@Destruction De boel opnieuw laten betegelen zal misschien ook wel goed werken. Maar dan is zout natuurlijk goedkoper...
Die heb ik gister toevallig gemonteerd.. nog niet kunnen testen of het veel uitmaakt.Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 10:17:
[...]
Deze moet je hebben: Philips X-tremeVision Moto
Dat hadtie al gedaanVerwijderd schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 12:04:
@Destruction De boel opnieuw laten betegelen zal misschien ook wel goed werken. Maar dan is zout natuurlijk goedkoper...
Maar nog eens doen en dan onder elke voeg wat cementpoeder pleuren, helpt ook best aardig.
Geen idee wat het verschil is tussen de moto en niet moto versie. Maar ik heb de niet-moto versie, ben er erg blij mee.. Komt een grote bak strak licht uit.Secsytime schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 12:05:
[...]
Die heb ik gister toevallig gemonteerd.. nog niet kunnen testen of het veel uitmaakt.
Mijn oude lamjes hou ik nu als reserve, maar die zaten er waarschijnlijk al vanaf het begin (2002) in, en de lichtopbrengst vond ik maar matig.
https://www.winparts.nl/v...2eAg0ZEAQYASABEgKcUvD_BwE
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Verwijderd
@McKaamos Ow. Zeker overheen gelezen? Want ik mijn ervaring is het opnieuw bestraten zeer effectief tegen onkruid. MITS je er natuurlijk 20 centimeter met straatzand onder knalt. Anders blijf je onkruid verwijderen.
Neuh, ik ken @Destruction IRL.Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 12:07:
@McKaamos Ow. Zeker overheen gelezen? Want ik mijn ervaring is het opnieuw bestraten zeer effectief tegen onkruid. MITS je er natuurlijk 20 centimeter met straatzand onder knalt. Anders blijf je onkruid verwijderen.
Dus dat is background knowledge.
Dit dus. Door een (ex) hovenier de boel vorig jaar laten leeghalen en opnieuw laten bestraten (zit ook vers witzand in etc). Vorige bewoners schijnen echt een oerwoud te hebben gehad in de tuin, het is een en al wortel. Heb me toen laten vertellen dat dan alles afgegraven zou moeten worden om elk stukje wortel van onkruid e.d weg te halen, en er liggen nog wat funderingen (beton) onder het zand van vroegere schuurtjes oid, kortom dat is dan heel veel werk en het blijft een huurwoning, dus het is de vraag of ik daar dan wel een dusdanige investering in moet doen (het antwoord is gewoon nee).McKaamos schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 12:05:
[...]
Dat hadtie al gedaan
Maar nog eens doen en dan onder elke voeg wat cementpoeder pleuren, helpt ook best aardig.
Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Verwijderd
@Destruction Ik denk dat ik het begrijp. Als je de grond inderdaad zout genoeg maakt dan groeit er niets meer... Gewoon lekker doen. Huurwoningen kunnen echt een hel zijn als het gaat om (gebrek aan) onderhoud...
Dit dus, ach je leert er ook weer van. Ik weet nu dat een volgende huis jonger moet zijn (minder gehorig/betere isolatie), de berging makkelijker bereikbaar moet zijn (ivm motor), en ik moet wat meer opletten welk type bewoner erin gewoond heeftVerwijderd schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 12:11:
@Destruction Ik denk dat ik het begrijp. Als je de grond inderdaad zout genoeg maakt dan groeit er niets meer... Gewoon lekker doen. Huurwoningen kunnen echt een hel zijn als het gaat om (gebrek aan) onderhoud...
[/offtopic] btw
[ Voor 5% gewijzigd door Destruction op 20-08-2017 12:18 ]
Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Bij Conrad waren ze een stukje goedkoper!_Apache_ schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 12:07:
[...]
Geen idee wat het verschil is tussen de moto en niet moto versie. Maar ik heb de niet-moto versie, ben er erg blij mee.. Komt een grote bak strak licht uit.
Mijn oude lamjes hou ik nu als reserve, maar die zaten er waarschijnlijk al vanaf het begin (2002) in, en de lichtopbrengst vond ik maar matig.
https://www.winparts.nl/v...2eAg0ZEAQYASABEgKcUvD_BwE
Ik had even geleden per ongeluk een halve liter benzine over de grond hier, en wis en drommel daar groeit ook niks meer nu?McKaamos schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 11:53:
Was daar niet zo'n fijn middeltje voor wat inmiddels verboden is? Schijnt nog wel aan te komen te zijn over de grens.
Nog steeds bezig met de keuze voor een volgende motor. De bandit 600 heb ik laten vallen, te verouderd en vergeleken met de Fazer en Hornet vind ik m niet zo mooi.
Toch besloten om het budget wat omhoog te gooien, zoek ongeveer iets rond de €2500. Ik kwam net de opvolger van de Fzs600 tegen, de fz6. Deze heeft injectie oogt een stuk moderner (zeker t.o.v. de Hornet) en is ook nog eens binnen budget. Ik denk dat ik beter voor de FZ6 dan voor de Hornet kan gaan.
Iemand ervaring met de FZ6?
Toch besloten om het budget wat omhoog te gooien, zoek ongeveer iets rond de €2500. Ik kwam net de opvolger van de Fzs600 tegen, de fz6. Deze heeft injectie oogt een stuk moderner (zeker t.o.v. de Hornet) en is ook nog eens binnen budget. Ik denk dat ik beter voor de FZ6 dan voor de Hornet kan gaan.
Iemand ervaring met de FZ6?
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
Heel fijn sturend fietsje, klopt gewoon helemaal in mijn ogen.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Verwijderd
De moto versie kan beter tegen trillingen (belangrijk bij bijv. 1 pitters) en dat komt de levensduur ten goede._Apache_ schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 12:07:
[...]
Geen idee wat het verschil is tussen de moto en niet moto versie. Maar ik heb de niet-moto versie, ben er erg blij mee.. Komt een grote bak strak licht uit.
Zal er eens naar kijken. Kan ook een setje Led proberen. Als dat niet bevalt in deze koplampen, kan ik ze altijd nog in de projectors van onze auto zettenVerwijderd schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 10:17:
[...]
Deze moet je hebben: Philips X-tremeVision Moto
Net maar even rondje Gooimeer gedaan. Waaide zeer behoorlijk op de snelweg.

En omdat deze kleur er natuurlijk gewoon om vraagt

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Die weg ken ik ghehe
Geniaal stuk
En zeker als de lokale bejaardensoos achterstevoren op de fiets zit
Ja is mooi stukje, alleen verkeersborden zouden er wat duidelijker mogen.
Fiets er ook regelmatig. Alleen als ik het rondje verkeerd om pak en de hele dijk wind tegen heb, ben ik nog wel eens diep ongelukkig
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Op de fiets heb je toch altijd wind tegen? Zo een hekel aan stiekem als je ergens naartoe moet
Fipronil?McKaamos schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 11:53:
Was daar niet zo'n fijn middeltje voor wat inmiddels verboden is? Schijnt nog wel aan te komen te zijn over de grens.
Lol, da's voor kippen, niet onkruid
Heb t al gevonden: Roundup.
link: http://www.hln.be/hln/nl/...jven-verder-spuiten.dhtml
[ Voor 26% gewijzigd door McKaamos op 20-08-2017 16:14 ]
Tegenwoordig helaas niet meer wat het was
Klopt, maar....
Spul is tegenwoordig "af fabriek" al zwaar aan-gelengt en mág na 01-01-2018 zelfs helemaal niet meer verkocht worden.
Wat nog véél beter werkt is gewoon zuiver azijn ..... Kost maar een fractie van RoundUp en werk tegen ALLES (RoundUp is nog redelijk selectief qua bestrijding zo dat de gekweekte planten er wel tegen kunnen!!).
Een jaar of wat geleden had je ook nog "Simmazin".... Dat was feitelijk niet veel meer, of minder, dan een aangelegde versie van zuiver zuur wat 't kiemend spul in de "kiem" smoorde. "We" spoten toen altijd een mix van roundup/simmazin .....
[ Voor 22% gewijzigd door Will_M op 20-08-2017 19:27 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Klopt, maar het werkt maar voor korte duur (vernietigt 't bestaande spul alleen). Azijn (zuur zoals simmazin bijvoorbeeld) blijft in de grond aanwezig en voorkomt meteen dat er alsnog nieuw spul gaat groeien.PilatuS schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 17:54:
Gewoon simpel kokend water werkt ook best goed.
M'n zwager is er overigens wel bij mee.... Hij kan als "Hovenier" de gemeentes blijven doorbelasten doordat 't spul blijft kiemen/groeien.
[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 20-08-2017 19:36 ]

Van de Action
Want laten we eerlijk zijn, niets is leuker dan een fikkie stoken
Ook dat ding bestrijdt niets... 'vernietigt alleen dát wat er staat.
Dan heb je waarschijnlijk weinig vogels in de buurt welke je tuin van het nodige "vers" zaad én tevens bemesting voorzien. Zo'n brander stookt alleen alles boven 't maaioppervlak weg, dat wat er achter blijft blijft een goede bodem voor nieuw kiemend spul.
We hebben 't hier nog steeds over motoren, hé ...
Verwijderd
Dit middeltje gebruiken wij altijd tegen onkruid werkt zeer goed:
Meng:
- 3,5 liter azijn (jerrycan van 5 liter kost 1,99)
- 1/2 kopje zout
- flinke scheut afwasmiddel
Meng:
- 3,5 liter azijn (jerrycan van 5 liter kost 1,99)
- 1/2 kopje zout
- flinke scheut afwasmiddel
Met zout moet je overigens weer opletten dat je 't niet op de stoeptegels of bestrating gooit... Zonde als 't zout invreet op die dure tegels/klinkers.
In principe is 't niks anders als dan dat je het vuil op een velg (kettingvet wat af geslingerd is) verwijderd middels een beetje lampenolie.
Fight Fire With Fire....
Nou vooruit, als jij het zegt
Ontopic dan maar: mijn ouders hebben van die grote antraciet kleurige plavuizen in de tuin, om de groene aanslag er af te krijgen spuiten ze die ook in met schoonmaakazijn. Het liefst vlak voor een regen bui, want de azijn laat een witte waas achter die met een regenbui weggespoeld wordt.
Ontopic dan maar: mijn ouders hebben van die grote antraciet kleurige plavuizen in de tuin, om de groene aanslag er af te krijgen spuiten ze die ook in met schoonmaakazijn. Het liefst vlak voor een regen bui, want de azijn laat een witte waas achter die met een regenbui weggespoeld wordt.
Okay daad bij het woord:
https://link.marktplaats.nl/m1195473893
Zouden wat foto's van de Vespa boven op de Aplen helpen of juist averechts werken..??
Anders voeg ik die nog wel toe
Ik schrik trouwens wel wat een eventuele vervanger moet kosten zeg..
3,5 tot 4 K is redelijk normaal schijnbaar
Zouden wat foto's van de Vespa boven op de Aplen helpen of juist averechts werken..??
Anders voeg ik die nog wel toe
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
We waren laatst met een stel van hier in de Duitste Eifel en daar stond bij "The Biker Ranche" een oranje Vespa met wat "OCC" stickers er op.Bommes schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 20:38:
Okay daad bij het woord:
Zouden wat foto's van de Vespa boven op de Aplen helpen of juist averechts werken..??![]()
![]()
Anders voeg ik die nog wel toe![]()
De kleur voor je nieuwe Vespa is wat dat betreft al helemaal "dikke prima"!!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Er is ergens in Duitsland een of andere Vespa freak die denk ik ook autospuiter is. Dat laatste helpt bij zijn projecten.wimmel_1 schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 20:45:
[...]
We waren laatst met een stel van hier in de Duitste Eifel en daar stond bij "The Biker Ranche" een oranje Vespa met wat "OCC" stickers er op.
De kleur voor je nieuwe Vespa is wat dat betreft al helemaal "dikke prima"!!
Maar hij heeft er wel echt kijk op:

Of in het blauw:

Ook allemaal met enorm goede onderdelen, Bitubo voor vering (heb ik ook
Zijn oog voor detail is wel echt super:

Sorry voor foto formaten, ook maar ergens uit zijn open dir geplukt en door gelinkt.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Not sure if...... "or", is 't toch?
Ik zie twee regels tekst... "Not sure if gardening or motorcycle topic" dit soort dingen check is dus 46x alvorens te posten.
@wimmel_1 Ik kies ervoor te geloven dat Bacchus zich een gelukkige god mag noemen dankzij jou dit weekend
Afgelopen week hele week draaierig geweest
[ Voor 9% gewijzigd door steveman op 20-08-2017 21:29 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Laten we 't op een "Ninja" edit houden qua aanpassen van 't extern gehoste plaatjesteveman schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 21:24:
[...]
Ik zie twee regels tekst... "Not sure if gardening or motorcycle topic" dit soort dingen check is dus 46x alvorens te posten.
Afgelopen week hele week draaierig geweestibuprofen grootverbruiker gespeeld... nog steeds wel wat. Hopelijk deze week even fitter worden, want het zonnetje komt nog even tevoorschijn
@steveman Wás 't maar zo'n feest. Genoeg (lécht ekkere) drank kunnen drinken dit weekend maar 't mág niet, helaas.
@Bommes succes met de verkoop! Wanneer hoop je een nieuwe te hebben? We kunnen natuurlijk niet een paar maanden zonder mooie reis-plaatjes hierzo.
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Binnenkort komen er misschien via de politie nog wat Suzuki GSX R onderdelen vrij
https://twitter.com/regio15/status/899354620023234562
https://twitter.com/regio15/status/899354620023234562
Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange
Eerst de verkoop, en dan wat sparen en opzoek naar een andere.Chakotay schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 21:46:
@Bommes succes met de verkoop! Wanneer hoop je een nieuwe te hebben? We kunnen natuurlijk niet een paar maanden zonder mooie reis-plaatjes hierzo.
Ik rijd er toch niet op in de winter (daar heb ik de Fazer voor) en daarnaast denk ik dat mijn verlof voorlopig wel op is.,.
Komt alleen al door de naam. Elke willekeurige ander scooter kost de helft, maar zodra je de naam vespa er op plakt... tja dan betaal je de hoofdprijs.Bommes schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 20:38:
Okay daad bij het woord:
Zouden wat foto's van de Vespa boven op de Aplen helpen of juist averechts werken..??![]()
![]()
Even paar daagjes niet gelezen, en je verkoopt de Vespa ipv de Fazer.. Wat is je plan (zag door t onkruid het bos niet meer) nu?Bommes schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 21:50:
[...]
Eerst de verkoop, en dan wat sparen en opzoek naar een andere.
Ik rijd er toch niet op in de winter (daar heb ik de Fazer voor) en daarnaast denk ik dat mijn verlof voorlopig wel op is.,.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Dat heeft ook zijn voordelen als je er weer van af wil, er staat nog 1 schade Vespa op MP, met buitenlands kenteken en de complete voorkant in elkaar, echt wel serieus richt, las en vervang werk. Daar vragen ze gewoon nog 1600 euro voor.teigetjuh schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 22:20:
[...]
Komt alleen al door de naam. Elke willekeurige ander scooter kost de helft, maar zodra je de naam vespa er op plakt... tja dan betaal je de hoofdprijs.
Okay die van mij heeft een gezonde 30k gelopen maar de schade is puur cosmetisch, wat uitdeuken, plamuren en spuiten. Daar hoeven geen nieuwe delen op en al helemaal geen richt werk.
Er is ondertussen best wel wat werk aan de Vespa, de schade, wat onderhoud en dergelijke.noes schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 22:38:
[...]
Even paar daagjes niet gelezen, en je verkoopt de Vespa ipv de Fazer.. Wat is je plan (zag door t onkruid het bos niet meer) nu?
Ik denk een dikke 1000 euro moet er nog wel in gegoten worden om het netjes in orde te maken en dan reken ik nog erg krapjes.
Als het nu lukt om voor ongeveer de vraagprijs het ding verkocht te krijgen, en ik kan wat maandjes sparen dan kan ik wat nieuwers, met minder kilometers kopen.
En dat nieuwers is dus geen vervanger voor de Fazer, die blijft voorlopig, maar een echte Adventure bike, een nieuwere Vespa GTS..
Er moet helaas ook een personen auto aangeschaft worden, dus het geld vliegt er toch al uit de komende paar weken.
[ Voor 28% gewijzigd door Bommes op 20-08-2017 23:17 ]
Succes met de verkoop!Bommes schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 20:38:
Okay daad bij het woord:
![]()
Niet eerst sparen, dan verkopen en een nieuwe kopen? Straks zit je een tijd zonder, wil het sparen onverwachts niet en dan?

De foto's in de advertentie, Een foto van een auto of motor gemaakt in het gras haakt bij mij al snel af, vooral i.c.m. die vieze banden en de schades. Gooi ik er liever een paar honderd tegenaan. Verder een nette advertentie!
😲
Ik zie net dat het deze week behoorlijk weer wordt! Denk deze keer maar wel een dag met de motor naar kantoor. Van het weekend is het er ook niet van gekomen
Ik kan wat foto's van het ritje dat ik gister heb gedaan posten? Met dank aan de familie achter me in de zijspanChakotay schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 21:46:

Het was een rondje in de Jura (en Bernerland) met een aantal Nederlanders in Zwitserland.
Daar ben ik vanmorgen alvast maar mee begonnenlolgast schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 08:16:
Ik zie net dat het deze week behoorlijk weer wordt! Denk deze keer maar wel een dag met de motor naar kantoor. Van het weekend is het er ook niet van gekomen
W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850
Verwijderd
Bandit 1200/1250 zijn wel hele leuke spotgoedkope muscle bikes (/me is fan) Maar zo'n ding is toch precies het tegenovergestelde ten opzichte van straksturende en goed afgeveerde sportmotor. Dus why?Joopieboy schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 07:17:
[...]
Sinds gister trouwens nog iets bij waarvan ik altijd gezegd heb dat ik daar nooit mee ging rijden, te zwaar was, etc. Een Suzuki Bandit 1250 een dat rijdt stiekem geniaal.
Trouwens dit is een geniaal filmpje waarom zo'n dikke Bandit zo leuk is
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2017 08:50 ]
Om dezelfde reden dat ik de CB1 net zo leuk vind als de 749 denk ikVerwijderd schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 08:42:
[...]
Bandit 1200/1250 zijn wel hele leuke spotgoedkope muscle bikes (/me is fan) Maar zo'n ding is toch precies het tegenovergestelde ten opzichte van straksturende en goed afgeveerde sportmotor. Dus why?
Trouwens dit is een geniaal filmpje waarom zo'n dikke Bandit zo leuk is![]()
[video]
De meerwaarde en lol van het hebben van een naked is dan al snel begrepen door supersport eigenaren.
Om vervolgens na de tourrit na het afscheid nog even alleen een rondje te rijden, waarna we weer begrijpen waarom we een supersport gekocht hebben

Bovenstaande is gebaseerd op mijn eigen ervaring en niet overlegd met andere supersport eigenaren
Je kan dan ook voor de GSX1400 gaan, is iets meer "Muscle bike"Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 08:42:
[...]
Bandit 1200/1250 zijn wel hele leuke spotgoedkope muscle bikes (/me is fan) Maar zo'n ding is toch precies het tegenovergestelde ten opzichte van straksturende en goed afgeveerde sportmotor. Dus why?
Trouwens dit is een geniaal filmpje waarom zo'n dikke Bandit zo leuk is(vanaf 05:25 trek hij hem flink open en dan is ook goed te zien wat mensen tegen zo'n dikke Bandit hebben)
[video]
Bedoel je dat je een foto van een op het gras geparkeerd foto niet in een eigen advertentie zou gebruiken, of dat je een voertuig niet zou kopen als er zoń foto bij staat? In het 2e geval, waarom? Zelfs bij shows waarbij de boel in concoursstaat (beter krijg je niet) moet zijn word er vaak op het gras geparkeerd.... De voortuin van Paleis het Loo is ook grasmswp schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 07:55:
[...]
De foto's in de advertentie, Een foto van een auto of motor gemaakt in het gras haakt bij mij al snel af, vooral i.c.m. die vieze banden en de schades. Gooi ik er liever een paar honderd tegenaan. Verder een nette advertentie!
Ook erg leuk! Over een paar weken mag ik zelf weerteigetjuh schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 08:32:
[...]
Ik kan wat foto's van het ritje dat ik gister heb gedaan posten? Met dank aan de familie achter me in de zijspan
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Het was een rondje in de Jura (en Bernerland) met een aantal Nederlanders in Zwitserland.

Verwijderd
En ook duurderBioflap schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 08:59:
[...]
Je kan dan ook voor de GSX1400 gaan, is iets meer "Muscle bike"
Succes met de verkoop! Nou ben ik niet zo bekend met de Vespa's, maar je hebt nu toch ook een GTS? Wat zijn de verschillen dan, alleen jonger?Bommes schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 23:14:
[...]
Er is ondertussen best wel wat werk aan de Vespa, de schade, wat onderhoud en dergelijke.
Ik denk een dikke 1000 euro moet er nog wel in gegoten worden om het netjes in orde te maken en dan reken ik nog erg krapjes.
Als het nu lukt om voor ongeveer de vraagprijs het ding verkocht te krijgen, en ik kan wat maandjes sparen dan kan ik wat nieuwers, met minder kilometers kopen.
En dat nieuwers is dus geen vervanger voor de Fazer, die blijft voorlopig, maar een echte Adventure bike, een nieuwere Vespa GTS..![]()
Er moet helaas ook een personen auto aangeschaft worden, dus het geld vliegt er toch al uit de komende paar weken.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Ah oke, er staan er op dit moment 3 op MP waarvan de goedkoopste 4250 is.
1400 is overigens ook weer een heel stuk breder/lomper dan de 1250.
Vanochtend sinds lange tijd weer eens met de motor naar het werk gegaan. Het valt me op dat ik veel wakkerder op het werk ben en niet eerst paar koppen koffie nodig heb.
Gisteren was het een lekker weertje hoor. Even een kort ritje gemaakt.

Het budget voor een nieuwe is er nu ook al, maar we hebben net 4 maanden geen inkomen gehad dus wil ik gewoon even afwachten hoe stabiel de stand van onze spaarrekening blijft zeg maar..mswp schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 07:55:
[...]
Succes met de verkoop!
Niet eerst sparen, dan verkopen en een nieuwe kopen? Straks zit je een tijd zonder, wil het sparen onverwachts niet en dan?![]()
Afgelopen winter heb ik geen meter op de Vespa gereden, ik heb ook nog een Fazer. Dus een tijdje zonder Vespa vind ik niet zo een probleem.
Waar bedoel je met die foto's??
De banden dat snap ik die zal ik even goed schoon spoelen en dan nieuwe foto's maken. Maar waarom haak jij af bij foto's op gras??
Nu heb ik een 250cc versie een ik wil graag een 300. Dat is niet echt veel verschil, zeker niet waar betreft het vermogen want de 300 heeft maar 2 of 3 pk meer.noes schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 09:30:
[...]
Succes met de verkoop! Nou ben ik niet zo bekend met de Vespa's, maar je hebt nu toch ook een GTS? Wat zijn de verschillen dan, alleen jonger?
Vooral dus jonger, netter en minder kilometers.
Hier net zoWillem30 schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 09:58:
Vanochtend sinds lange tijd weer eens met de motor naar het werk gegaan. Het valt me op dat ik veel wakkerder op het werk ben en niet eerst paar koppen koffie nodig heb.

Dit kijkt een stuk prettigerLordKnox schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 10:37:
Gisteren was het een lekker weertje hoor. Even een kort ritje gemaakt.
[afbeelding]

Heel veel plezier alvast.Chakotay schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 08:59:
[...]
Ook erg leuk! Over een paar weken mag ik zelf weer
Dit was een dagtochtje (note to self 450km is niet fijn op een standaard transalp-zadel). Week of twee geleden nog richting Appenzell, misschien toch eens voor een action-cam kijken, zodat ik ook onderweg eens wat foto's kan maken.
Zo, wat tijd gehad om wat video's van mijn reis in Oostenrijk.
Paar dagen terug zijn we naar de Ötztalergletscher gereden. Tolweg van 5 euro maar eerlijk gezegd viel die een beetje tegen. Het was best kort en er waren niet veel plekken waar je even naar het uitzicht kon kijken. Op de enige plek waar het wel kon besloot 1 van mijn maten zijn motor neer te leggen (
) (hij had zijn motor stil gezet schuin op een helling ipv recht tegen de helling op. De motor is eigenlijk ook net iets te hoog voor hem.
Gisteren een rondje gemaakt van Kauns naar de Stelvio en terug via Zwitserland. Wat een geweldige rit was dat! Het was een beetje druk, daar moesten we wel rekening mee houden. Enorm veel krappe hairpins maar bovenop werd het beloond met een enorm goede sfeer en uitzicht!
Helaas morgen naar huis. We zouden zaterdag pas gaan maar mijn 3 reisgenoten hebben een soort heimwee ofzo xD (ga ik me hier niet teveel over uitlaten).
Paar dagen terug zijn we naar de Ötztalergletscher gereden. Tolweg van 5 euro maar eerlijk gezegd viel die een beetje tegen. Het was best kort en er waren niet veel plekken waar je even naar het uitzicht kon kijken. Op de enige plek waar het wel kon besloot 1 van mijn maten zijn motor neer te leggen (

Gisteren een rondje gemaakt van Kauns naar de Stelvio en terug via Zwitserland. Wat een geweldige rit was dat! Het was een beetje druk, daar moesten we wel rekening mee houden. Enorm veel krappe hairpins maar bovenop werd het beloond met een enorm goede sfeer en uitzicht!
Helaas morgen naar huis. We zouden zaterdag pas gaan maar mijn 3 reisgenoten hebben een soort heimwee ofzo xD (ga ik me hier niet teveel over uitlaten).
All-Round nerd | iRacing Profiel
Dat is balen. Lekker weer en prachtige omgeving.w4rguy schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 11:28:
Moet zelf ook nodig weer eens de motor gaan pakken.
Veel te lang niet gereden.
Filerijden was wel weer even opletten.darkkingll schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 10:51:
[...]
Hier net zoEn dat terwijl ik sochtends een route neem die op de motor mogelijk nog saaier is als met de auto.
Overigens sta ik nu gewoon op een parkeerplek op parkeerterrein bij mijn werk. Het terrein is alleen maar op auto's ingericht. Op de stoep voor het bedrijf mag niet vanwege voorschriften. Kreeg al wat commentaar dat ik mijn motor zo had neergezet terwijl er zat vrije plekken zijn.

3,5 maand geleden minpool van dat accu los gehaald en in een hoekje onder mijn afdakje opslot gezet.
Net de sloten er af en eens goed gewassen.
Accupool weer vast, choke er op sleutel omdraaien, startknop indrukken en meteen lopen...
Vanmiddag weer eens een rondje deze fijneYammie uitlaten..

Zaterdag tussen de buien even een stukje in de buurt gereden. Ook maar een foto gemaakt, dat gebeurt hier steeds vaker 

Hmm height / width aanpassen via de image tags werkt niet meer lekker...

Hmm height / width aanpassen via de image tags werkt niet meer lekker...
[ Voor 19% gewijzigd door aidanl op 21-08-2017 12:53 ]
Mooi hoor. Dat lijkt mij echt leuk om eens te doen, met de motor op vakantie. Helaas is mijn vriendin (die zelf ook rijd) hier niet zo'n voorstander van.w4rguy schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 11:28:
Zo, wat tijd gehad om wat video's van mijn reis in Oostenrijk.
Paar dagen terug zijn we naar de Ötztalergletscher gereden. Tolweg van 5 euro maar eerlijk gezegd viel die een beetje tegen. Het was best kort en er waren niet veel plekken waar je even naar het uitzicht kon kijken. Op de enige plek waar het wel kon besloot 1 van mijn maten zijn motor neer te leggen () (hij had zijn motor stil gezet schuin op een helling ipv recht tegen de helling op. De motor is eigenlijk ook net iets te hoog voor hem.
[video]
[video]
Misschien dat ik het gemist heb, maar hoeveel spullen heb je nu zelf bij je?
Nu zijn de foto's van @Bommes in het buitenland al om te kwijlen maar een filmpje maakt het voor mij echt compleet. Erg jammer om te lezen dat je morgen al weer weg gaat.
Ik heb juist met mijn vriendin (rijd ook zelf) dat ze wel met de motor op vakantie wil, maar wel om het uur langdurig wil stoppen. Dan kan je net zo goed met koekblik gaan.R0y. schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 13:39:
[...]
Mooi hoor. Dat lijkt mij echt leuk om eens te doen, met de motor op vakantie. Helaas is mijn vriendin (die zelf ook rijd) hier niet zo'n voorstander van.
Nu zijn de foto's van @Bommes in het buitenland al om te kwijlen maar een filmpje maakt het voor mij echt compleet. Erg jammer om te lezen dat je morgen al weer weg gaat.
Korte stops kan ik nog wel begrijpen, maar uurtje rijden en dan rest van de dag ergens verblijven. Neuh hoeft dan van mij niet.
Dan duurt het inderdaad alleen al een dag of 5 voordat je op een echt leuke locatie buiten NL bent. Dan kan je inderdaad net zo goed met de auto en gewoon doorrijden.
Een uur rijden per dag? Dat kom je zowat Nederland niet eens uit
Met een uur of 3-4 ben je al in de Eiffel/Moezel streek, vanaf daar kan je wel via luxemburg, frankrijk, zwitserland doorsteken naar italie, oostenrijk etcetera. Ik zie mogelijkheden genoeg!darkkingll schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 14:15:
Dan duurt het inderdaad alleen al een dag of 5 voordat je op een echt leuke locatie buiten NL bent. Dan kan je inderdaad net zo goed met de auto en gewoon doorrijden.
Heb haar nu al gelukkig kunnen overtuigen om volgend jaar Engeland onveilig te maken. Heb daar verspreid door het land heen verschillende familieleden wonen dus dan vond ze het al minder erg.
Nou heeft ze ook pas een half jaar ofzo haar rijbewijs. DE / BE zijn dus ook zeker nog niet aan de orde, eerst maar eens lekker veel kilometers maken. Ze vind nu snelweg rijden ook nog leuk om te doen, dat zal snel genoeg veranderen
Nou heeft ze ook pas een half jaar ofzo haar rijbewijs. DE / BE zijn dus ook zeker nog niet aan de orde, eerst maar eens lekker veel kilometers maken. Ze vind nu snelweg rijden ook nog leuk om te doen, dat zal snel genoeg veranderen
Wie weet blijft dat zo. De mijne wil de laatste 10km vaak ook nog een stukje snelweg rijden om daar nog wat gas te kunnen geven
Tja dat vind ik zelf ook af en toe wel leuk, ff beetje doorknallen. Maar de laatste paar km blijft toch wat anders als echt 2 uur lang rechtdoor over de snelweg heen.lolgast schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 15:10:
Wie weet blijft dat zo. De mijne wil de laatste 10km vaak ook nog een stukje snelweg rijden om daar nog wat gas te kunnen geven
Overigens moet ze het ook helemaal voor zichzelf bepalen wat ze fijn vind. Ik ga niets forceren, dat werkt alleen maar averechts en ze moet het zelf ervaren.
[ Voor 16% gewijzigd door aidanl op 21-08-2017 15:14 ]
Hier is dat een kwartier voor ik in Duitsland zit. Maar de Eifel is dan nog wel 2,5 uur rijden.Chakotay schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 14:42:
Een uur rijden per dag? Dat kom je zowat Nederland niet eens uit
half uurtje en dan ben ik in .de, 3.5 uur later sta ik in Gerolstein volgens Maps. En aangezien Gerolstein zelf niks aan is
[ Voor 21% gewijzigd door darkkingll op 21-08-2017 15:28 ]
Als ik mezelf aan de snelheid houd: 2 uur en een kwartier vanuit huis. 250Km op de kop af dus ik moet onderweg wel een keer tankendarkkingll schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 15:27:
half uurtje en dan ben ik in .de, 3.5 uur later sta ik in Gerolstein volgens Maps. En aangezien Gerolstein zelf niks aan is
HA! Voor mij ook 250km inderdaad. Alleen ik zou 2 uur en 3 kwartier moeten rijdenwimmel_1 schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 15:33:
[...]
Als ik mezelf aan de snelheid houd: 2 uur en een kwartier vanuit huis. 250Km op de kop af dus ik moet onderweg wel een keer tanken
wimmel_1 schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 15:33:
[...]
Als ik mezelf aan de snelheid houd: 2 uur en een kwartier vanuit huis. 250Km op de kop af dus ik moet onderweg wel een keer tanken
Hebben we het dan over Gerolstein of 'Nationalpark Eifel'?lolgast schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 15:39:
[...]
HA! Voor mij ook 250km inderdaad. Alleen ik zou 2 uur en 3 kwartier moeten rijden
@Joopieboy Waar het kontje van jouw GSXR gescheurd is, is er bij deze niks meer van over.

[ Voor 9% gewijzigd door caesar1000 op 21-08-2017 16:00 ]
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Gisteren onderweg vanuit Harz kwam ik een meneer tegen.

Ik was vergeten te vragen hoe lang die onderweg was.
En ik maar denken dat ik een All road moet kopen om richting Balkan te gaan
.

En ik maar denken dat ik een All road moet kopen om richting Balkan te gaan
[ Voor 13% gewijzigd door Xoxol op 21-08-2017 16:11 ]
V-Strom 650
Als ie uit Zuid-Korea komt, best wel langXoxol schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 16:07:
Gisteren onderweg vanuit Harz kwam ik een meneer tegen.
[afbeelding]
Ha, jij kent iddlolgast schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 08:50:
[...]
Om dezelfde reden dat ik de CB1 net zo leuk vind als de 749 denk ik. Ik denk dat bijna iedereen die op een supersport rijdt zal toegeven dat ze niet altijd even praktisch zijn. En in tourritjes moet je het meest afzien/het hardst werken om af en toe de langzame bochten om te kunnen.
De meerwaarde en lol van het hebben van een naked is dan al snel begrepen door supersport eigenaren.
Om vervolgens na de tourrit na het afscheid nog even alleen een rondje te rijden, waarna we weer begrijpen waarom we een supersport gekocht hebben![]()
Bovenstaande is gebaseerd op mijn eigen ervaring en niet overlegd met andere supersport eigenaren![]()
Gerolstein, de Eifel ansich is maar net 150Km denk ik zo...caesar1000 schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 15:55:
[...]
[...]
Hebben we het dan over Gerolstein of 'Nationalpark Eifel'?![]()
@Joopieboy Waar het kontje van jouw GSXR gescheurd is, is er bij deze niks meer van over.![]()
[afbeelding]
Gewoon rechtdoor over de snelweg (op maandag om 17:50) naar Gerolstein is ongeveer 3,5 uur rijden voor mij. Valt dus eigenlijk wel mee.
Van hier (Breda) naar Monschau is 200 km ongeveer, in 2 uur gereden. En dan hield ik me overal aan (of onder) de snelheid.
Met die snelheden is het verbruik dusdanig dat ik ongeveer 350 km uit een tank haal.
Met die snelheden is het verbruik dusdanig dat ik ongeveer 350 km uit een tank haal.
Chakotay schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 08:59:
[...]
Bedoel je dat je een foto van een op het gras geparkeerd foto niet in een eigen advertentie zou gebruiken, of dat je een voertuig niet zou kopen als er zoń foto bij staat? In het 2e geval, waarom? Zelfs bij shows waarbij de boel in concoursstaat (beter krijg je niet) moet zijn word er vaak op het gras geparkeerd.... De voortuin van Paleis het Loo is ook gras
Het maakt verder niks uit eigenlijk of ze wel of niet op het gras staan, het is een persoonlijk dingetje denk ik. weg motoren/weg/gras?Bommes schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 10:44:
[...]
Het budget voor een nieuwe is er nu ook al, maar we hebben net 4 maanden geen inkomen gehad dus wil ik gewoon even afwachten hoe stabiel de stand van onze spaarrekening blijft zeg maar..![]()
Afgelopen winter heb ik geen meter op de Vespa gereden, ik heb ook nog een Fazer. Dus een tijdje zonder Vespa vind ik niet zo een probleem.
Waar bedoel je met die foto's??
De banden dat snap ik die zal ik even goed schoon spoelen en dan nieuwe foto's maken. Maar waarom haak jij af bij foto's op gras??
Als er een alternatief 2 is dan kan het natuurlijk makkelijker. De Fazer ziet er ook goed uit!
😲
Na een paar ritten met de Super Tenere was ik er achter dat de standaard ruit die erbij zit alleen voor kleine japannertjes is gemaakt. Iedere Europeaan heeft last van turbulentie met dat ding. Toen kwam de gok: een klein "sport" ruitje of een grote ruit er op. Ik koos voor een klein sportruitje van MRA. Die keuze was niet helemaal ongefundeerd: ik heb eerst eens zonder ruit gereden. Dat beviel vrij goed, maar ziet er echt niet uit. Dus dan maar een zo laag mogelijke ruit er op. Dat ging wel. De turbulentie zit nu onder mijn helm.
De laatste tijd merk ik echter dat de turbulentie toch nog steeds heel veel lawaai veroorzaakt. Meer dan op een naked die ik gewend was, en ook meer dan me lief is.
Ik had eerst gehoopt bij MDI te kunnen gaan proefrijden, maar de modellen van ruiten die me veelbelovend lijken hebben ze daar weer niet.
Net toch maar de stap genomen (in overleg met RAD), om een hogere ruit te gaan proberen. Wordt vervolgd...
Oh ja, en in een keer een verlengkabel voor mijn optimate besteld. Als ik die aan mijn mini compressortje monteer kan ik de laadaansluiting aan de accu gebruiken als (afgezekerde) stroomvoorziening.
De laatste tijd merk ik echter dat de turbulentie toch nog steeds heel veel lawaai veroorzaakt. Meer dan op een naked die ik gewend was, en ook meer dan me lief is.
Ik had eerst gehoopt bij MDI te kunnen gaan proefrijden, maar de modellen van ruiten die me veelbelovend lijken hebben ze daar weer niet.
Net toch maar de stap genomen (in overleg met RAD), om een hogere ruit te gaan proberen. Wordt vervolgd...
Oh ja, en in een keer een verlengkabel voor mijn optimate besteld. Als ik die aan mijn mini compressortje monteer kan ik de laadaansluiting aan de accu gebruiken als (afgezekerde) stroomvoorziening.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Vanavond voor het eerst gereden met de 3cm lagere Motobau voetsteunen. Een erg fijne aanpassing voor mijn lengte 
Ook ivm turbulentie het bovenste schermpje verwijdert, dat maakte het alleen maar erger. Wil toch even de lage ruit proberen, maar eens kijken of ik die ergens kan vinden.
De SMT rijdt wel echt fantastisch. De bochtensnelheid ligt ongemerkt veel hoger en ik moet wennen aan het liftende voorwiel
Ook ivm turbulentie het bovenste schermpje verwijdert, dat maakte het alleen maar erger. Wil toch even de lage ruit proberen, maar eens kijken of ik die ergens kan vinden.
De SMT rijdt wel echt fantastisch. De bochtensnelheid ligt ongemerkt veel hoger en ik moet wennen aan het liftende voorwiel
XXXVI
Het heeft even geduurd, ondertussen zijn we zelfs al weer terug in NL (helaas) dus ik ben er maar even voor gaan zitten:
Er resteerde nog 1 dag, de terug reis.
Nou niet echt meer een avontuur maar om leuk af te sluiten wel fijn om nog aan mijn verslagje toe te voegen.
Zoals gewoonlijk weer erg vroeg wakker, de dikke wolken en onweer van gisteren avond hebben zich tot een uur of half 5 rustig gehouden. Toen kwam het er uit, dikke klappen en flinke druppels.
Mijn tentje is wat aan de krappe kant voor mijn niet echt heel erg lange lijf dus om te voorkomen dat of mijn hoofd of anders mijn voeten tegen het doek liggen en het begint te lekken was het dus in de foetus houding verder slapen.
Uurtje of 7 werd ik wel weer terug wakker, beetje internetten en af en toe weg dommelen maar om 8:00 uur wil ik er wel uit.
De camping (il Melo in Peveragno) lijkt wel haast over genomen door Nederlanders, overal van die teva sandalen en witte sokken.

Oh en de waard tenten en bagage aanhangertjes natuurlijk.. |(
Denk dat hun vermelding in de ANWB en de ACSI gidsen wel iets met de NL drukte te maken hebben.
Het vaste ritueel volgt weer, uit bed, aankleden en eerst koffie zetten.
Ik had nog een wit broodje over van gisteren, daar smeer ik zoals elke dag wat Nutella op en ik drink mijn koffie op terwijl ik ondertussen mijn kamp opbreek en de zooi op de Vespa bind.
Vandaag doet de volgorde en plaats van de spullen er niet echt toe, er resteren nog een paar uurtjes sturen terug naar huis en er zit nog ruim voldoende peut in. Dus als de beurs maar ergens bovenop zit voor wat koffie onderweg is het allang goed.
Ik rijd ongeveer om half 10 de camping af en zowaar de mist is ver genoeg opgetrokken uit mijn tomtom om "huis" aan te tikken en er een "kronkel route" naar toe te laten plannen.

Ik ben goed een kwartier onderweg of ik word het eerste grindpad op gestuurd door Tommie

Op zich niet zo erg, dit is nog goed te doen en ik kan ook wat makkelijker stoppen voor wat foto's af en toe. Lijkt wel NL, wakker worden tussen de de Waard tenten en nu deze wolken.
"Die lucht" naar goed Gerard Ekdoms roep ik altijd bij dit soort uitzichten.
Net zoals ik als echte Brabo ook te pas en te onpas "zonne grote vuurbal jonguh" pleeg te roepen in de binnen kant van mijn helm.
Oh en meezing met Guus Meeuwis natuurlijk, nou ja eigenlijk met alles wat er voorbij komt in mijn playlistje, dat kan dus ook Hazes zijn of misschien Creedence.
Het grindpad duurt nog even voort en ineens slinger ik tussen wat boerderijen door, ontwijk wat kippen en draai het gas net op tijd dicht want ik schiet langs een bordje "Privato" met een meter daar achter een grote boer, die niet echt vriendelijk kijkt.
En daarnaast ook wel een make over kan gebruiken.. zo lekker dan, wederom galmt er voor de 2 keer binnen een kwartier "die lucht" door mijn hoofd dit keer.
Ik hoor hem roepen en wijzen naar zijn bordje dat het hier "Privato" is, ik wijs in al mijn onschuld op mijn tomtom en probeer uit te leggen dat dat ding meent dat ik hier kan en dus mag rijden.
Hij kijkt alsof hij nog nooit een lcd scherm heeft gezien dus ik geef het maar op en gooi het over een andere boeg.
Ik wijs de richting uit die ik op wil en roep een plaatsnaam die ik ergens in die richting weet te liggen.
Hij klaart op, verbeterd mijn uitspraak van die plaatsnaam en begint achter me een ander zandpad in te wijzen en vervolgens de daarop volgende 10 kilometer route beschrijving aan me uit te leggen
Ik knik vriendelijk zeg af en toe Si, si si.. en besluit uiteindelijk maar Ciao te zeggen, de Vespa te starten en om te draaien.
Het aangewezen pad in.

Had ik maar beter naar hem geluisterd dus, na een 5 tal kilometers, met wat asfalt stukjes er tussen door, een paar keer links en rechts af loopt er ineens een wit stuk schrikdraad over het zandpad met daar achter een flinke kudde koeien.
Een beetje in de verte turend zie ik de asfalt weg weer lopen, echter de tomtom is opgewarmd en daarmee de mist weder gekeerd
Een alternatieve route plannen of opzoeken zit er dus niet in, nou komt dat wel weer goed als ik op het asfalt ben bedenk ik me want ik weet ondertussen enigszins de weg hier.
Ik draai de Vespa om, sla het eerste pad linksaf en zie over de rode zand grond in het linker wielspoor een stroompje water lopen.
Dat woordje "rode" voor het woord zand had een alarmbel moeten laten afgaan.
Zand is niet rood, klei wel.
Zand met water is wel te doen, een stroom water over klei..:N

Niet...
Dus ik stuur een beetje naar rechts en voordat ik het doorhad schoof de Vespa onder me uit en werd ik er aan de rechterkant langs gepleurd.
Met mijn voet klem onder 200kg Vespa, een waterstroompje zo goed als door mijn helm heen en een niet normaal gladde ondergrond moest ik wel even "vechten" om er onder uit te komen.
Vervolgens rechtop krijgen was ook nog een truuk, want de banden hadden dus echt geen grip op die ondergrond, tillen was dus meteen weg schuiven.
Maar goed uit eindelijk ding recht op, beetje de bende van me af kloppen, dat maar opgeven want natte klei klop je er niet zomaar van af.

De schade leek mee te vallen, dankzij de zachte klei en de lage snelheid.
Dus opstappen, starten en met de voetjes aan de grond voorzichtig mijn weg vervolgen.
Het pad liep helaas 500 meter verder, wederom tegen een schrikdraad, vlak bij een boerderij "dood" en ik kon dus weer terug omdraaien, weer door die klei heen.
Ondertussen de tomtom echt vervloekend, en mezelf, ben ik terug gereden zoals gekomen om op het eerste de beste stuk asfalt even af te stappen.
Mijn schoenen uit te stampen en mijn stuur recht te "slaan".
De val had dat namelijk behoorlijk scheef gezet, nou gaat dat redelijk makkelijk door de "simpele" constructie van de Vespa voorvork en stuur verbinding.
Rechtslaan ging dus ook makkelijk, bandje tegen een lantaarnpaal, tegen een stuur uiteinde slaan en klaar.
Net als vroeger eigenlijk als ik weer eens van mijn crossfiets was afgestapt zonder eerst te stoppen en dat ding ook niet meer echt rechtdoor stuurde.

Op de gok maar de juiste richting in gereden en de tomtom genegeerd.
Uit eindelijk zag ik plaatsnamen die ik herkende en draaide ik de weg op die ook heen was gereden aan het begin van deze week.
Ik begon wat honger te krijgen en wist dat ik binnen kort langs een barretje kwam waar ik regelmatig motoren had zien staan.
Daar gestopt, espressotje en een croissantje met marmelade er in, beetje met handen en voeten een babbeltje gemaakt met wat gasten en na een kwartiertje weer door.
Wat nog resteerde was een uurtje provinciaal, met wat leuke bochtjes en stuken waar de snelheid omhoog kon. Ik had dit stuk al vele malen eerder gereden dus hoefde ook niet meer over de route na te denken.
Door Ciaro Montenotte heen waar het altijd erg druk is en ik er eigenlijk niet goed kan inhalen omdat de weg te smal is en het meestal stikt van de niet oplettende Italianen in koekblikken.
Dan maar rustig aan, ik ga het niet opzoeken op die laatste 20 kilometer.

Uit eindelijk draai ik om kwart voor 12 de oprit van mijn werkadres op (weer grind), mooi op tijd voor de lunch
Het vandaag lijstje:
half 10 vertrokken uit Peveragno, kwart voor 12 in Spigno Monferrato.
110 km gereden, niet getankt, 1 keer gevallen, 1 espresso gedronken en 1 croissant gegeten.
Smile per gallon: 7 out of 10.
En dan rest het totale lijstje..
1590 km gereden
waarvan 120 km onverhard.
Aantal keer getankt: 7 keer
Col's en passen: zie de rest van het verslag.
Smile per Gallon: 10 out of 10
Wat een gaaf tripje, 6 dagen sturen, ik ben zo blij dat ik dit nog even snel heb gedaan en dat voornamelijk omdat mijn vrouw het voorstelde.
"We zijn nu toch in de buurt, over 3 weken zijn we weer in NL en is het weer plat en rechtdoor allemaal. Ga toch nog een paar dagen rijden in de bergen. Als je vrijdag maar weer heel thuis komt" Waren haar letterlijke woorden :}
De Vespa, ja ik denk niet het een verrassing is dat ik dit ding helemaal geweldig vind vandaar:
Nee er komt geen GS of ander afgezaagd allroad geval voor in de plaats.
Die zijn gemaakt voor wat ik doe, dat is dus echt niet de bedoeling
Met deze trip heb ik het klokje op 30125km gezet, ik kocht haar toen ze 6500km had gereden in 2013.
Een kleine 5 duizend in het jaar, enkel in de zomer en enkel in Zuid Europa en dan ook nog eens de meeste kilometers met een duo achterop in de 35+ graden.
Ze heeft dus niet bepaald stil gestaan en ik heb haar zeker niet ontzien.
Alles werkt nog maar het is tijd voor een opvolger, een andere kleur, een 300tje met wat minder kilometers.
Ja ik ga er zeker spijt van krijgen als ze weg is.
Ik ben zeker niet materialistisch maar ik hecht me wel aan "dingen" en bouw zeker met dit soort tripjes wel een "band" op met dit "ding".
Vandaag een extra spoiler op mijn windscherm gezet.. zo'n ding:

Jeetje, wat een verschil.. wat een stilte.. Ik had al een ander (wunderlich) windscherm er op gezet, maar de turbulentie kwam nog net aan de bovenkant van mijn helm.. zeg maar net boven mijn vizier..
Nu veel minder gebulder.. geschud aan mijn koppie. Ik kan met 140 zelfs met open vizier rijden zonder dat deze vanzelf dichtklapt
Dit had ik jaren eerder moeten doen.

Jeetje, wat een verschil.. wat een stilte.. Ik had al een ander (wunderlich) windscherm er op gezet, maar de turbulentie kwam nog net aan de bovenkant van mijn helm.. zeg maar net boven mijn vizier..
Nu veel minder gebulder.. geschud aan mijn koppie. Ik kan met 140 zelfs met open vizier rijden zonder dat deze vanzelf dichtklapt
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Leuk is dat heephymerous schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 22:45:
Vanavond voor het eerst gereden met de 3cm lagere Motobau voetsteunen. Een erg fijne aanpassing voor mijn lengte
We zijn met vier man in totaal en zitten in een appartement. Dat maakt wel wat verschil uit. Ik heb wel camping gear maar niet iedereen wilde een échte motor trip maken. dus even in het kort:R0y. schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 13:39:
[...]
- 2 lange broeken
- 4 shirts
- sokken en boxers in overvloed
- trui
- binnenvoering motorpak omdat het op hoogte fris kan worden
- 2 paar handschoenen (mocht 1 setje natgeregend zijn. 1 setje is ook wat warmer
- communicatieset
- action cam
- laptop (voor 's avonds een filmpje en bewerken van de opgenomen video's van de action cam
- 1 setje motor laarzen/schoenen
- helmmuts (tegen de kou in de hoogte, niet nodig gehad
- een sportbroek en sportshirt (lekker dun, voor onder het motorpak, kan makkelijk gewassen worden en zit lekker bij de warmte
- USB laders, en veel! (4 stuks)
- 2 telefoons (beetje overkill maar de telefoon van mijn werk zit in een houder op het stuur. Mijn privé telefoon wilde ik ook meenemen maar daar heb ik geen houder voor)
- shampoo/tandenborstel etc
Overigens heb ik ook sleutelgereedschap mee (die van pas kwam) en andere 'tools&equipment':
- Volledig doppenset (klein kitje, 120 delig)
- 1 liter fles extra brandstof
- geel hesje
- rond alarm beacon licht ding (ipv gevarendriehoek)
- zijknijptang, punttang en nog een punttang met een hoekje er aan waar ik de naam niet van weet
- kleine set steeksleutels
- tie-wraps
- duct-tape
- haaksleutel (afstellen achtervering)
- oude bril op sterkte (verplicht in Oostenrijk om reservebril bij je te hebben)
- Motor-EHBO kit (onder het zadel)
Overigens is de reden van vertrek dus minder leuk. Tijdens het plannen van de trip hadden we afgesproken 2 weken te gaan. Ik wilde 3 weken maar de heren vonden dat te lang. Ook bij de keuze van de route gaven ze aan het liefst direct naar 1 appartement te rijden en daar te blijven. Niet rond te trekken.
1 maand voor vertrek kwamen 2 van de reisgenoten naar me toe dat ze eerder naar huis wilden. 2 Weken was wel erg lang, moeilijk en een hoop kutsmoesjes. Dus had ik het hotel voor ze omgeboekt. In plaats van zaterdag zouden die 2 heren de dinsdag er voor terug naar huis rijden met zijn twee.
Afgelopen week komt de 3e reisgenoot naar me toe. De bedden zijn kut, hij heeft last van zijn rug, schouders, slaapt kut, yada yada yada, hij wil ook eerder naar huis. En ik kan hier niet in mn eentje blijven

Volgend jaar doe ik een solo trip

All-Round nerd | iRacing Profiel
Hoe vond je dat rijden? Zo'n ding trekt mij namelijk ook wel, die dingen zijn érg goed betaalbaar. In de naked versie vind ik ze er best geinig uit zien. Het zal geen GSX-R zijn, maar wat ik zo lees zijn ze met wat upgrades ook best aardig sturend te krijgen!Joopieboy schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 07:17:
[...]
Helaas, ook omdat ik hem snel rijdbaar wil hebben. Duurste is de dynamo deksel met lager. Gelijk een beurtje. Koppelingshendel en pookje en stuurgewicht is een paar tientjes per stuk. De 1k arbeidsloon ga ik besparen door van de winter zelf aan de slag te gaan. Anders wordt het helemaal te gek. En dan hebben de buren maar pech... Mechanisch sleutelen kan ik hier niet doen helaas.
Streetfighter is trouwens mooi maar niet mijn ding. Dan had ik idd wel iets anders gekocht.
Sinds gister trouwens nog iets bij waarvan ik altijd gezegd heb dat ik daar nooit mee ging rijden, te zwaar was, etc. Een Suzuki Bandit 1250 een dat rijdt stiekem geniaal.
[...]
Nieuw kraakje in mijn elleboog viel mij op.Verder op wat gekke kleuren na die inmiddels weer weg zijn en wat spierpijn helemaal niks gelukkig.
Vaak bu'j te bang!
Mensen ervaring met een intercom/bluetooth oortje van bijvoorbeeld AliExpress?
5 september heb ik hopelijk mijn rijbewijs en wil dan samen met een vriend zo'n headsetje kopen voor intercom te kunnen gebruiken, bereik is op open stukken wel 800m zeggen ze.
Iemand ervaring?
5 september heb ik hopelijk mijn rijbewijs en wil dan samen met een vriend zo'n headsetje kopen voor intercom te kunnen gebruiken, bereik is op open stukken wel 800m zeggen ze.
Iemand ervaring?
Ja wel gaaf, maar het gebeurde twee keer ongemerkt dat het voorwiel omhoog komt en dat wil ik eigenlijk niet. Ik vind het gevaarlijk voor mij als persoon maar ook zeker voor mijn rijbewijsJoopieboy schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 05:39:
[...]
Leuk is dat heGelijk wel gevaarlijk dat alles ongemerkt een stuk harder gaat
Zoiets had ik dus van de grote(re) tourruit afgehaald, wat dramatisch qua geluid zegAcid_Burn schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 23:26:
Vandaag een extra spoiler op mijn windscherm gezet.. zo'n ding:
[afbeelding]
Nu veel minder gebulder.. geschud aan mijn koppie. Ik kan met 140 zelfs met open vizier rijden zonder dat deze vanzelf dichtklaptDit had ik jaren eerder moeten doen.
[ Voor 49% gewijzigd door ephymerous op 22-08-2017 08:50 ]
XXXVI
Dit topic is gesloten.