Heb wel eens verhalen gelezen dat een echt snelle auto niet is bij te houden met een motor. Kon me er iets bij voorstellen vanuit stilstand maar vanaf 50 km/h zou een dikke superbike toch echt niet veel moeten onderdoen voor zo'n auto. Althans, dat dacht ik...
Gisteren kwam mijn collega langs om zijn laatste aanwinst tonen, nieuwe porsche turbo s cabrio. Dat ding komt ingereden uit de fabriek dus het gas kon er direct op. Launch controle aan en gaan met de banaan. Maar holy shit, ik kreeg gewoon geen lucht, werd bang en had een hartslag die veel hoger was dan normaal. Ik ben echt wel wat gewend kwa motoren maar zo'n ding is echt van een
compleet andere orde. Een combinatie van angst, adrealine rush en een hartslag van 160 die pas zakte toen ik uitstapte. Was eigenlijk opgelucht dat het bij die ene keer accelereren bleef.
Beetje kut is het wel, dacht dat motoren toch wel de ultime kick konden geven maar vergeleken zo'n ding vind ik mijn motoren eigenlijk maar een beetje suf. Vanmiddag een rondje gereden op de straat motor, met 170pk op het achterwiel geen traag ding. Ik toer 95% van de tijd rustig rond maar trek het gas echt wel eens open. Maar die kick die ik voorheen had was
compleet weg

. Hopelijk komt het nog terug anders ben ik in die 20 minuten mijn motorplezier voorlopig verloren.