Het grote motortopic deel 20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 101 Laatste
Acties:
  • 293.245 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Meeste verzekeringen hebben of een bandje of via internet/mail regelen. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:06
kneusteun schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 17:48:
[...]

Denk alleen dat het met de billen bij elkaar rijden is, heb 1x een 300cc 2takt crosser gereden en dat was al een raket. En dat twee takt geluid :9~
Mooi toch, zorgt ervoor dat je weet dat je leeft :*)
Crossen wil ik ook echt graag nog een keer doen. Echter nog meer motoren gaan niet in de tuin passen :+
HTT-Thalan schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 17:55:
Even een praktische vraag:

Ik ga die roestbak waarschijnlijk morgen ophalen, en we kunnen overschrijven op zondag bij de Makro.

Dat betekent dat de schorsing vervalt (toch in ieder geval tot ik hem opnieuw schors) en dus moet er verzekering op, want anders bekeuring op kenteken.

Hoe regel ik dat? Op zondag?
De motor één dag onverzekerd laten is niet erg, of wil je de motor naar huis rijden?

[ Voor 37% gewijzigd door Panini op 12-08-2017 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Soms is een vangrail toch wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
PilatuS schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 17:59:

[video]
Vanmiddag ook tegen gekomen. Damn :X
Heel duidelijk geval target fixation;blij dat die kerel het nog na kan vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 17:02

Ethirty

Who...me?

Panini schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 17:28:
[...]

Ja maar wat is de duurste productiemotor dan? :+
Een Ecosse Titanium Series FE Ti XX doet $300k, maar vraag me af of dat telt als productie. :+

Anders ga je al snel richting de limited Panigale (~40k) of een MV Agusta F4CC voor $120k.

Maar goed, zou ik een überdure racer houden? Nee, ik zou hem verkopen en iets van een AT of Tenere halen denk ik. Vespa erbij voor het echte avontuur en de rest voor kleding en benzinegeld. :P

- oeps - volgende keer eerst refreshen :+

[ Voor 3% gewijzigd door Ethirty op 12-08-2017 18:11 ]

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:23

Secsytime

Automagisch

[video]
Zo hard ging die toch niet? Target fixation zeker..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Secsytime schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 18:26:
[...]

Zo hard ging die toch niet? Target fixation zeker..
De snelheid zat er wel goed in voor de bocht die er aan zat te komen. Van wat ik zo zie was die bocht ook met die snelheid best te halen al zou ie dan behoorlijk plat gaan. Hij rijd gewoon te hard voor zijn eigen kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Mijn grootste angst voor harde bochten is ook niet eens zozeer de bocht en motor, maar meer m'n eigen mogelijke fouten inderdaad :P

't Hoeft voor je gevoel al maar een beetje te snel te gaan en je maakt een stomme fout (hoe heten ze ook alweer in Twist of the Wrist?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• byn124
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 09:10

byn124

Thunderace

Survival Reactions ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Ja die ja :)

Trouwens, dat aanhaalmoment van m'n achteras is ook een wassen neus.. :')

127 Nm moet 't volgens het boekje zijn. Maar ondertussen zitten er ook om de 30° uitsparingen voor de splitpen in. Inclusief de instructie dat als de uitsparing niet overeenkomt met 't gat voor de splitpen, je hem verder moet draaien. Maar wél maximaal 30° uiteraard (anders zat je al goed immers :+).

En je wil niet weten hoeveel kracht je nodig hebt om die volgende 10 à 15° er nog bij te krijgen :D Da's niet een paar newtonmeter meer, dat kan ik je wel vertellen :P

Dus waarom ze 't niet gewoon afgerond hebben op 130 Nm is me een raadsel :+

[ Voor 96% gewijzigd door Osiris op 12-08-2017 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17-09 23:14

steveman

Comfortabel ten onder

Panini schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 17:28:
[...]

Hoe vaak ben je nu daar geweest ondertussen?
Wel balen dat je last kreeg, maar verstandig dat je gestopt bent. Laatste wat je wilt is jezelf en anderen onderuit kegelen

[...]
Dat vond ik zo'n goede vraag dat ik er met een ibuprofen voor ben gaan zitten:

24 keer

Maar waarom ik nou maar 1x ben geweest in 2013 :?

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
steveman schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 18:57:
[...]

24 keer

Dat is een hoop :/
Wissel je het af met andere circuit dagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homemix25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 22:25
steveman schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 17:18:
Meh, laatste keer Lelystad... ziek naar huys :/

Begon al wat last van m'n keel te krijgen gisteren, daar kon ik wel om rijden. Maar in de tweede sessie werd ik wat duizelig bij het draaien van m'n ogen... dat moet je toch echt stoppen.

Zit je op de snelweg terug naar huis en denk je "goh 't gaat eigenlijk best wel" maar dan op het klaverbad met al dat gedraai weet je weer waarom.

Baal al met al wel, 't was linksom vandaag en het ging niet eens zo gek.
zonde! Dacht eerst even dat je gevallen was ivm de plek waar je stond. Ik heb vandaag ook gemerkt dat je echt fit op dat ding moet zitten. Gister laat gaan slapen en in sessie 4 kreeg ik gewoon geen lekker gevoel in de bochten.

"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Osiris schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 18:36:
Mijn grootste angst voor harde bochten is ook niet eens zozeer de bocht en motor, maar meer m'n eigen mogelijke fouten inderdaad :P

't Hoeft voor je gevoel al maar een beetje te snel te gaan en je maakt een stomme fout (hoe heten ze ook alweer in Twist of the Wrist?).
Vanaf 1:22 heb je ze allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Topicstarter
steveman schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 18:57:
[...]

24 keer

Vraag me af waar de KNMV een deel van haar cursussen in de toekomst gaat doen nu het Politiecircuit Lelystad sluit. Lelystad ligt nog enigszins centraal. :S

[ Voor 3% gewijzigd door caesar1000 op 12-08-2017 19:38 ]

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:45

Ik ga die roestbak waarschijnlijk morgen ophalen, en we kunnen overschrijven op zondag bij de Makro.

Dat betekent dat de schorsing vervalt (toch in ieder geval tot ik hem opnieuw schors) en dus moet er verzekering op, want anders bekeuring op kenteken.

Misschien een beetje laat nu, maar kan je niet vandaag bellen met vermelding dat je vanaf morgen de verzekering wil?

Wat betreft droom motoren...
- Afrika Twin
- Triumph Tiger XCX full option

En als ik de jackpot win nog een mt-10/ducati 797/duke 690 voor de lol er bij.

Helaas blijft het bij dromen :')

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

ShininNL schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 17:13:
Tja is er leven na de ZZR1400 voor mij vraag ik me af.
Ik vind van wel, ooit bijna 9 jaar een ZZR1100 gehad en wilde niets anders, toch gedaan en geen spijt gekregen.
In de tussentijd 2x een Bandit gehad, 1x 1200 en 1x 1250 (Top dingen) en nu een Kawasaki Versys 1000. :9~
Je raad het al, ik wil nooit geen ander meer.....tot.....om je de waarheid te zeggen wilde ik rechtop zitten.
Geen trek meer in vermoeidheid of pijn in polsen of rug ect.

Ik zou overstappen naar de Kawasaki ZZR1200 toen hij uitkwam maar ik heb het niet gedaan, nu wil ook geen ZZR1400 meer ondanks dat ik ze erg mooi vind geworden, de eerste modellen waren niet mijn smaak. Kijk maar, ik maak nog steeds foto's van mijn ooit favoriete motorfiets.

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2z8xan8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/24zvjoh.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:52

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

aidanl schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 19:58:
[...]

Misschien een beetje laat nu, maar kan je niet vandaag bellen met vermelding dat je vanaf morgen de verzekering wil?
Het is opgelost :) hij heeft er nog dekking op via de knmv en die laat hij doorlopen tot ik opnieuw geschorst heb, of zelf iets heb geregeld.

Ik kan geen voordelige bus vinden met een beetje schappelijke voorwaarden, dus ik rij de kilometers gewoon privé met de leaseauto (130 van de toegestane 500) en huur een karretje.

Morgen dus waarschijnlijk ophalen *O*.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

Nog even een foto van mijn ZZR 1100 en mijn huidige Versys 1000.

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/14jq9z8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/nlzhbn.jpg

[video]
Heb ik van de week ook gezien op YouTube, die gast rijd gewoon te snel. En als hij daar bekend is (zal wel) is het een dumbass. Hij mag blij zijn dat hij zijn verhaal nog kan vertellen, het schrikt anderen wel af denk ik. Ik zag v.d. week hier op tweakers ook een filmpje van iemand die ging inhalen voor een blinde bocht. ;w

[ Voor 44% gewijzigd door Winkiller op 12-08-2017 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overschrijven kun je gewoon zelf met de RDW app als particulier, heb je geen Makro bij nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Verwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 20:37:
[...]

Overschrijven kun je gewoon zelf met de RDW app als particulier, heb je geen Makro bij nodig.
We hebben beiden geen nfc telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17-09 23:14

steveman

Comfortabel ten onder

homemix25 schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 19:13:
[...]

zonde! Dacht eerst even dat je gevallen was ivm de plek waar je stond. Ik heb vandaag ook gemerkt dat je echt fit op dat ding moet zitten. Gister laat gaan slapen en in sessie 4 kreeg ik gewoon geen lekker gevoel in de bochten.
Gelukkig niet gevallen nee :)

't Vergt allemaal wel goed werkende bovenkamer inderdaad. Wel lol gehad de eerste 3 sessies toch?
caesar1000 schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 19:37:
[...]

Vraag me af waar de KNMV een deel van haar cursussen in de toekomst gaat doen nu het Politiecircuit Lelystad sluit. Lelystad ligt nog enigszins centraal. :S
Ik meen dat iemand zei dat ze nu veel op straat doen qua cursussen.

Maar zoals ook vandaag weer, lege weilanden alom gepasseerd... Daar moet toch iets te regelen zijn? (Of wordt dat later nog gehooid of zo?)
Panini schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 19:06:
[...]

Dat is een hoop :/
Wissel je het af met andere circuit dagen?
Met m'n MT-03 2x naar Zandvoort geweest, daarna niet meer. Ook nog paar keer naar Midland geweest. 6x een cursusdag supermoto te Valkenswaard :9 en daar ging m'n enkel dus stuk -O- Ook nog wat trial gereden op de campus in Enschede, ook erg leuk, maar wel van een heel andere aard.

Qua veel rijden voor je geld winnen Supermotoschool en het trialrijden overigens (en je eigen materiaal slijt ook nog eens niet, zolang je in het zadel/op de stepjes blijft)

[ Voor 25% gewijzigd door steveman op 13-08-2017 20:36 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:00
HTT-Thalan schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 20:42:
[...]

We hebben beiden geen nfc telefoon.
Heb je daar in NL NFC voor nodig? Hier in Zweden kan het via een QR code op het kentekenbewijs, in combinatie met het lokale equivalent van de RDW app. Er is een soort digid app hier om dergelijke dingen te ondertekenen. Daarmee kun je ook gelijk online een verzekering afsluiten, en geld overmaken.

Hoe ik dat weet? Vriendin heeft net vanmiddag deze gekocht:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/efiREOY1CaVIflssBxVA0ff2/thumb.jpg
Een erg nette Triumph Speed Four uit 2004, ongeveer 2300 euro voor betaald. Ik heb hem de zestig ofzo kilometer naar huis gereden, mijn ding is het niet, maar allemachtig wat is dat een bak sneller dan mijn XV535 :X Weet wel gelijk weer waarom ik een langzame motor gekocht heb, toen ik een klein beetje accelereerde op de snelweg zat ik per ongeluk al erm.. ietsje boven de maximumsnelheid :+

Gelukkig is vriendinlief een stuk verantwoordelijker dan ik, dus als die met een weekje of twee haar rijbewijs heeft mag ze mooi achter mij aan tuffen :P

Nog wat nieuws: brandstofslangen *O*
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NxV54cpQNcJOmjMabtsY6urm/thumb.jpg
Was verdorie nog niet simpel. Eerste onderdelentoko had wel slangen van 6mm, 8mm en 10mm, maar die hoofdleiding is uiteraard lekker 16mm. Uiteindelijk gevonden bij een autozaak, beetje stug maargoed het zit. Heb de slangen op mijn eigen Virago nog niet vervangen, maar je moet ook wat sleutelwerk overlaten voor de Zondag natuurlijk :+

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:49

Destruction

(ex-)Automonteur

HTT-Thalan schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 20:16:
[...]

Het is opgelost :) hij heeft er nog dekking op via de knmv en die laat hij doorlopen tot ik opnieuw geschorst heb, of zelf iets heb geregeld.

Ik kan geen voordelige bus vinden met een beetje schappelijke voorwaarden, dus ik rij de kilometers gewoon privé met de leaseauto (130 van de toegestane 500) en huur een karretje.

Morgen dus waarschijnlijk ophalen *O*.
Maarrehm... Waarom schors je dat ding niet direct bij overschrijven :? Ding voor 1 of 2 dagen verzekeren om dan alsnog te schorsen.. Het is imo nogal omslachtig.

Ik heb een 2e Div900 met voorschade (vorige eigenaar is met ~30km/u op een auto gereden), die heb ik ook direct bij overschrijven laten schorsen. Kostte meen ik 35 euro ineens. Had 'm in 1e instantie opgehaald om te slopen voor de onderdelen, maar daar is-ie gewoon echt nog te goed voor, dus waarschijnlijk ga ik (als m'n eigen af is) die ook opknappen, en dan 1 van de 2 verkopen :)

Digitaal overschrijven werkt in NL idd alleen met een RDW app op een telefoon die NFC kan lezen en een rijbewijs afgegeven vanaf 14-11-2014... IMO nog ver van perfect, maar het is tenminste mogelijk.

[ Voor 31% gewijzigd door Destruction op 12-08-2017 21:44 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FragFrog schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 21:25:
[...]

Hoe ik dat weet? Vriendin heeft net vanmiddag deze gekocht:
[afbeelding]
Een erg nette Triumph Speed Four uit 2004, ongeveer 2300 euro voor betaald. Ik heb hem de zestig ofzo kilometer naar huis gereden, mijn ding is het niet, maar allemachtig wat is dat een bak sneller dan mijn XV535 :X Weet wel gelijk weer waarom ik een langzame motor gekocht heb, toen ik een klein beetje accelereerde op de snelweg zat ik per ongeluk al erm.. ietsje boven de maximumsnelheid :+

Gelukkig is vriendinlief een stuk verantwoordelijker dan ik, dus als die met een weekje of twee haar rijbewijs heeft mag ze mooi achter mij aan tuffen :P
Kijk kijk een vriendin met goede smaak. En zo snel is dat ding toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:00
Verwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 22:08:
[...]

[video]
Nice _/-\o_

Zal wel vooral het gevoel zijn; ik heb ook redelijk wat uurtjes op een 600 Hornet gezeten die als ik me niet vergis krachtiger en sneller is, maar waar die Hornet prima langzaam rijdt, loopt deze een beetje te bokken als'ie onder de 4k rpm zit (al vraag ik me af hoeveel dat toe te schrijven is aan de aftermarket uitlaat en afstelling). Voelt aan alsof'ie snel wil gaan, kan het niet goed anders omschrijven. Wellicht dat het ook komt doordat je wat meer voorover zit, en het klinkt zo lekker als je gas geeft 8)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 15:56
Verwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 22:08:
[...]

[video]
Ik heb nooit ook maar 1 filmpje van 'm gezien, maar ik heb z'n naam hier voorbij zien komen en wist het bij het zien van dit filmpje dus direct. Wat een debiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FastFred schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 22:57:
[...]

Ik heb nooit ook maar 1 filmpje van 'm gezien, maar ik heb z'n naam hier voorbij zien komen en wist het bij het zien van dit filmpje dus direct. Wat een debiel.
Tsja zoveel mensen zoveel meningen. Persoonlijk mag ik graag naar zijn filmpjes kijken waarschijnlijk omdat ik zelf bepaalde Schaaf achtige trekjes heb ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FastFred
Zulke dingen moet je op het circuit doen. Er had op 0:57 van de andere kant een auto of motor aan kunnen komen, je kunt vanaf dat punt die rechterbocht met daarna een blinde linker niet door kijken. Zit je dan op de verkeerde weghelft, leuk man d:)b

Maar misschien zie ik dat verkeerd, ik ben maar een koekblikrijder met ambities om een A'tje op mijn pasje te krijgen :)

[ Voor 20% gewijzigd door FastFred op 12-08-2017 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daredha
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-09 22:12
Hoewel de woordkeuze 'debiel' wellicht niet de mijne is, ben ik het met @FastFred eens dat deze vent onverantwoord en onnodig agressief rijdt. 't feit dat hij andere motorrijders, die zich daadwerkelijk aan verkeersregels houden en in hun baan blijven beticht van 'corner blocking' is... onnozel.

Hoewel ik me heus niet altijd aan de snelheid hou, heb ik wel een hekel aan dit soort scheurmonsters op de openbare weg. Dat doe je maar lekker op een track.

(oh, en ongerelateerd, schijt irritant piepje trouwens, elke keer dat hij wat tekst laat zien)

[ Voor 6% gewijzigd door daredha op 13-08-2017 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

FastFred schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 23:43:
Zulke dingen moet je op het circuit doen. Er had op 0:57 van de andere kant een auto of motor aan kunnen komen, je kunt vanaf dat punt die rechterbocht met daarna een blinde linker niet door kijken. Zit je dan op de verkeerde weghelft, leuk man d:)b

Maar misschien zie ik dat verkeerd, ik ben maar een koekblikrijder met ambities om een A'tje op mijn pasje te krijgen :)
Ik denk dat het meerendeel (mijzelf inclus) het met je eens is. Dit is het niet waard om een paar keer het gas open te trekken. Daar toont het zich een voordeel een machine met wat minder CC's te rijden (maar met een leuke uitlaat): dan kun je ook lekker gieren en in de bochten leunen zonder dat het daadwerkelijk (te) hard gaat en je over de streep moet gaan leunen voor elke bocht. @caesar1000 kan voor en na elke bocht lekker op het gast, en volgens mij is dat voor @DragonSlayer666 vaak net zo :).

Ik heb "maar" 50pk en bij mij gaat het al gauw te hard als ik het gas opentrek zoals Schaaf hier doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Helemaal mee eens, ook zo een Transalp waar ik graag mee reed daar kun je gewoon de kraan van open zetten en niet binnen 3sec door de rijbewijs heen zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Heb op diverse motoren gereden:

BMW R-nineT: saai
Superduke 1290 GT: saai
Z1000R: Vet, maar iets te hoog hooligan gehalte. Ik ben geen rossi of super ervaren rijder, maar deze trok iets te makkelijk wheelies.
Z1000SX: Een van de vetste sport-toerers op dit moment vind ik, lekkere zit en ik hou van al die electronische hulpmiddelen aan boord.
ZX6R: Lekker sturen, maar kreeg last van m'n onderrug na een tijdje.
MT07: saai

Mocht ik ooit mijn ZZR1400 vervangen dan wordt het denk ik de Z1000SX (2017+ model). De motor "voor erbij" zou dan een R6/ZX6R (bouwjaar 2008+) zijn voor het fijne stuurwerk, rugpijn neem ik dan op de koop toe :)
Het lijstje is best uiteenlopend dus het is mij niet helemaal duidelijk welke kant je op wilt. Afgaande op wat je zegt zou je een tuono v4 kunnen proberen. Alle electronische gadgets die je je maar kunt wensen. Stuurt geweldig, imho op de openbare weg beter dan een ss vanwege de grotere veelzijdigheid. En het blok is verslavend, beste waar ik ooit mee gereden heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Joopieboy schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 08:51:
(...) Transalp (...) niet binnen 3sec door de rijbewijs heen zijn :D
Dan heb jij een hele tamme Alp gereden en/of je bent verwend door die raket die je nu hebt, want mijn opoe is nog helemaal bij de les hoor ;).

[YouTube: https://youtu.be/OSiM6c33nTQ]

We reden al een paar minuten achter een paar andere motorrijders die het erg kalmpjes aan deden (niks mis mee, maar in de bochten vielen we bijna om) dus op een gegeven moment kon zelfs @caesar1000 er met twee vingers in zijn neus voorbij, dan heb je wel een idee van het tempo :P.

Het is misschien niet binnen de door jou gestelde 3 seconden gebeurd met je rijbewijs, maar heel veel meer heb je niet nodig hoor :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
"Even" geen tijd om te lezen sinds gisteren middag: 130 berichten gemist :o

@HTT-Thalan Cool zo'n project, succes en veel plezier! Opmerking is niet meer nodig, maar voor een eventuele toekomst: er zijn 1 dagsverzekeringen. Zijn niet goedkoop, maar soms wel praktisch.

@droommotor: Ben al een uur aan het nadenken, ik weet het niet. Vroeger toen ik een nog jongere lolgast was wilde ik een Ducati 748/996. Ik heb ipv dat de 749 gekocht, dus die droom is daarmee uitgekomen. Voor de rest: er is zo ontzettend veel leuks om te rijden/hebben dat ik geen lijst kan maken. Ik denk ook niet dat er sprake is van 'droommotor' in mijn geval, gewoon een gevalletje 'focking vet om gehad te hebben' :+

Mijn volgende motor wordt in ieder geval iets compleet anders. Toen ik deze kocht dacht ik hierna de VTR1000 sp2 te willen, maar ik neig nu meer naar een Speed Triple. En in de tussentijd ook op een Triumph Sprint St 1050 gereden, dat is ook geinig moet ik toegeven :$

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

lolgast schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 09:57:
@HTT-Thalan Cool zo'n project, succes en veel plezier! Opmerking is niet meer nodig, maar voor een eventuele toekomst: er zijn 1 dagsverzekeringen. Zijn niet goedkoop, maar soms wel praktisch.
Het is meer een 'in geval van' voorziening (ivm geautomatiseerde boetes), in principe ga ik het ding gewoon direct weer schorsen (danwel bij het overschrijven of, indien niet mogelijk, de volgende werkdag). Hij rijdt immers niet, want de accu is dood en de remschijf krom (en vooral dat is een breekpunt, anders had ik wel geprobeerd hem naar huis te rijden :P).

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:21
Gisteren een proefrit gemaakt op een GSR 750 uit 2011 met 5200 KM op de teller. Wat een tof apparaat!

Ik had al eerder een proefrit gemaakt op een GSXR 750 en vind het een super mooi apparaat maar ik ben mij toen echt gaan bedenken over de zit houding en dat het (voor mijn gevoel) toch altijd wel hard moet gaan... Ik heb nu een CBR 600 F4, waarbij de Clipons boven de kroonplaat zitten i.p.v. onder de kroonplaat (zoals bij alle racers waaronder de GSXR 750). Dus qua zithouding ga ik op een moderne racer alleen maar achteruit.

Nu kwam ik gisteren bij een motorzaak en zag ik de GSR staan. Super mooie kont (persoonlijk) en de Akrapovic pijp voegt ook wel het e.e.a. toe voor mij :) De kleur op de foto (in de members only tag) lijkt egaal wit maar er zit een tint door heen, heel mooi om te zien. In de uitlaat leek geen DB killer te zitten, toen ik daar naar vroeg had de dealer het over een certificaat o.i.d. waarop staat dat hij legaal is. Toch nog maar even navragen hoe dat precies zit.

Toen ik een testrit ging maken was het eerst even wennen. Ik rij wel eens op mijn vriendin haar motor, een kawa ER6N uit 2006 maar dit is toch hele andere koek als je gaat kijken naar de zithouding en hoe het stuurt. Stukje gaan rijden.. Bochten gingen lekker, veel vertrouwen! Natuurlijk in Zeeland met alle toeristen hier op de dijken kwam het niet vooruit. Waar ik met mijn CBR last van mijn polsen begon te krijgen (als het langzaam ging) en helemaal niet relax op dat ding zat omdat ik gas wou/wil geven vond ik het totaal niet erg om eens wat te minderen. Want ik zal er voor mijn gevoel gewoon relaxt bij... Enkel het woord zadel mogen ze schrappen van dat ding, dat is puur cosmetisch en doet in mijn ogen niets 8)7

De motor heeft 5200 KM op de klok en de dealer waar ik was heeft hem zelf nieuw aan de eigenaar verkocht. Hij reed er amper op en is uiteindelijk voor een Suzuki Versys gegaan. Onderhoud is dus bekend, voor zo ver dat van toepassing is.

Dinsdag ga ik langs om nog het e.e.a. door te nemen.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Zadel is makkelijk op te lossen hè, heb ik ook laten doen bij dat ding van mij. :)
HTT-Thalan schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 09:56:
[...]

Dan heb jij een hele tamme Alp gereden en/of je bent verwend door die raket die je nu hebt, want mijn opoe is nog helemaal bij de les hoor ;).

[video]

We reden al een paar minuten achter een paar andere motorrijders die het erg kalmpjes aan deden (niks mis mee, maar in de bochten vielen we bijna om) dus op een gegeven moment kon zelfs @caesar1000 er met twee vingers in zijn neus voorbij, dan heb je wel een idee van het tempo :P.

Het is misschien niet binnen de door jou gestelde 3 seconden gebeurd met je rijbewijs, maar heel veel meer heb je niet nodig hoor :9.
Ik ben denk ik redelijk verpest met snelheid en vermogen hoor :+ Maar kan goed zijn dat niet helemaal fris was hoor. En als caesar al zo makkelijk kan inhalen zegt dat toch genoeg imho :D

[ Voor 4% gewijzigd door Joopieboy op 13-08-2017 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

R0y. schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 10:02:
Gisteren een proefrit gemaakt op een GSR 750 uit 2011 met 5200 KM op de teller. Wat een tof apparaat!
Nu kwam ik gisteren bij een motorzaak en zag ik de GSR staan. Super mooie kont (persoonlijk) en de Akrapovic pijp voegt ook wel het e.e.a. toe voor mij :) De kleur op de foto (in de members only tag) lijkt egaal wit maar er zit een tint door heen, heel mooi om te zien. In de uitlaat leek geen DB killer te zitten, toen ik daar naar vroeg had de dealer het over een certificaat o.i.d. waarop staat dat hij legaal is. Toch nog maar even navragen hoe dat precies zit.
Mooi ding, als je hem gaat kopen vele veilige kilometers. Wat die DB-killer betreft, ga er maar van uit dat je meer geluid maakt dan wat op het kenteken vermeld staat, zo niet ben ik abuis omdat ik er van uit ga dat als die lawaai stoppers eruit gehaald worden wij motorrijders illegaal bezig zijn. :P
R0y. schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 10:02:
De motor heeft 5200 KM op de klok en de dealer waar ik was heeft hem zelf nieuw aan de eigenaar verkocht. Hij reed er amper op en is uiteindelijk voor een Suzuki Versys gegaan.
Nu ga je de fout in, het is natuurlijk de Kawasaki Versys ;)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:47

Sorbo

Uw hulp in huis!

AVB Gehaald :D

Snelle slalom, stopproef, noodstop, achteruit inparkeren, uitwijkoefening, halve draai en de langzame slalom moeten doen. Alleen bij die laatste door de zenuwen een foutje gemaakt, maar de tweede keer ging die prima :)

Hopelijk komende week mijn AVD examen inplannen (wachttijd schijnt helaas vrij lang te zijn :'( ).

Iemand nog tips voor een goede, solide motorhouder? Mn telefoon (s8) is waterdicht, maar met de hoes er omheen passen de telefoon-speicifieke houders niet meer. Bovendien wissel ik vrij vaak van telefoon, dus een universele houder lijkt me het handigst.

Iemand ervaring met dit soort houders?

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/images/g/6XgAAOSwcB5ZMKTl/s-l500.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:52
Verwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 20:37:
[...]

Kun je eens uitleggen hoe dan? Heb net de app geïnstalleerd, maar zie geen mogelijkheid tot overschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
Sorbo schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 12:40:

Snelle slalom, stopproef, noodstop, achteruit inparkeren, uitwijkoefening, halve draai en de langzame slalom moeten doen. Alleen bij die laatste door de zenuwen een foutje gemaakt, maar de tweede keer ging die prima :)

Hopelijk komende week mijn AVD examen inplannen (wachttijd schijnt helaas vrij lang te zijn :'( ).

Iemand nog tips voor een goede, solide motorhouder? Mn telefoon (s8) is waterdicht, maar met de hoes er omheen passen de telefoon-speicifieke houders niet meer. Bovendien wissel ik vrij vaak van telefoon, dus een universele houder lijkt me het handigst.

[afbeelding]
Gefeliciteerd en de houder is een goed ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09 00:25

epic_gram

undercover moderator

Ik was vandaag ff een stukje aan het rijden (met de auto) toen er opeens vlak voor mijn neus een bijna-aanrijding was tussen een motor en een auto. De motor reed voor me, had groen, toen ze midden op het kruispunt reed stormde er van rechts een auto door rood. Die vent stapte uit de auto en dwong die vrouw op de motor tot stoppen om vervolgens te schelden dat ze moest uitkijken enzo. Wolla dit, wolla dat, je kent het wel.

Ondertussen had ik mijn auto schuin achter de motor gezet met alarmlichten aan (voor aankomend verkeer, 80km weg), om haar even bij te staan. Voor dit soort gevallen heb ik altijd mijn breekijzer binnen handbereik maar gelukkig was het niet nodig om die uit de auto te pakken. Na mij stopten ook andere automobilisten en toen besloot hij toch maar weg te gaan... Gelukkig ging alles goed met het vrouwtje van de motor en iedereen ging weer verder.

Maar jeetje, wat een idioten rijden er op zondag rond zeg! Ik was bij dezelfde rit ook al bijna aangereden door een verkeersregelaar, een politieagent in een busje, en iemand die ging inhalen op een provinciale weg vlak voor een onoverzichtelijke bocht wat maar net goed ging. Gewoon bijna 4 ongelukken gehad/gezien in een ritje van ongeveer 40 kilometer.

Inmiddels gaan mijn eigen motorrijlessen prima, komende week theorie! :D

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online

[afbeelding]
Heb hier al jaren een X-Grip, dus hetzelfde ding als op de foto. Gebruik deze met een RAM kogel op de motor en een tussenstuk zodat je de telefoon op de juiste plek kan krijgen. Gebruik deze grip sinds de Galaxy S3 en sindsdien heeft er een Galaxy S4, S6 en nu S8 ingezeten. Tussendoor ook nog een OnePlus One. Werkt prima, ook op de snelweg. Ben sowieso niet de enige hier die een X-Grip heeft, dit topic zit vol met mensen die het op die manier hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

xos schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 10:39:
[...]

Motor staat nu niet thuis dus kan het niet controleren maar afgezien van wat mods lijkt dit hetzelfde constructie. Dat stukje plastic helpt niks. Het gaat om de kabelhouders op de achterbrug. De kabel kan daaruit vallen en heeft dan voldoende speling om de remschijf te raken. Met een kabelbinder is dat nu definitief opgelost.

Bevalt je stand nog steeds en hoe hoog kan de motor ermee worden opgetild?. Heb weer wat meer plek in de schuur en wil nu echt iets hebben om de motor omhoog te brengen tijdens het sleutelen.
Dat kabeltje aan de onderkant van de achterbrug loopt inderdaad een beetje "vreemd" maar wordt wel voldoende beschermt tegen contact met de remschijf én achtervelg volgens mij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5p5mYkfYR7n43WJTFLUQy6pT/medium.jpg

Jammer dat ze niet even een rubber tule gestoken hebben in dat middelste bevestigingspunt.... Kabel ligt daar volledig los tussen de brug en dat stukje plastic (maar kan in principe niet beschadigen doordat 't kabeltje lang genoeg is en er geen speling noodzakelijk is, daar).

Die "Abba" stand bevalt overigens érg goed. Misschien had ik 'm nu ook wel even kunnen gebruiken om die plaatjes wat gemakkelijker te kunnen trekken maar.... Heb ondertussen de vergunning voor een nieuwe garage ook op orde dus volgend voorjaar kan er gebouwd worden en kan ik die stand wat makkelijker plaatsen én gebruiken :*)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Winkiller schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 12:28:
[...]

Mooi ding, als je hem gaat kopen vele veilige kilometers. Wat die DB-killer betreft, ga er maar van uit dat je meer geluid maakt dan wat op het kenteken vermeld staat, zo niet ben ik abuis omdat ik er van uit ga dat als die lawaai stoppers eruit gehaald worden wij motorrijders illegaal bezig zijn. :P
Hij klonk erg beschaaft. Zeker als je het vergelijkt met mijn cbr.

Ik zag volgens mij op het frame 88db staan, dat is natuurlijk al een stuk minder als de 98 db die ik nu mag.
Nu ga je de fout in, het is natuurlijk de Kawasaki Versys ;)
Puur een test om te kijken wie wakker is... het is een v-strom :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

[video]
Hmmm..... MT-10 vliegles geven "went wrong" :/

Maar die bocht was met de ± 65MpH (100Km'h) in de derde versnelling, waarmee 'ie aan kwam rijden, ruim te halen geweest als 'ie van z'n gas af gebleven had én vervolgens zich niet op die houten paal aan 't focussen was gegaan, volgens mij.

Ook het feit dat z'n Traction Control bijna "uit" staat (stand "1") en de DrivingMode in "B" staat maken dit tot een domme fout op zo'n machientje. Ik denk dat die rijder z'n TC ook nog wel uitgeschakeld had als íe geweten hoe dat dat gekkunnen had, die fiets reed nú bijna volledig op verantwoording van alléén de berijder en zonder elektronische "oogjes" om het een leuk filmpje te laten worden ;)

Jammer voor 'm dat er geen Quick-Shifter op zit, overigens :P

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 13-08-2017 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 14:05:
[...]

Maar die bocht was met de ± 65MpH (100Km'h) in de derde versnelling, waarmee 'ie aan kwam rijden, ruim te halen geweest
Daar zit dan ook het probleem. Hij denkt dat ie niet te halen was en vanuit daar gaat het compleet fout. Hij rijd harder dan wat hij zelf als rijder aankan. Mensen die de bocht wel denken te kunnen halen en genoeg skills hebben om het doen pakken die bocht dan gewoon. Hij denkt het niet te kunnen halen en vanuit daar nemen de SR's het over en is het einde verhaal. Geeft wel aan dat lekker rustig aan doen wel zo slim is als je skills nog niet ver genoeg zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
En vooral vertrouwen in je fiets hebben.

Je kunt nog zoveel skillz hebben op fiets A, als fiets B je onzeker maakt en je daardoor je SR's niet onder controle hebt, dan is 't ook niet zo verstandig om als op fiets A te gaan rijden op fiets B :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PilatuS schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 14:09:
[...]

Daar zit dan ook het probleem. Hij denkt dat ie niet te halen was en vanuit daar gaat het compleet fout. Hij rijd harder dan wat hij zelf als rijder aankan. Mensen die de bocht wel denken te kunnen halen en genoeg skills hebben om het doen pakken die bocht dan gewoon. Hij denkt het niet te kunnen halen en vanuit daar nemen de SR's het over en is het eind verhaal. Geeft wel aan dat lekker rustig aan doen wel zo slim is als je skills nog niet ver genoeg zijn.
Die fiets staat in "B Mode" en da's écht leuk spelen als je weet wat je aan 't doen bent én zelf 100% wakker bent.. Voorwieltje komt dan met een béétje gas extra gewoon gemakkelijk los van de grond, ook nog bij ± 60Mp/h in de derde versnelling.... En je ziet de teller ineens net voor de bocht oplopen naar 68Mph.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Osiris schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 14:11:
En vooral vertrouwen in je fiets hebben.

Je kunt nog zoveel skillz hebben op fiets A, als fiets B je onzeker maakt en je daardoor je SR's niet onder controle hebt, dan is 't ook niet zo verstandig om als op fiets A te gaan rijden op fiets B :P
Je moet een fiets natuurlijk wel een beetje kennen, maar ik denk niet dat dit de grootste factor is. Ik denk dat het toch voornamelijk is dat je weet dat zo'n bocht prima te halen is. Of je er nou met een CB500 in gaat of met een S1000RR, in beide gevallen moet die bocht te halen zijn. Als je als rijder weet dat het te doen is gaat het gewoon anders, dan ga je er gewoon in en heb je het vertrouwen dat je er doorheen gaat komen. Bij deze kerel kan je wel zien dat ie dacht het nooit te gaan halen en vanuit daar gaat het fout. Weten dat die bocht prima te halen is zorgt er ook wel voor dat je de SR's onder controle hebt, met welke fiets dan ook.
wimmel_1 schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 14:12:
[...]

Die fiets staat in "B Mode" en da's écht leuk spelen als je weet wat je aan 't doen bent én zelf 100% wakker bent.. Voorwieltje komt dan met een béétje gas extra gewoon gemakkelijk los van de grond, ook nog bij ± 60Mp/h in de derde versnelling.... En je ziet de teller ineens net voor de bocht oplopen naar 67Mph.
Ik heb nog nooit een fiets gehad met electronica, zelfs geen ABS. Ben wel benieuwd naar dingen als bochten traction control waarmee je dingen kan doen die je normaal in de problemen brengen. Aangezien mijn fiets dit niet heeft doe ik er maar rustig mee. Ik weet gewoon dat als ik te hard op het gas ga in een bocht dat het niet goed gaat, maar het lijkt mij wel fijn de electronica te hebben waarmee je zulke dingen wel kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:51
Momentsleutel binnen, meteen de paddock bobbins gemonteerd. Morgen komt de paddock binnen en dan wordt het niet meer lopen met de motor bij het smeren van de ketting. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@PilatuS : Filmpje hier nog maar eens even bekeken op een kwart van de opnamesnelheid en je ziet gewoon dat die fiets z'n voorwiel aan 't optillen is, en dat 't daarna pas écht "mis" gaat.

Ik dacht ná de eerste 1000Km op m'n brommertje (en dus de eerste servicebeurt) óók alle electronica wel even uit te kunnen schakelen.... Hell: Op m'n R6 had ik die "zooi" ook niet én zó spannend was 't allemaal niet geweest gedurende die eerste 1000Km. waarbij de fiets zichzelf ook nog eens in houd ongeacht de settings.

Na de eerste bocht welke ik "sportief" uit dacht te kunnen rijden, a'la R6 stijl, had ik de TC al weer terug staan in stand "1" .... Ná de volgende bocht ook de "Driving Mode" maar weer terug naar de "STD" stand want 't voorwiel bleef bij 't uitkomen van een bocht een "eigen" wil houden.... En 't luchtruim verkiezen bóven 't asfalt.

Tegenwoordig rijdt ik er ook weer met een gerust hart op terwijl de TC in de "OFF" stand en de Driving Mode in "B" staat, maar dan moet ik van mezelf wél weten dat ik "lekker" op m'n motor zit. Zo niet dan is 't vaak de "A" Mode óf zelfs gewoon weer de 'STD". In die STD mode mét de TC in "3" (= MAX. Electronica) pakt 'ie 't voorwiel ook los van de grond maar zet de electronica 't voorwiel ook vrij snel weer (beheerst) op 't asfalt terug.. Je krijgt dan een beschaaft "huppeltje" van hooguit een Cm. of 10 speling met 't asfalt (wat je óók niet wil bij 't uit accelereren van een bocht, maar..... ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
@wimmel_1 Als het voorwiel bij hem op het verkeerde moment in de lucht hangt verklaart dat ook wel een hoop inderdaad.

Qua rijden zonder electronica heb ik mijzelf gewoon aangeleerd om het gas zodanig rustig en gecontroleerd te gebruiken dat ik nooit het voorwiel in de lucht heb. Ik geef vaak genoeg volgas, maar dan draai ik het gas wel op zo'n manier open dat het voorwiel netjes op de grond blijft. Ik heb met deze motor het voorwiel nog niet 1x in de lucht gehad terwijl dat met 150pk en 125Nm op het achterwiel makkelijk te doen is. Aangezien er ook geen ABS of wat dan ook op zit ben ik wel altijd heel erg gecontroleerd bezig tewijl ik toch altijd wel lekker sportief rij.

Nou lijkt een bak met electronica mij best fijn omdat je dan gewoon een stuk lomper kan zijn en veel verder kan gaan, maar zo zonder vind ik dan ook wel weer wat hebben. Toch een hoop uit de motor halen, maar wel op zo'n manier dat het allemaal goed gaat. Alleen als ik dan een filmpje zie van een S1000RR die in de bocht gewoon volgas geeft en de traction control dat netjes goed laat verlopen dan heb ik wel zoiets van, dat wil ik ook :P

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik heb mijn wa-gen volgela-den, met een ou-de Trans-alp...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fIWy1FqWpifOTJKyjCTBWM56/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YBysODeJJZIgjVowx6vhM9v8/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RK6vv32K6XZuejvM2NmdcFLY/full.jpg

Zo komt hij zojuist van de kar rollen. Het arme schaap is flink verwaarloosd, maar ik zie zeker mogelijkheden, en anders verwordt dit gewoon in een sloop om andere leden uit de brand te helpen. Ik wil het in ieder geval een serieuze poging geven!

We beginnen eerst maar met "the bad", zo op het eerste gezicht, in de vorm van wat eerste foto's:

De middenbok is doormidden (haha):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Ap8TUZYXsVawdCPi2K77p15x/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1vMn1135YgJpNB1eXhujIJOJ/full.jpg

De achtervelg ziet eruit als een scene uit Alien (1979):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DKuzAfAczqXIPmdp9vVcA9DB/full.jpg

Van de ketting is het een wonder dat hij nog draait:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AyM31EjQJUasoeRiUTjOecE9/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XIGJ6zzr8g9uhfYuJVUSyhEB/full.jpg

En de remschijf is alleen nog geschikt als onderzetter:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vrIIOUNaDOCqyvqVqkFOsfQF/full.jpg

De afdeling "ik weet het nog niet":

De carburateurs zien er op het oog roestig uit, maar dat zegt niks over de binnenzijde:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/snVU5tQUPiNDJ4YGgNAYIbEQ/full.jpg

En dat geldt natuurlijk ook voor het blok, dat is niet mooi om te zien, maar de binnenzijde moet nader onderzocht worden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IBk16jGJkxzPgdYnT8rxlp8d/full.jpg

De upsides:

De voorvelg ziet er alleszins nog redelijk uit, ondanks dat die getuige de remschijf ook is blootgesteld aan weer en wind.
Daar komt bij dat het kuipwerk op het eerste gezicht nog redbaar lijkt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/geO2xe0uN2CNS8w7S3SEPeJX/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pWwcMj1GvMP5W4QlP0FmN0ws/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FDFJC1Z7iFJXTkfgsi4XpeZx/full.jpg

Bovendien zit er nog een alleraardigst zadel op, de initiele reden waarom de motor me opviel (mijn eigen zadel is gescheurd):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8yWcpB2KY3IHqVHllKXFJltg/full.jpg

En dan de bonus:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GTMK1qbmWHC7inTKAMjIGuHh/full.jpg

Het plan

Ik ga voorlopig nog uit van een rescue-missie. Dat wil zeggen dat ik de boel eerst helemaal uit elkaar ga trekken en inventariseren. Het zadel en de einddemper vinden waarschijnlijk voorlopig een plekje op mijn eigen Alp, evenals het nog aanwezige gereedschapskistje (dat mist bij mij).

Indien de motor te redden blijkt, ga ik hem helemaal reviseren. Dat kan ik uiteraard niet 100% zelf in verband met sommige benodigde gereedschappen (o.a. de blokrevisie) maar Waffie heeft een toverwerkplaats en weet overal weg mee. Daarnaast heb ik alle tijd van de wereld: Het ding staat geschorst, ik kan hem droog wegzetten op eigen terrein en op het gemakje alles oppakken.

In principe is dit het idee:

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/00/s/MTEzMVgxNjAw/z/b1QAAOSw-zxWn4Z0/$_1.JPG

De motor blijft in principe origineel, dat wil zeggen, ik ga geen andere achterbrug of iets dergelijks plaatsen, maar er komen wel progressieve veren op, gesinterende remblokken, stalen remleiding, dat soort zaken. Ook zullen er speciale stepjes en een carterbak erop komen, zwart gespoten. De velgen zullen ook vervangen worden door iets aftermarkets, ook in het zwart. Verder wil ik de koffers zelf maken (staal) om ze bij het design van de motor te laten passen.

Maar dat is allemaal voor (veel) later, stap één is demontage :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

HTT-Thalan schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 15:04:
Ik heb mijn wa-gen volgela-den, met een ou-de Trans-alp...

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Zo komt hij zojuist van de kar rollen. Het arme schaap is flink verwaarloosd, maar ik zie zeker mogelijkheden, en anders verwordt dit gewoon in een sloop om andere leden uit de brand te helpen. Ik wil het in ieder geval een serieuze poging geven!

We beginnen eerst maar met "the bad", zo op het eerste gezicht, in de vorm van wat eerste foto's:

De middenbok is doormidden (haha):

[afbeelding]
[afbeelding]

De achtervelg ziet eruit als een scene uit Alien (1979):

[afbeelding]

Van de ketting is het een wonder dat hij nog draait:

[afbeelding]
[afbeelding]

En de remschijf is alleen nog geschikt als onderzetter:

[afbeelding]

De afdeling "ik weet het nog niet":

De carburateurs zien er op het oog roestig uit, maar dat zegt niks over de binnenzijde:

[afbeelding]

En dat geldt natuurlijk ook voor het blok, dat is niet mooi om te zien, maar de binnenzijde moet nader onderzocht worden:

[afbeelding]

De upsides:

De voorvelg ziet er alleszins nog redelijk uit, ondanks dat die getuige de remschijf ook is blootgesteld aan weer en wind.
Daar komt bij dat het kuipwerk op het eerste gezicht nog redbaar lijkt:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Bovendien zit er nog een alleraardigst zadel op, de initiele reden waarom de motor me opviel (mijn eigen zadel is gescheurd):

[afbeelding]

En dan de bonus:

[afbeelding]

Het plan

Ik ga voorlopig nog uit van een rescue-missie. Dat wil zeggen dat ik de boel eerst helemaal uit elkaar ga trekken en inventariseren. Het zadel en de einddemper vinden waarschijnlijk voorlopig een plekje op mijn eigen Alp, evenals het nog aanwezige gereedschapskistje (dat mist bij mij).

Indien de motor te redden blijkt, ga ik hem helemaal reviseren. Dat kan ik uiteraard niet 100% zelf in verband met sommige benodigde gereedschappen (o.a. de blokrevisie) maar Waffie heeft een toverwerkplaats en weet overal weg mee. Daarnaast heb ik alle tijd van de wereld: Het ding staat geschorst, ik kan hem droog wegzetten op eigen terrein en op het gemakje alles oppakken.

In principe is dit het idee:

[afbeelding]

De motor blijft in principe origineel, dat wil zeggen, ik ga geen andere achterbrug of iets dergelijks plaatsen, maar er komen wel progressieve veren op, gesinterende remblokken, stalen remleiding, dat soort zaken. Ook zullen er speciale stepjes en een carterbak erop komen, zwart gespoten. De velgen zullen ook vervangen worden door iets aftermarkets, ook in het zwart. Verder wil ik de koffers zelf maken (staal) om ze bij het design van de motor te laten passen.

Maar dat is allemaal voor (veel) later, stap één is demontage :9.
Hoop niet dat je geld hebt betaald voor dat barrel? Ziet er uit als een hele klus.. echt alles wat geen RVS is, is verroest, en al het aluminium is ook flink gaan oxideren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Secsytime schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 15:11:
[...]

Hoop niet dat je geld hebt betaald voor dat barrel? Ziet er uit als een hele klus.. echt alles wat geen RVS is, is verroest, en al het aluminium is ook flink gaan oxideren..
De demper, valbeugels, kappenset, voorvelg, zadel en tank zijn samen al meer dan het driedubbele waard (in de huidige conditie) van wat ik voor 'dit barrel' betaald heb, dus als hij niet te redden is word ik er in ieder geval niet slechter van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Secsytime schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 15:11:
[...]

Dat apparaat moet gewoon helemaal uit elkaar waarbij al 't metaal een keer een zandstraal cabine gaat zien (óf nog beter: Een glasparel behandeling gaat krijgen). Boutjes zijn allemaal te vervangen.....

Een béétje (lees: heel veel) TLC en HTT-Thalan heeft er mooie fiets aan waarvan 'ie daarna ook exact weet welk onderdeel wáár thuis hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

HTT-Thalan schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 15:13:
[...]

De demper, valbeugels, kappenset, voorvelg, zadel en tank zijn samen al meer dan het driedubbele waard (in de huidige conditie) van wat ik voor 'dit barrel' betaald heb, dus als hij niet te redden is word ik er in ieder geval niet slechter van.
Jij kan het weten, ik zit niet in de TA onderdelen :P. No hate hoor, ziet er alleen uit als een flinke klus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:47

Sorbo

Uw hulp in huis!

HTT-Thalan schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 15:13:
[...]

Ik ben benieuwd wat je van de hoge ruit vindt. Schijnt dat dat soort ruitjes nog wel eens een bak turbulentie willen veroorzaken, maar heb er zelf geen ervaring mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Sorbo schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 15:23:
[...]

Ik ben benieuwd wat je van de hoge ruit vindt. Schijnt dat dat soort ruitjes nog wel eens een bak turbulentie willen veroorzaken, maar heb er zelf geen ervaring mee :)
Mijn eigen ruit is hoger. En ja, er is turbulentie, maar precies onder mijn helm door, het houd de wind van mijn lijf. Rechtop zitten dus, want als je voorover gaat zitten gaat het klapperen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 15:15:
[...]

Dat apparaat moet gewoon helemaal uit elkaar waarbij al 't metaal een keer een zandstraal cabine gaat zien (óf nog beter: Een glasparel behandeling gaat krijgen). Boutjes zijn allemaal te vervangen.....
Vraag me af of onder alle roest dan nog wel genoeg metaal overblijft ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@HTT-Thalan Even een klein verzoekje van mijn kant: Zou je de volgende keer bij 't posten van een serie foto's vanuit je T.NET album 't "juiste" linkje willen gebruiken voor GoT?

Je krijgt bij iedere foto ook een linkje naar een "grote" Thumbnail waarbij de eigenlijke foto pas geladen wordt als de kijker er op klikt. .... M'n "onbeperkte" databundel op 4G wordt dan niet meer zo grof aan gesproken hier in 't buitenland :P

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• lolgast
  • Nu online
Vriendin: Is het goed als ik even naar de Ikea ga?
Ik: *staat al in de berging om de motor te pakken* :+

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Klikbaar

En deze keer niet vergeten om een fotootje te schieten *O*
Afbeeldingslocatie: https://images.lolgast.nl/uploads/medium/d0f95563f46c70d873a4cf7649719624.jpg
Klikbaar

@HTT-Thalan Ziet eruit als een project waar je na deze winter nog niet mee klaar bent >:). Heb je überhaupt een punt waarop je nu wil dat hij klaar/rijdbaar is? Volgende zomer en dan je huidige er meteen achteraan of..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Osiris schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 15:40:
[...]

Vraag me af of onder alle roest dan nog wel genoeg metaal overblijft ;)
Dan kán nog best wel eens mee gaan vallen. Ik ga er vanuit dat @HTT-Thalan deze fiets in eerste instantie écht netjes (lees: 100%) wil gaan restaureren en dat er ná 't kaal maken ook even middels IR/Röntgen gekeken wordt naar de échte status van 't frame en overige chassis delen :P

Meestal is er aan de binnenkant van die delen niets óf niet veel aan de hand doordat er gaatjes aanwezig zijn voor de ontwatering en de beschermlaag aan de binnenkant wel op order was in die tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

lolgast schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 15:44:
@HTT-Thalan Ziet eruit als een project waar je na deze winter nog niet mee klaar bent >:). Heb je überhaupt een punt waarop je nu wil dat hij klaar/rijdbaar is? Volgende zomer en dan je huidige er meteen achteraan of..?
Ik heb geen tijdschema, maar voor volgende winter zou leuk zijn als stip op horizon. Volgende zomer zou helemaal vet zijn (want dan kan ik ermee op vakantie) maar dat is wel erg krap, ik heb maar beperkt tijd om te sleutelen naast gezin/werk etc.

@wimmel_1 zal ik doen, en thanks voor de aanmoediging en tip: Mijn vrouw vond het ook een goed idee om gelijk grondig te werken en alles wat daarvoor in aanmerking komt gewoon te zandstralen in plaats van met de hand schuren.

Het frame is 7 jaar terug opnieuw gepoedercoat maar er zit toch al weer oppervlakteroest op dus het zal opnieuw moeten, maar ik ga onderzoeken in hoeverre zelf spuiten een optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
@wimmel_1 Not sure if serious.. ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Osiris op 13-08-2017 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Osiris schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 15:50:
@wimmel_1 Not sure if serious.. ;)
Dat wat betreft die roest is en was écht serieus. Enige probleem wat er vaak later aan toe gevoegd werd door de berijders van die spullen zélf is dat de ont/be-luchtingen dícht gespoten/gekit werden met bijv. tectyl of andere rommel om 't spul te beschermen tegen oppervlakteroest. Zelfde geld ook voor auto's uit die jaren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-09 21:51

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

[afbeelding]
Werkt goed, zoals @PilatuS al zei hebben meerdere mensen hier een Rammount met X-grip.

Gisteren mijn 12V aansluiting gemaakt. Toen ik tijdens mijn ritje (Zie afbeelding hieronder) halverwege mijn mobiel wilde gaan opladen, deed het niks meer. Er zal wel een kabeltje los zijn geraakt. |:(

Afbeeldingslocatie: https://grubeater.nl/pics/Transalp/TCN_Landmarkrally_2017-08-12.png

[ Voor 14% gewijzigd door Grubeater op 13-08-2017 17:14 ]

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Zou het zin hebben om eerst eens te proberen het ding te starten?

Ik zie wel eens van die Youtube filmpjes voorbij komen met <insert vehicle> starting after <xx> years...

Als hij loopt weet ik in ieder geval dat het blok niet vast zit :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Nu online
HTT-Thalan schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 17:15:

Ik zie wel eens van die Youtube filmpjes voorbij komen met <insert vehicle> starting after <xx> years...

In het ergste geval gaat het blok echt kapot, daar ga je nu toch al vanuit 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Conteaster
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

Blijft toch altijd leuk om te kijken (vind ik)!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Weet niet of dit verstandig is.. alle vloeistoffen zullen namelijk net zo oud zijn als de rest van het onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Trek dat hele ding nou eerst maar even uit elkaar en controleer ALLES voordat je 't apparaat weer opnieuw opbouwt en 't spel weer "start".

Gezien de staat van die motor op de foto's is er al lang niet meer mee gereden en is er écht meer mee aan de hand dan alleen wat roest op de chassis delen. Als je een hoop onnodige schade wil voorkomen dan probeer je 't apparaat nú niet eens "rond" te laten lopen door 't ding te duwen terwijl 't ding in z'n versnelling staat....

Een "Vapour Lock" bij zo'n "schuurvondst".... Je ben niet de eerste ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Will_M op 13-08-2017 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Laatst online: 07:36

Bommes

Capo del formaggio

Zet hem eens in zijn 3 of 4 en duw hem eens vooruit, eventueel met iemand zittend op het zadel.
Gaat het blok dan eventueel rond??
Dan zit het niet vast.
Grote kans dat de binnenkant van het blok gewoon goed is. Er zijn meerdere howto's te vinden over hoe je het blok weer fatsoenlijk gereinigd krijgt zonder het compleet uit elkaar te moeten halen.

Overigens is die achter velg echt wel compleet vergaan daar kun je niets meer mee.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bommes schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 17:59:
[...]

Zet hem eens in zijn 3 of 4 en duw hem eens vooruit, eventueel met iemand zittend op het zadel.
Gaat het blok dan eventueel rond??
Dan zit het niet vast.
Grote kans dat de binnenkant van het blok gewoon goed is. Er zijn meerdere howto's te vinden over hoe je het blok weer fatsoenlijk gereinigd krijgt zonder het compleet uit elkaar te moeten halen.

Overigens is die achter velg echt wel compleet vergaan daar kun je niets meer mee.
Dát kun je (IMHO) dus beter óók even niet doen..... Als er ook maar "iets" aan de zuigerveren mankeert dan trek je de cilinderwanden ook meteen stuk.... Nikkasil is vrij duur om te laten vervangen!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ok, voors en tegen dus. Ik neig nu naar niet doen, en gewoon gelijk uit elkaar trekken :P.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lolgast
  • Nu online
Zonder gekkigheid, ik zou het ook niet doen als ik jou was. Voor je het weet veranderd het hele project van haalbaar en leuk naar kansloos. Dat is die 20 seconde op de startknop drukken niet waard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

BvZwolle schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 12:44:
[...]

Kun je eens uitleggen hoe dan? Heb net de app geïnstalleerd, maar zie geen mogelijkheid tot overschrijven.
De overschrijf mogelijkheid zit ook niet in de app, maar op de website... je hebt er alleen de app van de RDW voor nodig ( voor het lezen van je ID)

https://www.rdw.nl/Partic...ertuig-overschrijven.aspx

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik zal er, in tegenstelling tot de vorige eigenaar, geen gras over laten groeien. We gaan gelijk van start.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LXvIuJp6fq3DHvOYux4Jo3u5/full.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Nou nog alleen even 't juiste linkje qua foto plaatsen .... En ALLES komt goed!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

HTT-Thalan schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 18:37:
Ik zal er, in tegenstelling tot de vorige eigenaar, geen gras over laten groeien. We gaan gelijk van start.

[afbeelding]
Zou even een motorbrug of standaard halen, werkt net even wat makkelijker. En zeker de investering waard als je er zo een poos mee bezig zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

wimmel_1 schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 18:41:
Nou nog alleen even 't juiste linkje qua foto plaatsen .... En ALLES komt goed!! :)
Ik heb het tweakers linkje gebruikt! Is dat ook nog niet de goeie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0y.
HTT-Thalan schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 18:46:
[...]

Ik denk dat @wimmel_1 bedoelt dat je gebruik moet maken van een thumbnail i.p.v. de volledige foto ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Gebruik de grote thumbnail optie inderdaad :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

GoT-Code Grote Thumbnail.... De tekst welke dáár achter staat is welke je 't beste kan gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mswp
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-08-2024

mswp

Wie Niet?

Conteaster schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 17:29:
[video]
Is inderdaad mooi om te zien. Mooie samenwerking, en zo zie je goed de voordelen van een motor.

Lijkt mij een mooi beroep.

😲

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• lolgast
  • Nu online
Heb ik ook nog iets aan zo'n Ikea bezoek van mijn vriendin? Jazeker! Blijkbaar hebben ze een nieuwe lijn (Eket) en dat past precies tussen onze meterkast en 'motorhok'. Mooi om de helmen in te plaatsen met de laarzen erboven!

Afbeeldingslocatie: https://images.lolgast.nl/uploads/medium/2dfcb1546ab7539da8bf6f8d4fac26cb.JPG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

[video]
Wat ik mooi blijf vinden aan dit soort filmpjes zie je eigenlijk alleen alleen in de spiegels van de filmende motor ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 13-08-2017 19:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
wimmel_1 schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 19:18:
Wat ik mooi blijf vinden aan dit soort filmpjes zie je eigenlijk alleen alleen in de spiegels van de filmende motor ;)
Het gezicht van de motoragent? Stiekeme crush? O+
Als ik dit soort filmpjes zie merk ik altijd weer wat een pannenkoeken er rijden op onze wegen :+ Al ken ik persoonlijk ook mensen die helemaal in paniek raken als ze iets politie-achtigs op de weg zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
HTT-Thalan schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 18:46:
[...]

zoals het nu staat wordt er meteen 40mb aan foto's gedownload, thumbnails wordt iedereen beter van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:49

Destruction

(ex-)Automonteur

TheBrut3 schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 19:49:
[...]

Het gezicht van de motoragent? Stiekeme crush? O+
Als ik dit soort filmpjes zie merk ik altijd weer wat een pannenkoeken er rijden op onze wegen :+ Al ken ik persoonlijk ook mensen die helemaal in paniek raken als ze iets politie-achtigs op de weg zien.
Dat zijn vooral mensen die als een zombie achter het stuur zitten, starend naar de horizon. Mensen die hun volledige hersencapaciteit nodig hebben om 't voertuig waar ze in/op zitten te besturen, en geen ruimte meer over hebben om na te denken over de/een verkeerssituatie, standaard 50 rijden waar je 70 mag, etc.

Ik heb jaren gedacht dat dat type mens gewoon terrorist was en het expres deed, maar de theorie van hersencapaciteit is denk ik meer passend. De krachtcentrale kan gewoon niet harder draaien. Of je dat type achter het stuur van een (motor)voertuig wilt hebben is punt 2, maar voordat we afdwalen naar een discussie over welk type bestuurder wel en niet geschikt is... :+

@HTT-Thalan succes, ziet eruit alsof dat een aardig project gaat worden :)

Ik heb zelf dus deze nog in de garagebox staan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/an5ymW1LFrqVLeKTawqJH6p2/medium.jpg
op veler verzoek maar de grote thumb geplaatst. En met extragratis onkruid dat vanaf de buren mijn tuin in komt :/

Met het oude kuipwerk erop leek de schade behoorlijk ernstig, maar in werkelijkheid valt het allemaal mee en als ik het echt zou willen (nee, dat wil ik niet in deze staat :X) zou ik ermee kunnen rijden. M'n eigen moet nog een nieuwe achterband en een onderhoudsbeurtje, dan maar 's op parts jacht voor deze :)

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Winkiller
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

[video]
Ja heel goed werk, vooral als je in de Ambulance ligt, zelf 1x meegemaakt. Volgens mijn vrouw die in de 2e Ambulance mee reed een heel avontuur naast het avontuur dat ik het plotseling niet meer deed. Ik ben de Politie en Ambulance medewerkers heel wat schuldig ondanks dat ze gewoon hun werk deden. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

wimmel_1 schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 18:01:
[...]

Dát kun je (IMHO) dus beter óók even niet doen..... Als er ook maar "iets" aan de zuigerveren mankeert dan trek je de cilinderwanden ook meteen stuk.... Nikkasil is vrij duur om te laten vervangen!!
Er zijn wel truukjes voor, zonder de motor compleet uit elkaar te hoeven halen.
Check eerst het lucht filter of daar vocht in staat of zit.
Zo ja dan kan er wel meer werk zijn.
Is dit gewoon droog maar gebruikt vies dan:
Bougies er uit, boven op de zuigers een flinke laag diesel gieten en een paar uur laten staan. Je kunt ook een goede kruipolie gebruiken, dat stinkt wat minder dan diesel. Maar zeker geen WD40 rommel.
Imal is wat mij betreft de beste.
Laad de accu op of plaats een nieuwe en geef een klein tikje op de startknop.
Kijk of de motor iets verdraaid is, herhaal nog 1 keer indien verdraaid en laat vervolgens een nacht staan.
Nou ja:
http://www.crankshaftcoal...ki/Freeing_a_stuck_engine
Dat dus.

Ik denk als ik de foto's zo zie dat het ding gewoon heel lang buiten onder een zeil heeft gestaan. En gewoon rijdend is weg gezet.
Zorgen dat de motor los zit/komt, verse filters en olie er op, nieuwe bougies en starten/laten lopen.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/d53fu1wzqC6aJwjE57E98bCB/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JPBUW7MOL59JFNeEXG0hXGIX/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GNWXvFLaViSysjPKuyFf3kNh/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zhyCfbLLrYNbucog1MVcocFo/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9Jp8LO1KSYHWk7nDwGNf0Pzt/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OlgVfddXC4ckZMBxRg5RgQ8K/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QMcjOAPh5WdZ1qCkYbSiZ7U2/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WFgCknVSXeGEL57HDlxCxE0g/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/H4S1A88hzKv6WSD8xt4qDg1d/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wJojQ4IcQ7pnuwJe0iWvxr8F/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rx4MNTLwDDoRIBCn2M6treXP/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UxmpL2KVMSwPZRLt3F6vzuiY/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NEuL5IINx2zcOu0Mi3xolEWP/medium.jpg

Eaukay.

Er is overduidelijk al eerder aan deze motor gewerkt, maar wel door een ongelofelijke Boer Beun (ja, met hoofdletters). Reparaties op de niet voorgeschreven wijze (of met niet-voorgeschreven materialen), afgebroken plastic, bouten in plaats van rubberen mounts, en sommige bouten wiens contra-draad in de fitting vergaan was zijn gewoon met lijm opgevuld. De fairing zat dus niet meer zo heel briljant vast :+.

Er blijkt een scott-oiler-achtig systeem in te zitten (grappig), het zadel is nog heel netjes (die ga ik opfrissen en op mijn motor zetten) maar de tank heeft het hard te verduren. Er zit een stuk weggegeten door roest, doch wel een dragend gedeelte, de tank zelf is niet lek of aangetast. Ik moet de binnenkant nog checken overigens, want het ding was niet afgevuld weggezet (hij zei van wel, maar dan zitten er kabouters in zijn tuin, want ik haalde er nog maar ~8 liter uit).

Dus: Kappen zijn aan de buitenkant netjes, binnenkant stukje minder. Vooral veel beunwerk gevonden, en wat lelijke roestplekken. Ik kan pas zien of het frame te redden is als ik het kaal gemaakt heb (dus demonteren en controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bommes schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 20:54:
[...]

Er zijn wel truukjes voor, zonder de motor compleet uit elkaar te hoeven halen.
Check eerst het lucht filter of daar vocht in staat of zit.
Zo ja dan kan er wel meer werk zijn.
Is dit gewoon droog maar gebruikt vies dan:
Bougies er uit, boven op de zuigers een flinke laag diesel gieten en een paar uur laten staan. Je kunt ook een goede kruipolie gebruiken, dat stinkt wat minder dan diesel. Maar zeker geen WD40 rommel.
Imal is wat mij betreft de beste.
Laad de accu op of plaats een nieuwe en geef een klein tikje op de startknop.
Kijk of de motor iets verdraaid is, herhaal nog 1 keer indien verdraaid en laat vervolgens een nacht staan.
Nou ja:
http://www.crankshaftcoal...ki/Freeing_a_stuck_engine
Dat dus.

Ik denk als ik de foto's zo zie dat het ding gewoon heel lang buiten onder een zeil heeft gestaan. En gewoon rijdend is weg gezet.
Zorgen dat de motor los zit/komt, verse filters en olie er op, nieuwe bougies en starten/laten lopen.
Als je zo'n motor(fiets) tóch hebt staan zonder er mee te moeten/willen gaan rijden, waarom zou je dan willen gaan proberen 't ding te starten? Écht: Pak 't ding volledig uit elkaar en zorg dat alles daarna op orde is!!

En gezien de nieuwe foto's.... Er is écht wat meer mis mee, helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FastFred
lolgast schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 15:44:
Vriendin: Is het goed als ik even naar de Ikea ga?
Op zondag naar de Ikea :X

Ik ben daar inmiddels ervaringsdeskundige in, als je al op zondag gaat, zorg dat je weet wat je moet hebben en ga er een half uur voor sluitingstijd heen, dan sjoks je in ieder geval niet in schildpaddentempo achter de gezinnetjes aan.

Heb 1x de fout begaan om rond een uur of 1 te gaan 8)7

Ik ben vanmiddag met de auto zomaar even een rondje gaan rijden, heb ik nog met iemand van hier op de Posbank in de file gestaan? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
FastFred schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 21:04:
[...]
heb ik nog met iemand van hier op de Posbank in de file gestaan? :X
De Posbank pak ik meestal in de avond even mee. Na een uurtje of 19:00 is er niemand daar. Kom je boven op het paviljoen ben je daar de enige :) Dan kan je best lekker een stukje rijden daar. Overdag en helemaal op een zondag wil je daar niet komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Denk dat ik dat de volgende keer ook maar doe ja. Het was er vandaag echt alleen maar file rijden en slingeren tussen wandelaars, motoren, fietsers en echt heule trage auto's inhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

wimmel_1 schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 21:01:
[...]
En gezien de nieuwe foto's.... Er is écht wat meer mis mee, helaas.
Ja die geven wel een nog erger beeld helaas.

Pagina: 1 ... 12 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.