Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gelunox
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-06 10:16

Gelunox

Hardware addicted

Foritain schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 19:50:

[...]

PUBG op een 1050 Ti laptopje loopt ook lekker :D

Probleem is geen builtin bench = nooit echt een eerlijke vergelijking. Potje OW / PUBG vind ik echter niet vervelend en wil de komende dagen wel even (los van de review) een idee geven over welke settings goed lopen op bijv 1440p?

Star Citizen had ik een game key van bij.. uit mn hoofd.. een Radeon 7000 kaart nog ofzo? Of was dat de 280 of iets dergelijks. Maar volgens mij kan ik die nog niet innen :D
Kan je OW niet benchen met replays? die worden bij bekijken toch normaal gerenderd, is wel wat kort @ ±10 seconden, maar moet kunnen?

Miss kan je wel benchen hoe snel een replay gerenderd wordt op overkill settings

PC: R9 5950X | 32GB | VEGA 64 Liquid Edition

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
Foritain schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 19:50:
[...]

Was vooral benieuwd hoe ik dat heel snel kan bepalen? Suggestie? :D
Ah zo. https://miner.nicehash.com/ < benchmark mode? Maar dunno of die updates bevat die relevant zijn voor RX Vega, al meen ik dat die zouden moeten zitten in Claymore 9.8.

[ Voor 19% gewijzigd door foppe-jan op 12-08-2017 19:55 ]

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foritain schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 19:52:
[...]

Ik ben wel wat DX11 vs DX12 aan het doen. Laat zich niet lastig raden hoe dat voor AMD uitpakt denk ik.

Probleem is gewoon tijd. AMD sampling is gewoon echt een paar dagen voor de launch. Ik wil zo veel mogelijk er in proppen, maar nog een test setup voor Vega naast mn Intel platform zit er gewoon niet in voor overmorgen.

BF1 heb ik echter wel, daar zit toch geen ingebakken bench in of wel?
Zoals ik net al aangaf (jij hebt het nog niet gelezen), kom desnoods weken later met je review. Of doe een review in twee fases als je per se snel met een review wil komen. Deel 1 direct en deel 2 een maandje later. Je hebt geen ingebakken benchmark nodig. Speel 5 keer een half uur zo'n identiek stuk multiplayer en je krijgt het regressie naar het gemiddelde fenomeen. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2017 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 19:52:
[...]

Inderdaad. Ik liet Intel weg aangezien we al genoeg benchmarks hiervan hebben maar ideaal gesproken zou @Foritain in hetzelfde systeem met enkel een ander moederbord en een andere CPU deze kaart moeten vergelijken met de 1080 en de 1070.
Foritain, kom desnoods 2,3,4...weken later met je review. Als het maar goed is.
Ik heb geen problemen met 2 delen, 1 bij launch, en dan 1 aanvullend. Maar even los van de launch date heb ik gewoon een kneitervolle agenda de komende weken, de NDA-datum zelf is zo'n factor eigenlijk niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Foritain schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 19:52:
Ik ben wel wat DX11 vs DX12 aan het doen. Laat zich niet lastig raden hoe dat voor AMD uitpakt denk ik.
Ik heb een vermoeden ja. :P
Probleem is gewoon tijd. AMD sampling is gewoon echt een paar dagen voor de launch. Ik wil zo veel mogelijk er in proppen, maar nog een test setup voor Vega naast mn Intel platform zit er gewoon niet in voor overmorgen.
Helaas dan. Als je BF1 goed doet, dan is het eigenlijk wel nodig om dit bij de MP te doen, en met beide cpu's en GPU's, en beide API's. Bij de MP wordt een i7 7700K gewoon 100% wat dit een interessante casus maakt voor een Ryzen CPU en DX12.
BF1 heb ik echter wel, daar zit toch geen ingebakken bench in of wel?
Niet dat ik weet.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Foritain schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 19:54:
[...]

Ik heb geen problemen met 2 delen, 1 bij launch, en dan 1 aanvullend. Maar even los van de launch date heb ik gewoon een kneitervolle agenda de komende weken, de NDA-datum zelf is zo'n factor eigenlijk niet eens.
Fair enough. Maak er 2 maanden van, 3 mag ook. ;)
Het gaat nog nuttig zijn voor veel mensen.

Nog even over die ingebakken benchmarks, wat veel over het hoofd wordt gezien is dat die vaak ook de nodige problemen met zich meebrengen, nog meer dan wanneer je gewoon een stuk speelt in een variërende spelomgeving (open wereld, multiplayer) indien je het laatste vaak genoeg lang genoeg doet op een voldoende vergelijkbare manier (licht vs. donker, dezelfde omgeving etc.). Zo heb je bij veel spellen een aanzienlijk lagere CPU load dan dat het geval is tijdens het gamen zelf omdat elke benchmark hetzelfde verloopt en dat met minder werk voor de CPU te regelen is.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2017 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 19:55:

Helaas dan. Als je BF1 goed doet, dan is het eigenlijk wel nodig om dit bij de MP te doen, en met beide cpu's en GPU's, en beide API's. Bij de MP wordt een i7 7700K gewoon 100% wat dit een interessante casus maakt voor een Ryzen CPU en DX12.
Het is een GPU review he :p ;).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 19:56:
[...]

Fair enough. Maak er 2 maanden van. 3 mag ook. ;)

Nog even over die ingebakken benchmarks, wat veel over het hoofd wordt gezien is dat die vaak ook de nodige problemen met zich meebrengen, nog meer dan wanneer je gewoon een stuk speelt in een variërende spelomgeving (open wereld, multiplayer) indien je het laatste vaak genoeg lang genoeg doet op een voldoende vergelijkbare manier (licht vs. donker, dezelfde omgeving etc.). Zo heb je bij veel spellen een aanzienlijk lagere CPU load dan dat het geval is tijdens het gamen zelf omdat elke benchmark hetzelfde verloopt en dat met minder werk voor de CPU te regelen is.
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 19:55:
[...]

Ik heb een vermoeden ja. :P

[...]

[...]

Niet dat ik weet.
Beide halen hetzelfde punt aan. Valide punt ook, althans zeker in theorie. Ik probeer echter ook de praktijk een beetje te bewaken. Stel (en ik zeg maar wat waarvan iedereen weet dat het niet gebeurd) dat een Vega in 8 games 30-80% sneller is dan een GTX 1080 Ti, gemiddeld 50%. Dan heb je een duidelijke indicatie, maar zeker geen garantie bij de volgende game (zeg, BF1), maar je kan zo ook bezig blijven. In feite 2-3 avonden BF gamen (plus de tijd van het gedoe eromheen) om erachter te komen dat je voor die game alsnog profiteert van een 8-core CPU, of dat de winst 35% is en geen 45% in die game, heeft dat nou echt impact op je GPU aanschaf? Zij die echt puur 1 game spelen wellicht nog wel, maar dan zal ik ook ergens een streep willen zetten. Tig uur in één game stoppen ga ik geen goede review content noemen, maar niche content, ten koste van heul veul andere zaken :D

Dat terzijde: Ryzen 7 vs Intel Core i7 Multiplayer vergelijking is m.i. wel echt interessante content, en ik zeg er geen nee tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, juist daarom. ;)
Laat RX Vega 64 maar eens draaien onder absoluut beste omstandigheden om te zien wat die kaart echt kan. :Y

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amazigh_N_Ariff
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-08 12:09
En de kaart moet een slechte Hashrate hebben, het liefst -100Mh/s!!!

En goed nieuws voor in de toekomst t.b.v. Glofo 7nm. https://www.semiwiki.com/...stid=34920#comments_34920

[ Voor 55% gewijzigd door Amazigh_N_Ariff op 12-08-2017 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 20:03:
[...]

Ja, juist daarom. ;)
Laat RX Vega 64 maar eens draaien onder absoluut beste omstandigheden om te zien wat die kaart echt kan. :Y
Ja, maar dan hoef je 1 van de 2 CPU niet lang te testen, immers kun je die conclusie al veel eerder trekken.

[ Voor 3% gewijzigd door Paprika op 12-08-2017 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier de unboxing van Level1Techs (wie nog niet naar het kanaal heeft gekeken, volg dat kanaal en Level1Linux, die gasten zijn geweldig in wat ze doen).
En de eerste kans om Ryzen eerlijker te reviewen (zonder gekke Nvidia driver toestanden) dus laten we die maar met beide handen aangrijpen. :)
Ik denk dat we inmiddels rustig mogen aannemen dat Nvidia zal proberen om die drivers wel 100% goed te laten werken met Ryzen, ik suggereer niet dat er enige opzet is.
Interessant!
Dat bevestigt het vermoeden dat AMD-kaarten hoger geklokt (relatief in de V/f grafiek) uit de winkel komen. Dat is nogal relevant omdat dat gedeeltelijk het hoge vermogen verklaart.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2017 20:35 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-08 13:35
Foritain schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 19:32:
[...]

Wat is een mooie snelle hash rate bench? Tijd dringt enzo dus we doen f lui vraagjes stellen.
Claymore's Dual Ethereum GPU Miner is de meest populaire Ethereum miner op dit moment, en bevat een ingebouwde benchmark. Ik raad aan om de applicatie via de MEGA link in bovenstaande forum topic te downloaden, aangezien de Google Drive share vaak over z'n quota heen is.

Om de miner te draaien en te benchmarken op Nvidia kaarten zul je de CUDA toolkit van Nvidia moeten installeren. Voor AMD kaarten gebruikt de miner OpenCL, wat AFAIK standaard in de graphics driver inbegrepen is.

Legit Reviews heeft onlangs een aantal benchmarks gedaan waarin ze ook hun methodologie uitleggen. In principe is het een kwestie van Claymore draaien met "-benchmark X" draaien, waarbij X het nummer is van de Ethereum epoch waar je mee wilt testen. Het huidige epoch nummer is 138, en hoogt op over ongeveer 5 dagen. Je kunt dus ook testen hoe een kaart theoretisch in de toekomst zal performen.

[ Voor 15% gewijzigd door Devil N op 12-08-2017 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online
Devil N schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 21:10:
[...]

Claymore's Dual Ethereum GPU Miner is de meest populaire Ethereum miner op dit moment, en bevat een ingebouwde benchmark. Ik raad aan om de applicatie via de MEGA link in bovenstaande forum topic te downloaden, aangezien de Google Drive share vaak over z'n quota heen is.

Om de miner te draaien en te benchmarken op Nvidia kaarten zul je de CUDA toolkit van Nvidia moeten installeren. Voor AMD kaarten gebruikt de miner OpenCL, wat AFAIK standaard in de graphics driver inbegrepen is.

Legit Reviews heeft onlangs een aantal benchmarks gedaan waarin ze ook hun methodologie uitleggen. In principe is het een kwestie van Claymore draaien met "-benchmark X" draaien, waarbij X het nummer is van de Ethereum epoch waar je mee wilt testen. Het huidige epoch nummer is 138, en hoogt op over ongeveer 5 dagen. Je kunt dus ook testen hoe een kaart theoretisch in de toekomst zal performen.
Mooi uitgangspunt die test van Legit.

Ik heb die benchmark meegenomen voor overmorgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:06

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@Foritain ik weet niet of je dat mag zeggen maar blijft ie al op max snelheid draaien op full power?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-08 13:35
Foritain schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 22:40:
[...]

Mooi uitgangspunt die test van Legit.

Ik heb die benchmark meegenomen voor overmorgen.
Mooi!

Let wel trouwens dat die resultaten van Legit Reviews mogelijk alweer outdated zijn. Zowel AMD was naar het schijnt bezig met driver updates die de toekomstige hashrate drop zouden moeten voorkomen, en ook Claymore heeft in de tussentijd niet stilgezeten. Voor een compleet en up-to-date beeld zouden die tests dus eigenlijk weer eens opnieuw gedaan moeten worden.

Daarnaast heeft Legit Reviews ook een aantal artikelen geplaatst waarin ze laten zien hoe je de beste power/performance ratio uit je kaart kunt halen. In de basis komt het erop neer dat je de memory clock zo hoog mogelijk opschroeft als dat de kaart toelaat, en daarna de power iimit stapsgewijs omlaag draait, net zolang totdat de hashrate een duidelijke sprong neerwaarts maakt.

Memory bandwidth is de grote beperkende factor bij Ethereum mining en dus hetgeen wat je wilt maximaliseren. Compute performance is minder belangrijk. Dit is ook de reden waarom ASIC's geen toegevoegde waarde bieden voor Ethereum, en GPU's de meest cost-effective oplossing zullen blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online
Damic schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 22:52:
@Foritain ik weet niet of je dat mag zeggen maar blijft ie al op max snelheid draaien op full power?
De lijn is duidelijk: enkel unboxing. Dat er een aantal zijn die hun kaarten al werkend tonen of wat meningen er op los laten terzijde.
Devil N schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 23:06:
[...]

Mooi!

Let wel trouwens dat die resultaten van Legit Reviews mogelijk alweer outdated zijn. Zowel AMD was naar het schijnt bezig met driver updates die de toekomstige hashrate drop zouden moeten voorkomen, en ook Claymore heeft in de tussentijd niet stilgezeten. Voor een compleet en up-to-date beeld zouden die tests dus eigenlijk weer eens opnieuw gedaan moeten worden.

Daarnaast heeft Legit Reviews ook een aantal artikelen geplaatst waarin ze laten zien hoe je de beste power/performance ratio uit je kaart kunt halen. In de basis komt het erop neer dat je de memory clock zo hoog mogelijk opschroeft als dat de kaart toelaat, en daarna de power iimit stapsgewijs omlaag draait, net zolang totdat de hashrate een duidelijke sprong neerwaarts maakt.

Memory bandwidth is de grote beperkende factor bij Ethereum mining en dus hetgeen wat je wilt maximaliseren. Compute performance is minder belangrijk. Dit is ook de reden waarom ASIC's geen toegevoegde waarde bieden voor Ethereum, en GPU's de meest cost-effective oplossing zullen blijven.
Ongetwijfeld dat er genoeg te tweaken valt. Maar ook daar heb ik voorlopig geen tijd voor (of gaat iemand anders beter doen), ik hoop dat de standaard instelling voldoende uitgangspunt geeft, plus eea aan extra info die de positie van deze kaart denk ik best duidelijk gaat maken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-08 15:24
Gelunox schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 19:42:
@Foritain kunnen we ook spellen voorstellen om te benchen? :9

Ik ben persoonlijk wel erg geïnteresseerd in hoeveel frames je kan krijgen in Overwatch / PUBG / Warframe / ARK @1440p

Was leuk geweest als Star Citizen ook benchbaar was, maar daar hebben ze als ik me niet vergis nog problemen zoals je fps die vast zit aan de server tick.
Waarom Overwatch? Dat draait op een aardappel ;).

Laat Rise of the Tombraider uit de benchmarks, die voegt m.i. weinig toe. Probleem is dat verschillende levels op verschillende architecturen goed presteren. Als je deze wilt benchen dan zou je meerdere levels moeten nemen en het gemiddelde.

[ Voor 19% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 13-08-2017 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 20:30:
Hier de unboxing van Level1Techs (wie nog niet naar het kanaal heeft gekeken, volg dat kanaal en Level1Linux, die gasten zijn geweldig in wat ze doen).
[video]
Die reviewers krijgen wel echt mooie sample. Ziet er heel classy uit. Mooie verpakking, Tombstone en losse Vega chip. Doet AMD goed. Alleen zo'n plexiglas tombstone is normaal gesproken al niet echt goedkoop. Mooi voor @Astennu zijn verzameling...

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-07 16:37

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Wat is de eerste deadline voor de reviews van deze beestjes? Of is het puur voor unboxing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-08 22:11

Racing_Reporter

Contentmaker

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 18:35:
[...]

Het is alleen volslagen onzin. Als je nu een goede kwaliteit 650W PSU hebt, dan zit je ruim voldoende. Een goede 550W is al afdoende voor zelfs de RX Vega 64 AIO die hij heeft gekregen. Die 1000W is bedoelt voor bagger kwaliteit voedingen.

Overigens, valt het op dat AdoredTv een AIO kaart kreeg, terwijl veel andere een LE of zelfs een normale kaart kregen? Volgens mij zijn ze blij met hem bij AMD. ;)
Adored had hem al lopen mer succes op een 650 w, met max max MAX power draw geen problemen :)

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppiesaus2
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-08 17:21
Racing_Reporter schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 09:34:
[...]

Adored had hem al lopen mer succes op een 650 w, met max max MAX power draw geen problemen :)
Toch twijfel ik nu over mijn 600w gold keuze: pricewatch: SilverStone SST-SX600-G v 1.1 - Strider SFX Series, 600W 80 Plus ...

Wacht de reviews wel even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Iemand al gezien wat BTC is aan't doen :F https://btcdirect.eu/nl-be

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 22:12
Help!!!! schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 09:28:
[...]

Die reviewers krijgen wel echt mooie sample. Ziet er heel classy uit. Mooie verpakking, Tombstone en losse Vega chip. Doet AMD goed. Alleen zo'n plexiglas tombstone is normaal gesproken al niet echt goedkoop. Mooi voor @Astennu zijn verzameling...
"Reviewer's Edition" Foute zet.

Ten eerste doe je er extra goodies erbij om editors te pleasen. Dan verwar je iedereen nog eens omdat ze denkenk dat ze VEGA In zo'n mooie luxe verpakking krijgen, echter blijk je er in het echt gewoon een standaard doos te krijgen.

Dan ook nog eens een "limited edition" in zilver terwijl die op de UNESCO lijst staat. Ik weet geen aantallen echter gok ik dat 1 of 2% van de totale output een limited edition zal zijn. Die zal over een maand of 2 ook niet meer verkrijgbaar zijn gok ik... gewoon omdat het te duur was voor het prijspunt wat het uiteindelijk geworden is.

Ze zijn al een half jaar VEGA aan het Tunen en vanaf Jan of Feb is het nagenoeg dezelfde performance. Kloks zijn wat omhoog gegaan, drivers verbetered, echter blijft het op het zelfde level hangen, niet iets wat AMD had geplanned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

-The_Mask- schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 09:50:
[...]

Bitcoin kun je niet minen met een videokaart, nou ja kan wel maar het schiet totaal totaal niet op.
Nee maar je kan wel ETH minen en laten uitbetalen in bitcoin

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Damic schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 09:50:
[...]

Nee maar je kan wel ETH minen en laten uitbetalen in bitcoin
Die is alleen niet mee gestegen maar volgt zijn eigen pad. Dus dat heeft niet echt iets met elkaar nodig. Bitcoin kun je ook kopen met geld.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

The Source schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 09:49:
[...]

Ten eerste doe je er extra goodies erbij om editors te pleasen. Dan verwar je iedereen nog eens omdat ze denkenk dat ze VEGA In zo'n mooie luxe verpakking krijgen, echter blijk je er in het echt gewoon een standaard doos te krijgen.

Dan ook nog eens een "limited edition" in zilver terwijl die op de UNESCO lijst staat. Ik weet geen aantallen echter gok ik dat 1 of 2% van de totale output een limited edition zal zijn. Die zal over een maand of 2 ook niet meer verkrijgbaar zijn gok ik... gewoon omdat het te duur was voor het prijspunt wat het uiteindelijk geworden is.
Lijkt me sterk dat je als reviewer daardoor nou zo beinvloedt wordt :? Het is imo gewoon mooie presentatie van je produkt en uiteindelijk moet dat ding presteren. Maar ze moeten wel oppassen dat het niet overdone wordt. Ze gaan redelijk al out, ook bij de ZEN review samples.

Persoonlijk snap ik als consument prima dat ik een normale doos krijg ipv deze.

Stoor me veel meer aan die eindeloze tease strategie die je steeds meer ziet en zeker bij AMD.

Unboxing NDA alsjeblieft zeg... 8)7

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 22:12
Dat gaat om het maximaliseren van de exposure. Plan elke 4 - 5 dagen een nieuwtje en je bent elke week in het nieuws. Als je alle nieuws op 1 dag released dan heb je maar 1x exposure. Wat ik in het dagelijks leven doe :)

Nou, de verpakking is onderdeel van het product, van de beleving. Daarbij hoort het ook bij het product imago. Bij de review gaat het voornamelijk over het product, echter zullen editors ook de verpakking / unboxing laten zien danwel bespreken. Als niet duidelijk is dat dit een review exemplaar is dan zullen consumenten een verkeerd verwachtingspatroon hebben. Nu is dit een ding, maar wat als (bij welke producent ook) de volgende keer het product aangepast is voor de review. Bettere mosfets, meer features die op het uiteindelijke product niet aanwezig zijn... Bij moederborden wordt dit naar het schijnt door Asus bij het overklokken al gedaan. Ze maken in hun R&D lab een speciaal 2 dimm moederboard zonder gekke features, enkel alles voor MAX OC. Dus geen audio, usb, etc. Dan passen ze de BIOS string aan zodat het op een standaard retail bord lijkt en dan maken ze wat worldrecords en iedereen denkt dat het met het retail bord is gedaan.... maar het R&D OC bord zul je nooit zien of kunnen kopen.

Dus zorgelijke ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelunox

Gelunox

Hardware addicted

Sp3ci3s8472 schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 00:49:
[...]

Waarom Overwatch? Dat draait op een aardappel ;).

Laat Rise of the Tombraider uit de benchmarks, die voegt m.i. weinig toe. Probleem is dat verschillende levels op verschillende architecturen goed presteren. Als je deze wilt benchen dan zou je meerdere levels moeten nemen en het gemiddelde.
Op mijn potato draait het nu ±100fps met deze instellingen @1080p

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8nXg2jwl.png

Ik wil weten hoeveel fps ik kan halen met alles op max @1440p, want 100+ fps vind ik in dit spel erg belangrijk. Op m'n 290X kwam ik redelijk hoog met alle instellingen, maar niet tot de max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gelunox schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 11:07:
[...]

Op mijn potato draait het nu ±100fps met deze instellingen @1080p

[afbeelding]

Ik wil weten hoeveel fps ik kan halen met alles op max @1440p, want 100+ fps vind ik in dit spel erg belangrijk. Op m'n 290X kwam ik redelijk hoog met alle instellingen, maar niet tot de max.
Daar heb je geen benchmarks voor nodig. Als een R9 290X het al kan, dan kan iedere Vega GPU dat ook wel :+.
https://www.techspot.com/...tch-benchmarks/page3.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paprika schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 11:18:
[...]

Daar heb je geen benchmarks voor nodig. Als een R9 290X het al kan, dan kan iedere Vega GPU dat ook wel :+.
Dat hoop je, maar met Vega weet je het maar nooit. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelunox

Gelunox

Hardware addicted

Paprika schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 11:18:
[...]

da's met renderscale op 100%, met renderscale op 200% zit je eerder te kijken naar wat ze daar op 4K draaien, en dat is op de 290X net onder de 60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je render scale op 200% staat heb je texture filtering en AA niet meer nodig...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richardus27
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22-08 11:58

Richardus27

PC beunhaas extraordinaire!

The Source schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 11:00:

Nou, de verpakking is onderdeel van het product, van de beleving. Daarbij hoort het ook bij het product imago. Bij de review gaat het voornamelijk over het product, echter zullen editors ook de verpakking / unboxing laten zien danwel bespreken.
Vind het jammer dat de retail kaarten niet met een kleinere versie van dat kubusje komen.
Desnoods een versie van gewoon acryl o.i.d, kost voor AMD geen drol maar geeft toch een beetje meer 'pride of ownership' voor de consument.
Dan passen ze de BIOS string aan zodat het op een standaard retail bord lijkt en dan maken ze wat worldrecords en iedereen denkt dat het met het retail bord is gedaan.... maar het R&D OC bord zul je nooit zien of kunnen kopen.

Reviews lezen is een verloren kunst geworden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:30
Help!!!! schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 10:08:
[...]

Lijkt me sterk dat je als reviewer daardoor nou zo beinvloedt wordt :? Het is imo gewoon mooie presentatie van je produkt en uiteindelijk moet dat ding presteren. Maar ze moeten wel oppassen dat het niet overdone wordt. Ze gaan redelijk al out, ook bij de ZEN review samples.

Persoonlijk snap ik als consument prima dat ik een normale doos krijg ipv deze.

Stoor me veel meer aan die eindeloze tease strategie die je steeds meer ziet en zeker bij AMD.

Unboxing NDA alsjeblieft zeg... 8)7
Alle kleine dingetjes helpen, het zal niet zo zijn verwacht ik dat een product ineens een 10 krijgt i.p.v. een 8 door zo'n speciale editie enkel voor de reviewer, maar ergens zal het wel wat doen, anders zou AMD zulke stappen ook niet zetten. Reken maar dat marketing jongens hier over nagedacht hebben.

Daarnaast vind ik het van AMD sowieso niet handig. Veel geïnteresseerden zullen deze unboxing reviews bekijken. En daar gaan zeker klachten over komen wanneer blijkt dat het product dat zij kopen niet hetzelfde zal zijn als die ze online hebben gezien bij de unboxing van de "speciale review editie".

Verder mogen ze van mij persoonlijk reviews wel wat meer gaan reguleren. En bijv. gesponsorde reviews wettelijk verbieden en enkel nog reviews toestaan waarbij de reviewer het product in bruikleen heeft van de fabrikant, of zelf gekocht met eigen investering.

Kwam nog wel deze tegen voor wat het waard is:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lU2pt6F.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6nTzvuf.png

[ Voor 6% gewijzigd door Dennism op 13-08-2017 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Help!!!! schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 09:28:
[...]

Ik vrees dat die Cube niet bij de retail versie zit. Al hoop ik van wel :9~
Zo'n losse GPU is ook super gaaf!
The Source schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 09:49:
[...]

Ze zijn al een half jaar VEGA aan het Tunen en vanaf Jan of Feb is het nagenoeg dezelfde performance. Kloks zijn wat omhoog gegaan, drivers verbetered, echter blijft het op het zelfde level hangen, niet iets wat AMD had geplanned.
Dat die Vega Limited echt limited is vind ik niet zo heel erg als je er daar veel van gaat maken is het effect ook weg en is hij totaal niet limited.

Dat van die verpakking vind ik wel jammer. Ik zou graag wat extra betalen om wel die exta goodies te krijgen. Genoeg mensen gaat het ook alleen maar om de kaart dus logisch om dit niet standaard te doen. Maar was wel leuk geweest als de LE die dingen wel had gehad. Dan hadden ze hem nog wat duurder moeten maken maar er is denk ik wel een markt voor.

Ik heb ook het idee dat ze ergens blijven hangen qua prestaties als je ziet hoe enthousiast ze vorig jaar waren met de vooruitgang en toen kwam hij tot twee keer toe later. Ben benieuwd naar de resultaten maandag maar heb het idee dat er toch ergens iets niet helemaal lekker zit.

AMD heeft zelf in een slide met Doom laten zien dat ze toen 30% sneller waren dan Fury X. Echter zou je eerder 50-60% verwachten gezien de max boost clockspeeds en specs tov die kaart. Het zou best kunnen dat clock voor clocks prestaties nog steeds onder die van Fury X zitten en er dus ergens iets niet goed zit of die architectuur toch te veel voor GPGPU gemaakt is en negatief werkt voor Gaming. Ander ding zou kunnen zijn dat ze nog veel meer tijd nodig hebben om alles er uit te halen al hebben ze al best wat tijd gehad. Maar goed maandag gaan we het zien.

[ Voor 70% gewijzigd door Astennu op 13-08-2017 12:27 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Astennu schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 12:06:
[...]

Ik vrees dat die Qube niet bij de retail versie zit. Al hoop ik van wel :9~
Zo'n losse GPU is ook super gaaf!
Ik hoop dat die er niet zijn voor elke kaart. Dan heeft AMD een klein yield probleem denk ik zo. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 24-08 09:05

The Chosen One

Zie signature!

Zijn er nou al plannen of idee"en voor die cube? Enige wat ik eerst las/hoorde was "alerts voor driver updates".

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaniëlWW2 schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 12:14:
[...]

Ik hoop dat die er niet zijn voor elke kaart. Dan heeft AMD een klein yield probleem denk ik zo. O-)
Nee ik heb het ook alleen over die 1-2% LE kaarten. Maar idd zou niet goed zijn.
Al zullen er ook best wat mislukken. Als het er te veel zijn wil je eigenlijk ook nog een Vega 48 maken ipv ze weg gooien.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nLr
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-08 13:31

nLr

Hah ben ik de enige die dus helemaal niets om die cube geeft ? :P

Ryzen 7800X3D| ASUS TUF GAMING X670E-PLUS | MSI RTX4080 Gaming Trio X 16GB | LG GP95R | 32GB DDR5 6000 F5-6000J3238F16GX2-TZ5NR | Samsung 970 Evo Plus | NZXT H710i | NZXT Kraken x73 | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nLr schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 12:22:
Hah ben ik de enige die dus helemaal niets om die cube geeft ? :P
Ik denk vele met jou maar hier zijn er denk ik wel een paar mensen die dat een leuk extraatje vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RenegadexRIPxx
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22-08 09:21
Denk dat de gemiddelde consument niets geeft om die cube. Maar de tweakers die je hier hoort is niet de gemiddelde consument :d.

Ik persoonlijk zou liever de prijs met 20€ zien zakken dan er die cube voor te krijgen... gaat toch gewoon ergens rondslingeren... en afstofwerk geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Astennu schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 12:15:
[...]

Nee ik heb het ook alleen over die 1-2% LE kaarten. Maar idd zou niet goed zijn.
Al zullen er ook best wat mislukken. Als het er te veel zijn wil je eigenlijk ook nog een Vega 48 maken ipv ze weg gooien.
Het zal inderdaad vrij slecht zijn qua yields, ontkom je niet aan met dit formaat aan chips. Aan de andere kant, heb denk ik nu wel vaak genoeg betoogd dat het weinig uit zou moeten maken want RX Vega 64 is gewoon de allerlaatste keuze voor een functionele Vega chip. Die gaan allemaal naar andere producten. Vega 56 zal hoofdzakelijk de gaming kaart gaan worden. De vraag is waar die uit gaat komen. GTX1070, ertussen of toch GTX1080. Die laatste en het is een winnaar. Dan mag er van mij ook wel een Vega 48 komen. Waarom niet als je er extra chips mee kan verkopen. :)

Krijgen we misschien nog een zeer goede Vega chip voor €400- die het op kan nemen tegen een Volta kaart. Ervan uitgaande dat het gen powerleakende puinzooi van een chip zou zijn. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaniëlWW2 schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 12:14:
[...]
Het lijkt mij dat de dies die ze mee krijgen vanaf dag 1 niet werkten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaniëlWW2 schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 12:45:
[...]

Het zal inderdaad vrij slecht zijn qua yields, ontkom je niet aan met dit formaat aan chips. Aan de andere kant, heb denk ik nu wel vaak genoeg betoogd dat het weinig uit zou moeten maken want RX Vega 64 is gewoon de allerlaatste keuze voor een functionele Vega chip. Die gaan allemaal naar andere producten. Vega 56 zal hoofdzakelijk de gaming kaart gaan worden. De vraag is waar die uit gaat komen. GTX1070, ertussen of toch GTX1080. Die laatste en het is een winnaar. Dan mag er van mij ook wel een Vega 48 komen. Waarom niet als je er extra chips mee kan verkopen. :)

Krijgen we misschien nog een zeer goede Vega chip voor €400- die het op kan nemen tegen een Volta kaart. Ervan uitgaande dat het gen powerleakende puinzooi van een chip zou zijn. O-)
Gezien het verleden (al zijn resultaten uit het verleden geen garantie voor de toekomst) vermoed ik dat het gat tussen de Vega 56 en 64 kleiner is dan het gat tussen de 1070 en 1080. Dat gat is zeker met de nieuwere 1080 met 11gbps memory 25-30% dat is een erg groot gat. Ik gok dat de 56 iets van +-15% trager zal zijn. Zou nog wel een minder kunnen zijn als Vega's frond-end nog steeds niet genoeg troughput zou hebben.
Ik denk dat Vega 56 daarom wel een populaire kaart kan worden. D MSRP is iets hoger dan die van de 1070 maar lager dan de 1080. Nu maar hopen dat Vega inderdaad niet interessant is voor mining dan kunnen ze de MSRP halen en dan is het prijs verschil met een 1070 maar klein aangezien die wel populair zijn onder miners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paprika schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 12:57:
[...]

Het lijkt mij dat de dies die ze mee krijgen vanaf dag 1 niet werkten.
Ik doelde erop dat het problematisch zou zijn als elke Vega chip, met een extra chip zou komen. Behalve de productiekosten, zijn dat ook wel heel erg veel kapotte chips. Yields inschatten is een beetje "voodoowetenschap" maar boven de 50% verwacht ik eigenlijk niet. Het zou dus kunnen elke kaart een chip meegeven, maar het geeft wel een signaal af.
Astennu schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 12:58:
[...]

Gezien het verleden (al zijn resultaten uit het verleden geen garantie voor de toekomst) vermoed ik dat het gat tussen de Vega 56 en 64 kleiner is dan het gat tussen de 1070 en 1080. Dat gat is zeker met de nieuwere 1080 met 11gbps memory 25-30% dat is een erg groot gat. Ik gok dat de 56 iets van +-15% trager zal zijn. Zou nog wel een minder kunnen zijn als Vega's frond-end nog steeds niet genoeg troughput zou hebben.
Ik denk dat Vega 56 daarom wel een populaire kaart kan worden. D MSRP is iets hoger dan die van de 1070 maar lager dan de 1080. Nu maar hopen dat Vega inderdaad niet interessant is voor mining dan kunnen ze de MSRP halen en dan is het prijs verschil met een 1070 maar klein aangezien die wel populair zijn onder miners.
Ik twijfel er eigenlijk niet aan dat ze dicht op elkaar gaan zitten. GTX1070/80 is een 25% cut, Vega 56/64 is een 12,5% cut. Verder als RX Vega 64 niet lineair schaalt tegenover RX Vega 56 dan gaan ze erg dicht op elkaar liggen, clock voor clock. Eigenlijk elke GCN generatie haar high end chip dus. :P

Ik vraag me wel af waarom AMD nog de moeite heeft gedaan om RX Vega 64 uit te brengen. Misschien valt die net wat sneller dan de GTX1080 uit, maar wel voor heel wat extra verbruik. Dat zullen we morgen wel leren qua benchmarks. Ik betwijfel alleen of RX Vega 64 kaarten, fatsoenlijk te krijgen zullen zijn de komende maanden. Die chips vrijmaken voor RX slaat ook nergens op, tenzij Radeon Pro helemaal mislukt. Dat verwacht ik eigenlijk niet want daar schitteren Vega kaarten gewoon. Qua RX Vega had ik een RX Vega line-up van de 56, en een speculatieve 48 interessanter gevonden. :)

Dan lijkt het erop dat RX Vega geen goddelijke mining kaart is, scheelt ook weer. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenegadexRIPxx
Lijkt mij dat de rx56 en 64 er gekomen is om een alternatief te zijn voor de 1070 en de 1080.

Alhoewel een 48 en 64 misschien even goed was geweest. Al moeten ze meerwaarde leveren of ze zijn helemaal uit de race. Waardoor men uiteindelijk voor de 56 heeft gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaniëlWW2 schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 13:08:

Ik twijfel er eigenlijk niet aan dat ze dicht op elkaar gaan zitten. GTX1070/80 is een 25% cut, Vega 56/64 is een 12,5% cut. Verder als RX Vega 64 niet lineair schaalt tegenover RX Vega 56 dan gaan ze erg dicht op elkaar liggen, clock voor clock. Eigenlijk elke GCN generatie haar high end chip dus. :P

Ik vraag me wel af waarom AMD nog de moeite heeft gedaan om RX Vega 64 uit te brengen. Misschien valt die net wat sneller dan de GTX1080 uit, maar wel voor heel wat extra verbruik. Dat zullen we morgen wel leren qua benchmarks. Ik betwijfel alleen of RX Vega 64 kaarten, fatsoenlijk te krijgen zullen zijn de komende maanden. Die chips vrijmaken voor RX slaat ook nergens op, tenzij Radeon Pro helemaal mislukt. Dat verwacht ik eigenlijk niet want daar schitteren Vega kaarten gewoon. Qua RX Vega had ik een RX Vega line-up van de 56, en een speculatieve 48 interessanter gevonden. :)

Dan lijkt het erop dat RX Vega geen goddelijke mining kaart is, scheelt ook weer. :P
Wat moet je met al die gelukte 64 chips doen dan? daarnaast zou je dan veel commentaar krijgen van gamers dat zij de top niet kunnen kopen en dat ze nog langzamer zijn (1080 niet eens kunnen verslaan / evenaren)
RenegadexRIPxx schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 13:13:
Lijkt mij dat de rx56 en 64 er gekomen is om een alternatief te zijn voor de 1070 en de 1080.

Alhoewel een 48 en 64 misschien even goed was geweest. Al moeten ze meerwaarde leveren of ze zijn helemaal uit de race. Waardoor men uiteindelijk voor de 56 heeft gekozen.
Nee juist de 56 is interessant omdat die tussen de 1070 en 1080 in gaat zitten ene 48 kan dat niet en gaan de meeste mensen liever voor de even snellere 1070. Met de 56 kunnen ze wel iets speciaals neer zetten een 48 niet echt want die staat dan recht tegenover de 1070.

[ Voor 92% gewijzigd door Astennu op 13-08-2017 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Astennu schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 13:14:
[...]

Wat moet je met al die gelukte 64 chips doen dan? daarnaast zou je dan veel commentaar krijgen van gamers dat zij de top niet kunnen kopen en dat ze nog langzamer zijn (1080 niet eens kunnen verslaan / evenaren)
Die gaan allemaal naar de Instinct MI25, beide Radeon Pro kaarten, Vega FE en Apple. Ik denk dat je dan een heel groot deel van je volledig functionele chips hebt. Wat overblijft is dan voor RX Vega 64.
Nee juist de 56 is interessant omdat die tussen de 1070 en 1080 in gaat zitten ene 48 kan dat niet en gaan de meeste mensen liever voor de even snellere 1070. Met de 56 kunnen ze wel iets speciaals neer zetten een 48 niet echt want die staat dan recht tegenover de 1070.
En als je die nu voor €400- verkoopt? Dan is het wel een bijzondere chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaniëlWW2 schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 13:08:
[...]

Ik twijfel er eigenlijk niet aan dat ze dicht op elkaar gaan zitten. GTX1070/80 is een 25% cut, Vega 56/64 is een 12,5% cut. Verder als RX Vega 64 niet lineair schaalt tegenover RX Vega 56 dan gaan ze erg dicht op elkaar liggen, clock voor clock.
We weten alleen al dat het verschil in de gemiddelde kloksnelheid een stuk groter gaat zijn. Immers is de ene kaart 210W en de andere 295W. Dat gaat een nogal groot verschil in kloksnelheid teweeg brengen, terwijl de GTX 1070 en GTX 1080 erg dicht bij elkaar in de buurt liggen.
Dat kun je pas zeggen als er werkelijk goede ondersteuning is en dat is nu dus nog te vroeg.

[ Voor 12% gewijzigd door -The_Mask- op 13-08-2017 13:26 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaniëlWW2 schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 13:19:
[...]

Die gaan allemaal naar de Instinct MI25, beide Radeon Pro kaarten, Vega FE en Apple. Ik denk dat je dan een heel groot deel van je volledig functionele chips hebt. Wat overblijft is dan voor RX Vega 64.

[...]

En als je die nu voor €400- verkoopt? Dan is het wel een bijzondere chip.
Ik denk dat de gamers dan toch extra teleurgesteld zijn omdat zij die top versie niet konden kopen. Dat zag je ook bij de Titan XP klanten en later kwam er toch ineens een Titan XPv2.

de 1070 heeft een MSRP van 370-380 dollar. Ik vrees dat als AMD die prijs zou matchen en qua prestaties vergelijkbaar is de meeste dan toch voor nVidia kiezen. Het is dan meer een extraatje. de Radeon HD5830 was ook niet echt een goot succes. Maar vulde toch een stukje markt op. HBM is ook duur. nVidia gebruik denk ik niet voor niets GDDR5 ipv 5X op de 1070.
Ik denk dat de 56 het meest interessant zal zijn voor de high end gamers die zo iets kunnen betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenegadexRIPxx
Astennu schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 13:14:
Idem, je bevestigt wat ik vermeld :d. Ze hadden de 56 nodig om iets meer te kunnen bieden dan hetgeen nvidea al 1 jaar aanbood. Daarom die 56 ipv die 48.

Indien het resultaat ervan niet eerder tegen de RX580 zou aanschuren. En men zelfs van plan is om de toekomstige vervanger van de RX580 een rx48 van te maken.

Dan is de strategie wel begrijpbaar. Nu ja, we zien wel wat het wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Als je 1440p+ +sync wilt gaan is een 64 toch wel beter dan een 56, kwa power uiteraard. Kost meer natuurlijk voor iets meer maar dat zou ik eerder high end noemen. Voor AMD side ieg.

Ben wel "hardcore" gamer maar nog wel met 1080p 24". Het idee was (tijdje terug ieg) om naar Freesync 2/HDR/1440p/144hz scherm te gaan maar dat is ook nog maar ff de vraag nu met die mogelijke problemen met HDR/schermen.

[ Voor 14% gewijzigd door The Chosen One op 13-08-2017 13:32 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Chosen One schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 13:29:
Als je 1440p+ +sync wilt gaan is een 64 toch wel beter dan een 56, kwa power uiteraard. Kost meer natuurlijk maar dat zou ik eerder high end noemen. Voor AMD side ieg.

Ben wel "hardcore" gamer maar nog wel met 1080p 24". Het idee was (tijdje terug ieg) om naar Freesync 2/HDR/1440p/144hz scherm te gaan maar dat is ook nog maar ff de vraag nu.
De 56 en 64 vallen beide wel in High end. De 64 Liquid zit al meer tegen de Enthousiast categorie aan net als de 1080 Ti en Titan XP.

Maar inderdaad 1440P high refresh wil je zo snel mogelijk dus 64 Liquid of 1080 Ti.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-The_Mask- schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 13:24:
[...]

We weten alleen al dat het verschil in de gemiddelde kloksnelheid een stuk groter gaat zijn. Immers is de ene kaart 210W en de andere 295W. Dat gaat een nogal groot verschil in kloksnelheid teweeg brengen, terwijl de GTX 1070 en GTX 1080 erg dicht bij elkaar in de buurt liggen.
Clockspeeds liggen niet vast. Ze zullen ongetwijfeld voor de RX Vega 56 wat lager zijn gezet vanwege stroomverbruik. Betekent niet dat dit het ook is. Al die AIB kaarten met hun hogere boostclocks, en nog hogere overclocks verbruiken ook heel wat meer, en Vega lijkt in staat te zijn tot 1700MHz te gaan, als je het verbruik voor lief neemt.
Dat kun je pas zeggen als er werkelijk goede ondersteuning is en dat is nu dus nog te vroeg.
"Lijkt erop". ;)
Astennu schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 13:25:
Ik denk dat de gamers dan toch extra teleurgesteld zijn omdat zij die top versie niet konden kopen. Dat zag je ook bij de Titan XP klanten en later kwam er toch ineens een Titan XPv2.
Ik zie het alleen wel gebeuren vanuit financieel oogpunt. Er valt gewoon veel meer te verdienen op deze manier. Verder worden de volle GP102 chips ook gebruikt voor professionele applicaties, als P6000. Gamers kregen de oorspronkelijke Pascal Titan X, en nu de GTX1080Ti.
de 1070 heeft een MSRP van 370-380 dollar. Ik vrees dat als AMD die prijs zou matchen en qua prestaties vergelijkbaar is de meeste dan toch voor nVidia kiezen. Het is dan meer een extraatje. de Radeon HD5830 was ook niet echt een goot succes. Maar vulde toch een stukje markt op. HBM is ook duur. nVidia gebruik denk ik niet voor niets GDDR5 ipv 5X op de 1070.
Ik denk dat de 56 het meest interessant zal zijn voor de high end gamers die zo iets kunnen betalen.
RX Vega 56 zal ook de meest interessante kaart zijn, maar een eventuele 48CU kaart heeft ook zijn plaats. Beter een dergelijke kaart produceren en verkopen tegen kostprijs, of zelfs een licht verlies dan weggooien en dan de hele chip weg. Verder zullen er kopers zijn als de prijs maar goed is. Entry level, high end, Freesync kaart. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Dat gaat om het maximaliseren van de exposure. Plan elke 4 - 5 dagen een nieuwtje en je bent elke week in het nieuws. Als je alle nieuws op 1 dag released dan heb je maar 1x exposure. Wat ik in het dagelijks leven doe :)
Snappen we wel hoor :) Wordt wat mij betreft beetje te ver doorgedreven door sommigen (AMD). Gaat ook tegen je werken denk ik. Lees genoeg negatieve reacties over het zoveelste Vega zoethoudertje....
Nou, de verpakking is onderdeel van het product, van de beleving. Daarbij hoort het ook bij het product imago. Bij de review gaat het voornamelijk over het product, echter zullen editors ook de verpakking / unboxing laten zien danwel bespreken. Als niet duidelijk is dat dit een review exemplaar is dan zullen consumenten een verkeerd verwachtingspatroon hebben.
Eens, wel zo netjes vd reviewers/unboxers om dat duidelijk te maken. Het ligt er bij Vega wel dik bovenop, voor mij althans.
Nu is dit een ding, maar wat als (bij welke producent ook) de volgende keer het product aangepast is voor de review. Bettere mosfets, meer features die op het uiteindelijke product niet aanwezig zijn...
Dat is imho natuurlijk volkomen onacceptabel. Maar dat wordt dan weer rechtgeluld via een geitenpaadje (ook niet helemaal ten onrechte) dat er bijv meerdere sources van onderdelen gebruikt moeten worden. Net als dat bij telefoons er displays van verschillende fabrikanten in kunnen zitten.
Goede reviewers prikken hier hoop ik wel doorheen, zeker bij extra features.
Bij moederborden wordt dit naar het schijnt door Asus bij het overklokken al gedaan. Ze maken in hun R&D lab een speciaal 2 dimm moederboard zonder gekke features, enkel alles voor MAX OC. Dus geen audio, usb, etc. Dan passen ze de BIOS string aan zodat het op een standaard retail bord lijkt en dan maken ze wat worldrecords en iedereen denkt dat het met het retail bord is gedaan.... maar het R&D OC bord zul je nooit zien of kunnen kopen.

Dat is zacht uitgedrukt weinig sjiek. Maar die boards gaan toch niet naar de reviewers :?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RenegadexRIPxx schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 13:27:
[...]

Idem, je bevestigt wat ik vermeld :d. Ze hadden de 56 nodig om iets meer te kunnen bieden dan hetgeen nvidea al 1 jaar aanbood. Daarom die 56 ipv die 48.
Dat vind ik altijd maar vreemde conclusies, want dan kun je even goed zeggen dat een GTX 1070 veel te laat kwam. Immers had AMD 1 jaar daarvoor al al een kaart die op zware instellingen zich daarmee kon meten.

Dat zou alleen zo zijn als iedereen de videokaart op dag één zou kopen en/of de videokaart van de concurrent geen enkel voordeel zou bieden. Beide is niet van toepassing dus die conclusie kun je niet trekken. Natuurlijk zou het beter zijn om een product eerder uit te brengen, omdat je er dan meer van kunt verkopen. Maar eerder een product uitbrengen voordat die af is kan nu eenmaal niet.
DaniëlWW2 schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 13:38:
[...]

Clockspeeds liggen niet vast.
Ja dat heb ik al zo vaak aangegeven, is dynamisch, afhankelijk van het verbruik. Maar omdat je het maximale verbruik van beide kaarten weet, weet je ook dat het verschil in kloksnelheid relatief groot gaat zijn.
"Lijkt erop". ;)
Zoals eerder aangegeven lijkt de architectuur heel geschikt voor mining, maar zoiets komt er pas uit als de software er ook ondersteuning voor bied. Tot die tijd hoef je weinig bijzonders te verwachten.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenegadexRIPxx
-The_Mask- schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 14:43:

Dat vind ik altijd maar vreemde conclusies, want dan kun je even goed zeggen dat een GTX 1070 veel te laat kwam. Immers had AMD 1 jaar daarvoor al al een kaart die op zware instellingen zich daarmee kon meten.

Dat zou alleen zo zijn als iedereen de videokaart op dag één zou kopen en/of de videokaart van de concurrent geen enkel voordeel zou bieden. Beide is niet van toepassing dus die conclusie kun je niet trekken. Natuurlijk zou het beter zijn om een product eerder uit te brengen, omdat je er dan meer van kunt verkopen. Maar eerder een product uitbrengen voordat die af is kan nu eenmaal niet.
Ik begrijp uw antwoord niet. Nvidea had al lang de 980Ti. De 1070 was gewoon een refresh van de 970 en de 980 rekening houdende met een upgrade.

Daarom mijn antwoord, de volgende refresh van AMD zou logischerwijze een vervanger voor rx580 zijn. Mijn inziens komt een refresh op basis van rx48 daar perfect voor in aanmerking. Die dan richting de grafische prestaties van een 1070 gaat. Maar op veel latere datum.

Daarom dan ook dat men nu iets beter aanbiedt dan hetgeen er op de markt is. Omdat de 1070 er al geruime tijd is en er niet echt een goede kaart tegenover staat die zowel de mogelijkheid heeft om op eenzelfde prijspunt te concurreren met de 1070, 1080 of de 1080ti.

Doordat de 1070 al lang aanwezig is, ga je mensen met een 1070 enkel kunnen overtuigen om te springen naar een andere grafische kaart wanneer ze een freesync scherm hebben en wanneer er dan ook niet iets extra tegenover staat. Of wanneer het een upgrader, nieuwe klant is. En die gaan dan kijken wat ze er voor in de plaats krijgen.

Een kaart met de mogelijkheden van iets tussen de 1070 en de 1080. Tegen een goedkopere prijs als de 1080 of gelijkwaardig met de 1070 daar verwacht ik wel dat voor mensen die niet geven om het merk, dat dat een goed verkopende kaart wordt.

De resultaten voor 1080ti of 1080 zijn toch al eerder voor de enthusiasts. En van minder belang. De winst zit zich eerder in mijn ogen in die middel tot middelhigh categorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-The_Mask- schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 14:43:
Ja dat heb ik al zo vaak aangegeven, is dynamisch, afhankelijk van het verbruik. Maar omdat je het maximale verbruik van beide kaarten weet, weet je ook dat het verschil in kloksnelheid relatief groot gaat zijn.
En ik ontken dit toch nergens? Ik geef wel, terecht aan dat dit de clocks van AMD zijn. Daar zijn ze de laatste jaren vrij aardig in geweest als het om balans gaat. Hier zullen de AIB partners echt nog wel een stapje overheen gaan, zeker omdat zoiets als 1700MHz te doen lijkt voor een Vega 10 chip.
[...]

Zoals eerder aangegeven lijkt de architectuur heel geschikt voor mining, maar zoiets komt er pas uit als de software er ook ondersteuning voor bied. Tot die tijd hoef je weinig bijzonders te verwachten.
Wederom, lijkt erop. ;)
Als het potentie heeft dan zal er vast een software miner voor worden gemaakt, helaas. Tot die tijd kan je er op gamen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 15:20:
[...]
zeker omdat zoiets als 1700MHz te doen lijkt voor een Vega 10 chip.
:X

Mbt je eerdere opmerkingen, ik heb weinig BF1 ervaring, anders dan dat het als de nete loopt op een i7-7700K + GTX 1070 op 1440p. Dus in hoeverre het echt een 'issue' is betwijfel ik, als ik die game al speel is het 64 man (of wat de grootste groep dan ook is) en knallen maar.

Hoeveel cores zouden genoeg moeten zijn? :)

[ Voor 16% gewijzigd door Foritain op 13-08-2017 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BNieuwenhuizen
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-03-2023
Ik heb ooit begrepen van een driver ontwikkelaar van AMD dat AMD al sinds GCN1 (met de TAHITI LE) geen harvested chips meer gebruikt. Het zou de extra complexiteit om ze aan de gang te krijgen niet waard zijn. Oftewel, de chip in een rx470 is gewoon een correct werkende chip met alle CUs met een aantal CUs gedisabled, en het is puur marktsegmentatie.

Dat zal waarschijnlijk bij Vega niet anders zijn.

edit: of een kleiner ontwerp. Zie https://people.freedeskto...el=radeon&date=2017-02-20 voor de originele discussie.

[ Voor 15% gewijzigd door BNieuwenhuizen op 13-08-2017 16:39 . Reden: bron ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RenegadexRIPxx schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 14:59:
[...]

Ik begrijp uw antwoord niet. Nvidea had al lang de 980Ti.
Daarom, omdat een GTX 980 Ti al bestond is een GTX 1070 niet minder interessant is. Zelfde geld voor een Vega56. Omdat een GTX 1070 al bestaat maakt dat automatisch dat een gelijk presterende kaart niet interessant kan zijn.

Niemand gaat van een Fury X, naar GTX 1070 naar Vega56 normaal gesproken omdat die qua prestaties heel dicht bij elkaar zitten. Vergelijkbare prestaties maakt niet uit, zolang er voordelen aan een product zitten en niet alleen maar nadelen. Eén voordeel is er sowieso bij Vega56 tegenover GTX 1070 en dat is FreeSync.

Het maakt dus niet uit dat de prestaties gelijk zijn, als er maar voordelen zijn. Meer dan 9 op de 10 mensen zal immers sowieso een veel langzamere videokaart hebben.
DaniëlWW2 schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 15:20:
[...]

En ik ontken dit toch nergens? Ik geef wel, terecht aan dat dit de clocks van AMD zijn. Daar zijn ze de laatste jaren vrij aardig in geweest als het om balans gaat. Hier zullen de AIB partners echt nog wel een stapje overheen gaan, zeker omdat zoiets als 1700MHz te doen lijkt voor een Vega 10 chip.
Zeker met LN2 moet 1700MHz zeker goed te doen zijn. Maar met luchtkoeling kun je dat natuurlijk vergeten. Misschien zelfs met (chilled) water als je een heel goed exemplaar hebt, maar dan moet je wel een verbruik van waarschijnlijk meer dan 450W weg werken.
Wederom, lijkt erop. ;)
Ja lijkt erop, maar dan wel een tegengestelde, lijkt erop.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-The_Mask- schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 17:08:
Zeker met LN2 moet 1700MHz zeker goed te doen zijn. Maar met luchtkoeling kun je dat natuurlijk vergeten. Misschien zelfs met (chilled) water als je een heel goed exemplaar hebt, maar dan moet je wel een verbruik van waarschijnlijk meer dan 450W weg werken.
Nee, ik heb mijn hoofd er even niet bij. 8)7
Meer 1650MHz als maximale boost, en een flinke koeler, of zelfs nog wat minder. Het gaat denk ik ook meer een verbruik, dan een temperatuurprobleem zijn met Vega. Zelfs als je nog wat verder kan, dan is er de vraag of je dit wel wil. :P
Ja lijkt erop, maar dan wel een tegengestelde, lijkt erop.
Dan klopt het nog steeds. ;)
Op het moment lijkt het erop dat RX Vega geen mining kaart zal zijn. Kan natuurlijk veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BNieuwenhuizen schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 16:35:
Ik heb ooit begrepen van een driver ontwikkelaar van AMD dat AMD al sinds GCN1 (met de TAHITI LE) geen harvested chips meer gebruikt. Het zou de extra complexiteit om ze aan de gang te krijgen niet waard zijn. Oftewel, de chip in een rx470 is gewoon een correct werkende chip met alle CUs met een aantal CUs gedisabled, en het is puur marktsegmentatie.
Dat klopt niet, zie bijvoorbeeld http://www.overclock.net/...ster-ver-1-6-and-atomtool
Tool om te zien welke CU's zijn uitgeschakeld en als dit software of hardwarematig is. Als het alleen maar de achterste twee zijn van bijvoorbeeld Fury zijn die zijn uitgeschakeld. Dan is de kans redelijk aanwezig dat het een volledig werkende chip is. Zijn ze dan softwarematig uitgeschakeld, kun je ze ook weer inschakelen, hardwarematig vanzelfsprekend niet. Als het echter niet de laatste twee zijn, dan is dit omdat er een defect was. Zoals je in het topic kunt zien zitten er door het hele topic kaarten waarbij je een "x"je ziet die niet aan het einde zit.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Bijna maandag mensen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Racing_Reporter schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 09:34:
[...]

Dat gaf hij aan, ja. Alleen konden we dat zelf ook wel uitrekenen, dat is niet zo moeilijk. Er kan worden gediscussieerd over 50 W meer of minder maar dat 650 W volstaat is volstrekt duidelijk. Het is weer zo'n overdreven advies voor het geval mensen een prutsvoeding gebruiken (bestaan die eigenlijk wel onder de 1000 W voedingen?) en op de een of andere manier nog eens 200 W extra nodig hebben voor god weet wat voor extra interne en externe hardware. :')
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 18:35:
[...]

Het is alleen volslagen onzin. Als je nu een goede kwaliteit 650W PSU hebt, dan zit je ruim voldoende. Een goede 550W is al afdoende voor zelfs de RX Vega 64 AIO die hij heeft gekregen. Die 1000W is bedoelt voor bagger kwaliteit voedingen.

Overigens, valt het op dat AdoredTv een AIO kaart kreeg, terwijl veel andere een LE of zelfs een normale kaart kregen? Volgens mij zijn ze blij met hem bij AMD. ;)
Verwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 19:29:
[...]

Correct. Vega zou niet meer dan 375 W moeten gebruiken (150+150+75), de CPU rond de 150 W aan piekvermogen en dan nog ongeveer 50 W voor het systeem (RAM, SSD, harde schijf, moederbord, eventueel nog een headphone of iets dergelijks, dat is allemaal verwaarloosbaar in verhouding tot het vermogen van de CPU en de grafische kaart). 625 maximaal en dat lijkt me conservatief berekend.
Vega kan trouwens best veilig meer dan 375 W trekken zonder dat je bang hoeft te zijn voor kabels en PCIe-sloten die beschadigd geraken maar laten we er maar even vanuit gaan dat dat niet gebeurt na het 'probleempje' met de 480.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2017 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, dat was stupid van mij. Gebeurd wel eens. :P
Mbt je eerdere opmerkingen, ik heb weinig BF1 ervaring, anders dan dat het als de nete loopt op een i7-7700K + GTX 1070 op 1440p. Dus in hoeverre het echt een 'issue' is betwijfel ik, als ik die game al speel is het 64 man (of wat de grootste groep dan ook is) en knallen maar.

Hoeveel cores zouden genoeg moeten zijn? :)
Bij BF1 speelt meer dan die game last heeft van drops, zeker bij een i5. Een 7700K zit al snel tegen de 100% utilisatie op alle threads. Oke, draait dan alsnog met gemak over de 100 frames met een GTX1080 ofzo. Ik vraag mij eigenlijk af of de RX Vega en Ryzen combinatie het opvallend beter zou doen dan een RX Vega of GTX1080 en een 7700K. Maar dat is eigenlijk meer BF1 specifiek. Voor nu zijn benches welkom, naast BF1 elke andere game die je kan bedenken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paprika schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 19:05:
[...]

Vreemde keus. Dat wordt een terugval van ~20-30%. Dat ga je wel merken, ondanks de FreeSync ondersteuning van je monitor (mits 40-60Hz FreeSync het uberhaupt waard is).
Wat niet noodzakelijk uitmaakt, het is maar net afhankelijk van welke monitor je gebruikt. Wat minder slecht is, 40-50 FPS met FreeSync of 50-62 FPS me tearing, ik weet het eerlijk gezegd niet. Het hangt voor mij ook van het spel af, er zijn spellen die ik zeker liever met 40-50 FPS speel dan met tearing maar voor een FPS spel zou ik wellicht toch kiezen 50-62 FPS met elke seconde tears.
Belangrijker, beide opties zijn verre van ideaal. Beter is om 4k met medium/hoge instellingen te spelen of 1440p met hoge/zeer hoge instellingen (afhankelijk van het spel en de instelling). Dan krijg je de keuze tussen bijvoorbeeld 72 FP{S met FreeSync en 90 FPS zonder FreeSync en G-Sync. Dan kies ik toch liever voor het eerste, zonder enige twijfel.

Voor de komende paar jaar is m.i. 1440p met Vega54 het meest interessant, de 4k monitors zijn nog te duur als je een goede verversingsfrequentie wil hebben en veel spellen zijn niet goed gemaakt voor 4k-resolutie (scaling-problemen). De Vega54 levert meer waarde per euro dan de Vega64 en het is best mogelijk dat je Vega54 hoger gaat kunnen klokken dan Vega64 omdat het vermogen een probleem wordt voor deze kaarten. De laatste tijd hoor je van alles over nieuwe high refresh rate monitors die uitkomen van Samsung, LG, Asus en Acer (fijn dat Samsung en LG eindelijk eens meedoen), eind 2017 of begin 2018 zou wel eens een heel erg goed moment kunnen zijn om een 1440p scherm te kopen. Voor HDR lijkt het helaas nog te vroeg te zijn, er bestaat minstens 1 scherm die >300 lichtsegmenten heeft maar daar betaal je flink voor. Het aantal lichtsegmenten van die van Samsung is zo klein dat ik me afvraag of dat dat niet problemen geeft. Bovendien is het ecosysteem (Windows, browsers, andere software) nog slecht voor HDR-schermen.
DaniëlWW2 schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 17:33:
[...]

Nee, dat was stupid van mij. Gebeurd wel eens. :P

[...]

Bij BF1 speelt meer dan die game last heeft van drops, zeker bij een i5. Een 7700K zit al snel tegen de 100% utilisatie op alle threads. Oke, draait dan alsnog met gemak over de 100 frames met een GTX1080 ofzo. Ik vraag mij eigenlijk af of de RX Vega en Ryzen combinatie het opvallend beter zou doen dan een RX Vega of GTX1080 en een 7700K. Maar dat is eigenlijk meer BF1 specifiek. Voor nu zijn benches welkom, naast BF1 elke andere game die je kan bedenken. :+
@Foritain
Ik verwees er al eerder naar, de 6600k haalt met een hele stevige overklok (4,5/4,6 GHz) bij veel spellen al 100% CPU-load. Onder andere voor GTA5, BF1 en Rise of the Tomb Raider.

Hij laat hier netjes de overlay met CPU-load zien voor zowel de 6600k en de Ryzen-CPU die hij momenteel gebruikt.
De 7700k heeft iets meer headroom dankzij de iets hogere klokfrequentie (4,8 GHz als je stevig overklokt en niet delidt?) en de hyperthreading maar het is duidelijk dat de marge niet groot is. Die iets grotere overklok mag je verwaarlozen (<=5%) en de hyperthreading mag je in het beste geval gelijk stellen aan 25% winst. Er zijn eerder ook benchmarks verschenen waarin je zag dat de 7700k aan 100% CPU load geraakt, met name bij multiplayer voor spellen zoals BF1. Je kan prima 100 FPS en tegelijkertijd regelmatig microstutter hebben, het een sluit het ander niet uit. Daarom moeten we ons niet blindstaren op die ene parameter. Kijk naar de framerendertijdplots en je haalt dat er direct uit. Speel het spel gewoon in plaats van een in game benchmark te draaien en je haalt dat er direct uit. Tenslotte is het nog de vraag of dat X FPS bij Ryzen dezelfde inputlag veroorzaakt als X FPS bij Skylake. Om dat te weten moet je o.a. kijken naar de chipset. Misschien is het verschil niet relevant (misschien wel) maar om nu direct aan te nemen dat meer FPS per se een betere game-ervaring geeft wat de meeste reviewers lijken te doen is wel heel erg gemakkelijk, dat mogen ze even onderbouwen. ;)
Ik vraag me oprecht af of dat het voor reviewers te gemakkelijk is gemaakt om de FPS te krijgen, dat hebben ze zo gemakkelijk gemaakt (ook voor ons) dat ze daar maar meteen naar grijpen in plaats van wat verder te graven. Het maken van framerendertijdplots is moeilijker, kost meer tijd en gebeurt daarom weinig terwijl het wel veel meer informatie geeft omdat je elke individuele frame die gigantisch piekt eruit kan halen. Het gaat natuurlijk enkel om in game, niet om pieken die veroorzaakt worden door laden of zo.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2017 18:09 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Gedenkwaardig moment morgen. Na eindeloze teasers krijgt de inmiddels legendarische Vega RX eindelijk zijn reviews. :o :P

:P

PC Specs

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amazigh_N_Ariff
I hoop dat ze dat eindeloze teasen de volgende keer achterwege :P . En wat meer geld uitgeven om twee mirco arch's. De ene arch for HPC/mining/redering met vele vele CU's en HBC. En de andere arch voor gaming met 128 ROP en een goede hoeveelheid CU's :+ . Want de Navi micro-arch hyp-train kan officieel vanaf morgen beginnen!!!

[ Voor 7% gewijzigd door Amazigh_N_Ariff op 13-08-2017 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 17:51:

@Foritain
Ik verwees er al eerder naar, de 6600k haalt met een hele stevige overklok (4,5/4,6 GHz) bij veel spellen al 100% CPU-load. Onder andere voor GTA5, BF1 en Rise of the Tomb Raider.
Niet om het een of het ander, maar ik krijg een beetje het idee dat je soms "veel" in een wat vreemde context gebruikt. Ik heb hier bijv. nog een 4670K @ 4.6 game machientje staan en die wordt maar bij 1 game die er op staat tot 100% load gepushed (BF1). Ik denk dat "een fractie van de games" , "sommige games" of "enkele games" in een deze context een betere bewoording is dan "veel games", want veel lijkt het absoluut nog niet te zijn. Bij veel denk ik toch eerder een ruime meerderheid van de games die in zo'n geval de 100% raken op zo'n cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nLr

nLr

Even snel klein polletje nu het moment in de buurt is;

Zouden jullie morgen insta de Rx64 kopen?
Zouden jullie morgen insta de RX56 kopen?
Gaan jullie wachten op de betere koelers en dus de after kaart kopen?

Twijfel zelf enorm namelijk... Zeker gezien de geringe voorraad wil ik eigenlijk meteen op bestellen drukken want wil niet weer 2/3 maanden wachten. Maar goed,

Ryzen 7800X3D| ASUS TUF GAMING X670E-PLUS | MSI RTX4080 Gaming Trio X 16GB | LG GP95R | 32GB DDR5 6000 F5-6000J3238F16GX2-TZ5NR | Samsung 970 Evo Plus | NZXT H710i | NZXT Kraken x73 | Corsair RM850x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
nLr schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 19:39:

Twijfel zelf enorm namelijk... Zeker gezien de geringe voorraad wil ik eigenlijk meteen op bestellen drukken want wil niet weer 2/3 maanden wachten. Maar goed,
Als ik momenteel echt een kaart nodig zou hebben

1. Alleen na het zien de reviews (Blower koeler zou voor mij 0 negatief effect mogen hebben).
2. Alleen na het zien de reviews (Blower koeler zou voor mij 0 negatief effect mogen hebben).
3. Zou ik in de regel altijd doen, reference kaarten vind ik er altijd mooi uitzien, maar de paar keer dat ik er een gehad heb ben ik er op lange termijn nooit 100% tevreden over geweest (altijd het gevoel gehad "beta tester te zijn") en kaarten met aftermarket koelers presteren in mijn ervaring toch altijd beter. Reference kaarten heb ik op termijn ook altijd sneller vervangen voor een andere kaart dan wanneer ik er een met custom koeling gekocht heb.

[ Voor 6% gewijzigd door Dennism op 13-08-2017 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-08 09:50

flessuh

Set sail for fail!

Ik wil hem toch in NL kopen dus zal hem morgen niet worden. Nou gaat het mij toch om een referentie model aangezien ik er zelf een waterblok op wil zetten, dus voor aftermarket kijk ik niet.

Overigens ben ik wel benieuwd naar de benchmarks, ook al zie ik het niet gebeuren dat die mij overhalen voor een Nvidia en g-sync combinatie te gaan

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ik neem altijd aftermarket. Reference is iha overpriced en underperformed. Zowel bij nVidia als bij AMD. Maar heb helaas waarschijnlijk weinig reden om te upgraden. :'(

Maanden geleden geduld verloren en bij vijand ingestapt.... :o :X :P

[ Voor 18% gewijzigd door Help!!!! op 13-08-2017 19:56 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelunox

Gelunox

Hardware addicted

Ik ga wss de AIO variant bestellen zodra die beschikbaar is, tenzij ze de prijs echt te gortig hebben gemaakt.

Ik ben echt hard toe aan een nieuwe kaart en ik ga er vanuit dat de liquid variant voldoende performance kan leveren zonder al teveel herrie.

Met wat voltage tweaking moet ik een end kunnen komen.

[ Voor 49% gewijzigd door Gelunox op 13-08-2017 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
ik ga hoogstens bestellen (en mijn rx570 annuleren ........) als 1x8-pin, en SR-IOV support. Als dat laatste later komt, wrsch aftermarket 56.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amazigh_N_Ariff

RX VEGA 56 is pas 28 Augustus te bestellen. En de prijzen worden al stevig opgehoogd door de mogelijke grote vraag van coin-miners. Ook is de kleine aanbod zonder de coin-mining factor al genoeg om de prijs op te drijven. De grote vraag is of mensen de GPU's ver boven MSRP gelijk zullen kopen.
Ik ga proberen een RX VEGA 56 AIB(custom) te bemachtigen na mijn mislukte zoektocht naar een normaal geprijsde RX580 AIB. Voor mij zal het pas mogelijke halverwege september voor dat ik weer een keuze kan maken. Alleen hopen dat de miners deze RX VEGA 56 niet even leuk als de RX 580.

[ Voor 16% gewijzigd door Amazigh_N_Ariff op 13-08-2017 20:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-08 14:21

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Aangezien ik nu zonder GPU zit moet ik wel over. Dus ik ga mijn best doen om de RX Vega64 Liquid te kopen in DE. Prijs doet me niet verschrikkelijk veel. Ik heb mij ingesteld op 700-750 euro. Daarboven begin ik wel te twijfelen.

[ Voor 8% gewijzigd door MrVegeta op 13-08-2017 20:05 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:35

edward2

Schieten op de beesten

Nee, wil wel 2 AIO's als:

CF werkt bij de huidige dx9-11 games;
Perf (@4&5K). iig de potentie heeft, dus bij minimaal een paar games, in de buurt van de Ti te komen;
Er geen idiote prijzen van >€750 gevraagd worden.

Esthetisch vind ik de zilveren uitvoering schitterend, zal er waarschijnlijk eerst een tijdje verliefd naar zitten staren voordat die naar m'n case verhuist O+

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelunox

Gelunox

Hardware addicted

Weet iemand trouwens of het mogelijk/hoe makkelijk het is om de fan van een AIO gpu te vervangen door bijv push pull Be Quiet fans (en dan ook aan te sluiten op de gpu fan connector)?

Als de fan die er standaard op zit meer herrie maakt dan nodig is zou dat ook nog een optie kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-08 10:59
Gelunox schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 20:07:
Weet iemand trouwens of het mogelijk/hoe makkelijk het is om de fan van een AIO gpu te vervangen door bijv push pull Be Quiet fans (en dan ook aan te sluiten op de gpu fan connector)?

Als de fan die er standaard op zit meer herrie maakt dan nodig is zou dat ook nog een optie kunnen zijn.
Dat is lastig maar wel mogelijk zover ik gezien heb. Je moet dan waarschijnlijk wel een verlengkabel gebruiken voor de fan omdat de connector helemaal achterin de kaart zit. Zie de analyse of GN:

YouTube: Vega: FE Water Cooled Internals & Break-Down

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja, ik zou RX Vega 56 kopen, en die is er kennelijk pas op 28 augustus, terwijl de AIB kaarten er begin september zijn. Ik zou het dus wel weten. ;)

Misschien koop ik er wel eentje als ik mijn RX580 nog voor een leuk bedrag kan verkopen in september. Ik zie wel.

Maar uh, iemand anders die ergens denkt dat de release morgen gewoon nog een AMD teaser is, en er niks komt? Begin een beetje een wantrouwen te koesteren tegen de marketing van de RTG. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppiesaus2
MrVegeta schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 20:04:
[...]

Aangezien ik nu zonder GPU zit moet ik wel over. Dus ik ga mijn best doen om de RX Vega64 Liquid te kopen in DE. Prijs doet me niet verschrikkelijk veel. Ik heb mij ingesteld op 700-750 euro. Daarboven begin ik wel te twijfelen.
Msrp is €600 voor de ac versie en €700 voor de liquid versie? Kan de euro geprijsde msrp lastig vinden iig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amazigh_N_Ariff
Een snelle huidige dollar euro + BTW berekening ;) .

Vega 56 - 399 dollar is 337,55 euro. 337,55 * 1.21 is 408,43 euro
Vega 64 Black - 499 dollar is 422,15 euro. 422,15 * 1.21 is 510,80 euro
Vega 64 Limited - 599 dollar is 506,75 euro. 506,75 * 1.21 is 613,16 euro
Vega 64 Liquid E. - 699 dollar is 591,35 euro. 591.35 * 1.21 is 715,53 euro

[ Voor 44% gewijzigd door Amazigh_N_Ariff op 13-08-2017 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennism schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 19:36:
[...]

Niet om het een of het ander, maar ik krijg een beetje het idee dat je soms "veel" in een wat vreemde context gebruikt.
4 of 5 van de meest populaire AAA games en dit slechts bij die paar spellen die deze persoon speelt en waarbij hij het opmerkte (topje van de ijsberg?) vind ik best veel. Dat is inderdaad voor discussie vatbaar, er zullen waarschijnlijk veel meer spellen zijn waarbij dit nog geen probleem is. Het punt is dat 4 kernen nu al voor een flink aantal populaire spellen niet meer volstaat, in ieder geval bij bepaalde settings.

Ik vind de AIB-modellen veel interessanter maar mogelijk kan je er een kopen om die over een paar weken voor meer geld te verkopen aan cryptocurrencyminers? :)
Het is een gok.
[b]DaniëlWW2 schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 20:16
Maar uh, iemand anders die ergens denkt dat de release morgen gewoon nog een AMD teaser is, en er niks komt? Begin een beetje een wantrouwen te koesteren tegen de marketing van de RTG. :+
Ik in ieder geval niet maar ik kan het jou niet kwalijk nemen dat jij dat denkt. ;)
Morgen gaan ze er zijn, maar wel een kleine voorraad en weinig modellen in Nederland.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2017 20:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

was deze al voorbij gekomen ? leaked benchmarks ofzo ...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hzlpNJN.jpg

konden we maar zien welke games ze hebben getest hebben, zijn dit veel titels die gameworks bevatten en heeft nvidia hier een uitschieter waardoor het gemiddelde in het voordeel van nvidia valt dan is de Vega 56Cu een leuke kaart.... maar wel een beetje laat :X

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2017 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, oud nieuws. Ook weinig verrassend trouwens.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2017 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 20:43:
was deze al voorbij gekomen ? leaked benchmarks ofzo ...

[afbeelding]

konden we maar zien welke games ze hebben gestes, zijn dit veel titels die gameworks bevatten en heeft nvidia hier een uitschieter waardoor het gemiddelde in het voordeel van nvidia valt dan is de Vega 56Cu een leuke kaart.... maar wel een beetje laat :X
Ja en hoe oud deze benchmark is, welke resolutie, min framerates ed. Maar goed, het duurt niet lang meer :)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edward2 schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 20:48:
[...]

Ja en hoe oud deze benchmark is, welke resolutie, min framerates ed. Maar goed, het duurt niet lang meer :)
Ja, maar reken er maar op dat deze benchmark wel grofweg het juiste beeld geeft. Vega 54 tussen de 1070 en de 1080, grote Vega net boven de 1080 maar gigantisch ver verwijderd van de 1080 ti.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je ziet hoe de Fury X geplaatst is vs de 980ti dan lijkt het aardig accuraat, stock vs stock gelijk maar de TI heeft veel overclock potentieel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 20:52:
[...]

Ja, maar reken er maar op dat deze benchmark wel grofweg het juiste beeld geeft. Vega 54 tussen de 1070 en de 1080, grote Vega net boven de 1080 maar gigantisch ver verwijderd van de 1080 ti.
Ik kan nog steeds moeilijk geloven dat Vega maar 25-30% sneller is dan de Fury. Iets zegt mij dat de drivers ten tijde van deze opmaak (en misschien deels nu nog steeds) nog kreupel waren. Ik heb inmiddels een aantal vids van de Vega FE gezien (YouTube: DudeRandom84 en daar zie je een zeer grillige perf. (overigens wordt nergens de Ti verslagen, ja in Fallout4 soms :D)

Tegelijkertijd kan het natuurlijk ook gewoon zo zijn dat er niet meer inzit en dat Vega ergens anders een bottleneck heeft en/of er concessies zijn gedaan). Misschien wel bandbreedte gelimiteerd?
Zo schaalde bv. een Vega FE erg slecht met de GPU-frequentie (1050vs 1600).

[ Voor 4% gewijzigd door edward2 op 13-08-2017 21:07 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-08 17:09

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

... Twijfel ten top. Heel misschien een TI, maar wil niet. Grootste kans dat ik mijn build na de vakantie bestel en dan de liquid bestel.
Wacht wel ff op @Foritain zijn review.

[ Voor 3% gewijzigd door NLKornolio op 13-08-2017 21:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Ik wil naar een 27"/144hz/1440p/sync scherm toe. Ene kant heb ik het geld wel op nu gelijk een 1080TI/g-sync te kopen maar zo min mogelijk geld en geld voor huis/auto is ook handig.

Leun voor Vega toch naar air modellen (after market ofc) + dan free-sync. Alleen wanneer dat scherm kopen is dan de vraag. Of toch weer nog X maand doorzingen met 24" 1080p...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nLr

nLr

Zelf vind ik de reference wel een hele mooie kaart. Mooier dan alle after die er op dit moment zijn... Maar als ik zo links rechts lees neig ik toch wel sterk naar wachten op de after.

Ben altijd iemand die voor beste prijs/kwaliteit wil gaan met mijn freesync 27inch 144hz 1440p op 't bureau. En volgens mij ga je die pas krijgen bij de after. Daarnaast huis aan het bouwen dus centjes tellen mee..

After it is?!

Of review van morgen moet zo intens goed zijn dan alsnog gewoon in mandje morgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ach 15-30 min reviews lezen moet kunnen. Dat is wat ik zelf doen als het mij enigszins mee valt bestel ik er een of twee (verschillende versies) dan kan ik ze met elkaar vergelijken. Ik wil dan in ieder geval proberen een LE te pakken te krijgen.

Volgens mij is het morgen om 15:00 zo ver. Cant wait!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppiesaus2
Astennu schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 22:15:
[...]

Ach 15-30 min reviews lezen moet kunnen. Dat is wat ik zelf doen als het mij enigszins mee valt bestel ik er een of twee (verschillende versies) dan kan ik ze met elkaar vergelijken. Ik wil dan in ieder geval proberen een LE te pakken te krijgen.

Volgens mij is het morgen om 15:00 zo ver. Cant wait!
Dit kan ik alleen nog niet volgen. Voor zon webshop is het operationeel toch niet haalbaar exact 15:00 te starten met verkopen? Naam aan dat die gewoon de 14e aanhouden en vanaf de ochtend feitelijk starten met verkopen? Dat is wat ik iig in de praktijk zag toen ik nog in ecommerce werkte...
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We krijgen de laatste tijd vanuit verschillende hoeken klachten over de gevoerde toon in deze topicserie. Laten we het een beetje gezellig houden. Probeer alleen op de feiten te reageren en je statements te onderbouwen met bronnen. Laat sneren en op de man teksten achterwege, dan blijft het voor iedereen leuk.