En ineens uit het 'niets' 3 onafhankelijke berichten over ruitjes
Dan ga jij toch gewoon lekker nog een dikke week alleen op pad..??w4rguy schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 08:00:
[...]
We zijn met vier man in totaal en zitten in een appartement. Dat maakt wel wat verschil uit. Ik heb wel camping gear maar niet iedereen wilde een échte motor trip maken. dus even in het kort:Boodschappen hebben we gewoon hier in het dorp gedaan. Mijn laptop zat in een rugzak in mijn motortas. als we boodschappen gingen doen kon daar wat in. Eén van mijn maten heeft een grote backpack en onze Honda Shadow-rijder heeft stevige zijtassen.
- 2 lange broeken
- 4 shirts
- sokken en boxers in overvloed
- trui
- binnenvoering motorpak omdat het op hoogte fris kan worden
- 2 paar handschoenen (mocht 1 setje natgeregend zijn. 1 setje is ook wat warmer
- communicatieset
- action cam
- laptop (voor 's avonds een filmpje en bewerken van de opgenomen video's van de action cam
- 1 setje motor laarzen/schoenen
- helmmuts (tegen de kou in de hoogte, niet nodig gehad
- een sportbroek en sportshirt (lekker dun, voor onder het motorpak, kan makkelijk gewassen worden en zit lekker bij de warmte
- USB laders, en veel! (4 stuks)
- 2 telefoons (beetje overkill maar de telefoon van mijn werk zit in een houder op het stuur. Mijn privé telefoon wilde ik ook meenemen maar daar heb ik geen houder voor)
- shampoo/tandenborstel etc
Overigens heb ik ook sleutelgereedschap mee (die van pas kwam) en andere 'tools&equipment':
- Volledig doppenset (klein kitje, 120 delig)
- 1 liter fles extra brandstof
- geel hesje
- rond alarm beacon licht ding (ipv gevarendriehoek)
- zijknijptang, punttang en nog een punttang met een hoekje er aan waar ik de naam niet van weet
- kleine set steeksleutels
- tie-wraps
- duct-tape
- haaksleutel (afstellen achtervering)
- oude bril op sterkte (verplicht in Oostenrijk om reservebril bij je te hebben)
- Motor-EHBO kit (onder het zadel)
Overigens is de reden van vertrek dus minder leuk. Tijdens het plannen van de trip hadden we afgesproken 2 weken te gaan. Ik wilde 3 weken maar de heren vonden dat te lang. Ook bij de keuze van de route gaven ze aan het liefst direct naar 1 appartement te rijden en daar te blijven. Niet rond te trekken.
1 maand voor vertrek kwamen 2 van de reisgenoten naar me toe dat ze eerder naar huis wilden. 2 Weken was wel erg lang, moeilijk en een hoop kutsmoesjes. Dus had ik het hotel voor ze omgeboekt. In plaats van zaterdag zouden die 2 heren de dinsdag er voor terug naar huis rijden met zijn twee.
Afgelopen week komt de 3e reisgenoot naar me toe. De bedden zijn kut, hij heeft last van zijn rug, schouders, slaapt kut, yada yada yada, hij wil ook eerder naar huis. En ik kan hier niet in mn eentje blijven. Ik wil nog helemaal niet terug maar wordt semi-verplicht op deze manier.
Volgend jaar doe ik een solo trip
Waarom zou je mee terug rijden, open de booking.com app en zoek een overnachtingsplek.
Beter nog ga gewoon lekker gassen en als je moe bent open je die app en zoek je iets waar je op dat moment in de buurt bent.
Je hebt trouwens wel een hoop gear bij je zeg, veel kleren ook.
Ik heb al een aantal jaren zo een setje, maar verwacht niet veel meer dan 50 meter bereik..StoOker schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 08:20:
Mensen ervaring met een intercom/bluetooth oortje van bijvoorbeeld AliExpress?
5 september heb ik hopelijk mijn rijbewijs en wil dan samen met een vriend zo'n headsetje kopen voor intercom te kunnen gebruiken, bereik is op open stukken wel 800m zeggen ze.
Iemand ervaring?
Leuk als je samen op 1 motor zit, anders nutteloos.
Althans dat is zo bij mijn setje.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Ik gebruik samen met mijn vriendin de Vnetphone en dat werkt eigenlijk prima. Je moet geen kilometers ver uit elkaar rijden maar een halve kilometer bereik halen we sowieso wel. Eigenlijk rijden we nooit heel ver uit elkaar dus heb nog nooit geen bereik gehad. Ik vind het ideaal!StoOker schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 08:20:
5 september heb ik hopelijk mijn rijbewijs en wil dan samen met een vriend zo'n headsetje kopen voor intercom te kunnen gebruiken, bereik is op open stukken wel 800m zeggen ze.
Iemand ervaring?
De 'BT-S2' is behoorlijk goed, bereik is beter dan een hoop andere China setjes met maar 50 meter bereik. Nadeel van dit soort setjes is wel dat ze altijd open blijven staan, in plaats van dat ze door VOX aan gaan.StoOker schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 08:20:
Iemand ervaring?
Zelf nu een Cardo setje gehaald, week lang mee rondgereden in de Eifel. Vriendin en ik konden elkaar zeer goed horen (beide op eigen motor), ook op de snelweg en met een goed bereik.
Ik heb mijn vriendin dit jaar een setje Sena 10s cadeau gedaan voor haar verjaardag, maar baal nu eigenlijk al dat ik niet de 20s gekocht heb 
Ik heb uitgeschakeld staan dat de intercom inschakelt als je er in praat, want dat gebeurd dan ook als ik 150+ en dat is super irritant. Dus staat de verbinding tussen de intercoms bij ons gewoon open als we rijden. Nadeel van de 10s is alleen dat hij maar 1 audio signaal kan ontvangen, waardoor het geluid van de navigatie nu dus niet gebruikt kan worden
Omdat ik best wel naar beneden moet kijken op mijn motor om de navigatie te kunnen zien is dat niet ideaal, achteraf had ik daar best €100 extra voor over gehad.
Ik heb uitgeschakeld staan dat de intercom inschakelt als je er in praat, want dat gebeurd dan ook als ik 150+ en dat is super irritant. Dus staat de verbinding tussen de intercoms bij ons gewoon open als we rijden. Nadeel van de 10s is alleen dat hij maar 1 audio signaal kan ontvangen, waardoor het geluid van de navigatie nu dus niet gebruikt kan worden
@w4rguy: Door zo'n "slechte" ervaring met meerdere reisgenoten heb ik mijn kring van reisgenoten beperkt.
@Bommes: ik wil ook weleens solo reis doen. Alleen thuisfront vind dat minder fijn. Stel je voor er gebeurt iets etc.
@Bommes: ik wil ook weleens solo reis doen. Alleen thuisfront vind dat minder fijn. Stel je voor er gebeurt iets etc.
V-Strom 650
'Premies omhoog door appen in auto'
Hopelijk verhogen ze niet ook gelijk de premies voor de motoren. Dat premies verhoogd 'moeten' worden omdat voertuiggebruikers vanwege smartphone gebruik meer ongelukken creëren is 1 ding, maar om dan ook maar gelijk extra te gaan innen bij de andere voertuigcategorieën zou wel erg makkelijk zijn.
Hopelijk verhogen ze niet ook gelijk de premies voor de motoren. Dat premies verhoogd 'moeten' worden omdat voertuiggebruikers vanwege smartphone gebruik meer ongelukken creëren is 1 ding, maar om dan ook maar gelijk extra te gaan innen bij de andere voertuigcategorieën zou wel erg makkelijk zijn.
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Het zou me niks verbazen als ze dat wel doen.caesar1000 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 09:57:

Heb een China setje en dat bevalt opzicht prima. Enige nadeel is dat je een microfoon hebt op een ijzeren flexibele "stang". Bij sommige setjes is dit een kabeltje waardoor het makkelijker weg te werken is. Persoonlijk heb ik eerst een China set gekocht om te kijken of ik het zelf prettig zou vinden. Als dit setje kapot zou gaan zou ik wel een Sena oid kopen, aangezien het mij super bevalt om onder het rijden even iets door te geven ipv in je helm te schreeuwen.StoOker schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 08:20:
Iemand ervaring?
Heb zelf de Lexin R6 gekocht om samen met een maat te kunnen communiceren (en eventueel een extra persoon).StoOker schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 08:20:
Iemand ervaring?
Zag zojuist de ze een nieuwe hebben, de Lexin T38. Deze kan maar met 1 persoon verbinding maken. Dus als je voornamelijk/alleen maar met zijn 2e rijd is zoiets geen probleem.
Communicatie gaat prima, op hogere snelheid had ik wat moeite mijn maat te horen maar dat zal waarschijnlijk door mijn helm komen. Heb inmiddels een nieuwe helm gekocht maar nog niet kunnen proberen hoe de communicatie verloopt. Radio heb ik al wel aangehad en dat klinkt echt prima.
Telefoneren heb ik ook geprobeerd, op de een of andere manier is het geluid daarvan wat zacht. De andere kan mij wel prima verstaan.
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Ik heb ook de microfoon op een "ijzeren flexibele stang" en dat was een bewuste keuze.Thoit schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 10:07:
[...]
Heb een China setje en dat bevalt opzicht prima. Enige nadeel is dat je een microfoon hebt op een ijzeren flexibele "stang". Bij sommige setjes is dit een kabeltje waardoor het makkelijker weg te werken is. Persoonlijk heb ik eerst een China set gekocht om te kijken of ik het zelf prettig zou vinden. Als dit setje kapot zou gaan zou ik wel een Sena oid kopen, aangezien het mij super bevalt om onder het rijden even iets door te geven ipv in je helm te schreeuwen.
Ik rijd met een systeem helm en mijn vrouw met een Jet helm, beide zijn dus of altijd zonder kinstuk of soms als ik daar voor kies.
De microfoon blijft nu dus gewoon voor onze mond zitten.
Ook ik kocht zo een "china" setje met de bedoeling als het kapot zou gaan ik een "originele" zou kopen.
Nu 3 jaar later werkt het nog steeds..
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Verschil qua onderstel merk je, maar niets wat hyperpro niet flink verbeterd krijg wat ik lees. Zithouding zou ik persoonlijk wat verbeteren (actiever maken) maar qua rijden echt geniaal.-tom-562 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 08:07:
[...]
Hoe vond je dat rijden? Zo'n ding trekt mij namelijk ook wel, die dingen zijn érg goed betaalbaar. In de naked versie vind ik ze er best geinig uit zien. Het zal geen GSX-R zijn, maar wat ik zo lees zijn ze met wat upgrades ook best aardig sturend te krijgen!
Plus al die 'hogere' motoren lijkt wel een giga hype te zijn. Had ik het van het weekend ook nog even over met iemand maar het is wel zo. Beetje zoals met SUV's bij auto's... En het geld wat je met die dingen kwijt bent. Nee dan liever zo iets tzt.
[ Voor 12% gewijzigd door Joopieboy op 22-08-2017 10:58 ]
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Godsamme, het is ook altijd hetzelfde met die lui. Iedereen op de smartphone want blijkbaar is iedereen te belangrijk. Ja, sorry. Dat irriteert me mateloos en nu zijn wij er nog de dupe van ook.caesar1000 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 09:57:
Terug van weg! De CB500Sx staat in mijn garage. Nieuwe banden net geleverd. 166 euro voor en achterband 
Helaas is het standlicht vooraan kapot en de kabel/connector is nergens leverbaar.
Ook al 8 uur les achter de rug. Komt bijna allemaal in orde
Helaas is het standlicht vooraan kapot en de kabel/connector is nergens leverbaar.
Ook al 8 uur les achter de rug. Komt bijna allemaal in orde
[ Voor 7% gewijzigd door SmokingSig op 22-08-2017 11:09 ]
Verwijderd
Even nog een tip als je zo'n dikke Bandit wil koop dan een 1250 (waterkoeler) en geen 1200 (luchtkoeler). Het frame en het onderstel van een 1250 is een stuk beter. Verder, zie die dikke Bandits een beetje als amerikaanse auto's bakken met koppel maar qua onderstel en remmen een beetje meh. Maar gelukkig is daar wat aan te doen al zal het nooit een straksturende supersport worden.-tom-562 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 08:07:
[...]
Hoe vond je dat rijden? Zo'n ding trekt mij namelijk ook wel, die dingen zijn érg goed betaalbaar. In de naked versie vind ik ze er best geinig uit zien. Het zal geen GSX-R zijn, maar wat ik zo lees zijn ze met wat upgrades ook best aardig sturend te krijgen!
Wat ik heel erg tof vindt is dat je voor erg weinig geld een hele dikke bike kan kopen die er erg stoer uitziet
En met zo'n dikke Bandit kan je met wat kleine aanpassingen toch heel leuk sturen.
Geldt dat ook voor een 650 Bandit bijvoorbeeld?Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 11:17:
Verder, zie die dikke Bandits een beetje als amerikaanse auto's bakken met koppel maar qua onderstel en remmen een beetje meh. Maar gelukkig is daar wat aan te doen al zal het nooit een straksturende supersport worden.
[video]
Verwijderd
Ja en neeFastFred schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 11:45:
[...]
Geldt dat ook voor een 650 Bandit bijvoorbeeld?
Ik rij dagelijks op een 650 en geloof me ondanks dat dat ding zwaar is en minder vermogen heeft dan veel andere 600cc motoren kan je er onwijs mee scheuren. Er zijn dan ook heel veel van die Bandits in Europa verkocht.
Voorbeeldje (ik denk dat dit voor de meeste hier al veels te hard gaat
Omdat ik jullie de afgelopen periode heb verveeld met mijn foto's en reis verslagen dacht ik als afsluiter even hier het filmpje te spammen van de plek waar ik 3,4 maand heb gewerkt samen met mijn vrouw.
Niet bedoeld als reclame, het is namelijk niet echt motor vriendelijk, of je moet net als ik niet echt een probleem hebben met een stuk grindpad..
Gewoon omdat ik daar heb rond gehangen en jullie mijn motormaten zijn
Filmpje is 2 weken terug gemaakt door een via via bekende die ons mailde en voorstelde dat hij in ruil voor 10 dagen verblijf hij een promo film zou maken van Brusagio.
Hij had heel de shit bij zich, vette drone, van die stabilisatoren om tijdens het lopen de camera stil te houden, enz enz. In 9 dagen heeft hij het script verzonnen, teksten geschreven, opnames gemaakt en het geheel gemonteerd.
Niet bedoeld als reclame, het is namelijk niet echt motor vriendelijk, of je moet net als ik niet echt een probleem hebben met een stuk grindpad..
Gewoon omdat ik daar heb rond gehangen en jullie mijn motormaten zijn
Filmpje is 2 weken terug gemaakt door een via via bekende die ons mailde en voorstelde dat hij in ruil voor 10 dagen verblijf hij een promo film zou maken van Brusagio.
Hij had heel de shit bij zich, vette drone, van die stabilisatoren om tijdens het lopen de camera stil te houden, enz enz. In 9 dagen heeft hij het script verzonnen, teksten geschreven, opnames gemaakt en het geheel gemonteerd.
@Bommes ziet er goed uit... Locatie voor de volgende GoT motormeeting?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Haha we hebben al wifi daar maar dat begint met de nieuwe eu abonnementen wel een beetje overbodig te worden.Reloader schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 12:22:
[...]
op die plek van @Bommes daar mogen we gratis verblijven als we Wi-Fi aanleggen ofzo?![]()
Ik ben net terug in NL, voorlopig eerst maar eens hier aan de gang en onze ideeën op een rijtje krijgen, of en hoe we dit volgend jaar weer willen.Chakotay schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 12:10:
@Bommes ziet er goed uit... Locatie voor de volgende GoT motormeeting?
Verwijderd
Is inderdaad ideaal. Ik heb ook een Wunderlich Tourscherm op mn GS, maar de turbulentie was precies op mn helm. Zo'n extra schermpje heeft dat ook opgelost.Acid_Burn schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 23:26:
Vandaag een extra spoiler op mijn windscherm gezet.. zo'n ding:
[afbeelding]
Jeetje, wat een verschil.. wat een stilte.. Ik had al een ander (wunderlich) windscherm er op gezet, maar de turbulentie kwam nog net aan de bovenkant van mijn helm.. zeg maar net boven mijn vizier..
Nu veel minder gebulder.. geschud aan mijn koppie. Ik kan met 140 zelfs met open vizier rijden zonder dat deze vanzelf dichtklaptDit had ik jaren eerder moeten doen.
ThanksVerwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 11:58:
[...]
Ja en neeDe Bandit 650 is in wezen een Bandit 1250 maar dan met een blok met kleinere cylinder inhoud en nog wat aanpassingen zoals een andere achterbrug. Daardoor krijg je een naked in de 600cc range die erg zwaar gebouwd is het gewicht is ook bijna hetzelfde als de 1250. Het blok van de Bandit 650 mag ook graag erg wat toeren maken.
Ik rij dagelijks op een 650 en geloof me ondanks dat dat ding zwaar is en minder vermogen heeft dan veel andere 600cc motoren kan je er onwijs mee scheuren. Er zijn dan ook heel veel van die Bandits in Europa verkocht.
Voorbeeldje (ik denk dat dit voor de meeste hier al veels te hard gaat)
[video]
Vanwege ziekte wacht ik voorlopig even met proeflesje aanvragen, maar ben zo eens naar wat motoren aan het kijken. Ik vind een naked er echt fantastisch uit zien, ik kijk zo eens naar een CBF600, goede beginnersmotor hoor je van velen, sportief ogende motor, met toch een enigszins klassieke look met 1 ronde koplamp in plaats van 2 koplampen en "Heuy, je hebt 1 koplamp stuk" en dat je dan weer uit moet leggen dat die ander voor grootlicht is enzo
Een 650 Bandit heeft een beetje diezelfde look, sportief, maar toch klassiek. Vraag me alleen af of het wijs is als beginnersmotor
Een andere motor met die look is de SV650. Vind ik er persoonlijk geweldig uit zien.FastFred schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:21:
[...]
Thanks![]()
Vanwege ziekte wacht ik voorlopig even met proeflesje aanvragen, maar ben zo eens naar wat motoren aan het kijken. Ik vind een naked er echt fantastisch uit zien, ik kijk zo eens naar een CBF600, goede beginnersmotor hoor je van velen, sportief ogende motor, met toch een enigszins klassieke look met 1 ronde koplamp in plaats van 2 koplampen en "Heuy, je hebt 1 koplamp stuk" en dat je dan weer uit moet leggen dat die ander voor grootlicht is enzo![]()
Een 650 Bandit heeft een beetje diezelfde look, sportief, maar toch klassiek. Vraag me alleen af of het wijs is als beginnersmotor
Die heb ik dus ook maar besteldVerwijderd schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 10:17:
Deze moet je hebben: Philips X-tremeVision Moto
Het normale lampje geeft echt te weinig licht tenzij op groot, maar ja dan verblind dat zo voor tegenliggers e.d.
Zal morgen wel binnenkomen, ben benieuwd.
Bedankt voor de tip in ieder geval!
Heb de 600 als eerste motor, niets mis mee hoor. Al heel veel plezier mee gehad (stiekum kijk ik al uit naar een 1200 lijkt mij nog leuker(der))FastFred schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:21:
Thanks![]()
Vanwege ziekte wacht ik voorlopig even met proeflesje aanvragen, maar ben zo eens naar wat motoren aan het kijken. Ik vind een naked er echt fantastisch uit zien, ik kijk zo eens naar een CBF600, goede beginnersmotor hoor je van velen, sportief ogende motor, met toch een enigszins klassieke look met 1 ronde koplamp in plaats van 2 koplampen en "Heuy, je hebt 1 koplamp stuk" en dat je dan weer uit moet leggen dat die ander voor grootlicht is enzo![]()
[ Voor 47% gewijzigd door mr_zippey op 22-08-2017 14:18 ]
W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850
Poehh the SV650n is zeker een mooie motor. Vooral vanaf 2004 met vierkant frame. Dubbele pijpen er op en klaarDryhte schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:26:
[...]
Een andere motor met die look is de SV650. Vind ik er persoonlijk geweldig uit zien.
Verwijderd
Prima beginners fiets en nog goedkoop ookFastFred schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:21:
[...]
Deze geeft 55W en komt dus overeen met de OEM grootlicht van mijn Versys. Normaal dimlicht is EOM 5W. Zou 55W dan niet enorm verblinden? Het verschil tussen groot/dim licht zou dan ook niet meer te zien zijn.Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 10:17:
[...]
Deze moet je hebben: Philips X-tremeVision Moto
Of is daar specifiek een andere lamp voor beschikbaar?
Don't get me wrong, ik wil ook meer licht hebben want ik merk hetzelfde als @mr_zippey. Maar omdat de Versys op hogere poten staat wordt ik al genoeg geflitst door tegenliggers terwijl ik zelf niet echt veel meer zie. Of ik moet de lampen nog verder naar beneden draaien. Werd zelfs laatst even in volle licht gezet door een vrachtwagen, werd compleet verblind door de bak licht die van dat ding af kwam..
Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange
Je gooit wat lichten door elkaar. Stadslicht/standlicht is 5W.
Dimlicht en grootlicht zijn beiden 55W. Bij dimlicht is alleen de lichtbundel afgekapt zodat die niet direct in de ogen schijnt.
Dimlicht en grootlicht zijn beiden 55W. Bij dimlicht is alleen de lichtbundel afgekapt zodat die niet direct in de ogen schijnt.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ik ben best lang, en ik heb hier al een foto voorbij zien komen van iemand die 5cm korter is dan mij op een CBF600 en dat ziet er gewoon raar uit. Dus ben even verder aan het kijken, heb eigenlijk ook geen voorkeur qua merk ofzo.mr_zippey schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:47:
Heb de 600 als eerste motor, niets mis mee hoor. Al heel veel plezier mee gehad (stiekum kijk ik al uit naar een 1200 lijkt mij nog leuker(der))
Ik dacht dat het over een Hornet ging, maar je hebt het over een Bandit
[ Voor 7% gewijzigd door FastFred op 22-08-2017 14:33 ]
Ah excuus, die bedoel ik ja. Verkeerde termen gebruiktDrivinUCrazy schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 14:31:
Je gooit wat lichten door elkaar. Stadslicht/standlicht is 5W.

Maar stadslicht is niet bedoeld om snacht's mee rond te rijden. Volgens jouw uitleg zou ik dus geen dimlicht hebben aangezien op de Versys altijd stadslicht (dus 5W) brand en je alleen grootlicht (55W) kan aanzetten...
Of zie ik dit fout en is bij de Versys grootlicht eigenlijk dimlicht?
Het standlicht is het kleine lichtje dat je normaal nog ziet als je dimlicht stuk is
Bij motoren waarbij het dimlicht automatisch aangaat zie je dat eigenlijk normaal niet, maar het is er wel...
Dimlicht is het licht dat automatisch aangaat, en grootlicht is dat waarmee je kan flitsen als iemand te traag opzij gaat
Dimlicht is het licht dat automatisch aangaat, en grootlicht is dat waarmee je kan flitsen als iemand te traag opzij gaat
??
Weet je zeker dat je niet een H4 lampje er in hebt zitten (met 2 gloeidraadjes
) waarvan het gloeidraadje voor dimlicht stuk is? En dat deze eigenlijk altijd zou moeten branden, totdat er wordt overgeschakeld naar grootlicht?
Weet je zeker dat je niet een H4 lampje er in hebt zitten (met 2 gloeidraadjes
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Dimlicht is een beetje een vreemde naam, maar dat is het licht in de normale lichtstand 's avonds
Stadslicht is dat kleine lampje dat ook onder je keukenkastjes had kunnen hangen
Stadslicht is dat kleine lampje dat ook onder je keukenkastjes had kunnen hangen
[ Voor 3% gewijzigd door lolgast op 22-08-2017 14:49 ]
Ik weet alleen dat de 5W altijd brand en de 55W aangezet kan worden 
Hierbij nam ik aan dat standaard dimlicht aan stond en schakelaar (of de seinknop) grootlicht bediende.
Maar op basis van de uitleg van @DrivinUCrazy hierboven zou 5W geen dimlicht zijn...
Sorry ik probeer het even te snappen
Hierbij nam ik aan dat standaard dimlicht aan stond en schakelaar (of de seinknop) grootlicht bediende.
Maar op basis van de uitleg van @DrivinUCrazy hierboven zou 5W geen dimlicht zijn...
Zie je dat gele plekje in de rand van de spiegel van het plaatje? Daar zit je stadslicht (5 watt), in het midden een gecombineerde H4 met dim en groot licht. Veelal is dit 55-60 Wattaidanl schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 14:51:
Ik weet alleen dat de 5W altijd brand en de 55W aangezet kan worden

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850
Ik zal straks nog eens kijken als ik naar huis ga, misschien gewoon fout gezien
Op modernere auto's en motoren brandt het dimlicht vaak alleen als de motor gestart is, terwijl je wel kan seinen met enkel het contact aan. (En dus enkel het stadslicht brandt)
Ook nog Vulcanet besteld. Goed spul!
Kan je hier je hele motor mee wassen ofzo? Heb namelijk geen toegang tot water en moet al een tijdje mijn motor wassenSmokingSig schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 16:04:
Ook nog Vulcanet besteld. Goed spul!
Ze beweren dat je met 3 doekjes je hele moto kuist. Ik heb enkel nog maar een velg van 17 jaar getest en het ging er gelijk afProfaNe schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 16:16:
[...]
Kan je hier je hele motor mee wassen ofzo? Heb namelijk geen toegang tot water en moet al een tijdje mijn motor wassenOf een ritje naar m'n ouders maken.
Ik vermoed dat er hier wel andere mensen zijn die je een beter antwoord kunnen geven
Op mijn laatste vakantie dag maar eens een rondje wezen rijden. Had niet echt een bestemming, wilde bij de posbank kijken en vanaf daar gewoon gekeken wat er leuk uitzag.

Wat gaat als eerste? Schaamrand of step? Step...

Wat gaat als eerste? Schaamrand of step? Step...

[ Voor 46% gewijzigd door A13X op 22-08-2017 18:09 ]
Awesome
Damn wat had ik graag gisteren gewild dat ik ABS had.. Bij links af slaan bij een stoplicht reed er een (vrouw natuurlijk) bestuurder voor mij die in de bocht zonder enige reden vol op de rem ging. Gevolg was dat ik schrok en m'n voorrem iets te hard aangreep. M'n voorwiel gleed weg en ik dacht nog 'shit daar ga ik'. Maar gelukkig reed ik net zacht genoeg en heb me weten op te vangen op m'n linker been. Daarna snel wat gas er bij en weer recht op.
Wat me wel verbaasde is dat m'n wiel heel makkelijk gleed. Heb wel vaker bij rechtdoor m'n rem zo behandeld en toen niets aan de hand. Mja was ook een beetje nat.
Stel ik was gevallen was het dan verzekeringtechnisch gewoon dikke pech? Of had ik die vrouw er nog op aan kunnen spreken? Vast niet..
Verder:

10k op m'n monstertje. Exact bij thuiskomst.
Wat me wel verbaasde is dat m'n wiel heel makkelijk gleed. Heb wel vaker bij rechtdoor m'n rem zo behandeld en toen niets aan de hand. Mja was ook een beetje nat.
Stel ik was gevallen was het dan verzekeringtechnisch gewoon dikke pech? Of had ik die vrouw er nog op aan kunnen spreken? Vast niet..
Verder:

Met het voorwiel onder een hoek te hard de rem aangrijpen wil wel ja. Dan hoef je nog niet eens raar te doen om gelijk de grip te verliezen. Als je rechtdoor gaat en je ramt vol op de voorem dan ga je ook hoor. Pas bij kort aangrijpen en de motor 1 seconde de tijd geven om het gewicht op het voorwiel te krijgen, dan kan je vol doorremmen en ook echt enorm hard. Alleen zonder gewicht op het voorwiel te snel te hard remmen en dan helemaal onder een hoek, dat gaat niet goed nee.gebruikershaes schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 18:07:
Ik doe zelf regelmatig remoefeningen op een stuk leeg asfalt. Even doortrekken tot de 80 en dan aangrijpen om vervolgens vol door te knijpen. Dat dan steeds wat verder opbouwen en dan merk je wel hoe enorm hard je kan remmen. Mijn fiets heeft ook geen ABS dus ook daarom is dit goed aanleren wel zo fijn. Ik heb er nu genoeg vertrouwen in dat ik flink hard kan remmen als het nodig is. Zolang de motor maar rechtop is en je eerst het gewicht op het voorwiel laat komen kan je heel veel doen. Dus eerst vrij licht remmen voor een seconde ofzo zodat het gewicht er flink op komt, daarna kan je flink doorknijpen. Gelijk vol remmen zonder ABS is een recept om flink onderuit te gaan, daarom is het wel zo prettig om dat aangrijpen aan te leren en dat veel te oefenen.
Wat betreft de schuld bij jou was je zeer waarschijnlijk zelf de sjaak geweest qua kosten. Jij moet genoeg afstand houden. Natuurlijk verwacht je niet dat iemand vol op de rem gaat. Mocht je beelden hebben dat het echt onnodig is zou je het voor elkaar kunnen krijgen dat de auto de schuldige is, maar zonder dat heb je 9 van de 10x gewoon pech.
Tja, dat is een lastige.gebruikershaes schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 18:07:
Bij links af slaan bij een stoplicht reed er een (vrouw natuurlijk) bestuurder voor mij die in de bocht zonder enige reden vol op de rem ging.
Eigenlijk moet jij genoeg afstand houden zodat je ten alle tijden fatsoenlijke tot stilstand kan komen (al dan wel of niet door een noodstop). Maar die vrouw mag niet zomaar, wanneer ze er zin in heeft, een noodstop maken.
Stel er zijn getuigen die zien dat die vrouw een noodstop maakt (zonder reden) en jij zou daardoor ten val gekomen zijn maak jij een redelijke kans dat jij haar aansprakelijk kan stellen en dus de schade vergoed kan krijgen. (als die vrouw bijv. op haar mobiel bezig was of iets anders aan het doen was wat niet met autorijden te maken heeft en de getuigen hebben dat ook gezien dan sta je heel sterk).
Dit zijn kwesties waarbij de 'schuldige' (in dit geval dus de bestuurd(st)er van de auto) mee zou moeten werken om het vergoed te krijgen via de verzekering. Dan bedoel ik bijv. schuld bekennen, maar zelfs dan kan een verzekeraar het negeren en het gooien op 'niet genoeg afstand gehouden'.
Disclaimer, nee ben geen jurist of weet ik het wat. Dit is puur wat ik in vele verschillende ongeluk-topics heb meegekregen.
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
* Bommes mist het onverhard

Okay het is geen Ligurische grenskamstrasse maar ik moet het er maar mee doen.
Ooh en een nieuw setje zomer handschoenen gekocht, van Macna. Iets te weinig doorwaai naar mijn idee maar goed ik doe het er maar mee in ruil voor wat veiligheid.

Okay het is geen Ligurische grenskamstrasse maar ik moet het er maar mee doen.
Ooh en een nieuw setje zomer handschoenen gekocht, van Macna. Iets te weinig doorwaai naar mijn idee maar goed ik doe het er maar mee in ruil voor wat veiligheid.
Donderdag met de motor naar werk, dat zijn ook veel snelweg kilometers
Thuis - klant: 75km
Klant - kantoor: 150km
Kantoor - thuis: 75km
En daarvan zijn in totaal denk ik 20km niet op de snelweg
Dan zit je precies in het midden tussen kantoor en de klant...
Lekker!
Ik zou je motor iets anders neerzetten en dat slot aan het metaal hangen. Een slot zo los op de grond heeft totaal geen nut. Het enige wat een slot een beetje nuttig maakt is als je het slot ergens aan vast maakt. Dat voorkomt dat mensen de motor oppakken en in een busje zetten. Ik weet dat ieder slot makkelijk te slopen is, maar dan heeft het slot in ieder geval iets van nut, zo op de grond heeft het totaal geen nut.Ophidian schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 19:58:
[afbeelding]
Take your bike to work day - check.
Heerlijk weertje vandaag! Enige jammere is dat 70% van mijn woon-werk verkeer snelweg is.
Wat @PilatuS zegt, maar dan eigenlijk ook het slot aan je frame, of in elk geval aan je remschijf of tandwiel.
Wordt tijd dat ik een keer bij jullie op kantoor een bakkie kom doen. Heb Daniel al te lang niet meer gesproken.lolgast schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 20:20:
Donderdag met de motor naar werk, dat zijn ook veel snelweg kilometers
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Aan het frame word waarschijnlijk lastig gezien de lengte van het slot, maar inderdaad aan de remschijf is ook een goede manier. Door het voorwiel of achterwiel is inderdaad niet ideaal omdat je een velg er vrij makkelijk en snel uithaalt. Toch denk ik dat dit in de praktijk niet heel vaak gebeurt. Hoe dan ook liever door het achterwiel en ergens aan vast dan zo los op de grond. En inderdaad, liever nog door iets van de motor wat niet even snel los te maken is.teigetjuh schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 21:09:
dan eigenlijk ook het slot aan je frame, of in elk geval aan je remschijf of tandwiel.
Da's juist leukOphidian schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 19:58:
[afbeelding]
Heerlijk weertje vandaag! Enige jammere is dat 70% van mijn woon-werk verkeer snelweg is.
Donderdag vanaf 18:00 is iedereen erTylen schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 21:15:
[...]
Wordt tijd dat ik een keer bij jullie op kantoor een bakkie kom doen. Heb Daniel al te lang niet meer gesproken.
[ Voor 1% gewijzigd door lolgast op 22-08-2017 21:22 . Reden: Andere dag :) ]
I know dat achterslot niet bijster veel zin heeft zo. Slot is eigenlijk wat kort om hem aan dat metalen ding vast te zetten, dan moet ie er heel dicht op. Een langer slot was ook onhandig, dan past ie niet meer in de buddy. Maar als ze hem echt willen hebben, is hij hoe dan ook weg
Zet hem tegenwoordig daar alleen vast met een schijfremslot voor en stuurslot erop. Voldoet dan aan de verzekering, dus dat is dan goed zat.
Op zich is deze parkeerplaats wel mooi, overdekt, eigenlijk continu wel in zicht van personeel en je kan daar moeilijk een bus neerzetten om een motor in te laden.
Op zich is deze parkeerplaats wel mooi, overdekt, eigenlijk continu wel in zicht van personeel en je kan daar moeilijk een bus neerzetten om een motor in te laden.
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Vaak kan je met het voorwiel en op het stuurslot heel dichtbij iets komen. Door de motor net iets anders neer te zetten kan je het voorwiel tegen die balk van metaal aan parkeren, dan moet het met ieder slot lukken. Geen idee hoe graag ze jouw motor willen stelen, het viel mij alleen op dat het slot op het plaatje eigenlijk nutteloos isOphidian schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 21:20:
Slot is eigenlijk wat kort om hem aan dat metalen ding vast te zetten, dan moet ie er heel dicht op.
Ik heb tegenwoordig ook bij ons in de berging een kettingslot liggen. Beide motoren door de achterwielen aan elkaar
Ik hoop niet graagPilatuS schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 21:25:
[...]
Vaak kan je met het voorwiel en op het stuurslot heel dichtbij iets komen. Door de motor net iets anders neer te zetten kan je het voorwiel tegen die balk van metaal aan parkeren, dan moet het met ieder slot lukken. Geen idee hoe graag ze jouw motor willen stelen, het viel mij alleen op dat het slot op het plaatje eigenlijk nutteloos is
Net een setje led lampen besteld voor in de koplampen. Kijken of dat wat is. Zoniet passen ze ook nog in de auto
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Tsja dat is dus wat me verbaasde. Ik schrok weliswaar en kneep m'n rem te hard in voor de omstandigheden, maar niet meer dan 1 a 2cm. Blijkbaar heeft die dus bij schuin en plus een beetje nat, heel weinig nodig om te glijden.PilatuS schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 18:28:
[...]
Met het voorwiel onder een hoek te hard de rem aangrijpen wil wel ja. Dan hoef je nog niet eens raar te doen om gelijk de grip te verliezen. Als je rechtdoor gaat en je ramt vol op de voorem dan ga je ook hoor. Pas bij kort aangrijpen en de motor 1 seconde de tijd geven om het gewicht op het voorwiel te krijgen, dan kan je vol doorremmen en ook echt enorm hard. Alleen zonder gewicht op het voorwiel te snel te hard remmen en dan helemaal onder een hoek, dat gaat niet goed nee.
Ik doe zelf regelmatig remoefeningen op een stuk leeg asfalt. Even doortrekken tot de 80 en dan aangrijpen om vervolgens vol door te knijpen. Dat dan steeds wat verder opbouwen en dan merk je wel hoe enorm hard je kan remmen. Mijn fiets heeft ook geen ABS dus ook daarom is dit goed aanleren wel zo fijn. Ik heb er nu genoeg vertrouwen in dat ik flink hard kan remmen als het nodig is. Zolang de motor maar rechtop is en je eerst het gewicht op het voorwiel laat komen kan je heel veel doen. Dus eerst vrij licht remmen voor een seconde ofzo zodat het gewicht er flink op komt, daarna kan je flink doorknijpen. Gelijk vol remmen zonder ABS is een recept om flink onderuit te gaan, daarom is het wel zo prettig om dat aangrijpen aan te leren en dat veel te oefenen.
Wat betreft de schuld bij jou was je zeer waarschijnlijk zelf de sjaak geweest qua kosten. Jij moet genoeg afstand houden. Natuurlijk verwacht je niet dat iemand vol op de rem gaat. Mocht je beelden hebben dat het echt onnodig is zou je het voor elkaar kunnen krijgen dat de auto de schuldige is, maar zonder dat heb je 9 van de 10x gewoon pech.
En over afstand bewaren. Ja ik reed te dicht op haar, geef ik toe, maar beetje lastig om net na stoplichten veel ruimte te laten.
Maar goed ben blij dat het is gebeurd en zo is afgelopen. Weer een leermomentje
Hm dus niet compleet kansloos. Lijkt me wel heel lastig overigens als je daar op de grond ligt, de bestuurder voor je in te halen, tot stoppen te manen en aansprakelijk te stellen.thijsco19 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 18:29:
[...]
Tja, dat is een lastige.
Eigenlijk moet jij genoeg afstand houden zodat je ten alle tijden fatsoenlijke tot stilstand kan komen (al dan wel of niet door een noodstop). Maar die vrouw mag niet zomaar, wanneer ze er zin in heeft, een noodstop maken.
Stel er zijn getuigen die zien dat die vrouw een noodstop maakt (zonder reden) en jij zou daardoor ten val gekomen zijn maak jij een redelijke kans dat jij haar aansprakelijk kan stellen en dus de schade vergoed kan krijgen. (als die vrouw bijv. op haar mobiel bezig was of iets anders aan het doen was wat niet met autorijden te maken heeft en de getuigen hebben dat ook gezien dan sta je heel sterk).
Dit zijn kwesties waarbij de 'schuldige' (in dit geval dus de bestuurd(st)er van de auto) mee zou moeten werken om het vergoed te krijgen via de verzekering. Dan bedoel ik bijv. schuld bekennen, maar zelfs dan kan een verzekeraar het negeren en het gooien op 'niet genoeg afstand gehouden'.
Disclaimer, nee ben geen jurist of weet ik het wat. Dit is puur wat ik in vele verschillende ongeluk-topics heb meegekregen.
Van wat ik kon zien was ze druk in gesprek met haar passagier en schrok ze van een fietser die op de kruisende fietspad netjes stopte voor rood.

Overigens ben ik vandaag voor het eerst op de brommert naar m'n werk gegaan. Groningen -> Amsterdam. Best een eind en best koud in de ochtend ghehe.
Heb hem nu op de stoep bij m'n zus met een schrijfremslot staan (met alarm). Veilig genoeg denken jullie of toch naar kantoor brengen en metro terug pakken?
Kantoor parkeerplaats is wel afgesloten, maar onbewaakt en op bedrijventerrein. Dus ben een beetje bang dat die daar nog onveiliger staat.
Kan hem hier nog wel met een simpele (fiets)ketting aan een hek vast maken.
[ Voor 6% gewijzigd door gebruikershaes op 22-08-2017 22:30 ]
Dan ben ik vrij. Lol. Ik rijd wel een keer langs. Doe ik sowieso elke dag momenteel.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Één tissue en een beetje lampenolie..... Je poetst er een set velgen mee schoon tegen een fractie van de kosten van zo'n doekje á "x" Euro/stuk.SmokingSig schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 16:25:
[...]
Ze beweren dat je met 3 doekjes je hele moto kuist. Ik heb enkel nog maar een velg van 17 jaar getest en het ging er gelijk afDus slecht is het allesinds niet.
Ik vermoed dat er hier wel andere mensen zijn die je een beter antwoord kunnen geven
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Als mijn woon werkritten straks weer starten (4 september beginnen) dan is:Ophidian schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 19:58:
[afbeelding]
8,5 km stad
26,5 km snelweg
15 km provinciaal
en 's avonds het zelfde maar dan andersom..
50 km totaal enkele reis, beetje afhankelijk van de drukte lukt dat in ongeveer 45 tot 50 minuten.
Met de auto duurt de heen weg ongeveer ook zo lang, terug ben ik dan zo 20 tot 30 minuten langer bezig, enkel om me door de laatste 8,5 km stad te worstelen
On another note:
Deze winter kocht ik een nieuwe Macna textiele broek, wintervoering, waterdicht.
Iets van 160 euro bij de die motorkleding outlet in Eindhoven.
Hangt het ding nu bij motoport Veldhoven voor 90 euro in de sale corner..
Volgens mij verkopen ze bij dei outlet shop enkel de spullen die "uitlopend" zijn of zo??
Ook met winkelen voor handschoenen vanmiddag, eigenlijk hebben ze maar 2 of 3 echte merken, de rest is allemaal van die B keuze meuk.
Uiteindelijk ben ik dus terug naar Motoport Veldhoven gereden en ben daar wel geslaagd voor een setje handschoenen.
Dat is dus totale onzin, als ze zoveel flitsen terwijl je gewoon rijd staan je lampen echt flink verkeerd (of je rijdt idd met grootlicht)aidanl schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 14:22:
Maar omdat de Versys op hogere poten staat wordt ik al genoeg geflitst door tegenliggers terwijl ik zelf niet echt veel meer zie. Of ik moet de lampen nog verder naar beneden draaien. Werd zelfs laatst even in volle licht gezet door een vrachtwagen, werd compleet verblind door de bak licht die van dat ding af kwam..
Hoog op de poten motor maakt alleen iets uit met in je gezicht schijnen als je dr heel kort bij zit.
leeg
Dat houd je toch altijd dat als je iets gekocht hebt, je het een tijdje later goedkoper ziet. Nadeel van zo'n Outlet of uitloop modellen is dat vaak niet alle maten beschikbaar zijn. Ik heb een normale maat die het meest verkocht wordt, waardoor meestal alleen de XXL en S maten overblijven.Bommes schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 23:53:
[...]
Als mijn woon werkritten straks weer starten (4 september beginnen) dan is:
8,5 km stad
26,5 km snelweg
15 km provinciaal
en 's avonds het zelfde maar dan andersom..![]()
50 km totaal enkele reis, beetje afhankelijk van de drukte lukt dat in ongeveer 45 tot 50 minuten.
Met de auto duurt de heen weg ongeveer ook zo lang, terug ben ik dan zo 20 tot 30 minuten langer bezig, enkel om me door de laatste 8,5 km stad te worstelen![]()
On another note:
Deze winter kocht ik een nieuwe Macna textiele broek, wintervoering, waterdicht.
Iets van 160 euro bij de die motorkleding outlet in Eindhoven.
Hangt het ding nu bij motoport Veldhoven voor 90 euro in de sale corner..
Volgens mij verkopen ze bij dei outlet shop enkel de spullen die "uitlopend" zijn of zo??
Ook met winkelen voor handschoenen vanmiddag, eigenlijk hebben ze maar 2 of 3 echte merken, de rest is allemaal van die B keuze meuk.
Uiteindelijk ben ik dus terug naar Motoport Veldhoven gereden en ben daar wel geslaagd voor een setje handschoenen.
Verwijderd
Inderdaad, lampenolie is een standaard onderdeel van mijn motorpoets uitrusting.wimmel_1 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 23:28:
[...]
Één tissue en een beetje lampenolie..... Je poetst er een set velgen mee schoon tegen een fractie van de kosten van zo'n doekje á "x" Euro/stuk.
Ik kreeg laatst nog een goede tip om chroom te poetsen namelijk door te poetsen met aluminiumfolie en water.
/me is een groot fan van oma 's huismiddeltjes
35 euro voor +80 doekjes vind ik goed meevallen. En het is niet alleen voor de velg...wimmel_1 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 23:28:
[...]
Één tissue en een beetje lampenolie..... Je poetst er een set velgen mee schoon tegen een fractie van de kosten van zo'n doekje á "x" Euro/stuk.
Ophidian schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 19:58:
[afbeelding]
Waarom heb je het slot niet aan de rand vastgemaakt? Staat je motor nog een stukkie veiliger,
Lampenolie doet hetzelfde. Een fles lampenolie kost 2,5 euro o.i.d.?SmokingSig schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 08:24:
[...]
35 euro voor +80 doekjes vind ik goed meevallen. En het is niet alleen voor de velg...
Vaak bu'j te bang!
Smeer jij heel je moto dan in met olie ?-tom-562 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 08:30:
[...]
Lampenolie doet hetzelfde. Een fles lampenolie kost 2,5 euro o.i.d.?
Nee, ik was hem normaal met het handje
De (achter)velg en de onderkant van m'n kontje (van de motor..) poets ik wel met lampenolie.
Maar zo'n doekje zal ook iets van lampenolie/diesel/kerosine o.i.d. bevatten
Maar zo'n doekje zal ook iets van lampenolie/diesel/kerosine o.i.d. bevatten
Vaak bu'j te bang!
Ik pak elke keer na het rijden gewoon zo'n Lidl doekje en die maak ik ook nat onder de kraan. Dan krijg je niet van die vieze opdroogvlekken van die doekjes. En voor het opdroogt ga ik er met een (schoon) microvezel-achtig doekje (sommige zouden het een vaatdoek noemen
) om het droog te maken.
Écht wassen van mij motor? Nee geloof niet dat dat gebeurd. Vorige motor ook niet volgens mij
Écht wassen van mij motor? Nee geloof niet dat dat gebeurd. Vorige motor ook niet volgens mij
Het is altijd take your bike to work dayTake your bike to work day - check.
Voor de velgen gebruik ik altijd remreiniger. Bij mij zit er toch voornamelijk remstof en kettingsmeer op. Daarna even afspuiten en klaar.
Vandaag de TA maar weer eens mee genomen. De hornet heeft een versleten achterrem en de remschijf is ook wel aan vervanging toe. Mooi weekend klusje. En er moet ook nog een nieuwe voorband op. Zei er iemand dat motorrijden goedkoop is?

Ja dat het weer goedkoper wordt aangeboden is tot daar aan toe.Thoit schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 07:59:
[...]
Dat houd je toch altijd dat als je iets gekocht hebt, je het een tijdje later goedkoper ziet. Nadeel van zo'n Outlet of uitloop modellen is dat vaak niet alle maten beschikbaar zijn. Ik heb een normale maat die het meest verkocht wordt, waardoor meestal alleen de XXL en S maten overblijven.
Het viel me gewoon op dat toen ik gisteren een rondje reed: Motoport, Outlet Eindhoven, Groeneveld en weer terug naar Motoport
Dat het spul dat ik begin dit seizoen bij de Outlet heb gekocht nu echt voor de helft in de sale hoek bij Motoport hing/lag.
En dat een zaak waar ze motorfietsen verkopen vaak de kleding maar een beetje er bij doet, bij Groeneveld hadden ze echt weinig keuze en was het aan de verkleuring op de prijskaartjes op de helmen te zien ook nog eens oud spul ook.
Wuh, snelweg leuk? Dat hoor je ook niet vaak
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
@Bommes Ja dat is bij veel zaken echt triest
Ik wacht een beetje online aanbiedingen af en ga dan eens rondkijken. Zomaar verschillende bedrijven langs heeft weinig zin, niks mogelijk qua kortingen (behalve Motoport in Echt dan waar ik al jaren kom) en prompt de week erna aanbiedingen. 
En vaak beperkte keuze... Bij Huybers super vriendelijke vrouw en top bedrijf maar qua kleding niks voor mij bij (allemaal standaard maten) en de helmen edg zijn gewoon 'te duur'. Dus daar beginnen we niet aan.
Daarover trouwens, nog eens kijken voor iets dikker gevoerde (sportieve) handschoenen nu het 's ochtends weer wat frisser gaat worden.
Expert van de verzekering is een nieuweling, begint gelijk goed. Qua kleding een schijntje terug (nog geen 500 euro) dus dat is jammer. Maar de laarzen hebben 2 glijers overleefd en zien er na wat poetsen weer prima uit, beetje stoerder geworden.
Mijn nieuwe SP8 handschoenen baal ik wel van maar goed. Pak gaat vanmiddag naar een turk in Schijndel toe die meer repareert voor Huybers. Protectie is nog allemaal heel en goed, alleen wat gescheurd/geschaafd.
Motor heeft een dagwaarde tussen de 4 en 5k, hij begon over 4k terwijl Mark al direct riep dat hem dat niet ging worden. Zeker gezien alleen noodzakelijk onderhoud al op 1200 euro zit en je voor 4k geen K4/K5 gixxer kan kopen, zeker niet een die zo netjes is/was,
Wordt vervolgt.
Maar iig donderdag wss ophalen, is ie iig rijdbaar. Ik mis hem nu al, paar weken ruk weer en nu ineens goed. 
Verder zijn de snelweg kilometers hier proberen mijzelf rustig te houden omdat ik mij snel verveel.
Begin A50 is net binnen de max snelheid, eind A50 is ergens richting rbw net wel/niet kwijt.

Maar met drukte en bijna file en remfiles hier gewoon kudt hoor, geen zak aan.

En vaak beperkte keuze... Bij Huybers super vriendelijke vrouw en top bedrijf maar qua kleding niks voor mij bij (allemaal standaard maten) en de helmen edg zijn gewoon 'te duur'. Dus daar beginnen we niet aan.
Daarover trouwens, nog eens kijken voor iets dikker gevoerde (sportieve) handschoenen nu het 's ochtends weer wat frisser gaat worden.

Expert van de verzekering is een nieuweling, begint gelijk goed. Qua kleding een schijntje terug (nog geen 500 euro) dus dat is jammer. Maar de laarzen hebben 2 glijers overleefd en zien er na wat poetsen weer prima uit, beetje stoerder geworden.
Motor heeft een dagwaarde tussen de 4 en 5k, hij begon over 4k terwijl Mark al direct riep dat hem dat niet ging worden. Zeker gezien alleen noodzakelijk onderhoud al op 1200 euro zit en je voor 4k geen K4/K5 gixxer kan kopen, zeker niet een die zo netjes is/was,
Wordt vervolgt.
Nu is het te druk eigenlijk om lekker door te kunnen rijden, maar met een gixxer beetje hunt en go. In zijn 4 of zelfs in zijn 3 (instant wheelie met 100+ inhalen), van auto naar auto accelereren, gas los, omhoog komen en snelheid laten zakken met wat leuke klappen uit de uitlaat als je goed je best doet.Chakotay schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 10:00:
[...]
Wuh, snelweg leuk? Dat hoor je ook niet vaakWat maakt het leuk, zeker tijdens woonwerkverkeer wanneer het vaak druk is?
Verder zijn de snelweg kilometers hier proberen mijzelf rustig te houden omdat ik mij snel verveel.

[ Voor 22% gewijzigd door Joopieboy op 23-08-2017 10:04 ]
@Tylen Doe dan geen woensdag, dan er is er praktisch nooit iemand 
Met verzekerings-agenten is het een beetje geluk hebben helaas. Maar net hoe zijn/haar pet staat die dag en of de koffie goed smaakt. En misschien zelfs ook wel of hij een gruwelijke hekel aan motorrijders heeft. Wat dat betreft mag zo'n waardering wel modelmatig (geautomatiseerd op basis van een database met gegevens van eerdere taxaties) gebeuren..Joopieboy schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 10:01:
...
Expert van de verzekering is een nieuweling, begint gelijk goed. Qua kleding een schijntje terug (nog geen 500 euro) dus dat is jammer. Maar de laarzen hebben 2 glijers overleefd en zien er na wat poetsen weer prima uit, beetje stoerder geworden.Mijn nieuwe SP8 handschoenen baal ik wel van maar goed. Pak gaat vanmiddag naar een turk in Schijndel toe die meer repareert voor Huybers. Protectie is nog allemaal heel en goed, alleen wat gescheurd/geschaafd.
Wordt vervolgt.Maar iig donderdag wss ophalen, is ie iig rijdbaar. Ik mis hem nu al, paar weken ruk weer en nu ineens goed.
[...]
Ik begin meestal met de hard rijden op de snelweg. Maar als ik meer dan 5km aan een stuk op de snelweg rij en ik weet dat ik nog een heel eind over de snelweg moet naar de eindbestemming dan gaat de snelheid er aardig uit. Mij te vermoeiend om continu 160 te rijden met je gezicht in de wind. Met 130 kom ik er ookVerder zijn de snelweg kilometers hier proberen mijzelf rustig te houden omdat ik mij snel verveel.Begin A50 is net binnen de max snelheid, eind A50 is ergens richting rbw net wel/niet kwijt.
![]()
Ik kan maar voor mezelf antwoorden: de opluchting om niet zelf in de file te staanChakotay schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 10:00:
[...]
Wuh, snelweg leuk? Dat hoor je ook niet vaakWat maakt het leuk, zeker tijdens woonwerkverkeer wanneer het vaak druk is?
't is natuurlijk niet alleen leuk (ook vaak saai en vermoeiend).
Snelweg in de regen vind ik kut, en als ik geen file verwacht en het gaat regenen neem ik liever de wagen, maar als het droog blijft, of als het gaat regenen maar ik verwacht file, heb ik voorkeur voor de motor.
Heb het zelf een keer mee mogen maken. Een auto voor mij remde op een rotonde plots hard (tot stilstand) terwijl dat nergens voor nodig was. Uit angst dat ik tegen de auto zou rijden besloot ik daarom om de rem lichtjes aan te spreken (anders was ik tegen de buitenrand van de rotonde aan gereden) met als gevolg (koud/nat etc)) dat ik een klappert maakte op de rotonde en de auto voor mij rustig doorreed alsof er niks gebeurd was. Dan is het lastig om nog bij de andere partij te gaan claimen. Helemaal als je zelf nog op het asfalt ligt.gebruikershaes schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 22:24:
[...]
Tsja dat is dus wat me verbaasde. Ik schrok weliswaar en kneep m'n rem te hard in voor de omstandigheden, maar niet meer dan 1 a 2cm. Blijkbaar heeft die dus bij schuin en plus een beetje nat, heel weinig nodig om te glijden.
En over afstand bewaren. Ja ik reed te dicht op haar, geef ik toe, maar beetje lastig om net na stoplichten veel ruimte te laten.
Maar goed ben blij dat het is gebeurd en zo is afgelopen. Weer een leermomentje.
[...]
Hm dus niet compleet kansloos. Lijkt me wel heel lastig overigens als je daar op de grond ligt, de bestuurder voor je in te halen, tot stoppen te manen en aansprakelijk te stellen.
Van wat ik kon zien was ze druk in gesprek met haar passagier en schrok ze van een fietser die op de kruisende fietspad netjes stopte voor rood.Ik gok dat ze die veel te laat zag en dacht dat die door wilde fietsen.
[...]
Ja, je kunt ook dure kappenschade hebben als je een naked hebt...

[ Voor 6% gewijzigd door caesar1000 op 23-08-2017 10:50 ]
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Nou de A50 (Apeldoorn - Arnhem en andersom) was weer eens geen zak aan gisteren. En dan heb je eindelijk een leuke bocht naar de A12 toe en dan rijdt er zo'n Ampera batterijenbak voor je die de snelheid naar 40 terug liet zakkenJoopieboy schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 10:01:
Nu is het te druk eigenlijk om lekker door te kunnen rijden, maar met een gixxer beetje hunt en go. In zijn 4 of zelfs in zijn 3 (instant wheelie met 100+ inhalen), van auto naar auto accelereren, gas los, omhoog komen en snelheid laten zakken met wat leuke klappen uit de uitlaat als je goed je best doet.![]()
![]()
Verder zijn de snelweg kilometers hier proberen mijzelf rustig te houden omdat ik mij snel verveel.Begin A50 is net binnen de max snelheid, eind A50 is ergens richting rbw net wel/niet kwijt.
![]()

Hoi allemaal,
Ik ben recentelijk begonnen met motorrijlessen (op mijn 40e
) en ben ondertussen aan het bekijken wat voor soort motor ik straks in november/december zou willen kopen. Dat is misschien al wat vroeg, maar is voor mij zeker onderdeel van de voorpret van dit nieuwe avontuur. Ik dacht: hier zijn vast wel ervaringsdeskundigen die mij wat verder kunnen helpen en adviseren.
Ik ben op zoek naar een motor voor woon-werkverkeer en lekker touren in het weekend. Ik wil er niet mee gaan racen, stunten of iets dergelijks. Op mijn 40e hoeft dat voor mij niet meer.
Voor mij is belangrijk dat de motor betrouwbaar is, een "smooth ride" heeft, een comfortabele zitpositie voor de langere ritten, goede handling in de stad, maar ook heerlijk op de snelweg rijdt. Ik wil geen jankende motor of een motor die pas heel hoog in de toeren pas soepel rijdt.
Omdat ik zelf als auto een Honda heb en erg tevreden ben ermee en waar (voor mij) Honda voor staat, met mijn budget van ongeveer 3500,- en alle wensen hierboven, is na veel onderzoek mijn oog (voorlopig) gevallen op een 2004 Honda CB900F. Ook natuurlijk omdat ik het een prachtige motor vindt! Ik sta echter zeer open voor jullie ervaringen, tips en advies; daarom post ik dit. Ik lees bijvoorbeeld nog betere reviews over de 2007 Honda CB600F, maar ik lees ook dat deze pas in hogere toeren echt tot zijn recht komt (iets wat ik niet echt wil).
Hopelijk hebben jullie wat advies voor me of kunnen jullie mijn (voorlopige) keuze bekrachtigen of ontkrachten en betere alternatieven aandragen.
Alvast bedankt!
/toevoeging: Qua smaak vind ik naked bikes erg mooi!
Ik ben recentelijk begonnen met motorrijlessen (op mijn 40e
Ik ben op zoek naar een motor voor woon-werkverkeer en lekker touren in het weekend. Ik wil er niet mee gaan racen, stunten of iets dergelijks. Op mijn 40e hoeft dat voor mij niet meer.
Voor mij is belangrijk dat de motor betrouwbaar is, een "smooth ride" heeft, een comfortabele zitpositie voor de langere ritten, goede handling in de stad, maar ook heerlijk op de snelweg rijdt. Ik wil geen jankende motor of een motor die pas heel hoog in de toeren pas soepel rijdt.
Omdat ik zelf als auto een Honda heb en erg tevreden ben ermee en waar (voor mij) Honda voor staat, met mijn budget van ongeveer 3500,- en alle wensen hierboven, is na veel onderzoek mijn oog (voorlopig) gevallen op een 2004 Honda CB900F. Ook natuurlijk omdat ik het een prachtige motor vindt! Ik sta echter zeer open voor jullie ervaringen, tips en advies; daarom post ik dit. Ik lees bijvoorbeeld nog betere reviews over de 2007 Honda CB600F, maar ik lees ook dat deze pas in hogere toeren echt tot zijn recht komt (iets wat ik niet echt wil).
Hopelijk hebben jullie wat advies voor me of kunnen jullie mijn (voorlopige) keuze bekrachtigen of ontkrachten en betere alternatieven aandragen.
Alvast bedankt!
/toevoeging: Qua smaak vind ik naked bikes erg mooi!
Verwijderd
Je kan goed racen met iedere motor. Te hard redden ze allemaal. Ik heb met mijn twee Harleys ook nog nooit motor problemen gehad. betrouwbaarheid is altijd een lastig begrip. Ook bij Honda heb je motoren die maandagochtend of vrijdagmiddag van de band zijn afgerold.
Ik stel voor wat proefritjes te doen, en daar verder kijken. Waar les je nu op?
Pan European??Razgrim schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 10:49:
. Ik dacht: hier zijn vast wel ervaringsdeskundigen die mij wat verder kunnen helpen en adviseren.
.
Omdat ik zelf als auto een Honda heb en erg tevreden ben ermee en waar (voor mij) Honda voor staat
Zit uitstekend, erg fijn tour ding, betrouwbaar, ok wat zwaar en groot maar daar kun je ook in de stad aardig mee uit de voeten.
Honda VFR800 vtec, of een nog nieuwer model maar die zijn denk ik nog duurder.Razgrim schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 10:49:
Hoi allemaal,
Ik ben recentelijk begonnen met motorrijlessen (op mijn 40e) en ben ondertussen aan het bekijken wat voor soort motor ik straks in november/december zou willen kopen. Dat is misschien al wat vroeg, maar is voor mij zeker onderdeel van de voorpret van dit nieuwe avontuur. Ik dacht: hier zijn vast wel ervaringsdeskundigen die mij wat verder kunnen helpen en adviseren.
Alvast bedankt!
Ik heb nu op een Honda cb500f gereden en dadelijk ga ik verder op een Honda nc750s.Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 10:58:
Je kan goed racen met iedere motor. Te hard redden ze allemaal. Ik heb met mijn twee Harleys ook nog nooit motor problemen gehad. betrouwbaarheid is altijd een lastig begrip. Ook bij Honda heb je motoren die maandagochtend of vrijdagmiddag van de band zijn afgerold.
Betrouwbaarheid is zeker een lastig begrip en ook erg persoonlijk inderdaad. Een Harley, hoe mooi ik ze ook vind klinken, is niet echt m'n ding. Proefritjes maken ben ik ook zeker van plan om te gaan doen, maar zoals ik al zei is dit voor mij een stuk voorpret en vind ik het ook wel fijn om me ergens op te richten om de proefritjes mee te beginnen. Dank je voor je reply in ieder geval.
Ziet er inderdaad zo uit ja, maar qua looks niet echt m'n ding. Qua smaak ga ik meer voor een naked bike, ook al vang je hier veel meer wind op, etc.Bommes schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 10:59:
[...]
Pan European??
Zit uitstekend, erg fijn tour ding, betrouwbaar, ok wat zwaar en groot maar daar kun je ook in de stad aardig mee uit de voeten.
Een VFR is meer een sportmodel. Ook niet echt m'n ding qua looks en waarschijnlijk zithouding.
[ Voor 10% gewijzigd door Razgrim op 23-08-2017 11:19 ]
Je vergeet langzaamBommes schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 10:59:
[...]
Pan European??
De VFR800 is wel een goede optie. Voor het budget kun je een net >2002 model met ABS vinden
En die dingen remmen echt ontzettend goed, abs zou ik absoluut voor gaan bij ook woon werk verkeerlolgast schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 11:18:
De VFR800 is wel een goede optie. Voor het budget kun je een net >2002 model met ABS vinden
[ Voor 4% gewijzigd door ephymerous op 23-08-2017 11:19 ]
XXXVI
Bedoel je dat je daarop rijles krijgt?Razgrim schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 11:15:
[...]
Ik heb nu op een Honda cb500f gereden en dadelijk ga ik verder op een Honda nc750s.
Betrouwbaarheid is zeker een lastig begrip en ook erg persoonlijk inderdaad. Een Harley, hoe mooi ik ze ook vind klinken, is niet echt m'n ding. Proefritjes maken ben ik ook zeker van plan om te gaan doen, maar zoals ik al zei is dit voor mij een stuk voorpret en vind ik het ook wel fijn om me ergens op te richten om de proefritjes mee te beginnen. Dank je voor je reply in ieder geval.
Want ik wou eigenlijk voorstellen om toch zeker de CB500x/f te testen. Dat was alvast mijn eigen weloverwogen keuze (ik ben ook ok op m'n 38 begonnen met motorrijden) en ik vind m'n X nog steeds prima meekunnen na 20000km. Dat zou je wel toelaten een moderne motor met ABS te kopen binnen je budget (zou je toch al moeten vinden).
Dus, vind je die niks?
Pff het is weer duidelijk dat de vakantie is afgelopen. Wat een drukte weer rondom de A16. Laatste 2 dagen alweer half uur langer over W\W gedaan per richting...
Ik zou een muscle bike overwegen, iets als een XJR1300, CB1300, Bandit 1250 of ZRX1100. Naked, relatief laag toerig en heel lui te rijden.Razgrim schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 11:17:
[...]
Ziet er inderdaad zo uit ja, maar qua looks niet echt m'n ding. Qua smaak ga ik meer voor een naked bike, ook al vang je hier veel meer wind op, etc.
Een VFR is meer een sportmodel. Ook niet echt m'n ding qua looks en waarschijnlijk zithouding.
Overigens is een 600 ook lui te rijden, je komt prima mee ook al blijf je laag in de toeren. Wil je echter een keer lekker gasgeven of vlot van je plek komen zul je hem boven de 6k uit moeten laten komen. Dat betekend echter niet dat je continu moet jagen om mee te komen in het verkeer.
Daarbij wat is hoogtoerig? Mijn cb600f gaat tot 11k meen ik, best hoog maar vergeleken met sommige supersports die tot 16k gaan valt het wel weer mee.
[ Voor 3% gewijzigd door A13X op 23-08-2017 11:51 ]
Awesome
Nee niet met de Bandit 1250, geloof me, ik heb er 2 gehad.Raym09 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 11:48:
[...]
Ik zou een muscle bike overwegen, iets als een XJR1300, CB1300, Bandit 1250 of ZRX1100. Naked, relatief laag toerig en heel lui te rijden.
Wil je echter een keer lekker gasgeven of vlot van je plek komen zul je hem boven de 6k uit moeten laten komen.
Toen mijn Versys voor het eerst door de APK moest na 3 jaar zakte hij ook op de koplampafstelling.4x2 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 07:08:
[...]
Dat is dus totale onzin, als ze zoveel flitsen terwijl je gewoon rijd staan je lampen echt flink verkeerd (of je rijdt idd met grootlicht)
Hoog op de poten motor maakt alleen iets uit met in je gezicht schijnen als je dr heel kort bij zit.
Dus het zou me niet verbazen als die dingen standaard niet goed staan omdat ze gemaakt zijn met aziaten in het hoofd en een porky hollander drukt de veren meer in??
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
yup MOT in de UK geld ook voor motoren...
Ja ik heb tijdens de les op een cb500f gereden en de volgende keren les ik op die 750. Het is natuurlijk raar om zo te zeggen na een lesje, maar voor mijn gevoel was de cb500f iets te licht en niet soepel genoeg bij lage toeren.Dryhte schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 11:24:
[...]
Bedoel je dat je daarop rijles krijgt?
Want ik wou eigenlijk voorstellen om toch zeker de CB500x/f te testen. Dat was alvast mijn eigen weloverwogen keuze (ik ben ook ok op m'n 38 begonnen met motorrijden) en ik vind m'n X nog steeds prima meekunnen na 20000km. Dat zou je wel toelaten een moderne motor met ABS te kopen binnen je budget (zou je toch al moeten vinden).
Dus, vind je die niks?
@ Raym09 Ik heb inderdaad ook gekeken naar cb1000, cb1100, cb1300, etc, maar die zijn boven mijn budget en ik betwijfel of dit een goede keuze is voor een eerste motor. De cb900f leek me een mooie tussenoplossing, wat dat betreft. Zoals ik hierboven al zei voelt de cb500f wat te licht voor me. Is het verschil met een cb600f groot?
Zijn de Suzuki (SV650 of SV1000), Kawasaki (Z750) of Yamaha (FZ6N) of andere motoren vergelijkbaar?
Al naar de Wikipedia: Yamaha MT-09 gekeken?Razgrim schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 12:15:
[...]
Ja ik heb tijdens de les op een cb500f gereden en de volgende keren les ik op die 750. Het is natuurlijk raar om zo te zeggen na een lesje, maar voor mijn gevoel was de cb500f iets te licht en niet soepel genoeg bij lage toeren.
@ Raym09 Ik heb inderdaad ook gekeken naar cb1000, cb1100, cb1300, etc, maar die zijn boven mijn budget en ik betwijfel of dit een goede keuze is voor een eerste motor. De cb900f leek me een mooie tussenoplossing, wat dat betreft. Zoals ik hierboven al zei voelt de cb500f wat te licht voor me. Is het verschil met een cb600f groot?
Zijn de Suzuki (SV650 of SV1000), Kawasaki (Z750) of Yamaha (FZ6N) of andere motoren vergelijkbaar?
Dit topic is gesloten.