verward als in enorm twijfelen tussen de X en de 8 Plus inderdaad. Denk dat je het zeer goed verwoord hebt.
Kijk naar de koers die Apple is gaan varen wat betreft de iPhone de afgelopen jaren.
Tot en met de iPhone 5S had je jaarlijks 1 model iPhone waar je uit kon kiezen, gewoonsimpel!, je had geen andere keuze bij Apple als je het nieuwste van het nieuwste wilde hebben (simplicity, waar overigens Steve Jobs een enorm voorstander van was).
Wat tussen de 5S en de 7 kwam, weet iedereen wel zo'n beetje.
Nu zijn we in 2017 aanbeland waar Apple op dit moment qua iPhones, 7 (!!!) verschillende modellen (in de online Apple Store) heeft waar de klant uit kan kiezen, variërend van de goedkoopste iPhone SE, die ong € 400 kost tot aan de 256Gb iPhone X, die weer €1359 kost.
Een verschil tussen de goedkoopste iPhone SE en duurste iPhone X van bijna €1000 in het jaar 2017 !!!
Dus enerzijds onwijs veel keuze, wat voor verwarring kan zorgen
Wil je de 'full package deal' bij Apple wat betreft een iPhone, dan ben je verplicht om minimaal €1159 uit te geven.
Kijk je naar een Samsung Galaxy lijn, zoals nu de S8 en S8 Plus, deze bevatten exact dezelfde feautures behalve het schermformaat. Daarin kan de consument zeer eenvoudig uit kiezen...klant blij, fabrikant blij!
Ik vermoed dat er bij veel mensen een bepaalde frustratie ontstaan is, dat Apple in maar van 1 van de nu 7 verschillende iPhones uit de Apple Stores een oled scherm heeft gezet en niet bijv bij nog een andere goedkopere variant, de iPhone 8 of 8 Plus.
Dit is het aller 1ste jaar in de iPhone geschiedenis waar ik (en vele met mij, als je wat gedegen onderzoek doet zoals tech sites en fora afstruinen) gewoon niet weet welk model ik moet kiezen.
Gelukkig heb ik een prima werkende iPhone 7 en kan ik er nog verder rustig over nadenken