Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
Net zoals in 2016. Ik was op release bij de store in Amsterdam om een Plus op te halen. Hadden ze een enkele Jet Black voor de hele winkelGeert1976 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 23:07:
ze zullen toch we luberhaupt de demo modellen voor de Stores op tijd klaar hebben he?![]()

Opzich goed zou je denken want dan gaan alle geproduceerde modellen maar de klanten maar dat gebeurde ook niet
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Thank you thank you, im here all week, try the veal
Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
Zeg maar, een soort protest vanwege...nou ja, vul zelf maar in
Snap ik wel. Had ik ook gedaan als ik zo'n machine was.Geert1976 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 23:16:
Lees net dat het aan de machines ligt waar die iPhone X geproduceerd gaat worden, die schijnen simpelweg te weigeren zo'n scherm uit te draaien met The Notch.
En een link posten is teveel moeite?Geert1976 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 23:16:
Lees net dat het aan de machines ligt waar die iPhone X geproduceerd gaat worden, die schijnen simpelweg te weigeren zo'n scherm uit te draaien met The Notch.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!
Bullshit, hij heeft echt uitstekende bronnen waar ook veel geld voor wordt betaald.Donstil schreef op woensdag 20 september 2017 @ 23:07:
[...]
Ming-Chi Kuo is als schieten met hagel. Je raakt altijd wel iets.
Verwijderd
Geert1976 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 23:16:
Serieus, ben ik de enige die de notch wel wat vind hebben? Ik ben overigens zooooo blij dat ik geen iOS developer ben he. Dit lijkt me echt een pain in the ass gevalletje als developer
Hij zit er anders ook geregeld naast.NotSoSteady schreef op woensdag 20 september 2017 @ 23:31:
Bullshit, hij heeft echt uitstekende bronnen waar ook veel geld voor wordt betaald.
En de 8-lijn volledig skippen.
Zoals het er nu naar uit ziet is de iPhone X in feite de 2018 iPhone release geworden en hebben ze gewoon de feitelijke release van de 2017 iPhone vrijwel totaal gemist.
Dit jaar nog naar 1 van de 3 Nederlandse Apple Stores gaan en even zelf de nieuwe X ervaren/voelen/zien en naar buiten lopen met 1, zal zeer waarschijnlijk simpelweg onmogelijk worden.
Herhaling van de iPhone 4 release destijds, jetblack iPhone 7 en AirPods van afgelopen jaar.
Dus of pre orderen (en dus niet zelf de X daadwerkelijk kunnen ervaren/voelen/zien) en hopen op het beste qua levertijden
of
eerst zelf de iPhone X écht zelf voelen/ervaren/zien in de Apple Store met de wetenschap dat je ongeveer nog pak 'm beet, 10.000.000 mensen (wereldwijd) voor je hebt die tijdens de pre order de X hebben besteld
Apple maakt het zijn klanten toch niet makkelijk om €1359 kapot te komen slaan hè

[ Voor 138% gewijzigd door _Bailey_ op 21-09-2017 04:58 ]
daadwerkelijk zware tekorten is niks nieuws voor Apple.Teknix1982 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 06:55:
Ik vind het namelijk heel moeilijk voor te stellen dat Cook dit allemaal niet kon overzien.
De tijd dat men Cook aanzag als DE supply chain man (die hij ooit wel echt was) ligt al ver achter ons
[ Voor 4% gewijzigd door _Bailey_ op 21-09-2017 07:14 ]
Je bent een beetje een plaat die blijft hangenGeert1976 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 03:49:
Dit jaar nog naar 1 van de 3 Nederlandse Apple Stores gaan en even zelf de nieuwe X ervaren/voelen/zien en naar buiten lopen met 1, zal zeer waarschijnlijk simpelweg onmogelijk worden.
Herhaling van de iPhone 4 release destijds, jetblack iPhone 7 en AirPods van afgelopen jaar.
Donstil schreef op donderdag 21 september 2017 @ 07:15:
[...]
Je bent een beetje een plaat die blijft hangen
zullen we eens gaan filteren op "hangende plaat"- posts in dit topic en dan alles wat meer dan blijft "hangen", verwijderen? jij doet er net zo hard aan mee, Mr Platenspeler
hou je waarschijnlijk 3 of 4 pagina's over!
[ Voor 6% gewijzigd door _Bailey_ op 21-09-2017 07:21 ]
Als jij dat kan fixen. Dan graag! Schoont behoorlijk opGeert1976 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 07:20:
[...]
zullen we eens gaan filteren op "hangende plaat"- posts in dit topic en dan alles wat meer dan blijft "hangen", verwijderen?
hou je waarschijnlijk 3 of 4 pagina's over!
Ik draai pas mee sinds de iPhone 4 en dat was inderdaad een bijzondere release. Mede omdat Nederland natuurlijk nog niet voorzien was van Apple Stores e.d. en ik per se een los toestel wilde. Ik had uiteindelijk maanden later een UK toestel via een NL webshop. In het vervolg heb ik altijd een iPhone kunnen bemachtigen via Nederlandse providers en webshops kort na release tot aan de 5s. Vanaf de 6 bestel ik bij Apple en gaat het ook goed.
Wat deze release van de X bijzonder maakt is dat er voor het eerst een latere levertijd is dan september. Dan nog ga ik er wel een beetje vanuit dat de leveringen daarna als vanouds zullen zijn. Is dat net als de Jetblack iPhone 7? Ik kan mij herinneren dat @Geert1976 die vrij snel had opgepikt uit de Apple Store Den Haag (over blijven 'hangen' gesproken, maar dan andere context). Mijn matzwarte had ik ook snel. Is dat net als de AirPods? Die had ik ook op release, ondanks die zogenaamde 6 weken levertijd.
of jij en ik onze iPhones en/of AirPods op tijd ergens kunnen bemachtigen zegt niet erg veel over wereldwijde voorraad van Apple producten, denk ik. Jij en ik zijn Apple suckers, wij weten een beetje onze weg qua bestellen/reserveren etc, de "gewone" consument wil gewoon via de Apple site bestellen en ontvangen, klaar.swv schreef op donderdag 21 september 2017 @ 07:28:
Joh al zou de productie pas half oktober beginnen, dan heeft Apple dat toch al voorzien door de leveringen pas 3 november plaats te laten vinden? Als de productie nu al aan de gang zou zijn zouden er al magazijnen vol met iPhone's moeten liggen. Iets wat ik sterk betwijfel. Dus met een productie vanaf half oktober voorzien ze klanten zoals altijd direct vanuit de fabriek met iPhone's. Althans er zal dan natuurlijk een eerste batch al in Europa en VS zijn op de releasedag, maar ik denk dat ze echt wel aan de vraag kunnen voldoen van ninja-orders, om vervolgens hoogstens een levertijd te hebben van 3-4 weken.
Ik draai pas mee sinds de iPhone 4 en dat was inderdaad een bijzondere release. Mede omdat Nederland natuurlijk nog niet voorzien was van Apple Stores e.d. en ik per se een los toestel wilde. Ik had uiteindelijk maanden later een UK toestel via een NL webshop. In het vervolg heb ik altijd een iPhone kunnen bemachtigen via Nederlandse providers en webshops kort na release tot aan de 5s. Vanaf de 6 bestel ik bij Apple en gaat het ook goed.
Wat deze release van de X bijzonder maakt is dat er voor het eerst een latere levertijd is dan september. Dan nog ga ik er wel een beetje vanuit dat de leveringen daarna als vanouds zullen zijn. Is dat net als de Jetblack iPhone 7? Ik kan mij herinneren dat @Geert1976 die vrij snel had opgepikt uit de Apple Store Den Haag (over blijven 'hangen' gesproken, maar dan andere context). Mijn matzwarte had ik ook snel. Is dat net als de AirPods? Die had ik ook op release, ondanks die zogenaamde 6 weken levertijd.
Jij noemt het zogenaamde 6 weken levertijd, de AirPods waren ong 5 maanden na release nog steeds zeer moeilijk leverbaar met concreet daadwerkelijke levertijden van 6 a 8 weken.
“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”
Hoe je eventueel het snelst aan een nieuwe iPhone kán komen, dus de stappen daarvoor is hier en oa in het iPhone 7 topic al meerdere keren uitgelegd/voorbij gekomen...CK3v1N schreef op donderdag 21 september 2017 @ 08:03:
Aangezien jij er geen koopt kan je ons toch gewoon vertellen hoe wij, voor de gewone consument, kunnen bestellen?
doe zelf eens wat speurwerk, kost je hooguit 2 minuutjes
“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”
Voor dat soort zaken hebben we dit topic: [iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 4CK3v1N schreef op donderdag 21 september 2017 @ 09:06:
Raar ik heb nochtans alle 89 pagina's van dit topic doorgenomen. Ik zal erover gekeken hebben.
kijk eens naar de post van 31 augustus 20.25u in de dit topicCK3v1N schreef op donderdag 21 september 2017 @ 09:06:
Raar ik heb nochtans alle 89 pagina's van dit topic doorgenomen. Ik zal erover gekeken hebben.
Ga jij serieus over deze ene reactie zeiken, terwijl dit ganse topic vol gelul en smalltalk staat?Donstil schreef op donderdag 21 september 2017 @ 09:08:
[...]
Voor dat soort zaken hebben we dit topic: [iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 4
Over ervaringen kunnen we hier nog niet spreken en discussie wordt er niet altijd over de iPhone X gehouden.
Bijvoorbeeld:
Alleszins, ik ben hier niet om ruzie te maken, maar een beetje consistent mag je wel zijn.Donstil schreef op woensdag 20 september 2017 @ 23:10:
[...]
Net zoals in 2016. Ik was op release bij de store in Amsterdam om een Plus op te halen. Hadden ze een enkele Jet Black voor de hele winkel![]()
Opzich goed zou je denken want dan gaan alle geproduceerde modellen maar de klanten maar dat gebeurde ook niet
Bedankt Geert!Geert1976 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 09:12:
[...]
kijk eens naar de post van 31 augustus 20.25u in de dit topic
Zeiken? Doe eens relaxed, daar staat alle info die je nodig hebt.
Of moeten wij het voor je over tikken uit dat topic

Verwijderd
Ik wil er alleen maar mee zeggen: waar een wil is is een wegGeert1976 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 07:38:
[...]
of jij en ik onze iPhones en/of AirPods op tijd ergens kunnen bemachtigen zegt niet erg veel over wereldwijde voorraad van Apple producten, denk ik. Jij en ik zijn Apple suckers, wij weten een beetje onze weg qua bestellen/reserveren etc, de "gewone" consument wil gewoon via de Apple site bestellen en ontvangen, klaar.
Jij noemt het zogenaamde 6 weken levertijd, de AirPods waren ong 5 maanden na release nog steeds zeer moeilijk leverbaar met concreet daadwerkelijke levertijden van 6 a 8 weken.
Mocht het echt 4 maanden gaan duren dan ga ik voor de 8 Plus dit jaar nog, dan wacht ik wel op de Xs die dan 6 maanden later alweer aangekondigd wordt
huh? serieus? verwachten ze tekorten / late leveringen van de iPhone X?Bontes schreef op donderdag 21 september 2017 @ 19:33:
Ik had al eerder aangegeven dat de X pas in het eerste kwartaal van 2018 uitgeleverd gaat worden aan het grote publiek, wie er dit jaar 1 kan bemachtigen heeft net zoveel geluk als dat Gaston voor je deur zou staanEr is echt een zeer beperkte oplage dit jaar in ieder geval.
Mocht het echt 4 maanden gaan duren dan ga ik voor de 8 Plus dit jaar nog, dan wacht ik wel op de Xs die dan 6 maanden later alweer aangekondigd wordt
pfff...hier moet ik ff voor gaan zitten. Echt balen zeg
Adem in adem uit Geert adem in adem uit, komt wel goed schatjeGeert1976 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 19:36:
[...]
huh? serieus? verwachten ze tekorten / late leveringen van de iPhone X?
pfff...hier moet ik ff voor gaan zitten. Echt balen zeg
waar is m'n veal, jonguh?SpoekGTi schreef op donderdag 21 september 2017 @ 19:39:
[...]
Adem in adem uit Geert adem in adem uit, komt wel goed schatje
Ik denk eerder dat dit de enige mogelijkheid was voor Apple. De productiecapaciteit is nou eenmaal beperkt en Apple is nog altijd afhankelijk van derden. Dan maar proberen te cashen met de iPhone 8-serie en nog een paar honderd dollar aan de prijs van de iPhone X toevoegen om de tekorten enigszins op te vangen.Geert1976 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 03:49:
Apple had gewoon ALLE efforts in de iPhone X moeten stoppen, daarnaast een iPhone X Plus erbij.
En de 8-lijn volledig skippen.
Zoals het er nu naar uit ziet is de iPhone X in feite de 2018 iPhone release geworden en hebben ze gewoon de feitelijke release van de 2017 iPhone vrijwel totaal gemist.
Dus of pre orderen (en dus niet zelf de X daadwerkelijk kunnen ervaren/voelen/zien) en hopen op het beste qua levertijden
of
eerst zelf de iPhone X écht zelf voelen/ervaren/zien in de Apple Store met de wetenschap dat je ongeveer nog pak 'm beet, 10.000.000 mensen (wereldwijd) voor je hebt die tijdens de pre order de X hebben besteld
Apple maakt het zijn klanten toch niet makkelijk om €1359 kapot te komen slaan hè![]()
![]()
Kunnen we dit topic over ervaringen en discussie van de X houden. Het topic is nu overladen met allerlei andere meningen en dergelijke. Ik vermijd dit topic als X koper nu....
[ Voor 3% gewijzigd door World Citizen op 21-09-2017 20:06 ]
FreeReef.nl
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Verwijderd
Want na het lezen van het hele topic snap ik wel wat World Citizen bedoeld, je moet echt graven naar inhoudelijke onderwerpen. Dus echt info, en niet zo zeer redeneringen. (al zie ik dat ik zelf daar ook aan bij heb gedragen)
Laten we dan even een samenvatting doen van die vragen... Dus post zulke vragen nog een keer dan maken we een lijst.
- Hoe aankopen geverifieerd worden met FaceID (Met touchID moet je altijd een aankoop fysiek bevestigen met je home knop)
- uw vraag.....
Reachability is niet aanwezig op de iPhone X.aicaramba schreef op donderdag 21 september 2017 @ 22:36:
Weet iemand hoe one-handed-mode gaat werken zondet home button?
http://appleinsider.com/a...-support-for-reachability
[ Voor 26% gewijzigd door gsm frikandel op 21-09-2017 22:48 ]
Verwijderd
- Hoe aankopen geverifieerd worden met FaceID (Met touchID moet je altijd een aankoop fysiek bevestigen met je home knop)
- Hoe werk reachability op een X?
Ben een 6+ gewend, heel af en toe reachability. Laatst een S8+ in mijn handen gehad die smaller is, kon bijna het hele toestel bestrijken. De grip veranderd als je een groot toestel gewend bent, dus dat zal er ook mee te maken hebben. Toestel rust meer op je vingers in plaats van in je vingers. (Ook de reden dat de 6+ mijn eerste iPhone was die een hoesje nodig had > grip).swv schreef op donderdag 21 september 2017 @ 22:48:
Lijkt mij ook minder noodzakelijk. Het toestel is immers smaller en daardoor zou je beter bij de uiteinden van het scherm kunnen komen met je duim.
Volgens mij is de X niet noemenswaardig breder/smaller dan de S8+, dus ik verwacht dat je heel ver kunt komen zonder reachability. That being said, als je van een kleiner toestel komt, en je probeert dezelfde grip te houden, denk dat het dan wel tegen zal vallen inderdaad.
Maar wel langer dan de Plus, terwijl je notificaties en control panel beide bovenin zitten.swv schreef op donderdag 21 september 2017 @ 22:48:
Lijkt mij ook minder noodzakelijk. Het toestel is immers smaller en daardoor zou je beter bij de uiteinden van het scherm kunnen komen met je duim.
Je ontkomt dus niet aan twee handen gebruiken.
Als antwoord op de eerste vraag; je drukt eerst twee keer op de zijknop, vervolgens kijk je naar de je telefoon en tot slot breng je de telefoon naar de terminal.Verwijderd schreef op donderdag 21 september 2017 @ 22:59:
Ook die vraag heb ik inderdaad, en ondanks dat er een hoop sites claimen dat die functie weg is, kan ik geen enkele bron vinden....
- Hoe werk reachability op een X?
Bron: http://mashable.com/2017/...pay-face-id/#KNYlw7Bt9mqb
Importantly, nothing will really change on the vendor side. If they already support Apple Pay and NFC payments then they're likely still good to go. It's how you, the consumer, verify that you do in fact want to complete the transaction that's getting a facelift.
Specifically, you'll tap the button on the side of the iPhone X twice and then look at the phone. At that point, assuming Face ID doesn't glitch out on you, you'll put the phone near the terminal in question, much as you did before.
Verwijderd
Thanks! maar ik bedoel het kopen van de app in een appstore, of bv inapp aankopen. Als je normaal een app koopt in de appstore moet je verifieren met je vinger. Maar hoe gaat dat dan met FaceID? Instant buy? of extra knop? of passcode?wensingkasper schreef op donderdag 21 september 2017 @ 23:16:
[...]
Als antwoord op de eerste vraag; je drukt eerst twee keer op de zijknop, vervolgens kijk je naar de je telefoon en tot slot breng je de telefoon naar de terminal.
Bron: http://mashable.com/2017/...pay-face-id/#KNYlw7Bt9mqb
[...]
Ik ontkom er niet aan.UltraSub schreef op donderdag 21 september 2017 @ 23:03:
[...]
Ben een 6+ gewend, heel af en toe reachability. Laatst een S8+ in mijn handen gehad die smaller is, kon bijna het hele toestel bestrijken.
En dat is dus wat ik niet wil. Ik snap wel dat zoveel mensen gebarste schermen hebben als ze hun telefoon zo vasthouden.UltraSub schreef op donderdag 21 september 2017 @ 23:03:
[...]
Ben een 6+ gewend, heel af en toe reachability. Laatst een S8+ in mijn handen gehad die smaller is, kon bijna het hele toestel bestrijken. De grip veranderd als je een groot toestel gewend bent, dus dat zal er ook mee te maken hebben. Toestel rust meer op je vingers in plaats van in je vingers. (Ook de reden dat de 6+ mijn eerste iPhone was die een hoesje nodig had > grip).
Volgens mij is de X niet noemenswaardig breder/smaller dan de S8+, dus ik verwacht dat je heel ver kunt komen zonder reachability. That being said, als je van een kleiner toestel komt, en je probeert dezelfde grip te houden, denk dat het dan wel tegen zal vallen inderdaad.
Bij mijn 6s 4,7" bestrijk ik ongeveer 2/3 van het scherm comfortabel en ongeveer 3/4 als ik flink reik. Maar van boven naar beneden swipen voor het toggle menu zie ik niet echt zitten met 1 hand.
mijn vorige Samsung S8 had een soortgelijk formaat.
Om je een idee te geven, door het lang gerekte scherm kun je (vooral in het begin) het idee hebben dat je een soort van TV- afstandsbediening in handen hebt (puur door het smalle lang gerekte formaat dus).
Dus heb je twijfels of je wil gewoon al een idee krijgen naar de ergonomie en formaat van de iPhone X, loop een telecomwinkel of bijv een Coolblue binnen en pak eens een Samsung S8 vast.
[ Voor 22% gewijzigd door _Bailey_ op 22-09-2017 08:02 ]
Verwijderd
Is toch een keer wat andersGeert1976 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 07:52:
wat ik al eens eerder in dit topic aangegeven heb, mensen die nog niet bekend zijn met dit nieuwe (scherm)formaat van de X en dit dus nog nooit eerder een telefoon met dit schermformaat hebben gebruikt,
Om je een idee te geven, door het lang gerekte scherm kun je (vooral in het begin) het idee hebben dat je een soort van TV- afstandsbediening in handen hebt (puur door het smalle lang gerekte formaat dus).
Dus heb je twijfels of je wil gewoon al een idee krijgen naar de ergonomie en formaat van de iPhone X, loop een telecomwinkel of bijv een Coolblue binnen en pak eens een Samsung S8 vast.
Ik zou, mits je zo een toestel niet gewend ben, zeker het daadwerkelijke toestel willen vasthouden en proberen.
Pre-orderen, testen die hap, bevalt het? Prima, anders terugsturen. Problem solved.
Zal je hem sowieso niet wat hoger/anders pakken omdat je nu geen homeknop meer hebt?Geert1976 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 07:52:
wat ik al eens eerder in dit topic aangegeven heb, mensen die nog niet bekend zijn met dit nieuwe (scherm)formaat van de X en dit dus nog nooit eerder een telefoon met dit schermformaat hebben gebruikt,
Verklaar je nader. Als je nu "home" wilt of wilt multitasken, moet je alsnog van onderuit swipen, dus what's the difference?loeberce schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 09:05:
[...]
Zal je hem sowieso niet wat hoger/anders pakken omdat je nu geen homeknop meer hebt?
Dat is wel echt heel erg balen. Ik vind het wel fijn met mn 5s dat ik overal bij kan en met reachability op de X had dat ook gekundgsm frikandel schreef op donderdag 21 september 2017 @ 22:42:
[...]
Reachability is niet aanwezig op de iPhone X.
http://appleinsider.com/a...-support-for-reachability
NOSIG
hey ja, daar had ik nog niet eens bij stil gestaan, slim bedachtloeberce schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 09:05:
[...]
Zal je hem sowieso niet wat hoger/anders pakken omdat je nu geen homeknop meer hebt?
Maar dan heb je weer wellicht problemen met de bereikbaarheid van je 4 icoontjes in je dock (met name de 2 rechter icoontjes)
Ik kan de zwarte kleur van de 8 en dus ook de X steeds meer waarderen. Althans, ik neem aan dat de finish/kleur spacegray van beide modellen, 8 vs X, identiek zullen zijn

[ Voor 35% gewijzigd door _Bailey_ op 22-09-2017 09:57 ]
Zonder grappen, ziet er mooi uit, stuk mooier dan de iPhone 6/6s/7!
AirPods hebben we al. Beste Apple product in jaren!Fuwor schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 09:58:
Nu nog AirPods en je bent compleet @Geert1976!![]()
Zonder grappen, ziet er mooi uit, stuk mooier dan de iPhone 6/6s/7!
Ik zag de Silver en ben juist overgestapt van Space Grey naar Silver als keuze. Wat een mooie finish zeg!Geert1976 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 09:34:
hier de SpaceGrey iPhone 8 Plus in vol daglicht buiten (inclusief ''prachtige'' dongle die onderaan de telefoon hangt voor de headphone jack, tel daarbij de notch op en je hebt: design 2.0)
Ik kan de zwarte kleur van de 8 en dus ook de X steeds meer waarderen. Althans, ik neem aan dat de finish/kleur spacegray van beide modellen, 8 vs X, identiek zullen zijn
[afbeelding]
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
[ Voor 92% gewijzigd door Hoedje op 22-09-2017 11:56 ]
[ Voor 92% gewijzigd door Hoedje op 22-09-2017 11:56 ]
[ Voor 86% gewijzigd door Hoedje op 22-09-2017 11:54 ]
[ Voor 81% gewijzigd door Hoedje op 22-09-2017 11:55 ]
[ Voor 87% gewijzigd door Hoedje op 22-09-2017 11:55 ]
Het is weer bijna September 2026 :)
[ Voor 84% gewijzigd door Hoedje op 22-09-2017 11:55 ]
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Eindelijk weer een iPhone die bij uitkomst de beste camera heeft.emzed schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 13:40:
DXOMark heeft de ratings klaar en is duidelijk: The best smartphone camera we’ve ever tested 94 voor de iPhone 8 plus en 92 voor de iPhone 8![]()
Dit is interessant voor wie twijfelt en een objectief oordeel zoekt over de camera.
Dat beloofd veel voor de X die hier nog OIS en een betere Aperture aan toevoegd voor het zoom gedeelte.
Even mezelf gequoot voor de context.robertwebbe schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 12:34:
En welke modemchip zou Apple voor dit toestel gaan gebruiken? Ik gok zelf op de Intel XMM-7560. Deze is in februari 2017 al aangekondigd en wordt nog op 14nm gemaakt. Daarna heel stil geworden dus ik zou niet verrast zijn als er een deal met Apple is gesloten.
Op dezelfde dag heeft Qualcomm de Snapdragon X20 aangekondigd maar ik denk dat Apple liever trouw blijft aan Intel. En als het toch Qualcomm wordt, dan zal het denk ik eerder een X16 worden, Apple heeft tot nu toe nog nooit de nieuwste gebruikt. Heb me laten vertellen dat dat komt vanwege de beperkte capaciteit van de fabricage op zoveel nm. Apple zal denk ik alle beschikbare 10nm capaciteit op de productie van de A11 willen zetten. De X20 is 10nm (=beperkt) en de X16 op 14nm.
Zie ook
nieuws: Intel introduceert zijn eerste gigabit-lte-modem
nieuws: Qualcomm kondigt lte-modem met downloadsnelheid van 1,2Gbit/s aan
Uit de iFixit teardown blijkt dat de iPhone 8 een Qualcomm MDM9655 Snapdragon X16[ LTE modem heeft in combinatie met de Qualcomm WTR5975 Gigabit LTE RF transceiver. Een LTE CAT16 PRO toestel dus
Nagenoeg zeker dat de iPhone X dezelfde configuratie zal hebben.
Dit is overigens wel de US versie (A1863) die iFixit heeft bekeken. Ik zou er niet gek van staan te kijken als er in de Europese versie (A1905) wel een Intel zou zitten.
Het enige wat ik nog niet heb uitgevonden is wat het nadeel is van het voordeel dat de A1863 ook ondersteuning heeft voor CDMA EV‑DO Rev. A (800, 1900, 2100 MHz) en TD‑SCDMA 1900(F), 2000(A).
Bij oudere modellen was er ook altijd een nadeel te vinden bij de US modellen.
[ Voor 8% gewijzigd door robertwebbe op 22-09-2017 15:32 ]
De s8/s8+ Is idd nog niet opnieuw getest. De U11 en Pixel wel en die zitten op 90 en waren tot voor kort het beste.loeberce schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 14:53:
Ziet er goed uit, maar ik zie bijna geen Samsungs in hun nieuwe beoordelingen terugkomen? Dat maakt vergelijken niet heel makkelijk op dit moment.
De Samsungs zullen dus op 88/89 uitkomen is de verwachting.
vergeet de Note 8 nietDonstil schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 15:13:
[...]
De s8/s8+ Is idd nog niet opnieuw getest. De U11 en Pixel wel en die zitten op 90 en waren tot voor kort het beste.
De Samsungs zullen dus op 88/89 uitkomen is de verwachting.
De Note8 camera is technisch niet veel anders dan het exemplaar in de S8 en het zoom gedeelte valt wat tegen lees je hier en daar.
Er wordt daarom geen wonder verwacht als het aankomt op de dxomark score.
[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 22-09-2017 15:26 ]
Zelf ook over nagedacht om hier een post aan te wijden, maar ik durfde de uitspraak niet aan dat de iPhone X mogelijk vertraagd is door het Intel modem (mijn gedachte). De Intel MM7650 was volgens de berichtgeving eerder dit jaar pas na de zomer klaar voor massaproductie. Mocht het zo zijn dat Apple inderdaad weer Qualcomm en Intel modems gebruikt, dan zou dat een oorzaak van de productievertraging kunnen zijn. Intel loopt nog altijd achter op Qualcomm en ik kan mij voorstellen dat Apple per se de sprong naar 1 Gbit wilde maken.robertwebbe schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 15:05:
[...]
Even mezelf gequoot voor de context.
Uit de iFixit teardown blijkt dat de iPhone 8 een Qualcomm MDM9655 Snapdragon X16[ LTE modem heeft in combinatie met de Qualcomm WTR5975 Gigabit LTE RF transceiver. Een LTE CAT16 PRO toestel dusTheoretisch maximale download is 1 Gbit/s en upload 150 Mbps.
Nagenoeg zeker dat de iPhone X dezelfde configuratie zal hebben.
Dit is overigens wel de US versie (A1863) die iFixit heeft bekeken. Ik zou er niet gek van staan te kijken als er in de Europese versie (A1905) wel een Intel zou zitten.
Het enige wat ik nog niet heb uitgevonden is wat het nadeel is van het voordeel dat de A1863 ook ondersteuning heeft voor CDMA EV‑DO Rev. A (800, 1900, 2100 MHz) en TD‑SCDMA 1900(F), 2000(A).
Bij oudere modellen was er ook altijd een nadeel te vinden bij de US modellen.
Maargoed mocht de iPhone 8 wel al geleverd worden met die Intel chip dan snijdt mijn gedachte geen hout
Is mij nog nooit gevallen op deze manier. Wel met hoes anders echt te glad.aicaramba schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 07:36:
[...]
En dat is dus wat ik niet wil. Ik snap wel dat zoveel mensen gebarste schermen hebben als ze hun telefoon zo vasthouden.
Dit hebben ze toch wel verdomde goed aangepakt bij Apple!
(en nee, dit ben ik niet op de foto
Slow Sync flash (or rear curtain flash) : allows you to have a long exposure with a flash at the end

[ Voor 26% gewijzigd door _Bailey_ op 22-09-2017 18:17 ]
Ik stap over van een 6plus, naar de X, en ik ga er minimaal 2 jaar mee doen,Jaymone schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 21:08:
Waar ik naar ontzettend benieuwd ben, stel dat de X erg op zich laat wachten (tot wel januari), wie zal dan nog een losse toestel aanschaffen? Dan heb je per saldo nog maar 8 maanden voor de volgende. Als ik dit op mijzelf betrek tenminste..of ik moet dan eens voor de verandering 2 jaar doen met een toestel maar heb daar hard hoofd in
ook zal het wel meevallen die tekorten bij launch, men hypt het meer dan het volgens mij zal zijn.
Ik. Althans 8 maanden is te lang om met de huidige nog te doen.Jaymone schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 21:08:
Waar ik naar ontzettend benieuwd ben, stel dat de X erg op zich laat wachten (tot wel januari), wie zal dan nog een losse toestel aanschaffen?
Ik denk er wel over de Xs voor het eerst in 10 jaar over te slaan.
Ik meen laatst iets gehoord te hebben over het toestel kort voor de release al in je shopping bag te kunnen doen via de app zodat je op 27-10 alleen nog maar hoeft af te rekenen? Iemand?
https://www.facebook.com/hbbsebas2023
Dit hoort eigenlijk in Levertijden en hopelijk zitten de mods nu aan een lekkere BaCo, maar: nee, dat kan niet. De smartphone blijft op ‘momenteel niet beschikbaar’ tot de Apple Store volledig ververst is.crazylegs schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 23:37:
Ik ben nog aan het bedenken hoe ik de iPhone x ga bestellen, via de app of via de site.
Ik meen laatst iets gehoord te hebben over het toestel kort voor de release al in je shopping bag te kunnen doen via de app zodat je op 27-10 alleen nog maar hoeft af te rekenen? Iemand?
Je zult dus gewoon heel snel moeten bestellen. Vorig jaar met de Jet Black had ik ‘m op Launchday in huis gehad, als ik ‘m niet geannuleerd had voor matzwart. Daarna was ie maanden niet leverbaar. Het kán dus wel en ik heb er voor dit jaar vertrouwen in.
Bij mij was de app eerder beschikbaar dan de site bij de pre order van de 8 en 8+ dus ik zou beide in de gaten houden als je gaat bestellen.crazylegs schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 23:37:
Ik ben nog aan het bedenken hoe ik de iPhone x ga bestellen, via de app of via de site.
hi!
Ga ik zeker beide in de gaten houden, thnx!RWK__ schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 23:49:
[...]
Bij mij was de app eerder beschikbaar dan de site bij de pre order van de 8 en 8+ dus ik zou beide in de gaten houden als je gaat bestellen.
https://www.facebook.com/hbbsebas2023
Neig ik dan ook naar maar ik ken mijzelf inmiddels wel al te goed..als t moment daar weer is in sept dan moet ik me wel heel sterk houden wil ik het overslaanDonstil schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 22:36:
[...]
Ik. Althans 8 maanden is te lang om met de huidige nog te doen.
Ik denk er wel over de Xs voor het eerst in 10 jaar over te slaan.
Dat hapje uit t scherm kan ik nog wel aan wennen, maar dat Face ID staat me namelijk op alle fronten tegen..
Al is t alleen maar dat ik nu mn telefoon zo goed als unlocked uit mn zak kan halen, of naast me van de bank kan plukken.
Met Face ID is ie nog niet eens 'open' als je kijkt, je moet alsnog de extra handeling uitvoeren van het open swipen, nadat je m hebt unlocked met je gezicht

Ja dat kan:poor Leno schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 10:20:
Sorry als t al gevraagd is, maar is het gewoon technisch onmogelijk om Touch ID terug te brengen naar de X? Zitten er geen sensoren in/achter t scherm, dat via firmware geactiveerd kan worden zodat t weer werkt?
Dat hapje uit t scherm kan ik nog wel aan wennen, maar dat Face ID staat me namelijk op alle fronten tegen..
Al is t alleen maar dat ik nu mn telefoon zo goed als unlocked uit mn zak kan halen, of naast me van de bank kan plukken.
Met Face ID is ie nog niet eens 'open' als je kijkt, je moet alsnog de extra handeling uitvoeren van het open swipen, nadat je m hebt unlocked met je gezicht
[iPhone 8 & 8 Plus] Ervaringen & Discussie
Ja grappig
Maar serieus, dat zou een reden voor mij zijn om de 8 te kopen ipv de X.. Ik kan nergens op internet vinden of t technisch haalbaar is..
Maar serieus, als je daar echt mee zit, dan moet je de X niet halenpoor Leno schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 10:26:
[...]
Ja grappig
Maar serieus, dat zou een reden voor mij zijn om de 8 te kopen ipv de X.. Ik kan nergens op internet vinden of t technisch haalbaar is..
Als je een beetje door de afgelopen dagen postings leest weet je al snel dat je te vergeefs zoekt,poor Leno schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 10:26:
[...]
Ja grappig
als je nu al weet (ervaring?!) dat je Faceid niks vindt dan moet je van forum onderwerp wisselen.
Als je je iphone gebruikt moet je er naar kijken, en dan is je iphone al unlocked, wat is daar zo moeilijk aan ?
Dat je daarna zelfs nog moet swipen ipv dat ie gewoon openspringtabsrnd schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 10:35:
[...]
Als je je iphone gebruikt moet je er naar kijken, en dan is je iphone al unlocked, wat is daar zo moeilijk aan ?

Ik weet ook nog niet in hoeverre het me gaat tegenstaan, maar dit zijn dingetjes waar ik me wel druk om kan maken voordat ik 1320,- uitgeef ja..
Daarom geen pre-order of wat dan ook, en zal ik t wel eerst in actie willen zien voordat ik m koop.
Ik ben ook zeer benieuwd naar wat het met je batterij gaat doen.. de lift/activate en scanner camera's die altijd standby moeten staan.. Als je m in je zak hebt (hobbel hobbel) dan zal ie constant proberen de infrarood camera op iets te schijnen en te scannen (lijkt me)
Het is trouwens wel mogelijk om Face ID uit te zetten zodat ie gewoon om een code vraagt. Dan lijkt me ook dat je de code zelfs kunt uitzetten? Zodat je alleen hoeft te swipen, zonder locks dus?
(En dan als ik uit huis ga ofzo, dan wel FaceID aanzetten)
[ Voor 32% gewijzigd door poor Leno op 23-09-2017 10:49 ]
Ja..je moet omhoog swipen, anders zie je je notificaties niet !poor Leno schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 10:41:
[...]
Dat je daarna zelfs nog moet swipen ipv dat ie gewoon openspringt
Ik weet ook nog niet in hoeverre het me gaat tegenstaan, maar dit zijn dingetjes waar ik me wel druk om kan maken voordat ik 1320,- uitgeef ja..
Daarom geen pre-order of wat dan ook, en zal ik t wel eerst in actie willen zien voordat ik m koop.
hier is al uit den treuren over gediscussieerd, en alleen omdat je 1 keer omhoog moet swipen koop je de X niet ?!, misschien ietsje minder redbull drinken
wacht inderdaad af tot je dit in actie kan zien, en dan heb je tot maart de tijd om te beslissen, omdat de voorverkoop totaal uitverkocht is
btw: jij R2 ik R5
Nja het lijkt me een onnodige extra handeling, maar goed, we zullen zien!absrnd schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 10:48:
[...]
Ja..je moet omhoog swipen, anders zie je je notificaties niet !
hier is al uit den treuren over gediscussieerd, en alleen omdat je 1 keer omhoog moet swipen koop je de X niet ?!, misschien ietsje minder redbull drinken![]()
wacht inderdaad af tot je dit in actie kan zien, en dan heb je tot maart de tijd om te beslissen, omdat de voorverkoop totaal uitverkocht is
btw: jij R2 ik R5
En wat de pre-orders betreft, ik heb mn ingangen
Ja StarWars for life he
Dat is niet mogelijk.poor Leno schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 10:20:
Sorry als t al gevraagd is, maar is het gewoon technisch onmogelijk om Touch ID terug te brengen naar de X? Zitten er geen sensoren in/achter t scherm, dat via firmware geactiveerd kan worden zodat t weer werkt?
Touch ID is bij een volgende generatie scherm hoogstwaarschijnlijk mogelijk. Ben alleen benieuwd hoe Apple hier met de Xs mee zal omgaan aangezien ze inmiddels hebben gepredikt dat Face ID HET is...
[ Voor 12% gewijzigd door Jaymone op 23-09-2017 11:43 ]
Dat gaan ze niet meer terugbrengen, dat is als zeggen dat FaceID toch niet goed genoeg is.Jaymone schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 11:43:
https://twitter.com/qualcomm/status/885169860841320448
Touch ID is bij een volgende generatie scherm hoogstwaarschijnlijk mogelijk. Ben alleen benieuwd hoe Apple hier met de Xs mee zal omgaan aangezien ze inmiddels hebben gepredikt dat Face ID HET is...
Verwijderd
Toch vaag, Apple heeft namelijk wel verschillende patenten gekocht om een vingerscanner achter het glas te monteren. Het zou mij helemaal niet verbazen als de volgende "X" wel weer een scanner heeft.Donstil schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 12:29:
[...]
Dat gaan ze niet meer terugbrengen, dat is als zeggen dat FaceID toch niet goed genoeg is.
Dit topic is gesloten.
LET OP: LEVERTIJDEN & BESCHIKBAARHEID MOETEN IN [IPHONE] LEVERTIJDEN & BESCHIKBAARHEID.
Een beter iPhone X topic begint bij jezelf. Het gaat hier om de discussie over de iPhone zelf. Natuurlijk zit je vol spanning te wachten, maar daarvoor hebben we een apart topic. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone X] Cases en andere accessoires
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.