[iPhone X] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 63 Laatste
Acties:
  • 252.841 views

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:14
De een noemt het winst het CBP noemt het Groene groei en welvaart”

Een citaat “Als een productietechnologie gepaard gaat met milieuschade en als deze schade niet tot uitdrukking komt in de prijs van het product is er sprake van zgn. negatieve externe (milieu)effecten van productie. De maatschappelijk kosten van productie zijn groter dan in private kosten. Wanneer milieueffecten niet worden ingeprijsd, kan een situatie ontstaan waarbij meer wordt geproduceerd dan vanuit het maatschappelijke welvaart wenselijk is“.

Bron CBP

Ik zeg....die X mag nog wel wat duurder d:)b en al die andere meuk trouwens ook ;)

En als Apple nog wat ‘winst’ overhoud mogen ze daarvan een gedeelte afstaan om de rotzooi op Sint Maarten op te ruimen. Zo is de cirkel van ‘de vervuiler betaald’ mooi rond.

[ Voor 13% gewijzigd door Crawl NL op 16-09-2017 11:52 ]

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 24-09 18:14
Geert1976 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 06:12:
@LockeJohn , je hebt het goed verwoord en wat mij betreft (grotendeels) bij het rechte eind.

Hoe gek ik ook ben op mijn Apple device die ik in de afgelopen 7 a 8 jaar heb aangeschaft, zie ik ook een zeer duidelijke switch van een bedrijf dat in 1ste instantie mooie, zeer gebruiksvriendelijke producten maakte naar een bedrijf wat King is geworden in consumenten ''nickelen en dimen'' afgelopen paar jaar.

Dus waar je eerst vooral producten zag waar je als consument van dacht ''wow, dit <insert nieuw Apple product of dienst> is wel erg mooi gedaan, heeft echt een productieve toegevoegde waarde in mijn leven'' zie je nu vooral de laatste jaren overduidelijk dat de € of $ van de consument belangrijker is geworden voor Apple.
En het bewijs voor bovenstaande is niet eens zo moelijk te motiveren, ga simpelweg maar eens luk raak shoppen in de online/offline Apple App Store of website.
Kijk naar de diverse artikelen en de prijzen daarvan. Het eerder aangehaalde bekende kleine kabeltje van € 25 (ja, dit kabeltje vindt je elders voor ong €15 goedkoper met een zelfde kwaliteit) is niets meer dan een ''fuck you klant, dokken zul je!!'' van Apple.

voor diegen die écht willen weten wat ik bedoel, hier een [b]interview met Steve Jobs van lang geleden, waar Jobs het in dit interview heeft over Xerox, filmpje duurt maar iets van 3 minuutjes ;)
link naar het interview met Jobs destijds:

YouTube: steve jobs on why xerox failed

Bizar hoe hij hier ''spot on'' is in dit interview en dit dus nu Apple zelf aan het overkomen is. Hij legt dus eigenlijk zelf jaren geleden al uit, waar Apple op dit moment mee te maken heeft , van een visionair (Jobs zelf) naar een commericeële CEO pur sang, (Cook) is gegaan. Cook is geen man van de kwailiteit het Apple product zelf, hij is een supply chain-man die de commercie ( $$$$$) ver boven op nr 1 heeft staan.

Nu is vaak een heel simpel antwoord van Apple fans; "ja joh, dan koop je het toch niet?" of "speak with your wallet!".
Enerzijds absoluut waar, maar anderzijds dus een dikke middelvinger van Apple naar de de trouwe klant van het eerste uur die dus dat uitmelken (nickelen en dimen) zien gebeuren en dat ''een beetje beu'' zijn geworden.

Apple moet niet vergeten uit welk diep dal ze zijn gekomen ooit (nee Apple is niemand iets verschuldigd, maar ze me mogen best wel rekening houden met de trouwe klanten van 'het eerste uur')
Ze hebben het volledige vertrouwen (terug?) gekregen van een hele schare consumenten (zowel professioneel, zakelijk als prive), deze consumenten zijn veel jaren mee gegaan in het pad wat Apple bewandelde.
Deze consumenten zijn 'locked in' door Apple, door vooral het alom bekende eco systeem van Apple. En dat eco systeem staat uiteraard als een huis.
1 van de grootste USP's op dit moment voor Apple is dus ook het eco systeem (als ook iOS en MacOs), het is fantastisch om te zien hoe mijn diverse Apple devices hier thuis onderling met elkaar functioneren.

Nu Apple een perfecte 'lock in' heeft gecreeerd kunnen ze dit perfect tot in de puntjes uitmelken (''nickelen en dimen'' dus) wat Apple zeer overduidelijk als geen ander bedrijf kan en ook doet.

Apple is een commercieel bedrijf wat net als elk ander commercieel bedrijf nstuurlijk winst zal moeten maken om te overleven en investeren in de toekomst van het bedrijf.
Maar nogmaals, Apple laat paar laatste jaar overduidelijk zien dat de $ (of de € in ons geval) op zichtbare nr.1 is komen te staan.
Dit lees je ook in verschillende artikelen, tech sites en fora, waar mensen aan het woord komen die al bijvoorbeeld al ruim 10 jaar trouw zijn aan Apple (zowel dus prive, zakelijk en professioneel) en nu een duidelijke overgang aan het zien zijn van het gewoonweg uitmelken van de eindgebruiker.

En nu is het waarschijnlijk wachten totdat er mensen zullen zijn die elk punt hierboven weerleggen of goed zullen praten (of simpelweg mij persoonlijk ''aanvallen'' wat deze week al overduidelijk een paar keer gebeurd is hier, maar dat terzijde. Het is alsof enige krtische noot naar Apple iets illegaals is, alsof je tegen een heilig huisje aanpist)

In dit topic zijn al diverse mensen letterlijk aangevallen zodra er weer over prijs (overigens niet alleen of prijzen, maar gewoon over diverse andere Apple zaken) ''gezeurd'' werd , alsof diegene die ''zeuren'' over de prijs van de iPhone X het persoonlijk gemunt heeft op diegene die aanval vervolgens inzetten.
En laten we eerlijk zijn en er niet omheen lullen, de prijs van de nieuwe iPhone X is op dit moment wereldwijd gespreksonderwerp nr 1 wat betreft deze laatste iPhone van Apple, dus echt niet alleen op een forum in een piepklein landje als Nederland. FaceID is ook een veelbesproken onderwerp over deze iPhone X, maar hoog aan de top van de wereldwijde discussie staat mijlenver dus de prijs van het product boven aan.

We hebben het hier over een bedrijf, niet een familie lid of vriend(in) ;)

Ik geniet maximaal van al mijn Apple devices (en diensten) hier thuis en onderweg, maar ik zie wel een duidelijke verandering binnen Apple (en toch ik blijf ook ik telkens Apple trouw, waar ik wel afgelopen 12 maanden bezig ben (geweest) in een soort zoektocht naar goedkopere alternatieven die voor mij persoonlijk net zp prettig of zelfs prettiger zouden kunnen zijn)
En ik ben uiteraard niet moederziel alleen in deze constatering.
Er zijn echt legio artikelen te vinden waar trouwe Apple klanten van het eerste uur (en dus in al die jaren flink hebben geinvesteerd in Apple devices/diensten) aan het woord komen en ook overduidelijk deze verandering zagen aankomen afgelopen paar jaar.

Dit zijn slechts ''my 2 cents'' van iemand ( ik, zei de gek) die nog steeds zeer in z'n nopjes is met zijn huidige Apple devices ;)
Ben het grotendeels met je eens en herken veel dingen in wat je zegt.
Denk alleen dat het Apple de trouwe klant niets zal interesseren, ook voor Apple ben je een nummertje. Sterker nog, ik denk dat we dat altijd al zijn geweest voor hun, behalve enigzins in de tijd van de computerclub. Geen enkel holding zal zich bekommeren om de klant als het gaat om het verkopen van hun producten, er geldt 1 regel en dat zijn de roebels. Dat wil niet zeggen dat Apple niet geeft om zijn after sales (al is dat op sommige vlakken ook minder dat wat het ooit was) en kunnen andere bedrijven (behalve logitech) daar nog een vb van nemen.

Het is weer bijna September 2026 :)

Craig Federighi talks Face ID details ahead of iPhone X launch.

In de nieuwe aflevering van The Talkshow (Nr200) is Craig te gast. Ook wel de moeite waard.

[ Voor 53% gewijzigd door Donstil op 16-09-2017 12:03 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Craig in full speed damage control! :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Geert1976 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 12:05:
Craig in full speed damage control! :9
Haha zo gaan sommige dat zeker zien ja, haten of FaceID is het nieuwe stoppen met roken :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Nooit gaf Apple uitleg op geruchten. Nu gaat het erom dat er een functie niet goed werkt en ze raken helemaal gestresst.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• _Bailey_
  • Niet online
THE_BASE schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 12:38:
[...]

Nooit gaf Apple uitleg op geruchten. Nu gaat het erom dat er een functie niet goed werkt en ze raken helemaal gestresst.
Spot on

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LockeJohn
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 25-07-2021
@Geert1976 kan t niet beter zeggen. Bedankt voor de vid. Heel vet, wat een mastermind die jobs

En jammer dat Apple deze kant gekozen heeft. Voor mij persoonlijk dan en de consument in het algemeen. Het bedrijf zelf is natuurlijk heel blij , meest waardevolle op dit moment dacht ik.

Het neemt wel risico met zich mee. Deze strategie geeft ruimte om langszij te komen en zie dan maar weer terug te pakken.

Sinds Cook is deze tendens ontstaan inderdaad.
Daarvoor ook al wel "s" modellen. Maar die telefoons waren altijd nog steeds de beste op de markt. Zowel als software als in bouwkwaliteit.

Ik heb geen problemen met de prijs van Apple. Deze is altijd het duurder geweest. Maar ik vind dat prima zolang ik er het beste voor terug. Dat is nu veranderd naar mijn mening.

Ik ga geen 8 kopen voor €979!! Dat is echt belachelijk voor wat je krijgt. Ik krijg meer bij de concurrentie voor ~de helft.

Apple zit Idd duidelijk met de focus op supply chain. Marge's. Nieuwe markten. $ printen. Innovatie en toffe producten maken komt t niet van. Apple car play = ruk. Hele iOS is ruk geworden naar mijn mening.

Na 10 jaar nog steeds statische icoontjes. Nu ben ik geen fan van widgets. Maar het is onmogelijk dat wanneer je een nieuw product bedenkt. Je direct vanaf het begin weet 'ahhh n rijtje apps op je start scherm , dat is het beste voor altijd !!'. Dat was het maximale wat kon in die tijd! Nu kan er zoveel meer. Weinig vinding rijkheid. Je kunt zoveel innoveren. Jammer voor de consument!

Dingen als macsafe man dat vat voor mij samen wat ik vond van Apple innovatief. Oog voor detail. Respect voor de klant.
Waarom andere dit nooit hebben overgenomen is voor een van de grootste raadsels van de techniek wereld. Maar goed nu is zelfs Apple er mee gestopt. Laptop van 5k gevallen door t snoetje ? Jammer joh nieuwe kopen!

[ Voor 10% gewijzigd door LockeJohn op 16-09-2017 13:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
THE_BASE schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 12:38:
[...]

Nooit? Je bent de Keynote over AntennaGate vergeten zeker 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
LockeJohn schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 12:58:
@Geert1976 Bedankt voor de vid. Heel vet, wat een mastermind die jobs
ja, ik heb dat (korte) filmpje wel 3 keer bekeken en goed geluisterd wat hij daar nou echt inhoudelijk al jaren geleden zei over de verandering in bedrijfsvoering van Xerox.
En je kan dit gewoon 1:1 kan kopieeren op wat er laatste paar jaar bij Apple aan verandering plaatsvindt.

Een bedrijf wat van een bepaald ideaal en visie (door Jobs) naar een fashion/mode merk (komt ook mede door Angela Ahrends van Apple) verandert met 1 doel voorop: geld, heel veel geld (dit mede door de Opperchef Geld Binnenharken, Cook)...Alles in het werk stellen om het geld van de klant binnen te harken en dus de visie en het ideaal totaal ondergeschikt is geworden.
Geloof dat Jonathan Ive nog zo'n beetje de laatste is binnen Apple die nog echt vanuit Job's ideaal werkt.

Ik wil Jobs hiermee absoluut niet verheerlijken, want die pannekoek heeft genoeg kronkels in zn kop gehad :+

En ik steek grotendeels hand in eigen boezem hoor, ik heb er afgelopen jaren net zo hard mijn euro's bij Apple achtergelaten (sterker nog, er is een kleine kans dat ik ergens begin 2018 met een iPhone X eindig en dan het liefst 1 van een Tweaker die 'm dan beu is :X :X )
Maar heel langzaam merk je om je heen dat mensen dat geld binnenharken van Apple tot een kunst heeft verheven, een beetje zat zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door _Bailey_ op 16-09-2017 13:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 13:09:
[...]

Je bedoelt, de "ja-maar-hullie-doen-het-ook"-keynote? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:09
Geert1976 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 13:10:
Maar heel langzaam merk je om je heen dat mensen dat geld binnenharken van Apple tot een kunst heeft verheven een beetje zat zijn.
Begon met die touchbar Mac Pro idd. En nu de X.

Maar goed, altijd weer een andere doelgroep te vinden. De “kijk mij eens stoer zijn met m’n X, weet je wat ie kost.” doelgroep. Als ze konden lieten ze de prijskaartjes eraan hangen....

Haters everywhere but I don’t really care

Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 13:13:
[...]

Je bedoelt, de "ja-maar-hullie-doen-het-ook"-keynote? :+
Nee dat bedoel ik niet.
matthijst schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 13:15:
[...]

Begon met die touchbar Mac Pro idd. En nu de X.

Maar goed, altijd weer een andere doelgroep te vinden. De “kijk mij eens stoer zijn met m’n X, weet je wat ie kost.” doelgroep. Als ze konden lieten ze de prijskaartjes eraan hangen....
Jammer dit.

[ Voor 116% gewijzigd door Donstil op 16-09-2017 13:33 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LockeJohn
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 25-07-2021
Ik denk trouwens dat ze puur die headphone jack eruit gesloopt hebben om hun air pods van 150€ te verkopen en hun overpriced beats producten.
Ook helemaal geen verrassing trouwens die Beats overname, past helemaal in het denkbeeld van Apple (Cook)

Als wireless zoveel beter is dan kopen mensen dat wel en kun je daarna t eruit slopen. Nu proberen ze het te forceren.

Er is trouwens een gast die bewezen heeft dat er prima ruimte was voor een 3.5mm jack. En heeft het nog ingebouwd ook! (In iPhone 7 uiteraard).

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Donstil schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 13:09:
[...]

True. ;)

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
LockeJohn schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 13:24:
Ik denk trouwens dat ze puur die headphone jack eruit gesloopt hebben om hun air pods van 150€ te verkopen en hun overpriced beats producten.
Ook helemaal geen verassing trouwens die Beats overname, past helemaal in het denkbeeld van Apple (Cook)

Als wireless zoveel beter is dan kopen mensen dat wel en kun je daarna t eruit slopen. Nu proberen ze het te forceren.

Er is trouwens een gast die bewezen heeft dat er prima ruimt me was voor een 3.5mm jack. En heeft en er nog ingebouwd ook! (In iPhone 7 uiteraard)
nou vind ik juist die AirPods echt 1 van het allerbeste, zoniet het beste, product wat Apple heeft uitgebracht de laatste jaren.
Van alle Apple spullen hier thuis, ben ik nog het meest blij met de AirPods (overtreft zelfs mijn touchbar MacBook Pro, want die touchbar is toch eigenlijk wel een gimmick gebleken)

En eruit slopen van die jack is uiteraard puur uit commercieel oogpunt. Genoeg smartphone fabrikanten die het lukt en Apple zou het niet lukken? BS

[ Voor 3% gewijzigd door _Bailey_ op 16-09-2017 13:29 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:56
Zullen we anders een apart topic maken om de bedrijfsvoering van Apple en andere zaken te bespreken? Prima als er hier af en toe kritiek is op de prijs e.d., maar ik kijk gewoon amper meer in dit soort topics omdat er de eerste weken bijna alleen maar gezeur in staat. Gaat bijna niet meer over de X hier joh. :O

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-09 14:31

_Christiaan_

Master of SOG

Hier zitten zeker een paar interessante details tussen. Met name dit:
Federighi also offers some interesting commentary on Face ID when it comes to blind or visually impaired users. By default, Face ID requires eye contact in order to work, but Federighi says you can disable the “attention detection” feature and Face ID will work whether you look directly at it or not. but this of course makes it far less secure.
Alhoewel het minder secure is, denk ik dat ik zeker wel gebruik ga maken van deze accessibility feature, met name voor unlocken in de auto.

Of zoals iemand het op macrumors omschreef:
I mean, use a complex password if you are planning an attack or something. Otherwise if you want your cat/dick pics to stay safe, you are good with touch/face id.
:')

NOSIG

Acties:
  • +1 Henk 'm!
LockeJohn schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 13:24:
Ook helemaal geen verrassing trouwens die Beats overname, past helemaal in het denkbeeld van Apple (Cook)

Afbeeldingslocatie: https://pics.me.me/thank-you-captain-obvious-19338930.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Fuwor schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 13:29:
Zullen we anders een apart topic maken om de bedrijfsvoering van Apple en andere zaken te bespreken? Prima als er hier af en toe kritiek is op de prijs e.d., maar ik kijk gewoon amper meer in dit soort topics omdat er de eerste weken bijna alleen maar gezeur in staat. Gaat bijna niet meer over de X hier joh. :O
Goed plan!
Dan kunnen alle "Ik kan het niet meer betalen maar stiekem wil ik hem wel hebben" huiliers daar naartoe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Iets met de schoen en aantrekken... ben t spreekwoord ff vergeten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Donstil schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 13:32:
[...]

Goed plan!
Dan kunnen alle "Ik kan het niet meer betalen maar stiekem wil ik hem wel hebben" huiliers daar naartoe.
huh? je gaat eerst @matthijst aanspreken met ''jammer dit'' en nu doe je exact hetzelfde met deze laatste opmerking van jezelf...
Hypocrite much?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Geert1976 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 13:33:
je gaat eerst @matthijst aanspreken met ''jammer dit'' en nu doe je exact hetzelfde met deze laatste opmerking?
Nou dat is het niveau hier klaarblijkelijk dus vandaar. Dan wordt het tenminste door iedereen begrepen.

[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 16-09-2017 13:39 ]

matthijst schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 13:32:
[...]

Iets met de schoen en aantrekken... ben t spreekwoord ff vergeten...
Nou mij persoonlijk maakt het echt geen zak uit wat andere er van denken. Ik loop nu zelfs even met een LG, nou als er iets geen goeie naam heeft :)

Ik gebruik een iOS device omdat ik van mening ben dat dit de beste mobiele ervaring geeft, de beste iOS smartphone is dan de X dus koop ik die ook.

De prijs daar lig ik dan niet zo wakker van. Misschien is dat een luxe hoor dat zou kunnen maar niet iedereen is hetzelfde. Zoals al vaker besproken, de een koopt een Smartphone van €1159 en krijgt de wereld achter zich aan, de ander een racefiets van €9500 en hoort niemand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Donstil schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 13:32:
En bedankt voor de bevestiging :D
I rest my case.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 13:38:
[...]

De prijs daar lig ik dan niet zo wakker van. Misschien is dat een luxe hoor dat zou kunnen maar niet iedereen is hetzelfde. Zoals al vaker besproken, de een koopt een Smartphone van €1159 en krijgt de wereld achter zich aan, de ander een racefiets van €9500 en hoort niemand.
Iets wat me vaker stoort in deze samenleving van tegenwoordig. Waarom moeten mensen berekeningen doen van wat de ander wel niet uitgeeft. Zelfde gaat voor auto's :)
Ach, Ik vind hem persoonlijk net wat te duur, maar dat zijn keuzes en prioriteiten die je moet afwegen :)
Mooi, houden we je aan :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-09 00:17
Reden waarom ik alsnog voor de X ga is een betere camera en een groter scherm in een kleiner formaat telefoon. Dat ik daar 350 euro extra voor moet neertellen. So be it.

Maar om nou hier te gaan roepen over stoer doen of de show stelen met de 'dure' telefoon? :? Hier op Tweakers verwacht ik deze doelgroep niet aan te treffen.

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Want Tweakers zijn geen mensen?

Want alle mensen doen dit?

Verwijderd

Jawel hoor, maar je zou verwachten dat Tweakers voor een groot deel uit techneuten bestaat, die naar feiten en specs kijken. Niet de gemiddelde scholier van 14 die eindeloze discussies voeren betreft Android vs iOS, en hoe cool hun toestel wel niet is.

Als dit wat jou betreft hoort bij humanity, heb ik zojuist alle vertrouwen verloren in de mensheid ^^

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2017 13:50 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Channelmaster
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22:45
Begin hier ook wel langzamerhand genoeg van Apple te krijgen. Paar van mijn ergenissen door de jaren heen:

- Geen Wifi scanner (mocht niet meer van Jobs)
- Geen Bluetooth A2DP (sinds laatste update ook geen automatische reconnect meer met mijn carkit)
- Geen PPTP VPN (mocht niet meer van Cook)
- Geen headphone jack (dongle mee in het vliegtuig)
- Beperkt NFC (wordt opengesteld, maar Rabo Wallet werkt al 3 jaar elders)
- Siri is de domste van het stel (uit vergelijkend warenonderzoek)

Moderne problemen en klein burgerleed, maar het 'premium hallelujah' gevoel ben ik al lang kwijt.

• matthijst
Nee, sommige... dus daarom zullen ze ook op Tweakers zitten 8)7

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:22
Channelmaster schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 13:50:

Dit is vrij logisch natuurlijk. Mensen die PPTP VPN (nog) gebruiken geven geen f*ck om security, gelukkig besluit Apple dat het beter moet en dit gewoon te blokkeren.

AdGuard Home

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 13:49:
[...]

Jawel hoor, maar je zou verwachten dat Tweakers voor een groot deel uit techneuten bestaat, die naar feiten en specs kijken. Niet de gemiddelde scholier van 14 die eindeloze discussies voeren betreft Android vs iOS, en hoe cool hun toestel wel niet is.

Als dit wat jou betreft hoort bij humanity, heb ik zojuist alle vertrouwen verloren in de mensheid ^^
Je hebt de afgelopen 50 pagina`s gemist?
Als je ook maar iets zei over de prijs dan “hoorde je niet tot de doelgroep (inclusief tegeltje)”, “kan je het niet betalen”, of “heb je gewoon geen geld, poe ik geef 800 euro uit aan m’n autofiltertje”...
Om maar wat uit de losse pols te quoten |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Begin hier ook wel langzamerhand genoeg van Apple te krijgen. Paar van mijn ergenissen door de jaren heen:

- Geen Bluetooth A2DP (sinds laatste update ook geen automatische reconnect meer met mijn carkit)

Moderne problemen en klein burgerleed, maar het 'premium hallelujah' gevoel ben ik al lang kwijt.
Ik snap de frustratie hierin :)

Alleen... PPTP... serieus? Dat protocol moet uitgebannen worden...

https://www.schneier.com/academic/pptp/faq.html?
https://www.wilderssecuri...ads/pptp-vpn-safe.245033/

[ Voor 3% gewijzigd door Vorkie op 16-09-2017 13:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
matthijst schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 13:54:
[...]

Als je ook maar iets zei over de prijs dan “hoorde je niet tot de doelgroep (inclusief tegeltje)”, “kan je het niet betalen”, of “heb je gewoon geen geld, poe ik geef 800 euro uit aan m’n autofiltertje”...
Afgelopen 50 pagina's zaten idd vol met posts van gebruikers die alleen even iets over de prijs kwamen droppen. Dat weten we inmiddels wel zou je dan zeggen.

Maar goed dat soort post gedrag zien we elk jaar. Worden vanzelf stil als het toestel wel een succes wordt.

Normaal is het daarom met een weekje voorbij omdat de reserveringen dan open gaan. Nu zal het zo wel blijven tot 27 oktober.

Verwijderd

matthijst schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 13:54:
[...]

Haha, nee ik heb niet alle 62 pagina's gelezen van het topic. Excuseer :+
Is mij overigens nog niet opgevallen zulke posts, en zoiets verwacht(en hoort ook niet) ik eigenlijk ook niet op Tweakers.net.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Froggle
Pfff.. Wat een vermoeiende discussie dit @matthijst..

Je gaat niets aan de prijs veranderen en ook niet aan de mensen die dat ervoor neerlegt. Of dat nou iemand is met een weloverwogen besluit of iemand die daar niet naar kijkt en blind voor een iPhone X gaat.

• Channelmaster
Zoals wij hier weten is PPTP lek als een mand. Maar genoeg toepassingen waar encryptie niet boeiend is. Dus Apple had ook kunnen kiezen voor een popup met waarschuwing.
Vorkie schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 13:54:
[...]

Ik snap de frustratie hierin :)

Alleen... PPTP... serieus? Dat protocol moet uitgebannen worden...

https://www.schneier.com/academic/pptp/faq.html?
https://www.wilderssecuri...ads/pptp-vpn-safe.245033/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 19:51

Neus

www.zenaconsult.com

Ik vind de iPhone X een mooie telefoon en deze zal mijn iPhone 7+ Red vervangen zodra ie beschikbaar is, € 1159 of niet. IK heb het er voor over. Ik geef geen geld uit aan drugs, roken, pimp-mijn-auto maar wel aan informatica, telefonie en home-cinema. En dus? Of het de X het geld waard is, zat kan ik maar op 1 manier te weten komen.

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

• Jaymone
Wellicht off-topic maar zit sterk te twijfelen aan een watch (buiten prijs om)..positieve ervaringen mee mensen die het hebben? Ja ik weet dat daar een aparte topic voor is maar zie het als een combo met de X ;)

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Channelmaster schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 14:05:
Zoals wij hier weten is PPTP lek als een mand. Maar genoeg toepassingen waar encryptie niet boeiend is. Dus Apple had ook kunnen kiezen voor een popup met waarschuwing.

[...]
Het gaat niet alleen om encryptie... maar dit is geen topic hiervoor, ik ben er blij mee dat ze dat protocol de nek om hebben gedraaid. Daarbij, voor de meeste is VPN sowieso geen noodzaak en als je het zakelijk zou gebruiken, nou, dan kom je weer uit bij beveiliging van het bedrijfsnetwerk. Gebruik je het privé, zal je met PPTP vaak geen verbinding kunnen maken over een public WiFI, dan kom je toch weer uit op HTTPS OpenVPN op 443.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Neus schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 14:05:
Ik vind de iPhone X een mooie telefoon en deze zal mijn iPhone 7+ Red vervangen zodra ie beschikbaar is, € 1159 of niet. IK heb het er voor over. Ik geef geen geld uit aan drugs, roken, pimp-mijn-auto maar wel aan informatica, telefonie en home-cinema. En dus? Of het de X het geld waard is, zat kan ik maar op 1 manier te weten komen.
Precies wat ik bedoel, blijft veel geld, maar als een telefoon bij jou een hoge prioriteit heeft, wie zijn wij om daar over te oordelen. Ik denk trouwens precies hetzelfde als jou hoor :) Gestopt met roken, geen vaste lasten en heb het geld wel liggen. Waarom dus niet?

Veel mensen blijken dat niet te begrijpen.

ps: ik ga voor de 8, al twijfel ik nog wel voor de X hoor, maar het ontbreken van de home knop en de prijs, is voor mij een reden om voor de 8 te gaan.
Jaymone schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 14:08:
Wellicht off-topic maar zit sterk te twijfelen aan een watch (buiten prijs om)..positieve ervaringen mee mensen die het hebben? Ja ik weet dat daar een aparte topic voor is maar zie het als een combo met de X ;)
Als je het kan missen, direct doen. De Watch is, althans vind ik, een perfecte toevoeging op je iPhone.
Of dat nou de X is, of de 6, maakt verder geen verschil.

Ik vind het iig, het geld waard.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2017 14:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

oops dubbel, post erboven ge-edit:) /noobmode

[ Voor 156% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2017 14:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Hier iemand met een series 21, zonder GPS en zonder waterdicht. Ik heb er geen spijt van, hij motiveert me om te sporten en het is handig om de notificaties te kunnen lezen. Je kan er ook mee bellen (via je iPhone, maar wel zonder je iPhone uit je zak te halen), dat voelt echt heel james bond.

Kan het zeker aanraden, het lijkt me nuttiger dan bijv. een google glass. En het werkt echt naadloos samen met je iPhone. Je watch en je phone zijn als het ware één geworden.

Ik draag hem niet iedere dag, ik heb namelijk iets van 4 horloges. Dus voor mij is het zeker geen onmisbaar iets, i.t.t. je telefoon. edit: maar zoals hierboven gezegd: zit je in de schuldsanering dan kan je de watch rustig in de winkel laten liggen.

[ Voor 5% gewijzigd door _Christiaan_ op 16-09-2017 14:20 ]

NOSIG

De watch werkt tot nu toe aan elke ondersteunde iPhone hetzelfde. Je kunt dat dus beter in het watch topic vragen.
_Christiaan_ schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 14:12:
[...]
Hier iemand met een series 2, zonder GPS en zonder waterdicht.
Huh die zijn er toch helemaal niet geweest? Elke Series2 heeft GPS en is waterdicht hoor.

[ Voor 24% gewijzigd door Donstil op 16-09-2017 14:16 ]

• _Bailey_
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 14:09:
[...]

ik ga voor de 8, al twijfel ik nog wel voor de X hoor, maar het ontbreken van de home knop en de prijs, is voor mij een reden om voor de 8 te gaan.
nou, hopelijk mag hier dan wel over de het ontbreken van de homeknop gepraat worden (of ben ik dan wederom op het randje van het toelaatbare bezig?), want ik heb dat gevoel ook nog steeds;

TouchID bij Apple is zo King geworden in de loop der jaren, heeft ook een (korte?) aanloopperiode gehad voordat het echt goed werkte.

Kan me zo voorstellen dat de techniek achter FaceID veel complexer is dan de techniek achter een vingerafdrukje en dus de aanloopperiode naar ook King, veel langer is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaymone
Donstil schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 14:13:
[...]

De watch werkt tot nu toe aan elke ondersteunde iPhone hetzelfde. Je kunt dat dus beter in het watch topic vragen.
Dat weet ik..maar wilde jullie mening, vandaar..en nu on-topic maar weer ;) de prijs van de X..

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-09 15:48

- Wifi Scanner is overkombaar met een app
- de 2de gebruik ik niet, geen oordeel dus
- WIE wil er nou in hemelsnaam anno 2017 nog een PPTP VPN.....fijn dat het er uit is, MAAR ben wel van mening dat er iets anders dan die cisco rommel voor terugkwam, ik wil een OpenVPN kunnen maken en het liefst nog dat hij zodra hij via 4G of een ander dan mijn thuis wifi zit automagisch omschakelt naar de VPN.
- Boeiend, oude tech, ja er was wel plek maar tis oud leave it, je zegt zelf al dat je je dongle mee neemt
- NFC, Eens zou meerdere dingen moeten toelaten.
- Siri, eens, er zijn beduiden betere assistentes, maar goed alles wat je in het NL zet snapt weinig.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Donstil schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 14:13:
[...]

(...)

Huh die zijn er toch helemaal niet geweest? Elke Series2 heeft GPS en is waterdicht hoor.
I stand corrected, haalde even series en generatie door elkaar.

NOSIG

_Christiaan_ schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 14:21:
[...]

I stand corrected, haalde even series en generatie door elkaar.
Is ook niet heel duidelijk allemaal. Apple is daar gelijk weer scheef mee gegaan afgelopen jaar en nu doen ze met de vierde generatie Apple watch weer hetzelfde en noemen ze die Series3 8)7

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:44

A2DP word al jaren gewoon ondersteund hoor, werkt hier ook gewoon zonder problemen met mijn carkit. ;)

It's All In The "Mix"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Froggle
Froggle schreef op donderdag 14 september 2017 @ 19:42:
@deBennie Ik denk dat alle apps direct werken met Face ID die ook al met Touch ID werken.
Hier hadden we het een paar dagen geleden over. In deze podcast geeft Craig Federighi aan dat dit dezelfde API is en direct werkt. (rond 24e minuut)

[ Voor 6% gewijzigd door Froggle op 16-09-2017 14:38 ]

• Channelmaster
Crap, heb A2DP verwisseld met aptX :P

- geen bluetooth aptX (dus)
Mixpower schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 14:28:
[...]

A2DP word al jaren gewoon ondersteund hoor, werkt hier ook gewoon zonder problemen met mijn carkit. ;)

• bommel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-09 12:07
SpoekGTi schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 14:21:
[...]
- WIE wil er nou in hemelsnaam anno 2017 nog een PPTP VPN.....fijn dat het er uit is, MAAR ben wel van mening dat er iets anders dan die cisco rommel voor terugkwam, ik wil een OpenVPN kunnen maken en het liefst nog dat hij zodra hij via 4G of een ander dan mijn thuis wifi zit automagisch omschakelt naar de VPN.
- Boeiend, oude tech, ja er was wel plek maar tis oud leave it, je zegt zelf al dat je je dongle mee neemt
OpenVPN is geen enkel probleem hoor; ik gebruik dat voor een (SSL) VPN koppeling op zowel iPhone als iPad's.

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-09 15:48
bommel schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 14:46:
[...]

OpenVPN is geen enkel probleem hoor; ik gebruik dat voor een (SSL) VPN koppeling op zowel iPhone als iPad's.
Niet default, wel via app, maar dan nog mis ik de makkelijke en automatische functie :)

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• bommel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-09 12:07
SpoekGTi schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 14:53:
[...]
Niet default, wel via app, maar dan nog mis ik de makkelijke en automatische functie :)
Zodra je het OpenVPN profiel hebt geïmporteerd kun je de VPN switch van iOS gebruiken, als je VPN actief had en je verbinding kwijt raakt wordt de connectie ook weer automatisch opgebouwd (bijv. als je weer in bereik van netwerk komt). Maar inderdaad volledig automatisch of bijv. altijd vpn bij gebruik van public WiFi dat is helaas idd niet mogelijk.
SpoekGTi schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 14:53:
[...]

Opzich ook niet zo vreemd. Iets moet dat profiel omzetten. Als ik op een niet nader te noemen ander platvorm een .ovpn file open werkt dat ook niet bv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aex351
  • Laatst online: 00:35

aex351

I am the one

Geert1976 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 06:12:
@LockeJohn , je hebt het goed verwoord en wat mij betreft (grotendeels) bij het rechte eind.

Hoe gek ik ook ben op mijn Apple device die ik in de afgelopen 7 a 8 jaar heb aangeschaft, zie ik ook een zeer duidelijke switch van een bedrijf dat in 1ste instantie mooie, zeer gebruiksvriendelijke producten maakte naar een bedrijf wat King is geworden in consumenten ''nickelen en dimen'' afgelopen paar jaar.

Dus waar je eerst vooral producten zag waar je als consument van dacht ''wow, dit <insert nieuw Apple product of dienst> is wel erg mooi gedaan, heeft echt een productieve toegevoegde waarde in mijn leven'' zie je nu vooral de laatste jaren overduidelijk dat de € of $ van de consument belangrijker is geworden voor Apple.
En het bewijs voor bovenstaande is niet eens zo moelijk te motiveren, ga simpelweg maar eens luk raak shoppen in de online/offline Apple App Store of website.
Kijk naar de diverse artikelen en de prijzen daarvan. Het eerder aangehaalde bekende kleine kabeltje van € 25 (ja, dit kabeltje vindt je elders voor ong €15 goedkoper met een zelfde kwaliteit) is niets meer dan een ''fuck you klant, dokken zul je!!'' van Apple.

voor diegen die écht willen weten wat ik bedoel, hier een [b]interview met Steve Jobs van lang geleden, waar Jobs het in dit interview heeft over Xerox, filmpje duurt maar iets van 3 minuutjes ;)
link naar het interview met Jobs destijds:

YouTube: steve jobs on why xerox failed

Bizar hoe hij hier ''spot on'' is in dit interview en dit dus nu Apple zelf aan het overkomen is. Hij legt dus eigenlijk zelf jaren geleden al uit, waar Apple op dit moment mee te maken heeft , van een visionair (Jobs zelf) naar een commericeële CEO pur sang, (Cook) is gegaan. Cook is geen man van de kwailiteit het Apple product zelf, hij is een supply chain-man die de commercie ( $$$$$) ver boven op nr 1 heeft staan.

Nu is vaak een heel simpel antwoord van Apple fans; "ja joh, dan koop je het toch niet?" of "speak with your wallet!".
Enerzijds absoluut waar, maar anderzijds dus een dikke middelvinger van Apple naar de de trouwe klant van het eerste uur die dus dat uitmelken (nickelen en dimen) zien gebeuren en dat ''een beetje beu'' zijn geworden.

Apple moet niet vergeten uit welk diep dal ze zijn gekomen ooit (nee Apple is niemand iets verschuldigd, maar ze me mogen best wel rekening houden met de trouwe klanten van 'het eerste uur')
Ze hebben het volledige vertrouwen (terug?) gekregen van een hele schare consumenten (zowel professioneel, zakelijk als prive), deze consumenten zijn veel jaren mee gegaan in het pad wat Apple bewandelde.
Deze consumenten zijn 'locked in' door Apple, door vooral het alom bekende eco systeem van Apple. En dat eco systeem staat uiteraard als een huis.
1 van de grootste USP's op dit moment voor Apple is dus ook het eco systeem (als ook iOS en MacOs), het is fantastisch om te zien hoe mijn diverse Apple devices hier thuis onderling met elkaar functioneren.

Nu Apple een perfecte 'lock in' heeft gecreeerd kunnen ze dit perfect tot in de puntjes uitmelken (''nickelen en dimen'' dus) wat Apple zeer overduidelijk als geen ander bedrijf kan en ook doet.

Apple is een commercieel bedrijf wat net als elk ander commercieel bedrijf nstuurlijk winst zal moeten maken om te overleven en investeren in de toekomst van het bedrijf.
Maar nogmaals, Apple laat paar laatste jaar overduidelijk zien dat de $ (of de € in ons geval) op zichtbare nr.1 is komen te staan.
Dit lees je ook in verschillende artikelen, tech sites en fora, waar mensen aan het woord komen die al bijvoorbeeld al ruim 10 jaar trouw zijn aan Apple (zowel dus prive, zakelijk en professioneel) en nu een duidelijke overgang aan het zien zijn van het gewoonweg uitmelken van de eindgebruiker.

En nu is het waarschijnlijk wachten totdat er mensen zullen zijn die elk punt hierboven weerleggen of goed zullen praten (of simpelweg mij persoonlijk ''aanvallen'' wat deze week al overduidelijk een paar keer gebeurd is hier, maar dat terzijde. Het is alsof enige krtische noot naar Apple iets illegaals is, alsof je tegen een heilig huisje aanpist)

In dit topic zijn al diverse mensen letterlijk aangevallen zodra er weer over prijs (overigens niet alleen of prijzen, maar gewoon over diverse andere Apple zaken) ''gezeurd'' werd , alsof diegene die ''zeuren'' over de prijs van de iPhone X het persoonlijk gemunt heeft op diegene die aanval vervolgens inzetten.
En laten we eerlijk zijn en er niet omheen lullen, de prijs van de nieuwe iPhone X is op dit moment wereldwijd gespreksonderwerp nr 1 wat betreft deze laatste iPhone van Apple, dus echt niet alleen op een forum in een piepklein landje als Nederland. FaceID is ook een veelbesproken onderwerp over deze iPhone X, maar hoog aan de top van de wereldwijde discussie staat mijlenver dus de prijs van het product boven aan.

We hebben het hier over een bedrijf, niet een familie lid of vriend(in) ;)

Ik geniet maximaal van al mijn Apple devices (en diensten) hier thuis en onderweg, maar ik zie wel een duidelijke verandering binnen Apple (en toch ik blijf ook ik telkens Apple trouw, waar ik wel afgelopen 12 maanden bezig ben (geweest) in een soort zoektocht naar goedkopere alternatieven die voor mij persoonlijk net zp prettig of zelfs prettiger zouden kunnen zijn)
En ik ben uiteraard niet moederziel alleen in deze constatering.
Er zijn echt legio artikelen te vinden waar trouwe Apple klanten van het eerste uur (en dus in al die jaren flink hebben geinvesteerd in Apple devices/diensten) aan het woord komen en ook overduidelijk deze verandering zagen aankomen afgelopen paar jaar.

Dit zijn slechts ''my 2 cents'' van iemand ( ik, zei de gek) die nog steeds zeer in z'n nopjes is met zijn huidige Apple devices ;)
Ik denk dat je het goed verwoord. De bedrijfsvoering van Apple heeft denk ik al wel veel eerder een omslagpunt gemaakt. En de uitwerking daarvan toont zich iedere jaar steeds beter. Waar je vroeger nog de situatie had dat zodra een nieuwe iPhone uitkwam de oude er niet meer toe deed, en Apple ook daadwerkelijk stond voor kwaliteit en innovativiteit is dat allang niet meer zo. Apple verkoopt nu nota bene nu de iPhone SE (iPhone 5 model met iPhone 6S hardware), iPhone 6s/Plus, iPhone 7/Plus, de iPhone 8/Plus en de iPhone X.

Vervolgens zijn ze ook doorgeslagen op het vlak van accessoires. Wist je dat je bij de iPhone 1 nog gewoon een dock kreeg, dus dat je de iPhone rechtop kon laten staan. Best handig voor op je bureau. Jaar later: accessoire. Tot op een gegeven moment niemand er meer interesse voor had, want niemand had zin om 30-70 euro voor zoiets te betalen.

Ik denk nu dat met de iPhone X er nu een grotere omslagpunt voor de iPhone eraan komt. Ben benieuwd naar wat Apple volgend jaar september gaat brengen.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jaymone

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-09 16:10
aex351 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 02:48:
[...]

Face ID demo faalde bij Key Note event, werkt ongetwijfeld fanatisch als je het maar 'goed' gebruikt. Geloof best dat de beste man op het podium het 'fout' deed, en dat de schuld niet ligt bij de uitstekende Face ID implementatie.
Ik heb niks zien falen? Hij vroeg om de passcode, vermoedelijk omdat daarvoor anderen het geprobeerd hebben te ontgrendelen. Het backup-toestel werkte wel meteen. Maar goed, we kunnen pas weten hoe goed het werkt als het toestel echt uit is, dit is allemaal speculeren.
De iPhone 6/6s/7/8 hebben allemaal een verouderde lage resolutie lcd scherm. En er moet veel aan je ogen mankeren wil je het verschil niet tussen tussen een hoge resolutie OLED scherm en een lage resolutie lcd scherm.

Dus de incentive voor een iPhone X is een OLED scherm, waarvan je net zegt dat het eigenlijk weinig meerwaarde biedt, want je ziet toch het verschil nauwelijks. Je noemt het zelfs 'waardeloos'. Dus deze 'extraatje' waar je een premium bedrag voor moet betalen koop je alleen om 'mee te pronken', maar dus inderdaad verder 'waardeloos'.
Hoho, niet mijn woorden verdraaien. De term 'waardeloos' sloeg alleen op de hoge resolutie van Samsung toestellen. Dat vind ik nog steeds. 1080p op een 5" schermpje heeft geen enkele zin. Ja tuurlijk kun je het verschil zien, maar alleen als je erg goed kijkt. Bij normaal gebruik als telefoon zul je nooit last hebben van de lagere resolutie. Samsung is juist degene die hier de marketing goed voor elkaar heeft, ze prijzen een toestel aan om eigenschappen die bij normaal gebruik geen enkel verschil maken, en mensen trappen er nog in ook, want 'Apple loopt achter'. Onzin dus.

Ik zeg nergens dat er geen verschil is tussen OLED en LCD. Ik heb zelf een OLED TV thuis, reken maar dat het verschil heel erg goed zichtbaar is. Maar alleen bij goed materiaal. Bioscoopfilms bijvoorbeeld. Maar ik zie geen enkele use case om bioscoopfilms op je telefoon te gaan bekijken. Foto's die je met je smartphone maakt (zelfs met de nieuwe iPhone X) hebben niet meer dynamic range dan een garnaal, dus die gaan er op een OLED scherm echt niet beter uitzien. Dus ik begrijp heel goed dat Apple zo lang heeft gewacht met OLED-schermen en ik twijfel inderdaad ook of dit nu het USP van de iPhone X moet zijn.
De NFC chip is geblokkeerd op elke iPhone. Derde partijen kunnen er 'geen' gebruik van maken. Dit ten behoeve van Apple Pay.
Dit klopt wel, maar ik vraag me af of het wel een 'normale' NFC is die ook door apps gebruikt had kunnen worden. Zoals ik al zei, volgens mij heeft Apple dit vanaf het begin gesloten willen houden.
Ja dit klinkt inderdaad als een hele goede reden om een iPhone X aan te schaffen. Wordt er super enthousiast van, met deze 'waardeloze' toevoeging van een OLED scherm met het gemak van 'Face ID' zodat ook anderen die jou toestel pakken jou toestel kunnen ontgrendelen door het alleen voor je gezicht te houden, zonder een handig werkende 'home-knop met Touch ID'.
Bedenk je wel dat iedereen hetzelfde dacht met Touch ID. Toen was men ook massaal aan het twijfelen, bang dat Apple de vingerafdrukken zou verkopen, bang dat mensen het systeem voor de gek konden houden of dat het niet handig werkte. Toch gebruikt iedereen het nu. Ik denk dat het met Face ID ook zo gaat.

• Jaymone
Wat mij opvalt is dat bij de iPhone 8 de 4.7" eerder uitverkocht raakt dan de Plus. Denk dat de 'plussers' degene ook zijn die eerder naar een X zullen/willen overstappen en dat dat de verklaring is.

Verwijderd

Jaymone schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 15:53:
Wat mij opvalt is dat bij de iPhone 8 de 4.7" eerder uitverkocht raakt dan de Plus. Denk dat de 'plussers' degene ook zijn die eerder naar een X zullen/willen overstappen en dat dat de verklaring is.
Dat zou inderdaad heel goed kunnen.
Gisteren was ik overtuigd om de 8 te halen, maar nu begint het toch te kriebelen om te wachten op de X. ben alleen echt heel benieuwd of het missen van de home knop bevalt, ben bang dat ik hier niet aan kan wennen.

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:40

Eagle Creek

Breathing security

Vind het een erg mooi toestel en heb met plezier naar de presentatie gekeken. Alleen de prijs he... :X.

Als hij zometeen in de winkels ligt wil ik hem wel gaan bekijken om te ervaren. Ben benieuwd naar hoe het gebruik is en of het scherm inderdaad zoveel beter is - dat vermoed ik namelijk wel.

Voor zaken als biometrie, camerkwaliteit, accuduur en algehele bouwkwaliteit wacht ik voorlopig de reviews wel af. Zowel van sites zoals Tweakers als van 'echte' gebruikers. Ik vind het een erg mooi toestel maar heb zelf het geld er nog niet voor over om de gok te wagen.

Gebruik nu een 6S overigens. Wat ik als ex-Lumia950-gebruiker niet zo goed snap is dat de resolutie zo achterblijft. Als ik mijn 6S vergelijk met de Lumia950 merk ik meteen op dat met name surfen en andere content zoveel "lekkerder" op het scherm komen. Naar wat ik heb begrepen is de resolutie bij 6, 7 en ook 8 en dat vind ik persoonlijk wel een gemis.

[ Voor 21% gewijzigd door Eagle Creek op 16-09-2017 15:58 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• _Bailey_
  • Niet online
een poll via OMT (onemorething.nl) onder de bezoekers , 1668 stemmers, geeft aan dat 50,1% zijn of haar huidige iPhone behoudt. Verder geeft slechts 34% aan, te wachten op de iPhone X en 14,9 gaat voor de iPhone 8 / 8 Plus.
Is best wel veelzeggend, vind ik. Het geeft enigzins aan dat men wel het idee heeft dat de telefoon redelijk uit-ontwikkeld is en niet echt de noodzaak ziet in jaarlijk te upgraden.

[ Voor 22% gewijzigd door _Bailey_ op 16-09-2017 16:00 ]

• Jaymone
Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 15:56:
[...]

Dat zou inderdaad heel goed kunnen.
Gisteren was ik overtuigd om de 8 te halen, maar nu begint het toch te kriebelen om te wachten op de X. ben alleen echt heel benieuwd of het missen van de home knop bevalt, ben bang dat ik hier niet aan kan wennen.
Vroeg of laat zal je er toch aan moeten wennen..dit (zonder fysieke knop) is de toekomst

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:40

Eagle Creek

Breathing security

Geert1976 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 15:57:
een poll via OMT (onemorething.nl) onder de bezoekers , 1668 stemmers, geeft aan dat 50,1% zijn of haar huidige iPhone behoudt. Verder geeft slechts 34% aan, te wachten op de iPhone X en 14,9 gaat voor de iPhone 8 / 8 Plus.
Is best wel veelzeggend, vind ik.
Valt mee. De 8 is gewoon de degelijke opvolger in lijn met diverse kleinere vernieuwingen. Prima vervanger dus van een huidig toestel. De X zou een nieuwe klasse op zich zijn. Ander design, andere manier van gebruik en een exclusievere prijs.

Ik zou mij als Apple hierover geen zorgen maken - sterker nog; dit verwachten.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaymone
Geert1976 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 15:57:
Is best wel veelzeggend, vind ik.
Denk als je dit over 4 weken opnieuw inventariseert, dat er wel eens andere waarden uit zullen komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Security
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

Jaymone schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 16:00:
[...]

Denk als je dit over 4 weken opnieuw inventariseert, dat er wel eens andere waarden uit zullen komen.
De poll is helaas alleen dit weekend actief.. ;)

• _Bailey_
  • Niet online
Eagle Creek schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 15:59:
[...]

Ik zou mij als Apple hierover geen zorgen maken - sterker nog; dit verwachten.
Sowieso maakt Apple zich al heel lang geen zorgen over zijn klanten of evt wegloop daarvan.

• _Bailey_
  • Niet online
Jaymone schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 16:00:
[...]

haha, ja dat zal inderdaad best kunnen. En wellicht als je deze poll afneemt in januari 2018 je weer een totaal andere uitslag krijgt na real life experiencie van de X.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Jaymone schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 15:58:
[...]

Vroeg of laat zal je er toch aan moeten wennen..dit (zonder fysieke knop) is de toekomst
Dat is nu dus precies het punt. Je moet helemaal niets. Je rechtvaardigt nu een wijziging door Apple om je zelf er wijs van te maken dat het gemis van een cruciale element prima is. In dat geval als zo'n home-knop dusdanig overbodig is, dan hadden ze de swipe functionaliteit allang kunnen implementeren in alle telefoons.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Geert1976 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 16:00:
Sowieso maakt Apple zich al heel lang geen zorgen over zijn klanten of evt wegloop daarvan.
Is ook niet echt reden toe als je ziet wat de verkoop afname en de omzet van diensten doen.

• _Bailey_
  • Niet online
Donstil schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 16:06:
[...]

Is ook niet echt reden toe als je ziet wat de verkoop aantallen en de omzet van diensten doen.
true, qua $$$ zit het wel snor bij Apple ;)
Geert1976 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 16:07:
[...]

true, qua $$$ zit het wel snor bij Apple ;)
Verkoop aantallen heb ik het daarom ook over. Dat zijn gebruikers die er daadwerkelijk een kopen, nog steeds door het dak elke keer en het is nog maar de vraag of dat met de 8 en X echt anders gaat zijn.

• Mixpower
Channelmaster schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 14:40:
Crap, heb A2DP verwisseld met aptX :P

- geen bluetooth aptX (dus)

[...]
Klopt, maar met Bluetooth 5.0 in de 8 en 10 is dat ook al niet meer relevant. :)

It's All In The "Mix"

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:20
Mixpower schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 16:12:
[...]

Klopt, maar met Bluetooth 5.0 in de 8 en 10 is dat ook al niet meer relevant. :)
Bluetooth 5.0 verbetert de range en data speed maar helaas niet audio kwaliteit. Jammer...heel erg jammer :|

https://www.whathifi.com/...erything-you-need-to-know

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

PhilipsFan schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 15:49:
[...]
Ik heb niks zien falen? Hij vroeg om de passcode, vermoedelijk omdat daarvoor anderen het geprobeerd hebben te ontgrendelen. Het backup-toestel werkte wel meteen. Maar goed, we kunnen pas weten hoe goed het werkt als het toestel echt uit is, dit is allemaal speculeren.

[...]
Hoho, niet mijn woorden verdraaien. De term 'waardeloos' sloeg alleen op de hoge resolutie van Samsung toestellen. Dat vind ik nog steeds. 1080p op een 5" schermpje heeft geen enkele zin. Ja tuurlijk kun je het verschil zien, maar alleen als je erg goed kijkt. Bij normaal gebruik als telefoon zul je nooit last hebben van de lagere resolutie. Samsung is juist degene die hier de marketing goed voor elkaar heeft, ze prijzen een toestel aan om eigenschappen die bij normaal gebruik geen enkel verschil maken, en mensen trappen er nog in ook, want 'Apple loopt achter'. Onzin dus.

Ik zeg nergens dat er geen verschil is tussen OLED en LCD. Ik heb zelf een OLED TV thuis, reken maar dat het verschil heel erg goed zichtbaar is. Maar alleen bij goed materiaal. Bioscoopfilms bijvoorbeeld. Maar ik zie geen enkele use case om bioscoopfilms op je telefoon te gaan bekijken. Foto's die je met je smartphone maakt (zelfs met de nieuwe iPhone X) hebben niet meer dynamic range dan een garnaal, dus die gaan er op een OLED scherm echt niet beter uitzien. Dus ik begrijp heel goed dat Apple zo lang heeft gewacht met OLED-schermen en ik twijfel inderdaad ook of dit nu het USP van de iPhone X moet zijn.

[...]
Dit klopt wel, maar ik vraag me af of het wel een 'normale' NFC is die ook door apps gebruikt had kunnen worden. Zoals ik al zei, volgens mij heeft Apple dit vanaf het begin gesloten willen houden.

[...]

Bedenk je wel dat iedereen hetzelfde dacht met Touch ID. Toen was men ook massaal aan het twijfelen, bang dat Apple de vingerafdrukken zou verkopen, bang dat mensen het systeem voor de gek konden houden of dat het niet handig werkte. Toch gebruikt iedereen het nu. Ik denk dat het met Face ID ook zo gaat.
'Goed' beeldmateriaal is helemaal niet van belang voor OLED. Zelfs met een simpele foto kan je het verschil al zien, dit omdat het contrast simpelweg veel hoger is. Verder het gegeven dat zwart ook daadwerkelijk zwart is, is gewoon goed. Wat erg prettig voor je ogen is. De stelling dat een telefoon-camera dusdanig gelimiteerd is qua contrast en dus dat een huidige LCD meer dan voldoende is, lijkt mij niet te kloppen. Maar als je hier een bron voor hebt dan lees ik dit graag door. Volgens mij is het juist omgekeerd. En dat is dus ook de reden waarom professionele fotografen dure beeldschermen kopen om alles goed te kunnen renderen.

En ook op een 5" scherm zie je echt wel het verschil in resolutie. Hoe hoger de resolutie hoe scherper en natuurgetrouw het beeld kan zijn. Vroeger zij men dat ook van HD Ready / Full HD televisies. Met flauwe kul argumenten als, ja een hogere resolutie heeft toch geen nut want je ziet het toch niet. En ondertussen wilt iedereen nu een 4K televisie.

Als het hoge resolutie OLED scherm (die zij zelf nu 'Super' Retina Display noemen) niet de USP van de iPhone X is, wat dan wel? Het gegeven dat de de gebruikersinteractie moeilijker hebben gemaakt door het verwijderen van Touch ID? Zou dat de USP. Ik moet nog de eerste persoon tegenkomen die tegen mij zegt. 'Zo die home-knop was echt super onhandig zeg, ik snap niet waarom Apple die jaren geleden niet had verwijderd, ik ga meteen een iPhone X kopen want nu moet ik alles heel 'handig' doen door middel van swippen, wanneer ik in een app zit en per ongeluk omhoog swipe, en de app sluit zich daardoor af, ja! reuze handig'.

Touch ID was een doorontwikkeling op een bestaande knop. Het kritiek toen was, hoe veilig is het. Maar er was geen kritiek op de home-knop zelf.

• Mixpower
dafmay schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 16:27:
[...]

Bluetooth 5.0 verbetert de range en data speed maar helaas niet audio kwaliteit. Jammer...heel erg jammer :|

https://www.whathifi.com/...erything-you-need-to-know
Dat is dan jammer, ik gebruikt op dit moment een Carkit met aptX en moet zeggen dat het beter klinkt dan een parrot, dus ondanks dat mijn iPhone het schijnbaar niet ondersteunt werkt het wel degelijk beter.

It's All In The "Mix"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
mijn droom iPhone is er 1 van het formaat iPhone SE (oke, hij mag tikkie groter zijn wellicht) en daar een (oled) scherm, zonder (of echt minimale) bezels in.

Zeg maar een soort iPhone SE X :+

[ Voor 15% gewijzigd door _Bailey_ op 16-09-2017 17:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dafmay
Geert1976 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 16:55:
mijn droom iPhone is er 1 van het formaat SE (oke, hij mag tikkie groter zijn wellicht) en daar een (oled) scherm, zonder (of echt minimale) bezels in.

Zeg maar een soort iPhone SE X :+
Goed gedaan jochie ;) :*)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:58
PhilipsFan schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 15:49:
[...]
Het faalde weg degelijk. De eerste keer faalde het al. Toen uit gezet en weer aan gezet en het faalde weer.
Als anderen hadden geprobeerd het te unlocken, dan was de code wel meteen gekomen. Maar goed dit is al genoeg uitgepluisd en weerlegd.

Apple had beter kunnen zeggen dat het toestel niet op "Craig" zn gezicht was ingesteld. Misschien was dat ook wel zo en was het aannemelijker.
Het 2e toestel werkte namelijk wel feilloos.

Laten we eerst maar afwachten hoe het werkt. Met software updates kunnen ze veel verbeteren.
De term 'waardeloos' sloeg alleen op de hoge resolutie van Samsung toestellen. Dat vind ik nog steeds. 1080p op een 5" schermpje heeft geen enkele zin. Ja tuurlijk kun je het verschil zien, maar alleen als je erg goed kijkt. 
Ik zie echt wel verschil tussen 750p (iPhone) of 1080p op een 5" scherm. Zelfs tussen FHD en QHD zie ik verschil. Met name tekst is scherper. Ik hou van kleine letters en dus dan valt het meer op.

[ Voor 19% gewijzigd door Garret1410 op 16-09-2017 17:23 ]

• Froggle
Deze dude zet even overal een punt achter. Heerlijk. :D

YouTube: iPhone X Defense Rant

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dafmay
Wat een schreeuwlelijk zeg :r

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• ddZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-09 21:19

ddZ

Welke notch? :P :+ :9

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/cB7Jyk/IMG_2322.jpg

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 19:32

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:10

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Dat wordt mijn wallpaper hahaha. Top.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• dafmay

Verwijderd

Welke kleur X nemen jullie, zelf denk ik dat Wit het meest het anniversary aspect benadrukt omdat deze uitvoering het meest lijkt op de eerste iPhone. Neig dus naar wit.

• dafmay
Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 19:32:
Welke kleur X nemen jullie, zelf denk ik dat Wit het meest het anniversary aspect benadrukt omdat deze uitvoering het meest lijkt op de eerste iPhone. Neig dus naar wit.
Ik ga voor roze denk ik :P

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:10

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik voor zilver.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Verwijderd

Ah ja, ik bedoel natuurlijk zilver!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:43
Ben nog aan het twijfelen.. Altijd zwarte iPhone gehad omdat ik zwarte voorkant wil. Nu is dat geen issue meer dus kan in principe voor zilver gaan.. maar SpaceGrey is zo lekker stealthy net als m'n huidige SG iPhone 7.

Twijfels..

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Verwijderd

Zullen de problemen met games opgelost worden? Sommige zijn onspeelbaar door de notch en je kunt niet zelf aspect ratio instellen vaak.

Verder ben ik nog steeds aanhanger van het oude iPhone design. Touch ID en een echte home knop ipv swipen is echt beter. Een soort android home knop in software zou fijn zijn en een vingerscanner achterop of zo. Nouja, een code na een uurtje is niet zo erg, maar de aspect ratio problemen, witte randen in de browser en het ontbreken van een echte/neppe homeknop maken voor mij een iPhone 8 (plus) aantrekkelijker. Misschien willen sommigen toch een gokje nemen dat de software problemen, in ieder geval de aspect ratios, opgelost gaan worden, maar voorlopig zou ik niemand een iPhone X aanraden.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2017 20:35 ]

Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 19:32:
Ik ben er nog niet helemaal uit. Vond die zilveren het mooist voor de aankondiging maar nu er wat goeie foto's van de zwarte zijn bevalt die mij ook wel door de donkere rand.

Ik kijk dus welke ik het snelst te pakken kan krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zeg @Donstil , wat is nu jouw motivatie om de iPhone en Apple zo extremistisch te verdedigen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nennie
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-09 08:11
zeg mincedmead
Wat is nu de motivatie van andere om de iphone en apple zo extremistisch aan te vallen??🤔🤔

• _Bailey_
  • Niet online
@Nennie Extremistisch? _O- _O- _O- _O-

[ Voor 13% gewijzigd door _Bailey_ op 16-09-2017 21:34 ]

Pagina: 1 ... 16 ... 63 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
LET OP: LEVERTIJDEN & BESCHIKBAARHEID MOETEN IN [IPHONE] LEVERTIJDEN & BESCHIKBAARHEID.

Een beter iPhone X topic begint bij jezelf. Het gaat hier om de discussie over de iPhone zelf. Natuurlijk zit je vol spanning te wachten, maar daarvoor hebben we een apart topic. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:

[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone X] Cases en andere accessoires

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.