Haters everywhere but I don’t really care
Waarom zou dat anders zijn..?matthijst schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 12:18:
Benieuwd of de spellingcontrole op de X een beetje werkt.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Weet je toevallig ook of er een pad is om meerdere devices tegelijk te laden?
Ik weet dat ikea een wireless charger heeft alleen vind ik het laadvermogen erg laag..
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80289832/
Bovendien moet je hier nog steeds een andere kabel voor aanschaffen toch?
[ Voor 9% gewijzigd door Security op 15-09-2017 13:04 ]
En qua prijs, ja hij is net zo duur als een laptop maar hij is ook net zo snel als een laptop, heeft meer sensoren en features (GPS, glonass, galileo, QZSS, iBeacon, kompas, BT5, barometer, gyro, ongeveer 4 camera's, alle denkbare bands, OLED etc.) dus als je het zo bekijkt is de prijs wel redelijk marktconform. Het zou beter zijn om te zeggen dat hij teveel biedt voor een telefoon, ja daar kan ik op zich wel inkomen. Dan moet je een telefoon kopen met minder of minder goede features.
NOSIG
Kennelijk heb je daar weer extra's voor nodig, converters en kabels enzo. Dit gaat je 50+ euro kosten.
Wow, dit is echt wel classic Apple.
https://www.theverge.com/...rging-usb-c-power-charger
Hij kan misschien wel net zo snel zijn als een laptop, je kan er nog steeds niet op multitasken (lees: split-screen). Dus veel nut heeft dergelijke computing power niet.En qua prijs, ja hij is net zo duur als een laptop maar hij is ook net zo snel als een laptop, heeft meer sensoren en features (GPS, glonass, galileo, QZSS, iBeacon, kompas, BT5, barometer, gyro, ongeveer 4 camera's, alle denkbare bands, OLED etc.) dus als je het zo bekijkt is de prijs wel redelijk marktconform. Het zou beter zijn om te zeggen dat hij teveel biedt voor een telefoon, ja daar kan ik op zich wel inkomen. Dan moet je een telefoon kopen met minder of minder goede features.
[ Voor 45% gewijzigd door B00st3r op 15-09-2017 13:21 ]
Nee dat niet. Ken het merk Anker in zijn geheeld, goed spul, laders, batterijpakketen enz. De draadloze spullen ken ik verder niet inhoudelijk.Security schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 13:03:
[...]
Weet je toevallig ook of er een pad is om meerdere devices tegelijk te laden?
Ik weet dat ikea een wireless charger heeft alleen vind ik het laadvermogen erg laag..
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80289832/
Bovendien moet je hier nog steeds een andere kabel voor aanschaffen toch?
Ja dat doen fabrikanten helaas. Ik heb een LG G6 welke dan via QC3.0 kan laden. Gek genoeg zit die lader er in de doos niet bij, die moest ik los kopenB00st3r schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 13:19:
[...]
Kennelijk heb je daar weer extra's voor nodig, converters en kabels enzo. Dit gaat je 50+ euro kosten.
Wow, dit is echt wel classic Apple.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Gemakshalve vergeet men ook maar even dat veruit de meeste mensen gebruik maken van powerbanks en de computer om hun telefoon op te laden. Computers ondersteunen het niet (tenzij USB-C) en veruit de meeste powerbanks ook al niet. Je schiet dus niet erg veel op met een telefoon die fast charge ondersteund. Of het ook nodig is, is ook nog maar zeer de vraag. Als je het ding overal en nergens oplaadt dan loop je eigenlijk continu met een opgeladen telefoon rond (zeker nu met draadloos opladen). Wat voegt snelladen dan nog toe?
Wat echter ook vaak gebeurd is dat fabrikanten wel fast charge support in de telefoon stoppen maar er dan een goedkope lader bij doen. Zit je alsnog aan de 5W en extra kosten voor een fast charge lader omdat deze niet meegeleverd wordt. Zoals gewoonlijk is dit dus niet unieks van Apple, ze doen wat de rest ook doet. Iets wat je terugziet in de gehele feature set van de iPhones sinds de allereerste versie.
Btw, dat hele fast charge is een gevolg van het ondersteunen van dingen als USB-C en USB-PD. Dat zie je dus ook bij andere smartphones van vandaag de dag. Je zit hier dan ook niet vast aan Apple hardware, je kunt gerust een veel goedkopere lader van een ander merk kopen. Het enige wat je dan wel van Apple moet hebben is die USB-C - Lightning kabel.
[ Voor 6% gewijzigd door ppl op 15-09-2017 13:49 ]
Geen idee. De belabberde vervoegingen vliegen je hier om de horen.
Haters everywhere but I don’t really care
Precies, snap ook echt niet waarom mensen nu nog voor die 8 zouden gaan, 5e jaar op rij dat zelfde design op het glasplaatje na, haal dan nu die X en doe daar een paar jaar mee, dan is die prijs ook al minder erg._Christiaan_ schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 13:13:
Ik begrijp niet helemaal waarom nu zoveel mensen zeggen 'ik sla hem dit jaar even over'. Juist voorgaande iPhones hadden marginale verbeteringen t.o.v. de versies daarvoor. Nu hebben we eindelijk grote veranderingen en dan gaan mensen hem overslaan.
En qua prijs, ja hij is net zo duur als een laptop maar hij is ook net zo snel als een laptop, heeft meer sensoren en features (GPS, glonass, galileo, QZSS, iBeacon, kompas, BT5, barometer, gyro, ongeveer 4 camera's, alle denkbare bands, OLED etc.) dus als je het zo bekijkt is de prijs wel redelijk marktconform. Het zou beter zijn om te zeggen dat hij teveel biedt voor een telefoon, ja daar kan ik op zich wel inkomen. Dan moet je een telefoon kopen met minder of minder goede features.
Verwijderd
Meh, Hij kan dan wellicht net zo 'snel' zijn als een laptop, wat ik me sterk afvraag of dat in de praktijk daadwerkelijk zo is. Het feit blijft dat het appels met peren vergelijken_Christiaan_ schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 13:13:
Ik begrijp niet helemaal waarom nu zoveel mensen zeggen 'ik sla hem dit jaar even over'. Juist voorgaande iPhones hadden marginale verbeteringen t.o.v. de versies daarvoor. Nu hebben we eindelijk grote veranderingen en dan gaan mensen hem overslaan.
Overigens sla ik hem over om meerdere reden dan alleen de prijs. Het ontbreken van een Home knop word voor mij teveel risico, althans voor nu. Ik moet eerst nog allemaal zien hoe dit in de praktijk gaat lopen, heb volle vertrouwen in FaceID, maar of dit meteen perfect gaat werken? Waarschijnlijk niet.
Ieder z'n ding natuurlijk, voor de rest vind ik het een heel mooi apparaat om te zien, design matig is hij dan ook wel echt futuristisch en nieuw.
Eens. Wat nog bijkomt, is de vraag in hoeverre je het merkt in het gebruik: een 6S (Plus) zal nog steeds snel aanvoelen, laat staan de 7 (Plus) en haar opvolgers. Dat is het voordeel van de optimalisatie van iOS icm. de snelle hardware.Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 14:24:
[...]
Meh, Hij kan dan wellicht net zo 'snel' zijn als een laptop, wat ik me sterk afvraag of dat in de praktijk daadwerkelijk zo is. Het feit blijft dat het appels met peren vergelijkenEen laptop met OSX of Windows 10 kan toch veel en veel meer software draaien dan een OS die ontwikkeld is voor een mobiel, vind dit een beetje een vage vergelijking imo. Het is en blijft een telefoon, op wat simpele apps na hoeft het niets te trekken, althans bij 99% van de gebruiiers. Ook vind ik de features zelf allemaal wel meevallen, je benoemd GPS. Ik geloof dat elke telefoon dat heeft. Ik snap heel goed dat mensen deze gaan overslaan.
Overigens sla ik hem over om meerdere reden dan alleen de prijs. Het ontbreken van een Home knop word voor mij teveel risico, althans voor nu. Ik moet eerst nog allemaal zien hoe dit in de praktijk gaat lopen, heb volle vertrouwen in FaceID, maar of dit meteen perfect gaat werken? Waarschijnlijk niet.
Ieder z'n ding natuurlijk, voor de rest vind ik het een heel mooi apparaat om te zien, design matig is hij dan ook wel echt futuristisch en nieuw.
Ik sla hem ook over; de prijs is vooralsnog aan de stevige kant, alhoewel aan de andere kant ik bijna hetzelfde betaald heb voor mijn 7 Plus 128 Gb, maar wel met leren Apple-hoesje meegerekend
En het is al eerder benoemd (in dit topic en ook op frontpage); dit is echt een 1-gen product; zie de MacBook Airs of recenter: de 1e Apple Watch. Ik moet zeggen, dat ik er wel vertrouwen in heb, dat Face-ID zal werken: en als dat zo is, dan schijnt Apple - zo heb ik gelezen - op dit vlak voor de verandering eens flink voor te liggen op de concurrentie. Ik heb het dan over de wijze waarop het werkt (lees: niet te foppen met een foto) en niet op het feit dat het er eindelijk op zit.
Het zou niet des Apples zijn voor mijn gevoel; want als het NIET zou werken zoals het hoort, dan hebben ze zichzelf wel heel hard in de voet geschoten.. Pas iets op de markt brengen, dat werkt en niet zoveel mogelijk features erop flikkeren, puur om dat het kan.. en dat het vervolgens slecht werkt.. Dat werk. Iets waar Samsung nog wel eens een handje van heeft... Het is een keuze, maar ik persoonlijk zou liever pas een nieuwe feature op een telefoon ziet, wanneer deze ook vlekkeloos werkt.. (Maar wireless-charging had op zijn minst al op de iPhone 6S moeten zitten..)
In principe gaat mijn iPhone 7 Plus - net als zijn voorganger (een iPhone 5) - weer een jaartje of 4 mee; ben erg benieuwd hoe het er dan voorstaat. Eén ding is zeker: de hoge prijs van de X is geen incident; de opvolgers zullen alleen maar duurder worden: meer nieuwe goodies --> moeilijker om in zeer forse aantallen te produceren --> meer schaarste --> meer betalen. Dat is een ontwikkeling die nu gestart is & de concurrentie zal gaan volgen (zie het prijskaartje vd Note 8 bijvoorbeeld).
Als er genoeg mensen afhaken en overstappen naar Android, dan zal Apple wel iets moeten doen.
Ofwel meer innoveren en komen met killer-applicaties (zijn die er nog?), ofwel met de prijs dichter bij de concurrentie gaan zitten.
Samsung ziet natuurlijk nog meer af van de concurrentie omdat er zoveel chinese telefoons zijn die kortbij komen met hun specs.
[ Voor 99% gewijzigd door Tommie12 op 15-09-2017 14:46 ]
Sony A7 iv en wat recycled glas
Ze gaan nu het vierde jaar in, het design is nu 3 jaar oud.Scrtz schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 14:23:
[...]
Precies, snap ook echt niet waarom mensen nu nog voor die 8 zouden gaan, 5e jaar op rij dat zelfde design op het glasplaatje na, haal dan nu die X en doe daar een paar jaar mee, dan is die prijs ook al minder erg.
Ergens vind ik het heel vet, ergens heel kapitalistisch diabolis..

Waarom is het scherm eigenlijk zo gebogen in de behuizing, is daar uitleg over geweest?
Voor als je hem laat vallen; dan kun je via het gat je notificaties bekijkenDonstil schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 15:14:
[afbeelding]
Waarom is het scherm eigenlijk zo gebogen in de behuizing, is daar uitleg over geweest?
"Using innovative folding and circuit stacking technology, the OLED panel follows the curves of the device into the farthest reaches of the corners. Then it uses a process called subpixel anti-aliasing to tune individual pixels for smooth, distortion-free edges."Donstil schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 15:14:
[afbeelding]
Ik weet niet of je zo blij gaat zijn met de IKEA Qi laders, die geven maar 5 Watt. Voor je nachtkastje ruim voldoende maar voor in de woonkamer denk ik dat je liever meer wil.Peabz21 schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 14:20:
Die IKEA Qi laders zijn bijna allemaal superslecht verkrijgbaar. Wil er sowieso wel 1 halen voor op mijn bureau op werk. Benieuwd naar ervaringen van andere mensen.
Ik heb op AliExpress modellen gevonden die volgens de specs 10 Watt draadloos geven:
- https://www.aliexpress.co...-Plus-S7/32824527271.html
- https://www.aliexpress.co...Note-5-7/32819090037.html
Weet nog niet welke ik ga bestellen. Of heeft iemand een betere gevonden?
Daarnaast zag ik ook nog een leuke hoes voor de X:
- https://www.aliexpress.co...ck-Shell/32829620417.html
[ Voor 10% gewijzigd door robertwebbe op 15-09-2017 16:05 ]
Toevallig heeft iCulture er vandaag een item over. Zij hebben er een boel vergeleken die nu in NL verkrijgbaar zijn. (Incl de wattages)robertwebbe schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 15:55:
[...]
Ik weet niet of je zo blij gaat zijn met de IKEA Qi laders, die geven maar 5 Watt. Voor je nachtkastje ruim voldoende maar voor in de woonkamer denk ik dat je liever meer wil.
https://www.iculture.nl/gids/draadloze-opladers-iphone/
[ Voor 38% gewijzigd door Dennisdn op 15-09-2017 16:10 ]
Koop dan ook een hoesje van €150/€200 voor je nieuwe telefoon zou ik zeggen , want terugrekenen naar gebruik van zo'n €150 is dan minder dan 'n eurie. Koopie!
Dat ben ik niet met je eens. Als je een simpel hoesje wilt kan je daar best behoorlijk op besparen. Omdat je een dure telefoon koopt hoeven natuurlijk niet alle accessoires ook peperduur.Geert1976 schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 16:14:
Vind ik vaak zo "grappig", mensen hebben 0 moeite met even €1100/€1300 voor een smartphone af te rekenen en vervolgens zie je ze zeer druk shoppen op AliExpress![]()
![]()
Koop dan ook een hoesje van €150/€200 voor je nieuwe telefoon zou ik zeggen , want terugrekenen naar gebruik van zo'n €150 is dan minder dan 'n eurie. Koopie!
Sta jij ook altijd de duurste benzine te tanken?
ik ga altijd met de treinMaerer schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 16:24:
[...]
[ Voor 18% gewijzigd door _Bailey_ op 15-09-2017 16:27 ]
Nou dat vind ik een mooi vergelijk. Krachtige/duurdere motoren moet je namelijk niet volgooien met de goedkoopste TinQ meukMaerer schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 16:24:
[...]
Dat heb ik ook een beetje met Alie hoesjes, soms is dat van een materiaal wat meer schade doet aan je toestel dan het echt protectie bied. (Hard plastic enz)
Nog tips mbt prijs/kwaliteit welk tempered glas?Donstil schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 16:31:
[...]
Nou dat vind ik een mooi vergelijk. Krachtige/duurdere motoren moet je namelijk niet volgooien met de goedkoopste TinQ meuk![]()
Dat heb ik ook een beetje met Alie hoesjes, soms is dat van een materiaal wat meer schade doet aan je toestel dan het echt protectie bied. (Hard plastic enz)
Het is weer bijna September 2026 :)
Maar niet iedereen is bereid om ook nog even €45 voor een hoesje te betalen.
Wat betreft USB laders ben ik ook altijd wel kieskeurig en gebruik ik bij voorkeur alleen Apple laders. Puur omdat ik artikelen heb gelezen over de technische kwaliteit van Apple laders. De goedkopere laders zijn niet zo goed ontstoort als die van Apple waardoor TouchID niet goed werkt of je voelt je vinger stroever over het beeld glijden. Maar bij Qi gaat dat niet op denk ik. Vandaar ik verder keek naar de alternatieve laders. En ik ben heel benieuwd wat straks het maximum vermogen is van het laden via Qi en of Apple er toch nog beters mee weet te maken. Reken er maar op dat de Apple laders niet onder de €100 te koop zullen zijn.
Nee dat niet eigenlijk, die gebruik ik nooit eigenlijk.Jaymone schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 16:35:
[...]
Nog tips mbt prijs/kwaliteit welk tempered glas?
Ik ook, of de lederen. Tot de nieuwigheid eraf is, daarna meestal zonder.robertwebbe schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 16:38:
Ik koop bij mijn iPhone X ook direct een Apple siliconen hoesje, naar mijn idee de beste.
Al vind ik de kleren dit jaar niet bijzonder. Ik kan er nog niet echt een kiezen.
[ Voor 49% gewijzigd door Donstil op 15-09-2017 16:41 ]
Ik ook, echter twijfel ik dit keer tussen silicon of leerrobertwebbe schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 16:38:
Ik koop bij mijn iPhone X ook direct een Apple siliconen hoesje, naar mijn idee de beste.
Wat betreft USB laders ben ik ook altijd wel kieskeurig en gebruik ik bij voorkeur alleen Apple laders. Puur omdat ik artikelen heb gelezen over de technische kwaliteit van Apple laders. De goedkopere laders zijn niet zo goed ontstoort als die van Apple waardoor TouchID niet goed werkt of je voelt je vinger stroever over het beeld glijden. Maar bij Qi gaat dat niet op denk ik. Vandaar ik verder keek naar de alternatieve laders. En ik ben heel benieuwd wat straks het maximum vermogen is van het laden via Qi en of Apple er toch nog beters mee weet te maken. Reken er maar op dat de Apple laders niet onder de €100 te koop zullen zijn.
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 4loeberce schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 16:38:
Bij T_mobile is de 8+ 64 GB €840 icm met een abbo. Is dus €79 lager dan adviesprijs.
[iPhone 8 & 8 Plus] Ervaringen & Discussie
[ Voor 13% gewijzigd door Donstil op 15-09-2017 16:43 ]
De wireless charger van Belkin heeft max vermogen van 7,5W. Dat is dus een tikkie hoger dan de 5W die Apple standaard meelevert bij een iPhone. Anker heeft daarnaast nog een Qi charger van 10W. Voor Fast Charging is minimaal 18W nodig volgens mijrobertwebbe schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 16:38:
Ik denk dat dit 1 van de betere is die je kunt kopen: https://www.amazon.de/Anker-Drahtlose-Induktive-Ladegerät-Qi-fähigen/dp/B01KJL4XNYrobertwebbe schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 16:57:
De laders van Ali die ik eerder noemde hebben een output verbruik van 2 en 2,1 Amp. Ik weet niet of je bij Qi ook de formule P = U x I mag gebruiken om zo het netto vermogen te berekenen.
Prima prijs en Anker is een goed merk.
Hoofdpijn??
Ik heb nieuws voor je: Een nieuwe oplader voor een MacBook Pro kost €89. Een oplader die je naast de MacBook ook kunt gebruiken voor bijvoorbeeld je iPhone, Apple Watch of AirPods mits je de juiste kabel hebt/ ook nog koopt. Bizar he wat een geld dan??? En dan kan ik daar al mijn Apple producten mee opladen.
Ik snap niet zo goed wat die Einstein zo populair loopt te doen met zijn Youtubefilmpje. Het is niet alsof het een plicht is die combinatie van 29 W en usb-c kabel te kopen. Je kunt namelijk ook al redelijk snel laden met een iPad adapter twv €25 of elke andere adapter met een hoger vermogen van een ander merk die je thuis hebt liggen. Maar dat wordt natuurlijk voor het gemak over het hoofd gezien.
Ik doe trouwens 1 tot 2 dagen met een lading en laadt mijn iPhone zo goed als altijd in de nacht op. Toch mooi meegenomen dat ik straks 30 tot 60 minuten eerder de kabel eruit kan trekken in mijn slaap bij de iPhone X

Ik doe het nooit, maar ja ik beschik over 2x 29 W adapter (ivm 12" MacBook) en een 61 W usb-c adapter en uiteraard de nodige kabels. Voor mij waren de lusten bij de iPad Pro (die ook van die usb-c laders profiteert) hoger dan de lasten.
Verklaar me maar voor gek, maar ik weet beter. Anders was ik een paar jaar geleden nooit aan mijn Apple avontuur begonnen. Toen waren accessoires ook al duur namelijk. What's new?
Ik snap eigenlijk niet waarom ik er nog op in ga ook.
Goede tip! Ik wacht nog even af of er een tweakers is met een iPhone 8 die deze gaat kopen en zijn of haar review deelt. Mocht fast charging (10W) werken, dan ga ik er denk ik ook wel een bestellen. Bij 2 of meer worden ze kostenloos verzonden dus als iemand anders ook verzendkosten wil besparen...MelvinW schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 17:06:
[...]
Ik denk dat dit 1 van de betere is die je kunt kopen: https://www.amazon.de/Anker-Drahtlose-Induktive-Ladegerät-Qi-fähigen/dp/B01KJL4XNY
Prima prijs en Anker is een goed merk.
Hij verwacht dat door zware 'supply constraints' Apple pas halverwege 2018 de 'supply-demand balans' aan zal kunnen wat betreft de nieuwe iPhone X
Voor diegene die Kuo wellicht nog niet kennen, deze man heeft een bizar goed track record (ja, tuurlijk, zat er ook wel eens naast
Heb het idee dat als je daadwerkelijk je iPhone X in de 1ste week van november bezorgd krijgt, je deze zo voor € 3000 kan verkopen op Marktplaats
Dit is toch wel 1 van de meest opmerkelijkste product launches van Apple ooit.
In september een nieuw product presenteren, waarvan dus de kans gewoon groot is dat je die pas zo'n 4 tot 5 maanden ( dus al op kwart van de jaarlijkse cyclus) later daadwerkelijk in handen kan hebben.
[ Voor 37% gewijzigd door _Bailey_ op 15-09-2017 18:34 ]
Dat was al wel te verwachten ja. Scalpers zullen wel blij zijn..Geert1976 schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 18:17:
KGI Securities analist Kuo heeft weer eens van zich laten horen vandaag;
Hij verwacht dat door zware 'supply constraints' Apple pas halverwege 2018 de 'supply-demand balans' aan zal kunnen wat betreft de nieuwe iPhone X
Voor diegene die Kuo wellicht nog niet kennen, deze man heeft een bizar goed track record (ja, tuurlijk, zat er ook wel eens naast) en heeft vrijwel alles wat betreft logistiek en planning bij het rechte eind gehad met de iPhone 8 en iPhone X als ook andere Apple launches en logistieke processen rondom Apple.
Ja hoe langer ik er over nadenk hoe meer nadelen ik zie. Hopelijk volgend jaar beter want dit gaat hem voor mij niet meer worden.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Vandaag besteld is morgen in huis https://www.coolblue.nl/p...-galaxy-note-8-zwart.htmlPhusebox schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 18:30:
[...]
Ja hoe langer ik er over nadenk hoe meer nadelen ik zie. Hopelijk volgend jaar beter want dit gaat hem voor mij niet meer worden.
Ik zie niet veel verschil in die screenshots hoor? Hooguit dat je in landscape wat inlevert inderdaad. Ik persoonlijk gebruik mijn iPhone alleen in landscape bij video's kijken. Verder alles in portrait. Ik vind het grote display icm compacte vormfactor een Plus.. ehh plus
[ Voor 5% gewijzigd door swv op 15-09-2017 18:42 ]
De prijs van de Note moet eerst nog wat zakken zoals normaal bij Samsung telefoons.swv schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 18:37:
[...]
Vandaag besteld is morgen in huis https://www.coolblue.nl/p...-galaxy-note-8-zwart.html
Ik zie niet veel verschil in die screenshots hoor? Hooguit dat je in landscape wat inlevert. Ik persoonlijk gebruik mijn iPhone alleen in landscape bij video's kijken. Verder alles in portrait. Ik vind het grote display icm compacte vormfactor een Plus.. ehh plusEn anders is daar voor mij de iPad nog.
Er is toch duidelijk een verschil zichtbaar, voor mij althans. Ik had gehoopt op een groter scherm, niet kleiner. De plus is voor mij prima qua formaat dus een 6,2 inch scherm had moeten passen daarin.
Apple leren hoesje; pas na 3 jaar versleten (onderste hoekje kapot). Zit verder nog steeds goed en geen schade aan toestel. Heb wel anders gezien inderdaad. Die flubberdingen van Ali hoef ik hier ook niet dus. Zelfde voor laders en kabels.Donstil schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 16:31:
[...]
Nou dat vind ik een mooi vergelijk. Krachtige/duurdere motoren moet je namelijk niet volgooien met de goedkoopste TinQ meuk![]()
That said, ik begrijp wel dat mensen een hoesje van Ali er om pleuren. Dat begrijp ik dan weer niet met laders enz.
Een 6,2" display met dezelfde beeldverhouding gaat weinig verschil makenPhusebox schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 18:42:
[...]
De prijs van de Note moet eerst nog wat zakken zoals normaal bij Samsung telefoons.
Er is toch duidelijk een verschil zichtbaar, voor mij althans. Ik had gehoopt op een groter scherm, niet kleiner. De plus is voor mij prima qua formaat dus een 6,2 inch scherm had moeten passen daarin.
Ik snap je wel hoor. Ik ben bijvoorbeeld blij dat Apple met de iPad nooit voor 16:9 schermen is gegaan. Leuk voor films maar met browsen en documenten lezen minder praktisch. Bij de iPhone kan ik het wel hebben
Ik moet bekennen dat ik eigenlijk nog weinig het internet afgestruind heb betreffende de X. Komt denk ik doordat het nog wel even duurt voor ie te koop is waardoor ik wat minder enthousiast zoek, maar heb jij al voorbeelden gezien van hoe dat eruit ziet. En zo ja wie wat waar? Ik heb begrepen dat je net als bij de S8 ervoor kunt kiezen om op 16:9 weergave te kijken of ingezoomd?UltraSub schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 18:47:
Ik gebruik mijn toestellen allemaal, inclusief iPads (als ik die al gebruik) in portrait. However, video is bijna altijd landscape en dat is fijn op een Plus. Met een X ga ik in landscape video toch behoorlijk inleveren.
meh, ik snap wel waar hij naar toe wil hoor.swv schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 17:10:
[...]
...
Ik snap niet zo goed wat die Einstein zo populair loopt te doen met zijn Youtubefilmpje. Het is niet alsof het een plicht is die combinatie van 29 W en usb-c kabel te kopen. Je kunt namelijk ook al redelijk snel laden met een iPad adapter twv €25 of elke andere adapter met een hoger vermogen van een ander merk die je thuis hebt liggen. Maar dat wordt natuurlijk voor het gemak over het hoofd gezien.
...
Koop een recent Samsung flagship en je krijg de fastcharging adapter gewoon meegeleverd. Of je fastcharging daarna wil gebruiken of niet, dan bepaal je middels een instelling in het OS.
Apple levert bij gewoon een non-fastcharging adapter mee waardoor je gewoonweg gedwongen wordt om meer euro's er tegenaan te gooien wanneer je die functie wil gebruiken.
Dat jij een Macbook Pro adapter hebt liggen die je voor dat doel kunt gebruiken is fijn, maar niet iedereen heeft dat dus.
Dus ja, het is een beetje cheap van Apple om bij een telefoon van (in ons geval) € 1159 of duurder zo'n goedkope non-fastcharging lader te doen.
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Je hebt er primair last van in landscape inderdaad, vind ik ook niet echt een minpunt. De safe area wordt nu wel heel strikt toegepast, want niet alleen bedieningselementen maar ook grafische weergave wordt beïnvloed. Lijkt me een ongewenst neveneffect, wel relatief eenvoudig te repareren.swv schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 18:37:
[...]
Vandaag besteld is morgen in huis https://www.coolblue.nl/p...-galaxy-note-8-zwart.html
Ik zie niet veel verschil in die screenshots hoor? Hooguit dat je in landscape wat inlevert. Ik persoonlijk gebruik mijn iPhone alleen in landscape bij video's kijken. Verder alles in portrait. Ik vind het grote display icm compacte vormfactor een Plus.. ehh plusEn anders is daar voor mij de iPad nog.
Een ander iets dat ik jammer vindt is de tweespalt faceid vs touchid, het grootste gedeelte van je zojuist geupdate productgamma bevat touch. Is Faceid de toekomst en is de volgende ipad en MB Pro dus zonder touch? Of wordt het daar beide? Het lijkt wat slordig. Doet me denken aan de USB-C / lightning spagaat. Voor het ene apparaat de toekomst, doodgezwegen bij de ander.
SoC lijkt zoals de laatste jaren subliem, maar overall overheerst nog steeds teleurstelling. Prijs is lekker premium, maar voor gadgets kijk je toch wat minder naar value for money dan reguliere aankopen. Dan nog, vind ik de X de prijs niet waard. Meer dan ooit is de nieuwste iPhone de early adopter speeltuin, die trade off ga ik niet aan.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
in die 'early adaptor speeltuin' gaat het nog rete druk worden.FirePuma142 schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 18:54:
[...]
Meer dan ooit is de nieuwste iPhone de early adopter speeltuin
Hopelijk hebben ze er genoeg schommels, glijbanen, klimrekjes en wipwapjes staan voor iedereen....als iets erg is, zijn het wel jankende kindjes en teleurgesteld toekijkende ouders in een speeltuin
[ Voor 15% gewijzigd door _Bailey_ op 15-09-2017 19:05 ]
Ja maar het gaat er mij om dat ik elke keer die verontwaardiging moet lezen, zien of horen. Bij Apple is het beleid 'wil je meer dan betaal je meer'. Nogmaals what's new? Wil je cadeautjes dan moet je bij Samsung zijn. Daarom promoot ik ook bijvoorbeeld de Note 8. Dan ben je na één uitgave klaar. Bij hun moet je zijn voor de cashbacks, gratis 360 camera, DeX station, Gear VR etc. bij aankoop van een telefoon. Bij Apple worden geen dingen weggegeven.Yucko schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 18:52:
[...]
meh, ik snap wel waar hij naar toe wil hoor.
Koop een recent Samsung flagship en je krijg de fastcharging adapter gewoon meegeleverd. Of je fastcharging daarna wil gebruiken of niet, dan bepaal je middels een instelling in het OS.
Apple levert bij gewoon een non-fastcharging adapter mee waardoor je gewoonweg gedwongen wordt om meer euro's er tegenaan te gooien wanneer je die functie wil gebruiken.
Dat jij een Macbook Pro adapter hebt liggen die je voor dat doel kunt gebruiken is fijn, maar niet iedereen heeft dat dus.
Dus ja, het is een beetje cheap van Apple om bij een telefoon van (in ons geval) € 1159 of duurder zo'n goedkope non-fastcharging lader te doen.
Zolang je als consument nog enigszins zelf de vrijheid hebt om bij je nieuwe iPhone accessoires van andere merken te kopen, vind ik het nog prima.
Best bizar eigenlijk. Samsung heeft twee Flagships, en de flagship voor de tweede helft van het jaar is bijna nergens uitverkocht op release day.swv schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 18:37:
[...]
Of ze hebben gewoon hun productie op orde 😉Donstil schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 19:28:
[...]
Best bizar eigenlijk. Samsung heeft twee Flagships, en de flagship voor de tweede helft van het jaar is bijna nergens uitverkocht op release day.
De iPhone 8 is overigens ook niet uitverkocht.
[ Voor 7% gewijzigd door Phusebox op 15-09-2017 19:41 ]
Tsja, de Note 8 is imho een totaal overbodig toestel. Hype is er ook niet, puik ding maar overpriced en weinig uniek.Donstil schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 19:28:
[...]
Best bizar eigenlijk. Samsung heeft twee Flagships, en de flagship voor de tweede helft van het jaar is bijna nergens uitverkocht op release day.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Ik denk dat de LG V30 met oled scherm (release prijs € 899 in NL en paar maandjes later verwacht ik 'm op zo'n €650/675) een erg mooi toestel gaat worden (met een vrijwel vanilla Android itt Samsung).
Lees op diverse fora redelijk veel Apple ''die hards'' die toch wel weer een nieuwe telefoon willen en de X te duur vinden en uitkijken naar alternatieven.
Of de LG V30 een écht alternatief is voor de iPhone X, laat ik maar even in het midden
We weten natuurlijk alle twee wel dat het niet uitverkopen van de Note te maken heeft met de vraag ernaar.Phusebox schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 19:40:
[...]
Of ze hebben gewoon hun productie op orde 😉
De iPhone 8 is overigens ook niet uitverkocht.
Bij de iPhone 8 zie je dit jaar hetzelfde idd. Mensen wachten klaarblijkelijk toch op de ("belachelijk dure"
Apple gebruikt nog diverse andere kleine stukjes techniek van Samsung, wat het totaal op ongeveer 15% van de prijs van elke verkochte iPhone X zet.
15%,dat is behoorlijk wat, imo.
Geloof dat Samsung erg in z'n nopjes zal zijn met de mogelijke tientallen miljoenen iPhone X pre orders op 27 oktober
[ Voor 3% gewijzigd door _Bailey_ op 15-09-2017 20:06 ]
Uiteraard. Net zoals alle andere leveranciers waar Apple mee samen werkt.Geert1976 schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 20:04:
Geloof dat Samsung erg in z'n nopjes zal zijn met de mogelijke tientallen miljoenen iPhone X pre orders op 27 oktober
[ Voor 35% gewijzigd door Donstil op 15-09-2017 20:13 ]
“Je aannames zijn de ramen naar je buitenwereld. Maak ze af toe schoon, anders komt het licht niet naar binnen.” – Alan AldaDonstil schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 19:53:
[...]
We weten natuurlijk alle twee wel dat het niet uitverkopen van de Note te maken heeft met de vraag ernaar.
Bij de iPhone 8 zie je dit jaar hetzelfde idd. Mensen wachten klaarblijkelijk toch op de ("belachelijk dure") iPhone X
Misschien worden mensen wakker, en schuiven hun centjes opzij voor een écht spannende smartphone.
(of andere leuke goodies
En jij kan ons vast wel even vertellen welke smartphone dat dan isroT- schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 20:19:
en schuiven hun centjes opzij voor een écht spannende smartphone.

(Door je post historie in de S8 topics heb ik al wel een vermoeden.)
[ Voor 12% gewijzigd door Donstil op 15-09-2017 20:31 ]
Nee sorry, kan ik je niet mee helpen..Donstil schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 20:29:
[...]
En jij kan ons vast wel even vertellen welke smartphone dat dan is
..Kan wel een bescheiden poging wagen als je erop staat; Surface Phone anyone?
(Ondertussen ga ik door met aanschaf van andere onzinnige meuk
edit: nee nooit een s8 gehad, wel een paar daagjes mee gespeeld..
[ Voor 8% gewijzigd door roT- op 15-09-2017 20:35 ]
Oke zonde. Nou de iPhone X trekt in ieder geval genoeg aan je om even in dit topic te komen kijken, dat doen ze dus alvast goed in Curpetino.roT- schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 20:34:
Nee sorry, kan ik je niet mee helpen..
Uiteraard, goodies goodies goodies!Donstil schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 20:36:
[...]
Oke zonde. Nou de iPhone X trekt in ieder geval genoeg aan je om even in dit topic te komen kijken, dat doen ze dus alvast goed in Curpetino.
Maar ik gebruik voor werk een iPhone 7 nu sinds een jaar.. jij toch een G6?
Ruilen?
Ja een G6 idd maar kom weer met hangende pootjes terugroT- schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 20:41:
[...]
Uiteraard, goodies goodies goodies!![]()
Maar ik gebruik voor werk een iPhone 7 nu sinds een jaar.. jij toch een G6?
Ruilen?
Een G6 voor een iPhone7 klinkt als een hele slechte deal trouwens, althans voor de iPhone 7 dan.
Een G6 koop je nieuw voor €370,-
Goede tip. Ik ga er ook 1 of 2 bestellen. Mijn vrouw de 8, ik de 8 plus.robertwebbe schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 17:59:
[...]
Goede tip! Ik wacht nog even af of er een tweakers is met een iPhone 8 die deze gaat kopen en zijn of haar review deelt. Mocht fast charging (10W) werken, dan ga ik er denk ik ook wel een bestellen. Bij 2 of meer worden ze kostenloos verzonden dus als iemand anders ook verzendkosten wil besparen...
Wellicht nog ff wachten op een review.
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2017 01:14 ]
Voor mij is het wel duidelijk. De veranderingen vertalen zich niet tot een toestel die ik goed genoeg vind om te kopen voor zo'n bedrag. Ik heb tot nu toe nog niemand in mijn omgeving gehoord die enthousiast is over de iPhone X._Christiaan_ schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 13:13:
De gebruikerservaring is gewoon een stuk minder met de iPhone X. Er zit geen home-knop meer op en nu kan je eventueel Face ID gebruiken als vervanging voor Touch ID. Ik vind Face ID niet praktisch. Het is geen laptop die ik open klap waarbij ik nagenoeg altijd recht voor zit.
Met het gebruik van een OLED scherm is Apple in mijn ogen 'jaren' te laat. Apple moest nu wel. Want het is gewoon niet meer van deze tijd om een toestel te voorzien van een lage resolutie lcd scherm. Terwijl alle concurrenten hoge resolutie OLED schermen gebruiken, die zelfs gebogen zijn. Apple laat gewoon zien dat het niet in staat is om mee te gaan met de laatste ontwikkelingen, want de noodzaak van het nu wel 'moeten' implementeren van OLED heeft er tegelijk voor gezorgd dat Apple de home-knop heeft moeten laten vallen. Want er bestaat natuurlijk ook zoiets als scherm vs body ratio en daar loopt Samsung met de S8 gewoon gigantisch voor, nu nog trouwens.
Verder heb je nog een aantal minpunten op het vlak van de iPhone en dat is dat de NFC chip geblokkeerd is. Dus het is wachten op Apple Pay terwijl je om heen ziet dat mensen met Android wel draadloos kunnen betalen. Het zijn allemaal kleine punten die zich uiteindelijk wel in een totaalplaatje vertalen.
Apple is of heeft wat mij betreft de voorsprong dat het had verloren.
Ze hadden meer kans gemaakt om de iPhone 8 uit te rusten met een OLED scherm dan wat ze hebben gedaan met de iPhone X.
< dit stukje webruimte is te huur >
Ik ben enthousiast!aex351 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 01:48:
[...]
Voor mij is het wel duidelijk. De veranderingen vertalen zich niet tot een toestel die ik goed genoeg vind om te kopen voor zo'n bedrag. Ik heb tot nu toe nog niemand in mijn omgeving gehoord die enthousiast is over de iPhone X.
Dat zijn allemaal grove aannames. Wie weet werkt die swipe wel net zo handig als een home-knop. Wie weet werkt dat Face ID wel heel erg goed. Wie weet werkt het ook prima als je er niet recht voor zit. Deze zaken weet je pas zeker als het toestel echt uit is.De gebruikerservaring is gewoon een stuk minder met de iPhone X. Er zit geen home-knop meer op en nu kan je eventueel Face ID gebruiken als vervanging voor Touch ID. Ik vind Face ID niet praktisch. Het is geen laptop die ik open klap waarbij ik nagenoeg altijd recht voor zit.
Leuk dat je nu precies Samsung aanhaalt. Dat merk heeft namelijk al jaren allerlei indrukwekkende specs, die werkelijk geen drol uitmaken voor de gebruikservaring. Tuurlijk, ze hebben al jaren full-hd schermen op mobieltjes. Jammer alleen dat het menselijk oog deze resolutie helemaal niet kan onderscheiden. Leuk om mee te pronken, maar verder waardeloos. Zelfde geldt voor gebogen schermen. Het ziet er puik uit, maar wat HEB je er in vredesnaam aan? En 'te laat' met OLED schermen? De schermen van de iPhone 6S en 7 zijn _veel_ beter dan de meeste high-end Android toestellen. De noodzaak was er niet en is er eigenlijk nog steeds niet. Ze brengen het nu uit op de iPhone X als extraatje, maar het meeste materiaal dat mensen op hun telefoon bekijken heeft helemaal geen OLED scherm nodig.Met het gebruik van een OLED scherm is Apple in mijn ogen 'jaren' te laat. Apple moest nu wel. Want het is gewoon niet meer van deze tijd om een toestel te voorzien van een lage resolutie lcd scherm. Terwijl alle concurrenten hoge resolutie OLED schermen gebruiken, die zelfs gebogen zijn. Apple laat gewoon zien dat het niet in staat is om mee te gaan met de laatste ontwikkelingen, want de noodzaak van het nu wel 'moeten' implementeren van OLED heeft er tegelijk voor gezorgd dat Apple de home-knop heeft moeten laten vallen. Want er bestaat natuurlijk ook zoiets als scherm vs body ratio en daar loopt Samsung met de S8 gewoon gigantisch voor, nu nog trouwens.
Die NFC-chip is niet geblokkeerd. Volgens mij is het helemaal nooit de bedoeling geweest om die NFC-chip vrij te geven voor apps (wat op Android dus wel kan). Ze willen hun eigen betaalsysteem wereldwijd uitrollen. Apple kennende wordt dat een populair systeem dat goed en handig werkt.Verder heb je nog een aantal minpunten op het vlak van de iPhone en dat is dat de NFC chip geblokkeerd is. Dus het is wachten op Apple Pay terwijl je om heen ziet dat mensen met Android wel draadloos kunnen betalen. Het zijn allemaal kleine punten die zich uiteindelijk wel in een totaalplaatje vertalen.
Ze hebben jaren voorsprong op alle andere fabrikanten. Het verschil is, dat Apple pas iets op de markt brengt als het ook echt goed werkt. Neem als voorbeeld Touch ID. Veel Android toestellen hebben ook een vingerafdruksensor. Maar ik ken niemand die 'm gebruikt. Omdat het inconsequent en lastig werkt. Bij iPhone gebruikt iedereen het. Omdat het gewoon goed werkt. Een heel verschil! Daarom durf ik ook de iPhone X zonder te proberen vooruit te bestellen. Als Face ID niet goed werkt dan loopt de reputatie van Apple een enorme deuk op, dus reken er maar op dat ze dat echt wel goed voor elkaar hebben.Apple is of heeft wat mij betreft de voorsprong dat het had verloren.
Dat had gekund, maar dan was dat toestel ook duurder geworden en er was minder incentive voor mensen om de X te kopen.Ze hadden meer kans gemaakt om de iPhone 8 uit te rusten met een OLED scherm dan wat ze hebben gedaan met de iPhone X.
Verwijderd
Ik ben het eigenlijk totaal niet met je eens maar vond dit stukje het meest typerende. Je hebt echt geen idee hè hoe groot het verschil tussen OLED en LCD is.PhilipsFan schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 02:07:
maar het meeste materiaal dat mensen op hun telefoon bekijken heeft helemaal geen OLED scherm nodig.
Net zo min dat je het verschil tussen full hd en een hogere resolutie wel degelijk ziet. En dat stukje over vingerafdrukscanner
En Apple heeft eigenlijk bijna altijd achter gelopen qua technologie ook als het op retina aankwam.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2017 02:51 ]
Face ID demo faalde bij Key Note event, werkt ongetwijfeld fanatisch als je het maar 'goed' gebruikt. Geloof best dat de beste man op het podium het 'fout' deed, en dat de schuld niet ligt bij de uitstekende Face ID implementatie.PhilipsFan schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 02:07:
[...]
Ik ben enthousiast!
[...]
Dat zijn allemaal grove aannames. Wie weet werkt die swipe wel net zo handig als een home-knop. Wie weet werkt dat Face ID wel heel erg goed. Wie weet werkt het ook prima als je er niet recht voor zit. Deze zaken weet je pas zeker als het toestel echt uit is.
[...]
Leuk dat je nu precies Samsung aanhaalt. Dat merk heeft namelijk al jaren allerlei indrukwekkende specs, die werkelijk geen drol uitmaken voor de gebruikservaring. Tuurlijk, ze hebben al jaren full-hd schermen op mobieltjes. Jammer alleen dat het menselijk oog deze resolutie helemaal niet kan onderscheiden. Leuk om mee te pronken, maar verder waardeloos. Zelfde geldt voor gebogen schermen. Het ziet er puik uit, maar wat HEB je er in vredesnaam aan? En 'te laat' met OLED schermen? De schermen van de iPhone 6S en 7 zijn _veel_ beter dan de meeste high-end Android toestellen. De noodzaak was er niet en is er eigenlijk nog steeds niet. Ze brengen het nu uit op de iPhone X als extraatje, maar het meeste materiaal dat mensen op hun telefoon bekijken heeft helemaal geen OLED scherm nodig.
[...]
Die NFC-chip is niet geblokkeerd. Volgens mij is het helemaal nooit de bedoeling geweest om die NFC-chip vrij te geven voor apps (wat op Android dus wel kan). Ze willen hun eigen betaalsysteem wereldwijd uitrollen. Apple kennende wordt dat een populair systeem dat goed en handig werkt.
[...]
Ze hebben jaren voorsprong op alle andere fabrikanten. Het verschil is, dat Apple pas iets op de markt brengt als het ook echt goed werkt. Neem als voorbeeld Touch ID. Veel Android toestellen hebben ook een vingerafdruksensor. Maar ik ken niemand die 'm gebruikt. Omdat het inconsequent en lastig werkt. Bij iPhone gebruikt iedereen het. Omdat het gewoon goed werkt. Een heel verschil! Daarom durf ik ook de iPhone X zonder te proberen vooruit te bestellen. Als Face ID niet goed werkt dan loopt de reputatie van Apple een enorme deuk op, dus reken er maar op dat ze dat echt wel goed voor elkaar hebben.
[...]
Dat had gekund, maar dan was dat toestel ook duurder geworden en er was minder incentive voor mensen om de X te kopen.
De iPhone 6/6s/7/8 hebben allemaal een verouderde lage resolutie lcd scherm. En er moet veel aan je ogen mankeren wil je het verschil niet tussen tussen een hoge resolutie OLED scherm en een lage resolutie lcd scherm.
De NFC chip is geblokkeerd op elke iPhone. Derde partijen kunnen er 'geen' gebruik van maken. Dit ten behoeve van Apple Pay.
Ze hadden op bepaalde zaken inderdaad voorsprong, maar niet meer.
Dus de incentive voor een iPhone X is een OLED scherm, waarvan je net zegt dat het eigenlijk weinig meerwaarde biedt, want je ziet toch het verschil nauwelijks. Je noemt het zelfs 'waardeloos'. Dus deze 'extraatje' waar je een premium bedrag voor moet betalen koop je alleen om 'mee te pronken', maar dus inderdaad verder 'waardeloos'.
Ja dit klinkt inderdaad als een hele goede reden om een iPhone X aan te schaffen. Wordt er super enthousiast van, met deze 'waardeloze' toevoeging van een OLED scherm met het gemak van 'Face ID' zodat ook anderen die jou toestel pakken jou toestel kunnen ontgrendelen door het alleen voor je gezicht te houden, zonder een handig werkende 'home-knop met Touch ID'.
< dit stukje webruimte is te huur >
Ja klopt maar voor hun strategie is wat ze doen best slim.aex351 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 01:48:
[...]
Voor mij is het wel duidelijk. De veranderingen vertalen zich niet tot een toestel die ik goed genoeg vind om te kopen voor zo'n bedrag. Ik heb tot nu toe nog niemand in mijn omgeving gehoord die enthousiast is over de iPhone X.
De gebruikerservaring is gewoon een stuk minder met de iPhone X. Er zit geen home-knop meer op en nu kan je eventueel Face ID gebruiken als vervanging voor Touch ID. Ik vind Face ID niet praktisch. Het is geen laptop die ik open klap waarbij ik nagenoeg altijd recht voor zit.
Met het gebruik van een OLED scherm is Apple in mijn ogen 'jaren' te laat. Apple moest nu wel. Want het is gewoon niet meer van deze tijd om een toestel te voorzien van een lage resolutie lcd scherm. Terwijl alle concurrenten hoge resolutie OLED schermen gebruiken, die zelfs gebogen zijn. Apple laat gewoon zien dat het niet in staat is om mee te gaan met de laatste ontwikkelingen, want de noodzaak van het nu wel 'moeten' implementeren van OLED heeft er tegelijk voor gezorgd dat Apple de home-knop heeft moeten laten vallen. Want er bestaat natuurlijk ook zoiets als scherm vs body ratio en daar loopt Samsung met de S8 gewoon gigantisch voor, nu nog trouwens.
Verder heb je nog een aantal minpunten op het vlak van de iPhone en dat is dat de NFC chip geblokkeerd is. Dus het is wachten op Apple Pay terwijl je om heen ziet dat mensen met Android wel draadloos kunnen betalen. Het zijn allemaal kleine punten die zich uiteindelijk wel in een totaalplaatje vertalen.
Apple is of heeft wat mij betreft de voorsprong dat het had verloren.
Ze hadden meer kans gemaakt om de iPhone 8 uit te rusten met een OLED scherm dan wat ze hebben gedaan met de iPhone X.
Ze melken gewoon jaren hun model uit, dezelfde telefoon = goedkopere productie.
Elk jaar net even die feature, terwijl de concurentie direct ALLE nieuwe stuff erin gooit, Apple kiest ervoor om dit niet te doen puur strategisch. Immers de meeste mensen kopen een nieuwe phone om t jaar of om de 2 jaar. Wanneer ze dan over 2 jaar zien hey, de nieuwe heef nieuw design + x feature dan trekken ze blijkbaar gewoon de CC en is het prima
Apple weet dat dit product, net als alle andere poducten in de historie van producten op n gegevenmoment uitgeinoveert is. En ze rekken dit zo lang mogelijk.
Met de X nemen ze n beetje risico met FaceID, het zal slechter werken, in veel situaties zijn het Extra handelingen en is het ook nog eens langzamer. Maar Apple denkt dat die leuke Animojis en het "sexy" design deze terkortkoming enigsinds goed kan maken. Dan kijken ze volgendjaar wel of ze er n TouchID bijgooien of dat ze FaceID nog iets beter kunnen krijgen.
Ik bedoel ze zijn iets van 5 jaar later met wireless charging, 4 jaar later met OLED etc.
Wanneer ze alles direct erin gooien gaat de inovatie te hard om optimaal redement te halen dat is het gewoon.
Daarnaast zijn ze heel slim met hun prijsstellingen, iedereen weet dat 64GB krap is tegenwoordig wanneer zeker wanneer je in 4K gaat filmen etc, dus het is verleidelijk om voor 256GB te gaan voor 15% meer.
Vorige jaren nog schandaliger door 16GB te bieden als instap. Puur om net die extra euro's te vangen.
En dan heb je natuurlijk ook dat je flink de CC moet trekken om een kabeltje te kopen van 20euro en n adapter van 40 om te kunnen snelladen nu. Dat soort dingen is voor de consument niet zo leuk maar Apple vindt t wel heel leuk. het werkt dus waarom niet.
Ohja en ze komen door deze beetje klantonvriendelijke benadering ook n rare posities terecht. Zoals het feit dat ze aan de ene kant heel erg USB C pushen voor hun Laptops.
Maar hun iPhones hebben dan weer lightnig, ahhhh moet ik een Extra kabeltje kopen om mn iPhone op te laden aan mn Macbook, ja dat moet je 25 euro graag, oke doei.
Alleen om meer geld te vangen aan accecoires voor de iPhone natuurlijk welke Lightning gebruiken, wat van Apple zelf is. Tja niet perse handig voor de consument, wel voor de bankrekening van Apple.
Mar hey tis n bedrijf dus wat verwacht je
[ Voor 7% gewijzigd door LockeJohn op 16-09-2017 03:40 ]
Hoe gek ik ook ben op mijn Apple device die ik in de afgelopen 7 a 8 jaar heb aangeschaft, zie ik ook een zeer duidelijke switch van een bedrijf dat in 1ste instantie mooie, zeer gebruiksvriendelijke producten maakte naar een bedrijf wat King is geworden in consumenten ''nickelen en dimen'' afgelopen paar jaar.
Dus waar je eerst vooral producten zag waar je als consument van dacht ''wow, dit <insert nieuw Apple product of dienst> is wel erg mooi gedaan, heeft echt een productieve toegevoegde waarde in mijn leven'' zie je nu vooral de laatste jaren overduidelijk dat de € of $ van de consument belangrijker is geworden voor Apple.
En het bewijs voor bovenstaande is niet eens zo moelijk te motiveren, ga simpelweg maar eens luk raak shoppen in de online/offline Apple App Store of website.
Kijk naar de diverse artikelen en de prijzen daarvan. Het eerder aangehaalde bekende kleine kabeltje van € 25 (ja, dit kabeltje vindt je elders voor ong €15 goedkoper met een zelfde kwaliteit) is niets meer dan een ''fuck you klant, dokken zul je!!'' van Apple.
voor diegen die écht willen weten wat ik bedoel, hier een [b]interview met Steve Jobs van lang geleden, waar Jobs het in dit interview heeft over Xerox, filmpje duurt maar iets van 3 minuutjes
link naar het interview met Jobs destijds:
YouTube: steve jobs on why xerox failed
Bizar hoe hij hier ''spot on'' is in dit interview en dit dus nu Apple zelf aan het overkomen is. Hij legt dus eigenlijk zelf jaren geleden al uit, waar Apple op dit moment mee te maken heeft , van een visionair (Jobs zelf) naar een commericeële CEO pur sang, (Cook) is gegaan. Cook is geen man van de kwailiteit het Apple product zelf, hij is een supply chain-man die de commercie ( $$$$$) ver boven op nr 1 heeft staan.
Nu is vaak een heel simpel antwoord van Apple fans; "ja joh, dan koop je het toch niet?" of "speak with your wallet!".
Enerzijds absoluut waar, maar anderzijds dus een dikke middelvinger van Apple naar de de trouwe klant van het eerste uur die dus dat uitmelken (nickelen en dimen) zien gebeuren en dat ''een beetje beu'' zijn geworden.
Apple moet niet vergeten uit welk diep dal ze zijn gekomen ooit (nee Apple is niemand iets verschuldigd, maar ze me mogen best wel rekening houden met de trouwe klanten van 'het eerste uur')
Ze hebben het volledige vertrouwen (terug?) gekregen van een hele schare consumenten (zowel professioneel, zakelijk als prive), deze consumenten zijn veel jaren mee gegaan in het pad wat Apple bewandelde.
Deze consumenten zijn 'locked in' door Apple, door vooral het alom bekende eco systeem van Apple. En dat eco systeem staat uiteraard als een huis.
1 van de grootste USP's op dit moment voor Apple is dus ook het eco systeem (als ook iOS en MacOs), het is fantastisch om te zien hoe mijn diverse Apple devices hier thuis onderling met elkaar functioneren.
Nu Apple een perfecte 'lock in' heeft gecreeerd kunnen ze dit perfect tot in de puntjes uitmelken (''nickelen en dimen'' dus) wat Apple zeer overduidelijk als geen ander bedrijf kan en ook doet.
Apple is een commercieel bedrijf wat net als elk ander commercieel bedrijf nstuurlijk winst zal moeten maken om te overleven en investeren in de toekomst van het bedrijf.
Maar nogmaals, Apple laat paar laatste jaar overduidelijk zien dat de $ (of de € in ons geval) op zichtbare nr.1 is komen te staan.
Dit lees je ook in verschillende artikelen, tech sites en fora, waar mensen aan het woord komen die al bijvoorbeeld al ruim 10 jaar trouw zijn aan Apple (zowel dus prive, zakelijk en professioneel) en nu een duidelijke overgang aan het zien zijn van het gewoonweg uitmelken van de eindgebruiker.
En nu is het waarschijnlijk wachten totdat er mensen zullen zijn die elk punt hierboven weerleggen of goed zullen praten (of simpelweg mij persoonlijk ''aanvallen'' wat deze week al overduidelijk een paar keer gebeurd is hier, maar dat terzijde. Het is alsof enige krtische noot naar Apple iets illegaals is, alsof je tegen een heilig huisje aanpist)
In dit topic zijn al diverse mensen letterlijk aangevallen zodra er weer over prijs (overigens niet alleen of prijzen, maar gewoon over diverse andere Apple zaken) ''gezeurd'' werd , alsof diegene die ''zeuren'' over de prijs van de iPhone X het persoonlijk gemunt heeft op diegene die aanval vervolgens inzetten.
En laten we eerlijk zijn en er niet omheen lullen, de prijs van de nieuwe iPhone X is op dit moment wereldwijd gespreksonderwerp nr 1 wat betreft deze laatste iPhone van Apple, dus echt niet alleen op een forum in een piepklein landje als Nederland. FaceID is ook een veelbesproken onderwerp over deze iPhone X, maar hoog aan de top van de wereldwijde discussie staat mijlenver dus de prijs van het product boven aan.
We hebben het hier over een bedrijf, niet een familie lid of vriend(in)
Ik geniet maximaal van al mijn Apple devices (en diensten) hier thuis en onderweg, maar ik zie wel een duidelijke verandering binnen Apple (en toch ik blijf ook ik telkens Apple trouw, waar ik wel afgelopen 12 maanden bezig ben (geweest) in een soort zoektocht naar goedkopere alternatieven die voor mij persoonlijk net zp prettig of zelfs prettiger zouden kunnen zijn)
En ik ben uiteraard niet moederziel alleen in deze constatering.
Er zijn echt legio artikelen te vinden waar trouwe Apple klanten van het eerste uur (en dus in al die jaren flink hebben geinvesteerd in Apple devices/diensten) aan het woord komen en ook overduidelijk deze verandering zagen aankomen afgelopen paar jaar.
Dit zijn slechts ''my 2 cents'' van iemand ( ik, zei de gek) die nog steeds zeer in z'n nopjes is met zijn huidige Apple devices
[ Voor 19% gewijzigd door _Bailey_ op 16-09-2017 07:39 ]
Ik zie overigens een flink stijgende lijn in aanschafprijs. Waar de iPhone 4s nog €599 was, en de iPhone 5 €679, zijn de iPhones de laatste jaren dus richting de €809 > gegaan. Datzelfde zie je terug bij Samsung, die ooit €399 vroeg voor haar Galaxy S3 en nu rond de €899 zit met de Note 8. Appels met peren vergelijken? Ik zou verwachten dat de prijzen juist daalden.
An a day keeps the doctor away.
[ Voor 7% gewijzigd door netvista op 16-09-2017 08:20 ]
Nee want 26 procent is niks.netvista schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 08:14:
Om nog even op die prijs terug te komen...() de iPhone 8 plus begint ook pas bij 919 euro. Scheelt dus "slechts" 240 euro met de iPhone X. Tuurlijk, het is best wat geld, maar IMHO niet zo wereldschokkend als sommigen hier doen voorkomen.
Maar zoals een aantal hier aangaven. Het ding is niet per se speciaal tov concurrenten. Dus weinig "it's the first phone that...", of "out camera is of a better quality than".
Desalniettemin ga ik voor de iPhone X. Ik gok op nog wat killer apps die de hardware goed gaat gebruiken.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Verder heb ik niets op beide devices waarvan ik zeg "dat werkt lekker samen". De enige vendor lock in die ik ervaar is dat mijn Whatsapp data niet met Android uitgewisseld kan worden. Ik heb de eerste weken daarom maar een Android gebruikt voor Whatsapp en de rest op de iPhone. Uiteindelijk maar geswitched maar dat ik alles kwijt was stemde me niet vrolijk. En ja dat ligt niet aan Apple maar Whatsapp.
Wie verwachten nog meer dat de iPhone X bij een abo van f&f vodafone voor 2 jaar het toestel ruim 100,- goedkoper wordt aangeboden?
Als je de prijzen vergelijkt;
- 8, 64gb in apple store: 809,- via f&f 720,-
- 8, 256gb: 979,-, via f&f: 888,-
- 8+, 64gb: 919,-, via f&f: 840,-
- 8+, 256gb: 1089,- via f&f: 984,-
- X, 64gb: 1159,- via f&f: ? 1080,-?
- X, 256gb: 1329,- via f&f: ? 1229,-?
Ik zal dan gaan voor de iPhone X 64gb met Red essential voor 40,- pmd in 2 jaar.
Losse toestel prijs zal dan nog 528,- zijn.
Enig idee of dit realistisch is?
PSN ID: RedrumNL
Copy paste tussen devices werkt hier bij mij goed, en browser/mail sessie voortzetten werkt ook. Sterker nog mijn iOS safari sessie kan ik voortzetten op Chrome op MBP.Phusebox schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 08:26:
@Geert1976 Het ligt er maar aan hoe ver je jezelf in dat ecosysteem wil laten zuigen. Ik heb een MBP en een iPhone maar ik dacht dat je dan kon switchen van de ene naar de andere om iets voort te zetten in je browser. Nou het zal vast kunnen maar het is mij nooit gelukt dus intuïtief is het niet.
Verder heb ik niets op beide devices waarvan ik zeg "dat werkt lekker samen". De enige vendor lock in die ik ervaar is dat mijn Whatsapp data niet met Android uitgewisseld kan worden. Ik heb de eerste weken daarom maar een Android gebruikt voor Whatsapp en de rest op de iPhone. Uiteindelijk maar geswitched maar dat ik alles kwijt was stemde me niet vrolijk. En ja dat ligt niet aan Apple maar Whatsapp.
En dat werkt zogenaamd 'out of the box'? Ik zie namelijk nergens hoe ik dat zou moeten doen. En als ik iets moet Googlen is dat gewoon een ux fail.OMX2000 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 08:37:
[...]
Copy paste tussen devices werkt hier bij mij goed, en browser/mail sessie voortzetten werkt ook. Sterker nog mijn iOS safari sessie kan ik voortzetten op Chrome op MBP.
Copy paste tussen devices kende ik nog niet...nice! Care to explain, how?OMX2000 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 08:37:
[...]
Copy paste tussen devices werkt hier bij mij goed, en browser/mail sessie voortzetten werkt ook. Sterker nog mijn iOS safari sessie kan ik voortzetten op Chrome op MBP.
Laatst met meerdere mensen een uitgebreide vergelijkingssessie gedaan met een 7 en een s8. Verschillen zijn in de praktijk miniem, daar was iedereen het over eens. Sterker nog, de meeste mensen vonden de blauwe gloed op de s8 lelijk en hadden daarom voorkeur voor de iphone.Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 02:45:
[...]
Ik ben het eigenlijk totaal niet met je eens maar vond dit stukje het meest typerende. Je hebt echt geen idee hè hoe groot het verschil tussen OLED en LCD is.
Net zo min dat je het verschil tussen full hd en een hogere resolutie wel degelijk ziet. En dat stukje over vingerafdrukscannerreally, bestaan er echt mensen die dat denken?
En Apple heeft eigenlijk bijna altijd achter gelopen qua technologie ook als het op retina aankwam.
De verschillen in specs zijn wellicht groot maar in dagelijks gebruik amper relevant.
Niet zo voorbarig. Handoff is de naam voor alle synchronisaties tussen iOS en macOS. Of dat out of the box aan staat weet ik niet uit mijn hoofd, maar het is niet zoiets van ‘je moet voor elke nieuwe feature een vinkje aanzetten’. Copy paste tussen iOS en macOS werkt erg prettig en super simpel. Heb je geen uitleg bij nodig. Gewoon doen (1. Copy 2. Paste) en klaar.Phusebox schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 08:39:
[...]
En dat werkt zogenaamd 'out of the box'? Ik zie namelijk nergens hoe ik dat zou moeten doen. En als ik iets moet Googlen is dat gewoon een ux fail.
https://support.apple.com...locale=en_AP&locale=en_APGeert1976 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 08:41:
[...]
Copy paste tussen devices kende ik nog niet...nice! Care to explain, how?
Dat werkte bij eigenlijk meteen. Ik gebruik een iPhone 6s Plus met een MBP Retina uit 2015.
Qua UI vond ik het wel intuitief. Op je lockscreen zie je een icoon van Safari of mail. En in macOS krijg je een extra icoon in Docker.
Heb ik in ieder geval nergens. Net gecheckt.OMX2000 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 08:50:
[...]
https://support.apple.com...locale=en_AP&locale=en_AP
Dat werkte bij eigenlijk meteen. Ik gebruik een iPhone 6s Plus met een MBP Retina uit 2015.
Qua UI vond ik het wel intuitief. Op je lockscreen zie je een icoon van Safari of mail. En in macOS krijg je een extra icoon in Docker.
Er waren behoorlijk wat klachten over het aantal beschikbare iPhone X units op de show tafels voor de aanwezige pers (dit in tegenstelling tot voorgaande Keynotes en hands on's), er was duidelijk een zwaar tekort.
In onderstaande video van SlashGear (overigens gefilmd in 60fps...echt, ziet er super strak uit) zie je zeer duidelijk de pers dicht op een kluitje staan wachtend tot ze eindelijk eens een hands on met de iPhone X konden hebben.
In deze 60fps komt wel het prachtige oled scherm van de iPhone X goed tot z'n recht vind ik. Dan zie je hoe mooi dat scherm is.
YouTube: iPhone X walkthrough: Animoji, Face ID, Portrait Mode Lighting effec...
[ Voor 7% gewijzigd door _Bailey_ op 16-09-2017 09:46 ]
Het kriebelt heel erg...
[ Voor 18% gewijzigd door dafmay op 16-09-2017 10:24 ]
Mwa ik ben een jaar geleden overgestapt van android naar ios, en heb alles netjes van whatsapp kunnen overzetten. (Ja alles)Phusebox schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 08:26:
Half uurtje hobbyen kom je een heel eind.
Bron ?Geert1976 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 09:42:
klein detail over de hands on voor de aanwezige mensen tijdens deze Keynote;
Er waren behoorlijk wat klachten over het aantal beschikbare iPhone X units op de show tafels voor de aanwezige pers (dit in tegenstelling tot voorgaande Keynotes en hands on's), er was duidelijk een zwaar tekort.
Ik denk eerder dat de pers zich massaal op de X hebben gestort, dan de minder interessante 8.
[edit]
sinds het gerucht van een mogelijk tekort van de X, pakt men alles aan om aan te tonen dat het inderdaad zo is,
" Kijk minder iphones op een tafel, zie je wel een duidelijk bewijs van een tekort aan iphones!"

[ Voor 17% gewijzigd door absrnd op 16-09-2017 10:30 ]
Zover ik voorzie zal de zakelijke markt zich storten op de iphone 8 en de (verwende) consument juist voor de iphone x zal gaan. Dus no worrys ook iphone 8 zal goed verkopen.absrnd schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 10:25:
[...]
Bron ?
Ik denk eerder dat de pers zich massaal op de X hebben gestort, dan de minder interessante 8.
de exacte bron moet ik je schuldig blijven, ik heb me werkelijk een slag in de rondte gelezen laatste paar dagen (gewoon, omdat het me interesseert, alles zo rondom zo'n nieuwe launch etc).absrnd schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 10:25:
[...]
Bron ?
Maar heb het een paar keer gelezen her en der.
Maar goed, wil het ook niet groter maken dan het is. Het sluit alleen wel aan bij de alom bekende tekorten van oled schermen en dus (beperkte) productie capaciteit.
Enfin...we shall see...
YouTube: iPhone X: 13 Questions I Still Have!
[ Voor 5% gewijzigd door dafmay op 16-09-2017 10:43 ]
Dit zijn toch wel dingen wat bij Apple aaaanzienlijk beter is. Oke FaceID even afwachten maar TouchID werkt echt perfect.Er zijn twee grote nadelen aan de Note 8. Het eerste is biometrische authenticatie. De vingerafdrukscanner zit op een onhandige plek en werkt daarnaast matig; hij faalt vaker dan je zou willen. De irisscanner is een nuttige vervanging voor wie geen bril heeft; met bril is het geen betrouwbare manier van ontgrendeling. De gezichtsscan werkt beter, maar is weer onveiliger. Dat ontgrendelen zo slecht werkt, is al onacceptabel voor een telefoon van tweehonderd euro, maar deze telefoon is een stuk duurder.
Zeker de V2, daar kan je echt niks over zeggen.
Een paar jaar later hebben “zij” het nog niet onder de knie.
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Toen ging het misschien nog. Tegenwoordig zo goed als ondoenlijk.roT- schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 10:24:
[...]
Mwa ik ben een jaar geleden overgestapt van android naar ios, en heb alles netjes van whatsapp kunnen overzetten. (Ja alles)
Half uurtje hobbyen kom je een heel eind.
Ik wil maar zeggen, ervaringen met zulke technologieën zijn zeer persoonlijk.
wasco [the brightest crayon in the box]
Excuses ik was niet helemaal correct: 8 maanden geleden overgestapt. En ja het is wel nog steeds mogelijk!Phusebox schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 10:35:
[...]
Toen ging het misschien nog. Tegenwoordig zo goed als ondoenlijk.
Dat bektekend dan toch alleen maar dat de beveiliging goed is?wasco schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 10:37:
Of zaken als vingerafdruk goed werken is ook heel persoonlijk. Als ik alleen bureauwerk doe en in mijn vrije tijd ook niets speciaals werkt alles prima. Ga ik echter in huis klussen of in de tuin werken, dan kan ik mijn telefoon vervolgens enkele dagen veel moeilijker ontgrendelen. Mijn vingerafdruk is dan namelijk wat afgesleten en moet terug aangroeien. Toen ik ons huis aan het verbouwen was heb ik vingerafdruk ontgrendeling zelfs enkele maanden moeten afzetten, vermits ik ieder weekend mijn vingers afsleet.
Ik wil maar zeggen, ervaringen met zulke technologieën zijn zeer persoonlijk.
Als ik aan mijn auto werk en er zit wat zwart op werkt het vaak nog wel. Wanneer die wat gesleten is, is het lastiger inderdaad
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Je kan op een filmpje niet zien hoe mooi OLED is als je het filmpje bekijkt op een LCD scherm.Geert1976 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 09:42:
klein detail over de hands on voor de aanwezige mensen tijdens deze Keynote;
In onderstaande video van SlashGear (overigens gefilmd in 60fps...echt, ziet er super strak uit) zie je zeer duidelijk de pers dicht op een kluitje staan wachtend tot ze eindelijk eens een hands on met de iPhone X konden hebben.
In deze 60fps komt wel het prachtige oled scherm van de iPhone X goed tot z'n recht vind ik. Dan zie je hoe mooi dat scherm is.
YouTube: iPhone X walkthrough: Animoji, Face ID, Portrait Mode Lighting effec...
(Heb al een tijd een LG OLED tv en kwijl er nog elke dag van).
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Het is voor Apple te hopen dat de 8 goed zal verkopen maar eens houdt het op voor de gewone consument. Ook de 7 blijft duur en dan betaal je dus nog steeds veel geld voor een toestel van een jaar oud.roT- schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 10:26:
[...]
Zover ik voorzie zal de zakelijke markt zich storten op de iphone 8 en de (verwende) consument juist voor de iphone x zal gaan. Dus no worrys ook iphone 8 zal goed verkopen.
Ik vermoed dat Apple en Samsung de prijzen onnodig verhogen, enkel om te kijken hoever ze kunnen gaan om zodoende de winst te maximaliseren. Als je de prijzen van de 8 ziet vraag ik me toch af waar die prijs op gebaseerd is gezien er toch redelijk wat techniek gebruikt wordt die niet bepaald pas een jaar oud is. Dat kan dus al een stuk goedkoper toegepast worden.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Dit topic is gesloten.
LET OP: LEVERTIJDEN & BESCHIKBAARHEID MOETEN IN [IPHONE] LEVERTIJDEN & BESCHIKBAARHEID.
Een beter iPhone X topic begint bij jezelf. Het gaat hier om de discussie over de iPhone zelf. Natuurlijk zit je vol spanning te wachten, maar daarvoor hebben we een apart topic. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone X] Cases en andere accessoires
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.