Het grote motortopic deel 20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 101 Laatste
Acties:
  • 293.254 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:34

Destruction

(ex-)Automonteur

Wat ontzettend jammer dat ik dat gemist heb zeg :F ;w

Wij als motorrijders hebben al een imago.. Waarom zou je ook aan een beetje positieve vorm van PR doen :z

* Destruction is door slechte ervaringen bij automeetings nog nooit naar een motormeeting geweest.. En dit is alvast een reden waarom. Een beetje spielerij? Prima, maar niet op de openbare weg graag :/

En wat rijlessen betreft..
FastFred schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 15:10:
Als ik met lessen begin dan denk ik dat ik ook liever een instructeur op de motor heb. Zo is er hier een rijschool in de buurt die kachelt er altijd in de auto achteraan. Weet niet goed waarom, maar dat lijkt me dus niks.
Dit, ik heb motorrij-instructeurs die volgen met een auto altijd nep en ongeloofwaardig gevonden. Volgen met een auto zal ongetwijfeld ook voordelen hebben, maar IMO volgt een échte instructeur (instructrice in mijn geval) _altijd_ op de motor.

Dat is bij mij tijdens de rijlessen 1 keer niet gebeurd, omdat haar motor kapot was. Maar ze stapte niet in de auto voordat ze 1.000x d'r excuses had gemaakt en had gezegd dat ze 't zelf ook nep vond. Vakvrouw imo :D

[ Voor 38% gewijzigd door Destruction op 14-08-2017 17:05 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:09
R0y. schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 15:42:
[...]

Heb de 20 en ik heb altijd net wat ruimte over voor een weekend. Nu ben ik wel zo iemand die extra shirts, een tweede broek en nog meer spullen meeneem die ik eigenlijk niet nodig heb.

Ik zou toch voor de 20 gaan!
Hier ook de 20L. Prima voor kleding, toiletspullen en schoenen :)

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daredha
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:57
[b]Destruction schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 17:01

En wat rijlessen betreft..

[...]

Dit, ik heb motorrij-instructeurs die volgen met een auto altijd nep en ongeloofwaardig gevonden. Volgen met een auto zal ongetwijfeld ook voordelen hebben, maar IMO volgt een échte instructeur (instructrice in mijn geval) _altijd_ op de motor.

Dat is bij mij tijdens de rijlessen 1 keer niet gebeurd, omdat haar motor kapot was. Maar ze stapte niet in de auto voordat ze 1.000x d'r excuses had gemaakt en had gezegd dat ze 't zelf ook nep vond. Vakvrouw imo :D
Ik snap 'm even niet, wat is er nep aan dan? :/
Mijn instructeur reed in een auto en ik heb daar nooit uberhaupt over nagedacht. Achteraf bleek 't alleen maar handig want hij had altijd pionnetjes bij zich, en newbies (inclusief ondergetekende) konden de eerste paar keer in zijn auto naar het oefenterrein, terwijl hij de lesmotor er heen reed.

Maar nep? Kom zeg. Ik kom er om zelf motor te leren rijden, daar hoeft hij (of zij) niet voor op een motor te zitten..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

daredha schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 17:45:
[...]

Mijn instructeur reed in een auto en ik heb daar nooit uberhaupt over nagedacht. Achteraf bleek 't alleen maar handig want hij had altijd pionnetjes bij zich, en newbies (inclusief ondergetekende) konden de eerste paar keer in zijn auto naar het oefenterrein, terwijl hij de lesmotor er heen reed.

Maar nep? Kom zeg. Ik kom er om zelf motor te leren rijden, daar hoeft hij (of zij) niet voor op een motor te zitten..
Ja nep ja, zo kun je toch nooit laten zien hoe je moet rijden, bochten aansnijden, kijk en stuur tips en trucs. Daar leer je meer van als een beetje houterig en voorzichtig te gaan rijden... Ik heb ook wel eens bij @caesar1000 voorgereden met de leen 'alp en wat bochtjes laten zien. :Y

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
mijn instructeur deed beide wel, auto en motor. Juist omdat hij dan makkelijk kan laten zien wat een "normale" automobilist zou doen als je bijvoorbeeld teveel rechts houd bij het afslaan. Op de een of andere manier had het op mij meer effect als ik de neus van zijn auto naast mij zag dan zijn motor..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:31
Je hoort het wel vaker. Ook met geforceerde aanrijdingen in de auto. Je stapt uit om te overleggen en intussen wordt je auto leeggehaald.

Daarom: altijd eerst aan jezelf denken, een ander doet het niet namelijk. Dat is hard, maar het is nou eenmaal zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Enorme rotstreek ja! Maar als je je motor afzet, pak je toch je sleutels eruit?

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Kwam net een K1600GT tegen die bij het stoplicht achter mij kwam te staan. Wou eerst even weten of het niet toevallig een agent op een niet herkenbare motor was. Dat bleek niet zo te zijn en kwam het stoplicht verderop naast hem te staan. Blijkbaar had deze meneer wel zin in een sprintje dus toen het licht op groen sprong gingen we er beide voor. Bij 130km/u liet ik het gas los en heb hem tot die tijd constant achter mij weten te houden. Niet slecht tegen een motor die 175Nm met 160pk heeft :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• daredha
Joopieboy schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 18:12:
[...]

Ja nep ja, zo kun je toch nooit laten zien hoe je moet rijden, bochten aansnijden, kijk en stuur tips en trucs. Daar leer je meer van als een beetje houterig en voorzichtig te gaan rijden... Ik heb ook wel eens bij @caesar1000 voorgereden met de leen 'alp en wat bochtjes laten zien. :Y
Ik blijf er bij dat ik 't vreemd vind om dit nep te noemen :/ ik kreeg dit soort instructies en tips op 't oefenveld, en on the road in m'n oortje.

For something different: laatste tijd komt 't wel vaker langs in dit topic, en ik kom 't wekelijks tenminste 3x tegen: rood-rijders. Laat ik vandaag nou net m'n camera op m'n hoofd hebben toen ik twee tegenkwam bij 't stoplicht in Doorn:

Vanuit stilstand gewoon optrekken in 't rood, geen enkel probleem joh:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YsG2C5n.gif

En slechts 1 minuut later. Ik ken dit stoplicht als geen ander. Hij cycled door alle kanten 1-voor-1 heen, dus in geen mogelijkheid had deze gast nog oranje toen hij over z'n streep reed en ik al groen had:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6excybR.gif

Wat mij betreft mogen ze elk nieuw stoplicht standaard uitvoeren met rood-licht-camera's. Dit soort laconieke mensen zijn een gevaar voor alle weggebruikers :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:45

"The 600 sticker stands for 600 horsepower!" Leuk filmpje :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
wd200 schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 12:59:
Ik wil graag een Tailbag bestellen.

Ik twijfel tussen de Kriega us 10 en / of 20.

De 10 liter lijkt mij genoeg voor een weekend incl hotel ?
Ik ben voor de 30 gegaan. Zitten verder geen nadelen aan de grootte en is niet veel duurder. Voor een weekendje zat hij precies vol. Ik had wel mijn waterdichte textiel jas mee en een actioncam met alle mounts en een paar sneakers. 10 lijkt me echt de klein en 20 net aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
R0y. schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 19:49:
[video]

"The 600 sticker stands for 600 horsepower!"
Gisteren vroeg iemand me nog of de 1400 voor 't aantal pk stond hihi :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 15:24
noes schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 18:28:
[...]

ik denk als je het idee krijgt dat iemand echt hulp nodig heeft je hier minder snel over na denk.t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:56
daredha schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 18:40:
[afbeelding]
Die voorste auto stond te ver naar voren en kon het stoplicht niet zien, die begon te rijden en die Twingo kachelt er automatisch achteraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daredha
FastFred schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 20:14:
[...]

Die voorste auto stond te ver naar voren en kon het stoplicht niet zien, die begon te rijden en die Twingo kachelt er automatisch achteraan.
Die Twingo had ik 't over ja. De auto er voor was nog een restant van 't groene licht, aangezien 't witte autotje dat je nog net ziet wegrijden dacht dat 't normaal was om even stil te staan op 't midden van 't kruispunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-09 10:51
Heb laatst zulke paddock sliders gemonteerd.

Nu vandaag de paddockstand binnen, is ie te smal. Dus alleen geschikt voor bobbins die gemonteerd zijn zoals hier beneden weergeven wordt.

Afbeeldingslocatie: https://www.datona.nl/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/p/a/paddock-bok-datona_2.jpg

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• lolgast
Net weer lekker stukje gereden, deze keer met de vriendin erbij. Gemiddelde tempo meteen drastisch omlaag :+
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Fotootje erbij, ik begin er goed in te worden. "Waarom stop je?" "Gewoon, das leuk..." O-)
Afbeeldingslocatie: https://images.lolgast.nl/uploads/medium/04f3359a681fa33ee121d14548ab06e5.JPGKlikbaar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
lolgast schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 19:09:
Heb ik ook nog iets aan zo'n Ikea bezoek van mijn vriendin? Jazeker! Blijkbaar hebben ze een nieuwe lijn (Eket) en dat past precies tussen onze meterkast en 'motorhok'. Mooi om de helmen in te plaatsen met de laarzen erboven!

[afbeelding]
Ik heb ook zoiets :Y

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fR6gOtkl.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:20

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Oke, de progressie van vandaag.

De voorkant is zo'n beetje helemaal ontmanteld. De achterkant ook bijna, de ketting ga ik doorslijpen want die is toch niet bruikbaar meer. Jammer, want aan de tandwielen te zien was de set waarschijnlijk nog in goede conditie voor de motor verlaten werd.

De roest op het frame lijkt, tegen alle berichtgeving tot nu toe in, nog redbaar! Er zitten wat bladders aan de lak, dus dat word binnenkort kaalschuren om te kijken of het niet 'door' is, en dat zou betekenen dat ik het frame kan gaan zandstralen en opnieuw spuiten. Ik overweeg dit zelf te doen om de kosten laag te houden (ik maak uiteraard wel een stof- en winddicht tentje, en gebruik een masker etc).

De motorsteunen aan de voorkant, en het 'gewei' van de tellers is compleet rot en niet meer te redden, die moeten dus ook vervangen worden. De carburateurs zagen er vanbinnen nog schoon uit, er zat voldoende koelvloeistof in het blok en toen ik deze begon af te tappen hoorde ik de eerste twee seconden (zo meende ik) de pomp zelfs nog even meedraaien in de stroom (maw die zit niet vast).

De as van het voorwiel kwam zonder tegensputteren los, ik moet alleen de band nog verwijderen van het wiel om te controleren of de velg vanbinnen ook nog 'hard' is (tips over hoe dat te doen met huis-tuin en keuken gereedschap?).

Binnenkort komt het achterwiel eruit, ga ik pogen de achterbrug te verwijderen en last but not least het blok eruit voor complete demontage. Ik heb het ding dan helemaal uit elkaar en dan kan ik gaan beginnen met het frame. De tank heb ik, naar aanleiding van een tip, in een emmer gezet met de krokante kant gedoopt in 4 liter schoonmaakazijn.

De uitlaat en demper... ik heb vanmorgen wat WD40 tussen de aansluiting gespoten, en vanavond een uur lang staan wrikken en trekken, dat heeft geresulteerd in 2mm speling erbij. De demper zit waarschijnlijk gefuseerd op de uitlaatbocht vast, dus dat gaat nog een tijdje wrikken worden voor ik die los heb.

Zadel... het leer is netjes maar de foam is zompig, ik laat hem drogen en breng hem weg om het schuim te laten vervangen.

Ik zal jullie de foto's ditmaal besparen :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ari Gold schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 20:56:
Nu vandaag de paddockstand binnen, is ie te smal. Dus alleen geschikt voor bobbins die gemonteerd zijn zoals hier beneden weergeven wordt.
Beetje onhandig gemaakte paddockstand dan. De paddockstand die ik hier heb staan werkt echt op iedere machine. Of het nou een 125cc is of een supersport maakt niets uit. Na het instellen past ie op iedere machine.
Die heb ik hier ook hangen :)

[ Voor 20% gewijzigd door PilatuS op 14-08-2017 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
PilatuS schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 21:24:
[...]

Beetje onhandig gemaakte paddockstand dan. De paddockstand die ik hier heb staan werkt echt op iedere machine. Of het nou een 125cc is of een supersport maakt niets uit. Na het instellen past ie op iedere machine.

[...]
als ie 34 cm breed is past ie niet op een CB1300 O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:34

Destruction

(ex-)Automonteur

[...]

Mijn instructrice had ook pionnetjes bij zich, gewoon op de motor :) De rijschool waar ik heb gelest heeft de gewoonte om leerlingen de eerste les achterop de lesmotor mee te nemen naar het oefenterrein. Wat handigere leerlingen mogen direct vanaf de 1e les zelf van de rijschool naar het oefenterrein rijden, waaronder ik zelf.

Verder, wat Joopieboy zegt. Hoe ga je laten zien hoe je bochten aansnijdt/afschuint e.d als je in een auto zit? Op de motor ga je voor je leerling rijden en laat je zien hoe het hoort, succes daarmee in een auto. Nee, ik vond en vindt het nep, mijn instructrice vond (en waarschijnlijk vindt ze dat nogsteeds) het ook nep.

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:17

Bommes

Capo del formaggio

HTT-Thalan schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 21:13:
Oke, de progressie van vandaag.

De voorkant is zo'n beetje helemaal ontmanteld. De achterkant ook bijna, de ketting ga ik doorslijpen want die is toch niet bruikbaar meer. Jammer, want aan de tandwielen te zien was de set waarschijnlijk nog in goede conditie voor de motor verlaten werd.

De roest op het frame lijkt, tegen alle berichtgeving tot nu toe in, nog redbaar! Er zitten wat bladders aan de lak, dus dat word binnenkort kaalschuren om te kijken of het niet 'door' is, en dat zou betekenen dat ik het frame kan gaan zandstralen en opnieuw spuiten. Ik overweeg dit zelf te doen om de kosten laag te houden (ik maak uiteraard wel een stof- en winddicht tentje, en gebruik een masker etc).

De motorsteunen aan de voorkant, en het 'gewei' van de tellers is compleet rot en niet meer te redden, die moeten dus ook vervangen worden. De carburateurs zagen er vanbinnen nog schoon uit, er zat voldoende koelvloeistof in het blok en toen ik deze begon af te tappen hoorde ik de eerste twee seconden (zo meende ik) de pomp zelfs nog even meedraaien in de stroom (maw die zit niet vast).

De as van het voorwiel kwam zonder tegensputteren los, ik moet alleen de band nog verwijderen van het wiel om te controleren of de velg vanbinnen ook nog 'hard' is (tips over hoe dat te doen met huis-tuin en keuken gereedschap?).

Binnenkort komt het achterwiel eruit, ga ik pogen de achterbrug te verwijderen en last but not least het blok eruit voor complete demontage. Ik heb het ding dan helemaal uit elkaar en dan kan ik gaan beginnen met het frame. De tank heb ik, naar aanleiding van een tip, in een emmer gezet met de krokante kant gedoopt in 4 liter schoonmaakazijn.

De uitlaat en demper... ik heb vanmorgen wat WD40 tussen de aansluiting gespoten, en vanavond een uur lang staan wrikken en trekken, dat heeft geresulteerd in 2mm speling erbij. De demper zit waarschijnlijk gefuseerd op de uitlaatbocht vast, dus dat gaat nog een tijdje wrikken worden voor ik die los heb.

Zadel... het leer is netjes maar de foam is zompig, ik laat hem drogen en breng hem weg om het schuim te laten vervangen.

Ik zal jullie de foto's ditmaal besparen :P.
Wat betreft de band:
Velg plat op de grond, rondom ondersteunen met blokjes/plankje hout.
Schep in de rand van de velg/band en er op gaan staan zoals je een plag gras zou los trappen/stampen.
Even zoeken op joubuis, is genoeg over te vinden.

Voor de Vespa wielen/banden gebruik ik mijn bankschroef.
Maar goed dat is 12 inch, alhoewel dat bij jou band/velg ook perfect zou werken is er namelijk smal genoeg voor.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DraZ666
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:33
He @Bommes , die TomTom van jou, isdat nou wat in de bergen? Ik vond in de showroom dat ding een beetje langzaam aanvoelen. Dat is wat mij het meest irriteert bij die dingen, je heb een paar bochten combis en hij is de weg kwijt of het scherm blijft achter op de realiteit. En is hij nou echt volgelopen tijdens je laatste trip in de regen?

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

DraZ666 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 00:16:
He @Bommes , die TomTom van jou, isdat nou wat in de bergen? Ik vond in de showroom dat ding een beetje langzaam aanvoelen. Dat is wat mij het meest irriteert bij die dingen, je heb een paar bochten combis en hij is de weg kwijt of het scherm blijft achter op de realiteit. En is hij nou echt volgelopen tijdens je laatste trip in de regen?
Tijdens het rijden is de snelheid van het ding okay.
Ja hij is volgelopen (lees hier onder) en als je gaat zoeken naar iets is hij zo ontzettend sloom.
Ik vind het 350 euro miskoop. :'(

Dag 4 jonguh.

Na regen komt zonneschijn, en zo ook deze ochtend, er hangen nog wel wat wolken boven de bergen rondom Lanslebourgh Mont Cenis maar tijdens het ontbijtje zie ik de blauwe lucht al tevoorschijn komen.

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/08/1502743983-800-x-1067px-IMG_20170809_075015.jpg

Ik kap het ontbijtje naar binnen, constateer dat de Poolse serveerster nog steeds (of alweer) het zelfde jurkje aan heeft en ook nog steeds mij volledig negeert.. :o

Ik haal de Vespa op uit de garagebox, rijd hem voor het hotel en begin mijn bagage er op vast te snoeren.

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/08/1502743979-800-x-1067px-IMG_20170809_082940.jpg

Even heb ik nog de goede hoop dat ik mijn TomTom kan gebruiken.

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/08/1502743982-800-x-1067px-IMG_20170809_091658.jpg

Helaas is 1 dag regen voorlopig de nekslag gebleken, ze weten wel een kwaliteitssysteem te maken daar bij TomTom.. :N
Dus dan maar een route die ik uit mijn hoofd weet, de zelfde weg terug richting het zuiden/goede weer.

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/08/1502743980-800-x-600px-IMG_20170809_093041.jpg

Het motortje loopt perfect maar de achterrem begon gisteren tijdens de laatste kilometers ook al beetje gek te doen.
Nu ook nog steeds dus, als of de blokken compleet verglaasd zijn en niet veel remkracht opleveren. Pas bij flink door remmen komt de voorrem er plotseling bij. (Gecombineerd systeem op de Vespa dus dat is vrij normaal).
Ik stop in het eerst volgende dorpje, gooi de bagage er af, zet een bak goed sterke koffie en begin te sleutelen.

Missie:
Achterwiel los zodat ik dat ver genoeg opzij kan draaien en ik de remklauw er uit/af kan halen.
Na een kwartiertje is het wiel los (5 stuks M8 inbusbouten) echter kan de klauw er nu echt nog niet uit.
Alles terug vast dan maar weer en even nadenken.
Blokken zijn pas hooguit 2 duizend km oud, ik heb best door geknepen in de rem (geen motor rem) maar tijdens die dag regen kunnen ze nooit zo oververhit geraakt zijn dat ze zo verglaasd zijn.
Daar moet iets anders aan de hand zijn.
Dus alles weer vast, bagage er op, relais van de ABS pomp er uit (zodat bij flink door knijpen niet plotseling de voorrem er ineens in hapt) en maar even door rijden misschien valt het kwartje zo wel.

En ja hoor.. na even rijden en soms wat harder door knijpen remt het goed achter.
Dus blokken moeten in orde zijn maar dan is het iets anders.
Ineens denk ik aan de remhendel, veel regen, smering foetsie?? misschien vreet daar iets op de rempomp..
Bij een bouwmarkt gestopt, busje vet gekocht en de boel eens goed ingespoten met smeerolie.
En ja hoor het remt weer zoals het hoort.. Relais terug voor de ABS pomp en mijn Italiaanse schone remt weer zoals het hoort. 8-)

Dus door, de Telegraphe terug op, boven stoppen voor de foto.

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/08/1502743984-800-x-600px-IMG_20170809_102835.jpg

Precies zo een klote camper er voor..

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/08/1502743984-800-x-600px-IMG_20170809_103141.jpg

Na de foto weer in het zadel, doel vandaag is Jausiers, terug naar camping Le Planet zodat ik morgen in 1 ruk terug via Cuneo naar "huis" kan.
En nu schijnt de zon dus pakken wat ik pakken kan.

Gisteren heb ik ondervonden waarom het hier zo

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/08/1502745164-800-x-1067px-IMG_20170809_105135.jpg

Groen is...
Ik rijd de Galibier op

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/08/1502745166-800-x-600px-IMG_20170809_111456.jpg

En maak natuurlijk een selfie.
In mijn ooghoek zie ik een bekende.. een oud collega samen met zijn vrouw en zo een klote camper.
(we hebben er zelf ook 1... :P )
We kletsen even wat, jij hier, wat leuk, Joep doei en de mazzel enz.

Ondertussen parkeert er een enorme Harley met NL kenteken recht achter mijn Vespa.
Ik maak wat foto's van het uitzicht en de Harley coureur spreekt me ineens aan.
Zelfde vraag als altijd:
Helemaal hier op dat ding??
Wijzend naar mijn Vespa, dus ik wijs naar zijn Harry en herhaal zijn vraag. :+
Het ijs is gebroken, we lullen wat, hij was de dag daarvoor ook compleet nat geregend en als een echte Harley rijder wel afgehaakt en 's middags al een hotel in gedoken.
Hij ging de zelfde richting op als ik, richting het zuiden en wilde die dag nog eigenlijk Nice halen, wat zelfs ik nog optimistisch vond. :P

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/08/1502745167-800-x-600px-IMG_20170809_113111.jpg

Lang genoeg stil gestaan, ik rijd weer door, aan de zuidkant naar beneden en tussen de col en Briancon haal ik die oud collega luid toeterend in hun camper in. Zoals het hoort bij een inhaal verbod, een dubbele door getrokken streep en net voor een bocht.
Ik woon echt al weer te lang in Italië.. })

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/08/1502745166-800-x-1067px-IMG_20170809_115835.jpg

In Briancon duik ik een bakker in, zie al dit lekkers en koop een stokbrood... |(
De bakker en Briancon ontvlucht ik zo snel mogelijk. Het is nog drukker dan 2 dagen terug, ik rijd langs de meeste files een slalom tussen de auto's door.
Lang leve mijn kleine Vespa.. :+

Op weg omhoog naar de Izoard stop ik voor mijn lunch een drankje

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/08/1502746753-800-x-1067px-IMG_20170809_122804.jpg

En een stokje Nutella

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/08/1502746755-800-x-600px-IMG_20170809_122821.jpg

Het is vandaag erg druk op weg naar boven en onderweg moet ik flink wat mensen inhalen.
Wat met 22pk een iets van 250kg rijklaar (mij incluis) best een uitdaging kan zijn.
En dan gaat ook nog aan de voet van de beklimming mijn reserve lampje aan. De TomTom is nog steeds uitgeschakeld dus ik zie wel waar ik een tankstation tegen kom.

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/08/1502746755-800-x-600px-IMG_20170809_125601.jpg

Ik rol weer terug naar beneden en houd de snelheid op max 80 om wat brandstof te sparen, het laatste streepje is namelijk net ook al verdwenen van het metertje. Echt leeg dus.
In Guillestre vind ik uit eindelijk de eerste pomp en er gaat iets van 8 liter in, dat is echt wel de max volgens het boekje.

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/08/1502746756-800-x-600px-IMG_20170809_135320.jpg

Met een volle tank rijd ik de col de Vars op, voor de afwisseling niet zo hoog, maar wel een mooie col om te sturen.

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/08/1502746754-800-x-1067px-IMG_20170809_135336.jpg

Lange overzichtelijke bochten, soms wat leuke korte draaien. De snelheid gaat omhoog en ik zoek Rage against the machine op in mijn playlist.
Gas op die lolly. })

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/08/1502746754-800-x-600px-IMG_20170809_135259.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/08/1502746752-800-x-600px-IMG_20170809_140925.jpg

Ja ik maak ook hier weer een selfie

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/08/1502747651-800-x-600px-IMG_20170809_140941.jpg

Aan de zuid kant zak ik af en stop pas weer in Jausiers, wat niet eens zo heel ver weg blijkt te zijn.
Terwijl ik de oprit van de camping opdraai loopt de eigenaar er net van af.
Helaas heeft hij geen plek meer voor me.. :N

Wat nu, het is pas 4 uur en ik kan nog wel ff door vandaag. Navi doet het nog niet en internet laat me ook even in de steek.
Ik meen me te herinneren dat over de col de Bonette ergens voor Isola nog wat campings waren/zijn.

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/08/1502747654-800-x-1067px-IMG_20170809_144320.jpg

Een raket er in en ik krijg de Vespa niet meer gestart.. Killswitch.. :D
Jaja :$

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/08/1502747655-800-x-600px-IMG_20170809_153902.jpg

Ondertussen bekend terrein dus ik stop wat minder vaak voor een foto.

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/08/1502747652-800-x-600px-IMG_20170809_151637.jpg

Ergens voor Isola zie ik wat campings maar de rest van het dorpje waar ze in/bij liggen is maar een dooie bedoeling.
Ik stop langs de kant van de weg en pak wat te drinken doe een plasje en overweeg mijn opties.

Ik wil eigenlijk wel weer terug naar Italië, en via Isola kan ik een of andere pas over steken richting Cuneo.
Daar in de buurt ken ik een leuke camping met een paar goede restaurantjes in de buurt.
Ik Google de camping site, bel ze op en in mijn beste Italiaans vraag ik of er plek is voor mij en mijn kleine tentje.
Gelukkig is dat er, ik eet nog wat prins koekjes en stap weer op, de TomTom werkt ondertussen net genoeg mee dat ik de camping in kan geven en op "rijd" kan klikken.
Half 7 is de verwachte aankomsttijd, dus wederom gas er op.

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/08/1502747653-800-x-600px-IMG_20170809_164919.jpg

Wat uiteindelijk volgt is een van de mooiste col's van heel de trip tot dan aan toe.
Van Isola naar Isola2000 en dan door naar Vinadio in Italië.

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/08/1502748843-800-x-1067px-IMG_20170809_165254.jpg

Wat een asfalt, bochtjes en uitzichten.. :9~
Dit is mijn nieuwe favoriet en heeft daarmee de col de Turini van de troon gestoten.

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/08/1502748847-800-x-600px-IMG_20170809_165328.jpg

Col de la Lombarde, wat een geweldige rit, aanrader :+

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/08/1502748846-800-x-1067px-IMG_20170809_170930.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/08/1502748844-800-x-600px-IMG_20170809_170835.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/08/1502748845-800-x-600px-IMG_20170809_165419.jpg

Aan de noordkant haak ik op de provinciale weg aan bij een Italiaan op een grote GSA vol met koffers. Hij trekt zich niet heel veel aan van de max snelheid en ik doe alsof ik gek ben en blijf lekker volgen.
Om half 7 stipt rijd ik camping Il Melo in Peveragno op, samen met de laatste col een aanrader voor als je in deze hoek bent.

Ik bouw mij kampje op op de helaas niet echt heel erg rechte plekjes.

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/08/1502748846-800-x-1067px-IMG_20170809_184941.jpg

En heb contact/overleg met mijn vrouw. Ze stelt voor dat ik er nog één dag achteraan plak en zo is het dus ineens niet mijn laatste dag onderweg geweest vandaag maar kan ik nog weer een route voor morgen gaan verzinnen. (met een kapotte tomtom.. |:( )

You only had one job

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/08/1502749186-800-x-600px-IMG_20170809_193335.jpg

Ik zoek mijn favoriete restaurantje weer op, bestel maar weer een pizza en eindig met een goed toetje.

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/08/1502749187-800-x-600px-IMG_20170809_205148.jpg

Op weg terug ben ik wat teut van het flesje Arneis maar weet toch nog een foto te maken.

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/08/1502749185-800-x-1067px-IMG_20170809_210606.jpg

Morgen nog een dag sturen, in mijn hoofd ontstaat al een plan voor de route, ik ben vlak bij Col di Tenda en ga denk ik nu eindelijk eens mijn kans grijpen .. ;)

Vandaag:
Vertrokken uit Lanslebourgh Mont Cenis
350 km totaal, 1 keer getankt
Half 9 vertrokken 18:30 uur aangekomen.
Passen: Telegraphe, Galibier, Izoard, Vars, Bonette en de Lombarde.

[ Voor 8% gewijzigd door Bommes op 15-08-2017 11:57 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lolgast schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 18:26:
[...]

Je hoort het wel vaker. Ook met geforceerde aanrijdingen in de auto. Je stapt uit om te overleggen en intussen wordt je auto leeggehaald.

Daarom: altijd eerst aan jezelf denken, een ander doet het niet namelijk. Dat is hard, maar het is nou eenmaal zo
Eerst kijken wat voor mensen het zijn. Want daar kun je vaak al heel veel uit afleiden...
[...]

Ja ik snap dat ook niet helemaal. Ik laat mijn sleutels er nooit zomaar in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DraZ666
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:33
Bommes schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 00:37:
[...]

Tijdens het rijden is de snelheid van het ding okay.
Ja hij is volgelopen (lees hier onder) en als je gaat zoeken naar iets is hij zo ontzettend sloom.
Ik vind het 350 euro miskoop. :'(
Was er al bang voor, echt ongeloofelijk dat ze in deze tijd nog zo'n langzaam aparaat durven uit te brengen.
Toch maar geen tomtom :N

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 23:11

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 00:46:
[...]

Eerst kijken wat voor mensen het zijn. Want daar kun je vaak al heel veel uit afleiden...

[...]

Ja ik snap dat ook niet helemaal. Ik laat mijn sleutels er nooit zomaar in zitten.
In the heat of the moment... Ik denk dat het overigens ook niet veel had uitgemaakt. Als ze al zo ver gaan dat ze je met een "ongeluk" staande houden, zorgen ze ook wel dat ze die sleutels van jou te pakken krijgen.

@Bommes Je krijgt wederom een plusje zoals het hoort. Ik denk dat het tijd wordt om crisp en zeef te vragen voor een verdubbelaar. Één plusje per persoon is bij jouw reisverhalen gewoon te weinig...

[ Voor 15% gewijzigd door DrivinUCrazy op 15-08-2017 07:25 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 07:23:
[...]

In the heat of the moment... Ik denk dat het overigens ook niet veel had uitgemaakt. Als ze al zo ver gaan dat ze je met een "ongeluk" staande houden, zorgen ze ook wel dat ze die sleutels van jou te pakken krijgen.
Tja of ze laten jou doorrijden en pakken de volgende. Het is niet dat ze willen werken voor je motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ik snap niet dat ze die motor dumpen. Al die moeite (en risico) voor een joyride?

[ Voor 8% gewijzigd door FastFred op 15-08-2017 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
FastFred schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 08:35:
Ik snap niet dat ze die motor dumpen. Al die moeite (en risico) voor een joyride?
Misschien was zijn tank wel bijna leeg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Dan duwen ze de motor toch met de andere motor. Dat gebeurt in London dagelijks als ze een geparkeerde motor jatten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18-09 09:13

Least Inkling

Product of the cold war

@Bommes mooi hoor. Ik wil weer terug...

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
@Bommes welke TomTom is dat? Ik heb hier de 400, nooit last gehad van traagheid... En tot nu toe overleeft hij ook regen. Ik kom echter van een Garmin Zumo 220 af, die is trager dan een bejaarde door een trechter.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrXen0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-09 11:08
darkkingll schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 18:20:
mijn instructeur deed beide wel, auto en motor. Juist omdat hij dan makkelijk kan laten zien wat een "normale" automobilist zou doen als je bijvoorbeeld teveel rechts houd bij het afslaan. Op de een of andere manier had het op mij meer effect als ik de neus van zijn auto naast mij zag dan zijn motor..
Zelfde hier, op de motor om voorbeelden te kunnen laten zien, met de auto om je lekker klem te rijden zodat je jezelf beter kan leren opstellen op de weg. Dit lijkt mij wel de mooiste tussenweg voor mij persoonlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

MaxWrist is toch ook wel een geval apart >:)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:26

Secsytime

Automagisch

Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 09:55:
MaxWrist is toch ook wel een geval apart >:)

[video]
Wat een mongool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
daredha schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 18:40:
[...]

Ik blijf er bij dat ik 't vreemd vind om dit nep te noemen :/ ik kreeg dit soort instructies en tips op 't oefenveld, en on the road in m'n oortje.

For something different: laatste tijd komt 't wel vaker langs in dit topic, en ik kom 't wekelijks tenminste 3x tegen: rood-rijders. Laat ik vandaag nou net m'n camera op m'n hoofd hebben toen ik twee tegenkwam bij 't stoplicht in Doorn:

[afbeelding]

En slechts 1 minuut later. Ik ken dit stoplicht als geen ander. Hij cycled door alle kanten 1-voor-1 heen, dus in geen mogelijkheid had deze gast nog oranje toen hij over z'n streep reed en ik al groen had:
[afbeelding]

Wat mij betreft mogen ze elk nieuw stoplicht standaard uitvoeren met rood-licht-camera's. Dit soort laconieke mensen zijn een gevaar voor alle weggebruikers :(
Hee hier heb ik ook gereden. Dit is echt een drama kruispunt met idd gasten die door rood rijden. En als je vanaf de andere kant komt en links wil afslaan kan je lang wachten. Stoplicht reageert niet op je motor 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
ProfaNe schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:05:
[...]

Hee hier heb ik ook gereden. Dit is echt een drama kruispunt met idd gasten die door rood rijden. En als je vanaf de andere kant komt en links wil afslaan kan je lang wachten. Stoplicht reageert niet op je motor 8)7
Daar bestaat een oplossing voor: http://www.mag-nl.org/cms/index.php?page=groen-licht

Over het algemeen maken ze er behoorlijk snel werk van en hoef je een paar weken later niet meer voor datzelfde licht te wachten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Niet online
lolgast schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:10:
[...]

Daar bestaat een oplossing voor: http://www.mag-nl.org/cms/index.php?page=groen-licht

Over het algemeen maken ze er behoorlijk snel werk van en hoef je een paar weken later niet meer voor datzelfde licht te wachten :)
Danku, ga ik gelijk invullen :*) Beschrijving op die site klopt perfect hahah. De hele tijd in je spiegel kijken en hopen dat er een auto aan komt. Door rood is op dat kruispunt geen optie. Je ziet geen kloot met die gebouwen op de hoek.

edit: https://www.google.nl/map...mMeK1A!2e0!7i13312!8i6656

[ Voor 11% gewijzigd door ProfaNe op 15-08-2017 10:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bioflap
  • Laatst online: 09-09 09:07
In Amstelveen zie ik al 2 dagen nieuwe politiemotoren langs rijden, een BMW R1200R. Zit best wat geluid in overigens.

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/LQZzpQnPytE/maxresdefault.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Bioflap op 15-08-2017 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaaf ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:37
Bioflap schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:21:
In Amstelveen zie ik al 2 dagen nieuwe politiemotoren langs rijden, een BMW R1200R. Zit best wat geluid in overigens.

[afbeelding]
Zijn dat geen motoragenten in opleiding? Ik zie ze ook wel eens rijden, 2 of 3, met altijd een K1600/R1200RT die ze volgt.
Een artikel van Verkeerspro (link) heeft het ook over dat de leerlingen op een R1200R LC rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Niet verkeerd als kantoorplek inderdaad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Afgezien van dat ie deels blauw is lijkt het niet op een politiemotor. Wel een stoer ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Chakotay schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 09:24:
@Bommes welke TomTom is dat? Ik heb hier de 400, nooit last gehad van traagheid... En tot nu toe overleeft hij ook regen. Ik kom echter van een Garmin Zumo 220 af, die is trager dan een bejaarde door een trechter.
Ik heb ook de 400.
Maar als ik een willekeurige plaatsnaam in begin te tikken bij zoeken vind ik hem erg lang moeten zoeken.
En als ik dan een nuttige plaats wil hebben, bijvoorbeeld een camping, dan duurt het echt een eeuwigheid.
Eenmaal een route werkt het goed, herberekend snel, geeft goede informatie.

Echter ik blijf er mee strijden, zoals ik dat een paar jaar terug ook met de Garmin nuvi deed toen ik die kreeg van mijn werkgever na 10tallen jaren Tomtom gebruikt te hebben.
Die Garmin was ik na een half jaartje wel aan gewend, deze TomTom is na 2 jaar nog steeds niet mijn vriend.
En zeker nu het ding een keer vol gelopen is met water heb ik er wel genoeg van.
Ik ook.. :X
Nu op ons werk adres in Italië, vrijdag vertrekken we helaas weer terug naar NL.

[ Voor 11% gewijzigd door Bommes op 15-08-2017 10:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Ik mag vrijdag weer naar Wales, dus echt klagen heb ik niet, maar ik vind de Alpen toch meer genieten van de afwisseling. Maar goed, we zijn alweer bezig met de vakantie van volgend jaar, wordt waarschijnlijk Corsica, de alpen weer doorkruisend, heen en terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
Moet je doen Corsica is een van de mooiste bestemmingen (volgens mij) Zeker met de motor lijkt me het helemaal geweldig. Zelf al vaak geweest wel met de auto (kids meenemen gaat zo lastig op de motor) het binnenland is zo mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

[...]

Mijn instructeur reed gewoon op de motor mee en had niet één maar twee sets pylonnen mee, daar is een auto echt niet voor nodig hoor. De eerste les was privé en leerde je remmen en schakelen en koppelen zodat je daarna in je eentje (met een andere leerling) mee kon naar het oefenterrein. De eerste keer kon je dan als leerling achterop mee op de motor. Vooralsnog zie ik het voordeel van de auto niet echt.
[...]

Toen ik laatst ben gestopt voor een mederijder heb ik de sleutels erop laten zitten met het contact aan. Het was langs de snelweg, dus dan kunnen m'n waarschuwingsknippers aan. Op "stuurslotparkeerstand" zetten lukt helaas niet :(
HTT-Thalan schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 21:13:

Is het niet verstandig die even te laten zitten, zodat het, wanneer het tijd wordt een andere ketting te plaatsen, je dat gewoon met handgereedschap kan doen en niet per se een luchtsleutel nodig hebt?

Verder, erg goed bezig!

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ari Gold
PilatuS schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 21:24:
[...]

Ja best wel. Las in de reviews dat iemand anders hier ook last van had. Die had de stand een beetje naar buiten gebogen en zo paste hij wel. Gister nog geprobeerd en hij past bijna. Vandaag even iets verder buigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

tdw schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:23:
Is het niet verstandig die even te laten zitten, zodat het, wanneer het tijd wordt een andere ketting te plaatsen, je dat gewoon met handgereedschap kan doen en niet per se een luchtsleutel nodig hebt?

Verder, erg goed bezig!
Ik denk dat ik niet begrijp waar je heen wilt. De motor gaat helemaal uit elkaar, ook de prolink en het motorblok (voor revisie). Wat voor zin heeft het om de ketting laten zitten?

En dank :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

MeZZiN schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:13:
Moet je doen Corsica is een van de mooiste bestemmingen (volgens mij) Zeker met de motor lijkt me het helemaal geweldig. Zelf al vaak geweest wel met de auto (kids meenemen gaat zo lastig op de motor) het binnenland is zo mooi.
Lijkt me iig relaxed. Eerste draft is 5 dagen naar de boot, week in een vakantiehuisje in de bergen chillen. Die week gebruiken om het eiland te verkennen, geen tijdsdruk, gewoon relaxed. Terugkomend in een zwemrivier je blikje bier opnemen, beetje koken/bbq. En dan weer 5-6 dagen terug koersen.

Ja hoor, het duurt nou alweer te lang voor dat het zo ver is 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

HTT-Thalan schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:28:
[...]

Ik denk dat ik niet begrijp waar je heen wilt. De motor gaat helemaal uit elkaar, ook de prolink en het motorblok (voor revisie). Wat voor zin heeft het om de ketting laten zitten?

En dank :).
Ik denk omdat je dan het voorste tandwiel makkelijker losdraaien kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

noes schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:39:
[...]

Ik denk omdat je dan het voorste tandwiel makkelijker losdraaien kan ;)
Dat is bij een Transalp geen enkele issue, daar hij met een borgplaat werkt en niet met een moer op de as :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
Tankiej schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:26:
[...]

Zijn dat geen motoragenten in opleiding? Ik zie ze ook wel eens rijden, 2 of 3, met altijd een K1600/R1200RT die ze volgt.
Een artikel van Verkeerspro (link) heeft het ook over dat de leerlingen op een R1200R LC rijden.
Ik denk nu inderdaad ook dat ze in opleiding waren. Ze knalde echt met een rotvaart langs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
Least Inkling schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:31:
[...]

Lijkt me iig relaxed. Eerste draft is 5 dagen naar de boot, week in een vakantiehuisje in de bergen chillen. Die week gebruiken om het eiland te verkennen, geen tijdsdruk, gewoon relaxed. Terugkomend in een zwemrivier je blikje bier opnemen, beetje koken/bbq. En dan weer 5-6 dagen terug koersen.

Ja hoor, het duurt nou alweer te lang voor dat het zo ver is 8)
Damm heb nu weer zin om terug te gaan daar..... lekker zwemmen wandelen.

Maar neem de nacht boot kan je slapen en ben je uitgerust op het eiland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
Bioflap schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:21:

[afbeelding]
Zijn de nieuwe motoren voor 2018, als het goed is. Zag bij mij in de buurt ook een nieuwe BMW rijden met een groepje normale politie motoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
Ari Gold schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 12:01:
[...]

Zijn de nieuwe motoren voor 2018, als het goed is. Zag bij mij in de buurt ook een nieuwe BMW rijden met een groepje normale politie motoren.
Daar zit nog best wat geluid in als ze hem doortrekken. Nu hoor je ze misschien wel aan komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18:41

steveman

Comfortabel ten onder

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yBhMGyN.png

Zo... moet alleen nog even kijken of ik de bobbins van de cbr wel kan gebruiken... De achterbrug van de stripple heeft wat meer vorm, waardoor er een spacer tussen moet... Maar de bouten moeten natuurlijk wel weer ver genoeg de brug in gaan.

Ik vertik het echter om 30 euro voor zulke simpele dingen te betalen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dbJK53o.png

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:45
R0y. schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 10:02:
Gisteren een proefrit gemaakt op een GSR 750 uit 2011 met 5200 KM op de teller. Wat een tof apparaat!

Ik had al eerder een proefrit gemaakt op een GSXR 750 en vind het een super mooi apparaat maar ik ben mij toen echt gaan bedenken over de zit houding en dat het (voor mijn gevoel) toch altijd wel hard moet gaan... Ik heb nu een CBR 600 F4, waarbij de Clipons boven de kroonplaat zitten i.p.v. onder de kroonplaat (zoals bij alle racers waaronder de GSXR 750). Dus qua zithouding ga ik op een moderne racer alleen maar achteruit.

Nu kwam ik gisteren bij een motorzaak en zag ik de GSR staan. Super mooie kont (persoonlijk) en de Akrapovic pijp voegt ook wel het e.e.a. toe voor mij :) De kleur op de foto (in de members only tag) lijkt egaal wit maar er zit een tint door heen, heel mooi om te zien. In de uitlaat leek geen DB killer te zitten, toen ik daar naar vroeg had de dealer het over een certificaat o.i.d. waarop staat dat hij legaal is. Toch nog maar even navragen hoe dat precies zit.

Toen ik een testrit ging maken was het eerst even wennen. Ik rij wel eens op mijn vriendin haar motor, een kawa ER6N uit 2006 maar dit is toch hele andere koek als je gaat kijken naar de zithouding en hoe het stuurt. Stukje gaan rijden.. Bochten gingen lekker, veel vertrouwen! Natuurlijk in Zeeland met alle toeristen hier op de dijken kwam het niet vooruit. Waar ik met mijn CBR last van mijn polsen begon te krijgen (als het langzaam ging) en helemaal niet relax op dat ding zat omdat ik gas wou/wil geven vond ik het totaal niet erg om eens wat te minderen. Want ik zal er voor mijn gevoel gewoon relaxt bij... Enkel het woord zadel mogen ze schrappen van dat ding, dat is puur cosmetisch en doet in mijn ogen niets 8)7

De motor heeft 5200 KM op de klok en de dealer waar ik was heeft hem zelf nieuw aan de eigenaar verkocht. Hij reed er amper op en is uiteindelijk voor een Suzuki Versys gegaan. Onderhoud is dus bekend, voor zo ver dat van toepassing is.

Dinsdag ga ik langs om nog het e.e.a. door te nemen.

***members only***
Met een beetje geluk, mag ik morgen de GSR 750 ophalen! Er komen valdoppen op, paddock bobbins en mijn bestaande 12V setje bouwt hij over en schakelt hem dan gelijk op het contact i.v.m. lekstroom.

Hopen dat het nog een beetje goed weer word zodat ik in mijn vakantie nog een flink toertje kan doen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Maegrim schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 21:57:
[...]

als ie 34 cm breed is past ie niet op een CB1300 O-)
De paddockstand die ik gebruik heb ik bij een motorzaak gekocht waar ze hetzelfde model ook in de werkplaats gebruiken. Dus voor iedere motor die daar binnenkomt word die ene stand gebruikt. Voor zover ik weet past ie echt op iedere motor.
steveman schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 12:04:

Ik vertik het echter om 30 euro voor zulke simpele dingen te betalen.

[afbeelding]
Die dingen zijn voor 10 euro toch ook wel te krijgen. Zelfs bij een motorzaak bij mij in de buurt hebben ze die voor 12 euro liggen. Ga je online kijken kan het nog flink goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Laatst online: 14-08 17:59
Mjah, Triumph vraagt er zelf 30 euro voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

PilatuS schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 12:10:
[...]

Die dingen zijn voor 10 euro toch ook wel te krijgen. Zelfs bij een motorzaak bij mij in de buurt hebben ze die voor 12 euro liggen. Ga je online kijken kan het nog flink goedkoper.
M8 met afstandsbus zie ik niet veel.

Zwarte exemplaren van:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vOQvJVC.png

zijn onderweg uit china.

Als dit nog niet genoeg afstandsbus is valt dat wel op te lossen met een andere bout en dikkere spacer. Maar dan heb ik iig de rollers in huis.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
steveman schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 12:41:
[...]

M8 met afstandsbus zie ik niet veel.

Zwarte exemplaren van:
[afbeelding]

zijn onderweg uit china.

Als dit nog niet genoeg afstandsbus is valt dat wel op te lossen met een andere bout en dikkere spacer. Maar dan heb ik iig de rollers in huis.
M8 of M10 is vrij standaard, maar inderdaad met een afstandsbus niet. Hoop voor je dat ze passen. Anders inderdaad iets van een spacer er tussen moet wel lukken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

R0y. schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 12:06:
[...]

Met een beetje geluk, mag ik morgen de GSR 750 ophalen! Er komen valdoppen op, paddock bobbins en mijn bestaande 12V setje bouwt hij over en schakelt hem dan gelijk op het contact i.v.m. lekstroom.

Hopen dat het nog een beetje goed weer word zodat ik in mijn vakantie nog een flink toertje kan doen :Y
Valdoppen is wel fijn ben ik vandaag ook wel weer achtergekomen. :+ Gixxer platgelegd door vuil asfalt met olie en rotzooi. Draaide linksaf en ineens was de motor weg. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joopieboy schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 12:59:
[...]

Valdoppen is wel fijn ben ik vandaag ook wel weer achtergekomen. :+ Gixxer platgelegd door vuil asfalt met olie en rotzooi. Draaide linksaf en ineens was de motor weg. :/
Waar was dat? Zie dat je uit veghel komt en ik uit erp dus hoop niet dat ik die straks op weg naar huis tegen kom :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Ari Gold schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 12:01:
[...]

De politie heeft in het aanbestedingstraject een aantal motoren getest: BMW F700, MT-07 Tracer en MT-09 Tracer als 'lichte' stads/provinciale weg-motor. Op één na heeft het testpaneel gekozen voor de MT-09 Tracer.

Welke motoren er klaar stonden voor de 'snelweg'-motoren weet ik niet. Wel is er unaniem gekozen voor de FJR1300. (bron)

De Nationale Politie is overgegaan tot aanschaf van MT-07's en R1200RT's. (bron)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:01:
[...]

Waar was dat? Zie dat je uit veghel komt en ik uit erp dus hoop niet dat ik die straks op weg naar huis tegen kom :P
Lol :P In Veldhoven was dit op de Kemperbaan linksaf De Run 4200 op.
Verzekering loopt al, gaat snel tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dat is wel heel zuur, ik mag toch hopen dat de schade niet zo erg is als de valpartij met je andere Suzuki :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joopieboy schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:04:
[...]

Gelukkig niet heel erg in de buurt haha niet dat ik dadelijk met de GSXF het zelfde doe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
[...]

Meh dat is zuur. Verdere schade te overzien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
Joopieboy schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:04:
[...]

Verzekering? Gaat de rekening naar Rijkswaterstaat ofzo dan? Hoe werkt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

[...]

Bah :/

Zelf niks? En valt de schade mee?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 10:18
[...]

Heerlijke motor hoor, ziet er erg goed uit! Ik heb nu een maandje of 3 een GSR600. Die bevalt ook echt heel goed (zeker voor een beginnende rijder).

Alleen het zadel is bij mij behoorlijk hard, maar dit komt volgens mij doordat ik een limited edition heb. Ga binnenkort maar eens kijken wat het kost om wat extra padding erin aan te laten brengen. Wil wel graag dit zadel houden.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6NlEofL.jpg

Zal binnenkort eens een nieuwe foto maken. Inmiddels in de kentekenplaathouder een stuk strakker en heb ik kleine knipperlichten achter ipv deze blokken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Niet online
CFC-Mathijs schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:46:
[...]

Heerlijke motor hoor, ziet er erg goed uit! Ik heb nu een maandje of 3 een GSR600. Die bevalt ook echt heel goed (zeker voor een beginnende rijder).

Alleen het zadel is bij mij behoorlijk hard, maar dit komt volgens mij doordat ik een limited edition heb. Ga binnenkort maar eens kijken wat het kost om wat extra padding erin aan te laten brengen. Wil wel graag dit zadel houden.

[afbeelding]

Zal binnenkort eens een nieuwe foto maken. Inmiddels in de kentekenplaathouder een stuk strakker en heb ik kleine knipperlichten achter ipv deze blokken :+
Heuj nog een GSR600 rijder, mooi zo'n zwarte frame ;) Welke kentekenhouder en knipperlichten heb jij? Die wil ik ook nog graag aanpassen. Origineel is veeel te lomp :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:28

-tom-562

Oliesjeik

[...]

Gefeliciteerd! Ik vind het kuipwerk van een GSR 750 om te zien, vind alleen jammer dat het rijwielgedeelte zo 'simpel' is uitgevoerd (vering, remmen). Maar dat is iets wat meer tussen mijn oren zit denk ik :P

[ Voor 4% gewijzigd door -tom-562 op 15-08-2017 15:02 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mathijs14
Links is de nieuwe, rechts de originele:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AOT3WdT.jpg

In eerste instantie deze besteld: http://www.mlmparts.com/n...-voor-suzuki-gsr-600.html Die past voor geen meter, dus direct terug gestuurd.

Nu zit deze erop: https://www.motorcorner.n...n7GpOGyy6yhRoCazMQAvD_BwE

Wel een stukje duurder, maar ziet er wel erg strak uit vind ik.

De knipperlichten zijn deze: https://www.louis.nl/arti...r=10035508&list=366251009

Die vond ik persoonlijk erg tof omdat ze dat Audi-effect hebben O-)

[Video: https://cdn2.louis.de/content/catalogue/articles/zusatz/vdc/LED-Lauflicht-Blinker_10035508.m4v]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Niet online
CFC-Mathijs schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 15:02:

[afbeelding]

In eerste instantie deze besteld: http://www.mlmparts.com/n...-voor-suzuki-gsr-600.html Die past voor geen meter, dus direct terug gestuurd.

De knipperlichten zijn deze: https://www.louis.nl/arti...r=10035508&list=366251009

[video]
Dat ziet er gelijk een stuk beter uit. Die audi knipperlichten zijn ook vet. Ben je niet verplicht een kentekenplaatverlichting te monteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

ProfaNe schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 15:06:
[...]

Dat ziet er gelijk een stuk beter uit. Die audi knipperlichten zijn ook vet. Ben je niet verplicht een kentekenplaatverlichting te monteren?
Volgens mij wel verplicht.. ik rij ook al een poosje zonder, nooit wat over gehoord O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
ProfaNe schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 15:06:
[...]

Zie http://mijnwetten.nl/voertuigreglement/artikel3.2.41, lettertje g

En ja, dit geldt ook voor motoren :+

Voor iedereen die struikelt over dat het artikel oud is: https://www.om.nl/onderwe...ving-verkeer/verlichting/

[ Voor 23% gewijzigd door lolgast op 15-08-2017 15:13 ]

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Dag 5, de extra dag en ook de ultimo giorno voordat ik terug naar "huis" moet... :+

Fris en fruitig uit bed

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/08/1502793647-800-x-600px-IMG_20170810_073316.jpg

Alle zooi weer op de Vespa

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/08/1502793648-800-x-600px-IMG_20170810_082421.jpg

En naar het dorpje voor de bakker en de alimentari om een ontbijtje te maken.

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/08/1502793649-800-x-600px-IMG_20170810_083449.jpg

Ik parkeer de Vespa op het marktpleintje en eet wat brood, met Nutella maar ook wat Prosciutto crudo en poets mijn tanden m.b.v. het fonteintje.

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/08/1502793650-800-x-1067px-IMG_20170810_090459.jpg

Het reserve lampje was gisteren al aangegaan dus ik tank ergens in de buurt en rijd richting Col di Tenda.
De tunnel heb ik nu wel gezien na 4 keer, het is tijd voor een stukje offroad.
Ik had nog de gpx van een 34km ligurische grenzkammstraße staan en de tomtom werkt genoeg mee om die geladen te krijgen.
Dus
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/08/1502793651-800-x-600px-IMG_20170810_101702.jpg

Na een half uurtje asfalt draai ik net na Limone Piemonte rechtsaf richting Limonetto en na wat smalle asfalt slingers rijd ik boven op het parkeer terrein links af het grindpad op.
Na een paar honderd meter stop ik om wat lucht uit de banden te laten, om weer na een paar honderd meter te moeten te stoppen om er weer terug wat bij te blazen, dit was echt te slap..

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/08/1502793651-800-x-600px-IMG_20170810_102330%20(1).jpg

Een bord met de benaming van de route in het Duits terwijl ik in Italië en je moet ook nog tol betalen..?? waar dan vraag ik me af. Zoals bij een natuurcamping vroeger in een of andere brievenbus??
Ik zie niets dus nadat ik mijn banden weer terug een beetje heb opgepompt rijd ik maar verder omhoog.

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/08/1502798466-800-x-600px-IMG_20170810_102631.jpg

Wat een uitzichten, ik blijf maar stoppen om foto's te maken.

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/08/1502798467-800-x-600px-IMG_20170810_102842.jpg

Zo kom ik natuurlijk nooit ergens.

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/08/1502798468-800-x-600px-IMG_20170810_102850.jpg

Een paar haarspelden verder is het tol verhaal ook duidelijk, een hokje met een slagboom.
10 euro voor de motor of fiets en 15 voor de auto, en laatste doorgang om 18:00 uur.
Yeah het laatste stukje avontuur is ook al gereguleerd.. :X

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/08/1502798469-800-x-600px-IMG_20170810_103937.jpg

Wat verder omhoog zit er ergens een doorsteekje waar wat wandelroutes beginnen, je kunt dan ook ineens de Franse richting opkijken. Omdat ik op een Vespa ben maak ik maar een foto in de richting van Italië

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/08/1502798470-800-x-600px-IMG_20170810_104600.jpg

Er zitten wat lastige stukjes tussen maar het wordt eigenlijk nooit heel erg spannend.

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/08/1502798887-800-x-600px-IMG_20170810_104703.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/08/1502798888-800-x-1067px-IMG_20170810_104713.jpg

De tomtom houd het maar weer voor gezien en verhuld de kaart in een interne mistbank.
Gelukkig is er niet veel keuze, het is gewoon 1 pad

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/08/1502798890-800-x-1067px-IMG_20170810_105103.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/08/1502798891-800-x-600px-IMG_20170810_110252.jpg

Verplichte sanitaire stop, er passeren wat quads en er worden wederzijds wat duimpjes omhoog gestoken.
Verder is het niet echt heel druk op de route, voor me reed er een Duitser het pad in op een V-strom, en achter me was er voor het tolpoortje een BMW X5 omhoog aan het rijden.
De Duitser op de V-strom heb ik ergens terwijl hij foto's stond te maken ingehaald, en die X5 heb ik al lang niet meer gezien.

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/08/1502798892-800-x-600px-IMG_20170810_111010.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/08/1502798893-800-x-600px-IMG_20170810_111400.jpg

De Vespa houd zich goed, alles lijkt nog vast te zitten en de bandenspanning net onder de 1 bar is perfect voor zelfs af en toe wat snelheid op het grind.

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/08/1502798894-800-x-600px-IMG_20170810_112230.jpg

Echter ik vind het zo mooi dat ik maar foto's blijf maken :9~

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/08/1502799497-800-x-600px-IMG_20170810_113053.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/08/1502799498-800-x-600px-IMG_20170810_113310.jpg

Op de achtergrond in de diepte Rifugio Don Barbera waar ik wat bordjes bij paden zag met een verbod voor motoren dus daar ben ik maar langs gereden.

Op een gegeven moment daal ik weer steeds verder af en veranderd de omgeving naar bossen, ik stop voor een broodje en wat te drinken.
Het valt me op hoe stoffig de Vespa er van wordt hier.
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/08/1502799500-800-x-600px-IMG_20170810_122450.jpg

Ik probeer nog wat met een videotje, als ik er een gifje van gemaakt krijg voeg ik die nog wel toe.

Er komen nu wat meer motoren voorbij, GSA, Africatwins en wat licht crossspul, geen enkele Vespa. Vreemd.. :P

2 bochten verder tref ik ineens weer zo een tol hokje aan en moet ik stoppen om te laten zien dat ik bij de ingang wel betaald heb. Ik reed het kleine stukje van na mijn lunch stop al achter een zwitser en duitser aan op 2 BMW's. Die slaan links af en gaan nog verder heuvel af.
Ik overleg wat met de gast bij het tol hokje want mijn tomtom wil me nog iets van 8 km verder rechtdoor laten gaan.
Dat kon, na die afstand ongeveer was er ook weer een mogelijkheid om terug naar asfalt af te dalen volgens de gasten bij het hokje.

Na een stuk wat ik eigenlijk zwaarder vond dan het voorliggende stuk in de bergen, veel erg grof grind en stenen en ik dus niet echt tempo kan maken herken ik ineens links van mij een dorpje.

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/08/1502799501-800-x-1067px-IMG_20170810_125249.jpg

Begin juni was ik voor dat dorpje en bleek het afgesloten en kon ik dus niet op deze offroad route aansluiten.

2 bochten verder van af hier
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/08/1502799502-800-x-600px-IMG_20170810_125309.jpg

Kan ik kiezen, naar beneden naar San Bernardo of omhoog naar de Monte Saccarello.
Het eerste zie ik niet echt zitten, dus misschien omhoog en aan de andere kan terug naar beneden aan de Franse zijde van deze route.
Het pad omhoog ziet er erg heftig uit en ik heb trouwens ook geen zin in Frankrijk/Fransen dus ik besluit om gewoon terug om te keren en de zelfde route als net heen, weer terug te rijden.

Ik stop nu wat minder vaak voor een foto, dus tussen omdraaien en de Refugi heb k maar 1 foto gemaakt.
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/08/1502800271-800-x-1067px-IMG_20170810_134322.jpg

Als ik langs de Refugi rijd zie ik er nu wel wat motoren staan en valt mijn kwartje ook dat die verbodsborden voor wat kleine smalle wandelpaadjes zijn. Om bij de Refugi te komen moet je gewoon een breed zandpad slingerend naar beneden volgen.

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/08/1502800272-800-x-600px-IMG_20170810_135838.jpg

Ik ga ff lekker zitten en bestel een drankje, de mensen op het terras knikken allemaal erg vriendelijk en ik hoor ze praten over mijn Vespa.
Uit eindelijk als ik weer weg wil rijden komt er ook een fransman die met een grote Jeep daar is naar me toe lopen en maakt wat foto's van mij en mijn Vespa.

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/08/1502800273-800-x-600px-IMG_20170810_140819.jpg

Ik vind nog een bordje met een of andere pas er op:
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/08/1502800274-800-x-1067px-IMG_20170810_142447.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/08/1502800275-800-x-600px-IMG_20170810_143940.jpg
Iets naar beneden het einde van een skilift en daarbij het tolhokje waar ik op de heen weg betaald heb. Overigens micht ik toen ik terug om keerde en dus weer langs het hokje aan de andere kant kwam gewoon door rijden. Er werd hartelijk om mijn Vespa gelachen en ik ik hoorde ze onderling iets over Piaggio kletsen. Maar ik mocht dus gewoon door rijden zonder nogmaals 10 euro te hoeven te betalen.

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/08/1502800276-800-x-600px-IMG_20170810_144133.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/08/1502800277-800-x-600px-IMG_20170810_145209.jpg

Uit eindelijk kom ik weer terug uit bij dat Fort waar de route ook min of meer start.
Dit keer rijd ik er naar toe en zoals zo vele maak ik binnen wat foto's

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/08/1502800707-800-x-600px-IMG_20170810_145444.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/08/1502800708-800-x-600px-IMG_20170810_145743.jpg

De 2 (Duitsers, man en vrouw) op hun Husqvrana's reden net toen ik aan de andere kant omdraaide voor mij de route op. De eerste 5 minuten heb ik ze gevolgd maar toen moest ik plassen en heb ik ze gelost.
Onderweg haalde ik hun weer in toen ze stonden te roken ergens.
Nu kwamen we dus bijna tegelijk aan bij het fort.
Hun stappen ook af maken wat foto's en bij het terug op stappen flikkert de man zo aan de andere kant weer van zijn motor af en die motor kantelt zo boven op hem.
Gelukkig had hij niets behalve een gekreukte ego denk ik. We kletsen wat over de route en over vallen.
Dat meestal dit soort dagen de routes zelf goed gaan, maar dan aan het einde van de dag het vaak net fout afloopt door vermoeidheid.

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/08/1502800709-800-x-1067px-IMG_20170810_150554.jpg

Terug op het asfalt doe ik weer wat lucht in de banden en tik terug op camping Il Melo in mijn Navigatie.
Na wat sturen rijd ik om een uurtje of 4 al langs de camping, dat vind ik wat vroeg en ik besluit om vandaag nog de 2,5 uur er aan te plakken zodat ik weer "thuis" ben vanavond.

De tomtom doet het weer een beetje, ik tik de route er in en stap na wat rekken en strekken weer terug op.
Na een uur stomzinnig zo goed als rechtdoor te hebben gereden krijg ik er de balen van en is de benzine op.
Ik zoek een tankstation, eet een appel, drink een blikje cola en wijzig nogmaals mijn plan.
Zo een beetje afgestompt de laatste paar uur rijden is niet zoals ik mijn trip wil eindigen.
Ik tik weer terug op de camping Il melo in de navi en laat er een leuke route naar toe plannen.

Wat volgen zijn nog een aantal erg leuke stuur weggetjes, in een naar mijn idee erg mooie natuurlijke en typisch Italiaanse omgeving.
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/08/1502800710-800-x-600px-IMG_20170810_172425.jpg

Hier kom ik zeker nog eens terug.
Net na zevenen rijd ik de camping op, ik krijg een hand en een douchesleutel en een brede glimlach van de receptioniste. Ja ik ben weer terug gekeerd.. ;)

Ik eet wederom in het restaurantje waar ik tot nu toe iedere keer was, maar bestel nu eens een salade en een pastatje. Oh en weer een flesje Arneis, laatste avondje.

Op weg terug naar de camping is de lucht pikzwart en hangen er een aantal flinke grote witte wolken niet heel ver weg die continu oplichten van de bliksem.

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/08/1502800711-800-x-600px-IMG_20170810_212506.jpg

Het blijft droog en ik slaap niet veel later in mijn tentje.

Vandaag vertrokken uit Peverango en weer terug gekeerd, om een uurtje of half 9 de camping af en weer terug om 19:00 uur.
Gereden: een stukje van de ligurische grenzkammstraße, 34 km heen en weer 34 terug + nog 160 op het verhard.
Niet echt col's vandaag, en 2 keer getankt.
Smiles per Gallon 10 out of 10

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

@Bommes ben blij dat je weer naar huis moet, ik kan dit allemaal niet verdragen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Dayum...stuur omgeslagen? Onwel?

Gebeurt veel te veel, al die ongelukken tegenwoordig. Knock on wood..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Least Inkling schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 15:23:
@Bommes ben blij dat je weer naar huis moet, ik kan dit allemaal niet verdragen :+
Jaja wrijf het er maar in..
Dit was het verslagje van de laatste dag, okay wat nog resteert is een ritje van 3 uurtjes terug naar huis, waar ik me zelf enigszins vergis in een modder/klei pad.
Ja ik heb de foto's :P en dat laatste stukje zal ik nog wel toevoegen morgen of zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
@Bommes Spoilers, spoilers! Niet doen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:04:
[...]

Dat is wel heel zuur, ik mag toch hopen dat de schade niet zo erg is als de valpartij met je andere Suzuki :/
Nee die was echt gekraakt onder de vangrail (en ging wat harder), dit was puur een beetje schuiven.
Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:08:
[...]

Gelukkig niet heel erg in de buurt haha niet dat ik dadelijk met de GSXF het zelfde doe :P
Met een GSX-F kan dit trucje ook heel goed. :+
lolgast schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:09:
[...]

Meh dat is zuur. Verdere schade te overzien?
Toch best behoorlijk, veel glijschade. Hele linkerkuip, deksel van het blok, spiegel, knipperlicht en allerlei (voet)steuntjes en koppelingshendel (die net nieuw was), stuurgewicht en kleine zaken. Kuipen zijn knetterduur iig.
FastFred schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:27:
[...]

Verzekering? Gaat de rekening naar Rijkswaterstaat ofzo dan? Hoe werkt dat?
Rechtbijstand kan rijkwaterstaat aansprakelijk stellen in bepaalde situaties. Als het wegdek langere tijd vuil is of er zijn al meerdere ongelukken gebeurd dan kun je er wat mee. Verzekering gaat even kijken voor mij.
steveman schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:32:
[...]

Bah :/

Zelf niks? En valt de schade mee?
Ik heb ervaring met vallen dus het valt mee _O- Alleen nadeel van textiel dat het gelijk slijt, mijn leren pak had eigenlijk niks :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
@Joopieboy Hopen om iemand te vinden die rechts is gevallen dus? :+

Kuipschade kan ontzettend duur zijn inderdaad. Hoop dat de verzekering iets voor je kan betekenen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik heb ook zoiets met mijn SV gehad. Ook een kleine schuiver met lage snelheid. Met alle onderdelen vervangen zou ie total-loss zijn geweest terwijl de schade eigenlijk enorm mee viel. Dingen als het blok zat zelfs toen geen krasje op. Alleen al die kleine dingen bij elkaar gaat het zo hard mee. Alleen de kap voor zat al op 500 euro en zijkappen had die fiets niet. Heb toen bij een motorzaak de nodige dingen laten vervangen zoals een afgebroken schakelpookje om weer met de motor te kunnen rijden. Heb toen de maanden daarna zelf steeds alle dingen vervangen om de motor weer helemaal netejs te krijgen. Iets simpels als een klein putje op de tank maar gewoon lekker laten zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Joopieboy schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 15:54:

Met een GSX-F kan dit trucje ook heel goed. :+
Nee probeer ik niet :P
Misschien dat ik je een keer zie rijden in veghel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:38

Vrijdag

De Zwarte

[afbeelding]

[video]
Haha, dat is gaaf zeg! 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[afbeelding]

[video]
Mooie knippers. Hebben ze een flexibele basis? Tevens, hoe snel knipperen ze? Vind het in hun filmpje een beetje nerveus lijken.

@Bommes mooi verhaal weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Niet online
@CFC-Mathijs heb je misschien ook een foto van de zijkant :P?

Ik denk dat die kentekenhouder ook op het lijstje komt te staan met spullen die ik op de motorbeurs wil halen. Best prijzig allemaal.

edit: zo te zien is barracuda elk jaar aanwezig geweest op de beurs

[ Voor 15% gewijzigd door ProfaNe op 15-08-2017 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

ProfaNe schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:00:

Ik denk dat die kentekenhouder ook op het lijstje komt te staan met spullen die ik op de motorbeurs wil halen. Best prijzig allemaal.

Zijn de prijzen op beurzen dan echt zoveel lager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Niet online
Secsytime schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:18:
[...]

Zijn de prijzen op beurzen dan echt zoveel lager?
Vorig jaar genoeg zoveel % korting gezien. Toen had ik alleen nog geen motor en was ik niet echt opzoek naar iets dus heb niet vergeleken met normale prijzen. Maar op de beurs kan je toch gelijk zien wat je koopt, wel zo makkelijk ;) Verder heeft het niet super veel haast om een kentekenplaathouder, knipperlichten, spiegels, uitlaat etc te kopen. Eerst nieuwe banden :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maegrim
korting op de adviesprijs ja... de beurs is allang geen prijzencircus meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

ProfaNe schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:21:
[...]

Vorig jaar genoeg zoveel % korting gezien. Toen had ik alleen nog geen motor en was ik niet echt opzoek naar iets dus heb niet vergeleken met normale prijzen. Maar op de beurs kan je toch gelijk zien wat je koopt, wel zo makkelijk ;) Verder heeft het niet super veel haast om een kentekenplaathouder, knipperlichten, spiegels, uitlaat etc te kopen. Eerst nieuwe banden :9
Ben naar de beurs in Martiniplaza geweest vorig jaar (klein beursje hoor) maar vond de prijzen niet aantrekkelijk, enige leuke was om alle nieuwe modellen even te zien. Weet niet hoe het zit met de grotere beurzen bijv. in de jaarbeurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Via internet iets kopen is eigenlijk altijd goedkoper dan op een beurs. Vroeger kon je bijvoorbeeld ook prima leuke prijzen voor computerhardware vinden op beurzen, sinds de opkomst van webwinkels is dat compleet voorbij. Met spullen voor de motor is dat eigenlijk precies hetzelfde nu. Ik heb mijn motor 2 jaar terug compleet standaard gekocht en nu helemaal volzitten met aftermarket spul, waarbij 100% van die spullen allemaal via site's als Ebay gekocht zijn en een paar webwinkels.

De meeste motorzaken ook wel gestopt met het verkopen van allemaal verschillende aftermarket goodies omdat iedereen toch alles online koopt en er geen geld meer mee te verdienen is. Tuurlijk verkopen ze nog wel wat dingen, maar het heeft voor een motorzaak echt geen nut om bijvoorbeeld voor 20 verschillende motoren hendels te hebben liggen. Een beurs is altijd wel leuk om rond te kijken en dingen in het echt te zien, maar voor de beste prijzen voor onderdelen is het zeker niet de plek om te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mathijs14
ProfaNe schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:00:

Ik zal morgen wel even wat foto's maken ervan :)
noes schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 16:52:
[...]

Mooie knippers. Hebben ze een flexibele basis? Tevens, hoe snel knipperen ze? Vind het in hun filmpje een beetje nerveus lijken.

@Bommes mooi verhaal weer!
Ja ze hebben inderdaad een flexibele basis :) Heb wel een filmpje gemaakt tijdens het monteren van die oude kentekenplaathouder, heb je iig een idee. Ff Members-only ivm kenteken ;)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Pagina: 1 ... 14 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.