Het grote motortopic deel 20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 101 Laatste
Acties:
  • 293.269 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06:14
PilatuS schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 14:48:
Iemand nog behoefte aan meer vermogen ? Deze MTT 420 RR heeft 425pk met 814Nm _/-\o_

[afbeelding]

Ziet er ook gelijk een stuk leuker uit dan de Y2K.
Die uitlaatdemper kun je ook een complete rugby-bal in kwijt zo te zien :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Least Inkling schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 14:48:
Ergernissenlijstje:

1. Linksrijdende busjes of hoge SUV's met die achterlijke turbulentie erachter
2. Volvorijders. Waarom is dat altijd van dat egoïstisch volk, snap het nie
3. Campers op bergpassen
4. Het niet-werkverkeer na 08.00 uur
5. Luchtpompen bij tankstations waar de slang een stalen opzetstuk heeft, waardoor ie niet past
6. De hoge drempel en verkeerslichten-dichtheid in Nederland

Voor de rest heb ik wel een leuk leven hoor.. :+
Volgens mij ben ik een van de weinigen die zich niet stoort aan andere weggebruikers ;) "Ze zoeken het allemaal maar uit" is mijn lijfspreuk in het verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:36
-tom-562 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 14:47:
[...]

:w
In oktober ga ik verhuizen naar de Achterhoek :9 Ik heb er zin in!
Import Achterhoeker dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
lolgast schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 14:57:
[...]

Die uitlaatdemper kun je ook een complete rugby-bal in kwijt zo te zien :o
Nou wil ik opzich wel zien wat er gebeurt als je er een killer instopt waardoor het gat 3cm is, maar ik wil er niet naast staan wanneer er volgas gegeven word :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-09 09:24

Least Inkling

Product of the cold war

Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 15:02:
[...]

Volgens mij ben ik een van de weinigen die zich niet stoort aan andere weggebruikers ;) "Ze zoeken het allemaal maar uit" is mijn lijfspreuk in het verkeer.
Heb ik ook hoor ;) maar soms kom je er niet onderuit.

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:55

-tom-562

Oliesjeik

:P
Achja, waar ik geboren ben ligt nog geen 10 km hemelsbreed van de Achterhoek, maar die stomme Rijn moest er zo nodig tussen liggen :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-09 11:06
Peekster schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 14:53:
[...]

Van het weekend was de uitzondering op de regel.
Belg voor me. Naast em gestaan op een gegeven moment. Begreep er niks van. Keek kennelijk ook eens per maand in zn binnenspiegel.

Gas bij geven werd lastig op een 1baans weg met rijbaanscheiding.

Mijn lijstje:
-Remmen bij: flauwe bochten, afslaan, rijbaan wisselen, zonder wat voor reden dan ook.
-Van rijbaan wisselen zonder reden (geen verkeer voor je wat je wilt/kan inhalen.
-Niet je concentratie hebben bij waar je mee bezig bent (o.a. bellen/telefoon bedienen, maar kan ook praten met je passagier(s) zijn)
Belgen zijn sowieso een ramp op de weg [/vooroordelenmodus] :+
PilatuS schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 14:48:
Iemand nog behoefte aan meer vermogen ? Deze MTT 420 RR heeft 425pk met 814Nm _/-\o_

[afbeelding]

Ziet er ook gelijk een stuk leuker uit dan de Y2K.
Leuk experiment. Maar hard rechtdoor is op een gegeven moment gewoon saai :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32
Panini schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 15:10:
[...]

[...]
Dank je :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
Graag gedaan :)
Raar systeem met vaste begeleiders enz.

Is toch van de zotte dat je ouders je rijles kunnen geven bijvoorbeeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Panini schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 15:20:
[...]

"Jozef, Jozef, Jozef" :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Panini schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 15:20:
[...]

Ach ja, niet iedereen doet dat - ik heb 'als een grote' rijles gekregen bij de rijschool. En in mijn ervaring zijn de Belgen echt niet de enigen die voortdurend afgeleid achter het stuur zitten. (lees: alle nationaliteiten - of toch alle kleuren nummerplaat - hebben er even hard van).

Maar goed, ik hoef me niet aangesproken te voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

[...]

[...]
Subjectief. NL kunnen zich slecht aanpassen aan anderen ;)

ik rij liever in Belgie dan in Nederland, ondanks het waardeloze verkeersnet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panini
Least Inkling schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 15:23:
[...]

Subjectief. NL kunnen zich slecht aanpassen aan anderen ;)

ik rij liever in Belgie dan in Nederland, ondanks het waardeloze verkeersnet.
Zeker subjectief, net zoals jouw bewering ;)
Zou niet weten of mijn bewering zich ook zou vertalen in de verkeerscijfers.
Dryhte schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 15:23:
[...]

Ach ja, niet iedereen doet dat - ik heb 'als een grote' rijles gekregen bij de rijschool. En in mijn ervaring zijn de Belgen echt niet de enigen die voortdurend afgeleid achter het stuur zitten. (lees: alle nationaliteiten - of toch alle kleuren nummerplaat - hebben er even hard van).

Maar goed, ik hoef me niet aangesproken te voelen.
Neem mijn opmerking ook niet te serieus hoor. ;)
Voordat we hier straks verzanden in een eindeloze discussie wie beter is achter het stuur.

Maar ik vind het toch wel apart dat je les kan krijgen van iemand die eigenlijk niet bevoegd is daarin. In heel veel situaties wordt dat absoluut niet toegestaan, maar hierbij vindt de Belgische Staat het opeens wel oké :? .

Alles behalve bevorderlijk voor de kunde van je automobilisten.
Goed voorbeeld. :9
Zojuist weer even een stukje gekeken van het filmpje, heerlijk.

Voor wie denkt: 'Waar hebben zij het in godsnaam over?':

[ Voor 9% gewijzigd door Panini op 16-08-2017 15:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

@Panini mijn bewering was daarvoor ook bedoeld, subjectief :>

Ben NL, opgegroeid in België dus ik ken de spanningen tussen onze nationaliteiten heel goed.
Dus af en toe kies ik de zijde van mijn Belgische vrienden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 12:44

dread

Sluwe vlaming

Hier andersom. Vlaming die al bijna 20 jaar in amsterdam woont.

Eerst rijbewijs van de motor gehaald. Met rijschool.

Daarna rijlessen gevolg met ouders idd.

Dat is intussen 25 jaar geleden. Nog nooit ongeluk gehad waar ik in fout was ;)

Lessen met de ouders is minmaal 1 jaar lang enkel met iemand rijden die minimaal 5 jaar zijn rijbewijs heeft. Nooit in weekend rijden. Vanzelfsprekend moet begeleider nuchter zijn ;) (regels van 25 jaar geleden, geen idee hoe het nu is)
Ik reed toen elke dag een jaar lang onder begeleiding van mijn ouders. Daarna examen op de weg.

Hoeveel uur moet je hier rijlessen volgen om de openbare weg op te mogen? 40? 100?

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoHound
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-10-2024
dread schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 15:40:

Hoeveel uur moet je hier rijlessen volgen om de openbare weg op te mogen? 40? 100?
volgens mij kan je als je beetje inzicht hebt binnen de 25 uur wel de weg op, met papiertje ;)
zat 9 jaar geleden op 24 uur en dan was inclusief een herkansing |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:13
Kan iemand dit uitleggen? Dit betekent dus dat je niet mag leren rijden wanneer je met je ouders op bezoek gaat bij famillie in het weekend, of een dagje naar het strand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Ik heb vorig jaar mijn nichtje op die manier les gegeven. Laat ik zeggen dat ik best wel trots ben hoe ze zich in het verkeer begeeft

* Least Inkling klopt zichzelf op de schouder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 12:44

dread

Sluwe vlaming

Geen idee of die regel nog steeds gehandhaafd wordt. Zoals ik al zei: het is inmiddels 25 jaar geleden.

Maar ik reed elke dag naar school (heen en terug)

Bon mijn rijervaring deed ik natuurlijk ook op met de motor. (waar ik wel een 'echt' rijbewijs voor had.

Maar alsnog heb ik liever mensen die een jaar lang rijden dan iemand die na 25 uur zijn rijbewijs heeft en de openbare weg op mag ;)

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
dread schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 15:40:
Als de rij-instructeur vind dat je klaar bent voor het examen. Ik mocht na 21 uur examen doen in in 1x geslaagd :)
dread schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 15:45:
Maar alsnog heb ik liever mensen die een jaar lang rijden dan iemand die na 25 uur zijn rijbewijs heeft en de openbare weg op mag ;)
Exact andersom natuurlijk. In België kun je bij wijze van spreke na een jaar heen en weer naar de supermarkt met je moeke je rijbewijs in de zak hebben.

In Nederland kun je na 25 uur draaien op de weg, bochtje achteruit, spiegels kijken, file parkeren, gevaren herkennen, verkeersregels leer je beter, als je een fout maakt grijpt de instructeur in met zijn pedalen, dat blijft je altijd bij en je leert veilig deelnemen aan het verkeer.

[ Voor 52% gewijzigd door FastFred op 16-08-2017 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09 09:14

Vind duitsers erger.. Geven iedereen overal voorrang terwijl ze volgens 'onze' verkeersregels juist voorrang hebben.. (maar ja woon in zeeland hé..)

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dryhte
mr_zippey schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 16:55:
[...]

Vind duitsers erger.. Geven iedereen overal voorrang terwijl ze volgens 'onze' verkeersregels juist voorrang hebben.. (maar ja woon in zeeland hé..)
Vrouwen achter het stuur... brrr... :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:53

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

*O*

De Laser Produro is succesvol onder de witte Alp gegaan, en dat klinkt nog steeds beschaafd, maar wel nét een tikkeltje sportiever. Bleek dat de originele demper onderaan al wat krokant werd, dus het kwam net mooi uit.

Verder is er dikkere olie in gegaan om te kijken of dat het olieverbruik doet minderen, een verse achterband (zelfde type), filtertjes, en we kunnen er weer 12k tegenaan. Totaalprijs: 289 euro (waarvan 130 voor de band), met extragratis wat nieuwe kennis en ervaring (alles zelf gedaan).

Alles er van onder:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/aFNqkU4aWGatf0SybqaSHY1Z/medium.jpg

Olie eruit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VaNJq4rEtAdiNtkgzBO7LTHQ/medium.jpg

En er weer in natuurlijk:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dyevLgA5VgFlC2J8giBeEWIm/medium.jpg

Achtervelg had een beetje rot, dus wegslijpen en inspuiten om het nog even weg te houden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/aoRdh5OcKBtNst0M9mz7CXCb/medium.jpg

Pro-link uit elkaar en controleren + smeren: (er was 1 bus verroest, dat komt een andere keer wel)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3vNDUvZF5eEOztP4lXmmWgLH/medium.jpg

En de ProDuro opbouwen, nadat de oude met veel geweld verwijderd moest worden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1cuaykqLrwNttsw9n9HBv66e/medium.jpg

[ Voor 55% gewijzigd door HTT-Thalan op 16-08-2017 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
FastFred schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 15:46:

[...]

als je een fout maakt grijpt de instructeur in met zijn pedalen
lolwut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Auto van rechts niet gezien bijvoorbeeld, dan trapt de instructeur aan zijn kant van de auto gewoon de rem en koppeling in. Alles beter dan d'r op knallen, en als je een paar keer zo'n onverwachte noodstop gemaakt hebt dan kijk je de volgende keer wel beter uit met die weg van rechts.

[ Voor 24% gewijzigd door FastFred op 16-08-2017 17:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
Oh. Ik dacht dat we hier in een motortopic zaten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Maegrim schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 17:36:
Oh. Ik dacht dat we hier in een motortopic zaten :?
Het ging over autorijbewijs in België waar je na een jaar lang rondjes om de kerk met je moeder (die het weer van haar moeder heeft en die heeft het weer van een nicht enzo) je rijbewijs hebt, terwijl je in Nederland met een gecertificeerd rij-instructeur de weg op gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:00

Ethirty

Who...me?

FastFred schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 18:19:
[...]

Het ging over autorijbewijs in België waar je na een jaar lang rondjes om de kerk met je moeder (die het weer van haar moeder heeft en die heeft het weer van een nicht enzo) je rijbewijs hebt, terwijl je in Nederland met een gecertificeerd rij-instructeur de weg op gaat.
Zijn dat diezelfde gecertificeerde instructeurs die je leren hoe je kan valsspelen met je theorie? Ja, ik heb ook liever les van een officiele rijschool, maar dat wil niet zeggen dat er niet genoeg rotte appels tussen zitten. :/

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:44
FastFred schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 18:19:
[...]

Dat mag toch niet uitmaken van wie je het krijgt als de examens maar hetzelfde blijven? Een student kan bijvoorbeeld ook kiezen om elke les aanwezig te zijn en dan de examen te maken of hij kan er voor kiezen geen 1 les te gaan en de lesstof gewoon thuis met z'n pa door te nemen. Zolang hij slaagt voor de examen is er toch geen probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Khayma schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 18:54:
[...]

Dat mag toch niet uitmaken van wie je het krijgt als de examens maar hetzelfde blijven? Een student kan bijvoorbeeld ook kiezen om elke les aanwezig te zijn en dan de examen te maken of hij kan er voor kiezen geen 1 les te gaan en de lesstof gewoon thuis met z'n pa door te nemen. Zolang hij slaagt voor de examen is er toch geen probleem?
Wat ik vermoed is dat de standaard van de rij-examens ook wel enigzins is aangepast op de kwaliteit van de beschikbare opleiding :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Laatst online: 07:50

Bommes

Capo del formaggio

HTT-Thalan schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 17:04:
*O*

De Laser Produro is succesvol onder de witte Alp gegaan, en dat klinkt nog steeds beschaafd, maar wel nét een tikkeltje sportiever. Bleek dat de originele demper onderaan al wat krokant werd, dus het kwam net mooi uit.

Verder is er dikkere olie in gegaan om te kijken of dat het olieverbruik doet minderen, een verse achterband (zelfde type), filtertjes, en we kunnen er weer 12k tegenaan. Totaalprijs: 289 euro (waarvan 130 voor de band), met extragratis wat nieuwe kennis en ervaring (alles zelf gedaan).

Alles er van onder:

[afbeelding]

Olie eruit:

[afbeelding]

En er weer in natuurlijk:

[afbeelding]

Achtervelg had een beetje rot, dus wegslijpen en inspuiten om het nog even weg te houden:

[afbeelding]

Pro-link uit elkaar en controleren + smeren: (er was 1 bus verroest, dat komt een andere keer wel)

[afbeelding]

En de ProDuro opbouwen, nadat de oude met veel geweld verwijderd moest worden:

[afbeelding]
Dikkere olie bij olie verbruik kan dat verbruik ook aanzienlijk doen stijgen.
Als je al gaat experimenteren op deze manier zou ik zeker een motor flush uitvoeren met Forte.
Maar beter de oorzaak achterhalen.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Bommes schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 19:22:
[...]

Als je al gaat experimenteren op deze manier zou ik zeker een motor flush uitvoeren met Forte.
Deze motor krijgt zodra mijn andere project klaar is sowieso een overhaul, tot die tijd blijft ze wel rijden, daar vertrouw ik op :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Bommes schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 19:22:
[...]

Het verbruik bij mijn motor sinds de overstap van 10W40 naar 10W60 is veel lager geworden. Dat werkt natuurlijk vast niet bij iedere fiets zo, maar voor mijn motor geeft 10W60 veel minder verbruik. Met 10W40 moest er iedere paar 100km wel een klein beetje bij om op de peilstok precies in het midden te zitten. Als ik naar het circuit was geweest en dus flink gas gegeven had moest er ook altijd wel wat bij. Nu met 10W60 is het verbruik de afgelopen 1000km 0,0 en dan ben ik er ook nog eens mee naar het circuit geweest.

Nou moet in mijn motor origineel eigenlijk 10W50 en had de dealer er 10W40 in gedaan. Later is het vanuit de fabrikant aangepast van 10W50 naar 10W60. Nu weet ik natuurlijk niet wat het verschil zou zijn geweest van 10W50 naar 10W60, maar van 10W40 naar 10W60 scheelt voor mijn motor dus enorm. De einge reden waarom ie dus olie verbruikte was de olie zelf, verder geen ander probleem dus.

[ Voor 3% gewijzigd door PilatuS op 16-08-2017 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Er zit nu 15W50 in :).

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:58
Daar istie dan...

GSR

De 12V aansluiting is uiteindelijk niet meer gemonteerd. De monteur belde omdat hij geen goede plaats voor de stekker kon vinden.

Even langs geweest en samen tot de conclusie gekomen als hij het monteert dat het er niet netjes uitziet. Het zit of voor de toerenteller of tegen mijn tank aan als ik mijn stuur helemaal draai.

Maar eens op het gemakje uitzoeken waar ik hem dan kan bevestigen, het is namelijk ook nogal een groot gevaarte en het oog wilt ook wat.

Met de motor ben ik super blij, hij stuurt heerlijk en heb nu al meer vertrouwen in het apparaat als dat ik in mijn CBR had :Y . Vandaag een rondje Renesse geweest over de dijkjes, heerlijk! Alleen dat zadel he... Zodra het winterweer word (zou zomaar eens volgende week kunnen zijn met het weer van afgelopen dagen.) maar eens wat aan laten doen. want een dag Eifell (@wimmel_1 ) zou mijn derrière niet aankunnen :9

@lolgast Wil jij mijn motor aanpassen in de TS? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

BvZwolle schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 10:42:
[...]

Nog last gehad van vermindering van power in de hoge bergen? Ik afgelopen mei wel in ieder geval. Dacht dat ik iets te veel schnitzel naar binnen had geharkt, maar mijn maatjes hadden er ook last van.
Wellicht voor een gedeelte, maar zou niet teveel moeten zijn lijkt me? Merk gewoon dat ik hem echt in de toeren moet werken

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01:26

steveman

Comfortabel ten onder

Je kunt ook de USB-jetser wat verder van je stuur monteren, waterdicht intapen, en dan alleen het draadje richting stuur laten gaan.

Op m'n Hornet had ik de adapter in de koplamp gefrommeld, en op de striple achter 't kapje van de radiateur.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
HTT-Thalan schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 17:04:
[...]

[...]
Goed bezig! Maar... Pas op met die link! Bij mijn RSV heeft dat ding ook een keer telang droog gestaan, waardoor uiteindelijk die link & een ophangpunt van de schokbreker gebroken waren. Is netaan goedgegaan zonder dat de boel uit elkaar klapte, maar 1 drempel meer en de boel was helemaal doorgebroken waarschijnlijk :X

Ik raad je aan om zo snel mogelijk die lagers (zou ze meteen allemaal doen) te vervangen en weer goed in het vet te zetten.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Er was er maar eentje slecht, degene die tussen de schokbreker zit (de kortste bus), en uiteraard alles weer goed ingevet. Ik kon sowieso niet anders, want ik moest ook weer naar huis rijden :).

Als er onder de donor alp een goede prolink vandaan komt prop ik die er in, de enige manier om zo'n ding echt weer goed te krijgen is langs brengen bij een specialist voor revisie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
steveman schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 20:23:
Je kunt ook de USB-jetser wat verder van je stuur monteren, waterdicht intapen, en dan alleen het draadje richting stuur laten gaan.

Op m'n Hornet had ik de adapter in de koplamp gefrommeld, en op de striple achter 't kapje van de radiateur.
Dat is ook een idee ja. De monteur heeft aangegeven als ik een goede plek wist waar ik tevreden mee was dat ik gewoon kon langskomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
HTT-Thalan schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 20:43:
Er was er maar eentje slecht, degene die tussen de schokbreker zit (de kortste bus), en uiteraard alles weer goed ingevet. Ik kon sowieso niet anders, want ik moest ook weer naar huis rijden :).

Als er onder de donor alp een goede prolink vandaan komt prop ik die er in, de enige manier om zo'n ding echt weer goed te krijgen is langs brengen bij een specialist voor revisie.
Niet gewoon een kwestie van een nieuw setje lagers bestellen en die erin (laten) persen, of is het een kant en klaar door maagdelijke elfjes geassembleerde set die alleen als 1 geheel bij Honda-San te bestellen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Chakotay schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 20:57:
door maagdelijke elfjes geassembleerde set die alleen als 1 geheel bij Honda-San te bestellen is?
Dat, helaas. En daarbij: niet meer leverbaar bij honda-San, ook nog :p. 2ehands ook zeldzaam, en de bussen hebben geen standaard maat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

HTT-Thalan schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 21:12:
[...]

Dat, helaas. En daarbij: niet meer leverbaar bij honda-San, ook nog :p. 2ehands ook zeldzaam, en de bussen hebben geen standaard maat.
Als SKF de juiste maat niet (meer) levert dan laat je toch een overmaat komen en draai je die "Af" óf "Uit", al naar gelang de noodzaak, óf werkt dat tegenwoordig niet meer zo?

Misschien dat 't tegenwoordig altijd meteen 100% moet passen en zo niet dan stuur je 't maar weer terug vanwege een 14-dagen "zicht" termijn vanwege de WKOA :(

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

wimmel_1 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 21:27:
[...]

Als SKF de juiste maat niet (meer) levert dan laat je toch een overmaat komen en draai je die "Af" óf "Uit", al naar gelang de noodzaak, óf werkt dat tegenwoordig niet meer zo?

Misschien dat 't tegenwoordig altijd meteen 100% moet passen en zo niet dan stuur je 't maar weer terug vanwege een 14-dagen "zicht" termijn vanwege de WKOA :(
Het speelt blijkbaar bij meer oude alpjes dus ik ben geneigd te denken dat het zo makkelijk niet zal zijn, maar wat je zegt snijdt hout. Ik ga die mogelijkheid zeker onderzoeken!

Edit: ik bedenk me net dat het waarschijnlijk om de lagers gaat, niet de bussen. Het is een speciaal zelf smerend systeem. We gaan het zien.

[ Voor 10% gewijzigd door HTT-Thalan op 16-08-2017 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Zeker voor een populaire allroad als de Transalp kan ik me niet voorstellen dat er niet ergens op ADVrider een mafkees met een draaibank is die iets op maak gemaakt heeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Toen ik vroeger nog kon studeren op kosten van de overheid zónder daarbij een echte studieschuld op te gaan bouwen had in al m'n wijsheid besloten dat ik "Diesel Monteur" wilde worden.... Dus dan maar in Apeldoorn naar school (HTS deel wat later naar Arnhem overgeplaatst is). Tegenwoordig in de IT, dus ik héb in m'n dagelijks werk niet veel meer aan die technische kennis maar in m'n sporadische vrije tijd wil ik ooit nog wel eens binnen lopen bij een team dat "iets of wát" aan Tractorpulling doet.....

De standaard is daar dat ér géén standaard bestaat maar dát ALLES aanpasbaar is naar de door het team gewenste standaard..... Oftewel: de standaard "standaard" voldoet niet, dus vermaken we 't zo dat 't wél voldoet :P

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 16-08-2017 21:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mswp
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-08-2024

mswp

Wie Niet?

Hmm.. ondertussen bijna zover dat ik ga afrijden voor AVD. Alles goed onder de knie dus dat moet zeker gaan lukken. Ik kan ook niet wachten tot ik het heb.

Het enigste waar ik zelf mee zit is het wegtrekken vanuit stilstand. Voor mij gevoel gaat dat stotterend en traag. Voor mijn gevoel is dat golfje naast mij nog eerder bij het volgende stoplicht dan dat ik weg rij. Het lijkt wel dat ik niet zoveel gas durft te geven, het aangrijpingspunt niet kan vinden of dat het gewoon niet wil.

Al een paar keer met de instructeur er over gehad. Hij geeft aan dat er niks fout gaat en dat we zeker wel sneller zijn. Ook door er extra op letten valt het uiteindelijk nouwlijks op. Examen zal er niet onder leiden zei de instructeur.

Heeft iemand misschien tips? Of is het meer een kwestie van vlieguren maken? Voel me er zelf ongemakkelijk bij, vooral bij stoplichten. Gevoel dat het stotterend, slingeremd stuur en afzettend van de grond gaat.

😲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 08:00

Ethirty

Who...me?

wimmel_1 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 21:46:
Toen ik vroeger nog kon studeren op kosten van de overheid zónder daarbij een echte studieschuld op te gaan bouwen had in al m'n wijsheid besloten dat ik "Diesel Monteur" wilde worden.... Dus dan maar in Apeldoorn naar school (HTS deel wat later naar Arnhem overgeplaatst is). Tegenwoordig in de IT, dus ik héb in m'n dagelijks werk niet veel meer aan die technische kennis maar in m'n sporadische vrije tijd wil ik ooit nog wel eens binnen lopen bij een team dat "iets of wát" aan Tractorpulling doet.....

De standaard is daar dat ér géén standaard bestaat maar dát ALLES aanpasbaar is naar de door het team gewenste standaard..... Oftewel: de standaard "standaard" voldoet niet, dus vermaken we 't zo dat 't wél voldoet :P
Misschien kom ik onder een steen vandaan, maar hoe monteer je diesel?

:+

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ethirty schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 23:17:
[...]

Misschien kom ik onder een steen vandaan, maar hoe monteer je diesel?

:+
Under Pressure? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

mswp schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 22:59:
Hmm.. ondertussen bijna zover dat ik ga afrijden voor AVD. Alles goed onder de knie dus dat moet zeker gaan lukken. Ik kan ook niet wachten tot ik het heb.

Het enigste waar ik zelf mee zit is het wegtrekken vanuit stilstand. Voor mij gevoel gaat dat stotterend en traag. Voor mijn gevoel is dat golfje naast mij nog eerder bij het volgende stoplicht dan dat ik weg rij. Het lijkt wel dat ik niet zoveel gas durft te geven, het aangrijpingspunt niet kan vinden of dat het gewoon niet wil.

Al een paar keer met de instructeur er over gehad. Hij geeft aan dat er niks fout gaat en dat we zeker wel sneller zijn. Ook door er extra op letten valt het uiteindelijk nouwlijks op. Examen zal er niet onder leiden zei de instructeur.

Heeft iemand misschien tips? Of is het meer een kwestie van vlieguren maken? Voel me er zelf ongemakkelijk bij, vooral bij stoplichten. Gevoel dat het stotterend, slingeremd stuur en afzettend van de grond gaat.
Ten eerste: alvast succes gewenst. Hoop dat je nog een paar lesjes hebt voor je zelfvertrouwen? Zo ja, probeer eens lekker veel gas te geven en daarna koppeling op laten komen (rustig). Moet je eens kijken hoe vlot je weg bent. Doe dit paar keer achter elkaar, en je leert heel snel hoeveel gas met welke timing het soepelste is. Lesmotoren zijn vaak niet de pittigste, dus verbaas je niet als t gas vrij ver open moet/mag :)

ik weet niet waar je op lest, maar goede kams dat het een 2 cyl is. Een tweepitter voelt altijd iets schokkender, omdat de motor minder pulsen per rotatie levert. Die pulsen zijn wel krachtiger dan een even groot 4 cyl blok. Dus, als je het niet 100% soepel krijgt, dan is het karakter :Y

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:08

Destruction

(ex-)Automonteur

MeZZiN schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 14:31:
[...]

Waarom haal je niet een goede jeans broek kan je de hele dag gewoon in lopen en zo op de motor springen. En dan nog hoe veel tijd kost het om even om te kleden 2-3 minuten? maar goed als je maar 10 minuten nodig heb om van a naar b te gaan is het iets anders.
De tijd die ik nodig heb voor ik weg kan rijden op de motor zit hem met name ook in de motor uit de berging halen en door de krappe gangpoort naar buiten manoeuvreren. M'n volgende huis moet gewoon een garage hebben, of in ieder geval een makkelijk bereikbare berging. Dat neemt alweer een drempel weg. Afgezien van het feit dat de reis van huis naar werk inderdaad zo kort is dat het eigenlijk niet opweegt, omdat ik met de auto al halverwege ben tegen de tijd dat ik de motor aan de straat heb :P Niet dat ik alleen maar plezierritjes maak,
als het een beetje redelijk weer is laat ik de auto vaak thuis om op de motor naar vrienden op 100km afstand te rijden voor verjaardagsvisite bijvoorbeeld :P

* Destruction rijdt tussen de 3- en 4k auto kilometers per maand en is het koekblik in het algemeen als vervoersmiddel wel eens heel erg behoorlijk spuugzat...

[ Voor 15% gewijzigd door Destruction op 17-08-2017 03:00 ]

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:01

thijsco19

KTM 990 SMT

wimmel_1 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 21:46:

Diesel monteur is echt wel weer kompleet iets anders dan IT _O- . Heb je nog wel een tijdje gewerkt als diesel monteur?
Heb ik in het begin ook naar gekeken, uiteindelijk maar voor de opleiding monteur montage onderhoud gekozen. Tegenwoordig zit ik in de onsite machining en alignment.
Hier ook is het echt mac gyveren, is af en toe echt een uitdaging maar wel het leuke.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• mswp
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-08-2024

mswp

Wie Niet?

noes schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 00:18:
[...]

Ten eerste: alvast succes gewenst. Hoop dat je nog een paar lesjes hebt voor je zelfvertrouwen? Zo ja, probeer eens lekker veel gas te geven en daarna koppeling op laten komen (rustig). Moet je eens kijken hoe vlot je weg bent. Doe dit paar keer achter elkaar, en je leert heel snel hoeveel gas met welke timing het soepelste is. Lesmotoren zijn vaak niet de pittigste, dus verbaas je niet als t gas vrij ver open moet/mag :)

ik weet niet waar je op lest, maar goede kams dat het een 2 cyl is. Een tweepitter voelt altijd iets schokkender, omdat de motor minder pulsen per rotatie levert. Die pulsen zijn wel krachtiger dan een even groot 4 cyl blok. Dus, als je het niet 100% soepel krijgt, dan is het karakter :Y
Nog1 keer ervoor en de dag zelf nog. Nog wel genoeg tijd dus. Ik ga er mee spelen, dankjewel.

Het is inderdaad een 2 pitter. Bij rustig schakelen heb ik niet heel veel last van het stotende gedrag van de motor.

😲

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09 09:14
@mswp om het slingeren vanuit stilstand tegen te gaan, kan je je knieen wat strakker tegen de tank klemmen. en sterkte met het examen alvast ;)

[ Voor 5% gewijzigd door mr_zippey op 17-08-2017 08:40 ]

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Destruction schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 02:54:
* Destruction rijdt tussen de 3- en 4k auto kilometers per maand en is het koekblik in het algemeen als vervoersmiddel wel eens heel erg behoorlijk spuugzat...
Ik vind de bedrijfsauto nog steeds geen 'vervelend koekblik' ondanks dat ik het filerijden wel moe ben, dus dat is het enige negatieve: Je bent minder 'vrij' (wind langs je lijf en tussen het verkeer door). Ik weet natuurlijk niet welke auto je benut, maar met luxe sportstoelen, een goede geluidsinstallatie en flink wat vermogen is autorijden nog steeds geen straf.

Gek genoeg voelt de auto wel langzamer, ondanks dat hij dat niet is :+.

Qua tijd: Het ligt volgens mij een beetje aan hoe je ingericht bent, dwz, mijn motor staat altijd startklaar voor de deur en mijn kleding hangt ook klaar, ik kan dus zo wegrijden. Dat is anders dan wanneer motorrijden een speciaal 'uitje' is met een dito pak en hij ergens droog in een klein schuurtje staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 08:14:
[...]

Ik rijd een Wit blauwe GSX650FA uit 2010.
Ben dagelijks te vinden vanuit erp naar eindhoven.
Zelfde hier, had een 2008 zwart zilveren GSX650F tot 2 jaar terug, hele fijne motor maar schoot op alle fronten te kort voor mij. Leuke beginnersfiets.

Nu sinds maart dit jaar een 2004 GSX-R 750, wit blauw, redelijk opvallend. En idd ook dagelijks Veghel Noord naar nu dan Veldhoven De Run. Bevalt een stuk beter als met de auto met de drukte hier op de Kempenbaan. Alleen als het echt koud gaat worden, glad of nat dan zoek ik het.

Mja ben nu dus op een droge dag op mijn bek gegaan, das altijd zuur...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-09 14:03
Op de motor moet natuurlijk ook een houder voor de telefoon. Ik was in eerste instantie van plan om een M8 ram mount te kopen, met en tussenstuk en een aquabox pro 20. Nu blijkt alleen de AquaBox 20 niet te passen.

Omdat ik wil voorkomen dat ik onderweg ergens moet stoppen om een telefoon uit de houder te halen wil ik graag een waterdichte case. Iemand nog tips? Ik heb een Xiaomi Mi 6 (Vergelijkbaar qua afmetingen met een s7).

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

mswp schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 22:59:

Alvast succes en het gaat goedkomen. Uiteindelijk went de handeling gas+koppeling vanzelf en weet je straks niet beter. Bij elke fiets is het wel anders. Zoek het aangrijpingspunt van de koppeling en speel met je gas (steeds meer gas geven).

Op een gegeven moment is je koppelingshand net een geheugenmatras, hij onthoudt de juiste stand ;)

Ennuh...ik wil ook wel eens de fiets laten afslaan omdat de koppeling niet wil.

• lolgast
Robbie T schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 09:00:
Op de motor moet natuurlijk ook een houder voor de telefoon. Ik was in eerste instantie van plan om een M8 ram mount te kopen, met en tussenstuk en een aquabox pro 20. Nu blijkt alleen de AquaBox 20 niet te passen.

Omdat ik wil voorkomen dat ik onderweg ergens moet stoppen om een telefoon uit de houder te halen wil ik graag een waterdichte case. Iemand nog tips? Ik heb een Xiaomi Mi 6 (Vergelijkbaar qua afmetingen met een s7).
Mijn schoonvader heeft een waterdichte houder van "Ultimate Addons"

Die bevalt hem erg goed, en hij is echt waterdicht ;)

• Robbie T
lolgast schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 09:04:
[...]

Mijn schoonvader heeft een waterdichte houder van "Ultimate Addons"

Die bevalt hem erg goed, en hij is echt waterdicht ;)
Weet je ook welke houder dat is?
Er is wel zoiets maar lijkt mij niet heel robuust:
https://mobile-addons.nl/...tendige-case-universeel-l

• lolgast
Robbie T schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 09:07:
[...]

Weet je ook welke houder dat is?
Er is wel zoiets maar lijkt mij niet heel robuust:
https://mobile-addons.nl/...tendige-case-universeel-l
Hij heeft een iPhone, maar in ieder geval de hardcase. Meer zoiets: https://mobile-addons.nl/...se-voor-samsung-galaxy-s7

• Robbie T
lolgast schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 09:09:
[...]

Hij heeft een iPhone, maar in ieder geval de hardcase. Meer zoiets: https://mobile-addons.nl/...se-voor-samsung-galaxy-s7
Is inderdaad een mooie oplossing, helaas niet geschikt voor mijn toestel. Afmetingen zijn net anders en toestel specifiek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:49

charrel

Cortisol4life..

Zo, laatst al de KTM verkocht. Straks even kijken bij een nieuwe Husqvarna 701 enduro uit 2017 om de r1200gs op in te ruilen. Wil met deze alles gaan doen, langere vakantie trips en het offroad werk wat ik toch nu wel alweer een beetje mis.
Misschien dan wel een extra tank erop en een kleine rally opbouw voor de Navi en wat wind bescherming.
Wordt vervolgd....
Afbeeldingslocatie: http://www.nomad-adv.com/uploads/7/9/8/4/79840732/dsc-0277_2_orig.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door charrel op 17-08-2017 09:22 ]

• lolgast
charrel schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 09:21:
Zo, laatst al de KTM verkocht. Straks even kijken bij een nieuwe Husqvarna 701 enduro uit 2017 om de r1200gs op in te ruilen. Wil met deze alles gaan doen, langere vakantie trips en het offroad werk wat ik toch nu wel alweer een beetje mis.
Misschien dan wel een extra tank erop en een kleine rally opbouw voor de Navi en wat wind bescherming.
Wordt vervolgd....
Vind je het gek als ik zeg dat ik dat nog niet helemaal voor me zie op zo'n model? :|

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Ben benieuwd @charrel going all the way :+

Laat maar weten of het bevalt, ik ben ook al een tijd aan het uitkijken voor een reisenduro voor erbij

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
lolgast schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 09:24:
[...]

Vind je het gek als ik zeg dat ik dat nog niet helemaal voor me zie op zo'n model? :|
Waarom niet? Beetje verbouwen zodat het zinnige bagagemogelijkheden krijgt en gaan met dat ding! De meeste echt lange trips naar 'onbekende' gebieden (Oost-Rusland e.d.) gaan op dat soort 'lichte' enduro's met de nodige modificaties :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Least Inkling schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 09:02:
[...]

Alvast succes en het gaat goedkomen. Uiteindelijk went de handeling gas+koppeling vanzelf en weet je straks niet beter. Bij elke fiets is het wel anders. Zoek het aangrijpingspunt van de koppeling en speel met je gas (steeds meer gas geven).

Op een gegeven moment is je koppelingshand net een geheugenmatras, hij onthoudt de juiste stand ;)

Ennuh...ik wil ook wel eens de fiets laten afslaan omdat de koppeling niet wil.
Inderdaad even het aangrijpingspunt zoeken >:) :P

[YouTube: https://youtu.be/cwqjMdG80KA]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

8) _/-\o_

Zag op Youtube dat in Duitsland een wheelie school is. Kan je mooi uitleggen aan je familie :+

Jij: "Mam...ik ga wheelies leren"
Mam: "....." (steekt je banden lek)

[ Voor 25% gewijzigd door Least Inkling op 17-08-2017 09:38 ]

Verwijderd

/me doet geen wheelies meer op een Bandit 650 in z'n 2de versnelling :N

• R0y.
charrel schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 09:21:
Wordt vervolgd....
[afbeelding]
Ik zou een keukentrapje nodig hebben om dat ding te bestijgen... maar ik vind het wel mooi om te zien en het zal vast en zeker heerlijk rijden :Y

Verwijderd

R0y. schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 09:47:
[...]

Ik zou een keukentrapje nodig hebben om dat ding te bestijgen... maar ik vind het wel mooi om te zien en het zal vast en zeker heerlijk rijden :Y
Die noppenbanden rijden niet zo lekker op het asfalt, offroad is natuurlijk een ander verhaal ;)

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Joopieboy schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 08:57:
[...]

Zelfde hier, had een 2008 zwart zilveren GSX650F tot 2 jaar terug, hele fijne motor maar schoot op alle fronten te kort voor mij. Leuke beginnersfiets.

Nu sinds maart dit jaar een 2004 GSX-R 750, wit blauw, redelijk opvallend. En idd ook dagelijks Veghel Noord naar nu dan Veldhoven De Run. Bevalt een stuk beter als met de auto met de drukte hier op de Kempenbaan. Alleen als het echt koud gaat worden, glad of nat dan zoek ik het.

Mja ben nu dus op een droge dag op mijn bek gegaan, das altijd zuur...
Ga er nou geen China kappenmeuk op gooien ;) (ja, ik lees ook nog het topic op MF), volgens mij ga je daar spijt van krijgen!

Vaak bu'j te bang!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:49

charrel

Cortisol4life..

lolgast schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 09:24:
[...]

Vriend van me doet alles op een BMW 650xchallenge en dat gaat meer dan prima. Dikke 1 pitter met 75 pk en meer comfort dan de xchallenge met 54pk die husky 701 met 10.000km onderhoudsintervallen.

[ Voor 6% gewijzigd door charrel op 17-08-2017 09:56 ]

• Reloader
  • Laatst online: 12-09 17:33
zijn er hier Myrouteapp gebruikers, heb een groep aangemaakt om routes te sharen, als er mensen bij willen voeg ik je toe (via e-mail adres gaat dat geloof ik :))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
mr_zippey schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 08:15:
@mswp om het slingeren vanuit stilstand tegen te gaan, kan je je knieen wat strakker tegen de tank klemmen. en sterkte met het examen alvast ;)
Vooral zeer goed vooruit kijken helpt ook een boel. Een eventuele slinger wordt dan ook i.p.v. zenuwachtig "oh hellup"-geslinger meer een nonchalante zwaai bij het wegrijden en niet het geslinger wat je bij te kort voor je wiel kijken met overcorrecties e.d. als gevolg.

• Dryhte
Ben ik de enige met deze ervaring? => Ik tankte recent eens Shell V-power (98). Reed vervolgens ongeveer hetzelfde als anders, en had ruim 10% meer verbruik dan vorige tankbeurten. (normaal tank ik E10 (vroeger gewoon super 95) van bij DATS24).

Dus niet alleen kost 't 20% meer, het verbruikt ook nog eens extra?

• daredha
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 21:57
Mijn BMW rijdt iets zuiniger op normale '95 van de Shell dan op de E10 van onze oosterburen, maar geen extreem verschil. V-Power heb ik er nog nooit ingegooid.

Weet je zeker dat je niet gewoon wat meer tegenwind had of iets dergelijks?

• Reloader
Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 09:34:
[...]

[video]
ik wil dit opzich wel kunnen, maar mijn GSXF 600 leent zich er niet voor, en mijn durf ook niet :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Dryhte schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 10:16:
Ben ik de enige met deze ervaring? => Ik tankte recent eens Shell V-power (98). Reed vervolgens ongeveer hetzelfde als anders, en had ruim 10% meer verbruik dan vorige tankbeurten. (normaal tank ik E10 (vroeger gewoon super 95) van bij DATS24).

Dus niet alleen kost 't 20% meer, het verbruikt ook nog eens extra?
Rij eens 25 tanken van alledrie de brandstoffen leeg, en vergelijk de gemiddelden. Met maar 1 tank vergelijken geeft teveel variatie om er een zinnige conclusie aan te trekken.

• Dryhte
daredha schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 10:18:
Mijn BMW rijdt iets zuiniger op normale '95 van de Shell dan op de E10 van onze oosterburen, maar geen extreem verschil. V-Power heb ik er nog nooit ingegooid.

Weet je zeker dat je niet gewoon wat meer tegenwind had of iets dergelijks?
Vrij zeker: eerste tank (E10) was opgebruikt met pendelen (4x40=160km) + snelwegrit & ardense bochtjes naar vakantiebestemming (200km) + eerste kilometers terug uit vakantie (40km ardense bochtjes). Verbruik: 3,58l/100km
Tweede tank (V power) was snelwegrit terug (160 km) + pendelen (4x40=160km). Verbruik: 3,97l/100km

Normaal zie ik een blokje van de fuel indicator verdwijnen per 70km, nu was dat per (minder dan) 60km.
Chakotay schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 10:23:
[...]

Rij eens 25 tanken van alledrie de brandstoffen leeg, en vergelijk de gemiddelden. Met maar 1 tank vergelijken geeft teveel variatie om er een zinnige conclusie aan te trekken.
Dat gaat wat duur uitvallen vrees ik ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Dryhte op 17-08-2017 10:26 ]

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:59
@Dryhte Ik merk het bij mijn cb500f ook dat hij minder zuinig rijdt op 98 dan op 95.. Ook leek het dat ik iets meer toeren moest maken voordat hij begon te protesteren bij rustig cruisen zeg maar. Normaal is het 60 in zn 5 en met 98 moest ik toch naar zn 4..

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

-tom-562 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 09:52:
[...]

Ga er nou geen China kappenmeuk op gooien ;) (ja, ik lees ook nog het topic op MF), volgens mij ga je daar spijt van krijgen!
Daar ben ik al achtergekomen en ik heb inmiddeld een adresje hier in de buurt. :) Nee lijkt leuk maar het is het niet, dun en krasgevoelig, past niet helemaal lekker. Geen isolatie en rommel. Niet ideaal.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 15:40
Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 09:34:
[...]

[video]
Dat zijn toch geen wheelies, dat zijn hupsjes. Een wheelie wordt het in mijn ogen pas als je het balanspunt hebt gevonden. Dit is een wheelie op een Bandit 600: YouTube: Suzuki Bandit Wheelie Je hoort bij 0:07 ook mooi de koppeling even slippen. Die grom als het toerental plotseling klimt. Dat is een heel kenmerkend geluid.
Reloader schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 10:20:
[...]
ik wil dit opzich wel kunnen, maar mijn GSXF 600 leent zich er niet voor, en mijn durf ook niet :+
Jawel hoor. Ook met jou GSXF kun je prima wheelies maken!

De truuk is niet te snel stapjes willen maken. Zet hem in de 2e versnelling, accelereer een beetje en tik even snel de koppelingshendel aan. Dan voel je dat de motor een schokje geeft. Als je dat schokje niet meer eng vindt, ga je steeds harder acceleren, tot je volgas accelereert. En dan zoek je een toerental op waarbij de motor lekker veel vermogen levert en ga je steeds agressiever met die koppelingshendel om. Zul je zien dat de tijdens dat proces de schokjes hupsjes worden en naar mate je minder bang wordt voor de hupsjes komt het voorwiel steeds hoger en laat je minder snel het gas los. En dan worden het wheelies.

Meteen aanleren om je voet bij de achterrem houden, dan kun je later als het voorwiel wat hoger komt en je schrikt altijd de achterrem wat indrukken om het voorwiel weer naar beneden te dwingen.

Vier dingen:

-Rustig stapjes maken is het belangrijkste. Zorg ervoor dat je enthousiastme je ervaring niet inhaalt. De jongen die mijn R1 gekocht heeft stuurde na een week al foto's van wheelies. Na een maand of 2 foto's van een R1 in een nieuwe kleur, want hij was onderuit gegaan en na een maand of 3 een foto van een R1 die onder een auto lag.

-Je koppeling en koppelingskorf slijten harder (Bij mij ging de koppeling ongeveer 10.000km mee en de korf 15.000km).

-Je kunt je rijbewijs heel makkelijk kwijt raken hiermee.

-De adrenalinekick is verslavend! Dat is bij de eerste paar hupsjes zo, maar op een gegeven moment wordt het saai en dan krijg je die kick pas wanneer je staand op de stepjes in het schemerdonker op de snelweg op 1 wiel auto's en vrachtwagens inhaalt met 160+km/h met een maatje op een ander motor vlak naast je. Ik heb inmiddels een Harley gekocht omdat niemand meer met mij wilde rijden. Want ik kon me niet gedragen en reed toch alleen maar op 1 wiel en dat vond men 'eng'.. :X

Maar ik mis het wel :D.. Tja, je kunt dat soort dingen nergens doen.. Niet op de openbare weg en niet op het circuit.. Als je tijdens een circuitdag het hele rechte stuk van Assen op 1 wiel rijdt, gewoon omdat het leuk is, mag je de volgende ronde binnen komen met een zwarte vlag. Want gevaarlijk rijgedrag :F

[ Voor 9% gewijzigd door FragDaddy op 17-08-2017 10:46 ]

Have a wheelie good weekend!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Joopieboy schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 10:38:
[...]

Daar ben ik al achtergekomen en ik heb inmiddeld een adresje hier in de buurt. :) Nee lijkt leuk maar het is het niet, dun en krasgevoelig, past niet helemaal lekker. Geen isolatie en rommel. Niet ideaal.
Zou gewoon (als de krassen te diep zijn) wat sloperijen bellen/mailen, of ze nog wat hebben liggen.
charrel schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 09:55:
[...]

Vriend van me doet alles op een BMW 650xchallenge en dat gaat meer dan prima. Dikke 1 pitter met 75 pk en meer comfort dan de xchallenge met 54pk die husky 701 met 10.000km onderhoudsintervallen.
75pk? Zwaar getuned dan denk ik? :P Die dingen hebben fabrieksaf toch maar iets van 55pk?

[ Voor 32% gewijzigd door -tom-562 op 17-08-2017 10:43 ]

Vaak bu'j te bang!

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
@FragDaddy Goeie uitleg. Zit er al een tijdje aan te denken om een dag op het industrieterrein hier mee te spelen. Probleem is dat mijn achterrem zo hoog is afgesteld dat ik zelfs tijdens het rijden niet constant mijn voet hier op kan laten rusten. Ik moet mijn tenen constant omhoog trekken om maar niet de achterrem in te drukken. Vandaar dat ik ook nooit met mijn rechtervoet op de rem rijd. Bij een wheelie zal ik al helemaal niet mijn voet op de achterrem kunnen houden gok ik.

• Reloader
FragDaddy schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 10:39:
[...]

Dat zijn toch geen wheelies, dat zijn hupsjes. Een wheelie wordt het in mijn ogen pas als je het balanspunt hebt gevonden. Dit is een wheelie op een Bandit 600: YouTube: Suzuki Bandit Wheelie Je hoort bij 0:07 ook mooi de koppeling even slippen. Die grom als het toerental plotseling klimt. Dat is een heel kenmerkend geluid.

[...]

Jawel hoor. Ook met jou GSXF kun je prima wheelies maken!

De truuk is niet te snel stapjes willen maken. Zet hem in de 2e versnelling, accelereer een beetje en tik even snel de koppelingshendel aan. Dan voel je dat de motor een schokje geeft. Als je dat schokje niet meer eng vindt, ga je steeds harder acceleren, tot je volgas accelereert. En dan zoek je een toerental op waarbij de motor lekker veel vermogen levert en ga je steeds agressiever met die koppelingshendel om. Zul je zien dat de tijdens dat proces de schokjes hupsjes worden en naar mate je minder bang wordt voor de hupsjes komt het voorwiel steeds hoger en laat je minder snel het gas los. En dan worden het wheelies.

Meteen aanleren om je voet bij de achterrem houden, dan kun je later als het voorwiel wat hoger komt en je schrikt altijd de achterrem wat indrukken om het voorwiel weer naar beneden te dwingen.

Vier dingen:

-Rustig stapjes maken is het belangrijkste. Zorg ervoor dat je enthousiastme je ervaring niet inhaalt. De jongen die mijn R1 gekocht heeft stuurde na een week al foto's van wheelies. Na een maand of 2 foto's van een R1 in een nieuwe kleur, want hij was onderuit gegaan en na een maand of 3 een foto van een R1 die onder een auto lag.

-Je koppeling en koppelingskorf slijten harder (Bij mij ging de koppeling ongeveer 10.000km mee en de korf 15.000km).

-Je kunt je rijbewijs heel makkelijk kwijt raken hiermee.

-De adrenalinekick is verslavend! Dat is bij de eerste paar hupsjes zo, maar op een gegeven moment wordt het saai en dan krijg je die kick pas wanneer je staand op de stepjes in het schemerdonker op de snelweg op 1 wiel auto's en vrachtwagens inhaalt met 160+km/h met een maatje op een ander motor vlak naast je. Ik heb inmiddels een Harley gekocht omdat niemand meer met mij wilde rijden. Want ik kon me niet gedragen en reed toch alleen maar op 1 wiel en dat vond men 'eng'.. :X

Maar ik mis het wel :D.. Tja, je kunt dat soort dingen nergens doen.. Niet op de openbare weg en niet op het circuit.. Als je tijdens een circuitdag het hele rechte stuk van Assen op 1 wiel rijdt, gewoon omdat het leuk is, mag je de volgende ronde binnen komen met een zwarte vlag. Want gevaarlijk rijgedrag :F
kut, nu kan ik het niet meer afschuiven op de GSX-F en ligt t toch aan mij... misschien toch maar gaan leren

• FragDaddy
ProfaNe schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 10:45:
@FragDaddy Goeie uitleg. Zit er al een tijdje aan te denken om een dag op het industrieterrein hier mee te spelen. Probleem is dat mijn achterrem zo hoog is afgesteld dat ik zelfs tijdens het rijden niet constant mijn voet hier op kan laten rusten. Ik moet mijn tenen constant omhoog trekken om maar niet de achterrem in te drukken. Vandaar dat ik ook nooit met mijn rechtervoet op de rem rijd. Bij een wheelie zal ik al helemaal niet mijn voet op de achterrem kunnen houden gok ik.
Nouja, je zult niet meteen je achterrem nodig hebben bij de eerste pogingen. Tenzij je per ongeluk in de 1e versnelling staat in plaats van in de 2e. (Ja, dat is me meer dan eens gebeurd. En dan komt het voorwiel HEUL SNEL omhoog. Dan kun je de kroonplaat bijna koppen met je helm. :X)

Ik neem aan dat je achterrem pedaal hoogte gewoon instelbaar is, dus even een steeksleutel en een paar minuten en dan is dat probleem ook opgelost!

Heeft iemand wel eens en vliegtuig zien landen.. Het moment dat de wielen voor de eerste keer het asfalt raken.. Dan komt er zo'n rookpluim vanaf.. Dat komt natuurlijk omdat het wiel stilstaat en ineens heel hard moet gaan draaien op het moment dat het in contact komt met het asfalt. Dat gaan niet ineens en dus heb je wat slip tussen het asfalt en het rubber.. En dat levert rook op.

Nou, dat zelfde effect heb je dus als je een wat langere wheelie neerzet. Je voorwiel staat dan stil en moet weer gaan draaien.. De eerste keer dat er een maatje achter me reed en dat rookpluimpje zag en me het bij het volgende stoplicht vertelde ben ik teruggereden om een foto te maken van het 50cm lange zwarte streepje op het asfalt :+ Ja, zo leuk is het..

Overigens kan de hele voorkant op dat moment wat onrustig worden als je het voorwiel wat scheef neer zet. En dat gebeurt, want je bent tijdens je wheelie natuurlijk met hele andere dingen bezig dan je stuur rechthouden. Om je heen kijken of mensen je wheelie wel zien bijvoorbeeld, want wat heeft een wheelie nou voor zin als er geen mensen in de buurt zijn om hem te bewonderen?

Moraal van het verhaal: Een stuurdemper heeft me al meer dan eens gered!

P.S. Ik geef geen garanties en als je je motor kapot rijdt en zelf een eind over het asfalt schuift heb ik het niet gedaan ;)

[ Voor 39% gewijzigd door FragDaddy op 17-08-2017 10:56 ]

• ProfaNe
  • Niet online
FragDaddy schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 10:48:
[...]

Ik neem aan dat je achterrem pedaal hoogte gewoon instelbaar is, dus even een steeksleutel en een paar minuten en dan is dat probleem ook opgelost!
Yes, hier ik ga ik zeker naar kijken aankomend weekend.

• Xoxol
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-09 09:40
@ProfaNE: Je kunt heel makkelijk stepjes afstellen. Afhankelijk van de motortype. Mijn VFR moet eerst nog een beschermkapje eraf en dan kun je stepjes bijstellen.

[ Voor 52% gewijzigd door Xoxol op 17-08-2017 10:51 ]

V-Strom 650

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lolgast
~wheeliesdiscussie en dan met name @FragDaddy

Als ik met iemand zou rijden die continu wheelies maakt neem ik ook de eerst volgende afslag de andere kant op. Dat doe je maar waar je tegen niemand aan kunt vallen

Verwijderd

Reloader schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 10:20:
[...]

Het kan prima op je GSXF600 ik heb namelijk dezelfde soort motor (Bandit 650) ;)

Ik heb wel een paar tips voor je.

- Vergeet powerwheelies het is gewoon weg niet mogelijk op je motor zonder aanpassingen. Powerwheelies is het hard optrekken met je motor dan ineens het gas dichtdraaien waardoor de voorvork inveert als de voorvork weer uitveert dan draai je het gas flink open.

- Vergeet wheelies in de 2de versnelling op je motor. Je moet dan ongezond veel toeren maken om de voorkant omhoog te laten komen.

- Er blijft maar 1 ding over en dat is het maken van wheelies in de 1ste versnelling. Dat is ook best tricky omdat een motor in de eerste versnelling best gevoelig is daarom je voet altijd boven de achterrem om de wheelie mee te controleren.

Hier zie je verschillende wheelies allemaal in de 1ste versnelling op een Bandit 600 (eigenlijk dezelfde motor die jij ook hebt).

• daredha
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 21:57
De vraag is inderdaad niet of het kan, maar of je het moet willen. Ik zal het nooit bewust doen (ben me gek zeg), maar heb 't zelfs voor elkaar gekregen om met mijn Virago een wheelie-hups te maken. En dat in een bocht, naast een vrachtwagen, die gelukkig wakker achter het stuur zat en direct uitweek.

En ik ben 't eens met @lolgast, doe een wheelie in m'n buurt en ik ben weg. ;w

[ Voor 12% gewijzigd door daredha op 17-08-2017 10:59 ]

• Reloader
daredha schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 10:53:
De vraag is inderdaad niet of het kan, maar of je het moet willen. Ik zal het nooit bewust doen (ben me gek zeg), maar heb 't zelfs voor elkaar gekregen om met mijn Virago een wheelie-hups te maken. En dat in een bocht, naast een vrachtwagen, die gelukkig wakker achter het stuur zat en direct uitweek.

En ik ben 't eens met @lolgast, doe een wheelie in m'n buurt en ik ben weg. ;w
datzelfde geld voor kneedowns, maar wil ik toch leren moet ook kunnen op een gsx-f :9

• FragDaddy
Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 10:53:
- Vergeet wheelies in de 2de versnelling op je motor. Je moet dan ongezond veel toeren maken om de voorkant omhoog te laten komen.
Poeh. Ik heb toch regelmatig op verschillende 600'tjes gereden en ze gingen allemaal prima omhoog in de 2e versnelling.
- Er blijft maar 1 ding over en dat is het maken van wheelies in de 1ste versnelling. Dat is ook best tricky omdat een motor in de eerste versnelling best gevoelig is daarom je voet altijd boven de achterrem om de wheelie mee te controleren.
Dat werkt, maar zoals ik ook al eerder zei, komt de voorkant ongezond snel omhoog. Niet fijn voor mensen die het truukje nog moeten leren. Nouja, tenzij je een paar nieuwe achterlichten op je motor wilt monteren en je je rugbeschermer wilt uittesten natuurlijk..
Hier zie je verschillende wheelies allemaal in de 1ste versnelling op een Bandit 600 (eigenlijk dezelfde motor die jij ook hebt).
Mag ik iedereen het dringende advies geven om wheelies niet te oefenen in de bebouwde kom in smalle straatjes met onoverzichtelijke uitritten en obstakels.
A: je remweg is langer met je voorwiel een meter boven het asfalt, dus als er iets uit zo'n uitrit komt is het wat lastig om tijdig bij te remmen.
B: Omdat je voorwiel niet in contact is met het asfalt raak je wat makkelijker uit koers en is sturen even wennen, je gebruikt daarvoor namelijk je lichaam en niet je stuur. Het vervelende is dat het slecht went als je steeds op zo'n obstakel klapt langs de weg.

8)7 Echt hoor :X

En dan beschuldigen ze mij er van dat ik weinig zelfbehoud heb.. En ik trok echt geen wheelies op smalle, onverzichtelijke weggetjes..
Reloader schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 11:01:
[...]

datzelfde geld voor kneedowns, maar wil ik toch leren moet ook kunnen op een gsx-f :9
En hier kunnen we dan weer een compleet nieuw hoofdstuk over schrijven :*)

Grootste probleem als je het nog moet leren is dat je er niet ver genoeg naast hangt. Ga er naast hangen tot je voor het gevoel je knieholte in het zadel hebt en je voor het gevoel met je buitenste voet nauwelijks nog het stepje raakt. Verplaats niet alleen je kont, maar ook je hele bovenlichaam naast de motor. En druk (op een fiets met clipons) je buitenste arm mooi tegen de tank aan. Draai de binnenste voet met de hak naar het frame en met je tenen naar buiten zodat je been lekker ver uit steekt. Probeer dat maar even op je bureaustoel en kijk wat een verschil het maakt.

Ja, je ziet er nu even belachelijk uit op de motor, maar je moet 1x die knie tegen de grond krijgen. Als je dat gevoel eenmaal hebt kun je de motor steeds platter gaan leggen en hoef je er steeds minder als een aap naast te gaan hangen. Maar die knie geeft je zoveel meer vertrouwen in de bocht omdat je precies weet hoe plat je gaat en dat je niet (voor je gevoel) te plat gaat.

Te plat ga je echt niet, want een moderne sportband (en dan hoef je echt geen slicks te hebben!) heeft zo bizar veel grip... Dat je te plat gaat is echt je gevoel.

Overigens.. Als je dit truukje kent, ga je elke mini-rotonde driekwart rond (of helemaal rond natuurlijk) met je knie aan de grond. Gewoon omdat het kan! :P

[ Voor 32% gewijzigd door FragDaddy op 17-08-2017 11:13 ]

• ProfaNe
  • Niet online
Enige reden dat ik een wheelie zou willen oefenen is juist om te weten hoe het voelt. Wanneer het dan onbewust gebeurt zal de schrik/paniek veel minder zijn. Niet om kilometers lange wheelies te maken op de snelweg hahah

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Een allroad maakt ook wheelies als je wilt, maar afgezien van de voorkant uit de vering trekken als ik wegrij hou ik mijn koppeling graag nog een tijdje heel :+. Ben net klaar met onderhoud dus ik hoop het komende jaar even geen kosten te hebben :p.

• Reloader
FragDaddy schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 11:03:
[...]

Poeh. Ik heb toch regelmatig op verschillende 600'tjes gereden en ze gingen allemaal prima omhoog in de 2e versnelling.

[...]

Dat werkt, maar zoals ik ook al eerder zei, komt de voorkant ongezond snel omhoog. Niet fijn voor mensen die het truukje nog moeten leren. Nouja, tenzij je een paar nieuwe achterlichten op je motor wilt monteren en je je rugbeschermer wilt uittesten natuurlijk..

[...]

Mag ik iedereen het dringende advies geven om wheelies niet te oefenen in de bebouwde kom in smalle straatjes met onoverzichtelijke uitritten en obstakels.
A: je remweg is langer met je voorwiel een meter boven het asfalt, dus als er iets uit zo'n uitrit komt is het wat lastig om tijdig bij te remmen.
B: Omdat je voorwiel niet in contact is met het asfalt raak je wat makkelijker uit koers en is sturen even wennen, je gebruikt daarvoor namelijk je lichaam en niet je stuur. Het vervelende is dat het slecht went als je steeds op zo'n obstakel klapt langs de weg.

8)7 Echt hoor :X

En dan beschuldigen ze mij er van dat ik weinig zelfbehoud heb.. En ik trok echt geen wheelies op smalle, onverzichtelijke weggetjes..

[...]

En hier kunnen we dan weer een compleet nieuw hoofdstuk over schrijven :*)
Doe ! haha, afgelopen maandag avond lekkere rotonde gepakt en dat voelde als een hele prestatie maar nog lang niet met t knietje over de grond :9

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Kneedowns vond ik in lange snelle bochten altijd veel makkelijker dan op krappe rotondes... Ben ik nou raar? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Chakotay schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 11:12:
Kneedowns vond ik in lange snelle bochten altijd veel makkelijker dan op krappe rotondes... Ben ik nou raar? :P
Rotondes zijn gewoon uitwijk oefeningen, toch? :+.

• FragDaddy
Chakotay schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 11:12:
Nee hoor, in lange bochten heb je meer tijd om te gaan verzitten en rustig de motor steeds meer te laten overhellen. Dus dat is makkelijker om het gevoel te krijgen. Daarnaast is de motor bij hogere snelheden ook stabieler omdat de wielen harder draaien.

Oh, nog een tip in lange bochten. Als je een beetje serieus door die bochten gaat stuur je gas! Minder meer gas is naar binnen sturen en meer minder gas is de motor naar de buitenkant van de bocht laten lopen. (Toch? Of is het omgedraaid? Ik denk er niet meer bij na, nouja. moet je de volgende keer op het klaverblad maar even proberen.. Maakt je leven een stuk makkelijker..)

Als jou motor nou heel erg de neiging heeft om naar binnen of naar buiten te lopen in zo'n lange doordraaier, kun je de voorvork iets door de kroonplaat laten zakken (meer naar binnen lopen) of iets verder omhoog laten komen (meer naar buiten lopen).
ProfaNe schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 11:05:
Enige reden dat ik een wheelie zou willen oefenen is juist om te weten hoe het voelt. Wanneer het dan onbewust gebeurt zal de schrik/paniek veel minder zijn. Niet om kilometers lange wheelies te maken op de snelweg hahah
Ja, dat zegt iedereen.. Tot je ze een paar jaar later op de snelweg tegen komt. Kilometerslange staande wheelies trekkend..

Adrenaline is het zelfde als harddrugs.. Ja ik gebruik het alleen af en toe op een feestje.. Totdat je steeds meer en steeds vaker die kick "nodig" hebt.

Ik heb niet voor niets nu een langzame, lange en lage Harley. Daarmee KAN ik me niet misdragen. Als ik in plaats van een racer een nakedbike of allroad had gekocht, had ik er precies zo mee gereden als met die racer. Altijd op zoek naar de kick.

Mijn vader (ook motorrijder) zei altijd: Het is zo'n aardige jongen, maar zodra hij dat leren pak aantrekt verandert 'ie in een monster.

En nu niet meer. Ja, nou geef ik af en toe nog eens een stoot gas op de Harley.. Die gaat er geen meter harder door.. Maar het maakt een leuk geluidje.. VROEM VROEM! Af en toe haal ik heel voorzichtig een auto in, maar spannender wordt het niet meer op de motor :'(

[ Voor 44% gewijzigd door FragDaddy op 17-08-2017 11:32 ]

Pagina: 1 ... 16 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.