Het grote motortopic deel 20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 101 Laatste
Acties:
  • 293.231 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:56
@xos
Ik heb vol gas gereden in onder andere een amg c63 en een ferrari 599 gtb (en nog een hele bups vergelijkbaar materiaal), maar ik vind het echt niet te vergelijken met gas geven op de motor hoor.

Helm/gezicht in de wind, lekker schuin hangen in de bochten. Alles om je heen kunnen ruiken (ook die ronkende diesel helaas). Nee, doe mij maar de motor. Los van dat die haalbaarder zijn voor jan modaal ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:15

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Zeg dat dat meteen hahaha. Das toch niet hard optrekken ;)

* Tylen rent weg...

[ Voor 7% gewijzigd door Tylen op 02-08-2017 22:22 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:26

Vrijdag

De Zwarte

Nou, als ik flink optrek in mijn bolide.... zit ik in ongeveer 30 seconden op de 100km/u. Saxo 1.1 powerrrrr 8)

Doe ik dat toch liever op mijn Hawk. Ook geen racemonster maar daar voelt het toch fijner op :9

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:43
HTT-Thalan schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 22:00:
[...]

In de auto is het in mijn beleving een stuk makkelijker om vlot bochten te pakken (in de RS dan toch). Om de motor moet ik er echt voor werken.

[...]

Ik vind optrekken op de motor leuker omdat er geen turbo gat is. Het voelt allemaal wat rauwer en puurder, ook al is mijn motor uiteindelijk langzamer dan mijn auto. De RS gaat door tot 250, maar ik moet wel "wachten" tot 'ie begint met trekken.

En dan wil het vermogen van de Alp, zo veel (of niet) dat er dan van is, je nog wel verbazen, voor een ouwe bak wil ze behoorlijk meekomen.

Uiteindelijk is het vooral het geweld op je trommelvliezen dat er voor zorgt dat je een snelheidsbeleving hebt, en dan heb ik het niet over de wind :+.
RS vergelijken met een alpje is ook beetje lullig he.
Als ik mijn twin lostrek of de R6 is ook verschil van heb ik u daar!
Denk ook dat die R6 sneller is dan een RS, en wat bochten betreft ligt het ook aan je fiets.
Sommige motoren vallen een bocht in zoals veel race modellen en anderen moet je echt de bocht in duwen.

En PK's op het wegdek krijgen is met meer rubber makkelijker dus als je verhouding gewicht en pk's gelijk is zal een auto in principe altijd sneller moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Topicstarter
xos schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 22:04:
[...]
Ik hoop het, want iets waar ik altijd veel plezier aan beleefde is op dit moment om zeep geholpen. Overigens kreeg ik wel een kick van het accelereren tot nu toe. Zo'n tuono geeft echt wel aardig wat beleving en zonder wheeliecontrol, een wat rechtere zit dan op een ss en lichtere kettingwielverhouding is het heel leuk rijden. Hard door de bocht op de openbare weg lukt toch niet, c.q. ik heb er het lef niet voor. Maar die combinatie van angst en adrealine heb ik op een motor nog nooit gevoeld.

En wat je zegt over die (ktm) 2 cylinders klopt, die 1290 superduke waarop ik gereden had vond ik maar een dodelijk saai ding ondanks de lovende reviews. Las jouw review later ook toen je erop gereden had en volgens mij waren wij het behoorlijk eens ondanks dat je eerst wat skeptisch was toen ik aangaf dat het ding saai was. Ik heb ook een hypermotard 1100s gehad en die was verre van saai nadat Biggelaar het blok had getuned. Dus een spannend 2 cylinder blok maken kan wel.
Toch erg opmerkelijk dat dan bijvoorbeeld een reporter van MCN, die door de jaren heen heel veel sportieve motoren gereden heeft, aangeeft dat de SuperDuke in TRACK modus (los verkrijgbaar) als een beest zichzelf uit bochten bokst en als een superbike de rechte stukken over schiet. Niet bepaald 'saai' in ieder geval, maar juist een beest dat getemd moet worden. ;)

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:18

Ethirty

Who...me?

xos schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 21:22:
nieuwe porsche turbo s cabrio.
...
Hopelijk komt het nog terug anders ben ik in die 20 minuten mijn motorplezier voorlopig verloren.
En dan te bedenken dat er auto's zijn die nog veel sneller zijn. :+

Als je de lol in motorrijden daardoor kwijt raakt, zit je er dan alleen maar op voor de adrenaline?

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
caesar1000 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 22:54:
[...]

Toch erg opmerkelijk dat dan bijvoorbeeld een reporter van MCN, die door de jaren heen heel veel sportieve motoren gereden heeft, aangeeft dat de SuperDuke in TRACK modus (los verkrijgbaar) als een beest zichzelf uit bochten bokst en als een superbike de rechte stukken over schiet. Niet bepaald 'saai' in ieder geval, maar juist een beest dat getemd moet worden. ;)
Het gaat er niet om hoe snel ie is. Het gaat er om hoe snel ie aanvoelt. Een sterke V-Twin is gewoon saai qua hoe het vermogen afgegeven word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/35/57/b4/3557b472951b11ab47e3cb1a2bbc1072.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes
  • Laatst online: 21:11

Bommes

Capo del formaggio

@dash discussie:
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/08/1501710197-800-x-1067px-IMG_20170525_133824.jpg

Beetje digitaal en analoog en nog wat extra van Tomtom
Met 24uurs klokje, datum en buitentemperatuur, benzine en koelwatertemperatuur weergave, dag teller en totaal kilometerstand.
Controle lampjes voor: ABS, groot licht, olie druk richting aanwijzers.
Analoge meter voor snelheid

Verkapte "show je uitzicht post"

[ Voor 48% gewijzigd door Bommes op 02-08-2017 23:48 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-09 16:24
Zei er iemand piccas?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WAahMOW.jpg
Bergie schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:48:
Nieuw topic dus dan mogen we foto's opnieuw posten toch :+
[afbeelding]
Woon je daar in de buurt? Of ben je aan het toeren op je naked? Zo ja is dat een beetje te doen? Zie dat je weinig bagage hebt.

[ Voor 70% gewijzigd door gebruikershaes op 02-08-2017 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Over de check-wat-ik-allemaal-op-mijn-dash-heb: Als ik heel eerlijk ben maakt het me niet zo heel veel uit wat er staat, maar wat ik wel echt een verademing vond sinds ik de Ducati heb ik het klokje. Die gebruik ik onderhand vaker dan de km-teller :+

Volgende keer wil ik weer een klokje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 13:45

Bergie

Lekker belangrijk...

gebruikershaes schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 23:57:
Woon je daar in de buurt? Of ben je aan het toeren op je naked? Zo ja is dat een beetje te doen? Zie dat je weinig bagage hebt.
Nee dat was een weekje touren in de Franse Alpen. Zo heel veel bagage heb je ook niet nodig; broek, paar tshirts, ondergoed, sokken en schoenen. Overnachten deden we gewoon in hotels dus geen tent oid nodig.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:25

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Tylen schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 22:17:
[...]

Wat voor RS rijd je? (Assuming Audi)
Wat hij Pilatus zegt :p.

Het is een bedrijfsauto, dus het is de diesel-RS uitvoering van de Octavia. Prima woon-werkverkeer sloep :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:37

steveman

Comfortabel ten onder

Zag eerst al een ambulance die kant op snellen, toen later reed ik zo'n karretje achterop:

Een, uh ölspurreinigungswagen :?

Of ie nou het spoor gemaakt door de gele monster op kwam ruimen, of het spoor dat de gele monster heeft doen toetakelen was me niet duidelijk.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22:34

A13X

Dude

Bommes schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 23:41:
@dash discussie:
[afbeelding]

Beetje digitaal en analoog en nog wat extra van Tomtom
Met 24uurs klokje, datum en buitentemperatuur, benzine en koelwatertemperatuur weergave, dag teller en totaal kilometerstand.
Controle lampjes voor: ABS, groot licht, olie druk richting aanwijzers.
Analoge meter voor snelheid

Verkapte "show je uitzicht post"
Ben veel nieuwsgieriger naar het filmpje van bommes de Col du Parpaillon op :P met geluid graag want ik wil wel eens weten hoeveel vloekwoorden eruit komen van begin tot eind :o

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

PilatuS schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 22:57:
[...]

Het gaat er niet om hoe snel ie is. Het gaat er om hoe snel ie aanvoelt. Een sterke V-Twin is gewoon saai qua hoe het vermogen afgegeven word.
Dus dat idd, scheelt dat de gixxer nog lekker analoog is en vanaf 8k rpm er aardig aan gaat sleuren, maar het gaat allemaal behoorlijk soepel en makkelijk te hard.

De transalp was dan geen dikke twin maar het koppel vanuit onderen geeft een heel ander gevoel. En zoals met de Aprillia Falco waar ik wel eens nee heb gereden dat knalt echt lomp uit de blokken. :D

Zo een ding als wat jij hebt is niet leuk meer (standaard) omdat ie niet soepel onderin loopt. Koppel heb je dan weinig aan omdat ie zo nukkig is. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Op zoek naar een plekje in de schaduw voor een pauze.

Ik stop daar, "oh, een gedenkteken"

Ik lees de naam, "WTF ... ben ik dood?"

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9vGJSqa.jpg

/me heet Stefan

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Raym09 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 08:25:
[...]

Ben veel nieuwsgieriger naar het filmpje van bommes de Col du Parpaillon op :P met geluid graag want ik wil wel eens weten hoeveel vloekwoorden eruit komen van begin tot eind :o
Ik heb geen Actioncam helaas, anders had ik graag wat gedeeld.
Ik zal het bij foto's en mijn eerlijke verhaal houden, ben namelijk echt niet te beroerd om toe te geven als iets niet lukt of compleet klote is.. ;)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
steveman schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 08:45:
Op zoek naar een plekje in de schaduw voor een pauze.

Ik stop daar, "oh, een gedenkteken"

Ik lees de naam, "WTF ... ben ik dood?"

[afbeelding]

/me heet Stefan
Ik had 50 meter verderop gestopt :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ejdvandenberg
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 14:39
Ik met eens betere foto's maken (en daarvoor mijn motor eerst wassen).

Ik rij sinds dit voorjaar woon werk (Leiden, Adam ZO) op de Kawa GTR1000 uit 94. Mooie impulsaankoop, was eigenlijk aan het kijken voor een Monster 796 of een Street Triple, maar toen zag ik deze langskomen en dat vond ik ook wel vet. Paar maanden later nog steeds blij mee :).

Travels

De Vstrom (2015) is van mijn vriendin. Hier zie je de kawasaki in Schotland trim, we gaan volgende week vrijdag voor 2 weken :D. Wordt de eerste keer kamperen met de motor, dus tips zijn welkom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Vandaag lekker door bergweggetjes touren naar een natuurgebied met de kinderen :) en gelijk scouten naar mooie routes voor @caesar1000 :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

ejdvandenberg schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 09:18:
Wordt de eerste keer kamperen met de motor, dus tips zijn welkom.
- zet je tent op een vlak stukje land, zodat je niet van je matje glijd 's nachts
- pas op met de binnenzijde van de buitentent 's ochtends, niks vervelender dan een koude straal water langs je rug als je net wakker bent
- als je niet gewend bent breed (koffers en bepakking) te rijden, pas op met paaltjes, voor je het weet blijf je hangen (been there), kijk voor vertrek óf (en hoe veel) breder je bent dan je stuur
- idem, maar dan met overhangen in de bochten

- geen condooms met een smaakje meenemen, dat gaat stinken in de tent

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• lolgast
HTT-Thalan schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 09:31:
[...]

- zet je tent op een vlak stukje land, zodat je niet van je matje glijd 's nachts
- pas op met de binnenzijde van de buitentent 's ochtends, niks vervelender dan een koude straal water langs je rug als je net wakker bent
- als je niet gewend bent breed (koffers en bepakking) te rijden, pas op met paaltjes, voor je het weet blijf je hangen (been there), kijk voor vertrek óf (en hoe veel) breder je bent dan je stuur
- idem, maar dan met overhangen in de bochten

Waarom moest ik meteen hier aan denken _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 15:51

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Gisteren even een stukje gereden en bij een oom de remleiding achter vervangen. Net buiten het stiltegebied gebleven. :+
Alp bij wegkruis,

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 11:10
Heb men cd 500 sport van 2000 gekocht :D Kon het niet laten voor die prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejdvandenberg
HTT-Thalan schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 09:31:
[...]

Haha thanks voor de goede tips.
Zijkoffers liggen er meestal af (ding is al breed zat als je door de file heen wil rijden), maar ben me er denk ik wel genoeg van bewust als die er wel op zitten.

Qua bagage is het wijsheid om de zware dingen zo laag mogelijk te vervoeren neem ik aan?

Bestaat er zoiets als valdoppen/strips voor op de koffers? Ben geen hele wilde dingen van plan maar we zullen links en rechts wel 30 meter gras/bospad mee pakken en dat geeft me toch een rustiger gevoel als je met 350kg+ op pad bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
SmokingSig schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 09:39:
Heb men cd 500 sport van 2000 gekocht :D Kon het niet laten voor die prijs!
Proficiat met de aankoop! Owh en: Foto's!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SmokingSig
lolgast schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 09:46:
[...]

Proficiat met de aankoop! Owh en: Foto's!
Soon, als hij bij me staat en ik een camera heb :X

Ter Info:

Rode Honda CB500 Sport van 2000.
Komt van eerste eigenaar en heeft altijd binnen gestaan.
Geen roest niets op aan te merken, alles picobello.
5703 km 8)7
1650 €

Lijkt me goed deal :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

ejdvandenberg schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 09:45:
Qua bagage is het wijsheid om de zware dingen zo laag mogelijk te vervoeren neem ik aan?
En zo ver mogelijk voorin de koffers, je wil zo min mogelijk gewicht op of achter de achteras hebben.
Bestaat er zoiets als valdoppen/strips voor op de koffers? Ben geen hele wilde dingen van plan maar we zullen links en rechts wel 30 meter gras/bospad mee pakken en dat geeft me toch een rustiger gevoel als je met 350kg+ op pad bent.
Nee, de koffers beschermen de motor ;). Zo'n strip beschermt toch helemaal niks joh, dat ligt er zo af.

Voor een gerust gevoel moet je een cursus off-road volgen, geen strips kopen :p. En accepteren dat je motor beschadigd gaat raken, dat is onderdeel van off-road rijden voor de meesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Kun je misschien beter ook een paar keer oefenen met het oppakken van de motor :+ 350kg+ weer rechtop zetten zonder de juiste techniek word een ramp.

Pro tip laat je vriendin dat ook doen, wel zo handig dat ze dat kan op het moment dat jij met je voet klem zit onder de motor O-)

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejdvandenberg
HTT-Thalan schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 09:49:
[...]
En accepteren dat je motor beschadigd gaat raken, dat is onderdeel van off-road rijden voor de meesten.
Zo'n cursus lijkt me wel vet om te doen, maar dan zou ik denkik de Vstrom pakken en niet de GTR.

Qua schade loopt allemaal wel los, is er al het een en ander aan te merken op mijn motor (na 23 jaar 75dkm niet zo raar) dus dat maakt allemaal niet zo veel uit.
Raym09 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 09:56:
[...]

Kun je misschien beter ook een paar keer oefenen met het oppakken van de motor :+ 350kg+ weer rechtop zetten zonder de juiste techniek word een ramp.
Dat heb ik (per ongeluk) al een keer geoefend, ging prima (billen tegen zadel met je rug naar de moto, en dan opstaan). Mijn vriendin het een keer laten proberen is zeker geen gek idee, heb er eerlijk gezegd niet veel vertrouwen in dat haar dat gaat lukken.

[ Voor 35% gewijzigd door ejdvandenberg op 03-08-2017 10:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-09 09:03

Least Inkling

Product of the cold war

@ejdvandenberg op een motor blijft het een issue om de zware dingen juist niet op je achteras te zetten. Waar moet je in godsnaam dan je plunjebaal hangen? Belangrijkste is dat je de balans goed hebt in je koffers anders ga je scheef rijden. Had ik ook vorige week, ben even gestopt om wat dingen te verplaatsen van de ene koffer naar de ander. Rechterbochtjes gingen niet zo lekker door teveel gewicht links.

Snelheid zal wel meevallen, maar wees er van bewust dat als je op de snelweg zit met een gewicht achterop (plus windvangen) dat ie wat raar kan gaan slingeren. Gewoon even weer de snelheid eruit.

Voor de rest aan tips: booking.com plus credit card, want ja Schotland :+

Ga zelf 18 augustus naar Wales

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

HTT-Thalan schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 09:49:
[...]

Nee, de koffers beschermen de motor ;). Zo'n strip beschermt toch helemaal niks joh, dat ligt er zo af.

Voor een gerust gevoel moet je een cursus off-road volgen, geen strips kopen :p. En accepteren dat je motor beschadigd gaat raken, dat is onderdeel van off-road rijden voor de meesten.
De ekte offroaders zullen me uitlachen maar een paar weken geleden was ik een weekendje weg, en op een camping moet je wat

Afbeeldingslocatie: http://img.twiekers.net/albums/userpics/10001/uyguyt.JPG

Omdat ik ook een paar keer fout ben gereden (geen navigatie...) heb ik ook een paar gravelweggetjes meegepakt. Viel me alleszins niet tegen. Hoewel ik er mentaal erg tegenop zag was het best prima te doen, gewoon rustig gangetje (15-20 ofzo) en lekker losjes op de motor staan en eigenlijk komt het dan voor het grootste gedeelte wel goed heb ik het idee.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:02

thijsco19

KTM 990 SMT

tdw schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 10:11:
[...]
Omdat ik ook een paar keer fout ben gereden (geen navigatie...) heb ik ook een paar gravelweggetjes meegepakt. Viel me alleszins niet tegen. Hoewel ik er mentaal erg tegenop zag was het best prima te doen, gewoon rustig gangetje (15-20 ofzo) en lekker losjes op de motor staan en eigenlijk komt het dan voor het grootste gedeelte wel goed heb ik het idee.
De grootste fout die mensen maken met offroad rijden is dat ze bang zijn. (Overigens ook met normaal rijden..)
Als je durft te gaan gaat het veel beter dan als je twijfelt en dergelijke. Dat is met vele dingen en ook offroad rijden.
Hoewel ik nog geen offroad ervaring heb met de motor, weleens met de brommer en een keer met een quad, ben ik echt niet bang om offroad te rijden. Weet dan ook wel zeker als ik een keer een offroad pad tegenkom ik hem gewoon zal nemen.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

De ekte offroaders zullen me uitlachen maar een paar weken geleden was ik een weekendje weg, en op een camping moet je wat

[afbeelding]

Ik ken het probleem, ik heb al heel veel keer met een wegmotor met wegbanden zand/gravel/grind weggetjes moeten pakken en tot nu toe ben ik daarop nooit onderuit gegaan.Met een motor met offroad banden lijkt het me heel erg leuk maar met wegbanden zie ik er toch altijd tegenop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Over het algemeen kan elke motor wel over gravelweggetjes. Gaat er denk ik om de schrikreactie en de (verkeerde) tegenreactie als ie opeens gaat schuiven. Voorrem en zand/grind wil niet echt samenwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

thijsco19 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 10:16:
[...]

De grootste fout die mensen maken met offroad rijden is dat ze bang zijn. (Overigens ook met normaal rijden..)
Als je durft te gaan gaat het veel beter dan als je twijfelt en dergelijke. Dat is met vele dingen en ook offroad rijden.
Hoewel ik nog geen offroad ervaring heb met de motor, weleens met de brommer en een keer met een quad, ben ik echt niet bang om offroad te rijden. Weet dan ook wel zeker als ik een keer een offroad pad tegenkom ik hem gewoon zal nemen.
Het was niet angst, ik zag er gewoon tegenop. Angst is IMO iets wat je niet moet hebben op een motor want het is vaak een erg slechte raadgever en zorgt voor krampachtig rijden. Daarom heb ik ook geprobeerd zo 'los' mogelijk op de motor te staan. Was het perfect? Nou, vast niet, was het goed genoeg? Dat zeker wel :+
Least Inkling schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 10:24:
Over het algemeen kan elke motor wel over gravelweggetjes. Gaat er denk ik om de schrikreactie en de (verkeerde) tegenreactie als ie opeens gaat schuiven. Voorrem en zand/grind wil niet echt samenwerken.
Dat is het: verkrampen / teveel spanning en daardoor de motor niet een klein beetje laten glijden/bewegen (denk ik). Daarom heb ik ook de snelheid bewust laag gehouden. Veel grip verwacht ik niet op gravel en als er toch plots eoa local de weg op komt scheuren durf ik nog net uit te wijken :)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

[...]

[afbeelding]

Ik lach helemaal nergens om :P ik weet hoe uit een lopend het publiek hier is en hoe het is om mee gelachen te worden :p.

Inderdaad knieën klemmen en stuur losjes vasthouden, langzaam en rustig rijden op de makkelijke stukken zodat je wat gas kan geven op de lastige stukken, om tractie en balans te bewaren.

En staan helpt ook, maar dat moet maar net kunnen op je motor. If all else fails: training wheels out en peddelen met die pootjes, dan kom je er ook, zelfs de profi's doen het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
thijsco19 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 10:16:
[...]

Inderdaad, Ik weet nog wel van het eerste zandpaadje dat ik met de Triumph pakte. Eerste 50 meter ging het erg sketchy, daarna ging het gewoon lekker en reed ik even vlotjes als de voorrijder op zijn allroad. (c.a. 40 km/h).
Maandag met dezelfde mensen nog een tocht gedaan en toen zelfs wat extra gas gegeven bij het oprijden van de grindpaadjes want leuk >:)
Gewoon het stuur niet te krampachtig vast houden en, zeker in mul zand, de motor zelf een pad laten vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Staan op een tourmachine heeft weinig zin. Er zijn niet voor niets ook van die stuurverhogers te krijgen voor de all roaders. Je gewicht blijft naar voren hangen, je hangt immers naar voren omdat het stuur te laag is.

Gewoon blijven zitten, rechtervoet in de buurt van je achterrem en in de hoogst mogelijke versnelling zitten.
En van die voorrem afblijven ;)

Balans zoeken met je bovenlichaam en linkerbeen. Gaat het fout achterrem gebruiken.
Gaat het helemaal fout, weet je in ieder geval hoe het voelt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

HTT-Thalan schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 10:27:
Inderdaad knieën klemmen en stuur losjes vasthouden, langzaam en rustig rijden op de makkelijke stukken zodat je wat gas kan geven op de lastige stukken, om tractie en balans te bewaren.
Wut? Langzaam rijden op makkelijke stukken en gas geven op de lastige? :D

Overigens heb ik niet (bewust) met m'n knieën geklemd, dat is iets wat ik volgende keer dan wel ga doen. Vond het wel fijn om de motor 'tussen me door' te laten bewegen. Is dat slecht of..?
Least Inkling schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 10:33:
Staan op een tourmachine heeft weinig zin. Er zijn niet voor niets ook van die stuurverhogers te krijgen voor de all roaders. Je gewicht blijft naar voren hangen, je hangt immers naar voren omdat het stuur te laag is.

Gewoon blijven zitten, rechtervoet in de buurt van je achterrem en in de hoogst mogelijke versnelling zitten.
En van die voorrem afblijven ;)

Balans zoeken met je bovenlichaam en linkerbeen. Gaat het fout achterrem gebruiken.
Gaat het helemaal fout, weet je in ieder geval hoe het voelt :+
Ik zit echt kaarsrecht op dat ding. Is gewicht naar voren dan juist het verkeerde? :?

[ Voor 38% gewijzigd door tdw op 03-08-2017 10:36 ]

~ James May

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De 11 offroad tips van RideApart zijn wel handig om te onthouden:

https://rideapart.com/articles/11-tips-for-riding-off-road

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

@tdw ben geen expert hoor ;) heb het ook aangenomen van een gerespecteerd instructeur

Kunst is om het gewicht op de voorkant te verminderen (spoorzoeken, ingraven). Daarom leer je op all road cursussen je kont naar achteren te gooien als je staat om het gewicht op de achterband te krijgen.

Met gasgeven en achterrem controleer je dan je voortgang door het zand/grind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

tdw schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 10:36:
[...]

Wut? Langzaam rijden op makkelijke stukken en gas geven op de lastige? :D

Overigens heb ik niet (bewust) met m'n knieën geklemd, dat is iets wat ik volgende keer dan wel ga doen. Vond het wel fijn om de motor 'tussen me door' te laten bewegen. Is dat slecht of..?

[...]

Ik zit echt kaarsrecht op dat ding. Is gewicht naar voren dan juist het verkeerde? :?
Draaiend wiel geeft balans en tractie, dat heb je nodig in los terrein, modder enzovoort. Je moet niet te hard gaan (want dan kun je niet op tijd stoppen) dus net als met bochten: je wil langzaam op het gas gaan om je lijn stabiel te houden, om te voorkomen dat je te hard door de bocht gaat kies je dus een lagere aanvangssnelheid.

Staan en naar voren leunen geeft meer tractie op het voorwiel (belangrijk), een lager zwaartepunt van de motor (gewicht op de stepjes ipv op het zadel) en geeft meer vrijheid voor het achterwiel om soms te "zoeken" naar tractie zonder dat jij balans kwijtraakt.

Stuur verhogers zijn er om je rug te sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

kijk naar @Verwijderd linkje

Helaas @HTT-Thalan toch zie je dat verkeerd

Edit: overigens die two-finger-clutch techniek is verdomd pijnlijk is je dat niet gewend bent, zo hey... :+

[ Voor 40% gewijzigd door Least Inkling op 03-08-2017 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:22
SmokingSig schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 09:49:
[...]

Soon, als hij bij me staat en ik een camera heb :X

Ter Info:

Rode Honda CB500 Sport van 2000.
Komt van eerste eigenaar en heeft altijd binnen gestaan.
Geen roest niets op aan te merken, alles picobello.
5703 km 8)7
1650 €

Lijkt me goed deal :9
Nice. Tijd voor een mini meet met 2 x CB500 in pracht staat in een rode kleur :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Als je het goed doet wat betreft staan en gewicht naar achter kun je in mulzand met 1 hand (bij wijze van spreken) je stuur vast houden. Je achterwiel duwt je recht door en je voorwiel heeft dan amper last van sporen etc.
Dat is namelijk hetgeen waar mensen inderdaad fout gaan, als je teveel druk op je voorwiel hebt dan ben je in een gevecht met je stuur en ben ja na 100 meter helemaal doodop.

Dus gas erop houden en gewicht naar achter is echt hetgeen wat je leven heel wat makkelijker maakt.

Doe het op de weg bij drempels ook zo, gewicht beetje naar achter en aan het gas zodat je voorwiel net wel/niet loskomt en dus niet de hele tijd van die klappen. Dit kan gewoon met 30km/h of 50km/h het gaat er niet om dat je een wheelie trekt (juist niet) ofzo maar meer dat je voorkant niet steeds een oplawaai geeft.

Als dat een beetje in de vingers zit is het veel chiller om drempels te rijden dan gewoon eroverheen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Maar dan krijgt je achterwiel toch een oplawaai? En klapt je fiets alsnog naar voren of zie ik dat verkeerd?

Ik til me geregeld uit mijn zadel zodat ikzelf geen oplawaai krijg, en dat mijn fiets geen last heeft van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Least Inkling schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:31:
Maar dan krijgt je achterwiel toch een oplawaai? En klapt je fiets alsnog naar voren of zie ik dat verkeerd?

Ik til me geregeld uit mijn zadel zodat ikzelf geen oplawaai krijg, en dat mijn fiets geen last heeft van mij.
Dit doe ik ook inderdaad. Die vering zit er niet voor niets op toch :+. Als je dwars door de vering heen klapt op een drempel moet je volgens mij eens naar de afstelling kijken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

lolgast schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:34:
[...]

Dit doe ik ook inderdaad. Die vering zit er niet voor niets op toch :+. Als je dwars door de vering heen klapt op een drempel moet je volgens mij eens naar de afstelling kijken :?
Ik ken ondertussen toch genoeg drempels die erg veel weg hebben van stoepranden :X

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

@lolgast Tenzij je er met 100km er over heen gaat :9
Dan moet je meer kijken naar een opticien ofzo, want dan heb je de drempel niet gezien
Raym09 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:39:
[...]

Ik ken ondertussen toch genoeg drempels die erg veel weg hebben van stoepranden :X
Ja verschrikkelijk. Ben meer voor het het systeem wat je meer in Italie ziet. Sensor in de weg die je snelheid controleert en een verkeerslichten aanstuurt. Rij je te hard, wordt het rood. Cameraatje erbij, klaar.

[ Voor 62% gewijzigd door Least Inkling op 03-08-2017 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Haha het is als je de drempel afgaat. Dan blijft je motor in horizontale positie en dus niet eerst voor dan achter maar land je als het ware tegelijkertijd. Bij mij in de straat zijn allemaal van die lange drempels, dus op, dan 5 a 6 meter en dan af. Dat op rijden is geen issue maar dat eraf is zoveel fijner als je dus beetje de boel omhoog trekt.
Doe het eigenlijk alleen met de twin, met de R6 of Yammie nog nooit gedaan omdat die toch zo stug zijn afgeveerd dat het niks uitmaakt.

Vering is niks mis mee, is allemaal hyperpro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Ah duidelijk ;)

Maar dan ben je aan het spelen met je twin ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
"Vroeger" reed ik met de auto altijd door de polder naar kantoor. Was een Alfa 156 met 2,5cm verlaging. Voor de polder kwam je 2 drempels tegen om te zorgen dat je door had dat je daar maar 60 mocht. Daar kon ik met 90km/u overheen (ja, dat is te hard..)
Nu heb ik een A3. De eerste keer dat ik die drempel weer met dat tempo pakte :X. Ik schrok me helemaal de tyfus. Snapte ook meteen waarom ik altijd mensen in moest halen over die drempel heen, ik moet nu ook ineens 55km/u

Met de motor kan hij met +/- 75km/u maar dan moet ik goed opletten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Least Inkling schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:48:
Ah duidelijk ;)

Maar dan ben je aan het spelen met je twin ;)
Was speels begonnen maar ik merkte op een gegeven moment dat na een dag rijden en toch wel de vermoeidheid in het lichaam en benen dat het veel minder pijnlijk en dus blijkbaar soepeler was.

Wat betreft snelheid over de drempel: shitstorm coming in, bij mijn ouders op het terrein 246 hectare afgesloten van verkeer, hebben ze ook drempels liggen op toegangswegen. Ben 1x voor de gein met 120 over zo'n drempel gejaagd en opzich ging dat prima, maar doordat de vering bijna bottom-out was kreeg ik wel een flinke speed wobble daarna, best een billen bij elkaar momentje.

Offroad ook al een keer gehad dat ik bij een bocht wou afsnijden en er een boomstammetje lag in het hoge gras, ik kan je vertellen dat ik gek genoeg blij was dat ik 80 reed en niet stapvoets, want stapvoets slaat je stuur om en nu was het gewoon ff loskomen en flink schrikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:13
kneusteun schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:45:
Haha het is als je de drempel afgaat. Dan blijft je motor in horizontale positie en dus niet eerst voor dan achter maar land je als het ware tegelijkertijd. Bij mij in de straat zijn allemaal van die lange drempels, dus op, dan 5 a 6 meter en dan af. Dat op rijden is geen issue maar dat eraf is zoveel fijner als je dus beetje de boel omhoog trekt.
Doe het eigenlijk alleen met de twin, met de R6 of Yammie nog nooit gedaan omdat die toch zo stug zijn afgeveerd dat het niks uitmaakt.

Vering is niks mis mee, is allemaal hyperpro ;)
Vraagje trouwens, merk dat je veel ervaring hebt met off-road rijden. Hoe heb jij dit aangeleerd? Bepaalde cursussen gevolgd of gewoon veel gedaan?

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:02
lolgast schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:48:
"Vroeger" reed ik met de auto altijd door de polder naar kantoor. Was een Alfa 156 met 2,5cm verlaging. Voor de polder kwam je 2 drempels tegen om te zorgen dat je door had dat je daar maar 60 mocht. Daar kon ik met 90km/u overheen (ja, dat is te hard..)
Nu heb ik een A3. De eerste keer dat ik die drempel weer met dat tempo pakte :X. Ik schrok me helemaal de tyfus. Snapte ook meteen waarom ik altijd mensen in moest halen over die drempel heen, ik moet nu ook ineens 55km/u

Met de motor kan hij met +/- 75km/u maar dan moet ik goed opletten
Met mijn ZX en nu met mijn C4 kom ik over een 60km/h weg op weg naar m'n werk. Daar zitten iets van 5 of 6 drempels in, die kan ik allemaal met 80km/h nemen. Reed ik eens in de A3 van een collega mee die kon er met 50 overheen en zat ik met m'n kop voor het dak. Om over de BMW 755i van de directeur maar niet te beginnen, wat een oncomfortabel hok is dat :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
aidanl schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:56:
[...]

Vraagje trouwens, merk dat je veel ervaring hebt met off-road rijden. Hoe heb jij dit aangeleerd? Bepaalde cursussen gevolgd of gewoon veel gedaan?
Veel gedaan, dus doe vast niet alles wat hoort.
Maar vanaf me 12 jaar had ik een tsx omgebouwd naar 125cc en in gebied rond me huis begonnen met klooien.
Daarna van alles wel gereden en geprobeerd en daarna met de xtz750 begonnen het tenproberen op zwaardere fietsen. Is echt iets wat met veel oefenen steeds beter gaat! Het was in het begin veel vloeken en tieren en erachter komen wat wel en wat niet kan.

Wel een side note dat ik dat echt in stappen heb gedaan want heb echt de afgelopen 5 jaar flink veel moeten leren op die zware fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
Khayma schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:01:
[...]

Nice. Tijd voor een mini meet met 2 x CB500 in pracht staat in een rode kleur :P.
Eerst dat rijbewijs nog halen. Zit ik al een week te wachten op een antwoord van de rijschool, zegt de garagist gisteren waar ik de CB ben gaan halen dat hij in vakantie is. Zijn 3 "leermotors" stonden er net in onderhoud :F Man man ik word ongeduldig :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:22
SmokingSig schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 12:24:
[...]

Eerst dat rijbewijs nog halen. Zit ik al een week te wachten op een antwoord van de rijschool, zegt de garagist gisteren waar ik de CB ben gaan halen dat hij in vakantie is. Zijn 3 "leermotors" stonden er net in onderhoud :F Man man ik word ongeduldig :/
Andere rijschool opzoeken en daar 2/3 lessen nemen (ga er vanuit de je AVB doet) want dat verschilt niet echt per rijschool want het zijn allemaal dezelfde oefening. Daarna zullen de leermotoren wel weer beschikbaar zijn en weer terug naar je eigen rijschool. Soms moet je even creatief zijn als je haast hebt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Begin door al dat geklets over offroad wel mijn XF650 wel een beetje te missen :/ met mijn cb ga ik het in ieder geval niet proberen :+

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
kneusteun schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 12:04:
[...]

Veel gedaan, dus doe vast niet alles wat hoort.
Maar vanaf me 12 jaar had ik een tsx omgebouwd naar 125cc en in gebied rond me huis begonnen met klooien.
Daarna van alles wel gereden en geprobeerd en daarna met de xtz750 begonnen het tenproberen op zwaardere fietsen. Is echt iets wat met veel oefenen steeds beter gaat! Het was in het begin veel vloeken en tieren en erachter komen wat wel en wat niet kan.

Wel een side note dat ik dat echt in stappen heb gedaan want heb echt de afgelopen 5 jaar flink veel moeten leren op die zware fietsen.
Ik woon in Rotterdam (net buiten de stad zelf) maar merk dat er weinig plekken zijn hier in de buurt waar je eigenlijk echt de weg af kan zonder meteen op prive terein terecht te komen of gezeik krijgt met omwonenden.

Of zijn er nog mensen hier die in de zelfde omgeving wonen die weten waar het wel kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

aidanl schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 12:36:
[...]

Ik woon in Rotterdam (net buiten de stad zelf) maar merk dat er weinig plekken zijn hier in de buurt waar je eigenlijk echt de weg af kan zonder meteen op prive terein terecht te komen of gezeik krijgt met omwonenden.

Of zijn er nog mensen hier die in de zelfde omgeving wonen die weten waar het wel kan?
Ja joh, gewoon dwars door het Kralingsebos heen ;)

XBL: DonFrans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:45

Secsytime

Automagisch

[...]

Gezeik met omwonenden heb je overal.. je gaat altijd te hard, maakt altijd teveel lawaai, je let nooooit op.. gaan ze stokken op de weg leggen, in de hoop dat dat je weglaat. Maatje van ne kreeg laatst zelfs te horen dat als ze hem nog een keer zagen dat er een stok door zen wielen ging.. succes met je poging tot doodslag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 22:18

Ethirty

Who...me?

Secsytime schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 12:45:
[...]

Gezeik met omwonenden heb je overal.. je gaat altijd te hard, maakt altijd teveel lawaai, je let nooooit op.. gaan ze stokken op de weg leggen, in de hoop dat dat je weglaat. Maatje van ne kreeg laatst zelfs te horen dat als ze hem nog een keer zagen dat er een stok door zen wielen ging.. succes met je poging tot doodslag :+
Fijn hè, die tolerantie. Mijn ouders wonen in het oosten midden op het platteland. Daar hoor je niemand over een crossmotortje zonder pijp of over het jaarlijkse rallye event. Hell, hele clubs met auto's en motoren komen daar wekelijks langs omdat het zo mooi rijden is. En als er wat bijzonders langs komt ga je staan kijken. :)

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Daarom is twente gewoon een top locatie ;)
Met de racer ben ik ook binnen 5 minuten op de autobahn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
Khayma schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 12:27:
[...]

Andere rijschool opzoeken en daar 2/3 lessen nemen (ga er vanuit de je AVB doet) want dat verschilt niet echt per rijschool want het zijn allemaal dezelfde oefening. Daarna zullen de leermotoren wel weer beschikbaar zijn en weer terug naar je eigen rijschool. Soms moet je even creatief zijn als je haast hebt :9
In BE noemt het niet AVB maar gewoon A :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
[...]

Park onder de Euromast ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
[...]

Begin met wat zandpaden in de omgeving te vinden, lus je die met een route aan elkaar.
Zo begin je met steeds een rondje waar je wat zandpaden hebt. Zo had ik hier ook een route in de buurt in het begin waar sommige stukken mul zijn en andere grind. Dan begin je beetje met wegtrekken en gas houden op dat soort paden.

Ik ben niet heel bekend met Rotterdam maar weet wel dat mensen met enduro's (denk ktm exc etc) daar wel een paar plekken hebben waar ze wat spelen.

https://www.google.nl/map...!3d51.9489149!4d4.3613502
Dit soort dingen worden door enduro jongens geloof ik gebruikt, wat de eigenaar is en hoe de politie hier mee omgaat geen idee.

Voordeel wat ik dus wel vind van die zware allroads is dat ik naar Teckelenburg etc. kachel via de snelweg met 180 op de teller (dus je bent er zo) en dan daar vervolgens kan gaan spelen offroad en af en toe wat leuke bochtjes pakken.
Met een enduro zit je wat beperkter als je er op de motor heen moet.

Wat ik wel tof vind is dat er ook van die lui zijn die de offroad ritten op die twins doen _/-\o_
YouTube: Otr (Offroad) Staphorst 29-12-2016
Dan zag je op zo'n akker een dikke AT op volle polle langs die enduro's knallen, om vervolgens bij de eerste beste niet rechte stukken weer snoeihard ingehaald te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@off-road discussie:
http://www.transeurotrail.org/

* Bommes gaat zo ontzettend opzoek naar een all-road.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32
SmokingSig schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 13:09:
[...]

In BE noemt het niet AVB maar gewoon A :+
Met AVB bedoelen ze voertuigbeheersing (= oefeningen op afgesloten terrein bij ons)
Met AVD bedoelen ze verkeersdeelname (= rijden op de openbare weg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

d:)b nice thanks @Bommes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Hier in Brabant zijn heel veel onverharde wegen te vinden, als je het een beetje slim doet dan kun je heel veel van die wegen aan elkaar plakken en er een leuke routje van maken.

Een heel kleine selectie bij mij in de buurt:

https://www.google.nl/map...bfov%3D100!7i13312!8i6656

https://www.google.nl/map...lKLkqQ!2e0!7i13312!8i6656

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
Verwijderd schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 13:47:
[...]

Hier in Brabant zijn heel veel onverharde wegen te vinden, als je het een beetje slim doet dan kun je heel veel van die wegen aan elkaar plakken en er een leuke routje van maken.

Een heel kleine selectie bij mij in de buurt:

https://www.google.nl/map...lKLkqQ!2e0!7i13312!8i6656
Misschien dan maar even doorkachelen naar Brabant / Limburg / Gelderland en daar dan lekker de weg af :)
Frans92 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 12:43:
[...]

Ja joh, gewoon dwars door het Kralingsebos heen ;)
En kan dat ook zonder dat je ineens van die mooie blauwe knipperende lampen in je spiegels ziet? :9

[ Voor 14% gewijzigd door aidanl op 03-08-2017 14:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
Afhankelijk van hoe snel je bent :P

[ Voor 75% gewijzigd door FastFred op 03-08-2017 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

En of je wel of geen spiegels hebt uiteraard

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
tdw schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 14:18:
[...]

En of je wel of geen spiegels hebt uiteraard
En of de knipperende lampjes wel gebruikt worden natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• byn124
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 09:10

byn124

Thunderace

aidanl schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 14:27:
[...]

En of de knipperende lampjes wel gebruikt worden natuurlijk
En of ze blauw zijn uiteraard!

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Ben ik de enige die even is afgehaakt? :+

@aidanl Kun je van R'dam niet doorrijden naar de kust en daar een gebied zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Ik heb in Duitsland ook wel eens gehad dat ze zeiden dat ik op een plek reed waar het niet mocht, iets te brutaal gezegd "das habe ich nicht gewusst" maar gelukkig moest ie lachen en kon ik verder.

In Nederland is de boete ook slechts 150 euro dus dat vind ik ook best nog wel een keer te doen. (nog nooit gepakt)
Vind het ook wel een beetje jammer dat ze je niet echt een alternatief bieden.

Ga straks 2 weken naar zweden helaas zonder motor omdat er mensen zonder motor meegaan, maar ga meteen even kijken of ik wat leuke ideetjes op kan doen voor volgend jaar. Want daar is dat allemansrecht wel echt ideaal om mooi door het land te kunnen trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

kneusteun schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 14:48:
Ga straks 2 weken naar zweden helaas zonder motor omdat er mensen zonder motor meegaan, [...]
???

Pleur al je bagage in hun auto's en rijd zonder koffers e.d. naar je vakantiebestemming. Voordelen: je kunt meenemen wat je wilt en je hebt er tijdens het rijden geen last van EN op je vakantiebestemming kun je ook nog wat leuke weggetjes pakken :Y)

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
tdw schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 15:01:
[...]

???

Pleur al je bagage in hun auto's en rijd zonder koffers e.d. naar je vakantiebestemming. Voordelen: je kunt meenemen wat je wilt en je hebt er tijdens het rijden geen last van EN op je vakantiebestemming kun je ook nog wat leuke weggetjes pakken :Y)
En als je wat gaat ondernemen met de groep hoef je niet te bob'en ivm meerijden >:)

@steveman hieronder: ;( Kan zoiets simpels zijn als een slecht contact. Hoop dat het eenvoudig te fixen is voor je!

[ Voor 11% gewijzigd door lolgast op 03-08-2017 15:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

http://imgur.com/a/CDDSy

Check engine...

*update* melding zou iets te maken hebben met het remlicht... Nou, die doet het gewoon.

Gisteren kwam die melding ook al, stoppen starten, was er nog steeds. Maar na boodschappen te hebben gedaan was en bleef het weg. Tot na 2 uur rijden vandaag.

Raar gedoe, wellicht heeft buiten staan in de regen niet geholpen, maar dit zou toch allemaal spik und spann waterdicht moeten zijn...

**update**

Met een vergrootglas (Duitse punklichkeit!! gründlichkeit!!) wat oxidatie te zien in de stekker van voorremschakelaar. Chef übermonteur schraapt het wat weg en spuit contactspray. Bij m'n thuisdealer een nieuw kabeltje gaan regelen.

paging @lolgast

[ Voor 105% gewijzigd door steveman op 04-08-2017 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:26

Vrijdag

De Zwarte

[...]

Ik woon in Den Haag (daar heb je niks aan) en in IJmuiden heb je de kuil waar ze heel vaak met crossers etc. rondrijden. (heb je nóg minder aan :+ )

Misschien delen van het strand of langs de rivier?

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
steveman schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 15:05:
http://imgur.com/a/CDDSy

Check engine...

*update* melding zou iets te maken hebben met het remlicht... Nou, die doet het gewoon.

Gisteren kwam die melding ook al, stoppen starten, was er nog steeds. Maar na boodschappen te hebben gedaan was en bleef het weg. Tot na 2 uur rijden vandaag.

Raar gedoe, wellicht heeft buiten staan in de regen niet geholpen, maar dit zou toch allemaal spik und spann waterdicht moeten zijn...
Ik gok op slecht contact dan ofzo. Misschien een massa-draad die ergens niet helemaal lekker zit, of er blijft ergens bij de zekeringen vocht liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
kneusteun schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 14:48:
Ga straks 2 weken naar zweden helaas zonder motor omdat er mensen zonder motor meegaan, maar ga meteen even kijken of ik wat leuke ideetjes op kan doen voor volgend jaar. Want daar is dat allemansrecht wel echt ideaal om mooi door het land te kunnen trekken.
Aan dat allemansrecht zitten ook beperkingen. In Scandinavië zijn ze erg zuinig op hun natuur, zolang jij met je motor op de paden blijft en alleen op paden komt waar je met de motor mag komen prima. Maar owee als je schade aan de natuur aanbrengt door van de paden af te wijken en recht toe recht aan door een bos knalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
steveman schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 15:05:
...

**update**

Met een vergrootglas (Duitse punklichkeit!!) wat oxidatie te zien in de stekker van voorremschakelaar. Chef übermonteur schraapt het wat weg en spuit contactspray. Bij m'n thuisdealer een nieuw kabeltje gaan regelen.

paging @lolgast
Gas met die zooi, op naar de zon 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
lolgast schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 15:05:
[...]

En als je wat gaat ondernemen met de groep hoef je niet te bob'en ivm meerijden >:)

@steveman hieronder: ;( Kan zoiets simpels zijn als een slecht contact. Hoop dat het eenvoudig te fixen is voor je!
Ik mag niet eens rijden ;) heb alleen me A.

En ik ga daar heen om te vissen en wandelen, dus hengels en dergelijke mee wordt ook lastig.
Plus de reiskosten worden verdubbeld omdat de Golf minder verbruikt dan de twin en ook nog eens dubbel tol bij de bruggen/pont.
Nee helaas, maar gaan we volgend jaar gewoon rondje Zweden/Noorwegen/Finland doen.
Me vriendin heeft voor school tijdje in Oulu gewoond dus mooi excuus om mooie rit te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
FastFred schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 15:28:
[...]

Aan dat allemansrecht zitten ook beperkingen. In Scandinavië zijn ze erg zuinig op hun natuur, zolang jij met je motor op de paden blijft en alleen op paden komt waar je met de motor mag komen prima. Maar owee als je schade aan de natuur aanbrengt door van de paden af te wijken en recht toe recht aan door een bos knalt.
Het is dan ook niet mijn plan om door het bos te knallen, dat doe ik hier in principe ook niet want dat is niet netjes. Gewoon gebruik maken van tractorpaden etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conteaster
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
De gemiddelde motorvriend op tweaker heeft minder linkerhanden dan ik denk ik..

Ik heb vorig jaar deze knippers besteld, maar heb ze nog nooit gemonteerd. Is het gewoon een kwestie van oude knipperlichten eraf halen, draadjes aan elkaar knopen en terugschroeven? Dit is nl. LED, de orginele om m'n motor (Yamaha MT-03 uit 2007) heeft dat niet. Ik heb hier en daar wat over relais en weerstanden gelezen, maar wat beter/makkelijker is weet ik niet.

@thijsco19 : Jij hebt ook andere knipperlichten op je MT-03 als ik me niet vergis? Wat heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Conteaster schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 15:43:

Ik heb vorig jaar deze knippers besteld, maar heb ze nog nooit gemonteerd. Is het gewoon een kwestie van oude knipperlichten eraf halen, draadjes aan elkaar knopen en terugschroeven? Dit is nl. LED, de orginele om m'n motor (Yamaha MT-03 uit 2007) heeft dat niet. Ik heb hier en daar wat over relais en weerstanden gelezen, maar wat beter/makkelijker is weet ik niet.

@thijsco19 : Jij hebt ook andere knipperlichten op je MT-03 als ik me niet vergis? Wat heb jij?
Zo simpel is het inderdaad, hoogstens je knipperlicht relais vervangen voor eentje voor led anders knipperen ze nogal snel.

Als je het met weerstanden wilt doen, die staan er op je link gewoon bij :+

[ Voor 4% gewijzigd door A13X op 03-08-2017 15:53 ]

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast

Als je motor nog niet beschikt over een belastingsonafhankelijk relais zul je die waarschijnlijk ook moeten kopen. Dat merk je snel genoeg als je ze geplaatst hebt, want dan knipperen ze als een dolle :+

[ Voor 0% gewijzigd door lolgast op 03-08-2017 15:55 . Reden: typfoutje :+ ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

lolgast schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 15:53:
[...]

Als je motor nog niet beschikt over een belastingonafhankelijk relais zul je die waarschijnlijk ook moeten kopen. Dat merk je snel genoeg als je ze geplaatst hebt, want dan knipperen ze als een dolle :+
Met zo'n relais maakt het niet uit hoeveel belasting je betaalt. Dat is extra handig bij het monteren van andere lampjes.

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Frans92 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 15:54:
[...]
hoeveel belasting je betaald
Die ga ik gelijk halen en meteen stoppen :+

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Mijn vrouw probeerde mij plat in de bocht te filmen maar ze kon niet bij blijven! Nou moet ik verdorie toch een foto zien te regelen :9.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

@HTT-Thalan als je effe doorrijdt naar de Col d'Izoard in de alpen, staat daar altijd een prof-fotograaf :+

8 euri's..

[ Voor 6% gewijzigd door Least Inkling op 03-08-2017 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Wat betreft auto vs motor, we hadden hier een keer twee stock cars vs 2 enduro's en in het zand moesten die auto's het wel afleggen op een ronde baan!
Nog een foto van gevonden in de archiefkast ;)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4IJlWJT.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door kneusteun op 03-08-2017 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Least Inkling schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 16:45:
@HTT-Thalan als je effe doorrijdt naar de Col d'Izoard in de alpen, staat daar altijd een prof-fotograaf :+

8 euri's..
Maandag of dinsdag staat de Izoard in mijn planning.. *O*
Op de Galbier staat er ook vaak eentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

@Bommes hoop voor je op goed weer, ben er al een keer of 8 geweest....nat...nat...nat...

Maar wil je niet deprimeren.. O-) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:02

thijsco19

KTM 990 SMT

http://www.mlmparts.com/n...d-knipperlicht-vinci.html
Deze heb ik, zowel voor als achter.
Gelijk ook een led knippert relais aangeschaft. Is heel makkelijk te plaatsen, je moet alleen het zadel eraf schroeven en het stekkertje loshalen van de oude en vastzetten op de nieuwe.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Pagina: 1 ... 3 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.