Sp3ci3s8472 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 19:07:
[...]
Het is ook moeilijk te bewijzen zoals ik zelf aangaf. Toch is de podcast waar AMD en in een latere Nvidia te gast ogen die van AMD m.i. betrouwbaarder.
[...]
Lees mijn post ajb nog een keer goed door. Ik heb nergens aangegeven dat het slecht draait op Maxwell, dat is juist de architectuur die ongeveer gelijk met The Witcher 3 uitkwam. Het draait slecht op Kepler.
De AMD Polaris architectuur is een heel stuk sneller in tesselation dan de de oudere GCN kaarten.
Het is onzin dat CD Project Red goed werkt heeft geleverd, het was pas in een veel latere patch (1.07) dat het mogelijk was om HairWorks te configureren en op low te zetten. Tevens laat de benchmark die jij erbij haalt zien dat HairWorks op low staat, dat heeft nauwelijks impact op kaarten zoals de GTX 1060 en RX 480.
Er is een hele grote reden dat haast elke serieuze review site HairWorks standaard uitzet als ze het spel gebruiken in de review.
Kepler Titans in SLI gaan van 60 fps naar 40 fps, dat voor een stukje haar

.
https://forums.geforce.co...-3-hairworks-reduces-fps/
Ik heb de Witcher 3 niet dus ik weet niet of HairWorks low gelijk staat aan HairWorks uit (ik dacht van wel).
Ik had hairworks uitstaan, ik weet niet welke versie dat was, ik kan het ook niet meer controleren want mijn mobo is kapot. Maar ik had hairworks uitstaan, je kon letterlijk uitzetten. Ik weet niet of dit door de latere versies kwam, maar mijn game liep prima zonder hairworks. (ik had het spel redelijk vroeg).
Volgens mij was patch 1.07 de patch waarbij ze ingame storage hadden aangepast, ik had de game van voor die patch.
Ik zie nu waar jij je info vandaan hebt, mind you dat is wel info die AMD gegeven heeft.
"We've been working with CD Projeckt Red from the beginning. We've been giving them detailed feedback all the way through," AMD's chief gaming scientist Richard Huddy told Ars Technica. "Around two months before release, or thereabouts, the GameWorks code arrived with HairWorks, and it completely sabotaged our performance as far as we're concerned. We were running well before that... it's wrecked our performance, almost as if it was put in to achieve that goal."
Het antwoord van CD -p:
"Unsatisfactory performance may be experienced, as the code of this feature cannot be optimised for AMD products," the developer told Overclock3D. "Radeon users are encouraged to disable Nvidia HairWorks if the performance is below expectations."
En een update van nV:
[UPDATE 22/5/15 6:44pm: Nvidia has been in touch to clarify the situation with regards GameWorks running on non-GeForce platforms: "It's not CD Projekt Red's decision to allow the Nvidia tech to work on AMD GPUs - that is Nvidia's decision and most commonly-used features from us are platform-agnostic. It's the same for CPU-based PhysX and Clothworks as well."]
Lees mijn post ajb nog een keer goed door. Ik heb nergens aangegeven dat het slecht draait op Maxwell, dat is juist de architectuur die ongeveer gelijk met The Witcher 3 uitkwam. Het draait slecht op Kepler.
De AMD Polaris architectuur is een heel stuk sneller in tesselation dan de de oudere GCN kaarten.
Ik zeg ook nergens dat max. slecht draait met witcher ik gaf het aan tav de rx580 en maxwell en dat ik met maxwell ook gewoon prestatie verlies had met hairworks en dat was aanzienlijk.
Als gameworks zo veel voordeel oplevert waarom zien we dat niet terug in de fps.
Vega specific features werken toch ook niet met rx5xx kaarten, dat is toch meer dan logisch, je moet het zelfde doen als met AMD kaarten hairwork uitzetten.
Als ze nieuwe tech inbouwen, hardware matig (als fastsync b.v.) is het toch logisch dat het niet werkt op oudere kaarten, dat is toch ook niet de schuld van nV, wat jij wenst is dat je oude kaart blijft meegaan met de nieuwe generaties. Dat kan AMD wel doen, de zelfde reden waarom ze niet de prestatie kroon kunnen pakken van nV.
Max had die nieuwe features ingebakken, kepler niet, shit happens, betekent dat je de game niet met die specifieke eye candy kan spelen. Dat is een keuze van de developer geweest. Alsof nV een kleine gamedeveloper als cd-red opdraagt om dat te doen, alsof nV die macht heeft, alsof ze dat zouden willen.
Als alle EA games zo iets zouden vertonen dan was het een ander verhaal, maar nu zijn het incidenten die opgeblazen worden met nV gameworks is de duivel.
Ik vraag alleen maar een keer objectief te kijken naar zaken en niet AMD te quoten.
De haat komt voornamelijk voort uit het feit dat GameWorks vaak in een laat statdium in een spel wordt ingebouwt. Dit heeft als nadeel dat indien de game developer de source code heeft ze weinig tijd hebben om deze te optimaliseren (eerder werd dit alleen onder een speciaal contract vrijgegeven). In dit contract staat ook dat ze de code niet aan derden (AMD/Intel) mogen laten zien.
In veel gevallen hadden ontwikkelaars niet de source code, dan zit je in feite tegen een dll te coden die magisch dingen uitspuwt, de interne werking kan je dus niet nagaan. Dat zorgt ervoor dat het heel lastig is voor bijvoorbeeld AMD om dit te optimaliseren in de drivers. Een ander nadeel hiervan is dat Nvidia op die manier aan "planned obsolescence" kan doen en dit is onmogelijk te controleren.
Ja dit verhaal staat dus letterlijk hier, dat was je bron, maar een bron is geen bron.
Verder staat er ook het verhaal van nV en CD-p erbij wat ik hierboven al heb aangegeven.
Gamedevelopers gebruiken gameworks ECHT niet op het laatste moment, dat is gewoon complete BS, je gebruikt gameworks om tijd te besparen dus dit bepaald gewoon je workflow.
En ook al zouden ze wel lastminute gedaan hebben: is dat gameworks of nV's schuld dan? Is de game dan niet al algemeen gecode, gameworks fur etc hebben ze even last minute toegevoegd. really..
Een game die voornamelijk draait om dieren en monsters. Volgens mij werken developers net als elke andere fysieke industrie. Concept-planning-uitvoering, laten we zeggen dat een game maken 2 jaar duurt, is een half jaar concept en planning. In die fase is al bepaald wat ze gaan doen en hoe. In de planning fase kijken ze hoe ze het meest efficiënt de game kunnen maken. etc.laatste twee maanden zitten ze al in de game testing fase, alsof je dan nog gameworks nodig hebt, de game is al zo goed als klaar.
X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's