Het grote motortopic deel 20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 101 Laatste
Acties:
  • 293.248 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Bommes schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 21:20:
[...]

Ja die geven wel een nog erger beeld helaas.
Er moet heel wat gebeuren wil hier slechter van worden.

Ik heb precies 280 euro betaald voor het hele ding, terwijl ik op zoek was naar een goed, vervangend zadel dat ik onder de 200 euro niet kon vinden. Zelfs als het daarbij blijft ben ik voor 80 euro het schip in gegaan, maar waarschijnlijk kan ik de ProDuro einddemper ook overzetten (of verkopen) en kan ik de voorvelg, die nog hard lijkt te zijn, ook wel goed kwijt (denk 100 euro of meer).

De rest brengt desnoods gewoon oud ijzer per kilo op (en dat zijn er gelukkig een hoop, het is immers een rasechte Transalp).

Ik ga er vooralsnog vanuit dat ik hem niet economisch interessant kan redden, tenzij het frame miraculeus nog hard is en ik goedkoop aan vervangende kappen kan komen. Als dat het geval is en ik kan het blok zelf reviseren, staat er straks weer een prima Alp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Nu online

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

HTT-Thalan schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 21:27:
[...]

Er moet heel wat gebeuren wil hier slechter van worden.

Ik heb precies 280 euro betaald voor het hele ding, terwijl ik op zoek was naar een goed, vervangend zadel dat ik onder de 200 euro niet kon vinden. Zelfs als het daarbij blijft ben ik voor 80 euro het schip in gegaan, maar waarschijnlijk kan ik de ProDuro einddemper ook overzetten (of verkopen) en kan ik de voorvelg, die nog hard lijkt te zijn, ook wel goed kwijt (denk 100 euro of meer).

De rest brengt desnoods gewoon oud ijzer per kilo op (en dat zijn er gelukkig een hoop, het is immers een rasechte Transalp).

Ik ga er vooralsnog vanuit dat ik hem niet economisch interessant kan redden, tenzij het frame miraculeus nog hard is en ik goedkoop aan vervangende kappen kan komen. Als dat het geval is en ik kan het blok zelf reviseren, staat er straks weer een prima Alp.
Ik had het idee dat dit een projectbike zou worden, daar leg je altijd geld op toe. Als je winst wilt maken moet je de motor in onderdelen verkopen. €30 voor een remcilinder bijvoorbeeld.
Het is leuker om dit ding op te knappen en zo veel vaardigheden op te doen. Zelf leren lassen?
Kappen schuren, repareren met MEK en lego (methylethylketon, butanon) en spuiten, stickerset kun je online uit Frankrijk halen. (vraag Oldtimer maar)

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Grubeater schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 21:43:
[...]

Het is leuker om dit ding op te knappen en zo veel vaardigheden op te doen.
Dat gaat hij ook doen. Alleen mocht het niet lukken maakt ie sowieso winst, dat is alles wat ie zegt :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Grubeater schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 21:43:
[...]

Ik had het idee dat dit een projectbike zou worden, daar leg je altijd geld op toe. Als je winst wilt maken moet je de motor in onderdelen verkopen. €30 voor een remcilinder bijvoorbeeld.
Het is leuker om dit ding op te knappen en zo veel vaardigheden op te doen. Zelf leren lassen?
Kappen schuren, repareren met MEK en lego (methylethylketon, butanon) en spuiten, stickerset kun je online uit Frankrijk halen. (vraag Oldtimer maar)
Dat wil ik ook, dus die beslissing valt pas zodra ik meer info heb ingewonnen over de haalbaarheid van dit project. Zelf leren lassen heb ik geen moeite mee, dat pak ik direct aan. Maar als ik meer dan de halve fiets moet gaan vervangen omdat alles rot is, was ik beter af geweest met een minder slechte :P.

Dus projectbike ja, maar alles als het redelijkerwijs te redden is (ik heb een bedrag onder de 1000 euro in mijn hoofd).
PilatuS schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 21:44:
[...]

Dat gaat hij ook doen. Alleen mocht het niet lukken maakt ie sowieso winst, dat is alles wat ie zegt :)
:Y. Ik heb nu al veel geleerd van dit ding, dingen waarvan ik bijvoorbeeld niet wist hoe ze gemonteerd zaten op mijn eigen fiets. Dus in het slechte geval verkoop ik de delen en ben ik er wijzer van geworden, maar als het er in zit word dit zeker een mooi project :).

[ Voor 19% gewijzigd door HTT-Thalan op 13-08-2017 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Nu online

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

HTT-Thalan schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 21:46:
[...]

Dat wil ik ook, dus die beslissing valt pas zodra ik meer info heb ingewonnen over de haalbaarheid van dit project. Zelf leren lassen heb ik geen moeite mee, dat pak ik direct aan. Maar als ik meer dan de halve fiets moet gaan vervangen omdat alles rot is, was ik beter af geweest met een minder slechte :P.

Dus projectbike ja, maar alles als het redelijkerwijs te redden is (ik heb een bedrag onder de 1000 euro in mijn hoofd).

[...]

:Y. Ik heb nu al veel geleerd van dit ding, dingen waarvan ik bijvoorbeeld niet wist hoe ze gemonteerd zaten op mijn eigen fiets. Dus in het slechte geval verkoop ik de delen en ben ik er wijzer van geworden, maar als het er in zit word dit zeker een mooi project :).
Ik volg deze nederlander in NZ al een tijdje, hij haalt zijn Transalp helemaal uit elkaar. Inmiddels moet hij alleen nog zijn kuipdelen verven, hij heeft er een tank van een Africa Twin en een rallykuip van Buono gemonteerd.

Kan inspiratie zijn voor je eigen project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:28
@HTT-Thalan Ik vind het wel tof dat je eraan begint, maar die foto's zijn ook meteen een reden voor mij om nooit zo'n stap te nemen. De moed zou me meteen in de schoenen zinken :O

@FastFred "Even Ikea" is het ook niet geworden. Om 13:00 uur weg, om 18:45 uur terug :+
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-09 22:43

Rick-Jan

always connected

lolgast schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 22:51:
@HTT-Thalan Ik vind het wel tof dat je eraan begint, maar die foto's zijn ook meteen een reden voor mij om nooit zo'n stap te nemen. De moed zou me meteen in de schoenen zinken :O

@FastFred "Even Ikea" is het ook niet geworden. Om 13:00 uur weg, om 18:45 uur terug :+

***members only***
Dit ziet er ook uit als een serieus pak werk. Ik heb op motor forum threads gezien waar ze met schoonmaken van carburateurs een nieuw luchtfilter, bougies, benzine, accu en wat lampjes al een heel eind zijn. Dat is ook leuk om mee te beginnen! Moet je wel net tegenkomen natuurlijk.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Grubeater schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 22:48:
[...]

Ik volg deze nederlander in NZ al een tijdje, hij haalt zijn Transalp helemaal uit elkaar. Inmiddels moet hij alleen nog zijn kuipdelen verven, hij heeft er een tank van een Africa Twin en een rallykuip van Buono gemonteerd.
[video]
Kan inspiratie zijn voor je eigen project.
_O-

Als ik hem aan deze motor laat werken rijd hij na een dag weer _/-\o_.

Wel een leuk idee, zo'n Frankenstein motor bouwen, maar ik blijf bij mijn eigen idee :P.
Rick-Jan schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 22:57:
[...]

Dit ziet er ook uit als een serieus pak werk. Ik heb op motor forum threads gezien waar ze met schoonmaken van carburateurs een nieuw luchtfilter, bougies, benzine, accu en wat lampjes al een heel eind zijn. Dat is ook leuk om mee te beginnen! Moet je wel net tegenkomen natuurlijk.
Dat is ook allemaal niet zo spannend, dat doe ik ondertussen aan mijn eigen motor in een paar uur, ex de carbs dan.

[ Voor 37% gewijzigd door HTT-Thalan op 13-08-2017 23:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Rick-Jan schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 22:57:
[...]

Motor-Forum is dan ook een beetje 't "FOK" deel aangaande de motorrijders? Als je daar nú een serieuze vraag durft te stellen dan wordt er alsnog op gereageerd alsof je een grap maakt (zelfs in 't "tech" deel)..

Het is eigenlijk best jammer als je weet dat dat forum óók een afsplitsing is van...... Dat waar we nu posten.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-09 22:43

Rick-Jan

always connected

wimmel_1 schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 23:05:
[...]

Motor-Forum is dan ook een beetje 't "FOK" deel aangaande de motorrijders? Als je daar een serieuze vraag durft te stellen dan wordt er alsnog op gereageerd alsof je een grap maakt (zelfs in 't "tech" deel)..

Het is eigenlijk best jammer als je weet dat dat forum óók een afsplitsing is van...... Dat waar we nu posten.
Dat is helaas helemaal juist. Toch zitten er best leuke forumdelen tussen waaronder de brikkers en klassiekers. Ook de modelspecifieke threads zitten mensen met veel kennis.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grubeater
  • Nu online

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

HTT-Thalan schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 23:00:
[...]

_O-

Als ik hem aan deze motor laat werken rijd hij na een dag weer _/-\o_.

Wel een leuk idee, zo'n Frankenstein motor bouwen, maar ik blijf bij mijn eigen idee :P.
Hij heeft ook veel hulp gehad van Jorge, die kan er ook wat van:

Een grotere tank monteren is erg handig als je halverwege je wereldreis toch je motor herbouwd. En de kappen waren beschadigd door een val in Australië.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

lolgast schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 15:44:
Vriendin: Is het goed als ik even naar de Ikea ga?
Ik: *staat al in de berging om de motor te pakken* :+

***members only***

Klikbaar

En deze keer niet vergeten om een fotootje te schieten *O*
[afbeelding]
Klikbaar

@HTT-Thalan Ziet eruit als een project waar je na deze winter nog niet mee klaar bent >:). Heb je überhaupt een punt waarop je nu wil dat hij klaar/rijdbaar is? Volgende zomer en dan je huidige er meteen achteraan of..?
Heb ik je vandaag nou zien rijden? Of was dat een rode Duc? Stonden eerst bij een watertje foto's te maken. Ik was met een groepje in de buurt, min of meer :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:19
lolgast schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 15:44:

@HTT-Thalan Ziet eruit als een project waar je na deze winter nog niet mee klaar bent >:). Heb je überhaupt een punt waarop je nu wil dat hij klaar/rijdbaar is? Volgende zomer en dan je huidige er meteen achteraan of..?
Dit is een donor lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wimmel_1 schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 23:05:
[...]

Motor-Forum is dan ook een beetje 't "FOK" deel aangaande de motorrijders? Als je daar nú een serieuze vraag durft te stellen dan wordt er alsnog op gereageerd alsof je een grap maakt (zelfs in 't "tech" deel)..

Heel erg jammer. Hierdoor zal ik op motor-forum.nl dan ook nooit een vraag stellen. Voor vragen waarop men een serieus antwoord wil is advrider.com de beste plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Verwijderd schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 07:00:
[...]

Heel erg jammer. Hierdoor zal ik op motor-forum.nl dan ook nooit een vraag stellen. Voor
vragen waarop men een serieus antwoord wil is advrider.com de beste plek.
Vind het tegenwoordig wel weer meevallen. Maar het blijft wel zaak om een serieuze topicstart te hebben: als je begint net "hij doet het niet", zonder verdere info, wordt de thread al snel een apenkuil. Bij een serieus vraagstuk met duidelijk moeite vanaf TS gebeurt dat niet, soms pas na vinden van oplossing.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Vrijdag schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 00:32:
[...]
Heb ik je vandaag nou zien rijden? Of was dat een rode Duc? Stonden eerst bij een watertje foto's te maken. Ik was met een groepje in de buurt, min of meer :P
Ik heb natuurlijk geen idee of jij een gele of een rode Ducati gezien hebt :+ . Maar ik reed alleen, de foto is hier gemaakt: https://www.google.nl/map...76092,5.3005749,14z?hl=nl

[ Voor 3% gewijzigd door lolgast op 14-08-2017 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

noes schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 07:39:
[...]

Vind het tegenwoordig wel weer meevallen. Maar het blijft wel zaak om een serieuze topicstart te hebben: als je begint net "hij doet het niet", zonder verdere info, wordt de thread al snel een apenkuil. Bij een serieus vraagstuk met duidelijk moeite vanaf TS gebeurt dat niet, soms pas na vinden van oplossing.
Persoonlijk vind ik het helemaal niet meevallen ;) Ook op buitenlandse fora zoals advrider verwachten ze dat je een serieuze topicstart maakt. alleen het verschil in reageren in vergelijking tot motor-forum is echt enorm.

Het hele probleem zit hem in het feit dat motor-forum een enorm slappe hap is qua moderatie en dat fora zoals advrider maar ook bijv. tweakers een streng moderatiesystem kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:06
steveman schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 21:20:
[...]

Gelukkig niet gevallen nee :)

't Vergt allemaal wel goed werkende bovenkamer inderdaad. Wel lol gehad de eerste 3 sessies toch?

[...]

Ik meen dat iemand zei dat ze nu veel op straat doen qua cursussen.

Maar zoals ook vandaag weer, lege weilanden alom gepasseerd... Daar moet toch iets te regelen zijn? (Of wordt dat later nog gehooid of zo?)

[...]

Met m'n MT-03 2x naar Zandvoort geweest, daarna niet meer. Ook nog paar keer naar Midland geweest. 6x een cursusdag supermoto te Valkenswaard :9 en daar ging m'n enkel dus stuk -O- Ook nog wat trial gereden op de campus in Enschede, ook erg leuk, maar wel van een heel andere aard.

Qua veel rijden voor je geld winnen Supermotoschool en het trialrijden overigens (en je eigen materiaal slijt ook nog eens niet, zolang je in het zadel/op de stepjes blijft)
Dan vraag ik mij af: waarom uiteindelijk geen andere circuits bezocht dan? Zolder, Assen en Zandvoort bijvoorbeeld? Lijkt me een mooiere ervaring voor het geld.

Supermotoschool staat ook nog in de planning hier. Ook al eens de cross cursus gedaan daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:58
Joopieboy schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 10:03:
Zadel is makkelijk op te lossen hè, heb ik ook laten doen bij dat ding van mij. :)

[...]
Ik zie je reactie nu pas.... jouw zadel zat inderdaad een stuk comfortabeler! Wat was je er voor kwijt als ik vragen mag, dan heb ik een richtprijs als ik zelf ga zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18:41

steveman

Comfortabel ten onder

Panini schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 08:44:
[...]

Dan vraag ik mij af: waarom uiteindelijk geen andere circuits bezocht dan? Zolder, Assen en Zandvoort bijvoorbeeld? Lijkt me een mooiere ervaring voor het geld.

Supermotoschool staat ook nog in de planning hier. Ook al eens de cross cursus gedaan daar?
Dichtbij, helft van de prijs tov de andere en leuk zat :D

Crossen heb ik nog niet gedaan, lijkt me wel mooi. Maar, gratis tip: draag crosslaarzen als je een van beide cursussen gaat doen.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HTT-Thalan schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 23:00:

[...]

Dat is ook allemaal niet zo spannend, dat doe ik ondertussen aan mijn eigen motor in een paar uur, ex de carbs dan.
Carbs schoonmaken is op zich niet eens zoveel werk. Het meeste werk is daadwerkelijk er bij komen...

Gister nog de carburateur van een scooter nagekeken. Dat was letterlijk vier boutjes losmaken en wat slangen lostrekken...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2017 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
R0y. schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 09:24:
[...]

Ik zie je reactie nu pas.... jouw zadel zat inderdaad een stuk comfortabeler! Wat was je er voor kwijt als ik vragen mag, dan heb ik een richtprijs als ik zelf ga zoeken :)
Zit dat zadel inderdaad zo slecht dan ja? Ik weet nog van mijn ZX7R dat dat inderdaad echt ruk zat, niets meer dan een plastic plankje met iets eroverheen gespannen. Dat van de 749 ziet er nog minder uit, maar het zit echt méér dan prima. Ik durf het bijna comfortabel te noemen.

@Joopieboy heeft volgens mij een Corbin zadel. Tenminste, dat dacht ik er in te herkennen ooit. Die kosten nieuw een euro of 300.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Zo, mijn eerste motorvakantie is onderweg! Zaterdag ochtend vertrokken richting Heidelberg. Daar een overnachting gehad en doorgereden naar Kauns in Tirol, Oostenrijk.

De eerste dag alleen maar regen gezien. Weinig zicht, veel spray en doorweekt pak. Was echt ff doorbijten. Vooral ook toen we de tweede dag opnieuw met regen begonnen.Gelukkig werd het alsmaar zonniger en eenmaal in Oostenrijk scheen de volle zon!

De fernpas was wat druk, maar ook daar konden we mee werken. De weg er naartoe is lekker breed dus we konden grote stukken de file afrijden.

Vandaag maar eens op zoek naar boodschappen in de buurt.

Voor wie wil: een filmpje.

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Na twee weken vakantie weer aan het werk en dus weer tijd om tweakers in de gaten te houden :D
Heb een heerlijke vakantie gehad en in mijn vakantie zoals eerder vermeld een GSX650FA gekocht.

Uit eindelijk een respectabele 600 km gereden waarvan gister een toer rit van 180 km.
Wat een heerlijke fiets om mee te rijden! Let op foto volgt nog :D

Vandaag mijn eerste dag met de motor naar het werk wat heerlijk is dat toch.
Ook hier in Eindhoven nog een mooie witte Ducati 848 tegen gekomen misschien iemand van hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
lolgast schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 09:36:
[...]

Zit dat zadel inderdaad zo slecht dan ja? Ik weet nog van mijn ZX7R dat dat inderdaad echt ruk zat, niets meer dan een plastic plankje met iets eroverheen gespannen. Dat van de 749 ziet er nog minder uit, maar het zit echt méér dan prima. Ik durf het bijna comfortabel te noemen.

@Joopieboy heeft volgens mij een Corbin zadel. Tenminste, dat dacht ik er in te herkennen ooit. Die kosten nieuw een euro of 300.
Ja dat is echt een plank vergeleken met mijn CBR en dat was al niet zo'n comfortabel zadel volgens sommige....

Even wat anders:
AMSTERDAM - Tweehonderd motorrijders die zich zondagmiddag in en rond Amsterdam asociaal gedroegen, zullen binnenkort een fikse bekeuring op de deurmat vinden.

Bij een via Facebook georganiseerde motorrit ging het volgens de politie op alle fronten mis: er werd massaal door rood licht gereden, doorgetrokken strepen genegeerd, kruisingen geblokkeerd en over trottoirs, vluchtstroken en fietspaden gereden. Ook werden er wheelies en onnodige noodstops gemaakt.

De coureurs verzamelden zich rond 13.00 uur aan de Sloterweg in Amsterdam. Het mooie weer bracht veel motorrijders op de been.

Alle aso-rijders zullen via hun kenteken op video- en fotomateriaal worden opgespoord. De Amsterdamse politie gebruikte bij de politie alle beschikbare motor-eenheden en enkele onherkenbare politievoertuigen.

Volgens de politie gaat het om ’een relatieve kleine groep verkeersaso's die het bij het publiek verpesten voor de nette motorrijders’. Drie motorrijders moeten een rijproef doen, omdat getwijfeld wordt aan hun rijvaardigheid.
Het MF draadje wat er bij hoort: http://www.motor-forum.nl...ury-Holland-Dutch-Ri.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
w4rguy schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 09:37:
Zo, mijn eerste motorvakantie is onderweg!

[...]

Voor wie wil: een filmpje.
[video]
Veel plezier! Heb het filmpje nog niet gekeken behalve de thumbnail, maar rijd je het hele stuk met die grote tas op je rug ipv op de motor gebonden?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Chakotay schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 09:59:
[...]

Veel plezier! Heb het filmpje nog niet gekeken behalve de thumbnail, maar rijd je het hele stuk met die grote tas op je rug ipv op de motor gebonden?
Godzijdank ben ik dat niet zelf, dat is één van de vrienden met wie ik mee ben. Hij heeft die tas de hele rit op zijn rug gehad ja 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
@R0y. Ik had het nieuws ook gelezen ja. Opzich vind ik het goed dat de politie aanwezig is om te zorgen dat alles in het gereel blijft bij zo'n grote event qua weggebruikers. De manier waarop echter is ronduit schofterig. Niet aanhouden maar stiekem een fotootje maken en die vervolgens op de deurmat laten vallen.

Wees toch een vent, ga in herkenbare kleding staan en zorg op die manier dat je authoriteit uitstraalt. Als het zwart ziet van de agenten laat iedereen het wel uit zijn botte harsens om als een idioot rond te rijden. Nu laten ze het voor wat het is en is het gevaar van de rijders blijkbaar niet groot genoeg om het z'n beloop te laten gaan. Dat is wat ik hieruit opmaak in ieder geval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

lolgast schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 10:05:
@R0y. Ik had het nieuws ook gelezen ja. Opzich vind ik het goed dat de politie aanwezig is om te zorgen dat alles in het gereel blijft bij zo'n grote event qua weggebruikers. De manier waarop echter is ronduit schofterig. Niet aanhouden maar stiekem een fotootje maken en die vervolgens op de deurmat laten vallen.

Wees toch een vent, ga in herkenbare kleding staan en zorg op die manier dat je authoriteit uitstraalt. Als het zwart ziet van de agenten laat iedereen het wel uit zijn botte harsens om als een idioot rond te rijden. Nu laten ze het voor wat het is en is het gevaar van de rijders blijkbaar niet groot genoeg om het z'n beloop te laten gaan. Dat is wat ik hieruit opmaak in ieder geval.
Ik heb wel het een en ander met de politie te maken gehad, maar dit is ook de een van de redenen waarom een groot deel van het Nederlandse politie apparaat van mij in de stront mag zakken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

DrivinUCrazy schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 11:05:
[...]

Om de vering beter te leren begrijpen, en zelf af te kunnen stellen, heb ik bij Hyperpro een montagehandleiding gedownload. Aan het einde daarvan staat een tabelletje met de meest waarschijnlijke oorzaken en waar je dus als eerste aan gaat draaien. Je begint met de standaard instellingen volgens de handleiding van je fiets, en van daaruit ga je experimenteren.

In dit geval zou ik het moeten zoeken in
1) iets meer ingaande demping voor
2) iets meer uitgaande demping achter
3) iets minder preload achter.

Waarschijnlijk een combi van 1 en 2.

Maar ik ben bij lange na geen expert, dus neem bovenstaande absoluut niet zomaar voor waarheid aan.
Na gisteren in de Eifel een aantal uitstapjes te hebben gehad van het achterwiel, zowel tijdens acceleratie (het was soms ook verrekte glad in de vochtige bossen), als tijdens het hard aanremmen van bochten, toch maar even iets geprobeerd.
Ik heb de preload één klik zachter gezet. En het probleem was weg. Bizar hoeveel verschil één zo'n klikje kan maken. :o

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
w4rguy schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 10:03:
[...]

Godzijdank ben ik dat niet zelf, dat is één van de vrienden met wie ik mee ben. Hij heeft die tas de hele rit op zijn rug gehad ja 8)7
Wow :X Hij liever dan ik... Wat woog dat ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Chakotay schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 10:23:
[...]

Wow :X Hij liever dan ik... Wat woog dat ding?
naarmate het langer regende steeds meer ;) . Nee heb hem niet gewogen maar hij zit vol met kleding voor 2 weken. Reken maar uit.

Hij kon de onderkant van de tas wel laten rusten op zijn motor maar ideaal was het zeker niet. Hij koos zelf voor deze motor en wist dat er nagenoeg geen tassen op konden. Eigen schuld...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09:13

Least Inkling

Product of the cold war

Jeez...slecht weer geweest zeker dit weekend :+ een "paar" bladzijdes mogen bijlezen

@droommotor: hoewel ik mijn huidige fiets nog de komende 6 jaar zal rijden, zit ik toch wel te denken wat hierna op de oprit mag gaan staan. Heb echt geen flauw idee. Laten we maar eens afwachten wat er in de 6 jaar op de markt komt.

Er komt sowieso een reisenduro voor erbij, zodat ik ik ook beter off road kan tov van mijn tractor en een andere dimensie van vakantie kan ervaren. En dat ik @Bommes kan groeten als ie voorbij komt hobbelen blazen op zijn Vespa :+

@HTT-Thalan euhm...succes? Das iets meer dan alleen maar je bandenspanning op peil brengen... :|

@ alle geslaagden: feli *O*

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Verwijderd schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 09:36:
[...]

Carbs schoonmaken is op zich niet eens zoveel werk. Het meeste werk is daadwerkelijk er bij komen...

Gister nog de carburateur van een scooter nagekeken. Dat was letterlijk vier boutjes losmaken en wat slangen lostrekken...
Tank ligt er al af, ben nu de uitlaat aan het doen, mijn vrouw is even gereedschap voor me halen. Ik ben er bijna bij :).

De pro-link ziet er zo op het oog ongeroest uit, dus das goed nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
w4rguy schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 10:26:
[...]

naarmate het langer regende steeds meer ;) . Nee heb hem niet gewogen maar hij zit vol met kleding voor 2 weken. Reken maar uit.

Hij kon de onderkant van de tas wel laten rusten op zijn motor maar ideaal was het zeker niet. Hij koos zelf voor deze motor en wist dat er nagenoeg geen tassen op konden. Eigen schuld...
Ik zou minder meenemen en meer op locatie kopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

met @lolgast . En een tube wasgel van Kruidvat. En als het echt spannend wordt, bezoekje aan de lokale kledingwinkel. Nog goed voor de plaatselijke economie.

@w4rguy volgens mij zijn er voldoende pakmogelijkheden, Bijv twee kleine(re) roltassen ofzo.
Beter voor zijn rug en waarschijnlijk ook voor het rijden zelf. Zo'n tas zit eerder in de weg dan dat ie nuttig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Inderdaad, ook op zo'n kleine buddyseat kan je prima een paar Kriega-tassen vastsnoeren. Met 50 liter ruimte kom je een heel eind, zeker als je geen tent e.d. nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w4rguy schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 10:26:
[...]

Pro-Tip neem allemaal kleding mee waar je toch vanaf wilt. Je hoeft dan ook niets onderweg te wassen want het een en ander gooi je onderweg gewoon weg. Bij thuiskomt heb je dan meteen een opgeruimde klerenkast :*)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• R0y.

Iedereen rijd wel eens hard en doet wel eens iets wat niet mag alleen dit is ronduit asociaal gedrag. Het zou niet zo moeten zijn dat politie aanwezig moet zijn omdat ze anders zich niet aan de regels kunnen houden.

Ik kan me ook voorstellen dat een klein groepje agenten ( ik weet de aantallen niet maar ik kan mij voorstellen dat het er niet veel zouden geweest zouden zijn ) niet iedereen op de bon kunnen slingeren. Dan is in mijn ogen beveiligingscamera's die overal hangen een perfecte oplossing om stunt piloten zoals sommige deelnemers van die rit te bekeuren. En elke agent meer bij zo'n rit is er 1 minder beschikbaar "when the shit hits the fan" :9

Ik maak mijzelf er ook schuldig aan....Net iets harder rijden dan mag en vervolgens bij een flitspaal afremmen om vervolgens weer dat beetje gas bij te geven... maar ze staan ook wel eens te flitsen. En dan ben ik de sjaak..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Aan de andere kant zijn dit het soort zaken waar je je ook aan dient te houden als de politie er niet is, en niet alleen als de politie meekijkt.
En hoeveel mankracht moet de politie optrommelen voor iets dergelijks?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

@Verwijderd Ook een manier;)

En een modeshow is het toch niet. Lompe motorpakken met idem boots.
En douchen is voor mietjes..

* Least Inkling boekt nu wederom een hotel waar hij kan douchen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
@R0y. @DrivinUCrazy De NOS spreekt over 'tientallen agenten'. Die kunnen prima zichtbaar langs de weg gaan staan.

Natuurlijk moet je altijd normaal doen, en voor wheelies is geen plek op de openbare weg, maar wat ik eerder ook al probeerde uit te leggen:
De politie liet het nu op z'n beloop. Oftewel, er waren geen levensgevaarlijke situaties. Maar er waren wel wheelies, die eventueel fout hadden kunnen gaan. Denken jullie dat er wheelies gemaakt waren als er herkenbare agenten gestaan hadden?

Dát is wat er in mijn ogen fout gaat bij het 'hanteren' op deze manier. Beter voorkomen dan genezen lijkt mij. En los daarvan, voelt dit voor mij gewoon als een goedkope actie om geld op te halen. Het ging niet om de veiligheid, het ging om geld verdienen. En dat is gewoon jammer.

Edit: Bericht van de NOS: https://nos.nl/artikel/21...rden-boetes-onderweg.html (gejat van @Verwijderd zijn post :D )

[ Voor 9% gewijzigd door lolgast op 14-08-2017 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

http://m.telegraaf.nl/article/28923714/bonnenregen-voor-motorrijders

http://www.telegraaf.nl/b..._voor_motorrijders__.html

http://www.motor-forum.nl/forum/list_message/28437035

Iemand al filmpjes gespot ?
Verwijderd schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 07:00:
[...]

Heel erg jammer. Hierdoor zal ik op motor-forum.nl dan ook nooit een vraag stellen. Voor vragen waarop men een serieus antwoord wil is advrider.com de beste plek.
Er zit ook een hele grote groep mensen die niet op de FOK toer zijn. De laatste 2/3 jaar is het al een stuk veranderd is mij opgevallen, ik zag zelfs iemand die riep dat motor-forum het viva forum leek. ;)

[ Voor 77% gewijzigd door Winkiller op 14-08-2017 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

lolgast schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 11:00:
@R0y. @DrivinUCrazy De NOS spreekt over 'tientallen agenten'. Die kunnen prima zichtbaar langs de weg gaan staan.

Natuurlijk moet je altijd normaal doen, en voor wheelies is geen plek op de openbare weg, maar wat ik eerder ook al probeerde uit te leggen:
De politie liet het nu op z'n beloop. Oftewel, er waren geen levensgevaarlijke situaties. Maar er waren wel wheelies, die eventueel fout hadden kunnen gaan. Denken jullie dat er wheelies gemaakt waren als er herkenbare agenten gestaan hadden?

Dát is wat er in mijn ogen fout gaat bij het 'hanteren' op deze manier. Beter voorkomen dan genezen lijkt mij. En los daarvan, voelt dit voor mij gewoon als een goedkope actie om geld op te halen. Het ging niet om de veiligheid, het ging om geld verdienen. En dat is gewoon jammer.

Edit: Bericht van de NOS: https://nos.nl/artikel/21...rden-boetes-onderweg.html (gejat van @Verwijderd zijn post :D )
Tja, maar als ze er nu zichtbaar staan, en de volgende keer niet, wat gebeurt er dan die volgende keer?
Misschien zijn er nu mensen bij die zich een volgende keer toch wel bedenken. Dan is de totale winst (qua veiligheid ;) ) uiteindelijk groter.
En ja, ik vind het ook jammer dat de politie op deze manier moet optreden. Ik vind het alleen nog spijtiger dat de politie bij zoiets überhaupt moet optreden en de motorrijders weer eens negatief in het nieuws komen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Maegrim
  • Laatst online: 23-08 17:09
Least Inkling schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 10:28:
Jeez...slecht weer geweest zeker dit weekend :+ een "paar" bladzijdes mogen bijlezen
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tHCfCTR.jpg

Zeer slecht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DrivinUCrazy schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 11:23:
[...]
Ik vind het alleen nog spijtiger dat de politie bij zoiets überhaupt moet optreden en de motorrijders weer eens negatief in het nieuws komen.
Motorrijders hebben helaas toch een negatief imago, ik ben daar allang overheen gestapt. Ik heb zelfs meegemaakt dat mensen op een terrasje zich geintimideerd voelden toen we met mijn motorclubje iets gingen drinken, terwijl dat daar absoluut geen sprake van was :S 8)7

Hier een mooi voorbeeld:

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2017 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Panini schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 16:33:
Daarover gesproken eigenlijk. De meeste mensen hebben toch wel een droommotor denk ik. Welke motor zouden jullie graag toevoegen in je garage als je er één uit mocht zoeken bij de dealer?
Als ik er op zou passen een k1600 GT, wat een heerlijk geluid komt daar uit :9~

HTT-Thalan schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 20:16:
[...]

Het is opgelost :) hij heeft er nog dekking op via de knmv en die laat hij doorlopen tot ik opnieuw geschorst heb, of zelf iets heb geregeld.

Ik kan geen voordelige bus vinden met een beetje schappelijke voorwaarden, dus ik rij de kilometers gewoon privé met de leaseauto (130 van de toegestane 500) en huur een karretje.

Morgen dus waarschijnlijk ophalen *O*.
Schorsen kan toch gewoon via rdw.nl, wat 24/7 open is? Vervalt die verzekeringsplicht ook gelijk
Winkiller schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 20:34:
[...]

Ja heel goed werk, vooral als je in de Ambulance ligt, zelf 1x meegemaakt. Volgens mijn vrouw die in de 2e Ambulance mee reed een heel avontuur naast het avontuur dat ik het plotseling niet meer deed. Ik ben de Politie en Ambulance medewerkers heel wat schuldig ondanks dat ze gewoon hun werk deden. d:)b
En dit is dus waarom ik nooit boos ben als ik een boete krijg.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Ik had gisteren trouwens geluk qua boete. Reed op een provinciale weg waar je 80 mag. Ik reed 100/105 ofzo. Stonden ze met twee agenten te laseren bij een rotonde. Gelukkig hoorden ze me te laat denk ik, want toen ze zich mijn kant op wendde, reed ik net de rotonde op en was de snelheid dus al gezakt O-)

Was ik 5 seconde later vertrokken (of 95 km/u gereden :P ), dan had ik waarschijnlijk wel een boete gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
lolgast schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 11:55:
Ik had gisteren trouwens geluk qua boete. Reed op een provinciale weg waar je 80 mag. Ik reed 100/105 ofzo. Stonden ze met twee agenten te laseren bij een rotonde. Gelukkig hoorden ze me te laat denk ik, want toen ze zich mijn kant op wendde, reed ik net de rotonde op en was de snelheid dus al gezakt O-)

Was ik 5 seconde later vertrokken (of 95 km/u gereden :P ), dan had ik waarschijnlijk wel een boete gehad.
Flitsmeister gebruiken :P moet nog steeds een mount hebben voor m'n telefoon. Lijstje wordt steeds langer met motor spul dat ik nog moet kopen :D

[ Voor 5% gewijzigd door ProfaNe op 14-08-2017 11:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

Wat hier op staat valt wel mee, geschikt voor alle leeftijden. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:39
Wie zocht er ook alweer een cagiva elefant?
Diegene was een xtz660z te duur, maar houd je vast.

https://www.marktplaats.n...ocial&utm_content=app_ios

Zoals verwacht zijn die 900's ook niet te betalen ;)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Winkiller schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 12:10:
[video]

[video]

Wat hier op staat valt wel mee, geschikt voor alle leeftijden. :+
Echt heel jammer dat ik dit nou heb moeten missen zeg, dat had me nou echt gaaf geleken. Heel je motor onder de rubberblubber van de rijder voor je die een burnout doet, de rest van het verkeer wat je echt helemaal de tyfus in loopt te schelden omdat je de doorgang aan het blokkeren bent, echt helemaal top. Volgende keer ga ik het weer missen.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

tdw schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 12:16:
[...]

Echt heel jammer dat ik dit nou heb moeten missen zeg, dat had me nou echt gaaf geleken. Heel je motor onder de rubberblubber van de rijder voor je die een burnout doet, de rest van het verkeer wat je echt helemaal de tyfus in loopt te schelden omdat je de doorgang aan het blokkeren bent, echt helemaal top. Volgende keer ga ik het weer missen.
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:36

Bommes

Capo del formaggio

kneusteun schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 12:10:

Dat was ik maar ik wist al dat ze ver boven mijn budget lagen... :|

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

kneusteun schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 12:10:

Echt belachelijke prijzen. Als ik een sleutelproject zou willen beginnen zou ik een Kawasaki 454 LTD kopen. Die dingen kosten tweedehands echt niets en er zijn hele leuke bobbers van te maken:

Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/15/ca/9d/15ca9d9dcbc8c266a716344689183f11.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/77/10/94/771094f5d6a2692cc91d5ecfe34455bc.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EeI7qrB.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:24

4x2

lộn xộn quá

wimmel_1 schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 21:01:
[...]
En gezien de nieuwe foto's.... Er is écht wat meer mis mee, helaas.
Dat dus, geloof me, heb meer van dit soort dingen gezien: niet aan beginnen, daar is ie niet zeldzaam genoeg voor.
Gewoon dr af trekken wat je nodig hebt/denkt te kunnen gebruiken/te verkopen en de rest naar het oud ijzer.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
En dan voor het opgeleverde geld een iets betere kopen en jezelf zo naar boven kopen? :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IRvrtfVR2uNkanM91SRVth7I/medium.jpg

Spanningsregelaar weg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BKYplwCZvYvIuRXNRu3B8P6a/medium.jpg

Kabelboom weghalen, accu eruit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wL9KUa3xn7ywOxQGNwyF6SGw/medium.jpg

Lucht aanvoer gescheurd boven de carbs

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uAwOoIcJYR8oEcTWmh08n134/medium.jpg

Carbs dichtplakken tegen vuil

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vkl0bzAABdZKsT1HbCcJ8ga7/medium.jpg

Deze rechter voetsteun heeft een keer een tikje gehad (waarschijnlijk een flinke schuiver, getuige de overige schade)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/iGVuZixpBWBJuWOV5QxiO51d/medium.jpg

Ik heb de uitlaat eraf, en de klemring van de demper naar de bocht is ook los, maar de demper zit toch muurvast. Dat word vanavond fikkie stoken denk ik, kijken of heet stoken de boel losser maakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fAVJXp2h5HMi0glNFem2RKsO/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tdhmJDpsnAWWYHBgj5DOtUSM/medium.jpg

Als ik de binnenkant van de carbs zo bekeek, die zagen er geweldig schoon en mooi uit (de ingang dan toch) dus dat geeft een beetje hoop voor het blok, want de buitenkant is erg jammerlijk:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/J6FSPP5ns3h4qheOtcP2J9DQ/thumb.jpg

Hij is toch geschorst, dus die hebben we ook even niet nodig (hier waren flink wat bouten verrot)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MteQoPEnzreKOitRiSRGZkfA/medium.jpg

Mijn vrouw was zo lief een grote doppenset, een bus remreiniger en een zeil voor me mee te nemen, evenals wat sorteerbakken voor de onderdelen en bouten O+ nu kan ik verder, ik mis alleen een blok om het frame op te plaatsen zodat ik de wielen eraf kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Verwijderd schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 12:20:
[...]

Echt belachelijke prijzen. Als ik een sleutelproject zou willen beginnen zou ik een Kawasaki 454 LTD kopen. Die dingen kosten tweedehands echt niets en er zijn hele leuke bobbers van te maken:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Als je niet inziet waarom dit die prijs zeker waard is moet je even gaan surfen op het web.
En dan ook nog vergelijken met een 454 is natuurlijk helemaal van de zotte dat begrijp je zelf ook wel mag ik hopen?!??

En sleutelproject?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Mooi op het eind van dat filmpje van AT5... "Wel zijn er op het eind nog wat sporen van het motorgeweld zichtbaar", om vervolgens een shot van een rubberspoor dat duidelijk van een auto is te laten zien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
HTT-Thalan schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 12:25:
[afbeelding]

Spanningsregelaar weg

[afbeelding]

Kabelboom weghalen, accu eruit

[afbeelding]

Lucht aanvoer gescheurd boven de carbs

[afbeelding]

Carbs dichtplakken tegen vuil

[afbeelding]

Deze rechter voetsteun heeft een keer een tikje gehad (waarschijnlijk een flinke schuiver, getuige de overige schade)

[afbeelding]

Ik heb de uitlaat eraf, en de klemring van de demper naar de bocht is ook los, maar de demper zit toch muurvast. Dat word vanavond fikkie stoken denk ik, kijken of heet stoken de boel losser maakt.

[afbeelding]

[afbeelding]

Als ik de binnenkant van de carbs zo bekeek, die zagen er geweldig schoon en mooi uit (de ingang dan toch) dus dat geeft een beetje hoop voor het blok, want de buitenkant is erg jammerlijk:

[afbeelding]

Hij is toch geschorst, dus die hebben we ook even niet nodig (hier waren flink wat bouten verrot)

[afbeelding]

Mijn vrouw was zo lief een grote doppenset, een bus remreiniger en een zeil voor me mee te nemen, evenals wat sorteerbakken voor de onderdelen en bouten O+ nu kan ik verder, ik mis alleen een blok om het frame op te plaatsen zodat ik de wielen eraf kan halen.
Ik ben benieuwd.
Zo'n lift kost niet eens de wereld overigens: https://www.datona.nl/minilift-motor-zwart.html

Losweken van die uitlaat zou je eventueel met kruipolie kunnen proberen. En dan wel ruim van te voren beginnen met in laten werken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

lolgast schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 12:32:
[...]

Ik ben benieuwd.
Zo'n lift kost niet eens de wereld overigens: https://www.datona.nl/minilift-motor-zwart.html

Losweken van die uitlaat zou je eventueel met kruipolie kunnen proberen. En dan wel ruim van te voren beginnen met in laten werken ;)
Het is alu op staal, dus ik vermoed dat ze wel eens gefuseerd kunnen zijn door de roest.

Oh, en in het geval van sloop nog twee waardevolle onderdelen weten te redden: De CDI's :*).

Vraag:

Hoe kan ik dat blauwe zadel het beste verzorgen voor montage? Ik zit eraan te denken of ik het materiaal, na grondige schoonmaak, met iets kan/moet behandelen om het te preserveren tegen de weersinvloeden, en eventueel soepel te maken/houden.

[ Voor 27% gewijzigd door HTT-Thalan op 14-08-2017 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Chakotay schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 12:32:
Mooi op het eind van dat filmpje van AT5... "Wel zijn er op het eind nog wat sporen van het motorgeweld zichtbaar", om vervolgens een shot van een rubberspoor dat duidelijk van een auto is te laten zien :+
VIel mij ook direct op ja :D

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 15:24
Ik wil graag een Tailbag bestellen.

Ik twijfel tussen de Kriega us 10 en / of 20.

De 10 liter lijkt mij genoeg voor een weekend incl hotel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
@HTT-Thalan Wvb het zadel. Is dat van leer? Want dan zou ik zwarte leerverf kopen en vervolgens zwarte leerpoets van goede kwaliteit (beide zijn niet bijzonder duur en zwarte leerpoets is ook handig voor schoenen) en het zadel daarmee behandelen.

Als het geen leer is: Geen idee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat als ze wel mensen direct hadden aangehouden , de groepsdynamiek (en het feit dat iedereen "onherkenbaar" denkt te zijn) voor hele andere taferelen had gezorgd , ongeacht of het zwart/geel ziet van de agenten en/of ME.

daarnaast alles wat al boven mij gezegd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

lolgast schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 13:00:
@HTT-Thalan Wvb het zadel. Is dat van leer? Want dan zou ik zwarte leerverf kopen en vervolgens zwarte leerpoets van goede kwaliteit (beide zijn niet bijzonder duur en zwarte leerpoets is ook handig voor schoenen) en het zadel daarmee behandelen.

Als het geen leer is: Geen idee :D
Ik denk dat het wel leer is, maar de kwaliteit... geen idee. Erg dun in ieder geval.

En het zadel moet blauw blijven :P. Maar het schuim, zichtbaar via de onderzijde, is wel nat en stinkt, dus wellicht moet hij toch gereviseerd worden (voor het wel gaat rotten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Vroege symptomen van dementie, te weinig koffie of juist teveel, idem voor alcohol, ik weet het niet meer....

Hoe heten die krengen, van die contactdinges voor het aansluiten van een kabel aan de accuklem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Kabelschoentjes? (Ook wel bekend onder de vroegere merknaam AMP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kneusteun schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 12:26:
[...]

Als je niet inziet waarom dit die prijs zeker waard is moet je even gaan surfen op het web.
En dan ook nog vergelijken met een 454 is natuurlijk helemaal van de zotte dat begrijp je zelf ook wel mag ik hopen?!??

En sleutelproject?
Offroad rijden is toch een kwestie van rijden, vallen, sleutelen, daarnaast is dat ding gebouwd door Italianen.

Een dubbel sleutelproject dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

DrivinUCrazy schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 13:27:
Kabelschoentjes? (Ook wel bekend onder de vroegere merknaam AMP)
Oh you're my hero for now _/-\o_

Kabelschoentjes...niet vreemd dat ik daar niet opkwam :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Verwijderd schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 13:29:
[...]

Offroad rijden is toch een kwestie van rijden, vallen, sleutelen, daarnaast is dat ding gebouwd door Italianen.

Maar een verzamelobject voor velen wat meer rente zal opleveren als elke spaarrekening.
Dit zijn klassiekers! En die verdwijnen sowieso daarom die dingen duurder worden.

Maar deze cagiva was destijds zelfs moeilijk te vinden, dus nu uit het rijtje Dakar winnaars wel echt een unicorn.

Je kunt beter deze kopen dan een nieuwe Africa twin, wat de twin aan waarde verliest krijgt deze het erbij ;)

En qua rijden en onderhoud zijn ze behoorlijk prima! Alleen zou ik constant bang zijn hem kapot te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

De eerste onderdelen gaan de verkoop in :).

Dit eigenlijk vooral om dat ik ze niet kan gebruiken voor wat ik wil gaan bouwen, en zo budget crëeer om zaken te vervangen die ik wél nodig heb.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Czcihe8CtBefoQ4TwPlSdiGM/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WZf4UxAeLGtYg7KFpJiF0VNi/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Oblcq4s0NcCL1yILWjrajPDx/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Verwijderd schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 13:29:
[...]

Ik sprak van de week iemand die vertelde dat haar vriend een Ducati 1098 heeft en voor elke 2 minuten dat hij rijdt, moet hij 1 min sleutelen :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:06

Secsytime

Automagisch

Verwijderd schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 13:05:
[...]

Ik denk dat als ze wel mensen direct hadden aangehouden , de groepsdynamiek (en het feit dat iedereen "onherkenbaar" denkt te zijn) voor hele andere taferelen had gezorgd , ongeacht of het zwart/geel ziet van de agenten en/of ME.

daarnaast alles wat al boven mij gezegd is.
En als er zoveel politie rond zou rijden, loopt iedereen te zeiken hoeveel belastinggeld dat wel niet kost.. Denk dat dit de beste oplossing was, je kan er toch niks aan doen. En vaak als de politie met grote getallen aankomt, verandert de sfeer enorm.. en niet voor het betere.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

R0y. schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 09:24:
[...]

Via HawkGT op het motorforum, euro of 100 was het geloof ik. Prijs viel reuze mee. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
lolgast schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 13:46:
[...]

Ik sprak van de week iemand die vertelde dat haar vriend een Ducati 1098 heeft en voor elke 2 minuten dat hij rijdt, moet hij 1 min sleutelen :/
Toch blij dat ik voor de KTM gegaan ben :) Als het de KTM niet geworden was zou het een 1098 geweest zijn. Prachtige machine natuurlijk, maar qua onderhoud niet echt een leuke fiets. Sprak een tijd terug ook iemand die de motor had en hij vertelde wat een beurt moest kosten en hoe vaak dat moest gebeuren, daar werd je ook niet blij van. Het blijft wel 1 van de mooiste fietsen, maar na wat onderzoek heb ik toch maar besloten die niet te kopen. Had nog een site gevonden die naar langdurig onderhoud voor die motor had gekeken. Het kwam er op neer dat het zo'n beetje de duurste motor ooit was qua onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

HTT-Thalan schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 13:46:
De eerste onderdelen gaan de verkoop in :).

Dit eigenlijk vooral om dat ik ze niet kan gebruiken voor wat ik wil gaan bouwen, en zo budget crëeer om zaken te vervangen die ik wél nodig heb.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Even schuren en spuiten, krijg je het dubbele ervoor :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Lekker bezig ben je dan. Voor hetzelfde geld zat er geen auto tussen ;(
Dronken rij-instructeur rijdt leerling van motor

LEIDEN - De politie heeft woensdagmiddag in Leiden een rij-instructeur aangehouden die onder invloed achter het stuur zat en een aanrijding veroorzaakte. Daarbij werd zijn leerling van haar lesmotor geslingerd.

De rij-instructeu botste bij verkeerslichten op zijn voorganger. De aangereden auto schoot naar voren en reed daarop de motorrijdster aan. De vrouw werd gelanceerd en belandde vervolgens op de weg.

Toegesnelde politiemannen namen bij de betrokken automobilisten een blaastest af. De instructeur bleek tot grote verbazing van de agenten een slok teveel op te hebben. De man werd aangehouden en meegenomen naar het politiebureau. Dat ging onder lichte dwang, omdat de rijdocent tegenstribbelde.

Bij het ongeval liepen beide auto’s flinke schade op. De verwondingen van de leerlinge bleken mee te vallen. Omdat de motorrijdster nog geen motorrijbewijs had en zonder rij-instructeur niet mocht rijden, heeft de politie haar een lift gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

lolgast schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 14:55:
Lekker bezig ben je dan. Voor hetzelfde geldt zat er geen auto tussen ;(

[...]
En daarom neem je een KNMV instructeur, die rijden namelijk op de motor achter je aan en dan denken ze wel even 2x na :Y)

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Maar zijn ze ook nuchter...?

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
tdw schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 15:00:
[...]

En daarom neem je een KNMV instructeur, die rijden namelijk op de motor achter je aan en dan denken ze wel even 2x na :Y)
Dat is wel nuttig maar goed heb les gehad van iemand die wel met de motor achter me aan reed en dat was geen succes en mijn nieuwe instructeur reed soms mee maar meestal in de auto en dat ging stukken beter. Ik denk dat de qualiteit niet ligt aan of er een motor er achter aan rijdt of niet.

Maar drinken en rijden 8)7 |:( en dan ook nog instructeur zijn. Alles afpakken en nooit meer laten rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Mijn instructeur verstond ik altijd een stuk beter als hij in de auto zat :) verder maakte het mij niet uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:56
Als ik met lessen begin dan denk ik dat ik ook liever een instructeur op de motor heb. Zo is er hier een rijschool in de buurt die kachelt er altijd in de auto achteraan. Weet niet goed waarom, maar dat lijkt me dus niks.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• lolgast
Bij mijn rijschool reden ze altijd met de motor mee. Ook als het regende. En als ik eerlijk ben vind ik ook wel een beetje dat dat hoort.

Beetje hetzelfde als voetbaltraining krijgen terwijl je trainer met een tennisracket rondloopt. Dat staat ook vreemd ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Bij mij reden ze gelukkig ook met de motor mee. Vind dat ook fijner. Zo was er één les waarbij de instructeur even liet zien hoe je bochten moet maken. Leukste les ooit was dat. Samen met een andere leerling proberen de instructeur bij te houden en goed kijken hoe hij de bocht in gaat en uit komt en proberen na te doen. Sinds die les toch wat sportiever gaan rijden waar het kon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

ProfaNe schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 15:21:
Bij mij reden ze gelukkig ook met de motor mee. Vind dat ook fijner. Zo was er één les waarbij de instructeur even liet zien hoe je bochten moet maken. Leukste les ooit was dat. Samen met een andere leerling proberen de instructeur bij te houden en goed kijken hoe hij de bocht in gaat en uit komt en proberen na te doen. Sinds die les toch wat sportiever gaan rijden waar het kon.
Tip: goed naar Twist of the wrist kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

wd200 schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 12:59:

Ik vond de 10 wat aan de kleine kant. Lijkt best groot, todat je de sluiting oprolt...

Aan de andere kant, heb me eerder ook wel gered met een 6 liter tanktasje, maar daar paste m'n laptop dan weer niet in B)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Aangezien ik niet het idee heb dat deze code "prive" is, integenstelling tot wat ze beweren :+

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Disclaimer: Het kan zijn dat hij wel privé is, dan heeft de tweede wellicht pech. Maar nogmaals, ik geloof er geen snars van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ze allebei. Voor dagelijks woon/werk gebruik ik de 10 voor een weekend de 20. Een 10 is eigenlijk te klein voor een weekendje weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik heb een drybag 350, en dat is een beetje overdreven voor een enkel weekend. 8) Daarom lekker een 200-250 nemen. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
lolgast schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 15:36:
Aangezien ik niet het idee heb dat deze code "prive" is, integenstelling tot wat ze beweren :+

***members only***

Disclaimer: Het kan zijn dat hij wel privé is, dan heeft de tweede wellicht pech. Maar nogmaals, ik geloof er geen snars van.
Als je iets bestelt bij Datona zonder minimaal 10% korting gaat er iets mis, 21% codes zoals die zijn ook bijna altijd wel in omloop :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

lolgast schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 15:10:
Bij mijn rijschool reden ze altijd met de motor mee. Ook als het regende. En als ik eerlijk ben vind ik ook wel een beetje dat dat hoort.

Beetje hetzelfde als voetbaltraining krijgen terwijl je trainer met een tennisracket rondloopt. Dat staat ook vreemd ;)
Dat was ook mijn eerste gedachte toen ik ging lessen. Maar mijn rijinstructeur reed altijd met een auto omdat hij in het verleden een keer heeft gehad dat hij en zijn 2 leerlingen werden omgekegeld bij het stoplicht door iemand die niet oplette. Na een paar lessen liet hij ook die foto's zien als je je moest aanleren in je spiegels te kijken als je al stil staat voor een stoplicht/kruispunt. Best confronterend maar begreep zijn keuze sindsdien wel. Je hebt toch wat extra verantwoordelijkheid over je lessers en als je je auto als veiligheidsbuffer kunt gebruiken waarom niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Ohja, ik moest nog bobbin converters hebben... Maar vergeet steeds op te meten of de beoogde stand nou wel of niet 22mm diameter accessoires heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.

Heb de 20 en ik heb altijd net wat ruimte over voor een weekend. Nu ben ik wel zo iemand die extra shirts, een tweede broek en nog meer spullen meeneem die ik eigenlijk niet nodig heb.

Ik zou toch voor de 20 gaan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 13:45

Bergie

Lekker belangrijk...

***members only***

:o ik heb dezelfde geheime code gekregen

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Bergie schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 15:52:
[...]

:o ik heb dezelfde geheime code gekregen
Wat een toeval! Precies in mijn lijn der verwachting bij Datona (en dus ook de reden waarom ik hem bij motorliften.nl getest heb O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GloriX
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

***members only***

Thanks! Hij werkt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
lolgast schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 15:55:
[...]

Wat een toeval! Precies in mijn lijn der verwachting bij Datona (en dus ook de reden waarom ik hem bij motorliften.nl getest heb O-) )
Motorliften.nl is dan ook gewoon Datona, net als tvstore.nl e.d. gewoon coolblue zijn :P

Pagina: 1 ... 13 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.