Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppiesaus2
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-08 17:57
Blaat schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 13:26:
[...]

We zijn het met elkaar eens! :)

Wat ik probeer te zeggen dat ik niet geloof dat AMD de prijzen van hun kaarten zal bijstellen a.d.h.v. hun hashrate om lekker van de miners te kunnen cashen. Als de mining gekte even een "dipje" of een "pauze" heeft heb je de enige mogelijke alternatieve kopers flink tegen je in het harnas gejaagd.

Ik denk dat AMD dat risico niet wil nemen.
Is dan echt de verwachting dat wanneer AMD eerst de strategie miners benaderen omvormt naar een gaming focus gamers de kaarten niet meer willen wanneer de prijs/kwaliteit combo prima is op dat moment? Ik denk dat ik daar wat moeilijk in kan geloven. Wellicht is het echt zo, maar zou me echt verbazen.

Zou hier wel eens wat over willen horen off the record van een AMD werknemer wat nou echt de reden is.

[ Voor 6% gewijzigd door Joppiesaus2 op 07-08-2017 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelunox
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-06 10:16

Gelunox

Hardware addicted

Joppiesaus2 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 13:32:
[...]

Is dan echt de verwachting dat wanneer AMD eerst de strategie miners benaderen omvormt naar een gaming focus gamers de kaarten niet meer willen wanneer de prijs/kwaliteit combo prima is op dat moment? Ik denk dat ik daar wat moeilijk in kan geloven. Wellicht is het echt zo, maar zou me echt verbazen.

Zou hier wel eens wat over willen horen off the record van een AMD werknemer wat nou echt de reden is.
zou je dat kunnen herhalen met wat meer punten en komma's? ik begrijp er niks van :?

PC: R9 5950X | 32GB | VEGA 64 Liquid Edition

Acties:
  • +2 Henk 'm!
enchion schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 13:26:
Het is eigenlijk wel vreemd dat AMD niet zelf mined, dan snijdt voor hun het mes perfect aan 2 kanten.
Vind je? Bij de goudkoorts waren de simpele gouddelvers ook niet degenen die echt rijk werden. Alleen de eersten, de echte grote jongens en degenen die al het gereedschap verkochten. Bij mining is dat eigenlijk precies hetzelfde. Als je er nu echt rijk van wil worden ga je gereedschap (dus videokaarten) verkopen en het niet zelf gebruiken.
ArcticWolf schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 13:27:
[...]

Eh? jij eindigt toch met een vraag
Omdat ik het niet weet natuurlijk.
The Source schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 13:27:
[...]

Dat is inderdaad vreemd.
Zal wel een andere zijn...
Laatste kans... .
Zou zo geen andere grote weten naast overclockers.co.uk.
Scan.co.uk?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Newegg uk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-The_Mask- schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 13:36:
[...]

Vind je? Bij de goudkoorts waren de simpele gouddelvers ook niet degenen die echt rijk werden. Alleen de eersten, de echte grote jongens en degenen die al het gereedschap verkochten. Bij mining is dat eigenlijk precies hetzelfde. Als je er nu echt rijk van wil worden ga je gereedschap (dus videokaarten) verkopen en het niet zelf gebruiken.

[...]

Omdat ik het niet weet natuurlijk.

[...]

Zou zo geen andere grote weten naast overclockers.co.uk.
Als je een beetje gaat googelen zie je scan.co.uk ook regelmatig terug komen in de zoek resultaten. Maar geen idee of dat een grote is. Ken zelf ook vooral overclockers.co.uk.
owh lol wist niet eens dat die er was :P kende alleen .com

[ Voor 11% gewijzigd door Astennu op 07-08-2017 13:38 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ja ik had mijn bericht al aangepast met Scan.co.uk, dat is ook een grote jongen daar.

Dan hebben we dus:
Overclockers.co.uk
Scan.co.uk

Caseking.de
Mindfactory.de
Alternate.de

[ Voor 36% gewijzigd door -The_Mask- op 07-08-2017 13:41 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:17

flessuh

Set sail for fail!

hmm, hoe lang zou het duren voor ze verspreiden naar meer resellers? 2 week, een maand?
Ligt natuurlijk ook wel aan hoeveel ze produceren..

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerreh
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 28-11-2024

gerreh

shit happens

The Source schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 13:11:
Het is gealloceerd naar resellers, niet naar disty.
Dus verwacht op korte termijn geen grijze import.
Klopt, distri krijgt eerst altijd de reference modellen. AIB komt later pas :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joppiesaus2
Gelunox schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 13:34:
[...]

zou je dat kunnen herhalen met wat meer punten en komma's? ik begrijp er niks van :?
Voeg toe naar eigen inzicht. Bedenk ik er bij jou wat hoofdletters bij ok? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-08 20:11
enchion schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 13:26:
Het is eigenlijk wel vreemd dat AMD niet zelf mined, dan snijdt voor hun het mes perfect aan 2 kanten.
Stiekem doen ze dat allang en is dát juist de reden voor het tekort aan 570/580's, gewoon om en om ééntje rechtstreeks van de lopende band af naar de naastliggende fabriekshal de mining farm in en ééntje op de stapel die naar de AIB's worden gestuurd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaut
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-09 16:34
MonkeyJohn schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 15:41:
[...]

Stiekem doen ze dat allang en is dát juist de reden voor het tekort aan 570/580's, gewoon om en om ééntje rechtstreeks van de lopende band af naar de naastliggende fabriekshal de mining farm in en ééntje op de stapel die naar de AIB's worden gestuurd :+
Videokaarten bakken met de warmte van videokaarten die minen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rustig afwachten. En anders duurt het een paar maandjes langer, het wachten zijn we inmiddels wel gewend. :')

offtopic:
Het slechtere nieuws is voor mij dat een flink deel van Corsair is gekocht door o.a. Goldman Sachs, dit bedrijf heeft enorm veel leed veroorzaakt bij veel gewone mensen, het meest nog in de arme landen waar letterlijk mensen geen rijst meer konden kopen omdat GS ermee speculeerde. Opkopen => prijs stijgt => weer verkopen. Een walgelijke manier van geld 'verdienen'. :r
Ze hadden ook een flink aandeel - samen met een paar andere grote bedrijven - in de crisis van '08 door onaflosbare hypotheken in stukjes te knippen en die weer te verkopen aan naïeve mensen. Het grootste tuig van de wereld draagt een maatpak.

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2017 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Joppiesaus2 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 13:08:
[...]

Mining rage tijdelijk...waar blijkt dat uit? En waarom is er wel enige indicatie dat pc gaming in zijn huidige vorm een langer bestaansrecht heeft? Dat is toch gewoon niet te zeggen?
Mining is tijdelijk in de zin van: misschien word de moeilijkheid vandaag of morgen te hoog, misschien dat iemand een miner maakt met ASIC cpu die wel ETH kan minen ETC. Er hoeft maar iets te gebeuren en de mining kaarten zijn passé. Zit je dan met je businessmodel. Het geld zit in het bedrijfsleven, onderzoek en industrie :)

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppiesaus2
D0gtag schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 16:15:
[...]

Mining is tijdelijk in de zin van: misschien word de moeilijkheid vandaag of morgen te hoog, misschien dat iemand een miner maakt met ASIC cpu die wel ETH kan minen ETC. Er hoeft maar iets te gebeuren en de mining kaarten zijn passé. Zit je dan met je businessmodel. Het geld zit in het bedrijfsleven, onderzoek en industrie :)
Dat argument lijkt me een sterke. Onderneming als AMD met mega investeringen vooraf vergen stabiliteit. Maar dan blijft voor mij dan nog steeds de vraag: waarom op korte termijn niet gewoon monster marges draaien om het mining segment. Wanneer er voldoende productie is de gaming markt apart benaderen met een goede prijs/kwaliteit insteek? Die loyaliteit van consumenten zou dan hét argument moeten zijn? En is die loyaliteit dan ook de werkelijkheid? Kies je niet gewoon als consument de beste deal op dat moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online
Joppiesaus2 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 16:20:
[...]

Dat argument lijkt me een sterke. Onderneming als AMD met mega investeringen vooraf vergen stabiliteit. Maar dan blijft voor mij dan nog steeds de vraag: waarom op korte termijn niet gewoon monster marges draaien om het mining segment. Wanneer er voldoende productie is de gaming markt apart benaderen met een goede prijs/kwaliteit insteek? Die loyaliteit van consumenten zou dan hét argument moeten zijn? En is die loyaliteit dan ook de werkelijkheid? Kies je niet gewoon als consument de beste deal op dat moment?
Niet alleen dat, mensen praten hier over AMD alsof het een persoon is, AMD is een bedrijf met aandeelhouders, als ik hoor dat mijn aandeel (stel ik heb er veel van) mogelijk in een bubble geplakt gaat worden, ben ik niet happy.
Verder kost de ontwikkeling van een gpu heel veel tijd. Niemand had kunnen weten dat ETH zo groot zou worden met AMD kaarten, gaat AMD nu Navi maken die specifiek geschikt is voor mining. Komt de volgende hype die nvdia kaarten gebruikt of arm cpu's. Bedenk maar iets, wat ETH is ook gewoon bedacht en doet het toevallig goed op AMD kaarten, Zcash bij nV kaarten.
En dan heb je ook nog is wetgeving, straks komt de VS* (*random ander land) met een wet die virtueel geld als verderfelijk en criminaliteit ondersteunend beschouwd, en illegaal verklaart. Of de eu tegen milieu verspilling, bedenkt maar iets, het is niet ondenkbaar.

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Joppiesaus2 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 16:20:
[...]

loyaliteit werkt meestal ook maar een kant op. En wanneer de concurrent wat beters heeft. Dan zijn de mensen alweer over. Ik zie niet in waarom AMD op het moment dat de kaarten de deur uitvliegen niet even 50% bij de prijs op kan drukken. En wanneer blijkt dat de hype over is dan weer reguliere prijzen gebruiken.

De andere partijen in de keten doen dat wel. Dus de webshops en distributeurs verdienen er een lekkere boterham aan. En AMD die moet maar toekijken? Beetje rare situatie.

[ Voor 3% gewijzigd door Defector op 07-08-2017 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppiesaus2
Defector schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 16:31:
[...]

loyaliteit werkt meestal ook maar een kant op. En wanneer de concurrent wat beters heeft. Dan zijn de mensen alweer over. Ik zie niet in waarom AMD op het moment dat de kaarten de deur uitvliegen niet even 50% bij de prijs op kan drukken. En wanneer blijkt dat de hype over is dan weer reguliere prijzen gebruiken.

De andere partijen in de keten doen dat wel. Dus de webshops en distributeurs verdienen er een lekkere boterham aan. En AMD die moet maar toekijken? Beetje rare situatie.
Dit dus... alle andere argumenten geven eigenlijk geen antwoord waarom AMD dit in ieder geval op de korte termijn niet zou doen. Mijn idee bij hogere prijs/mining focus: AMD blij, aandeelhouders blij, klant (miners) blij. Iedereen blij behalve de gamer. En daarvan moet je je afvragen of loyaliteit bij een hernieuwde 'gamer focus'over een paar maanden daadwerkelijk invloed heeft gehad als de prijs/kwaliteit dan gewoon op orde is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:57
Trouwens qua prijs indicatie... WC versie komt ongeveer op 1080Ti level en air versie op 1080 level. (gaming x). Daarbij zie ik dat de marges filter dun zijn dus ik verwacht dat AMD hard aan het pushen is om de MSRP's te halen. Hierdoor zullen de custom kaarten later aan aardig wat prijziger zijn vermoed ik. Goedkoper betekent op materiaal kosten bespaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:50

The Chosen One

Zie signature!

En dan heb je het nog over air cooled reference kaarten neem ik aan?

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppiesaus2
Source, heb je ook een source dat de WC versie van de Vega bij de 1080ti in de buurt komt? Die informatie is voor mij helemaal nieuw, wellicht nogal wat gemist dus :-). Had verwacht ergens tussen de 1080 en 1080 ti in en dan waarschijnlijk meer richting de eerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Source schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 16:36:
Trouwens qua prijs indicatie... WC versie komt ongeveer op 1080Ti level en air versie op 1080 level. (gaming x). Daarbij zie ik dat de marges filter dun zijn dus ik verwacht dat AMD hard aan het pushen is om de MSRP's te halen. Hierdoor zullen de custom kaarten later aan aardig wat prijziger zijn vermoed ik. Goedkoper betekent op materiaal kosten bespaard.
Dan ben ik wel heel erg benieuwd naar de presaties gezien die prijs targets.
Maar dan heb je het denk ik over MSRP prijs van VEGA vs de MSRP van de 1080 Ti?
Dan is het ook nog de vraag of het dan om de normale Vega edities gaat of de bundel edities want die zouden 100 dollar duurder zijn.
Want marktprijzen van de 1080 en de Ti zijn ook aardig hoger geworden door de mining gekte.
Joppiesaus2 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 16:47:
Source, heb je ook een source dat de WC versie van de Vega bij de 1080ti in de buurt komt? Die informatie is voor mij helemaal nieuw, wellicht nogal wat gemist dus :-). Had verwacht ergens tussen de 1080 en 1080 ti in en dan waarschijnlijk meer richting de eerste.
Qua prijs over de prestaties zegt hij niets.

[ Voor 28% gewijzigd door Astennu op 07-08-2017 16:55 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle mining discussie ten spijt, zit ik nog steeds met een vervangingsprobleem voor mijn 780Ti GHz editie. Deze kaart is een beetje in een rare positie.

Nieuwe games gebruiken steeds meer geheugen voor textures e.d. en dan heb je een relatief grote performance hit door de beperkte 3GB geheugen. In games die genoeg hebben aan 3GB geheugen is de performance vaak vergelijkbaar met een een 1060/480.

Ik wil eigenlijk een Vega hebben, ik heb nu een Freesync monitor zonder dat ik daar gebruik van kan maken. Ook een RX580 zou voor een aantal games een duidelijke upgrade zijn. Maar die eerste komt nu in een pakket met kortingen op hardware die ik niet nodig heb en games die ik niet speel. En die laatste is overal uitverkocht en als hij verkrijgbaar is te duur.

Ik zit er over te denken om toch maar ergens een redelijk geprijsde RX580 te bestellen en de wachttijd uit te zitten :( (1070 en 1080(Ti) nvidia belasting wens ik ook niet te betalen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online
Sooooooo... en alsnog weten we niks van performance, maar wel een 1080ti prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 16:55:
Alle mining discussie ten spijt, zit ik nog steeds met een vervangingsprobleem voor mijn 780Ti GHz editie. Deze kaart is een beetje in een rare positie.

Nieuwe games gebruiken steeds meer geheugen voor textures e.d. en dan heb je een relatief grote performance hit door de beperkte 3GB geheugen. In games die genoeg hebben aan 3GB geheugen is de performance vaak vergelijkbaar met een een 1060/480.

Ik wil eigenlijk een Vega hebben, ik heb nu een Freesync monitor zonder dat ik daar gebruik van kan maken. Ook een RX580 zou voor een aantal games een duidelijke upgrade zijn. Maar die eerste komt nu in een pakket met kortingen op hardware die ik niet nodig heb en games die ik niet speel. En die laatste is overal uitverkocht en als hij verkrijgbaar is te duur.

Ik zit er over te denken om toch maar ergens een redelijk geprijsde RX580 te bestellen en de wachttijd uit te zitten :( (1070 en 1080(Ti) nvidia belasting wens ik ook niet te betalen)
Je kan ook kijken voor een 2e hands 290X. Die zijn sneller dan een 480/580. Tenzij je 4K schermen hebt heb je nog genoeg aan 4GB memory.
RX580's voor 350-400 is gekkenwerk die 8GB versies zouden 250-270 moeten zijn mja de nVidia kaarten zijn niet veel beter. En als je al een freesync scherm hebt wil je dat waarschijnlijk kunnen gebruiken.

En als ik dit zo zie moet je er heel rap bij zijn wil je uberhaubt een Vega kaart te pakken krijgen. Het is de vraag hoeveel en of er Vega 56 kaarten zullen zijn. Als je er een wil moet je denk ik snel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 17:06:
[...]
Je kan ook kijken voor een 2e hands 290X. Die zijn sneller dan een 480/580.
En dan komt mining weer om de hoek kijken, ik heb geen mogelijkheid om te beoordelen of een tweede hands 290X als miner kaart is gebruikt of als gaming kaart. En die eerste hoef ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 17:09:
[...]

En dan komt mining weer om de hoek kijken, ik heb geen mogelijkheid om te beoordelen of een tweede hands 290X als miner kaart is gebruikt of als gaming kaart. En die eerste hoef ik niet.
Ja dat is waar als er even mee gemined zou zijn is dat niet direct een issue. Maar als die meer dan een half jaar of een jaar zo heeft gedraaid is dat minder.
Bij die Sapphire Tri-X kaarten zijn de fan's dan vaak versleten. De refferenced kaarten kunnen daar nog het beste tegen maar die produceren stock redelijk wat geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een RX580 is sneller dan een R9 290/390X hoor. ;)
Niet extreem veel, maar wel sneller. Een R9 290/390(X) is natuurlijk nog steeds niet verkeerd. Een Fury zou ook nog kunnen, weet je vrij zeker dat er niet mee gemined is. Voor een Fury zou ik niet meer dan €300 betalen, een R9 390X €250.

Staan genoeg opties bij V&A.
categorie: Videokaarten

Maar dit is zo wel aankoopadvies aan het worden.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nLr
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-08 13:31

nLr

Ondanks dat de prestaties nog niet bekend zijn schrik ik hier wel van, om eerlijk te zijn.

Had me ingesteld op de WC maar prijs Ti wordt me net wat te gortig ben ik bang.

Wachten de 14e maar af, maar zoals gezegd valt me dit wel wat tegen. Zeker gezien de adviesprijzen vanuit AMD zelf.

Ryzen 7800X3D| ASUS TUF GAMING X670E-PLUS | MSI RTX4080 Gaming Trio X 16GB | LG GP95R | 32GB DDR5 6000 F5-6000J3238F16GX2-TZ5NR | Samsung 970 Evo Plus | NZXT H710i | NZXT Kraken x73 | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 10:39
heren, vraag. die amd vega rx64 komt de 14de uit? is deze dann bijv. bij alternate direct te bestellen. ? heb altijd geforce gehad.. wil nu een keer AMD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Source
Astennu schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 16:54:
[...]

Dan ben ik wel heel erg benieuwd naar de presaties gezien die prijs targets.
Maar dan heb je het denk ik over MSRP prijs van VEGA vs de MSRP van de 1080 Ti?
Dan is het ook nog de vraag of het dan om de normale Vega edities gaat of de bundel edities want die zouden 100 dollar duurder zijn.
Want marktprijzen van de 1080 en de Ti zijn ook aardig hoger geworden door de mining gekte.

[...]

Qua prijs over de prestaties zegt hij niets.
Nop performance is NDA.
Ik kijk even naar onze verkoop prijzen in USD, dan liggen ze gelijk aan die NV kaarten. Echter ligt het er ook aan wat voor marge de disty en resellers pakken. BIj NV is de mine gekte aan de gang, echter is deze kaart mega schaars dus dat zou elkaar niet veel moeten ontlopen. Als deze 70 Mh/s mined dan komen de prijzen gelijk te liggen.... echter zal AMD een strake regie op de prijs uitvoeren. Zij willen zorgen dat tijdens de reviews en wanneer de eerste kaarten verkocht worden ze de MSRP hitten. Dan kunnen reviewers namelijk de conclusies maken die AMD wellicht wil horen. Je wilt nooit dat de conclusie is; perfecte kaart maar 100 euro te duur, of we weten niet wat een realistiche prijs is omdat iedereen teveel marge pakt.

Echter.. de shortage aan GPU's en hoge prijzen zal dit jaar verder duren, iig tot OCT en zelfs NOV. Op een gegeven moment zal AMD de prijs los moeten laten en zal iedereen de marge pakken die ze willen/nodig hebben/verdienen. Dus ik zeg enkel wat ik op onze prijslijst zie in USD...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
shakespeare schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 19:47:
heren, vraag. die amd vega rx64 komt de 14de uit? is deze dann bijv. bij alternate direct te bestellen. ? heb altijd geforce gehad.. wil nu een keer AMD
Je beseft je dat je het onmogelijke vraagt nu hé? We hebben simpelweg geen idee over beschikbaarheid bij launch, welke winkels, aantallen etc. Gewoon een week afwachten. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
shakespeare schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 19:47:
Ja RX Vega64 wordt gelanceerd op 14 augustus en komt dan waarschijnlijk ook beschikbaar, maar schijnbaar niet in Nederlandse winkels. Je moet naar de grootsten in de UK en DE uitwijken.
-The_Mask- schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 13:38:
Dan hebben we dus:
Overclockers.co.uk
Scan.co.uk

Caseking.de
Mindfactory.de
Alternate.de

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ondertussen is het ook duidelijk waarom we ons zorgen moeten maken over de beschikbaarheid. AMD gebruikt gewoon zelf hun eigen Vega kaarten. Hoe durven ze. Durf te wedden dat er er nog op gaan minen ook. :P

Ondertussen is dit wel een sterk staaltje marketing. Pak de grootste hardware fanboy van YT, en geef hem systematisch toegang tot AMD zodat hij het niet steeds over Nvidia heeft. Ben wel bang dat hij een Vega kaart of twee heeft gesloopt want Linus. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 10:41
Defector schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 16:31:
[...]

loyaliteit werkt meestal ook maar een kant op. En wanneer de concurrent wat beters heeft. Dan zijn de mensen alweer over.
Je doet je naam eer aan :D.

Laatst het filmpje van AdoredTV gekeken wat betreft de historie van Intel tegen AMD, wat een rot partij is het. Uit principe zal ik dan al niet meer Intel kopen, helemaal niet nu AMD qua performance vergelijkbaar is.
Ik heb een aantal Intel cpu's gehad (had de performance voor werk nodig...), maar wist niet dat ze op zo'n globale schaal er een potje van hebben gemaakt, daardoor jaren te veel betaald voor cpu's. Ze zijn geen haar verandert als je naar hun marketing slides kijkt van hun HEDT lineup.
Nvidia maakt leuke tech maar is ook een redelijk vervelend bedrijf, mischien niet op hetzelfde niveau als Intel (daarvoor hebben ze nog niet genoeg marktaandeel) maar ook nog steeds voor mij een reden om niks meer van ze te kopen (vroeger een aantal Nvidia kaarten gehad, maar toen wist ik niet beter en waren ze nog niet zo dominant).
Joppiesaus2 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 16:47:

The Source is een source ;).

@The Source
Eerder melde je dat de performance nog steeds goed kon zijn als je deze naast een goede prijs zet. Is de situatie dusdanig verandert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:02

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

DaniëlWW2 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 20:43:
Ondertussen is het ook duidelijk waarom we ons zorgen moeten maken over de beschikbaarheid. AMD gebruikt gewoon zelf hun eigen Vega kaarten. Hoe durven ze. Durf te wedden dat er er nog op gaan minen ook. :P

[video]

Ondertussen is dit wel een sterk staaltje marketing. Pak de grootste hardware fanboy van YT, en geef hem systematisch toegang tot AMD zodat hij het niet steeds over Nvidia heeft. Ben wel bang dat hij een Vega kaart of twee heeft gesloopt want Linus. :+
Dit was voor Siggraph zodus die servers zijn al gebouwd :)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Damic schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 21:00:
[...]
Dit was voor Siggraph zodus die servers zijn al gebouwd :)
Het was dan ook een grapje. ;)
Dat eerste dan, het tweede over marketing niet. Dat is best slim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:02

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Jajaa weet ik, maar sommige andere wrs niet ;)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Source
@The Source
Eerder melde je dat de performance nog steeds goed kon zijn als je deze naast een goede prijs zet. Is de situatie dusdanig verandert?
Ik weet niets over de performance, want afgelopen vrijdag hadden wij de final drivers niet.
Power usage kennen we ondertussen allemaal, tot aan 350W toe.
Prijs kennen we ook.
Dus... als de performance 2x 1080Ti is dan is er niets aan de hand.
Zelfs als deze op het niveau van de 1080Ti staat voor een lagere prijs...(15% zou ik zeggen) ook acceptable.
Maar zodra ze dezelfde prijs als 1080Ti hebben en minder performance hebben ze een probleem. Of ivm de 1080, dus zelfde prijs als 1080 en minder performance. etc.. Alles moet in balans zijn en AMD moet nu eenmaal de "ik ben goedkoper" kaart spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nLr
  • Laatst online: 04-08 13:31

nLr

The Source schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 21:12:
[...]

Ik weet niets over de performance, want afgelopen vrijdag hadden wij de final drivers niet.
Prijs kennen we ook.
Zelfs als deze op het niveau van de 1080Ti staat voor een lagere prijs...(15% zou ik zeggen) ook acceptable.
Maar zodra ze dezelfde prijs als 1080Ti hebben en minder performance hebben ze een probleem. Of ivm de 1080, dus zelfde prijs als 1080 en minder performance. etc.. Alles moet in balans zijn en AMD moet nu eenmaal de "ik ben goedkoper" kaart spelen.
Precies dit... Is er enige kans dat er al meer bekend is over de performance, voor de 14e ? Of is het de gok wagen, kopen, en als het tegen valt terug sturen ?

Ryzen 7800X3D| ASUS TUF GAMING X670E-PLUS | MSI RTX4080 Gaming Trio X 16GB | LG GP95R | 32GB DDR5 6000 F5-6000J3238F16GX2-TZ5NR | Samsung 970 Evo Plus | NZXT H710i | NZXT Kraken x73 | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

-The_Mask- schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 20:40:
[...]

Ja RX Vega64 wordt gelanceerd op 14 augustus en komt dan waarschijnlijk ook beschikbaar, maar schijnbaar niet in Nederlandse winkels. Je moet naar de grootsten in de UK en DE uitwijken.

[...]
Hoe bizar is het dat een GPU met deze verwachting gewoon niet wordt verkocht in Nederland? Ik snap dat Nvidia er nogal shady praktijken op na houdt maar in verhouding tot het niet beschikbaar maken van een GPU na ~8 maanden teasen dan valt Nvidia nog wel mee :/

Ik heb stiekeme hoop dat ik een reference kaart kan krijgen (Vega 64) air cooled die ik dan in een custom loop kan plaatsen en dat het dan mogelijk is om daar de Liquid cooling bios op te krijgen mocht dat nodig zijn, maar ik ben bang dat dat 'um niet gaat worden.

Performance maakt mij niet eens zoveel uit. Zo'n high-end kaart gaat de meeste games wel op minimaal 75fps spelen op een ultra wide.

[ Voor 7% gewijzigd door MrVegeta op 07-08-2017 21:23 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
Volgens mij zijn er in verhouding in Nederland altijd al meer mensen die Nvidia kochten (want e-peen :P), nu meen ik dit ergens ooit te hebben gelezen dus het kan ook voor geen meter kloppen. Vanuit die redenering kan het best zijn dat de afzetmarkt hier erg klein is.
Had wel verwacht dat er toch minimaal een winkel was die die kaarten zou verkopen...

Zou mooi zijn als we ze direct bij The Source konden bestellen ;). Doe mij maar een Vega56, als de performance ergens tussen de 1070 en 1080 ligt ben ik een tevreden persoon mits de prijs niet te veel daarvan afwijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

[...]

Dus de Vega64 water is even snel als 1080ti. Anders hadden ze hem niet dezelfde prijs gegeven concludeer ik dan gemakshalve. En de air cooled zal er dan ergens tussenin zitten
>:) O+

Haha. Wat duurt wachten toch lang he. :P

[ Voor 23% gewijzigd door Format-C op 07-08-2017 21:59 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Source
Nee, anders hebben ze mijn inziens een probleem om markt aandeel te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:14
Heeft AMD al een goeie Equivelant voor Shadowplay? of word dat straks bij vega een ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Sp3ci3s8472 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 21:32:
Volgens mij zijn er in verhouding in Nederland altijd al meer mensen die Nvidia kochten (want e-peen :P), nu meen ik dit ergens ooit te hebben gelezen dus het kan ook voor geen meter kloppen. Vanuit die redenering kan het best zijn dat de afzetmarkt hier erg klein is.
Had wel verwacht dat er toch minimaal een winkel was die die kaarten zou verkopen...

Zou mooi zijn als we ze direct bij The Source konden bestellen ;). Doe mij maar een Vega56, als de performance ergens tussen de 1070 en 1080 ligt ben ik een tevreden persoon mits de prijs niet te veel daarvan afwijkt.
Idd, gewoon rechtstreeks bij @The Source bestellen >:)

Maar goed, wordt nog een drama om er überhaupt 1 te krijgen denk ik... wil zelf ook de Vega 56.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaniëlWW2 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 18:27:
Niet extreem veel, maar wel sneller. Een R9 290/390(X) is natuurlijk nog steeds niet verkeerd. Een Fury zou ook nog kunnen, weet je vrij zeker dat er niet mee gemined is. Voor een Fury zou ik niet meer dan €300 betalen, een R9 390X €250.
€300 vind ik al best veel aangezien je voor pak hem beet €100 meer een nieuwe 1070/Vega56 hebt. Ik ben vaak verbaasd over wat mensen voor een tweedehands videokaart een goede deal vinden. Idem voor de 390X maar misschien nog wel sterker aangezien je normaal gesproken voor €270 een nieuwe goede RX 580 hebt en de RX 580 nieuw is en wat meer longevity zou moeten bieden om andere redenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelunox

Gelunox

Hardware addicted

Verwijderd schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 22:01:
[...]

€300 vind ik al best veel aangezien je voor pak hem beet €100 meer een nieuwe 1070/Vega56 hebt. Ik ben vaak verbaasd over wat mensen voor een tweedehands videokaart een goede deal vinden. Idem voor de 390X maar misschien nog wel sterker aangezien je normaal gesproken voor €270 een nieuwe goede RX 580 hebt en de RX 580 nieuw is en wat meer longevity zou moeten bieden om andere redenen.
jammergenoeg is "normaal gesproken" met deze gebrekkige beschikbaarheid (lees: miss krijg je over 3 maanden je RX580 'ns) al lang de deur uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Source
Helaas vergeet direct bestellen, dan komen jullie ook voor tech support en driver updates bij mij :)
Van de eerste (paar?) batches kan ik er zelfs geen krijgen. AMD zegt er gaan er 10 naar klant X die via Merk Y worden gealloceerd. Dus het is een mix van merken die x aantal allocatie krijgen op bestaan market share (wellicht in high-end segment) en AMD partners die die merken voeren. Dus als die 10 niet bij klant X aankomen via ons en de disty dan worden er vragen gesteld...

Waarom geen NL en wel DE, FR, RU, ES en SE, etc. zag ik al voorbij komen.
Onze PC markt is erg klein in vergelijking met die landen.

Natuurlijk niet als er 1tje ontbreekt die "DOA" was ofzo... en toevallig in mijn PC beland :)

[ Voor 10% gewijzigd door The Source op 07-08-2017 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Prijs kennen we ook.
Het lijkt me duidelijk dat Vega56 de deal is van de 2 kaarten. 1070-prijs voor een performance die waarschijnlijk in het slechtste geval (als er geen Gimpworks of PhysX wordt gebruikt ;)) halverwege de 1070 en de 1080 zit voor dezelfde prijs als de 1070 vs de grote broer die in het slechtste geval op 1080 zit en evenveel kost als de 1080. Ik ben allergisch voor cuts aangezien er ook goed werkende CU's worden uigeschakeld en als ik me niet vergis zelfs vernietigd (overload) maar qua performance/euro is de Vega54 interessant, ook omdat het futures heeft die het meer futureproof zouden kunnen maken indien bijvoorbeeld in API's een goede support zou komen zodat bijvoorbeeld automatisch 2 16 bits instructies in 1 32 bits instructie worden gestopt als de hardware het ondersteunt. En natuurlijk het hele Vulkan/DX12 verhaal en dat er bij een nieuwe architectuur altijd nog wel veel winst kan worden behaald in het eerste jaar met driveroptimalisatie aangezien je dat nooit zo snel perfect krijgt.
Het zou fijn zijn als ze dat niet doen, laat maar een paar mensen geluk hebben met de gratis extra performance. De nadelen die er ook bij horen (cherrypicked kaarten voor meer tweedehands verkopen of iets dergelijks) neem ik voor lief.
The Source schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 22:07:
Helaas vergeet direct bestellen, dan komen jullie ook voor tech support en driver updates bij mij :)
Ach, van een retailer krijg je ook geen tech support die ertoe doet dus we nemen het risico wel. ;)

PS
Ik ga ervan uit dat uiterlijk eind 2017 alles weer normaal is voor de grafische kaarten en dat we dan weer even af zijn van die zogenaamde miners. ;)
Gelunox schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 22:06:
[...]

jammergenoeg is "normaal gesproken" met deze gebrekkige beschikbaarheid (lees: miss krijg je over 3 maanden je RX580 'ns) al lang de deur uit.
Nu maar komt het echt aan op die paar maanden?
Ja, als je kaart net dood is gegaan wel, in dat geval leef ik met je mee. ;)
Ook omdat je niet even goedkoop een RX 550 of zo kan kopen en er tweedehands in Nederland ook al niet gemakkelijk keen fatsoenlijke kaart voor een scherpe prijs te vinden is.
Zouden we niet eens in steden hardwarebeurzen moeten organiseren waar mensen tweedehands hardware kunnen kopen/vekopen? :)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2017 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@The Source gaat het hier nu alleen om Vega 64, of ook om Vega 56? Het is nog steeds niet echt duidelijk of die laatste nu ook meteen uitgebracht gaat worden? Verder zou die toch ook minder zeldzaam moeten zijn gezien het aantal Vega 64 producten dat AMD heeft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
The Source schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 22:07:
Van de eerste (paar?) batches kan ik er zelfs geen krijgen. AMD zegt er gaan er 10 naar klant X die via Merk Y worden gealloceerd. Dus het is een mix van merken die x aantal allocatie krijgen op bestaan market share (wellicht in high-end segment) en AMD partners die die merken voeren. Dus als die 10 niet bij klant X aankomen via ons en de disty dan worden er vragen gesteld...

Waarom geen NL en wel DE, FR, RU, ES en SE, etc. zag ik al voorbij komen.
Onze PC markt is erg klein in vergelijking met die landen.

Natuurlijk niet als er 1tje ontbreekt die "DOA" was ofzo... en toevallig in mijn PC beland :)
Kan het eind deze maand ook niet als jullie zelf met kaarten komen? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online
Sp3ci3s8472 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 21:32:

Of je kijkt naar de welvaart van een land en dan kopen ze liever een dure kaart dan gewoon een goedkope kaart. In mexico/Turkije/Rusland zullen in verhouding vast meer AMD's verkocht worden, omdat deze simpelweg goedkoper zijn en als je wat meer prestaties wilt maar geen 1070 kan betalen.
Maanden teasen, geen info
Aanloop launch event, geen info.
Launch event, geen info.
Launch event geweest, een week later weten we nog steeds niks over prestaties.
Beschikbaarheid is in het beste geval, moeilijk.
Waarschijnlijk kan niemand aan de kaart komen vanwege de mining madness.
Misschien over een maand of 3 dat de kaarten beschikbaar komen in fatsoenlijke hoeveelheden, zitten we al in november.
Denkt AMD serieus dat mensen daar op gaan wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online
Ja ik kan er nog een aantal opnoemen hier. :+
Maar de gemiddelde consument....of tweaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D0gtag schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 22:38:
[...]

Een gemiddelde cosument heeft ook totaal geen weet van officiele launchdates, tenzij ze aangekondigd zijn via mainstream media zoals een commercial op tv. Dus de gemiddelde consument koopt gewoon wat er te verkrijgbaar is. Anderzijds is vega niet echt een product voor de gemiddelde consument.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2017 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrVegeta schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 21:22:
[...]

Hoe bizar is het dat een GPU met deze verwachting gewoon niet wordt verkocht in Nederland?
Niet direct bij launch, later wel weer en alle custom versies ook. Als ze het niet doen en de videokaart gewoon via de normale kanalen verkopen kun je er eigenlijk wel zeker van zijn dat je niks kunt krijgen omdat ze dan naar de miners gaan.

[ Voor 23% gewijzigd door -The_Mask- op 07-08-2017 22:44 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
D0gtag schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 22:27:
[...]

Of je kijkt naar de welvaart van een land en dan kopen ze liever een dure kaart dan gewoon een goedkope kaart. In mexico/Turkije/Rusland zullen in verhouding vast meer AMD's verkocht worden, omdat deze simpelweg goedkoper zijn en als je wat meer prestaties wilt maar geen 1070 kan betalen.
Maanden teasen, geen info
Aanloop launch event, geen info.
Launch event, geen info.
Launch event geweest, een week later weten we nog steeds niks over prestaties.
Beschikbaarheid is in het beste geval, moeilijk.
Waarschijnlijk kan niemand aan de kaart komen vanwege de mining madness.
Misschien over een maand of 3 dat de kaarten beschikbaar komen in fatsoenlijke hoeveelheden, zitten we al in november.
Denkt AMD serieus dat mensen daar op gaan wachten?
Dat zal zeker meespelen, maar ook het volgende.
Er zijn tijden geweest dat AMD kaarten duurder waren en ook beter presteerden, de HD5870, die generatie werd tegen de 2xx generatie van Nvidia gezet. Het duurde een behoorlijke tijd voor Fermi uitkwam maar nog bleven mensen Tesla en Fermi kaarten kopen.

Zou best interessant zijn om een keer een demographic hier van te zien.

Ik zit prima op mijn RX 480, maar ik denk dat een boel mensen wellicht niet zo lang willen wachten. Ik bestel hem ook direct zodat de kans dat ik de kaart krijg iets groter is, nog nooit een miskoop gehad met AMD kaarten tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Laatst online: 21:14
-The_Mask- schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 22:49:
[...]

ReLive, zie ook de topicstart.
Vergeten dat het bestond, vond het niet fijn werken tijdens de introductie. Toevallg even snel rond gegoogled
Blijft ge-mixte ervaringen als ik zo rond lees op het web.

__
Hoewel laatste 3 maanden men er wat positiever over is.

In ieder geval bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

-The_Mask- schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 22:42:
[...]

Niet direct bij launch, later wel weer en alle custom versies ook. Als ze het niet doen en de videokaart gewoon via de normale kanalen verkopen kun je er eigenlijk wel zeker van zijn dat je niks kunt krijgen omdat ze dan naar de miners gaan.
Ja, leuk dat later, maar hoeveel later is weer een onbekende.. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 22:41:
[...]

Een gemiddelde cosument heeft ook totaal geen weet van officiele launchdates, tenzij ze aangekondigd zijn via mainstream media zoals een commercial op tv. Dus de gemiddelde consument koopt gewoon wat er te verkrijgbaar is. Anderzijds is vega niet echt een product voor de gemiddelde consument.
Je hebt de gemiddelde consument en je hebt de gemiddelde consument, ik heb het hier natuurlijk over de gemiddelde consument in de gaming kaarten markt, dat is dus niet de gemiddelde consument waar ook onze ouders en vriendinnen/partners toe behoren :)
Meesten jongens die ik ken die (pc)gamen weten ook iets van vega en zijn komst, maar als ze een kaart kopen kijken ze wat de snelste is of wat nu aan hun eisen voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sp3ci3s8472 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 20:55:
Laatst het filmpje van AdoredTV gekeken wat betreft de historie van Intel tegen AMD, wat een rot partij is het. Uit principe zal ik dan al niet meer Intel kopen, helemaal niet nu AMD qua performance vergelijkbaar is.
Hetzelfde voor mij. Idem voor Nvidia, hoewel Nvidia erg braaf is in vergelijking met Intel (in ieder geval binnen de grenzen van de wet en enigszins met open vizier) kan ik dat bedrijf onmogelijk steunen gezien hun antigamerpraktijken. De voorloper van PhysX opkopen om het van de markt te halen en in hun kaarten te integreren (anders hadden we nu waarschijnlijk een apart PhysX-kaartje in onze PC kunnen stoppen, in combinatie met AMD en met Nvidia), de performance voor AMD-kaarten op een kunstmatige manier sterk beperken met hun Gimpworks-sausje. Speel voor de grap eens Assassins Creed Revelations met een HD 7850 of vergelijkbaar, je krijgt gigantisch vaak erge microstutter vanwege een beetje rook die er nog niet eens goed uitziet, simpelweg omdat Nvidia de setting zo heeft gezet dat AMD-kaarten uit die tijd het niet aankunnen zonder dat het ook maar iets toevoegt aan de grafische kwaliteit. Waarom? Zodat ze gamers dwingen om een Nvidia-kaart te gebruiken en/of om een voorsprong in de benchmark te forceren. Dat bedoel ik nu met anti-gamer/anti-gaming zijn.

By the way, als je oude reacties op fora uit die tijd (begin/mid jaren 0) opzoekt dan kan je zien dat mensen zoals wij (maar dan in die tijd actief op die fora) het heus wel in de gaten hadden dat er smerige spelletjes werden gespeeld door Intel. Duidelijk betere prestaties voor dezelfde prijs voor AMD of toch op zijn minst competitief (afhankelijk van de generatie waar je naar kijkt) en toch kon je het nergens kopen. Mensen hadden het wel door, al lang voordat de autoriteiten onderzoek instelden en uiteindelijk Intel bestraften. Het probleem is echter dat de resterende 99-100% van de mensen het niet in de gaten heeft en dat vooral gewone mensen die niets of weinig met technologie hebben computers kopen.

Als er meer dan 1 concurrent zijn dan zou mogelijk tussen AMD en die andere concurrent zijn maar helaas zijn er maar twee partijen voor de beide technologieën voor desktop-computers. Daarom zijn mensen die anti-Intel en anti-Nvidia zijn niet per se pro-AMD, het is gewoon dat er geen andere keuze is. Ik wacht overigens wel totdat ze een fatsoenlijk product voor een fatsoenlijke prijs verkopen, dat er maar 1 partij is wil niet zeggen dat ik akkoord ga met een slechte deal.
D0gtag schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 22:38:
[...]

Ik kan het niet aan al die mensen vragen, daar hebben wij dus het raden naar. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2017 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 22:28

edward2

Schieten op de beesten

Niet gelijk in NL te koop?, nee he :| Is dit ergens bevestigd?
Zelfs de gelimiteerde FE is redelijk voorradig, maar die is dan ook te duur voor mining natuurlijk.

Over de perf. van Vega word ik weer wat optimistischer, na het BF1 vidje, nu ook een aardige FE perf. in FC4 gezien de waarschijnlijk nog kreupele drivers(?) en ruime lagere kloksnelheid dan een rx in het beste geval kan doen:

Dit gaat straks gewoon min. Ti perf worden in de AMD vriendelijke titels.

[ Voor 10% gewijzigd door edward2 op 07-08-2017 23:58 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over Far Cry 4 gesproken, Far Cry 5 gebruikt Rapid Packed Math. Dat valt mee van Ubisoft gezien hun gebruikelijke gepruts met optimalisatie waar ook Nvidia een flinke rol in heeft gespeeld maar wat ook aan Ubisoft zelf te wijten is (Far Cry Primal is wel erg singlethreaded). Als ik eventjes speculeer dan gok ik dat ze het voor haren van karakters en dieren gaan gebruiken. Misschien ook voor gras of zo.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2017 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Verwijderd schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 23:51:
Over Far Cry 4 gesproken, Far Cry 5 gebruikt Rapid Packed Math. Dat valt mee van Ubisoft gezien hun gebruikelijke gepruts met optimalisatie waar ook Nvidia een flinke rol in heeft gespeeld maar wat ook aan Ubisoft zelf te wijten is (Far Cry Primal is wel erg singlethreaded). Als ik eventjes speculeer dan gok ik dat ze het voor haren van karakters en dieren gaan gebruiken. Misschien ook voor gras of zo.
Ja idd, en was FC4 ook al geen AMD gesponsorde game(er zaten ook GW effecten in, maar het alternatief vond ik niet minder en GW;s-effecten waren uit te zetten. Het liep iig uitstekend op de Fury.

[ Voor 8% gewijzigd door edward2 op 07-08-2017 23:55 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

edward2 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 23:53:
[...]

Ja idd, en was FC4 ook al geen AMD gesponsorde game(er zaten ook GW effecten in, maar het alternatief vond ik niet minder en GW;s-effecten waren uit te zetten. Het liep iig uitstekend op de Fury.
FC4 werd in ieder geval niet gesponsord door Nvidia, ik meen mij te herinneren dat er enige samenwerking was met AMD maar ik ben niet zeker. Ik begreep dat dit spel nogal slecht draait op Nvidia-kaarten omdat het veel microstutter veroorzaakt, alleen ligt dat niet aan AMD. ;)
offtopic:
Terzijde, is het jou ook opgevallen dat je meestal de ad-screens van AMD kan skippen terwijl die van Nvidia onskipbaar zijn tenzij je met een .ini-bestand of zo aan de slag gaat (zoals je bij Borderlands 2) moet doen? Ik weet niet of dat dit nog steeds zo is maar bij de oudere spellen was dit een duidelijk patroon (Gaming Evolved vs. The Way It Is Meant To Be Played). Persoonlijk vond ik Gaming Evolved ook wel wat aangenamer om te zien en te horen maar dat is wellicht erg subjectief.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2017 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
AMD'S RADEON RX VEGA GETS THE ROG STRIX TREATMENT

[ Voor 23% gewijzigd door Bullus op 08-08-2017 03:23 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fredi
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-06 04:29
Dit is al erg oud nieuws. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Source schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 20:22:
[...]

Nop performance is NDA.
Ik kijk even naar onze verkoop prijzen in USD, dan liggen ze gelijk aan die NV kaarten. Echter ligt het er ook aan wat voor marge de disty en resellers pakken. BIj NV is de mine gekte aan de gang, echter is deze kaart mega schaars dus dat zou elkaar niet veel moeten ontlopen. Als deze 70 Mh/s mined dan komen de prijzen gelijk te liggen.... echter zal AMD een strake regie op de prijs uitvoeren. Zij willen zorgen dat tijdens de reviews en wanneer de eerste kaarten verkocht worden ze de MSRP hitten. Dan kunnen reviewers namelijk de conclusies maken die AMD wellicht wil horen. Je wilt nooit dat de conclusie is; perfecte kaart maar 100 euro te duur, of we weten niet wat een realistiche prijs is omdat iedereen teveel marge pakt.

Echter.. de shortage aan GPU's en hoge prijzen zal dit jaar verder duren, iig tot OCT en zelfs NOV. Op een gegeven moment zal AMD de prijs los moeten laten en zal iedereen de marge pakken die ze willen/nodig hebben/verdienen. Dus ik zeg enkel wat ik op onze prijslijst zie in USD...
Ik snap dat je daar niets over mag zeggen. Ik bedoelde eigenlijk dat ik benieuwd ben waar ze de 14e mee op te proppen gaan komen gezien de verkoopprijs.

Ja als je er een wilt moet je er dag 1 bij zijn dan heb je kans. Daar na zal je denk ik een paar maanden moeilijke beschikbaarheid hebben. Blijft de mining gekte aanhouden of wordt deze erger dan wordt het wellicht volgend jaar voor dat je de kaarten goed kan krijgen :''(
[...]

Prijs kennen we ook.
The Source schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 21:59:
Nee, anders hebben ze mijn inziens een probleem om markt aandeel te pakken.
Het wordt denk ik sowieso lastig gezien de mining gekte. Dan heb je de kaarten wel verkocht maar zijn ze maar amper in de handen van gamers zie ook de 570 en 580.

Gezien de grote van de chip en het TDP van Vega hebben ze er wel alles aan geprobeerd te doen om een bepaald performance target te halen.
Qua die size zitten ze wil in de buurt van de GP102. Echter hebben ze wel duurder HBM2 geheugen vs GDDR5X. of liggen die prijzen niet meer zo ver uit elkaar? Het gaat deze keer over 2 stacks ipv 4 bij de Fury X maar het zal denk ik nog steeds niet heel erg goedkoop te maken zijn.

Maar alles lijkt er op dat ze wel een uitdaging hebben. Ik hoop dat het zo is maar ik zie Vega eigenlijk niet ineens de 1080Ti verslaan.
De clockspeeds zijn wel veel hoger als de Fury X en als de IPC uiteindelijk wel beter is met de final drivers hebben ze wel een kans om 60-70% sneller te zijn dan de Fury X . Dan zouden ze @ 4K net iets sneller zijn. (echter is de geheugen bandbreedte iets lager dan die van de Fury X dus het is de vraag of dat nog een issue zal zijn of dat 480-490GB/s voldoende is)
Maar met een gelijke prijs en een hoger verbruik zou het niet perse de betere keuze zijn wel een alternatief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DaniëlWW2 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 18:27:

Staan genoeg opties bij V&A.
categorie: Videokaarten

Maar dit is zo wel aankoopadvies aan het worden.
Dat is niet mijn ervaring. In ieder geval R9 290X 4GB vs RX480 8GB was een win voor de R9 290X mits deze wel 1000Mhz kan draaien. De R9 390X is nog even een stukje sneller dan de 290X. (scheelt 10% of zo)

Nu is het al even terug dat ik de kaart had Polaris heeft in de afgelopen drivers wel meer performance patches gehad dan de overige kaarten dus wellicht dat het gat nu kleiner is. De RX580 is wel iets sneller dan de 480 maar niet zo veel. Dus dan zou hij nu eerder gelijk zijn aan de 290X.

Edit:
Ik zie inderdaad dat het verschil kleiner geworden is. En dat de RX480 nu de R9 390 wel de baas kan dat was eerst wel anders. Dus de RX580 zal ietsjes sneller zijn dan de R9 390X.
Een R9 290X zal dan ietsjes trager zijn maar die is wel voor 200 2e hands te krijgen. Refferenced versies voor minder. Dus als je de herrie niet erg vind zijn de R9 290 en 290X kaarten @ 150-200 euro best interessant gezien de 2e hands prijzen van 320-350 voor een 480.

[ Voor 15% gewijzigd door Astennu op 08-08-2017 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
edward2 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 23:48:
Niet gelijk in NL te koop?, nee he :| Is dit ergens bevestigd?
Zelfs de gelimiteerde FE is redelijk voorradig, maar die is dan ook te duur voor mining natuurlijk.

Over de perf. van Vega word ik weer wat optimistischer, na het BF1 vidje, nu ook een aardige FE perf. in FC4 gezien de waarschijnlijk nog kreupele drivers(?) en ruime lagere kloksnelheid dan een rx in het beste geval kan doen:

[video]

Dit gaat straks gewoon min. Ti perf worden in de AMD vriendelijke titels.
Tja 1080 performance is al beter dan 1070 maar gezien de prijs is dat nog te weinig moet een heel stuk beter worden met de launch drivers.
Dus ben erg benieuwd naar de final drivers. Gezien de clockspeeds moeten de prestaties tov de Fury X een heel stuk beter kunnen. Vega FE was qua performance per clock gewoon trager. Ik hoop toch wel dat als alle Vega features ingeschakeld zijn hij op gelijke clocks toch een 5-10% sneller zal zijn. En dat er met latere drivers nog een aantal % bij komt (AMD kaarten krijgen er in de maanden na launch eigenlijk altijd wel x % performance bij). Dat samen met 1677 MHz clocks voor de H2O versie zou toch een kaart moeten opleveren die goede prestaties haalt. Echter zal het verbruik wel wat hoger zijn dan bij de concurrentie.
Maar als dat het enige is en hij @ launch wel 1080Ti prestaties kan neerzetten voor een 1080Ti prijs vind ik het persoonlijk al prima dat verbruik tweak ik wel een beetje :)

Valt me trouwens wel op dat de nVidia kaarten beide een veel hogere CPU load hebben. Daar zie je 2 cores
rond de 60-70% zitten bij AMD maar 1.

[ Voor 30% gewijzigd door Astennu op 08-08-2017 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelunox

Gelunox

Hardware addicted

Astennu schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 08:18:
[...]

Valt me trouwens wel op dat de nVidia kaarten beide een veel hogere CPU load hebben. Daar zie je 2 cores
rond de 60-70% zitten bij AMD maar 1.
Dat komt omdat de NV scheduler volledig software is terwijl AMD een groot deel in de hardware afhandelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Laatst online: 22:11

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Ik ga iig de komende dagen de Duitse websites strak in de gaten houden. Zodra er ge-preordered kan worden ben ik er als de kippen bij.

Misschien tijd om een levertijden/beschikbaarheidstopic aan te gaan maken. Goed idee?

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gelunox schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 09:29:
[...]

Dat komt omdat de NV scheduler volledig software is terwijl AMD een groot deel in de hardware afhandelt.
Ja i know. nVidia kan ook twee threads gebruiken voor de GPU driver.
MAar het is toch wel opvallend dat het zo goed zichtbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:40
Blaat schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 09:59:
Ik ga iig de komende dagen de Duitse websites strak in de gaten houden. Zodra er ge-preordered kan worden ben ik er als de kippen bij.

Misschien tijd om een levertijden/beschikbaarheidstopic aan te gaan maken. Goed idee?
Als je wil kunnen we het [AMD Radeon RX4xx] Levertijden & Beschikbaarheid topic ombouwen tot "[AMD Radeon RX] Levertijden & Beschikbaarheid" topic. Kan je toevoegen als topicstarter ook. Ik ben zelf komende week op vakantie dus kan dan weinig bijhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:36
Astennu schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 08:18:
[...]
hij @ launch wel 1080Ti prestaties kan neerzetten voor een 1080Ti prijs vind ik het persoonlijk al prima dat verbruik tweak ik wel een beetje :)
Vind het raar dat mensen nog blij zijn met een kaart met dezelfde performance als een kaart van een half jaar oud voor de prijs van die halfjaar oude kaart. Met nog een hoger vebruik ook.

Ik ben pas blij als het 1080ti performance is (gaat het niet zijn) voor een prijs die minder is dan de 1080ti. Anders hadden ze kaart maar in december moeten uitbrengen. "Wait for VEGA" more like wait for teleurstelling.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluebear
  • Laatst online: 04-04-2023
chaoscontrol schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 10:20:
[...]

Vind het raar dat mensen nog blij zijn met een kaart met dezelfde performance als een kaart van een half jaar oud voor de prijs van die halfjaar oude kaart. Met nog een hoger vebruik ook.

Ik ben pas blij als het 1080ti performance is (gaat het niet zijn) voor een prijs die minder is dan de 1080ti. Anders hadden ze kaart maar in december moeten uitbrengen. "Wait for VEGA" more like wait for teleurstelling.
waarom is het raar? Het feit dat AMD Nvidia kan bijbenen met maar een fractie van het budget is toch bewonderingswaardig?
En als je dan een kaart kunt kopen met gelijkwaardige prestaties en een gelijkwaardig prijskaartje is dat toch mooi?
Niet te spreken van het feit dat wanneer AMD meer verkoopt, hun R&D budget vergroot waardoor ze nog beter kunnen zijn. We zullen zien wat Navi naar de markt brengt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Het is niet vreemd. Hoeveel procent van de mensen hebben nu een GTX 1080 Ti? Dat is een heel klein percentage. Hoeveel procent wil zo'n videokaart kopen? Is nog steeds een heel klein deel. Het is namelijk niet zo dat alleen het allersnelste product interessant is. Is zelfs meestal zo dat het allersnelste product één van de minder interessante producten is uit de line-up omdat daar de prijs/prestatie vaak niet goed van is. Je hoeft niet het snelste product te hebben om een goed product te hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door -The_Mask- op 08-08-2017 10:51 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
-The_Mask- schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 10:51:
[...]

Het is niet vreemd. Hoeveel procent van de mensen hebben nu een GTX 1080 Ti? Dat is een heel klein percentage. Hoeveel procent wil zo'n videokaart kopen? Is nog steeds een heel klein deel. Het is namelijk niet zo dat alleen het allersnelste product interessant is. Is zelfs meestal zo dat het allersnelste product één van de minder interessante producten is uit de line-up omdat daar de prijs/prestatie vaak niet goed van is. Je hoeft niet het snelste product te hebben om een goed product te hebben.
Mee eens, maar een VEGA met dezelfde performance en prijs als een 1080ti met een hoger verbruik vele maanden na de release van eerder genoemde is dus geen goed product.
bluebear schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 10:46:
[...]

waarom is het raar? Het feit dat AMD Nvidia kan bijbenen met maar een fractie van het budget is toch bewonderingswaardig?
En als je dan een kaart kunt kopen met gelijkwaardige prestaties en een gelijkwaardig prijskaartje is dat toch mooi?
Niet te spreken van het feit dat wanneer AMD meer verkoopt, hun R&D budget vergroot waardoor ze nog beter kunnen zijn. We zullen zien wat Navi naar de markt brengt...
Wat is dit voor onzin? Het zijn geen goede doelen, het zijn beide bedrijven die winst maken met verkoop van producten. Dat jij daar een underdog profiel aan wil hangen om het voor je eigen gevoel allemaal te rechtvaardigen is gewoon vreemd.

[ Voor 32% gewijzigd door chaoscontrol op 08-08-2017 10:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bluebear
chaoscontrol schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 10:54:

Wat is dit voor onzin? Het zijn geen goede doelen, het zijn beide bedrijven die winst maken met verkoop van producten. Dat jij daar een underdog profiel aan wil hangen om het voor je eigen gevoel allemaal te rechtvaardigen is gewoon vreemd.
Je stopt nu woorden in mijn mond.
Ik zeg enkel dat AMD een (veel) kleiner budget heeft maar toch gelijkwaardige producten op de markt zet. Misschien niet precies tegelijkertijd maar wat later.

Het feit dat het hun lukt met zo'n klein budget laat mij denken dat een groter budget misschien wel eens positief zou kunnen werken op de snelheid en kwaliteit van hun producten.
Dat is enkel wat ik zei.

Ik heb niet gezegd dat je AMD moest kopen en hen moet supporten want ze zijn de kalimero van de graphics wereld, noch probeer ik iets te rechtvaardigen.

Ik denk dat je de reacties wat objectiever moet lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Suicyder schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 10:19:
[...]

Als je wil kunnen we het [AMD Radeon RX4xx] Levertijden & Beschikbaarheid topic ombouwen tot "[AMD Radeon RX] Levertijden & Beschikbaarheid" topic. Kan je toevoegen als topicstarter ook. Ik ben zelf komende week op vakantie dus kan dan weinig bijhouden.
Prima idee!

Ik ben niet zo'n TS opmaak talent maar ik vind het prima om te helpen daar waar nodig. :)

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
bluebear schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:02:
[...]

Je stopt nu woorden in mijn mond.
Ik zeg enkel dat AMD een (veel) kleiner budget heeft maar toch gelijkwaardige producten op de markt zet. Misschien niet precies tegelijkertijd maar wat later.

Het feit dat het hun lukt met zo'n klein budget laat mij denken dat een groter budget misschien wel eens positief zou kunnen werken op de snelheid en kwaliteit van hun producten.
Dat is enkel wat ik zei.

Ik heb niet gezegd dat je AMD moest kopen en hen moet supporten want ze zijn de kalimero van de graphics wereld, noch probeer ik iets te rechtvaardigen.

Ik denk dat je de reacties wat objectiever moet lezen.
Het is geen gelijkwaardig product.

Als ik twee auto's heb. Ze kunnen beide 100KM/u echter zuipt de ene auto 1 op 20 en de andere auto 1 op 10. Dan is het niet gelijkwaardig. Ja ze kunnen even hard maar dan is het geen prestatie.

(In dit geval kan 1 auto waarschijnlijk ook maar 90KM/u bij dat hoge verbruik.)

[ Voor 4% gewijzigd door chaoscontrol op 08-08-2017 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluebear
chaoscontrol schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:08:
[...]

Het is geen gelijkwaardig product.

Als ik twee auto's heb. Ze kunnen beide 100KM/u echter zuipt de ene auto 1 op 20 en de andere auto 1 op 10. Dan is het niet gelijkwaardig. Ja ze kunnen even hard maar dan is het geen prestatie.

(In dit geval kan 1 auto waarschijnlijk ook maar 90KM/u bij dat hoge verbruik.)
ok. Je hebt gelijk. Een half jaar later en AMD heeft nog steeds geen antwoord op NVidia, wat een domper!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
bluebear schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:14:
[...]

ok. Je hebt gelijk. Een half jaar later en AMD heeft nog steeds geen antwoord op NVidia, wat een domper!
Kun je dom sarcastisch doen maar dat is inderdaad slecht voor de GPU markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluebear
chaoscontrol schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:16:
[...]

Kun je dom sarcastisch doen maar dat is inderdaad slecht voor de GPU markt.
en weer moet je wat objectiever lezen.
Ik was serieus. Je auto analogie heeft me overtuigt.

wat een lange tenen heeft iedereen hier zeg.

[ Voor 7% gewijzigd door bluebear op 08-08-2017 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
bluebear schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:17:
[...]

en weer moet je wat objectiever lezen.
Ik was serieus. Je auto analogie heeft me overtuigt.

wat een lange tenen heeft iedereen hier zeg.
Excuses dan.

(Ben ik niet gewend, vooral in dit topic)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Tja vanuit een consumenten perspectief snap ik je helemaal.
Echter kijk ik ook naar de history en hoe groot AMD is tov nVidia. En de toekomst dat het belangrijk is dat AMD sterk genoeg blijft anders hebben we straks een dubbele monopolie:: Intel CPU's, nVidia GPU's en verder niets meer. Giga hoge prijzen. Elke 2 jaar krijgen we er 5% prestatie bij.
We hebben het voorproefje bij Intel de afgelopen jaren al gehad. Ieder jaar maar 2-5% er bij met hier en daar in een specifieke benshmark 10%. Daar wordt ik niet blij van.

Daarnaast de manier van bedrijfsvoering en de oneerlijke concurrentie methode's die nVidia en vooral Intel toepassen.
Op die manier gun ik ze het niet. Dus als AMD dan maar qua prijs prestatie verhouding het goed doet gun ik hun mijn geld meer dan een van de andere.

Daarnaast heeft Vega wel betere DX12 support dus qua featureset meer futureproof. Daarnaast hebben ze freesync en ik heb een freesync scherm dus dat is voor mij een +. Verbruik is wel jammer. Daar dat tweak ik zelf wel.

[ Voor 7% gewijzigd door Astennu op 08-08-2017 11:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online
[...]

Ja, volgens mij is mijn standpunt in dit draadje wel duidelijk geweest. Het is meer een Ajax vs Feijenoord draad dan objectief kijken naar wat er geleverd word.
Ik vind het knap dat AMD nog mee doet, met alle tegenslagen, maar het helpt de markt niet als ze een product lanceren wat niet verkrijgbaar is voor de sterveling, prestaties neerzet vergelijkbaar met wat er al op de markt is en als the source info over prijs klopt (voor reference kaarten) dan is het gewoon een no-buy voor de meerderheid van de mensen. Ik ga niet een kaart kopen als 'protest stem' of omdat ik de andere partij niet mag.
Prestaties-vermogen&prijs. als de vega64 de zelfde prijs heeft als een 1080ti, 3x raden wat ik ga halen (en de meerderheid op zoek naar een nieuwe gpu) Zeker als je de vega niet eens kan kopen vanwege miners/oem etc.
Astennu schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:29:
[...]

Tja vanuit een consumenten perspectief snap ik je helemaal.
Echter kijk ik ook naar de history en hoe groot AMD is tov nVidia. En de toekomst dat het belangrijk is dat AMD sterk genoeg blijft anders hebben we straks een dubbele monopolie:: Intel CPU's, nVidia GPU's en verder niets meer. Giga hoge prijzen. Elke 2 jaar krijgen we er 5% prestatie bij.
We hebben het voorproefje bij Intel de afgelopen jaren al gehad. Ieder jaar maar 2-5% er bij met hier en daar in een specifieke benshmark 10%. Daar wordt ik niet blij van.

Daarnaast de manier van bedrijfsvoering en de oneerlijke concurrentie methode's die nVidia en vooral Intel toepassen.
Op die manier gun ik ze het niet. Dus als AMD dan maar qua prijs prestatie verhouding het goed doet gun ik hun mijn geld meer dan een van de andere.

Daarnaast heeft Vega wel betere DX12 support dus qua featureset meer futureproof. Daarnaast hebben ze freesync en ik heb een freesync scherm dus dat is voor mij een +. Verbruik is wel jammer. Daar dat tweak ik zelf wel.
Dit dus, volgens mij besef je zelf niet hoe krankzinnig dit klinkt. Je gaat een inferieur product halen omdat jij denkt dat jij die monopolie positie gaat tegenhouden. Besef je wel dat niemand (behalve een aantal hier) er zo overdenkt en dat dit gewoon niet realistisch is? Stel nV blijft over als enige speler, wat dan? einde van de wereld? De toename van gpu kracht komt al jaren niet meer door concurentie van AMD, maar door de vraag van het bedrijfsleven naar gpu rekenkracht, hogere resolutie schermen, deeplearning. Meeste gamers zitten nog op 1080 of 1440p.

DX12 verhaal, dit is al naar voren gekomen dat met pascal nV aanzienlijk vooruit gegaan is met dx12 en dat het stuivertje wisselen is tussen gelijkwaardige AMD/nV gpu's.

[ Voor 40% gewijzigd door D0gtag op 08-08-2017 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D0gtag schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:40:
[...]
Prestaties-vermogen&prijs. als de vega64 de zelfde prijs heeft als een 1080ti, 3x raden wat ik ga halen (en de meerderheid op zoek naar een nieuwe gpu) Zeker als je de vega niet eens kan kopen vanwege miners/oem etc.
Dan zou ik nog enigzins twijfelen; AMD architectuur is in het verleden eigenlijk altijd toekomstbestendiger geweest dan nVidia.

Maar als performance en prijs gelijk zijn met een 1080, dan is het stroomverbruik voor mij geen enkele belemmering om AMD te kopen. De game PC staat niet 24/7 meer aan tegenwoordig.

Het grootste issue op dit moment zijn echter de miners en de opgeblazen prijzen. Ik ben nu al zeker 6 maanden later met vervangen van mijn GPU dan ik wil (liep een half jaar terug voor het eerst tegen de grenzen van mijn huidige kaart aan), maar de markt is gewoon niet normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:49:
[...]

Dan zou ik nog enigzins twijfelen; AMD architectuur is in het verleden eigenlijk altijd toekomstbestendiger geweest dan nVidia.

Maar als performance en prijs gelijk zijn met een 1080, dan is het stroomverbruik voor mij geen enkele belemmering om AMD te kopen. De game PC staat niet 24/7 meer aan tegenwoordig.

Het grootste issue op dit moment zijn echter de miners en de opgeblazen prijzen. Ik ben nu al zeker 6 maanden later met vervangen van mijn GPU dan ik wil (liep een half jaar terug voor het eerst tegen de grenzen van mijn huidige kaart aan), maar de markt is gewoon niet normaal.
Ja het klopt dat ze toekomst bestendiger zijn, dit komt mede omdat ze steeds de zelfde architectuur hebben en dus verbeteringen bij gcn4 ook gcn1 zal treffen en alles er tussen. Dat is het grote voordeel van een vaste architectuur vasthouden en de reden waarom AMD dit doet (ook vanwege kosten ontwerp en driver ontwikkeling/kosten). AMD heeft een zeer laag budget, kan het zich helemaal niet veroorloven om elke keer met een nieuw ontwerp te komen. nV is veel extremer soms pakt het goed uit soms niet, iedereen kent fermi verhaal inmiddels. Als je heel lang doet met een kaart dan is AMD opzicht wel een goede keuze, maar besef je wel dat een kaart die 345watt verstookt veel eist van zijn componenten, temperatuur altijd hoog is en het dus van belang is dat je een goede kaart koopt.
Stroom verbruik is voor mij van belang omdat mijn pc vaak wel constant aanstaat, dus het laagste verbruik is gewenst.

nV krijgt veel gezeik maar AMD flikt hier ook een leuk kunstje, iedereen lekker maken, vervolgens uitstellen, daarna paper launch en nog steeds ruimte voor discussie over de (mogelijk!) prestaties.

[ Voor 43% gewijzigd door D0gtag op 08-08-2017 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
@Astennu Vind het raar dat je er zo tegenaan kijkt. AMD zou in die positie misschien hetzelfde hebben gedaan. Daarbij doet AMD over de hele wereld zaken dus kun je er vanuit gaan dat die ook vieze geintjes uithalen, dat doen alle bedrijven namelijk, hun doel is niet jou te laten denken dat ze zo goed zijn maar het doel is gewoon geld verdienen. Zoveel mogelijk en het liefst binnen de kaders van de wet.

Die underdog positie meter ze zichzelf graag aan, maar als een bedrijf niet presteert gaat het gewoon ten onder. Je moet zoiets dan niet in stand houden omdat ze zo good guys zijn. Iemand iets gunnen begrijp ik wel maar gun dan je lokale timmerman een opdracht o.i.d.

Het dx12 argument vind ik ook slap, er gebruikt namelijk nauwelijks iets echt dx12. Ik krijg flashbacks naar toen ik een FX-8350 kocht want alles zou multithread worden. :O

Tegen de tijd dat die games echt goed en wel uit zijn is je huidige vega en ryzen toch al te traag. (Maar dan koop je de Vega2 met dx13 support, alvast voor de toekomst :P)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Mensen, moet ik echt aanstippen dat een RX Vega 64 een TDP van 295W zou hebben, terwijl een beetje GTX1080Ti richting de 290W gaat? Dit zijn gewoon enorme chips, met bijbehorend enorm verbruik.

Ja Pascal zal efficiënter zijn omdat Nvidia een efficiënte GDDR5 memory controller heeft vergeleken met AMD. Dat verklaard bijvoorbeeld al een behoorlijk deel tussen de RX580 en GTX1060. Ook heeft Nvidia geen hardware scheduling op haar kaarten en gaat dit softwarematig, via de CPU. Scheelt verbruik op de GPU, en plaatst extra load op de CPU, en dus extra vermogen voor de CPU.

Verder weten we nog steeds niks over prestaties. De enige indicatie die we hebben waren die paar Vega 56 benchmarks die behoorlijk in de buurt van de GTX1080 kwamen. Vega 64, we weten nog steeds nada. Wat we wel weten is dat Vega FE in DX12 titels de GTX1080 verslaat, en die Far Cry 4 met Vega FE was vergelijkbaar met de GTX1080. Het mag ook duidelijk zijn dat Vega FE gewoon geen fatsoenlijke gaming drivers heeft want er staan nogal wat Vega features uit.

Oh en het blijft toch interessant dat stroomverbruik opeens relevant werd als criterium toen Nvidia hier eens beter in was dan de jaren en jaren dat AMD hier beter in was. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

Plus een aantal van de functies die nog uit zouden staan op de FE kunnen toch tevens voor een stroombesparing zorgen?

Het is en blijft nog een klein weekje wachten, en dan kijken of we de portemonnee kunnen trekken of de fakkels en hooivorken :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

D0gtag schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:40:
[...]De toename van gpu kracht komt al jaren niet meer door concurentie van AMD[...]
Dit is m.i. onzin. Tot Maxwell was AMD toch echt de betere keuze van de twee en het feit dat ze de capaciteit hebben om NVidia te overtreffen is voor NVidia reden genoeg om niet stil te blijven zitten.

Als ze echt een monopolie positie zouden hebben zoals Intel dat een tijdje heeft gehad is inmiddels wel duidelijk wat er dan gebeurt. Alles stagneert qua prijzen en ontwikkeling. Elke nieuwe serie is maar een minimale upgrade t.o.v. de vorige en uiteindelijk is dat voor de consument echt geen vooruitgang.

Denken dat dit niet zo is is kortzichtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
@DaniëlWW2 Daarom kwam Ryzen toch uit? Meer cores om die gare video drivers met hun hoge CPU load te compenseren? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chaoscontrol schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:57:
@DaniëlWW2 Daarom kwam Ryzen toch uit? Meer cores om die gare video drivers met hun hoge CPU load te compenseren? ;)
Tja, als Nvidia haar software scheduler hiermee om zou kunnen gaan. :+
Behalve dat die nog steeds vooral op een core leunt, en dat gaat niet zo snel veranderen, gebeuren er ook hele rare dingen bij sommige games met de Ryzen en Nvidia combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Blaat schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:57:
[...]

Dit is m.i. onzin. Tot Maxwell was AMD toch echt de betere keuze van de twee en het feit dat ze de capaciteit hebben om NVidia te overtreffen is voor NVidia reden genoeg om niet stil te blijven zitten.
Dat denk ik ook. Je kan nog zo’n hoog R&D budget hebben, een foutje / verkeerde inschatting is zo gemaakt en dan zit je met de gebakken peren.
Als ze echt een monopolie positie zouden hebben zoals Intel dat een tijdje heeft gehad is inmiddels wel duidelijk wat er dan gebeurt. Alles stagneert qua prijzen en ontwikkeling. Elke nieuwe serie is maar een minimale upgrade t.o.v. de vorige en uiteindelijk is dat voor de consument echt geen vooruitgang.

Denken dat dit niet zo is is kortzichtig.
Een monopolie kan allerlei effecten hebben.

Volgensmij zijn de prijzen van NVidia tov de prestatiewinst in ieder geval voor high end behoorlijk toegenomen de laatste paar jaren. Het gebrek aan concurrentie zal vast ook een reden zijn hiervoor.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:43
Toch wel erg veel mensen trouwens die wel erg veel vertrouwen in AMD's "goed zijn" hebben. AMD mag van mij ook wel op wat sympathie rekenen omdat ze gewoon nodig zijn in de CPU en GPU wereld. Maar verder is AMD ook gewoon een grote multinational die hoogst waarschijnlijk net als Intel en Nvdia die wanneer als ze in de positie zouden zitten dat het kan hun producten ook gewoon optimaal zouden uitmelken. Ze zitten echter (nog) niet in die positie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
chaoscontrol schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:52:
@Astennu Vind het raar dat je er zo tegenaan kijkt. AMD zou in die positie misschien hetzelfde hebben gedaan. Daarbij doet AMD over de hele wereld zaken dus kun je er vanuit gaan dat die ook vieze geintjes uithalen, dat doen alle bedrijven namelijk, hun doel is niet jou te laten denken dat ze zo goed zijn maar het doel is gewoon geld verdienen. Zoveel mogelijk en het liefst binnen de kaders van de wet.
Natuurlijk willen ze geld verdienen, maar in de lange historie die AMD heeft hebben ze nooit iets significants geflikt. Het is onzinnig om te speculeren over wat ze hadden kunnen doen als ze die positie hadden, zo kan je dat wel over elk bedrijf met een schone lei zeggen. Iedereen is bij voorbaat slecht? Guilty until proven innocent?
Dat is gewoon te kort door de bocht.
Die underdog positie meter ze zichzelf graag aan, maar als een bedrijf niet presteert gaat het gewoon ten onder. Je moet zoiets dan niet in stand houden omdat ze zo good guys zijn. Iemand iets gunnen begrijp ik wel maar gun dan je lokale timmerman een opdracht o.i.d.
Natuurlijk, dat kan in hun voordeel zijn. Met Ryzen zie ik ze nu echt niet de underdog positie gebruiken.
Ik gun AMD het geld meer dan ik het Intel en Nvidia gun, dus nee zo werkt dat niet, althans niet voor mij.

Ik gun AMD het geld met videokaarten omdat ze een architectuur maken die een aantal jaar goed blijft performen waar die van Nvidia dat alleen de eerste 2 jaar doet. Nu heb ik genoeg geld om zo vaak een videokaart te kopen als ik wil, maar als arme student die ik ben geweest was ik maar al te blij met een kaart die niet na een jaar waardeloos was.
Het dx12 argument vind ik ook slap, er gebruikt namelijk nauwelijks iets echt dx12. Ik krijg flashbacks naar toen ik een FX-8350 kocht want alles zou multithread worden. :O

Tegen de tijd dat die games echt goed en wel uit zijn is je huidige vega en ryzen toch al te traag. (Maar dan koop je de Vega2 met dx13 support, alvast voor de toekomst :P)
Je ziet in benchmarks dat AMD bij een boel spellen profijt heeft van DX12/Vulkan, dus waarom zou dat argument slecht zijn?
Ik verwacht DX13 niet bijster snel, DX12 is nog niet genoeg in geburgerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

[...]

Ik denk dat Vega hardwarmatig superieur is, vergeet niet dat rond dx9,-10 en -11 een heel driver (eco)systeem actief is, waar nVidia gewoon wel een streep voor heeft, zeker wat betreft multithreading. Of AMD over de gehele linie dat gat kan dichten is twijfelachtig, maar ik verwacht een perf. bij een aantal (non GW's) games op hoge res.uiteindelijk op Ti-niveau.

Verder ondersteund Vega nu meer (dx12) features en is het goed mogelijk dat die in DX12/Vulkan wel de leiding neemt ook vwb betreft perf. Het had van mij ook allemaal wat overtuigender gemogen, daar niet van hoor, maar ik bespeur toch wel enige potentie voor meer, zie eerdere vids van FC4 en BF1

Niet op voorraad.

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We krijgen de laatste tijd vanuit verschillende hoeken klachten over de gevoerde toon in deze topicserie. Laten we het een beetje gezellig houden. Probeer alleen op de feiten te reageren en je statements te onderbouwen met bronnen. Laat sneren en op de man teksten achterwege, dan blijft het voor iedereen leuk.