The Source schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 21:12:
[...]
Ik weet niets over de performance, want afgelopen vrijdag hadden wij de final drivers niet.
Power usage kennen we ondertussen allemaal, tot aan 350W toe.
Prijs kennen we ook.
Dus... als de performance 2x 1080Ti is dan is er niets aan de hand.
Zelfs als deze op het niveau van de 1080Ti staat voor een lagere prijs...(15% zou ik zeggen) ook acceptable.
Maar zodra ze dezelfde prijs als 1080Ti hebben en minder performance hebben ze een probleem. Of ivm de 1080, dus zelfde prijs als 1080 en minder performance. etc.. Alles moet in balans zijn en AMD moet nu eenmaal de "ik ben goedkoper" kaart spelen.
Het lijkt me duidelijk dat Vega
56 de deal is van de 2 kaarten. 1070-prijs voor een performance die waarschijnlijk in het slechtste geval (als er geen Gimpworks of PhysX wordt gebruikt

) halverwege de 1070 en de 1080 zit voor dezelfde prijs als de 1070 vs de grote broer die in het slechtste geval op 1080 zit en evenveel kost als de 1080. Ik ben allergisch voor cuts aangezien er ook goed werkende CU's worden uigeschakeld en als ik me niet vergis zelfs vernietigd (overload) maar qua performance/euro is de Vega
54 interessant, ook omdat het futures heeft die het meer futureproof zouden kunnen maken indien bijvoorbeeld in API's een goede support zou komen zodat bijvoorbeeld automatisch 2 16 bits instructies in 1 32 bits instructie worden gestopt als de hardware het ondersteunt. En natuurlijk het hele Vulkan/DX12 verhaal en dat er bij een nieuwe architectuur altijd nog wel veel winst kan worden behaald in het eerste jaar met driveroptimalisatie aangezien je dat nooit zo snel perfect krijgt.
Het zou fijn zijn als ze dat niet doen, laat maar een paar mensen geluk hebben met de gratis extra performance. De nadelen die er ook bij horen (cherrypicked kaarten voor meer tweedehands verkopen of iets dergelijks) neem ik voor lief.Ach, van een retailer krijg je ook geen tech support die ertoe doet dus we nemen het risico wel.
PS
Ik ga ervan uit dat uiterlijk eind 2017 alles weer normaal is voor de grafische kaarten en dat we dan weer even af zijn van die zogenaamde miners.

Nu maar komt het echt aan op die paar maanden?
Ja, als je kaart net dood is gegaan wel, in dat geval leef ik met je mee.

Ook omdat je niet even goedkoop een RX 550 of zo kan kopen en er tweedehands in Nederland ook al niet gemakkelijk keen fatsoenlijke kaart voor een scherpe prijs te vinden is.
Zouden we niet eens in steden hardwarebeurzen moeten organiseren waar mensen tweedehands hardware kunnen kopen/vekopen?
[
Voor 26% gewijzigd door
Verwijderd op 07-08-2017 22:34
]