Budget gemist?ToolkiT schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 12:19:
[...]
Al naar de Wikipedia: Yamaha MT-09 gekeken?
Ziet er goed uit, maar ongeveer het dubbele van mijn budget
Met een klein beetje mazzel kun je misschien een street triple van 2007 vinden voor dat geld.Razgrim schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 12:34:
[...]
Klopt, mijn Versys 1000 kwam 20 mei in mijn bezit en de eerste 1000km had ik vaak last van tegenliggers die steeds knipperde met hun lichten, tijdens de 1000km beurt heb ik de koplampen af laten stellen. Nu geen last meer van tegenliggers die mij verblinden omdat ik hun verblinde met mijn boze ogen.ToolkiT schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 12:07:
[...]
Toen mijn Versys voor het eerst door de APK moest na 3 jaar zakte hij ook op de koplampafstelling.
Dus het zou me niet verbazen als die dingen standaard niet goed staan omdat ze gemaakt zijn met aziaten in het hoofd en een porky hollander drukt de veren meer in??
Geen idee wat die dingen in NL kosten.. sorry..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Onder de €8000 hoef je niet te gaan zoekenToolkiT schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 12:57:
[...]
Geen idee wat die dingen in NL kosten.. sorry..
Ik heb de V-Strom 650 (zelfde blok als de SV) en heb op meerdere motoren gereden tijdens rijles. Ik vond de cbf1000 (cb1000f? Geen idee ook) veel minder rijden dan mijn V-Strom. Met de V-strom kan ik veel makkelijker uit de voeten dan met die Honda. Just my two centsRazgrim schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 12:15:
[...]
Ja ik heb tijdens de les op een cb500f gereden en de volgende keren les ik op die 750. Het is natuurlijk raar om zo te zeggen na een lesje, maar voor mijn gevoel was de cb500f iets te licht en niet soepel genoeg bij lage toeren.
@ Raym09 Ik heb inderdaad ook gekeken naar cb1000, cb1100, cb1300, etc, maar die zijn boven mijn budget en ik betwijfel of dit een goede keuze is voor een eerste motor. De cb900f leek me een mooie tussenoplossing, wat dat betreft. Zoals ik hierboven al zei voelt de cb500f wat te licht voor me. Is het verschil met een cb600f groot?
Zijn de Suzuki (SV650 of SV1000), Kawasaki (Z750) of Yamaha (FZ6N) of andere motoren vergelijkbaar?
Klopt, die Suzuki 650cc V-twin zou wel eens kunnen zijn wat hij zoekt. Vind die ook erg leuk rijden.mamorunl schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 13:02:
[...]
Ik heb de V-Strom 650 (zelfde blok als de SV) en heb op meerdere motoren gereden tijdens rijles. Ik vond de cbf1000 (cb1000f? Geen idee ook) veel minder rijden dan mijn V-Strom. Met de V-strom kan ik veel makkelijker uit de voeten dan met die Honda. Just my two cents
Verwijderd
Nee, ik wil allerminst een Harley aanraden, dan krijg ik half dit forum over mij heenRazgrim schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 11:15:
[...]
Ik heb nu op een Honda cb500f gereden en dadelijk ga ik verder op een Honda nc750s.
Betrouwbaarheid is zeker een lastig begrip en ook erg persoonlijk inderdaad. Een Harley, hoe mooi ik ze ook vind klinken, is niet echt m'n ding. Proefritjes maken ben ik ook zeker van plan om te gaan doen, maar zoals ik al zei is dit voor mij een stuk voorpret en vind ik het ook wel fijn om me ergens op te richten om de proefritjes mee te beginnen. Dank je voor je reply in ieder geval.
Ging mij meer om het begrip betrouwbaarheid. Daar kunnen maar weinig mensen iets mee. De eerste keer dat ik een mercedes reed, Vito, had ik diezelde dag een lekke band doordat er iets door de wielkas heen kwam. Naam alleen is niet voldoende zeg ik altijd maar.
Ik zou vooral beginnen met de CBF familie als je daarop lest, en dan verder kijken. Voorpret, Versys en Bandit zou ik bekijken. en wellicht iets van een Kawasaki Z--. Als je echt geen lage zit wil hebben zouden dat ze zijn. Als je geen harley ambieert maar wel een Triumph kan lijden zou je daar kunnen kijken.
Vanmorgen een domme fout gemaakt bij een uitvoegstrook. Ik vind die dubbele uitvoegstroken altijd maar lastig.
Het was hier:

Ik ben de blauwe lijn. Rechts van me (groen) reed een treintje met 90 waar je 100 mocht, links een treintje met vrachtwagens en ander langzamer verkeer (rood). Dus ik pak de tweede uitvoegstrook, tussen beide rijbanen in, en gaf wat gas bij (je mag immers rechts van blokbelijning inhalen).
Plots komt er van links, over het verdrijvingsvlak, een SUV mijn baan op. Ik moest hard remmen en het ging maar net goed.
Mijn fout was dat ik te veel gas gaf.
Hoe gaan jullie om met zulke stroken?
Het was hier:

Ik ben de blauwe lijn. Rechts van me (groen) reed een treintje met 90 waar je 100 mocht, links een treintje met vrachtwagens en ander langzamer verkeer (rood). Dus ik pak de tweede uitvoegstrook, tussen beide rijbanen in, en gaf wat gas bij (je mag immers rechts van blokbelijning inhalen).
Plots komt er van links, over het verdrijvingsvlak, een SUV mijn baan op. Ik moest hard remmen en het ging maar net goed.
[ Voor 6% gewijzigd door CodeCaster op 23-08-2017 13:23 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
behoedzaamCodeCaster schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 13:21:
Vanmorgen een domme fout gemaakt bij een uitvoegstrook. Ik vind die dubbele uitvoegstroken altijd maar lastig.
[...]
[ Voor 44% gewijzigd door Dryhte op 23-08-2017 13:22 ]
@CodeCaster Zoals jij het deed, en bij gratie gods hopen dat niet gebeurd wat er vandaag bij jou gebeurde
Edit: Als dit met de auto gebeurd komt iemand er bij mij op deze manier echt no-way tussen overigens. Rij dan maar lekker 5km door naar de volgende afslag om vanaf daar weer om te kunnen keren
Zat van de week nog aan de telefoon met mijn vriendin die in de auto zat toen ze vertelde dat ze bovenstaande zojuist had toegepast. Was best een beetje trots
Edit: Als dit met de auto gebeurd komt iemand er bij mij op deze manier echt no-way tussen overigens. Rij dan maar lekker 5km door naar de volgende afslag om vanaf daar weer om te kunnen keren

Zat van de week nog aan de telefoon met mijn vriendin die in de auto zat toen ze vertelde dat ze bovenstaande zojuist had toegepast. Was best een beetje trots
[ Voor 63% gewijzigd door lolgast op 23-08-2017 13:29 ]
Ik heb een SV1000S gehad. Prima ding opzich alleen is de vering wel redelijk bagger. Verder is het blok van de SV1000 als eerste motor niet echt ideaal. Met bijvoorbeeld iets te lomp terugschakelen van de 2 naar 1 met koude banden en nat weer geeft je een geblokkeerd achterwiel. Dat is wel weer te voorkomen door tussengas te geven, maar als het je eerste motor is zou ik daar niet zo heel blij van worden. Heb de SV zo'n 6 jaar gehad en een hoop lol mee gehad, maar als eerste motor zou ik die niet zo snel kiezen. De SV650 is wel prima als eerste fiets.Razgrim schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 12:15:
[...]
Zijn de Suzuki (SV650 of SV1000), Kawasaki (Z750) of Yamaha (FZ6N) of andere motoren vergelijkbaar?
Ik rij altijd redelijk door op de linkerbaan van de uitvoegstrook, en let daarbij goed op wat de auto's op de doorgaande weg doen voor het geval er zo'n mafkees als jij had aankomt. Tot nu toe nog niets gehad waar ik niet voor kon remmen als ontwijken.CodeCaster schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 13:21:
[...]
Waar ik dagelijks rij (A12->A28 en A12->N11) begint de 2e baan van de uitvoegstrook echter pas vlak voor het verdrijvingsvlak, en daar voeg ik dan ook pas uit. Weinig mogelijkheid voor iemand om hem er dan nog voor te gooien.
Het lange stuk bij de A27/A12 waar je een paar km lang een dubbele set van 2x2 en 2x3 rijbanen met blok-strepen ertussen hebt is waarschijnlijk meer vergelijkbaar, ook daar pak ik altijd de linkerbaan van de "uitvoegstrook", waarbij ik harder rij dan het verkeer links van de blokken. Ook daar goed opletten, nooit gehad dat ik niet kan uitwijken.
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Wow.. hier kosten ze £8000 nieuw..lolgast schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 13:01:
[...]
Onder de €8000 hoef je niet te gaan zoeken
2e hands vanaf £4500
https://www.autotrader.co...rch=true&quicksearch=true
Nieuwe motorvoertuigen zijn duur in Nederland... Voornamelijk door de hoge BPM. Dit heeft achteraf dan natuurlijk ook effect op de occasion-prijzen.ToolkiT schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 13:46:
[...]
Wow.. hier kosten ze £8000 nieuw..
2e hands vanaf £4500
https://www.autotrader.co...rch=true&quicksearch=true
idd BPM is a bitch..Chakotay schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 13:54:
[...]
Nieuwe motorvoertuigen zijn duur in Nederland... Voornamelijk door de hoge BPM. Dit heeft achteraf dan natuurlijk ook effect op de occasion-prijzen.
Vanuit fabriek af stonden mijn lampen zo ver mogelijk omhoog gedraaid. Heb ze toen eens mbh een muur correct gezet, maar nog steeds vinden tegenliggers ze best hoof staan blijkaar. Overigens vind ik snachts de koplampen van auto's ook altijd fel dus zal over het algemeen wel mee vallen.ToolkiT schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 12:07:
[...]
Toen mijn Versys voor het eerst door de APK moest na 3 jaar zakte hij ook op de koplampafstelling.
Dus het zou me niet verbazen als die dingen standaard niet goed staan omdat ze gemaakt zijn met aziaten in het hoofd en een porky hollander drukt de veren meer in??
Gebeurt veel te vaak dat mensen dit doen. Dagelijks W/W kom ik ook zulke situaties tegen en rijd ik ook vaak dezelfde lijn als jou. Ik probeer in ieder geval altijd zo ver mogelijk vooruit te kijken, als er een voertuig in de rode lijn rijd schuin voor / naast mij dan houd ik ze al in de gaten. Vaak zie je ook aan de bewegingen in de auto (spiegels kijken, hoofd beweegt veel) wat ze van plan zijn.CodeCaster schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 13:21:
Het was hier:
[afbeelding]
[ Voor 47% gewijzigd door aidanl op 23-08-2017 14:14 ]
Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange
Mwah, de gewone MT-09 is hier ook nog geen 11k euro. Die dingen schrijven gewoon amper af somehow, waardoor je voor een tweedehandsje ook nog steeds 9-10k betaald.
[ Voor 24% gewijzigd door darkkingll op 23-08-2017 14:07 ]
Vermoedelijk LED, en niet goed afgesteld.aidanl schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 14:05:
[...]
Overigens vind ik snachts de koplampen van auto's ook altijd fel dus zal over het algemeen wel mee vallen.
Dat van die lampen vind ik ook, maar zie het ook bij auto's die een 'automatisch stellend' mechanisme hebben. Ik kan aan mijn auto ook geen koplamphoogte instellen en zie genoeg dezelfde modellen die af en toe bijzonder irritant schijnen.
Om nog maar te zwijgen over de auto's die grootlicht aan hebben staan en zogenaamd tegemoetkomend verkeerd detecteren. Ammehoela!
Routetje voor vanavond gemaakt
Om nog maar te zwijgen over de auto's die grootlicht aan hebben staan en zogenaamd tegemoetkomend verkeerd detecteren. Ammehoela!
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
[ Voor 27% gewijzigd door lolgast op 23-08-2017 15:34 ]
Verwijderd
Oplettend en defensief.CodeCaster schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 13:21:
Precies daar rijd ik iedere avond ook, ik volg jouw lijn en geef lekker gas als ik van die A4 af magCodeCaster schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 13:21:
Het was hier:
[afbeelding]

Maar... idd goed opletten wat de auto's op de hoofdrijbaan doen. Dit was trouwens jouw fout niet: je mag helemaal niet over een verdrijvingsvak
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Heeft volgens mij ook met Xenon (en evt LED) verlichting te maken, dan wordt je op een grotere afstand (bijna) verblind en even later als de tegenligger vlak bij je is valt het wel mee.. vooral bij bochten valt mij dit op.lolgast schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 15:12:
Dat van die lampen vind ik ook, maar zie het ook bij auto's die een 'automatisch stellend' mechanisme hebben. Ik kan aan mijn auto ook geen koplamphoogte instellen en zie genoeg dezelfde modellen die af en toe bijzonder irritant schijnen.
Bij alle auto's kan de hoogte afstellen handmatig, bij de luxere/nieuwere modellen/uitvoeringen is het vaker automatisch.. Uitleg hiervan staat ook in het boekje/gebruikshandleiding van het voertuig, wel zo handig als je bijvoorbeeld een zware aanhanger of caravan gaat trekken.
(er zijn trouwens 2 soorten handmatig, knop op dashboard of onder de motorkap op de lichtunit zelf)
Ziet er leuk uit die route
[ Voor 7% gewijzigd door mr_zippey op 23-08-2017 15:53 ]
W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850
Een CB600f heeft zo ver ik het kan zien 2x zoveel vermogen 35kW vs 70kW (50pk vs 100pk) dat ga je zeker merken. Ik rij zelf zo'n 15jaar motor met verschillende modellen maar kan niet zeggen dat ik hem te licht, sloom of hoogtoerig vind. Ik zou gewoon wat modellen in gedachte houden en straks gaan proefrijden.Razgrim schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 12:15:
[...]
@ Raym09 Ik heb inderdaad ook gekeken naar cb1000, cb1100, cb1300, etc, maar die zijn boven mijn budget en ik betwijfel of dit een goede keuze is voor een eerste motor. De cb900f leek me een mooie tussenoplossing, wat dat betreft. Zoals ik hierboven al zei voelt de cb500f wat te licht voor me. Is het verschil met een cb600f groot?
Snap dat je Honda graag wilt, maar bijv. een Yamaha XJR1300 is een betrouwbare motor en die zijn er binnen jouw budget. Ook een Suzuki gsx 1200 inazuma (of 750) kun je voor jouw budget vinden en Suzuki maakt ook betrouwbare motoren.
@Joopieboy gooit zijn GSX bijvoorbeeld maar gewoon op de grond aangezien hij niet kapot wilt
@Winkiller kun je toelichten waarom jij de Bandit 1200/1250 afschrijft?
Zal naar je zwaaien als je langskomtlolgast schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 15:12:
***members only***
[ Voor 7% gewijzigd door A13X op 23-08-2017 16:00 ]
Awesome
Zijn fout was dat hij er geen rekening mee gehouden had dat er wel eens fouten door anderen konden begaan worden, en dat hij dus lekker optrok. Als je in het ziekenhuis ligt ben je er vet mee dat je zelf technisch gezien geen fout gemaakt hebt.noes schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 15:44:
[...]
Dit was trouwens jouw fout niet: je mag helemaal niet over een verdrijvingsvak
Ik zie regelmatig gelijkaardige situaties op 't eind van de E40 in Brussel (Groot-Bijgaarden).

Hier: https://www.google.be/map...!3d50.8806666!4d4.2526001
Het gebeurt regelmatig dat daar nog eens een vrachtwagen of een bestelwagen tussen duikt...
[ Voor 19% gewijzigd door Dryhte op 23-08-2017 16:13 ]
Waarschijnlijk een verwarring, ik ben juist enorm tevreden over de Suzuki Bandit 1250.Raym09 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 15:58:
Vooral in het lage toeren (vanaf 3600) gebied is hij beresterk en niet speciaal boven de 6000.
Even voor de goede orde, ik heb ruim 6 jaar met een Bandit 1250 gereden, top apparaten.
Nu toevallig weer terug bij Kawasaki, een motorfiets met een heel ander karakter maar heel erg fijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Winkiller op 23-08-2017 16:24 ]
Nee dat gaat je niet lukken. Ik heb ook altijd een bus Vulcan Wassen Zonder Water in mijn gereedschapkist zitten. Met 1 doekje red ik niet de hele motor maar ik haal altijd de zwarte vlekken ermee weg. Zodra hij leeg is haal ik weer een nieuwe bus. Top spul.ProfaNe schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 16:16:
[...]
Kan je hier je hele motor mee wassen ofzo? Heb namelijk geen toegang tot water en moet al een tijdje mijn motor wassenOf een ritje naar m'n ouders maken.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Vanmorgen op de A12 was het leuk. Het stond drie banen STIL met auto's vanaf Gouda. En daar is de linkerbaan extra small dus sommige motoren gingen heeeeel langzaam of zelf niet tussen de file door. Gelukkig is de monster extra smal dus ging het perfect. Blijft leuk die lange stilstaande files
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Mee eens wbt Xenon.mr_zippey schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 15:48:
[...]
Heeft volgens mij ook met Xenon (en evt LED) verlichting te maken, dan wordt je op een grotere afstand (bijna) verblind en even later als de tegenligger vlak bij je is valt het wel mee.. vooral bij bochten valt mij dit op.
Bij alle auto's kan de hoogte afstellen handmatig, bij de luxere/nieuwere modellen/uitvoeringen is het vaker automatisch.. Uitleg hiervan staat ook in het boekje/gebruikshandleiding van het voertuig, wel zo handig als je bijvoorbeeld een zware aanhanger of caravan gaat trekken.
(er zijn trouwens 2 soorten handmatig, knop op dashboard of onder de motorkap op de lichtunit zelf)
Ziet er leuk uit die route
Ik heb in mijn Corsa ook Xenon verlichting die je handmatig (standje 1 tot 3) kan verstellen. Nou heb ik hem hier in NL altijd op 3 (hoogste stand) staan (boekje schreef dit ook toe). Maar daarnaast heb ik ook adaptive lighting die dus mee beweegt met het sturen. Dan snap ik dat tegenliggers dat wel vervelend kunnen vinden in bochten.
In UK zet ik hem altijd op 1 (helemaal omlaag), dat heeft wel als nadeel dat je echt een stuk minder voor je uit ziet. Je zou in de UK eigenlijk stikkers moeten plakken over je koplampen maar dat vertik ik. Tot nu toe geen last mee gehad van de politie of van tegenliggers.
Op de motor savonds als je echt een donkere weg hebt zonder lantarenpalen, best slecht zicht. Lamp is correct afgesteld maar erg ver komt het verschijnsel niet. Met grootlicht wordt het licht erg difuus waardoor je eigenlijk niet echt voordeel hebt van grootlicht.
* Bommes is aan het winkelen voor een tweedehands koekblik.
Voor de boodschappen, mijn vrouw die weer wil gaan auto rijden en voor als het echt code rood is en ik niet met de Fazer naar het werk kan.
Eerste stop was Eerbeek, waar gehad de airco van het autootje defect was.
Even autoscouten en in Wijhe stond ook nog iets naar mijn goesting.
Dat bleek helaas een import auto te zijn met een raar lage kilometerstand, en de verkoper was echt een complete hork.
Evengoed

Vandaag dus 350 km geFazered tankje was weer leeg.
1 op 20,5 gereden..
niet dat ik persee iets zuinigs wil rijden maar als het dan toch kan is dat altijd leuk mee genomen.
Ooh @snelweg discussie:
Ik ben niet zo een fan van hoge snelheden op de motor. Zal wel door mijn wapper jas komen maar ik vind dat geschud en zo op hoge snelheden echt niet tof.
De FJ heb ik ooit aan de 200 gehad, die liep lekker stabiel maar met de Fazer en mijn huidige jas is voor mij bij 140 een hoger de lol er wel van af.
Voor de boodschappen, mijn vrouw die weer wil gaan auto rijden en voor als het echt code rood is en ik niet met de Fazer naar het werk kan.
Eerste stop was Eerbeek, waar gehad de airco van het autootje defect was.
Even autoscouten en in Wijhe stond ook nog iets naar mijn goesting.
Dat bleek helaas een import auto te zijn met een raar lage kilometerstand, en de verkoper was echt een complete hork.
Evengoed

Vandaag dus 350 km geFazered tankje was weer leeg.
1 op 20,5 gereden..
Ooh @snelweg discussie:
Ik ben niet zo een fan van hoge snelheden op de motor. Zal wel door mijn wapper jas komen maar ik vind dat geschud en zo op hoge snelheden echt niet tof.
De FJ heb ik ooit aan de 200 gehad, die liep lekker stabiel maar met de Fazer en mijn huidige jas is voor mij bij 140 een hoger de lol er wel van af.
[ Voor 17% gewijzigd door Bommes op 23-08-2017 17:23 ]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
CBF1000A (na 2007) heeft ook gewoon ong. 100pk maar wel 100Nm en ABS. Vanaf 40 jaar oud ga je blijkbaar op zoek naar koppel en ABS (ben zelf 40+Raym09 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 15:58:
[...]
Een CB600f heeft zo ver ik het kan zien 2x zoveel vermogen 35kW vs 70kW (50pk vs 100pk) dat ga je zeker merken. Ik rij zelf zo'n 15jaar motor met verschillende modellen maar kan niet zeggen dat ik hem te licht, sloom of hoogtoerig vind. Ik zou gewoon wat modellen in gedachte houden en straks gaan proefrijden.
Heb hetzelfde gehad met mijn oude pak van textiel. Die zat nogal los en dat reed op hogere snelheden niet echt fijn. Mijn huidige pak van leer blijft 1 geheel met het lichaam en er zit dus 0 beweging in. Dit rijd op de snelweg veel fijner hoe hard je ook gaat.Bommes schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 17:20:
Verwijderd
Hij is bijna toe aan z'n eerste dure beurtgebruikershaes schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 18:07:
Verder:
[afbeelding]
10k op m'n monstertje. Exact bij thuiskomst.
Voor de mensen die wheelies willen leren maken 
https://www.facebook.com/KTM.NL/videos/10154702213567116/
https://www.facebook.com/KTM.NL/videos/10154702213567116/
[ Voor 62% gewijzigd door aidanl op 23-08-2017 18:16 ]
Paar noppen eronder met optie tot spikes en wij zijn good to goBommes schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 17:20:
* Bommes is aan het winkelen voor een tweedehands koekblik.
Eensbij 140 een hoger de lol er wel van af.

EikelRaym09 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 15:58:
[...]
Een CB600f heeft zo ver ik het kan zien 2x zoveel vermogen 35kW vs 70kW (50pk vs 100pk) dat ga je zeker merken. Ik rij zelf zo'n 15jaar motor met verschillende modellen maar kan niet zeggen dat ik hem te licht, sloom of hoogtoerig vind. Ik zou gewoon wat modellen in gedachte houden en straks gaan proefrijden.
Snap dat je Honda graag wilt, maar bijv. een Yamaha XJR1300 is een betrouwbare motor en die zijn er binnen jouw budget. Ook een Suzuki gsx 1200 inazuma (of 750) kun je voor jouw budget vinden en Suzuki maakt ook betrouwbare motoren.
@Joopieboy gooit zijn GSX bijvoorbeeld maar gewoon op de grond aangezien hij niet kapot wilt(grapje @Joopieboy
)
[...]
Zal naar je zwaaien als je langskomt
En jup motorisch geen slag verkeerd, ding vreet banden en remmen, en brandstof (meer dan zijn baasje zuipt) maar verder echt niks mis mee. Sowieso wel een Suzuki mens. Bandit 1250 is ook en geniale machine.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Verwijderd
Er zijn heel wat in het motor topic 40+C-sharp schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 17:34:
Vanaf 40 jaar oud ga je blijkbaar op zoek naar koppel en ABS (ben zelf 40+).
/me is 48
Van 't weekend mijn opslagcapaciteit maar eens verdubbeld met een Givi topkoffer. Eindelijk kan ik mijn helm en pak bij de motor achterlaten
Ook fijn dat ik de originele BMW koffers wat rust kan geven, arme dingen begonnen toch langzaam last te hebben van het dagelijkse forenzen.

Omdat ik wist dat ik van de week een passegier zou meenemen direct ook maar een kussentje geinstalleerd

Gisteren dan daadwerkelijk voor 't eerst met passegier gereden. Ze kon 't kussentje sowieso ontzettend waarderen
Maar wat reed dat anders zeg. Passegier wist gelukkig wat ze deed waardoor het alsnog heel soepel reed, maar 't was erg wennen bij het schakelen, gassen en remmen!
Wel veel plezier gehad samen en naast 300 km te hebben gereden ook nog samen een paar uur op 't strand gelopen, dus een vervolgrit zal er sowieso in zitten

Omdat ik wist dat ik van de week een passegier zou meenemen direct ook maar een kussentje geinstalleerd

Gisteren dan daadwerkelijk voor 't eerst met passegier gereden. Ze kon 't kussentje sowieso ontzettend waarderen
Wel veel plezier gehad samen en naast 300 km te hebben gereden ook nog samen een paar uur op 't strand gelopen, dus een vervolgrit zal er sowieso in zitten
* Bommes is net 41 gewordenVerwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 18:54:
[...]
Er zijn heel wat in het motor topic 40+![]()
/me is 48
Afgelopen winter ook gewoon met de temperaturen ver onder nul door gereden, heel wat pekel gehapt.HTT-Thalan schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 18:13:
[...]
Paar noppen eronder met optie tot spikes en wij zijn good to go.
[...]
Eensik trek alleen door tot snelheden boven 130 (en dan nog max ~145) bij inhaalacties oid, verders is 120 op de teller hard zat op dit ding, kleding doet me niks. Gaat vooral om het gevoel van de motor zelf (trillingen en geluid) en het feit dat benzine en olieverbruik dan rap omhoog gaan, ik vind het zonde van zo'n oud besje. Als ik door wil trappen doe ik dat nog steeds in de Skoda.
Maar motor rijden is geen moeten, als het glad wordt pak ik gewoon de auto.
Het moet wel "leuk" blijven.
Wat betreft die snelheid, de fazer loopt veel harder door echter heb ik daar niet zo een zin in.
En vind ik het eigenlijk gewoon niet leuk zo hard, merk dat ik dan verkrampt ga zitten.
Brandstof verbruik met vandaag 70% 140km/u op de klok blijft gewoon die 1 op 20,5 en olie.. dat verbruikt het ding geen drup.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Die FZ1 zuipt behoorlijk meer dan die FZS600, moest na 200 kilometer alweer 14 liter bijtanken.
[ Voor 3% gewijzigd door CodeCaster op 23-08-2017 19:12 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Zoveel zuipt mn 21 jaar oude bandit ookCodeCaster schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 19:11:
Die FZ1 zuipt behoorlijk meer dan die FZS600, moest na 200 kilometer alweer 14 liter bijtanken.
W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850
Dat lijkt dan afgesproken werk, mijn FJ 1200 liep ook geen streep zuinig dan 1 op 14..
Of ik er nou vol aan ging hangen of gewoon een beetje in zijn 5 aan het tokkelen was.
Of ik er nou vol aan ging hangen of gewoon een beetje in zijn 5 aan het tokkelen was.
Vandaag binnendoor 380km gereden, rijtijd bijna 7 uur .. nu zere reet maar leuke dag
Djuh, vergeten een foto te maken
Het is jammer dat Scenic niet zo veel gegevens van de rit laat zien als MapMyTracks, want de snelheidsmeting is wel nauwkeuriger..
Leuke van Scenic vind ik dan weer dat je een route kunt maken en kunt zien hoe vaak je die gereden hebt en of je sneller bent geworden

Het is jammer dat Scenic niet zo veel gegevens van de rit laat zien als MapMyTracks, want de snelheidsmeting is wel nauwkeuriger..
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Leuke van Scenic vind ik dan weer dat je een route kunt maken en kunt zien hoe vaak je die gereden hebt en of je sneller bent geworden
Hehe ja helaas. 12k oid toch? Ga wel proberen meeste zelf te doen, maar dingen zoals kleppen stellen begin ik niet aan.Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 17:42:
[...]
Hij is bijna toe aan z'n eerste dure beurt
Ja precies dit. Erg zuur voor je. Had mij net zo goed kunnen overkomen, maar ik had wat meer geluk.caesar1000 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 10:37:
[...]
Heb het zelf een keer mee mogen maken. Een auto voor mij remde op een rotonde plots hard (tot stilstand) terwijl dat nergens voor nodig was. Uit angst dat ik tegen de auto zou rijden besloot ik daarom om de rem lichtjes aan te spreken (anders was ik tegen de buitenrand van de rotonde aan gereden) met als gevolg (koud/nat etc)) dat ik een klappert maakte op de rotonde en de auto voor mij rustig doorreed alsof er niks gebeurd was. Dan is het lastig om nog bij de andere partij te gaan claimen. Helemaal als je zelf nog op het asfalt ligt.
Ja, je kunt ook dure kappenschade hebben als je een naked hebt...![]()
[afbeelding]
Motoren kosten geld.Razgrim schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 12:34:
[...]
Ik heb nu 1,5 jaar mijn rijbewijs, en ben 39. Met een CBF1000 (2007) pas je dan volledig erin
Prima ding. Ik heb proefgereden met een FJR (was 'm niet) en een VFR-X 800 (was 'm wel, maar te duur
Vorige week nog 230 gereden in Duitsland, verder voldoet hij aan alle eisen die je stelt. Mocht je je rijbewijs hebben, dan moet je maar naar 010 komen
DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards
Mijn lesmotor was een nieuwere CB600F, en hier heb ik eigenlijk weinig last van gehad. Voornaamste vergelijkingsmateriaal wat ik heb is een Triumph Speed Four (van m'n vriendin, maar ik had'm vandaag lekker mee naar werkRazgrim schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 10:49:
Ik lees bijvoorbeeld nog betere reviews over de 2007 Honda CB600F, maar ik lees ook dat deze pas in hogere toeren echt tot zijn recht komt (iets wat ik niet echt wil).
Ik heb naast de CB600F op een SV650 en een oudere Z750 gereden, voelde voor mij redelijk hetzelfde aan. Vooral de SV650 was erg vertrouwd na het lessen op de Honda. De Z750 voelde wat lomper aan, was ook wat groter, maar stiekem reed die nog wel het mooist van alledrie. Zouden allemaal prima eerste motoren moeten zijn.Razgrim schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 12:15:
Moet dat niet in Nederland dan?
Nope
Aangezien technische problemen goed zijn voor nog geen 2% van de ongevallen is het ook wel aardig onzinnig.
Tja, vertel dat de Zweden, ik heb ook verplicht door zeven uur "risico kennis" cursus moeten zitten voor ik uberhaupt m'n examen mocht boekenPilatuS schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 22:52:
Aangezien technische problemen goed zijn voor nog geen 2% van de ongevallen is het ook wel aardig onzinnig.
Aardig wat gear inderdaad, is mijn eerste vakantie op de motor. We zijn de hele tijd op 1 plek gebleven. Jammer genoeg was het niet echt een 'tour' vakantie. Daar gaat verandering in komen de volgende keer.Bommes schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 09:14:
[...]
Dan ga jij toch gewoon lekker nog een dikke week alleen op pad..??
Waarom zou je mee terug rijden, open de booking.com app en zoek een overnachtingsplek.
Beter nog ga gewoon lekker gassen en als je moe bent open je die app en zoek je iets waar je op dat moment in de buurt bent.
Je hebt trouwens wel een hoop gear bij je zeg, veel kleren ook.
Ik wilde niet in mijn eentje terug of rond rijden omdat dit ook nog mijn eerste vakantie was. Mijn ouders vonden dit al spannend, heb mijn 'verlies' genomen en ben gewoon naar huis gereden. Volgend jaar ga ik een solo trip maken. Dan kan ik minder kleding meenemen en kan ik gewoon rijden wat ik wil. Booking.com en brandstof is dan nog het enige dat ik nodig heb. Voor nu was dit de trip.
All-Round nerd | iRacing Profiel
Roept ook iedereen maar als Europa het dadelijk doordrukt omdat dat in landen zoals Spanje edg wel voor problemen zorgt, en het natuurlijk een leuk verdienmodel is, gaat dat toch wel komen.PilatuS schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 22:52:
[...]
Nope![]()
Zou er niet blij mee zijn, maar als het hetzelfde is als de auto en jaarlijks samen met de beurt kan, weinig spannends... Zeker als de kosten laag blijven.
Scheelt ook weer een hoop gasten met open uitlaten en die dingen. Alleen kan gezeur opleveren met allerlei kleine dingen. Nja enfin.
Een uitlaatdemper van een motor wisselen kost bij veel motoren minder dan 5 minuten... Ik denk dat apk daar helemaal niets tegen helpt, dan gaat voor de apk wel even de standaard demper eronder.Joopieboy schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 07:42:
[...]
Scheelt ook weer een hoop gasten met open uitlaten en die dingen. Alleen kan gezeur opleveren met allerlei kleine dingen. Nja enfin.
Bij auto-apk testen ze echter alleen of het ding gasdicht is, er is geen geluidsmeting of ekeur-stickertjes-controle.
[ Voor 11% gewijzigd door Chakotay op 24-08-2017 07:45 ]
Vorige week wilde ik al met de motor naar mijn werk (zelfde ritje als vandaag; thuis-klant-kantoor-thuis; 300km) en toen gaf mijn vriendin aan dat ze het niet wilde omdat het vroeg weg is, laat naar huis, en dat ze dat onverantwoord en gevaarlijk vind. Toen heb ik toegegeven en ben ik met de auto gegaan.
Vandaag dezelfde ronde en dacht ik, f*ck it, ik ga toch. Ruzie jongens..
. Maargoed, ze zal wel weer bijtrekken 
Edit: Ik ben dus wel met de motor
Vandaag dezelfde ronde en dacht ik, f*ck it, ik ga toch. Ruzie jongens..
[ Voor 4% gewijzigd door lolgast op 24-08-2017 07:45 ]
Heh, dat mag je toch eens beter regelen dan... Ik had laatst zin in een zondagritje, dus gekeken hoever ik kwam richting de Ardennen. Was allemaal primalolgast schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 07:44:
Vorige week wilde ik al met de motor naar mijn werk (zelfde ritje als vandaag; thuis-klant-kantoor-thuis; 300km) en toen gaf mijn vriendin aan dat ze het niet wilde omdat het vroeg weg is, laat naar huis, en dat ze dat onverantwoord en gevaarlijk vind. Toen heb ik toegegeven en ben ik met de auto gegaan.
Vandaag dezelfde ronde en dacht ik, f*ck it, ik ga toch. Ruzie jongens... Maargoed, ze zal wel weer bijtrekken
@APK-discussie:
Qua geluid en kleine onderdelen gaat dat helemaal niets schelen. Je hebt vast wel eens gelezen hoe ver sommige Belgen gaan bij hun auto om hem weer 'legaal' te maken voor de keuring. Complete schroefsetten onder de auto vandaan, ander uitlaatsysteem. Alles zodat hij 30 minuten lang gecontroleerd kan worden. Die zijn 5 dagen aan het sleutelen voor die keuring en toch doen ze het.
@Chakotay Ik snap het wel een heel klein beetje. Moet om 6:45 uur weg en kom rond 22:00 uur thuis. Een heel klein beetje wetende hoe vrouwen denken kan ik me er iets bij voorstellen. Maar ik was nu op het punt dat ik vond dat ze er maar mee moet gaan leren leven
Qua geluid en kleine onderdelen gaat dat helemaal niets schelen. Je hebt vast wel eens gelezen hoe ver sommige Belgen gaan bij hun auto om hem weer 'legaal' te maken voor de keuring. Complete schroefsetten onder de auto vandaan, ander uitlaatsysteem. Alles zodat hij 30 minuten lang gecontroleerd kan worden. Die zijn 5 dagen aan het sleutelen voor die keuring en toch doen ze het.
@Chakotay Ik snap het wel een heel klein beetje. Moet om 6:45 uur weg en kom rond 22:00 uur thuis. Een heel klein beetje wetende hoe vrouwen denken kan ik me er iets bij voorstellen. Maar ik was nu op het punt dat ik vond dat ze er maar mee moet gaan leren leven
Ik rijd zelf een CB600F uit 2008, dat is dus typemodel 2007 en ben er echt enorm tevreden over! Het klopt dat ie pas hoger in zijn toeren echt vermogen krijgt, maar dat is juist het fijne aan de machine. Je kan er rustig mee touren als je wilt. Dan laat je hem lopen tot de 7000 rpm en maakt ie nog steeds een prettig geluidje. Wil je sportiever rijden, dan trek je hem open en begint ie te 'janken'. Als je wil, naar de 100 km/h in zijn eerste versnelling.Razgrim schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 10:49:
Omdat ik zelf als auto een Honda heb en erg tevreden ben ermee en waar (voor mij) Honda voor staat, met mijn budget van ongeveer 3500,- en alle wensen hierboven, is na veel onderzoek mijn oog (voorlopig) gevallen op een 2004 Honda CB900F. Ook natuurlijk omdat ik het een prachtige motor vindt! Ik sta echter zeer open voor jullie ervaringen, tips en advies; daarom post ik dit. Ik lees bijvoorbeeld nog betere reviews over de 2007 Honda CB600F, maar ik lees ook dat deze pas in hogere toeren echt tot zijn recht komt (iets wat ik niet echt wil).
Ik zou eens een proefrit maken als ik jou was, om het te ervaren. Verder is het ook echt een degelijke machine. Ik kom net terug uit Oostenrijk, 3500km gereden en geen krimp gegeven. Terwijl mijn andere 3 vrienden wel allemaal iets hebben gehad (afgebroken passagiervoetsteun, losgetrilde/beschadige bouten en een afgebroken kentekenplaathouder). Hornet still going strong
Reden die anderen allemaal een Harley ofzo?w4rguy schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 07:51:
[...]
Ik rijd zelf een CB600F uit 2008, dat is dus typemodel 2007 en ben er echt enorm tevreden over! Het klopt dat ie pas hoger in zijn toeren echt vermogen krijgt, maar dat is juist het fijne aan de machine. Je kan er rustig mee touren als je wilt. Dan laat je hem lopen tot de 7000 rpm en maakt ie nog steeds een prettig geluidje. Wil je sportiever rijden, dan trek je hem open en begint ie te 'janken'. Als je wil, naar de 100 km/h in zijn eerste versnelling.
Ik zou eens een proefrit maken als ik jou was, om het te ervaren. Verder is het ook echt een degelijke machine. Ik kom net terug uit Oostenrijk, 3500km gereden en geen krimp gegeven. Terwijl mijn andere 3 vrienden wel allemaal iets hebben gehad (afgebroken passagiervoetsteun, losgetrilde/beschadige bouten en een afgebroken kentekenplaathouder). Hornet still going strong
Ja, maar dat is dus statische afstelling, een motor schijnt met optrekken/hobbels idd keihard in je gezicht omdat ze heel erg reageren op lastwissels. Is ook niks aan te doen (buiten een erg snelle automatische verstelling)ToolkiT schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 12:07:
[...]
Rechtuit rijden, constante snelheid mag je dr geen last van hebben, ook niet met een hoge motor (het hoger op de poten staan maakt een duidelijk verschil tot een meter of 3-4 voor de motor. Bij een stoplicht schijn je de meeste auto's idd vol in hun achteruitkijkspiegel
edit:
spuit 11
zit met een tijdverschil van 6 uur te kijken, my bad 
spuit 11
[ Voor 4% gewijzigd door 4x2 op 24-08-2017 08:09 ]
leeg
lolgast schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 07:50:
Kawasaki Versys 650 (2017)Wekko306 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 08:00:
[...]
Reden die anderen allemaal een Harley ofzo?
was gevallen (stom) bij het neerzetten van de motor op een helling. Waarschijnlijk toen een scheur ontstaan in de kentekenplaathouder die op de Deutsche Autobahn eraf was getrild.
Honda Shadow 1100 (1998?)
Is al wat ouder. Waarschijnlijk was de bout al wat roestig. Door het trillen van de V-twin motor is de bout losgebroken. Het was de bout die de passagiervoetsteun en zadeltas bevestigd. Met tie-wraps opgelost.
Honda FMX650 (2005)
Deze was een week voor vertrek door de storm omgevallen. Daarbij dacht hij dat er niks beschadigd was. In Oostenrijk kwam hij er achter dat 4 van de 6 bouten die de rechter uitlaatkap aan de recther eindpijp bevestigen ontbraken. Toen we er 2 probeerden om te zetten van de andere kant merkte ik dat ze er niet vriendelijk in gingen. Hij blijft er bij dat ze zijn losgetrild door de 1-cylinder, ik denk dat de schroefdraad beschadigd is geraakt toen hij is omgevallen. Hij had die bouten ook niet nagekeken nadat ie om had gelegen.
Nope, geen APK voor motoren. Het is de verantwoordelijkheid van de motorrijder om de motor goed te onderhouden en veilig te houden. En aangezien de motorrijder het grootste deel van de kreukelzone is, zit dat meestal wel goed.FragFrog schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 22:45:
Moet dat niet in Nederland dan?Hier (in Zweden) is het elke twee jaar raak (eerste keer na vier jaar bij nieuwe motoren). Mijn XV535 moet over een paar maanden weer, denk dat ik m'n koplamp nog wel een beetje meer bij moet stellen, geeft een mooie bak licht maar schijnt net ietsje verder dan strict genomen noodzakelijk is. Ben ook een beetje benieuwd of'ie er met z'n nieuwe verflaag doorkomt, maargoed kan het er altijd weer afhalen.
Zelfde geldt hier voor heel hele oude auto's, volgens mij is de regel 60 jaar of ouder ofzo, die hebben ook geen APK plicht meer. Het zijn auto's voor de liefhebberij en er wordt vanuit gegaan dat de auto door de eigenaar in goede staat gehouden wordt.
En wij vragen ons tegelijkertijd af waarom er APK zou moeten komenw4rguy schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 08:14:
[...]
Kawasaki Versys 650 (2017)
was gevallen (stom) bij het neerzetten van de motor op een helling. Waarschijnlijk toen een scheur ontstaan in de kentekenplaathouder die op de Deutsche Autobahn eraf was getrild.
Honda Shadow 1100 (1998?)
Is al wat ouder. Waarschijnlijk was de bout al wat roestig. Door het trillen van de V-twin motor is de bout losgebroken. Het was de bout die de passagiervoetsteun en zadeltas bevestigd. Met tie-wraps opgelost.
Honda FMX650 (2005)
Deze was een week voor vertrek door de storm omgevallen. Daarbij dacht hij dat er niks beschadigd was. In Oostenrijk kwam hij er achter dat 4 van de 6 bouten die de rechter uitlaatkap aan de recther eindpijp bevestigen ontbraken. Toen we er 2 probeerden om te zetten van de andere kant merkte ik dat ze er niet vriendelijk in gingen. Hij blijft er bij dat ze zijn losgetrild door de 1-cylinder, ik denk dat de schroefdraad beschadigd is geraakt toen hij is omgevallen. Hij had die bouten ook niet nagekeken nadat ie om had gelegen.

Haha, komt me bekend voor.lolgast schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 07:44:
Vandaag dezelfde ronde en dacht ik, f*ck it, ik ga toch. Ruzie jongens... Maargoed, ze zal wel weer bijtrekken

Mijn vriendin zegt ook dat soort dingen als Zou je niet met de auto gaan want het kan gaan regenen en het is in de spits blablabla..
Omdat mijn auto maandag bij de garage stond was ik op de motor. Auto inmiddels terug maar ik ben mooi de hele week op de motor naar het werk,
[ Voor 8% gewijzigd door Willem30 op 24-08-2017 08:29 ]
In alle eerlijkheid... ik heb het idee dat de motorrijders met passie voor het rijden, het sleutelen minstens net zo leuk vinden. Je bent bezig met een machine die je plezier terug geeft. Ik vind het echt leuk om aan mijn motor te werken in ieder geval. Als mijn motor valt kun je er de donder op zeggen dat ik hem helemaal nakijk.lolgast schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 08:22:
[...]
En wij vragen ons tegelijkertijd af waarom er APK zou moeten komen
Deze heren hebben niet diezelfde passie. De versys-rijder wel iets meer maar die is niet zo handig in het sleutelen. De shadow rijder wel het sleutelen maar niet het rijden. En de FMX-rijder... tsja... Die smeert zn ketting (koud) bij stilstand en spuit z'n halve kap onder (

@lolgast ach vrouwen, heb hier nog wel een bank hoor voor als je het te bont maakt
Raym09 heeft gisteravond iemand liefdesverdriets bezorgd, kon niet op de motor vandaag dus vanavond het eigen hoofd maar leeg rijden
@ APK; haalt alleen de ergste gevallen van de weg. Degene die zonder profiel rijden blijven dat straks ook doen alleen dan tot de APK. De remmen test bij de APK is ook een wassenneus, als hij maar remt. Of je blokken niet staal op staal zijn maakt het verder weinig uit.
(Mijn oude focus werd niet afgekeurd op remschijven van 15mm dik waarbij nieuwe 22mm zijn en de ondergrens 20mm. En dat terwijl ik nog tegen de APK meester zei van je gaat hem afkeuren....en hij na de keuring zei dat is geen afkeurpunt
)
Raym09 heeft gisteravond iemand liefdesverdriets bezorgd, kon niet op de motor vandaag dus vanavond het eigen hoofd maar leeg rijden
@ APK; haalt alleen de ergste gevallen van de weg. Degene die zonder profiel rijden blijven dat straks ook doen alleen dan tot de APK. De remmen test bij de APK is ook een wassenneus, als hij maar remt. Of je blokken niet staal op staal zijn maakt het verder weinig uit.
(Mijn oude focus werd niet afgekeurd op remschijven van 15mm dik waarbij nieuwe 22mm zijn en de ondergrens 20mm. En dat terwijl ik nog tegen de APK meester zei van je gaat hem afkeuren....en hij na de keuring zei dat is geen afkeurpunt
[ Voor 51% gewijzigd door A13X op 24-08-2017 08:47 ]
Awesome
Zou het niet een Kawasaki kwaaltje kunnen zijn, die gescheurde houder?
Mijn vader heeft dat ook gehad, met een zx6r uit 2013(geloof ik)..
Betreffende APK: van mij mag deze er best komen, zeker als het niet meer gaat kosten dan de auto-apk en het ook gewoon tijdens een beurt kan. Het kost dan een keer 20euro per jaar, maar je weet dan wel(in de meeste gevallen) zeker dat je motor veiligheidstechnisch gezien in een goede staat is.
Qua verlichting: Standje 3 is bij alle auto's die ik rijd of heb gereden(Ford, VW, Mercedes, Opel, Seat, Skoda) juist de laagste stand, 1 de hoogste
Oh, en gewoon vrijgezel zijn, heb je dat gedoe van " Rijd je wel voorzichtig" enzo ook niet
(hoewel je dan wel weer andere dingen mist
)
Mijn vader heeft dat ook gehad, met een zx6r uit 2013(geloof ik)..
Betreffende APK: van mij mag deze er best komen, zeker als het niet meer gaat kosten dan de auto-apk en het ook gewoon tijdens een beurt kan. Het kost dan een keer 20euro per jaar, maar je weet dan wel(in de meeste gevallen) zeker dat je motor veiligheidstechnisch gezien in een goede staat is.
Qua verlichting: Standje 3 is bij alle auto's die ik rijd of heb gereden(Ford, VW, Mercedes, Opel, Seat, Skoda) juist de laagste stand, 1 de hoogste
Oh, en gewoon vrijgezel zijn, heb je dat gedoe van " Rijd je wel voorzichtig" enzo ook niet

[ Voor 25% gewijzigd door darkkingll op 24-08-2017 08:46 ]
Zijn er mensen die ook met een motor in een parkeergarage parkeren en een goede oplossing hebben voor het 'waar laat ik de toegangspas'- probleem? :-) Pas uit je jaszak halen met handschoenen aan blijft lastig ;p
Kan je niet om de slagbomen heen? eventueel via de fietsenstalling ofzo?
zo'n skipas ding?Schallie233 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 08:47:
Zijn er mensen die ook met een motor in een parkeergarage parkeren en een goede oplossing hebben voor het 'waar laat ik de toegangspas'- probleem? :-) Pas uit je jaszak halen met handschoenen aan blijft lastig ;p
http://www.manutan.nl/nl/...ZER7OUp3h8x8aAkeqEALw_wcB zo'n ding
@darkkingll dat zegt mijn moeder wel
[ Voor 27% gewijzigd door A13X op 24-08-2017 08:51 ]
Awesome
Ahja, moeders. Die van mij ging vroeger(tot 29 jaar geleden) altijd in de zijspan mee, met de motorclub, op vakantie naar Oostenrijk enz enz. Tegenwoordig is ze blij als mijn vader weer heelhuids thuis komt en moeten we het niet bij haar in de buurt over de snelheden e.d. hebben.
Ik woon gelukkig al een paar jaar niet meer bij hun, dus ik heb ook daar geen last van.
Ik woon gelukkig al een paar jaar niet meer bij hun, dus ik heb ook daar geen last van.
Groot gelijk, dat is ook een reden dat bij mij relaties nooit zo lang leven. Je moet ieder je ding kunnen blijven doen en als mensen je zo dingen gaan opleggen, schei uit zeg...lolgast schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 07:50:
@APK-discussie:
@Parkeerpas: ik leg de handschoenen dan altijd op de tank en rijd dan zo even een stukje.
[ Voor 4% gewijzigd door Joopieboy op 24-08-2017 09:09 ]
Opleggen gaat wel erg ver. Het komt voort uit zorgen en een dierbare het beste gunnen. Ik snap het welJoopieboy schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 09:08:
Groot gelijk, dat is ook een reden dat bij mij relaties nooit zo lang leven. Je moet ieder je ding kunnen blijven doen en als mensen je zo dingen gaan opleggen, schei uit zeg...
XXXVI
Precies, blijft geven en nemen in een relatie. Ik kreeg afgelopen vakantie ook te horen dat ze het niet zou willen dat ik de passen alleen op de motor op zou gaan. Dat is echt uit bezorgdheid en omdat ze het zelf eng vind.ephymerous schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 09:11:
[...]
Opleggen gaat wel erg ver. Het komt voort uit zorgen en een dierbare het beste gunnen. Ik snap het wel
Awesome
@Raym09 Bedankt voor het aanbod
We (ik en mijn vriendin) komen er vast wel uit 
Wat @ephymerous zegt, is gewoon bezorgdheid dus heb er ook wel begrip voor. Daarom heb ik vorige week wel toegegeven. Maar aangezien het geven en nemen is...
Parkeergarages heb ik er maar met 1 ervaring. Toen ging ik om de slagboom heen en werd ik vervolgens achterna gezeten door een bewaker. Mochten geen motoren binnen komen
Wat @ephymerous zegt, is gewoon bezorgdheid dus heb er ook wel begrip voor. Daarom heb ik vorige week wel toegegeven. Maar aangezien het geven en nemen is...
Parkeergarages heb ik er maar met 1 ervaring. Toen ging ik om de slagboom heen en werd ik vervolgens achterna gezeten door een bewaker. Mochten geen motoren binnen komen
Nooit last van. Mijn vriendin rijdt zelf ook. Zelfs met het ergste klote weer rijdt ze door.lolgast schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 07:44:
Ben erg zuinig op haar! Zo vindt je er niet veel
APK is gewoon geldklopperij. Leuk voor de dealers verder niet. Draagt alleen bij aan de schijnveiligheid.
Uiteraard zul je er wel wat prutsers tussenuit halen die met versleten zooi rijden. Maar het lost problemen als open uitlaten niet op. Een db killer terugschroeven is een kwestie van minuten.
Wat betreft de slijtage onderdelen die kunnen goed zijn op het moment van de keuring maar door gebruik 2 a 3 maanden later alsnog op.
Sterker nog mensen gaan vertrouwen op de keuring. Hij is toch voor een jaar goedgekeurd? Dan hoef ik toch een jaar niets te doen? Ik hoor het bij auto's maar al te vaak..
En terecht: wat maken de tijden nou uit? Ik doe bijna al mn ritten op de motor (auto staat stof te vergaren), ook als ik smorgens vroeg naar werk ga en vanaf daar naar een vriend en dan weer door naar huis. Ben ik ook pas 23:00 weer thuis ofzo. Mijn vriendin vindt het inmiddels normaal, als ik eens de auto pak staat ze verbaasd te kijken: ze werkt meestal thuis en staat dus wat later op, krijg ik een berichtje of de motor stuk islolgast schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 07:44:
Toegeven aan angst bevestig je de angst mee. Aangeven dat je verantwoordelijk bent en doet om haar gerust te stellen moet voldoende zijn.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Mja als je ook al opmerkingen krijgt dat je erg zelfstandig en op je eigen bent.ephymerous schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 09:11:
[...]
Opleggen gaat wel erg ver. Het komt voort uit zorgen en een dierbare het beste gunnen. Ik snap het wel
In onze leeftijdscategorie (25-35) hoort dat gerammel erbij heb ik gemerktJoopieboy schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 09:31:
[...]
Mja als je ook al opmerkingen krijgt dat je erg zelfstandig en op je eigen bent.Dat ik vaak mrt de motor weg ga en dingen voor mijn eigen heb moet ze maar aan wennen, dat hoort erbij als ze voor mij kiest maar dat willen ze kennelijk niet. Gezellig thuis zitten en rammelende eierstokken.
Imho heb je dan de juiste nog niet gevonden. Ik kon mijn vrije tijd erg waarderen: motorrijden, voetbal en series volgen, veel sporten. regelmatig de kroeg in. Maar dat is eigenlijk vanzelf (veel) minder geworden and I couldnt care less. Maar dit is een motortopic
[ Voor 21% gewijzigd door ephymerous op 24-08-2017 09:39 ]
XXXVI
Kwestie van geven en nemenJoopieboy schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 09:31:
[...]
Mja als je ook al opmerkingen krijgt dat je erg zelfstandig en op je eigen bent.Dat ik vaak mrt de motor weg ga en dingen voor mijn eigen heb moet ze maar aan wennen, dat hoort erbij als ze voor mij kiest maar dat willen ze kennelijk niet. Gezellig thuis zitten en rammelende eierstokken.
Als je stug altijd je eigen dingen wilt blijven doen, dan blijf je nog wel ff vrijgezel
Vaak bu'j te bang!
Verwijderd
Als ik dit zo lees heb ik volgens mij de ideale vriendin, de lieverd vindt het zelfs balen als ik niet motor kan rijden.
Ook als ik met de jongens van de motorclub een biertje ga drinken of naar een BBQ ga is allemaal geen probleem.
Overigens heeft ze verder helemaal niets met motoren, sterker nog ze zal zelfs nooit achterop een motor stappen. Mee naar een motorzaak om naar kleding te kijken enzo vindt ze dan wel weer leuk
Overigens heeft ze verder helemaal niets met motoren, sterker nog ze zal zelfs nooit achterop een motor stappen. Mee naar een motorzaak om naar kleding te kijken enzo vindt ze dan wel weer leuk
Ik heb een klein zakje aan de voorkant van mijn jas, waar mijn portemonnee + pasje in passen. Daar kan ik makkelijk met mijn linkerhand in graaien om het pasje te pakken, langs de scanner te halen en weer terug te doen. Handschoenen kunnen daar gewoon voor aan blijven. Het pasje zit wel in zo'n plastic houdertje, daardoor is hij iets dikker en steviger waarmee hij makkelijker te pakken is.Schallie233 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 08:47:
Als ze niet achterop gaat, hoe gaat ze dan mee naar de motorzaak?Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 09:42:
Als ik dit zo lees heb ik volgens mij de ideale vriendin, de lieverd vindt het zelfs balen als ik niet motor kan rijden.Ook als ik met de jongens van de motorclub een biertje ga drinken of naar een BBQ ga is allemaal geen probleem.
Jij koopt een nieuwe helm of pak met de motor?Chakotay schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 09:59:
[...]
Als ze niet achterop gaat, hoe gaat ze dan mee naar de motorzaak?
Nvm, dat past natuurlijk in eventuele koffers

[ Voor 10% gewijzigd door lolgast op 24-08-2017 10:04 ]
Jalolgast schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 10:03:
[...]
Jij koopt een nieuwe helm of pak met de motor?
Nvm, dat past natuurlijk in eventuele koffers
Ook zonder koffers kom je en heel eind met een paar spanbandjes of een bagagenet
[ Voor 30% gewijzigd door Chakotay op 24-08-2017 10:10 ]
Tja, de Speed Four van m'n vriendin heeft ook aftermarket demper eronder die enorm veel herrie maakt, kreeg ze de standaard demper mee toen ze'm kocht met "je hebt kans dat hij afgekeurd wordt op de APK, dus het is beter om daarvoor deze er even weer onder te zetten". En inderdaad, vijf moeren en een O-ring verwisselen doe je zoChakotay schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 07:44:
Een uitlaatdemper van een motor wisselen kost bij veel motoren minder dan 5 minuten... Ik denk dat apk daar helemaal niets tegen helpt, dan gaat voor de apk wel even de standaard demper eronder.

Nope. Ik doe'm in m'n linkerjaszak, maar het motoren-parkeergedeelte is direct na de deur dus dat is een kwestie van handschoen op de tank leggen, pas eruit, door de deur en neerzetten.Schallie233 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 08:47:
Een groter probleem ga ik krijgen als m'n vriendin haar rijbewijs heeft, we werken op dezelfde plek en in de parkeergarage is er plek voor welgeteld twee motoren, en er staat er standaard altijd eentje. Zal wel van iemand zijn die'm nauwelijks gebruikt, staat altijd op dezelfde plek ongeacht het tijdstip, denk dat'ie hem daar geparkeerd heeft voor de zomer

[ Voor 3% gewijzigd door FragFrog op 24-08-2017 10:25 ]
Nope, het is een soort hek in plaats van een slagboomdarkkingll schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 08:48:
Kan je niet om de slagbomen heen? eventueel via de fietsenstalling ofzo?
Ik heb echt de verkeerde motor gekocht daarvoorChakotay schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 10:09:
[...]
Ja
Ook zonder koffers kom je en heel eind met een paar spanbandjes of een bagagenetIk heb wel eens mijn vriendin van het station gehaald, en daarvoor haar helm, jas en laarzen e.d. meegesleept op een sportmotor.

Ik kan me trouwens ook nog een keer herinneren, volgens mij verkocht ik toen via De Vondst (krantje, ver voor Marktplaats in ieder geval) een radio. Die man kwam toen ook met de motor, stond ik ook ff raar te kijken. Maar ging gewoon achterop, paar van die spanelastieken erover en weg was hij
Hmm, monoposto maakt het wel lastiger... Maar, lapje erop tegen de krassen, en aan dat mooie trellis-frame kan je prima spanbandjes vastmakenlolgast schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 10:36:
[...]
Ik heb echt de verkeerde motor gekocht daarvoor![]()
[afbeelding]
Ik kan me trouwens ook nog een keer herinneren, volgens mij verkocht ik toen via De Vondst (krantje, ver voor Marktplaats in ieder geval) een radio. Die man kwam toen ook met de motor, stond ik ook ff raar te kijken. Maar ging gewoon achterop, paar van die spanelastieken erover en weg was hij
Also, zitten de bouten van je subframe nou los of lijkt dat maar zo?
[ Voor 4% gewijzigd door Chakotay op 24-08-2017 10:40 ]
Is het contactloos of moet hij in een sleufje?Schallie233 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 08:47:
Als je er vaak komt zou het heel misschien de moeite kunnen zijn om hem aan de binnenkant van je mouw vast te maken, mits de ontvanger sterk genoeg is kan je dan "je arm scannen". Je ziet weleens ski jassen met vakjes voor een pasje in de mouw, dat idee.
Of misschien is het als tweaker mogelijk om de pas te kopieren naar een tag in sleutelhanger vorm.
Anders zou je kunnen proberen om zo'n plastic pasjeshouder, gemaakt om pasjes te beschermen, ergens op je motor te plakken.
Heeft iemand enig idee wat eigenlijk de achterliggende gedachte is dat er vaak geen motoren in een parkeergarage welkom zijn? Kan me voorstellen dat het niet interessant is om speciale parkeerplaatsen te maken omdat motoren 'toch overal in de stad kunnen parkeren' ofzo?lolgast schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 09:20:
Ik denk omdat het onpraktisch is daar geld voor te vragen, terwijl ze dat wel willen. Worden bv niet altijd gedetecteerd door de sensoren in de vloer, en je moet inderdaad aparte plekken gaan maken. Ze willen alleen betalende bezoekersConteaster schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 10:50:
[...]
Heeft iemand enig idee wat eigenlijk de achterliggende gedachte is dat er vaak geen motoren in een parkeergarage welkom zijn? Kan me voorstellen dat het niet interessant is om speciale parkeerplaatsen te maken omdat motoren 'toch overal in de stad kunnen parkeren' ofzo?
Ik ging er toen gemakshalve vanuit dat het om het eventuele geluidsoverlast ging. Over het algemeen maken motoren vaak behoorlijk veel herrie en in een betonnen garage galmt dat gigantisch.Conteaster schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 10:50:
[...]
Heeft iemand enig idee wat eigenlijk de achterliggende gedachte is dat er vaak geen motoren in een parkeergarage welkom zijn? Kan me voorstellen dat het niet interessant is om speciale parkeerplaatsen te maken omdat motoren 'toch overal in de stad kunnen parkeren' ofzo?
Geen idee of dat de daadwerkelijke reden is, maar ik vind het logisch klinken
Geen idee de meeste garages in amsterdam vinden het prima als je maar betaald. Gek veel garages hebben plekken voor motoren maar volgens de voorwaarden van QPark mage het niet. . Nooit gebruikt verder. Maar goed je kan hem hier gewoon net zo makkelijk op de stoep parkeren. Meeste bedrijven waar ik kom mag ik de motor gewoon in de garage zetten of via de fietsen ingang of gewoon een slagboom die iets kleiner is.
[ Voor 1% gewijzigd door MeZZiN op 24-08-2017 10:55 . Reden: Toch niet mogelijk in amsterdam volgens voorwaarden. ]
Ik heb het een tijd terug eens nagevraagd bij de beheerders van Q-Park Zaailand (Leeuwarden). Hun reden was dat het coating op de vloer van parkeergarages vaak glad is, vooral bij regen. Ze willen niet het risico lopen dat een motorrijder bij ze komt klagen als hij daarop onderuit gaat.Conteaster schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 10:50:
[...]
Eindelijk nieuws de mijn kan hersteld worden, expertise ok aftellen nu mis hem veel te hard.
"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
Verwijderd
Die verklaring vind ik niet geheel onlogisch sommige garagevloeren zijn echt spiegelglad als ze vochtig zijn.Chakotay schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:01:
[...]
Ik heb het een tijd terug eens nagevraagd bij de beheerders van Q-Park Zaailand (Leeuwarden). Hun reden was dat het coating op de vloer van parkeergarages vaak glad is, vooral bij regen. Ze willen niet het risico lopen dat een motorrijder bij ze komt klagen als hij daarop onderuit gaat.
Is het nog via de verzekering gegaan?Tomsworld schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:03:
Eindelijk nieuws de mijn kan hersteld worden, expertise ok aftellen nu mis hem veel te hard.
@Chakotay Die verklaring klinkt aannemelijk inderdaad
Jup, ik ben wel eens Q-Park Souverein in Amersfoort in gereden terwijl het nat was, dat was echt een uitdaging om overeind te blijven.Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:09:
[...]
Die verklaring vind ik niet geheel onlogisch sommige garagevloeren zijn echt spiegelglad als ze vochtig zijn.
Dit topic is gesloten.