Mijn aan- en uitkleden duurt meestal 10 minuten per sessie. Ik heb 't net getimed

Twee minuten om alles te verzamelen. Motor broek aan, schoenen aan, broek aan de onderkant goed dicht maken, dan mijn motorcol aan, motorjas aan, deze aan de broek vastritsen, kraag dicht, col naar boven trekken, oordoppen in, handschoenen mee, laptop in rugzak stoppen, bluetooth ding op de helm checken, helm klaar leggen, rugzak omdoen, tas met dagkleding gaat in de topkoffer, helm ook in de topkoffer, deze gaat dicht, sleutel daarvan in portemonnee. Laatste check: telefoon, portemonnee, sleutels, helm. Check, check, check, check. Topkoffer optillen en de deur uit, 9 verdiepingen naar beneden toe, topkoffer op de motor zetten, openen, helm eruit pakken (want ik heb een vrije hand nodig ivm. sleutels en deuren in het gebouw), helm opdoen, koffer dicht, sleutel opbergen, motor van de bok af, naar achteren duwen, starten, rijden.
Getimed, dus. 12 Minuten mee bezig.
Op bestemming aangekomen een iets korter riedeltje, maar soms wel met een nieuwe toevoeging: mijn dagkleding aantrekken. Dus omkleden. Dat kost over het algemeen ook 10 tot 15 minuten weet ik uit ervaring (en meetings op werk). Dus motorrijden kost mij 20 tot 30 minuten per rit alleen al aan het aan- en uitkleden.
SniperGuy schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 09:03:
[...]
Een vergunning is natuurlijk iets anders dan een parkeerplek onder je woning ('mogen parkeren indien plek beschikbaar' VS. 'altijd parkeerplek')
Verhuren van je plek wellicht een optie? (klinkt als een VVE waarmee je te maken hebt, vaak is het dan niet toegestaan)
Edit: Ik begrijp dat je nu niets betaald, maar zodra er een auto komt je 110 pm gaat betalen aan de parkeerplek.
Check

Ik ken het dilemma gelukkig niet, maar ik zou een oer betrouwbaar hok op 4 wielen kopen (hmmm toch misschien afzien van VW?)
Is VW niet betrouwbaar? Heb d'r geen verstand van, dacht dat het een degelijk merk was met goede reviews op o.a. Carwow.co.uk

met redelijke binnenruimte, laag gewicht (want minder mrb), zuinig. Dan zou je (tegen jou wensen in

) op een Honda Insight oid uitkomen. 100% saaie burgerbak, maar voldoet wel aan bovenstaande eisen, heeft automaat en ook nog eens voor een appel en ei te krijgen (hou je zelfs nog geld over als je geluk hebt). Een technisch goede goedkope auto schrijft ook nog eens minder af dan een van 15k
Kan je ook nog eens op de motor als je zou willen

Alleen maandelijkse kosten stijgen:
MRB: +45pm
verzekerin: +25pm
onderhoud: +30pm
kost je 2520 in het jaar (de verplichte 110 parkeerplek doet een aardige duit in het zakje

)
Tja, ik kan ook een Toyota Starlet met 200k+ op de teller nemen. Dat rijdt ook van A naar B, betrouwbaar, gaat weinig aan stuk, houdt mij ook warm in de koude maanden. Maar ik kan een vorm van luxe betalen, en daar heb ik geld voor over. Binnen mijn budget en wensen (max 17k, automaat, liefst lane-assist/adaptive cruise-control, laatste update van de auto buiten letterlijke nieuwe auto's om dan) kom ik al snel bij VW uit. Golf is te groot en duur, Up! is te klein, Polo ziet er best leuk uit.
Maar ik heb er nul verstand van

Maaruh bijna 200PK uit je VFR? Waarom zit dat blok dan niet in een Fireblade?

Heb 'm een dure Guhl Flash gegeven en een andere uitlaat d'r op laten zetten

Misschien rond ik dan alsnog af naar boven

Maar 190 haalt hij ongetwijfeld.
MeZZiN schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 10:32:
@
Blue-eagle waarom kiezen kan je niet beter een auto kopen van 6-7 jaar oud (bijvoorbeeld een C1/Aygo/107) voor 3000-4000 euro (niet stuk te krijgen die auto's) en gewoon lekker rijden wanneer je wilt en als je een keer geen zin heb lekker de auto instappen (en dan kom je er snel achter dat je de volgende dag toch weer lekker op de motor wilt)
Nou de overweging bestaat vooral uit het feit dat ik een auto EN motor niet wil betalen. Een auto is te praktisch om niet te willen, dus die gaat er sowieso komen. Als ik de motor zou houden dan kan een goedkope auto daar inderdaad naast staan, maar de maandelijkse kosten worden mij dan te hoog om uit te kunnen leggen. Dus als er een auto komt gaat de motor weg, en in dat geval heb ik een aantal eisen bij zo'n koekblik: stil, veilig, zuinig, rijk aan gemakkelijke features (cruise control, automaat, lane-assist, etc.)
Maar ik zou uiteraard naar auto's kunnen kijken uit de vorige generatie. Een soortgelijke auto uit 2010 tot 2012 bijvoorbeeld.
[..]
Probeer maar eens voor de deur te parkeren in amsterdam centrum. Kan wel maar neem wel even 35 euro mee.
Ach, ik woon in Amsterdam, als mijn volgende klus daar is pak ik de tram, heb ik altijd gedaan, en dat is zelfs sneller dan de motor

De auto zou ik dan lekker op IJburg laten staan

Icephase schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 09:16:
@
Blue-eagle Een 2e hands auto van 1-2 jaar oud is zonde: jaren 2-4 schrijven ook nog flink af. Je kunt dus beter een wat oudere auto kopen, die heeft de duurste afschrijving al gehad. Verder niet te bang zijn voor auto's met wat meer levenservaring: ja er kúnnen hogere onderhoudskosten zijn, maar dat is ook terug te zien in de prijs.
Zo kocht ik 2 jaar geleden een auto die toen 7,5 jaar oud was met 209.000 km (een diesel) die nieuw € 38.000 kostte, voor net iets meer dan € 6.000. Ondertussen wel zo'n € 1.200 aan niet-slijtage onderhoud uitgegeven, maar goed dan weet ik ook dat dat de komende jaren weer goed zit.
Oh, dank je wel! Dat wist ik niet. Dat is een goed argument om inderdaad in een iets oudere klasse te gaan kijken
[
Voor 24% gewijzigd door
Blue-eagle op 16-08-2017 12:02
]