Het grote motortopic deel 20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 101 Laatste
Acties:
  • 293.271 views

Onderwerpen

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Lange bochten (incl het met het gas sturen) gaan allemaal prima, het is meer het korte spul dat wat moeizaam gaat. Deels ook door de recente overstap naar een grote allroad na 200.000km op sportmotoren gedaan te hebben, komt vanzelf wel weer :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Verwijderd

FragDaddy schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 11:03:
[...]

Poeh. Ik heb toch regelmatig op verschillende 600'tjes gereden en ze gingen allemaal prima omhoog in de 2e versnelling.
Okay, ik heb ook op verschillende 600'tjes gereden maar op een Bandit 600 is het stuk lastiger dan veel andere 600cc omdat (weinig vermogen en zwaar):

1. Een Bandit 600 max 85 pk heeft en de meeste andere 600 naked zo rond de 100 pk of soms meer.
2. Een Bandit 600 net zo zwaar weegt als een Bandit 1200 dus dan hebben we het over een kilo of 250. De meeste 600 wegen een kilo of 40 lichter.

Je kunt op een Bandit 600 in z'n twee een wheelie maken door:

1. de vertanding aan te passen.
2. of door ongezond veel gas te geven en hem dan nog mee te helpen ook.

Hier zie je 2de versnelling wheelies op een Bandit met een andere vertanding:

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-09 09:24

Least Inkling

Product of the cold war

FragDaddy schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 11:18:
[...]

...

Oh, nog een tip in lange bochten. Als je een beetje serieus door die bochten gaat stuur je gas! Minder gas is naar binnen sturen en meer gas is de motor naar de buitenkant van de bocht laten lopen. (Toch? Of is het omgedraaid? Ik denk er niet meer bij na, nouja. moet je de volgende keer op het klaverblad maar even proberen.. Maakt je leven een stuk makkelijker..)

.....
Euh...precies andersom ;)

Edit: reactie was aangepast dus mijn antwoord klopte niet:

Minder gas: naar binnen
Meer gas: naar buiten

Zo is ie weer duidelijk ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Least Inkling op 17-08-2017 11:31 ]

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:53

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Dat idee had ik ook. Als ik teveel naar binnen leun in een lange bocht geef ik (meer) gas bij.

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 15:40
HTT-Thalan schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 11:23:
[...]

Dat idee had ik ook. Als ik teveel naar binnen leun in een lange bocht geef ik (meer) gas bij.
Dat dus.. Ik twijfelde al. Gek is dat, je denkt er gewoon niet meer bij na!

[ Voor 23% gewijzigd door FragDaddy op 17-08-2017 11:31 ]

Have a wheelie good weekend!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Heb jij je reactie weer aangepast? Nou klopt mijn antwoord weer niet lol

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Least Inkling schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 11:29:
Dat heeft hij, kun je ook zien in de post historie ;)

• FragDaddy
Least Inkling schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 11:29:
Ja, ik zit te prutsen. Ik dacht zelf ook al dat ik het verkeerd had en had het daarom aangepast. Oh wat een verwarring :D

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Ach ja, weer een pagina gevuld :+

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
toch leuk bijna een hele pagina artikel 5

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:58
Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 09:50:
[...]

Die noppenbanden rijden niet zo lekker op het asfalt, offroad is natuurlijk een ander verhaal ;)
Ik snap.

Maar ik neem aan als je bijvoorbeeld een vakantie gaat doen met de motor dat je er " normale weg banden " op gooit?

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:36

thijsco19

KTM 990 SMT

Least Inkling schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 11:22:
[...]

Euh...precies andersom ;)

Edit: reactie was aangepast dus mijn antwoord klopte niet:

Minder gas: naar binnen
Meer gas: naar buiten

Zo is ie weer duidelijk ;)
En toch volgens twist of the wrist, als je in de bocht hangt en je geeft minder gas wilt de motor rechtop komen te staan en daardoor naar buiten wilt gaan.

Of ik heb het verkeerd begrepen.. :? :9

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

@thijsco19 ik heb het niet volgehouden die hele film te kijken :+

Maar zoals ik het ervaar, ik corrigeer mijn positie met gascorrecties. Ik heb het idee dat als je je gas dichtdraaidt (foei!), dat ie niet voldoende duwmoment geeft en dat ie daardoor verder "omvalt", dus verder naar binnen.

Meer gas gaat ie wat "omhoog" door meer meer duwkracht en ga je hoger in de bocht zitten.

Maar ik ben geen expert.

Edit: achterlijke spelfout

[ Voor 6% gewijzigd door Least Inkling op 17-08-2017 12:27 ]

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Ik zou het ook niet precies kunnen vertellen maar dat is wat ik ervan begrepen had, van wat ik gezien had.

Zelfde idee als je gaat remmen in de bocht, wilt de motor ook weer recht komen te staan en dus naar buiten toe wijken.

[ Voor 36% gewijzigd door thijsco19 op 17-08-2017 12:30 ]

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

HTT-Thalan schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 08:51:
[...]

Ik vind de bedrijfsauto nog steeds geen 'vervelend koekblik' ondanks dat ik het filerijden wel moe ben, dus dat is het enige negatieve: Je bent minder 'vrij' (wind langs je lijf en tussen het verkeer door). Ik weet natuurlijk niet welke auto je benut, maar met luxe sportstoelen, een goede geluidsinstallatie en flink wat vermogen is autorijden nog steeds geen straf.
Het wisselt af tussen mijn huidige auto (ford mondeo) en een caddy tdi uit 2005, een vito uit 2012 en een boxer 3.0hdi uit 2008. Opzich in alle 4 niet slecht vertoeven, niet traag en prima stoelen. Maar het zit hem vooral in de files, de slaaprijders waar je met een auto vaak gewoon niet (veilig) voorbij kunt komen, etc... Niet dat ik er op de motor altijd voorbij scheur, maar op de motor is de wetenschap dat ik er in een paar tellen voorbij kan als ik het zat ben al genoeg om relaxed er achteraan te blijven rijden, waar het in de auto alleen irritaties oplevert.
Qua tijd: Het ligt volgens mij een beetje aan hoe je ingericht bent, dwz, mijn motor staat altijd startklaar voor de deur en mijn kleding hangt ook klaar, ik kan dus zo wegrijden. Dat is anders dan wanneer motorrijden een speciaal 'uitje' is met een dito pak en hij ergens droog in een klein schuurtje staat.
Ik zou in dat geval de motor op de stoep voor m'n huis moeten parkeren, de stoep is niet zo heel breed en een motor kan dan al vrij snel overlast opleveren. De motor op een parkeervak zetten is geen optie, Met de oplettendheid van de gemiddelde koekblikker zie ik het er dan van komen dat ik op een dag thuis kom en de motor op de grond ligt, dan heb ik liever dat-ie gewoon in de berging staat, dan kost het me maar wat moeite om 'm te pakken en weg te zetten :)

Mijn huis en woonwijk is net na de oorlog gebouwd, dus in een tijd dat in een straat met 30 huizen misschien 5 mensen het konden betalen om een auto te hebben. Nu staat voor elk huis een auto (gezien de inrichting van de straat past dat eigenlijk al niet, dus als ik dan ook nog eens een parkeerplek ga gijzelen voor m'n motor gaan de buren dat niet in dank afnemen).

Ondanks het feit dat het een beetje een gedoe is om het ding weg te zetten en te pakken, zet ik hem dus toch maar in de berging. Ook omdat hij dan wat minder snel word gejat dan wanneer hij gewoon aan de straat zou staan, dunkt me. Als ze hem uit m'n berging jatten en ze komen bij de (bijna) haakse bocht in de gangpoort kwakken ze 'm waarschijnlijk tegen een schutting aan "laat maar zitten", want als je dat niet precies op 1 manier aanpakt, krijg je 'm die bocht niet door :P

[ Voor 3% gewijzigd door Destruction op 17-08-2017 12:45 ]

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Least Inkling schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 12:25:
@thijsco19 ik heb het niet volgehouden die hele film te kijken :+

Maar zoals ik het ervaar, ik corrigeer mijn positie met gascorrecties. Ik heb het idee dat als je je gas dichtdraaidt (foei!), dat ie niet voldoende duwmoment geeft en dat ie daardoor verder "omvalt", dus verder naar binnen.

Meer gas gaat ie wat "omhoog" door meer meer duwkracht en ga je hoger in de bocht zitten.

Maar ik ben geen expert.

Edit: achterlijke spelfout
Als je je gas dichtdraait krijg je een gewichtsverplaatsing naar voren. Daardoor zakt de voorvering in, wordt de naloop kleiner waardoor de motor makkelijk gaat sturen en dus een krappere bocht wil draaien. Andersom, gas erbij betekend een grotere naloop waardoor de bocht ruimer wordt omdat de motor stabieler wordt. Choppers hebben bv van nature een hele grote naloop en zijn daarom erg stabiel in rechte lijn en moeilijk de bocht in te sturen. De eerste keer dat ik op zo'n ding reed ging ik bijna rechtdoor :o . En eens het ding dan de bocht om wil gaat het ook niet bepaald subtiel.

Hetzelfde effect krijg je met remmend de bocht in te gaan. Mits je banden voldoende grip hebben op het asfalt zorgt het voor een kleine naloop en stuurt de motor dus makkelijker te bocht in. Door de extra druk op de voorkant krijgt de voorband meer voor zijn kiezen en wordt warmer en harder het asfalt ingeduwd. Beide zorgen voor meer grip en veiligheid.

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

+1 veul beter uitgelegd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32
xos schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 12:45:
[...]

Hetzelfde effect krijg je met remmend de bocht in te gaan. Mits je banden voldoende grip hebben op het asfalt zorgt het voor een kleine naloop en stuurt de motor dus makkelijker te bocht in. Door de extra druk op de voorkant krijgt de voorband meer voor zijn kiezen en wordt warmer en harder het asfalt ingeduwd. Beide zorgen voor meer grip en veiligheid.
Remmend met de voorrem? Ik durf al eens een beetje remmen met de achterrem in de bocht, maar ik kan me niet goed inbeelden dat daardoor de voorkant meer druk zou krijgen...

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

xos schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 12:45:
[...]

Als je je gas dichtdraait krijg je een gewichtsverplaatsing naar voren. Daardoor zakt de voorvering in, wordt de naloop kleiner waardoor de motor makkelijk gaat sturen en dus een krappere bocht wil draaien. Andersom, gas erbij betekend een grotere naloop waardoor de bocht ruimer wordt omdat de motor stabieler wordt. Choppers hebben bv van nature een hele grote naloop en zijn daarom erg stabiel in rechte lijn en moeilijk de bocht in te sturen.
En aanvullend, over dat gas dicht draaien: als je een motor hebt die zeer sterk op de motor afremt (zoals mijn vtwin) kun je dat ook als remmen ervaren, mits je in een bocht het gas dicht gooit. Ik hoef in heel veel situaties niet bij te remmen, de motor levert al voldoende vertraging. Ik geef wel tussengas (rev matching) bij terugschakelen. Ik zie het dus wel gebeuren dat sommige motoren recht gaan staan bij gas los in een bocht, zeker als je toen hoog in de toeren zat.

Mijn motor valt de bocht in als boter (dat wel) maar eventjes snel van een linkse naar een rechtse bocht (of andersom) kost heel wat moeite door het grote voorwiel, dat heel veel kinetische energie naar voren genereert (ik ken de technische term niet voor dit effect).

[ Voor 5% gewijzigd door HTT-Thalan op 17-08-2017 12:56 ]

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Gyroscopisch effect bedoel je?

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Dryhte schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 12:51:
[...]

Remmend met de voorrem? Ik durf al eens een beetje remmen met de achterrem in de bocht, maar ik kan me niet goed inbeelden dat daardoor de voorkant meer druk zou krijgen...
Waarom niet? Als je remt, ongeacht voorrem, achterrem over motorrem dan voel je toch dat de motor inzakt in de voorvering? Je achterrem is er eentje om met beleid te gebruiken omdat het gewicht naar voren gaat wordt de achterkant lichter en krijgt de achterband miner druk en kan daardoor plotsklap grip verliezen. Bij een motor met zachte vering zal dit effect veel sterker zijn dan bij een motor met meer demping.

Als je wilt zien hoe de vering werkt kan ik straks wel even wat grafieken posten van mijn racer. Die heeft vering sensoren. Dan kan je zien hoe de vering reageert onder remmen.
HTT-Thalan schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 12:52:
[...]

En aanvullend, over dat gas dicht draaien: als je een motor hebt die zeer sterk op de motor afremt (zoals mijn vtwin) kun je dat ook als remmen ervaren, mits je in een bocht het gas dicht gooit. Ik hoef in heel veel situaties niet bij te remmen, de motor levert al voldoende vertraging. Ik geef wel tussengas (rev matching) bij terugschakelen. Ik zie het dus wel gebeuren dat sommige motoren recht gaan staan bij gas los in een bocht, zeker als je toen hoog in de toeren zat.

Mijn motor valt de bocht in als boter (dat wel) maar eventjes snel van een linkse naar een rechtse bocht (of andersom) kost heel wat moeite door het grote voorwiel, dat heel veel kinetische energie naar voren genereert (ik ken de technische term niet voor dit effect).
Simpel gezien is er geen verschil tussen remmen op de motor en de achterrem gebruiken. Waarschijnlijk bedoel je gyroscopisch effect. In de racewereld worden er flinke bedragen betaald om zo licht mogelijke velgen te monteren om dit effect zo klein mogelijk te houden.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Reloader schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 11:55:
toch leuk bijna een hele pagina artikel 5
Ligt er aan waar en hoe je dat doet. Op een zaterdagavond op een verlaten industrieterrein heeft niemand er last van en is het ook alleen gevaarlijk voor de mensen die het doen, niet voor andere mensen. Ik zie het probleem dan eigenlijk niet.

• radium6969
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-07 20:39
^ Even extra info, Bij de choppers/customs zijn vaak ook brede achterbanden gemonteerd, die lekker 'vierkant' gereden zijn. De eerste keer dat ik op mijn Vmax stapte met de oude banden, leek hij om te willen vallen in de bochten. De transitie was echt heftig...

Bandjes vervangen en lekker gaan sturen en nu geen last meer van spoorvorming en het 'omvallen'. Echt een bizar verschil.

[ Voor 4% gewijzigd door radium6969 op 17-08-2017 14:08 ]

• Reloader
PilatuS schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 14:01:
[...]

Ligt er aan waar en hoe je dat doet. Op een zaterdagavond op een verlaten industrieterrein heeft niemand er last van en is het ook alleen gevaarlijk voor de mensen die het doen, niet voor andere mensen. Ik zie het probleem dan eigenlijk niet.
denkt oom agent anders over als je pech hebt :(

• PilatuS
  • Niet online
Reloader schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 14:08:
[...]

denkt oom agent anders over als je pech hebt :(
Dat klopt inderdaad. Als je pech hebt ben je sowieso de sjaak. Alleen als het gaat om op een nette manier wheelies maken zie ik niet echt een probleem om dat op zo'n plek te doen. Het mag dan wel niet, maar daar kan het wel zonder dat er iemand last van heeft.

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

@xos @Least Inkling
Vanaf 16:20.

• Reloader
binnenkort trouwens ff naar luxemburg, weet iemand waar dit is---->

de plaats waar deze foto is genomen dus :+

Afbeeldingslocatie: http://www.motor-forum.nl/download.php/download_document/975789/c994ce63fd469200ba59ef4565402fca

lijkt me in de omgeving van wiltz?

[ Voor 10% gewijzigd door Reloader op 17-08-2017 16:51 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Reloader schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 16:07:
binnenkort trouwens ff naar luxemburg, weet iemand waar dit is
Luxemburg ligt rechtsonderaan België, in het hoekje tussen Duitsland & Frankrijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reloader
Chakotay schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 16:11:
[...]

Luxemburg ligt rechtsonderaan België, in het hoekje tussen Duitsland & Frankrijk.
:D
Oh naast dat ene andere landje, Frankrijk ofzo?

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:27

Vrijdag

De Zwarte

radium6969 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 14:07:
^ Even extra info, Bij de choppers/customs zijn vaak ook brede achterbanden gemonteerd, die lekker 'vierkant' gereden zijn. De eerste keer dat ik op mijn Vmax stapte met de oude banden, leek hij om te willen vallen in de bochten. De transitie was echt heftig...

Bandjes vervangen en lekker gaan sturen en nu geen last meer van spoorvorming en het 'omvallen'. Echt een bizar verschil.
Zoiets?

Afbeeldingslocatie: http://cyrilhuzeblog.com/wp-content/uploads/RicksVRod1.jpg

Als je door de bocht gaat moet je waarschijnlijk een paar keer steken :P

* Vrijdag vindt het er stiekum wel stoer uitzien bij dat soort musclebikes

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FragDaddy
Ah, dat is een aangepast Night Rod.

Mijn Night Rod heeft dan wel niet zo'n brede band, maar heeft toch nog een 260 bandje. :+

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/oUh9idBwSrln790kTZ1_7rVqY8RKJeVsRaLku0m6IcPUiRDB3fNgB8taK7W6aRW8OznGSW7YbEPcU9F2PVWhKHmPJfCTqrL7HopQKllnfHPcWglP8o_NFV9huXzM7wfpcE2nVIwHFg7d13DU4z2670x7alRmpDueOBjBlSy2aFoWvTSWvAaaiSETRI-onBys3v08twfvgVu80-N-SoIZzb0twiSbSk93tgy_rs4q2iwZ6a7ekchl-igFByqH3MbBa26YfT31q8GoFI8NTgkXJVoMS7PEDwVLz2roLatFN4CiSqsWF9sfQaRQu68VrMscZSd7n4000AI_DVdrkb22c1bonjl7QwOfZUvHxdSu7SkqNQFPqzUVxUM3lRqy6fK2O67EDMRaBb6eORXrQ9pn-q1EpOeZlqPP-pqJgd5Xf4Sxpa__VLmhkCTDELMIgNUtCF_ZlBlkfX372-7nYV-qjzyFK3dN4Yf_gSHrVrjEmN8Sq_Gk3u5UOQpu1mez9yvF7JHpgp594tSWGyBxePmpt8_1yJmM41CBJu1hDjd6eCBgipNJYb4H_4n4qMNqxP1xhL6GQhPgs9nVoiTOtr7h_L0ovA0g9XGJUk7B9gQlKPa_XnfC7M2fh7Tb0nz31DRzgcDJKNylTOFvceRj-_OZ53lxg1JoBeG_jBFymYn09MK9pA=w1024-h576-no

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/hzv0C16oedNAc9HtfwSJGpBfP_NrdwRRrRYNmS4WZykb7sJDovx5mV3GL5bLdGRplFk0OViYy9-wTwf4L99j9E58urYPU5hb4kAxxfE7ByGKZqLcaq2Wgy482OtgKAeaG10cfHXhZ_NYD-zxIMQgv9Ampy4aaFk7898Vgovv8MPj_A2imVCGiQjxEh7yi9-smaRkLXlVL9r9FgNNkcH2ulp2EJmiJhUJk8Ndz8zsqH5j4XbzuOhL0IH-4cwTemVQu0oHXdrC7Nd6Gz8un5YBXVKbG8BiIKYdhlVCI-QuD71YcSF99bukUzwkOz7bv0Gk78HGROZwM2z2csDlP_4WGKsdbmDfN_BUu-QbRb8i_m7aUgCl2Wdy9z2w5-LJHxiehv--aoazxPM_MxT1u0Ofq6_lEtT2z0UMk9syOurPiViKK-tcptg96Ks30zfKdEAQln44Uq-oO3susjZi3wCVEo3ErasH0PAXUU-WHxuh_Zsz00RDHWZtb6oqSeoDK9wV4R81XOTzZT4oAxIJyc6eVPg7AqVep6LkRgW43E-RvmqnVRTX5lcU63ZBQdoeYWfZODiCZ2DKE342AzGbswRAty9RwEjSq12I8fqu5nQt1qmvaX8AtAbD=w405-h720-no

Ja, het stuurt voor geen meter. Net een tractor. Maar het leuke is dat ik nu wel lekker hard moet werken om iedereen op nakedbikes en supersport motoren bij te houden. Heb ik nog steeds het gevoel dat ik lekker aan het rijden ben zonder (zoals op de sportmotoren altijd het geval was) overal en altijd veel en veel te hard te rijden.

[ Voor 39% gewijzigd door FragDaddy op 17-08-2017 16:32 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Vrijdag schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 16:17:
[...]

Zoiets?

[afbeelding]

Als je door de bocht gaat moet je waarschijnlijk een paar keer steken :P

* Vrijdag vindt het er stiekum wel stoer uitzien bij dat soort musclebikes
Daarmee stuur je door stil te gaan staan, de voorrem inknijpen en onder belasting brengen, een burnout te maken en wat naar de kant waar je heen wil te leunen toch? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

FragDaddy schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 16:26:

Mijn Night Rod heeft dan wel niet zo'n brede band, maar heeft toch nog een 260 bandje. :+

[afbeelding]

[afbeelding]

Ja, het stuurt voor geen meter. Net een tractor. Maar het leuke is dat ik nu wel lekker hard moet werken om iedereen op nakedbikes en supersport motoren bij te houden. Heb ik nog steeds het gevoel dat ik lekker aan het rijden ben zonder (zoals op de sportmotoren altijd het geval was) overal en altijd veel en veel te hard te rijden.
_/-\o_ Ik daag je uit om daar alle AVB oefeningen op te laten zien :*).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 17:00:
[...]

_/-\o_ Ik daag je uit om daar alle AVB oefeningen op te laten zien :*).
Lukt prima hoor. Gewoon de afstand tussen alle pionnen verdubbelen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:27

Vrijdag

De Zwarte

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik vind het een toffe fiets :Y :9~ Net zoals een xDiavel, ook zo'n machine :9

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Oh, moet ik hem echt afkijken...? :'( :F dat kan ik eg nie

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Is maar klein stukje hoor :> :>

Vanaf 16:20 begon het stuk waar ik het over had. Hier heeft hij het over throttle roll of and roll on in bochten.
Met throttle roll of (van het gas) in de bocht wilt de motor rechtop komen en wijd gaan.
Maar andere kant is dat met lagere snelheid je de motor makkelijker de bocht in stuurt en dus weer de bocht krapper kan pakken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:29
Least Inkling schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 17:28:
[...]

Oh, moet ik hem echt afkijken...? :'( :F dat kan ik eg nie
De hele film is verplichte kost imo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 21:49

charrel

Cortisol4life..

-tom-562 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 10:43:
[...]

75pk? Zwaar getuned dan denk ik? :P Die dingen hebben fabrieksaf toch maar iets van 55pk?
De xchallenge heeft 54pk de husky 701 heeft 75pk en met een meer open uitlaat rond de 82-84pk.
Dus dat is best de moeite op 140 kilo.
Helaas waren ze uitverkocht en komen ze waarschijnlijk in oktober weer. Wachten op volgend jaar dus, dan maar even proefrijden op een nieuwe africa Twin.

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 08:31:
Ik krijg toch het vermoeden dat deze motorrijdster een pilletje te veel geslikt heeft 8)7

[video]
Ice is toch Crystal Meth of crack?
Dus die heeft teveel gerookt..
ejdvandenberg schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 09:18:
Ik met eens betere foto's maken (en daarvoor mijn motor eerst wassen).

Ik rij sinds dit voorjaar woon werk (Leiden, Adam ZO) op de Kawa GTR1000 uit 94. Mooie impulsaankoop, was eigenlijk aan het kijken voor een Monster 796 of een Street Triple, maar toen zag ik deze langskomen en dat vond ik ook wel vet. Paar maanden later nog steeds blij mee :).

[afbeelding]

De Vstrom (2015) is van mijn vriendin. Hier zie je de kawasaki in Schotland trim, we gaan volgende week vrijdag voor 2 weken :D. Wordt de eerste keer kamperen met de motor, dus tips zijn welkom.
Waar ben je heen geweest? misschien ben ik je wel tegen gekomen :)

Wij deden de NC500 in een groen/witte VW T25 camper..

Als er mensen die kant op willen gaan heb ik een tip: skip de oostkust en John o'Groats.. JoG is leuk voor foto maar voor het landschap ben je aan de westcoast veel beter af.

sample itinerary:
Even ervan uitgaande dat jullie de boot naar Newcastle nemen..
Day1:
https://www.google.co.uk/....3979439!2d57.0064696!3e0

Day2:
https://www.google.co.uk/...-4.417472!2d58.476147!3e0

Day3:
https://www.google.co.uk/...5.6505859!2d57.522342!3e0

Day4:
https://www.google.co.uk/....1022713!2d56.6825599!3e0

Day5:
https://www.google.co.uk/...m2!1d-1.61778!2d54.978252

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Gister voor het eerst in 3 weken weer even motor gereden..
Ik geloof dat ik toch maar een alroader moet kopen want ik kom telkens op oververharde wegen terecht...

Eerst ging ik hier fout:
https://www.google.co.uk/...13312!8i6656!9m2!1b1!2i24

toen hier:
https://www.google.co.uk/...bfov%3D100!7i13312!8i6656
bij het stippelpad werd het me net iets te gortig voor een Fazer8 https://www.google.co.uk/maps/@51.5533595,-1.07335,16.27z

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

ToolkiT schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 18:05:
Gister voor het eerst in 3 weken weer even motor gereden..
Ik geloof dat ik toch maar een alroader moet kopen want ik kom telkens op oververharde wegen terecht...

Eerst ging ik hier fout:
https://www.google.co.uk/...13312!8i6656!9m2!1b1!2i24

toen hier:
https://www.google.co.uk/...bfov%3D100!7i13312!8i6656
bij het stippelpad werd het me net iets te gortig voor een Fazer8 https://www.google.co.uk/maps/@51.5533595,-1.07335,16.27z
Ideaal terrein voor beginners :+.

Ik kan me voorstellen dat jouw banden hier niet lekker mee omgaan, maar echt veerweg heb je hier nog niet voor nodig, toch?

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

HTT-Thalan schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 18:08:
[...]

Ideaal terrein voor beginners :+.

Ik kan me voorstellen dat jouw banden hier niet lekker mee omgaan, maar echt veerweg heb je hier nog niet voor nodig, toch?
Helaas gaar streetview niet ver genoeg.. maar flink slecht wegdek met diepe gaten... wel te omzeilen.. maar als je er een mist dan heb je wel wat veerweg nodig.. maar grootste probleem was het wegdek.. werd telkens erger met meer grint en modder... de banden werden idd de beperkende factor... en staand rijden op een Fazer is niet ideaal met een sport stuur... en ja ik heb het geprobeerd om offroad style te gaan..

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:40

-tom-562

Oliesjeik

charrel schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 17:56:
[...]

De xchallenge heeft 54pk de husky 701 heeft 75pk en met een meer open uitlaat rond de 82-84pk.
Helaas waren ze uitverkocht en komen ze waarschijnlijk in oktober weer. Wachten op volgend jaar dus, dan maar even proefrijden op een nieuwe africa Twin.
Ik had je bericht verkeerd gelezen, ik dacht 75 pk voor de BMW :p

Vaak bu'j te bang!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

@ToolkiT Ah, ik zie dat je je even in de Ardennen waande? :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Zo, nieuwe bandjes besteld... Toch maar de Anakee 3, volgende week donderdag op de motor gemonteerd voor €285 allin :)

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Chakotay schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 18:50:
Zo, nieuwe bandjes besteld... Toch maar de Anakee 3, volgende week donderdag op de motor gemonteerd voor €285 allin :)
Wat een geld telkens weer he, die banden. En dat elk jaar.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
HTT-Thalan schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 18:51:
[...]

Wat een geld telkens weer he, die banden. En dat elk jaar.
Jij red een heel jaar met een setje banden? Luxe :P

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Chakotay schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 18:57:
[...]

Jij red een heel jaar met een setje banden? Luxe :P
Naja, de vorige achterband ging 8000km mee, maar wel over zeer divers terrein.

• Jay-P
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 00:39
Chakotay schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 18:50:
Op een Capanord? Heb je die er al eerder onder gehad ? Tevreden ? Die tkc80's zijn leuk maar aangezien ik waarschijnlijk na deze maand nog amper het asfalt zal verlaten en mijn vertrouwen toch af en toe een deukje oploopt als die knobbies weer is beetje 'zoekende' zijn in bochtjes en oneffenheden zoek ik toch iets meer straat banden. Als ik de reviews mag geloven zouden die bandjes ook stuk langer mee moeten gaan.

• ejdvandenberg
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 09:39
[b]ToolkiT schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 18:00:

Waar ben je heen geweest? misschien ben ik je wel tegen gekomen :)

Wij deden de NC500 in een groen/witte VW T25 camper..
Wij doen min of meer hetzelfde rondje, maar een stuk langzamer. Zijn tot nu toe in Glasgow en Ardnamachuran geweest, zitten nu op Skye en gaan vanaf morgen de NC500 doen. Gaan 2 weken totaal.

De VW campers zie je hier super veel, maar ik heb er tot nu toe geen met NL kenteken gezien dus we hebben elkaar gemist...

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Jay-P schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 19:43:
[...]

Op een Capanord? Heb je die er al eerder onder gehad ? Tevreden ? Die tkc80's zijn leuk maar aangezien ik waarschijnlijk na deze maand nog amper het asfalt zal verlaten en mijn vertrouwen toch af en toe een deukje oploopt als die knobbies weer is beetje 'zoekende' zijn in bochtjes en oneffenheden zoek ik toch iets meer straat banden. Als ik de reviews mag geloven zouden die bandjes ook stuk langer mee moeten gaan.
Op een Caponord inderdaad. Dit word de eerste zet banden die ik er zelf voor koop (heb hem net een paar maanden), nu zit er een oude set Metzeler Tourance onder. Die zijn op droog ok, maar in de regen waardeloos. Hopelijk bevallen de Anakee 3's beter. Een paar jaar terug heb ik ze onder een geleende BMW F650GS gehad, maar niet genoeg mee gereden om een zinnig oordeel te vellen.

Als het niet bevalt komt er hierna gewoon een set MPR4 (trail) onder, ik kom toch bijna nooit offroad tot nu toe. Zou niet weten waar dat überhaupt een beetje kan in west-nederland :P

[ Voor 3% gewijzigd door Chakotay op 17-08-2017 20:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:32

Secsytime

Automagisch

ejdvandenberg schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 20:11:
[...]

Wij doen min of meer hetzelfde rondje, maar een stuk langzamer. Zijn tot nu toe in Glasgow en Ardnamachuran geweest, zitten nu op Skye en gaan vanaf morgen de NC500 doen. Gaan 2 weken totaal.

De VW campers zie je hier super veel, maar ik heb er tot nu toe geen met NL kenteken gezien dus we hebben elkaar gemist...
Ik denk niet dat hij een NL kenteken heeft, aangezien die the UK woont. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:46

Bommes

Capo del formaggio

charrel schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 17:56:
[...]

Ik zag tijdens mijn trip vorige week nog 2 Duitsers op dergelijke husky's rijden.
Maar ik denk niet dat het deze 701's waren.
Met noppen banden en wat verbouwd, valbeugels, tassen, hoge schermen.
Leuke machines om te zien en ik denk dat zo iets echt leuk rijd, ook op het verhard.

Alleen al de basis supermoto
Afbeeldingslocatie: http://images.mcn.bauercdn.com/PageFiles/555744/701sm-1.jpg
Lijkt me een geweldige fiets :Y

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• R0y.
Morgen operatie rimstriping. Het ziet er allemaal zo simpel uit maar ben bang dat het tegen gaat vallen :+

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Dat is ook super simpel. Mijn vriendin heeft haar CB1 zelf gedaan, kun je nagaan :+

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Als je geduld hebt lukt het prima. Ik laat het maar doen door de garage :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Je hebt ook rimstriping wat op een rolletje zit met een stukje plastic wat perfect langs het wiel gaat zodat je altijd op de juiste plek zit. Dan moet het toch voor iedereen prima te doen zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:32

Secsytime

Automagisch

Heb deze tas hier voorbij zien komen op het forum, en na lang twijfelen toch 1 besteld. Rij bijna altijd met rugzak namelijk (en hij is ook gewoon heel vet :+ )

Afbeeldingslocatie: https://packs.point65.com/static/packs/webimages/original/boblbeegtx25l_lava_front.jpg

• Jay-P
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 00:39
Chakotay schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 20:15:
[...]

Op een Caponord inderdaad. Dit word de eerste zet banden die ik er zelf voor koop (heb hem net een paar maanden), nu zit er een oude set Metzeler Tourance onder. Die zijn op droog ok, maar in de regen waardeloos. Hopelijk bevallen de Anakee 3's beter. Een paar jaar terug heb ik ze onder een geleende BMW F650GS gehad, maar niet genoeg mee gereden om een zinnig oordeel te vellen.

Als het niet bevalt komt er hierna gewoon een set MPR4 (trail) onder, ik kom toch bijna nooit offroad tot nu toe. Zou niet weten waar dat überhaupt een beetje kan in west-nederland :P
Grappig, exact dezelfde situatie hier, behalve dan een ténéré en tkc80. Ik denk dat ik van het weekend maar even ga rondneuzen voor een setje anakee 3's.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Harley heeft een nieuwe reclame campagne en ik moet zeggen ik vind het wel een aardig filmpje :)

The slogan “celebrates Harley-Davidson’s enduring legacy and the pursuit of freedom that unites all,” according to the Milwaukee-based manufacturer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ejdvandenberg schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 20:11:
[...]

De mijne heeft ook UK plates:

Bij de Applecross pass:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-lht6-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/20638338_10154965231818528_1496876765136299547_n.jpg?oh=37afd27939354361b1860cea51bcf15d&oe=59EDFCDF
Een aanrader trouwens!

[ Voor 3% gewijzigd door ToolkiT op 17-08-2017 23:10 ]

• R0y.
PilatuS schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 22:37:
Je hebt ook rimstriping wat op een rolletje zit met een stukje plastic wat perfect langs het wiel gaat zodat je altijd op de juiste plek zit. Dan moet het toch voor iedereen prima te doen zijn.
Ja die heb ik! Toen ik vroeg aan de meneer van de Motoport of 1 set genoeg was voor heel de motor gaf hij aan als ik het heel voorzichtig doe ik genoeg zou hebben want het is heel erg moeilijk!

Tijdens het afrekenen wees hij nog op Youtube filmpjes waarop het allemaal zo simpel leek maar het zou alles behalve dat zijn!...
lolgast schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 22:30:
Dat is ook super simpel. Mijn vriendin heeft haar CB1 zelf gedaan, kun je nagaan :+
Dan heeft ze ook vast wel zin om de GSR onder handen te nemen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mswp
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-08-2024

mswp

Wie Niet?

mr_zippey schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 08:15:
@mswp om het slingeren vanuit stilstand tegen te gaan, kan je je knieen wat strakker tegen de tank klemmen. en sterkte met het examen alvast ;)
Ja dat is een goede denk ik, dankjewel voor de tip!
Least Inkling schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 09:02:
[...]

Alvast succes en het gaat goedkomen. Uiteindelijk went de handeling gas+koppeling vanzelf en weet je straks niet beter. Bij elke fiets is het wel anders. Zoek het aangrijpingspunt van de koppeling en speel met je gas (steeds meer gas geven).

Op een gegeven moment is je koppelingshand net een geheugenmatras, hij onthoudt de juiste stand ;)

Ennuh...ik wil ook wel eens de fiets laten afslaan omdat de koppeling niet wil.
Ja dat lijkt mij ook wel, het gaat ook steeds makkelijker.
Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 09:34:
[...]

Inderdaad even het aangrijpingspunt zoeken >:) :P

[video]
Ik denk dat het handig is dat ik dat niet probeer tijdens het lessen :P

😲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radium6969

260 8)7 :9

Op de Vmax zit 150/90/15 en dat vind ik al breed zat. :X
Verschrikkelijk mooie cruisers die NightRods, stiekem mijn 2de keus. :9~

[ Voor 5% gewijzigd door radium6969 op 18-08-2017 09:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

radium6969 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 09:26:
[...]

Zowel de V-Max en de V-Rod zijn beide heel erg gaaf. Zou leuk zijn als Kawasaki weer eens met een powercruiser zou komen vroeger hadden ze een voor die tijd erg gaaf ding. De Kawasaki ZL900 Eliminator 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

radium6969 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 09:26:
[...]

???

Wa's dat voor een rare maat? De hoogte van de band is normaal maar 80% van de breedte (op het moment dat er "niets" staat) maar meestal is 't minder. 90% heb ik nog nooit gezien.

Bedoel je toevallig 190/50.... 17 ?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
  • Nu online
wimmel_1 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 11:11:
[...]

???

Wa's dat voor een rare maat? De hoogte van de band is normaal maar 80% van de breedte (op het moment dat er "niets" staat) maar meestal is 't minder. 90% heb ik nog nooit gezien.

Bedoel je toevallig 190/50.... 17 ?
Ze bestaan blijkbaar toch echt ;)
https://www.banden-pneus-online.nl/motorband-150-90-15.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Zag achteraf dat 't ook niet om de meest moderne motorfiets(en) ging... En dat die bandenmaten er inderdaad ook zijn :9

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Die oudere cruisers hebben soms banden met gigantisch hoge wangen, vandaar dat je 90 krijgt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• radium6969
Ziet er vanaf de buitenkant niet zo heftig uit, rijd wel erg comfy!
Afbeeldingslocatie: http://car--reviews.com/images/yamaha-v-max-1200/yamaha-v-max-1200-7.jpg
Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 09:51:
[...]
Zowel de V-Max en de V-Rod zijn beide heel erg gaaf. Zou leuk zijn als Kawasaki weer eens met een powercruiser zou komen vroeger hadden ze een voor die tijd erg gaaf ding. De Kawasaki ZL900 Eliminator 8)
Ja ook zo een leuk model! Cruisers zijn wel mijn ding, zo mag die nieuwe Intruder 1800 er ook wel wezen. :9

Afbeeldingslocatie: http://images.mcn.bauercdn.com/upload/271049/images/03suzuki-m1800.jpg

[ Voor 62% gewijzigd door radium6969 op 18-08-2017 12:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R0y.
radium6969 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 12:36:
Ziet er vanaf de buitenkant niet zo heftig uit, rijd wel erg comfy!
[afbeelding]

[...]

Ja ook zo een leuk model! Cruisers zijn wel mijn ding, zo mag die nieuwe Intrude 1800 er ook wel wezen. :9

[afbeelding]
Ik kwam vorig jaar een zwarte Kawasaki vulcan tegen. Dat vind ik ook wel een stoer ding! Mat zwart d:)b

Afbeeldingslocatie: https://cdn2.cycletrader.com/v1/media/596bfb46eb32b023762454e2.jpg?width=512&height=384&quality=60

niet mijn foto ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Nu online
Ik vind een hoop motoren leuk/mooi, maar zo'n cruiser kan ik om een of andere reden nooit echt de kijk op krijgen. Met voor zover ik kan bedenken als enige uitzondering de xDiavel. Het zal vast comfortabel rijden, maar qua looks doet het bij mij niet veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

lolgast schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 12:57:
Ik vind een hoop motoren leuk/mooi, maar zo'n cruiser kan ik om een of andere reden nooit echt de kijk op krijgen. Met voor zover ik kan bedenken als enige uitzondering de xDiavel. Het zal vast comfortabel rijden, maar qua looks doet het bij mij niet veel.
Mwow een mooie custom oid (bobber of hoe het ook heet) vind ik erg mooi en qua cruisen dikke prima. Maar idd zou niet mijn voorkeur hebben maar een keer erop rijden is gewoon zwaar klote.

Edit: vanmiddag een afspraak bij Mark om te kijken naar de brommer en een plan van aanpak te maken.

En omdat niet alleen mooie plaatjes gepost mogen worden, hierbij. :) Had er alleen van de week niet echt zin in. ;)
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/08/2017-08-15-10.22.03-Custom.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/08/2017-08-15-07.04.31-Custom.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/08/2017-08-15-07.04.26-Custom.jpg
En ja hij lekt uit het blok. :)

Vanaf hier (busbaan in het midden van de weg) ben ik onderuit gegaan en is de motor geschoven tot precies waar die nu weer rechts staat:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/08/2017-08-15-06.57.22-Custom.jpg
Andere kant op gekeken over de plekken/vervuiling op het asfalt:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/08/2017-08-15-07.03.02-Custom.jpg
En hier zie je de krassen in het asfalt:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/08/2017-08-15-07.02.57-Custom.jpg
Tsja :)

[ Voor 50% gewijzigd door Joopieboy op 18-08-2017 13:09 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• radium6969
Joopieboy schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 12:58:
[...]

Mwow een mooie custom oid (bobber of hoe het ook heet) vind ik erg mooi en qua cruisen dikke prima. Maar idd zou niet mijn voorkeur hebben maar een keer erop rijden is gewoon zwaar klote.
Een bobber is dus een soort cruiser met alleen maar een klein enkel zadeltje, erg laag geplaatst.

https://www.google.nl/sea..._AUICigB&biw=1920&bih=963

Custom is gewoon zoals het woord zegt, vaak een gemodificeerde cruiser/chopper.

Daarom vind ik vaak de categorie Cruisers wel vaak een middenweg.
Lekker cruisen, vaak comfortabel, en genoeg power. Cruisers willen vaak nog wel de bocht om.
Terwijl customs vaak puur een statement zijn. :9

Maar dat is een beetje mijn kijk op het geheel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:06
Yeah mooie cruiser plaatjes. Deze staat op mijn lijstje van toekomstige motoren:

Indian Scout Bobber versie
Afbeeldingslocatie: https://motorcycle.com.vsassets.com/blog/wp-content/uploads/2017/07/071417-Indian-Scout-Bobber-03-633x388.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Leviathius op 18-08-2017 13:14 ]

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-09 18:08
Vanmorgen even een bouwvakkers busje aan de kant gezet. Die reed rond met zijn achterklep nog open, waarschijnlijk niet gezien want afgesloten kabine. Gereedschap viel er nog net niet uit. Meneer was toch wel blij, zat eerst pissig te kijken toen ik naast hem kwam staan maar toen die zag dat hij gelukkig niets verloren was werd hij blij :P

Overigens maar goed ook dat hij is gestopt. Hij reed de snelweg op dus dan had het een aardige rotzooi kunnen veroorzaken.

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Nu online
@Joopieboy Wat een schade joh :o Stuur ook doorgeslagen tegen de tank aan zo te zien?

En vwb lekken uit blok. Er is vloeistof uitgekomen of er komt vloeistof uit? Kan natuurlijk nogal verschil maken. Mits niet al leeg :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Leviathius schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 13:13:
Yeah mooie cruiser plaatjes. Deze staat op mijn lijstje van toekomstige motoren:

Indian Scout Bobber versie
[afbeelding]
Die is wel heel erg mooi ja. Bobbers zijn in mijn ogen wel de mooiste motorfietsen in de cruiser categorie :)

De onlangs verschenen Triumph Bobber is ook zo'n mooi ding:

Afbeeldingslocatie: http://images.mcn.bauercdn.com/PageFiles/592842/1000x750/BOBBER_01.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:04

empy

Rijdt rondjes

[...]

Edit: vanmiddag een afspraak bij Mark om te kijken naar de brommer en een plan van aanpak te maken.

En omdat niet alleen mooie plaatjes gepost mogen worden, hierbij. :) Had er alleen van de week niet echt zin in. ;)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Vanaf hier (busbaan in het midden van de weg) ben ik onderuit gegaan en is de motor geschoven tot precies waar die nu weer rechts staat:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar onderuitgegaan door olie op de weg? Wel balen van je fiets, hopelijk ben je er zelf helemaal ok uit gekomen en valt de schade uiteindelijk ook mee.

Ik ken het gevoel van je fiets zo afgevoerd te zien worden, dat is geen fijn gevoel :(
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LfalceZ60StQhndvaX1BWyO0/medium.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mswp
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-08-2024

mswp

Wie Niet?

lolgast schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 12:57:
Grappig, mij juist net andersom. Race motoren lijkt mij gaaf om een halfuurtje mee te gaan rijden, plat door de bocht en weer door. maar, geef mij maar een cruiser. Lekker de hele zondagmiddag touren langs alle terrasjes, rustig een beetje rond pruttelen en genieten van de rit.

Het geluid is ook veel leuker :9, Dat gejank vind ik zeker mooi, maar een diepe roffel van een chopper _/-\o_

😲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radium6969
Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 13:21:
[...]

Die is wel heel erg mooi ja. Bobbers zijn in mijn ogen wel de mooiste motorfietsen in de cruiser categorie :)

De onlangs verschenen Triumph Bobber is ook zo'n mooi ding:

[afbeelding]
Waar is die NFSW knop als je hem nodig hebt. :o
Zeker met die ronde vormen lijkt dit weer heel erg op de klassieke motoren, deze is geslaagd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:39
@Joopieboy niet best, flink wat kuipschade. :X
Zelf met de schrik weggekomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie T
  • Laatst online: 19-09 14:03
Robbie T schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 09:00:
Op de motor moet natuurlijk ook een houder voor de telefoon. Ik was in eerste instantie van plan om een M8 ram mount te kopen, met en tussenstuk en een aquabox pro 20. Nu blijkt alleen de AquaBox 20 niet te passen.

Omdat ik wil voorkomen dat ik onderweg ergens moet stoppen om een telefoon uit de houder te halen wil ik graag een waterdichte case. Iemand nog tips? Ik heb een Xiaomi Mi 6 (Vergelijkbaar qua afmetingen met een s7).
Uiteindelijk gisteren maar een Ram x-grip gekocht incl. mounting ball en tussenstuk. Duur geintje (€ 70,-). Maar wel een mooie oplossing. Helemaal duur als je achteraf nog even op aliexpress kijkt en ziet dat ze daar ook op staan voor € 15,-, incl. USB-aansluiting. Ik houd mijzelf maar voor dat deze kwaliteit een stuk beter is..

Afbeeldingslocatie: https://static.webshopapp.com/shops/010612/files/061581564/ram-mount-universele-x-grip-houder-ram-hol-un7bu.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:44
Robbie T schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 13:33:
[...]

Uiteindelijk gisteren maar een Ram x-grip gekocht incl. mounting ball en tussenstuk. Duur geintje (€ 70,-). Maar wel een mooie oplossing. Helemaal duur als je achteraf nog even op aliexpress kijkt en ziet dat ze daar ook op staan voor € 15,-, incl. USB-aansluiting. Ik houd mijzelf maar voor dat deze kwaliteit een stuk beter is..

[afbeelding]
Ik heb uiteindelijk die van Aliexpres besteld en ze doen precies hetzelde, je telefoon vasthouden en dat doe van aliexpress best goed :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Khayma schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 13:35:
[...]

Ik heb uiteindelijk die van Aliexpres besteld en ze doen precies hetzelde, je telefoon vasthouden en dat doe van aliexpress best goed :9 .
Ik heb liever dat je verteld dat het niet zo goed werkt ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Nu online
mswp schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 13:25:
[...]

Grappig, mij juist net andersom. Race motoren lijkt mij gaaf om een halfuurtje mee te gaan rijden, plat door de bocht en weer door. maar, geef mij maar een cruiser. Lekker de hele zondagmiddag touren langs alle terrasjes, rustig een beetje rond pruttelen en genieten van de rit.

Het geluid is ook veel leuker :9, Dat gejank vind ik zeker mooi, maar een diepe roffel van een chopper _/-\o_
Die roffel heb ik ook :+ Maar ik geef toe, in tourritjes is het niet altijd de meest praktische motor. Daarom doe ik die niet veel :P

@Robbie T Voordeel van deze is dat hij morgen gemonteerd kan worden, ipv dat hij binnenkomt als de zomer echt voorbij is 8)

/me heeft ook een X-Grip en ziet dat de mount van zijn vriendin van AliExpress het ook doet. Zou desondanks toch weer de X-Grip kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 20:35

Winkiller

De Mopperpot

[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dikke Pech, er staat niet bij wat er precies gebeurd is maar zie het als een leer moment. ;)
Sterkte met de afhandeling en je pijnlijke blauwe plekken mochten die aanwezig zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie T
Hoe doen jullie dat trouwens op de snelweg, ik merk dat daar vaak een "lijn" loopt in het asfalt, iets uit het midden van de rijbaan. Passen jullie nog op dat je daar niet op gaat rijden of trek je er niks van aan?

Gisteren nog even een schrikmoment trouwens, kwam van een uitvoegstrook (snelweg naar snelweg) met ongeveer 60, en dacht even flink gas te geven op snel weer op snelheid te zitten. Gaf iets teveel gas waardoor mijn achterwiel begon uit te zwenken :X . Gelukkig was het snel weer voorbij toen ik het gas losliet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Nu online
Ik zou die twee dingen (streep en uitbreken) even aan elkaar linken in je hersenen :) En er vervolgens bij uit de buurt blijven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Robbie T schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 13:33:
[...]

[afbeelding]
Mijn aii-Fone durf ik niet in zo'n houder uit China te plaatsen als ik ga motorrijden. Ik heb zelf ook een x-grip en ben er erg tevreden over. Enkel omdat ik nu geen nette plek vind voor de 12v adapter monteer ik de bal nog niet. Zit stiekem toch te kijken om voor een TomTom te gaan sparen.

Navigeren via de telefoon vind ik toch niet zo fijn als ik verwacht had en zonder 12v aansluiting is het helemaal niet te doen omdat de boel zo snel leeg gaat.

Edit: mijn enige ergenis bij de x grip icm met dat rubberen matje is dat je hem precies zo moet plaatsen dat hij niet in het midden zit. Anders gaat de x grip met je volume knoppen of de lock button spelen (IPhone 6s)

[ Voor 9% gewijzigd door R0y. op 18-08-2017 13:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie T
lolgast schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 13:42:
Ik zou die twee dingen (streep en uitbreken) even aan elkaar linken in je hersenen :) En er vervolgens bij uit de buurt blijven :+
Haha ik blijf er ook mooi uit de buurt, maar aangezien ik nog niet zo heel lang mijn rijbewijs én motor heb toch maar even checken of ik me niet om niks "druk" maak ;-). Het uitbreken was overigens niet bij zo'n streep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Robbie T schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 13:40:
Hoe doen jullie dat trouwens op de snelweg, ik merk dat daar vaak een "lijn" loopt in het asfalt, iets uit het midden van de rijbaan. Passen jullie nog op dat je daar niet op gaat rijden of trek je er niks van aan?
Ik ontwijk altijd alle strepen of lijnen. Nog te weinig ervaring om te weten hoe glad die dingen nou echt zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Nu online
@R0y. Ik gebruik dat rubberen matje niet meer. Gekloot elke keer vond ik het. Je telefoon blijft echt wel zitten in die X-Grip d:)b

Mits je niet door de bossen gaat rijden that is. Maar met mijn super sport gehobbel over kinderkopjes in dorpen gaat het prima ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 20:09
Kijk da's nuttige info. Heb ik zelf nog niet durven proberen :P
Heb je 'm op de supersport verdekt achter het ruitje? Want heb zelf een naked, misschien dat dat toch nog uitmaakt :+

[ Voor 48% gewijzigd door Melkunie op 18-08-2017 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Nu online
Melkunie schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 13:55:
Heb je 'm op de supersport verdekt achter het ruitje? Want heb zelf een naked, misschien dat dat toch nog uitmaakt :+
Verdekt achter het ruitje natuurlijk 8) Sorry, heb even geen betere foto sinds hij verplaatst is
Afbeeldingslocatie: https://images.lolgast.nl/uploads/big/6fc718e3ec88e9405d9a8b73ad5cacab.png
Maar ook op een naked zou ik dat matje niet gebruiken wetende hoe stabiel hij nu vast zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
Robbie T schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 13:40:

Gisteren nog even een schrikmoment trouwens, kwam van een uitvoegstrook (snelweg naar snelweg) met ongeveer 60, en dacht even flink gas te geven op snel weer op snelheid te zitten. Gaf iets teveel gas waardoor mijn achterwiel begon uit te zwenken :X . Gelukkig was het snel weer voorbij toen ik het gas losliet.
Je bedoeld de groef die ontstaat als ze het geheel niet in een keer kunnen asfalteren maar twee stukken naast elkaar leggen?
Ik blijf er zelf altijd naast je voelt toch in het stuur dat het geheel een beetje een eigen leven gaat leiden als je er in komt met je wielen. Je zal er niet direct door op je bek gaan maar het rijdt niet prettig vindt ik.
Afhankelijk van hoe het uitkomt ga ik of links of rechts ervan rijden. Beetje kijken waar de ruimte zit. :)
Verder no big deal.

Teerstrepen daarentegen.... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 13:45

Bergie

Lekker belangrijk...

Die witte strepen in het midden zijn toch om tussendoor te slalommen? :+

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:34
Melkunie schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 13:55:
Bij mij zit ie ook achter het ruitje. Heeft al snelheden van 200+ en heel wat gehobbel overleefd :P

Plaatje:
Ram X-Grip
En dan vooral teerstrepen die middenin een bocht over je geplande lijntje liggen :(

[ Voor 17% gewijzigd door InZane op 18-08-2017 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
De telefoon blijft echt wel zitten inderdaad. Het is wel heel belangrijk om de telefoon compleet vlak tegen de achterkant van de houder aan te drukken. Zit ie daar niet tegenaan kan ie gaan bewegen. Ik open de houder altijd en druk de telefoon vlak tegen het midden van de houder. Daarna kan je de 4 houders de telefoon laten pakken. Heb 1x een filmpje gezien van een telefoon die er vandoor ging, maar dat was dus omdat ie niet netjes tegen de achterkant aanzat, maar veel verder omhoog.
Pagina: 1 ... 17 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.