klein dingetje:
Voor
linkshandigen met niet al te grote vingers/handen (ik heb geen grote handen, wel redelijk lange vingers) is het oproepen van het Control Centre op de iPhone X (swipe naar beneden, rechts van de notch) wel een grote achteruitgang tov het oproepen van het Control Centre op alle andere iPhones.
Voor rechtshandigen kan het oproepen van het notificatie centre daarentegen lastig worden, swipe linksboven van het scherm.
Ik heb er ervaring mee met mijn vorige Samsung S8 (vrijwel identiek aan de X qua formaat).
Als ik daar een swipe naar beneden moest doen van de rechter(boven)kant, had ik vrijwel altijd mijn 2e hand nodig of moest ik wat acrobatische handelingen uitvoeren met mijn linkerhand om er alsnog bij te kunnen.
Nu heb je natuurlijk niet continue het Control Centre nodig, maar feit blijft dat het Control Centre oproepen voor linkshandigen alles behalve ideaal is met de iPhone X.
Hopelijk kan je als gebruiker in de toekomst kiezen hoe je bepaalde gestures (vooral die in de statusbalk links en rechts) uitvoert op de iPhone X.
hier een artikel van 9to5mac waar in nieuwe iOS 11 beta's, een kijkje wordt gegeven naar de lock- en homescreen experience van de iPhone X :
https://9to5mac.com/2017/...screen-home-screen-video/
Verder zal je je grip best laag moeten houden, voor de swipe gestures die je onderaan het scherm uitvoert, denk ik.
Je duim is uiteraard de vinger die het laagste aan je hand zit(althans, bij de meeste mensen geloof ik

)
Dus de combinatie van het oproepen van het control centre (rechtsboven) + de swipe bewegingen aan de onderkant van het scherm ( = terug naar het homescreen vanuit elke app) maken de iPhone X er alles, behalve ergonomisch op.
Dit uiteraard mede door het lange smalle formaat van de iPhone X.
Voor mij (en wellicht
meerdere linkshandige mensen) weer een redelijk min voor de iPhone X doordat ik er qua ergonomie behoorlijk wat op inlever tov mijn huidige iPhone 7.
Een compromis die je wel of niet voor 'granted' neemt....
Ik ben nog steeds zeer enthousiast over de iPhone X, echter word voor mij wel steeds duidelijker dat de X een telefoon word die in de categorie ''form over function'' valt.
Ik zou de telefoon vooral om zijn looks ( = oled scherm) kiezen, voor het ''function''' (oa zeer matige ergonomie door onder andere de nieuwe swipe gestures) gedeelte kom ik vrijwel zeker beter uit met een ander model iPhone, vermoed ik.
[
Voor 36% gewijzigd door
_Bailey_ op 28-09-2017 04:40
]