Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
oc3d?

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joppiesaus2 schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 18:12:
Die laatste 2 consumeren wel makkelijk weg qua presentatiestijl. Of doel je er op dat ze minder betrouwbaar zijn?
Linus in ieder geval. Linus lijkt gekocht te zijn door AMD, en is nu een #Team Red fanboy. Dat is volgens mij het enige dat de marketing van de RTG goed geeft gedaan de afgelopen maanden rond Vega. Linus is ook extreem makkelijk "om te kopen". Geef hem speeltjes en hij is blij. ;)

Oke, serieus. Hij is een enorme enthousiast van hardware, en juist dat creëert enige scepsis bij mij.

Dan zijn er nog een paar die enige interesse hebben. Ik ga hier verbaasde gezichten over krijgen maar r/AMD is niet eens helemaal verschrikkelijk, als je kan herkennen wat BS is, en wat zinvol. Oh en lees de meeste comments gewoon niet. Goed voor je mentale gezondheid. :P

Een andere is op YT een game/GPU/CPU combinatie opzoeken. In de regel heb je hier meer aan dan een benchmark van een site. Je ziet namelijk wat er gebeurd, waar een combinatie slecht op reageert, en je komt nog wel eens achter interessante weetjes en feiten. Met name de stabiliteit in framerates die Ryzen laat zien kan je zo achterhalen.

Als laatste is er nog deze site: http://gamegpu.com/

Russisch, lay-out kan veel beter, maar qua content hebben ze heel veel, en ook recent. Alleen zinloos voor RX Vega, want wie heeft die kaart nu precies? :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:57
Linus koop je niet om, daar betaal je gewoon enorm veel geld voor. Allemaal paid content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Source schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 18:38:
Linus koop je niet om, daar betaal je gewoon enorm veel geld voor. Allemaal paid content.
Linus kan je wel omkopen door hem exclusieve content aan te bieden. Betaalt zichzelf terug. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:43
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 18:05:
of de X299 goed gaan praten als een streaming platform. :')
Wat is er trouwens exact mis met X299 als Streaming plaform? Heb er zelf nog niet meegespeeld, maar een maatje van me heeft er een neergezet voor Twitch encoding en die is er zeer tevreden over als ik hem zo hoor. Maar jij hebt andere ervaringen begrijp ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

@Dennism
Hij bedoelt denk ik dat je geen relatief duur x299 platform hoeft te kopen om een goed streaming platform te hebben. Een Ryzen 1700 platform is goedkoper en doet dat vergelijkbaar goed.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennism schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 19:48:
[...]

Wat is er trouwens exact mis met X299 als Streaming plaform? Heb er zelf nog niet meegespeeld, maar een maatje van me heeft er een neergezet voor Twitch encoding en die is er zeer tevreden over als ik hem zo hoor. Maar jij hebt andere ervaringen begrijp ik?
Nee, dit werd opeens relevant toen X299 er was. Bij Ryzen 7, ook meer dan voldoende voor streaming, ho maar. Toen was de GPU veel belangrijker voor alles en was Ryzen gewoon een slechte koop en te duur. O-)

[ Voor 6% gewijzigd door DaniëlWW2 op 11-08-2017 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AdoredTV liet gisteren een goed voorbeeld zien waarom streamen met de CPU toch echt beter werkt dan streamen met die CUDA. :)
Alle details van de achtergrond vielen weg met het laatste. Dankzij Ryzen is het nu mogelijk voor mensen die een niet al te hoog budget hebben om ook goed te streamen.
Astennu schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 17:01:
[...]

300 watt luchtgekoeld met een blower style fan is relatief lastig.
Ja, al zijn er mogelijk wel betere blower koelers te maken.
Tripple fan gaat beter MITS! je heel veel airflow in je kast hebt die warmte moet je wel kunnen afvoeren. Met een 12cm case fan gaat dat ook niet lukken.
Als je er voldoende plaatst natuurlijk wel maar inderdaad, open fans zijn veel beter als je kast goed de warmte kan afvoeren, dus sowieso als je kast een midtower formaat heeft. Heb je geen kast die fatsoenlijk de warmte kan afvoeren omdat het volume (meer joules warmte per mm²) en de oppervlakte (minder luchtverplaatsing of minstens meer lawaai voor dezelfde luchtverplaatsing) onpraktisch klein zijn dan moet je wel de kaart direct de warme lucht naar buiten laten blazen maar zo'n klein blowerkoelertje maakt hierbij veel meer lawaai dan dat een 140 mm. fan doet.
Spijtig genoeg is 200 mm. fan en 200 mm. fanopening op de kast nog zeldzaam.
Ik vraag me oprecht af waarom je een kaart die zoveel vermogen vereist in een klein kastje zou willen plaatsen, tenzij je die kaart stevig onderklokt.
That said the H2O AIO van AMD koelde altijd erg goed. Pomp van de Fury X kon je wel een beetje horen maar daar heb ik bij mijn 295X2 weer helemaal geen last van.
Ja, maar wil je €200 extra betalen voor een waterkoeling die niet al te veel extra performance geeft?

offtopic:
Kennen jullie dat dat je bij een verse installatie van W7 iets vergeet met de instellingen zo te zetten dat Windows zo weinig mogelijk in de weg zit?
Vraag me niet waarom maar bij het laten ontwaken van de computer meende MS het kleurenschema naar basic te moeten veranderen. :')
Ik heb maar weer direct de nutteloze troubleshooting-functie van W7 uitgeschakeld. Bij alt-tabben tussen een spel en de desktop heb je dat ook regelmatig bij sommige spellen maar dat het kan gebeuren wanneer je je computer laat ontwaken is absurd.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2017 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 20:39:

Ja, maar wil je €200 extra betalen voor een waterkoeling die niet al te veel extra performance geeft?
Volgens mij is de H2O versie 100 euro duurder dan de Air 64 versie. (Beide LE)
Het is wel zo dat er van die andere ook een non Limited Edition komt dan is het verschil groter. En dan heb je de 56 nog.

Maar ja ik wil wel meer betalen voor dat collector's item. Past mooi bij mijn verzameling. Heb al lang geen dure GPU meer gekocht dus mag wel weer een keertje O-)
Maar dan moet hij wel een beetje presteren als tov de Fury X. Dus even maandag de eerste reviews afwachten.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paprika schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 15:15:
http://www.gamersnexus.ne...rward-prioritizes-over-64

[...]

September zelfs. En 't laatste stukje is ook wel interessant.
dat artikel hebben ze nu van de pagina gehaald. vreemd :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 21:26:
[...]

Zouden de nog meer op hun donder hebben gehad van AMD? Lijkt het wel op. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
Tja, je bent wccftech/videocardz of je bent het niet, I guess.

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:02

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Astennu schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 21:20:
[...]

Volgens mij is de H2O versie 100 euro duurder dan de Air 64 versie. (Beide LE)
Het is wel zo dat er van die andere ook een non Limited Edition komt dan is het verschil groter. En dan heb je de 56 nog.

Maar ja ik wil wel meer betalen voor dat collector's item. Past mooi bij mijn verzameling. Heb al lang geen dure GPU meer gekocht dus mag wel weer een keertje O-)
Maar dan moet hij wel een beetje presteren als tov de Fury X. Dus even maandag de eerste reviews afwachten.
Ik ken dat gevoel, ik had eigenlijk nooit een echt dure gfx gekocht tot Juni 2017 :+ It's so shiny blue :9~

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • +1 Henk 'm!
foppe-jan schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 21:37:
Tja, je bent wccftech/GamersNexus of je bent het niet, I guess.
Fixed. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
Hm? Mijn punt was meer dat ik het idee heb dat die twee ermee wegkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
foppe-jan schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 22:26:
Hm? Mijn punt was meer dat ik het idee heb dat die twee ermee wegkomen.
Videocardz is niet echt elk onzinbericht maar verspreiden. Die andere zeker wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amazigh_N_Ariff
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 20:21
Correct, Whycry plaatst nooit iets wat niet op feiten gebaseerd is. Ik heb hem daar nog nooit op betrapt. Wccftech gebruikt Videocardz heel erg veel as source met gooit er altijd hun 'sausje' overheen, dus misschien is dit de reden dat jij ze samen op noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 22:28

edward2

Schieten op de beesten

Amazigh_N_Ariff schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 23:28:
Correct, Whycry plaatst nooit iets wat niet op feiten gebaseerd is. Ik heb hem daar nog nooit op betrapt. Wccftech gebruikt Videocardz heel erg veel as source met gooit er altijd hun 'sausje' overheen, dus misschien is dit de reden dat jij ze samen op noemt.
Ik ben blij dat die site er is, ik bezoek hem meerdere keren/dag. Ik zie het gewoon als een rumorverzameling, prima. Ik lees graag geruchten, soms zitten ze op de waarheid, soms klopt er geen reet van. Het is voor mij makkelijk om een centraal punt te hebben van de rumors op het net.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:57
Over die 2 media zal ik maar niets zeggen. :(
Dat ze de NDA breken is een ding, maar hoe ze aan de info komen en hoe ze bedrijven afpersen gaat nergens over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

The Source schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 23:53:
Dat ze de NDA breken is een ding, maar hoe ze aan de info komen en hoe ze bedrijven afpersen gaat nergens over.
Wccftech/videocardz ? Die hebben toch geen NDA? Enlighten me. Afpersen en vertrouwelijke info lekken zijn iig ook niet mijn ding. Dat klinkt nogal pittig..

Niet op voorraad.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Steen447
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-09 16:07

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlpls
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-09 09:51

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Haha :D, zal de schaal kloppen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door edward2 op 12-08-2017 01:14 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Damn wat schalen die GTX'en slecht, de GTX 1080 is nog niet eens 1% sneller dan de GTX 1070 ! O-)

[ Voor 53% gewijzigd door Phuncz op 12-08-2017 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Wat denken jullie, heeft de LC vega dezelfde PCB als de rest? Zodat ik later er een custom loop van kan maken als ik dat wil. Dacht het wel.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
MrVegeta schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 09:16:
Wat denken jullie, heeft de LC vega dezelfde PCB als de rest? Zodat ik later er een custom loop van kan maken als ik dat wil. Dacht het wel.
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steen447
carlpls schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 00:46:
[...]

Je snapt dat dat een grapje is toch? :)
Haha dat lijkt me duidelijk genoeg ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog even deze. Op zich ook wel logisch nu AMD haar GPU afdeling heeft afgesplitst als de RTG. Verder als AMD wegvalt als CPU maker, dan zal Intel haar pijlen gaan richten op Nvidia kapot maken met dezelfde tactieken als tegen AMD. Daar heeft Nvidia geen zin in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Steen447 schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 09:55:
[...]

Haha dat lijkt me duidelijk genoeg ja ;)
Sarcasme over het internet komt altijd goed over...

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 11:16:
[...]

Nog even deze. Op zich ook wel logisch nu AMD haar GPU afdeling heeft afgesplitst als de RTG. Verder als AMD wegvalt als CPU maker, dan zal Intel haar pijlen gaan richten op Nvidia kapot maken met dezelfde tactieken als tegen AMD. Daar heeft Nvidia geen zin in...
De relatie tussen AMD en Nvidia is sowieso erg lang goed geweest (pre-ATi dus).

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ClX9Bac_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=low

http://www.3dmark.com/compare/fs/13335757/fs/13331392
http://www.3dmark.com/compare/fs/13334535/fs/13331415
http://www.3dmark.com/compare/fs/13336666/fs/13334560
http://www.3dmark.com/compare/spy/2204669/spy/2205999

Zou om de 56 moeten gaan (vergelijkbaar aan AIB 1070)

[ Voor 28% gewijzigd door Paprika op 12-08-2017 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paprika schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 11:38:
[...]
De relatie tussen AMD en Nvidia is sowieso erg lang goed geweest (pre-ATi dus).
I know. Jensen Huang is stiekem ook gewoon een AMD'er die een beetje boos werd doen AMD zijn concurrent, ATi overnam. ;)
En wat betekent dit, behalve slecht leesbaar? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 21:26:
[...]

Wat stond er?
The Source schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 23:53:
Afpersen? Geen idee waar dat over gaat. Zolang de meeste reviewers zich aan de NDA houden is er weinig aan de hand maar ik kan me voorstellen dat die reviewers een schijthekel hebben aan Videocardz en WCCFTech aangezien ze minder clicks krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 11:48:
[...]

I know. Jensen Huang is stiekem ook gewoon een AMD'er die een beetje boos werd doen AMD zijn concurrent, ATi overnam. ;)

[...]

En wat betekent dit, behalve slecht leesbaar? :P
Linkjes vanaf de telefoon toevoegen gaat niet zo snel. Zie wijziging. Als je goed kijkt zie je dat de resultaten vaak rond het AIB model zitten.

[ Voor 9% gewijzigd door Paprika op 12-08-2017 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paprika schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 11:51:
[...]

Linkjes vanaf de telefoon toevoegen gaat niet zo snel. Zie wijziging.
Doe het dan ook de eerste keer goed. :+
Maar nu weer naar de 3D Mark site. Echt wie heeft die site ontworpen? :X

edit: even gepuzzeld want lay-out is hopeloos. Tja, een GTX1070 AIB kaart die nog een overclock heeft gehad. Dat is nu ook niet echt denderend. Een GTX1070 is maar 1920 Cuda cores, tegenover 2560 voor de GTX1080. Dat is 25% eraf. Tegenover 12,5% voor Vega 64 en 56. Waar komt Vega 64 dan uit? Onder een AIB GTX1080?

Nee, dit is niet goed. Kan je dit echt voor €400 kopen, oke, anders is Vega echt een drama. De RX Vega 64 is denk ik wel afgeschreven door bijna iedereen nu. De RX Vega 56 moet het gaan doen, ook logisch want de 64 CU chips gaan we gewoon niet zien in grote getallen voor gaming. Komt RX Vega 56 dan aan een AIB GTX1070 dan is Vega 10 een mislukking, kan er niks anders van maken. Breng dan de 44 CU Polaris GPU uit die komt voor de Xbox One X ook uit als discrete kaart, en niet alleen als GPU chip van de APU voor die Xbox en laat Vega lekker voor de professionele markt. :/
Verwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 12:07:
[...]

Ja. Eerlijk is eerlijk, het is indrukwekkend dat deze oud-AMD-medewerker met een paar andere mensen een concurrerend bedrijf heeft opgericht wat meer inkomsten heeft dan AMD met enkel GPU's.
Zeg wat je wil over Huang met zijn leren jasje maar in ieder geval houdt Nvidia zich aan de wetgeving. Ze spelen het dirty door proprietary software te koppelen aan third party software - net als MS - maar ze doen niets wat strafbaar is. Misschien is Huang privé een aardige kerel maar als zakenman is hij erg hard.
Competent is hij in ieder geval, meer dan die prutsers bij AMD die ATi kochten. :X

[ Voor 72% gewijzigd door DaniëlWW2 op 12-08-2017 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 11:48:
[...]

Ja. Eerlijk is eerlijk, het is indrukwekkend dat deze oud-AMD-medewerker met een paar andere mensen een concurrerend bedrijf heeft opgericht wat meer inkomsten heeft dan AMD met enkel GPU's.
Zeg wat je wil over Huang met zijn leren jasje maar in ieder geval houdt Nvidia zich aan de wetgeving. Ze spelen het dirty door proprietary software te koppelen aan third party software - net als MS - maar ze doen niets wat strafbaar is. Misschien is Huang privé een aardige kerel maar als zakenman is hij erg hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 11:54:
Competent is hij in ieder geval, meer dan die prutsers bij AMD die ATi kochten. :X
Misschien verliet hij AMD daarom. :)
Tja, die hadden veel te veel betaald inderdaad maar gelukkig is Lisa Su geen prutser. De vruchten van Koduri zijn werk kunnen we beoordelen wanneer Navi uitkomt. Polaris was grotendeels een shrinked down versie van de bestaande architectuur, Vega heeft nieuwe features maar Vega werd in gang gezet voordat hij terugkeerde, over Navi heeft hij vanaf het begin de leiding gehad.

PS
Kan die modmelding eens weg? Dat speelt nu toch niet meer?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2017 12:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 11:54:
[...]
Doe het dan ook de eerste keer goed. :+
Zo dan? :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/itsEFuh.png

[ Voor 6% gewijzigd door Paprika op 12-08-2017 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beter Statler. :+
Maar het ziet er niet goed uit zo. Ruim een jaar later, en dan met een veel grotere, en verbruikende chip matchen met de GTX1070. :/

[ Voor 6% gewijzigd door DaniëlWW2 op 12-08-2017 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 12:21:
[...]
Maar het ziet er niet goed uit zo. Ruim een jaar later, en dan met een veel grotere, en verbruikende chip matchen met de GTX1070. :/
We weten het verbruik en de overklok mogelijkheden natuurlijk wel nog niet. Van de andere kant zou ik het persoonlijk wel een beetje amuserend vinden, in het scenario dat het verbruik echt (+>= 40%) hoger zou zijn t.o.v. de GTX 1070, als mensen RX Vega 56 gaan downclocken om een betere performance/watt te krijgen waardoor ie effectief onder een GTX 1070 zou vallen. Ik verwacht echter dat het er beter uit zal zien, gezien AMD zelf tegen reviewers lijkt te zeggen: please focus on RX Vega 56.

[ Voor 8% gewijzigd door Paprika op 12-08-2017 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zich is het ook wel logisch dat Nvidia Ryzen omarmt. Nvidia heeft er geen belang bij als Intel het enige bedrijf is wat overblijft voor desktop/laptop CPU's. Nvidia heeft er juist belang bij dat CPU's beter en minder duur worden. Hoe beter de rest van het 'ecosysteem' is hoe meer grafische kaarten Nvidia kan verkopen. Het ideale plaatje voor Nvidia zou zijn dat de CPU-tak van AMD nog wat sterker wordt en dat RTG stopt.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2017 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En om de rumourmolen draaiende te houden....
http://www.3dmark.com/spy/2205628
Core clock: 1.980 MHz
Memory bus clock: 1.020 MHz
http://www.3dmark.com/spy/2206720
Lagere score dan 1750MHz + 945MHz? :?

[ Voor 26% gewijzigd door Paprika op 12-08-2017 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
[...]

voor RX Vega niet, nee. Voor de RTG moeten we nog zien. Nvidia heeft Fermi ook overleefd enzo. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet te snel oordelen, zie hieronder.
Verder, sowieso met ongeveer 0,1 V de spanning verlagen en je hebt waarschijnlijk een stabiel draaiende kaart met tientallen W minder. ;)
Eventueel de spanning nog wat meer verlagen en lichtjes downclocken. Het wordt allemaal enorm overdreven.
Paprika schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 12:26:
[...]

We weten het verbruik en de overklok mogelijkheden natuurlijk wel nog niet. Van de andere kant zou ik het persoonlijk wel een beetje amuserend vinden, in het scenario dat het verbruik echt (+>= 40%) hoger zou zijn t.o.v. de GTX 1070, als mensen RX Vega 56 gaan downclocken om een betere performance/watt te krijgen waardoor ie effectief onder een GTX 1070 zou vallen. Ik verwacht echter dat het er beter uit zal zien, gezien AMD zelf tegen reviewers lijkt te zeggen: please focus on RX Vega 56.
De grote vraag voor dag 1 reviews die waarschijnlijk niet beantwoord gaat worden in de eerste dagen: wat is het vermogen wanneer je downclockt naar GTX 1070 prestaties bij DX11? Ik ben benieuwd. Dat AMD aangeeft om op de cut te focusen kan ook te maken hebben met dat de cut simpelweg een betere deal is en dat veel gamers niet bereid zijn om nog meer dan $400-450 te betalen voor een grafische kaart. De echte enthousiastelingen en mensen die zwemmen in het geld kopen toch wel de volle Vega, daar heb je weinig reclame en PR voor nodig.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2017 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 12:30:
Niet te snel oordelen, zie hieronder.
Verder, sowieso met ongeveer 0,1 V de spanning verlagen en je hebt waarschijnlijk een stabiel draaiende kaart met tientallen W minder. ;)
Dan moet je dat met de Nvidia modellen ook doen :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over welke GTX 1070 gaat het trouwens? De referentiekaart of een AIB-kaart? Hoe groot is het verschil tussne dag 1 scores en deze scores voor deze kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 12:35:
Over welke GTX 1070 gaat het trouwens? De referentiekaart of een AIB-kaart? Hoe groot is het verschil tussne dag 1 scores en deze scores voor deze kaart?
AIB en referentiekaarten overklokken allemaal iets over de 2GHz (zeer extreme uitzonderingen daargelaten). De resultaten uit mijn tabel zijn wel best recent.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/s4AkT7t.png
Dit is "day 0". Ik heb als getallen 17894, 8492, 4285 genomen dus eigenlijk zo goed als maar 1-5% gestegen...

[ Voor 16% gewijzigd door Paprika op 12-08-2017 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paprika schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 12:26:
[...]

Maar wie doet dit nu? Out of the box lijkt dit een zeer matig antwoord te gaan worden. Verder zou je ook verwachten dat als AMD zegt op de RX Vega 56 te letten, deze ook zou moeten presteren. Wat gaat RX Vega 64 dan doen in de meeste games als dit de 56 is? :/
foppe-jan schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 12:30:
[...]
voor RX Vega niet, nee. Voor de RTG moeten we nog zien. Nvidia heeft Fermi ook overleefd enzo. ;)
Tja, Nvidia kon bij Fermi tenminste nog rekenen op blinde aankopen, de GTX480 was sneller dan de 5870, en Nvidia had de GPGPU markt toen ook al onder haar controle. Geen van deze factoren heeft AMD op het moment. Vega is qua GPGPU gewoon een geweldige chip, maar alle chips verkopen die niet in een Instinct MI25 of Radeon Pro gestopt gaan worden, of naar Apple gaan, de 56 chips, die presteren matig. Er zit wel geld in deze gamingmarkt, op dit segment, en daar is AMD nu erg laat, en lijken ze ook niet erg competitief. Misschien als dit najaar de grote titels allemaal DX12/Vulkan ondersteuning hebben en RX Vega 56 wegloopt van de GTX1070.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Doosjes?
Afbeeldingslocatie: http://www.relaxedtech.com/news/2017/sapphire-introduces-rx-vega-64-graphics-card-lineup/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.relaxedtech.com/news/2017/sapphire-introduces-rx-vega-64-graphics-card-lineup/3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.relaxedtech.com/news/2017/sapphire-introduces-rx-vega-64-graphics-card-lineup/4.jpg
[...]
Ik maak mij eerder zorgen om de marges.

Die size: 314mm2 vs 484mm2 (ik ga er dus even vanuit dat de die size gelijk is net zoals met de Fury Nano vs Fury X)
Geheugen: GDDR5 vs HBM2

[ Voor 90% gewijzigd door Paprika op 12-08-2017 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paprika schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 12:49:
Doosjes?
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

[...]

Die size: 314mm2 vs 484mm2 (ik ga er dus even vanuit dat de die size gelijk is net zoals met de Fury Nano vs Fury X)
Komt toch ook door hbm 2 dat de die size sowieso groter uitvalt dan een non hbm gpu ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paprika schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 12:49:

Dat komt er ook nog bij...
Verwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 13:03:
[...]

Komt toch ook door hbm 2 dat de die size sowieso groter uitvalt dan een non hbm gpu ?
Nee, HBM2 zorgt ervoor dat die chip kleiner is, en de kaart minder verbruikt. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
nee, 484 is ex hbm2

wat betreft groter/kleiner: vzv ik weet is de hbm2 controller kleiner en/of efficienter dan AMDs gddr5 controller. Daarnaast is hbm2 kleiner dan gddr5, maar omdat het nu op de chip zit, is het wel wat lastiger om het (zonder waterblok) te koelen, want kleiner oppervlak.

[ Voor 88% gewijzigd door foppe-jan op 12-08-2017 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppiesaus2
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-08 17:57
Is die NDA voor reviews niet net komen te vervallen? Had iig verwacht direct wat benchmarks aan te treffen op YT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:17

flessuh

Set sail for fail!

Joppiesaus2 schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 15:14:
Is die NDA voor reviews niet net komen te vervallen? Had iig verwacht direct wat benchmarks aan te treffen op YT.
Volgens dat GN artikel enkel van unboxing . De 14e pas performance.

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steen447
Als ik het goed begrijp mogen ze unboxing content om 17:00 uur online gooien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 10:41
AMD Radeon RX Vega 64 Unboxing

Foritain heeft er een! :D

[ Voor 27% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 12-08-2017 17:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gelunox
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-06 10:16

Gelunox

Hardware addicted

PC: R9 5950X | 32GB | VEGA 64 Liquid Edition

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Its happening. *O* :P

[ Voor 41% gewijzigd door DaniëlWW2 op 12-08-2017 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 13:37
Zal ik er ook nog 1 bijzetten, just to be sure

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:58

superwashandje

grofheid alom

Hoe dan?? :P
Wel een uiterst sexy verpakking!

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Helaas alleen voor de reviewers.. Wij krijgen, als je hem gaat kopen tenminste, gewoon een standaard kartonnetje.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amazigh_N_Ariff
Geef mij maar een een VEGA 56 of een RX580 :(. En nu iemand die niets aantrekt van een NDA, even aangeven of de 100 MH/s waar is.

[ Voor 5% gewijzigd door Amazigh_N_Ariff op 12-08-2017 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

The Chosen One

Zie signature!

RX 56 kan leuk worden maar freesync+ meeste power = toch 64 al dan niet air or liquid.
Wachten tot maandag. :(

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Ik wil hem wel fkes laten minen hoor :D

Longshot: Niet iemand die toevallig een For Honor gamekey over heeft ofzo? Moar games met builtin benches 4tw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Foritain schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 18:00:

Longshot: Niet iemand die toevallig een For Honor gamekey over heeft ofzo? Moar games met builtin benches 4tw.
Doe dit belachelijke spelletje eens ! (Als je een zware benchmark wil hebben is dit het wel :X )
http://landfall.se/totally-accurate-battle-simulator/

Ik heb hiermee een workload kunnen genereren waarmee mijn PC een FPS waarde van 0,01 FPS kon realiseren. >:)

How do you save a random generator ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noMSforme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-03-2022
Zelfs Phoronix heeft dit keer kaarten gekregen van AMD.

https://www.phoronix.com/...item=vega-linux-box&num=1

I'd love to tell you how the Radeon RX Vega works on Linux, but that will have to wait until the embargo lift on Monday, 14 August. Get ready for a ton of interesting Linux GPU benchmarks on AMDGPU+RadeonSI and AMDGPU-PRO.

[ Voor 46% gewijzigd door noMSforme op 12-08-2017 18:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

The Chosen One

Zie signature!

Foritain schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 18:00:

F2P weekend nu. Genoeg lijkt me?

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nLr
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-08 13:31

nLr

dafuq.... kan me nog herinneren dat we zaten te speculeren over welke PSU benodigd was en eerste wat er achter op staat, minimum 1000w bij liquid versie. Laat ik die nou net op 't oog hebben, met m'n 650w hahaha.

Verder ziet het er natuurlijk lekkah uit zoals al verwacht

Ryzen 7800X3D| ASUS TUF GAMING X670E-PLUS | MSI RTX4080 Gaming Trio X 16GB | LG GP95R | 32GB DDR5 6000 F5-6000J3238F16GX2-TZ5NR | Samsung 970 Evo Plus | NZXT H710i | NZXT Kraken x73 | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nLr schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 18:30:
[...]

dafuq.... kan me nog herinneren dat we zaten te speculeren over welke PSU benodigd was en eerste wat er achter op staat, minimum 1000w bij liquid versie. Laat ik die nou net op 't oog hebben, met m'n 650w hahaha.

Het is alleen volslagen onzin. Als je nu een goede kwaliteit 650W PSU hebt, dan zit je ruim voldoende. Een goede 550W is al afdoende voor zelfs de RX Vega 64 AIO die hij heeft gekregen. Die 1000W is bedoelt voor bagger kwaliteit voedingen.

Overigens, valt het op dat AdoredTv een AIO kaart kreeg, terwijl veel andere een LE of zelfs een normale kaart kregen? Volgens mij zijn ze blij met hem bij AMD. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amazigh_N_Ariff
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 18:35:
[...]

Het is alleen volslagen onzin. Als je nu een goede kwaliteit 650W PSU hebt, dan zit je ruim voldoende. Een goede 550W is al afdoende voor zelfs de RX Vega 64 AIO die hij heeft gekregen. Die 1000W is bedoelt voor bagger kwaliteit voedingen.

Overigens, valt het op dat AdoredTv een AIO kaart kreeg, terwijl veel andere een LE of zelfs een normale kaart kregen? Volgens mij zijn ze blij met hem bij AMD. ;)
Elke beetje goede marketing telt voor deze semi-mislukte launch :P
nLr schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 18:30:
[...]

Die 1000w is bedoeld voor de troep PSU's. I durf te wedden als jij een 650W gold hebt, je goed zit met you PSU.

https://www.reddit.com/r/...svy1a/tdp_vs_tdp/dlgbqtd/ <---from AMD marketing.

[ Voor 33% gewijzigd door Amazigh_N_Ariff op 12-08-2017 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
Natuurlijk zit je dan goed. Je moet gewoon iets hebben met een dubbele 8-pin, die minstens 500W doet. En verder jezelf gewoon niet voorliegen over de kwaliteit van dat ding, en niet OCen als je die 500w maar net haalt, ofzo. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door foppe-jan op 12-08-2017 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Amazigh_N_Ariff schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 18:36:
[...]

Elke beetje goede marketing telt voor deze semi-mislukte launch :P
Fair enough. :P

Moet trouwens wel opmerken dat ik de reference koeler wel erg mooi vind. Met gemak een van de mooiste GPU's die ik ooit heb gezien. :Y

[ Voor 24% gewijzigd door DaniëlWW2 op 12-08-2017 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 16:49

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Mijn 1080Ti alvast afstoffen voor de verkoop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammetje1994
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-09 11:48
Ik ben zo jaloers. Ik wil eigenlijk niet wachten tot 28 augustus :( Ik hoop dat de performance positief uitpakt.

[ Voor 25% gewijzigd door brammetje1994 op 12-08-2017 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
brammetje1994 schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 18:59:
Ik ben zo jaloers. Ik wil eigenlijk niet wachten tot 28 augustus :( Ik hoop dat de performance positief uitpakt.
Als blijkt dat ze goed hashen (>50MH/s voor de 56) kun je ook de 64 kopen, en die doorverkopen als je de 56 hebt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammetje1994
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-09 11:48
foppe-jan schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 19:01:
[...]

Als blijkt dat ze goed hashen (>50MH/s voor de 56) kun je ook de 64 kopen, en die doorverkopen als je de 56 hebt. ;)
Opzich geen slecht idee. maak me wel zorgen om het geluid van de reference koeler. Dus dan zou ik sowieso nog langer moeten wachten. Erg vervelend dit traag getease van AMD :9 Ik heb mijn geld al een tijdje opzij staan. gimme gimme gimme.

Ik heb ook nog geen andere modellen aangekondigd gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frank1973 schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 18:55:
Mijn 1080Ti alvast afstoffen voor de verkoop...
Vreemde keus. Dat wordt een terugval van ~20-30%. Dat ga je wel merken, ondanks de FreeSync ondersteuning van je monitor (mits 40-60Hz FreeSync het uberhaupt waard is). Met andere woorden: op momenten dat je nu in die range valt ga je er straks onder zitten en wanneer je nu 60 FPS hebt zul je het soms niet hebben.

[ Voor 18% gewijzigd door Paprika op 12-08-2017 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 16:49

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Paprika schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 19:05:
[...]

Vreemde keus. Dat wordt een terugval van ~20-30%. Dat ga je wel merken, ondanks de FreeSync ondersteuning van je monitor (mits 40-60Hz FreeSync het uberhaupt waard is). Met andere woorden: op momenten dat je nu in die range valt ga je er straks onder zitten en wanneer je nu 60 FPS hebt zul je het soms niet hebben.
Ik hoop het niet... mocht dat zo zijn dan hou ik de Ti.. :)
Het is aan de reviewers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hS5iVLy.png

Nog meer rumours :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Alle 'overlopers' moeten achter in de rij als straf. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
winwiz schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 19:16:
Alle 'overlopers' moeten achter in de rij als straf. ;)
MX200?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi dat AdoredTV er ook een krijgt, hij verdient het. Maandag komen de reviews?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Saus? :P
Wisten we eigenlijk al, maar toch. Het werkt dus zonder speciale codering. Goed nieuws mag wel eens over RX Vega. :Y
Verwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 19:24:
[...]

Mooi dat AdoredTV er ook een krijgt, hij verdient het. Maandag komen de reviews?
Niet zomaar eentje, maar een AIO, en hij lijkt een van de weinige te zijn. ;)
Verder maandag ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 18:35:
[...]

Correct. Vega zou niet meer dan 375 W moeten gebruiken (150+150+75), de CPU rond de 150 W aan piekvermogen en dan nog ongeveer 50 W voor het systeem (RAM, SSD, harde schijf, moederbord, eventueel nog een headphone of iets dergelijks, dat is allemaal verwaarloosbaar in verhouding tot het vermogen van de CPU en de grafische kaart). 625 maximaal en dat lijkt me conservatief berekend.
Vega kan trouwens best veilig meer dan 375 W trekken zonder dat je bang hoeft te zijn voor kabels en PCIe-sloten die beschadigd geraken maar laten we er maar even vanuit gaan dat dat niet gebeurt na het 'probleempje' met de 480.
Terecht!
The future is Zen!
Ryzen of the Tomb Raider.
Ondervolten van Polaris.
The tech press loses the plot (dat heeft hem na wat onstuimigheid een paar nieuwe vriendjes in dat wereldje opgeleverd omdat ze inzagen dat hij toch wel een punt had).
Hij heeft op een positieve manier aandacht besteed aan AMD en waar andere reviewers steken lieten vallen deed hij goed verslag.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2017 19:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
https://www.chiphell.com/thread-1764223-1-1.html
Daar doen ze niet zo lastig met plaatjes delen enz als er een NDA is :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online
Amazigh_N_Ariff schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 17:56:
Geef mij maar een een VEGA 56 of een RX580 :(. En nu iemand die niets aantrekt van een NDA, even aangeven of de 100 MH/s waar is.
Wat is een mooie snelle hash rate bench? Tijd dringt enzo dus we doen f lui vraagjes stellen.

[ Voor 5% gewijzigd door Foritain op 12-08-2017 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik bedenk mij net dat dit de eerste keer dat ik een verse high-end GPU ga kopen. Tot nu altijd op studentenbudget gezeten en altijd 1 of 2 generaties achtergelopen. Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
Foritain schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 19:32:
[...]

Wat is een mooie snelle hash rate bench? Tijd dringt enzo dus we doen f lui vraagjes stellen.
1080Ti haalt rond 31 voor Eth in dual mining mode. Fury X zit daar volgens mij in het beste geval ook in de buurt (single), en Vega FE tot dusver iets boven (max 37?). GTX 1070 volgens mij tussen 27 en 31.

[ Voor 21% gewijzigd door foppe-jan op 12-08-2017 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brammetje1994 schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 19:05:
[...]

Opzich geen slecht idee. maak me wel zorgen om het geluid van de reference koeler. Dus dan zou ik sowieso nog langer moeten wachten. Erg vervelend dit traag getease van AMD :9 Ik heb mijn geld al een tijdje opzij staan. gimme gimme gimme.

Ik heb ook nog geen andere modellen aangekondigd gezien.
Ik haat het om het te zeggen maar ik heb er ook aan gedacht om gewoon zo'n referentiekaart te kopen en die later weer aan een 'miner' te verkopen. Ondervolt met ongeveer 0,1 V (dat lijkt het gemiddelde te zijn) en je haalt de boost van rond de 1600 MHz of met minder warmte dezelfde boost als met de default spanning. Het blijft echter vervelend dat alle lucht door een piepklein ventilatortje naar buiten wordt geblazen, dat laat ik toch echt liever over aan 140 mm casefans of het liefst 200 mm. casefans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelunox

Gelunox

Hardware addicted

@Foritain kunnen we ook spellen voorstellen om te benchen? :9

Ik ben persoonlijk wel erg geïnteresseerd in hoeveel frames je kan krijgen in Overwatch / PUBG / Warframe / ARK @1440p

Was leuk geweest als Star Citizen ook benchbaar was, maar daar hebben ze als ik me niet vergis nog problemen zoals je fps die vast zit aan de server tick.

[ Voor 30% gewijzigd door Gelunox op 12-08-2017 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is niet benchwaardig. Incosistente FPS, GPU ligt vaak te slapen etc.

En het is een Nvidia game als je kijkt naar raw FPS...

[ Voor 16% gewijzigd door Paprika op 12-08-2017 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Foritain Benchmark BF1, zowel DX11 en DX12, met een Ryzen en een Kaby Lake, tijdens MP games.
DO IT, DO IT NOW. :P (serieus, die game hoort gewoon gebenched te worden nu, en dan ook goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelunox

Gelunox

Hardware addicted

Paprika schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 19:43:
[...]

Is niet benchwaardig. Incosistente FPS, GPU ligt vaak te slapen etc.
ah, dat kan ik niet helemaal inschatten met m'n 6850 & 1 gig vram. Het enige moment dat mijn gpu niet saturated is, is wanneer t vram vol zit. Framerate in lege gebieden sinds laatste patch vaak rond 30 ~ 40, en in steden vaak op 5.

Edit: miss is het dan interessant om te kijken hoe VEGA's HBM zich staande houd in 1GB VRAM vs 8GB VRAM, kweenie of dat te testen valt?

[ Voor 13% gewijzigd door Gelunox op 12-08-2017 19:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Foritain
Als we dan toch voorstellen gaan doen voor benchmarken (inderdaad, PUBG is geen goed idee, N/O, het mag eerst eens een beetje worden geoptimaliseerd), ik ga nu een voorstel doen waarvan ik vermoed dat @DaniëlWW2 dit ook graag ziet: benchmark BF1 en die spellen waarvan wij weten dat Ryzen slechter presteerde met een Nvidia-kaart dan met een AMD-kaart bij die instellingen. Rise of the Tomb Raider, Rocket League...
Zie de benchmarks van Anandtech die hier eerder werden besproken. Ik weet dat er ook veel kritiek is op Anandtech en die zal vast niet onterecht zijn maar die benchmark was interessant omdat ze 1060 met 580 en 1070/1080 met Fury(X) vergeleken met Ryzen.
Ik veronderstel nu uiteraard dat jij de beschikking hebt over een Ryzen-CPU, anders gaat het natuurlijk niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat ook ja. Het absolute ideaal zou ook gewoon een RX Vega 64 en GTX1080 zijn, en zowel een Ryzen en een Kaby Lake systeem. Dat is alleen heel wat werk, en dan nog beide DX versies, dus BF1 is echt een prioriteit naar mijn mening. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online
foppe-jan schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 19:34:
[...]

1080Ti haalt rond 31 voor Eth in dual mining mode. Fury X zit daar volgens mij in het beste geval ook in de buurt (single), en Vega FE tot dusver iets boven (max 37?). GTX 1070 volgens mij tussen 27 en 31.
Was vooral benieuwd hoe ik dat heel snel kan bepalen? Suggestie? :D
Gelunox schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 19:42:
@Foritain kunnen we ook spellen voorstellen om te benchen? :9

Ik ben persoonlijk wel erg geïnteresseerd in hoeveel frames je kan krijgen in Overwatch / PUBG / Warframe / ARK @1440p

Was leuk geweest als Star Citizen ook benchbaar was, maar daar hebben ze als ik me niet vergis nog problemen zoals je fps die vast zit aan de server tick.
PUBG op een 1050 Ti laptopje loopt ook lekker :D

Probleem is geen builtin bench = nooit echt een eerlijke vergelijking. Potje OW / PUBG vind ik echter niet vervelend en wil de komende dagen wel even (los van de review) een idee geven over welke settings goed lopen op bijv 1440p?

Star Citizen had ik een game key van bij.. uit mn hoofd.. een Radeon 7000 kaart nog ofzo? Of was dat de 280 of iets dergelijks. Maar volgens mij kan ik die nog niet innen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 19:50:
Dat ook ja. Het absolute ideaal zou ook gewoon een RX Vega 64 en GTX1080 zijn, en zowel een Ryzen en een Kaby Lake systeem. Dat is alleen heel wat werk, en dan nog beide DX versies, dus BF1 is echt een prioriteit naar mijn mening. :Y
Inderdaad. Ik liet Intel weg aangezien we al genoeg benchmarks hiervan hebben maar ideaal gesproken zou @Foritain in hetzelfde systeem met enkel een ander moederbord en een andere CPU deze kaart moeten vergelijken met de 1080 en de 1070.
Foritain, kom desnoods 2,3,4...weken later met je review. Als het maar goed is.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2017 19:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 19:45:
@Foritain Benchmark BF1, zowel DX11 en DX12, met een Ryzen en een Kaby Lake, tijdens MP games.
DO IT, DO IT NOW. :P (serieus, die game hoort gewoon gebenched te worden nu, en dan ook goed)
Ik ben wel wat DX11 vs DX12 aan het doen. Laat zich niet lastig raden hoe dat voor AMD uitpakt denk ik.

Probleem is gewoon tijd. AMD sampling is gewoon echt een paar dagen voor de launch. Ik wil zo veel mogelijk er in proppen, maar nog een test setup voor Vega naast mn Intel platform zit er gewoon niet in voor overmorgen.

BF1 heb ik echter wel, daar zit toch geen ingebakken bench in of wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amazigh_N_Ariff
Foritain schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 19:32:
[...]

https://www.techspot.com/...eum-mining-gpu-benchmark/ <--- misschien dit.

refeerd naar https://github.com/nanopool/Claymore-Dual-Miner/releases

[ Voor 12% gewijzigd door Amazigh_N_Ariff op 12-08-2017 19:53 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We krijgen de laatste tijd vanuit verschillende hoeken klachten over de gevoerde toon in deze topicserie. Laten we het een beetje gezellig houden. Probeer alleen op de feiten te reageren en je statements te onderbouwen met bronnen. Laat sneren en op de man teksten achterwege, dan blijft het voor iedereen leuk.