Volgens mij moet je reserveringen altijd afhalen op de dag dat je ze reserveert.MarijnL schreef op donderdag 28 september 2017 @ 15:03:
Is het mogelijk om de X tegen die tijd te pre-orderen en deze op te halen in New York? Ik zit namelijk begin November in New York en dat leek mij een mooie mogelijkheid om hem op te halen..
edit: Ik heb het topic al doorzocht, maar kon zo snel geen antwoord vinden
Ik verwacht niet dat dit mogelijk wordt eigenlijk. Misschien reserveren en ophalen op dezelfde dag maar vooruit reserveren kan niet.MarijnL schreef op donderdag 28 september 2017 @ 15:03:
Is het mogelijk om de X tegen die tijd te pre-orderen en deze op te halen in New York? Ik zit namelijk begin November in New York en dat leek mij een mooie mogelijkheid om hem op te halen..
edit: Ik heb het topic al doorzocht, maar kon zo snel geen antwoord vinden
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
T-Mobile ondersteunt de iPhone 8 al in deze komt al met 600 Mbit/s. Straks loopt de nieuwste iPhone al achter. Dus ja i care. nieuws: T-Mobile zet eerste mast met 'massive mimo' voor hogere capaciteit aanjmetselaars schreef op woensdag 27 september 2017 @ 07:30:
[...]
Lekker belangrijk.... gigabit of niet.... het duurt echt nog een tijdje voordat we wireless gigabit moeten kunnen halen... tegen die tijd zijn we toe aan de iPhone X2 of al 3....
Dus who cares
Dit is de marketingtechniek van Samsung... highest specs in the market en iedereen die zich er blind op staart... dat vervolgens de helft niet werkt of gebruikt wordt daar hoor je niks over. Apple is dan wat simpeler. We zoeken een goede en werkende telefoon met de juiste onderdelen.
Nog een leuk voorbeeldje: Tesla.... ze adverteerden met de snelste versie met 700pk... leuk dat die motoren een piekvermogen hebben van 700pk, maar als de accu en de zekering niet verder komen dan 550pk dan heb je dus slechts 550pk... dat heeft tesla inmiddels ook ingezien en zijn afgestapt van de samsung-taferelen
Het gaat niet om het halen van de hoogste snelheid, maar de stabielste verbinding bij veel gebruikers. Plus dat een hoge downloadsnelheid (of upload) ervoor zorgt dat je batterij korter wordt belast.
Edit: ik bedoelde eigenlijk deze ontwikkeling nieuws: Netwerk T-Mobile krijgt meer bandbreedte door gebruik 4g via td-lte Werkt net iets anders dan hier op het Leidseplein. Achja gigabit komt eraan. Zou mooi zijn als Apple daar in mee kan gaan. 4x4 mimo ontbreekt ook nog in die waardeloze Intel modems

[ Voor 14% gewijzigd door swv op 28-09-2017 22:06 ]
Mooi! In beide ontwikkelingen blijf je ruimschoots onder de 1 gbit, dus zoals ik al zei: geen noodzask toe. Daarnaast gaat t over inzet op zeer kleine schaal...swv schreef op donderdag 28 september 2017 @ 21:10:
[...]
T-Mobile ondersteunt de iPhone 8 al in deze komt al met 600 Mbit/s. Straks loopt de nieuwste iPhone al achter. Dus ja i care. nieuws: T-Mobile zet eerste mast met 'massive mimo' voor hogere capaciteit aan
Het gaat niet om het halen van de hoogste snelheid, maar de stabielste verbinding bij veel gebruikers. Plus dat een hoge downloadsnelheid (of upload) ervoor zorgt dat je batterij korter wordt belast.
Edit: ik bedoelde eigenlijk deze ontwikkeling nieuws: Netwerk T-Mobile krijgt meer bandbreedte door gebruik 4g via td-lte Werkt net iets anders dan hier op het Leidseplein. Achja gigabit komt eraan. Zou mooi zijn als Apple daar in mee kan gaan. 4x4 mimo ontbreekt ook nog in die waardeloze Intel modems
En als laatste: je hebt mumimo nodig voor die 600mbit paal. Dat is een andere antenne die er sowieso niet in zit... 802.11ac wave2
T komt wel, maar paar jaartjes zijn we er... kun je dan mooi de iPhone X2 of X3 kopen
Ik zie via apple store app zo gauw niet de mogelijkheid tot betalen via ideal of paypal. Kan het alleen maar met een cc? Deze heb ik namelijk niet en zou dus in deze genoodzaakt zijn om te bestellen via de site..Redcoil schreef op donderdag 28 september 2017 @ 14:09:
Ik ga hem bestellen volgens de methode van @Geert1976. In de Apple Store app de betreffende X als favoriet instellen en dan op 27 oktober 9.01 die favoriet opzoeken en op 'Preorder nu!' (of vergelijkbaar) klikken.
https://www.facebook.com/hbbsebas2023
Alleen CC.crazylegs schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 02:41:
[...]
Ik zie via apple store app zo gauw niet de mogelijkheid tot betalen via ideal of paypal. Kan het alleen maar met een cc? Deze heb ik namelijk niet en zou dus in deze genoodzaakt zijn om te bestellen via de site..
Power to the beat.
rechts de iPhone met TrueTone aan, wat is mooier? 
en dan het full screen inbeelden op de iPhone X
Geloof dat ik TrueTone op een iPad er op een of andere manier fraaier/prettiger uit vind zien.
Lees wel her en der dat het menselijke oog er redelijk snel aan went. Benieuwd met de X!
Geloof dat ik TrueTone op een iPad er op een of andere manier fraaier/prettiger uit vind zien.
Lees wel her en der dat het menselijke oog er redelijk snel aan went. Benieuwd met de X!

[ Voor 38% gewijzigd door _Bailey_ op 29-09-2017 08:11 ]
Vind links mooier maar denk dat TT fijner zal zijnGeert1976 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 08:00:
[afbeelding]
X heeft geen full screen, weet je nog?
Het is weer bijna September 2026 :)
Ik vind het er op mijn iPad heel anders uitzien, zo'n foto geeft geen goede weergave. Het omgevingslicht van de mensen die deze foto bekijken is anders dan van diegene die de foto maakt. Anyway, ik vind Truetone erg fijn in de avond voor films, series en browsen en zet truetone uit als ik serieus naar foto's kijk of iets bewerk (voor de kleurechtheid).Geert1976 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 08:00:
[afbeelding]
Edit: kleurechtheid weet ik niet maar dan is het in ieder geval vergelijkbaar met andere schermen, dan zie je op beide hetzelfde
[ Voor 7% gewijzigd door Sluw op 29-09-2017 09:41 ]
Hij kan de truetone toch niet uitvoeren/aanpassen op t moment dat je een backup aan t installeren bent?Geert1976 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 08:00:
[afbeelding]
Lijkt sterk op NightShift als je het mij vraagt. Is NightShift ook nog aanwezig op de X of vervangt TT deze functie?Geert1976 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 08:00:
[afbeelding]
¯\_(ツ)_/¯
Als ik jullie posts hierboven lees, is er denk ik maar 1 conclussie mogelijk;
iemand heeft flink lopen 'sleutelen' aan de foto
ik haalde 'm van Reddit. Dus gewoon een gevalletje foto-soep
sorry voor de verwarring
iemand heeft flink lopen 'sleutelen' aan de foto
ik haalde 'm van Reddit. Dus gewoon een gevalletje foto-soep
sorry voor de verwarring
Dan toch maar is overwegen om een prepaid cc aan te schaffen zoals p2day, of zullen dergelijke kaarten ook niet werken? Zijn overigens wel volwaardige visa/mastercard exemplaren als ik het zo zie.
Pre-paid cc kaarten werken helaas niet in de apple store app.crazylegs schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 11:49:
[...]
Dan toch maar is overwegen om een prepaid cc aan te schaffen zoals p2day, of zullen dergelijke kaarten ook niet werken? Zijn overigens wel volwaardige visa/mastercard exemplaren als ik het zo zie.
[ Voor 10% gewijzigd door Security op 29-09-2017 12:07 ]
Raadpleeg ook even je bank, sommige pakketten hebben er gewoon al een CreditCard in terwijl mensen deze niet aanvragen. Zodra je gewoon aan het einde van de maand je saldo inlost betaal je geen rente en geniet je alleen maar van de voordelen.crazylegs schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 11:49:
[...]
Want? Je kan gewoon met iDeal betalen, heb ik met de 7 ook gedaan.crazylegs schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 11:49:
[...]

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Klopt, maar niet vanuit de app...Famous schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 12:19:
[...]
Want? Je kan gewoon met iDeal betalen, heb ik met de 7 ook gedaan.
[afbeelding]
https://www.apple.com/nl/shop/help/payments
Ah, las alleen de laatste berichten.Security schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 12:21:
[...]
Klopt, maar niet vanuit de app...
https://www.apple.com/nl/shop/help/payments
Dan koop je vooraf toch cadeaubonnen, dat kan wel
Hoe zit da nu eigenlijk met batterijduur van de IPhone X?
Ik dacht dat dit ongeveer gelijk ging zijn,of iets beter als de iPhone 8.
Ma deze weken dan ergens geleden dat zoals de 8plus zou zijn?
Tussen die 2 zit toch een redelijk verschil dus is wel belangrijke factor...:)
Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻
Uit mijn hoofd gaf Apple in de Keynote aan dat het 2 uur meer wordt dan de iPhone 8Snakefoodjah schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 22:06:
Hoe zit da nu eigenlijk met batterijduur van de IPhone X?
Wellicht toch aanwezig!_Christiaan_ schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 09:18:
[...]
Dat is wel echt heel erg balen. Ik vind het wel fijn met mn 5s dat ik overal bij kan en met reachability op de X had dat ook gekund
https://www.iculture.nl/n...chability-terug-iphone-x/
Fijn om te horen. Laten we het hopen!xSmooth- schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 11:45:
[...]
Wellicht toch aanwezig!
https://www.iculture.nl/n...chability-terug-iphone-x/
NOSIG
Vandaag de 8 in mijn handen gehad. Natuurlijk een mooi toestel, maar net als bij de 7 wordt ik niet hebberig. Het design van de 6 blijft prachtig maar heb toch het gevoel dat ik twee keer dezelfde telefoon koop.
Dit gaat voor mij dus toch een X worden.
Dit gaat voor mij dus toch een X worden.
Waarom kon ik mijn iPad Pro dan gewoon via iDeal afrekenen?
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Misschien in store online en niet via de app?Yucko schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 19:38:
[...]
Daar gaat het namelijk alleen met cc.
Of je hebt de mobiele website gebruikt?
Power to the beat.
Via de iOS app? Dat zou nieuw zijn.Yucko schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 19:38:
[...]
Niet dat iDeal überhaupt handig is bij een release maar dat geheel terzijde.
Vandaag een aanvraag gedaan voor een cc. Hadden een leuke aanbieding voor een cc bij mijn betaalpakket, dus als ICS een beetje meewerkt met de aanvraag, dan is alles ruim voor de release geregeld.Donstil schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 19:57:
[...]
Via de iOS app? Dat zou nieuw zijn.
Voor nu nog is serieus nadenken over de kleur.. Heb nu een Jet Black 7 Plus, daarvoor een witte 6 plus gehad, beide erg van gecharmeerd! Ik neig naar een witte X, maar weet niet of ik een zwarte back met een wit front wel zo mooi ga vinden..
Waar gaan jullie voor? Wellicht ook dezelfde bedenkingen als ik bij een wit exemplaar?
Zwart front zilveren back bedoel je? Er is geen wit front namelijkcrazylegs schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 21:02:
[...]
Vandaag een aanvraag gedaan voor een cc. Hadden een leuke aanbieding voor een cc bij mijn betaalpakket, dus als ICS een beetje meewerkt met de aanvraag, dan is alles ruim voor de release geregeld.
Voor nu nog is serieus nadenken over de kleur.. Heb nu een Jet Black 7 Plus, daarvoor een witte 6 plus gehad, beide erg van gecharmeerd! Ik neig naar een witte X, maar weet niet of ik een zwarte back met een wit front wel zo mooi ga vinden..
Waar gaan jullie voor? Wellicht ook dezelfde bedenkingen als ik bij een wit exemplaar?
Ik neig nu meer naar de zwarte, ik vind dat komo grijze van de 8 wel fraai namelijk.
Ik bestel echter met mijn eigen Apple ID twee zwarte en mijn vrouw besteld twee zilveren. Dan zien we wel welke bestelling er als eerste komt
Bedoel ik idd.. zwart front witte back. Weet niet hoe ik dat ga vinden in ‘t echt.. geheel zwart lijkt me voor nu meer eenheid..Donstil schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 21:19:
[...]
Zwart front zilveren back bedoel je? Er is geen wit front namelijk![]()
Ik neig nu meer naar de zwarte, ik vind dat komo grijze van de 8 wel fraai namelijk.
Ik bestel echter met mijn eigen Apple ID twee zwarte en mijn vrouw besteld twee zilveren. Dan zien we wel welke bestelling er als eerste komtMochten alle twee de orders op release geleverd worden gaan we eerst even in de store kijken voor we wat uitpakken
Dit is juist waar ik op wachtte al die tijd, vond die witte fronts juist lelijk hahacrazylegs schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 21:35:
[...]
Bedoel ik idd.. zwart front witte back. Weet niet hoe ik dat ga vinden in ‘t echt.. geheel zwart lijkt me voor nu meer eenheid..
Denken jullie dat ze voor de iPhone X op een gegeven moment weer zo een red edition gaan doen als actie tegen aids?
Aangezien het de eerste iPhone is die geen witte front krijgt, zie ik het graag aankomen dat er een rood/zwarte iPhone Red edition komt
Aangezien het de eerste iPhone is die geen witte front krijgt, zie ik het graag aankomen dat er een rood/zwarte iPhone Red edition komt
[IMG]https://card.psnprofiles.com/2/Meneer_UYL.png[/IMG]
Als je via de Apple store app met een CC iets besteld moet ik dan niet alsnog via mijn Rabo random reader signeren? Ik bestel op buitenlandse sites altijd met CC en dan is mijn CVC voldoende maar bijvoorbeeld Bol.com wil een extra verificatie zodat ik de CC weer door de random reader moet gooien voor een signeercode dus dat zou extra vertraging opleveren, die extra stap is vaak alleen bij Nederlandse websites en nooit in het buitenland. Is de eerste keer dat ik iets via de Apple store app iets ga kopen, normaal haal ik altijd op in de store maar wil het dit jaar eens via de snelste weg proberen.Donstil schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 19:57:
[...]
Via de iOS app? Dat zou nieuw zijn.
Ik hoef dat bij Apple nooit.BoomTree schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 22:49:
[...]
Als je via de Apple store app met een CC iets besteld moet ik dan niet alsnog via mijn Rabo random reader signeren? Ik bestel op buitenlandse sites altijd met CC en dan is mijn CVC voldoende maar bijvoorbeeld Bol.com wil een extra verificatie zodat ik de CC weer door de random reader moet gooien voor een signeercode dus dat zou extra vertraging opleveren, die extra stap is vaak alleen bij Nederlandse websites en nooit in het buitenland. Is de eerste keer dat ik iets via de Apple store app iets ga kopen, normaal haal ik altijd op in de store maar wil het dit jaar eens via de snelste weg proberen.
MasterCard Secure (zoals dat heet dacht ik) wordt niet gebruikt.
hier nog een mooi overzichtje in de verschillen tussen de verschillende modellen, en dan vergeleken in:
- 1 alleen het schermformaat
- 2 de behuizing (dus incl scherm erin dus)
Wat iedereen al uiteraard wist, maar wat mooi naar voren komt in onderstaande foto's, het feit dat de X echt maar een tikje groter is dan het non-Plus model maar wel beduidend groter scherm.
Ja, dit is een gevalletje ''open deur intrappen'', deze foto's tonen de verschilen nog weer wat extra aan.
Ik geloof dat de voorkeur voor de X tov de 8 Plus voor mij weer groter is geworden...Vooral na het zien van deze 2 onderstaande foto's en het gewichtsverschil 8 Plus vs X. (tsja, alleen nog die verrekte prijs he
)
Gelukkig hebben we nog 26 dagen bedenktijd

Wat iedereen al uiteraard wist, maar wat mooi naar voren komt in onderstaande foto's, het feit dat de X echt maar een tikje groter is dan het non-Plus model maar wel beduidend groter scherm.
Ja, dit is een gevalletje ''open deur intrappen'', deze foto's tonen de verschilen nog weer wat extra aan.
Ik geloof dat de voorkeur voor de X tov de 8 Plus voor mij weer groter is geworden...Vooral na het zien van deze 2 onderstaande foto's en het gewichtsverschil 8 Plus vs X. (tsja, alleen nog die verrekte prijs he
Gelukkig hebben we nog 26 dagen bedenktijd

[ Voor 36% gewijzigd door _Bailey_ op 01-10-2017 10:54 ]
Vooral die eerste is mooiGeert1976 schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 10:39:
hier nog een mooi overzichtje in de verschillen tussen de verschillende modellen, en dan vergeleken in:
Ik geloof dat de voorkeur voor de X tov de 8 Plus voor mij weer groter is geworden...Vooral na het zien van deze 2 onderstaande foto's en het gewichtsverschil 8 Plus vs X. (tsja, alleen nog die verrekte prijs he)
Gelukkig hebben we nog 26 dagen bedenktijd![]()
![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
vreemd, op mijn iPhone zie ik die 1ste foto ook niet, maar vanaf mijn Mac laat ie de 1ste foto wel zien.
hier nog een keer dan

Mooi vergelijk, lijkt mij wel een lekker wcherm. Net zoals de S8 de fijnere is van de twee.Geert1976 schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 19:04:
[...]
vreemd, op mijn iPhone zie ik die 1ste foto ook niet, maar vanaf mijn Mac laat ie de 1ste foto wel zien.
hier nog een keer dan
[afbeelding]
Net wat handzamer maar toch veel scherm.
ik zelf ben vooral benieuwd naar de UI op de iPhone X, 1ste iPhone met 'round edges'. De UI in iOS niet gebouwd op deze round edges.Donstil schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 19:25:
[...]
Mooi vergelijk, lijkt mij wel een lekker wcherm. Net zoals de S8 de fijnere is van de twee.
Net wat handzamer maar toch veel scherm.
Dus kijken hoe dat ook uitpakt in de lay out van de X.
Ben de iPhone X wel beetje bij beetje meer gaan waarderen.
Er gaan miljoenen mensen de iPhone X voor de volle 2 weken flink aan de tand voelen en toch verwacht ik veel returns en mensen die alsnog overstappen naar de 8 (non Plus).
Waarom de vele returns?
Compleet nieuw design, met nieuw schermformaat en ook het display en uiteraard de notch/wenkbrauw.
En simpelweg kan niemand de nieuwe X testen alvorens de Apple site te F5-en op 27 okt (of de Apple Store App)
my 2 cts
[ Voor 36% gewijzigd door _Bailey_ op 01-10-2017 19:32 ]
Ik verwacht eigenlijk geen bijzonderheden met de afgeronde hoeken. Dat was op Android ook geen probleem toen dat voor het eerst gedaan werd (mi Mix dacht ik?).
Apple is niet het bedrijf wat dat laat mislukken en het gros van de de developers past zich altijd vlot aan naar dat soort nieuwe technieken.
Apple is niet het bedrijf wat dat laat mislukken en het gros van de de developers past zich altijd vlot aan naar dat soort nieuwe technieken.
Duidelijk.Geert1976 schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 19:04:
[...]
hier nog een keer dan
[afbeelding]
Nee man, als je eenmaal een telefoon met een volledig scherm hebt ga je echt niet meer terug naar een scherm als die van een 8.Geert1976 schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 19:27:
[...]
Waarom de vele returns?
Compleet nieuw design, met nieuw schermformaat en ook het display en uiteraard de notch/wenkbrauw.
En simpelweg kan niemand de nieuwe X testen alvorens de Apple site te F5-en op 27 okt (of de Apple Store App)
my 2 cts
Geen idee. Time will telldeBennie schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 22:06:
[...]
Nee man, als je eenmaal een telefoon met een volledig scherm hebt ga je echt niet meer terug naar een scherm als die van een 8.
Als ik bij de eerste lichting van 3 november zit dan ga ik hem ook uitvoerig testen in die twee weken. Ik ben nog steeds niet helemaal overtuigd, ik mis een iPhone X plus versie, vooral nu ik vanavond heel goedkoop een nieuwe Samsung Note 8 heb weten te bemachtigen. Hij staat ook alweer te koop maar tot die tijd vind ik het wel lekker om zo'n groot scherm met kleine bezels te werken, misschien weet de Note 8 mij wel te overtuigen, wat een prachtig schermGeert1976 schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 19:27:
[...]
ik zelf ben vooral benieuwd naar de UI op de iPhone X, 1ste iPhone met 'round edges'. De UI in iOS niet gebouwd op deze round edges.
Dus kijken hoe dat ook uitpakt in de lay out van de X.
Ben de iPhone X wel beetje bij beetje meer gaan waarderen.
Er gaan miljoenen mensen de iPhone X voor de volle 2 weken flink aan de tand voelen en toch verwacht ik veel returns en mensen die alsnog overstappen naar de 8 (non Plus).
Waarom de vele returns?
my 2 cts
Onderstaande foto laat zien hoe de notificaties er daadwerkelijk uit komen te zien op de iPhone X, dit is in Xcode met iOS Simulator gemaakt.
De andere foto is ook via iOS Simulator gemaakt, deze laat de stock applicatie Berichten (Messages) zien.
Je ziet in zo'n beetje 90% van de gevallen waar je ook bent in iOS, overal onderin het scherm de lange smalle zwart (grijze) streep, deze heeft een zelfde functie als de homeknop van andere modellen iPhones, op de X is dit zoals bekend een swipe (naar boven) beweging.
In landscape is deze streep uiteraard langer uitgerekt. Heb het idee dat Apple in een toekomstige update die streep wel gaat veranderen/finetunen

De andere foto is ook via iOS Simulator gemaakt, deze laat de stock applicatie Berichten (Messages) zien.
Je ziet in zo'n beetje 90% van de gevallen waar je ook bent in iOS, overal onderin het scherm de lange smalle zwart (grijze) streep, deze heeft een zelfde functie als de homeknop van andere modellen iPhones, op de X is dit zoals bekend een swipe (naar boven) beweging.
In landscape is deze streep uiteraard langer uitgerekt. Heb het idee dat Apple in een toekomstige update die streep wel gaat veranderen/finetunen

[ Voor 42% gewijzigd door _Bailey_ op 02-10-2017 05:48 ]
Niet het mooiste in mijn ogen, gewoon adaptief is veel mooier, dus standaard niet aanwezig tot dat je de rand aan tikt en dan komt ie naar boven ofzo, dan zit die ook niet de gehele tijd in de wegGeert1976 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 05:31:
Onderstaande foto laat zien hoe de notificaties er daadwerkelijk uit komen te zien op de iPhone X, dit is in Xcode met iOS Simulator gemaakt.
[afbeelding]
[afbeelding]
Power to the beat.
Ik heb nu een iPhone 7 en was bijna om naar een iPhone 8 of iPhone 8 Plus. De keuze is nog nooit zo lastig geweest. De iPhone 8 Plus is me écht te groot, het scherm is heerlijk, maar de bezels en zeker het gewicht houden me tegen. De iPhone 8 daarentegen zou een optie kunnen zijn, maar het verschil met iPhone 7 is klein (maar fijn).
De iPhone X wilde ik pertinent niet: prijs, notch, first generation. Nu begin ik toch te twijfelen. Wat als de prijs niet boeit en je krijgt OLED, geweldige camera en snelheid in vrijwel hetzelfde formaat als de iPhone 8...
Maar even wachten tot november dan...
De iPhone X wilde ik pertinent niet: prijs, notch, first generation. Nu begin ik toch te twijfelen. Wat als de prijs niet boeit en je krijgt OLED, geweldige camera en snelheid in vrijwel hetzelfde formaat als de iPhone 8...
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
joh, ik was/ben ook zo'n twijfelaar dit jaar. Maar heb vrijwel zeker besloten om op 27 oktober om 09.01u de iPhone X te pre-orderen.THE_BASE schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 09:17:
Ik heb nu een iPhone 7 en was bijna om naar een iPhone 8 of iPhone 8 Plus. De keuze is nog nooit zo lastig geweest. De iPhone 8 Plus is me écht te groot, het scherm is heerlijk, maar de bezels en zeker het gewicht houden me tegen. De iPhone 8 daarentegen zou een optie kunnen zijn, maar het verschil met iPhone 7 is klein (maar fijn).
Krijg ik deze binnen een schappelijke tijd binnen ( 4 weken) dan ga ik de iPhone 13 dagen goed uittesten, mocht deze toch niet bevallen lever ik 'm weer in.
Deze iPhone X moet mij voor ruim €1100 echt een mega 'wow gevoel' gaan geven, en alleen real life experience zal dat uitwijzen.
Mocht ik onverwachts een verwachte levertijd krijgen van na of rond de Kerst dit jaar, dan cancel ik sowieso de hele iPhone X en ga ik wellicht nog wel een half jaartje verder met mijn huidige iPhone 7.
Ik hoef geen iPhone X rond januari/februari 2018 te ontvangen, met de wetenschap dat er zeer waarschijnlijk 7 a 8 maanden later al weer een opvolger is.
Voor mij persoonlijk zou dat een zeer slechte investering zijn en dus een flinke ''waste of money'.
[ Voor 8% gewijzigd door _Bailey_ op 02-10-2017 10:06 ]
Helemaal eens, op die manier zal ik het ook gaan doen. Alleen zal ik wanneer de iPhone X geen X-factor heeft een iPhone 8 nemen. Ik ben graag wel up-to-date zodat ik continue een goede verkoopwaarde heb voor de volgende aanschaf. En iPhone 8 is altijd beter dan iPhone 7. Alleen op dit moment zie ik het nut er niet van in voor ik heb kunnen ervaren wat iPhone X doet.Geert1976 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 09:36:
[...]
joh, ik was/ben ook zo'n twijfelaar dit jaar. Maar heb vrijwel zeker besloten om op 27 oktober om 09.01u de iPhone X te pre-orderen.
Krijg ik deze binnen een schappelijke tijd (binnen ong 4 weken) dan ga ik de iPhone 13 dagen goed uittesten, mocht deze toch niet bevallen lever ik 'm weer in.
Deze iPhone X moet mij voor ruim €1100 echt een mega 'wow gevoel' gaan geven, en alleen real life experience zal dat uitwijzen.
Mocht ik onverwachts een verwachte levertijd krijgen van na of rond de Kerst dit jaar, dan cancel ik sowieso de hele iPhone X en ga ik wellicht nog wel een half jaartje verder met mijn huidige iPhone 7.
Ik hoef geen iPhone X rond januari/februari 2018 te ontvangen, met de wetenschap dat er zeer waarschijnlijk 7 a 8 maanden later al weer een opvolger is.
Voor mij persoonlijk zou dat een zeer slechte investering zijn en dus een flinke ''waste of money'.
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Ben benieuwd hoe dit in het echt gaat zijn en of dit zo blijft.Geert1976 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 05:31:
[afbeelding]
[afbeelding]
Dergelijke software kan nog wel aangepast worden in de komende weken, streepje wat dunner, niet altijd aanwezig enz.
Edit: Voorbeeld laat trouwens goed zien hoe je geen ruimte meer verliest aan (doorgaans) onbelangrijke info, deze staat keurig in de "flapjes" en neemt daardoor nu geen ruimte meer in op het daadwerkelijke scherm.
[ Voor 9% gewijzigd door Donstil op 02-10-2017 11:40 ]
ja, denk dat de iPhone X met name in de 1ste paar weken/maanden extra software updates krijgt, deze zullen totaal los staan van de iOS updates voor de andere iPhone modellen. (Logisch ook uiteraard met de compleet nieuwe gestures en UI)Donstil schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 11:30:
[...]
Dergelijke software kan nog wel aangepast worden in de komende weken
Ja precies. Je hebt best kans dat er deze release (iOS 11) best wel wat dot releases gaan komen hiervoor.Geert1976 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 11:45:
[...]
ja, denk dat de iPhone X met name in de 1ste paar weken/maanden extra software updates krijgt, deze zullen totaal los staan van de iOS updates voor de andere iPhone modellen. (Logisch ook uiteraard met de compleet nieuwe gestures en UI)
Je kunt alles tot in de treuren gaan testen met 1500 man maar zodra 12 miljoen mensen dat ding ontvangen in de eerste weken dan geeft dat toch altijd andere gegevens.
Zo zit lekker dit topic te lezen laat ik net een glas melk over mijn iPhone 6 vallen
Er lag een dik plas op de homeknop, maar gelukkig is hij nog heel

Er lag een dik plas op de homeknop, maar gelukkig is hij nog heel
Ik ben wel benieuwd of de veel voorkomende 'batterij issue's' nog gaan leiden tot een iOS update. Voor mij zelf niet zo spannend: sinds een half jaar loopt m'n batterij - ongeacht instellingen/gebruik - sowieso al hard(er) leeg (terwijl mijn 6S nog een door Apple nieuw geïnstalleerde batterij heeft gekregen). Een dag haal ik er zelden nog mee, maar ik begrijp dat er veel klagers zijn na iOS11 upgrade.Donstil schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 11:51:
[...]
Ja precies. Je hebt best kans dat er deze release (iOS 11) best wel wat dot releases gaan komen hiervoor.
Je kunt alles tot in de treuren gaan testen met 1500 man maar zodra 12 miljoen mensen dat ding ontvangen in de eerste weken dan geeft dat toch altijd andere gegevens.
https://www.forbes.com/si...to-do-anything-to-fix-it/
Overigens zie ik in m'n iOS11 wel al voortekenen van een ronder vormgeving, zo heeft Safari ronde hoeken gekregen in de adresbalk en zit het ook in de devkit verwerkt dat je met afgeronde hoeken kunt werken. Komt niet over op een 'big deal', maar meer iets om als dev'er rekening mee te houden.
Wat ik opmerkelijker vind is hoeveel apps er nu niet meer werken nadat ze 64bit native zijn gaan werken. Er zijn stiekem nog best veel apps die niet of nooit bijgewerkt zijn en worden. Zombie-apps heten dat toch?
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
'iOs11 Batterij issues' ?! Nergens last van op mijn Iphone 8 Plus (iOs 11.1 beta 1).

vraagje voor allen die ook op vrijdagochtend 27 oktober om 09.01u gaan pre orderen;
Wat is jouw uiterste, verwachte leveringstijd, voordat je je pre order gaat cancellen?
Voor mij zal dat vanaf eind december (Kerst) zijn. Mocht het (begin) januari of later worden, vind ik het een te dure investering voor een product wat 7 a 8 maanden later al een opvolger gaat krijgen.
Wat is jouw uiterste, verwachte leveringstijd, voordat je je pre order gaat cancellen?
Voor mij zal dat vanaf eind december (Kerst) zijn. Mocht het (begin) januari of later worden, vind ik het een te dure investering voor een product wat 7 a 8 maanden later al een opvolger gaat krijgen.
Als je kan pre-orderen dan heb je hem ook in de eeste batch.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Niet, wordt gewoon November geleverdGeert1976 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 16:54:
vraagje voor allen die ook op vrijdagochtend 27 oktober om 09.01u gaan pre orderen;
Dat durf ik nu nog niet exact te zeggen, afhankelijk van meerdere factoren. Kan zijn dat ik bij een veel te lange levering (denk aan januari/feb) een 8+ neem maar even aanzien hoe het zich gaat ontwikkelenGeert1976 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 16:54:
Dat hoeft nietTylen schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 17:25:
graag een linkje waar Apple zelf (en niet 1 of andere vage site) dit kenbaar heeft gemaakt.Tylen schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 17:25:
Wat met alle respect, ik vermoed dat je uitspraak berust op een onderbuikgevoel
Ik denk (onderbuikgevoel dus
Dit in het geval van teveel pre orders op 27 oktober tov de daadwerkelijk direct beschikbare units (iPhone X).
Apple heeft nog geen exacte indicatie hoe de markt op 27 oktober gaat reageren.
[ Voor 39% gewijzigd door _Bailey_ op 02-10-2017 17:54 ]
Ik geloof er niets van dat de preorders van die landen voorrang krijgen NA de eerste Release batch. Dit is nooit zo geweest vanaf het moment dat toestellen uit de fabriek geshipt worden (de eerste weken na release).
Natuurlijk is de release batch van de VS groter dan die van NL maar dat is dan eerder verhoudingsgewijs.
Er komt altijd wel wat beters in deze markt. Totaal niet interessant om maar te blijven wachten.
Natuurlijk is de release batch van de VS groter dan die van NL maar dat is dan eerder verhoudingsgewijs.
Ja de uiterste datum. Dat lijkt mij dan de release of aankondiging van de X2, tot die uitkomt is de X hest beste wat ze bieden en dan ga ik niet begin januari annuleren en met de mindere 8 lopen omdat er 9 of 10 maanden (7 of 8 zou juli of augustus betekenen en dat gaat hem sowieso niet worden) misschien wat anders komt.Geert1976 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 16:54:
Er komt altijd wel wat beters in deze markt. Totaal niet interessant om maar te blijven wachten.
[ Voor 58% gewijzigd door Donstil op 02-10-2017 18:10 ]
Alles naar rato lijkt mijDonstil schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 18:01:
Ik geloof er niets van dat de preorders van die landen voorrang krijgen NA de eerste Release batch. Dit is nooit zo geweest vanaf het moment dat toestellen uit de fabriek geshipt worden (de eerste weken na release).
Precies
Het heeft voor Apple geen meerwaarde om een later bestelde Amerikaanse order voorrang te geven tov een bijvoorbeeld Nederlandse order als ze toch uit de fabriek komen.
Alle afgelopen releases leerde ons dat dit juist heel eerlijk ging. Soms tot de minuut nauwkeurig waren de batches gelijk over de wereld (Macrumors users zoeken dat altijd heel mooi uit)
[ Voor 56% gewijzigd door Donstil op 02-10-2017 18:18 ]
'Beetje' off-topicDonstil schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 18:13:
[...]
Precies
Het heeft voor Apple geen meerwaarde om een later bestelde Amerikaanse order voorrang te geven tov een bijvoorbeeld Nederlandse order als ze toch uit de fabriek komen.
Alle afgelopen releases leerde ons dat dit juist heel eerlijk ging. Soms tot de minuut nauwkeurig waren de batches gelijk over de wereld (Macrumors users zoeken dat altijd heel mooi uit)
Ik kan de homeknop wel missen nu met Paypal 
Perongeluk aangemeld voor een abonnement welke gelijk akkoord was met de vingerscanner, geen bevestiging of iets nodig verder. Natuurlijk geannuleerd via Apple account maar;
Kom maar door met die X
Perongeluk aangemeld voor een abonnement welke gelijk akkoord was met de vingerscanner, geen bevestiging of iets nodig verder. Natuurlijk geannuleerd via Apple account maar;
Kom maar door met die X
Ha dan voortaan niet meer naar je iPhone kijken indien je iets kan aanmelden/bestellen, want je hoofd wordt je nieuwe vingerafdrukFamous schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 18:52:
Ik kan de homeknop wel missen nu met Paypal
Kom maar door met die X
ja, dit is ook goed mogelijk. Het is wel Apple's 1ste wereldwijde iPhone release ooit, dus voor Apple compleet nieuw.
Met name het feit dat het hier om mogelijk enkele of tientallen miljoenen pre orders gaat binnen 1 a 2 minuten.
Nog 25 dagen en dan weten het!
Precies. Ik zorg dat ik hem direct bestel en word hij gewoon geleverd in november. Lukt die niet dan haal ik nog een 8+ erbij.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Is dat wel zo? De iPhone 7 serie (en nu natuurlijk de 8 serie) is toch ook gewoon Wereldwijd gereleased?Geert1976 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 19:19:
ja, dit is ook goed mogelijk. Het is wel Apple's 1ste wereldwijde iPhone release ooit, dus voor Apple compleet nieuw.
ja, dat is zo. Het is niet zo dat ik alles maar uit m'n duim zuig hierDonstil schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 19:25:
[...]
Is dat wel zo? De iPhone 7 serie (en nu natuurlijk de 8 serie) is toch ook gewoon Wereldwijd gereleased?
Kijk maar op http://www.iphone7updates...hone-7-80-countries/5068/
en daar zie je dat het verspreid is over ong 4 weken tijd.
Verder was de iPhone 7 ook nog eens vele malen minder interessant dan nu de 1ste oled iPhone ooit. Althans, de update van 6S naar 7 was minder interessant dan van de 7 naar nu de X
[ Voor 4% gewijzigd door _Bailey_ op 02-10-2017 19:30 ]
Die bron kan van tafel. Kijk nog eens goed naar de datum voor de UK en vergelijk dat met de US, Duitsland of Nederland. Klopt geen hout van die tabel.Geert1976 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 19:29:
[...]
ja, dat is zo. Het is niet zo dat ik alles maar uit m'n duim zuig hier
Kijk maar op http://www.iphone7updates...hone-7-80-countries/5068/
en daar zie je dat het verspreid is over ong 4 weken tijd.
Verder was de iPhone 7 ook nog eens vele malen minder interessant dan nu de 1ste oled iPhone ooit. Althans, de update van 6S naar 7 was minder interessant dan van de 7 naar nu de X
Nou dat is geregeld wel zo dus vandaar dat ik het vraagGeert1976 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 19:29:
Het is niet zo dat ik alles maar uit m'n duim zuig hier
[ Voor 14% gewijzigd door Donstil op 02-10-2017 19:33 ]
goed, er zal vast in die tabel iets niet kloppen. Het feit blijft dat de iPhone 7 geen wereldwijde release was, of mijn bron naar de prullenbak kan verandert daar niets aan.Donstil schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 19:32:
[...]
Die bron kan van tafel. Kijk nog eens goed naar de datum voor de UK en vergelijk dat met de US, Duitsland of Nederland. Klopt geen hout van die tabel.
[...]
Nou dat is geregeld wel zo dus vandaar dat ik het vraag
Maar Google maar eens naar de release van de iPhone 7 en je ziet onder andere meerdere artikelen van 9to5mac waar duidelijk wordt gesproken over meerdere data voor de diverse landen.
En op je laatste opmerking ga ik niet in
Ik lach niemand uit..noch kies ik kant..maar moest toch erg lachen toen ik dit lasDonstil schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 19:32:
[...]
Die bron kan van tafel. Kijk nog eens goed naar de datum voor de UK en vergelijk dat met de US, Duitsland of Nederland. Klopt geen hout van die tabel.
[...]
Nou dat is geregeld wel zo dus vandaar dat ik het vraag
Haha ja “iets niet kloppen” idd. Denk dat je met “iets wel kloppen” beter zitGeert1976 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 19:47:
[...]
goed, er zal vast in die tabel iets niet kloppen. Het feit blijft dat de iPhone 7 geen wereldwijde release was, of mijn bron naar de prullenbak kan verandert daar niets aan.
Maar Google maar eens naar de release van de iPhone 7 en je ziet onder andere meerdere artikelen van 9to5mac waar duidelijk wordt gesproken over meerdere data voor de diverse landen.
En op je laatste opmerking ga ik niet in
Maar heb even gekeken maar was idd geen wereldwijde release. Wel een erg grote First wave.
Is de iPhone X wel daadwerkelijk wereldwijd? Of in ieder geval in alle Apple landen, want dat kan ik zo 1.2.3 niet vinden. Daar hebben ze wel iets over gezegd op de Keynote toch?
Nu zijn de klachten vooral voor de 6(s) en 7 en draai je een beta iOS. We zullen zien wat de C doet en/of iOS updates. Heb bijv 24% batterij gebruik door whatsapp, maar die gebruik ik altijd via de browser van m’n pc. Dat zal dus ook een aardige aanslag op je batterij zijn.dafmay schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 13:21:
'iOs11 Batterij issues' ?! Nergens last van op mijn Iphone 8 Plus (iOs 11.1 beta 1).
[afbeelding]
[afbeelding]
De eerste leverancier die dit oplost en Nokia achtige standby tijden realiseert gaat veel fans krijgen in ieder geval. Ik zie continu tieners met een draadje van de ene zak naar de andere zak gaan
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Ik lees anders meer dan genoeg klachten op tweakers en op macrumors van iphone 7, 7+, als ook 8 en 8+ gebruikers. En een bèta zou eerder minder stabiel zijn en batterij-hungry dan een non-beta. Bèta 11.1 is zeker een uitzondering en draait in ieder geval als een zonnetje op mijn 8+NiGeLaToR schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 19:59:
[...]
Nu zijn de klachten vooral voor de 6(s) en 7 en draai je een beta iOS. We zullen zien wat de C doet en/of iOS updates.
[ Voor 4% gewijzigd door dafmay op 02-10-2017 20:06 ]
Klinkt goeddafmay schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 20:05:
[...]
Ik lees anders meer dan genoeg klachten op tweakers en op macrumors van iphone 7, 7+, als ook 8 en 8+ gebruikers. En een bèta zou eerder minder stabiel zijn en batterij-hungry dan een non-beta. Bèta 11.1 is zeker een uitzondering en draait in ieder geval als een zonnetje op mijn 8+
Ik herhaal ook alleen wat ik lees: daarbij is het vaker na een nwe iOS versie dat er veel ‘klachten’ zijn. We zullen zien.
Verzonden vanaf een iPhone aan een laadkabel.
Ming-chi Heeft zijn glazenbol weer opgeladen dit weekend en kan daarom weer een rapportje de wereld in slingeren, dit keer inclusief leuke bewering om je android vrienden/collegas de mond te snoeren.
En goed nieuws voor de 64 GB kopers: Over Half of Prospective iPhone X Buyers Surveyed Plan to Choose 256GB Storage
TrueDepth camera puts iPhone X 2.5 years ahead of Android competition
En goed nieuws voor de 64 GB kopers: Over Half of Prospective iPhone X Buyers Surveyed Plan to Choose 256GB Storage
[ Voor 33% gewijzigd door Donstil op 02-10-2017 21:03 ]
Op dit moment heb ik een 6 64gb. Met het oog op de grotere bestanden van de camera zou ik denk ik beter af zijn met de 256gb. Nu al enkele keren 64gb vol gehad en als je een keer wat wilt downloaden zal die 64gb vast snel vol zijn. Ben benieuwd welke het meeste verkocht zal worden. Het is dat ik via mijn werk nog wat korting heb waardoor die upgrade slechts 50 euro kost ten op zichte van de 64gb. Ik kan hem denk ik pas bestellen in november. Hopelijk zijn de levertijden dan ook een beetje op orde voor de bestellingen.
Laatste is voor mij goed nieuws, dat van Android kan me echt aan me reet roestenDonstil schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 20:44:
Ming-chi Heeft zijn glazenbol weer opgeladen dit weekend en kan daarom weer een rapportje de wereld in slingeren, dit keer inclusief leuke bewering om je android vrienden/collegas de mond te snoeren.
[...]
Maar is dat inclusief iCloud fotobibliotheek? Ik had een iPhone 7 plus 128GB en ik had dat ding echt vol staan met vanalles, maar van de 128GB had ik nog ruim 100GB vrij, waarbij iCloud fb met compressie aan stond. Ik betaal liever enkele euro's per maand aan iCloud dan dat ik nu meteen bijna 200 euro extra moet gaan 'bloeden'.AnthonyR schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 21:08:
Op dit moment heb ik een 6 64gb. Met het oog op de grotere bestanden van de camera zou ik denk ik beter af zijn met de 256gb. Nu al enkele keren 64gb vol gehad en als je een keer wat wilt downloaden zal die 64gb vast snel vol zijn. Ben benieuwd welke het meeste verkocht zal worden. Het is dat ik via mijn werk nog wat korting heb waardoor die upgrade slechts 50 euro kost ten op zichte van de 64gb. Ik kan hem denk ik pas bestellen in november. Hopelijk zijn de levertijden dan ook een beetje op orde voor de bestellingen.
Zeker goed nieuws[b]Donstil schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 20:44:
Ja voor mij ook, ik unload fotos en video naar GooglePhotos dus heb aan 64 GB ruim voldoende. Scheelt weer plekjes in de wachtrijFamous schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 21:13:
Laatste is voor mij goed nieuws, dat van Android kan me echt aan me reet roesten
Ben wel benieuwd voor welk bedrag mensen de X te koop gaan zetten en of ze dus ook voor nóg meer verkopen.Donstil schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 21:15:
[...]
Ja voor mij ook, ik unload fotos en video naar GooglePhotos dus heb aan 64 GB ruim voldoende. Scheelt weer plekjes in de wachtrij
Denk het wel namelijk
Ja ben ik ook wel benieuwd naar. Ik zou best de prijs van een 256 betalen voor de 64 als ik hem dan op release heb.Famous schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 21:18:
[...]
Ben wel benieuwd voor welk bedrag mensen de X te koop gaan zetten en of ze dus ook voor nóg meer verkopen.
Denk het wel namelijk
Sync je automatisch?Donstil schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 21:15:
[...]
Ja voor mij ook, ik unload fotos en video naar GooglePhotos dus heb aan 64 GB ruim voldoende. Scheelt weer plekjes in de wachtrij
Yup, wel even op “orgineel” zetten. Anders gaat er een compressie overheen.
Heb nu 38GB in use, twijfel daarom tussen 64 en 256.
Enige advies?
Enige advies?
Ik kies voor de 64 gb versie, want ik heb nog geen problemen gehad mbt ruimtegebrek
Tenzij je van plan bent ineens enorm in 4K 60 fps te filmen zit je dus wel goedJaymone schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 22:22:
Heb nu 38GB in use, twijfel daarom tussen 64 en 256.
Enige advies?
Hmm..wordt een lastige dit. Heb nu ook 4K 30 optie maar gebruik het vooralsnog niet..heb nog 3 weken de tijd om te beslissen..Donstil schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 22:32:
[...]
Tenzij je van plan bent ineens enorm in 4K 60 fps te filmen zit je dus wel goed
Airpods kosten 170 Met 64 bespaar je 170..hmm..
[ Voor 13% gewijzigd door Jaymone op 02-10-2017 22:39 ]
Vergeet ook niet dat HEIF en HEVC veel efficienter met je opslag omgaan. 4k 30 fps was toch eerst 350MB per minuut? Dat is nu 170MB. 60 fps is uiteraard meer maar daar ken ik de geschatte bestandsgrootte nog niet van.
Volgens het instellingen menu van de 8/8+ is 40k60 in HEVC 400 MB per minuut.swv schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 22:47:
Vergeet ook niet dat HEIF en HEVC veel efficienter met je opslag omgaan. 4k 30Hz was toch eerst 350MB per minuut? Dat is nu 170MB. 60Hz is uiteraard meer maar daar ken ik de geschatte bestandsgrootte nog niet van.
4k30 non HEVC was idd 350 MB
[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 02-10-2017 22:50 ]
Hmm das behoorlijk. Ook omdat 1080p 30Hz vs 60Hz maar respectievelijk 60MB en 90MB is. Nja 1080p 60Hz voldoet wat mij betreft ook als opslag echt vol begint te raken (en wegschrijven naar de cloud dan geen optie is).Donstil schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 22:48:
[...]
Volgens het instellingen menu van de 8/8+ is 40k60 in HEVC 400 MB per minuut.
Wat doen jullie er allemaal mee dan?
Maken jullie elke dag filmpjes?
Ik heb meer dan zat aan 64gb, zit nu op 17gb van de 32gb op mijn 7.

Edit: keek net nog eens en zag foto’s nu opeens op 6,5gb.. gebruik is nog wel 17gb.
Maken jullie elke dag filmpjes?
Ik heb meer dan zat aan 64gb, zit nu op 17gb van de 32gb op mijn 7.

Edit: keek net nog eens en zag foto’s nu opeens op 6,5gb.. gebruik is nog wel 17gb.
[ Voor 17% gewijzigd door Famous op 02-10-2017 23:25 ]
Verwijderd
Ik heb nu de Iphone 6S+ 128gb en de iphone SE 16gb prive en zakelijk en ik ga de 6S+ verruilen voor de X 256gb versie. Alleen al mijn muziek bibliotheek is 140gb dus de 64gb is echt te krap.
140GB aan muziek en die luister je allemaal elke dag, beetje onzin hé!
iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
Zoals m'n schoonvader nog steeds op verjaardagen pocht dat hij 300GB aan muziek heeft...
Dude, 't is 2017. Apple Music, Spotify of Tidal....
Dude, 't is 2017. Apple Music, Spotify of Tidal....
Haters everywhere but I don’t really care
Dit topic is gesloten.
Let op:
LET OP: LEVERTIJDEN & BESCHIKBAARHEID MOETEN IN [IPHONE] LEVERTIJDEN & BESCHIKBAARHEID.
Een beter iPhone X topic begint bij jezelf. Het gaat hier om de discussie over de iPhone zelf. Natuurlijk zit je vol spanning te wachten, maar daarvoor hebben we een apart topic. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone X] Cases en andere accessoires
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.
LET OP: LEVERTIJDEN & BESCHIKBAARHEID MOETEN IN [IPHONE] LEVERTIJDEN & BESCHIKBAARHEID.
Een beter iPhone X topic begint bij jezelf. Het gaat hier om de discussie over de iPhone zelf. Natuurlijk zit je vol spanning te wachten, maar daarvoor hebben we een apart topic. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone X] Cases en andere accessoires
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.