Als de smartphones steeds groter worden
lost dat het probleem vanzelf op. Met 1 hand bedienen zit er niet meer bij. Ik ben blij met met iPhone SE.
Lekker!
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Lekker!
Politie mag gebruik telefoon in de auto niet op kenteken schrijven, net zoals niet dragen gordel. Daarbij moet een staandehouding voorafgaan. Dus alleen opnemen met de camera en later uitschrijven zit er niet in.noes schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 10:32:
Tevens, motoragenten met helmcam kunnen perfect naar binnen kijken en daarop schrijven. Tevens kan je vanaf bruggen camera's plaatsen specifiek voor dit doel: meeste appers houden hun telefoon laag. Is alleen niet zo makkelijk als flitsen, want ja, er komt wel wat mankracht bij kijken.
Motor staat nu niet thuis dus kan het niet controleren maar afgezien van wat mods lijkt dit hetzelfde constructie. Dat stukje plastic helpt niks. Het gaat om de kabelhouders op de achterbrug. De kabel kan daaruit vallen en heeft dan voldoende speling om de remschijf te raken. Met een kabelbinder is dat nu definitief opgelost.wimmel_1 schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 22:30:
[...]
Ik zal zo eens een fotootje maken van het spul op m'n MT, maar 't lijkt me niet dat er veel anders aan is dan dat 't bij de RN (origineel) is.
[afbeelding]
Dat stukje "ABS Kunststof" wat je ziet zitten áchter de bobbin voorkomt volgens mij jouw probleem, en zit af fabriek ook op de RN serie
500m na de camera apparatuur een stuk of zes motoragenten. Iedereen die je niet aanhouden kan een waarschuwing in de bus doen: maakt ook indrukBvZwolle schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 10:38:
[...]
Politie mag gebruik telefoon in de auto niet op kenteken schrijven, net zoals niet dragen gordel. Daarbij moet een staandehouding voorafgaan. Dus alleen opnemen met de camera en later uitschrijven zit er niet in.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Zeker wel.MrXen0 schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 00:18:
[...]
Te overzien? 250 is gewoon mijn minimale standaard spaargeld van de maand, dat is toch erg zonde om aan zoiets weg te gooien.
Pakkans bijna 0 is helaas wel zo, zie vaak genoeg op snapchat ed. voorbij komen dat mensen in het verkeer foto's maken/filmpjes opnemen... Maar dan krijgen we weer dezelfde discussie als uit het vorige deel waar niemand meer zin in heeft.
Ik hoop morgen of zondag nog even een mooi rondje te rijden, elke keer als ik vd week 's avonds wilde rijden kreeg ik direct een bui over mij heen. Nu is dat niet perse erg maar aangezien ik momenteel nog plezierrijder ben en geen woon- werkverkeer heb ik het liever droog.
Ik zie een aantal mensen uit Overijssel, misschien iemand uit omgeving Apeldoorn/Deventer/Zwolle zin om eens een keer een rondje te doen? Ik heb sowieso de GoPro op de helm aan staan.
Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie
Ja en? Tijd om de regels te veranderen (er zitten immers camera-beelden bij, dus dat moet te doen zijn), of meer motoren hierop laten controleren.BvZwolle schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 10:38:
[...]
Politie mag gebruik telefoon in de auto niet op kenteken schrijven, net zoals niet dragen gordel. Daarbij moet een staandehouding voorafgaan. Dus alleen opnemen met de camera en later uitschrijven zit er niet in.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Dit is gedaan aan de hand van jurisprudentie, dus de regels veranderen wordt lastig. Het is als kentekenhouder natuurlijk ook niet te doen om elke keer na te gaan wie er in je auto gereden heeft wanneer er weer een bekeuring op de mat ligt. Ik vind bekeuren op kenteken overigens sowieso een trap na geven. Je geeft de betrokkene geen ruimte voor uitleg. Daardoor zal er denk ik ook een stuk minder begrip voor de uitgereikte bekeuring zijn (als het begrip er al is...)DrivinUCrazy schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 11:33:
[...]
Ja en? Tijd om de regels te veranderen (er zitten immers camera-beelden bij, dus dat moet te doen zijn), of meer motoren hierop laten controleren.
Accu spanning OK?TheBrut3 schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 11:26:
Arrghh... Mijn motor wil sinds gisteren niet meer starten. Als ik hem op contact zet begint een lampje met een sleutel snel te knipperen. Dus de startonderbreking herkent de sleutel niet meer, of zal kapot zijn.Binnenkort maar laten ophalen, hoop niet dat het een duur grapje wordt. Wilde de motor inruilen.
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Kan ik helaas niet controleren, maar ik verwacht het wel._Apache_ schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 11:41:
Accu spanning OK?
Congrats! Wat voor motoren heb je op het oog?fjux schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 11:48:
Net geslaagd voor mijn AVD , dus ik hoor nu ook officieel bij de club!
Nu snel rijbewijs aanvragen en eerste motoren gaan kijken!
Ik wist niet dat ze AVD's op zaterdag deden?fjux schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 11:48:
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Zit te kijken naar een goedkope motor om mee te beginnen.Secsytime schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 11:51:
[...]
Congrats! Wat voor motoren heb je op het oog?
Denk dat het aantal autos wat echt regelmatig door verschillende personen die niet uit 1 huishouden komen heel minimaal is. Wat je primair ziet zijn wagenparken, leasebedrijven etc die waarschijnlijk zo'n registratie al hebben.BvZwolle schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 11:38:
[...]
Dit is gedaan aan de hand van jurisprudentie, dus de regels veranderen wordt lastig. Het is als kentekenhouder natuurlijk ook niet te doen om elke keer na te gaan wie er in je auto gereden heeft wanneer er weer een bekeuring op de mat ligt. Ik vind bekeuren op kenteken overigens sowieso een trap na geven. Je geeft de betrokkene geen ruimte voor uitleg. Daardoor zal er denk ik ook een stuk minder begrip voor de uitgereikte bekeuring zijn (als het begrip er al is...)
En meer motoren op de weg is ook wishful thinking.
Ze werken overtdw schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 11:55:
[...]
Ik wist niet dat ze AVD's op zaterdag deden?
Gefeliciteerd! Veel veilige kilometers
Ik weet het. Na 2x 3 kwartier regen was weinig aan mijn lijf nog droog. Krijg je ervan als mooiweer rijder zonder regenbestendige kleding.
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Veel plezier van je motorrijbewijs.fjux schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 11:48:
[ Voor 5% gewijzigd door Winkiller op 12-08-2017 12:22 ]
Met Razer bedoel je... Racer, of Fazer? Als je dat laatste bedoelt zou ik een Fazer halen, topmotortjes zijn datfjux schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 11:56:
[...]
Zit te kijken naar een goedkope motor om mee te beginnen.
Nu zit ik te denken aan een Honda CBR 600f of een Razer.
Goh, een overheidsorganisatie die met z'n tijd mee gaat... Ongelofeloos.
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
K*t autocorrectie. Ja ik bedoelde Fazertdw schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 11:58:
[...]
Met Razer bedoel je... Racer, of Fazer? Als je dat laatste bedoelt zou ik een Fazer halen, topmotortjes zijn datIk ben geheel niet gebiased omdat ik er zelf een heb verder hoor
[afbeelding]
[...]
Goh, een overheidsorganisatie die met z'n tijd mee gaat... Ongelofeloos.
Als je in de markt bent voor een Fazer (FZS weliswaar van 2003) dan mag je me contacten.fjux schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 12:00:
[...]
K*t autocorrectie. Ja ik bedoelde Fazer
En mooi ding!
Mja als je echt stil staat dat drenst het alsnog door uiteindelijk hoor.Ethirty schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 11:57:
[...]
Ik weet het. Na 2x 3 kwartier regen was weinig aan mijn lijf nog droog. Krijg je ervan als mooiweer rijder zonder regenbestendige kleding.Moest ik ook nog 10 minuten voor een open brug wachten, precies toen het ging hozen ipv regenen.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Regen op zich is ook niet het probleem. Kleding die niet waterdicht is en steeds zwaarder wordt is wat het vervelend maakt.Joopieboy schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 12:04:
[...]
Mja als je echt stil staat dat drenst het alsnog door uiteindelijk hoor.Ik baalde van de week vooral dat het zo gruwelijk glad was... Verder boeit regen mij weinig, als de banden warm zijn en er geen diesel of plakaten olie op de weg liggen kun je prima rijden.
#team_UTC+1
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Probeer het even met de reserve- of inleersleutel?TheBrut3 schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 11:50:
[...]
Kan ik helaas niet controleren, maar ik verwacht het wel.
Denk zelf dat er gisteren misschien iets te veel water bij is gekomen tijdens het wassen. De motor was nogal vies en had toch net de auto gewassen.![]()
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
'Probleem' is dat ik niet echte tour of regenbanden onder de gixxer kan zetten, de T30 Evo's doen het echt prima maar zijn in alles een beetje een compromis, plus een 150pk analoog op het achterwiel is gewoon heel erg opletten met rijden. Met strepen en lijnen voel ik hem al snel wat wiebelen, gelukkig niet meer opzij zetten zoals met de BT016's of de 21-23 serie die ik onder de vorige motor had.Ethirty schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 12:14:
[...]
Regen op zich is ook niet het probleem. Kleding die niet waterdicht is en steeds zwaarder wordt is wat het vervelend maakt.
Niet zo veel ervaring in de regen, dus scherpe bochten wat rustig aan gedaan en verder gewoon vlot doorrijden. MPR4 bandjes werken prima in de regen. Zelfs van putdeksels en van die smeltstroken in het asfalt weinig gemerkt.
Die heb ik ook gebruikt, maar helaas geen ander effect. Daarom ben ik bang dat het stukje in het contact wat de sleutel moet herkennen kapot is.CodeCaster schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 12:14:
Probeer het even met de reserve- of inleersleutel?
Beetje WD 40 erin?TheBrut3 schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 12:33:
[...]
Die heb ik ook gebruikt, maar helaas geen ander effect. Daarom ben ik bang dat het stukje in het contact wat de sleutel moet herkennen kapot is.
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Hoe kan het dan dat hij het vermoeden heeft dat vocht de boosdoener is? Je kunt het altijd proberen...CodeCaster schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 12:41:
Voor zover ik weet is dat geen fysiek contact, maar iets met RFID. Contactspray of WD-40 gaat dan niet helpen.
Als vocht de boosdoener zou zijn komt dar door de elektronica met aanverwante stekkers. Beiden raak je niet aan als je WD40 in het slot spuit. Bovendien is WD40 niet bepaald contactspray, over elektrische verbindingen zou ik het iig nooit spuiten.BvZwolle schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 12:55:
[...]
Hoe kan het dan dat hij het vermoeden heeft dat vocht de boosdoener is? Je kunt het altijd proberen...
~ James May
Nee, die lag nog zo'n 40 km/h hoger.
steveman schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 17:47:
[...]
Nou, hoe dan? /me zag niks vanwege telefoon
[...]
Die knakker durft wel door een blinde bocht zeg
Vond 't zelf wel een hele lage prijs voor hetgeen je zou krijgen. Advertentie is nu weg. Nog progressie geboekt?Woask schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 21:54:
Guys, kom net een hele vette motor tegen op marktplaats, eigenlijk precies wat ik zoek. Namelijk een CBR125R. Ik ga binnenkort afrijden voor AVD en ben op zoek naar een A1 motor. Nou gaan de meeste CBRetjes van na 2011 (heef tin 2011 een facelift gehad) voor 2500 a 3000. Heb zelf nog nooit een voertuig in bezit gehad, maar is dit wel te vertrouwen?
https://www.marktplaats.n...624&previousPage=lr&pos=7
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Verwijderd
Shit is dat he. Ik heb laatst van Tilburg naar Dongen kilometers lang naast een oliespoor gereden. Ik moest zigzaggend door bepaalde bochten om die troep te ontwijkenJoopieboy schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 12:04:
[...]
Mja als je echt stil staat dat drenst het alsnog door uiteindelijk hoor.Ik baalde van de week vooral dat het zo gruwelijk glad was... Verder boeit regen mij weinig, als de banden warm zijn en er geen diesel of plakaten olie op de weg liggen kun je prima rijden.
Fazer is goede keuze. Heb er een (uit 1999) als pekelfiets, lekker wendbaar en vlot (95pk), maar rijdt toch makkelijk 1 op 20. Low cost funfjux schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 12:00:
[...]
K*t autocorrectie. Ja ik bedoelde Fazer
En mooi ding!
Ik had laatst op de snelweg bij verkwikkend gasgeven dat m'n toerenteller én snelheidsmeter onterecht opeens de lucht in vlogen, alsof ik m'n koppeling iets in had getrokken.. Wat ik overduidelijk níet hadJoopieboy schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 12:22:
[...]
Maar met wegrijden op een betonnen kruispunt (Kemperbaan onder de A2 bij Ehv links de N2 op voor de kenners) wilt ie echt wel kwispelen als je een beetje vlot weg wilt.
Mooi helpie!thijsco19 schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 13:44:
Geef eens gas joh!![]()
![]()
![]()
Vanochtend onderstaande binnen gekregen.
[afbeelding]
De hjc rpha 70.
Gelukkig toch nog een gevonden.
Rasen verboten!
Als je je koppeling intrekt gaat je snelheidsmeter niet echt omhoog zegmaar, da's fysiek lichtelijk onmogelijkOsiris schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 13:29:
[...]
Ik had laatst op de snelweg bij verkwikkend gasgeven dat m'n toerenteller én snelheidsmeter onterecht opeens de lucht in vlogen, alsof ik m'n koppeling iets in had getrokken.. Wat ik overduidelijk níet had
~ James May
Hé wat? Spreek geen Duits.
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Hmmm, goed punt.. Snelheidssensor zit wel ergens aan een as "vast", zal de krukas dan wel zijn.tdw schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 14:03:
[...]
Als je je koppeling intrekt gaat je snelheidsmeter niet echt omhoog zegmaar, da's fysiek lichtelijk onmogelijk
Een sensor aan de krukas zie ik niet zo snel gebeuren, en ie daar wel zit dan meet ie toeren en geen snelheid*Osiris schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 14:07:
[...]
Hmmm, goed punt.. Snelheidssensor zit wel ergens aan een as "vast", zal de krukas dan wel zijn.
Maar inderdaad. Dan was 't sowieso het wiel wat doorglipte. Heb 't vervolgens maar rustig aan gedaan
~ James May
Gelukkig zijn plaatjes universeel
Nou ja, daar ergens onderaan, niet aan een wiel in ieder gevaltdw schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 14:11:
[...]
Een sensor aan de krukas zie ik niet zo snel gebeuren, en ie daar wel zit dan meet ie toeren en geen snelheid*
* Tenzij ze ook werken met in welke versnelling er wordt gereden, dan zou je het nog uit kunnen rekenen, maar logischer is het als de snelheidsmeter op de uitgaande as van de versnellingsbak zit
Geef je groot gelijk hoor. Paar weken terug ook voor het eerst in de Eifel geweest, met de Tweakers rit. Snap precies wat je bedoelt, zeker wat betreft onbekend wegdek. Scheelt dat we toen achterelkaar reden, geeft je toch meer vertrouwen en omdat we elkaar niet zouden inhalen kan je jezelf niet verleiden om te hard te rijden.HTT-Thalan schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 14:12:
[...]
Gelukkig zijn plaatjes universeelmaar ik vond het om meerdere redenen verstandig om het rustig aan te doen. Eerste keer in de bergen, eerste keer (voor mij) schuin in de bocht liggen, een hoop onbegrip (ergernis) van de lokale bevolking jegens motorrijders, mensen die in een blinde bocht 30km/h gaan rijden... onbekend/onbetrouwbaar wegdek (af en toe grind, bitumen) en ook wat voorbeelden gezien (bij anderen) van hoe het níet moet.
Als ik van plan ben een keer echt te gaan liggen in de bochten ga ik wel naar een circuitdag.
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Jep, ik ben nu weer in Apeldoornbyn124 schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 11:29:
[...]
Zeker wel.
@InZane zit ook in Apeldoorn. Hij is wel gezellig en let erop wanneer je je startonderbreking hebt ingedrukt![]()
Ik kan zelf dit weekend niet, boutjes voor mijn versnellingspook komen pas volgende week binnen.
Alhoewel mijn FJR de 150PK veel subtieler op het asfalt plant, heb ik met de MPR 4GT's zelden meer gewiebel gevoeld in de regen.. En met een kilometrage van 42k per jaar mag ik recht van spreken hebben.Joopieboy schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 12:22:
[...]
'Probleem' is dat ik niet echte tour of regenbanden onder de gixxer kan zetten, de T30 Evo's doen het echt prima maar zijn in alles een beetje een compromis, plus een 150pk analoog op het achterwiel is gewoon heel erg opletten met rijden. Met strepen en lijnen voel ik hem al snel wat wiebelen, gelukkig niet meer opzij zetten zoals met de BT016's of de 21-23 serie die ik onder de vorige motor had.Maar met wegrijden op een betonnen kruispunt (Kemperbaan onder de A2 bij Ehv links de N2 op voor de kenners) wilt ie echt wel kwispelen als je een beetje vlot weg wilt.
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Mooi reisverhaal weer Bommes! Mooie omgeving ook zeg
Gas erop johHTT-Thalan schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 14:12:
[...]
Gelukkig zijn plaatjes universeelmaar ik vond het om meerdere redenen verstandig om het rustig aan te doen. Eerste keer in de bergen, eerste keer (voor mij) schuin in de bocht liggen, een hoop onbegrip (ergernis) van de lokale bevolking jegens motorrijders, mensen die in een blinde bocht 30km/h gaan rijden... onbekend/onbetrouwbaar wegdek (af en toe grind, bitumen) en ook wat voorbeelden gezien (bij anderen) van hoe het níet moet.
Als ik van plan ben een keer echt te gaan liggen in de bochten ga ik wel naar een circuitdag.
#team_UTC+1
Ja maar die kwam ik niet tegen! Elke local die waar ik achter reed ging gestaag 20 of 30 onder de limiet rijdenPanini schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 15:09:
[...]
Mooi reisverhaal weer Bommes! Mooie omgeving ook zeg![]()
Jammer van de stromende regen.
[...]
Gas erop joh
Lokale bevolking is vaak best redelijk toch? Zolang je maar niet als een idioot door de dorpen heen gaat daar. Ben 3 keer naar de Eiffel geweest nu; leukste stukjes rijden zijn toch wel als je achter een gestoorde local aan kan rijden.
Als ik mijn best doe smeren de T30 Evo's ook wel behoorlijk hoor, om zo iets te voorkomen moet je gewoon toch echt sport banden eronder leggen en geen tourbanden, plus ze dan behoorlijk warm hebben wil je echt grip hebben. Is vaak niet alleen het vermogen qua pk's, maar koppel onderin doet ook heel veel. En zeker bij zo een motor als jij hebt als je het koppel onderin veel aanspreekt zullen je banden echt wel hard gaan.Osiris schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 13:29:
[...]
Ik had laatst op de snelweg bij verkwikkend gasgeven dat m'n toerenteller én snelheidsmeter onterecht opeens de lucht in vlogen, alsof ik m'n koppeling iets in had getrokken.. Wat ik overduidelijk níet had
Was op een recht stuk asfalt nadat het net was gaan regenen. Ik wist dat de ZZR 1400 aardig wat power had, maar om nou te verwachten dat 'ie de MPR4 nou opeens de baas was?
Ik vond 't maar raar..En nee, aan m'n koppeling ligt 't niet, want bij droog weer kan ik 't nog veel bonter maken dan toen
[ Voor 19% gewijzigd door Panini op 12-08-2017 15:59 ]
Dat denk ik ook.Osiris schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 15:57:
't Was denk ik gewoon errug glad met een vers regenbuitje.
[ Voor 6% gewijzigd door daredha op 12-08-2017 16:05 ]
Shh, iedereen die groene energie koopt thuis krijgt toch ook echt groene energie van elfjesstofJoopieboy schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 16:08:
Zelfde met ledlampen trouwens, leuke vergelijking want zeker qua aanschaf zit er flink verschil in. Maar CO2 neutraal? Vergeet dat maar vlug met alle centrales hier...
Oy, ik heb tot nu toe alles zelf gedaan aan mijn motor hoor, zij het onder begeleidingJoopieboy schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 16:23:
HeldNu wel zelf opknappen?
Vette kleur trouwens!
Zou het pas overwegen als de TCO van de C-evo beduidend lager zou zijn dan de GS. Rijplezier is ook wel wat waarddaredha schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 16:20:
Ik ben nog niet van plan om m'n GS in te ruilen, neeMaar als ik praktisch gezien kijk, dan zijn 10k van de 12k km die ik sinds januari heb gereden woon-werk. En hoewel de GS heerlijk is, is 't voor 't dagelijkse slaperige stukkie nou niet echt nodig dat ik zo'n monster onder m'n gat heb.
Een GS voor 't weekend, een C-evo voor 't werk. Dat zou leuk zijn
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Die heeft een hoop liefde nodig zo te zienHTT-Thalan schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 16:21:
Ik heb nu ook mijn eigen restauratieproject gekocht, beetje op impuls, maar deze werd verwaarloosd en heeft liefde nodig.
[afbeelding]
Binnenkort ophalen, moet alleen nog een bus / aanhanger + trekkend voertuig regelen. Mijn vader en zus hebben die, maar die zijn nog een tijdje op vakantie. Ding staat in Schiedam. Wie biedt.
[ Voor 67% gewijzigd door Panini op 12-08-2017 16:38 ]
Panini schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 16:33:
Daarover gesproken eigenlijk. De meeste mensen hebben toch wel een droommotor denk ik. Welke motor zouden jullie graag toevoegen in je garage als je er één uit mocht zoeken bij de dealer?
En morgen?Panini schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 16:33:
Daarover gesproken eigenlijk. De meeste mensen hebben toch wel een droommotor denk ik. Welke motor zouden jullie graag toevoegen in je garage als je er één uit mocht zoeken bij de dealer?
[...]
Die heeft een hoop liefde nodig zo te zienJammer genoeg vertrek ik deze week op vakantie, anders had ik je wel een lift gegeven. Kom zelf uit de regio Rotterdam.
Niet eens in de echte Honda kleuren?HTT-Thalan schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 16:35:
[...]
[afbeelding]
[afbeelding]
in die kleur, met alle mogelijke accessoires erop natuurlijk.
Nee, die zwarte is gewoon vetSecsytime schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 16:43:
[...]
Niet eens in de echte Honda kleuren?
[afbeelding]
Vind het echt jammer dat de AT geen Cruise control heeft, anders zou ik hem zeker overwegen..
De duurste.Panini schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 16:33:
#team_UTC+1
Wil er nog eens mee rijden, zo een ding lijkt mij echt serieus gaafSecsytime schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 16:43:
[...]
Niet eens in de echte Honda kleuren?
[afbeelding]
In Nederland heb je er zo weinig aan..Joopieboy schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 16:52:
[...]
Wil er nog eens mee rijden, zo een ding lijkt mij echt serieus gaaf
Super Duke (GT) natuurlijk!Panini schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 16:33:
Ik heb op veel plekken al gereden maar de Alpen blijven toch magisch, de uitzichten, de natuur en de 1000de bochtjesPanini schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 15:09:
[...]
Mooi reisverhaal weer Bommes! Mooie omgeving ook zeg![]()
Jammer van de stromende regen.
Daar ga ik even over nadenken.Panini schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 16:33:
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Maar wat is het dat de GT dan saai maakt maar de z1000sx niet, naast je voorkeur voor kawa natuurlijkShininNL schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 17:13:
Tja is er leven na de ZZR1400 voor mij vraag ik me af.
Heb op diverse motoren gereden:
BMW R-nineT: saai
Superduke 1290 GT: saai
Z1000R: Vet, maar iets te hoog hooligan gehalte. Ik ben geen rossi of super ervaren rijder, maar deze trok iets te makkelijk wheelies.
Z1000SX: Een van de vetste sport-toerers op dit moment vind ik, lekkere zit en ik hou van al die electronische hulpmiddelen aan boord.
ZX6R: Lekker sturen, maar kreeg last van m'n onderrug na een tijdje.
MT07: saai
Mocht ik ooit mijn ZZR1400 vervangen dan wordt het denk ik de Z1000SX (2017+ model). De motor "voor erbij" zou dan een R6/ZX6R (bouwjaar 2008+) zijn voor het fijne stuurwerk, rugpijn neem ik dan op de koop toe
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Vind zo'n twee cilinder niet zo spannend rijden, juist bij die 4 cilinders vind ik het leuk dat je ze moet 'opladen' met toeren.Secsytime schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 17:18:
[...]
Maar wat is het dat de GT dan saai maakt maar de z1000sx niet, naast je voorkeur voor kawa natuurlijk
Dan moet je wat wilder terugschakelen voor een bocht, dan komt zo'n 2 cilinder wel tot leven.ShininNL schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 17:20:
[...]
Vind zo'n twee cilinder niet zo spannend rijden, juist bij die 4 cilinders vind ik het leuk dat je ze moet 'opladen' met toeren.
#team_UTC+1
Verwijderd
Hoe vaak ben je nu daar geweest ondertussen?steveman schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 17:18:
Meh, laatste keer Lelystad... ziek naar huys
Begon al wat last van m'n keel te krijgen gisteren, daar kon ik wel om rijden. Maar in de tweede sessie werd ik wat duizelig bij het draaien van m'n ogen... dat moet je toch echt stoppen.
Zit je op de snelweg terug naar huis en denk je "goh 't gaat eigenlijk best wel" maar dan op het klaverbad met al dat gedraai weet je weer waarom.
Baal al met al wel, 't was linksom vandaag en het ging niet eens zo gek.
Zal het onthouden. De Alpen staan zeker nog op de agenda voor een lange rit. Heb tot nu toe elke keer slechts kleine tripjes gedaan, echter wil wel een keer een week cruisen. Ben sowieso weg van de Alpen sind mijn eerste wintersportweken.Bommes schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 16:57:
[...]
Ik heb op veel plekken al gereden maar de Alpen blijven toch magisch, de uitzichten, de natuur en de 1000de bochtjes
Heb je de kans rijd dan een keer de Route des Grandes Alpes.
Het kan makkelijk in 1 weekje, dagje heen over de snelweg + hotel ergens bij het meer van Genève.
Dan blaf je die hele route in 2 of 3 dagen naar het zuiden af. Draai aan de zee om een rijd de zelfde weg terug..![]()
Of rijd de route Napoleon naar het zuiden en deze naar het noorden.
[...]
Daar ga ik even over nadenken.
Voor de hand liggend zou een dikke allroad zijn.
Maar zoals misschien wel opvalt aan mijn berichten krijg ik er ook wel een kick van om met iets afwijkends te rijden en daarmee dingen uit te halen die je er niet van zou verwachten![]()
Maar ik denk dat ik toch voor iets allroad achtige zou gaan maar dan een erg lichte fiets. Iets van Husqvarna, een 1 pitter.
Ja maar wat is de duurste productiemotor dan?
De Duc Diavel past ook wel in dat rijtje toch?Verwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 17:25:
Hmm ik heb niet echt een droom motor. Voor woon/werk verkeer zou mijn droom motor de nieuwe Honda African Twin zijn. Daarnaast hoort echt een muscle bike bij mij zoiets als een Harley V-Rod, Yamaha XJR etc, etc.
[ Voor 12% gewijzigd door Panini op 12-08-2017 17:36 ]
hey m'n motor in dit topicthijsco19 schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 17:21:
Over droom motor gesproken;
De ducati monster 1200.
[afbeelding]
Maar dan in onderstaande kleuren combo: (is de monster 797, hopelijk me volgende motor..)
[afbeelding]
zojuist een rondje gemaakt om me helm te testen. Wat een wereld van verschil! Ben er echt blij mee.
Niet alleen een stuk stiller maar het draagcomfort is ook vele male beter.
Binnenkort maar eens kijken om me headset om te zetten. Zitten nu van die speciale pockets in de helm dus dat zou makkelijk moeten zijn. Alleen moet ik effe kijken hoe ik het ga doen met de microfoon. Aan de binnenkant zit er bij de mond nog een ventilatie schuif, microfoon zal daar dus niet passen.
Volgens van die stomme lijstjes-websites een Ecosse (nog nooit van gehoord):
Ik zou daar geen 3 ton voor lappendaredha schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 17:42:
[...]
[afbeelding]
Ecosse Titanium Series FE Ti XX
$300,000 (£190,592)
Ja ik ging natuurlijk even zoeken na mijn post.. maar ik vind niet wat ik van de week zag rijden. Denk een flink aangepaste 701 enduro.Panini schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 17:28:
Zal het onthouden. De Alpen staan zeker nog op de agenda voor een lange rit. Heb tot nu toe elke keer slechts kleine tripjes gedaan, echter wil wel een keer een week cruisen. Ben sowieso weg van de Alpen sind mijn eerste wintersportweken.
Husqvarna zijn toch niet echt allroad fietsen? Welk type denk je dan aan?
daredha schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 17:42:
[...]
[afbeelding]
Ecosse Titanium Series FE Ti XX
$300,000 (£190,592)
Waarom dan niet richting de Transalp of Africa Twin? Toch wat meer bewezen als allroad fietsen denk ik.Bommes schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 17:44:
[...]
Ja ik ging natuurlijk even zoeken na mijn post.. maar ik vind niet wat ik van de week zag rijden. Denk een flink aangepaste 701 enduro.
Waren 2 Duitsers die er op reden, bagage tassen achterop met daarom heen een verstevigingen frame. Die dingen zagen er tof uit, behoorlijk stevig en best comfortabel.
Maar ik denk dat het teveel aanpassen wordt voor wat ik bedoel.
Zo uit de showroom:
[afbeelding]
De xt660 z Tenere, volgens mij is dat licht genoeg voor wat ik er mee zou willen maar toch een serieus capabele fiets.
[ Voor 49% gewijzigd door Panini op 12-08-2017 17:50 ]
Dat is wel een issue ja, wij hebben deze week een Land rover discovery en dan de nieuwe met alle opties en alles mattblack etc. Is een auto van meer dan 150.000 euro maar het enige wat ik kan zeggen is dat ik liever een lupo heb en dan de andere euro's spendeer aan tweewielers.
Denk alleen dat het met de billen bij elkaar rijden is, heb 1x een 300cc 2takt crosser gereden en dat was al een raket. En dat twee takt geluidPanini schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 17:45:
[...]
![]()
Wat een lelijk ding.
@Ethirty Veel plezier ermee
@kneusteun NSR, goede keus
Ik zou een Dacia Duster kopen en een vakantiehuis in Zweden, een volledige uitgeruste CRF1000 en het overschot op de bank zettenkneusteun schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 17:47:
[...]
Dat is wel een issue ja, wij hebben deze week een Land rover discovery en dan de nieuwe met alle opties en alles mattblack etc. Is een auto van meer dan 150.000 euro maar het enige wat ik kan zeggen is dat ik liever een lupo heb en dan de andere euro's spendeer aan tweewielers.
Want je merkt er weinig van dat het zo'n bak geld kost.
Gewoon rood vind ik ook prachtig, eigenlijk alle kleuren wel.Accident schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 17:31:
[...]
hey m'n motor in dit topic![]()
moet zeggen dat ik de kleur v/d 797 wel wat mooier vind! bij de 1200 viel er alleen niet veel te kiezen
Zet er meteen even bij dat onderhoudsinterval 2,5 uur isdaredha schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 17:48:
Sommige van die lijstjes slaan dat belachelijke ding over en tonen de Honda RC213V-S als duurste. 250 van gemaakt, slechts $184.000:
[afbeelding]
De bank zou ik overslaan, rente is toch 0,01 ofzoHTT-Thalan schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 17:49:
[...]
Ik zou een Dacia Duster kopen en een vakantiehuis in Zweden, een volledige uitgeruste CRF1000 en het overschot op de bank zetten.
hier jeans met een zwart jack dus dat past overal bijthijsco19 schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 17:50:
[...]
Gewoon rood vind ik ook prachtig, eigenlijk alle kleuren wel.
Maar die kleur combo als die 797 is gewoon het mooist.
Ben sowieso fan van de rood wit combo, daarom is mijn huidige motor rood met wit. Mijn pak heeft ook rood en witte accenten, en mijn helm ook..
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq