Het is weer bijna September 2026 :)
Niets. Je wijsvinger valt er precies op dus het is eigenlijk best fijn maar Apple gebruikers vinden dat lastig want hij zat altijd vooraanB00st3r schreef op woensdag 20 september 2017 @ 13:22:
[...]
Wat is er mis met een vingerafdrukscanner op de achterkant dan? Ik zie het probleem totaal niet.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Dat hoeft toch ook niet? Je kan hem toch voelen?Jaymone schreef op woensdag 20 september 2017 @ 13:23:
[...]
In t donker zie je de achterkant niet zo goed
Gelukkig heb je geen licht nodig om te voelen waar zo'n ding zit.Jaymone schreef op woensdag 20 september 2017 @ 13:23:
[...]
LoLB00st3r schreef op woensdag 20 september 2017 @ 13:24:
[...]
Dat hoeft toch ook niet? Je kan hem toch voelen?
ik doelde meer op het formaat 5S/SE vs iPhone 8Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2017 @ 13:22:
[...]
Oh en: 5s is niet hetzelfde als de SE he. de SE is gelijk aan de 6S
Verwijderd
Ah ja, uiteraardGeert1976 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 13:25:
[...]
ik doelde meer op het formaat 5S/SE vs iPhone 8
Trouwens, betreft de scanner op de achterkant, lijkt mij persoonlijk erg onhandig. Reviews van de Note zeggen al genoeg toch?
Tsjah sorry hoor, maar in het donker kon je de andere knoppen zoals volume, on/off en homebutton ook gewoon vinden?
Waarom lees je alleen die van de Note 8, en niet die van de LG V20/V30 en eerdere LG's?Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2017 @ 13:26:
[...]
Ah ja, uiteraardBen ook heel benieuwd naar.
Trouwens, betreft de scanner op de achterkant, lijkt mij persoonlijk erg onhandig. Reviews van de Note zeggen al genoeg toch?
Hoe weet jij datB00st3r schreef op woensdag 20 september 2017 @ 13:26:
[...]
Tsjah sorry hoor, maar in het donker kon je de andere knoppen zoals volume, on/off en homebutton ook gewoon vinden?

Verwijderd
Moet ik inderdaad bekennen dat ik geen enkele review gelezen heb over de LG. Wist niet eens dat hun vinger scanners hadden oopsie maar wat is daar zo anders aan dan bij die van Samsung? Voor de ene is het wellicht handig omdat degene je vinger automatisch bij de scanner heb, maar voor mij is dat denk ik niet het geval met mijn XS handenB00st3r schreef op woensdag 20 september 2017 @ 13:27:
[...]
Waarom lees je alleen die van de Note 8, en niet die van de LG V20/V30 en eerdere LG's?
Vond de Galaxy S7 edge scanner waardeloos, that's for sure.
Ik merk het al, deze thread wordt momenteel gebruikt door 13-jarigen waar geen discussie mee te voeren is. Ik hoop dat een mod dit opmerkt en dergelijke belachelijke reacties weg knipt.
Verwijderd
Volgens mij was dat eerder een grapje, maar ach. Ik snap jou punt voor de rest wel, het is momenteel: Hier heb je FaceID, succes ermee. Maar of een scanner op de achterkant nou de oplossing is, ik vind van niet. Ieder z'n ding. Ik vind het trouwens ook niet mooi ogen.B00st3r schreef op woensdag 20 september 2017 @ 13:29:
[...]
Ik merk het al, deze thread wordt momenteel gebruikt door 13-jarigen waar geen discussie mee te voeren is. Ik hoop dat een mod dit opmerkt en dergelijke belachelijke reacties weg knipt.
Nee serieus, ik ben geen 13-jarigeB00st3r schreef op woensdag 20 september 2017 @ 13:29:
[...]
Maar vergelijk hem eens met de TouchID fingerprint scanner van vorige iPhones, die zijn gewoon goed. Stel je nu eens voor dat een dergelijke scanner op de achterkant zit en dat die dus gewoon goed werkt. Ik snap echt niet dat iemand daar tegenop zou kunnen zijn. Wat mij betreft echt een gemiste kans van Apple.Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2017 @ 13:29:
[...]
Vond de Galaxy S7 edge scanner waardeloos, that's for sure.
Wat betreft hoesjes: gewoon goed met je telefoon om gaan en je hebt geen hoesje nodig (ik heb nog nooit een hoesje gehad en ook nooit nodig gehad).
Verwijderd
Hoe moet je met je vingers erbij komen dan? Zoals ik net al aangaf, de SE is voor mij al onmogelijk om met 1 hand te bedienen. Laat staan, dat ik bij een scanner kan ten hoogte van de camera. Het voordeel van de huidige iPhones vind ik juist, dat je ze kan ontgrendelen zonder ze op te tillen. Hij ligt naast me laptop als ik werk, ontgrendel hem soms om even te kijken of ik nog iets gemist heb oid. Met een scanner op de achterkant kan dit alsnog niet, wat is dan de meerwaarde? Kan je net zo goed FaceID gebruikenB00st3r schreef op woensdag 20 september 2017 @ 13:34:
[...]
Maar vergelijk hem eens met de TouchID fingerprint scanner van vorige iPhones, die zijn gewoon goed. Stel je nu eens voor dat een dergelijke scanner op de achterkant zit en dat die dus gewoon goed werkt. Ik snap echt niet dat iemand daar tegenop zou kunnen zijn. Wat mij betreft echt een gemiste kans van Apple.
Mee eens, hoesjes zijn overrated. Toch ga ik voor mijn 8 wel op zoek naar een doorzichtig silicone hoesje. Nu de bedragen toch wat oplopen vind ik dat wel een prettig gevoel imo.Wat betreft hoesjes: gewoon goed met je telefoon om gaan en je hebt geen hoesje nodig (ik heb nog nooit een hoesje gehad en ook nooit nodig gehad).
Is dat zo? Dat is voor iedereen anders lijkt me. Overigens is dit ook totaal niet het geval bij de Samsung toestellen.Donstil schreef op woensdag 20 september 2017 @ 13:23:
[...]
Niets. Je wijsvinger valt er precies op dus het is eigenlijk best fijn maar Apple gebruikers vinden dat lastig want hij zat altijd vooraan
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2017 13:40 ]
En dit is dus 1 van de redenen dat ik nooit een iPhone zou kopen. Als ik nu naar mijn S8+ kijk zie ik dat ik niks gemist heb door het Always On display. De tijd wordt weergegeven, de datum en mijn batterijpercentage. Als ik een notificatie heb staan die gewoon daar onder, zonder dat ik daar iets voor hoef te doen. Dit ontbreekt bij iPhones, totaal onpraktisch.Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2017 @ 13:37:
[...]
Hoe moet je met je vingers erbij komen dan? Zoals ik net al aangaf, de SE is voor mij al onmogelijk om met 1 hand te bedienen. Laat staan, dat ik bij een scanner kan ten hoogte van de camera. Het voordeel van de huidige iPhones vind ik juist, dat je ze kan ontgrendelen zonder ze op te tillen. Hij ligt naast me laptop als ik werk, ontgrendel hem soms om even te kijken of ik nog iets gemist heb oid. Met een scanner op de achterkant kan dit alsnog niet, wat is dan de meerwaarde? Kan je net zo goed FaceID gebruiken
Wow, als je een SE al niet met 1 hand kan bedienen heb je wel heul kleine handjes
Maar goed, deze discussie is voor jou zinloos, want jij haalt een 8. Wat betreft FaceID, dan nog moet je je gezicht er boven houden, dan kun je hem net zo goed oppakken.

Ik heb het idee dat je je niet heel goed hebt ingelezen over de concurrentie en maar gewoon een iPhone hebt gekocht omdat 'iedereen een iPhone heeft', en ik geloof dat de meeste iPhone gebruikers daardoor ontstaan. Nogmaals, dit is een aanname, maar wel een sterke aanname.
Denk je dat iedereen die zijn telefoon unlocked met de scanner op de achterkant, elke keer naar die scanner kijkt en dan zijn vinger er op legt?Jaymone schreef op woensdag 20 september 2017 @ 13:23:
[...]
[ Voor 17% gewijzigd door B00st3r op 20-09-2017 13:55 ]
Verwijderd
Ja, dat zou nog een functie zijn die ik graag wil zien bij Apple. Tap op het scherm om te kunnen kijken of je notificaties heb. Enige pluspunt aan de Samsungs vind ik eigenlijk de LED indicator. Maar ach, het zijn allemaal keuzes die voor iedereen weer anders zijn ;+ Gelukkig toch? Anders waren we net noord-korea.B00st3r schreef op woensdag 20 september 2017 @ 13:45:
[...]
En dit is dus 1 van de redenen dat ik nooit een iPhone zou kopen. Als ik nu naar mijn S8+ kijk zie ik dat ik niks gemist heb door het Always On display. De tijd wordt weergegeven, de datum en mijn batterijpercentage. Als ik een notificatie heb staan die gewoon daar onder, zonder dat ik daar iets voor hoef te doen. Dit ontbreekt bij iPhones, totaal onpraktisch.
Wow, als je een SE al niet met 1 hand kan bedienen heb je wel heul kleine handjesDie scanner op de achterkant is handig wanneer je hem uit je broekzak haalt, of wel oppakt. Bij LG en Samsung zie je dat ze ook hebben gedacht aan het scenario dat jij beschrijft. Daarvoor hebben ze dus dat Always On display. En als je je telefoon wilt unlocken terwijl deze op het bureau ligt, dan heb je bij Samsung een patroontje dat je moet tekenen, en bij LG een bepaalde vooraf ingestelde tap-to-unlock-combinatie.
Maar goed, deze discussie is voor jou zinloos, want jij haalt een 8. Wat betreft FaceID, dan nog moet je je gezicht er boven houden, dan kun je hem net zo goed oppakken.
Ik heb het idee dat je je niet heel goed hebt ingelezen over de concurrentie en maar gewoon een iPhone hebt gekocht omdat 'iedereen een iPhone heeft', en ik geloof dat de meeste iPhone gebruikers daardoor ontstaan. Nogmaals, dit is een aanname, maar wel een sterke aanname.
[...]
Denk je dat iedereen die zijn telefoon unlocked met de scanner op de achterkant, elke keer naar die scanner kijkt en dan zijn vinger er op legt?
Dat heeft de iPhone X, Tap to wake (of hoe ze het noemen)Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2017 @ 14:10:
[...]
Ja, dat zou nog een functie zijn die ik graag wil zien bij Apple. Tap op het scherm om te kunnen kijken of je notificaties heb. Enige pluspunt aan de Samsungs vind ik eigenlijk de LED indicator. Maar ach, het zijn allemaal keuzes die voor iedereen weer anders zijn ;+ Gelukkig toch? Anders waren we net noord-korea.
Fly or Die
Verwijderd
Holy shit, problem solved dan!Fjeze schreef op woensdag 20 september 2017 @ 14:17:
[...]
Dat heeft de iPhone X, Tap to wake (of hoe ze het noemen)
Dit werkt prima hoor, ik til mijn 7 Plus op of uit m'n zak en de display gaat dan vanzelf aan en ik kan alles zien (notificaties, batterij indicator, datum, tijd). Op m'n S8+ heb ik always on juist uit gezet omdat ik niet wil dat mensen mijn notificaties lezen. Omgedraaid leggen op tafel vind ik ook irritant, want dan moet ik het omdraaien (extra handeling). Ik vind daarom de Apple Watch wel een ideale toevoeging. Jammer dat het naast m'n 7+ niet ook mijn S8+ ondersteunt, dan had ik best of both worlds.B00st3r schreef op woensdag 20 september 2017 @ 13:45:
[...]
En dit is dus 1 van de redenen dat ik nooit een iPhone zou kopen. Als ik nu naar mijn S8+ kijk zie ik dat ik niks gemist heb door het Always On display. De tijd wordt weergegeven, de datum en mijn batterijpercentage. Als ik een notificatie heb staan die gewoon daar onder, zonder dat ik daar iets voor hoef te doen. Dit ontbreekt bij iPhones, totaal onpraktisch.
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Dan moet je wel eerst je telefoon oppakken. Als ie op tafel ligt en je wil alleen maar ff glancen is dat lastig. Ook heb ik vaak dat het scherm al weer te vroeg uit gaat. Dan moet ik mn telefoon weer even op z'n kop houden en weer recht draaien en dan werkt het nog niet altijd. Dan gebruik ik de knop aan de zijkant.. Maar mij lijkt tap to wake toch een stuk makkelijker.Nitai schreef op woensdag 20 september 2017 @ 14:31:
[...]
Dit werkt prima hoor, ik til mijn 7 Plus op of uit m'n zak en de display gaat dan vanzelf aan en ik kan alles zien (notificaties, batterij indicator, datum, tijd). Op m'n S8+ heb ik always on juist uit gezet omdat ik niet wil dat mensen mijn notificaties lezen. Omgedraaid leggen op tafel vind ik ook irritant, want dan moet ik het omdraaien (extra handeling). Ik vind daarom de Apple Watch wel een ideale toevoeging. Jammer dat het naast m'n 7+ niet ook mijn S8+ ondersteunt, dan had ik best of both worlds.
het wake-on-tap zorgt er voor dat je scherm aan gaat en je ziet dat er notificaties zijn, enkel niet de inhoud.Nitai schreef op woensdag 20 september 2017 @ 14:31:
[...]
Dit werkt prima hoor, ik til mijn 7 Plus op of uit m'n zak en de display gaat dan vanzelf aan en ik kan alles zien (notificaties, batterij indicator, datum, tijd). Op m'n S8+ heb ik always on juist uit gezet omdat ik niet wil dat mensen mijn notificaties lezen. Omgedraaid leggen op tafel vind ik ook irritant, want dan moet ik het omdraaien (extra handeling). Ik vind daarom de Apple Watch wel een ideale toevoeging. Jammer dat het naast m'n 7+ niet ook mijn S8+ ondersteunt, dan had ik best of both worlds.
Pas wanneer het toestel unlocked is zie je ook daadwerkelijk de inhoud van berichten, van wie oproep gemist, etc.
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Verwijderd
Dit is ook zo al bij de iPhone 7, en de samsung users hebben deze functie ook als ik me niet vergis.Yucko schreef op woensdag 20 september 2017 @ 14:36:
[...]
het scherm gaat aan en je ziet dat er notificaties zijn, enkel niet de inhoud.
Pas wanneer het toestel unlocked is zie je ook daadwerkelijk de inhoud van berichten, van wie oproep gemist, etc.
indien mogelijk ga ik het bij de iphone x ook uitzetten, wil gewoon meteen al kunnen zien of een bericht belangrijk is zonder daadwerkelijk te hoeven unlocken.
maar goed, we gaan het zien
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Je ziet bij het Always On display alleen de icoontjes, niet de inhoud. Dus ik geloof dat je die functionaliteit niet goed hebt begrepen, of het over een heel andere functie hebt dan ik.Nitai schreef op woensdag 20 september 2017 @ 14:31:
[...]
Dat is een instelling. Ik zie altijd alle info in de notificaties. Snap deze discussie dus ook niet.Yucko schreef op woensdag 20 september 2017 @ 14:36:
[...]
het wake-on-tap zorgt er voor dat je scherm aan gaat en je ziet dat er notificaties zijn, enkel niet de inhoud.
Zit er dus wel in.B00st3r schreef op woensdag 20 september 2017 @ 13:45:
[...]
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Waar zit die functie dan op de iPhone, want ik wist dit niet? Mijn iPhone heeft het scherm altijd op zwart staan als deze locked is.Tylen schreef op woensdag 20 september 2017 @ 14:59:
[...]
Dat is een instelling. Ik zie altijd alle info in de notificaties. Snap deze discussie dus ook niet.
[...]
Zit er dus wel in.
Ik geloof dat je bedoelt wanneer je het scherm aan zet (wat dus een handeling vereist), dat je dan een samenvatting kan zien van de notificaties. Dat is dus totaal niet waar we het over hebben.Tylen schreef op woensdag 20 september 2017 @ 14:59:
[...]
Dat is een instelling. Ik zie altijd alle info in de notificaties. Snap deze discussie dus ook niet.
[...]
Zit er dus wel in.
Zouden ze niet een dongle kunnen maken met een fingerprint scanner erin?
Anders ga ik ze maken, €100 voor de iPhone X en €150 voor de andere toestellen.
Voor product red €200 had je maar een gewone telefoon moeten halen.
Verzendkosten worden niet vergoed, aangezien het een klein bedrag is en dat het er ook nog boven op kan.
Verwijderd
Ah, jep, prijzen zijn redelijk te noemen voor Apple begrippenBerlinetta schreef op woensdag 20 september 2017 @ 15:13:
Ik heb de gesprekken globaal doorgenomen.
Verzendkosten worden niet vergoed, aangezien het een klein bedrag is en dat het er ook nog boven op kan.
Ja dat bedoel ik. Even op de knop drukken (of straks het scherm aanraken) geeft leesbare notificaties.B00st3r schreef op woensdag 20 september 2017 @ 15:03:
[...]
Ik geloof dat je bedoelt wanneer je het scherm aan zet (wat dus een handeling vereist), dat je dan een samenvatting kan zien van de notificaties. Dat is dus totaal niet waar we het over hebben.
Vaniska zegt wel dat ze dit mist... Zit er wel in dus.Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2017 @ 14:10:
[...]
Ja, dat zou nog een functie zijn die ik graag wil zien bij Apple. Tap op het scherm om te kunnen kijken of je notificaties heb. Enige pluspunt aan de Samsungs vind ik eigenlijk de LED indicator. Maar ach, het zijn allemaal keuzes die voor iedereen weer anders zijn ;+ Gelukkig toch? Anders waren we net noord-korea.
En hier heeft Yucko het erover dat hij geen inhoud ziet (dat is een instelling).Yucko schreef op woensdag 20 september 2017 @ 14:36:
[...]
het wake-on-tap zorgt er voor dat je scherm aan gaat en je ziet dat er notificaties zijn, enkel niet de inhoud.
Berlinetta schreef op woensdag 20 september 2017 @ 15:13:
Ik heb de gesprekken globaal doorgenomen.
Waarom is die voor de X goedkoper en waarom zou je die voor andere toestellen nodig hebben als er al Touch ID op zit?
Verwijderd
Huh, kun je mij dat tonen? Ik moet toch echt de homeknop indrukken om notificaties te zien, of me iPhone naar me toe halen. tappen op het scherm werkt hier niet?Tylen schreef op woensdag 20 september 2017 @ 14:59:
[...]
[...]
Zit er dus wel in.
Verwijderd
In de X natuurlijk. We zitten in het iPhone X topicVerwijderd schreef op woensdag 20 september 2017 @ 15:26:
[...]
Huh, kun je mij dat tonen? Ik moet toch echt de homeknop indrukken om notificaties te zien, of me iPhone naar me toe halen. tappen op het scherm werkt hier niet?
Verwijderd
Ach zo..Tylen schreef op woensdag 20 september 2017 @ 15:31:
[...]
In de X natuurlijk. We zitten in het iPhone X topic
Hier kreeg ik even de indruk dat jij deze feature al wel had. ExcuseerTylen schreef op woensdag 20 september 2017 @ 14:59:
[...]
[...]
Zit er dus wel in.
Ik snap de verwarring..
Nevermind.
[ Voor 1% gewijzigd door CK3v1N op 20-09-2017 15:36 . Reden: typo ]
“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”
Wat doe jij met je toestel? Ik heb een 5S en met iOS 11 merk ik echt 0 vertraging.CK3v1N schreef op woensdag 20 september 2017 @ 15:36:
Dat er zoveel tijd tussen de 2 release dates zit is voor mij eigenlijk het grootste probleem. Mijn iPhone 6+ wordt bijna onhandelbaar en werkt de helft van de tijd niet meer. Ik heb dus dringend een nieuwe telefoon nodig en een vergelijkende test tussen de 8+ en X moet mijn beslissing bevestigen. (Ik koop de 8+ enkel als de reviews van de X tegenvallen). Achtja, 1 ste wereldproblemen zeker?
Zelf heb ik de 8+ besteld en als de X mij bevalt (mijn broer gaat die sowieso halen) wissel ik de 8+ voor een X.
PS/XBL: Nogne
Verwijderd
Zit ik ook aan te denken, maar eigenlijk wel super zonde haha. Haal de X pas als ik wel zeker weet dat FaceID perfect werkt en het swipen voor apps afsluiten niet hinderlijk is.Nogne schreef op woensdag 20 september 2017 @ 15:41:
[...]
Wat doe jij met je toestel? Ik heb een 5S en met iOS 11 merk ik echt 0 vertraging.
Zelf heb ik de 8+ besteld en als de X mij bevalt (mijn broer gaat die sowieso halen) wissel ik de 8+ voor een X.
Het is ook best zonde, maar ik vind dat de 5S nu op de reservebank mag liggen. Want die geeft het toch aardig wat jaartjes vol gehouden, en 2 avonden niet uit eten gaan en ik heb het verschil weer “terug”.Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2017 @ 15:44:
[...]
Zit ik ook aan te denken, maar eigenlijk wel super zonde haha. Haal de X pas als ik wel zeker weet dat FaceID perfect werkt en het swipen voor apps afsluiten niet hinderlijk is.
PS/XBL: Nogne
Zo leer ik elke keer weer ietsB00st3r schreef op woensdag 20 september 2017 @ 14:50:
[...]
Je ziet bij het Always On display alleen de icoontjes, niet de inhoud. Dus ik geloof dat je die functionaliteit niet goed hebt begrepen, of het over een heel andere functie hebt dan ik.
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
De iPhone 6+ heeft last van touch disease (scherm dat soms stopt met werken of soms vanzelf werkt)Nogne schreef op woensdag 20 september 2017 @ 15:41:
[...]
Wat doe jij met je toestel? Ik heb een 5S en met iOS 11 merk ik echt 0 vertraging.
Wanneer dit (even) verdwijnt, werkt de telefoon inderdaad nog perfect. Jammer genoeg krijgt hij meermaals per dag kuren en dat is zeer vervelend. Zeker wanneer je net telefoon krijgt of met pc banking bezig bent
“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”
Is het mogelijk om zonder problemen een Amerikaanse iPhone X hier in NL te gebruiken? Gezien providers/frequenties enzo?
asking for a friend natuurlijk!
[ Voor 11% gewijzigd door PieterAelse op 20-09-2017 17:42 ]
YepPieterAelse schreef op woensdag 20 september 2017 @ 17:42:
Ik kon nog geen importeer topic vinden, dus plaats ik mijn vraag maar hier:
Is het mogelijk om zonder problemen een Amerikaanse iPhone X hier in NL te gebruiken? Gezien providers/frequenties enzo?
Ja, de SIM-free versie werkt in Nederland.PieterAelse schreef op woensdag 20 september 2017 @ 17:42:
Ik kon nog geen importeer topic vinden, dus plaats ik mijn vraag maar hier:
Verwijderd
Niet het juiste topic hier, maar ik zou even je scherm opnieuw laten plaatsen. Middels youtube is het ook heeeeeel makkelijk zelf te doen, en het is zo gebeurd. Waarschijnlijk zit er een kabeltje niet helemaal goed.CK3v1N schreef op woensdag 20 september 2017 @ 15:54:
[...]
De iPhone 6+ heeft last van touch disease (scherm dat soms stopt met werken of soms vanzelf werkt)
Wanneer dit (even) verdwijnt, werkt de telefoon inderdaad nog perfect. Jammer genoeg krijgt hij meermaals per dag kuren en dat is zeer vervelend. Zeker wanneer je net telefoon krijgt of met pc banking bezig bent
Even openmaken, connectors van scherm naar mobo met alcohol schoonmaken en weer dichtmaken.
Ontopic.
Als je nou een inApp purchase doet, dan lijkt het me dat FaceID nog een verificatie vraagt middels een knop?
Scenario:
- Ik open een app, en klik een inapp purchase aan
- Ik krijg het TouchID scherm voor me, en verifieer de aankoop middels mijn duim. Dat moet ik dus bewust doen.
Bij FaceID zou je gezicht direct gescanned worden. Ik neem dus aan dat je nog een extra knop krijgt om dan echt door te gaan, of heeft iemand hier al andere voorbeelden van gezien?
in de breedte is de iPhone X vrijwel identiek aan de iPhone 8 (en dus 6 en 7), smaller dan het Plus model maar wel beduidend langer uit gerekt in hoogte.
Ik heb langere tijd een Samsung S8 gehad met een soortgelijke screen ratio, in het begin denk je een soort van TV afstandsbediening in je hand te hebben en later wen je er aan (hopelijk
En wat het meest elegante/effectieve scherm is, laat ik maar even in het midden voordat ik hier gelynched word

[ Voor 14% gewijzigd door _Bailey_ op 20-09-2017 19:19 ]
Het werkt precies hetzelfde, alles wat je uit moet voeren is hetzelfde, maar ipv touchID wordt FaceID geactiveerd, en dan doe je de rest ook precies hetzelfdeVerwijderd schreef op woensdag 20 september 2017 @ 18:21:
[...]
Als je nou een inApp purchase doet, dan lijkt het me dat FaceID nog een verificatie vraagt middels een knop?
Scenario:
- Ik open een app, en klik een inapp purchase aan
- Ik krijg het TouchID scherm voor me, en verifieer de aankoop middels mijn duim. Dat moet ik dus bewust doen.
Bij FaceID zou je gezicht direct gescanned worden. Ik neem dus aan dat je nog een extra knop krijgt om dan echt door te gaan, of heeft iemand hier al andere voorbeelden van gezien?

De kans bestaat dat je misschien niet eens merkt dat FaceID gebruikt wordt, omdat je al naar et scherm kijkt.
[ Voor 6% gewijzigd door absrnd op 20-09-2017 19:16 ]
Verwijderd
Dat zie ik wel als een probleem.absrnd schreef op woensdag 20 september 2017 @ 19:14:
[...]
Het werkt precies hetzelfde, alles wat je uit moet voeren is hetzelfde, maar ipv touchID wordt FaceID geactiveerd, en dan doe je de rest ook precies hetzelfde
De kans bestaat dat je misschien niet eens merkt dat FaceID gebruikt wordt, omdat je al naar et scherm kijkt.
Als ik nu een app wil kopen, krijg ik het TouchID bevestigings scherm. Dus als ik perongelijk iets aangeklikt heb, dan moet ik alsnog een fysieke handeling doen om daadwerkelijk te betalen.
Met FaceID zou de betaling al uitgevoerd zijn voordat je weet dat je verkeerd hebt geklikt.
Ik geloof niet dat Apple dat als een goed plan ziet toch? Want dat zet ik aankopen met FaceID uit, en typ ik liever mijn code in.
En dat is dus een stap terug in mijn ogen.absrnd schreef op woensdag 20 september 2017 @ 19:14:
[...]
Het werkt precies hetzelfde, alles wat je uit moet voeren is hetzelfde, maar ipv touchID wordt FaceID geactiveerd, en dan doe je de rest ook precies hetzelfde
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Dat lijkt me heel sterk. Dus als je per ongeluk een in-app purchase van € 20,- indrukt, dan koop je deze meteen vanwege Face ID. Dat zou lekker zijn.absrnd schreef op woensdag 20 september 2017 @ 19:14:
[...]
Doet me denken aan de iPhone 5c release.
[ Voor 13% gewijzigd door swv op 20-09-2017 19:31 ]
Ik heb een kort lijntje met Cook, hij heeft me zojuist gemailed dat ze de productie van de iPhone X per direct gaan staken, door al dat gezeur en gemekker over de X op het Tweakers forum.swv schreef op woensdag 20 september 2017 @ 19:27:
Niet dat ik er erg van op kijk, maar de iPhone 8 is nog steeds leverbaar op de releasedag. Gaat het serieus een run worden op de X 27 oktober?
Dus ik zie jullie allemaal wel bij de voordeur van de Apple Store overmorgen
Verwijderd
Waar is die nog beschikbaar dan? Apple store niet namelijk.swv schreef op woensdag 20 september 2017 @ 19:27:
Niet dat ik er erg van op kijk, maar de iPhone 8 is nog steeds leverbaar op de releasedag. Gaat het serieus een run worden op de X 27 oktober?
Leverdatum 22-26 september voor de Plus. Goed voor de 4.7” moet je misschien wachten op de 2e batch maar dan heb je hem ook vrij snel in huis. Niet schokkend dus. Of Apple heeft de productie goed op orde, of velen keren Apple of de 8 de rug toe of de X kannibaliseert de interesse in de 8. Ik ben bang dat we versteld zullen staan van de interesse in de X.Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2017 @ 19:30:
[...]
Waar is die nog beschikbaar dan? Apple store niet namelijk.
Idd via de Apple store app iedere plus beschikbaar.swv schreef op woensdag 20 september 2017 @ 19:37:
[...]
Leverdatum 22-26 september voor de Plus. Goed voor de 4.7” moet je misschien wachten op de 2e batch maar dan heb je hem ook vrij snel in huis. Niet schokkend dus. Of Apple heeft de productie goed op orde, of velen keren Apple of de 8 de rug toe of de X kannibaliseert de interesse in de 8. Ik ben bang dat we versteld zullen staan van de interesse in de X.
Leverbaar 1-3 dagen terwijl dit begin deze week 1-2 weken was
iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|
Vorig jaar werd de Plus later uitgeleverd en liepen de levertijden onwijs op (vooral voor beide zwarte kleuren). Dit jaar kan je dagen na de preorder datum nog bestellen voor levering op of net na releasedag.bram1984 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 19:44:
@swv De Plus is voor zover ik weet altijd prima levebaar geweest vanaf de release.
Ik duim dat dat bij de X ook zo zal zijn door de vele afwijzingen die er op het internet te lezen zijn maar zoals gezegd vrees ik voor het tegenover gestelde.
kan ook gewoon zo zijn dat een grote groep mensen die voorheen jaarlijks het nieuwste van het nieuwste wilden hebben , die drang niet meer hebben.swv schreef op woensdag 20 september 2017 @ 20:00:
[...]
Vorig jaar werd de Plus later uitgeleverd en liepen de levertijden onwijs op (vooral voor beide zwarte kleuren). Dit jaar kan je dagen na de preorder datum nog bestellen voor levering op of net na releasedag.
Ik duim dat dat bij de X ook zo zal zijn door de vele afwijzingen die er op het internet te lezen zijn maar zoals gezegd vrees ik voor het tegenover gestelde.
En dit kan uiteraard verschillende redenen hebben; huidige iPhones zijn snel genoeg met prima features en goeie camera's en dus houden mensen dit jaar eens hun huidige telefoon, of de X is simpelweg te duur geworden, of The Notch gewoon spuuglelijk vinden.
Of een combi hiervan
Wel leuk dat The Notch nu al met hoofdletters geschreven wordt.Geert1976 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 20:03:
[...]
kan ook gewoon zo zijn dat een grote groep mensen die voorheen jaarlijks het nieuwste van het nieuwste wilden hebben , die drang niet meer hebben.
En dit kan uiteraard verschillende redenen hebben; huidige iPhones zijn snel genoeg met prima features en goeie camera's en dus houden mensen dit jaar eens hun huidige telefoon, of de X is simpelweg te duur geworden, of The Notch gewoon spuuglelijk vinden.
Of een combi hiervan
Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
IFTFYGeert1976 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 20:03:
of de X is simpelweg te duur geworden voor sommige,
De afgelopen releases bedoel je? Want dat klopt niet hoor de 6 en 6S Plus waren op release erg moeilijk leverbaar en een 7+ was alleen met een witte voorkant goed te krijgen rond release. Verre van “prima” allemaal.bram1984 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 19:44:
@swv De Plus is voor zover ik weet altijd prima levebaar geweest vanaf de release.
Ik verwacht dat ook niet, de helft van de zogenaamde haters gaat nu gewoon een beetje mee op de negatieve vibe maar wordt vanzelf weer enthousiast als de release daadwerkelijk nadert, ze zijn niet voor niets zo actief in dit topicswv schreef op woensdag 20 september 2017 @ 20:00:
[ Voor 31% gewijzigd door Donstil op 20-09-2017 20:55 ]
Verwijderd
Beide statements klopt, ik denk wel dat ze de productie wellicht wat meer op orde hebben, al zijn de iPhone 8 nu ook wel daadwerkelijk uitverkocht -> niet meer aanstaande vrijdag af te halen en dergelijk. Voor de rest weet ik 100% zeker dat mensen die het hardst lopen te haten op de X, de eerste zullen zijn bij de apple store tijdens de releaseDonstil schreef op woensdag 20 september 2017 @ 20:36:
[...]
IFTFY
[...]
De afgelopen releases bedoel je? Want dat klopt niet hoor de 6 en 6S Plus waren op release erg moeilijk leverbaar en een 7+ was alleen met een witte voorkant goed te krijgen rond release. Verre van “prima” allemaal.
[...]
Ik verwacht dat ook niet hoor, de helft van de zogenaamde haters gaat nu gewoon een beetje mee op de negatieve vibe maar worden vanzelf weer enthousiast als de release daadwerkelijk nadert, ze zijn niet voor niets zo actief in dit topic
50 euro er op zetten dat ik er niet ben?Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2017 @ 20:55:
[...]
Beide statements klopt, ik denk wel dat ze de productie wellicht wat meer op orde hebben, al zijn de iPhone 8 nu ook wel daadwerkelijk uitverkocht -> niet meer aanstaande vrijdag af te halen en dergelijk. Voor de rest weet ik 100% zeker dat mensen die het hardst lopen te haten op de X, de eerste zullen zijn bij de apple store tijdens de release
Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
Verwijderd
Wattan, laat je hem bezorgen?SpoekGTi schreef op woensdag 20 september 2017 @ 21:06:
[...]
50 euro er op zetten dat ik er niet ben?

Scherp
Doe mij maar scherm van de plusGeert1976 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 19:07:
hier zie je nog eens goed de verschillen tussen de screen ratio van de 8 / 8 Plus / X
in de breedte is de iPhone X vrijwel identiek aan de iPhone 8 (en dus 6 en 7), smaller dan het Plus model maar wel beduidend langer uit gerekt in hoogte.
Ik heb langere tijd een Samsung S8 gehad met een soortgelijke screen ratio, in het begin denk je een soort van TV afstandsbediening in je hand te hebben en later wen je er aan (hopelijk)
En wat het meest elegante/effectieve scherm is, laat ik maar even in het midden voordat ik hier gelynched word![]()
[afbeelding]
Haters everywhere but I don’t really care
Er zou in 1ste instantie in juni gestart worden met de productie wat inmiddels nu al 2 keer opgeschoven is
Hier de qoute van de betreffende analist:
Interestingly, while the industry widely anticipated a shift in iPhone ramp timing, our checks suggest there was an incremental delay in the build plans - with orders firmed up as recently as last week - shifting production more into the December quarter.
While our checks are ongoing, initial feedback from our meetings suggests that final production of iPhone X has not yet begun, with production expected to commence in mid-October. That production start is about a month later when compared to expectations a month ago, and about 2 months later than expectations at the end of June. Notably, this is consistent with commentary from Diodes last week suggesting the timing had changed since reporting June quarter results and is important as it relates to tone and expectations for the December quarter.
Of het waar is...27 okt weten we 't
Nahhh tegelijk!matthijst schreef op woensdag 20 september 2017 @ 22:25:
Final production on the iPhone X has yet to start, even though Apple will begin taking orders for the device in just over a month. Raymond James chip analyst Christopher Caso conducted supply chain checks this morning and then shared what he learned about Apple's production schedule in an investor's note obtained by Barron's.
[ Voor 135% gewijzigd door _Bailey_ op 20-09-2017 22:31 ]
Nee 27 oktober weet je nog niets......dan weet je dat je kan wachten tot je een ons weegt terwijl wel de preorder windows open gaan.Geert1976 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 22:27:
de productie van de iPhone X gaat waarschijnlijk pas half oktober van start, aldus een analist die dicht op de productielijn zit.
Er zou in 1ste instantie in juni gestart worden met de productie wat inmiddels nu al 2 keer opgeschoven is
Hier de qoute van de betreffende analist:
Interestingly, while the industry widely anticipated a shift in iPhone ramp timing, our checks suggest there was an incremental delay in the build plans - with orders firmed up as recently as last week - shifting production more into the December quarter.
While our checks are ongoing, initial feedback from our meetings suggests that final production of iPhone X has not yet begun, with production expected to commence in mid-October. That production start is about a month later when compared to expectations a month ago, and about 2 months later than expectations at the end of June. Notably, this is consistent with commentary from Diodes last week suggesting the timing had changed since reporting June quarter results and is important as it relates to tone and expectations for the December quarter.
Of het waar is...27 okt weten we 't
Ik denk dat iemand zich zeer verkeken heeft op bepaalde technieken en productie processen voor de X, het is niet voor niets dus nu al 3! maanden vooruitgeschoven om er mee te kunnen gaan produceren.
dus optimistisch gezien 14 oktober productie starten a weinig telefoons (want finetunen proces duurt wel even) laten we optimistisch zijn dat ze 200.000 toestellen per dag eruit draaien. Dan zijn er als de preorder start een goeie 2,6 miljoen toestellen beschikbaar voor de eerste preorders.
Klinkt wellicht totaal van de zotte, maar rond de €2000 voor de base model iPhone X moet redelijk eenvoudig lukken (Marktplaats/Ebay)
[ Voor 4% gewijzigd door _Bailey_ op 20-09-2017 22:36 ]

Nou dat worden weer pagina's vol met gezwam over welke maanden in 2018 we hem eindelijk eens krijgen.
Kan iemand even zeggen dat de iPhone X2 bijna uitkomt als de X bezorgd wordt. Dan hebben we dat maar gehad
Nee de productie van de X2 wordt bijna gestart als je X1 komt. Heb je in ieder geval op je 6S nog de presentatie van de X2 kunnen zienDonstil schreef op woensdag 20 september 2017 @ 22:43:
Hee nieuwe dag nieuwe productie geruchten. Eerst stond het internet vol met het "Minder dan 10.000 stuks" gerucht. Nu is het nog niet eens beginnen.
Nou dat worden weer pagina's vol met gezwam over welke maanden in 2018 we hem eindelijk eens krijgen.
Kan iemand even zeggen dat de iPhone X2 bijna uitkomt als de X bezorgd wordt. Dan hebben we dat maar gehad
Nee, Apple brengt hem pas in november uit omdat ze dat graag willen natuurlijkDonstil schreef op woensdag 20 september 2017 @ 22:43:
Hee nieuwe dag nieuwe productie geruchten. Eerst stond het internet vol met het "Minder dan 10.000 stuks" gerucht. Nu is het nog niet eens beginnen.

Dan is 2018 opeens aardig dichtbij. 8 maanden voor de intro van de XS
Ach we gaan het allemaal nog wel zien, volgende week is het vast weer wat anders.
Hee daar is hij, Thnx! Kunnen we weer verdermatthijst schreef op woensdag 20 september 2017 @ 22:48:
[...]
Dan is 2018 opeens aardig dichtbij. 8 maanden voor de intro van de XS
[ Voor 27% gewijzigd door Donstil op 20-09-2017 22:51 ]
Graag gedaan, nooit te beroerd om even te helpen rekenen...Donstil schreef op woensdag 20 september 2017 @ 22:50:
[...]
Hee daar is hij, Thnx! Kunnen we weer verder
Maar goed, negatieve berichten zijn ongewenst natuurlijk...
Hey ik vond dat ik redelijk positief was met 200.000 stuks per dagmatthijst schreef op woensdag 20 september 2017 @ 22:51:
[...]
Graag gedaan, nooit te beroerd om even te helpen rekenen...
Niet meteen ALLES negatief zien he
Hier? Nee hier zijn positieve berichten juist ongewenst.matthijst schreef op woensdag 20 september 2017 @ 22:51:
Ja maar dat is nu de Hype hè.SpoekGTi schreef op woensdag 20 september 2017 @ 22:52:
Niet meteen ALLES negatief zien he
[ Voor 28% gewijzigd door Donstil op 20-09-2017 22:53 ]
En die klopt an zich wel, want tja als je nog niets produceert AT ALL, dan heb je er minder dan 10K per danDonstil schreef op woensdag 20 september 2017 @ 22:43:
Hee nieuwe dag nieuwe productie geruchten. Eerst stond het internet vol met het "Minder dan 10.000 stuks" gerucht.
Verwijderd
Damn, wilde ik net gaan posten, ik hou van bijdehande postsSpoekGTi schreef op woensdag 20 september 2017 @ 22:53:
[...]
En die klopt an zich wel, want tja als je nog niets produceert AT ALL, dan heb je er minder dan 10K per dan
Dat is al jaren zo, kijk eens voor de grap bij releases van o.a. World of Warcraft, tis elke keer een grote bende, verrot spel etc. Toch, na de release stijgt het altijd weer de pan uit. Je weet pas dat een release succesvol word, als er meer haat is dan positieve reacties.Donstil schreef op woensdag 20 september 2017 @ 22:52:
[...]
Hier? Nee hier zijn positieve berichten juist ongewenst.
[...]
Ja maar dat is nu de Hype hè.
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2017 22:56 ]
Nou, dan gaan we dat regelen!
Haha en met die reden trekt de analist dan nog adverteerders ook, want roepen dat hij gelijk had scored dan ook weerSpoekGTi schreef op woensdag 20 september 2017 @ 22:53:
En die klopt an zich wel, want tja als je nog niets produceert AT ALL, dan heb je er minder dan 10K per dan
Verwijderd
matthijst schreef op woensdag 20 september 2017 @ 22:57:
Willen jullie meer, of minder iPhone X?
Willen de analisten meer of minder iPhone x'en.matthijst schreef op woensdag 20 september 2017 @ 22:57:
Willen jullie meer, of minder iPhone X?
"minder, minder, minder!"
Werd er 128% meer verkocht dan het jaar ervoor
http://fortune.com/2012/1...st-who-keeps-crying-wolf/
[ Voor 17% gewijzigd door matthijst op 20-09-2017 23:03 ]
WoW, ah mijn andere zwarte magika, mijn voor bijna 6 jaar lange dagelijkse 5gram coke. Ben eindelijk van dat vervelende infuus van pre-paid cards in mijn arm af.Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2017 @ 22:54:
[...]
Damn, wilde ik net gaan posten, ik hou van bijdehande posts
[...]
Dat is al jaren zo, kijk eens voor de grap bij releases van o.a. World of Warcraft, tis elke keer een grote bende, verrot spel etc. Toch, na de release stijgt het altijd weer de pan uit. Je weet pas dat een release succesvol word, als er meer haat is dan positieve reacties.
Elke nieuwe expansion die ze uitbrengen gaat het verder bergafwaarts, ze pakken me steeds op de trailers
Maar goed, on-topic:
Headlines morgen, eerste shipments iPhone X delayed due to Typhone near China. It could take a while for the first one gets unboxed, shipping estimates fall to first week of January.
Production troubles on iPhone X, Apple is unable to finetune the display manufacturing processes, which results in bad yields production is on par with the once eluded iPhone 4 White, that also took a bit of time.
En dan natuurlijk nog de standaard dingen als ze eenmaal geleverd zijn:
1. mijn home knop rammelt, mag ik huilen bij de Genius bar.
2. X wordt te warm met games, bricked toestel.
3. Performance is onder de maat, want zelfde CPU als de 8 maar wel 1,5 meer pixels aan te sturen.
Jongens tis allemaal maar een telefoon he
Ming-Chi Kuo is als schieten met hagel. Je raakt altijd wel iets.NotSoSteady schreef op woensdag 20 september 2017 @ 23:05:
Ik zou vooral luisteren naar Ming-Chi Kuo, de rest zit er vrijwel altijd naast.

"hoi, ik wil graag de iPhone X even bekijken en evt kopen, kan dat? medewerker Apple Store: euhhh....nee maar ik heb hele mooie plaatjes van de iPhone X en hij is echt onwijs goed, contant of creditcard?
[ Voor 3% gewijzigd door _Bailey_ op 20-09-2017 23:08 ]
Verwijderd
Haha, dat zou wel echt de druppel zijn. Kunnen ze wel weer adverteren met "De zeldzaamste iPhone ooit!", overal zit een marketing voordeeltje aan heGeert1976 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 23:07:
ze zullen toch weluberhaupt de demo modellen voor de Stores op tijd klaar hebben he?![]()
![]()
"hoi, ik wil graag de iPhone X even bekijken en evt kopen, kan dat? medewerker Apple Store: euhhh....nee maar ik heb hele mooie plaatjes van de iPhone X en hij is echt onwijs goed, is dat ook goed?
Zou een bak zijn als ze met dummy toestellen aan de gang moeten.Geert1976 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 23:07:
ze zullen toch we luberhaupt de demo modellen voor de Stores op tijd klaar hebben he?![]()
![]()
"hoi, ik wil graag de iPhone X even bekijken en evt kopen, kan dat? medewerker Apple Store: euhhh....nee maar ik heb hele mooie plaatjes van de iPhone X en hij is echt onwijs goed, contant of creditcard?
Zoals met de Watch destijds voordat die uit kwam.
Dit topic is gesloten.
LET OP: LEVERTIJDEN & BESCHIKBAARHEID MOETEN IN [IPHONE] LEVERTIJDEN & BESCHIKBAARHEID.
Een beter iPhone X topic begint bij jezelf. Het gaat hier om de discussie over de iPhone zelf. Natuurlijk zit je vol spanning te wachten, maar daarvoor hebben we een apart topic. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone X] Cases en andere accessoires
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.