Het grote motortopic deel 20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 101 Laatste
Acties:
  • 293.260 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 16:17:
[...]

Nee probeer ik niet :P
Misschien dat ik je een keer zie rijden in veghel.
Ik rijd/reed dagelijks dus die kans is aanwezig. :) Wat voor iets rijd jij?

En idd ik zit erover te denken om hem rijdend te maken en krijgen en dan langzaamaan spullen te verzamelen. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

CFC-Mathijs schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 18:14:
[...]

Ik zal morgen wel even wat foto's maken ervan :)

[...]

Ja ze hebben inderdaad een flexibele basis :) Heb wel een filmpje gemaakt tijdens het monteren van die oude kentekenplaathouder, heb je iig een idee. Ff Members-only ivm kenteken ;)

***members only***
Wel gaaf, maar jammer dat hij meteen uitgaat als alle LEDs branden. Met iets vertraging op dat vlak had ik m perfect gevonden :)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Foutje :X

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/b8IaM4m.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

offtopic:
Ik ga er van uit dat dit niet jouw foutje is.

Gaat er een GS offroad is t weer niet goed!
Uiteraard hoop ik dat de rijder er op zijn minst zonder kleerscheuren van af is gekomen. Iets meer over bekend?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:30

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Zo, mijn onderdelenbakken en schuurtje liggen helemaal vol. Vandaag de carbs eraf gehaald, en het blok ziet er heel erg schoon uit vanbinnen *O*. En: ik heb de demper heelhuids van de bocht gekregen, met heel veel WD40, wrikken en soms een gepaste mep op de goede plek. Die gaat dus morgen op mijn motor :).

Het frame is nu bijna kaal, alleen het motorblok moet er nog uit. Ik heb al diverse aanboden gehad om de kapotte delen te vervangen (m.a.w. die zijn nog goed verkrijgbaar) en ook een tip voor een locatie waar ik voor het slechts 110 euro het hele frame kan laten zandstralen + poedercoaten.

De grootste uitdagingen worden (voor mij, want nog nooit gedaan) het uitzoeken + fixen van de kabelboom, het opknappen van de carburateurs en daarbij dus ook het motorblok. De rest is gewoon elbow grease en een beetje speurneuzen naar goeie deals voor vervangende delen + velgen.

Oh ja, en hij moet ook nog in elkaar natuurlijk, maar we hebben de tijd, hij hoeft pas na de winter klaar te zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/G7twsHppKXDWANBDgDC4cwrg/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/E9MXuySXQebamuZTXJYHKGSg/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:44

Bommes

Capo del formaggio

Dat is bovenop de Galibier... Aan de zuidkant kijkend op het stoplicht voor het tunneltje.

Ik heb daar toen ik er 4 jaar terug ook al eens was ooit een club rijders gezien met zo een georganiseerde reis.
Daar waren rijders bij op bmw kl1600's waarvan de reis begeleiders de motoren van de "gasten" terug uit het parkeervak moesten zetten. :F

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:06

4x2

lộn xộn quá

Joopieboy schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:04:
[...]

Lol :P In Veldhoven was dit op de Kemperbaan linksaf De Run 4200 op.
Verzekering loopt al, gaat snel tegenwoordig.
Vette kans dat dat bende van 1 van die vrachtwagenboeren was die daar zit :p
Ach, van de kempenbaan de N2 op ri het zuiden is ook altijd hilarisch als het vochtig is, dan is ie zelfs met de auto spekglad als je over het fietspad gaat.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Jongens, mag ik wat meningen van mede-motorrijders? Ik wil misschien koekblikker worden ;(

Ik ben sinds 6 jaar geleden een bijna dagelijkse motorrijder in en nabij Amsterdam. Vooral woon/werk-verkeer. Weinig meer voor de hobby. Het is een reismotor geworden. Ik ben iemand die het midden van zijn dertiger jaren nadert en ik zit te overwegen om mijn tweewieler in te ruilen voor een vierwieler.
Maar, files!
Ja, klopt. Ik zou een auto kopen met zo'n cruise control die zich aanpast aan je voorligger. Een vol-automaat. Zo makkelijk mogelijk. En laten we wel wezen, de meeste files kosten je hooguit 10 tot 15 minuten meer reistijd op een reis die normaal 30 minuten duurt.

Op de motor ben ik met al mijn spullen net zoveel tijd kwijt met het aan- en uittrekken van al mijn motorkleding, en het opbergen daarvan. Maar: In de zomer kom ik ietwat oververhit op kantoor, en in de winter heb je het na 30 minuten al wel gezien op de motor. Als er ijs ligt kan ik toch niet motorrijden.

Filerijden in de auto met airconditioning aan en mijn eigen muziek op de achtergrond klinkt inmiddels leuker dan op goede hoop tussen de file door navigeren op de motor. Iets wat mij al (buiten mijn schuld om) enkele keren op het nippertje goed is afgelopen.

En laten we wel wezen, motorrijden is statistisch gevaarlijk.

Maar ik identificeer mijzelf als een motorrijder :( Ik vind het daadwerkelijk leuk om mijn Honda met bijna 200PK open te kunnen trekken en van 0 naar 160 te knallen in iets van 5 secondes. Het is best fijn om ergens te moeten zijn en gewoon de motor op de stoep te kunnen parkeren. Ik hoef nooit te zoeken naar een parkeerplek of 5 euro per uur te betalen.

En omdat ik een auto PLUS motor niet wil betalen (te gortig) kom ik ook weer in het volgende terecht: De auto die ik wil kost grofweg 15000 euro. De motor die ik verkoop levert ongeveer 9000 euro op. Zes duizend euro bijlappen heb ik ruim voor handen, en dan rij ik een leuke tweedehands VW Polo uit 2015/2016 met automaat.

De wegenbelasting gaat van 9 naar 30 per maand.
De verzekering gaat van 25 naar 60 per maand (WA-plus).
Thuis parkeren gaat van 0 naar 110 per maand*.
Onderhoud per maand: allebei 100.

Motorrijden: 134 euro per maand.
Autorijden: 300 euro per maand.

Het is duur. Ik kan het betalen. Maar niet allebei. Als ik wil gaan hobby-rijden 2 keer per jaar dan huur ik d'r wel ergens eentje.

* Omdat er parkeergelegenheid is onder mijn woning ben ik van Amsterdam verplicht dit af te nemen, en dat kost mij dus 110 euro per maand, waar een vergunning buiten maar 20 per maand zou kosten (en ik dus niet voor in aanmerking kom.)

Snappen jullie het probleem? Want ik kan het moeilijk quantificeren allemaal. Een auto is op alle vlakken "logischer", maar toch voelt het alsof ik iets belangrijks opgeef...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011

Secsytime

Automagisch

Blue-eagle schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 23:36:
Jongens, mag ik wat meningen van mede-motorrijders? Ik wil misschien koekblikker worden ;(

Ik ben sinds 6 jaar geleden een bijna dagelijkse motorrijder in en nabij Amsterdam. Vooral woon/werk-verkeer. Weinig meer voor de hobby. Het is een reismotor geworden. Ik ben iemand die het midden van zijn dertiger jaren nadert en ik zit te overwegen om mijn tweewieler in te ruilen voor een vierwieler.

[...]

Ja, klopt. Ik zou een auto kopen met zo'n cruise control die zich aanpast aan je voorligger. Een vol-automaat. Zo makkelijk mogelijk. En laten we wel wezen, de meeste files kosten je hooguit 10 tot 15 minuten meer reistijd op een reis die normaal 30 minuten duurt.

Op de motor ben ik met al mijn spullen net zoveel tijd kwijt met het aan- en uittrekken van al mijn motorkleding, en het opbergen daarvan. Maar: In de zomer kom ik ietwat oververhit op kantoor, en in de winter heb je het na 30 minuten al wel gezien op de motor. Als er ijs ligt kan ik toch niet motorrijden.

Filerijden in de auto met airconditioning aan en mijn eigen muziek op de achtergrond klinkt inmiddels leuker dan op goede hoop tussen de file door navigeren op de motor. Iets wat mij al (buiten mijn schuld om) enkele keren op het nippertje goed is afgelopen.

Maar ik identificeer mijzelf als een motorrijder :( Ik vind het daadwerkelijk leuk om mijn Honda met bijna 200PK open te kunnen trekken en van 0 naar 160 te knallen in iets van 5 secondes. Het is best fijn om ergens te moeten zijn en gewoon de motor op de stoep te kunnen parkeren. Ik hoef nooit te zoeken naar een parkeerplek of 5 euro per uur te betalen.

En omdat ik een auto PLUS motor niet wil betalen (te gortig) kom ik ook weer in het volgende terecht: De auto die ik wil kost grofweg 15000 euro. De motor die ik verkoop levert ongeveer 9000 euro op. Zes duizend euro bijlappen heb ik ruim voor handen, en dan rij ik een leuke tweedehands VW Polo uit 2015/2016 met automaat.

Het is duur. Ik kan het betalen. Maar niet allebei. Als ik wil gaan hobby-rijden 2 keer per jaar dan huur ik d'r wel ergens eentje.

* Omdat er parkeergelegenheid is onder mijn woning ben ik van Amsterdam verplicht dit af te nemen, en dat kost mij dus 110 euro per maand, waar een vergunning buiten maar 20 per maand zou kosten (en ik dus niet voor in aanmerking kom.)

Snappen jullie het probleem? Want ik kan het moeilijk quantificeren allemaal. Een auto is op alle vlakken "logischer", maar toch voelt het alsof ik iets belangrijks opgeef...
Misschien niet een auto overwegen maar een andere motor? :+

Edit: voor 16 mille kun je behoorlijk wat mooi schoon kopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

@Blue-eagle De volautomatische cruisecontrol maakt je keuze kleiner.. Maar als je een auto koopt met wat meer ervaring, kost je dat een heel stuk minder! Kan je je motor erbij houden en kies je op de dagen dat je er zin in hebt de motor, anders de auto. Je vaste lasten worden wel hoger, maar je onderhoud weer minder.

Zo doe ik het ook :Y Gevolg is dat ik alle dagen op de motor naar werk ga, tenzij écht slecht weer (ijzel, onweer, etc), want vindt de motor toch leuker :) ook heb ik anders meer last van files, A4 DH <-> Hoofddorp en kan ik de auto niet dicht bij werk parkeren (10 mins lopen, 5 mins met pendelbusje) en motor wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Laatst online: 11:16

Exigence

dnkroz

Holy crap :X

Heb je het achtergrondverhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:14

...

Ik kan natuurlijk alleen voor mijzelf spreken maar ik ervaar toch meer 'vrijheid' op de motor t.o.v. de auto.

Auto heb ik voor gemak, boodschappen doen, familiebezoek friesland (woon in zeeland), naar werk bij slecht weer en uitstapjes met het gezin dat soort dingen.. Motor is bij mij voor plezier, mooie ritjes maken, je ziet meer onderweg, komt op andere plekken en af-en-toe ff lekker knallen. Daarnaast voelt het (voor mij) gewoon lekkerder.. :)

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Secsytime schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 23:46:
[...]

Misschien niet een auto overwegen maar een andere motor? :+

Edit: voor 16 mille kun je behoorlijk wat mooi schoon kopen..
Dat heb ik overwogen! Maar het neemt de ongemakken niet weg. En het voegt niet de gemakken toe van een auto.

Ik heb nu een Honda VFR1200F met DCT, volautomaat op de motor ;) Het is een super comfortabel ding, ik heb nog geen andere motor gereden (en ik heb op nieuwe BMW 1600s gezeten en dure KTM's van 25k+) die ik zou prefereren boven deze :D
noes schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 23:47:
@Blue-eagle De volautomatische cruisecontrol maakt je keuze kleiner.. Maar als je een auto koopt met wat meer ervaring, kost je dat een heel stuk minder!
Dat is waar, ik zat juist in het hogere segment te kijken omdat ik een moderne slag wil. De laatste variant van de VW Golf begon in 2014, dus alles daarna. Dan krijg je een touch screen :7 Maar in ieder geval is dat de slimme optie denk ik, nieuwer bodywork, etc. Goed voor de verkoopwaarde over 4 jaar.
Kan je je motor erbij houden en kies je op de dagen dat je er zin in hebt de motor, anders de auto. Je vaste lasten worden wel hoger, maar je onderhoud weer minder.
Is het overwegen waard, ook in de huidige setting. Auto van 15k kopen en deze motor houden. Maar, ik denk dan direct: "Voor dat geld kan ik ook een paar keer per maand lekker uit eten" :+
Zo doe ik het ook :Y Gevolg is dat ik alle dagen op de motor naar werk ga, tenzij écht slecht weer (ijzel, onweer, etc), want vindt de motor toch leuker :) ook heb ik anders meer last van files, A4 DH <-> Hoofddorp en kan ik de auto niet dicht bij werk parkeren (10 mins lopen, 5 mins met pendelbusje) en motor wel.
Een auto lijkt mij inderdaad extreem saai worden, heel snel. Dan ben je zo'n rijtjes-rijdende forens die onderuit gezakt in een stoel zit te schelden op de file.

Zucht. Ik wil knopen doorhakken, het lukt niet...

Als ik niet in Amsterdam zou wonen dan zou ik die idiote parkeerkosten niet hebben, dan was de keuze makkelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Blue-eagle schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 23:59:
[...]

Dat heb ik overwogen! Maar het neemt de ongemakken niet weg. En het voegt niet de gemakken toe van een auto.

Ik heb nu een Honda VFR1200F met DCT, volautomaat op de motor ;) Het is een super comfortabel ding, ik heb nog geen andere motor gereden (en ik heb op nieuwe BMW 1600s gezeten en dure KTM's van 25k+) die ik zou prefereren boven deze :D

[...]

Dat is waar, ik zat juist in het hogere segment te kijken omdat ik een moderne slag wil. De laatste variant van de VW Golf begon in 2014, dus alles daarna. Dan krijg je een touch screen :7 Maar in ieder geval is dat de slimme optie denk ik, nieuwer bodywork, etc. Goed voor de verkoopwaarde over 4 jaar.

[...]

Is het overwegen waard, ook in de huidige setting. Auto van 15k kopen en deze motor houden. Maar, ik denk dan direct: "Voor dat geld kan ik ook een paar keer per maand lekker uit eten" :+

[...]

Een auto lijkt mij inderdaad extreem saai worden, heel snel. Dan ben je zo'n rijtjes-rijdende forens die onderuit gezakt in een stoel zit te schelden op de file.

Zucht. Ik wil knopen doorhakken, het lukt niet...

Als ik niet in Amsterdam zou wonen dan zou ik die idiote parkeerkosten niet hebben, dan was de keuze makkelijk...
Kun je niet een auto lenen/huren voor een week om te kijken of je het wat vindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:14
@Blue-eagle je zou eventueel ook nog kunnen overwegen om met zo'n deel-auto programma mee te doen.. ala greenwheels oid (bestaat dat trouwens nog?)

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:24
Maar Polo van 15K met adaptive cruise control? Are you sure?

Ik woon zelf ook in Amsterdam en heb zowel de auto als de motor. Als ik direct moest kiezen voor 1 van de 2 dan koos ik de auto, al is de motor leuker. Dit komt mede omdat ik geen vrienden heb met een motor dus als we spontaan iets willen gaan doen dan is een auto handiger. Tevens ga ik vaker op pad met de auto richting rotterdam, lelystad etc en niet met de motor.

Al met al heb ik ze toch beide voor mijn deur staan. Ik heb wel een simpele Honda CB 500 uit 2001 voor 1500 knaken, meer heb ik niet nodig dus miss een oplossing voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Secsytime schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 00:02:
[...]

Kun je niet een auto lenen/huren voor een week om te kijken of je het wat vindt?
Heb ik gedaan :D Dat beviel best prima. Vooral omdat ik opeens boodschappen voor meer dan 2 dagen mee kon nemen, met name toiletpapier :7
mr_zippey schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 00:05:
@Blue-eagle je zou eventueel ook nog kunnen overwegen om met zo'n deel-auto programma mee te doen.. ala greenwheels oid (bestaat dat trouwens nog?)
Oh dat is wel een goeie ja. Eens rekenen of dat loont. Thanks :)
Khayma schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 00:12:
Maar Polo van 15K met adaptive cruise control? Are you sure?
Sure. Waarom niet? :) Lexus is mij te duur, Golf is te groot, Up is te klein, Audi niet mijn type, Volvo te duur, Mazda en de Japanners vind ik niet erg mooi (en soms iets te budget), Skoda vind ik suf, Franse auto's slechte ervaringen mee.

Een VW Polo is volgens mij over 4 jaar nog steeds gewild. En het laatste model vind ik er prettig uitzien :)
Ik woon zelf ook in Amsterdam en heb zowel de auto als de motor. Als ik direct moest kiezen voor 1 van de 2 dan koos ik de auto, al is de motor leuker. Dit komt mede omdat ik geen vrienden heb met een motor dus als we spontaan iets willen gaan doen dan is een auto handiger. Tevens ga ik vaker op pad met de auto richting rotterdam, lelystad etc en niet met de motor.
Dat heb ik dus ook. Werk in en om Amsterdam, straks ook in Den Haag, familie in Deventer, vrienden in Arnhem, zakelijk bezoek regelmatig in Utrecht... De motor is soms beperkend.
Al met al heb ik ze toch beide voor mijn deur staan. Ik heb wel een simpele Honda CB 500 uit 2001 voor 1500 knaken, meer heb ik niet nodig dus miss een oplossing voor jou?
Hmm. Ja, al vermoed ik dat mijn monkey-brain daar niet blij mee is omdat 't een stap terug is qua alles wat ik gewend ben ;)

Maar een veel goedkopere bike kopen kan altijd nog natuurlijk. Ik gebruik hem dan ook compleet anders, alleen nog maar voor de hobby, niet meer voor dagelijks gebruik.

Ga ik over denken. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Blue-eagle schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 00:23:
[...]

Heb ik gedaan :D Dat beviel best prima. Vooral omdat ik opeens boodschappen voor meer dan 2 dagen mee kon nemen, met name toiletpapier :7

[...]

Oh dat is wel een goeie ja. Eens rekenen of dat loont. Thanks :)

[...]

Sure. Waarom niet? :) Lexus is mij te duur, Golf is te groot, Up is te klein, Audi niet mijn type, Volvo te duur, Mazda en de Japanners vind ik niet erg mooi (en soms iets te budget), Skoda vind ik suf, Franse auto's slechte ervaringen mee.

Een VW Polo is volgens mij over 4 jaar nog steeds gewild. En het laatste model vind ik er prettig uitzien :)

[...]

Dat heb ik dus ook. Werk in en om Amsterdam, straks ook in Den Haag, familie in Deventer, vrienden in Arnhem, zakelijk bezoek regelmatig in Utrecht... De motor is soms beperkend.

[...]

Hmm. Ja, al vermoed ik dat mijn monkey-brain daar niet blij mee is omdat 't een stap terug is qua alles wat ik gewend ben ;)

Maar een veel goedkopere bike kopen kan altijd nog natuurlijk. Ik gebruik hem dan ook compleet anders, alleen nog maar voor de hobby, niet meer voor dagelijks gebruik.

Ga ik over denken. Thanks!
Je kan natuurlijk ook gewoon een oud barrel kopen, en daarmee naar werk/klanten.. kijken hoe snel je een auto van de zaak krijgt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Secsytime schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 00:36:
[...]

Je kan natuurlijk ook gewoon een oud barrel kopen, en daarmee naar werk/klanten.. kijken hoe snel je een auto van de zaak krijgt ;)
Heb ik, mijn leasebudget (700 per maand) krijg ik momenteel uitgekeerd als vervoersbudget bovenop mijn salaris. Ik heb de berekeningen gedaan: leasen is voor mij veel te duur. Ik wil niet 4 jaar lang vastzitten aan een contract en tegen die tijd praktisch de auto hebben betaald maar er niets voor terugzien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Blue-eagle schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 00:41:
[...]

Heb ik, mijn leasebudget (700 per maand) krijg ik momenteel uitgekeerd als vervoersbudget bovenop mijn salaris. Ik heb de berekeningen gedaan: leasen is voor mij veel te duur. Ik wil niet 4 jaar lang vastzitten aan een contract en tegen die tijd praktisch de auto hebben betaald maar er niets voor terugzien :P
Maar daar kun je toch makkelijk beide van onderhouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Secsytime schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 00:43:
[...]

Maar daar kun je toch makkelijk beide van onderhouden?
Als ik het alleen als vervoersbudget mocht gebruiken wel, ja. Maar ik krijg het bovenop mijn salaris.

Mijn huidige baan gebruikte het vervoersbudget om aan mijn salariseis tegemoet te komen, voorheen verdiende ik netto iets (~50 euro) minder dan wat ik nu netto overhoud. Dat geld hoort bij mijn gewone uitgavepatroon. Het label "vervoersbudget" noem ik gewoon "salaris" :)

Mijn motor is mijn eigen bezit, ik had zelfs twee motoren tot 2 jaar geleden (Harley en Honda). Dat was mijn vervoer naar werk, anders OV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 17:57
Oef, zijn dat de prijzen in Nederland tegenwoordig? Ik betaal hier in Zweden nu 1,50 wegenbelasting voor de motor en 20 euro voor de auto per maand. Verzekering is 25 euro voor WA+ voor de auto en 20 euro voor all-risk voor m'n motor (maar dat is wel een langzaam oud barrel :+).

Ik wil eigenlijk meer woon-werk met de motor doen, maar precies wat jij zegt: 25 minuten rijden met de auto, als ik de motor pak komt daar zo 20 minuten bovenop om me vooraf en achteraf om te kleden. Aan de andere kant, ik betaal wel 90 euro per maand om de auto bij m'n werk te mogen parkeren, terwijl de motor daar gratis mag staan...

Het zou voor mij erg vervelend zijn om langere tijd geen auto te hebben, alleen al voor boodschappen zou me dat veel te veel tijd kosten (dichstbijzijnde supermarkt zit hier zes kilometer verderop over wat langzame wegen dus ik ga niet elke dag 'even op en neer'). Aan de andere kant, de auto rij ik omdat het moet, de motor rij ik voor de lol: als ik thuis kom van werk, het is lekker weer, ik heb nog puf, dan spring ik er zo op om een rondje te maken. Daarmee blijft het ook leuk: ik associeer motorrijden met plezier maken, niet met suffe dingen doen als WC-papier kopen, om maar iets te noemen ;) Ik zou liever een iets mindere auto hebben en een goedkope motor erbij, dan alleen maar auto of alleen maar motor rijden.

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

4x2 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 23:19:
[...]

Vette kans dat dat bende van 1 van die vrachtwagenboeren was die daar zit :p
Ach, van de kempenbaan de N2 op ri het zuiden is ook altijd hilarisch als het vochtig is, dan is ie zelfs met de auto spekglad als je over het fietspad gaat.
Ja stuk naar de snelweg daar van de kempenbaan de n2 op is ook altijd feest idd, lijkt wel beton ook. Maar ik vermoed het ook, zeker gezien de sporen.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exigence schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 23:49:
[...]

Nope, het is een foto die door oliepeil.nl op Facebook gepost werd.

Het is een GS, het ding heeft een NL plaat en @Bommes kent de locatie. Dat is het enige wat we tot nu toe weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

@FragFrog je rijdt duidelijk te weinig motor: 2x 10 mins omkleden? Handschoenen uit, helm af, doppen uit, jasje aan de kapstok en broek wisselen. Doe er op slome dagen net geen 5 mins over. In de winter iets langer, dan thermokleding onder mn outfit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:37
[...]

[...]
Ik kan het ook verkeerd lezen, maar volgens mij bedoelt hij niet waarom een Polo, maar: waar vind je een Polo met adaptive cruise control van 2015 of nieuwer voor dat budget?
Snelle zoekactie levert bij mij er ééntje op..

Ik heb trouwens afgelopen maandag mijn eerste eigen auto opgehaald (na 4 jaar leasebak). Mijn plan is nu om afhankelijk van wat ik die dag wil, met de auto of motor naar werk te gaan.
Ik heb het probleem met parkeren niet, woon net buiten een dorpje met alle ruimte om me heen, dus niet helemaal vergelijkbaar met jouw situatie. Als je het financieel kan veroorloven zou ik ze beide nemen, motor en auto. Zo niet, dan zou ik de motor houden. Zoals al genoemd heb je van die auto sharing programma's waar je aan mee kan doen, mocht je af en toe een auto nodig hebben. Vaak zijn er ook wel mensen in je buurt die een auto hebben en je kan lenen, mocht je even een auto nodig hebben. Een motor af en toe lenen lijkt me een stuk lastiger. Op de dagen dat je echt wilt motorrijden, willen de meeste anderen dat ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:30

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

noes schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 07:40:
@FragFrog je rijdt duidelijk te weinig motor: 2x 10 mins omkleden? Handschoenen uit, helm af, doppen uit, jasje aan de kapstok en broek wisselen. Doe er op slome dagen net geen 5 mins over. In de winter iets langer, dan thermokleding onder mn outfit.
Als ik m'n motorjeans aanheb, en op vrije dagen is dat vaak zo (omdat ik dan meer ritjes maak ivm klussen, boodschappen en uitjes enzo) is het laarzen aanschieten, jas aan, handschoenen en helm. Nog geen minuut, 20 sec extra als de motor nog aan de ketting hangt.

In de winter trek ik gewoon een overbroek over mijn gewone broek aan, en die heeft al een thermo voering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:14
Ik deed er van de week bijna 15 minuten over om weg te kunnen met de motor.
Motor uit de berging halen, omkleden (combipak, rugbeschermer, onderkleding...), oordopjes in, helm op, handschoenen aan.
Voor je weet wat voor kleding iemand aantrekt kun je moeilijk zeggen dat hij langzaam is ;). Als ik op kantoor aankom moet ik ook gewoon 10 minuten 'omkleden'. Pak uit, onderkleding uit, kleding aan, haren fatsoeneren.

Had ik de auto gepakt, was ik na 1 minuut weggeweest, geparkeerd en zit ik meteen achter mijn bureau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joopieboy schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 18:50:
[...]

Ik rijd/reed dagelijks dus die kans is aanwezig. :) Wat voor iets rijd jij?
Ik rijd een Wit blauwe GSX650FA uit 2010.
Ben dagelijks te vinden vanuit erp naar eindhoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

lolgast schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 08:03:
[...]

Motor uit de berging halen, omkleden (combipak, rugbeschermer, onderkleding...), oordopjes in, helm op, handschoenen aan.
Voor je weet wat voor kleding iemand aantrekt kun je moeilijk zeggen dat hij langzaam is ;). Als ik op kantoor aankom moet ik ook gewoon 10 minuten 'omkleden'. Pak uit, onderkleding uit, kleding aan, haren fatsoeneren.

Had ik de auto gepakt, was ik na 1 minuut weggeweest, geparkeerd en zit ik meteen achter mijn bureau.
Ik rijd iedere dag in vol leder naar werk, maar zonder thermo/onderpak. Dat lukt met paar minuutjes, dus als je wel thermo/onderpak draagt is het wellicht íéts langer, maar toch geen 10 mins? In de winter overbroek, dikke jas, fleecetrui, thermoshirt, dus dat kost iets meer tijd, maar ook dat lukt me prima binnen 5 mins.

En haren gaan er bij mij ieder weekend met de tondeuse af :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
[...]

Dat,

Auto verplaatsen(smalle oprit) motor uit garage, garage weer dichtdoen, omkleden, etc. Ik denk dat ik zeker wel 5-10 minuten bezig ben met vertrekken. Op het werk is het dan broek en schoenen uit en andere broek en schoenen aan. s'middags precies andersom.
+ uiteraard handschoenen, helm etc.
Uiteindelijk maakt het op mijn woon-werk route vrijwel niets uit, want ik schat in dat er op 75% een inhaalverbod is en c.a. 80% is over een drukke N-weg met 1 rijstrook per richting.

[ Voor 10% gewijzigd door darkkingll op 16-08-2017 08:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:23

charrel

Cortisol4life..

Exigence schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 23:49:
[...]

Het is op de galibier ;) op de top waarschijnlijk en bochtje gemist, beste uitzichtsfoto ooit. Wie heb hem _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
noes schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 08:29:
[...]

Ik rijd iedere dag in vol leder naar werk, maar zonder thermo/onderpak. Dat lukt met paar minuutjes, dus als je wel thermo/onderpak draagt is het wellicht íéts langer, maar toch geen 10 mins? In de winter overbroek, dikke jas, fleecetrui, thermoshirt, dus dat kost iets meer tijd, maar ook dat lukt me prima binnen 5 mins.

En haren gaan er bij mij ieder weekend met de tondeuse af :+
Alleen al mijn rugbeschermer kost me 2 minuten. Doordat dat een losse is, schuift hij omhoog bij het omhoog hijsen van mijn pak. Dan moet ik dus mijn jas los ritsen van mijn broek, de rugbeschermer onder mijn broek (het elastiek waar hij achter blijft haken) duwen en vervolgens de jas weer aan de broek ritsen. Omdat de rugbeschermer ruimte nodig heeft zit het pak best strak op mijn middel waardoor die rits soms gekloot is.

Dat kan natuurlijk anders met een interne rugbeschermer waar ik de meerwaarde wat dat betreft absoluut van inzie. Aan de andere kant reikt deze rugbeschermer van mijn nek tot mijn stuitje, dat is me die 2 minuten ook best waard.

Volgende keer als ik ga motorrijden zal ik eens proberen het te timen per handeling ;) Ik denk dat ik er nog van zou schrikken hoe lang het uiteindelijk duurt voor ik weg ben.

En met @darkkingll, ik moet de auto ook eerst wegzetten, anders kan de motor niet uit de berging. Wel veilig zolang je thuis bent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Zelf ben ik trouwens het langste bezig met al mn sloten... anders is de motor weg zonder mij erop :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
Mjah, @lolgast, ik heb nog een andere ingang naar de garage, maar die is te smal voor de motor. Binnenkort gaat er een stukje tuin bestraat worden en komt daar een verrijdbare overkapping op zodat ik de motor in de achtertuin kan parkeren(loopt een soort brandgang achter het huis langs) Hopelijk kan ik dan, na wat andere aanpassingen, de auto ook een keer in de garage parkeren :)

Een rugprotector moet ik ook maar eens in investeren denk ik, kan nooit kwaad.

[ Voor 11% gewijzigd door darkkingll op 16-08-2017 09:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Nu online

[...]

Een vergunning is natuurlijk iets anders dan een parkeerplek onder je woning ('mogen parkeren indien plek beschikbaar' VS. 'altijd parkeerplek')
Verhuren van je plek wellicht een optie? (klinkt als een VVE waarmee je te maken hebt, vaak is het dan niet toegestaan)
Edit: Ik begrijp dat je nu niets betaald, maar zodra er een auto komt je 110 pm gaat betalen aan de parkeerplek.

Ik ken het dilemma gelukkig niet, maar ik zou een oer betrouwbaar hok op 4 wielen kopen (hmmm toch misschien afzien van VW?) met redelijke binnenruimte, laag gewicht (want minder mrb), zuinig. Dan zou je (tegen jou wensen in :+ ) op een Honda Insight oid uitkomen. 100% saaie burgerbak, maar voldoet wel aan bovenstaande eisen, heeft automaat en ook nog eens voor een appel en ei te krijgen (hou je zelfs nog geld over als je geluk hebt). Een technisch goede goedkope auto schrijft ook nog eens minder af dan een van 15k
Kan je ook nog eens op de motor als je zou willen :)
Alleen maandelijkse kosten stijgen:
MRB: +45pm
verzekerin: +25pm
onderhoud: +30pm

kost je 2520 in het jaar (de verplichte 110 parkeerplek doet een aardige duit in het zakje :F )
Maaruh bijna 200PK uit je VFR? Waarom zit dat blok dan niet in een Fireblade? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrXen0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:29
[...]

[...]

Verhuizen is geen optie?

Ik zou uiteraard sowieso gewoon een goedkope motor er bij halen voor de fun ritjes, dan maar een Polo met al iets meer op de teller. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:19

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

ProfaNe schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:00:
@CFC-Mathijs heb je misschien ook een foto van de zijkant :P?

Ik denk dat die kentekenhouder ook op het lijstje komt te staan met spullen die ik op de motorbeurs wil halen. Best prijzig allemaal.

edit: zo te zien is barracuda elk jaar aanwezig geweest op de beurs
Barracuda staat er wel, maar je kunt daar niks direct kopen: ze hebben alleen zo'n demorekje. Prijzen zijn 100% de adviesprijzen, geen korting want het ligt toch niet daar dus ze moeten er niet direct van af.
Mijn advies: bestel het nu ergens waar ze een procentje of 5-10 korting geven, dan heb je een betere deal én de dingen direct in huis.

Sowieso is de beurs niet (meer) de aangewezen plek om te snuffelen naar onderdelen. Alles wat daar ligt is op internet goedkoper en makkelijker te vinden, en vaak ook nog gratis thuisbezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
@Blue-eagle Lekker op de fiets naar het werk en de motor voor de hobby :P

Ben zelf zeker 10min kwijt om mijn motor uit de berging te krijgen en aan te kleden. Iets met een kleine berging en 100x steken om eruit te komen. Met de fiets zou ik dan al op de helft zijn naar mijn werk :)

@Icephase Ja als ik de reacties zo zie over de beurs, ik ga mooi online bestellen.

[ Voor 13% gewijzigd door ProfaNe op 16-08-2017 09:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:19

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

@Blue-eagle Een 2e hands auto van 1-2 jaar oud is zonde: jaren 2-4 schrijven ook nog flink af. Je kunt dus beter een wat oudere auto kopen, die heeft de duurste afschrijving al gehad. Verder niet te bang zijn voor auto's met wat meer levenservaring: ja er kúnnen hogere onderhoudskosten zijn, maar dat is ook terug te zien in de prijs.

Zo kocht ik 2 jaar geleden een auto die toen 7,5 jaar oud was met 209.000 km (een diesel) die nieuw € 38.000 kostte, voor net iets meer dan € 6.000. Ondertussen wel zo'n € 1.200 aan niet-slijtage onderhoud uitgegeven, maar goed dan weet ik ook dat dat de komende jaren weer goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:57
Ik heb de pech dat ik geen makkelijk bereikbare schuur heb om de motor te stallen. Voordeel is dan wel dat ik de motor altijd "rijklaar" heb staan. Hoes eraf, sleutel erin en gaan.
Kleding leg ik altijd de dag van tevoren klaar in de volgorde hoe ik het moet aantrekken. Meestal ben ik dan binnen 5 minuten klaar om te gaan. Die 4 minuten die ik daarmee langer kwijt ben om mijn kleding aan te trekken tov in de auto stappen en wegrijden haal ik wel in binnen de bebouwde kom...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Dat is zo saai, Niets is mooier om al die knappe secretaresses in katszwijm te zien vallen omdat er een stoere motorrijder binnenkomt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:44

Bommes

Capo del formaggio

Mijn Fazer staat achter in de tuin onder een overkapping en ik heb een gedeelte van de schutting omgebouwd tot deur zodat ik makkelijk het "gangetje" in kan rijden.

Op mijn ochtend rit naar het werk was het wat tijd betreft gelijk tussen motor + omkleden en auto.
In de middag terug naar huis won de motor het omdat ik dan tussen de drukte op de binnen ring van Eindhoven kan glippen. Kennedylaan, berenkuil, kruispunt Geldropseweg.
Daar laatste stuk kost me meer de auto zo ontzettend veel tijd, meer de motor kan ik er tussen door of meer een minder aso gevoel over de ventweg.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 09:38:
[...]

Dat is zo saai, Niets is mooier om al die knappe secretaresses in katszwijm te zien vallen omdat er een stoere motorrijder binnenkomt :P
Waar werk jij? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Op een Universiteit :)

/me zit dagelijks tussen de knappe studentes 8) :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Het is goed crossen met Harley's 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 17:57
Allicht, ik ben 's ochtends sowieso niet de snelste als ik net wakker ben :+ Maar als ik een beetje time hoe lang het duurt voor ik begin met omkleden tot wanneer ik wegrij, zit daar toch vaak wel een minuut of tien tussen. Dan ben ik ook al snel een paar minuten kwijt met de hoes eraf halen en opbergen, sloten eraf en motor warm laten draaien.

Eenmaal op werk kost het me extra tijd om m'n spullen uit de zadeltassen te halen (ze zien er mooi uit, maar practisch zijn ze niet :P), 't ding goed op slot zetten, meuk op kantoor gooien en dan twee trappen op naar de kleedkamer voor ik uberhaupt kan beginnen met me omkleden. Het kost maar een minuutje extra hier en daar, maar als ik het allemaal optel zit ik toch zeker op een kwartier per rit, als het niet meer is.

Daar komt ook bij dat ik niet sneller ben op de route zelf: eerst anderhalve kilometer gruisweg waar ik met de auto sneller ben, dan een provinciale weg waar je eigenlijk nergens veilig kan inhalen, en dan snelweg waar zelden file staat maar wat doodsaai is - juist met de motor pak ik dan liever de parallelweg, de maximumsnelheid op de snelweg is toch maar 80km/u (vierbaans, vijftien kilometer lang, meest debiele snelweg ooit 8)7) dus veel scheelt het niet, maar het rijdt veel leuker. Typische plezierrijder ben ik ;)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:58

Destruction

(ex-)Automonteur

Blue-eagle schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 00:51:
[...]

Als ik het alleen als vervoersbudget mocht gebruiken wel, ja. Maar ik krijg het bovenop mijn salaris.

Mijn huidige baan gebruikte het vervoersbudget om aan mijn salariseis tegemoet te komen, voorheen verdiende ik netto iets (~50 euro) minder dan wat ik nu netto overhoud. Dat geld hoort bij mijn gewone uitgavepatroon. Het label "vervoersbudget" noem ik gewoon "salaris" :)

Mijn motor is mijn eigen bezit, ik had zelfs twee motoren tot 2 jaar geleden (Harley en Honda). Dat was mijn vervoer naar werk, anders OV.
Als ik het zo lees, is een auto kopen een behoorlijke lastenverzwaring in jouw geval, alleen al die parkeerplek van 110 euro per maand.. Vergeleken met jou (geen vergunningen oid hier) kan ik dan nog een 2e auto voor de deur zetten (mijn huidige auto kost naar boven afgerond zo'n 100 euro per maand aan verzekering/wegenbelasting). Maar dat is natuurlijk het verschil tussen randstad en niet-randstad ;)

Woon/werk verkeer.. Ik zou best op de motor willen, maar voor mij geldt ook dat voordat ik daadwerkelijk op de motor kan stappen en weg kan rijden ik in dezelfde tijd met de auto al over de helft ben. Nou werk ik binnen m'n eigen woonplaats en zou ik op de fiets kunnen, ware het niet dat ik onder werktijd wel een auto nodig heb, die bij de werkgever niet altijd beschikbaar is, daarom rijd ik toch maar met de auto heen en weer. Nou heb ik zelf ook een bedrijfje, bij m'n werkgever gevestigd ook.. Dus misschien 's een keer kijken om een bestelauto te kopen en die dan bij de zaak te laten staan. Heb ik zowel thuis als op het werk een auto beschikbaar, en kan ik op de fiets :)

[ Voor 8% gewijzigd door Destruction op 16-08-2017 10:36 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
@Blue-eagle waarom kiezen kan je niet beter een auto kopen van 6-7 jaar oud (bijvoorbeeld een C1/Aygo/107) voor 3000-4000 euro (niet stuk te krijgen die auto's) en gewoon lekker rijden wanneer je wilt en als je een keer geen zin heb lekker de auto instappen (en dan kom je er snel achter dat je de volgende dag toch weer lekker op de motor wilt)

Zelf rij ik eigenlijk het hele jaar door behalve bij vorst. Maar in de winter is omkleden een beetje meer werk.

Maar goed voor mij gaat het iets makkelijker normale rit naar het werk 1 uur auto + 15 minuten lopen + 8,5 parkeerkosten (was eerst 35 euro parkeerkosten per dag) Auto kosten 9 euro benzine per rit. Totaal tijd: 2 uur en 30 minuten + 17,5 euro kosten.
Motor omkleden 5min en 5 min op het werk + 55 mins rijden kosten 10 euro (mijn motor is minder zuinig dan mijn auto) Parkeer in de garage van het werk.
Totaal tijd: 2 uur en 10 minuten 10 euro kosten totaal.

Dit even zonder file leed met files/vertragingen mag je bij de auto rit per dag 30 minuten tellen.

Omkleden is lastig ja maar goed ik heb altijd leer aan dus geen kleren onder mijn motorpak dus ik heb 5 minuten nodig maar anders is het niet eens 2 minuten broek uit laarzen uit en zitten klaar :) En dan doe ik nog rustig aan.

Mijn voordeel is dat ik met de motor merkbaar sneller bent door het verkeer zeker op de ring amsterdam. Dat scheelt toch iets tijd per dag. Plus ik kom fris aan op mijn werk ipv duf van een auto rit.

Zeker omdat ik ZZP-er ben en vaak een klus in de binnenstad heb kan ik nu met af en toe de auto betaalbaar 'parkeren'. Bijna geen enkel bedrijf laat externe parkeren op hun parkeerplaatsen. Snap het wel ze betalen al genoeg waarom nog meer kosten maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lmFERFOJXN7UvXDj8hfvsyfJ/full.jpg
Wel handig parkeren zo ^_^ maxima even op bezoek bij mijn werk. Mijn motor staat linksboven.
Probeer maar eens voor de deur te parkeren in amsterdam centrum. Kan wel maar neem wel even 35 euro mee.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Gisteren mijn eerste bergrit gemaakt, naar de Kaunergletscher. Dat is wel even anders rijden! Hier merk ik echt het verschil dat ik een viercylinder heb en vermogen hoog in de toeren. Bij het omhoog klimmen moet de Hornet aardig aan de bak. Maar wat een uitzicht geeft het als je boven bent :9~

Wederom een video voor de liefhebbers:

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
w4rguy schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 10:33:
Gisteren mijn eerste bergrit gemaakt, naar de Kaunergletscher. Dat is wel even anders rijden! Hier merk ik echt het verschil dat ik een viercylinder heb en vermogen hoog in de toeren. Bij het omhoog klimmen moet de Hornet aardig aan de bak. Maar wat een uitzicht geeft het als je boven bent :9~

Wederom een video voor de liefhebbers:
[video]
Nog last gehad van vermindering van power in de hoge bergen? Ik afgelopen mei wel in ieder geval. Dacht dat ik iets te veel schnitzel naar binnen had geharkt, maar mijn maatjes hadden er ook last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homemix25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 21:24
op de auto op de motor.. voor mij is het iedere dag de trein. Auto is niet te doen (kom uit de regio Utrecht en werk nabij de Coolsingel in Rotterdam). Motor vind ik niet praktisch genoeg om iedere dag heen en weer te rijden.

Ik fiets s'morgens in 8 min naar het station, kan 35 minuten in de trein nuttig besteden (lees: slapen) en in Rotterdam fiets ik met 5 minuten naar het werk.

"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Heh, blijft leuk dat motor vs auto verhaal, en hoeveel verschillen er per persoon in zitten.

Op mijn woonwerk-route (Alphen aan den Rijn <-> Zeist) heb ik alle verlies van het omkleden al 3x terug gewonnen voordat ik 's middags langs Utrecht ben. Maakt niet uit welke route je daar neemt, zodra de vakanties weer voorbij zijn staat het daar muurvast.

Omkleden kost hier hooguit een paar minuten, textielen jas en motorjeans (of bij regen textielen broek over de gewone broek). Op kantoor gaat dat tijdens het opstarten van de laptop, dus effectief kost dat uberhaupt geen tijd :P Motor uit de tuin pulken kost een paar minuten meer dan de auto uit een parkeervak, maar die win ik op het werk weer terug doordat ik altijd direct de motorstalling in kan ipv een plekje moet zoeken ergens achterop het terrein.

Ik denk dat het omkleden + motor stallen e.d. over de hele dag gezien in totaal een minuut of 5 extra kost, dat win ik zelfs midden in de vakantie nog wel terug onderweg :)

OV vind ik geen optie, dat duurt van deur tot deur meer dan 1.5 uur, terwijl het met de motor de helft is. Daarnaast gaat stopt de bus niet voor mijn voordeur, en vind ik de tijdsdruk die het OV geeft (5 minuten langer doorwerken => volgende trein dus half uur later thuis) ongelovelijk irritant.

[ Voor 13% gewijzigd door Chakotay op 16-08-2017 11:00 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:44
Gisteren mijn motor kunnen ophalen (mijn eerste).

Vandaag helaas al contact kunnen opnemen:
Ik heb gisteren mijn motor bij jullie opgehaald (blauwe Kawasaki ER-6F,). Inmiddels zit de eerste 100 km erop en ik heb het idee dat de motor inhoudt / niet lekker loopt. Dit is niet in elke versnelling of bij elke snelheid maar ik merk het vooral in de 3e versnelling, bij 60KM per uur en 4500 toeren. Ook lijkt het alsof er iets trilt (geluid) in zijn 2 of 3.
Ik werd gelukkig snel gebeld met 1000 maal excuses, dat dit niet de bedoeling was enzovoort. En dat ze het 100% gegarandeerd goed gaan oplossen. Afspraak gemaakt om dinsdag de motor te brengen en mocht het niet direct opgelost worden krijg ik een motor mee.

Heb er wel vertrouwen in dat het opgelost wordt, maar wel jammer dat dit nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Als ik een ander traject moest rijden ging ik wellicht ook af en toe met de motor, maar ik heb simpelweg geen file. Reistijd is gewoon altijd 45 min, vakantie of geen vakantie.

OV is sowieso geen optie. Puntje dat @Chakotay aanhaalt vwb overwerken is al gruwelijk irritant, maar de kosten zijn ook niet mals. Traject wat ik nu zou moeten afleggen kost €26 voor een retourtje. Dat maakt +/- €520 per maand. Dat zou ik met mijn vorige AR 156 benzine nog goedkoper kunnen rijden (incl. wegenbelasting, onderhoud en verzekering) :X . En de reistijd is langer :+. Én ik zou moeten fietsen naar het station -O-

Aan de andere kant reist mijn vriendin wel heel veel met de trein. Maar die krijgt het vergoed (1e klas waardoor je je niet een sardientje hoeft te voelen af en toe) en haar bestemmingen zitten bijna altijd op het centraal station. Die vind het wel ideaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

@Robbie T Is het niet het "standaard" vermogensdipje tussen 4000 en 6000 rpm, om aan de emissie en geluidsnormen te voldoen?

Uiteraard is het verstandig om er even naar te laten kijken. :)

[ Voor 3% gewijzigd door DrivinUCrazy op 16-08-2017 11:15 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Topicstarter
Terwijl de MotoGP net over de helft van het seizoen is heeft KTM (eerste jaar MotoGP) haar eerste top 10 notering weten te behalen! :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/aF8aMx4VwibWWwY7fZjwpyp6/full.jpg
Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 09:40:
[...]
Op een Universiteit :)

/me zit dagelijks tussen de knappe studentes 8) :*)
Of als je nog studeert. ;)

(Alhoewel het aantal studentes bij technische opleidingen erg laag is. :/ )

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Mijn aan- en uitkleden duurt meestal 10 minuten per sessie. Ik heb 't net getimed :D Twee minuten om alles te verzamelen. Motor broek aan, schoenen aan, broek aan de onderkant goed dicht maken, dan mijn motorcol aan, motorjas aan, deze aan de broek vastritsen, kraag dicht, col naar boven trekken, oordoppen in, handschoenen mee, laptop in rugzak stoppen, bluetooth ding op de helm checken, helm klaar leggen, rugzak omdoen, tas met dagkleding gaat in de topkoffer, helm ook in de topkoffer, deze gaat dicht, sleutel daarvan in portemonnee. Laatste check: telefoon, portemonnee, sleutels, helm. Check, check, check, check. Topkoffer optillen en de deur uit, 9 verdiepingen naar beneden toe, topkoffer op de motor zetten, openen, helm eruit pakken (want ik heb een vrije hand nodig ivm. sleutels en deuren in het gebouw), helm opdoen, koffer dicht, sleutel opbergen, motor van de bok af, naar achteren duwen, starten, rijden.

Getimed, dus. 12 Minuten mee bezig.

Op bestemming aangekomen een iets korter riedeltje, maar soms wel met een nieuwe toevoeging: mijn dagkleding aantrekken. Dus omkleden. Dat kost over het algemeen ook 10 tot 15 minuten weet ik uit ervaring (en meetings op werk). Dus motorrijden kost mij 20 tot 30 minuten per rit alleen al aan het aan- en uitkleden.
SniperGuy schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 09:03:
[...]

Een vergunning is natuurlijk iets anders dan een parkeerplek onder je woning ('mogen parkeren indien plek beschikbaar' VS. 'altijd parkeerplek')
Verhuren van je plek wellicht een optie? (klinkt als een VVE waarmee je te maken hebt, vaak is het dan niet toegestaan)
Edit: Ik begrijp dat je nu niets betaald, maar zodra er een auto komt je 110 pm gaat betalen aan de parkeerplek.
Check :)
Ik ken het dilemma gelukkig niet, maar ik zou een oer betrouwbaar hok op 4 wielen kopen (hmmm toch misschien afzien van VW?)
Is VW niet betrouwbaar? Heb d'r geen verstand van, dacht dat het een degelijk merk was met goede reviews op o.a. Carwow.co.uk :)
met redelijke binnenruimte, laag gewicht (want minder mrb), zuinig. Dan zou je (tegen jou wensen in :+ ) op een Honda Insight oid uitkomen. 100% saaie burgerbak, maar voldoet wel aan bovenstaande eisen, heeft automaat en ook nog eens voor een appel en ei te krijgen (hou je zelfs nog geld over als je geluk hebt). Een technisch goede goedkope auto schrijft ook nog eens minder af dan een van 15k
Kan je ook nog eens op de motor als je zou willen :)
Alleen maandelijkse kosten stijgen:
MRB: +45pm
verzekerin: +25pm
onderhoud: +30pm

kost je 2520 in het jaar (de verplichte 110 parkeerplek doet een aardige duit in het zakje :F )
Tja, ik kan ook een Toyota Starlet met 200k+ op de teller nemen. Dat rijdt ook van A naar B, betrouwbaar, gaat weinig aan stuk, houdt mij ook warm in de koude maanden. Maar ik kan een vorm van luxe betalen, en daar heb ik geld voor over. Binnen mijn budget en wensen (max 17k, automaat, liefst lane-assist/adaptive cruise-control, laatste update van de auto buiten letterlijke nieuwe auto's om dan) kom ik al snel bij VW uit. Golf is te groot en duur, Up! is te klein, Polo ziet er best leuk uit.

Maar ik heb er nul verstand van :P
Maaruh bijna 200PK uit je VFR? Waarom zit dat blok dan niet in een Fireblade? :P
Heb 'm een dure Guhl Flash gegeven en een andere uitlaat d'r op laten zetten :) Misschien rond ik dan alsnog af naar boven :+ Maar 190 haalt hij ongetwijfeld.
MeZZiN schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 10:32:
@Blue-eagle waarom kiezen kan je niet beter een auto kopen van 6-7 jaar oud (bijvoorbeeld een C1/Aygo/107) voor 3000-4000 euro (niet stuk te krijgen die auto's) en gewoon lekker rijden wanneer je wilt en als je een keer geen zin heb lekker de auto instappen (en dan kom je er snel achter dat je de volgende dag toch weer lekker op de motor wilt)
Nou de overweging bestaat vooral uit het feit dat ik een auto EN motor niet wil betalen. Een auto is te praktisch om niet te willen, dus die gaat er sowieso komen. Als ik de motor zou houden dan kan een goedkope auto daar inderdaad naast staan, maar de maandelijkse kosten worden mij dan te hoog om uit te kunnen leggen. Dus als er een auto komt gaat de motor weg, en in dat geval heb ik een aantal eisen bij zo'n koekblik: stil, veilig, zuinig, rijk aan gemakkelijke features (cruise control, automaat, lane-assist, etc.) :)

Maar ik zou uiteraard naar auto's kunnen kijken uit de vorige generatie. Een soortgelijke auto uit 2010 tot 2012 bijvoorbeeld.
[..]

Probeer maar eens voor de deur te parkeren in amsterdam centrum. Kan wel maar neem wel even 35 euro mee.
Ach, ik woon in Amsterdam, als mijn volgende klus daar is pak ik de tram, heb ik altijd gedaan, en dat is zelfs sneller dan de motor :) De auto zou ik dan lekker op IJburg laten staan :D
Icephase schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 09:16:
@Blue-eagle Een 2e hands auto van 1-2 jaar oud is zonde: jaren 2-4 schrijven ook nog flink af. Je kunt dus beter een wat oudere auto kopen, die heeft de duurste afschrijving al gehad. Verder niet te bang zijn voor auto's met wat meer levenservaring: ja er kúnnen hogere onderhoudskosten zijn, maar dat is ook terug te zien in de prijs.

Zo kocht ik 2 jaar geleden een auto die toen 7,5 jaar oud was met 209.000 km (een diesel) die nieuw € 38.000 kostte, voor net iets meer dan € 6.000. Ondertussen wel zo'n € 1.200 aan niet-slijtage onderhoud uitgegeven, maar goed dan weet ik ook dat dat de komende jaren weer goed zit.
Oh, dank je wel! Dat wist ik niet. Dat is een goed argument om inderdaad in een iets oudere klasse te gaan kijken :)

[ Voor 24% gewijzigd door Blue-eagle op 16-08-2017 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 12:46
Dat is alleen geen Harley. Dat filmpje zag ik laatst ook al voorbij komen, is een of andere Yamaha volgens de comments.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat gister tijdens het rijden mij af te vragen waar de meeste motorrijders doorgaans rijden op de rijbaan? Ik heb geleerd dat ik altijd midden op de weg moet rijden, maar ik rij zelf altijd meer naar buiten of naar binnen toe, afhankelijk van de verkeerssituatie....

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2017 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 12:01:
Ik zat gister tijdens het rijden te denken, waar de meeste motorrijdens doorgaans op de rijbaan? Ik heb geleerd dat ik altijd midden op de weg moet rijden, maar ik rij zelf altijd meer naar buiten of naar binnen toe, afhankelijk van de verkeerssituatie....
Volg je gevoel. Ik neig meer de kant op te gaan waar geen obstakels zijn (auto's, fietsers, voetgangers, bomen, stoepranden, etc.) - het gaat mij om afstand houden.

Zo zat ik laatst achter een motorrijder die op de linkerrijstrook zat op de snelweg. Ik hou dan links van het midden aan zodat ik auto's kan ontwijken als die !@#$! besluiten van rechts naar links te gaan zonder richting aan te geven :+ Die andere motorrijder zat ZO VER naar rechts dat hij bijna met zijn zijspiegels de zijspiegels van de auto's raakte.

Tijdens de lessen kreeg ik altijd de instructie "rechts van het midden". En dat vond en vind ik nog altijd te idioot voor woorden. We rijden links (edit: ik bedoel niet de wet, ik rijd links van het midden). Houd links van het midden aan. Anticipeer gewoon op het verkeer om je heen. Als je zeker wilt zijn dat iemand jou ziet in zijn spiegels dan gaat je plek op de weg minder belangrijk zijn dan simpelweg afremmen en afwachten wat de automobilist gaat ondernemen. Dat voel je namelijk wel aankomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Blue-eagle Woon jij in Engeland? Want wij rijden toch rechts hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Oh, ik bedoel dat ik als motorrijder links op de rijstrook rijd, niet rechts :D Had 't niet over de wet, woon gewoon in NL ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09:24

Least Inkling

Product of the cold war

Net zo ver links als een auto links de rijbaan bezet. Dus ik geef de tegenligger net zoveel ruimte als een auto.

Zeker in de bebouwde kom, altijd van de aso's die denken dat je wel op zij kunt/moet als zij een obstakel moeten ontwijken (geparkeerde auto's, fietsers, containers etc)

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ik zat gister tijdens het rijden mij af te vragen waar de meeste motorrijders doorgaans rijden op de rijbaan? Ik heb geleerd dat ik altijd midden op de weg moet rijden, maar ik rij zelf altijd meer naar buiten of naar binnen toe, afhankelijk van de verkeerssituatie....
Ligt heel erg aan de drukte en situatie, grofweg gebruik ik 3 'taktieken':
  1. Rustig verkeer en overzichtelijke weg: Links van het midden op de rechterstrook, zoals ook tijdens het lessen verteld is. Bij inhalen even naar de linkerstrook natuurlijk :P
  2. Erg druk verkeer op een meerbaansweg: Rechts van het midden op de linkerstrook, hoe drukker het is hoe dichter bij de middenstrook. Als de file dan begint of er een remgolf kom, kan ik met minimaal uitwijken tussen de auto's gaan rijden. Wel zorgen dat ik altijd de binnen- of rechterbuitenspiegel van mijn voorganger kan zien, zodat ik niet in de dode hoek zit
  3. Met meer motoren voor/achter me: baksteensgewijs aan de zijkant van de rijstrook, welke kant het word ligt aan waar mijn voorganger zit.
Als het druk is en er zit iemand achter me te duwen (en er zit ook nog iemand voor en naast mij, anders kan ik hem er gewoon langslaten natuurlijk) helpt het vaak om de motor zo te positioneren dat je niet midden voor de auto zit, maar precies recht voor de bestuurder. Je zit dan recht in zijn blikveld in plaats van dat hij langs je kan kijken, waardoor veel bestuurders onbewust al meer afstand nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pro tip: in de regen het midden van je rijstrook zoveel mogelijk mijden ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Chakotay schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 12:17:
[...]

.....goeie tips...

Wel zorgen dat ik altijd de binnen- of rechterbuitenspiegel van mijn voorganger kan zien, zodat ik niet in de dode hoek zit[/li]

..nog meer goeie tips...
Das een goeie. Nooit, maar dan ook nooit naast een voertuig rijden. Geef dan gas om in het blikveld te rijden of juist gas los, zodat je de ruimte hebt als de auto wilt manoeuvreren.

En geef die vrachtwagenchauffeurs nou eens het voordeel. Laat ze inhalen, geef aan lichtsignalen dat hij mag inhalen. Zijn beroepschauffeurs, zitten elke dag op de weg tussen de rest van de lease-rijders/mutsen/VUT'ers. Je wordt ook nog eens vriendelijk bedankt door ze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Least Inkling schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 12:26:
[...]

Das een goeie. Nooit, maar dan ook nooit naast een voertuig rijden. Geef dan gas om in het blikveld te rijden of juist gas los, zodat je de ruimte hebt als de auto wilt manoeuvreren.

En geef die vrachtwagenchauffeurs nou eens het voordeel. Laat ze inhalen, geef aan lichtsignalen dat hij mag inhalen. Zijn beroepschauffeurs, zitten elke dag op de weg tussen de rest van de lease-rijders/mutsen/VUT'ers. Je wordt ook nog eens vriendelijk bedankt door ze.
+1, voor beide punten. Erg irritant als je voorganger wel filtert, maar dat opeens zo langzaam doet waardoor je tussen de auto's blijft hangen. Let me pass :P

Vrachtwagens die willen in/uitvoegen op weefvakken waardoor ze naar de linkerbaan moeten laat ik bijna altijd voor. Daarna ben je ze dan toch zo weer voorbij op het stuk lege weg wat ontstaan is, word altijd wel op prijs gesteld :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lolgast
[...]

Vanmorgen nog gedaan na een treintje van 3 auto's die hem er niet tussen liet (er zat een vrachtwagen op de invoegstrook waar de bewuste chauffeur plaats voor wilde maken).
Werd inderdaad vriendelijk bedankt met een duimpje en een glimlach. 10 seconde later zat ik weer achter hetzelfde treintje...

Met de motor zit ik verder zo veel mogelijk naar links inderdaad. Vrachtwagens blijf ik schuin achter hangen tot ik ze in een keer kan inhalen ipv dat ik er naast zit als mijn rijstrook ineens vaart mindert. Brrrr :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 12:26:
[...]

Pro tip: in de regen het midden van je rijstrook zoveel mogelijk mijden ;)
Want de oliesporen liggen altijd midden op de weg...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:22
[...]

En ik zit voor m'n lol in de spits in de auto... ;) Als ik iets ergerlijk vind is dan is het een aantal vrachtwagens die wedstrijdje doen wie kan het hardst 85 kmh rijden. Inhaalverboden negeren en het bakbeest gewoon naar links gooien. Autonome vrachtwagens is iets waar ik echt naar uit kijk ;)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
Hey! @lolgast heeft een nieuwe avatar!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lolgast
Ja ik werd helemaal nerveus van die wijzer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
lolgast schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 12:31:
[...]

Met de motor zit ik verder zo veel mogelijk naar links inderdaad. Vrachtwagens blijf ik schuin achter hangen tot ik ze in een keer kan inhalen ipv dat ik er naast zit als mijn rijstrook ineens vaart mindert. Brrrr :X
Hoe vaak ik wel niet ziet dat er mensen zijn die zich vastrijden tussen de vrachtwagens... Volgens mij wordt er weinig nagedacht over eigen veiligheid. Net zoals rechts inhalen over de uitvoegstrook waar geen vluchtstrook is... Net zo dodelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Blue-eagle schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 11:49:
Mijn aan- en uitkleden duurt meestal 10 minuten per sessie. Ik heb 't net getimed :D Twee minuten om alles te verzamelen. Motor broek aan, schoenen aan, broek aan de onderkant goed dicht maken, dan mijn motorcol aan, motorjas aan, deze aan de broek vastritsen, kraag dicht, col naar boven trekken, oordoppen in, handschoenen mee, laptop in rugzak stoppen, bluetooth ding op de helm checken, helm klaar leggen, rugzak omdoen, tas met dagkleding gaat in de topkoffer, helm ook in de topkoffer, deze gaat dicht, sleutel daarvan in portemonnee. Laatste check: telefoon, portemonnee, sleutels, helm. Check, check, check, check. Topkoffer optillen en de deur uit, 9 verdiepingen naar beneden toe, topkoffer op de motor zetten, openen, helm eruit pakken (want ik heb een vrije hand nodig ivm. sleutels en deuren in het gebouw), helm opdoen, koffer dicht, sleutel opbergen, motor van de bok af, naar achteren duwen, starten, rijden.

Getimed, dus. 12 Minuten mee bezig.

Op bestemming aangekomen een iets korter riedeltje, maar soms wel met een nieuwe toevoeging: mijn dagkleding aantrekken. Dus omkleden. Dat kost over het algemeen ook 10 tot 15 minuten weet ik uit ervaring (en meetings op werk). Dus motorrijden kost mij 20 tot 30 minuten per rit alleen al aan het aan- en uitkleden.
Ik snap het wel zeker als je rit niet al te lang is. En ik heb iets makkelijker praten mijn spullen liggen klaar om direct aan te trekken alleen mijn motor keren en rijden maar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• darkkingll
Ik moest zoveel mogelijk links van het midden rijden volgens de instructeur, dus op de plek waar je als bestuurder van een auto ook zou zitten.
Tijdens examens letten ze hier ook op. Sterker: Ik ben zelfs de 1e keer gezakt omdat ik teveel aan de rechterkant reed. (en niet voldoende doorreed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 12:35:
[...]

Troep blijft er vaker liggen want wordt vaak niet weggereden door de banden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
BvZwolle schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 12:44:
[...]

Hoe vaak ik wel niet ziet dat er mensen zijn die zich vastrijden tussen de vrachtwagens... Volgens mij wordt er weinig nagedacht over eigen veiligheid. Net zoals rechts inhalen over de uitvoegstrook waar geen vangrail is... Net zo dodelijk.
Kun je die uitleggen? Op een uitvoegstrook mag je rechts inhalen?

Ik vergat nog: Als ik op de meest linkerbaan zit wil ik trouwens ook nog wel eens rechts van het midden rijden. Dan denken automobilisten namelijk minder snel dat ze de auto er nog wel tussen kunnen frotten. Maar dat hangt van de situatie af en is vooral incidenteel gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SniperGuy schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 12:47:
[...]

Troep blijft er vaker liggen want wordt vaak niet weggereden door de banden :)
In mijn ervaring geldt dit dus niet. De meeste oliesporen die ik in de jaren ben tegengekomen liggen midden op de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 12:35:
[...]

Vaak toch beperkte spoorvorming (merk ik) en dan is net uit het midden rijden (in het spoor) soms net even beter maar goed te veel water daar is ook weer niet goed maar dan is het midden ook niet goed omdat het spoor dan zo diep is dat de heuvel in het helemaal beroerd rijdt.

Maar een motor heeft heel weinig last van aquaplaning dus echt zorgen hoef je daar niet over te maken plus je verliest heel weinig grip op een nat wegdek dus daar hoef je ook niet super veel rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

ephymerous schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 12:37:
[...]

En ik zit voor m'n lol in de spits in de auto... ;) Als ik iets ergerlijk vind is dan is het een aantal vrachtwagens die wedstrijdje doen wie kan het hardst 85 kmh rijden. Inhaalverboden negeren en het bakbeest gewoon naar links gooien. Autonome vrachtwagens is iets waar ik echt naar uit kijk ;)
Snap ik, maar er is ook zoiets als empathisch vermogen. Bij ons op het bedrijf worden de vrachtwagens allemaal gemaximeerd op 83km/u. Voor je beeld dit scheelt op jaarbasis op 4 miljoen liter diesel 8-10% tov harder rijden. Dus ze willen wel harder, maar kunnen niet.

Daarbij zijn het combinaties van tonnen die daar de groeven in de weg rijden, niets iets wat zomaar kan afremmen of manoeuvres uitvoeren.

En empathisch vermogen op de NL-wegen is geregeld ver te zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:22
Least Inkling schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 12:52:
[...]

Snap ik, maar er is ook zoiets als empathisch vermogen.
Wat je zaait dat oogst je ;)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Das waar, kan ik niets tegen in brengen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
lolgast schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 12:48:
[...]

Kun je die uitleggen? Op een uitvoegstrook mag je rechts inhalen?

Ik vergat nog: Als ik op de meest linkerbaan zit wil ik trouwens ook nog wel eens rechts van het midden rijden. Dan denken automobilisten namelijk minder snel dat ze de auto er nog wel tussen kunnen frotten. Maar dat hangt van de situatie af en is vooral incidenteel gelukkig
Ik bedoelde vluchtstrook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Nou snap ik hem weer 8)

Mag ik nog een ergernis noemen trouwens: Mensen die 400 meter nodig hebben om een rijbaan op te schuiven. Alsof ze in de auto zitten en ook alleen met de heupen sturen 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Oeh! Gaan we een lijstje met ergernissen maken :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 12:46
Destruction schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 10:30:
alleen al die parkeerplek van 110 euro per maand..
Zou voor mij al reden zijn om direct te verhuizen eigenlijk.

Maar hé, ik kom uit de Achterhoek, toen alle supermarkten hier de eieren wegdonderden, ben ik naar de boer om de hoek gefietst, loop het kippenhok binnen, leg € 1,60 op het schoteltje, schrijf mijn achternaam op met daarachter hoeveel eieren ik gekocht heb en neem 10 eieren mee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Ja hoor dan heb ik er nog een paar

Met op stipt nummer 1
Volvo rijders (als ik tussen de file rij dan loop ik het meest vast op volvo rijders die gewoon weg rechts tegen te lijn aan plakken)
FastFred schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 14:31:
[...]

Maar hé, ik kom uit de Achterhoek, toen alle supermarkten hier de eieren wegdonderden, ben ik naar de boer om de hoek gefietst, loop het kippenhok binnen, leg € 1,60 op het schoteltje, schrijf mijn achternaam op met daarachter hoeveel eieren ik gekocht heb en neem 10 eieren mee :+
Lol hier zo niet ergens willen wonen waar ik voor mijn eigen auto moet betalen (heb er 2 dus dan 220 aftikken) om te parkeren. Maar goed ik heb nu de luxe dat ik meerdere auto's kwijt kan op de oprit. En ook om de hoek meerdere eireren kraampjes voor 1 euro 10 eieren!
Destruction schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 10:30:
[...]

Woon/werk verkeer.. Ik zou best op de motor willen, maar voor mij geldt ook dat voordat ik daadwerkelijk op de motor kan stappen en weg kan rijden ik in dezelfde tijd met de auto al over de helft ben. Nou werk ik binnen m'n eigen woonplaats en zou ik op de fiets kunnen, ware het niet dat ik onder werktijd wel een auto nodig heb, die bij de werkgever niet altijd beschikbaar is, daarom rijd ik toch maar met de auto heen en weer. Nou heb ik zelf ook een bedrijfje, bij m'n werkgever gevestigd ook.. Dus misschien 's een keer kijken om een bestelauto te kopen en die dan bij de zaak te laten staan. Heb ik zowel thuis als op het werk een auto beschikbaar, en kan ik op de fiets :)
Waarom haal je niet een goede jeans broek kan je de hele dag gewoon in lopen en zo op de motor springen. En dan nog hoe veel tijd kost het om even om te kleden 2-3 minuten? maar goed als je maar 10 minuten nodig heb om van a naar b te gaan is het iets anders.

[ Voor 82% gewijzigd door MeZZiN op 16-08-2017 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Lol oh ja volvorijders, altijd gesodemieter mee. Ruitesproeiers aan enzo...ik heb altijd mijn helm open staan, fris hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-09 11:06
Gelukkig nooit meegemaakt dat iemand zijn ruitensproeiers aan plempt.
Ergeren op de motor..niet aan doen.

Gas bij geven en dan verdwijnen de ergernissen vrij snel :+

Er is trouwens een leuk topic op het Motor-Forum hierover. Staan af en toe leuke verhalen tussen:
Klik

[ Voor 40% gewijzigd door Panini op 16-08-2017 14:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:47

-tom-562

Oliesjeik

FastFred schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 14:31:
[...]

:w
In oktober ga ik verhuizen naar de Achterhoek :9 Ik heb er zin in!

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Iemand nog behoefte aan meer vermogen ? Deze MTT 420 RR heeft 425pk met 814Nm _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://marineturbine.com/wp-content/uploads/2015/05/420R_BLACK_WITH_RED_SEAT.jpg

Ziet er ook gelijk een stuk leuker uit dan de Y2K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Ergernissenlijstje:

1. Linksrijdende busjes of hoge SUV's met die achterlijke turbulentie erachter
2. Volvorijders. Waarom is dat altijd van dat egoïstisch volk, snap het nie
3. Campers op bergpassen
4. Het niet-werkverkeer na 08.00 uur
5. Luchtpompen bij tankstations waar de slang een stalen opzetstuk heeft, waardoor ie niet past
6. De hoge drempel en verkeerslichten-dichtheid in Nederland

Voor de rest heb ik wel een leuk leven hoor.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Bij mij met stip op 1: mensen die denken dat ze het gat van 1,5-2 seconden dat ik tot mijn voorligger laat vallen wel even kunnen opvullen. Hoe kleiner het gat, des te vaker er iemand in schiet lijkt het wel...

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Least Inkling schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 14:48:
Ergernissenlijstje:

5. Luchtpompen bij tankstations waar de slang een stalen opzetstuk heeft, waardoor ie niet past

Voor de rest heb ik wel een leuk leven hoor.. :+
Al sinds ik motorrij zorg ik dat elke motor die ik rij zsm (bij de 1e bandenwissel) haakse ventielen heeft. Nooit meer klooien met luchtpompen *O* Zeker bij motoren met grote remschijven voor is het met normale ventielen een gigantisch geklooi om er een luchtpomp op te krijgen, nooit meer last van :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/w.v.dijk/Mijn_FJR/Banden/haaks_ventiel.jpg

Alternatief is een verloopstukje meenemen, maar dat is toch weer extra geklooi.

Afbeeldingslocatie: http://www.egbersbeek.nl/media/catalog/product/cache/1/image/265x265/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/v/e/ventiel1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-06 07:48
Panini schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 14:42:
Gelukkig nooit meegemaakt dat iemand zijn ruitensproeiers aan plempt.
Ergeren op de motor..niet aan doen.

Gas bij geven en dan verdwijnen de ergernissen vrij snel :+

Er is trouwens een leuk topic op het Motor-Forum hierover. Staan af en toe leuke verhalen tussen:
Klik
Van het weekend was de uitzondering op de regel.
Belg voor me. Naast em gestaan op een gegeven moment. Begreep er niks van. Keek kennelijk ook eens per maand in zn binnenspiegel.

Gas bij geven werd lastig op een 1baans weg met rijbaanscheiding.

Mijn lijstje:
-Remmen bij: flauwe bochten, afslaan, rijbaan wisselen, zonder wat voor reden dan ook.
-Van rijbaan wisselen zonder reden (geen verkeer voor je wat je wilt/kan inhalen.
-Niet je concentratie hebben bij waar je mee bezig bent (o.a. bellen/telefoon bedienen, maar kan ook praten met je passagier(s) zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

@Chakotay Heb dat verloopstukje ook, het ventiel zelf is ook een sensor voor de bandendruk, dus dat kan ik niet vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Least Inkling schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 14:54:
@Chakotay Heb dat verloopstukje ook, het ventiel zelf is ook een sensor voor de bandendruk, dus dat kan ik niet vervangen.
Bleh, moderne rommel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Lol, tsja...;)

Pagina: 1 ... 15 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.