Denk dat er wat mis is met je koeling uberhaubt. En dan heb ik ook nog gewoon normaal water erin ipv koelvloeistof.
Alleen als het echt heel heet buiten is (zeg ergens rond de 33 of hoger) dan wil hij nog weleens water eruit spugen na een sessie. Maar als ik hem dan stationair laat draaien is het helemaal dweilen.
Mag ook wel, snelle motor goede remmenJoopieboy schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 11:48:
[...]
Dan ben je nog geen remmen van een gixxer gewend, godsakke wat een prijzen en wat gaan die remmen hard.
[ Voor 18% gewijzigd door Ghostrider op 25-08-2017 11:53 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Verwijderd
Ik wil echt niet negatief doen maar als je die Alp weer echt netjes wil krijgen dan is dat wel heel rooskleurig van je garagist. Als je rijklaar wil krijgen zonder dat dat ding netjes is dan gaat het met dat bedrag net lukken.HTT-Thalan schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 09:06:
maar mijn garagist heeft mij ervan overtuigd dat hij mij alles voor veul minder kan leveren en bijna garandeert dat het onder die 1000 euro gaat blijven.
Ik stapte gisteren op de motor en zag dat mijn koelvloeistof niveau behoorlijk laag staat. Dus heb maar wat harder gereden om er luchtkoeling van te maken 
Wilde eigenlijk ff bij een tankstation een litertje halen, blijk ik de complete zijkant er af te moeten halen voordat ik bij de ingang van het reservoir kan
Wilde eigenlijk ff bij een tankstation een litertje halen, blijk ik de complete zijkant er af te moeten halen voordat ik bij de ingang van het reservoir kan

Laatst problemen met het gas van de street triple.
Leek alsof er geen koppel meer zat in de lage toerentallen.
Ik naar een gespecialiseerde Triumph garage. Daar aan de computer gehangen. Nee hoor, alles goedgekeurd. Gevraagd of dat ze toch een wilden rijden met de motor. Na een rondje rijden was er toch wel iets aan de hand.
Blijkt het de computer te zijn die de gas regelt. Nieuwprijs 1500€
Maar tweedehands zonder garantie konden aan een computer komen voor 150€. Gewoon doen lijkt me.
Totale kosten met analyse en vervangen komen op 450€.
Heeft iemand een idee of dit werkelijk zoveel tijd vraag? 300 euro aan werkuren lijkt me toch veel.
Ik had nog om een offerte gevraagd voordien maar toen hadden ze het alleen over die 150 euro.
Iemand iets zinnig over te zeggen. Ben echt een leek wat dat betreft.
Het is niet zozeer om deze rekening maar of ik hem in de toekomst daar nog wel wil laten onderhouden.
Ik naar een gespecialiseerde Triumph garage. Daar aan de computer gehangen. Nee hoor, alles goedgekeurd. Gevraagd of dat ze toch een wilden rijden met de motor. Na een rondje rijden was er toch wel iets aan de hand.
Blijkt het de computer te zijn die de gas regelt. Nieuwprijs 1500€
Heeft iemand een idee of dit werkelijk zoveel tijd vraag? 300 euro aan werkuren lijkt me toch veel.
Ik had nog om een offerte gevraagd voordien maar toen hadden ze het alleen over die 150 euro.
Het is niet zozeer om deze rekening maar of ik hem in de toekomst daar nog wel wil laten onderhouden.
Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.
Werkuren zijn altijd duur, ongeacht garage of soort voertuig. Tuurlijk, soms zijn ze ook iets goedkoper maar het blijft altijd veel geld.dread schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 12:21:
Laatst problemen met het gas van de street triple.
Ik naar een gespecialiseerde Triumph garage. Daar aan de computer gehange. Nee hoor, alles goed gekeurd. Gevraagd of dat ze toch een wilden rijden met de motor. Na een rondje rijden was er toch wel iets aan de hand.
Blijkt het de computer te zijn die de gas regelt. Nieuwprijs 1500€Maar tweedehands zonder garantie konden aan een computer komen voor 150€. Gewoon doen lijkt me.
Daarom probeer ik tegenwoordig ook steeds meer zelf te doen. Het is het extra geld niet waard. Een kennis is monteur bij een bekende autogarage. Die gaf aan dat bedrijven tegenwoordig nog nauwelijks winst maken op het verkopen van auto's. Het echte geld zit hem in het onderhoud, dus de gemaakte uren.
Overigens zijn uit eigen ervaring die offertes vaak misleidend. Al vaak genoeg gehad dat ik dan weer auto/motor kwam ophalen: "Ja er zijn nog wat zaken bijgekomen dus dat wordt nog X euro duurder als dat we geoffereerd hadden". Bizar eigenlijk, als ik dat flik met een fixed price project vertikt de klant het om te betalen. Maar blijkbaar kan het in de auto/motor branch.
[ Voor 11% gewijzigd door aidanl op 25-08-2017 12:27 ]
Dan gooi ik hem tegen die tijd wel weg. 👍🏻lolgast schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 11:37:
[...]
Hahaha. Ik was gisteren met de motor. Stiekem wel lachuh als ik daarmee binnen zou komen![]()
Maar die ga ik niet passen. Ben 1.91, maar weeg 65kgDus heb lengte maar 96/98 met pakken. Wat overigens een hel is om te vinden elke keer
Verwijderd
Heel erg veel, zeker omdat een je motor nog een naked bike ook iets waardoor je over het algemeen heel makkelijk bij allerlei zaken kunt. Ik geloof nooit dat een motor iets van 4 uur werk heeft voor een computer swap.dread schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 12:21:
Nou, aangezien ze aangeven dat het problemen met het gas door de computer is veroorzaakt. Hebben ze de motor niet compleet opnieuw moeten afstellen na het vervangen? Kan me zo voorstellen dat het niet 'unpluggen -> nieuwe er in pluggen en gaan met die banaan' is geweest
Maar je kunt toch gewoon op zo'n moment vragen waar hem de uren in zijn gaan zitten? Ik doe dat ook altijd. En dan niet op zo'n manier dat ze zich per sé moeten verantwoorden, maar ook omdat ik er oprecht benieuwd naar ben. Als ze dan vertellen dat ze 5 kwartier bezig zijn geweest met afstellen dan verklaart dat een hoop bijvoorbeeld.
Maar je kunt toch gewoon op zo'n moment vragen waar hem de uren in zijn gaan zitten? Ik doe dat ook altijd. En dan niet op zo'n manier dat ze zich per sé moeten verantwoorden, maar ook omdat ik er oprecht benieuwd naar ben. Als ze dan vertellen dat ze 5 kwartier bezig zijn geweest met afstellen dan verklaart dat een hoop bijvoorbeeld.
yay nog een Fazer erbijdogtagz schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 11:44:
[afbeelding]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Is vrij standaard voor een sportfiets. Bij mijn motor is het ook zo. Toch valt het voor mij reuze mee. Er zijn 2 zijkappen die er af moeten, maar die zitten wel beide aan elkaar vast. Ik maak 4 schroeven aan de bovenkant van de kappen los en 3 schroeven aan de onderkant. Dan komen die 2 kappen als 1 geheel los en kan ik er bij. Kost nog niet eens 2 minuten werk om te doen. Er zijn wel vaker mensen die zeggen dat onderhoud duur is omdat ze een uur bezig zijn om alleen de kappen te verwijderen, misschien is dit bij sommige fietsen wat lastig, maar bij mijn motor stelt het echt niets voor.lolgast schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 12:18:
Snap dat ook niet zo. BIj mijn GSX-R was het (zo uit mijn hoofd) per zijkuip 6 schroeven, onder de motor 3 van die push-clips en onder de koplamp/voor de radiator 6 of 7 kleine push-clips per kuip. Alle twee de zijkuipen waren er met 10 minuten afPilatuS schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 13:05:
[...]
Is vrij standaard voor een sportfiets. Bij mijn motor is het ook zo. Toch valt het voor mij reuze mee. Er zijn 2 zijkappen die er af moeten, maar die zitten wel beide aan elkaar vast. Ik maak 4 schroeven aan de bovenkant van de kappen los en 3 schroeven aan de onderkant. Dan komen die 2 kappen als 1 geheel los en kan ik er bij. Kost nog niet eens 2 minuten werk om te doen. Er zijn wel vaker mensen die zeggen dat onderhoud duur is omdat ze een uur bezig zijn om alleen de kappen te verwijderen, misschien is dit bij sommige fietsen wat lastig, maar bij mijn motor stelt het echt niets voor.
Vaak bu'j te bang!
Hee weer een Fazer er bij.dogtagz schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 11:44:
[afbeelding]
Rijd erg fijn, leuke beginners motor. Mits je niet al te lang bent. Met mijn 1,90 is het net aan maar wel redelijk opgevouwen.
Het is bij mij ook niet heel moeilijk. Ducati heeft gekozen om aan de zijkant 2 snelsluiters te gebruiken, dus die zijn is 1 seconde los. Alleen moet je dan nog steeds onder de motor duiken om 3 imbussen los maken. En daar had ik geen zin in op de grond, in mijn pak, bij een tankstation...PilatuS schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 13:05:
[...]
Is vrij standaard voor een sportfiets. Bij mijn motor is het ook zo. Toch valt het voor mij reuze mee. Er zijn 2 zijkappen die er af moeten, maar die zitten wel beide aan elkaar vast. Ik maak 4 schroeven aan de bovenkant van de kappen los en 3 schroeven aan de onderkant. Dan komen die 2 kappen als 1 geheel los en kan ik er bij. Kost nog niet eens 2 minuten werk om te doen. Er zijn wel vaker mensen die zeggen dat onderhoud duur is omdat ze een uur bezig zijn om alleen de kappen te verwijderen, misschien is dit bij sommige fietsen wat lastig, maar bij mijn motor stelt het echt niets voor.
Ik snap oprecht die keuze voor die snelsluiters niet als je vervolgens ook nog 3 imbussen gebruikt verderop

Deze dingen bedoel ik dan:

[ Voor 4% gewijzigd door lolgast op 25-08-2017 13:23 ]
Dat is ook zijn claim: Dat hij voor minder dan dat bedrag (en volgens hem dus zelfs veel minder) de delen kan leveren om hem weer rijdend te krijgen. Opknappen/mooi maken is een heel ander verhaal.Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 12:01:
[...]
Ik wil echt niet negatief doen maar als je die Alp weer echt netjes wil krijgen dan is dat wel heel rooskleurig van je garagist. Als je rijklaar wil krijgen zonder dat dat ding netjes is dan gaat het met dat bedrag net lukken.
Dit topic is gesloten.